Hier ook, maar dan in de vehicle dynamics en bezig met het vervangen van "coureurs". Die op de openbare weg danquote:Op dinsdag 5 december 2017 22:35 schreef bokkepoot het volgende:
Werktuigbouwkunde tegenwoordig hier, in de composiet. Dus droom soms wel eens om de overstap te maken
ruim een jaar geleden..........quote:Op dinsdag 5 december 2017 21:36 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Een kijkje binnenin de voormalige Arrows/ Super Aguri/ Caterham F1 faciliteiten in Leafield:
Waar werk je dan?quote:Op woensdag 6 december 2017 00:03 schreef Waffle het volgende:
[..]
Hier ook, maar dan in de vehicle dynamics en bezig met het vervangen van "coureurs". Die op de openbare weg dan
Droomde altijd van een baan in de F1, maar begin steeds meer te beseffen dat ik dat misschien helemaal niet wil. Nu kan ik er nog gewoon van genieten ipv dat het je hele leven is.
Gewoon lekker een Formule E projectje opzetten julliequote:Op woensdag 6 december 2017 09:07 schreef nils7 het volgende:
[..]
Waar werk je dan?
Aangezien waar ik werk we ons er ook mee bezig houden.
Ja de F1 klinkt leuk maar veel van huis en lange dagen.
Ja als we ooit een motorsport divisie opstarten ben ik er als de kippen bij hahaha.quote:Op woensdag 6 december 2017 09:19 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Gewoon lekker een Formule E projectje opzetten jullie
Waarschijnlijk kun je inderdaad alleen maar gezichtsverlies leiden door niet te winnen. Dus ik snap wel dat het niet gaat gebeurenquote:Op woensdag 6 december 2017 09:38 schreef nils7 het volgende:
[..]
Ja als we ooit een motorsport divisie opstarten ben ik er als de kippen bij hahaha.
Maar tot op heden niet.
Formula E kost toch een slordige 30 mln wil je competatief zijn en mensen verwachten dat wij de rest tot snot zullen rijden dus dat bedrag zijn we dan ook kwijt. Terwijl we dat geld nu harder kunnen gebruiken voor andere zaken.
Er komt wel een klasse die met onze auto's gaat rijden maar officieel doen wij er niks mee.quote:Op woensdag 6 december 2017 09:39 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Waarschijnlijk kun je inderdaad alleen maar gezichtsverlies leiden door niet te winnen. Dus ik snap wel dat het niet gaat gebeuren
Tofquote:Op woensdag 6 december 2017 09:41 schreef nils7 het volgende:
[..]
Er komt wel een klasse die met onze auto's gaat rijden maar officieel doen wij er niks mee.
Coronel schijnt er in te gaan racen.
[ afbeelding ]
Schiet maar eens op met die Model 3, zodat ik die kan leasenquote:Op woensdag 6 december 2017 09:38 schreef nils7 het volgende:
[..]
Ja als we ooit een motorsport divisie opstarten ben ik er als de kippen bij hahaha.
Maar tot op heden niet.
Formula E kost toch een slordige 30 mln wil je competatief zijn en mensen verwachten dat wij de rest tot snot zullen rijden dus dat bedrag zijn we dan ook kwijt. Terwijl we dat geld nu harder kunnen gebruiken voor andere zaken.
Hij zit lekkerquote:Op woensdag 6 december 2017 10:12 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Schiet maar eens op met die Model 3, zodat ik die kan leasen
Die klasse is al lang dood. Gaat het nu via crowdfunding proberen .quote:Op woensdag 6 december 2017 09:41 schreef nils7 het volgende:
[..]
Er komt wel een klasse die met onze auto's gaat rijden maar officieel doen wij er niks mee.
Coronel schijnt er in te gaan racen.
[ afbeelding ]
Zoals de illusie ophouden dat elektrische auto's relevant en rendabel zijn?quote:Op woensdag 6 december 2017 09:38 schreef nils7 het volgende:
[..]
Ja als we ooit een motorsport divisie opstarten ben ik er als de kippen bij hahaha.
Maar tot op heden niet.
Formula E kost toch een slordige 30 mln wil je competatief zijn en mensen verwachten dat wij de rest tot snot zullen rijden dus dat bedrag zijn we dan ook kwijt. Terwijl we dat geld nu harder kunnen gebruiken voor andere zaken.
Ricciardo 1e rijder (want kerstman) Verstappen 2e rijder confirmed.quote:Op dinsdag 5 december 2017 18:49 schreef franklop het volgende:
[ afbeelding ]
Er komt weer een schijtlollig kerst filmpje aan van Red Bull
Een model 3 leasen?quote:Op woensdag 6 december 2017 10:12 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Schiet maar eens op met die Model 3, zodat ik die kan leasen
quote:Op woensdag 6 december 2017 09:41 schreef nils7 het volgende:
[..]
Er komt wel een klasse die met onze auto's gaat rijden maar officieel doen wij er niks mee.
Coronel schijnt er in te gaan racen.
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 6 december 2017 10:44 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Zoals de illusie ophouden dat elektrische auto's relevant en rendabel zijn?
Als die beschikbaar is als ik een nieuwe leasewagen mag uitzoeken is het een optie. EN juist in de lease is het risico vrij klein.quote:Op woensdag 6 december 2017 12:20 schreef tja77 het volgende:
[..]
Een model 3 leasen?
Moet je dat wel willen?
Kan zomaar hard bergafwaarts gaan met Tesla als de Model 3 gaat floppen.
Want met een leasebak hoef je niet naar de garage als er iets aan mankeert?quote:Op woensdag 6 december 2017 12:39 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Als die beschikbaar is als ik een nieuwe leasewagen mag uitzoeken is het een optie. EN juist in de lease is het risico vrij klein.
Ik had het al gelezenquote:Op woensdag 6 december 2017 12:37 schreef Sjemmert het volgende:
https://www.f1today.net/n(...)as-wel-ongemakkelijk
Whiskers kom er maar in
Dat wel, maar als die niet meer gerepareerd kan worden (omdat er geen garage/kennis meer is), kan ik altijd een nieuwe auto leasen. Dat risico is voor de leasemaatschappij.quote:Op woensdag 6 december 2017 12:43 schreef tja77 het volgende:
[..]
Want met een leasebak hoef je niet naar de garage als er iets aan mankeert?
Ik hou er over op!quote:Maar genoeg over Tesla, voordat het weer teveel over auto's van users gaat.
Begrijp me niet verkeerd, ik zeg niet dat elke ongetrainde Nederlander in een F1 auto kan stappen. Ik heb het ook over de vergelijking met het lopen van een marathon, biatlon of langlaufen etc, waar conditie tot in het extreme wordt getraind.quote:Op dinsdag 5 december 2017 19:18 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Maar je moet wel fit zijn om het een hele race vol te houden en behoorlijke (nek)spieren hebben om de g-krachten op te vangen.
Ja, vandaar ook dat Formule 1 coureurs maar 4 uur per dag in de sportschool zitten. Beetje nekspieren trainen.quote:Op woensdag 6 december 2017 15:46 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Begrijp me niet verkeerd, ik zeg niet dat elke ongetrainde Nederlander in een F1 auto kan stappen. Ik heb het ook over de vergelijking met het lopen van een marathon, biatlon of langlaufen etc, waar conditie tot in het extreme wordt getraind.
Bij F1 gaat het volgens mij vooral om vele uren doorbrengen in de simulaties, elke bocht uit je hoofd kennen en alle instructies van je auto kennen om fouten op te lossen. Verder gaat het vooral om je reactievermogen waar je beslissingen moet nemen in minder dan een seconde en het gaat vooral over een ongelooflijke portie moed en lef, gezien F1 wel tot de gevaarlijkste sporten behoort ( al is dat vooral gebaseerd op het verleden )
De G-kracht is leuk, maar ik denk niet dat het trainen daarvoor het belangrijkste is van de hele F1 sport. Dat is denk ik maar 10% om juist het uiterste uit je talent te halen.
vandaar ook dat Schumacher de nieuwe standaard heeft gezet dik 25 jaar geleden. Die trainde een halve dag extra tov van bv Mansell....quote:Op woensdag 6 december 2017 15:46 schreef MakkieR het volgende:
[..]
De G-kracht is leuk, maar ik denk niet dat het trainen daarvoor het belangrijkste is van de hele F1 sport. Dat is denk ik maar 10% om juist het uiterste uit je talent te halen.
Ik heb mn ribben een keer gekneusd met een outdoor kart en te oude bandenquote:Op woensdag 6 december 2017 16:10 schreef BeamofLight het volgende:
Ga es een kwartier indoor karten.
Tesla'squote:Op woensdag 6 december 2017 13:28 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat wel, maar als die niet meer gerepareerd kan worden (omdat er geen garage/kennis meer is), kan ik altijd een nieuwe auto leasen. Dat risico is voor de leasemaatschappij.
[..]
Ik hou er over op!
Hoe danquote:Op woensdag 6 december 2017 17:01 schreef nils7 het volgende:
[..]
Ik heb mn ribben een keer gekneusd met een outdoor kart en te oude banden
*Zilvergrijsquote:
Dit gebeurt er als je niet strak genoeg in je stoeltje gesnoerd zit en een ongetrainde nek hebt:quote:Op woensdag 6 december 2017 15:46 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Begrijp me niet verkeerd, ik zeg niet dat elke ongetrainde Nederlander in een F1 auto kan stappen. Ik heb het ook over de vergelijking met het lopen van een marathon, biatlon of langlaufen etc, waar conditie tot in het extreme wordt getraind.
Bij F1 gaat het volgens mij vooral om vele uren doorbrengen in de simulaties, elke bocht uit je hoofd kennen en alle instructies van je auto kennen om fouten op te lossen. Verder gaat het vooral om je reactievermogen waar je beslissingen moet nemen in minder dan een seconde en het gaat vooral over een ongelooflijke portie moed en lef, gezien F1 wel tot de gevaarlijkste sporten behoort ( al is dat vooral gebaseerd op het verleden )
De G-kracht is leuk, maar ik denk niet dat het trainen daarvoor het belangrijkste is van de hele F1 sport. Dat is denk ik maar 10% om juist het uiterste uit je talent te halen.
Sustained of Qualy, daar hebben we nog geen antwoord op. Die Honda is in Q helemaal niet slecht, denk heel dichtbij Renault. Maar in de race schroeven ze zoveel terug, dan is het huilen.quote:Op woensdag 6 december 2017 18:01 schreef SnowOokami het volgende:
Als dit waar is:
[ afbeelding ]
https://www.f1technical.n(...)&start=12255#p731125
Ik denk dat hij sustained bedoeld, er is eigenlijk nooit veel gesproken over qualy want ik meen dat de methode die Honda gebruikte niet meer kon/mocht (oil burn).quote:Op woensdag 6 december 2017 21:47 schreef Fer het volgende:
[..]
Sustained of Qualy, daar hebben we nog geen antwoord op. Die Honda is in Q helemaal niet slecht, denk heel dichtbij Renault. Maar in de race schroeven ze zoveel terug, dan is het huilen.
https://www.motorsport.co(...)-in-overhaul-986597/quote:Honda F1 chief Hasegawa to leave role in overhaul
Ben benieuwd, klinkt als een goeie strategie.quote:.....
Toyoharu Tanabe has been named F1 technical director and will focus on the racing and testing operation at the circuit.
Autosport has learned Yasuaki Asaki will take the role of operating officer at Sakura in charge of Formula 1 engine development.
Tanabe, who has worked for Honda since 1984, has F1 experience, having worked as an engineer for Gerhard Berger at McLaren and as chief engineer for Jenson Button at BAR and then Honda.
He also worked in Indycar, currently holds the role of senior manager and race team chief engineer for Honda Performance Development and is believed to be highly rated within Honda.
.......
Dat zou voor 2018 opgelost moeten zijn toch? (zwaarder)quote:Op donderdag 7 december 2017 07:54 schreef Fer het volgende:
Q3 is niet alleen olie natuurlijk, maar ook tijdelijk hogere temperaturen en extra slijtage. Omdat Mercedes weinig heeft aangepast vanaf 2014 zullen ze inmiddels zoveel data hebben over slijtage, dat ze van iedere kilometer in elke modus een berekening kunnen maken hoeveel % de motor slijt.
Honda heeft een probleem, dat naast het brandstofverbruik de turbo/mgu-h nog teveel slijt als ze een hele race voluit gaan.
Ik ging bij Veldhoven naar de buitenbaan.quote:
Watje.quote:Op donderdag 7 december 2017 08:07 schreef nils7 het volgende:
[..]
Ik ging bij Veldhoven naar de buitenbaan.
De huurkarts daar hadden hele oude banden die versleten waren en veel pick-up hadden waardoor ik dus behoorlijk trilde in die kart en het slaan van mijn ribben op de rand van de stoel heeft dat veroorzaakt.
Had er zo last van dat de huisarts zelfs pijnstillers voorschreef.
Je reet niet af kunnen vegen is wat minder maar ik kruip zo weer in een kart dus een watje...quote:
Op die baan, met die huurtkarts, zit maar 1 rempunt. De rest is volgas.quote:Op donderdag 7 december 2017 09:17 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Op de kartbaan in Vaals is er bij mij een keer een wiel afgebroken waarna ik over de kop sloeg in het weiland. Doe met deze informatie wat u wilt.
Ja klopt maar als het regent is het nog wel leuk.quote:Op donderdag 7 december 2017 09:21 schreef nils7 het volgende:
[..]
Op die baan, met die huurtkarts, zit maar 1 rempunt. De rest is volgas.
Ik heb het een keer gehad op de kartbaan van Pottendijkstraat bij Emmen. Samen met een vriend een pro kart gehuurd en het had net flink geregend. Einde van de sessie ging ik met rechts achter even van de baan (plas op rechte stuk ontwijken) en vloog ik een enkele meter, misschien 2, schuin door de lucht op de kombocht af.. nooit meer zo bang geweest in een kart dan toenquote:Op donderdag 7 december 2017 09:21 schreef nils7 het volgende:
[..]
Op die baan, met die huurtkarts, zit maar 1 rempunt. De rest is volgas.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |