abonnement Unibet Coolblue
pi_175313491
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 10:40 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Lijkt me sterk dat je in NL bijna dagelijks wordt aangehouden hoor, eerlijk gezegd. iemand die dat zou beweren overdrijft wrs.
Dat lijkt mij helemaal niet sterk. Zeker niet gezien de gemiddelde mening daarover.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175313497
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 10:45 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik denk dat zo'n bewering idd overdrijving is. Kijk ik naar mezelf ben bijna 56 in 37 jaar autorijden 2 x moeten blazen en 2 x aangehouden voor papieren. Verder nog nooit zomaar ergens voor aangehouden. Politie zie ik de laatste 25 jaar nauwelijks eigenlijk.
En je bent gekleurd?
pi_175313499
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 10:38 schreef Molurus het volgende:
Je zal maar een onschuldige jonge getinte man zijn en bijna dagelijks worden aangehouden. Ik denk niet dat iemand in die situatie dat eerlijk zou vinden.
Ik denk dat je nu een situatie schetst die nauwelijks voorkomt.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  zondag 26 november 2017 @ 10:47:30 #229
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_175313505
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2017 10:42 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dat ligt een beetje aan de context. Als ze hier in de stad een actie tegen drugshandel houden en mensen preventief gaan fouilleren weet de politie heel goed bij welke groepen ze vermoedelijk iets aan zullen treffen. Dan heeft het echt geen enkele zin om 50 jarige Ria's die hun hondje uit laten te fouilleren, Mohammed van 21 die in een auto van 1,5 ton rijdt des te meer. Laten we de beperkte middelen efficient inzetten en Mohammed met zijn vrienden fouilleren ipv Ria met haar kort pittige kapsel.
Mooi voorbeeld hoor, helemaal niet sturend of zo.

Maar goed, dat is dan ook niet het probleem. Net zo min als het een probleem is dat Michael van 21 wel gefouilleerd wordt maar Fatima van 56 die even naar de winkel loopt niet.

Het probleem is dat als Mohammed van 21 door racial profiling regelmatig de pineut is, terwijl Michael er vaak mee wegkomt.
pi_175313511
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 10:46 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat lijkt mij helemaal niet sterk. Zeker niet gezien de gemiddelde mening daarover.
Ik denk dat er al gauw drama over wordt gemaakt, eerlijk gezegd. We leven hier niet in 1 of andere politiestaat waarin random onschuldige getinte jongemannen 3 x per week worden aangehouden. Daar hebben ze de manschappen ook niet voor.
I´m back.
pi_175313512
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 10:43 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Je wordt aangehouden op basis van een verdenking. De politie mag geen mensen aanhouden zonder verdenking.
A-selectief in het kader van een routine controle kan nog wel.

Langs de weg gaan staan voor een routine-controle en dan alleen getinte mannen aanhouden, da's wel problematisch.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175313537
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 10:47 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Mooi voorbeeld hoor, helemaal niet sturend of zo.

Maar goed, dat is dan ook niet het probleem. Net zo min als het een probleem is dat Michael van 21 wel gefouilleerd wordt maar Fatima van 56 die even naar de winkel loopt niet.

Het probleem is dat als Mohammed van 21 door racial profiling regelmatig de pineut is, terwijl Michael er vaak mee wegkomt.
Het probleem is ook dat je met Mohammed en zijn vriendjes op straat vaken een probleem hebt. En dat weet de politie ook. En dan hoef je niet eens blank te zijn. Elke andere kleur is prima..
  zondag 26 november 2017 @ 10:49:49 #233
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_175313543
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 10:43 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Je wordt aangehouden op basis van een verdenking. De politie mag geen mensen aanhouden zonder verdenking.
Volgens mij valt het probleem voor een groot deel onder preventief fouilleren.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_175313553
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 10:47 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik denk dat er al gauw drama over wordt gemaakt, eerlijk gezegd.
De gemiddelde fokker zou daar ook een drama van maken als ze daar zelf het doelwit van waren.

quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 10:47 schreef Ryan3 het volgende:

We leven hier niet in 1 of andere politiestaat waarin random onschuldige getinte jongemannen 3 x per week worden aangehouden. Daar hebben ze de manschappen ook niet voor.
Daar is niks random aan, en juist daarom wil men zo graag etnisch profileren.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zondag 26 november 2017 @ 10:50:59 #235
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_175313556
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 10:47 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik denk dat er al gauw drama over wordt gemaakt, eerlijk gezegd. We leven hier niet in 1 of andere politiestaat waarin random onschuldige getinte jongemannen 3 x per week worden aangehouden. Daar hebben ze de manschappen ook niet voor.
Niemand is bang voor de politiestaat, tenminste, niet daarom. Mensen protesteren ertegen omdat ze zich kunnen inleven in die jongeren. Het lijkt me ook niet leuk om met enige regelmaat scheef aangekeken te worden op basis van mijn huidskleur. Als ik dat zelf niet wil, waarom zou ik dan accepteren dat het wel bij anderen gebeurt?
pi_175313559
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 10:47 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Mooi voorbeeld hoor, helemaal niet sturend of zo.

Maar goed, dat is dan ook niet het probleem. Net zo min als het een probleem is dat Michael van 21 wel gefouilleerd wordt maar Fatima van 56 die even naar de winkel loopt niet.

Het probleem is dat als Mohammed van 21 door racial profiling regelmatig de pineut is, terwijl Michael er vaak mee wegkomt.
Als we dan bij het voorbeeld blijven vermoed ik dat mohammed vaker de pineut is omdat hij als 21 jarige in een auto van 1,5 ton rijdt dan omdat hij marokkaan is.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_175313561
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 10:49 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Volgens mij valt het probleem voor een groot deel onder preventief fouilleren.
Je kan iemand niet veroordelen voor niets. Het gedrag, ook tegen politie, loopt uit de hand. Dan gaat het algeheel mis.
  zondag 26 november 2017 @ 10:51:42 #238
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_175313563
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 10:45 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik denk dat zo'n bewering idd overdrijving is. Kijk ik naar mezelf ben bijna 56 in 37 jaar autorijden 2 x moeten blazen en 2 x aangehouden voor papieren. Verder nog nooit zomaar ergens voor aangehouden. Politie zie ik de laatste 25 jaar nauwelijks eigenlijk.
Ik niet. Maar ik vind het wel heel chill voor de mensen die er geen last van hebben want je mist er niks aan, en die kunnen dan gewoon doen alsof er niks aan de hand is. En als ze er dan een keer schijtziek van zijn en dit laten merken kan er gezegd worden 'zie je nou wel, zo ben jij, en mensen die er zo uitzien'. Zelfvervullend enzo.
wooblabalurg
pi_175313568
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 10:50 schreef Molurus het volgende:

[..]

De gemiddelde fokker zou daar ook een drama van maken als ze daar zelf het doelwit van waren.

[..]

Daar is niks random aan, en juist daarom wil men zo graag etnisch profileren.
Het is niet random. Er is een reden voor.
  zondag 26 november 2017 @ 10:52:13 #240
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_175313569
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2017 10:51 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Als we dan bij het voorbeeld blijven vermoed ik dat mohammed vaker de pineut is omdat hij als 21 jarige in een auto van 1,5 ton rijdt dan omdat hij marokkaan is.
Ja, want alle Marokkanen rijden in auto's van 1,5 ton. :D

Maar goed, als we de voorbeelden toch aan het verneuken zijn: Michael rijdt op z'n 21e in een auto van 2 ton. Wat nu?
pi_175313570
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 10:48 schreef Molurus het volgende:

[..]

A-selectief in het kader van een routine controle kan nog wel.

Langs de weg gaan staan voor een routine-controle en dan alleen getinte mannen aanhouden, da's wel problematisch.
Dat zou inderdaad problematisch zijn. Hebben we aanwijzingen dat dit gebeurt?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_175313583
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 10:52 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Het is niet random. Er is een reden voor.
Het is fundamenteel onrechtvaardig om mensen de klappen te laten vangen voor slechte statistieken van groepen waartoe zij behoren.

Dat is een nogal utilitaristische gedachte, en tegenwoordig keuren we utilitarisme af.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zondag 26 november 2017 @ 10:53:13 #243
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_175313584
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 10:49 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Volgens mij valt het probleem voor een groot deel onder preventief fouilleren.
Nee hoor, al is dat zeker onderdeel van het probleem.
pi_175313585
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2017 10:51 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Als we dan bij het voorbeeld blijven vermoed ik dat mohammed vaker de pineut is omdat hij als 21 jarige in een auto van 1,5 ton rijdt dan omdat hij marokkaan is.
Ja. Die reden in mijn buurt. Natuurlijk is de kans dan groot dat men fout is. Dat zijn ook de mensen die ruzie zoeken met mij. Dat is tuig.
pi_175313594
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 10:50 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Niemand is bang voor de politiestaat, tenminste, niet daarom. Mensen protesteren ertegen omdat ze zich kunnen inleven in die jongeren. Het lijkt me ook niet leuk om met enige regelmaat scheef aangekeken te worden op basis van mijn huidskleur. Als ik dat zelf niet wil, waarom zou ik dan accepteren dat het wel bij anderen gebeurt?
Ik denk, zie dat artikeltje van Herman Vuisje, dat bijvoorbeeld een groepje Marokkanen met bepaald gedrag idd een beetje schuin wordt aangekeken. Maar andere categorieėn niet.
I´m back.
pi_175313605
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2017 10:52 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dat zou inderdaad problematisch zijn. Hebben we aanwijzingen dat dit gebeurt?
Etnisch profileren gebeurt inderdaad. Daar was zoals gezegd onlangs veel ophef over.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175313615
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2017 10:51 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Ik niet. Maar ik vind het wel heel chill voor de mensen die er geen last van hebben want je mist er niks aan, en die kunnen dan gewoon doen alsof er niks aan de hand is. En als ze er dan een keer schijtziek van zijn en dit laat merken kan er gezegd worden 'zie je nou wel, zo ben jij, en mensen die er zo uitzien'. Zelfvervullend enzo.
Ik wijs je erop dat de politie de mankracht niet heeft om bijna iedere dag allerlei onschuldige getinte jongemannen aan te houden. Die bewering is gewoon dichterlijk vrijheid.
I´m back.
  zondag 26 november 2017 @ 10:55:23 #248
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_175313620
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2017 10:52 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dat zou inderdaad problematisch zijn. Hebben we aanwijzingen dat dit gebeurt?
Ja. Laatst nog een hele rel over gehad. Agenten die ruiterlijk toegeven dat het aan de orde van de dag is om ook op afkomst af te gaan bij beslissingen over wie ze aan of staande zullen houden.
pi_175313621
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 10:52 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ja, want alle Marokkanen rijden in auto's van 1,5 ton. :D
Nee hoor. Maar ook niet alle marokkanen worden dagelijks, wekelijks of maandelijks aangehouden. Die in een auto van 1,5 ton rijden hopelijk wel.
quote:
Maar goed, als we de voorbeelden toch aan het verneuken zijn: Michael rijdt op z'n 21e in een auto van 2 ton. Wat nu?
Aanhouden en controleren.

Jij wilt graag dat het racisme is zodat je je stokpaardje kan bereiden terwijl iedereen begrijpt dat het om bepaald gedrag gaat: zoals een auto van 2 ton rijden op je 21e.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_175313631
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 10:52 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ja, want alle Marokkanen rijden in auto's van 1,5 ton. :D

Maar goed, als we de voorbeelden toch aan het verneuken zijn: Michael rijdt op z'n 21e in een auto van 2 ton. Wat nu?
Veel tuig wel.Daar ga j dan op letten. Ik weet niet waar je vandaan kom? Ik heb in Amsterdam eigenlijk alleen ellende gehad met Marokkanen. Ken je de Diamantbuurt.? Dat was landelijk nieuws.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')