LoveAtFirstDrive | zaterdag 11 november 2017 @ 18:23 |
Benz boven baas: Mercedes-AMG C 63 S Coupé (video + volledig artikel + fotogalerij) Het is op de 12e etage van een grijs kantoor ergens in Amsterdam, waar ik achter een oude laptop zit. Ik moet met mijn hoofd bij de opdracht zijn die me verder brengt in de sollicitatieprocedure voor een nieuwe baan. Maar mijn gedachten dwalen af. Ze zijn bij Laurens die op dat zelfde moment ‘kantoor’ houdt voor dit blog. Niet in zijn eigen auto. Nee, zijn office is vandaag een Mercedes-AMG. Love at first drive? Al bij de eerste omwentelingen van die magistrale V8 waren we ‘om’. De diepbruine tonen dreunden rechtstreeks ons autohart binnen. En man-man, wat is deze Benz sensationeel snel. Tel daar de solide doch scherpe rijeigenschappen bij op en je hebt een ongekend vermakelijk totaalpakket waar je, als het moment je gegund is, het maximale uit kunt halen. Zonder al te veel zweet op je rug We love + Stampende V8 + Surrealistisch snel + Solide als het moet, scherp als het kan We hate – What’s not to love? Wil je het hele artikel lezen? Check het samen met de uitgebreide fotogalerij op loveatfirstdrive.nl! Uiteraard horen we ook graag wat jij van deze auto vindt! Niet alleen zijn we gek op auto's en rijden, we vinden het ook ontzettend leuk om te schrijven en video's te maken. We doen alles zelf: van filmen tot monteren en van schrijven tot de eindredactie. We hebben geen uitgebreid filmteam achter ons staan of camera's van duizenden euro's, we houden het simpel en toegankelijk. Deze review is geplaatst met toestemming van FOK! forum. Wouter & Laurens Honselaar Facebook, Twitter, Instagram en YouTube abonnement. Check ook onze andere reviews op FOK!: • Peugeot 208 GTi by Peugeot Sport • Mercedes-AMG SLC 43 • Peugeot 5008 SUV • Jeep Grand Cherokee SRT • Alfa Romeo Giulia • Porsche 718 Boxster • MINI Cooper Clubman • Mazda MX5 • Jeep Wrangler • BMW E39 M5 • Volvo XC90 T8 • BMW i3 REX • Renault Clio R.S. • Volvo V40 D2 • MINI John Cooper Works • Peugeot RCZ-R • Jaguar F-type • Jeep Renegade • Range Rover Hybrid • Renault Twingo • Jaguar XKR-S Convertible • Ford Fiësta ST • BMW M3 & M4 | |
#ANONIEM | zaterdag 11 november 2017 @ 18:24 |
Dawnbreaker | zaterdag 11 november 2017 @ 18:28 |
Ik vond hem wat tegenvallen eerlijk gezegd. | |
LoveAtFirstDrive | zaterdag 11 november 2017 @ 18:35 |
De auto of de video? En wat vond je tegenvallen precies? | |
VEM2012 | zaterdag 11 november 2017 @ 18:57 |
Het nadeel van de AMG: het geluid is pure porno en helemaal top in een tunnel ergens in de bergen. Maar dat ding maakt dus altijd herrie en zo rijdend door het normale verkeer in winkelstraten zit je toch een beetje met het schaamrood op je kaken. Tijdens zo'n review lijkt het natuurlijk top, maar onder de streep is het toch een beetje proleterig. Rijden wel lekker. Dat dan weer wel. | |
LoveAtFirstDrive | zaterdag 11 november 2017 @ 19:02 |
Dat geluid is inderdaad super! Het grootste gedeelte van de rijshots in de video staan de kleppen van de uitlaat open en de settings op Sport, dan geeft 'ie echt een flinke herrie. Maar zet je 'm op comfort en de kleppen dicht (ook tijdens paar rijshots, vooral die door het praten heen zitten) en hij is een stuk stiller. Het geluid van in de auto, dus tijdens het praten, is ook gemaakt met kleppen dicht. Dan is het acceptabel. Maar wij hadden ze meestal open, om te genieten die dag En zo een ding koop je er wel een beetje voor natuurlijk Maar ik snap je punt inderdaad, maar je kunt er ook wel redelijk stil mee rijden hoor. Bijv. ook lekker in lage toeren draaien als je door de stad rijdt. | |
nogeenoudebekende | zaterdag 11 november 2017 @ 19:09 |
Lelijke kont, gelukkig zie je ze meestal niet al te lang. | |
VEM2012 | zaterdag 11 november 2017 @ 19:18 |
Ik vond dat tegenvallen. Al is dat wellicht anders bij de huidige generatie omdat turbo's sowieso dempen. | |
LoveAtFirstDrive | zaterdag 11 november 2017 @ 19:20 |
Ja daar moest ik ook wel even aan wennen! Vind hem niet lelijk overigens, maar heel mooi ook niet. Voorkant wel erg mooi! Welke generatie? Want ze waren er natuurlijk ook met de 6.3 liter, die zal wel meer herrie geven dan deze 4.0 liter denk ik. | |
nogeenoudebekende | zaterdag 11 november 2017 @ 19:23 |
Mja lelijk is inderdaad een verkeerd woord. Maar iets klopt er niet aan. | |
LoveAtFirstDrive | zaterdag 11 november 2017 @ 19:24 |
Ja dat heb ik ook een beetje. Misschien wat lomp ofzo? | |
Juup© | zaterdag 11 november 2017 @ 19:26 |
Zonde. Niet eens het totale vermogen tot in de top benutten (nu kan dat in NL nagenoeg nergens dat weet ik), dat had ik graag willen zien. Van stilstand tot uiterste topsnelheid, tussentijds accelereren e.d. Nee valt mij tegen deze maal. | |
Ingolstadt | zaterdag 11 november 2017 @ 19:28 |
Klein beetje teveel door elkaar gepraat. Verder mooie review. Vind de auto er wel een stuk op vooruitgegaan TOV de vorige C coupé trouwens, eigenlijk net zoals de hele C-lijn. En het geluid ja, tsjonge. Heerlijk man. Daar koop je een AMG voor . Zeker beter dan de BMW M of Audi RS. | |
LoveAtFirstDrive | zaterdag 11 november 2017 @ 19:46 |
Er zit 2x een acceleratie in hoor Geen tijd gehad om naar Duitsland te gaan voor de top (vind ik zelf ook niet zo interessant hoor, ze gaan allemaal wel 250km/h, zelfs mijn BMW uit 1994 redt dat).. Er is maar zoveel wat we kunnen doen helaas. Mijn broer had in de ochtend een afspraak dus we konden in de middag pas samen filmen. Dat beperkt helaas de mogelijkheden. Bovendien proberen we het wel wat anders te doen dan de zoveelste POV video of het alleen filmen van de tellerbak. Het had wat meer gekund inderdaad, maar ja: tijd was onze grootste vijand die dag Ja dat merkte ik bij het intypen van de ondertiteling al. Dit is allemaal in 1x opgenomen vanwege tijdsgebrek. Meestal hebben we meerdere dagen om te filmen en dan doen we wel vaker hetzelfde onderwerp. Nu had mijn broer pas in de middag tijd dus moesten we alles in ongeveer 3 uurtjes filmen. Dus rijshots (want kan niet in m'n eentje rijden en filmen ) en het gepraat. En tja, enthousiasme is dan ook nog aanwezig Bedankt! | |
#ANONIEM | zaterdag 11 november 2017 @ 19:54 |
Tof gedaan! nette kwaliteit ook wel, de spoiler van dat ding is gewoon fout imho. Gefilmd in de kop van Noord-Holland/West-Friesland gok ik? | |
VEM2012 | zaterdag 11 november 2017 @ 19:59 |
6.2 Normaal zijn Duitsers erg precies, maar bij AMG niet zo. | |
Fer | zaterdag 11 november 2017 @ 20:06 |
Zo’n ding zal bij normaal rijden toch iets van 1200-1500 toeren doen? Kan niet lawaaiig zijn lijkt me. | |
VEM2012 | zaterdag 11 november 2017 @ 20:28 |
Zo lang als je niet accelereert valt het wel mee, maar ja, je kan niet overal op de cc rijden. | |
Fer | zaterdag 11 november 2017 @ 20:32 |
Met een 6.3 hoef nou ook niet vaak het gas diep in te trappen als je er geen behoefte aan hebt. Over die top op de A7 voorbij middenmeer Wieringerwerf kan het gas er toch wel op? | |
VEM2012 | zaterdag 11 november 2017 @ 20:33 |
Ook een beetje intrappen en er komt herrie uit hoor. Het zijn gewoon geen muurbloempjes. | |
LoveAtFirstDrive | zaterdag 11 november 2017 @ 22:39 |
Thanks! Vaak filmen we wel daar (zie onze andere video's), maar dit was net iets zuidelijker, boven Amsterdam. Zuiderwoude, Durgerdam, in die regio. 6.2, sorry Naam is inderdaad misleidend, dat is dus niet nieuw Klopt, door de 7-traps kun je heel laag in de toeren draaien, zeker als je 'm gewoon in comfort zet. True, maar heel overdreven is het dan ook weer niet. Maar als je daar niet van houdt kun je inderdaad beter een gewone C nemen. Maar de mogelijkheid is er zeker wel om redelijk anoniem door het verkeer te rijden. Tuurlijk kan dat, maar we moeten wel een beetje rekening houden met wat er op beeld komt. Jij vindt het waarschijnlijk niet erg, maar als iemand anders ziet dat het de A7 is zul je weer reacties krijgen als: daar mag je maar 130... Het is lastig om iedereen tevreden te houden En zoals gezegd hebben we helaas niet al te veel tijd. Daarom bleven we redelijk in de buurt van de importeur. Naast het filmen proberen we uiteraard zelf ook nog even te genieten van de auto, zonder camera in de hand. Misschien dat er dan wel iets harder dan de max. gereden wordt op de leuke weggetjes Ja maar dan scheelt het dus wel echt als je 'm op comfort hebt en de kleppen dicht. Als je met beetje beleid rijdt is het wel te doen. Maar ga je steeds wat dotjes geven, kleppen open en op sport dan zul je wel wat geluidjes krijgen | |
VEM2012 | zaterdag 11 november 2017 @ 22:52 |
Die van mij had helemaal geen kleppen om hem stil te houden. Dat was echt de keuze tussen lawaai en veel lawaai (subjectief, maar toch). Nieuwste generatie heeft dat wellicht opgelost omdat ik waarschijnlijk niet de enige was die zich er aan stoorde. | |
LoveAtFirstDrive | zondag 12 november 2017 @ 00:49 |
Aaahhh dat is wel een verschil natuurlijk! Ja het wordt steeds vaker toegepast, je hebt het bijvoorbeeld ook in de Jaguar F-type (als optie). Maar net als het onderstel, vroeger was het gewoon sportief OF comfortabel, tegenwoordig wissel je dat gewoon met een knopje | |
ik_jij_en_jou | maandag 13 november 2017 @ 20:58 |
Wat een leuke enthousiaste review! | |
LoveAtFirstDrive | dinsdag 14 november 2017 @ 17:14 |
Dankjewel ik! | |
ik_jij_en_jou | zondag 19 november 2017 @ 08:18 |
Jullie andere reviews lezen en kijken ook leuk weg! | |
Mano_ | zondag 19 november 2017 @ 15:53 |
Leuk gedaan weer Gave bak, alleen wat te 'Duits dik' naar mijn smaak. Van mij mag het allemaal wat slanker en eleganter. Jammer ook van de turbo's. Natuurlijk kunnen ze niet anders meer, maar het geluid heeft er echt onder te lijden. En die kunstmatige scheten tussen het schakelen... Neen, geef mij maar een oudere 6.2 met minder vermogen/koppel. | |
LoveAtFirstDrive | maandag 20 november 2017 @ 17:32 |
Thanks ik!Dankjewel Mano_! Ja dat dikke heeft natuurlijk wel wat, maar ik kan ook het 'oude' AMG wel waarderen, waarbij je het amper zag dat het iets heel diks was. Maar denk dat de meeste klanten wel dit willen. Met de motor kunnen ze inderdaad niet meer terug. Moet zeggen dat het wel gewoon echt lekker klinkt hoor en het is zo bizar snel. Maar ook ik waardeer de oude atmosferische motors (heb zelf een oude BMW 540i uit 1994). Nog nooit met de 6.2 gereden overigens, wil ik uitaard nog wel! |