abonnement Unibet Coolblue
pi_172969017
OMG: Merceds-AMG SLC 43 (video + volledig artikel + fotogalerij)



Het was Laurens die, met zijn rijbewijs vers op zak en het nat nog achter zijn oren, mijn jaloezie opwekte door te verkondigen dat hij Mercedes had gereden. Ik, die het tot dan toe moest doen met de Renault Twingo van ma, was hondsbenieuwd hoe hem dat was gelukt en of er voor mij ook mogelijkheden waren. Uren die als weken verstreken liet hij mij in spanning, tot hij me uit mijn lijden verloste: het bleek om een Sprinter te gaan. De Mercedes onder de busjes. Ik was beet genomen. Nu, 10 jaar na dato, pak ik hem terug.

Love at first drive?
De SLC is nog altijd niet ons type auto, laat staat onze favoriete Mercedes-Benz. Maar dat neemt niet weg dat we ontzettend onder de indruk zijn van wat AMG er van ‘gebakken’ heeft. De aandrijflijn is niet minder dan briljant en de rijeigenschappen zijn scherp zonder het comfortabele DNA van Mercedes te verwaarlozen. Wie echter een hardcore sportwagen zoekt, moet verder shoppen: dat is de SLC 43 simpelweg niet.



We love
+ Juweel van een V6 met een verslavend lekkere soundtrack
+ Comfy op de snelweg (alles relatief…)
+ Scherp als het moet
+ Klassiek doch tijdloos design

We hate
– Gedateerd dashboard
– Even zoeken naar een fijne zitpositie
– Knarsende stoelen

Wil je het hele artikel lezen? Check het samen met de uitgebreide fotogalerij op loveatfirstdrive.nl! Uiteraard horen we ook graag wat jij van deze auto vindt!

Niet alleen zijn we gek op auto's en rijden, we vinden het ook ontzettend leuk om te schrijven en video's te maken. We doen alles zelf: van filmen tot monteren en van schrijven tot de eindredactie. We hebben geen uitgebreid filmteam achter ons staan of camera's van duizenden euro's, we houden het simpel en toegankelijk. Deze review is geplaatst met toestemming van FOK! forum.

Wouter & Laurens Honselaar

Facebook, Twitter, Instagram en YouTube abonnement.

Check ook onze andere reviews op FOK!:
Peugeot 5008 SUV
Jeep Grand Cherokee SRT
Alfa Romeo Giulia
Porsche 718 Boxster
MINI Cooper Clubman
Mazda MX5
Jeep Wrangler
BMW E39 M5
Volvo XC90 T8
BMW i3 REX
Renault Clio R.S.
Volvo V40 D2
MINI John Cooper Works
Peugeot RCZ-R
Jaguar F-type
Jeep Renegade
Range Rover Hybrid
Renault Twingo
Jaguar XKR-S Convertible
Ford Fiësta ST
BMW M3 & M4

[ Bericht 3% gewijzigd door Anne op 08-08-2017 12:16:44 ]
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 11:45:12 #2
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_172992252
Een ton?
-O-
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_172992814
:9~.
pi_172994515
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 11:45 schreef Hyperdude het volgende:
Een ton?
-O-
Ja deze uitvoering, dat is al bijna M3/M4 terrein. Maar de SLC AMG heb je 'al' vanaf 80k.

quote:
14s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 12:16 schreef Anne het volgende:
:9~.
Door deze video hebben we één van mijn favo auto's (qua geluid in ieder geval, nooit gereden nog) binnengesleept: C63 AMG :9~ :9~ Wij krijgen de Coupé, ik zou zelf de Estate kiezen uiteraard :7
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')