#ANONIEM | dinsdag 7 november 2017 @ 22:41 | |
Komende zondag wordt de Grand Prix van Brazilië verreden. Zoals gebruikelijk vindt de race plaats in de miljoenenstad Sao Paolo, op een circuit dat nog altijd het meeste bekend is onder diens vroegere naam: het Autódromo Interlagos. Het complex werd echter reeds in 1985 omgedoopt tot José Carlos Pace, als eerbetoon naar de in Sao Paolo geboren racecoureur. De relatief onbekende Pace - ook meervoudige kampioenen Emerson Fittipaldi en Ayrton Senna werden geboren in Sao Paolo - wint in zijn loopbaan slechts één Grand Prix, maar doet dat uitgerekend op Interlagos (1975). Twee jaar na Pace's bejubelde zege komt de Hollywoodfilm Bobby Deerfield uit. De titelrol in de racefilm wordt gespeeld door Al Pacino maar de racescenes neemt Pace voor zijn rekening. Enkele maanden na de opnames vliegt de coureur als passagier mee met een klein vliegtuig. Het toestel raakt in de problemen door zwaar weer, de piloot verliest de controle, en het vliegtuig slaat te pletter tegen een heuvelwand. De populaire Carlos Pace sterft op 32-jarige leeftijd. Het Autódromo Interlagos wordt in 1940 geopend maar het zal nog tot 1972 duren voordat de Formule 1 het circuit voor het eerst aan doet. Brabham-coureur Carlos Reutemann wint vóór Ronnie Peterson en thuisfavoriet Wilson Fittipaldi de niet voor het WK meetellende race. Een aantal jaren later maakt het grondeffect zijn opkomst in de Formule 1. Het is een techniek waarbij neerwaartse druk wordt gegenereerd door gebruik te maken van de luchtstroming onder de wagens. Interlagos is daar echter volkomen ongeschikt voor door het veel te hobbelige asfalt. De wagens zijn nauwelijks te controleren, het gevaar neemt toe, en dus verkast de Braziliaanse GP mede daardoor naar het circuit van Jacarepaguá in Rio de Janeiro. Interlagos wordt ondertussen grondig verbouwd waarbij de baan bijna wordt gehalveerd. In 1990 komt de Formule 1 na tien jaar afwezigheid eindelijk weer terug in Sao Paolo om er vervolgens nooit meer weg te gaan. Het Autódromo José Carlos Pace is in diens huidige vorm 4,3 kilometer lang en kent de nodige hoogteverschillen. Meest opvallende aan het circuit is dat de coureurs tegen de klok in rijden, terwijl veruit de meeste circuits juist met de klok mee gaan. Dit houdt in dat de 71-ronden durende race een zware belasting is voor de nekspieren van de coureurs. De meeste van de in totaal vijftien bochten zitten in de middelste en langzaamste sector van de baan. Inhalen is op het circuit niet eenvoudig, de beste plek hiervoor is de 'Senna S' die aan het einde van het langste rechte stuk zit. In de loop der jaren lieten landgenoten de lokale bevolking flink juichen. Los van de zege van naamgever Pace, wisten Emerson Fittipaldi, Ayrton Senna en Felipe Massa ieder tweemaal te winnen. Laatstgenoemde bracht in 2008 miljoenen Brazilianen in vervoering toen hij zegevierend over de finish kwam. Ongeveer een halve minuut lang dacht Massa dat hij zojuist wereldkampioen was geworden, maar Lewis Hamilton gooide tijdens de laatste kilometer van het jaar nog roet in het eten. Met het kampioenschap al beslist in Mexico, gaan alle ogen nu richting Max Verstappen. Vorig jaar reed Max Verstappen hier een geweldige inhaalrace door zichzelf in de stromende regen van een 16e naar 3e plek te rijden in slechts 14 ronden, tot groot genoegen van de Braziliaanse fans die al uren in de regen stonden te wachten door de constante rode vlaggen, als ook de thuiskijkers die konden genieten van het gemak waarmee hij grip leek te vinden. Ook dit jaar is de kans op regen weer aanwezig en met de Red Bull auto de afgelopen races in top conditie, maakt Verstappen een hele goede kans om weer een goede show weg te geven op dit circuit. Bron: Fédération Internationale de l'Automobile & Pirelli Motorsport Actueel weer São Paulo [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-11-2017 23:00:05 (Weerbericht update) ] | ||
#ANONIEM | dinsdag 7 november 2017 @ 22:41 | |
Nattekat | dinsdag 7 november 2017 @ 22:53 | |
Spam | ||
franske19 | dinsdag 7 november 2017 @ 22:56 | |
Dacht dat zondag droog zou zijn? 30% valt nog mee. | ||
#ANONIEM | dinsdag 7 november 2017 @ 22:57 | |
Dat weerbericht is nog van zondag (zie rechterbovenhoekje). Zal hem even updaten. | ||
Frozen-assassin | dinsdag 7 november 2017 @ 23:02 | |
10% goffedomme | ||
ondeugend | dinsdag 7 november 2017 @ 23:03 | |
Max zijn eerste pole dus | ||
Evenstar | dinsdag 7 november 2017 @ 23:30 | |
Waarom zondag nou weer droog | ||
ondeugend | dinsdag 7 november 2017 @ 23:34 | |
Volgens mij werd er vorig jaar ook regen voorspeld dagen van te voren... en naarmate de zondag dichterbij kwam werd het ook steeds droger tot droog zelfs. En we weten allemaal hoe dat afliep. Het is daar regenseizoen volgens mij, dus de kans is groter dan waar dan ook dat het toch regent. En wellicht kan er zonder nat ook wel goede zaken gedaan worden dit keer | ||
flipsen | dinsdag 7 november 2017 @ 23:39 | |
Je zal maar in het publiek zitten op de niet overdekte tribune. Dan ben je blij dat het zondag niet regent hoor | ||
Nattekat | dinsdag 7 november 2017 @ 23:46 | |
Word maar lekker nat. | ||
flipsen | woensdag 8 november 2017 @ 02:34 | |
| ||
KillerBee4ever | woensdag 8 november 2017 @ 06:24 | |
Zou maar eens heel goed kunnen idd! | ||
Tarado | woensdag 8 november 2017 @ 07:46 | |
waar zit je? Ik zat overdekt en werd nog nat | ||
SnowOokami | woensdag 8 november 2017 @ 07:47 | |
Wat ik mij afvraag, McLaren loopt nu al te soppen op de Renault motoren maar er is ooit afgesproken dat Renault dezelfde motoren aan RBR levert, maar is dat ook zo voor McLaren? Geen idee hoe ze dat af zouden kunnen dwingen... iemand een idee? | ||
Fer | woensdag 8 november 2017 @ 07:50 | |
Volgens mij heeft Abitboul dat wel een keer uitgesproken, dat het (voorlopig) nog dezelfde motoren zullen zijn. Maar net zoals bij Mercedes is er door een team amper in te zien of ze wel echt het maximale eruit krijgen of dat er een grotere marge aangehouden wordt voor klantenteams. | ||
SnowOokami | woensdag 8 november 2017 @ 08:25 | |
Best apart eigenlijk, maar goed onderdeel van het spelletje laten we maar zeggen McLaren straks met de GP2 engine van Renault | ||
opreis | woensdag 8 november 2017 @ 08:50 | |
McLaren heeft straks in ieder geval geen excuus meer als ze volgend jaar niet om podiums mee kunnen doen en RB wel. Maar laten we hopen op 4 teams dicht bij elkaar. | ||
JayHovah | woensdag 8 november 2017 @ 09:21 | |
Nu op Netflix:
| ||
DeeBee | woensdag 8 november 2017 @ 14:03 | |
Van de week in het vliegtuig gezien, mooi gemaakt en emotioneel verhaal. Vooral omdat er ook veel aandacht wordt besteed aan z'n familiesituatie en eigen levensverhaal, het is niet alleen maar F1. | ||
Tarado | woensdag 8 november 2017 @ 15:19 | |
https://www.gpupdate.net/(...)ork-to-aid-drainage/ | ||
Blik | woensdag 8 november 2017 @ 15:21 | |
Goed idee, zit volgende week ook 13 uur in het vliegtuig, goed moment om dit te kijken | ||
Peterselieman | woensdag 8 november 2017 @ 17:39 | |
Ze hebben in ieder geval best een goed chassis, want op circuits waar motorvermogen minder belangrijk is zitten ze er best behoorlijk bij | ||
Fer | woensdag 8 november 2017 @ 18:14 | |
In de Q gaan zo ook goed, schijnbaar kan de Honda voor een paar rondjes wel hard lopen. Daarna rijden ze de race met teruggeschroefd vermogen en vroeg coasten. Alhoewel ik mij afvraag of hun downforce/drag verhouding wel efficient genoeg is. [ Bericht 5% gewijzigd door Fer op 08-11-2017 18:25:14 ] | ||
jpjedi | woensdag 8 november 2017 @ 18:29 | |
Mclaren weet hoe ze moeten presteren, met de juiste krachtbron ben ik overtuigd dat ze mee kunnen doen voor de prijzen. Zou F1 veel goed doen als er weer 4 teams meedoen voor het podium. Vergeet ook Dark horses als Renault en Force India niet uit voor volgend jaar die een graantje mee willen pikken. | ||
SnowOokami | woensdag 8 november 2017 @ 18:29 | |
Dat laatste ben ik ook benieuwd naar, op Motorsport.com zijn er ook genoeg mensen die vraagtekens zetten bij het chassis van McLaren omdat ze blijkbaar met extreem veel downforce rijden (en dat daarom hun top niet heel erg denderend is). Hier staat dat spec 3.8 gebruikt gaat worden in de laatste races met een nieuwe map: https://news.biglobe.ne.jp/sports/1108/ats_171108_7755418454.html Wat ik zo vreemd vind is dat ze altijd hebben lopen pushen op een laag COG en laag gewicht en nu gaan ze naar Renault toe... die volgens mij geen (heel) laag COG heeft McLaren had in 2014 een Mercedes motor. Mercedes werd WC en McLaren werd 5e... | ||
ondeugend | woensdag 8 november 2017 @ 18:57 | |
Beste plek Hockenheim? Prijs doet er zoveel toe. Waar zit je het hoogst en zie je het meest? Een cadeau voor iemand die ik een onvergetelijk weekend wil geven. Wat zouden jullie doen? | ||
Whiskers2009 | woensdag 8 november 2017 @ 19:50 | |
Warwick als gaststeward https://www.f1today.net/n(...)dleiding-in-brazilie | ||
Nattekat | woensdag 8 november 2017 @ 19:53 | |
| ||
Whiskers2009 | woensdag 8 november 2017 @ 20:08 | |
| ||
Nattekat | woensdag 8 november 2017 @ 20:14 | |
Wat is nou precies het probleem? | ||
zoem | woensdag 8 november 2017 @ 20:15 | |
Derek Warwick de meest strenge steward van de FIA | ||
Nattekat | woensdag 8 november 2017 @ 20:17 | |
Max rijdt gewoon eenzaam aan kop, niks straffen. | ||
Whiskers2009 | woensdag 8 november 2017 @ 20:24 | |
Exact. Dank je zoem! | ||
SnowOokami | woensdag 8 november 2017 @ 21:02 | |
Waar is Connely? | ||
Monolith | woensdag 8 november 2017 @ 21:03 | |
Liever zo'n race als vorig jaar. | ||
Nattekat | woensdag 8 november 2017 @ 21:05 | |
Moet het wel eerst regenen. Anders mag RB de tactiek gewoon weer verneuken ja | ||
Nattekat | woensdag 8 november 2017 @ 21:06 | |
Blij dat ik niet de enige ben die er geen reet van begrijpt | ||
zoem | woensdag 8 november 2017 @ 21:06 | |
Ja die kon ik ook al niet vinden. Vreemd. | ||
gbm | woensdag 8 november 2017 @ 21:10 | |
Volgens gaat dit alleen maar om de oud-coureurs die steward zijn? | ||
klaasweetalles | woensdag 8 november 2017 @ 21:11 | |
Het gaat allemaal veel te goed de laatste tijd met max tijd dat zijn motor weer gaat uitvallen denk ik zo... ... | ||
Nattekat | woensdag 8 november 2017 @ 21:16 | |
In Abu Dhabi. Dan is het minder erg als ik het einde van de race moet missen. | ||
lord_bono | woensdag 8 november 2017 @ 21:16 | |
Gelukkig heb je het al weken fout wat betreft Feyenoord, dus Max blijft gewoon rijden | ||
SnowOokami | woensdag 8 november 2017 @ 21:17 | |
Denk dat Renault er alles aan doet om de enige niet gefaalde pre-2018 spec te laten draaien (alleen al omdat hij bij Max achterin ligt). Meen dat hij dit weekend ook een nieuwe map krijgt? | ||
BadderHaring | woensdag 8 november 2017 @ 21:22 | |
Iets anders dan een weekend F1? | ||
trein2000 | woensdag 8 november 2017 @ 21:25 | |
https://f1experiences.com(...)ckenheim%20f1%20page | ||
lord_bono | woensdag 8 november 2017 @ 21:31 | |
Ik wist het wel als ik $6000,- over zou hebben, https://f1experiences.com/formula-1-grosser-preis-von-deutschland-2018/legend | ||
SnowOokami | woensdag 8 november 2017 @ 21:31 | |
Lol zat daar net ook naar te kijken. | ||
Whiskers2009 | woensdag 8 november 2017 @ 21:41 | |
1 gaststeward per race (Alhoewel, recent Salo en Connelly. Of is Salo een vaste steward inmiddels?) En dat Connelly een paar bijzonder disctutabele beslissingen aangaande straffen voor Max heeft genomen wil niet zeggen dat Warwick dat ook niet heeft (maar dan met minder verstrekkende consequenties) he? Ik begin niet voor niet te piepen als 1 vd 2 gaststeward is... En hij staat echt bekend als (gast)steward die de meeste straffen uitdeelt. | ||
Whiskers2009 | woensdag 8 november 2017 @ 21:43 | |
Die staat alleen bekend om de verstrekkende dubieuze straffen die hij Max geeft, niet dat hij in het algemeen veel vaker straft of vaker in het algemeen dubieuze straffen uitdeelt... | ||
#ANONIEM | woensdag 8 november 2017 @ 21:54 | |
Omdat de FIA website kut is, alleen de stewardbeslissingen tegen Max er even bijgezocht (en alleen die waarbij met punten gestrooid is).
*op todo voor de winterstop zetten doet [ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 08-11-2017 23:05:26 ] | ||
jpjedi | woensdag 8 november 2017 @ 22:14 | |
Ik bedoel meer dat ik Mclaren niet zomaar als een B team zou klassificeren. Ze kennen het spelletje. En een klantenmotorvan Mercedes is wel wat anders dan de motor van het eigen team he... zit jaartje tussen. | ||
jpjedi | woensdag 8 november 2017 @ 22:17 | |
Hotel erbij en je bent nog eens 2000 usd lichter 😂😂 | ||
Whiskers2009 | woensdag 8 november 2017 @ 22:35 | |
Als Nederlander piepen als je ziet dat Connelly en/of Warwick gaststeward zijn is dus niet zo raar he? PS Max heeft in 2016 geen punten op de licentie gehad?!? En weet je sowieso zeker dat je alle strafpunten mbt 2015 hebt? | ||
#ANONIEM | woensdag 8 november 2017 @ 22:39 | |
Denk dat dit alles was. Zoals al ik al zei, de site van de FIA is Kwalitatief Uitermate Teleurstellend , dus ben uitgegaan van de totaalpunten zoals genoemd in dat artikel van f1today. " De Nederlander heeft sinds zijn debuut begin 2015 in totaal elf strafpunten geïncasseerd." en ben gestopt met die steward decision pdf's openen toen ik op die 11 uitkwam Hij heeft wel een bak meer straffen gehad (tijd penals ed), maar niks waar strafpunten voor gegeven zijn. [ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 08-11-2017 22:40:39 ] | ||
Whiskers2009 | woensdag 8 november 2017 @ 22:51 | |
Deze? https://www.f1today.net/n(...)e-steward-van-de-fia Mika Salo ook maar eens meenemen in de analyse dan. Lijkt dus ook graag snel en hard te straffen, dus combi met Connolly en/of Warwick is dan ook een dingetje. Ik dacht overigens serieus dat er maar 1 gaststeward was per race. Wat heb ik gemist? [ Bericht 0% gewijzigd door Whiskers2009 op 08-11-2017 22:59:32 ] | ||
Whiskers2009 | woensdag 8 november 2017 @ 22:55 | |
En wellicht loop ik achter, maar dit had ik nog niet gelezen: http://www.eurosport.co.uk/formula-1/_sto6403576/story.shtml Edit: Ah, hier ook al https://www.autosport.com(...)pted-verstappen-deal en wrsch dus ook op motorsport.com en de sites die ze overgenimen hebben de afgelopen jaren. Ik loop dus idd wat achter. | ||
#ANONIEM | woensdag 8 november 2017 @ 23:00 | |
nog even opnieuw gecheckt, artikel was natuurlijk van augustus Dus het puntje uit Austin zat er nog niet bij. Dus ik miste er 1.. Mexico 2016, 1 punt. Maar ik kan de stewards niet checken want de site van de FIA crashte toen ik 5 PDF's tegelijk open gooide *edit*
[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 08-11-2017 23:06:03 ] | ||
Whiskers2009 | woensdag 8 november 2017 @ 23:07 | |
Lekker amateuristisch weer (niet van jou, dat snap je) En dus toch een strafpunt in 2016, dank voor het nogmaals checken | ||
sasquatsch | donderdag 9 november 2017 @ 00:18 | |
1 (ex)coureur die per race als gaststeward optreedt. Voor de rest is het een panel van stewards dat per race rouleert | ||
flipsen | donderdag 9 november 2017 @ 02:11 | |
Geen idee DutchTrain heeft de kaartjes geregeld en het me wel verteld, maar ben het weer vergeten | ||
Smacked_Actor | donderdag 9 november 2017 @ 06:22 | |
Sjonge jonge, ben je te gast, gedraag je je als een enorme eikel.. Ik zou zout in z'n koffie doen... | ||
#ANONIEM | donderdag 9 november 2017 @ 09:17 | |
Kaarten voor Oostenrijk volgend jaar. | ||
motorbloempje | donderdag 9 november 2017 @ 10:22 | |
Tof! | ||
DutchTrain | donderdag 9 november 2017 @ 12:09 | |
Waarschijnlijk weten we dat morgen pas als we de kaarten ook echt opgehaald hebben. Ik heb in ieder geval niet betaald voor een dak, maar je weet nooit wat je uiteindelijk krijgt. | ||
Weltschmerz | donderdag 9 november 2017 @ 12:13 | |
Was hij ook streng voor de coureur waarvan hij hoopt dat die WK wordt? | ||
DutchTrain | donderdag 9 november 2017 @ 12:14 | |
Ondertussen wel aan het ontbijt hier. Duidelijk voorteken dat ik onbewust aan dit tafeltje ging zitten | ||
Tarado | donderdag 9 november 2017 @ 12:25 | |
hoezo niet, dat weet je toch als je ze besteld? | ||
DutchTrain | donderdag 9 november 2017 @ 12:32 | |
Ja, besteld voor sector A bij ingang pits, maar als een vak niet gevuld is en dat er slecht gaat uitzien op TV, dan schuiven ze je wel naar een beter gedeelte om het wat voller te laten lijken. Ik heb nu alleen een voucher, waarop staat dat we bij het ophalen van de kaarten genummerde plekken krijgen, voor wat dat waard is. | ||
Tarado | donderdag 9 november 2017 @ 12:35 | |
OK, toen ik ging had m'n zwager het geregeld maar wisten we van te voren al waar, (ter hoogte van Senna S) | ||
DutchTrain | donderdag 9 november 2017 @ 12:37 | |
In het stadiongedeelte bij de hairpin of bij opkomen start/finish. Om het uitzicht te checken is het naast de ticketwebsite ook makkelijk om de naam van de tribune / sector te zoeken in youtube. Altijd wel iemand die tijdens de GP of een andere race een filmpje heeft gemaakt. | ||
ondeugend | donderdag 9 november 2017 @ 14:43 | |
Dank je wel | ||
Whiskers2009 | donderdag 9 november 2017 @ 15:42 | |
Ah, dank Had ik het toch goed en loop ik niet achter De roulerende vd 3 is dan Connelly? | ||
Fir3fly | donderdag 9 november 2017 @ 16:26 | |
Leuk stukje over Spa 2015 waarin Lotus voor een gedeelte van de race ineens magisch beter liep... | ||
#ANONIEM | donderdag 9 november 2017 @ 17:02 | |
Leuk, maar ik gaan geen uur luisteren. | ||
Fir3fly | donderdag 9 november 2017 @ 17:13 | |
Werkt de timestamp niet? Het gaat om het stukje op 28:29. | ||
#ANONIEM | donderdag 9 november 2017 @ 17:24 | |
| ||
beantherio | donderdag 9 november 2017 @ 17:32 | |
Hij heeft wel gelijk trouwens: eerst zien dan geloven. | ||
Donnie-Brasco | donderdag 9 november 2017 @ 17:37 | |
Jep, Massa denkt nog steeds wereldkampioen te kunnen worden. Die wilt F1 nog niet verlaten. | ||
SnowOokami | donderdag 9 november 2017 @ 18:11 | |
Ik dacht dat incl. hotel was | ||
Geralt | donderdag 9 november 2017 @ 18:39 | |
Ik snap de keuze ook niet. Ik bedoel wat heeft zo een Warwick nou ooit bereikt in de F1, 4x podium en dat is het. Max zit daar al ruimschoots overheen. Zet daar iemand met enig statuur neer zou ik zeggen. Bijvoorbeeld een Coulthard of een Webber of een Hakkinen of een Button of weet ik het wat. Sowieso, waarom moeten het bejaarden zijn? De racerij van toen is niet meer die van nu. Zet daar mensen neer die meerdere races gewonnen hebben en het klappen van de zweep nog kennen van niet heel erg tig veel jaar geleden. | ||
Sjemmert | donderdag 9 november 2017 @ 18:44 | |
Daarom zal een klantenteam ook nooit meer WK worden met deze motoren. | ||
Fir3fly | donderdag 9 november 2017 @ 19:39 | |
Het idee van 'driver stewards' is sowieso onzin. We laten oud-voetballers toch ook geen eredivisiewedstrijden fluiten? Of zelfs vlaggen. | ||
Fer | donderdag 9 november 2017 @ 20:20 | |
Wil je Charlie ook in een F1 wagen zetten, zodat hij op de track de bewegingen kan beoordelen? Zo achter Verstappen en Vettel aan rijdend? | ||
Fir3fly | donderdag 9 november 2017 @ 20:35 | |
Wie is Charlie? | ||
trein2000 | donderdag 9 november 2017 @ 20:36 | |
https://nl.wikipedia.org/wiki/Pol_van_Boekel | ||
Fir3fly | donderdag 9 november 2017 @ 20:37 | |
Nou vooruit, maar je snapt de analogie. Zie je bijvoorbeeld een van Basten als scheidsrechter voor je? | ||
SnowOokami | donderdag 9 november 2017 @ 20:37 | |
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=316624 | ||
Sometimes | donderdag 9 november 2017 @ 20:48 | |
Charlie Whiting | ||
Fir3fly | donderdag 9 november 2017 @ 20:58 | |
Als scheidsrechter. Zoals altijd, even beter lezen. | ||
Captain_Jack_Sparrow | donderdag 9 november 2017 @ 21:03 | |
Dit | ||
Whiskers2009 | donderdag 9 november 2017 @ 21:31 | |
Serieus? | ||
Whiskers2009 | donderdag 9 november 2017 @ 21:32 | |
Nee, niet dat. Zo moeten uiteraard al een tijdje uit de F1(-wereld) zijn om (de schijn van) belangenverstrengeling (bv door banden met hun laatste team) te vermijden. | ||
Fer | donderdag 9 november 2017 @ 21:33 | |
Dat werkt ook niet. Dan geeft Webber een straf aan Vettel en dan wordt er verwezen naar wraak om de Redbull tijd of Hakkinen spaart Raikkonen enz... | ||
Fer | donderdag 9 november 2017 @ 21:35 | |
Who is Charlie, piep piep pieeeep Charlie | ||
Peterselieman | donderdag 9 november 2017 @ 21:36 | |
Seb, we've got a multi21, I repeat, a multi21. Please give the place to Kimi or you'll get a penalty | ||
Whiskers2009 | donderdag 9 november 2017 @ 21:36 | |
Dat zeg ik | ||
Captain_Jack_Sparrow | donderdag 9 november 2017 @ 22:03 | |
Goed punt. Nu zijn er namelijk geen geruchten over 'biased' stewards of belangenverstrengeling. | ||
Whiskers2009 | donderdag 9 november 2017 @ 22:09 | |
Niet op een direct aan de achtergrond achtergrond vd stewards gelinkte manier nee. Of hoe link jij de achtergrond van Connelly of Warwick aan bijv. Max Verstappen? Ook via Jos zie ik het niet.. Hangt wel ad kont vd FIA in het algemeen (Ferrari International Etc). | ||
Captain_Jack_Sparrow | donderdag 9 november 2017 @ 22:15 | |
Maar blijkbaar doet dat niet ter zake; 'men' vindt dat Max door sommigen harder wordt aangepakt dan andere coureurs. Dus de stewards worden beschuldigd van 'bias'. Anyway, Hakkinen is al 16 jaar uit de F1, Coulthard 10 jaar. Alsof die nu nog hun laatste F1-team gaan steunen door dodgy beslissingen. Zie ik liever die jongens als steward dan twee bejaarde frusten die nooit iets gepresteerd hebben in de F1. | ||
bokkepoot | donderdag 9 november 2017 @ 22:15 | |
Net de Williams documentaire gezien.. Laatste shot is echt geniaal... | ||
Whiskers2009 | donderdag 9 november 2017 @ 22:22 | |
Die twee zaken hebben niets met elkaar te maken, hoewel je ze nu probeert te linken. Stewards kunnen prima biased zijn tav een bepaalde coureur of een bepaald groepje coureurs (bijv rookies, of gewoon hele jonge of hele oude coureurs) zonder dat dat iets met (vermeende) belangenverstrengeling en dus hun achtergrond in de F1 of met hun racen voor bepaalde F1-teams te maken heeft. Staat los van elkaar. | ||
Scrutinizer | donderdag 9 november 2017 @ 23:03 | |
| ||
AnneX | vrijdag 10 november 2017 @ 00:26 | |
Rijden en uitleggen met 300 km / uur of zo... https://mobile.twitter.co(...)427437109248/video/1 | ||
BadderHaring | vrijdag 10 november 2017 @ 08:57 | |
Exact. Gewoon geen oud-coureurs. Die hebben altijd historie met bepaalde teams of rijders waardoor ze, op zijn minst de schijn van, partijdigheid hebben. Gewoon neutraal opgeleide mensen, net als in het voetbal. | ||
Tarado | vrijdag 10 november 2017 @ 10:43 | |
die missen vaak ook de essentie, ik vind het juist goed dat er een ex coureur zijn visie op incidenten geeft. | ||
motorbloempje | vrijdag 10 november 2017 @ 10:45 | |
Een na laatste raceweekend | ||
BadderHaring | vrijdag 10 november 2017 @ 10:52 | |
Prima, dan mag een oud-coureur, zonder beslissingsbevoegdheid, zijn mening geven. | ||
Tarado | vrijdag 10 november 2017 @ 10:53 | |
dat is wel jammer maar we hebben formula e | ||
Tarado | vrijdag 10 november 2017 @ 10:53 | |
dat hebben ze toch ook niet | ||
Fir3fly | vrijdag 10 november 2017 @ 10:54 | |
Wat voegt dat dan toe? En het blijft niet bij 'visie geven', hij heeft beslissingsbevoegdheid. | ||
BadderHaring | vrijdag 10 november 2017 @ 10:57 | |
Stewards hebben geen beslissingsbevoegdheid? | ||
Tarado | vrijdag 10 november 2017 @ 10:58 | |
niet in zijn eentje toch? | ||
Tarado | vrijdag 10 november 2017 @ 10:59 | |
de hoofdsteward beslist uiteindelijk | ||
BadderHaring | vrijdag 10 november 2017 @ 11:01 | |
Ja, zo lust ik er nog wel één. En die heeft geen voormalige banden met raceteams? | ||
Fir3fly | vrijdag 10 november 2017 @ 11:02 | |
Nee, maar het stopt dus niet bij 'visie geven'. En nogmaals, wat voegt het nou eigenlijk toe? | ||
Tarado | vrijdag 10 november 2017 @ 11:03 | |
geen idee want dat wijzigt nogal Garry Connelly Formula 1 steward Garry Connelly Credit: FIA Vital statistics for Garry Connelly Nationality AUS Deputy President of the FIA Institute, Director of the Australian Institute of Motor Sport Safety, F1 and WTCC Steward, and FIA World Motorsport Council Member. Biography Gary Connelly was widely known as a rally driver, competing in the World Rally Championship for a long time. He helped to bring the rally championship to Australia and was on the board of organisers for the event. He also held the position of Clerk of the Course for Rally Australia, stepping down in late 2002. As a member of the World Motorsport Council for the FIA, and a director of the Institute of Motorsport Safety in Australia, Connelly can take an overview of how motorsport is shaping up. He also delves into the details for Formula One, having been an FIA Observer and a Steward since 1989. He undertakes those roles in the World Rally and World Touring Car Championships as well. | ||
Tarado | vrijdag 10 november 2017 @ 11:05 | |
hoe wil jij het dan oplossen? | ||
Fir3fly | vrijdag 10 november 2017 @ 11:53 | |
Antwoorden met een vraag is geen antwoorden, maar vooruit. Gewoon niet meer rouleren. En mensen er neer zetten met verstand van regelhandhaving, geen coureurs of ander F1-schimmel. | ||
Fer | vrijdag 10 november 2017 @ 12:40 | |
De grap id dat het jaren terug ook een probleem was. Toen kwamen ze op het idee dat er altijd een ex coureur bij moest zitten. | ||
Fir3fly | vrijdag 10 november 2017 @ 12:54 | |
Belachelijk idee. | ||
Bluurgh | vrijdag 10 november 2017 @ 13:06 | |
En het weekend is begonnen | ||
Nattekat | vrijdag 10 november 2017 @ 13:08 | |
In Brazilië pas als de eerste wagen de baan op is gereden | ||
Tarado | vrijdag 10 november 2017 @ 13:09 | |
is toch al, tenminste ik zie een tijd staan | ||
Blik | vrijdag 10 november 2017 @ 13:10 | |
Leclerc rijdt met de Halo, wat een gedrocht | ||
Nattekat | vrijdag 10 november 2017 @ 13:10 | |
Wintertijd Ik blijf er keer op keer weer in trappen, stom tijdsverschil. | ||
Zipportal | vrijdag 10 november 2017 @ 13:12 | |
Maar drie uurtjes tijdverschil blijft genot. | ||
Nattekat | vrijdag 10 november 2017 @ 13:15 | |
Zeker, ik dacht zelfs dat het er 4 waren, maar blijkbaar doen ze daar ook aan zomertijd | ||
Bluurgh | vrijdag 10 november 2017 @ 13:16 | |
Sky denkt een nieuwtje te hebben, de F1 kampioen, F2 kampioen, GP3 kampioen en WEC kampioen die tijdens deze sessie meedoen (ofzoiets) Volgens mij is Rosberg nogsteeds kampioen, tot op het F1 gala na het seizoen | ||
heywoodu | vrijdag 10 november 2017 @ 13:17 | |
Sow Hartley Daar gaat de eerste Renault-motor van het weekeinde | ||
franske19 | vrijdag 10 november 2017 @ 13:17 | |
Motortje? | ||
SnowOokami | vrijdag 10 november 2017 @ 13:17 | |
Weer een Renault | ||
Tarado | vrijdag 10 november 2017 @ 13:17 | |
begint goed | ||
Zipportal | vrijdag 10 november 2017 @ 13:17 | |
Plof. | ||
lord_bono | vrijdag 10 november 2017 @ 13:18 | |
Renault | ||
Bluurgh | vrijdag 10 november 2017 @ 13:20 | |
Mooie plof | ||
Nattekat | vrijdag 10 november 2017 @ 13:20 | |
Ik zou de hoogte weer de schuld geven. | ||
ondeugend | vrijdag 10 november 2017 @ 13:25 | |
Seb druk met hooien | ||
Smoofie | vrijdag 10 november 2017 @ 13:32 | |
Wanneer komt de F1 in zandvoort rapport uit? Paar uurtjes? | ||
Smoofie | vrijdag 10 november 2017 @ 13:33 | |
Prins bernard jr moet gewoon de helft van zijn 152 panden in Amsterdam verkopen en het kan | ||
Lokale_Notabele | vrijdag 10 november 2017 @ 13:36 | |
Reverse grids en strafgewichten incoming: https://www.gpupdate.net/(...)-om-races-te-winnen/ "Sport leeft van onverwachte momenten en dat is wat we willen. Je hebt competitie nodig, het onbekende. Je hebt mooie verhalen nodig en drama. Dat moeten we creëren." Het was te verwachten dat de Amerikanen er een circus van zouden willen maken met kunstmatig gecreëerd drama. Belooft weinig goeds. Hopelijk kan een Ross Brawn op de rem trappen en de Amerikanen behoeden voor al te domme beslissingen. | ||
Smoofie | vrijdag 10 november 2017 @ 13:39 | |
Nee, dat doen de amerikanen ook niet met Indy | ||
Bluurgh | vrijdag 10 november 2017 @ 13:39 | |
Ja goed plan, ik kijk nu al uit naar 72 ronden met twee plekken waar ze kunnen inhalen. | ||
Smoofie | vrijdag 10 november 2017 @ 13:41 | |
Circuit verbreden moest sws toch. Ik zie liever dat ze naar Assen gaan en dat Assen het circuit wat verbreed. Al wordt het dan wel kutter voor de TT, maar misschien dat ze met curbstones twee indelingen kunnen maken? | ||
Nattekat | vrijdag 10 november 2017 @ 13:41 | |
Assen is een hele grote nee. Dat circuit is niet voor autoracen. | ||
Bluurgh | vrijdag 10 november 2017 @ 13:42 | |
Dan verkloot je het echt voor de TT inderdaad. De Indycar races op Assen waren behoorlijk saai, dus ook dat circuit zou helemaal op de schop moeten (layout change) om het geschikt te maken voor F1. | ||
lord_bono | vrijdag 10 november 2017 @ 13:43 | |
Zandvoort gewoon volledig aanpassen, neem aan dat je op dat terrein best een totaal nieuwe F1 vriendelijke lay-out kunt verzinnen? | ||
Bluurgh | vrijdag 10 november 2017 @ 13:45 | |
En Max heeft een Belgische moeder en een Nederlandse vader. Mooi verdeeld dus. Waarom dit ook niet eerlijk verdelen dan? België heeft het prachtige circuit en wij hebben de toekomstige Wereldkampioen. | ||
Nattekat | vrijdag 10 november 2017 @ 13:46 | |
Zandvoort is al meer circuit dan enkele straatraces die we hebben, daar is op wat ouderdom na niks mis mee. Hooguit moet het paddock even wat groter worden gemaakt door de Tarzanbocht iets sneller te maken. | ||
Tarado | vrijdag 10 november 2017 @ 13:47 | |
hij heeft wel recent een hotel in Bloemendaal gekocht | ||
Lokale_Notabele | vrijdag 10 november 2017 @ 13:48 | |
De IRL heeft een keer de kwalificatie vervangen door een systeem waarbij de startopstelling random bepaald werd door het trekken van lootjes... Ik word zo moe van initiatieven die autosport "spannender" zouden moeten maken doormiddel van kunstmatige ingrepen. Op een of andere manier wordt autosport niet als een pure sport gezien en is het oké om er een soort circus spektakel van te willen maken. | ||
Bluurgh | vrijdag 10 november 2017 @ 13:50 | |
Dat lijkt me het inhalen niet te bevorderen en er zijn al niet zoveel inhaalmogelijkheden op Zandvoort. | ||
lord_bono | vrijdag 10 november 2017 @ 13:52 | |
Gewoon samen met Max en Red Bull een circuit tekenen, en dat dan bouwen | ||
Lokale_Notabele | vrijdag 10 november 2017 @ 13:52 | |
Bluurgh | vrijdag 10 november 2017 @ 13:54 | |
Aan begin van de motorsport werd de startopstelling bepaald door het trekken van lootjes of de volgorde van inschrijven. Dus eigenlijk gingen ze back to the roots ;-) | ||
Fir3fly | vrijdag 10 november 2017 @ 13:54 | |
Werkt prima. | ||
ondeugend | vrijdag 10 november 2017 @ 13:58 | |
Je praat natte poep hoor. Er wordt geregeld met auto's geraced. Voor F1 zal het breder moeten maar dat geldt voor Zandvoort ook | ||
Nattekat | vrijdag 10 november 2017 @ 14:00 | |
Ja, er wordt geracet, en daar is ook alles mee gezegd. Je kan dat circuit niet leuk maken voor de F1 zonder de TT te vernaggelen. Ik snap echt niet waarom iedereen constant Assen zit te roepen, iedereen kan zien dat je daar hooguit een optocht krijgt. | ||
SnowOokami | vrijdag 10 november 2017 @ 14:03 | |
Prins Bernard bij Ziggo zondag | ||
ondeugend | vrijdag 10 november 2017 @ 14:03 | |
Ja het motorracen zal anders worden.. dat is het grote nadeel. Maar zeggen dat er niet geraced kan worden is nonsens. Het is een prachtig circuit met uitstekende infrastructuur. En wanneer breder echt geen optocht. Zandvoort ombouwen en de infrastructuur verbeteren zal vele malen meer kosten dan Assen klaar maken. | ||
lord_bono | vrijdag 10 november 2017 @ 14:04 | |
https://www.rtlnieuws.nl/(...)n-uiterste-best-doen | ||
Nattekat | vrijdag 10 november 2017 @ 14:05 | |
Er zijn 0 inhaallocaties over heel dat circuit. Het is een motorcircuit en het blijft een motorcircuit, je kan er hooguit een half auto- en half motorcircuit van maken. Nee, Assen absoluut niet. Dat gaat nooit de F1 hosten. | ||
Ener-G | vrijdag 10 november 2017 @ 14:05 | |
Ik vond dit concept wel interessant: | ||
Nattekat | vrijdag 10 november 2017 @ 14:05 | |
Kijk | ||
Lokale_Notabele | vrijdag 10 november 2017 @ 14:08 | |
Als ze de GP op de Nurburgring nieuw leven inblazen dan is de Nederlandse markt toch ook goed genoeg bediend? | ||
lord_bono | vrijdag 10 november 2017 @ 14:09 | |
Met Spa is dat deels al, maar een GP in het buitenland is toch anders dan een in eigen land. Stuk goedkoper ook voor de Nederlandse bezoekers. Zal natuurlijk deels prestige zijn voor gemeente en eigenaar circuit, maar voor de Nederlandse fan alleen maar goed. | ||
Nattekat | vrijdag 10 november 2017 @ 14:09 | |
Die GP gaat eerder Spa in de weg zitten dan de Nederlandse markt bedienen. De Verstappengekte is niet de enige reden dat het zo achterlijk druk is op Spa de afgelopen jaren, het wegvallen van een concurrent dat amper 100km verderop ligt ook. | ||
Bluurgh | vrijdag 10 november 2017 @ 14:15 | |
Ziet er interessant uit. Potentieel een verdubbeling van het aantal inhaalplekken naar 4 en toch nog in de spirit van Zandvoort. En een 8 vorm als circuit in altijd leuk | ||
Nattekat | vrijdag 10 november 2017 @ 14:15 | |
https://www.facebook.com/rtlnieuws/ | ||
Tarado | vrijdag 10 november 2017 @ 14:17 | |
waar blijft de regen? | ||
Smoofie | vrijdag 10 november 2017 @ 14:17 | |
Open deuren intrappen. | ||
Lokale_Notabele | vrijdag 10 november 2017 @ 14:19 | |
In de weg zitten weet ik niet, het gaat Spa natuurlijk wel een beetje kannibaliseren maar daar is het nu onmenselijk druk. Er is maar één manier om erachter te komen of de markt groot genoeg is voor twee GP's in de regio. In het verleden was dit natuurlijk wel zo en waren zowel Nurburgring als Spa goed bezochte GP's terwijl ze samen op de kalander stonden. Als Max echt voor de titel gaat strijden dan zal er helemaal een gekkenhuis losbreken in Nederland. Je kan een race op de Nurburgring gewoon GP van Nederland noemen zoals het vroeger als Luxemburg GP door het leven ging. Lijkt me persoonlijk de beste optie. Fans kunnen dan Max dichtbij huis aan het werk zien en je hoeft geen gemeenschapsgeld in Assen of Zandvoort te pompen. | ||
Nattekat | vrijdag 10 november 2017 @ 14:19 | |
Mini-Eau Rouge gespot. | ||
Nattekat | vrijdag 10 november 2017 @ 14:24 | |
Tja, het blijft idd wel zo dat die twee circuits het dichtsbevolkte deel van Europa bedienen. En Spa kan dat niet alleen aan. Maar voor Nederlandse fans wordt het een of-of, als ze niet naar Spa wilden, gaan ze ook niet daar naartoe. Met Zandvoort heb je op eens de complete Nederlandse markt binnen handbereik, dan zal ook Spa nog steeds prima bezocht worden, maar ruimte voor een derde is er niet. | ||
Waffle | vrijdag 10 november 2017 @ 14:24 | |
Scheivlak kapot maken | ||
Nattekat | vrijdag 10 november 2017 @ 14:26 | |
Je krijgt er wel een soort Eau Rouge voor terug. | ||
Smoofie | vrijdag 10 november 2017 @ 14:31 | |
Maar zonder grappen, GP zandvoort als het warm is in de zomer.... het staat dan al helemaal vol met strandgangers alleen | ||
Nattekat | vrijdag 10 november 2017 @ 14:33 | |
Wie zegt zomer? Voorjaar kan ook hè. | ||
lord_bono | vrijdag 10 november 2017 @ 14:33 | |
Daarom moet je het juist niet in de zomer plannen | ||
Tinos85 | vrijdag 10 november 2017 @ 14:34 | |
Filerijden vanaf Zandvoort, door Haarlem, helemaal tot de A9... | ||
Bluurgh | vrijdag 10 november 2017 @ 14:34 | |
De GP van Kyalami was altijd op 31 december of 1 januari, dus wie weet zelfs niet eens in het voorjaar! | ||
Smoofie | vrijdag 10 november 2017 @ 14:38 | |
Geen warme banden dan | ||
Nattekat | vrijdag 10 november 2017 @ 14:38 | |
Ik geloof nooit dat er een officiele race rond die datum is gehouden | ||
Nattekat | vrijdag 10 november 2017 @ 14:39 | |
Mei/juni moet het worden. Warm genoeg toch? | ||
Smoofie | vrijdag 10 november 2017 @ 14:42 | |
Dat wel ja | ||
lord_bono | vrijdag 10 november 2017 @ 14:42 | |
Liever als er meer kans op regen is! Al is dat in NL het hele jaar door er wel | ||
Nattekat | vrijdag 10 november 2017 @ 14:44 | |
Hooguit augustus/september, maar dan zit je veel te veel in het vaarwater van Spa. Zo'n zelfde constructie heeft Maleisië de das om gedaan. Al heeft dat meer te maken met de hoeveelheid neerslag, dan of er überhaupt wel neerslag is | ||
Ener-G | vrijdag 10 november 2017 @ 14:45 | |
Grappig om Spa te noemen, die hebben nog altijd een veto op een Zandvoortse GP. Dat contract schijnt binnenkort af te gaan lopen, en tot die tijd is er dus uberhaupt geen sprake van een GP op Zandvoort. | ||
Nattekat | vrijdag 10 november 2017 @ 14:48 | |
Mja... ik wil voor het eerst sinds 2014 niet meer naar Spa komend jaar, en dat is echt niet omdat ik het niet een prachtig circuit vind (of halo). Het is daar simpelweg te druk op de zondag. De twee kunnen elkaar juist versterken. | ||
Cobra4 | vrijdag 10 november 2017 @ 14:49 | |
https://nos.nl/artikel/22(...)ort-is-haalbaar.html | ||
lord_bono | vrijdag 10 november 2017 @ 14:49 | |
2019 loopt het contract met Spa af zeiden ze op de persconferentie. Dan hebben ze dus dik twee jaar om Zandvoort klaar te maken voor een GP, meer dan genoeg. | ||
motorbloempje | vrijdag 10 november 2017 @ 14:52 | |
Was hier niet een heel apart topic over, over dat Zandvoort? | ||
Nattekat | vrijdag 10 november 2017 @ 14:54 | |
Vast wel, maar dat betekent niet automatisch dat dat niet hier besproken mag worden als er groot nieuws naar buiten komt. Dat het nu een hot item is kan je dan weer gebruiken om dat topic om te dopen tot centraal Zandvoort topic oid waar ook kleinere nieuwtjes besproken worden. | ||
motorbloempje | vrijdag 10 november 2017 @ 14:57 | |
Juist ja. | ||
motorbloempje | vrijdag 10 november 2017 @ 14:58 | |
Anyway. Lekkere chaotische FP1 volgens mij, al heb ik alleen via radio kunnen luisteren. | ||
Tarado | vrijdag 10 november 2017 @ 15:02 | |
| ||
Nattekat | vrijdag 10 november 2017 @ 15:02 | |
Overloper | ||
ondeugend | vrijdag 10 november 2017 @ 15:03 | |
Bwoahhh voetbal is op de radio ook altijd spannender | ||
ondeugend | vrijdag 10 november 2017 @ 15:04 | |
Ik zie Nattekat er al tussen staan. | ||
Bluurgh | vrijdag 10 november 2017 @ 15:14 | |
Nouja zeg, wat wantrouwend https://en.wikipedia.org/wiki/1965_South_African_Grand_Prix | ||
Nattekat | vrijdag 10 november 2017 @ 15:16 | |
Dafuq | ||
Lokale_Notabele | vrijdag 10 november 2017 @ 15:17 | |
Ik hoop niet dat de F1 kalender verder gaat groeien. Toen er nog 16 races op de kalender stonden was een F1 race voor mij persoonlijk "specialer" en keek ik er echt naar uit. Nu begint het haast vermoeiend te worden om zoveel zondagmiddagen op te offeren. Nu zijn jullie natuurlijk razend benieuwd geworden naar hoe mijn perfecte F1 kalender er dan uit zou zien, dus die zal ik om jullie niet langer in spanning te houden bij dezen uitgebreid uit de doeken doen: 1. Australië - Melbourne 2. Brazilië - Interlagos 3. Bahrain - Sakhir 4. Nederland - Nurburgring 5. Monaco - Monte Carlo 6. Canada - Montreal 7. Great Britain - Silverstone 8. Duitsland - Hockenheim 9. Hungary - Hungaroring 10. Belgium - Spa Francorchamps 11. Italy - Monza 12. Singapore - Marina Bay 13. Japan - Suzuka 14. Mexico - Mexico City 15. America - COTA 16. South Africa - Phakisa Freeway Ik zou het op prijs stellen als Liberty Media mijn kalender tot op de letter nauwkeurig overneemt. Bij voorbaat dank. | ||
Nattekat | vrijdag 10 november 2017 @ 15:18 | |
Brazilië uit het regenseizoen halen... ben je gek? | ||
Smoofie | vrijdag 10 november 2017 @ 15:19 | |
Nederland - Nurburgring | ||
Frozen-assassin | vrijdag 10 november 2017 @ 15:20 | |
Eh wat Verder | ||
Lokale_Notabele | vrijdag 10 november 2017 @ 15:21 | |
Je kan niet twee Duitsland Grand Prix's hebben. Vroeger was de race op de Nurburgring de Luxemburg GP. En alleen een race op Spa is duidelijk te weinig om de Nederlandse markt te bedienen. | ||
Bluurgh | vrijdag 10 november 2017 @ 15:21 | |
Alle gp's die toen in ZA gehouden werden waren tussen 28 december en 3 januari. Ik geloof dat er 3 precies op 1 januari vielen | ||
Smoofie | vrijdag 10 november 2017 @ 15:21 | |
Logisch. GP Europa doen we dan. | ||
Frozen-assassin | vrijdag 10 november 2017 @ 15:22 | |
Zandvoort | ||
Nattekat | vrijdag 10 november 2017 @ 15:22 | |
Nou praat je poep Later is die race naar maart verhuisd. | ||
Bluurgh | vrijdag 10 november 2017 @ 15:24 | |
Ok je hebt gelijk, buiten die copy/paste doe ik ook alles maar uit m'n hoofd hoor | ||
Bluurgh | vrijdag 10 november 2017 @ 15:24 | |
Wel interessant, de laatste race op een oval! | ||
Lokale_Notabele | vrijdag 10 november 2017 @ 15:27 | |
Nee er ligt ook een road course. De MotoGP reed daar vroeger ook. Beter dan Kyalami en een GP in Afrika lijkt me wel weer een keer leuk. | ||
Bluurgh | vrijdag 10 november 2017 @ 15:27 | |
Dat is toch de pitlane? | ||
Zorro | vrijdag 10 november 2017 @ 15:27 | |
Niks teveel races, doe niet zo gek. | ||
BadderHaring | vrijdag 10 november 2017 @ 15:29 | |
Je bent niet verplicht om te kijken hè? | ||
jpjedi | vrijdag 10 november 2017 @ 15:33 | |
Nederland Nürburgring :’) | ||
#ANONIEM | vrijdag 10 november 2017 @ 15:36 | |
Oostenrijk er uit halen, ik heb gvd net kaartjes gehaald. Blijf ik nu mooi mee zitten he! | ||
Nattekat | vrijdag 10 november 2017 @ 15:42 | |
Ik zie nu pas Nederland Nee, gewoon nee. | ||
Lokale_Notabele | vrijdag 10 november 2017 @ 15:42 | |
Ongeïnspireerd baantje, missen we niks aan. In plaats daarvan kun je dichter bij huis op de Nurburgring terecht voor de Grote Prijs van Nederland! Bedank me later maar voor de suggesties, meneer Chase Carey. | ||
Zorro | vrijdag 10 november 2017 @ 16:38 | |
Praat Kodaira Nederlands Ze kan zo de F1 in. Da's schaatsen, even voor de duidelijkheid | ||
motorbloempje | vrijdag 10 november 2017 @ 16:49 | |
Ja, m'n legale Sky stream doet 't ook (op de achtergrond, uiteraard) op het werk! | ||
SnowOokami | vrijdag 10 november 2017 @ 16:53 | |
Legaal?? | ||
motorbloempje | vrijdag 10 november 2017 @ 16:54 | |
Ja UK legale Sky stream. Wij betalen netjes voor onze (goede kwaliteit) stream! Kan echter alleen als je in het VK woont | ||
Zipportal | vrijdag 10 november 2017 @ 17:05 | |
Present. | ||
SnowOokami | vrijdag 10 november 2017 @ 17:08 | |
Ja dat wist ik wel dat je daar woont Zit weer met Rick opgescheept nu | ||
motorbloempje | vrijdag 10 november 2017 @ 17:15 | |
Ja, nee, maar bedoelde dat je daar dus zelf geen access toe hebt, mocht je dat willen (legaal dan), nou ja, je kunt vast VPNnen enzo, maargoed... ook gedoe, kun je net zo goed illegaal streamen. | ||
franklop | vrijdag 10 november 2017 @ 17:16 | |
Het sterke gerucht gaat dat Alonso de 24u van Le Mans gaat rijden voor Toyota komend jaar | ||
motorbloempje | vrijdag 10 november 2017 @ 17:16 | |
Was dat niet al bekend? | ||
franklop | vrijdag 10 november 2017 @ 17:16 | |
Neen. | ||
Sjemmert | vrijdag 10 november 2017 @ 17:17 | |
Hamilton zijn tijd loopt gewoon door | ||
Fir3fly | vrijdag 10 november 2017 @ 17:18 | |
Zoals ik al had gepost heeft hij al een stoeltje laten maken in de fabriek vorige week. | ||
franklop | vrijdag 10 november 2017 @ 17:19 | |
Zou mogelijk om meer dan alleen Le Mans gaan, over andere races wordt nog onderhandeld. | ||
heywoodu | vrijdag 10 november 2017 @ 17:19 | |
Dat zou wel tof zijn | ||
Fir3fly | vrijdag 10 november 2017 @ 17:20 | |
Dat wist ik dan niet, maar misschien Sebring in 2019? | ||
franklop | vrijdag 10 november 2017 @ 17:20 | |
Meer races in 2018 (!) | ||
Fir3fly | vrijdag 10 november 2017 @ 17:20 | |
Cool. | ||
franklop | vrijdag 10 november 2017 @ 17:21 | |
Yup. Was ook al mooi toen de Hulk hem won paar jaar terug | ||
Lucyintheafternoon | vrijdag 10 november 2017 @ 17:25 | |
ik heb dit weekend geen toegang tot de ziggogoden, ik kijk nu via hesgoal.com, is dit de beste stream? xx | ||
Lucyintheafternoon | vrijdag 10 november 2017 @ 17:38 | |
ESF1Gamer | vrijdag 10 november 2017 @ 18:06 | |
acestream FTW | ||
motorbloempje | vrijdag 10 november 2017 @ 18:19 | |
Moest ik ineens echt werken en kon ik zelfs niet op de achtergrond luisteren | ||
Weltschmerz | vrijdag 10 november 2017 @ 18:20 | |
Dat is de logica van dit soort Amerikaanse investeerders: Het moet nét leuk genoeg zijn om de kijkers aan te trekken en die aan adverteerders te verkopen. Het is niet de bedoeling dat het heel erg leuk en indrukwekkend is, want dat levert niets meer op. Het streven is dus vaak en veel middelmatigheid, ipv hoge pieken. Het concept F1 moet zoveel mogelijk uitgeknepen worden, en wat er over is wordt dan weer verkocht aan een partij die het grotendeels weer opnieuw kan opbouwen. Als het F1 circus ergens langs komt moet dat iets heel groots zijn, dan loopt bij wijze van spreken het hele land uit zoals een dorp voor het circus 100 jaar geleden. Daar moet alles voor wijken, Justin Bieber moet blij zijn dat hij ook langs mag komen ipv dat de kwalificatie wordt verzet voor zijn optreden. Van iets groots kun je er niet teveel hebben, als je dat probeert wordt het vanzelf kleiner. | ||
SnowOokami | vrijdag 10 november 2017 @ 18:24 | |
De RBR's zien er niet heel stabiel uit deze en vorige sessie :/ | ||
SnowOokami | vrijdag 10 november 2017 @ 18:28 | |
Huh wat zeiden Max en z'n engineer tegen elkaar? Verstond alleen GP2... | ||
Sjemmert | vrijdag 10 november 2017 @ 18:35 | |
Redbull lijkt wel weer derde team te zijn net achter Ferrari. Mercedes heeft het weer goed voor elkaar. Slordige sessie van Max, balans nog niet oke. | ||
WSTVLTRN12 | vrijdag 10 november 2017 @ 18:37 | |
Max vast niet met de racemotor maar met een oudje? | ||
Fir3fly | vrijdag 10 november 2017 @ 18:52 | |
http://www.bbc.com/sport/formula1/41947568 BBC is zeker: Alonso gaat Le Mans doen EN meerdere WEC races. Dat lijkt me voornamelijk Spa, dat is de race voor Le Mans in 2018. | ||
Tinos85 | vrijdag 10 november 2017 @ 18:53 | |
Vrijdags vaak niet met de racemotor toch? | ||
WSTVLTRN12 | vrijdag 10 november 2017 @ 19:07 | |
Nee, daarom lijkt me nu een conclusie dat Red Bull dit weekend derde team is voorlopig voorbarig | ||
Sjemmert | vrijdag 10 november 2017 @ 19:13 | |
Dat geld voor de andere teams ook natuurlijk. En het blijft ook maar een training he. Maar met wat we tot nu toe gezien hebben lijkt RBR het derde team. | ||
Monolith | vrijdag 10 november 2017 @ 19:19 | |
Tijd voor een regenrace. | ||
Whiskers2009 | vrijdag 10 november 2017 @ 19:30 | |
Volgens mij waren ze ook eea ah testen voor volgend jaar. Of iig eea ah testen. | ||
Tinos85 | vrijdag 10 november 2017 @ 20:13 | |
Valt mee toch? Ze delen die plekken een beetje met Ferrari. Die tijden schelen niet veel. | ||
Sjemmert | vrijdag 10 november 2017 @ 20:23 | |
Ja scheelt weinig met Ferrari. Ongeveer gelijk op de softs, Ferrari net wat sneller op de super softs. | ||
Red_85 | vrijdag 10 november 2017 @ 20:23 | |
Top 5 binnen 3 tienden. Slordig... Ja hoor. Vrijdag en zaterdag hoef je niet te winnen. Daar worden de punten niet verdeeld. | ||
Sjemmert | vrijdag 10 november 2017 @ 20:23 | |
Daar zeg ik ook geen nee tegen | ||
Sjemmert | vrijdag 10 november 2017 @ 20:24 | |
Slordig als in veel foutjes en correcties omdat de balans nog niet bevalt. Man man man niet gelijk boos worden hoor. Overigens zit alleen de top 3 binnen 3 tienden de top 5 binnen 4 tienden. Om nog even te mierenneuken [ Bericht 11% gewijzigd door Sjemmert op 10-11-2017 20:34:04 ] | ||
Lokale_Notabele | vrijdag 10 november 2017 @ 20:30 | |
Juist, je verwoord perfect wat ik bedoel. Als er teveel races georganiseerd worden devalueer je als het ware de waarde van een GP winnen/ kijken/ bezoeken etc. De gevolgen als iemand de mist in gaat zijn ook kleiner omdat er zo ontiegelijk veel races in een seizoen zitten. Tevens worden de eeuwige statistieken verpest omdat Senna in zijn tijd niet 21 kansen had om pole te pakken bijvoorbeeld. Lil Lewis kan zichzelf dadelijk met de recordboeken in de hand wijsmaken dat hij de grootste allertijden is. De Amerikanen hebben er duidelijk weinig van begrepen. Meneer Carey had het vandaag in een interview over "drama creëren, iedereen moet kunnen winnen bla bla bla." https://m.gpupdate.net/nl(...)-om-races-te-winnen/ Deze mensen hebben denk ik geen idee wat de F1 groot maakt. Ik zou het geweldig vinden als het Formula 1 YouTube kanaal meneer Carey eens een quiz voor zou schotelen over de historie van de F1. Ik denk dat hij volledig door de mand zou vallen en dat duidelijk zou worden dat hij compleet onwetend is. Maar goed, zoals met wel meer dingen in de wereld draait het alleen maar om geld. | ||
sasquatsch | vrijdag 10 november 2017 @ 21:01 | |
Eeuwige statistieken zijn toch al niet te vergelijken in absolute zin omdat er in de beginjaren van de F1 veel minder races in een seizoen waren. De enige manier om ze enigszins te vergelijken is imho relatief, dus per race. En dan blijkt dat Hamilton nog niet in de buurt komt van Senna en dat Clark en Fangio daar nog boven staan. | ||
Lokale_Notabele | vrijdag 10 november 2017 @ 21:19 | |
Eeuwige stastieken zijn idd al grotendeels verpest en moeilijk te vergelijken maar de gemiddelde journalist lijkt zich dit niet te realiseren heb ik de indruk. Als ik de kranten mag geloven is Hamilton Senna reeds "gepasseerd" en is het een kwestie van tijd tot Michael Schumacher van zijn voetstuk getrokken kan worden. De Amerikanen zullen als het moment daar is ongetwijfeld geen mogelijkheid onbenut laten om te benadrukken dat social media queen Lewis de grootste allertijden is. | ||
potjecreme | vrijdag 10 november 2017 @ 21:23 | |
Ik word sowieso moe van dat vergelijken. | ||
Syntix | vrijdag 10 november 2017 @ 21:25 | |
BottasGOD | ||
daNpy | vrijdag 10 november 2017 @ 21:27 | |
Echt wel. | ||
Fer | vrijdag 10 november 2017 @ 22:11 | |
Voorlopig vind ik deze Amerikanen wel redelijk verfrissend. Sommige dingen zoals die DJ in Mexico en de interviews voor de prijsuitreiking een beetje maar het is wel beter dan Bernie die iedere race organisator probeert uit te knijpen, goede races vervangt door een uitje bij de dictator of in de zandbak of de teams weer eens tegen elkaar uitspeelt om tot een compromis voor de regels te komen. | ||
Zorro | vrijdag 10 november 2017 @ 22:55 | |
Renault is lekker bezig, als ik dat zo hoor in het F1 cafe | ||
trein2000 | vrijdag 10 november 2017 @ 22:55 | |
RenaultGODEN | ||
Mothzor | vrijdag 10 november 2017 @ 23:10 | |
Wat een dramaprogramma dat cafe . | ||
heywoodu | vrijdag 10 november 2017 @ 23:11 | |
Die Massa-2025-grap waarna het he-le-maal stil was Logisch wel, want het was echt geen kut aan | ||
Nattekat | vrijdag 10 november 2017 @ 23:20 | |
Huh watte? | ||
Fer | vrijdag 10 november 2017 @ 23:22 | |
Nog eens narekenend blijf ik Vettel een kneus vinden. Als hij in Azarbijan, Singapore en Mexico niet zo debiel had gereden was hij nu nog zeker in gevecht geweest voor de titel. Tel daar de kapotte bougie bij en hij had hem zelfs al de beker met een hand vast. | ||
opreis | zaterdag 11 november 2017 @ 03:03 | |
Statistieken belangrijker vinden dan spectakel . Wat boeit het uberhaupt of senna een x aantal races reed en hamilton een x aantal meer. Kijk gewoon de races en als je het te veel vind zet je je tv uit. De logica van minder races meer kwaliteit ontgaat me ook. Net alsof de GP van Brazilie meer kwaliteit heeft als Mexico over geslagen was ofzo? | ||
jpjedi | zaterdag 11 november 2017 @ 08:49 | |
Inderdaad, allemaal pure onzin. Gewoon lekker F1 kijken, vind je het niets dan ga je bierbuik darten kijken ofzo. | ||
Nattekat | zaterdag 11 november 2017 @ 10:18 | |
Gaan geruchten dat TR misschien niet aanwezig is in Abu Dhabi omdat de motoren op zijn bij Renault. Lees: die vervloekte MGU-H. | ||
Tarado | zaterdag 11 november 2017 @ 10:19 | |
ja heb ik ook gelezen, die van Ricciardo schijnt ook een gereviseerde te zijn ipv een nieuwe | ||
BadderHaring | zaterdag 11 november 2017 @ 10:24 | |
Genant. | ||
DKUp | zaterdag 11 november 2017 @ 10:24 | |
Mis je vrij weinig aan | ||
Tarado | zaterdag 11 november 2017 @ 10:26 | |
ja maar ze schijnen zich niet aan de richtlijnen van Renault te hebben gehouden qua maximaal vermogen | ||
BadderHaring | zaterdag 11 november 2017 @ 10:28 | |
Aaah, gevalletje 'eigen schuld'. | ||
flipsen | zaterdag 11 november 2017 @ 11:04 | |
Klaar voor weer een dagje (verbranden), let´s go Eerst ontbijt natuurlijk, duh! | ||
Geralt | zaterdag 11 november 2017 @ 11:08 | |
Eitjes liggen in de pan momenteel Heb ik iets gemist qua vrije trainingen? | ||
Gezicht | zaterdag 11 november 2017 @ 11:09 | |
Dat meen je niet | ||
Geralt | zaterdag 11 november 2017 @ 11:10 | |
Jawel hoor: http://www.f1maximaal.nl/nieuws/formule-1/64773/ | ||
zoem | zaterdag 11 november 2017 @ 11:15 | |
Deze had ik hier nog niet voorbij zien komen: https://streamable.com/n1az6 Engineer: "GP2. Apologies Max" Max: "GP2 GP2! Do we have two GPs?" Engineer: "Go away" | ||
Geralt | zaterdag 11 november 2017 @ 11:19 | |
lol | ||
Justevo | zaterdag 11 november 2017 @ 11:57 | |
Ik heb uitleg nodig | ||
Tarado | zaterdag 11 november 2017 @ 11:58 | |
hoe is het weer? | ||
zoem | zaterdag 11 november 2017 @ 12:00 | |
Het was een inside joke van RBR. Ze hebben de motoren sterk teruggeschroefd tijdens de vrije trainingen, omdat Renault beschikt over weinig reserveonderdelen. Het gaat schijnbaar met name om MGU-H en turbo-onderdelen. Dus ze moeten spaarzaam zijn met het materiaal dat ze hebben. | ||
Tarado | zaterdag 11 november 2017 @ 12:12 | |
| ||
Justevo | zaterdag 11 november 2017 @ 12:13 | |
Thnx. Ik heb gisteren alles gemist en niks gelezen. Wordt het een natte kwali? | ||
Spockjuh_ | zaterdag 11 november 2017 @ 12:30 | |
Vooral dat droge go away, geniaal | ||
Fer | zaterdag 11 november 2017 @ 12:35 | |
Leuk man 4 motoren per jaar, per rijder. Volgend jaar 3. Alles wordt met de hand gemaakt, omdat het er z weinig zijn en elke motor weer een evolutie is van de vorige. In de tijd dat je 4 motoren per weekend verbrandde, hadden ze tenminste nog een soort van productielijntje. Waren toch weer 48 cilinders per Ferrari per weekend. En dan is Renault tegenstander van het afschaffen van de MGU-H in 2021... man man man Createur een hoop gezeur... | ||
Smoofie | zaterdag 11 november 2017 @ 12:44 | |
Nou en? Dat is met voetbal ook zo. Vroeger werden minder wedstrijden gespeeld, al helemaal op europees en internationaal niveau. Sporten veranderen nou eenmaal. | ||
lord_bono | zaterdag 11 november 2017 @ 12:54 | |
De balans goed krijgen heb je het hele weekend voor, dus om daar over te gaan zeuren | ||
zoem | zaterdag 11 november 2017 @ 13:02 | |
Ik vind 3 motoren ook absurd weinig. Dat het allemaal wat duurzamer moet en de tijd van oneindige resources per weekend verleden tijd is, oke, maar met slechts 3-4 motoren per seizoen wordt het steeds lastiger om straffeloos motorupgrades mee te nemen naar het circuit. Voor teams met een Renault of Honda die moeite hebben met de betrouwbaarheid is dat een extra domper. Daarnaast moet racen niet draaien om besparen, maar voluit je materiaal benutten. | ||
Tarado | zaterdag 11 november 2017 @ 13:03 | |
Mercedes zal er wel klaar voor zijn maar de rest niet, wordt eigenlijk nog moeilijker worden hun te verslaan voor 2021 | ||
trein2000 | zaterdag 11 november 2017 @ 13:05 | |
En daarbij is dit F1. Als je geen budget hebt moet je naar de clio Cup. | ||
Fer | zaterdag 11 november 2017 @ 13:18 | |
Zolang ze daarnaast 30 motoren op de testbank opblazen, heeft het ook allemaal weinig zin. | ||
vaarsuvius | zaterdag 11 november 2017 @ 13:41 | |
"We moeten nog wennen aan de nieuwe motor" Daar is je excuus | ||
lord_bono | zaterdag 11 november 2017 @ 13:58 | |
En we gaan weer beginnen! | ||
lord_bono | zaterdag 11 november 2017 @ 13:58 | |