abonnement Unibet Coolblue
pi_174577789
Uitgerekende data:

2017

3 november: DevilsAndDust (meisje)
24 november: rena (meisje)
25 november: twist02 (jongen)

2 december: Zonnestraal02 (jongen)
3 december: ***Waterdruppel & Norther*** (jongen)
9 december: KapiteinCupcake (tweeling)
9 december: Krisvc (jongen)
13 december: elliebell (jongen)
15 december: Pannenkoekenmix (jongen)
30 december: vencodark (meisje)

2018

1 januari: minilot

6 februari: BellaaElisa (meisje)
11 februari: OliviaIsTaken (meisje)
13 februari: ***LuDann***
19 februari: EDMAN- [vader] (jongen)

2 maart: Kimpossible (meisje)
5 maart: Songeur (meisje)
11 maart: D.U.M.A.N.(jongen)
15 maart: Little Miss Naughty
19 maart: Aventura (meisje)
30 maart: DonnaRush
31 maart: Mabawa. (meisje)

03 april: Karstman
29 april: Malteser
29 april: Sethiwe

2 mei: Elleska
7 mei: Philomijn
9 mei: L0t..
11 mei: DorothyGale
13 mei: ***VitaBella***
17 mei: Jagartrut

3 juni: DagenNachtdromer
19 juni: Kleurdoos

***-----------------***vermeldingen zijn (a.s.) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK).

Voor aanpassingen graag een dm/pm/quote. :+

[ Bericht 1% gewijzigd door Krisvc op 24-10-2017 06:30:36 ]
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_174577978
Malteser, nogmaals veel sterkte gewenst. Hoop echt dat je nu gauw op gaat knappen :*
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_174580006
Malteser straks naar het OK voor darmsonde.. Heftig maar hopelijk helpt het ! :* :{
pi_174581666
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_174581730
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2017 17:04 schreef Malteser het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:*
pi_174581731
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2017 17:04 schreef Malteser het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik leef met je mee :* Wat een ontzettend heftig verloop en wat blijf je er ontzettend positief onder. Oprecht heel knap! Ik hoop van harte dat deze sonde je gaat helpen.. En je eindelijk weer naar huis kan naar je gezinnetje O+
pi_174582132
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2017 17:04 schreef Malteser het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
mooi zo meid! En nou aansterken! :*
pi_174582148
Hele dikke kus, Malteser! Ik hoop dat dit helpt! :*
pi_174582268
Fijn dat het goed ging Malteser! En nu aansterken :*
pi_174582516
Heel veel beterschap Malteser :*
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
  zondag 22 oktober 2017 @ 18:12:40 #11
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_174583353
Heel veel beterschap!!
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_174583608
Beterschap Malteser. :*
pi_174583934
Beterschap Malteser! Fijn dat het goed is gegaan!
pi_174584061
Ik hoop dat het nu snel beter met je gaat Malteser!


Ik heb al 2 dagen last van lichte buikpijn. Zo'n beetje de hele dag door. Erg vervelend en het maakt me ook een beetje ongerust hoewel ik weet dat het het groeien van de baarmoeder kan zijn. Naja woensdag echo en dan zien we het wel.. Bijna!
pi_174584178
Veel beterschap Malteser :*
pi_174584448
Dankjulliewel allemaal :*. De eerste 100ml sondevoeding zit erin, hopelijk vinden mijn darmen het lekker :Y) .
  zondag 22 oktober 2017 @ 19:08:12 #17
149959 SQ
snelle trees
pi_174584455
Dikke knuffel voor malteser :* je bent een bikkel!
disclaimer
pi_174584480
Echt alle respect voor jou Malteser, zo knap hoe je positief blijft ondanks dit alles. Bizar toch, dat je zķ ziek kan zijn van die rothormonen :{. Ik hoop zo hard voor je dat het snel beter gaat :*.
pi_174585390
Beterschap Malteser!!
pi_174585586
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2017 18:48 schreef Aure het volgende:
Ik hoop dat het nu snel beter met je gaat Malteser!


Ik heb al 2 dagen last van lichte buikpijn. Zo'n beetje de hele dag door. Erg vervelend en het maakt me ook een beetje ongerust hoewel ik weet dat het het groeien van de baarmoeder kan zijn. Naja woensdag echo en dan zien we het wel.. Bijna!
Had ik in het begin ook best wel, soms ook best heftige pijn, kunnen ook je banden al zijn die hard groeien!
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_174585907
Jeetje Malteser, het zit je echt niet mee. Beterschap :*
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_174586070
Succes Malteser, dat je maar gauw mag opknappen! :)

In ander nieuws: ik ben erachter waar mijn misselijkheid/duizeligheid vandaan zou komen...zuivel. -O-
Ik drink heel graag yogho en sinds een paar weken krijg ik er last van. :{
pi_174587057
Malteser jeetje meid wat heftig toch :*
Hopelijk kun je de voeding nu beter verdragen en neemt het spugen af.
Wel fijn om te weten dat kindje het nog doet na de sedatie.
pi_174588272
Pff wat naar allemaal Malteser! Vind het ook heel knap hoe je hier allemaal mee omgaat! Hoop dat je snel opknapt van de operatie en de sonde je goed zal doen :*
  zondag 22 oktober 2017 @ 21:49:53 #25
409579 LuDann
All the way
pi_174589861
Veel beterschap Malteser, hopelijk zet het zoden aan de dijk.
pi_174590030
Heel veel sterkte Malteser :*
  zondag 22 oktober 2017 @ 22:17:32 #27
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_174591174
Ik kom ook Malteser even knuffelen! Sterkte, ik hoop ook zeer dat je darmen dit lusten en dat je je snel ietsje beter gaat voelen.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_174591268
Heel lief allemaal, dank! O+

Niemand iets gezelligs te vertellen? Ik bedoel, ik kan beginnen over dat ik sexy al de hele week op een po moet plassen en het daarna in een kan moet gieten omdat ze in de gaten willen houden hoeveel ik plas maar daar zitten jullie vast niet op te wachten :9. De aantrekkelijke verhalen komen deze week in ieder geval niet van mij ;).
pi_174591619
Ja ik, ik kan de baby nu vrij goed voelen, we slapen altijd lepeltje lepeltje, zij is tijdens het in slaap vallen het voorste lepeltje en gedurende de nacht draaien we om en ben ik het voorste lepeltje, zoon schopt dan altijd in m'n rug, zo cute O+
pi_174592831
Kus voor Malteser! Kom maar gewoon met je verhalen hoor! O+

En inzake de vraag van 8777 in het vorige topic: mensen die ongevraagd aan mijn buik zitten, zit ik ongevraagd aan hun kont. Directe vergelding! })
Let me see you stripped down to the bone
pi_174592868
malteser dat lijkt toch nog veel op de toiletbezoeken van hier. alleen ipv een po een MvM kan en daarna in de blauwe fles.

Verder hier ook weinig te vertellen. ik heb heb me in 10 jaar niet zo goed gevoeld dus dat zwanger zijn bevalt me wel.
pi_174592978
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2017 22:52 schreef Elleska het volgende:
ik heb heb me in 10 jaar niet zo goed gevoeld dus dat zwanger zijn bevalt me wel.
Ha, mooi! O+ ^O^
Let me see you stripped down to the bone
pi_174592983
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2017 22:51 schreef minilot het volgende:
Kus voor Malteser!

En inzake de vraag van 8777 in het vorige topic: mensen die ongevraagd aan mijn buik zitten, zit ik ongevraagd aan hun kont. Directe vergelding! })
Dat durft ze niet zo goed. Als ik erbij ben zeg ik altijd dat ze pech hebben of dat ze op kunnen zouten.
Mensen zijn echt hondsbrutaal.
En ik ben nogal agressief op dit punt.

[ Bericht 2% gewijzigd door 8777 op 22-10-2017 23:00:02 ]
pi_174593318
Ah. Ik bepaal zelf wel wie ik wel en niet aan mijn buik laat zitten, mijn lief waagt het niet om zich daarmee te bemoeien. Iets andere insteek dus. 8-)
Let me see you stripped down to the bone
pi_174593467
Wat fijn Elleska O+

Ik heb nog nooit gehad dat er random mensen aan mijn buik zaten? Alleen mensen die ik heeeel erg goed ken en ook dan niet ongevraagd.
pi_174593612
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2017 23:06 schreef Songeur het volgende:
Wat fijn Elleska O+

Ik heb nog nooit gehad dat er random mensen aan mijn buik zaten? Alleen mensen die ik heeeel erg goed ken en ook dan niet ongevraagd.
Hier niet helaas.
Mensen denken dat ze publiek bezit is helaas.
Ik vind haar buik helemaal mooi. En zo leuk als ik aapje voel bewegen O+
pi_174596842
Ik heb vanaf vandaag heerlijk verlof *O* En gisteren is dat gevierd door een verrassings babyshower/high tea :Y Was heel erg gezellig met mijn vriendinnen, de beide aanstaande oma's en mijn schoonzus. En een van mijn cadeaus is een zwangerschap foto reportage. Nog maar even snel een afspraak maken
pi_174596857
Hier is het enkel familie die het doet. Mijn moeder, zusje, tantes of schoonzus vind ik niet erg. Maar de tante van m’n man vond ik toch minder. Heb geen band met haar, dus vond dat niet fijn.

Echt onbekenden heb ik nog niet gehad. Kan me ook niet voorstellen dat mensen dat doen.

M’n man durfde m’n buik amper te aaien, bang dat ‘ie de baby iets aan zou doen. :+ O+

@Waterdruppel: fijn, verlof! Geniet er van. :)

@Malteser: beterschap.

[ Bericht 23% gewijzigd door arvensis op 23-10-2017 06:56:40 ]
Protčge moi de mes désirs.
pi_174596868
Wat fijn Waterdruppel. Mooi cadeau ook :)

Ik ga hier maar weer eens mee posten :s) . De laatste paar weken voelde ik veel onzekerheid over de zwangerschap door de bloedingen. Ook al hadden die niets met de gezondheid van de baby te maken. En meelezen op het forum hielp niet echt, dus vandaar dat ik me een beetje afzijdig hield.

Vorige week donderdag hadden we een afspraak bij de vk en de ligging van de baarmoeder en de grootte was prima. Eindelijk gaat het normaal *O* De komende dagen vind ik toch een beetje spannend want zit bijna aan de 12 weken (ben nu 11 +3). Dinsdagavond hebben we weer een afspraak om het hartje te horen voor de prenatale test :)

Verlies nog wel elke dag bruin bloed en loop met maandverband in. Ik weet waar het vandaan komt maar het is wel irritant :{
pi_174597014
Venco: wat balen dat je nu opeens reageert op zuivel! Maar wel fijn dat je nu iets aan de misselijkheid kunt doen toch?

Waterdruppel verlof, wat heerlijk! *O*
Ik ben jaloers ;)

DG: kan me voorstellen dat het lastig is om vertrouwen te hebben hoor! :* Hopelijk groeit dat beetje bij beetje!
En qua meeposten of meelezen gewoon doen wat goed voelt/helpt natuurlijk!

Aure, buikpijn is altijd lastig bij een zwangerschap. Maar probeer je voor te stellen wat er allemaal gaande is in je buik; dat gaat echt bij veel vrouwen gepaard met het nodige ongemak en vreemde pijntjes :*
Hopelijk vliegt de tijd tot de echo voorbij! ;) Hoe is je man/vriend(?) er nu onder?

Hier is m'n laatste werkweek aangebroken! :s) Vorige zwangerschap ging het echt allemaal fluitend, maar man wat zal ik blij zijn als het vrijdag is nu!
Ook nog een lekkere propvolle week natuurlijk :') maar vandaag ook een soort babyshowerlunch met collega's, supertof! O+

Ohja, hebben jullie buikbewoners ook een mening over hoe je ligt? }:|
Ons mannetje draait echt nog meerdere malen per dag/nacht om z'n lengteas (dus wel steeds head down gelukkig) en ik 'mag' dus maar op 1 zij liggen, anders wordt-ie echt heel druk :{w
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_174597077
Fijn twist, je laatste week! Als ie zo vol is, gaat ie vast ook snel voorbij!

DG, gelukkig gaat het nu normaal! Hopelijk krijg je elke dag een beetje meer vertrouwen erin O+

@ twist: mijn vriend begint er geloof ik wel aan te wennen. Soms wil hij het er nog steeds niet over hebben, tegelijkertijd is hij heel beschermend en oplettend. Dat ik genoeg eet, dat ik niks eet wat ik niet mag etc.

Hij kwam er gister achter dat ik een ali express verlanglijstje met babykleding heb, en toen kreeg ik een hele preek over dat ik niet kan weten welke giftige stoffen daar misschien inzitten en dat we dat echt niet gaan kopen voor onze baby :')
pi_174597153
Aure, klinkt alsof-ie inderdaad langzaam begint te wennen aan het idee als-ie zo beschermend is ;)
Je hebt best kans dat het na een (of meerdere) echo's opeens snel gaat hoor!
Voor mij zelf werd het toen ook een stuk echter en bij mijn man was dat verschil alleen maar groter O+
Het blijft -zeker voor partners- toch lang een abstract iets.
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_174597193
Twist, laatste werkweekboks! Ik ben er al helemaal klaar mee en ik loop zelfs 2 weken op de achter. :')

Ik mag ook alleen op m'n linkerzij liggen. Anders besluit de baby oorlogje te spelen met het matras. Hij ligt ook altijd met z'n voeten in m'n rechterzij. Net als L. overigens deed. O+


Aure, alle tijd om het te laten landen. Volgens mij werd het voor mijn man na de bevalling pas echt echt.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_174597200
Aure, bij mijn vriend begint het nu pas na drie maanden een beetje te bezinken en het idee door te dringen dat ik zwanger ben. En als er iemand een kinderwens heeft, is hij het wel :) Wat Twist02 zegt, voor partners blijft het lang abstract.

Maar zo te lezen gaat het de goede kant op :)
pi_174597634
Ik geloof ook wel dat het goed gaat komen hoor :)

Inmiddels ben ik eigenlijk wel blij dat het zo onverwacht op ons pad is gekomen. Hoewel dat het wel weer moeilijker maakt als het niet goed blijkt te zijn.. Maar vooralsnog voel ik me hartstikke zwanger dus blijf ik positief :D
pi_174597773
Malteser, nogmaals beterschap! Hoop dat de sonde zijn werk doet. Enneh, kom maar op met die juicy details ;)

Twist en Kris, laatste werkweek! Succes met de laatste loodjes en Twist plezier met de babyshowerlunch, wat lief van je collega's!

Verder niet veel te melden, alles gaat goed. Donderdag weer een afspraak in het ziekenhuis :) Oh en...we hebben een naam!
pi_174597951
Hoe is het met jou Oliviaistaken? Zijn de spannendste weken inmiddels ver genoeg achter de rug?

Malteser, ik hoop dat je darmen inmiddels blij zijn met de voedingsstoffen. Hoe gaat het?
Want het leven is niet meer dan een sprookje
  Moderator maandag 23 oktober 2017 @ 09:31:32 #48
382129 crew  Donna
pi_174598005
Deze week voor ons ook wel weer spannend. Woensdagavond controle. Vind het toch steeds weer spannend hoor. Ik voel ook nog niks, wat helemaal niet gek is met 17+3, maar ik zou zo graag even bevestiging 'voelen' .
Nouja, woensdag even hartje luisteren en 6 november 20-weken echo. Hopelijk voel ik de baby dan inmiddels ook een beetje.
pi_174598072
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 09:28 schreef Krisvc het volgende:
Hoe is het met jou Oliviaistaken? Zijn de spannendste weken inmiddels ver genoeg achter de rug?

Malteser, ik hoop dat je darmen inmiddels blij zijn met de voedingsstoffen. Hoe gaat het?
Het gaat goed :) De spannende weken zijn inderdaad nu al ver genoeg achter de rug om ook echt af en toe te kunnen genieten van de zwangerschap. Ik heb nog steeds wat angstige momenten, zeker 's nachts als ik naar het toilet ga ben ik elke keer bang bloed te zien (vorige keer begon de bevalling midden in de nacht), maar vooralsnog lijkt alles goed te gaan.

We starten over een week of twee met een zwangerschapscursus en daar kijk ik erg naar uit. Alle lessen zijn samen met mijn man en een week daarvoor hebben we een persoonlijke intake om in alle rust ons verhaal te delen met degene die de training geeft. Het is fijn om te merken dat ik momenten heb dat ik alleen met deze zwangerschap en dit meisje bezig kan zijn, maar ik ben ook blij dat we genoeg ruimte geven aan het verdriet dat er is en aan ons zoontje dat we moeten missen. We hebben met een vriend een eerste ontwerp voor het geboortekaartje gemaakt en daar komt zijn naam ook in terug. Daar ben ik ontzettend blij mee, en trots om zijn naam te zien naast die van zijn grote broer en kleine zusje :)
pi_174598177
fijn, Olivia.

En Donna al 17 weken! Wat vliegt de tijd.

Mijn peuter was vannacht 5x wakker. Wat een prutnacht. En wat ben ik daar nu gevoelig voor zeg, ik zou nu de hele dag kunnen huilen.
pi_174598568
Spannend Donna! Maar wat je zelf al zegt, je hoeft inderdaad nog niets te voelen nu.

Ah Jagär, vervelend is dat. 5 x wakker is ook niet niks. Kan je vandaag nog een dutje doen?
pi_174598797
Dorothy, het was me al opgevallen dat je weinig postte, gelukkig lijkt alles vooralsnog wel goed te gaan bij je :)

Waterdruppel met verlof, heerlijk he? Ik geniet er echt van ondanks dat ik bijna elke dag druk ben met van alles en nog wat haha :)

Twist, het is niet perse de buikbewoonster die protesteert bij mij maar meer mijn spieren en baarmoeder die gaan zeuren, dus slapen doe ik voornamelijk op mijn linkerzijde, rechts en op mijn rug wordt irritant en soms pijnlijk na een tijdje.

Olivia, fijn dat het goed gaat :*

Jagar, dat lijkt me ook pittig, 5 keer wakker worden :o

Ik heb vannacht voor het eerst raar/vervelend gedroomd, ik droomde dat ik de baby mee naar mijn werk genomen had en dat ik haar de hele dag achter in de berging had gezet in de maxicosi, geen voeding en schone luiers gegeven had ;( Ik voelde me heel vervelend toen ik wakker werd :@
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_174599578
Bah Jagar wat een nacht. Vandaag hopelijk niet een al te drukke planning?

Olivia wat fijn dat die ruimte er is en dat je wat meer vertrouwen krijgt. Lijkt me lastig na wat jullie hebben meegemaakt. :*

Verlof voor Waterdruppel *O*

Kris en Twist alweer de laatste week werken! Wat gaat dat hard.

Bah Rena wat naar die levendige dromen. Ik heb dat ook wel eens, dat ik er helemaal naar van wakker word.
pi_174599956
Ik lees over verlof voor Waterdruppel, laatste week werken voor Twist, schopjes voelen voor 8777 en nog veel meer. Wat fijn!

Olivia: wat fijn dat er iets meer vertrouwen komt en dat jullie een naam hebben voor jullie dochter! En wat je schrijft over het kaartje, het blijft intens verdrietig maar mooi dat alledrie jullie kindjes erop staan.

quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 09:28 schreef Krisvc het volgende:
.....

Malteser, ik hoop dat je darmen inmiddels blij zijn met de voedingsstoffen. Hoe gaat het?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_174600199
Oeh, dat klinkt erg onprettig Malteser :{ Is dat normaal als het net is ingebracht?
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_174601760
OiT, dat klinkt O Danks de angst voorzichtig positief. Fijn dat jullie een naam hebben. O+

Malteser, er zal ondanks dat toch wel het eea opgenomen worden zodat je je lijf weer kan gaan voeden? Ik hoop dat je je iig snel beter gaat voelen.

Rena, nare dromen zijn dat. Toch ergens onbewuste zorgen denk ik.

Jagar, bleh, dat klinkt als een klote nacht. Je zat ook even middenin ren-vlieg-ren seizoen toch? Koffie en een Tukkie dan maar vandaag.

Ik baal vandaag even. Als die tee me niet tegrn houdt, dan zijn 't wel m'n bekken. En us dat get niet dan ligt de baby wel dwars of doet m'n rug pijn van baby en bijbehorend gewaggel. Zal blij zijn als volgende week het draadje uit m'n teen gaat en dat in ieder geval geen belemmering meer is. Even geduld nog maar. :6
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_174601813
Heb sinds ik zwanger ben echt hele heftige en rare dromen. Pfffff. Ben nu al het zwanger zijn zat.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 23-10-2017 13:01:05 ]
pi_174601916
Hebben jullie rare cravings in bepaald voedsel?
Kunnen heel veel ijsklontjes kwaad voor de kleine?
  maandag 23 oktober 2017 @ 13:07:42 #59
149959 SQ
snelle trees
pi_174601968
het is echt opvallend hoe vaak jullie toevallig net na elkaar posten... :')
Maar nee, zolang je niet de hele dag in een bad ijsklonten gaat zitten kan dat natuurlijk geen kwaad voor een baby.
disclaimer
  maandag 23 oktober 2017 @ 13:09:06 #60
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_174602003
Dat is geen toeval hoor. Of iig. Heb niet het idee dat iemand hier dat nog gelooft.
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_174602037
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 13:07 schreef Stormqueen het volgende:
het is echt opvallend hoe vaak jullie toevallig net na elkaar posten... :')
Maar nee, zolang je niet de hele dag in een bad ijsklonten gaat zitten kan dat natuurlijk geen kwaad voor een baby.
Toeval.
pi_174602062
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 13:07 schreef Stormqueen het volgende:
het is echt opvallend hoe vaak jullie toevallig net na elkaar posten... :')
Maar nee, zolang je niet de hele dag in een bad ijsklonten gaat zitten kan dat natuurlijk geen kwaad voor een baby.
Oh please. Jij als moderator kan prima achterhalen of ik dat zogenaamd ben.
pi_174602077
quote:
1s.gif Op maandag 23 oktober 2017 13:10 schreef 8777 het volgende:

[..]

Toeval.
Niet meer na mij reageren hoor!! Want dat geeft toch een bepaald indruk. Lol.
  Moderator maandag 23 oktober 2017 @ 13:13:20 #64
382129 crew  Donna
pi_174602094
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 13:09 schreef AwayTL het volgende:
Dat is geen toeval hoor. Of iig. Heb niet het idee dat iemand hier dat nog gelooft.
:N :N
  maandag 23 oktober 2017 @ 13:13:49 #65
149959 SQ
snelle trees
pi_174602104
quote:
1s.gif Op maandag 23 oktober 2017 13:11 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Oh please. Jij als moderator kan prima achterhalen of ik dat zogenaamd ben.
Nee hoor. Dat is echt de hardnekkigste misvatting die op dit forum bestaat. Het enige wat ik méér kan dan jij kan is posts aanpassen en deleten. En crewtopics lezen.
disclaimer
  maandag 23 oktober 2017 @ 13:14:20 #66
149959 SQ
snelle trees
pi_174602118
Wel fijn hoe jullie meteen weer met al je 32 tanden ineens toehappen O+
disclaimer
pi_174602126
Wel fijn dat je eindelijk iets merkt van de zwangerschap Maghrebijnse.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
  maandag 23 oktober 2017 @ 13:15:09 #68
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_174602131
quote:
1s.gif Op maandag 23 oktober 2017 13:12 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Niet meer na mij reageren hoor!! Want dat geeft toch een bepaald indruk. Lol.
Die indruk ontstaat niet alleen door het na elkaar posten hoor :') . De hoeveelheid onzin is de voornaamste reden.
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_174602146
quote:
1s.gif Op maandag 23 oktober 2017 13:12 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Niet meer na mij reageren hoor!! Want dat geeft toch een bepaald indruk. Lol.
Blijkbaar
pi_174602158
Werkt negeren niet gewoon het beste? :P

Ik heb de hele ochtend thuis gewerkt en ben nog steeds kapot nu :') wanneer wordt die vermoeidheid minder erg? Het gaat wel weg toch?
  Moderator maandag 23 oktober 2017 @ 13:16:44 #71
382129 crew  Donna
pi_174602162
Het haalt voor mij in ieder geval erg veel plezier uit dit topic vandaan. -O-
pi_174602182
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 13:16 schreef DonnaRush het volgende:
Het haalt voor mij in ieder geval erg veel plezier uit dit topic vandaan. -O-
Nou om je een plezier te doen zal ik hier niet meer komen, zo goed?
  maandag 23 oktober 2017 @ 13:17:52 #73
149959 SQ
snelle trees
pi_174602190
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 13:16 schreef Aure het volgende:
Werkt negeren niet gewoon het beste? :P

Ik heb de hele ochtend thuis gewerkt en ben nog steeds kapot nu :') wanneer wordt die vermoeidheid minder erg? Het gaat wel weg toch?
Je hebt helemaal gelijk.

Meestal na de 3 maanden zo ongeveer. Hoe ver ben je?
disclaimer
  Moderator maandag 23 oktober 2017 @ 13:18:31 #74
382129 crew  Donna
pi_174602204
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 13:16 schreef Aure het volgende:
Werkt negeren niet gewoon het beste? :P

Ik heb de hele ochtend thuis gewerkt en ben nog steeds kapot nu :') wanneer wordt die vermoeidheid minder erg? Het gaat wel weg toch?
Absoluut. Maar moeilijk (omdat; zwanger, emoties :@ )

Vermoeidheid werd bij mij echt beter na die 12 weken.
pi_174602218
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 13:17 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Je hebt helemaal gelijk.

Meestal na de 3 maanden zo ongeveer. Hoe ver ben je?
Waarschijnlijk 6 weken 5 dagen. Maar woensdag hoor ik denk ik hoe ver het echt is :)

Nog een paar weken volhouden dus :D
pi_174602238
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 13:15 schreef Krisvc het volgende:
Wel fijn dat je eindelijk iets merkt van de zwangerschap Maghrebijnse.
Jaa, inderdaad. Want dat niks merken lichamelijk is gewoon zo killing. Maar heb volgende week mijn eerste echo!! Kan niet wachten om foto's te delen van mini Maghrebijnse! 😍😍😍
pi_174602261
quote:
1s.gif Op maandag 23 oktober 2017 13:15 schreef AwayTL het volgende:

[..]

Die indruk ontstaat niet alleen door het na elkaar posten hoor :') . De hoeveelheid onzin is de voornaamste reden.
Wat voor onzin plaats ik hier? Dat ik niks voel? Dat ik gemengde gevoelens heb? Dat is geen onzin, maar gewoon dingen die spelen. Boeit niet wat jij denkt. Ik weet wie ik ben en ik weet dat ik echt ben.
pi_174602322
Net terug van de vk baarmoeder was iets groter dan hoort bij dit termijn.

Mignonne / WupWup lezen jullie toevallig mee? Heb een fit to fly verklaring mee en daar staan wat zaken op die ik niet begrijp :')

Moet nu ook om de 3 weken op controle komen in plaats van 4 weken.
  maandag 23 oktober 2017 @ 13:24:11 #79
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_174602348
quote:
1s.gif Op maandag 23 oktober 2017 13:20 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Wat voor onzin plaats ik hier? Dat ik niks voel? Dat ik gemengde gevoelens heb? Dat is geen onzin, maar gewoon dingen die spelen. Boeit niet wat jij denkt. Ik weet wie ik ben en ik weet dat ik echt ben.
Geweldig, gefeliciteerd.

:')
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_174602357
quote:
1s.gif Op maandag 23 oktober 2017 13:23 schreef BellaaElisa het volgende:
Net terug van de vk baarmoeder was iets groter dan hoort bij dit termijn.

Mignonne / WupWup lezen jullie toevallig mee? Heb een fit to fly verklaring mee en daar staan wat zaken op die ik niet begrijp :')

Moet nu ook om de 3 weken op controle komen in plaats van 4 weken.
Ga je naar Marokko??
pi_174602365
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 13:18 schreef DonnaRush het volgende:

[..]

Absoluut. Maar moeilijk (omdat; zwanger, emoties :@ )

Vermoeidheid werd bij mij echt beter na die 12 weken.
Hehe snap ik ook. Ik voelde me dit weekend ook als in een PMS x een triljoen bui :') Kon ook niet zoveel hebben.

Maar fijn om te horen dat het na 12 weken minder wordt. Dat geeft een mens hoop :D
  Moderator maandag 23 oktober 2017 @ 13:28:30 #82
382129 crew  Donna
pi_174602460
quote:
1s.gif Op maandag 23 oktober 2017 13:24 schreef Aure het volgende:

[..]

Hehe snap ik ook. Ik voelde me dit weekend ook als in een PMS x een triljoen bui :') Kon ook niet zoveel hebben.

Maar fijn om te horen dat het na 12 weken minder wordt. Dat geeft een mens hoop :D
Ja, merk wel dat de batterij sneller leeg is dan in niet-zwangere toestand, maar als ik echt slecht geslapen heb of een hele drukke dag/dagen heb, dan doen dutjes ook wonderen.

Ik val iig niet meer zomaar in slaap aan m'n bureau. Dat was rond de 8 weken wel een paar keer zo. :7
pi_174602499
Vers kiekje van babysnoet op 30 weken dan maar? Net terug van verloskundige, alles prima! ^O^

Half uur geleden:


Knuffels voor Malteser en Jagar! :*
Let me see you stripped down to the bone
pi_174602562
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 13:30 schreef minilot het volgende:
Vers kiekje van babysnoet op 30 weken dan maar? Net terug van verloskundige, alles prima! ^O^

Half uur geleden:
[ afbeelding ]

Knuffels voor Malteser en Jagar! :*
Wat fijn dat alles goed is!
Dat gezichtje O+ O+
pi_174602579
Mnoh, kijk het neusje van je zoon nou Mini. O+

Ik vind die hormonen echt wonderlijk btw. Ik had helemaal geen zin in miniminibaby, maar hoe verder ik raak in de zwangerschap hoe meer ik die inieminies leuk ga vinden en er naar uitkijk. Er weer zo'n kleintje aan de borst word ik al helemaal week van. O+
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_174602585
Verloskundige klikte ook even de 3D-stand aan maar dat vinden we nog altijd crrrrreepy. :7
Let me see you stripped down to the bone
pi_174602611
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 13:30 schreef minilot het volgende:
Vers kiekje van babysnoet op 30 weken dan maar? Net terug van verloskundige, alles prima! ^O^

Half uur geleden:
[ afbeelding ]

Knuffels voor Malteser en Jagar! :*
Awww O+
  maandag 23 oktober 2017 @ 14:36:46 #88
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_174604173
Ik heb net een afspraak gemaakt voor een geslachtsbepaling voor morgen.
Wist niet eens dat dat al zo vroeg kon in de zwangerschap, dat ging 10 jaar geleden niet zo. :D
Ben benieuwd wat er te zien is.

Iemand hier ervaring mee? of wacht iedereen netjes en ben ik weer te fanatiek. :')
pi_174604207
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 14:36 schreef SacreCoeur het volgende:
Ik heb net een afspraak gemaakt voor een geslachtsbepaling voor morgen.
Wist niet eens dat dat al zo vroeg kon in de zwangerschap, dat ging 10 jaar geleden niet zo. :D
Ben benieuwd wat er te zien is.

Iemand hier ervaring mee? of wacht iedereen netjes en ben ik weer te fanatiek. :')
Hoeveel weken ben je?
  Moderator maandag 23 oktober 2017 @ 14:38:50 #90
382129 crew  Donna
pi_174604223
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 14:36 schreef SacreCoeur het volgende:
Ik heb net een afspraak gemaakt voor een geslachtsbepaling voor morgen.
Wist niet eens dat dat al zo vroeg kon in de zwangerschap, dat ging 10 jaar geleden niet zo. :D
Ben benieuwd wat er te zien is.

Iemand hier ervaring mee? of wacht iedereen netjes en ben ik weer te fanatiek. :')
Haha wij wachten netjes, maar het is wel moeilijk hoor.
pi_174604303
Dank voor de lieve reacties allemaal :)

Minilot, goed om te horen dat alles goed was! Ik ben niet geweldig in echo's 'lezen', zien we een zijkant van het gezicht en een handje?

Aure, hou vol! Je gaat je over een paar weken vast energieker voelen! Ik vond het eerste trimester ook erg pittig.
pi_174604332
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 14:36 schreef SacreCoeur het volgende:
Ik heb net een afspraak gemaakt voor een geslachtsbepaling voor morgen.
Wist niet eens dat dat al zo vroeg kon in de zwangerschap, dat ging 10 jaar geleden niet zo. :D
Ben benieuwd wat er te zien is.

Iemand hier ervaring mee? of wacht iedereen netjes en ben ik weer te fanatiek. :')
Ik had met 13 weken en 2 dagen al een duidelijk geslacht in beeld. :D Wij konden ook niet wachten.
  maandag 23 oktober 2017 @ 14:47:37 #93
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_174604445
quote:
1s.gif Op maandag 23 oktober 2017 14:38 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Hoeveel weken ben je?
quote:
1s.gif Op maandag 23 oktober 2017 14:43 schreef vencodark het volgende:

[..]

Ik had met 13 weken en 2 dagen al een duidelijk geslacht in beeld. :D Wij konden ook niet wachten.
Dit stelt me gerust :P 13+2 morgen.
Waar ben je geweest?
pi_174604462
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 14:47 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]


[..]

Dit stelt me gerust :P 13+2 morgen.
Succes en veel plezier! Heb je een voorgevoel?
pi_174604511
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 14:36 schreef SacreCoeur het volgende:
Ik heb net een afspraak gemaakt voor een geslachtsbepaling voor morgen.
Wist niet eens dat dat al zo vroeg kon in de zwangerschap, dat ging 10 jaar geleden niet zo. :D
Ben benieuwd wat er te zien is.

Iemand hier ervaring mee? of wacht iedereen netjes en ben ik weer te fanatiek. :')
Super leuk! Succes morgen :D

Edit ; venco was mij voor :')
  maandag 23 oktober 2017 @ 14:51:57 #96
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_174604520
quote:
1s.gif Op maandag 23 oktober 2017 14:48 schreef vencodark het volgende:

[..]

Succes en veel plezier! Heb je een voorgevoel?
Ik denk een meisje, maar meestal heb ik dat soort dingen mis. :')
Ach, ik vind het allemaal leuk.
pi_174604582
Spannend morgen, SacreCoeur!

Blegh, 38+3 vandaag en de laatste loodjes beginnen zo zwaar te wegen dat ik toch echt niet hoop dat ik ver overtijd ga lopen. :X. Veel harde buiken en steken in mijn onderbuik en alles kost zo veel energie. De controle bij de vk vanochtend was wel weer helemaal goed, wel voor mijn doen een hoge bloeddruk (120/62), maar nog steeds wel zo laag dat het niets zegt.

En m'n peuter wordt net wakker van zijn middagdut door de deurbel (verkoper }:| ) dus het is weer gedaan met de rust. :+ .
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  maandag 23 oktober 2017 @ 15:02:47 #98
409579 LuDann
All the way
pi_174604769
quote:
1s.gif Op maandag 23 oktober 2017 13:23 schreef BellaaElisa het volgende:
Net terug van de vk baarmoeder was iets groter dan hoort bij dit termijn.

Mignonne / WupWup lezen jullie toevallig mee? Heb een fit to fly verklaring mee en daar staan wat zaken op die ik niet begrijp :')

Moet nu ook om de 3 weken op controle komen in plaats van 4 weken.
Oh, heb je die nu al nodig? Ik vlieg donderdag ook, helemaal niet bij stilgestaan!
pi_174604813
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 15:02 schreef LuDann het volgende:

[..]

Oh, heb je die nu al nodig? Ik vlieg donderdag ook, helemaal niet bij stilgestaan!
Jaa :') ik zei toevallig dat ik ging vliegen en kreeg hem gelijk mee. Anders kunnen ze je weigeren :D
pi_174605135
quote:
1s.gif Op maandag 23 oktober 2017 15:04 schreef BellaaElisa het volgende:

[..]

Jaa :') ik zei toevallig dat ik ging vliegen en kreeg hem gelijk mee. Anders kunnen ze je weigeren :D
Ik heb vorige week nog gevlogen en geen verklaring mee, met al een zichtbaar bolle buik. Maar jullie zijn beiden een maand verder, misschien dat het dan meer uitmaakt?

Verder kregen we op vakantie te horen dat het bloed voor de nipt waarschijnlijk bij de koerier is zoekgeraakt, en aangezien we vanmorgen de 20-weken echo hadden (die helemaal prima was *O*), ga ik maar het geld voor de nipt terug laten storten.
Ben benieuwd hoe moeilijk ze daarover gaan doen :+
Op dinsdag 9 november 2010 17:06 schreef DevilsWhore het volgende:
hehehe, LMN is raarder dan ik :D
pi_174606210
Je moet hem vanaf 28 weken heb ik dacht? Maar bewijs maar eens dat je minder bent zonder een verklaring haha.

LMN wat fijn dat de 20-weken echo goed was! Ik zou trouwens het geld niet zomaar terugstorten, misschien even contact opnemen?

SacreCoeur, wat vroeg voor een geslachtsbepaling. Dat kan in mijn regio helemaal niet. Tof!

DaD, begint nu wel laatste loodjes te zijn he :*

Ik vind het zo moeilijk om op mijn houding, en op regelmatig staan te letten op mijn werk. Als ik het niet doe lig ik 's avonds krom van de bekkenklachten. Maar hoe doe je dat, met kantoorwerk. Als ik net even lekker bezig ben ga ik niet ineens stukje wandelen of even staan ofzo. Dan ben ik zo een uur verder en pas als ik dan klachten krijg sta ik op :') Misschien moet ik een wekker zetten. Iemand een tip?
pi_174606391
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 15:59 schreef Songeur het volgende:
Je moet hem vanaf 28 weken heb ik dacht? Maar bewijs maar eens dat je minder bent zonder een verklaring haha.

LMN wat fijn dat de 20-weken echo goed was! Ik zou trouwens het geld niet zomaar terugstorten, misschien even contact opnemen?


Ja zo bedoelde ik het inderdaad, betaling terug laten storten :+
Op dinsdag 9 november 2010 17:06 schreef DevilsWhore het volgende:
hehehe, LMN is raarder dan ik :D
pi_174606549
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 13:34 schreef Krisvc het volgende:
Mnoh, kijk het neusje van je zoon nou Mini. O+

Ik vind die hormonen echt wonderlijk btw. Ik had helemaal geen zin in miniminibaby, maar hoe verder ik raak in de zwangerschap hoe meer ik die inieminies leuk ga vinden en er naar uitkijk. Er weer zo'n kleintje aan de borst word ik al helemaal week van. O+
Dat had ik eerst ook, dat me dat de minst leuke fase leek, maar als ik nu minibaby's zie kan ik haast niet wachten op onze minibaby O+

Minilot, wat een mooie echo O+
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_174606677
quote:
17s.gif Op maandag 23 oktober 2017 16:12 schreef rena het volgende:

[..]

Dat had ik eerst ook, dat me dat de minst leuke fase leek, maar als ik nu minibaby's zie kan ik haast niet wachten op onze minibaby O+

En je eigen minibaby is natuurlijk de aller allerleukste he! O+
  maandag 23 oktober 2017 @ 16:27:46 #105
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_174606999
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 15:59 schreef Songeur het volgende:

SacreCoeur, wat vroeg voor een geslachtsbepaling. Dat kan in mijn regio helemaal niet. Tof!

Kom je uit Friesland? :P
pi_174607075
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 16:27 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Kom je uit Friesland? :P
volgens mij pendelen ze nog in Friesland :P
pi_174607110
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 16:27 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Kom je uit Friesland? :P
Hehe, ik wilde er nog achter zetten dat ik niet in Friesland woonde :P Overijssel! Doen ze die echo's dus vanaf 15-16 weken.
pi_174607129
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 16:17 schreef Songeur het volgende:

[..]

En je eigen minibaby is natuurlijk de aller allerleukste he! O+
Ja, ik begin zo ontzettend benieuwd te worden naar haar O+ Een gevoel van verlangen wat ik nog niet eerder ervaren heb, zo bijzonder.

Morgen mag ik weer even gluren, krijg nog een liggings/groeiecho. Ligging kan ik zelf ook wel voelen, je zag het ook in het buikentopic _O- , nog lekker hoog :+ en denk nog wel met het hoofdje beneden gelukkig.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  maandag 23 oktober 2017 @ 16:38:55 #109
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_174607268
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 16:32 schreef Songeur het volgende:

[..]

Hehe, ik wilde er nog achter zetten dat ik niet in Friesland woonde :P Overijssel! Doen ze die echo's dus vanaf 15-16 weken.
Hier waar ik woon ook allemaal 15-16 weken, maar via google vond ik iets in Utrecht :7 en maar 3 kwartier rijden :+
pi_174607360
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 14:47 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]


[..]

Dit stelt me gerust :P 13+2 morgen.
Waar ben je geweest?
Zo vroeg al een echo? Tof! Hier, Overijssel, kan het pas vanaf 15 weken.

Iemand ervaring met NUB theorie? Kan dus ook in zo een echopraktijk.
pi_174607596
quote:
1s.gif Op maandag 23 oktober 2017 16:31 schreef DagenNachtdromer het volgende:

[..]

volgens mij pendelen ze nog in Friesland :P
Jazeker, de hele dag O+
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  Moderator maandag 23 oktober 2017 @ 17:02:32 #112
382129 crew  Donna
pi_174607922
quote:
1s.gif Op maandag 23 oktober 2017 16:31 schreef DagenNachtdromer het volgende:

[..]

volgens mij pendelen ze nog in Friesland :P
Hee! o|O
pi_174608172
Speciaal even teruggezocht; geslachtsbepaling was hier met 13+6 en de echoscopiste was binnen 2 seconden overtuigd O+

LMN, maar het is toch niet zo dat alles wat bij de NIPT gecheckt wordt, ook altijd bij de 20 weken echo gezien wordt, of wel?
En met dezelfde precisie zeg maar.

Babyshowerlunch was leuk! O+ Zowel kleine als ik zijn goed verwend en was erg gezellig! :)
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_174608339
Toevallig vandaag counseling gehad van de NIPT en de verloskundige die de presentatie gaf zei dat ze bij bijv een foutieve test (te weinig DNA afgenomen) geen/nooit geld terugstorten maar je kosteloos opnieuw de test te laten doen. Volgens mij kon het t/m 18+6. En idd, sommige afwijkingen van de NIPT kun je niet op de SEO zien, werd ook vandaag nog verteld.

Haha ook Overijssel hier en geslachtsbepaling pas vanaf 15 wkn. Ik ga denk ik braaf wachten op de SEO en de 35 euro aan iets anders besteden.

Wat leuk twist een babyshower O+

Oh DaD wat lijkt het me ook zwaar die laatste loodjes. Hopelijk laat je beeb zich niet lang meer op zich wachten :*

Jagär :*

Minilot wat leuk die echofoto!!

Malteser diep respect voor je optimisme en humor. Blijft je maaginhoud met de sonde nu wel waar ie hoort? Bizar idee dat je al zo lang niet echt gegeten hebt.

Rest ben ik even kwijt sorry!

Ik ben vandaag precies 12 wkn en m’n buik heeft weer een klein beetje poef gezegd. Gisteren schoonouders ingelicht, mooi moment O+ En nog steeds erg misselijk. Ga.weg. :{ :')
Dit, dat, alles.
pi_174608342
Dank jullie allemaal voor de felicitaties van het verlof. Heerlijk alles lekker op me eigen tempo doen.
Voor alle dames die hem nodig hebben een dikke beterschapsknuffel :*
Ik word alleen wel gek van me zwangerschapssuiker 😐 Heb nu ook snelwerkende insuline, want me waarde rond de lunch was te hoog. Maar sinds ik de snelwerkende insuline gebruik is me waarde nog hoger dan normaal🤔Hierdoor voel ik me heel erg onzeker.Volgende week dinsdag weer een groei/liggingsecho.Door het verlof begin ik wel te beseffen dat het niet meer lang duurt voordat ons ventje er is 😍
@Rena heb je al een stoel geregeld voor volgende week dinsdag ?
pi_174608599
Waterdruppel, wat stom dat je waardes zo fluctueren :{ Hebben ze enig idee waardoor dat kan? Bij mij blijft het met alleen voorzichtig eten nog steeds aardig op niveau, ik wou dat jij dat ook had :*

En de stoel had ik over nagedacht :Y , maar ik voel me nog zo goed en mobiel dat ik het met buikband gewoon staand ga doen. Heb er zin in *O* Ga mezelf de rest van de dag gewoon ook heel rustig houden, dat kan nu door het verlof :)
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_174608637
Aangezien LMN vanochtend de SEO had, gok ik dat het te laat is om de Nipt nog eens te laten doen?

Wat leuk twist, een babyshowerlunch! Vorige keer had ik ook een babyshower, deze zwangerschap niet. Vind ik best een beetje jammer. :+.

Verlof voor Waterdruppel, geniet ervan!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  maandag 23 oktober 2017 @ 17:41:54 #118
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_174608749
Sorry, niet bij gelezen :@
Ik was jullie nog een foto verschuldigd O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_174608923
LadyS, wat een prachtig kereltje O+ Erg leuke naam ook! Hoe gaat het nu met je en je bloeddruk? :*
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_174609011
LadyS wat een mooi ventje en wat een mooie naam. Nogmaals geniet ervan.
pi_174609227
LadyS, wat een mooie, verse, baby! O+ O+ Gaat alles goed met jullie?

Mini, wat schattig. O+ Waarom vinden jullie 3D eng? :D

quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 13:16 schreef DonnaRush het volgende:
Het haalt voor mij in ieder geval erg veel plezier uit dit topic vandaan. -O-
Dit, ja.

Bella, mijn kleine schrok volgens mij best wel van de eerste vlucht (Amsterdam-Istanbul). Werd helemaal kapot getrapt van binnen. :D De vluchten daarna werden al minder. :P

Las nog iets over de NUB-theorie. Ik had zelf al met een echo van 12 weken gezien dat ik een jongen kreeg.

Ik probeer iedere dag wat langer te kunnen werken om minder te werken wanneer manlief hier is. Ben echt gesloopt. ;(

Nu weer even terug lezen, want ben alles weer vergeten. :')
Protčge moi de mes désirs.
  maandag 23 oktober 2017 @ 18:15:55 #122
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_174609400
quote:
1s.gif Op maandag 23 oktober 2017 17:20 schreef Philomijn het volgende:
Toevallig vandaag counseling gehad van de NIPT en de verloskundige die de presentatie gaf zei dat ze bij bijv een foutieve test (te weinig DNA afgenomen) geen/nooit geld terugstorten maar je kosteloos opnieuw de test te laten doen. Volgens mij kon het t/m 18+6. En idd, sommige afwijkingen van de NIPT kun je niet op de SEO zien, werd ook vandaag nog verteld.

En ben je er al over uit wat je gaat doen? ik heb zelf gekozen om de nipt niet te laten doen.
Heb wel getwijfeld, maar ik val niet in een risicogroep en ik heb ook geen idee wat ik zou doen als er 'iets' uit zou komen... wss niets.

Ik heb soms het idee dat sommige het ook maar gewoon doen om het doen ofzo. :@
pi_174609514
quote:
1s.gif Op maandag 23 oktober 2017 17:02 schreef DonnaRush het volgende:

[..]

Hee! o|O
hahaha triggerd! Friezin dus? ;)
pi_174609533
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 17:12 schreef twist02 het volgende:
Speciaal even teruggezocht; geslachtsbepaling was hier met 13+6 en de echoscopiste was binnen 2 seconden overtuigd O+

LMN, maar het is toch niet zo dat alles wat bij de NIPT gecheckt wordt, ook altijd bij de 20 weken echo gezien wordt, of wel?
En met dezelfde precisie zeg maar.

Babyshowerlunch was leuk! O+ Zowel kleine als ik zijn goed verwend en was erg gezellig! :)
Dat klopt, de echoscopiste vanmorgen gaf aan dat in ongeveer 50% van de gevallen dat een kindje down heeft, hier ook hartafwijkingen mee gepaard gaan. De andere 2 syndromen gaan gepaard met meerdere afwijkingen die ze bij de echo zou hebben gezien.
Maar op de site van de nipt staat 'we moeten ons aan strikte regels houden. Het spijt ons dat wij het geld niet kunnen terugstorten.'
Een vaag verhaal, maar naar mijn geld lijk ik dus te kunnen fluiten :W

Ik lees overigens nergens dat het maar tot een bepaald moment in de zwangerschap kan? Lijkt me vooral van belang mbt het eventueel af willen breken adhv de uitslag toch?
Op dinsdag 9 november 2010 17:06 schreef DevilsWhore het volgende:
hehehe, LMN is raarder dan ik :D
  Moderator maandag 23 oktober 2017 @ 18:27:05 #125
382129 crew  Donna
pi_174609635
quote:
1s.gif Op maandag 23 oktober 2017 18:21 schreef DagenNachtdromer het volgende:

[..]

hahaha triggerd! Friezin dus? ;)
Ja haha!
  Moderator maandag 23 oktober 2017 @ 18:27:42 #126
382129 crew  Donna
pi_174609652
LadyS wat een plaatje! O+
pi_174609822
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 18:15 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

En ben je er al over uit wat je gaat doen? ik heb zelf gekozen om de nipt niet te laten doen.
Heb wel getwijfeld, maar ik val niet in een risicogroep en ik heb ook geen idee wat ik zou doen als er 'iets' uit zou komen... wss niets.

Ik heb soms het idee dat sommige het ook maar gewoon doen om het doen ofzo. :@
ik weet ook nog niet exact wat wij zouden doen met een foute uitslag. we doen de NIPT wel omdat we er wel iets mee willen. of dat dan betekent dat de zwangerschap wordt afgebroken of dat we de zwangerschap doorzetten en de juiste zorg inschakelen bepalen we pas als we alle info hebben. dat is echt een keuze die ik niet vooraf kan en wil maken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Elleska op 23-10-2017 19:30:15 ]
pi_174609875
quote:
1s.gif Op maandag 23 oktober 2017 15:18 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:

[..]

Ik heb vorige week nog gevlogen en geen verklaring mee, met al een zichtbaar bolle buik. Maar jullie zijn beiden een maand verder, misschien dat het dan meer uitmaakt?

Verder kregen we op vakantie te horen dat het bloed voor de nipt waarschijnlijk bij de koerier is zoekgeraakt, en aangezien we vanmorgen de 20-weken echo hadden (die helemaal prima was *O*), ga ik maar het geld voor de nipt terug laten storten.
Ben benieuwd hoe moeilijk ze daarover gaan doen :+
Dit is echt heel gek :o kan me niet voorstellen dat ze daar moeilijk over doen. In principe kan het ook zo zijn dat ze je de nipt alsnog aanbieden om zonder extra kosten over te doen.
Lang niet alles is met de 20 wkn echo te zien. Het seo is ontworpen voor structurele afwijkingen, dat wil zeggen dus aan lijf en/of organen. Een syndroom uit zich echt niet altijd met structurele afwijkingen en soms zijn die zo subtiel dat ze op de echo moeilijk te zien zijn. Denk aan aandoeningen waarbij een typerend uiterlijk/gezicht voorop staat. Dat zie je niet met een 20wkn echo. Het zijn echt 2 op zichzelf staande onderzoeken en het een is zeker geen vervanging voor het ander.

2x een mislukte nipt is trouwens een indicatie voor een guo of uitgebreidere 20 wkn echo.

(en nipt kun je idd de hele zwangerschap laten doen, alleen een zwangerschap af laten breken dan moet ie ip voor 18/19 wkn gedaan zijn. )
:)
pi_174609915
quote:
1s.gif Op maandag 23 oktober 2017 13:23 schreef BellaaElisa het volgende:
Net terug van de vk baarmoeder was iets groter dan hoort bij dit termijn.

Mignonne / WupWup lezen jullie toevallig mee? Heb een fit to fly verklaring mee en daar staan wat zaken op die ik niet begrijp :')

Moet nu ook om de 3 weken op controle komen in plaats van 4 weken.
Wat begrijp je niet?
:)
pi_174609930
Prachtig, LadyS!
pi_174609942
quote:
1s.gif Op maandag 23 oktober 2017 18:41 schreef mignonne het volgende:

[..]

Dit is echt heel gek :o kan me niet voorstellen dat ze daar moeilijk over doen. In principe kan het ook zo zijn dat ze je de nipt alsnog aanbieden om zonder extra kosten over te doen.
Lang niet alles is met de 20 wkn echo te zien. Het seo is ontworpen voor structurele afwijkingen, dat wil zeggen dus aan lijf en/of organen. Een syndroom uit zich echt niet altijd met structurele afwijkingen en soms zijn die zo subtiel dat ze op de echo moeilijk te zien zijn. Denk aan aandoeningen waarbij een typerend uiterlijk/gezicht voorop staat. Dat zie je niet met een 20wkn echo. Het zijn echt 2 op zichzelf staande onderzoeken en het een is zeker geen vervanging voor het ander.

2x een mislukte nipt is trouwens een indicatie voor een guo of uitgebreidere 20 wkn echo.

(en nipt kun je idd de hele zwangerschap laten doen, alleen een zwangerschap af laten breken dan moet ie ip voor 18/19 wkn gedaan zijn. )
Overdoen zou inderdaad kosteloos mogen werd ons verteld. Maar omdat de echoscopiste bij de 20-weken echo zei dat 2 van de 3 syndromen op de echo meerdere afwijkingen zouden laten zien, en bij down de helft ongeveer, leek het me al met al de kansen zo ontzettend verkleinen op een positieve nipt-uitslag dat het het niet waard was.

Maar wat de echoscopiste zei is dus niet wat jij denkt begrijp ik? Ik hoopte al dat je meelas :+
Op dinsdag 9 november 2010 17:06 schreef DevilsWhore het volgende:
hehehe, LMN is raarder dan ik :D
pi_174609966
Onze geslachtsbepaling met 13 weken was in Vlissingen. Die vrouw zag het ook heel snel.
Ik barstte in huilen uit. :P

Anyway: babykamer is 95% op orde. Alleen nog wat details aan de muur en een fijne stoel. *O*
pi_174610001
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 18:38 schreef Elleska het volgende:

[..]

ik weet ook nog niet exact wat wij zouden doen met een foute uitslag. we doen de NIPT wel omdat we er wel iets mee willen. of dat dat dan betekent dat de zwangerschap wordt afgebroken of dat we de zwangerschap doorzetten en de juiste zorg inschakelen bepalen we pas als we alle info hebben. dat is echt een keuze die ik niet vooraf kan en wil maken.
Wij hebben destijds bewust gekozen om de NIPT niet te laten doen omdat we verschillende opvattingen hadden over wat we met de uitslag wilden doen. Nu laten we alles gewoon op ons af komen. :)
Protčge moi de mes désirs.
  maandag 23 oktober 2017 @ 18:55:00 #134
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_174610099
quote:
17s.gif Op maandag 23 oktober 2017 17:50 schreef rena het volgende:
LadyS, wat een prachtig kereltje O+ Erg leuke naam ook! Hoe gaat het nu met je en je bloeddruk? :*
Het gaat goed! Heb wel een paar ienieminiescheurtjes opgelopen, maar heb nauwelijks last van de hechtingen. Ik voel me zelfs zo goed, dat ik moet opletten dat ik niet teveel ga doen :o ben tenslotte 3 dagen geleden bevallen.

De avond van de opname liep mijn onderdruk op tot 110 :o tabletje gekregen de onderdruk bleef tot aan de bevalling 100.
Dag na de bevalling 90 en gisteren 85, dus gaat de goede kant op!
En hij is zoooo leuk 😍😍😍
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_174610213
quote:
1s.gif Op maandag 23 oktober 2017 18:27 schreef DonnaRush het volgende:

[..]

Ja haha!
gezellig! Ik ook! :W
  maandag 23 oktober 2017 @ 19:13:32 #136
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_174610487
quote:
1s.gif Op maandag 23 oktober 2017 18:48 schreef vencodark het volgende:
Onze geslachtsbepaling met 13 weken was in Vlissingen. Die vrouw zag het ook heel snel.
Ik barstte in huilen uit. :P

Anyway: babykamer is 95% op orde. Alleen nog wat details aan de muur en een fijne stoel. *O*
Vlissingen??

Bij
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
?

Héérlijk mens, doet al onze standaard echo's (bij dochter 1 ook eindeloos in Ziekenhuis geëchood)

Hier 2 x met 14.5 geslachtsbepaling en bij de 20 w was het nog steeds een meisje :P
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_174610633
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 18:15 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

En ben je er al over uit wat je gaat doen? ik heb zelf gekozen om de nipt niet te laten doen.
Heb wel getwijfeld, maar ik val niet in een risicogroep en ik heb ook geen idee wat ik zou doen als er 'iets' uit zou komen... wss niets.

Ik heb soms het idee dat sommige het ook maar gewoon doen om het doen ofzo. :@
Ik ben gelijk doorgegaan naar de bloedafname. Voor ons stond al vast dat we het wilden, de counseling was voor ons een formaliteit.

Ik zou een zwangerschap van een kindje met Patau of Edwards wel afbreken. Het lijkt me heel naar om een kindje dat zo gehandicapt is en duidelijk zal lijden en overlijden te baren. Bij Down zou ik verder moeten nadenken wat ik met die uitslag zou doen. Echter, ik weet dat dit ook een soort schijnzekerheid geeft want mijn kind kan ook nog iets anders hebben natuurlijk of een zuurstoftekort krijgen tijdens de bevalling en daardoor hersenschade oplopen etc...

Wat bedoel je met risicogroepen? Je bedoelt ouder dan 35 bijvoorbeeld?
Dit, dat, alles.
pi_174610673
quote:
1s.gif Op maandag 23 oktober 2017 18:50 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Wij hebben destijds bewust gekozen om de NIPT niet te laten doen omdat we verschillende opvattingen hadden over wat we met de uitslag wilden doen. Nu laten we alles gewoon op ons af komen. :)
dat is ook lastig. we liggen hier wat dat betreft gelukkig op 1 lijn.

[ Bericht 44% gewijzigd door Elleska op 23-10-2017 21:17:44 ]
pi_174610905
Ik ga wel de nipt doen. Heb mezelf in Marokko ( toen ik dus al zwanger was en dit nog niet wist) volgepompt met verschillende soorten antibiotica. Inclusief injecties waar ik serieuze klachten van kreeg. Dat zit mij en mijn man zo niet lekker, dus samen besloten wel die test te doen. Je weet het niet met die Marokaanse antibiotica en wat voor zooi ik überhaupt geslikt heb.
  maandag 23 oktober 2017 @ 19:33:02 #140
149959 SQ
snelle trees
pi_174611015
quote:
1s.gif Op maandag 23 oktober 2017 19:29 schreef Maghrebijnse het volgende:
Ik ga wel de nipt doen. Heb mezelf in Marokko ( toen ik dus al zwanger was en dit nog niet wist) volgepompt met verschillende soorten antibiotica. Inclusief injecties waar ik serieuze klachten van kreeg. Dat zit mij en mijn man zo niet lekker, dus samen besloten wel die test te doen. Je weet het niet met die Marokaanse antibiotica en wat voor zooi ik überhaupt geslikt heb.
daar krijgt je kind iig geen met NIPT opspoorbare afwijkingen van :P
disclaimer
pi_174611050
quote:
1s.gif Op maandag 23 oktober 2017 19:33 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

daar krijgt je kind iig geen met NIPT opspoorbare afwijkingen van :P
Ja, maar toch voor het gevoel... maar het zit me sowieso niet lekker al die injecties en pillen, pffffff.
pi_174611161
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 23 oktober 2017 @ 19:39:50 #143
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_174611182
LadyS, wat een knappe vent! Goed op gewicht zo te zien? Goed ook dat je bloeddruk alweer is gezakt.

Over geslachtsbepaling, ik kreeg met precies 13 weken de termijnecho en toen paste de echoscopist, maar alleen als extra geste, de zogenaamde NUB-theorie toe. Gebaseerd dus op het zogenaamde knobbeltje en het feit of dat dan wel of niet evenwijdig is aan de wervelkolom. Op basis van wat ze zag dacht ze 70% kans op een meisje. Ze zag dus toen zeer zeker geen vagina of penisje. Met 16.4 zag ze (en wij ook) op de echo duidelijk schaamlipjes. Ik snap dus niet helemaal hoe bij enkelen van jullie dan al op 13 weken zo duidelijk het geslacht te zien was. Of was dat dan ook met de nub?
  maandag 23 oktober 2017 @ 19:43:34 #144
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_174611269
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 19:38 schreef Aloria het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mooi :) Gefeliciteerd met je cadeautje!!
  maandag 23 oktober 2017 @ 19:43:35 #145
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_174611270
Aloria O+ Wat een snoet! Van harte! *O*
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
  maandag 23 oktober 2017 @ 19:45:30 #146
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_174611319
quote:
1s.gif Op maandag 23 oktober 2017 19:19 schreef Philomijn het volgende:

[..]

Ik ben gelijk doorgegaan naar de bloedafname. Voor ons stond al vast dat we het wilden, de counseling was voor ons een formaliteit.

Ik zou een zwangerschap van een kindje met Patau of Edwards wel afbreken. Het lijkt me heel naar om een kindje dat zo gehandicapt is en duidelijk zal lijden en overlijden te baren. Bij Down zou ik verder moeten nadenken wat ik met die uitslag zou doen. Echter, ik weet dat dit ook een soort schijnzekerheid geeft want mijn kind kan ook nog iets anders hebben natuurlijk of een zuurstoftekort krijgen tijdens de bevalling en daardoor hersenschade oplopen etc...

Wat bedoel je met risicogroepen? Je bedoelt ouder dan 35 bijvoorbeeld?
Ja, dat bedoel ik.

Ik vertelde de VK over mijn twijfels en ze gaf aan dat ik 'natuurlijk niet in een risicogroep zit'.
Dat heb ik wel in mijn overweging meegenomen.
pi_174611327
Ohhh, LadyS en Aloria wat doen jullie me aan? :o
Wat een heerlijke koppies!! O+ O+
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_174611348
quote:
1s.gif Op maandag 23 oktober 2017 19:13 schreef Kimpossible het volgende:

[..]

Vlissingen??

Bij
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
?

Héérlijk mens, doet al onze standaard echo's (bij dochter 1 ook eindeloos in Ziekenhuis geëchood)

Hier 2 x met 14.5 geslachtsbepaling en bij de 20 w was het nog steeds een meisje :P
Geen ander. *O*
Heel leuk mens. Volgende week weer!
pi_174611410
quote:
1s.gif Op maandag 23 oktober 2017 19:39 schreef Aventura het volgende:
LadyS, wat een knappe vent! Goed op gewicht zo te zien? Goed ook dat je bloeddruk alweer is gezakt.

Over geslachtsbepaling, ik kreeg met precies 13 weken de termijnecho en toen paste de echoscopist, maar alleen als extra geste, de zogenaamde NUB-theorie toe. Gebaseerd dus op het zogenaamde knobbeltje en het feit of dat dan wel of niet evenwijdig is aan de wervelkolom. Op basis van wat ze zag dacht ze 70% kans op een meisje. Ze zag dus toen zeer zeker geen vagina of penisje. Met 16.4 zag ze (en wij ook) op de echo duidelijk schaamlipjes. Ik snap dus niet helemaal hoe bij enkelen van jullie dan al op 13 weken zo duidelijk het geslacht te zien was. Of was dat dan ook met de nub?
Onze zag duidelijk schaamlippen. Geen twijfel mogelijk. Ze staat ook bekend als een goeie.
Als ze wel had getwijfeld dan had ze ons een keer terug laten komen.
Geloof dat het te maken heeft met het apparatuur?
Die van ons is geloof 1 van de weinige of misschien wel de enige in Zeeland.
pi_174611425
Aloria, wat een mooierd!! O+ Gefeliciteerd. O+
Protčge moi de mes désirs.
  maandag 23 oktober 2017 @ 19:51:55 #151
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_174611459
quote:
1s.gif Op maandag 23 oktober 2017 19:39 schreef Aventura het volgende:
LadyS, wat een knappe vent! Goed op gewicht zo te zien? Goed ook dat je bloeddruk alweer is gezakt.

Over geslachtsbepaling, ik kreeg met precies 13 weken de termijnecho en toen paste de echoscopist, maar alleen als extra geste, de zogenaamde NUB-theorie toe. Gebaseerd dus op het zogenaamde knobbeltje en het feit of dat dan wel of niet evenwijdig is aan de wervelkolom. Op basis van wat ze zag dacht ze 70% kans op een meisje. Ze zag dus toen zeer zeker geen vagina of penisje. Met 16.4 zag ze (en wij ook) op de echo duidelijk schaamlipjes. Ik snap dus niet helemaal hoe bij enkelen van jullie dan al op 13 weken zo duidelijk het geslacht te zien was. Of was dat dan ook met de nub?
Dat waren denk ik jochies ;).
KuikenGuppy
  maandag 23 oktober 2017 @ 19:52:05 #152
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_174611461
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 19:45 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Ja, dat bedoel ik.

Ik vertelde de VK over mijn twijfels en ze gaf aan dat ik 'natuurlijk niet in een risicogroep zit'.
Dat heb ik wel in mijn overweging meegenomen.
Ik wel met mijn 35+. Maar ook zeven jaar geleden koos ik al voor de combinatietest. Het fenomeen risicogroep zegt verder niet alles, ik ken een paar twintigers met kindjes met down- of een ander syndroom. Ik wil zo vroeg mogelijk in de zwangerschap weten of er wat mis is (voor zover men dat kan vaststellen) zodat we voorbereid zijn (voor zover dat kan).
  maandag 23 oktober 2017 @ 19:52:11 #153
56471 pinquit
oh my lama!
pi_174611465
quote:
1s.gif Op maandag 23 oktober 2017 18:55 schreef LadyS het volgende:

[..]

Het gaat goed! Heb wel een paar ienieminiescheurtjes opgelopen, maar heb nauwelijks last van de hechtingen. Ik voel me zelfs zo goed, dat ik moet opletten dat ik niet teveel ga doen :o ben tenslotte 3 dagen geleden bevallen.

De avond van de opname liep mijn onderdruk op tot 110 :o tabletje gekregen de onderdruk bleef tot aan de bevalling 100.
Dag na de bevalling 90 en gisteren 85, dus gaat de goede kant op!
En hij is zoooo leuk 😍😍😍
LadyS wat is ie mooi, je zoon! O+ hij lijkt op je! Veel geluk! Wat vinden de meiden ervan?
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_174611602
Dames wat een ontzettend mooie koppies!!!!! O+
  maandag 23 oktober 2017 @ 19:59:30 #155
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_174611676
quote:
1s.gif Op maandag 23 oktober 2017 19:49 schreef vencodark het volgende:

[..]

Onze zag duidelijk schaamlippen. Geen twijfel mogelijk. Ze staat ook bekend als een goeie.
Als ze wel had getwijfeld dan had ze ons een keer terug laten komen.
Geloof dat het te maken heeft met het apparatuur?
Die van ons is geloof 1 van de weinige of misschien wel de enige in Zeeland.
kan heel goed ja! Dat het aan de apparatuur ligt. Maar goed, ik was door dat nubgebeuren al best overtuigd.

Zoon moet er wel echt aan wennen, een zusje. Vandaag was hij er nog even teleurgesteld over en of het niet toch gewoon een jongetje kon worden :D
pi_174611733
Fijn Twist02 en Krisvc, laatste werkweekje :s)
Wat lief dat je me hebt gemist Rena :)

Wat een mooie echo Minilot O+ Mobiel kon ik het gezichtje maar niet achterhalen maar op de pc gaat het een stuk beter.

Wij willen het geslacht van te voren niet weten. Maar als ik hier lees over de geslachtsbepalingen begint het toch wel te kriebelen. Is het trouwens met een 20 weken echo makkelijk te zien? Wij willen van te voren aangeven dat we niks willen weten, maar hoe groot is de kans dat we toch zien of het een jongen of een meisje is?

Woensdag ga ik bloed prikken voor de Nipt incl. nevenbevindingen. Het enige lastige ervan is dat ik er dan ook in mee wordt genomen. Wil niet weten of ik kankercellen heb of niet. Maar ja we willen liever een hogere kans of er een afwijkend resultaat is of niet. Ik zit in de risicogroep (ben 39 jaar) maar had het op elke leeftijd gedaan. Alleen al voor het Syndroom van Edwards en Patau.

Ach LadyS, wat een enorm schatje O+ En Aloria ook een verse baby O+ Gefeliciteerd *O*
pi_174611755
Over de NIPT:
Hier zeker wel met een reden laten doen (eerste zwangerschap ook de combinatietest laten doen). Sowieso zijn man en ik allebei heel erg van het inlezen / informatie tot je nemen / rationeel naar dingen kijken, dus alle info die je kúnt verzamelen is wat ons betreft waardevol.
Daarbij zouden de syndromen van Edwards en Patau voor ons ook zeker weten reden zijn om de zwangerschap af te breken. Bij Down zouden we vooral goed voorbereid willen zijn.

Over de geslachtsbepaling:
Hier was het inderdaad een jongetje, maar ik heb me wel eens laten vertellen dat dat niet per se makkelijker te zien is (al zou je dat wel denken ja ;) ). Volgens mij heeft het inderdaad vooral met betere apparatuur te maken. Wij zijn ook bij een gespecialiseerd pretechobureau geweest; volgens onze vk hebben die echt veel betere (en vooral duurdere!) apparatuur :Y

Nub-theorie is wel redelijk onderbouwd, maar het hangt heel erg van de termijn af; 12 of 13 weken maakt schijnbaar echt al een wereld van verschil qua accuratesse.
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_174611824
DG: als je het vooraf duidelijk aangeeft, is een echoscopist heel goed in staat om het geslacht te ontwijken, dus dat komt wel goed ;)
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_174611907
Mooi :)
pi_174611916
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 20:01 schreef DorothyGale het volgende:
Woensdag ga ik bloed prikken voor de Nipt incl. nevenbevindingen. Het enige lastige ervan is dat ik er dan ook in mee wordt genomen. Wil niet weten of ik kankercellen heb of niet. Maar ja we willen liever een hogere kans of er een afwijkend resultaat is of niet. Ik zit in de risicogroep (ben 39 jaar) maar had het op elke leeftijd gedaan. Alleen al voor het Syndroom van Edwards en Patau.
of je wel/niet wil weten of er kankercellen zijn gevonden heeft niets te maken met de nevenbevindingen want dat wordt ook gemeld wanneer je kiest voor de NIPT zonder nevenbevindingen.
pi_174611949
Okee... zo is het ons niet uitgelegd (of we hebben het verkeerd begrepen). Zal het morgen dan nog eens navragen. Maar goed, veel zal het niet uitmaken, want de keuze blijft dan alsnog voor de nevenbevindingen staan.
pi_174612019
Aloria en LadyS *O* Allebei van harte gefeliciteerd, wat een prachtigmooie kindjes O+

Wij hebben geen NIPT of combinatietest of (uitgebreide) 20 weken echo gedaan. De uitslag zou geen gevolgen hebben voor de zwangerschap en voor ons heeft het weten geen meerwaarde.
Make your own kind of music.
pi_174612305
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 20:11 schreef DorothyGale het volgende:
Okee... zo is het ons niet uitgelegd (of we hebben het verkeerd begrepen). Zal het morgen dan nog eens navragen. Maar goed, veel zal het niet uitmaken, want de keuze blijft dan alsnog voor de nevenbevindingen staan.
hier zonder nevenbevindingen vandaar dat dat specifiek ter sprake is gekomen bij de counseling.
pi_174612391
Aloria en LadyS *O*! Verse prachtige baby's! O+ gefeliciteerd!

Mooie echo voor Minilot zag ik nog!

Wij hebben net de termijnecho gehad, ik blijk al een week verder te zijn dus van 10+3 naar 11+1 gezet! Al een echte baby te zien op het scherm O+ zo bijzonder. Alles was goed gelukkig.
pi_174612471
Wat fijn VitaBella. En kom er maar gezellig bij, op of rond 11 mei :s)
pi_174613174
quote:
1s.gif Op maandag 23 oktober 2017 18:46 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:

[..]

Overdoen zou inderdaad kosteloos mogen werd ons verteld. Maar omdat de echoscopiste bij de 20-weken echo zei dat 2 van de 3 syndromen op de echo meerdere afwijkingen zouden laten zien, en bij down de helft ongeveer, leek het me al met al de kansen zo ontzettend verkleinen op een positieve nipt-uitslag dat het het niet waard was.

Maar wat de echoscopiste zei is dus niet wat jij denkt begrijp ik? Ik hoopte al dat je meelas :+
Zonder verder bij te lezen...
Trisomie 13 (patau) en 18 (Edwards) zijn idd syndromen die met vergaande lichamelijke kenmerken komen zodanig dat ze er eigenlijk vrijwel altijd uitgepikt worden. Down 50%? Als de echoscopiste dat zegt dan zal het wel zo zijn denk ik. Het ging mij meer over het hele plaatje van de nipt. Dus nipt + nevenbevindingen, dus alle chromosomen muv geslachtschromosoom.

Als deze mededeling voor jou prima is dan is het gewoon goed zo. Maar als je ook de nevenbevindingen had willen weten dan kom je nu echt wel anders uit.
En verder zoals gezegd, het zijn gewoon andere onderzoeken die specifiek naar heel verschillende dingen kijken. Het SEO is niet ontworpen voor het opsporen van baby's met Down, dat is 'bijvangst' en de NIPT is niet ontworpen voor bijvoorbeeld het opsporen van hartafwijkingen. Dat beiden ze er zo nu en dan wel uitvissen is dus een bijkomstigheid. Een goede seo zegt heus wel iets maar dus niet alles.
Denk dat je voor jezelf goed moet bedenken hoe je er in stond en met welk idee je de nipt liet doen en hoe valide dat nu nog is voor jezelf.
:)
pi_174613257
Mijn zusje kwam vandaag met een posi zwangerschapstest aan. Uitgaande van haar LM is ze een dag na mij uitgerekend :')

Hier geen NIPT, ik krijg wel sowieso altijd een uitgebreide 20wk echo ivm hartafwijkingen in de familie
  maandag 23 oktober 2017 @ 20:57:24 #168
149959 SQ
snelle trees
pi_174613341
LadyS en aloria, wat een prachtige kereltjes O+
disclaimer
pi_174613386
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 20:11 schreef DorothyGale het volgende:
Okee... zo is het ons niet uitgelegd (of we hebben het verkeerd begrepen). Zal het morgen dan nog eens navragen. Maar goed, veel zal het niet uitmaken, want de keuze blijft dan alsnog voor de nevenbevindingen staan.
Klopt wat Elleska zegt ja :Y

En zou je het echt niet willen weten als je kanker hebt? Ook in zijn algemeenheid niet? Gewoon nieuwsgierig verder.
:)
pi_174613398
Oh wat een heerlijke baby's weer zeg ♡♡ ik ga er echt keihard van rammelen :X
:)
pi_174613424
quote:
1s.gif Op maandag 23 oktober 2017 18:55 schreef LadyS het volgende:

[..]

Het gaat goed! Heb wel een paar ienieminiescheurtjes opgelopen, maar heb nauwelijks last van de hechtingen. Ik voel me zelfs zo goed, dat ik moet opletten dat ik niet teveel ga doen :o ben tenslotte 3 dagen geleden bevallen.

De avond van de opname liep mijn onderdruk op tot 110 :o tabletje gekregen de onderdruk bleef tot aan de bevalling 100.
Dag na de bevalling 90 en gisteren 85, dus gaat de goede kant op!
En hij is zoooo leuk 😍😍😍
Oh, wat klinkt dat goed O+ *O* en fijn dat je bloeddruk nu naar beneden gaat! Was het een beginnende zwangerschapsvergiftiging of kun je die hoge bloeddruk ook zomaar krijgen?

Aloria, van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie kleine O+

VitaBella, een goede echo, super! *O*
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_174613487
LadyS en Aloria, wat leuk om jullie foto's te zien en verhalen te lezen. O+.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_174613627
Gefeliciteerd Aloria! *O*
Geniet ervan samen!
pi_174614080
Gefeliciteerd Aloria *O*
pi_174614147
Proficiat Aloria, wat bizar lijkt me dat, midden op een markt :D
quote:
1s.gif Op maandag 23 oktober 2017 20:52 schreef mignonne het volgende:

[..]

Zonder verder bij te lezen...
Trisomie 13 (patau) en 18 (Edwards) zijn idd syndromen die met vergaande lichamelijke kenmerken komen zodanig dat ze er eigenlijk vrijwel altijd uitgepikt worden. Down 50%? Als de echoscopiste dat zegt dan zal het wel zo zijn denk ik. Het ging mij meer over het hele plaatje van de nipt. Dus nipt + nevenbevindingen, dus alle chromosomen muv geslachtschromosoom.

Als deze mededeling voor jou prima is dan is het gewoon goed zo. Maar als je ook de nevenbevindingen had willen weten dan kom je nu echt wel anders uit.
En verder zoals gezegd, het zijn gewoon andere onderzoeken die specifiek naar heel verschillende dingen kijken. Het SEO is niet ontworpen voor het opsporen van baby's met Down, dat is 'bijvangst' en de NIPT is niet ontworpen voor bijvoorbeeld het opsporen van hartafwijkingen. Dat beiden ze er zo nu en dan wel uitvissen is dus een bijkomstigheid. Een goede seo zegt heus wel iets maar dus niet alles.
Denk dat je voor jezelf goed moet bedenken hoe je er in stond en met welk idee je de nipt liet doen en hoe valide dat nu nog is voor jezelf.
Helder verhaal, dank je wel. Ik weet idd dat ze niet met elkaar te vergelijken zijn, en dat de overeenkomsten bij de bevindingen een bijkomstigheid zijn. Voor mij waren vooral trisomie 13 + 18 een reden tot actie, en als dat eruit zou komen nu nog, zouden we lekker laat zijn.
Ach ja, aangezien het geld terugkrijgen toch onmogelijk lijkt te zijn omdat ze zich 'aan strikte regels moeten houden', ga ik morgen maar even alsnog bloed prikken.
Op dinsdag 9 november 2010 17:06 schreef DevilsWhore het volgende:
hehehe, LMN is raarder dan ik :D
pi_174614587
Prachtige kindjes LadyS en Aloria! *G*

VitaBella, welke datum wil je in de OP?

Verder niet goed bijgelezen, dat komt morgen weer wanneer ik me hopelijk iets beter voel.
pi_174614797
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 21:37 schreef Malteser het volgende:
Prachtige kindjes LadyS en Aloria! *G*

VitaBella, welke datum wil je in de OP?

Verder niet goed bijgelezen, dat komt morgen weer wanneer ik me hopelijk iets beter voel.
13 mei graag!

:* ik duim dat je je gauw weer beter voelt! Heb echt met je te doen.
pi_174614834
Zie dat ik dit topic helemaal niet geopend had, dat was het vorige 8)7.

Ik moet me čcht beter gaan voelen morgen ;).
pi_174615496
:D
Protčge moi de mes désirs.
pi_174615631
quote:
1s.gif Op maandag 23 oktober 2017 18:44 schreef mignonne het volgende:

[..]

Wat begrijp je niet?
Er staat op mn uitdraai van mn gegevens ;

Utures nu groter dan gemiddeld - evt GDC volgende keer meegeven.

Ik denk dat utures betekend dat mn buik wat te groot is maar GDC ggeen idee, ook staat er bij de hoeveelheid weken TM 24+6 en dan er naast WK 26.. Ik post zo wel even een foto ervan als het beetje warrig klinkt :')

Ik moet ook opeens al om de 3 weken komen, maak mij achteraf toch best wel druk. :N
pi_174615652
Uterus is baarmoeder, toch?
Protčge moi de mes désirs.
pi_174615744
LadyS wat een mooierd heb je daar! Wat fijn dat de bloedwaardes aan het zakken zijn O+

Alora gefeliciteerd! *O* *O*
  maandag 23 oktober 2017 @ 22:16:18 #183
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_174615846
Gdc is glucose dagcurve, misschien moet je die dan gaan bijhouden?
Iedere drie weken komen is normaal vanaf een week of 25. Wordt later elke twee weken en aan het eind iedere week :)
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_174616335
quote:
1s.gif Op maandag 23 oktober 2017 22:10 schreef BellaaElisa het volgende:

[..]

Er staat op mn uitdraai van mn gegevens ;

Utures nu groter dan gemiddeld - evt GDC volgende keer meegeven.

Ik denk dat utures betekend dat mn buik wat te groot is maar GDC ggeen idee, ook staat er bij de hoeveelheid weken TM 24+6 en dan er naast WK 26.. Ik post zo wel even een foto ervan als het beetje warrig klinkt :')

Ik moet ook opeens al om de 3 weken komen, maak mij achteraf toch best wel druk. :N
Idd wat anderen zeggen. Je uterus is je baarmoeder.
Er staat: termijn 24+6, baarmoeder wat groter dan gemiddeld, zoals 26 weken. Eventueel volgende keer glucose dagcurve meegeven (suikers prikken nuchter, na ontbijt na lunch en na diner).

Het is normaal dat je nu na 3 weken weer uitgenodigd wordt. T/m 24 weken ongeveer kom je elke 4 weken, daarna om de 3 weken. Vanaf 33 wkn meestal om de 2 weken en ongeveer vanaf 37 weken kom je elke week.
(Dit geldt voor normale vk praktijken, ziekenhuizen houden andere schema's aan. En het kan natuurlijk dat je individueel net wat anders uit komt...)

Om heel eerlijk te zijn zie ik het best wel vaak zo rond die termijn dat de uitzetting wat groter lijkt. Ik heb je buik niet gevoeld dus kan er op dat vlak niets van zeggen maar wellicht stelt het gerust dat het meer voorkomt. Bij 24 weken ligt je baarmoeder zo'n beetje aan de bovenrand van je navel. Bij 26 weken een 2 vingers boven je navel. Het verschil is dus niet zo groot. Ik zie meer dat vrouwen die hun eerste kind krijgen rond deze termijn wat hoger uitkomen maar dat de baarmoeder zelf dan nog heel smal voelt. Nogmaals, ik heb je buik zelf niet gevoeld dus weet de overwegingen van je vk niet maar ik zou me niet al te ongerust maken. :)

Enneh... wellicht ten overvloede maar deze dingen hoef je niet aan je vliegmaatschappij af te geven he. Alleen een verklaring met dat je zwanger bent en wanneer je uitgerekend bent is in principe voldoende. Ze hebben verder geen bussiness met jouw medisch dossier.
:)
pi_174616678
Gefeliciteerd LadyS en Aloria O+ wat een mooie mannetjes O+ O+ O+
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_174617099
Bedankt voor de info SaskiaR :)

Mignonne thanks voor de geruststelling, mn buik is volgens mij best hoog (vlak onder mn ribben?) Maar het kan dus geen kwaad dat mn baarmoeder wat groter is? Ik probeer het gewoon te laten met wat het is, nogmaals bedankt voor je uitgebreide informatie!

Oh dus die medische gegevens kan ik thuis laten en alleen die fit to fly verklaring mee nemen? Scheelt toch een dikke envelop :')
pi_174617156
Malteser wat rot dat je zo heftig reageert op de sondevoeding. Je darmen zijn er niet aan gewend, maar is wel vervelend. Hopelijk gaat het snel beter.

LadyS wat een mooi mannetje O+ en aloria ook al zo'n knapperd O+ , gefeliciteerd.

Waterdruppel wat balen van je glucosewaarde.

En meerdere verlofdames, heerlijk, het klinkt nog zover weg.

SacreCoeur wat spannend, en al vroeg zeg dat ze dat al kunnen zien, ben benieuwd wat het wordt. Wij willen het niet weten, laten ons verrassen.

Jagärtrut, hopelijk een betere nacht vannacht.

Morgen afspraak bij verloskundige, en als het goed is, kunnen we dan het hartje horen, vind ik ook zo bijzonder om weer te horen. Mijn zoontje wil ook graag dat er naar zijn baby in de buik geluisterd wordt :o :7
pi_174617205
quote:
1s.gif Op maandag 23 oktober 2017 23:01 schreef BellaaElisa het volgende:
Bedankt voor de info SaskiaR :)

Mignonne thanks voor de geruststelling, mn buik is volgens mij best hoog (vlak onder mn ribben?) Maar het kan dus geen kwaad dat mn baarmoeder wat groter is? Ik probeer het gewoon te laten met wat het is, nogmaals bedankt voor je uitgebreide informatie!

Oh dus die medische gegevens kan ik thuis laten en alleen die fit to fly verklaring mee nemen? Scheelt toch een dikke envelop :')
Nee medisch spul wel meenemen! als er iets met je is kun je dat meenemen naar zh op je vakantieplek. Maar ik bedoel dat als de KLM (of weet ik veel) vraagt om je fit to fly dan hoef je alleen die verklaring te geven; het medische deel hou je zelf.
:)
pi_174619819
quote:
1s.gif Op maandag 23 oktober 2017 21:46 schreef Malteser het volgende:
Zie dat ik dit topic helemaal niet geopend had, dat was het vorige 8)7.

Ik moet me čcht beter gaan voelen morgen ;).
_O- ik had het ook niet door
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 08:31:18 #190
409579 LuDann
All the way
pi_174620146
Ik heb ook maar even mijn VK gebeld voor een fit-to-fly, kan hem donderdag ophalen. Ik kan best door voor een paar weken verder.

Mijn buik loopt ook voor op mijn termijn, Bella, al mijn hele zwangerschap en de vorige ook. Het is ook een beetje afhankelijk van wie je treft met betrekking tot hoe zwaar ze eraan tillen.

Mijn VK vindt het genoeg reden voor een glucosetest, mijn gyn vindt het geen enkel probleem.

Bij mij is het vermoeden dat mijn baarmoeder wat langwerpiger van vorm is, dus minder breed maar dus hoger. Gewoon een variatie op wat de norm is. :Y
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 08:39:07 #191
409579 LuDann
All the way
pi_174620230
Mignonne: wat is het verschil tussen een ogtt en een dagcurve prikken?

Ik kijk behoorlijk op tegen de ogtt en overweeg te vragen of ik in plaats daarvan een dagcurve kan prikken.

Ogtt aangeraden dus vanwege een verleden van PCOS en die grotere uterus dus.
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 08:41:54 #192
409579 LuDann
All the way
pi_174620253
LadyS wat een droppie. 0+

En Aloria ook van harte gefeliciteerd! *O*

Malteser, hoe voel je je vandaag?
  Moderator dinsdag 24 oktober 2017 @ 08:56:30 #193
382129 crew  Donna
pi_174620362
Gefeliciteerd Aloria! Ook al zo'n knapperd! O+

Ik heb steeds zulke nare dromen, over de 20 weken echo. Vreselijk. :X
pi_174620383
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 08:39 schreef LuDann het volgende:
Mignonne: wat is het verschil tussen een ogtt en een dagcurve prikken?

Ik kijk behoorlijk op tegen de ogtt en overweeg te vragen of ik in plaats daarvan een dagcurve kan prikken.

Ogtt aangeraden dus vanwege een verleden van PCOS en die grotere uterus dus.
Ogtt is gouden standaard. Is in principe betrouwbaarder want is gestandaardiseerd en reproduceerbaar. Sensitiviteit is 75% en specificiteit is 85%. Dus is voor een screening (en diagnose!) nog steeds niet heel optimaal. De ogtt zegt vooral iets over je insulineresistentie en hoe jouw lijf om gaat met 75 gram suiker in 1 keer.

Glucose dagcurve is minder betrouwbaar. Sowieso niet gestandaardiseerd en kan nooit gereproduceerd worden, om deze reden is er ook geen se en sp bekend. Geeft echter wel een redelijk betrouwbaar beeld van hoe jouw glucosehuishouding is mbt je eigen dieet en hoe jouw lijf dus ad hoc reageert op je normale dagelijkse voeding.
Het komt geregeld voor dat iemand een gestoorde ogtt heeft maar daarna keurige dagcurves prikt. Dan houdt het dus in dat iemand weliswaar enige mate insulineresistent is maar dat het eigen dieet (nog) geen invloed op de glucosehuishouding heeft. Je bent dan voor een internist nog geen diabeet maar zit wel in een soort voorstadium. Het zegt dan dus ook vooral iets over later.

Kortom, dagcurves geeft info voor nu, is wat minder precies en betrouwbaar dan ogtt. Die ogtt geeft meer info voor ook na je zwangerschap en is een gestandaardiseerde test.

En dan ga ik nu mn chocoladeletter opeten.
:)
pi_174620548
Ik ga er overigens gemakshalve vanuit dat LuDann weet wat sensitiviteit en specificiteit is. Maar voor meelezers die dat niet direct weten; dit zegt dus veel over se betrouwbaarheid van een test.

De sensitiviteit is het percentage terecht positieve uitslagen onder zieke personen. Hoe hoger de sensitiviteit hoe gevoeliger de test. En hoe minder valsnegatieven.

De specificiteit zegt iets over hoe groot de kans is dat iemand die de ziekte NIET heeft ook een negatieve uitslag krijgt. Het zegt dus iets over de vals positieven. In geval van de ogtt is de uitslag dus in 85% van de gevallen terecht negatief. En bij 15% vals positief.

Samenvatting; voor een screeningtest is de ogtt het beste wat we hebben maar eigenlijk is het best een beetje een mwoah sens. en spec...
:)
pi_174620627
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 08:41 schreef LuDann het volgende:
LadyS wat een droppie. 0+

En Aloria ook van harte gefeliciteerd! *O*

Malteser, hoe voel je je vandaag?
Darmen nog altijd van slag, infuus weer lek en dus zo naar OK voor een nieuwe (ik ben slecht te prikken) dus de dag had beter kunnen starten. Maar hé, het is 9.15 uur dus deze dag kan nog volledig anders gaan verlopen dan de start nu doet vermoeden.
pi_174620766
oh man malteser. Wat een pokkezooi zeg. Ik ben wel onmeunig trots op je, hoe positief je blijft! Wat vindt Twix ervan, het ziekenhuis?
pi_174620927
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 08:31 schreef LuDann het volgende:
Ik heb ook maar even mijn VK gebeld voor een fit-to-fly, kan hem donderdag ophalen. Ik kan best door voor een paar weken verder.

Mijn buik loopt ook voor op mijn termijn, Bella, al mijn hele zwangerschap en de vorige ook. Het is ook een beetje afhankelijk van wie je treft met betrekking tot hoe zwaar ze eraan tillen.

Mijn VK vindt het genoeg reden voor een glucosetest, mijn gyn vindt het geen enkel probleem.

Bij mij is het vermoeden dat mijn baarmoeder wat langwerpiger van vorm is, dus minder breed maar dus hoger. Gewoon een variatie op wat de norm is. :Y
Ik ben heel erg benieuwd of ze er naar vragen haha. Ik heb het in ieder geval bij me, mochten ze moeilijk gaan doen. Ik denk dat mijn baarmoeder breed en lang is - hij loopt namelijk onder mn ribbenkast bol, weet niet of dat hoort ook? Ik vraag zo nog wel even om een buikfoto te laten maken aan man, dan kunnen jij en mignonne beter oordelen. :P
pi_174620960
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 08:58 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ogtt is gouden standaard. Is in principe betrouwbaarder want is gestandaardiseerd en reproduceerbaar. Sensitiviteit is 75% en specificiteit is 85%. Dus is voor een screening (en diagnose!) nog steeds niet heel optimaal. De ogtt zegt vooral iets over je insulineresistentie en hoe jouw lijf om gaat met 75 gram suiker in 1 keer.

Glucose dagcurve is minder betrouwbaar. Sowieso niet gestandaardiseerd en kan nooit gereproduceerd worden, om deze reden is er ook geen se en sp bekend. Geeft echter wel een redelijk betrouwbaar beeld van hoe jouw glucosehuishouding is mbt je eigen dieet en hoe jouw lijf dus ad hoc reageert op je normale dagelijkse voeding.
Het komt geregeld voor dat iemand een gestoorde ogtt heeft maar daarna keurige dagcurves prikt. Dan houdt het dus in dat iemand weliswaar enige mate insulineresistent is maar dat het eigen dieet (nog) geen invloed op de glucosehuishouding heeft. Je bent dan voor een internist nog geen diabeet maar zit wel in een soort voorstadium. Het zegt dan dus ook vooral iets over later.

Kortom, dagcurves geeft info voor nu, is wat minder precies en betrouwbaar dan ogtt. Die ogtt geeft meer info voor ook na je zwangerschap en is een gestandaardiseerde test.

En dan ga ik nu mn chocoladeletter opeten.
Dus, die dagcurve die ik naar waarschijnlijkheid moet prikken is niet heel erg betrouwbaar? Kan ik dat ook weigeren om te doen (als ik dat moet doen de volgende keer?) - ik haat naalden :')
pi_174620982
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 09:16 schreef Malteser het volgende:

[..]

Darmen nog altijd van slag, infuus weer lek en dus zo naar OK voor een nieuwe (ik ben slecht te prikken) dus de dag had beter kunnen starten. Maar hé, het is 9.15 uur dus deze dag kan nog volledig anders gaan verlopen dan de start nu doet vermoeden.
Ik heb zoveel respect voor jou. Wat heb jij veel te verduren zeg :'( ik hoop oprecht dat je snel op knapt en lekker bij jouw gezin kan zijn :*
pi_174621012
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 09:28 schreef Jagärtrut het volgende:
oh man malteser. Wat een pokkezooi zeg. Ik ben wel onmeunig trots op je, hoe positief je blijft! Wat vindt Twix ervan, het ziekenhuis?
Twix vindt het wel gek en zoekt zijn veiligheid bij man. Toch overlaadt hij me iedere keer met kusjes en knuffels inclusief een luid: Hallo MAMA!" bij binnenkomst. O+

En dankjewel :*.

Hoe was je nacht?
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 09:44:54 #202
409579 LuDann
All the way
pi_174621038
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 08:58 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ogtt is gouden standaard. Is in principe betrouwbaarder want is gestandaardiseerd en reproduceerbaar. Sensitiviteit is 75% en specificiteit is 85%. Dus is voor een screening (en diagnose!) nog steeds niet heel optimaal. De ogtt zegt vooral iets over je insulineresistentie en hoe jouw lijf om gaat met 75 gram suiker in 1 keer.

Glucose dagcurve is minder betrouwbaar. Sowieso niet gestandaardiseerd en kan nooit gereproduceerd worden, om deze reden is er ook geen se en sp bekend. Geeft echter wel een redelijk betrouwbaar beeld van hoe jouw glucosehuishouding is mbt je eigen dieet en hoe jouw lijf dus ad hoc reageert op je normale dagelijkse voeding.
Het komt geregeld voor dat iemand een gestoorde ogtt heeft maar daarna keurige dagcurves prikt. Dan houdt het dus in dat iemand weliswaar enige mate insulineresistent is maar dat het eigen dieet (nog) geen invloed op de glucosehuishouding heeft. Je bent dan voor een internist nog geen diabeet maar zit wel in een soort voorstadium. Het zegt dan dus ook vooral iets over later.

Kortom, dagcurves geeft info voor nu, is wat minder precies en betrouwbaar dan ogtt. Die ogtt geeft meer info voor ook na je zwangerschap en is een gestandaardiseerde test.

En dan ga ik nu mn chocoladeletter opeten.
Dat valt me an sich nog mee, de sensitiviteit van de iFOBT (BVO darmkanker) is maar 65%. Vandaar het advies om braaf elke 2 jaar mee te doen, dat verhoogt 'em na 2 of 3 ronden tot zo'n 90%. Zou je een ogtt eigenlijk ook 2 keer moeten doen. Specificiteit is 92%, overigens, een specificiteit van 85% is een beetje mwah ja.

Ik zal het eens overleggen, bedankt. Ik ben geneigd te zeggen dat ik het vooral belangrijk vind hoe mijn lichaam omgaat met een voor mij gebruikelijke dosis suiker.

Geniet van je chocolade letter. :Y)
pi_174621067
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 09:41 schreef BellaaElisa het volgende:

[..]

Dus, die dagcurve die ik naar waarschijnlijkheid moet prikken is niet heel erg betrouwbaar? Kan ik dat ook weigeren om te doen (als ik dat moet doen de volgende keer?) - ik haat naalden :')
dagcurve is een prikje in je vinger 4x. En soms alleen een lunchtest, das nog minder.

OGTT is nuchter prikken, 75ml siroop drinken en dan na 2u daar wachten weer prikken.

Dagcurve is minder betrouwbaar ja, maar het is maar net de vraag wat je wilt weten. Wil je weten of iemand insulineresistent is of wil je weten of iemand normale suikers heeft met zn dagelijkse dieet. Als je vooral dat laatste wilt weten dan is de dagcurve wellicht beter.
:)
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 09:46:52 #204
409579 LuDann
All the way
pi_174621075
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 09:16 schreef Malteser het volgende:

[..]

Darmen nog altijd van slag, infuus weer lek en dus zo naar OK voor een nieuwe (ik ben slecht te prikken) dus de dag had beter kunnen starten. Maar hé, het is 9.15 uur dus deze dag kan nog volledig anders gaan verlopen dan de start nu doet vermoeden.
Oh bluh, het zit echt niet mee he. Jeetje. Is er nog een ander plan of is het even aankijken nu?
pi_174621089
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 09:44 schreef LuDann het volgende:

[..]

Dat valt me an sich nog mee, de sensitiviteit van de iFOBT (BVO darmkanker) is maar 65%. Vandaar het advies om braaf elke 2 jaar mee te doen, dat verhoogt 'em na 2 of 3 ronden tot zo'n 90%. Zou je een ogtt eigenlijk ook 2 keer moeten doen. Specificiteit is 92%, overigens, een specificiteit van 85% is een beetje mwah ja.

Ik zal het eens overleggen, bedankt. Ik ben geneigd te zeggen dat ik het vooral belangrijk vind hoe mijn lichaam omgaat met een voor mij gebruikelijke dosis suiker.

Geniet van je chocolade letter. :Y)
Als je die ogtt 2x gaat doen denk ik dat niemand em meer doet :P hahaha

maar idd, dat bedoel ik dus met mwah. Ik ben er niet enorm van onder de indruk op die manier.
:)
pi_174621099
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 09:39 schreef BellaaElisa het volgende:

[..]

Ik ben heel erg benieuwd of ze er naar vragen haha. Ik heb het in ieder geval bij me, mochten ze moeilijk gaan doen. Ik denk dat mijn baarmoeder breed en lang is - hij loopt namelijk onder mn ribbenkast bol, weet niet of dat hoort ook? Ik vraag zo nog wel even om een buikfoto te laten maken aan man, dan kunnen jij en mignonne beter oordelen. :P
Ik kan niks zien aan een foto hč :)
Hoe een buik er uit ziet aan de buitenkant zegt echt nauwelijks wat over hoe de baarmoeder/baby groeit. Daarvoor moet ik een buik echt voelen als iemand ligt.
:)
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 09:52:03 #207
409579 LuDann
All the way
pi_174621159
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 09:47 schreef mignonne het volgende:

[..]

Als je die ogtt 2x gaat doen denk ik dat niemand em meer doet :P hahaha

maar idd, dat bedoel ik dus met mwah. Ik ben er niet enorm van onder de indruk op die manier.
Nee, daarom. Ik vind 1 keer al teveel. :')
pi_174621172
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 09:46 schreef LuDann het volgende:

[..]

Oh bluh, het zit echt niet mee he. Jeetje. Is er nog een ander plan of is het even aankijken nu?
Het is te hopen dat mijn darmen na de wat spectaculaire opstart iets rustiger gaan worden. Zodra dat zo ver is, mag ik proberen kleine slokjes water te gaan drinken om te kijken of ik die inmiddels wel binnen kan houden. Dat zou wenselijk zijn voor het innemen van medicatie thuis.
In de sondevoeding zit in principe voldoende vocht en voeding dus als de voeding hier volledig is opgehoogd naar wat noodzakelijk is en mijn darmen wat rustiger worden, zou ik met sonde naar huis mogen.
  Moderator dinsdag 24 oktober 2017 @ 09:53:25 #209
382129 crew  Donna
pi_174621179
Ik moet de ogtt ook omdat m'n vader diabetes had. Moet 'm ook nog tussen sinterklaas en kerst haha. :X
  Moderator dinsdag 24 oktober 2017 @ 09:54:07 #210
382129 crew  Donna
pi_174621196
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 09:53 schreef Malteser het volgende:

[..]

Het is te hopen dat mijn darmen na de wat spectaculaire opstart iets rustiger gaan worden. Zodra dat zo ver is, mag ik proberen kleine slokjes water te gaan drinken om te kijken of ik die inmiddels wel binnen kan houden. Dat zou wenselijk zijn voor het innemen van medicatie thuis.
In de sondevoeding zit in principe voldoende vocht en voeding dus als de voeding hier volledig is opgehoogd naar wat noodzakelijk is en mijn darmen wat rustiger worden, zou ik met sonde naar huis mogen.
Ik hoop zo dat het allemaal lukt. Wat een situatie zeg! Maar wat iedereen zegt; je bent zo positief! :*
pi_174621206
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 09:42 schreef BellaaElisa het volgende:

[..]

Ik heb zoveel respect voor jou. Wat heb jij veel te verduren zeg :'( ik hoop oprecht dat je snel op knapt en lekker bij jouw gezin kan zijn :*
Lief! Maar het werkt echt zo dat je je overlevert aan wat er moet gebeuren. Je hebt geen keuze, het is voor het allermooiste doel en dus deal je ermee. Zolang het kindje het goed blijft doen, hoor je mij niet teveel klagen.
pi_174621215
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 09:53 schreef Malteser het volgende:

[..]

Het is te hopen dat mijn darmen na de wat spectaculaire opstart iets rustiger gaan worden. Zodra dat zo ver is, mag ik proberen kleine slokjes water te gaan drinken om te kijken of ik die inmiddels wel binnen kan houden. Dat zou wenselijk zijn voor het innemen van medicatie thuis.
In de sondevoeding zit in principe voldoende vocht en voeding dus als de voeding hier volledig is opgehoogd naar wat noodzakelijk is en mijn darmen wat rustiger worden, zou ik met sonde naar huis mogen.
Hopelijk loopt het snel wat soepeler allemaal :*
je bent al bekend met steunpunt HG denk ik? Na je vorige zw.schap... http://www.zehg.nl/
:)
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 09:56:07 #213
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_174621226
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 09:16 schreef Malteser het volgende:

[..]

Darmen nog altijd van slag, infuus weer lek en dus zo naar OK voor een nieuwe (ik ben slecht te prikken) dus de dag had beter kunnen starten. Maar hé, het is 9.15 uur dus deze dag kan nog volledig anders gaan verlopen dan de start nu doet vermoeden.
Echt super kut.
Ik zag het leven al niet meer zitten toen ik 2 weken misselijk was (zonder spugen :') ) laat staan wat jij nu voelt.

Ik kom net van VK controle, we zouden hartje luisteren... maar dat ging mooi niet door :{w mijn eigen hartslag moest zo nodig overal bovenuit komen.
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 09:57:39 #214
409579 LuDann
All the way
pi_174621251
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 09:53 schreef Malteser het volgende:

[..]

Het is te hopen dat mijn darmen na de wat spectaculaire opstart iets rustiger gaan worden. Zodra dat zo ver is, mag ik proberen kleine slokjes water te gaan drinken om te kijken of ik die inmiddels wel binnen kan houden. Dat zou wenselijk zijn voor het innemen van medicatie thuis.
In de sondevoeding zit in principe voldoende vocht en voeding dus als de voeding hier volledig is opgehoogd naar wat noodzakelijk is en mijn darmen wat rustiger worden, zou ik met sonde naar huis mogen.
Nou, hopelijk luisteren je darmen een beetje naar wat de bedoeling is en mag je uiteindelijk naar huis met een sonde. Dit is ook niks zo.
pi_174621303
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 09:54 schreef Malteser het volgende:

[..]

Lief! Maar het werkt echt zo dat je je overlevert aan wat er moet gebeuren. Je hebt geen keuze, het is voor het allermooiste doel en dus deal je ermee. Zolang het kindje het goed blijft doen, hoor je mij niet teveel klagen.
O+ Wat een positieve instelling, ik vind het bewonderingswaardig hoor _O_ Heel veel sterkte!

Bella, prikken van een dagcurve valt echt mee hoor, het is met zo'n speciaal prikpennetje en het zijn echt maar hele kleine prikjes ;) Ik was ook niet dol op prikken, maar nu ik wel moet doe ik het gewoon ook omdat het fijn is om te weten hoe je lichaam het doet.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_174621341
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 09:56 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]


Ik kom net van VK controle, we zouden hartje luisteren... maar dat ging mooi niet door :{w mijn eigen hartslag moest zo nodig overal bovenuit komen.
Echt joh :o ? Hoe ver was je ook alweer?

Ik mag straks weer, ook even kijken hoe groot de baby is O+
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_174621383
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 09:43 schreef Malteser het volgende:

[..]

Twix vindt het wel gek en zoekt zijn veiligheid bij man. Toch overlaadt hij me iedere keer met kusjes en knuffels inclusief een luid: Hallo MAMA!" bij binnenkomst. O+

En dankjewel :*.

Hoe was je nacht?
Ik heb van 11 tot 6.45 geslapen. Perfekt dus!
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 10:06:21 #218
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_174621396
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 10:03 schreef rena het volgende:

[..]

Echt joh :o ? Hoe ver was je ook alweer?

Ik mag straks weer, ook even kijken hoe groot de baby is O+
13+2

volgens de VK normaal.
De placenta is rond deze periode extra aan het werk en doorbloed? en daar door kan dat gebeuren.
Of als je kindje ver naar achter ligt ofzo.
pi_174621444
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 10:06 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

13+2

volgens de VK normaal.
De placenta is rond deze periode extra aan het werk en doorbloed? en daar door kan dat gebeuren.
Of als je kindje ver naar achter ligt ofzo.
Wij zijn exact even ver. Hier in het zkh proberen ze iedere dag even te luisteren. De ene dag vinden ze het binnen 10 seconden, de andere dag geven we het na 10 minuten zoeken op. Dan is 'ie te ver verstopt inderdaad.
pi_174621454
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 09:55 schreef mignonne het volgende:

[..]

Hopelijk loopt het snel wat soepeler allemaal :*
je bent al bekend met steunpunt HG denk ik? Na je vorige zw.schap... http://www.zehg.nl/
Dan kende ik nog niet, dankje!
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 10:11:22 #221
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_174621466
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 10:10 schreef Malteser het volgende:

[..]

Wij zijn exact even ver. Hier in het zkh proberen ze iedere dag even te luisteren. De ene dag vinden ze het binnen 10 seconden, de andere dag geven we het na 10 minuten zoeken op. Dan is 'ie te ver verstopt inderdaad.
Ja, het is maar net geluk hebben volgens mij :P

Maar ik ben niet iemand die me snel zorgen maakt gelukkig.
EN! vanavond geslachtsbepaling echo.
pi_174621568
Goede nacht voor Jagär! *O*
En een mindere start van de dag voor Malteser :( Wederom succes op de OK straks! Baby doet het goed, zo te lezen?
pi_174621591
Met 13 weken kon het bij mij ook nog niet altijd gehoord worden, dus dat is niet gek hoor :) Spannend de geslachtsbepaling! Wat denk je zelf?
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  Moderator dinsdag 24 oktober 2017 @ 10:21:00 #224
382129 crew  Donna
pi_174621649
Bij 13 weken knalde de hartslag bij mij er juist vanaf, maar bij 15 weken was het dan weer moeilijk vast te houden. Beweeglijke baby/diep weggestopt. Het vinden van de hartslag duurde toen ook wat langer.

Zolang de VK tevreden staat de knikken heb ik maar vertrouwen. Morgen weer even luisteren.
pi_174621863
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 09:56 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Echt super kut.
Ik zag het leven al niet meer zitten toen ik 2 weken misselijk was (zonder spugen :') ) laat staan wat jij nu voelt.

Ik kom net van VK controle, we zouden hartje luisteren... maar dat ging mooi niet door :{w mijn eigen hartslag moest zo nodig overal bovenuit komen.
Oh jee, ik ga vanmiddag luisteren. Ben benieuwd of die te vinden is. Vorige zwangerschappen ging dat zonder problemen. Maar er zit nu wat meer isolatie voor...
Succes en plezier met de echo vanavond.

Malteser een dikke knuffel voor jou, wat rot dat het allemaal zo tegen zit. Ik duim voor je dat je snel naar huis mag. Krijg je de sovo continu?

Ludann is het standaard dat je bij pcos een Glucosetest moet doen? Voor de eerste zwangerschap is bij mij ook pcos vastgesteld en ze hebben nooit gezegd dat ik een extra test moest doen.
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 10:32:25 #226
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_174621890
Hier al 19 weken en er is nog nooit bij een controle naar een hartslag geluisterd. De laatste controle bestond uit een bloeddrukmeting en een gesprek van max 5 minuten. Er is ook nog nooit aan mijn buik gevoeld ofzo! Wat verschilt het dan toch tussen vk en het ziekenhuis.

Respect voor Malteser! Gister werd ik misselijk in de auto, aan de kant gezet en gekotst, was nog de hele middag en nacht ziek en er stond zelfs een emmer naast mijn bed. Nu voel ik me weer helemaal goed, maar ik wist even niet meer waar ik het zoeken moest. Jezus, en zo voel jij je dan elke dag. Hopelijk neemt het na 16 weken af bij je.
pi_174621965
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 10:31 schreef Sethiwe het volgende:

[..]

Oh jee, ik ga vanmiddag luisteren. Ben benieuwd of die te vinden is. Vorige zwangerschappen ging dat zonder problemen. Maar er zit nu wat meer isolatie voor...
Succes en plezier met de echo vanavond.

Malteser een dikke knuffel voor jou, wat rot dat het allemaal zo tegen zit. Ik duim voor je dat je snel naar huis mag. Krijg je de sovo continu?

Ludann is het standaard dat je bij pcos een Glucosetest moet doen? Voor de eerste zwangerschap is bij mij ook pcos vastgesteld en ze hebben nooit gezegd dat ik een extra test moest doen.
Uit de richtlijn van de gynaecologen-club (NVOG):

quote:
De screening vindt plaats zowel in het eerste als in het tweede trimester. De werkgroep is van mening dat dit alleen gebeurt bij vrouwen met risicofactoren. De risicofactoren zijn:

- GDM in voorgeschiedenis
- een BMI > 30 (kg/m2) bij de eerste prenatale controle
- een eerder kind met een geboortegewicht > P95 of > 4500 gram
- eerstegraads familielid met diabetes
- bepaalde etnische groepen waarin diabetes veel voorkomt (Zuid-Aziaten, o.a Hindoestanen,
Afro-Caribiërs, vrouwen uit het Midden-Oosten, Marokko en Egypte)
- onverklaarde intra-uteriene vruchtdood in de voorgeschiedenis
- polycysteus-ovariumsyndroom
Waarbij gdm dus staat voor gestational diabetes mellitus. En hier de factsheet DG van de verloskundigen club (KNOV), pagina 2 het schema staat een overzicht van binnen- en buitenland. http://www.knov.nl/fms/fi(...)s-time-task-matricen
:)
pi_174622118
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 10:16 schreef OliviaIsTaken het volgende:
Goede nacht voor Jagär! *O*
En een mindere start van de dag voor Malteser :( Wederom succes op de OK straks! Baby doet het goed, zo te lezen?
Ja, baby doet het goed. O+
pi_174622140
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 10:31 schreef Sethiwe het volgende:

[..]

Oh jee, ik ga vanmiddag luisteren. Ben benieuwd of die te vinden is. Vorige zwangerschappen ging dat zonder problemen. Maar er zit nu wat meer isolatie voor...
Succes en plezier met de echo vanavond.

Malteser een dikke knuffel voor jou, wat rot dat het allemaal zo tegen zit. Ik duim voor je dat je snel naar huis mag. Krijg je de sovo continu?

Ludann is het standaard dat je bij pcos een Glucosetest moet doen? Voor de eerste zwangerschap is bij mij ook pcos vastgesteld en ze hebben nooit gezegd dat ik een extra test moest doen.
Dank! Ja, bij een darmsonde loopt de sondevoeding altijd continu heb ik me gisteren laten vertellen door de diëtiste. Ik krijg nu 42ml per uur wat neer komt op 1 liter per 24 uur.
pi_174624813
Kan me voorstellen dat je je er “gewoon” probeert erdoorheen te slaan. En das natuurlijk wel de beste instelling om ermee om te gaan. Desondanks veel respect nog steeds! Wat Aventura zegt... als ik loop te kokhalzen boven de plee denk ik ook altijd even aan jou... Zou wel super zijn als je naar huis mag (evt met sonde).

Gesprek glucosetest/PCOS was hier al eerder geweest en toen waren er idd ook users die ondanks PCOS die test niet hoefden te doen. Apart. Ik zal het vnv eens aan de verloskundige vragen of zij ook wil dat ik die test doe.

Vanavond eerste afspraak bij de verloskundige. Ben erg benieuwd! Ik hoop dat ze nog een echo wil maken want ik vind zo’n en profiel-echo zo mooi en die heb ik niet. O+

Ik heb overigens nu al drie keer het volgende meegemaakt, bij drie mannen. _O-
Ik: ik ben zwanger
Man: wist/dacht ik al
Ik: hoe dan?
Man: zag ik aan je tieten

_O- _O- _O- Oke thanks denk ik :')
Dit, dat, alles.
pi_174629424
Mignonne dank je wel voor de info. Ga het vanavond rustig doorlezen, zonder 2 jengelende kinderen om mij heen.

Van de verloskundige hoefde het niet vervolgd te worden, net gevraagd bij de controle, tenzij ik hetzelfde graag wilde. Gewone glucose was goed bij lab controle, al is dat maar een moment opname natuurlijk.

Hartje wel kunnen horen, was even zoeken, want mijn eigen hartslag zat er voor.

Haha Philomijn, kun je zien waar die mannen opletten.
pi_174629660
Philo: _O- Wat slecht! :D

@Malteser: hoe is de herplaatsing verlopen? Voel je je al beter? :*

@Bella: tijdens de vorige controle zei mijn vk ook dat mijn baarmoeder 1 week voorloopt. Maar ze zei niet dat het erg was, ze zei juist dat ik “mooi voorliep”. Denk niet dat dat weekje heel veel uit zal maken. Veel plezier op vakantie. Niet stressen! :*

Er ging nog iemand vliegen: ook jij veel plezier alvast. :* :@

Heb vanavond een proefles zwangerschapsyoga. Ben benieuwd! Even ontspannen voor de stress van de 20-wekenecho morgenochtend. ;(

[ Bericht 0% gewijzigd door arvensis op 24-10-2017 17:42:14 ]
Protčge moi de mes désirs.
pi_174630041
Haha Philo! Ik ben daar ook een beetje bang voor.. Dat sommige mensen het daar aan gaan zien.

Malteser, gelukkig doet de baby het goed O+ nu jij ook nog hopelijk :*

Aww Duman, ik ga voor je duimen dat het allemaal goed is morgen! Ik ben zelf ook op van de zenuwen voor morgenochtend :')
pi_174631245
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 16:17 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Philo: _O- Wat slecht! :D

@Malteser: hoe is de herplaatsing verlopen? Voel je je al beter? :*

@Bella: tijdens de vorige controle zei mijn vk ook dat mijn baarmoeder 1 week voorloopt. Maar ze zei niet dat het erg was, ze zei juist dat ik “mooi voorliep”. Denk niet dat dat weekje heel veel uit zal maken. Veel plezier op vakantie. Niet stressen! :*

Er ging nog iemand vliegen: ook jou veel plezier alvast. :* :@

Heb vanavond een proefles zwangerschapsyoga. Ben benieuwd! Even ontspannen voor de stress van de 20-wekenecho morgenochtend. ;(
Het infuus zit er weer in, ze hadden maar twee pogingen nodig dus dat was een meevaller. Verder situatie ongewijzigd.

Ik duim voor de echo morgen!
pi_174631336
@ Aure: Jij hebt morgen ook een echo? O+
Bedankt!

@ Malteser: Dat is in ieder geval al positief! Op naar een snel herstel. :*
Bedankt!
Protčge moi de mes désirs.
pi_174631371
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 17:43 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
@ Aure: Jij hebt morgen ook een echo? O+
Bedankt!

@ Malteser: Dat is in ieder geval al positief! Op naar een snel herstel. :*
Bedankt!
Jaaa de allerallereerste! Super spannend!
pi_174631579
Oeh, spannend! O+ Geniet er van, want de tijd gaat echt snel.
Ga je daarna ook in de OP? :P
Protčge moi de mes désirs.
pi_174632114
Haha ja dan wel :)
pi_174632459
Sacreceur, jij had toch de geslachtsbepaling vandaag?
pi_174633141
Malteser, fijn dat de sonde weer op z'n plaats zit, hopelijk nu snel effect!

Duman, succes met de echo morgen!

Philo :D Mannen _O-

Aure, succes met de echo morgen ook :)

Ik had vandaag mijn dag niet }:| De VK had mijn afspraak verkeerd gepland, dus ik werd gebeld waar ik bleef, op mijn afsprakenkaart en in mijn telefoon stond 11.50 en zij zeiden dat ik er 10.50 had moeten zijn. Foutje van hun dus, maar ik kreeg toch zo'n soort schuldgevoel door hoe de assistente het bracht of mijn hormonen vatten dingen nu verkeerd op. Verder leek wel alsof ik in het verkeer alleen maar aso's tegenkwam en had ik last van mijn buik. Zit mezelf dan echt in de weg over stomme dingen en moet dan bijna janken :')
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_174633314
Ik heb even niet bijgelezen! Vandaag begrafenis gehad. Met alle hormonen en trappelende baby in je buik vond ik t even extra confronterend en lastig. Nu maar lekker met warme choco en slagroom op de bank O+

Knuffels voor iedereen die er een nodig heeft :*
pi_174634438
quote:
1s.gif Op maandag 23 oktober 2017 20:59 schreef mignonne het volgende:

[..]

Klopt wat Elleska zegt ja :Y

En zou je het echt niet willen weten als je kanker hebt? Ook in zijn algemeenheid niet? Gewoon nieuwsgierig verder.
Lang verhaal
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat een ellende allemaal Malteser.. Ik kan me niet indenken hoe het allemaal voor je moet voelen. Hopelijk blijft het de goede kant op gaan :*
Sowieso spugen op zich, het lijkt me echt vreselijk. Ik ben sinds een paar dagen van mijn misselijkheid af en dat vond ik al lastig. Het was lang niet zo erg dat ik moest overgeven. Alleen mijn eetlust was vaak verdwenen maar eten hielp wel weer tegen de misselijkheid :') Vandaar dat ik al 4 kilo ben aangekomen in drie maanden :7

Zometeen naar de vk om naar het hartje te luisteren O+
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 20:28:41 #243
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_174635163
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 18:54 schreef vencodark het volgende:
Sacreceur, jij had toch de geslachtsbepaling vandaag?
Klopt! en ik mag zaterdag gratis terugkomen :P
Ze had paar keer een aardig shot, maar elke keer zaten toch de beentjes er voor.. heb nog een aantal keer gesprongen :P maar niets hielp.
pi_174635752
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 13:12 schreef Philomijn het volgende:
Ik heb overigens nu al drie keer het volgende meegemaakt, bij drie mannen. _O-
Ik: ik ben zwanger
Man: wist/dacht ik al
Ik: hoe dan?
Man: zag ik aan je tieten

_O- _O- _O- Oke thanks denk ik :')
:D _O-
Ah, dus dat is het! Mijn man is ook verdacht goed in 'voorspellen' wie er zwanger is; hij heeft het echt vaak goed! :D
Maar als ik vraag hoe hij dat ziet, zegt-ie altijd: "Geen idee, ik zie het gewoon..."

Malteser, hopelijk alleen nog stappen vooruit vanaf nu! :*

Iedereen succes met de echo's morgen, hopelijk lekker genieten! O+

Sacre, wat balen joh! Klein eigenwijsje dus, nu al ;)

Songeur, dubbel is dat hč? ;( Ik had het de vorige zwangerschap ook, met 40+2 nota bene.
Nu lekker even bijkomen met je choco :*
Klinkt als een errug goed idee trouwens! :9

Rena, bwuh zulke dagen moeten ook gewoon verboden worden! Hopelijk brengt morgen je een betere dag! :*

Ik ben echt héél hard naar m'n verlof aan het toeleven momenteel. Nogal hectisch op m'n werk, dus m'n hoofd loopt echt even over op het moment, maar heb er wel vertrouwen in dat ik het na deze week echt allemaal netjes overgedragen heb, zodat ik met een gerust hart weg kan.
Morgen vrije dag en dan nog 2 dagen bikkelen, dus einde is in zicht ;)

Ons mannetje is nog steeds bizar druk en bewegelijk, dus ik ga er voorlopig maar vanuit dat dat een goed teken is en hij het nog steeds naar z'n zin heeft O+
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_174636099
Succes met de echo’s Aure en DUMAN! Super spannend!

Ach rena dat is een goede reden voor warme choco. Niet dat je die nodig hebt, maar een extra goede reden!

Eigenwijze beeb Sacre! Ik zou denk ik gek worden van nieuwsgierigheid als het niet zou lukken :D

Kan me voorstellen dat je enorm uitkijkt naar je verlof twist! Nog even volhouden! :* En sneaky die man van jou :P

Oh Songeur wat heftig... lijkt me extra hard binnen komen dan! Ik vind de dag van een uitvaart ook zo’n “spacedag”, alsof je even van de wereld bent ofzo...

Mooi hartje gehoord Dorothy??

Een collega is zaterdag bevallen van een meisje en ze hebben mij probleemeigenaar gemaakt van het op te sturen cadeau. Iemand nog tips? Ik kom niet verder dan een mooie bos bloemen.

Vandaag voor het eerst bij de verloskundige geweest. Mooie echo gehad O+ En fijn gesprek. Een super aardige en vooral zeer nuchtere verloskundige. Heerlijk. Ik ga starten met Centering Pregnancy, eerste afspraak over vijf weken. Voelt zoooo ver weg. Nu de kraamzorg regelen voor 16 weken. :o
Dit, dat, alles.
pi_174636456
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 20:03 schreef DorothyGale het volgende:

[..]

Lang verhaal
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_174636597
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 21:11 schreef Elleska het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat kan niet met de nipt.
Als een moeder kanker heeft dan is er op alledrie de chromosomen een afwijking zichtbaar. In belang van starten van behandeling wordt dan altijd de moeder ingelicht over de bevindingen.
Als je dit niet wilt weten dan mag dat uiteraard maar dan zul je uit moeten wijken naar een andere test.
:)
pi_174636832
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 21:14 schreef mignonne het volgende:

[..]

Dat kan niet met de nipt.
Als een moeder kanker heeft dan is er op alledrie de chromosomen een afwijking zichtbaar. In belang van starten van behandeling wordt dan altijd de moeder ingelicht over de bevindingen.
Als je dit niet wilt weten dan mag dat uiteraard maar dan zul je uit moeten wijken naar een andere test.
Toch raar want zoals het mij is verteld werd die info voorheen niet werd gemeld wanneer er was gekozen voor de NIPT zonder nevenbevindingen. dat dat nu wel gebeurd was nieuw.
pi_174636983
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 21:19 schreef Elleska het volgende:

[..]

Toch raar want zoals het mij is verteld werd die info voorheen niet werd gemeld wanneer er was gekozen voor de NIPT zonder nevenbevindingen. dat dat nu wel gebeurd was nieuw.
De bijscholing waar ik was werd bovenstaande verhaal verteld.
Als chromosoom 13, 18 en 21 bekeken worden dan wordt het chromosoom in zijn geheel bekeken. Eventuele deleties of duplicaties hoor je dan dus ook, dan heeft het kindje bijvoorbeeld geen down maar wel een 'glitch' op chromosoom 21. En als er sprake is van maternale maligniteit dan wordt dat ook gezien als de 3 chromosomen samen bekeken worden. En dus ook mee gedeeld vanwege zwaarwegend belang.
:)
pi_174637082
quote:
Ik wil geen nevenbevindingen horen bij de NIPT. Krijg ik die dan ook nooit te horen?
Het laboratorium onderzoekt dan alleen de chromosomen 21, 18 en 13 en dekt de overige chromosomen af. Het laboratorium ziet eventuele andere afwijkingen dus niet. Er zijn een paar uitzonderingen. Omdat het laboratorium de chromosomen 21, 18 en 13 onderzoekt, kunnen andere afwijkingen dan een trisomie op deze chromosomen worden gevonden. Ook kan in zeer zeldzame gevallen het laboratoriumonderzoek verstoord worden door de aanwezigheid van andere chromosoomafwijkingen. Als deze chromosoomafwijking wijst op een behandelbare ziekte bij de zwangere en de zorgverlener denkt dat het belangrijk is dat de zwangere dit weet, dan krijgt zij deze uitslag toch te horen. Dit kan bijvoorbeeld het geval zijn bij kanker.
Bron: www.onderzoekvanmijnongeborenkind.nl/nevenbevindingen
:)
pi_174637233
ah, ik wou net zeggen dan mogen ze dat ook aanpassen in de infofolders maar dat is dus al aangepast ^O^

De VK had het ook over de laatste bijscholing, zal wel eenzelfde verhaal zijn geweest. maargoed ik wilde het juist wel weten dus het gesprek met de VK was daarop gericht.
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 21:38:30 #252
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_174637403
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 20:59 schreef Philomijn het volgende:
Succes met de echo’s Aure en DUMAN! Super spannend!

Eigenwijze beeb Sacre! Ik zou denk ik gek worden van nieuwsgierigheid als het niet zou lukken :D

Zeker, 'het' ligt rechtop met opgetrokken benen.

Ze neigt naar een meisje, ze kon geen testikel vinden en dacht al snel schaamlippen te zien en een horizontale lijn vanaf zijaanzicht, maar ze wil me niet voor niets terughebben zaterdag natuurlijk. Die is er echt niet zeker van. :P
pi_174638354
Hoor wat klopt daar kindren... een babyhartje O+ Gelukkig al te horen en alles was prima.

Hoe is het bij jou gegaan vanavond Philomijn?
Aure en D.U.M.A.N. succes morgen!
pi_174638851
DG fijn om het hartje gehoord te hebben, is weer een geruststelling.

SC nog een paar dagen geduld dus.

Aure en DUMAN succes morgen.
  Moderator woensdag 25 oktober 2017 @ 07:16:47 #255
382129 crew  Donna
pi_174641996
Succes Aure en Duman vandaag!

Wat fijn weer DG!

Ik heb vanavond VK controle. Eindelijk weer even hartje luisteren.
pi_174642012
Philo: gefeliciteerd met de goede echo. O+

Sacre: Hopelijk lukt het dan wel! Eigenwijs, hoor! O-)

Dorothy: Ja! Wat fijn. Gefeliciteerd. O+

@Donna: succes vanavond!

Bedankt allemaal. Heb de hele nacht niet kunnen slapen. Ben toch wel bang voor wat gaat komen.

Yoga deed me trouwens goed. :) Iedereen is wel 32+ weken, maar ach.
Protčge moi de mes désirs.
pi_174642025
Succes vandaag met de echo's!
pi_174642074
Succes Duman (en alle andere dames die vandaag (echo)controle hebben).

DaD, hoe is het met je? Red je het nog?
pi_174642212
Veel succes vandaag, Aure en DUMAN!

Malteser, thanks for asking. :*. Ik red me nog wel, al ben ik er gisteren achter gekomen dat autorijden geen goed plan meer is. Zo veel pijn in mijn schaambot dat ik met mijn hand mijn been op moet tillen om van gas naar rem te gaan. Lijkt me niet erg goed voor de verkeersveiligheid. :'). Lopend kom ik nog net tot aan de supermarkt, dus mijn wereldje is wel wat klein aan het worden. Ik ben overmorgen pas 39 weken, maar van mij mag ze wel komen. :@.

Hoe gaat het nu met jou? Blijft deze sonde goed zitten?
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_174642305
Philomijn, wat fijn van de goede echo *O*

Dorothy, een kloppend hartje *O*

Duman, succes bij de 20 weken echo, ik vond het ook best spannend, maar het komt vast goed! :*

Aure, ook veel succes :)
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_174642387
Thanks allemaal! Ben super zenuwachtig :D nog een half uur!
pi_174642397
Oohh spannend :s)
pi_174642538
Succes Aure met de echo! En jij ook Duman met de 20-weken echo! Hoop op positief nieuws van jullie beide! :Y

DaD wat klinkt dat vervelend, hoop voor je dat ze snel komt! Met welke termijn ben je vorige keer bevallen?
pi_174642593
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 08:33 schreef Aure het volgende:
Thanks allemaal! Ben super zenuwachtig :D nog een half uur!
ik duim voor je!
pi_174642602
quote:
Wanneer heb jij weer echo?
pi_174642713
Echo's alom *O* Succes Duman en Aure!

Oei, DaD, ik zou de auto in dat geval ook laten staan ja. Red je je nog met I.?

Malteser, ik hoop dat het carnaval in je darmen is afgelopen en dat alles weer wat rustiger is. :*

Twist, geniet van je vrije dagje vandaag. Ga/kun je nog wat leuks doen met Minion?

DG, een hartklopje O+

SC, klinkt wel als een meisje ja. Het is voor de echoscopist lastiger om te zien of er iets niet zit dan of er iets wel zit, maar ze moeten het je kunnen laten zien voor ze met zekerheid iets zeggen. Ik ben even kwijt wat jouw eerdere kindje(s) ook alweer zijn?

Philo een goede echo *O* Baby on the way!

Verder ben ik het kwijt, want gatenkaashoofd en verkouden.

Ik zat er gister een beetje doorheen. Mijn dagen alleen met L. zijn erg lang op het moment, want zij wil spelen en de wereld ontdekken en ik kan niks. Dus ik moet d'r iedere keer teleurstellen. Belt man ook nog eens op dat hij een verplichte brandweeroefening achtig iets heeft dat tot 8 uur 's avonds zou duren. Trok ik even erg slecht. Máár, we hebben de dag weer overleefd. :) Gelukkig goed kunnen slapen vannacht, dat scheelt al de wereld.

Nog drie dagen werken en dan verlof. Ik ben bezig met een lijstje voor wat ik wil doen. Ik heb er zin in. O+

En ik heb sterk het vermoeden dat mijn baby al flink ingedaald is. Buik hangt een stuk lager, maagzuur is minder, ik waggel nog meer dan anders, plas nog meer dan anders en de steken zijn ook weer over.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_174642869
Kris, pittig hoor, dat je zo beperkt bent! Werk je nu nog wel, omdat je het over verlof hebt?

Ik red me op zich nog wel met I, maar als hij zoals van de week bij de verloskundige zijn kont tegen de krib gooit en op de grond gaat liggen omdat hij niet meer mee naar huis wil, wordt het wel wat lastiger. :+.

Songeur, met 40+2! Ik ga er dus maar vanuit dat het nog zeker twee weken duurt. Dan valt het hopelijk niet te erg tegen.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_174643027
Voor zover je het werken kan noemen, ja. :P Ik zit nog op kantoor. Scheelt dat ik hier voornamelijk zittend werk doe en mijn collega's drinken voor me pakken. Ik kan alleen niet zeggen dat ik me nog heel goed kan concentreren. :') Dus ik kom hier meer tot m'n rust dan thuis spelend met L. De wereld wordt alleen wel erg klein als je nergens naartoe kan.

Lastige momenten zijn dat. Dat je puffend en hijgend over je tantrumpeuter heen gebogen staat. Soms zou ik dat soort momenten wel eens vanaf de zijlijn willen bekijken. :P

Ik hoop dat je meisje niet te lang op zich laat wachten. :)
Want het leven is niet meer dan een sprookje
  woensdag 25 oktober 2017 @ 09:43:00 #269
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_174643287
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 09:03 schreef Krisvc het volgende:

SC, klinkt wel als een meisje ja. Het is voor de echoscopist lastiger om te zien of er iets niet zit dan of er iets wel zit, maar ze moeten het je kunnen laten zien voor ze met zekerheid iets zeggen. Ik ben even kwijt wat jouw eerdere kindje(s) ook alweer zijn?

Ik heb al een dochter van 11.

Het lijkt me echt super leuk om een kleiner verschil in leeftijd te hebben, maar het lijkt me ook zo zwaar om zwanger te zijn terwijl er een kleine rondloopt.
pi_174643411
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 09:43 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Ik heb al een dochter van 11.

Het lijkt me echt super leuk om een kleiner verschil in leeftijd te hebben, maar het lijkt me ook zo zwaar om zwanger te zijn terwijl er een kleine rondloopt.
Heel eerlijk? Is het ook! Toen ik zwanger was van de tweede was mijn dochter bijna 4. Dat was goed te doen. Altijd zei ik niet minder leeftijdsverschil dan dat te willen! Nu ik zwanger ben van ons derde kindje, heb ik er 1 van 6 en 2 rondlopen. Mijn jongste van 2 is ook echt 2. Met alle fases en opstandigheid die daarbij horen. Heerlijk hoor, begrijp me niet verkeerd. Maar soms is dat icm zwanger zijn best pittig. Mijn dochter van 6 is een verademing, ook in verhouding met toen ze 4 was al zoveel makkelijker. Je kan dingen uitleggen en je hebt fysiek minder te doen. Niet tillen, geen op de grond lig tantrums in de supermarkt.

Dit is natuurlijk mijn mening. Zijn vast heel veel mensen die dat heel anders ervaren :P
pi_174643544
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 08:08 schreef DevilsAndDust het volgende:
Veel succes vandaag, Aure en DUMAN!

Malteser, thanks for asking. :*. Ik red me nog wel, al ben ik er gisteren achter gekomen dat autorijden geen goed plan meer is. Zo veel pijn in mijn schaambot dat ik met mijn hand mijn been op moet tillen om van gas naar rem te gaan. Lijkt me niet erg goed voor de verkeersveiligheid. :'). Lopend kom ik nog net tot aan de supermarkt, dus mijn wereldje is wel wat klein aan het worden. Ik ben overmorgen pas 39 weken, maar van mij mag ze wel komen. :@.

Hoe gaat het nu met jou? Blijft deze sonde goed zitten?
Dat is ook pittig, zeker als je dan ook de auto niet meer kan pakken. Fietsen is zeker ook gepasseerd station dan?
En is er ook nog een kans dat jouw kindjes hun verjaardag gaan delen? Want I is toch ook van begin november?
Ik hoop voor je dat je je laatste week (weken) toch een beetje door kan komen. :*

De darmsonde zit nog. De kans dat deze bij het braken blijft zitten is veel groter omdat 'ie tot in de twaalfvingerige darm zit. Het komt ook omdat ik zelf nog niets gegeten en gedronken heb en dus niet hoef te braken nu.
  Moderator woensdag 25 oktober 2017 @ 09:58:58 #272
382129 crew  Donna
pi_174643552
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 08:33 schreef Aure het volgende:
Thanks allemaal! Ben super zenuwachtig :D nog een half uur!
En en en?
pi_174643709
Kris, kan me voorstellen dat het frustrerend is dat je peuter meer wil dan jij kan en dat de dagen dan lang duren. Ik ben ook altijd blij als man 's avonds thuis komt en dan ben ik (of was ik toen) pas 11 weken of zo. Nu dus inmiddels 13,3 maar ziekenhuis. Ben benieuwd hoe dat straks gaat. Je hebt bijna verlof, echt aftellen nu. Succes nog de laatste dagen!

Ik las over goede echo's *O* en echo's op het programma vandaag. Hopelijk ook voor jullie een goede echo Duman en Aure.

Leeftijdsverschil: Twix is, als alles goed gaat met de baby, 2 jaar en 7 maanden als de baby geboren wordt. Ik denk dat voor ieder leeftijdsverschil wat te zeggen valt. Het zwanger zijn lijkt me minder pittig als je kind al wat ouder is. Of het zwanger zijn aan zich misschien niet perse maar het bukken/tillen enz. Nou ja, jullie snappen vast wat ik bedoel.... Die sonde tast mijn hersenen aan ;).

Ik heb een goede band met mijn broertje, we schelen 4,5 jaar. Soms zie je dat broers en zussen heel close zijn, soms juist wat minder. Ik denk niet dat dat altijd iets met leeftijd te maken heeft. Maar met onze ervaringen weet ik inmiddels dat wij daarin niks te bepalen hebben. Als het aan ons had gelegen had er minder tussen gezeten maar de natuur bepaalde anders.
pi_174643776
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 08:56 schreef Songeur het volgende:

[..]

Wanneer heb jij weer echo?
morgen, en vind het heel erg spannend. Ik probeer positief te blijven... vandaag 8 weken (als de laatste meting van het vruchtje klopte) en ik ben het nog steeds niet verloren dus dat is goed.
pi_174643782
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 09:58 schreef DonnaRush het volgende:

[..]

En en en?
Ze had het kloppende hartje echt meteen in beeld :D O+

En het is er gelukkig maar eentje. (Er zitten veeeel twee-eiige tweelingen in mijn familie)

Ik mag in de OP met uitgerekende datum op 8 juni 2018. Ik denk dat die nog wel een paar dagen wordt terug gezet, maar dat zien we dan over 3 weken wel :p
pi_174643797
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 10:10 schreef DagenNachtdromer het volgende:

[..]

morgen, en vind het heel erg spannend. Ik probeer positief te blijven... vandaag 8 weken (als de laatste meting van het vruchtje klopte) en ik ben het nog steeds niet verloren dus dat is goed.
Morgen een beetje op tijd op de dag zodat je snel zekerheid hebt? Oh, ik duim zo hard!!
pi_174643850
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 10:10 schreef Aure het volgende:

[..]

Ze had het kloppende hartje echt meteen in beeld :D O+
O+! Yay!

Succes DeNd! :*
Let me see you stripped down to the bone
pi_174643874
Op Marktplaats drie straten van waar ik woon een commode vinden voor vijftien euro: ik kan dat.
Op Etsy krap dertig euro uitgeven aan twee handgreepjes voor op de lades van diezelfde commode: ik kan dat. :')
Let me see you stripped down to the bone
pi_174643916
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 10:15 schreef minilot het volgende:
Op Marktplaats drie straten van waar ik woon een commode vinden voor vijftien euro: ik kan dat.
Op Etsy krap dertig euro uitgeven aan twee handgreepjes voor op de lades van diezelfde commode: ik kan dat. :')
Is bij elkaar opgeteld nog steeds een goedkope commode ;)
pi_174643930
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 10:17 schreef Aure het volgende:

[..]

Is bij elkaar opgeteld nog steeds een goedkope commode ;)
Jawel. Maar toch. :')
Let me see you stripped down to the bone
pi_174643975
Gaat je walvis van 30 euro daar ook op liggen Mini? :D
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_174644002
Oh ja, ik heb dankzij dit topic natuurlijk ruim zeventig euro bespaard op de walvis! *O*
Verder net bericht dat de Tula Free to Grow-draagzak klaarligt bij het UPS-afhaalpunt. Jeuj! Het komt langgggzaam maar zeker goed met de babyuitzet.
Let me see you stripped down to the bone
  Moderator woensdag 25 oktober 2017 @ 10:23:43 #283
382129 crew  Donna
pi_174644013
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 10:10 schreef Aure het volgende:

[..]

Ze had het kloppende hartje echt meteen in beeld :D O+

Yes! *O* *O* *O*
  Moderator woensdag 25 oktober 2017 @ 10:24:11 #284
382129 crew  Donna
pi_174644022
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 10:10 schreef DagenNachtdromer het volgende:

[..]

morgen, en vind het heel erg spannend. Ik probeer positief te blijven... vandaag 8 weken (als de laatste meting van het vruchtje klopte) en ik ben het nog steeds niet verloren dus dat is goed.
Ik duim, wat spannend. Wel een beetje vroeg op de dag?
pi_174644077
Succes morgen, dnd!

En wat fijn, aure!

Ik vlieg zo met peuter naar Zweden. Pff, dat was makkelijker toen hij nog een mini baby was...
pi_174644197
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 10:15 schreef minilot het volgende:
Op Marktplaats drie straten van waar ik woon een commode vinden voor vijftien euro: ik kan dat.
Op Etsy krap dertig euro uitgeven aan twee handgreepjes voor op de lades van diezelfde commode: ik kan dat. :')
Ik ben nu wel benieuwd naar je greepjes! Ben ook op zoek maar niks is naar mijn zin. Denk dat ik er gewoon leren greepjes op doe ofzo.
pi_174644210
Bedankt allemaal! Jullie zijn lief! Gelukkig al om kwart over tien. Ik denk dat ik vanavond maar vroeg op bed ga ;) gelukkig heb ik voldoende afleiding, morgen krijgen we logees die komen helpen klussen. Dus moet nog een hele kamer leegmaken, en de boel aan kant hebben.

En fok lezen natuurlijk! Moet wel bijblijven of er hartjes kloppen, 20 weken echo's goed zijn en Malteser zich wat beter voelt! :*
pi_174644267
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 10:27 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik vlieg zo met peuter naar Zweden. Pff, dat was makkelijker toen hij nog een mini baby was...
Poeh, succes! Duimen dat -ie zich goed houdt. :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_174644280
Wat fijn, Aure! O+.

Malteser, die kans is er zeker! Als ik 11 dagen na de UD beval, delen ze hun verjaardag.

Goed bezig, mini. :D.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  Moderator woensdag 25 oktober 2017 @ 10:37:37 #290
382129 crew  Donna
pi_174644292
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 10:27 schreef Jagärtrut het volgende:

Ik vlieg zo met peuter naar Zweden. Pff, dat was makkelijker toen hij nog een mini baby was...
Succes!
pi_174644302
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 10:34 schreef Songeur het volgende:

[..]

Ik ben nu wel benieuwd naar je greepjes! Ben ook op zoek maar niks is naar mijn zin. Denk dat ik er gewoon leren greepjes op doe ofzo.
Niet heul speciaal ofzo, maar gewoon net toevallig precies wat ik zocht!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ingredienten: messing, glas, landkaart :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_174644311


Beetje een enge echo :D Maar we zijn helemaal goedgekeurd! O+
Wederom overduidelijk een jongetje. Alle metingen waren gemiddeld of iets daar boven. Placenta ligt achter (wist ik al), dus een gewone bevalling is gewoon mogelijk.
Getresst om niks! :)

@ Aure: Gefeliciteerd!
@ Jagar: succes!
Protčge moi de mes désirs.
pi_174644322
quote:
17s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 10:38 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[ afbeelding ]

Beetje een enge echo :D Maar we zijn helemaal goedgekeurd! O+
Wederom overduidelijk een jongetje. Alle metingen waren gemiddeld of iets daar boven. Placenta ligt achter (wist ik al), dus een gewone bevalling is gewoon mogelijk.
Getresst om niks! :)
Ik zie een snoetjeeee! En een vuistje! *O*
Let me see you stripped down to the bone
  woensdag 25 oktober 2017 @ 10:41:26 #294
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_174644357
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 10:06 schreef Malteser het volgende:

Ik heb een goede band met mijn broertje, we schelen 4,5 jaar. Soms zie je dat broers en zussen heel close zijn, soms juist wat minder. Ik denk niet dat dat altijd iets met leeftijd te maken heeft.
Dat klopt zeker.

Ik heb een broer van 12 jaar ouder & een zusje van 4 jaar jonger en met beide een hechte band.
  Moderator woensdag 25 oktober 2017 @ 10:42:32 #295
382129 crew  Donna
pi_174644381
Jaa DUMAN! *O*
pi_174644451
quote:
17s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 10:38 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[ afbeelding ]

Beetje een enge echo :D Maar we zijn helemaal goedgekeurd! O+
Wederom overduidelijk een jongetje. Alle metingen waren gemiddeld of iets daar boven. Placenta ligt achter (wist ik al), dus een gewone bevalling is gewoon mogelijk.
Getresst om niks! :)

@ Aure: Gefeliciteerd!
@ Jagar: succes!
wat goed meid gefeliciteerd! En dat is toch een lief koppie!
pi_174644455
Hoera voor de goede SEO, DUMAN!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  woensdag 25 oktober 2017 @ 10:53:16 #298
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_174644586
Wat fijn Duman!!
pi_174645142
O+ O+ O+

@ Mini: leuke knopjes! Ben benieuwd naar de commode zelf!

@ Malteser: ik heb een betere band met mn broertje waar ik 16 jaar mee scheel, dan met mn zusje waar ik 2 jaar mee scheel. _O- Zij idem.
Protčge moi de mes désirs.
pi_174645613
Duman en Aure, wat een fijn nieuws!!! O+ Kloppende hartjes en goede echo's! *O*

Ik ben weer goedgekeurd bij de diëtiste, hoef niet meer terug te komen omdat ik het goed onder de duim heb met het dieet :)

Voor de rest lekker babywasjes draaien vandaag O+
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_174646265
Jaaaaa fijn Duman!! *O*
En heel veel succes morgen, DnN!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')