abonnement Unibet Coolblue
pi_174689471
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 10:41 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Een flat twin loopt inderdaad prima, dat is een halve flat four. Ik hoop dat je zelf snapt waarom een halve flat six niet werkt en waarom die analogie bij een 3 in lijn nergens op slaat.

Probeer nog eens uit te leggen waarom het zo'n onzin is.
Jouw argument is dat omdat het een halve 6 is en die wel lekker loopt dat de 3 dus ook lekker loopt.

Dat is gewoon onzin.

En een 3 cilinder heeft (dat is algemeen bekend) een mindere loopcultuur.
pi_174689541
quote:
1s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 20:13 schreef the85mc het volgende:
Wacht even hoor, je geeft 45k uit aan een auto en kiest voor een lichte motor zodat je meer opties kunt krijgen. Ook al zou ik zelf nooit die keus zo maken, toch snap ik het als een motor je helemaal niet interesseert. Vervolgens ga je wel weer extra geld uittrekken voor een chiptuning? Had je dan niet beter fabrieksaf een betere motor kunnen kiezen?

En over pk discussie, ik rij nooit echt snelle auto's op papier (nu een 140pk dieseltje) en toch rij ik vlotter dan 95% van de weggebruikers. Gaat me er meer om dat je altijd een leuk koppel beschikbaar hebt. Dat rijdt gewoon fijn en vlot.
Een 3 cilinder kun je helemaal opfokken tot veel pk's met een turbo maar waarschijnlijk krijg je dan ook een flink turbogat. Daarnaast vind ik de loopcultuur van een 3 cilinder nou niet bepaald verfijnd (heb gereden met mini diesel en 1serie benzine met 3 cilinders)
Nee want ik hoef niet persé meer vermogen maar wil de motor soepeler maken. De tijd van 250+ PK heb ik gehad, wou nu een comfortabele wagen hebben en 1200KM naar Scandinavië rijden kan ook met 136PK of met 168 na de update.

Dat sommige mensen het raar vinden om 45K aan een 3 cilinder te spenderen snap ik maar de wagen ansich is subliem, daarnaast was BMW de enige die bepaalde opties gratis aanbood zoals automaat en led verlichting.
Meer of minder Meeuwen?
  vrijdag 27 oktober 2017 @ 12:25:52 #128
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_174689662
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 12:08 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Jouw argument is dat omdat het een halve 6 is en die wel lekker loopt dat de 3 dus ook lekker loopt.

Dat is gewoon onzin.

En een 3 cilinder heeft (dat is algemeen bekend) een mindere loopcultuur.
Wederom zie ik geen steekhoudende argumentatie. Roepen dat iets algemeen bekend is, is geen uitleg.

Ik heb uitgelegd waarom een 3-in-lijn prima loopt. Jij roept alleen maar dat het onzin is zonder uit te leggen waarom het onzin is. Kom eens met argumenten die je uitspraken ondersteunen in plaats van alleen maar loze kreten.
Huilen dan.
pi_174690790
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 12:25 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Wederom zie ik geen steekhoudende argumentatie. Roepen dat iets algemeen bekend is, is geen uitleg.

Ik heb uitgelegd waarom een 3-in-lijn prima loopt. Jij roept alleen maar dat het onzin is zonder uit te leggen waarom het onzin is. Kom eens met argumenten die je uitspraken ondersteunen in plaats van alleen maar loze kreten.
Jij hebt helemaal niet uitgelegd waarom een 3 in lijn prima loopt.

Daar gaat het al mis.

De disbalans zit gewoonweg opgesloten in de configuratie. Net als bij een 5 cilinder. Die laatste heeft dan als voordeel dat die paar 5 cilinders die op de markt zijn geweest weer juist erg lekker waren (ur quattro, RS3/TTRS).

Het is niet voor niets dat BMW zich genoodzaakt voelt om met een balansas te gaan werken.
  vrijdag 27 oktober 2017 @ 13:42:14 #130
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_174690872
Ik ben eigenlijk wel voor een 3 cilinder Boxer. 2*500cc en dan daar tegenover 1*1000cc oid.
Moet kunnen.
Balans-assen zijn niet meer dan een praktische oplossing voor theoretische tekortkomingen. :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  vrijdag 27 oktober 2017 @ 13:55:19 #131
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_174691078
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 13:38 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Jij hebt helemaal niet uitgelegd waarom een 3 in lijn prima loopt.

Daar gaat het al mis.

De disbalans zit gewoonweg opgesloten in de configuratie. Net als bij een 5 cilinder. Die laatste heeft dan als voordeel dat die paar 5 cilinders die op de markt zijn geweest weer juist erg lekker waren (ur quattro, RS3/TTRS).

Het is niet voor niets dat BMW zich genoodzaakt voelt om met een balansas te gaan werken.
Wederom maak je een vergelijking die kant noch wal raakt. Weet je überhaupt wel waar je het over hebt?

En 'opgesloten in de configuratie' is weinig verhelderend, wat bedoel je daar mee? Kan je het in detail uitleggen?
Huilen dan.
pi_174691894
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 13:55 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Wederom maak je een vergelijking die kant noch wal raakt. Weet je überhaupt wel waar je het over hebt?

En 'opgesloten in de configuratie' is weinig verhelderend, wat bedoel je daar mee? Kan je het in detail uitleggen?
Is Nederlands nou echt te moeilijk voor je?

Ga lekker elders trollen.
  vrijdag 27 oktober 2017 @ 14:44:40 #133
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_174691933
Moet jij nodig zeggen. Je kan niet eens uitleggen waarom een 3-in-lijn volgens jou geen halve 6-in-lijn is. Dat is ook niet zo gek, want dat is het namelijk wél.

Maar goed, dat je inhoudelijk weinig toe te voegen hebt was al duidelijk.
Huilen dan.
pi_174692512
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 14:44 schreef Isdatzo het volgende:
Moet jij nodig zeggen. Je kan niet eens uitleggen waarom een 3-in-lijn volgens jou geen halve 6-in-lijn is. Dat is ook niet zo gek, want dat is het namelijk wél.

Maar goed, dat je inhoudelijk weinig toe te voegen hebt was al duidelijk.
Dat bedoel ik: je bent niet zo heel goed in lezen wat er staat. Ik heb gezegd dat jouw argument dat het een halve 6 in lijn is niet leidt tot de conclusie dat het dus ook een soepel lopend blokje is.

Als jij consequent niet wil begrijpen wat ik post, dan houdt het op.

Jij bent fan van de 3 cilinder: prima, koop jij een 3 cilinder.

Ik vind het niets.
pi_174695417
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 14:44 schreef Isdatzo het volgende:
Moet jij nodig zeggen. Je kan niet eens uitleggen waarom een 3-in-lijn volgens jou geen halve 6-in-lijn is. Dat is ook niet zo gek, want dat is het namelijk wél.

Maar goed, dat je inhoudelijk weinig toe te voegen hebt was al duidelijk.
Een inline 6 heeft in principe geen balansassen nodig, omdat er altijd een tegengestelde beweging is die het moment opheft.
In een inline 3 motor is dat niet het geval. Deze heeft trillingen in de lengte as. Die trillingen heeft een I6 dus niet. Een I3 motor afdoen als een halve 6 cilinder klopt niet.
Een I2 is bijvoorbeeld ook niet de helft van een I4. Daar is bijvoorbeeld de krukas totaal anders.
  Moderator vrijdag 27 oktober 2017 @ 18:59:42 #136
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_174696536
Een V6 heeft toch ook balansassen? Dacht dat de enige reden voor een V6 compactheid is.

Mercedes gaat ook weer terug naar de Reihen Sechs :Y
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_174697128
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 18:59 schreef derLudolf het volgende:
Een V6 heeft toch ook balansassen? Dacht dat de enige reden voor een V6 compactheid is.

Mercedes gaat ook weer terug naar de Reihen Sechs :Y
Ja klopt, een I6 loopt beter en rustiger dan een V6. Sterker nog, een V6 met 90 graden is een van de mindere motor configuraties. Maar door andere blokhoeken (60 graden) en balansassen loopt het wel. Een V6 heeft wel andere voordelen,het blok is natuurlijk een stuk korter dan een I6.
pi_174698234
Die 6 cilinders van BMW lopen verdomde mooi, dat is juist wat BMW een BMW maakt.

En er zit elk een eigen karakter in, de ene trekt de stenen uit de grond bij lage toeren terwijl de andere zich fijn voelt hoe dichter de begrenzer in beeld komt.

Als het puur om de gadgets gaat en niet op de beleving dan had een Lexus een betere keus geweest.
  vrijdag 27 oktober 2017 @ 20:23:30 #139
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_174698942
6 in lijn ziet er gewoon beter uit. :P

How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 01:00:42 #140
421960 Sotchi2014
Is echt een vrouw
pi_174706577
quote:
1s.gif Op maandag 23 oktober 2017 08:42 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Welja. Meteen ook stoplichtsprintjes winnen met Ferrari's. Dan was die ofwel uit het jaar kruik, ofwel de persoon achter het stuur weet niet hoe je gas moet geven, ofwel (en dat lijkt mij het meest waarschijnlijk omdat je met anekdotisch bewijs iets krampachtig probeert te bewijzen) je zuigt het volledig uit je duim.
Dat met die ferrari mislukte dus ook finaal, mocht dat niet duidelijk zijn uit mijn vorige post.

Aan de andere kant zegt het ook wel weer íets dat een ervaren rijder (ook in sportauto's) het probeert/
Op maandag 17 oktober 2016 17:20 schreef Danny het volgende:
Sotchi2014 is echt onmisbaar voor FOK!
pi_174707766
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 01:00 schreef Sotchi2014 het volgende:

[..]

Dat met die ferrari mislukte dus ook finaal, mocht dat niet duidelijk zijn uit mijn vorige post.

Aan de andere kant zegt het ook wel weer íets dat een ervaren rijder (ook in sportauto's) het probeert/
Ferrari rijders zijn in 9 vd 10 gevallen bezig met hun auto heel houden. Zelfs op trackdays lijken ze zich drukker te maken over dat er geen krasje op komt dan om ronderijden.

En ze hebben tegenwoordig allemaal launch control en zelfs zonder launch control rij je er makkelijk mee weg. Het zijn de jaren 80 niet meer.
pi_174708585
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 12:15 schreef Meneer-Meeuw het volgende:

[..]

Nee want ik hoef niet persé meer vermogen maar wil de motor soepeler maken. De tijd van 250+ PK heb ik gehad, wou nu een comfortabele wagen hebben en 1200KM naar Scandinavië rijden kan ook met 136PK of met 168 na de update.

Dat sommige mensen het raar vinden om 45K aan een 3 cilinder te spenderen snap ik maar de wagen ansich is subliem, daarnaast was BMW de enige die bepaalde opties gratis aanbood zoals automaat en led verlichting.
Lijkt me een prima keus. Rij zelf in een 316i, dus zelfde vermogen, maar wel een 4 cilinder. Heb in het verkeer nog nooit het gevoel gehad dat ik nog meer vermogen nodig heb. Feit dat het een automaat is, maakt het ook net wat makkelijker om snel het vermogen op te roepen. Destijds ook de keus moeten maken tussen grotere motor of meer opties. Tot nu toe geen enkele spijt. Vind opties als sportstoelen, neerklapbare achterbank en beter geluidssysteem etc een must, en daar heb ik nog steeds plezier van. Aan chippen heb ik ook gedacht, zeker gezien het dezelfde motor is als de 320i ede. Extra vermogen is leuk, maar zeker niet noodzakelijk. Hou het dus voorlopig origineel.
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 10:07:31 #143
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_174708829
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 19:59 schreef pvdplanet het volgende:
Als het puur om de gadgets gaat en niet op de beleving dan had een Lexus een betere keus geweest.
Dan heb je nog nooit een goeie Lexus gereden, genoeg beleving in mijn Lexus met 310PK ;)
Don't let my username fool you...
pi_174709106
Ik heb ook gekeken naar de IS300, van buiten erg mooi en de hybride motor erg soepel maar het interieur... Katslelijk.
Meer of minder Meeuwen?
pi_174709475
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 10:07 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Dan heb je nog nooit een goeie Lexus gereden, genoeg beleving in mijn Lexus met 310PK ;)
Het is ook heel makkelijk om nooit in een goede lexus te rijden. De enige die een beetje de moeite waard is, is de lfa vanwege de motor. De rest is ook prut trouwens, mijn hemel wat een lelijke bak is dat. Maar goed, dat geldt voor de hele lijn, het is ofwel lelijk, ofwel dodelijk saai.

Maar die motor is wel geil. Zo jammer dat ze daar niets moois omheen gebouwd hebben.
pi_174709621
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 10:07 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Dan heb je nog nooit een goeie Lexus gereden, genoeg beleving in mijn Lexus met 310PK ;)
Is wel alleen in automaat leverbaar.

Roer graag zelf in de pot :Y
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 11:51:19 #147
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_174710212
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 10:36 schreef Meneer-Meeuw het volgende:
Ik heb ook gekeken naar de IS300, van buiten erg mooi en de hybride motor erg soepel maar het interieur... Katslelijk.
Ik vind het interieur erg mooi en het is ook allemaal van hoge kwaliteit. Je zult niet snel een kraakje of een rammeltje tegenkomen. Het interieur van een moderne BMW vind ik juist heel erg saai.

quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 11:02 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Het is ook heel makkelijk om nooit in een goede lexus te rijden. De enige die een beetje de moeite waard is, is de lfa vanwege de motor. De rest is ook prut trouwens, mijn hemel wat een lelijke bak is dat. Maar goed, dat geldt voor de hele lijn, het is ofwel lelijk, ofwel dodelijk saai.

Maar die motor is wel geil. Zo jammer dat ze daar niets moois omheen gebouwd hebben.
Niks mis met de motoren van Lexus hoor. Dat er in Nederland alleen hybrides geleverd worden, betekent niet dat er geen andere gemaakt worden. Maar het is wel weer typisch Fok! om alleen een +500PK model als de LFA goed te vinden omdat ze dat een keer bij Top Gear gezien hebben. De hele Lexus range zit goed in elkaar. En als je het toch alleen over performance modellen willen hebben, niet mis met modellen als de IS-F, RC-F. Alleen de CT is een kwestie van smaak met zijn CVT automaat, maar wat betreft weggedrag en onderstel is daar ook echt helemaal niets mis mee.

quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 11:11 schreef pvdplanet het volgende:

[..]

Is wel alleen in automaat leverbaar.

Roer graag zelf in de pot :Y
Dat bleef ik tot voor kort ook hardnekkig beweren... :@
Don't let my username fool you...
pi_174710421
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 11:51 schreef Metalfreak het volgende:

Niks mis met de motoren van Lexus hoor. Dat er in Nederland alleen hybrides geleverd worden, betekent niet dat er geen andere gemaakt worden. Maar het is wel weer typisch Fok! om alleen een +500PK model als de LFA goed te vinden omdat ze dat een keer bij Top Gear gezien hebben. De hele Lexus range zit goed in elkaar. En als je het toch alleen over performance modellen willen hebben, niet mis met modellen als de IS-F, RC-F. Alleen de CT is een kwestie van smaak met zijn CVT automaat, maar wat betreft weggedrag en onderstel is daar ook echt helemaal niets mis mee.

[..]

Dat bleef ik tot voor kort ook hardnekkig beweren... :@
Alle hybrides van Lexus hebben toch een CVT? Vind ik wel een stuk minder dan de 8-traps in BMW’s. IS300h is wel zeer comfy en stil, ook heel fijn.
pi_174710611
Ach. Ik rijd heerlijk in mijn 2 jaar oude 14 procent leasebak. Kan prima mee met het verkeer. En kosten zijn minimaal.

Sowieso vind ik luxe en comfort in de auto veel belangrijker dan een dikke motor en een tof uiterlijk.

Ik cruise gewoon lekker mijn 35k Kilometerthea met mijn glazen dakje en Spotify op de stereo.

Moet altijd een beetje lachen om van die testosteronturkenbakken. Van die ouwe afgetrapte BMW's waar ze dan heel cool alle regels mee overtreden. Wat een treunis.

Dus ts. Gewoon goede keuze. Lekker genieten van de binnenkant. Als je 180 wilt rijden kan dat alsnog in dld. In Nederland mag je al blij zijn als je niet een uur in de file staat.
Whatever...
pi_174711583
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 11:51 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Ik vind het interieur erg mooi en het is ook allemaal van hoge kwaliteit. Je zult niet snel een kraakje of een rammeltje tegenkomen. Het interieur van een moderne BMW vind ik juist heel erg saai.

[..]

Niks mis met de motoren van Lexus hoor. Dat er in Nederland alleen hybrides geleverd worden, betekent niet dat er geen andere gemaakt worden. Maar het is wel weer typisch Fok! om alleen een +500PK model als de LFA goed te vinden omdat ze dat een keer bij Top Gear gezien hebben. De hele Lexus range zit goed in elkaar. En als je het toch alleen over performance modellen willen hebben, niet mis met modellen als de IS-F, RC-F. Alleen de CT is een kwestie van smaak met zijn CVT automaat, maar wat betreft weggedrag en onderstel is daar ook echt helemaal niets mis mee.

[..]

Dat bleef ik tot voor kort ook hardnekkig beweren... :@
Ik kijk zelden topgear en ik neem ze al helemaal niet serieus (dat doen ze zelf ook niet).

Vind het verder gewoon helemaal niets, dat lexus. Ben zelf meer van Mercedes. Al ben ik daar nu ook even van afgestapt. Alhoewel, de Tesla heeft nog steeds een aantal Mercedes dingen aan boord en is ook deels van Mercedes.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')