Alleen gereseveerd voor motoren die kilowatts leveren (en verbruiken)quote:
Dan heb ik er toch 1 met een probleem...quote:Op woensdag 25 oktober 2017 20:19 schreef Fer het volgende:
[..]
Alleen gereseveerd voor motoren die kilowatts leveren (en verbruiken)
Luxe is zelden light & nimble.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 20:04 schreef pvdplanet het volgende:
Geen flatgebouw op wielen. Light & nimble
Kijk, deze man weet .quote:Op woensdag 25 oktober 2017 20:04 schreef pvdplanet het volgende:
Geen flatgebouw op wielen. Light & nimble
Heerlijk...quote:Op zondag 22 oktober 2017 13:31 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
psies, het is alleen maar dom theoretisch gebakkelei om cijfertjes. Geen hond die elke keer dat hij wegrijdt als een mongool naar de 100 stampt, sowieso is een situatie waarbij je vanaf stilstand wegrijdt zelden zodanig dat je daarna (legaal) naar de 100 mág. En van de 10 keer dat je invoegt op de snelweg rijdt er 8 keer iemand voor je neus die geen haast heeft en/of die wèl die 3 pitter heeft gekocht.
Met zo'n 3 pittertje kun je prima mee in het hedendaags verkeer, kun je op je kop gaan staan, maar het is gewoon dé sensible choice voor iemand die niet de noodzaak heeft om zijn motorisch verlengde pener elke 5 minuten uit het raam te hangen.
En dan heb ik het nog niet eens over internet hero's die alleen maar (online)foldertjes en jijbuis filmpjes kijken, zelf in een instap 316 uit 1986 rijden en mensen die topics openen gaan zitten wijsmaken dat ze de 9 liter V24 moeten kopen omdat ze anders voor lul rijden en constant worden zoekgereden door iedereen op een driewieler met versnellingen.
Helemaal waar. Die loopcultuur erger ik mij aan. Niet dat een V8 de mooiste loopcultuur heeft (note to myself, ik moet echt ook weer een keer een V12 hebben, zo heerlijk), maar een 3 cilinder is gewoon ruk.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 20:13 schreef the85mc het volgende:
Wacht even hoor, je geeft 45k uit aan een auto en kiest voor een lichte motor zodat je meer opties kunt krijgen. Ook al zou ik zelf nooit die keus zo maken, toch snap ik het als een motor je helemaal niet interesseert. Vervolgens ga je wel weer extra geld uittrekken voor een chiptuning? Had je dan niet beter fabrieksaf een betere motor kunnen kiezen?
En over pk discussie, ik rij nooit echt snelle auto's op papier (nu een 140pk dieseltje) en toch rij ik vlotter dan 95% van de weggebruikers. Gaat me er meer om dat je altijd een leuk koppel beschikbaar hebt. Dat rijdt gewoon fijn en vlot.
Een 3 cilinder kun je helemaal opfokken tot veel pk's met een turbo maar waarschijnlijk krijg je dan ook een flink turbogat. Daarnaast vind ik de loopcultuur van een 3 cilinder nou niet bepaald verfijnd (heb gereden met mini diesel en 1serie benzine met 3 cilinders)
V12 is gewoon de beste loopcultuur, mis de 750 nog iedere dagquote:Op donderdag 26 oktober 2017 20:34 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Helemaal waar. Die loopcultuur erger ik mij aan. Niet dat een V8 de mooiste loopcultuur heeft (note to myself, ik moet echt ook weer een keer een V12 hebben, zo heerlijk), maar een 3 cilinder is gewoon ruk.
Het blijft heerlijk een V12.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 21:15 schreef junkiexp het volgende:
[..]
V12 is gewoon de beste loopcultuur, mis de 750 nog iedere dag
327pk @ 2000 kg, lekker cruisen
Hier staan er genoeg op:quote:Op woensdag 25 oktober 2017 22:16 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
We wachten op de foto's....
Eh, nee dat valt best mee. Een drie-in-lijn is een halve zes-in-lijn, waarbij bij beide de massa volledig in balans is. Alleen heeft een 6-cil kleinere "loze" momenten tussen de krachtontwikkelingen door omdat er twee keer zo vaak een ontsteking plaatsvindt.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 20:34 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Helemaal waar. Die loopcultuur erger ik mij aan. Niet dat een V8 de mooiste loopcultuur heeft (note to myself, ik moet echt ook weer een keer een V12 hebben, zo heerlijk), maar een 3 cilinder is gewoon ruk.
Met kinderen erbij wordt het een ander verhaal, maar dan is het voor de gemiddelde autoliefhebber en huisvader financieel ook niet meer op te brengen om er nog een auto naast te hebben waar ze die autoliefde in kwijt kunnen en die wél die ideale pk/gewichtverhouding heeft.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 19:13 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Een Donkervoort is toch onhandig met kinderen.
Wut ?? Die heb ik even gemist .quote:Op vrijdag 27 oktober 2017 00:27 schreef 6star6lord6 het volgende:
Voor 45 k zou je een mooie Mercedes kunnen kopen. Maar wat doet ts een 3 cilinder kopen
Als ik jou doormidden zaag ben jij ook niet meer in balans hoor. Een halve 6 in lijn. Wat een non-argument zeg!quote:Op donderdag 26 oktober 2017 22:08 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Eh, nee dat valt best mee. Een drie-in-lijn is een halve zes-in-lijn, waarbij bij beide de massa volledig in balans is. Alleen heeft een 6-cil kleinere "loze" momenten tussen de krachtontwikkelingen door omdat er twee keer zo vaak een ontsteking plaatsvindt.
Maar, in principe loopt zo'n 3-cilinder best aardig hoor. Ik heb een tijd een motorfiets gehad met zo'n blok erin (waarschijnlijk met ongeveer 't zelfde vermogen als dat ding van TS, bij de helft van de cilinderinhoud en een gewicht dat 90% lager ligt).
Een beetje gezinsauto weegt al heel snel 1500 kg. Bv een espace. En dan heb je een basismodel waar alles lekker karig is uitgevoerd. En het rijdt voor geen meter.quote:Op vrijdag 27 oktober 2017 00:18 schreef Garfield1985 het volgende:
[..]
Met kinderen erbij wordt het een ander verhaal, maar dan is het voor de gemiddelde autoliefhebber en huisvader financieel ook niet meer op te brengen om er nog een auto naast te hebben waar ze die autoliefde in kwijt kunnen en die wél die ideale pk/gewichtverhouding heeft.
Maar dat wil niet zeggen dat er geen lichtere auto's bestaan die toch enigzins rijplezier kunnen leveren en evengoed geschikt zijn om een gezin in te vervoeren.
Leg je ook even uit waarom, als je het zo goed weet.quote:Op vrijdag 27 oktober 2017 06:19 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Als ik jou doormidden zaag ben jij ook niet meer in balans hoor. Een halve 6 in lijn. Wat een non-argument zeg!
Wat denk jij, zou een halve boxermotor lekker lopen?quote:Op vrijdag 27 oktober 2017 10:28 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Leg je ook even uit waarom, als je het zo goed weet.
Zonder balans-as loopt een 3 pitter in lijn slechter dan een 4 in lijn. En zeker slechter dan een 6 in lijn. Met balans-as loopt ie prima.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 22:08 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Eh, nee dat valt best mee. Een drie-in-lijn is een halve zes-in-lijn, waarbij bij beide de massa volledig in balans is. Alleen heeft een 6-cil kleinere "loze" momenten tussen de krachtontwikkelingen door omdat er twee keer zo vaak een ontsteking plaatsvindt.
Maar, in principe loopt zo'n 3-cilinder best aardig hoor. Ik heb een tijd een motorfiets gehad met zo'n blok erin (waarschijnlijk met ongeveer 't zelfde vermogen als dat ding van TS, bij de helft van de cilinderinhoud en een gewicht dat 90% lager ligt).
https://de.m.wikipedia.org/wiki/Dreizylindermotorquote:Dreizylinder-Reihenmotoren haben von Natur aus eine etwas schlechtere Laufruhe als Vierzylinder-Reihenmotoren (wenn auch eine bessere als Zweizylinder-Reihenmotoren), da der Zündabstand größer ist und freie Massenmomente auftreten. Dabei treten ausschließlich freie Massenmomente erster Ordnung auf[3]. Diese können über eine mit einfacher Kurbelwellendrehzahl gegenläufig drehenden Ausgleichswelle vollständig ausgeglichen werden. Der Dreizylindermotor läuft dann von den Massenkräften und -momenten her so ruhig wie ein Sechszylindermotor, bei dem sich die angesprochenen Massenmomente erster Ordnung der beiden aufgetrennt gedachten Dreizylindermotoren gegenseitig aufheben[3].
Een flat twin loopt inderdaad prima, dat is een halve flat four. Ik hoop dat je zelf snapt waarom een halve flat six niet werkt en waarom die analogie bij een 3 in lijn nergens op slaat.quote:Op vrijdag 27 oktober 2017 10:28 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Wat denk jij, zou een halve boxermotor lekker lopen?
Klopt. Heeft te maken met kruktap/contragewicht dat 120 graden verdraaid staat ten opzichte van zijn buurman. Met balansas perfect op te lossen inderdaad.quote:Op vrijdag 27 oktober 2017 10:37 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Zonder balans-as loopt een 3 pitter in lijn slechter dan een 4 in lijn. En zeker slechter dan een 6 in lijn. Met balans-as loopt ie prima.
En tot de turbo inkicked.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 22:16 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
We wachten op de foto's....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |