abonnement Unibet Coolblue
pi_174656380
Geen flatgebouw op wielen. Light & nimble
pi_174656846
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 19:02 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

En boven de 2000?
Alleen gereseveerd voor motoren die kilowatts leveren (en verbruiken)
.
pi_174657113
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 20:19 schreef Fer het volgende:

[..]

Alleen gereseveerd voor motoren die kilowatts leveren (en verbruiken)
Dan heb ik er toch 1 met een probleem...
pi_174657151
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 20:04 schreef pvdplanet het volgende:
Geen flatgebouw op wielen. Light & nimble
Luxe is zelden light & nimble.
pi_174660406
quote:
Woensdag aanstaande mag ik mijn nieuwe wagen ophalen, deze heeft een 3 cilinder motor met turbo.


We wachten op de foto's....
pi_174674993
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 20:04 schreef pvdplanet het volgende:
Geen flatgebouw op wielen. Light & nimble
Kijk, deze man weet ^O^ .
  donderdag 26 oktober 2017 @ 19:04:26 #107
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_174675872
quote:
1s.gif Op zondag 22 oktober 2017 13:31 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

psies, het is alleen maar dom theoretisch gebakkelei om cijfertjes. Geen hond die elke keer dat hij wegrijdt als een mongool naar de 100 stampt, sowieso is een situatie waarbij je vanaf stilstand wegrijdt zelden zodanig dat je daarna (legaal) naar de 100 mág. En van de 10 keer dat je invoegt op de snelweg rijdt er 8 keer iemand voor je neus die geen haast heeft en/of die wèl die 3 pitter heeft gekocht.
Met zo'n 3 pittertje kun je prima mee in het hedendaags verkeer, kun je op je kop gaan staan, maar het is gewoon dé sensible choice voor iemand die niet de noodzaak heeft om zijn motorisch verlengde pener elke 5 minuten uit het raam te hangen.

En dan heb ik het nog niet eens over internet hero's die alleen maar (online)foldertjes en jijbuis filmpjes kijken, zelf in een instap 316 uit 1986 rijden en mensen die topics openen gaan zitten wijsmaken dat ze de 9 liter V24 moeten kopen omdat ze anders voor lul rijden en constant worden zoekgereden door iedereen op een driewieler met versnellingen.
Heerlijk... _O_ _O- _O- _O-
pi_174676062
quote:
1s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 18:18 schreef Garfield1985 het volgende:

[..]

Kijk, deze man weet ^O^ .
Een Donkervoort is toch onhandig met kinderen.
pi_174677484
Wacht even hoor, je geeft 45k uit aan een auto en kiest voor een lichte motor zodat je meer opties kunt krijgen. Ook al zou ik zelf nooit die keus zo maken, toch snap ik het als een motor je helemaal niet interesseert. Vervolgens ga je wel weer extra geld uittrekken voor een chiptuning? Had je dan niet beter fabrieksaf een betere motor kunnen kiezen?

En over pk discussie, ik rij nooit echt snelle auto's op papier (nu een 140pk dieseltje) en toch rij ik vlotter dan 95% van de weggebruikers. Gaat me er meer om dat je altijd een leuk koppel beschikbaar hebt. Dat rijdt gewoon fijn en vlot.
Een 3 cilinder kun je helemaal opfokken tot veel pk's met een turbo maar waarschijnlijk krijg je dan ook een flink turbogat. Daarnaast vind ik de loopcultuur van een 3 cilinder nou niet bepaald verfijnd (heb gereden met mini diesel en 1serie benzine met 3 cilinders)
pi_174677999
quote:
1s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 20:13 schreef the85mc het volgende:
Wacht even hoor, je geeft 45k uit aan een auto en kiest voor een lichte motor zodat je meer opties kunt krijgen. Ook al zou ik zelf nooit die keus zo maken, toch snap ik het als een motor je helemaal niet interesseert. Vervolgens ga je wel weer extra geld uittrekken voor een chiptuning? Had je dan niet beter fabrieksaf een betere motor kunnen kiezen?

En over pk discussie, ik rij nooit echt snelle auto's op papier (nu een 140pk dieseltje) en toch rij ik vlotter dan 95% van de weggebruikers. Gaat me er meer om dat je altijd een leuk koppel beschikbaar hebt. Dat rijdt gewoon fijn en vlot.
Een 3 cilinder kun je helemaal opfokken tot veel pk's met een turbo maar waarschijnlijk krijg je dan ook een flink turbogat. Daarnaast vind ik de loopcultuur van een 3 cilinder nou niet bepaald verfijnd (heb gereden met mini diesel en 1serie benzine met 3 cilinders)
Helemaal waar. Die loopcultuur erger ik mij aan. Niet dat een V8 de mooiste loopcultuur heeft (note to myself, ik moet echt ook weer een keer een V12 hebben, zo heerlijk), maar een 3 cilinder is gewoon ruk.
pi_174679248
quote:
1s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 20:34 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Helemaal waar. Die loopcultuur erger ik mij aan. Niet dat een V8 de mooiste loopcultuur heeft (note to myself, ik moet echt ook weer een keer een V12 hebben, zo heerlijk), maar een 3 cilinder is gewoon ruk.
V12 is gewoon de beste loopcultuur, mis de 750 nog iedere dag :'(

327pk @ 2000 kg, lekker cruisen _O_
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_174679457
quote:
2s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 21:15 schreef junkiexp het volgende:

[..]

V12 is gewoon de beste loopcultuur, mis de 750 nog iedere dag :'(

327pk @ 2000 kg, lekker cruisen _O_
Het blijft heerlijk een V12.
pi_174679507
quote:
99s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 22:16 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
We wachten op de foto's....
Hier staan er genoeg op:

https://www.gaspedaal.nl/(...)indersmax=3&srt=pr-a
pindazakje
  donderdag 26 oktober 2017 @ 22:08:16 #114
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_174680698
quote:
1s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 20:34 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Helemaal waar. Die loopcultuur erger ik mij aan. Niet dat een V8 de mooiste loopcultuur heeft (note to myself, ik moet echt ook weer een keer een V12 hebben, zo heerlijk), maar een 3 cilinder is gewoon ruk.
Eh, nee dat valt best mee. Een drie-in-lijn is een halve zes-in-lijn, waarbij bij beide de massa volledig in balans is. Alleen heeft een 6-cil kleinere "loze" momenten tussen de krachtontwikkelingen door omdat er twee keer zo vaak een ontsteking plaatsvindt.

Maar, in principe loopt zo'n 3-cilinder best aardig hoor. Ik heb een tijd een motorfiets gehad met zo'n blok erin (waarschijnlijk met ongeveer 't zelfde vermogen als dat ding van TS, bij de helft van de cilinderinhoud en een gewicht dat 90% lager ligt).
Huilen dan.
pi_174684015
quote:
1s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 19:13 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Een Donkervoort is toch onhandig met kinderen.
Met kinderen erbij wordt het een ander verhaal, maar dan is het voor de gemiddelde autoliefhebber en huisvader financieel ook niet meer op te brengen om er nog een auto naast te hebben waar ze die autoliefde in kwijt kunnen en die wél die ideale pk/gewichtverhouding heeft.

Maar dat wil niet zeggen dat er geen lichtere auto's bestaan die toch enigzins rijplezier kunnen leveren en evengoed geschikt zijn om een gezin in te vervoeren.

[ Bericht 5% gewijzigd door Garfield1985 op 27-10-2017 03:59:23 ]
pi_174684129
Voor 45 k zou je een mooie Mercedes kunnen kopen. Maar wat doet ts een 3 cilinder kopen :') _O-
pi_174685111
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 00:27 schreef 6star6lord6 het volgende:
Voor 45 k zou je een mooie Mercedes kunnen kopen. Maar wat doet ts een 3 cilinder kopen :') _O-
Wut :D?? Die heb ik even gemist _O- .
Eentje met een fatsoenlijke 6-cilinder zelfs voor dat bedrag, mits je je op occasions richt.
pi_174685265
quote:
10s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 22:08 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Eh, nee dat valt best mee. Een drie-in-lijn is een halve zes-in-lijn, waarbij bij beide de massa volledig in balans is. Alleen heeft een 6-cil kleinere "loze" momenten tussen de krachtontwikkelingen door omdat er twee keer zo vaak een ontsteking plaatsvindt.

Maar, in principe loopt zo'n 3-cilinder best aardig hoor. Ik heb een tijd een motorfiets gehad met zo'n blok erin (waarschijnlijk met ongeveer 't zelfde vermogen als dat ding van TS, bij de helft van de cilinderinhoud en een gewicht dat 90% lager ligt).
Als ik jou doormidden zaag ben jij ook niet meer in balans hoor. Een halve 6 in lijn. Wat een non-argument zeg!
pi_174685277
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 00:18 schreef Garfield1985 het volgende:

[..]

Met kinderen erbij wordt het een ander verhaal, maar dan is het voor de gemiddelde autoliefhebber en huisvader financieel ook niet meer op te brengen om er nog een auto naast te hebben waar ze die autoliefde in kwijt kunnen en die wél die ideale pk/gewichtverhouding heeft.

Maar dat wil niet zeggen dat er geen lichtere auto's bestaan die toch enigzins rijplezier kunnen leveren en evengoed geschikt zijn om een gezin in te vervoeren.
Een beetje gezinsauto weegt al heel snel 1500 kg. Bv een espace. En dan heb je een basismodel waar alles lekker karig is uitgevoerd. En het rijdt voor geen meter.

Nee, geef mij dan maar een auto die echt luxe is en stevig op de weg staat. Ook de Tesla heeft wat dat betreft verbeterpunten.

Light en nimble is leuk voor een sportauto. Voor je gezin is die massa luxe en veiligheid. Met name dat laatste is best belangrijk.
  vrijdag 27 oktober 2017 @ 10:28:00 #120
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_174687732
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 06:19 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Als ik jou doormidden zaag ben jij ook niet meer in balans hoor. Een halve 6 in lijn. Wat een non-argument zeg!
Leg je ook even uit waarom, als je het zo goed weet.
Huilen dan.
pi_174687748
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 10:28 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Leg je ook even uit waarom, als je het zo goed weet.
Wat denk jij, zou een halve boxermotor lekker lopen?
  vrijdag 27 oktober 2017 @ 10:37:16 #122
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_174687860
quote:
10s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 22:08 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Eh, nee dat valt best mee. Een drie-in-lijn is een halve zes-in-lijn, waarbij bij beide de massa volledig in balans is. Alleen heeft een 6-cil kleinere "loze" momenten tussen de krachtontwikkelingen door omdat er twee keer zo vaak een ontsteking plaatsvindt.

Maar, in principe loopt zo'n 3-cilinder best aardig hoor. Ik heb een tijd een motorfiets gehad met zo'n blok erin (waarschijnlijk met ongeveer 't zelfde vermogen als dat ding van TS, bij de helft van de cilinderinhoud en een gewicht dat 90% lager ligt).
Zonder balans-as loopt een 3 pitter in lijn slechter dan een 4 in lijn. En zeker slechter dan een 6 in lijn. Met balans-as loopt ie prima. :)

quote:
Dreizylinder-Reihenmotoren haben von Natur aus eine etwas schlechtere Laufruhe als Vierzylinder-Reihenmotoren (wenn auch eine bessere als Zweizylinder-Reihenmotoren), da der Zündabstand größer ist und freie Massenmomente auftreten. Dabei treten ausschließlich freie Massenmomente erster Ordnung auf[3]. Diese können über eine mit einfacher Kurbelwellendrehzahl gegenläufig drehenden Ausgleichswelle vollständig ausgeglichen werden. Der Dreizylindermotor läuft dann von den Massenkräften und -momenten her so ruhig wie ein Sechszylindermotor, bei dem sich die angesprochenen Massenmomente erster Ordnung der beiden aufgetrennt gedachten Dreizylindermotoren gegenseitig aufheben[3].
https://de.m.wikipedia.org/wiki/Dreizylindermotor
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  vrijdag 27 oktober 2017 @ 10:41:56 #123
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_174687945
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 10:28 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Wat denk jij, zou een halve boxermotor lekker lopen?
Een flat twin loopt inderdaad prima, dat is een halve flat four. Ik hoop dat je zelf snapt waarom een halve flat six niet werkt en waarom die analogie bij een 3 in lijn nergens op slaat.

Probeer nog eens uit te leggen waarom het zo'n onzin is.
Huilen dan.
  vrijdag 27 oktober 2017 @ 10:43:05 #124
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_174687973
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 10:37 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Zonder balans-as loopt een 3 pitter in lijn slechter dan een 4 in lijn. En zeker slechter dan een 6 in lijn. Met balans-as loopt ie prima.

Klopt. Heeft te maken met kruktap/contragewicht dat 120 graden verdraaid staat ten opzichte van zijn buurman. Met balansas perfect op te lossen inderdaad.
Huilen dan.
pi_174688279
quote:
99s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 22:16 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
We wachten op de foto's....
En tot de turbo inkicked.
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_174689471
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 10:41 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Een flat twin loopt inderdaad prima, dat is een halve flat four. Ik hoop dat je zelf snapt waarom een halve flat six niet werkt en waarom die analogie bij een 3 in lijn nergens op slaat.

Probeer nog eens uit te leggen waarom het zo'n onzin is.
Jouw argument is dat omdat het een halve 6 is en die wel lekker loopt dat de 3 dus ook lekker loopt.

Dat is gewoon onzin.

En een 3 cilinder heeft (dat is algemeen bekend) een mindere loopcultuur.
pi_174689541
quote:
1s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 20:13 schreef the85mc het volgende:
Wacht even hoor, je geeft 45k uit aan een auto en kiest voor een lichte motor zodat je meer opties kunt krijgen. Ook al zou ik zelf nooit die keus zo maken, toch snap ik het als een motor je helemaal niet interesseert. Vervolgens ga je wel weer extra geld uittrekken voor een chiptuning? Had je dan niet beter fabrieksaf een betere motor kunnen kiezen?

En over pk discussie, ik rij nooit echt snelle auto's op papier (nu een 140pk dieseltje) en toch rij ik vlotter dan 95% van de weggebruikers. Gaat me er meer om dat je altijd een leuk koppel beschikbaar hebt. Dat rijdt gewoon fijn en vlot.
Een 3 cilinder kun je helemaal opfokken tot veel pk's met een turbo maar waarschijnlijk krijg je dan ook een flink turbogat. Daarnaast vind ik de loopcultuur van een 3 cilinder nou niet bepaald verfijnd (heb gereden met mini diesel en 1serie benzine met 3 cilinders)
Nee want ik hoef niet persé meer vermogen maar wil de motor soepeler maken. De tijd van 250+ PK heb ik gehad, wou nu een comfortabele wagen hebben en 1200KM naar Scandinavië rijden kan ook met 136PK of met 168 na de update.

Dat sommige mensen het raar vinden om 45K aan een 3 cilinder te spenderen snap ik maar de wagen ansich is subliem, daarnaast was BMW de enige die bepaalde opties gratis aanbood zoals automaat en led verlichting.
Meer of minder Meeuwen?
  vrijdag 27 oktober 2017 @ 12:25:52 #128
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_174689662
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 12:08 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Jouw argument is dat omdat het een halve 6 is en die wel lekker loopt dat de 3 dus ook lekker loopt.

Dat is gewoon onzin.

En een 3 cilinder heeft (dat is algemeen bekend) een mindere loopcultuur.
Wederom zie ik geen steekhoudende argumentatie. Roepen dat iets algemeen bekend is, is geen uitleg.

Ik heb uitgelegd waarom een 3-in-lijn prima loopt. Jij roept alleen maar dat het onzin is zonder uit te leggen waarom het onzin is. Kom eens met argumenten die je uitspraken ondersteunen in plaats van alleen maar loze kreten.
Huilen dan.
pi_174690790
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 12:25 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Wederom zie ik geen steekhoudende argumentatie. Roepen dat iets algemeen bekend is, is geen uitleg.

Ik heb uitgelegd waarom een 3-in-lijn prima loopt. Jij roept alleen maar dat het onzin is zonder uit te leggen waarom het onzin is. Kom eens met argumenten die je uitspraken ondersteunen in plaats van alleen maar loze kreten.
Jij hebt helemaal niet uitgelegd waarom een 3 in lijn prima loopt.

Daar gaat het al mis.

De disbalans zit gewoonweg opgesloten in de configuratie. Net als bij een 5 cilinder. Die laatste heeft dan als voordeel dat die paar 5 cilinders die op de markt zijn geweest weer juist erg lekker waren (ur quattro, RS3/TTRS).

Het is niet voor niets dat BMW zich genoodzaakt voelt om met een balansas te gaan werken.
  vrijdag 27 oktober 2017 @ 13:42:14 #130
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_174690872
Ik ben eigenlijk wel voor een 3 cilinder Boxer. 2*500cc en dan daar tegenover 1*1000cc oid.
Moet kunnen.
Balans-assen zijn niet meer dan een praktische oplossing voor theoretische tekortkomingen. :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  vrijdag 27 oktober 2017 @ 13:55:19 #131
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_174691078
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 13:38 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Jij hebt helemaal niet uitgelegd waarom een 3 in lijn prima loopt.

Daar gaat het al mis.

De disbalans zit gewoonweg opgesloten in de configuratie. Net als bij een 5 cilinder. Die laatste heeft dan als voordeel dat die paar 5 cilinders die op de markt zijn geweest weer juist erg lekker waren (ur quattro, RS3/TTRS).

Het is niet voor niets dat BMW zich genoodzaakt voelt om met een balansas te gaan werken.
Wederom maak je een vergelijking die kant noch wal raakt. Weet je überhaupt wel waar je het over hebt?

En 'opgesloten in de configuratie' is weinig verhelderend, wat bedoel je daar mee? Kan je het in detail uitleggen?
Huilen dan.
pi_174691894
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 13:55 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Wederom maak je een vergelijking die kant noch wal raakt. Weet je überhaupt wel waar je het over hebt?

En 'opgesloten in de configuratie' is weinig verhelderend, wat bedoel je daar mee? Kan je het in detail uitleggen?
Is Nederlands nou echt te moeilijk voor je?

Ga lekker elders trollen.
  vrijdag 27 oktober 2017 @ 14:44:40 #133
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_174691933
Moet jij nodig zeggen. Je kan niet eens uitleggen waarom een 3-in-lijn volgens jou geen halve 6-in-lijn is. Dat is ook niet zo gek, want dat is het namelijk wél.

Maar goed, dat je inhoudelijk weinig toe te voegen hebt was al duidelijk.
Huilen dan.
pi_174692512
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 14:44 schreef Isdatzo het volgende:
Moet jij nodig zeggen. Je kan niet eens uitleggen waarom een 3-in-lijn volgens jou geen halve 6-in-lijn is. Dat is ook niet zo gek, want dat is het namelijk wél.

Maar goed, dat je inhoudelijk weinig toe te voegen hebt was al duidelijk.
Dat bedoel ik: je bent niet zo heel goed in lezen wat er staat. Ik heb gezegd dat jouw argument dat het een halve 6 in lijn is niet leidt tot de conclusie dat het dus ook een soepel lopend blokje is.

Als jij consequent niet wil begrijpen wat ik post, dan houdt het op.

Jij bent fan van de 3 cilinder: prima, koop jij een 3 cilinder.

Ik vind het niets.
pi_174695417
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 14:44 schreef Isdatzo het volgende:
Moet jij nodig zeggen. Je kan niet eens uitleggen waarom een 3-in-lijn volgens jou geen halve 6-in-lijn is. Dat is ook niet zo gek, want dat is het namelijk wél.

Maar goed, dat je inhoudelijk weinig toe te voegen hebt was al duidelijk.
Een inline 6 heeft in principe geen balansassen nodig, omdat er altijd een tegengestelde beweging is die het moment opheft.
In een inline 3 motor is dat niet het geval. Deze heeft trillingen in de lengte as. Die trillingen heeft een I6 dus niet. Een I3 motor afdoen als een halve 6 cilinder klopt niet.
Een I2 is bijvoorbeeld ook niet de helft van een I4. Daar is bijvoorbeeld de krukas totaal anders.
  Moderator vrijdag 27 oktober 2017 @ 18:59:42 #136
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_174696536
Een V6 heeft toch ook balansassen? Dacht dat de enige reden voor een V6 compactheid is.

Mercedes gaat ook weer terug naar de Reihen Sechs :Y
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_174697128
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 18:59 schreef derLudolf het volgende:
Een V6 heeft toch ook balansassen? Dacht dat de enige reden voor een V6 compactheid is.

Mercedes gaat ook weer terug naar de Reihen Sechs :Y
Ja klopt, een I6 loopt beter en rustiger dan een V6. Sterker nog, een V6 met 90 graden is een van de mindere motor configuraties. Maar door andere blokhoeken (60 graden) en balansassen loopt het wel. Een V6 heeft wel andere voordelen,het blok is natuurlijk een stuk korter dan een I6.
pi_174698234
Die 6 cilinders van BMW lopen verdomde mooi, dat is juist wat BMW een BMW maakt.

En er zit elk een eigen karakter in, de ene trekt de stenen uit de grond bij lage toeren terwijl de andere zich fijn voelt hoe dichter de begrenzer in beeld komt.

Als het puur om de gadgets gaat en niet op de beleving dan had een Lexus een betere keus geweest.
  vrijdag 27 oktober 2017 @ 20:23:30 #139
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_174698942
6 in lijn ziet er gewoon beter uit. :P

How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 01:00:42 #140
421960 Sotchi2014
Is echt een vrouw
pi_174706577
quote:
1s.gif Op maandag 23 oktober 2017 08:42 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Welja. Meteen ook stoplichtsprintjes winnen met Ferrari's. Dan was die ofwel uit het jaar kruik, ofwel de persoon achter het stuur weet niet hoe je gas moet geven, ofwel (en dat lijkt mij het meest waarschijnlijk omdat je met anekdotisch bewijs iets krampachtig probeert te bewijzen) je zuigt het volledig uit je duim.
Dat met die ferrari mislukte dus ook finaal, mocht dat niet duidelijk zijn uit mijn vorige post.

Aan de andere kant zegt het ook wel weer íets dat een ervaren rijder (ook in sportauto's) het probeert/
Op maandag 17 oktober 2016 17:20 schreef Danny het volgende:
Sotchi2014 is echt onmisbaar voor FOK!
pi_174707766
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 01:00 schreef Sotchi2014 het volgende:

[..]

Dat met die ferrari mislukte dus ook finaal, mocht dat niet duidelijk zijn uit mijn vorige post.

Aan de andere kant zegt het ook wel weer íets dat een ervaren rijder (ook in sportauto's) het probeert/
Ferrari rijders zijn in 9 vd 10 gevallen bezig met hun auto heel houden. Zelfs op trackdays lijken ze zich drukker te maken over dat er geen krasje op komt dan om ronderijden.

En ze hebben tegenwoordig allemaal launch control en zelfs zonder launch control rij je er makkelijk mee weg. Het zijn de jaren 80 niet meer.
pi_174708585
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 12:15 schreef Meneer-Meeuw het volgende:

[..]

Nee want ik hoef niet persé meer vermogen maar wil de motor soepeler maken. De tijd van 250+ PK heb ik gehad, wou nu een comfortabele wagen hebben en 1200KM naar Scandinavië rijden kan ook met 136PK of met 168 na de update.

Dat sommige mensen het raar vinden om 45K aan een 3 cilinder te spenderen snap ik maar de wagen ansich is subliem, daarnaast was BMW de enige die bepaalde opties gratis aanbood zoals automaat en led verlichting.
Lijkt me een prima keus. Rij zelf in een 316i, dus zelfde vermogen, maar wel een 4 cilinder. Heb in het verkeer nog nooit het gevoel gehad dat ik nog meer vermogen nodig heb. Feit dat het een automaat is, maakt het ook net wat makkelijker om snel het vermogen op te roepen. Destijds ook de keus moeten maken tussen grotere motor of meer opties. Tot nu toe geen enkele spijt. Vind opties als sportstoelen, neerklapbare achterbank en beter geluidssysteem etc een must, en daar heb ik nog steeds plezier van. Aan chippen heb ik ook gedacht, zeker gezien het dezelfde motor is als de 320i ede. Extra vermogen is leuk, maar zeker niet noodzakelijk. Hou het dus voorlopig origineel.
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 10:07:31 #143
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_174708829
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 19:59 schreef pvdplanet het volgende:
Als het puur om de gadgets gaat en niet op de beleving dan had een Lexus een betere keus geweest.
Dan heb je nog nooit een goeie Lexus gereden, genoeg beleving in mijn Lexus met 310PK ;)
Don't let my username fool you...
pi_174709106
Ik heb ook gekeken naar de IS300, van buiten erg mooi en de hybride motor erg soepel maar het interieur... Katslelijk.
Meer of minder Meeuwen?
pi_174709475
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 10:07 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Dan heb je nog nooit een goeie Lexus gereden, genoeg beleving in mijn Lexus met 310PK ;)
Het is ook heel makkelijk om nooit in een goede lexus te rijden. De enige die een beetje de moeite waard is, is de lfa vanwege de motor. De rest is ook prut trouwens, mijn hemel wat een lelijke bak is dat. Maar goed, dat geldt voor de hele lijn, het is ofwel lelijk, ofwel dodelijk saai.

Maar die motor is wel geil. Zo jammer dat ze daar niets moois omheen gebouwd hebben.
pi_174709621
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 10:07 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Dan heb je nog nooit een goeie Lexus gereden, genoeg beleving in mijn Lexus met 310PK ;)
Is wel alleen in automaat leverbaar.

Roer graag zelf in de pot :Y
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 11:51:19 #147
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_174710212
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 10:36 schreef Meneer-Meeuw het volgende:
Ik heb ook gekeken naar de IS300, van buiten erg mooi en de hybride motor erg soepel maar het interieur... Katslelijk.
Ik vind het interieur erg mooi en het is ook allemaal van hoge kwaliteit. Je zult niet snel een kraakje of een rammeltje tegenkomen. Het interieur van een moderne BMW vind ik juist heel erg saai.

quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 11:02 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Het is ook heel makkelijk om nooit in een goede lexus te rijden. De enige die een beetje de moeite waard is, is de lfa vanwege de motor. De rest is ook prut trouwens, mijn hemel wat een lelijke bak is dat. Maar goed, dat geldt voor de hele lijn, het is ofwel lelijk, ofwel dodelijk saai.

Maar die motor is wel geil. Zo jammer dat ze daar niets moois omheen gebouwd hebben.
Niks mis met de motoren van Lexus hoor. Dat er in Nederland alleen hybrides geleverd worden, betekent niet dat er geen andere gemaakt worden. Maar het is wel weer typisch Fok! om alleen een +500PK model als de LFA goed te vinden omdat ze dat een keer bij Top Gear gezien hebben. De hele Lexus range zit goed in elkaar. En als je het toch alleen over performance modellen willen hebben, niet mis met modellen als de IS-F, RC-F. Alleen de CT is een kwestie van smaak met zijn CVT automaat, maar wat betreft weggedrag en onderstel is daar ook echt helemaal niets mis mee.

quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 11:11 schreef pvdplanet het volgende:

[..]

Is wel alleen in automaat leverbaar.

Roer graag zelf in de pot :Y
Dat bleef ik tot voor kort ook hardnekkig beweren... :@
Don't let my username fool you...
pi_174710421
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 11:51 schreef Metalfreak het volgende:

Niks mis met de motoren van Lexus hoor. Dat er in Nederland alleen hybrides geleverd worden, betekent niet dat er geen andere gemaakt worden. Maar het is wel weer typisch Fok! om alleen een +500PK model als de LFA goed te vinden omdat ze dat een keer bij Top Gear gezien hebben. De hele Lexus range zit goed in elkaar. En als je het toch alleen over performance modellen willen hebben, niet mis met modellen als de IS-F, RC-F. Alleen de CT is een kwestie van smaak met zijn CVT automaat, maar wat betreft weggedrag en onderstel is daar ook echt helemaal niets mis mee.

[..]

Dat bleef ik tot voor kort ook hardnekkig beweren... :@
Alle hybrides van Lexus hebben toch een CVT? Vind ik wel een stuk minder dan de 8-traps in BMW’s. IS300h is wel zeer comfy en stil, ook heel fijn.
pi_174710611
Ach. Ik rijd heerlijk in mijn 2 jaar oude 14 procent leasebak. Kan prima mee met het verkeer. En kosten zijn minimaal.

Sowieso vind ik luxe en comfort in de auto veel belangrijker dan een dikke motor en een tof uiterlijk.

Ik cruise gewoon lekker mijn 35k Kilometerthea met mijn glazen dakje en Spotify op de stereo.

Moet altijd een beetje lachen om van die testosteronturkenbakken. Van die ouwe afgetrapte BMW's waar ze dan heel cool alle regels mee overtreden. Wat een treunis.

Dus ts. Gewoon goede keuze. Lekker genieten van de binnenkant. Als je 180 wilt rijden kan dat alsnog in dld. In Nederland mag je al blij zijn als je niet een uur in de file staat.
Whatever...
pi_174711583
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 11:51 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Ik vind het interieur erg mooi en het is ook allemaal van hoge kwaliteit. Je zult niet snel een kraakje of een rammeltje tegenkomen. Het interieur van een moderne BMW vind ik juist heel erg saai.

[..]

Niks mis met de motoren van Lexus hoor. Dat er in Nederland alleen hybrides geleverd worden, betekent niet dat er geen andere gemaakt worden. Maar het is wel weer typisch Fok! om alleen een +500PK model als de LFA goed te vinden omdat ze dat een keer bij Top Gear gezien hebben. De hele Lexus range zit goed in elkaar. En als je het toch alleen over performance modellen willen hebben, niet mis met modellen als de IS-F, RC-F. Alleen de CT is een kwestie van smaak met zijn CVT automaat, maar wat betreft weggedrag en onderstel is daar ook echt helemaal niets mis mee.

[..]

Dat bleef ik tot voor kort ook hardnekkig beweren... :@
Ik kijk zelden topgear en ik neem ze al helemaal niet serieus (dat doen ze zelf ook niet).

Vind het verder gewoon helemaal niets, dat lexus. Ben zelf meer van Mercedes. Al ben ik daar nu ook even van afgestapt. Alhoewel, de Tesla heeft nog steeds een aantal Mercedes dingen aan boord en is ook deels van Mercedes.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')