Alleen gereseveerd voor motoren die kilowatts leveren (en verbruiken)quote:
Dan heb ik er toch 1 met een probleem...quote:Op woensdag 25 oktober 2017 20:19 schreef Fer het volgende:
[..]
Alleen gereseveerd voor motoren die kilowatts leveren (en verbruiken)
Luxe is zelden light & nimble.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 20:04 schreef pvdplanet het volgende:
Geen flatgebouw op wielen. Light & nimble
Kijk, deze man weet .quote:Op woensdag 25 oktober 2017 20:04 schreef pvdplanet het volgende:
Geen flatgebouw op wielen. Light & nimble
Heerlijk...quote:Op zondag 22 oktober 2017 13:31 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
psies, het is alleen maar dom theoretisch gebakkelei om cijfertjes. Geen hond die elke keer dat hij wegrijdt als een mongool naar de 100 stampt, sowieso is een situatie waarbij je vanaf stilstand wegrijdt zelden zodanig dat je daarna (legaal) naar de 100 mág. En van de 10 keer dat je invoegt op de snelweg rijdt er 8 keer iemand voor je neus die geen haast heeft en/of die wèl die 3 pitter heeft gekocht.
Met zo'n 3 pittertje kun je prima mee in het hedendaags verkeer, kun je op je kop gaan staan, maar het is gewoon dé sensible choice voor iemand die niet de noodzaak heeft om zijn motorisch verlengde pener elke 5 minuten uit het raam te hangen.
En dan heb ik het nog niet eens over internet hero's die alleen maar (online)foldertjes en jijbuis filmpjes kijken, zelf in een instap 316 uit 1986 rijden en mensen die topics openen gaan zitten wijsmaken dat ze de 9 liter V24 moeten kopen omdat ze anders voor lul rijden en constant worden zoekgereden door iedereen op een driewieler met versnellingen.
Helemaal waar. Die loopcultuur erger ik mij aan. Niet dat een V8 de mooiste loopcultuur heeft (note to myself, ik moet echt ook weer een keer een V12 hebben, zo heerlijk), maar een 3 cilinder is gewoon ruk.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 20:13 schreef the85mc het volgende:
Wacht even hoor, je geeft 45k uit aan een auto en kiest voor een lichte motor zodat je meer opties kunt krijgen. Ook al zou ik zelf nooit die keus zo maken, toch snap ik het als een motor je helemaal niet interesseert. Vervolgens ga je wel weer extra geld uittrekken voor een chiptuning? Had je dan niet beter fabrieksaf een betere motor kunnen kiezen?
En over pk discussie, ik rij nooit echt snelle auto's op papier (nu een 140pk dieseltje) en toch rij ik vlotter dan 95% van de weggebruikers. Gaat me er meer om dat je altijd een leuk koppel beschikbaar hebt. Dat rijdt gewoon fijn en vlot.
Een 3 cilinder kun je helemaal opfokken tot veel pk's met een turbo maar waarschijnlijk krijg je dan ook een flink turbogat. Daarnaast vind ik de loopcultuur van een 3 cilinder nou niet bepaald verfijnd (heb gereden met mini diesel en 1serie benzine met 3 cilinders)
V12 is gewoon de beste loopcultuur, mis de 750 nog iedere dagquote:Op donderdag 26 oktober 2017 20:34 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Helemaal waar. Die loopcultuur erger ik mij aan. Niet dat een V8 de mooiste loopcultuur heeft (note to myself, ik moet echt ook weer een keer een V12 hebben, zo heerlijk), maar een 3 cilinder is gewoon ruk.
Het blijft heerlijk een V12.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 21:15 schreef junkiexp het volgende:
[..]
V12 is gewoon de beste loopcultuur, mis de 750 nog iedere dag
327pk @ 2000 kg, lekker cruisen
Hier staan er genoeg op:quote:Op woensdag 25 oktober 2017 22:16 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
We wachten op de foto's....
Eh, nee dat valt best mee. Een drie-in-lijn is een halve zes-in-lijn, waarbij bij beide de massa volledig in balans is. Alleen heeft een 6-cil kleinere "loze" momenten tussen de krachtontwikkelingen door omdat er twee keer zo vaak een ontsteking plaatsvindt.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 20:34 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Helemaal waar. Die loopcultuur erger ik mij aan. Niet dat een V8 de mooiste loopcultuur heeft (note to myself, ik moet echt ook weer een keer een V12 hebben, zo heerlijk), maar een 3 cilinder is gewoon ruk.
Met kinderen erbij wordt het een ander verhaal, maar dan is het voor de gemiddelde autoliefhebber en huisvader financieel ook niet meer op te brengen om er nog een auto naast te hebben waar ze die autoliefde in kwijt kunnen en die wél die ideale pk/gewichtverhouding heeft.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 19:13 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Een Donkervoort is toch onhandig met kinderen.
Wut ?? Die heb ik even gemist .quote:Op vrijdag 27 oktober 2017 00:27 schreef 6star6lord6 het volgende:
Voor 45 k zou je een mooie Mercedes kunnen kopen. Maar wat doet ts een 3 cilinder kopen
Als ik jou doormidden zaag ben jij ook niet meer in balans hoor. Een halve 6 in lijn. Wat een non-argument zeg!quote:Op donderdag 26 oktober 2017 22:08 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Eh, nee dat valt best mee. Een drie-in-lijn is een halve zes-in-lijn, waarbij bij beide de massa volledig in balans is. Alleen heeft een 6-cil kleinere "loze" momenten tussen de krachtontwikkelingen door omdat er twee keer zo vaak een ontsteking plaatsvindt.
Maar, in principe loopt zo'n 3-cilinder best aardig hoor. Ik heb een tijd een motorfiets gehad met zo'n blok erin (waarschijnlijk met ongeveer 't zelfde vermogen als dat ding van TS, bij de helft van de cilinderinhoud en een gewicht dat 90% lager ligt).
Een beetje gezinsauto weegt al heel snel 1500 kg. Bv een espace. En dan heb je een basismodel waar alles lekker karig is uitgevoerd. En het rijdt voor geen meter.quote:Op vrijdag 27 oktober 2017 00:18 schreef Garfield1985 het volgende:
[..]
Met kinderen erbij wordt het een ander verhaal, maar dan is het voor de gemiddelde autoliefhebber en huisvader financieel ook niet meer op te brengen om er nog een auto naast te hebben waar ze die autoliefde in kwijt kunnen en die wél die ideale pk/gewichtverhouding heeft.
Maar dat wil niet zeggen dat er geen lichtere auto's bestaan die toch enigzins rijplezier kunnen leveren en evengoed geschikt zijn om een gezin in te vervoeren.
Leg je ook even uit waarom, als je het zo goed weet.quote:Op vrijdag 27 oktober 2017 06:19 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Als ik jou doormidden zaag ben jij ook niet meer in balans hoor. Een halve 6 in lijn. Wat een non-argument zeg!
Wat denk jij, zou een halve boxermotor lekker lopen?quote:Op vrijdag 27 oktober 2017 10:28 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Leg je ook even uit waarom, als je het zo goed weet.
Zonder balans-as loopt een 3 pitter in lijn slechter dan een 4 in lijn. En zeker slechter dan een 6 in lijn. Met balans-as loopt ie prima.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 22:08 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Eh, nee dat valt best mee. Een drie-in-lijn is een halve zes-in-lijn, waarbij bij beide de massa volledig in balans is. Alleen heeft een 6-cil kleinere "loze" momenten tussen de krachtontwikkelingen door omdat er twee keer zo vaak een ontsteking plaatsvindt.
Maar, in principe loopt zo'n 3-cilinder best aardig hoor. Ik heb een tijd een motorfiets gehad met zo'n blok erin (waarschijnlijk met ongeveer 't zelfde vermogen als dat ding van TS, bij de helft van de cilinderinhoud en een gewicht dat 90% lager ligt).
https://de.m.wikipedia.org/wiki/Dreizylindermotorquote:Dreizylinder-Reihenmotoren haben von Natur aus eine etwas schlechtere Laufruhe als Vierzylinder-Reihenmotoren (wenn auch eine bessere als Zweizylinder-Reihenmotoren), da der Zündabstand größer ist und freie Massenmomente auftreten. Dabei treten ausschließlich freie Massenmomente erster Ordnung auf[3]. Diese können über eine mit einfacher Kurbelwellendrehzahl gegenläufig drehenden Ausgleichswelle vollständig ausgeglichen werden. Der Dreizylindermotor läuft dann von den Massenkräften und -momenten her so ruhig wie ein Sechszylindermotor, bei dem sich die angesprochenen Massenmomente erster Ordnung der beiden aufgetrennt gedachten Dreizylindermotoren gegenseitig aufheben[3].
Een flat twin loopt inderdaad prima, dat is een halve flat four. Ik hoop dat je zelf snapt waarom een halve flat six niet werkt en waarom die analogie bij een 3 in lijn nergens op slaat.quote:Op vrijdag 27 oktober 2017 10:28 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Wat denk jij, zou een halve boxermotor lekker lopen?
Klopt. Heeft te maken met kruktap/contragewicht dat 120 graden verdraaid staat ten opzichte van zijn buurman. Met balansas perfect op te lossen inderdaad.quote:Op vrijdag 27 oktober 2017 10:37 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Zonder balans-as loopt een 3 pitter in lijn slechter dan een 4 in lijn. En zeker slechter dan een 6 in lijn. Met balans-as loopt ie prima.
En tot de turbo inkicked.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 22:16 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
We wachten op de foto's....
Jouw argument is dat omdat het een halve 6 is en die wel lekker loopt dat de 3 dus ook lekker loopt.quote:Op vrijdag 27 oktober 2017 10:41 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Een flat twin loopt inderdaad prima, dat is een halve flat four. Ik hoop dat je zelf snapt waarom een halve flat six niet werkt en waarom die analogie bij een 3 in lijn nergens op slaat.
Probeer nog eens uit te leggen waarom het zo'n onzin is.
Nee want ik hoef niet persé meer vermogen maar wil de motor soepeler maken. De tijd van 250+ PK heb ik gehad, wou nu een comfortabele wagen hebben en 1200KM naar Scandinavië rijden kan ook met 136PK of met 168 na de update.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 20:13 schreef the85mc het volgende:
Wacht even hoor, je geeft 45k uit aan een auto en kiest voor een lichte motor zodat je meer opties kunt krijgen. Ook al zou ik zelf nooit die keus zo maken, toch snap ik het als een motor je helemaal niet interesseert. Vervolgens ga je wel weer extra geld uittrekken voor een chiptuning? Had je dan niet beter fabrieksaf een betere motor kunnen kiezen?
En over pk discussie, ik rij nooit echt snelle auto's op papier (nu een 140pk dieseltje) en toch rij ik vlotter dan 95% van de weggebruikers. Gaat me er meer om dat je altijd een leuk koppel beschikbaar hebt. Dat rijdt gewoon fijn en vlot.
Een 3 cilinder kun je helemaal opfokken tot veel pk's met een turbo maar waarschijnlijk krijg je dan ook een flink turbogat. Daarnaast vind ik de loopcultuur van een 3 cilinder nou niet bepaald verfijnd (heb gereden met mini diesel en 1serie benzine met 3 cilinders)
Wederom zie ik geen steekhoudende argumentatie. Roepen dat iets algemeen bekend is, is geen uitleg.quote:Op vrijdag 27 oktober 2017 12:08 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Jouw argument is dat omdat het een halve 6 is en die wel lekker loopt dat de 3 dus ook lekker loopt.
Dat is gewoon onzin.
En een 3 cilinder heeft (dat is algemeen bekend) een mindere loopcultuur.
Jij hebt helemaal niet uitgelegd waarom een 3 in lijn prima loopt.quote:Op vrijdag 27 oktober 2017 12:25 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Wederom zie ik geen steekhoudende argumentatie. Roepen dat iets algemeen bekend is, is geen uitleg.
Ik heb uitgelegd waarom een 3-in-lijn prima loopt. Jij roept alleen maar dat het onzin is zonder uit te leggen waarom het onzin is. Kom eens met argumenten die je uitspraken ondersteunen in plaats van alleen maar loze kreten.
Wederom maak je een vergelijking die kant noch wal raakt. Weet je überhaupt wel waar je het over hebt?quote:Op vrijdag 27 oktober 2017 13:38 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Jij hebt helemaal niet uitgelegd waarom een 3 in lijn prima loopt.
Daar gaat het al mis.
De disbalans zit gewoonweg opgesloten in de configuratie. Net als bij een 5 cilinder. Die laatste heeft dan als voordeel dat die paar 5 cilinders die op de markt zijn geweest weer juist erg lekker waren (ur quattro, RS3/TTRS).
Het is niet voor niets dat BMW zich genoodzaakt voelt om met een balansas te gaan werken.
Is Nederlands nou echt te moeilijk voor je?quote:Op vrijdag 27 oktober 2017 13:55 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Wederom maak je een vergelijking die kant noch wal raakt. Weet je überhaupt wel waar je het over hebt?
En 'opgesloten in de configuratie' is weinig verhelderend, wat bedoel je daar mee? Kan je het in detail uitleggen?
Dat bedoel ik: je bent niet zo heel goed in lezen wat er staat. Ik heb gezegd dat jouw argument dat het een halve 6 in lijn is niet leidt tot de conclusie dat het dus ook een soepel lopend blokje is.quote:Op vrijdag 27 oktober 2017 14:44 schreef Isdatzo het volgende:
Moet jij nodig zeggen. Je kan niet eens uitleggen waarom een 3-in-lijn volgens jou geen halve 6-in-lijn is. Dat is ook niet zo gek, want dat is het namelijk wél.
Maar goed, dat je inhoudelijk weinig toe te voegen hebt was al duidelijk.
Een inline 6 heeft in principe geen balansassen nodig, omdat er altijd een tegengestelde beweging is die het moment opheft.quote:Op vrijdag 27 oktober 2017 14:44 schreef Isdatzo het volgende:
Moet jij nodig zeggen. Je kan niet eens uitleggen waarom een 3-in-lijn volgens jou geen halve 6-in-lijn is. Dat is ook niet zo gek, want dat is het namelijk wél.
Maar goed, dat je inhoudelijk weinig toe te voegen hebt was al duidelijk.
Ja klopt, een I6 loopt beter en rustiger dan een V6. Sterker nog, een V6 met 90 graden is een van de mindere motor configuraties. Maar door andere blokhoeken (60 graden) en balansassen loopt het wel. Een V6 heeft wel andere voordelen,het blok is natuurlijk een stuk korter dan een I6.quote:Op vrijdag 27 oktober 2017 18:59 schreef derLudolf het volgende:
Een V6 heeft toch ook balansassen? Dacht dat de enige reden voor een V6 compactheid is.
Mercedes gaat ook weer terug naar de Reihen Sechs
Dat met die ferrari mislukte dus ook finaal, mocht dat niet duidelijk zijn uit mijn vorige post.quote:Op maandag 23 oktober 2017 08:42 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Welja. Meteen ook stoplichtsprintjes winnen met Ferrari's. Dan was die ofwel uit het jaar kruik, ofwel de persoon achter het stuur weet niet hoe je gas moet geven, ofwel (en dat lijkt mij het meest waarschijnlijk omdat je met anekdotisch bewijs iets krampachtig probeert te bewijzen) je zuigt het volledig uit je duim.
Ferrari rijders zijn in 9 vd 10 gevallen bezig met hun auto heel houden. Zelfs op trackdays lijken ze zich drukker te maken over dat er geen krasje op komt dan om ronderijden.quote:Op zaterdag 28 oktober 2017 01:00 schreef Sotchi2014 het volgende:
[..]
Dat met die ferrari mislukte dus ook finaal, mocht dat niet duidelijk zijn uit mijn vorige post.
Aan de andere kant zegt het ook wel weer íets dat een ervaren rijder (ook in sportauto's) het probeert/
Lijkt me een prima keus. Rij zelf in een 316i, dus zelfde vermogen, maar wel een 4 cilinder. Heb in het verkeer nog nooit het gevoel gehad dat ik nog meer vermogen nodig heb. Feit dat het een automaat is, maakt het ook net wat makkelijker om snel het vermogen op te roepen. Destijds ook de keus moeten maken tussen grotere motor of meer opties. Tot nu toe geen enkele spijt. Vind opties als sportstoelen, neerklapbare achterbank en beter geluidssysteem etc een must, en daar heb ik nog steeds plezier van. Aan chippen heb ik ook gedacht, zeker gezien het dezelfde motor is als de 320i ede. Extra vermogen is leuk, maar zeker niet noodzakelijk. Hou het dus voorlopig origineel.quote:Op vrijdag 27 oktober 2017 12:15 schreef Meneer-Meeuw het volgende:
[..]
Nee want ik hoef niet persé meer vermogen maar wil de motor soepeler maken. De tijd van 250+ PK heb ik gehad, wou nu een comfortabele wagen hebben en 1200KM naar Scandinavië rijden kan ook met 136PK of met 168 na de update.
Dat sommige mensen het raar vinden om 45K aan een 3 cilinder te spenderen snap ik maar de wagen ansich is subliem, daarnaast was BMW de enige die bepaalde opties gratis aanbood zoals automaat en led verlichting.
Dan heb je nog nooit een goeie Lexus gereden, genoeg beleving in mijn Lexus met 310PKquote:Op vrijdag 27 oktober 2017 19:59 schreef pvdplanet het volgende:
Als het puur om de gadgets gaat en niet op de beleving dan had een Lexus een betere keus geweest.
Het is ook heel makkelijk om nooit in een goede lexus te rijden. De enige die een beetje de moeite waard is, is de lfa vanwege de motor. De rest is ook prut trouwens, mijn hemel wat een lelijke bak is dat. Maar goed, dat geldt voor de hele lijn, het is ofwel lelijk, ofwel dodelijk saai.quote:Op zaterdag 28 oktober 2017 10:07 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Dan heb je nog nooit een goeie Lexus gereden, genoeg beleving in mijn Lexus met 310PK
Is wel alleen in automaat leverbaar.quote:Op zaterdag 28 oktober 2017 10:07 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Dan heb je nog nooit een goeie Lexus gereden, genoeg beleving in mijn Lexus met 310PK
Ik vind het interieur erg mooi en het is ook allemaal van hoge kwaliteit. Je zult niet snel een kraakje of een rammeltje tegenkomen. Het interieur van een moderne BMW vind ik juist heel erg saai.quote:Op zaterdag 28 oktober 2017 10:36 schreef Meneer-Meeuw het volgende:
Ik heb ook gekeken naar de IS300, van buiten erg mooi en de hybride motor erg soepel maar het interieur... Katslelijk.
Niks mis met de motoren van Lexus hoor. Dat er in Nederland alleen hybrides geleverd worden, betekent niet dat er geen andere gemaakt worden. Maar het is wel weer typisch Fok! om alleen een +500PK model als de LFA goed te vinden omdat ze dat een keer bij Top Gear gezien hebben. De hele Lexus range zit goed in elkaar. En als je het toch alleen over performance modellen willen hebben, niet mis met modellen als de IS-F, RC-F. Alleen de CT is een kwestie van smaak met zijn CVT automaat, maar wat betreft weggedrag en onderstel is daar ook echt helemaal niets mis mee.quote:Op zaterdag 28 oktober 2017 11:02 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het is ook heel makkelijk om nooit in een goede lexus te rijden. De enige die een beetje de moeite waard is, is de lfa vanwege de motor. De rest is ook prut trouwens, mijn hemel wat een lelijke bak is dat. Maar goed, dat geldt voor de hele lijn, het is ofwel lelijk, ofwel dodelijk saai.
Maar die motor is wel geil. Zo jammer dat ze daar niets moois omheen gebouwd hebben.
Dat bleef ik tot voor kort ook hardnekkig beweren...quote:Op zaterdag 28 oktober 2017 11:11 schreef pvdplanet het volgende:
[..]
Is wel alleen in automaat leverbaar.
Roer graag zelf in de pot
Alle hybrides van Lexus hebben toch een CVT? Vind ik wel een stuk minder dan de 8-traps in BMW’s. IS300h is wel zeer comfy en stil, ook heel fijn.quote:Op zaterdag 28 oktober 2017 11:51 schreef Metalfreak het volgende:
Niks mis met de motoren van Lexus hoor. Dat er in Nederland alleen hybrides geleverd worden, betekent niet dat er geen andere gemaakt worden. Maar het is wel weer typisch Fok! om alleen een +500PK model als de LFA goed te vinden omdat ze dat een keer bij Top Gear gezien hebben. De hele Lexus range zit goed in elkaar. En als je het toch alleen over performance modellen willen hebben, niet mis met modellen als de IS-F, RC-F. Alleen de CT is een kwestie van smaak met zijn CVT automaat, maar wat betreft weggedrag en onderstel is daar ook echt helemaal niets mis mee.
[..]
Dat bleef ik tot voor kort ook hardnekkig beweren...
Ik kijk zelden topgear en ik neem ze al helemaal niet serieus (dat doen ze zelf ook niet).quote:Op zaterdag 28 oktober 2017 11:51 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ik vind het interieur erg mooi en het is ook allemaal van hoge kwaliteit. Je zult niet snel een kraakje of een rammeltje tegenkomen. Het interieur van een moderne BMW vind ik juist heel erg saai.
[..]
Niks mis met de motoren van Lexus hoor. Dat er in Nederland alleen hybrides geleverd worden, betekent niet dat er geen andere gemaakt worden. Maar het is wel weer typisch Fok! om alleen een +500PK model als de LFA goed te vinden omdat ze dat een keer bij Top Gear gezien hebben. De hele Lexus range zit goed in elkaar. En als je het toch alleen over performance modellen willen hebben, niet mis met modellen als de IS-F, RC-F. Alleen de CT is een kwestie van smaak met zijn CVT automaat, maar wat betreft weggedrag en onderstel is daar ook echt helemaal niets mis mee.
[..]
Dat bleef ik tot voor kort ook hardnekkig beweren...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |