abonnement Unibet Coolblue
  maandag 25 september 2017 @ 09:46:24 #101
461397 Jip141
I can show you the world
pi_173982897
De vraag is waarom de VVD zoveel radicale gekkies voortbrengt, er is met de grond-ideologie binnen die partij wat mis lijkt het.

Verder is die corruptie en vriendjespolitiek binnen de VVD natuurlijk geen nieuws, tenzij je Elatik heet. :)
It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it. (Aristotle)
pi_173982939
quote:
10s.gif Op maandag 25 september 2017 09:42 schreef Ryon het volgende:

[..]

Haha, ik ken haar inmiddels best goed. Het werk van Sid Lukkassen was haar grote inspiratie om in verzet te komen tegen Halbe. Dankzij Sid dacht ze oprecht dat de cultuurmarxisten Nederland wilde omvolken tot een Eurabia, en dat Zijlstra de waarheid niet wilde zien. Als Kamerlid faalde ze inderdaad, al was het maar dat zij nooit de Kamer in had gemogen.

Je raadt nooit bij welke partij zij nu sinds twee maanden zit:

[ afbeelding ]
Het gebruik van de term Eurabië zegt ook wel genoeg.
En als ze niet in de kamer had mogen komen, wat deed ze dan twee keer op een verkiesbare positie.
  maandag 25 september 2017 @ 09:50:04 #103
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_173982952
quote:
1s.gif Op maandag 25 september 2017 09:46 schreef Jip141 het volgende:
De vraag is waarom de VVD zoveel radicale gekkies voortbrengt, er is met de grond-ideologie binnen die partij wat mis lijkt het.

Verder is die corruptie en vriendjespolitiek binnen de VVD natuurlijk geen nieuws, tenzij je Elatik heet. :)
Het lijkt mij een probleem dat veel partijen hebben. VVD is alleen redelijk groot waardoor het meer opvalt dan bij PvdD of SP.
  maandag 25 september 2017 @ 09:52:44 #104
461397 Jip141
I can show you the world
pi_173982988
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2017 09:50 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Het lijkt mij een probleem dat veel partijen hebben. VVD is alleen redelijk groot waardoor het meer opvalt dan bij PvdD of SP.
Beetje Ryon stangen moet kunnen.

Maar zonder gekheid, komen soms wel gekke figuren uit de VVD gerold. In de radicaal-rechtse hoek welteverstaan.

Bij andere partijen zie je ook wel gekkies, maar VVD is de hofleverancier van radicaal-rechtse afsplitsingen.
It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it. (Aristotle)
pi_173983035
quote:
1s.gif Op maandag 25 september 2017 09:52 schreef Jip141 het volgende:

[..]

Beetje Ryon stangen moet kunnen.

Maar zonder gekheid, komen soms wel gekke figuren uit de VVD gerold. In de radicaal-rechtse hoek welteverstaan.

Bij andere partijen zie je ook wel gekkies, maar VVD is de hofleverancier van radicaal-rechtse afsplitsingen.
Dit zijn toch vooral beweringen die je vanuit je eigen bubbel ziet, ik vind dat er andersom nogal wat gekkies vanuit groenlinks (dwars?) en de sp komen. Tsja, bij de VVD heb je wel eens een Luckassen.
pi_173983061
De VVD; Broeinest voor zeer-rechts.
pi_173983064
quote:
7s.gif Op maandag 25 september 2017 09:55 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Dit zijn toch vooral beweringen die je vanuit je eigen bubbel ziet, ik vind dat er andersom nogal wat gekkies vanuit groenlinks (dwars?) en de sp komen. Tsja, bij de VVD heb je wel eens een Luckassen.
En Wilders.
  maandag 25 september 2017 @ 10:00:04 #108
461397 Jip141
I can show you the world
pi_173983086
quote:
7s.gif Op maandag 25 september 2017 09:55 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Dit zijn toch vooral beweringen die je vanuit je eigen bubbel ziet, ik vind dat er andersom nogal wat gekkies vanuit groenlinks (dwars?) en de sp komen. Tsja, bij de VVD heb je wel eens een Luckassen.
Daarom zeg ik toch erbij dat anderen ook gekkies hebben, maar dat de VVD grossiert in een bepaald type gekkies.
It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it. (Aristotle)
  maandag 25 september 2017 @ 10:00:25 #109
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_173983095
Het lijkt mij ook deels en kwestie van gebrek aan alternatieven. Met de FvD is er 'eindelijk' een partij voor hoogopgeleide rechts-radicale gekkies. Je wil al geslaagd figuur toch ook niet graag bij de PVV of de LPF, dus dan kom je maar bij de (rechtervleugel van de) VVD terecht.
  maandag 25 september 2017 @ 10:00:39 #110
461397 Jip141
I can show you the world
pi_173983100
Rita Verdonk. Ok die was niet radicaal-rechts, fair enough.
It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it. (Aristotle)
  maandag 25 september 2017 @ 10:00:47 #111
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_173983103
quote:
1s.gif Op maandag 25 september 2017 09:52 schreef Jip141 het volgende:

[..]

Beetje Ryon stangen moet kunnen.

Maar zonder gekheid, komen soms wel gekke figuren uit de VVD gerold. In de radicaal-rechtse hoek welteverstaan.

Bij andere partijen zie je ook wel gekkies, maar VVD is de hofleverancier van radicaal-rechtse afsplitsingen.
Ik weet niet of je Willem Cornax kent? Hij is ook een van de eerste uur mensen van het FVD, vrij radicaal in ideologisch opzicht en verwoordde zijn probleem met de VVD eergisteren als volgt:

http://politiek.tpo.nl/20(...)oort-systeemkritiek/

quote:
De VVD heeft haar ideeën verkwanseld, maar dat is zeker niet in de afgelopen kabinetsperiode gebeurd. Dat is er sinds de strijd Rutte-Verdonk ingeslopen: de organisatie werd gestaag van een debatpartij tot spindoctor- en campagne-machine. Dat proces is allang voltooid, zonder dat er ooit sprake was van Forum voor Democratie.
Zelfde probleem als in Duitsland. Decennia lang was de VVD de meest rechtse partij, waar iedereen die 100 euro contributie betaalde lid van kon worden. Hierdoor bleef er ruimte op rechts ontstaan. In vrij korte tijd is met de LPF / PVV / ToN en daarna de FVD die ruimte ingevuld.

De VVD is (gelijktijdig met D66 trouwens) gaan professionaliseren na het Verdonk-debacle. Met de opkomst van de PVV hoefde de VVD intern de uiterst-rechtse flank niet meer te bedienen. 33% van de leden is vrijwillig of onder lichte dwang opgestapt. Die konden niet terecht bij de PVV - want Wilders weet ook al wat voor een types dat zijn - maar wel bij het ToN en Het Forum.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_173983107
quote:
1s.gif Op maandag 25 september 2017 09:58 schreef Tem het volgende:

[..]

En Wilders.
Verdonk, maar zeker nu we PVV hebben zien we dat soort nieuwe types toch eerder daar of bij FvD opduiken lijkt me.

Frauke Petry verlaat trouwens nu per direct AfD, meldt ze net in een live persconferentie terwijl ze verbaasde partijgenoten achterlaat.
  maandag 25 september 2017 @ 10:03:25 #113
461397 Jip141
I can show you the world
pi_173983141
quote:
7s.gif Op maandag 25 september 2017 10:01 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Verdonk, maar zeker nu we PVV hebben zien we dat soort nieuwe types toch eerder daar of bij FvD opduiken lijkt me.

Frauke Petry verlaat trouwens nu per direct AfD, meldt ze net in een live persconferentie terwijl ze verbaasde partijgenoten achterlaat.
Omdat intern daar de Neo-nazi achtige figuren daar de macht overnemen.

Ze gaan jagen op Merkel hoorde ik hun spreekman gisteren, het het land en volk terugveroveren.

Zij kiest eieren voor haar geld denk ik.
It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it. (Aristotle)
  maandag 25 september 2017 @ 10:03:50 #114
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_173983148
quote:
10s.gif Op maandag 25 september 2017 09:49 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Het gebruik van de term Eurabië zegt ook wel genoeg.
En als ze niet in de kamer had mogen komen, wat deed ze dan twee keer op een verkiesbare positie.
Die plek was aangemerkt als onverkiesbaar. De onderste helft van de lijst bestaat uit "local heroes". Mensen die populair zijn in dorpen als Julianadorp of Meppel. Mochten ze zich bewijzen als gekwalificeerd dan kunnen ze ooit kans maken op een verkiesbare plek.

Helaas voor de VVD bleek in 2012 dat een deel van hun overkiesbare posities toch echt verkiesbaar waren. In 2017 zijn die posities - ditmaal ten onrechte - wel ingevuld met verkiesbare mensen. Wat weer lullig voor die lui was, want dit keer hebben ze die zetels niet gekregen.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_173983151
quote:
7s.gif Op maandag 25 september 2017 10:01 schreef skysherrif het volgende:

Frauke Petry verlaat trouwens nu per direct AfD, meldt ze net in een live persconferentie terwijl ze verbaasde partijgenoten achterlaat.
Even een Nigeltje pullen. Weggaan nadat je gewonnen hebt zodat je geen verantwoordelijkheden hoeft te nemen om daadwerkelijk wat te gaan doen. Schreeuwen langs de zijlijn is immers veel makkelijker.
  maandag 25 september 2017 @ 10:04:22 #116
461397 Jip141
I can show you the world
pi_173983157
We moeten niet onder stoelen of banken steken dat er een richtingenstrijd in de partij is", zei ze. "Dat pikt de kiezer ook niet."

Daarmee lijkt de strijd in de partij weer terug. Petry staat voor een gematigder vleugel in de partij. Ze heeft zich nog tijdens de verkiezingsstrijd afgezet tegen lijsttrekker Alexander Gauland. Die kwam onder andere in opspraak omdat hij vindt dat Duitsers trots mogen zijn op de prestaties van Duitse militairen in de twee wereldoorlogen. Ook zei hij dat hij zich kon voorstellen dat Duitsers niet naast mensen willen wonen als de zwarte voetballer Jerôme Boateng.


-
Jup, wat ik dacht.
It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it. (Aristotle)
pi_173983171
quote:
1s.gif Op maandag 25 september 2017 10:03 schreef Jip141 het volgende:

[..]

Omdat intern daar de Neo-nazi achtige figuren daar de macht overnemen.

Ze gaan jagen op Merkel hoorde ik hun spreekman gisteren, het het land en volk terugveroveren.

Zij kiest eieren voor haar geld denk ik.
Frauke was inderdaad altijd al het wat meer redelijke, meer hoog opgeleide gezicht van het AfD wat het in het begin nog wel had.

Begrijpelijk na de snelle radicalisering van de partij dat ze dit doet.
pi_173983175
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2017 10:04 schreef Jip141 het volgende:
We moeten niet onder stoelen of banken steken dat er een richtingenstrijd in de partij is", zei ze. "Dat pikt de kiezer ook niet."

Daarmee lijkt de strijd in de partij weer terug. Petry staat voor een gematigder vleugel in de partij. Ze heeft zich nog tijdens de verkiezingsstrijd afgezet tegen lijsttrekker Alexander Gauland. Die kwam onder andere in opspraak omdat hij vindt dat Duitsers trots mogen zijn op de prestaties van Duitse militairen in de twee wereldoorlogen. Ook zei hij dat hij zich kon voorstellen dat Duitsers niet naast mensen willen wonen als de zwarte voetballer Jerôme Boateng.

-
Jup, wat ik dacht.
Als je de nazi's in de wielen wilt rijden dan blijf je niet bij een partij tot na de verkiezingen. Dan was je z.s.m. opgestapt en blijf je er niet bij om hun kansen tijdens de verkiezingen niet te beschadigen.
pi_173983176
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2017 10:04 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Even een Nigeltje pullen. Weggaan nadat je gewonnen hebt zodat je geen verantwoordelijkheden hoeft te nemen om daadwerkelijk wat te gaan doen. Schreeuwen langs de zijlijn is immers veel makkelijker.
Ze gaat wel plaatsnemen in de Bundestag
pi_173983185
quote:
7s.gif Op maandag 25 september 2017 10:05 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Ze gaat wel plaatsnemen in de Bundestag
Dan heb ik niks gezegd :)
  maandag 25 september 2017 @ 10:07:51 #121
461397 Jip141
I can show you the world
pi_173983204
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2017 10:05 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Als je de nazi's in de wielen wilt rijden dan blijf je niet bij een partij tot na de verkiezingen. Dan was je z.s.m. opgestapt en blijf je er niet bij om hun kansen tijdens de verkiezingen niet te beschadigen.
Nou, die Alexander heeft nu met deze uitslag echt de wind in de zeilen.

Wellicht dacht ze dat ze het intern wel kon oplossen maar als zal wel binnen de partij een hallelujah stemming zijn met Alexander als Messias.

Zo iets kan indruk maken en dan gaat ze weg.

Ongetwijfeld zelf ook geen engeltje. Anders zit je ook niet bij de AfD.
It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it. (Aristotle)
  maandag 25 september 2017 @ 10:08:00 #122
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_173983206
Hoe lang zouden die met zijn achtentachtigen één fractie blijven, alvorens rollend over straat te gaan?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 25 september 2017 @ 10:08:59 #123
461397 Jip141
I can show you the world
pi_173983221
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2017 10:08 schreef Janneke141 het volgende:
Hoe lang zouden die met zijn achtentachtigen één fractie blijven, alvorens rollend over straat te gaan?
Als echt neonazi’s zijn zullen ze hun gematigde partijgenoten wel weg-intimideren in het parlement.
It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it. (Aristotle)
  maandag 25 september 2017 @ 10:09:00 #124
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_173983222
Is er ook een Duits woord voor cordon sanitaire trouwens? Want dat gaat er ongetwijfeld komen, en de NWS-users moeten natuurlijk wel weten waar ze over moeten janken.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 25 september 2017 @ 10:09:24 #125
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_173983227
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2017 10:08 schreef Janneke141 het volgende:
Hoe lang zouden die met zijn achtentachtigen één fractie blijven, alvorens rollend over straat te gaan?
Geen politieke ervaring, afvoerputje van andere partijen en al je kiezers hebben op je gestemd om andere partijen te zieken.

Wilders zei het al: Duitsland loopt in politiek opzicht 15 jaar achter. Welke protestpartij kwam 15 jaar geleden ook al weer de Kamer in bij ons?
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')