abonnement Unibet Coolblue
pi_173805593
Uitgerekende data:

2017

15 september: Nanuke
16 september: LeSage (jongen)

1 oktober: Frummeltje86
19 oktober: aloria
31 oktober: LadyS

3 november: DevilsAndDust (meisje)
24 november: rena (meisje)
25 november: twist02 (jongen)

2 december: Zonnestraal02 (jongen)
3 december: ***Waterdruppel & Norther*** (jongen)
9 december: KapiteinCupcake (tweeling)
9 december: Krisvc (jongen)
13 december: elliebell (jongen)
15 december: Pannenkoekenmix (jongen)
30 december: vencodark (meisje)

2018

1 januari: minilot

6 februari: BellaaElisa (meisje)
11 februari: OliviaIsTaken
13 februari: ***LuDann***
19 februari: EDMAN- [vader]

2 maart: Kimpossible (meisje)
5 maart: Songeur
11 maart: D.U.M.A.N.
15 maart: SilverSjoiis (tweeling)
15 maart: Little Miss Naughty
30 maart: DonnaRush
31 maart: Mabawa.

30 april: Malteser

8 mei: L0t..
9 mei: Philomijn

***-----------------***vermeldingen zijn (a.s.) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK).

Voor aanpassingen graag een dm/pm/quote. :+
Protège moi de mes désirs.
pi_173805600
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 09:09 schreef Songeur het volgende:
Ik voel de baby bewegen, al een tijdje zachtjes maar nu echt en steeds duidelijker O+
Overal staat dat het nog écht niét kan, dus ik heb mij stil gehouden. Maar ik weet ook zeker dat ik mijn baby ook al heb gevoeld. O+ Niet vaak, maar af en toe als ik lig, voel ik 'm.
Protège moi de mes désirs.
pi_173805643
Overgeven heb ik in de eerste zwangerschap ook niet gedaan (behalve als we chinees hadden gegeten, was deze keer weer 8)7 ) tót aan de bevalling :') dat was echt een kotsfestijn. Daar kijk ik iets minder naar uit.

Ik heb vandaag weer een afgebakken baby *O* 2e keer dat ik deze mijlpaal aan heb mogen tikken.
Heb wel mijn vriendinnen opgeroepen om te duimen dat hij snel gaat komen :')
Voorlopig nog geen gevoel van bijna-bevalling, dus dadelijk even winkelen en daarna een verjaardag 15 km verderop. Living on the edge enzo :7

Ik heb wel alles gelezen, maar mijn brein is prut vandaag.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_173805681
Veel plezier, LeSage! Ik duim ook voor jou datie snel komt. :* Maar misschien dan niet tijdens je verjaardag, maar als je terug bent of zo. :D
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_173805694
UD voor LaSage *O* Wel lef hoor, om te gaan shopppen. :D
Protège moi de mes désirs.
pi_173805735
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 10:23 schreef Nanuke het volgende:
Veel plezier, LeSage! Ik duim ook voor jou datie snel komt. :* Maar misschien dan niet tijdens je verjaardag, maar als je terug bent of zo. :D
Haha, verjaardag van familie. Is S. wel meteen bij de oppas (opa en oma).
En tja, thuiszitten doe ik niet zo graag.
Gek hè, die tijd vanaf je uitgerekende datum, vond ik de vorige keer ook heel gek. Dus ik hoop dat de jouwe ook op gaat schieten :*

Winkelen is voor mij 5 minuten lopen. Voordeel van in het centrum wonen. En dreumes in de kinderwagen is een stuk minder vermoeiend dan dreumes thuis vermaken :')
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_173805760
Ja of juist wel tijdens de verjaardag. Goed verhaal enzo. :P Meteen gegarandeerd oppas voor je grote. :P

Fijne UD *O*

Sterkte voor de misselijke dames. Hier gelukkig vorige keer ook pas tijdens de bevalling overgegeven. Misselijkheid was beide keren best snel weg.

Ik word soms een beetje moe van die hormonen en emoties. Ik was vanochtend echt heel erg boos en verdrietig omdat de boter op was. Inmiddels is er al nieuwe gekocht, maar soms lijk ik een beetje te veel op mijn peuter met haar driftbuien. :X
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_173805918
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 september 2017 10:26 schreef LeSage het volgende:

[..]

Haha, verjaardag van familie. Is S. wel meteen bij de oppas (opa en oma).
En tja, thuiszitten doe ik niet zo graag.
Gek hè, die tijd vanaf je uitgerekende datum, vond ik de vorige keer ook heel gek. Dus ik hoop dat de jouwe ook op gaat schieten :*

Winkelen is voor mij 5 minuten lopen. Voordeel van in het centrum wonen. En dreumes in de kinderwagen is een stuk minder vermoeiend dan dreumes thuis vermaken :')
Dat voordeel ken ik, al stelt ons centrum niet zo heel veel voor. Vanmiddag gaan we misschien even naar een stadje in de buurt. Daar lunchen en wat ronddolen. Lees: niet thuis zitten en wachten tot hij zich aandient. :+ Je hebt helemaal gelijk met die dagen na UD. Op de een of andere manier leef je er toch soort van naar toe, en elke dag voelt nu zo onwerkelijk.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_173805931
Hele zwangerschap redelijk rustig, sinds de afgelopen nachten 6 keer per nacht eruit om te plassen waarvan soms ook veel slijm verlies. Ik heb geen blaasontsteking. Volgens de huisarts allemaal goede voortekens, :o

Vanavond en maandag nog werken en dan verlof *O*
pi_173806596
Kris _O- dat zijn ook wel de echte peuterdrama's eigenlijk, dat de boter op is enzo :D
Zouden peuters gewoon ontzettend veel hormonen hebben? oO<
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_173806688
Vitabella, ik kreeg de vraag bij het telefoongesprek met de verloskundige. Ik vond het ook wel wat gek want we waren al even aan het praten. Pas toen ik aangaf dat ik wel flinke buikkrampen had, vroeg ze of de baby wel gewenst was. Het was net alsof er een verband was voor haar tussen buikkrampen en ongewenste baby. ;)

Succes met de misselijkheid Philo. Ik was ook steeds misselijk zonder braken en deed het zonder medicijnen maar ik kan me wel voorstellen dat je er iets tegen wilt doen.

Twist, onze baby is ook een druktemaker. Ik heb me echt weleens afgevraagd of het de bedoeling is dat je al die tweehonderd bewegingen kon voelen. :D

Mijn buik doet soms onderin best wat pijn. Geen reden voor paniek want volgens mij zijn het gewoon mijn darmen. Maar vervelend is het wel. Volgende week ga ik met de boodschappen toch maar weer heel veel fruit bestellen, dat lijkt het enige te zijn dat echt helpt.

En nog gefeliciteerd Nanuke en LeSage met de laatste mijlpaal!
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_173806943
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 september 2017 10:16 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Overal staat dat het nog écht niét kan, dus ik heb mij stil gehouden. Maar ik weet ook zeker dat ik mijn baby ook al heb gevoeld. O+ Niet vaak, maar af en toe als ik lig, voel ik 'm.
Ik voelde M. ook al heel vroeg in de zwangerschap, volgens mij met 13 of 14 weken. En dat met voorliggende placenta en speklaag :D Heb toen heel erg getwijfeld maar bij de geslachtsecho werd toen bevestigd want sommige dingen die hij deed voelde ik dus echt.
Ben benieuwd of ik het nu weer zo vroeg ga voelen O+
pi_173807492
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_173807638
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_173807749
vanmorgen voor het eerst staan kokhalzen omdat ik het foliumzuur niet doorgeslikt kreeg. en vannacht super raar gedroomd waarbij ik heel boos was op mijn man.

quote:
1s.gif Op zaterdag 16 september 2017 00:59 schreef VitaBella het volgende:

Ik merk wel dat veel mensen die ik tot nu toe verteld heb over de zwangerschap (huisarts, assistente bij de huisarts, assistent-verloskundige) in het begin een beetje terughoudend zijn en vragen of het gewenst is. Hebben jullie die ervaring ook gehad in het begin?

Misschien ligt het ook wel een beetje aan de manier waarop ik het heb verteld, zo van: na een aantal dagen over tijd te zijn geweest een testje gedaan en ik ben zwanger! :')
ik heb bij medische mensen die vraag niet gehad. misschien ligt het aan de manier van vertellen?
de huisarts wist bij mij natuurlijk al dat het gewenst was door het verwijderen van het spiraaltje. wat niet goed in het systeem stond dus er kwam een error: mevrouw is zwanger met spiraaltje.

bij familie kreeg ik wel heel voorzichtig de vraag. terwijl ik juist het idee had dat mijn man veel te duidelijk was over de kinderwens. blijkbaar had niet iedereen dat meegekregen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 09:01 schreef Lemijn het volgende:
Het is inderdaad vanuit hun een logische vraag. Veel gepland-zwangeren bellen de huisarts niet in het begin, en de ongeplande en/of ongewenste juist wel. Als iemand belt met 'ik wil even doorgeven dat ik zwanger ben', is het vaker goed nieuws dan 'ik was overtijd en nou blijk ik zwanger'. Sowieso is gefeliciteerd worden voordat je zelf hebt kunnen zeggen of je er blij mee bent of niet nogal zuur, dus ik vind het aftasten niet perse gek.
hoezo bellen veel geplande zwangeren de huisarts niet?
ik moest van de VK de huisarts inlichten omdat het dan ook in het medische dossier staat, mocht er dan iets gebeuren dan is het al bekend.
  zaterdag 16 september 2017 @ 12:38:34 #16
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_173807817
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 12:34 schreef Elleska het volgende:
hoezo bellen veel geplande zwangeren de huisarts niet?
ik moest van de VK de huisarts inlichten omdat het dan ook in het medische dossier staat, mocht er dan iets gebeuren dan is het al bekend.
Het is inderdaad slim om de huisarts te melden dat je zwanger bent (maar dan bel je dus met 'ik wil even melden dat ik zwanger ben, dan weet je dat doei'), maar de meesten doen dat niet hoor. Niet alle verloskundigen geven dat advies denk ik?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_173807824
Ik heb de huisarts ook niet gebeld..... ging er eigenlijk vanuit dat de verloskundige of het ziekenhuis dat doorgaf.
Overigens, toen het de vorige keer misging kregen wij een telefoontje van de huisarts, dus iemand, het ziekenhuis of de verloskundige, had hem dat blijkbaar bericht. Geen idee hoe die lijntjes lopen.
pi_173807885
als de VK het niet had gezegd had ik denk ik ook niet gebeld. dat was niet in mij opgekomen maar toch wel handig dat ze het daar ook weten.
pi_173807932
Ik heb de huisarts wel gebeld, puur om het door te geven en omdat mijn medicatie dan wat aangepast moet worden.

Wat ik altijd zo gek vind is dat VK, huisarts, mijn fysio en kraamzorg het altijd al weten voordat onze ouders het weten. En ja, het is onze keuze (of ja, die van mijn man) om te wachten tot de eerste echo maar het voelt dan zo gek dat er anderen zijn die het al wel weten en onze eigen ouders niet.

Nanuke, wat een dubbel gevoel, die herinnering. :*

LeSage, UD! Mooie mijlpaal. *O*
  zaterdag 16 september 2017 @ 12:47:18 #20
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_173807973
Het ziekenhuis stuurt meestal wel een brief als ze iemand in zorg nemen (standaard beleid na eerste bezoek). Verloskundige doet dat volgens mij niet. En als je (vroegtijdig) bevalt of een curettage ondergaat of zoiets, dan stuurt het ziekenhuis ook bericht. Al kan dat ook weken duren of mis gaan.

En ja Elleska, het is zeker handig. Maar dat is lang niet altijd een argument voor gedrag he :P

Malteser, ik vond dat niet zo erg, want die mensen doen er voor mij weinig toe en vice versa. Al snap ik wel wat je bedoelt hoor. En nog gefeliciteerd!!!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_173808020
Ik had wel gelijk de huisarts gebeld, maar eigenlijk omdat ik gewoon niet echt een idee had waar ik moest beginnen of welke VK ik dan moest bellen.
pi_173808081
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 12:47 schreef Lemijn het volgende:
Het ziekenhuis stuurt meestal wel een brief als ze iemand in zorg nemen (standaard beleid na eerste bezoek). Verloskundige doet dat volgens mij niet. En als je (vroegtijdig) bevalt of een curettage ondergaat of zoiets, dan stuurt het ziekenhuis ook bericht. Al kan dat ook weken duren of mis gaan.

En ja Elleska, het is zeker handig. Maar dat is lang niet altijd een argument voor gedrag he :P

Malteser, ik vond dat niet zo erg, want die mensen doen er voor mij weinig toe en vice versa. Al snap ik wel wat je bedoelt hoor. En nog gefeliciteerd!!!
Is ook zo en ze hebben beroepsgeheim natuurlijk maar het voelde een beetje gek. Dankjewel!
pi_173808370
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 september 2017 12:52 schreef Malteser het volgende:

[..]

Is ook zo en ze hebben beroepsgeheim natuurlijk maar het voelde een beetje gek. Dankjewel!
Ik heb een aantal kennissen die in het ziekenhuis werken. Ene als verloskundige en de andere als soort van kraamhulp-dinges (?). Ik moet eerlijk zeggen dat ik t ook maar een heel raar idee vind dat zij misschien onze baby eerder zien dan onze ouders. :X Ik weet wel dat op dat moment je weinig te kiezen hebt, maar toch zou me dat niet echt lekker zitten.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_173808485
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 september 2017 10:28 schreef Krisvc het volgende:
..verdrietig omdat de boter op was
Ik trek dat niet-zwanger ook maar moeilijk hoor, als de boter op is! Boter. O+ Ik zou echt prima veganist kunnen wezen, behoudens de roomboter. :9
Let me see you stripped down to the bone
pi_173808504
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 12:15 schreef Nanuke het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Poeh, vijf jaar is ook niet niks met zoiets! -knuffel-
Let me see you stripped down to the bone
pi_173808522
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 12:49 schreef VitaBella het volgende:
Ik had wel gelijk de huisarts gebeld, maar eigenlijk omdat ik gewoon niet echt een idee had waar ik moest beginnen of welke VK ik dan moest bellen.
Helemaal dit. :) Nou ja, de assistente van de huisarts dan.
Let me see you stripped down to the bone
pi_173808982
Onze vk stuurt zelf een berichtje aan de huisarts door ^O^
Daarbij is mijn huisarts ook mijn overbuurman, dus ik spreek hem ook nog wel eens als ik de hond uitlaat :)

Nanuke, dat lijkt me ook heel dubbel zeg. Maar hoe fijn dat er uiteindelijk een echt baby'tje in je buik zit O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_173809256
Nanuke, dat lijken me hele dubbele gevoelens inderdaad :{ Wat een traject hebben jullie achter de rug zeg en dan zijn jullie straks echt papa en mama O+

Ik heb ook de huisarts nooit gebeld om het door te geven, maar ze zal inmiddels vast wel op de hoogte zijn door de ziekenhuisbezoeken en al het bloedprikken, van dat suiker zouden ze geloof ik ook doorgeven aan haar. Was voordat ik zwanger werd al langs gegaan om om andere medicatie te vragen voor mijn allergie dus daar zat ik verder niet mee :)

Als Nanuke en LeSage straks bevallen zijn sta ik in de top5 :o :o Hoe kan dat?
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_173809290
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 september 2017 10:28 schreef Krisvc het volgende:

Ik word soms een beetje moe van die hormonen en emoties. Ik was vanochtend echt heel erg boos en verdrietig omdat de boter op was. Inmiddels is er al nieuwe gekocht, maar soms lijk ik een beetje te veel op mijn peuter met haar driftbuien. :X
Heel herkenbaar :') Zoals ik van de week met de vaatwasser en nu moeten we nog een aantal dagen wachten omdat er een onderdeel besteld moet worden.

Nu is mijn lief samen met schoonpa de commode in elkaar aan het zetten dus kan ik straks lekker beginnen met spulletjes op en inruimen O+ Sinds gisteren staat ook de box al in de kamer, het wordt zo steeds echter. Mijn nesteldrang begint al een beetje te komen denk ik :@ Hopelijk krijg ik nu ook nog even spontaan zin in schoonmaken en dan ben ik helemaal gelukkig :')
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_173810427
Dankzij m'n moeder hebben we een kinderwagen. O+ O+
Protège moi de mes désirs.
pi_173811416
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 12:47 schreef Lemijn het volgende:
Het ziekenhuis stuurt meestal wel een brief als ze iemand in zorg nemen (standaard beleid na eerste bezoek). Verloskundige doet dat volgens mij niet. En als je (vroegtijdig) bevalt of een curettage ondergaat of zoiets, dan stuurt het ziekenhuis ook bericht. Al kan dat ook weken duren of mis gaan.

En ja Elleska, het is zeker handig. Maar dat is lang niet altijd een argument voor gedrag he :P

Malteser, ik vond dat niet zo erg, want die mensen doen er voor mij weinig toe en vice versa. Al snap ik wel wat je bedoelt hoor. En nog gefeliciteerd!!!
Als het goed is wel! Ook bericht na miskraam en na bevalling.
  zaterdag 16 september 2017 @ 16:56:17 #32
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_173811814
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 september 2017 16:25 schreef WupWup het volgende:

[..]

Als het goed is wel! Ook bericht na miskraam en na bevalling.
Ja dat laatste ontvang ik wel vaak, eerste ga ik nu over twijfelen. Al komt dat waarschijnlijk doordat het werkdeel van mijn hersens nu minder goed functioneert, niet zozeer omdat verloskundigen dat niet sturen.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_173814538
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 september 2017 15:30 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Dankzij m'n moeder hebben we een kinderwagen. O+ O+
Tof! Welke heb je?
pi_173815037
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 september 2017 19:50 schreef Malteser het volgende:

[..]

Tof! Welke heb je?
Hoe is het met jou?
pi_173815260
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 16:56 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Ja dat laatste ontvang ik wel vaak, eerste ga ik nu over twijfelen. Al komt dat waarschijnlijk doordat het werkdeel van mijn hersens nu minder goed functioneert, niet zozeer omdat verloskundigen dat niet sturen.
Weet niet of het standaard is maar ik moest ervoor tekenen bij vk dat ik akkoord ging dat ze zwangerschap en eventuele opmerkelijkheden doorgaven aan huisarts!
pi_173816587
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 september 2017 19:50 schreef Malteser het volgende:

[..]

Tof! Welke heb je?

Kon de deal niet laten lopen bij Baby Park. :P

[ Bericht 0% gewijzigd door arvensis op 16-09-2017 21:18:55 ]
Protège moi de mes désirs.
pi_173816599
Ik heb trouwens ook niet gebeld naar de HA. Is niet eens in me op gekomen.
Protège moi de mes désirs.
pi_173816829
Wat een mooi cadeau duman!

Ik heb echt nog niks gekocht voor deze baby. Nee ik lieg 1 jumpsuit. Bij mijn vorige zwangerschappen had ik al veel meer. Vriendin van me koopt zich helemaal suf. Heb die drang nog niet zo. Misschien straks als ik weet wat het wordt. Leuke lamp uitzoeken van hartendief voor de kamer O+
pi_173816980
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 21:15 schreef Songeur het volgende:
Wat een mooi cadeau duman!

Ik heb echt nog niks gekocht voor deze baby. Nee ik lieg 1 jumpsuit. Bij mijn vorige zwangerschappen had ik al veel meer. Vriendin van me koopt zich helemaal suf. Heb die drang nog niet zo. Misschien straks als ik weet wat het wordt. Leuke lamp uitzoeken van hartendief voor de kamer O+
Thanks! Ben er ook heel blij mee!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je zal ook vast wel nog veel hebben liggen van de eerste, of niet? Ik heb ook pas 1 pakje gekocht, maar dat was meer omdat iedereen in m'n omgeving met pakjes komt aanzetten en ik, als moeder, nog niks had gekocht. :') Ik wil eigenlijk gewoon wachten tot ik het geslacht weet. We hebben nu zoveel wit/creme/grijs..
Protège moi de mes désirs.
pi_173817387
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 september 2017 20:09 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Hoe is het met jou?
Ik spuug en ik ben moe, so far so good. Alleen mijn hoofd neemt een loopje met me...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_173817400
Goede deal DUMAN!
pi_173818583
Malteser wat fijn om te horen dat die ene vk zo duidelijk en fijn was. En qua onzekerheid: ik herken het en dan heb ik nog maar 1 miskraam gehad. Hoop dat je bij elke echo een stukje meer vertrouwen krijgt!

Goeie deal ook duman! Ik heb idd nog veel van kind 1 en 2. De grote dingen sowieso. Kleertjes enzo heb ik veelal verkocht. Dus dat heb ik straks nog nodig en aankleding babykamer en wat draagdoeken dus dan kan ik alsnog los :)
pi_173818935
Malteser, :*. Wat goed dat je het telefoongesprek hebt aangekaart. Ik hoop dat je ze eraan houdt om gewoon even om iemand anders te vragen als je dat nodig hebt. Ik herken je angst/gevoel heel erg, mijn pmbox staat open als je je hart wilt luchten. :*
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_173819599
Malteser, wel fijn dat deze verloskundige het in ieder geval goed uit kon leggen van haar collega. Zo snel mogelijk door die eerste tijd heen, hopelijk kun je dan toch gaan genieten.

Wat lief Duman! Is ook fijn om als ouders zoiets nuttigs te geven denk ik. Daar heb je sowieso veel plezier van :)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  Moderator zondag 17 september 2017 @ 08:32:49 #45
382129 crew  Donna
pi_173822539
Wij hebben het gisteren bekend gemaakt op FB. Zo leuk al die reacties O+
pi_173823033
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 september 2017 21:36 schreef Malteser het volgende:

[..]

Ik spuug en ik ben moe, so far so good. Alleen mijn hoofd neemt een loopje met me...

Ik herken wat je zegt! Ik merk ondanks hier en daar symptomen dagen heb dat ik denk 'het zit vast weer niet goed' het is vooral op de dagen dat ik me goed voel. Ik heb nu een nieuwe vk, die weet van de miskramen vanwege het telefonisch aanmelden maar speelde daar nu nog niet zo op in. Hopelijk kan mezelf even streng toespreken als het nodig is.

Wat fijn dat deze vk even de tijd voor je nam dat lijkt me een fijn gevoel, dat je altijd terecht kan! Knuffels :*
clone - kloon - ke kapa
pi_173823038
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 08:32 schreef DonnaRush het volgende:
Wij hebben het gisteren bekend gemaakt op FB. Zo leuk al die reacties O+
Wat leuk! *O*
clone - kloon - ke kapa
pi_173824008
Malteser, wat fijn van de softie! :D Maak maar goed gebruik van haar aanbod! :*

Gisteren dagje dierentuin gedaan, toen was ik 's avonds toch wel aardig kapot. Maar nu al weer nergens meer last van, dus dat valt me reuze mee :)

Baal wel van die zwangerschapsjas :{ Twijfelde over de maat, maar las in één van de reviews dat-ie heel wijd viel. En nu moet ik dus een andere maat hebben, maar die is uitverkocht -O-
Bij mij valt-ie rond m'n buik wel wijd genoeg, maar zit rond m'n schouders juist vrij strak (en zo breedgeschouderd ben ik echt niet :') ).
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_173825991
Waar ik vorig weekend nog enorm genoot van een van de laatste weekenden met z'n tweeën en me niet kon voorstellen dat baby zich daartussen zou gaan bevinden, voelt het nu zelfs gewoon gek om nog met z'n twee te zijn. Heel gek hoe dat zo ineens kan veranderen. :@
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_173826971
Wij zijn nog even lekker naar de bossen geweest. S. lekker in de plassen stampen en gek doen. En ik heerlijk een frisse neus gehaald.
Ik vind het nu ook wel vreemd hoor Nanuke. Zeker het idee dat ieder uitje met ons gezinnetje het laatste kan zijn zonder kleine broer. Ik word er gewoon emotioneel van af en toe :')
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_173827238
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 12:21 schreef Nanuke het volgende:
Waar ik vorig weekend nog enorm genoot van een van de laatste weekenden met z'n tweeën en me niet kon voorstellen dat baby zich daartussen zou gaan bevinden, voelt het nu zelfs gewoon gek om nog met z'n twee te zijn. Heel gek hoe dat zo ineens kan veranderen. :@
Kan ik mij voorstellen. Het kan elke dag je leven definitief veranderen. Ik zou er ook wat onrustig van worden.
Zo spannend!

Hier bleken mijn ouders met manlief plannen gemaakt te hebben voor Kerst. Althans, ideeen opgedaan. Het idee dus dat als de baby er al is, ze bij ons thuis Kerst willen komen vieren.
Is de baby er nog niet, dan hopen ze dat wij komen.
Ik heb nog zoiets van: kerstplanning...die ga ik nog niet eens maken. Ik ga sowieso met een verse baby niet de deur uit en heb ook geen zin echt urenlang visite te hebben terwijl de Kraamzorg ook nog ergens loopt (misschien) en ik ook voldoende moet rusten/slapen.
Ga dus niets vastleggen verder. Dat wordt tegen die tijd ook wel spannend. :)

Wat zouden jullie daarmee doen?

[ Bericht 1% gewijzigd door vencodark op 17-09-2017 13:28:52 ]
pi_173827700
Oei Venco, dat is een lastige. Ik moest even nagezoeken wanneer je UD is, maar eh, ja, lastig. Ik zou t allereerst denk ik niet zo kunnen waarderen dat mensen daar al ideeën over aan het uitwisselen zijn zonder mij erbij te betrekken. En verder zou ik vooral bekijken hoe je je dán voelt. Als je je goed voelt, kan je overwegen kerst ergens anders te vieren. Ook afhankelijk van hoe ver je daarvoor weg moet, denk ik. Maar als je dan met verse baby zit, zou ik écht geen zin hebben in mensen over de vloer.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_173828502
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2017 13:33 schreef Nanuke het volgende:
Oei Venco, dat is een lastige. Ik moest even nagezoeken wanneer je UD is, maar eh, ja, lastig. Ik zou t allereerst denk ik niet zo kunnen waarderen dat mensen daar al ideeën over aan het uitwisselen zijn zonder mij erbij te betrekken. En verder zou ik vooral bekijken hoe je je dán voelt. Als je je goed voelt, kan je overwegen kerst ergens anders te vieren. Ook afhankelijk van hoe ver je daarvoor weg moet, denk ik. Maar als je dan met verse baby zit, zou ik écht geen zin hebben in mensen over de vloer.
Ik was naar werk en mijn ouders kwamen onze zoon thuisbrengen na een nachtje logeren. Blijkbaar kwam het toen ten sprake dus ik vind het niet erg verder. Zijn gewone gesprekken.
Mijn ouders en schoonouders wonen allemaal in ons dorp dus je bent zo heen en weer.
Als kraambezoek zijn ze natuurlijk gewoon welkom maar niet om echt uuuren achtereen Kerstviering te doen als de baby er net is (ik bedoel, hoe oud kan ze zijn. :P ).
Ik wil simpelweg geen plannnen maken want ik weet totaal niet hoe ik er tegen die tijd over denk.
Misschien voel ik mij top en kan ik best even weg maar niet mét baby. Dan blijf ik sowieso thuis.
pi_173829804
Nouja, dat is dus een beetje wat ik bedoel. Jij bent degene met dan baby, of die nou nog in de buik zit of niet. Dan ben jij ook degene die daar uiteindelijk het meeste over te zeggen heeft toch? Kraamvisite is wel even wat anders dan kerstviering. Ik zou hooguit zeggen dat als je je goed voelt en de baby nog niet geboren is, je wel naar hun toe wilt. Maar vooral niet teveel vastleggen is het handigst denk ik.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_173830457
Zie je dan wel toch? Je hebt iig een uitnodiging :). Het is nog maar september.
pi_173831482
Het eerste wat ik over kerst heb geroepen toen ik zwanger was, is dat ik dit jaar geen kerst vier. Iedereen is welkom (directe familie heb ik het over dan he), maar ik vier niks. Volgens mij heeft dat uitgepakt dat mijn ouders en schoonouders langskomen en voor ons koken. Vind ik prima. Situatie is (hopelijk) wel iets anders, ik verwacht de kraamweek met kerst al achter de rug te hebben. Maar in het ergste geval beval ik rond kerst. Zien we dan wel weer.

Beetje vroeg om over na te denken misschien, maar ik ben gék op kerst. Ik vind het ook onwijs jammer dat we dit jaar geen ruimte voor een kerstboom hebben met de box die er dan staat. Ik heb wel al bedacht waar ik dan kerststukken neer ga zetten. :')
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_173831670
Ik maak ook nog geen plannen voor kerst, ook al ben ik een maand er voor uitgerekend. Ik kijk tegen die tijd hoe het met mij en frummel gaat na de bevalling denk ik en dan kunnen we vast wel ergens aansluiten.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  zondag 17 september 2017 @ 15:43:16 #58
319308 Tink89
To live is to dance
pi_173831816
Mijn broer heeft vorig jaar ook gewoon heel hard geroepen 'wij maken geen plannen'. Uiteindelijk zijn ze lekker thuis gebleven, de baby's waren toen net een weekje uit het ziekenhuis en iedereen vond dat helemaal prima.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_173832882
Uitgerekend op 1 januari, dus hier ook een kwestie. Gewoon aan zowel mijn mams en broertje en mijn schoonfamilie laten weten dat kerst vieren in elk geval niet bij ons thuis plaats gaat vinden en dat we graag bij anderen langskomen maar wel onder alle mogelijke voorbehouden. Ik wens nul verplichtingen en iedereen snapte dat heel goed. :)

Wordt even wennen, want al jaren orkestreer ik een uitgebreid, veelgangig kerstdiner met dertien man schoonfamilie waarbij ik zelf een paar gangen voor mijn rekening neem, maar dit jaar mogen ze het helemaal zelf doen. :7
Let me see you stripped down to the bone
pi_173832957
Ik zou ze lekker plannen laten maken venco en tzt je eigen plan trekken. Valt nu toch nog niks over te zeggen.

Softievk van Malteser *O* Wat fijn! Heel goed dat je het hebt besproken. En ik hoop dat je nog heel veel mooie echo's mag zien!

Wat gaaf van de kinderwagen DUMAN! Geweldig!!

Nanuke en LeSage, kan me jullie unheimische gevoel goed voorstellen. Maar jullie gaan vast een prachtige tijd tegemoet. O+

Op zoek naar een andere jas twist?
Dit, dat, alles.
pi_173838367
Ik roep ook al vanaf het begin van de zwangerschap dat ik de hele maand december oversla dit keer :P
Inderdaad om de simpele reden dat ik gewoon geen verplichtingen wil hebben (of het nu sinterklaas, kerst of oud en nieuw is).

Misschien loopt alles wel van een leien dakje en gaat het perfect met zowel baby als mij. Dan kunnen we alsnog ergens op visite, helemaal prima ^O^ maar uitgebreide kerstdiners sla ik graag even over dit jaar.

Stiekem lijkt het me heerlijk om gewoon de hele decembermaand lekker te cocoonen met z'n 4tjes O+ en alles lekker aan je voorbij te laten gaan

@Venco: weet niet of het met anderen ook nog een keer ter sprake komt, maar zou het in elk geval even goed afstemmen met je man, zodat jullie er hetzelfde over denken. Dat scheelt al veel denk ik. Kan me voorstellen dat hij er nu ook een beetje door overvallen werd.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_173838671
Mag ik u een korte vraag stellen?
Voelt de baby dat we seks hebben?
pi_173838725
Ja, maar daar geniet 'ie gelukkig wel van
pi_173838751
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 19:31 schreef Skittles het volgende:
Ja, maar daar geniet 'ie gelukkig wel van
De baby?
pi_173838866
Ja, wie anders?
pi_173838912
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 19:37 schreef Skittles het volgende:
Ja, wie anders?
Dus ik kan haar gerust lekker neuken zonder dat de kleine straks een deuk in zijn voorhoofd heeft?
pi_173838974
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 19:31 schreef Skittles het volgende:
Ja, maar daar geniet 'ie gelukkig wel van
:D O+

*terug in lurkstand
pi_173839017
De baby gaat er hooguit een beetje scheel van kijken.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_173839126
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 19:42 schreef Krisvc het volgende:
De baby gaat er hooguit een beetje scheel van kijken.
Fuck.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_173839190
That's what you get for making whoopie folks.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_173839527
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2017 19:46 schreef Skittles het volgende:

[..]

Fuck.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
_O- _O_
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_173839872
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2017 19:39 schreef 8777 het volgende:

[..]

Dus ik kan haar gerust lekker neuken zonder dat de kleine straks een deuk in zijn voorhoofd heeft?
Nooit biologie gehad zeker?
pi_173839939
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2017 19:39 schreef 8777 het volgende:

[..]

Dus ik kan haar gerust lekker neuken zonder dat de kleine straks een deuk in zijn voorhoofd heeft?
Of extra hard voor die leuke kuiltjes in de wangen.
pi_173840490
Mensen met een kuiltje in hun kin keken omhoog.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_173841158
en degene met kuiltjes in de rug lagen in een soort stuitligging ?
  zondag 17 september 2017 @ 21:53:55 #76
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_173842607
Skittles _O-
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_173843815
Dan heeft mijn dochter straks een schele blik met kuiltjes ben ik bang :+ _O-

Ik las laatst dat als de vrouw een orgasme krijgt dat de baby daar wel iets van meekrijgt, maar meer positief omdat er dan endorfine vrijkomt. Dus goed je best doen dan maar 8777 :P
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_173846235
Mijn lief kan gisterenavond eindelijk ons kind in mijn buik voelen schoppen! Hèhè. O+
Let me see you stripped down to the bone
  Moderator maandag 18 september 2017 @ 07:20:06 #79
382129 crew  Donna
pi_173846284
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 06:58 schreef minilot het volgende:
Mijn lief kan gisterenavond eindelijk ons kind in mijn buik voelen schoppen! Hèhè. O+
Jaaaa O+ Fijn zeg!

Ik ben ziek. Griep ofzo. M'n vriend heeft me aangestoken -O-
pi_173846322
Minilot, leuk is dat!

quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 07:20 schreef DonnaRush het volgende:

[..]

Jaaaa O+ Fijn zeg!

Ik ben ziek. Griep ofzo. M'n vriend heeft me aangestoken -O-
Beterschap!
pi_173846422
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 07:20 schreef DonnaRush het volgende:

[..]

Jaaaa O+ Fijn zeg!

Ik ben ziek. Griep ofzo. M'n vriend heeft me aangestoken -O-
Beterschap!
Protège moi de mes désirs.
pi_173846485
Beterschap DonnaRush!

Minilot wat leuk dat hij hem kan voelen *O*

Ik heb vanochtend de 4D echo, kan niet wachten tot ik mijn meisje weer kan zien O+
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_173846494
Tof minilot! O+

Beterschap Donna! :*

Nog 3 dagen werken en dan lekker een weekje vakantie! :s)
Daarna nog 4 weken werken, ben wel bang dat dat nog tegen gaat vallen van wat ik hier laatst las, maar overleven doen we het vast ;)

Edit: oh leuk rena! O+ Veel plezier!
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_173846495
@ rena:

Hopelijk laat ze zich zien! O+
Ze zeggen dat ze veel bewegen als je chocola eet. :P
Protège moi de mes désirs.
pi_173846790
Veel plezier vandaag, rena!
Beterschap, Donna. ;(.
Oh minilot, leuk is dat hè? O+.

Vanochtend in bed kroop mijn peuter nog even tegen me aan (dat kon, want ik hoef dus niet meer te werken :D Zo raar!). Zusje was heel druk, en hij voelde dat. Hebben we een heel gesprek gehad over dat Zusje zijn schoentjes wel aan mocht als ze buiten wilde spelen en dat hij zo graag zijn Duplonijlpaard aan haar wilde geven en zo. Ik smolt helemaal. O+.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_173847289
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 07:59 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
@ rena:

Hopelijk laat ze zich zien! O+
Ze zeggen dat ze veel bewegen als je chocola eet. :P
Mag ik nu alleen niet (te veel), dus misschien ga ik een partijtje tapdansen of zo voor ik er naar binnen ga :P Of een kop koffie vlak voor ik ga haha, of voelt de baby daar geen invloed van :')
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_173847310
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 08:32 schreef DevilsAndDust het volgende:
Vanochtend in bed kroop mijn peuter nog even tegen me aan (dat kon, want ik hoef dus niet meer te werken :D Zo raar!). Zusje was heel druk, en hij voelde dat. Hebben we een heel gesprek gehad over dat Zusje zijn schoentjes wel aan mocht als ze buiten wilde spelen en dat hij zo graag zijn Duplonijlpaard aan haar wilde geven en zo. Ik smolt helemaal. O+.
Oh wat vreselijk lief O+ Je eierstokken zouden er spontaan weer van gaan rammelen ;)
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_173847323
Oh wat lief DaD O+

Beterschap Donna, balen zeg!

Rena, wat is het verschil tussen een 4D en 3D-echo? Veel plezier!!

Bewegende baby van minilot O+ Wat bijzonder zeg!!

Nog maar heel even werken dus twist! Nice!!

Mijn nieuwe vriend droog beschuit en ik zijn aan het werk. Al lopen kokhalsen op de plee. Vannacht werd ik wakker en heb ik op een rijstwafel geknaagd. :') Maar, de afleiding van werk helpt wel. Let's gooo :7
Dit, dat, alles.
pi_173847428
Philo volgens is een 4D echo bewegend 3D echo beeld. Ofzoiets. Dus dat je het op film hebt eigenlijk en 3D is de foto. Dat crackers/soepstengels/rijstwafels knagen overal en altijd is herkenbaar haha, dat deed ik de eerste heel veel weken non stop.

DaD wat lief O+ O+

Beterschap voor Donna!

En *O* voor de bewegende baby van minilot.

Hoe gaat het met onze LLM's? :%
pi_173847441
Nohh DaD, zo schattig! O+ M. is hier ineens ook veel bezig met de baby. Wil graag kusjes geven en over mn vet babybuikje aaien. Noemt steeds alles op wat er eerst gaat gebeuren voor de baby komt. Eerst is hij zelf jarig, dan Sinterklaas, dan is het kerst en nog een aantal verjaardagen enz enz. Gisteren was ook hij erg geïnteresseerd in babynichtje, hij is dan zo lief met kusjes en aaitjes enzo, dan smelt ik echt O+
Alleen de luier verschonen duurde 'm te lang, hij wilde alleen maar een nat doekje aangeven :D

Beterschap Donna!

Veel plezier Rena.

Wij hebben 3 oktober de geslachtsecho, nog maar 2 weekjes. Ik kan echt niet wachten!
pi_173847470
4D is inderdaad bewegend beeld, heb het vorige week van een vriendin mogen zien en het is zo mooi O+
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_173847687
Rena, veel plezier met de echo. Ik hoop dat de baby er leuk bij ligt. Het lijkt me echt zo jammer om zo'n echo te doen en dat de baby dan niet meewerkt. :@

Ik vind al die verhalen over meelevende andere kinderen zo aandoenlijk. O+

Philo, ik hoop echt dat de misselijkheid snel beter wordt. :*
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_173847700
Hoe voel je je vandaag, Nanuke? *O*
Let me see you stripped down to the bone
pi_173847941
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 09:46 schreef Nanuke het volgende:
Rena, veel plezier met de echo. Ik hoop dat de baby er leuk bij ligt. Het lijkt me echt zo jammer om zo'n echo te doen en dat de baby dan niet meewerkt. :@
Ik ga haar straks streng toespreken 😈 :P Bij deze man schijn je te mogen terugkomen als ze er echt onmogelijk bij ligt. :)
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_173848281
Wat fijn, minilot!

En beterschap, Donna! En sterkte met de misselijkheid, Philo.

Ik ben er achter gekomen dat ik niet zo goed meer tegen slaaptekort kan. Dit weekend echt belachelijk slecht geslapen, en ik was echt een hormonster. Dat idee dat ik niet bij mezelf kon komen, op de een of andere manier.

Vandaag goed geslapen, en ik ben een ander mens....
pi_173848283
Wat bijzonder minilot!

Ah wat vervelend DonnaRush :( beterschap!

Veel plezier vandaag rena O+ hopelijk laat ze zich goed zien!

Wat lief DaD O+ om te smelten!

Sterkte met de misselijkheid Philo :*
pi_173848371
Wij hebben trouwens morgenavond de geslachtsbepaling! Ik ben zo benieuwd O+ Heb al een meisje en een jongen dus heel benieuwd wie er straks in de meerderheid zijn bij ons thuis!
En vandaag alweer 16 weken, gaat hard!
pi_173848463
Ik ben weer terug uit Limburg, superleuk weekend gehad. O+ Veel grotten gezien, peuter was danig onder de indruk. 'Donker!' :o

Minilot, wat leuk! Mijn man voelde de baby vanochtend ook voor het eerst.

Rena, veel plezier bij de echo!

DaD, wat ontzettend lief zeg, omg. Fijn dat hij er naar uitkijkt. Hier is de baby vooralsnog 'nee'.

Beterschap aan Donna, slechte timing zo. En Philo sterkte met de misselijkheid.

Vorige zwangerschap wist ik precies wanneer ik in welke week zat, ik moet het dit keer telkens opzoeken. :') Morgen alweer 19 weken, wtf. _O- En vrijdag alweer de 20 weken echo. Dude. Waar blijft de tijd.

Ik heb trouwens wel ontzettend veel zin in kerst, ik ben blij dat ik dat niet midden in mijn kraamtijd zit, eerlijk gezegd. We hebben nog geen plannen gemaakt maar we doet meestal iets met de opa's en oma's van Wolk.
pi_173848559
Lu, dat kan nog goed komen. S. riep maandenlang 'nee'! En gisteren ging hij treintjes laten rijden op de 'beeeeebie' O+

Meld, vanuit de wachtkamer van de vk. Avondje voorweeën gisteren, maar nu weer alles rustig -O-
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_173848667
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 10:55 schreef LeSage het volgende:
Lu, dat kan nog goed komen. S. riep maandenlang 'nee'! En gisteren ging hij treintjes laten rijden op de 'beeeeebie' O+
O+ O+ O+
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_173848737
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 10:49 schreef LuDann het volgende:
Vorige zwangerschap wist ik precies wanneer ik in welke week zat, ik moet het dit keer telkens opzoeken. :') Morgen alweer 19 weken, wtf. _O- En vrijdag alweer de 20 weken echo. Dude. Waar blijft de tijd.
Fijn dat jij het bijhoudt ;) En fijn van het leuke weekend O+

Minilot O+ Wat leuk dat hij het kon voelen. Vond dat vorige keer zo'n bijzonder moment, dat er een soort 'echt' contact was of zo.

Beterschap Donna :* en jij ook Philo, sterkte met de misselijkheid :*

Ik sla de vorige pagina even over geloof ik :')

DaD, wat superlief O+ Dan is er toch niks meer van je over? O+

En rena, veel plezier! :)
Make your own kind of music.
pi_173848768
Rena, wel supertof als dat zou mogen. Onze 20 weken echo en de eerste groeiecho waren echt drama omdat meneer niet wilde meewerken. :')

Songeur, spannend! Heb je een voorgevoel?

Minilot, ik voel me nog altijd wel okee. Mijn buik voelt alleen alsof het van binnen een hele grote blauwe plek is. Ik grap ook steeds tegen man 'hij moet eruit, er is geen plek meer om nog meer te groeien'. Ben erg benieuwd wanneer de baby het daar ook mee eens gaat zijn. :P
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_173849485
DaD, wat super lief O+

LuDann, fijn dat jullie een leuk weekend hadden. Het was nog bovenverwachting aardig weer in het zuiden.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_173849512
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 11:49 schreef Malteser het volgende:
DaD, wat super lief O+

LuDann, fijn dat jullie een leuk weekend hadden. Het was nog bovenverwachting aardig weer in het zuiden.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
oh malteser, wat fijn. Wat een top vk heb je daar zeg. En goed naar haar luisteren, he.
pi_173849532
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 11:49 schreef Malteser het volgende:
DaD, wat super lief O+

LuDann, fijn dat jullie een leuk weekend hadden. Het was nog bovenverwachting aardig weer in het zuiden.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat prettig dat je vk zo reageerde. Dat heb je nu nodig! En ontzettend goed van je dat je gebeld hebt! Ik hoop dat je straks een kloppend hartje ziet :*
pi_173849596
Malteser, wat goed dat je gebeld hebt en wat een fijne vk heb je!

Ik ben weer goedgekeurd. Er waren er al wat voorgedrongen, maar nu sta ik wel echt bovenaan de bevallijst, zei de vk :D
Vrijdag eventueel eerste strippoging, maar eerder bevallen mag wat mij betreft ook.
Heb jij daar al afspraken voor staan, Nanuke?
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_173849672
Malteser, wat een heerlijke reactie van de verloskundige. Ze heeft helemaal gelijk, echt naar luisteren hoor! Ik hoop dat het in elk geval even opluchting brengt. :*

LeSage, ik heb geen afspraken voor strippen nog. Ik heb woensdag weer een controle en ik verwacht dan wel wat te horen over hoe en wat de komende periode. Vind jij t ook zo spannend, deze periode? :@
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_173849858
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 11:49 schreef Malteser het volgende:
DaD, wat super lief O+

LuDann, fijn dat jullie een leuk weekend hadden. Het was nog bovenverwachting aardig weer in het zuiden.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat lief! O+ Ik hoop voor je dat je heerlijk kunt huilen en dat het je oplucht. :*

LuDann ik vergeet ook steeds in welke week ik precies zit en loop steeds een week achter. Als ik dan opzoek in welke week ik echt zit dan schrik ik van hoever dat al is. :D

DAD en LeSage wat leuk van jullie kleintjes! O+
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_173850593
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 12:06 schreef Nanuke het volgende:
Malteser, wat een heerlijke reactie van de verloskundige. Ze heeft helemaal gelijk, echt naar luisteren hoor! Ik hoop dat het in elk geval even opluchting brengt. :*

LeSage, ik heb geen afspraken voor strippen nog. Ik heb woensdag weer een controle en ik verwacht dan wel wat te horen over hoe en wat de komende periode. Vind jij t ook zo spannend, deze periode? :@
Ik vind het vooral irritant :') maar wachten, en je weet niet tot wanneer. En ik heb gewoon zoveel zin in de baby.
Spannend niet zo, maar dat komt omdat mijn hoofd denkt dat de bevalling een kopie gaat zijn van de eerste 8)7 terwijl ik heus wel weet dat het ook heel anders kan gaan lopen.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_173851519
Malteser, je VK klinkt als een hele fijne VK, hopelijk kan ze je een beetje geruststellen en wat rust geven :*

Ik mag woensdagavond terugkomen, want ons moppie lag te slapen en ze lag er niet goed voor. De meneer probeerde haar nog met wat duwen en porren wakker te krijgen, ik vond het bijna zielig voor de kleine :@

Dit was het beste; en toch ook al wel heel schattige resultaat;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  Moderator maandag 18 september 2017 @ 14:14:37 #111
382129 crew  Donna
pi_173851912
Wat een fijne reactie van je VK Malteser!

Ja deze timing is echt super. Eindelijk 2 dagen niet meer misselijk (en zonder medicijnen), word ik ziek. :')
pi_173853500
Ons kindje doet het nog! O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_173853574
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 15:40 schreef Malteser het volgende:
Ons kindje doet het nog! O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
*O* Wat goed dat je het hebt uitgesproken, en wat pakken ze het goed op.
pi_173853703
Rena, jammer dat ze er niet goed voor lag. Hopelijk woensdagavond meer geluk.

DonnaRush, beterschap.

Nanuke en LeSage, lijkt me best gek om zo over de UD heen te gaan. Jullie kindjes hebben het goed bij jullie!

Songeur, ga je het geslacht hier ook delen? En heb je een voorgevoel?
pi_173853743
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 15:46 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

*O* Wat goed dat je het hebt uitgesproken, en wat pakken ze het goed op.
Ja, echt heel lief. Kindje was trouwens enorm gegroeid. Tussen de echo van woensdag en vandaag zit feitelijk maar 5 dagen maar het verschil was 1 week en 2 dagen. Natuurlijk kan dat nog veranderen en niks officieel met deze termijn maar het groeit dus goed.
pi_173853761
Even klagen onder spoiler
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verder jompel ik mee voor Malteser *O*
pi_173853762
Wat fijn, Malteser! Sowieso dat je je hart kan luchten en van de groei!
pi_173853922
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 13:03 schreef LeSage het volgende:

[..]

Ik vind het vooral irritant :') maar wachten, en je weet niet tot wanneer. En ik heb gewoon zoveel zin in de baby.
Spannend niet zo, maar dat komt omdat mijn hoofd denkt dat de bevalling een kopie gaat zijn van de eerste 8)7 terwijl ik heus wel weet dat het ook heel anders kan gaan lopen.
Voor mij is het natuurlijk de eerste, dus ik heb echt geen idee hoe dat bevallen gaat lopen. Ook met oog op alle bijkomende dingen vanwege mij (en zijn) ziekte. En dan het idee dat er straks zo'n klein wezentje in onze armen ligt, ja, beetje spannend vind ik het wel. Maar net wat jij zegt, dat wachten is wel vervelend. Ik heb er ook gewoon heel veel zin in om hem te ontmoeten. O+
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_173853958
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_173854177
Songeur:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_173854286
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 15:40 schreef Malteser het volgende:
Ons kindje doet het nog! O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat goed dat je vk zoveel begrip toont! En fijn dat je baby het nog doet. O+

quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 13:55 schreef rena het volgende:
Malteser, je VK klinkt als een hele fijne VK, hopelijk kan ze je een beetje geruststellen en wat rust geven :*

Ik mag woensdagavond terugkomen, want ons moppie lag te slapen en ze lag er niet goed voor. De meneer probeerde haar nog met wat duwen en porren wakker te krijgen, ik vond het bijna zielig voor de kleine :@

Dit was het beste; en toch ook al wel heel schattige resultaat;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mag je wel appelsap? Heb gehoord dat dat ook werkt. Cafeïne ook. :P

quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 16:03 schreef Songeur het volgende:
Even klagen onder spoiler
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verder jompel ik mee voor Malteser *O*
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Protège moi de mes désirs.
pi_173854612
Malteser wat fijn dat je Verloskundige het zo oppakt. Een hele geruststelling dat kindje zo goed groeit.

Rena leuk dat je terug mag komen voor een nieuwe echo, hopelijk werkt de kleine dan wel mee.

Mabawa spannend geslachtsbepaling, heb jezelf een voorgevoel?

Nanuke en LeSage weet nog van de eerste dat het zo gek voelde overtijd gaan. Want het kan elk moment gebeuren, maar ook nog bijna 2 weken duren. Maar ging er wel vanuit dat de kleine te laat zou komen.

Songeur :* wat rot dat je je zo voelt.

Hier gisteren een drukke dag gehad, met als resultaat dat mijn heup in protest is gegaan. Veel pijn en strompel rond, bij houding veranderingen zit ik bijna tegen het plafond van de pijn. Hopelijk is het snel over, anders gaan het lange maanden worden met veel hulp. En dat voor iemand die graag alles in de hand heeft :'(
pi_173854924
Malteser dat klinkt als een geweldige vk! O+ Fijn dat je weer gerustgesteld bent en dat je vaker mag komen voor een echo!

:* Voor LeSage en Nanuke, overtijd lopen is gewoon echt niet fijn. Die dagen duurden toen zooooo lang bij mijn jongste.

Wij hebben vandaag een inimini blobje met een knipperend hartje gezien O+. Toch een eerdere echo gehad ivm onzekerheid. Nog geen enkele garantie natuurlijk maar voor nu ziet het er goed uit!
  Moderator maandag 18 september 2017 @ 17:13:25 #124
382129 crew  Donna
pi_173855047
*O* Fijn L0t..
Dat het er goed uit ziet is al zo fijn om te horen!
pi_173855096
Fijn Lot om een knipperend hartje te zien.
pi_173855122
L0t, gefeliciteerd! *O*
pi_173855224
Jaaa, hartjes!! O+ O+
Protège moi de mes désirs.
pi_173855266
Malteser, wat fijn dat alles zo goed eruit zag O+

Rena, gewoon woensdag nog een keer babyspieken! Eigenlijk niet echt een straf :D

Sethiwe, wat super balen dat je zo'n last hebt. Op tijd om hulp vragen en misschien langs een fysio?

L0t *O* een blobje O+

Bedankt voor de lieve woorden hier. Ik heb eerst lekker zielig lopen huilen vandaag, en daarna even een goede ronde met de hond gewandeld, dat luchtte op :)
Ik rekende ook op overtijd (zeker deze keer), en toch valt het dan vies tegen :')
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_173855585
L0t, wat fijn! *O*

Die onzekerheid is killing. Ik lees het hier zoveel. Wat doet dat toch veel met je. :* voor iedereen.
pi_173855704
L0t, wat fijn een kloppend hartje! Mooi he O+ *O*

Malteser, fijn dat jullie een mooi gegroeid kindje hebben gezien, een hele geruststelling he? O+

Duman, ik ga woensdag om een uur of 5 een bak koffie drinken, kijken of ze dan wel wakker blijft haha :P Maar ik merk sowieso dat ze in de middag en avond actiever is dan in de ochtend dus ik gok dat we woensdagavond meer kans maken :)

Sethiwe, dat klinkt vervelend, let je wel op dat de klachten niet erger worden? Heb je een staand beroep? Wat bij mij nu best helpt is een babybelt, dat ondersteunt mijn buik. Wanneer ben je uitgerekend?

LeSage, ik vind het ook geen straf om nog een keer te kijken, ik vond haar zo lief vanochtend, ik ben zo verliefd O+

Hoop dat jij en Nanuke snel jullie kleintjes in je armen mogen sluiten!

Ik ben weer goedgekeurd bij de VK, bloeddruk goed en ik was weer een halve kilo afgevallen, ik ga echt op en neer momenteel :') Maar zolang het kind goed gaat maken we ons niet druk. Heb ook de prik voor rhesus gehad, was niet prettig, ik haat spuitjes :X
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_173856554
Songeur, echt bellen hoor! Misschien kunnen ze je net weer even die zekerheid geven die je nu mist :*

Malteser wat een lieve en fijne vk! Heel goed dat je gebeld hebt en dat ze je zo fijn helpen O+ .

L0t! Wat een fijn nieuws! Hoe ver ben je nu? Een knipper! O+


Overtijd loop dames, wachten is stom! De eerste 12 weken zijn jullie doorgekomen. De laatste dagen kunnen jullie ook *O*

En de rest ben ik vergeten! :')
clone - kloon - ke kapa
pi_173857273
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 17:55 schreef rena het volgende:

Sethiwe, dat klinkt vervelend, let je wel op dat de klachten niet erger worden? Heb je een staand beroep? Wat bij mij nu best helpt is een babybelt, dat ondersteunt mijn buik. Wanneer ben je uitgerekend?

Ik ben verpleegkundige, op onze afdeling is de zorgzwaarte redelijk hoog, veel tillen enzo.
Moet woensdag maar kijken of ik dat ga redden.

Ik heb nog amper een buik in de ochtend :') Heb nog niet eens verteld dat ik zwanger ben. Ben begin mei uitgerekend, termijn echo volgt nog.
pi_173858414
Lieve dames bedankt voor de reacties! :* Ik heb jullie (en ergens dus ook mn eigen) advies opgevolgd en de vk gebeld. Goed gesprek gehad en mocht morgen om 9u direct even komen voor een echo. Ik al wat opgeluchter. 20 minuten later gaat ineens de deurbel. Staat hij op de stoep met een Doppler. O+ Hij was toch in de buurt. Zo fijn even het hartje gehoord te hebben, helemaal gerustgesteld. Oh en mijn man en ik zijn ook weer vriendjes. :')

Lot, een hartje! *O*

LeSage en Nanuke; wachten duurt lang he? Overtijd lopen is gewoon niet leuk je kijkt zolang uit naar die datum en dan is het ineens geweest en dan wachten. Ik weet zeker dat jullie binnen 2 weken jullie baby in handen hebben O+ :+
pi_173858500
Wat goed, Songeur! En wat een lieve VK heb je! Nu hopelijk nog een fijn en rustig avondje met je man ervan maken. Heb je morgen alsnog de pretecho?
pi_173859187
Ook al zo'n lieve vk Songeur! Fijn dat je even het hartje kon horen!

Dank voor de jompels! O+
Zou nu ongv 6+5 zijn wat maar 1 dagje scheelt met mijn eigen berekening dus dat is prima :).

Ohh, hoe blij ik ook ben met de zwangerschap: ik zie er echt enorm tegenop. Vond het vorige keer ook al behoorlijk zwaar met een kind erbij en nu heb ik er al 2 rondlopen :X. Voornamelijk het gedeelte van nooit rust hebben vind ik echt moeilijk. Ik weet ook dat ik het heus kan en dat het goed komt maar soms vliegt het me echt aan dat dit nog een maand of 8 gaat duren. Hebben andere 3e (of 2e, 4e etc) keer moeders dat ook?
pi_173859909
Malteser en Songeur, fijne vk's hebben jullie! Fijn om even echt geruststelling te krijgen! En Songeur, heb jij een mannelijke vk? Die heb je volgens mij ook echt nauwelijks.

LaSage en Nanuke, spannende dagen zo! Ben heel benieuwd wanneer we nieuws krijgen van jullie! En Nanuke, wat hebben jij en je kindje voor ziekte? Ik heb dat niet meegekregen. Negeer m'n vraag vooral als je niet wil zeggen zo hoor.

L0t, hartje jee *O*

En verder weet ik het niet helemaal meer (haat aan mobiel fokken en proberen te onthouden wat iedereen zegt :N )

En verder heb ik vandaag met man bedje en commode in elkaar gezet, begint wel echt te worden zo hoor met een half ingerichte kamer O+ Kinderwagen is er ook inmiddels (tweedehands voor weinig gekregen van kennissen). Ik begin me steeds meer te realiseren dat het echt gaat gebeuren, dat we hier straks echt een klein lief jongetje thuis hebben :D
pi_173860119
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 20:32 schreef L0t.. het volgende:
Ook al zo'n lieve vk Songeur! Fijn dat je even het hartje kon horen!

Dank voor de jompels! O+
Zou nu ongv 6+5 zijn wat maar 1 dagje scheelt met mijn eigen berekening dus dat is prima :).

Ohh, hoe blij ik ook ben met de zwangerschap: ik zie er echt enorm tegenop. Vond het vorige keer ook al behoorlijk zwaar met een kind erbij en nu heb ik er al 2 rondlopen :X. Voornamelijk het gedeelte van nooit rust hebben vind ik echt moeilijk. Ik weet ook dat ik het heus kan en dat het goed komt maar soms vliegt het me echt aan dat dit nog een maand of 8 gaat duren. Hebben andere 3e (of 2e, 4e etc) keer moeders dat ook?
Jaaa, zoveel anders dan bij de eerste nu. En dan heb ik er pas 1 rondlopen. Het is gewoon veel vermoeiender, je kunt veel minder je rust pakken. En op de dagen dat S. nu bij een oma is mis ik hem dan weer ontzettend :') het is ook nooit goed...
Je moet maar zo denken: je hebt het al twee keer geflikt, deze keer gaat dat gewoon weer lukken! :*
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_173860464
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 20:32 schreef L0t.. het volgende:
Ook al zo'n lieve vk Songeur! Fijn dat je even het hartje kon horen!

Dank voor de jompels! O+
Zou nu ongv 6+5 zijn wat maar 1 dagje scheelt met mijn eigen berekening dus dat is prima :).

Ohh, hoe blij ik ook ben met de zwangerschap: ik zie er echt enorm tegenop. Vond het vorige keer ook al behoorlijk zwaar met een kind erbij en nu heb ik er al 2 rondlopen :X. Voornamelijk het gedeelte van nooit rust hebben vind ik echt moeilijk. Ik weet ook dat ik het heus kan en dat het goed komt maar soms vliegt het me echt aan dat dit nog een maand of 8 gaat duren. Hebben andere 3e (of 2e, 4e etc) keer moeders dat ook?
Ik herken dat wel l0t! Bij de 2e zwangerschap was de oudste ook al wel zelfstandiger dan de jongste nu is. Ik kon de oudste toen wel laten spelen in onze slaapkamer zodat ik zelf een tukkie kon doen maar dat zie ik nu niet gebeuren. Ik hoop vooral dat mijn hormonen en slaapgebrek tegen het einde het nog trekken, ik heb bij de zwangerschap van de 2e best wat strubbelingen gehad met de oudste. Ik hoop dat het nu wat meer in harmonie gaat.
We gaan het zien O+
clone - kloon - ke kapa
pi_173861082
Een hartje voor l0t! *O*

Songeur, wat een lieve vk heb je! Superfijn dat je weer even gerustgesteld bent. :*

Elliebell, ik heb het syndroom van WHIM, een erfelijke immuunstoornis die ik helaas ook doorgegeven heb aan ons kindje. Het uit zich met name in een ernstig tekort aan witte bloedcellen, waardoor er dus zowel voor de baby als voor mij allerlei voorzorgsmaatregelen en dergelijke liggen.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_173861824
Nanuke, dat klinkt heftig! Extra spannend daardoor allemaal dus. Zeldzame ziekte ook volgens mij als ik het zo google?
pi_173861832
Wij zijn vanavond naar de informatieavond van het ziekenhuis geweest, interessant en angstaanjagend tegelijkertijd met alles over de "wat als" situaties :P Hele nette kraamsuites, gaat hopelijk goedkomen tegen die tijd :)
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_173862648
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 22:03 schreef elliebell het volgende:
Nanuke, dat klinkt heftig! Extra spannend daardoor allemaal dus. Zeldzame ziekte ook volgens mij als ik het zo google?
Vrij zeldzaam ja, en de mate van uiting verschilt ook erg per persoon.
Het is vooral heel dubbel. Van mezelf sta ik er eigenlijk heel nuchter en relaxt in. Maar al die onzekerheid en dingen die op de achtergrond aanwezig zijn maken het wel lastig om er helemaal ontspannen in te gaan. Zo willen ze bijvoorbeeld inleiden liever niet, omdat dit de kans op hulpgrepen vergroot (vacuümpomp etc) en dat zijn nou juist de dingen die niet mogen door de kans op complicaties voor het kind. Dus stel dat er een situatie ontstaat waarin ze iets moeten gaan doen, wordt dat al gauw een keizersnede. En dat is eigenlijk ook niet wenselijk omdat dat voor mij weer allerlei risico's oplevert... Spannend dus ja, zeker met alle tijd om hierover na te denken en het idee dat elke dag dat hij langer blijft zitten, ook de kans op inleiden vergroot. Ik vind het soms best wel wat om rustig te handelen. :X
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_173863090
Dat kan ik me goed voorstellen. Zonder medische problemen lijkt het me allemaal al enorm spannend, maar voor jou dus helemaal. Knap dat het je toch wel lukt er over het algemeen relaxed om te staan, maar heel begrijpelijk dat dat minder goed lukt naarmate je verder over tijd gaat. Ik duim voor een snelle, spontane start van je bevalling en zo min mogelijk complicaties!
  Moderator dinsdag 19 september 2017 @ 00:09:35 #144
382129 crew  Donna
pi_173864067
Ho oops. Ruzie met mn telefoon en postte per ongeluk een stomme emoticon.
pi_173865097
Ik ben wel bijgelezen maar ben bijna alles weer vergeten. Ik doe een poging.

Malteser, wat ontzettend fijn dat je zo serieus wordt genomen. En je knipperende boontje. O+

L0t, ook een knipper. Ik heb geen idee hoe een derde zwangerschap moet zijn. Ik vind een tweede al best intensief.

Nanuke, dat maakt het overtijd lopen allemaal alleen maar spannender. Ik duim voor een spontane bevalling op korte termijn.

LeSage, smeer jalapeño pepers op een ananashart omwikkeld met een pannenkoek en eet die terwijl je seks hebt op de trap. Grof geschut inzetten. :P

Songeur, wat een onwijs lieve vk! Ik hoop dat je zorgen even weg zijn. :*

Rena, fijn dat je nog een keer mag spieken. Ik vind het met deze termijn altijd een beetje enge echo's. :@

Hier valt werken na m'n vakantie een beetje tegen. Inclusief deze week hoef ik nog maar 6 weken, maar ik wil niet meer. Het besef dat er echt weer een klein babietje komt, komt steeds meer.
Alles is steeds meer geregeld. Kaartje is uitgekozen. Naam hebben we al eeuwen. L.'s nieuwe kamer is bijna klaar zodat de babykamer weer babykamer kan worden. Kleertjes zijn uitgezocht en gesorteerd. L.'s oude kleding is naar een weeshuis in Polen. Ik wil lekker regelen, niet werken. :P
Want het leven is niet meer dan een sprookje
  dinsdag 19 september 2017 @ 09:04:32 #146
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_173865816
Nanuke, ik had helemaal niet meegekregen dat je dat ziektebeeld had... overijd gaan is nooit leuk, maar nu extra spannend :/.

Songeur, goed dat je gebeld hebt! En wat een lieve vk heb je! O+

Verder zag ik een knipper en goede echo's enzo!
Rena, ik hoop dat mevrouw er volgende meer beter voor ligt...

Hier ook een derde zwangerschap, maar ik heb het geluk dat ik af en toe tegen mijn dochters kan zeggen: "zoek het uit, mama gaat even liggen" :+. Met kleintjes is dat natuurlijk wel anders.

Vannacht maar 1x uit bed geweest on te plassen en voor de rest aan 1 stuk geslapen. Heerlijk!
En vandaag alweer 34 weken! :o
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_173866127
Kris, thanks voor de tips, maar ik sla even over :')

Nanuke, ik wist wel van je ziekte, maar niet dat overtijd lopen een risico was. Ik hoop dat je alsnog snel gaat bevallen, ik wacht nog wel even dan ;)

LadyS, dat is wel een voordeel van wat oudere kinderen ja! De mijne luistert daar niet naar en gaat dan gewoon de hondenbak leegeten ofzo. Ik had ook al zo goed geslapen, heerlijk hè?
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_173866587
Krisvc, ik herinnner me nog maar al te goed die laatste maand voor verlof. Het is niet dat het fysiek te zwaar is of te belastend in z'n algemeen maar gewoon dat allesoverheersende 'ik heb geen zin meer'-gevoel. Ik hoop dat de weken snel gaan voor je! :*

LadyS, fijn he zo'n goede nacht! Ik heb voor t eerst in 2 weken of zo niet uren lang wakker gelegen. Ik voel me gelijk een stuk lekkerder.

Elliebell, ladyS, krisvc en LeSage, dank voor de lieve woorden. Ik probeer het zoveel mogelijk van me af te zetten, baby komt wanneer hij komt. Alle extra vetjes die hij nu groeit zijn wel weer goede weerstand voor als hij er is. Uiteindelijk heb ik er geen invloed op, dus ik probeer maar relaxt te blijven en vertrouwen te hebben dat het wel goed gaat komen. En zo niet zijn alle voorbereidingen er niet voor niets, toch?
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_173867042
L0t, hier natuurlijk pas een tweede kindje onderweg maar ik vind de dagen thuis met Twix icm het vele spugen en de vermoeidheid die hoort bij het eerste trimester best pittig. En dan pas ik vandaag ook nog op een meisje van 5 maanden. Dus heb er vandaag wel twee. Nou is dat een heel makkelijk meisje maar ik duim heel hard dat ze vanmiddag even tegelijk slapen. Ik lag er gisteren voor 21.00 uur in maar ben zo moe.

Nanuke, spannend hoor. Hopelijk verloopt alles zonder complicaties.

Songeur, wat fijn van je VK!

Kris, goede tips wel voor de LLM.... :)
pi_173868317
Ik heb mijn kloon maar eens afgestoft om me hier te melden :P Ben net zwanger. Vorige zwangerschap is met een week of 8 in een miskraam geeindigd, dus vind het allemaal nogal spannend op het moment :') Misschien hier maar wat kletsen om de moed erin te houden w/
pi_173868388
Welkom! Hopelijk mag je nog laaaang genieten. O+

Net vliegtickets geboekt. Gelukkig kon ik nog op 2C en 2D zitten (beiden eerste rij), dus lekker vee beenruimte en vaak naar het toilet. 😂
Protège moi de mes désirs.
pi_173868430
Nanuke, wat heftig zeg :o Ik had geen idee dat je dat had. Hopelijk komt die kleine gauw en zonder complicaties ter wereld :*

CrazyPrincess, van harte gefeliciteerd! Ik duim voor een voorspoedige zwangerschap voor jou :*

Ik weet sinds vandaag dat ik nog maar tot 14 oktober hoef te werken :) Wist al die week maar niet welke dag. Lekker vooruitzicht, hoewel ik het werken nog niet echt zat ben.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_173868485
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 22:43 schreef Nanuke het volgende:

[..]

Vrij zeldzaam ja, en de mate van uiting verschilt ook erg per persoon.
Het is vooral heel dubbel. Van mezelf sta ik er eigenlijk heel nuchter en relaxt in. Maar al die onzekerheid en dingen die op de achtergrond aanwezig zijn maken het wel lastig om er helemaal ontspannen in te gaan. Zo willen ze bijvoorbeeld inleiden liever niet, omdat dit de kans op hulpgrepen vergroot (vacuümpomp etc) en dat zijn nou juist de dingen die niet mogen door de kans op complicaties voor het kind. Dus stel dat er een situatie ontstaat waarin ze iets moeten gaan doen, wordt dat al gauw een keizersnede. En dat is eigenlijk ook niet wenselijk omdat dat voor mij weer allerlei risico's oplevert... Spannend dus ja, zeker met alle tijd om hierover na te denken en het idee dat elke dag dat hij langer blijft zitten, ook de kans op inleiden vergroot. Ik vind het soms best wel wat om rustig te handelen. :X
Lijkt me inderdaad erg stressvol! Hopelijk komt je kleine snel en gebeurt dat allemaal zonder complicaties. *;
Protège moi de mes désirs.
pi_173868536
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2017 10:35 schreef Malteser het volgende:
L0t, hier natuurlijk pas een tweede kindje onderweg maar ik vind de dagen thuis met Twix icm het vele spugen en de vermoeidheid die hoort bij het eerste trimester best pittig. En dan pas ik vandaag ook nog op een meisje van 5 maanden. Dus heb er vandaag wel twee. Nou is dat een heel makkelijk meisje maar ik duim heel hard dat ze vanmiddag even tegelijk slapen. Ik lag er gisteren voor 21.00 uur in maar ben zo moe.
Kan je alvast oefenen. :D De vermoeidheid heb ik ook heel erg. Word helemaal gek van mezelf.
Protège moi de mes désirs.
pi_173868688
Welkom CrazyPrincess! Gefeliciteerd :)
pi_173869135
Welkom CrazyPrincess! Gefeliciteerd! Heb je al kinderen of is dit je eerste? En al een echo gehad?
Spannend zijn die eerste weken hè!
pi_173869761
Dank allemaal O+

Dit wordt de tweede Malteser. Morgen een tweede bloedtest in het ziekenhuis (ik krijg een beetje hulp) en als dat goed is (gestegen ten opzichte van maandag) dan wordt er en echo gepland. Jij bent ook nog niet heel ver zie ik. De eerste weken/maanden zijn zeker spannend. Jouw eerste kindje?

Heb me net wel weer bij de verloskundige aangemeld. Ik wil gewoon positief zijn :') :D
pi_173870666
CrazyPrincess welkom en gefeliciteerd!
Elliebel: er is idd 1 mannelijke vk bij mijn praktijk. Ik moest er ff aan wennen, maar hij is zo enthousiast en lief dat dat snel ging.

Oh en lot, ik herken het! Zwanger van de derde nu. Ik heb het geluk dat mijn oudste naar school gaat maar het is soms best veel. De eerste weken lag ik gewoon om half 8 op bed. Niet erg gezellig maar werkte wel.

Vandaag betere dag, ben aan het aftellen tot de echo vanavond. Bij vorige zwangerschappen had ik echt een gevoel. Nu vraagt iedereen wat wordt het? Jaaa meisje, nee toch jongen nee ik denk meisje.
pi_173873622
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2017 13:10 schreef CrazyPrincess het volgende:
Dank allemaal O+

Dit wordt de tweede Malteser. Morgen een tweede bloedtest in het ziekenhuis (ik krijg een beetje hulp) en als dat goed is (gestegen ten opzichte van maandag) dan wordt er en echo gepland. Jij bent ook nog niet heel ver zie ik. De eerste weken/maanden zijn zeker spannend. Jouw eerste kindje?

Heb me net wel weer bij de verloskundige aangemeld. Ik wil gewoon positief zijn :') :D
Nee, klopt. Ik ben ruim 8 weken nu. Wel al twee echo's gehad, vanwege eerdere miskramen. We hebben een zoon van net 2.
pi_173873731
CrazyPrincess, welkom!

Songeur, spannend! Ben benieuwd :D

L0t, ik heb er "nog maar" eentje rondlopen maar ik herken het ook hoor, zeker het eerste trimester. Nu gaat een dag alleen met de bijna-peuter prima en ben ik 's avonds gelukkig niet meer bekaf. Maar ik vond die eerste paar weken behoorlijk pittig.

Malteser, zijn de kindjes nog tegelijk gaan slapen?
pi_173873806
Gefeliciteerd, CrazyPrincess!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_173873948
Wat een fijne vk's lopen er toch rond! O+ Word gewoon helemaal blij van jullie verhalen :D

Overtijd lopen is ook gewoon echt irritant...of nou ja, vooral het niet-weten eigenlijk. Fysiek ging de vorige zwangerschap me prima af (en deze voorlopig ook), maar dat constante "zou-het-vandaag?" gevoel was ik al snel beu :{w
:* voor de llm's dus!

Ik heb vrij lang volgehouden dat een tweede zwangerschap heus niet anders was dan een eerste, maar merk nu toch wel duidelijk verschil als er al eentje rondloopt :+
Kan ook te maken hebben met d'r peuterbuien uiteraard ;)

Vanavond groeiecho, ben benieuwd hoe ons mannetje groeit en hoe-ie ligt enzo! O+
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_173874526
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2017 17:11 schreef OliviaIsTaken het volgende:
CrazyPrincess, welkom!

Songeur, spannend! Ben benieuwd :D

L0t, ik heb er "nog maar" eentje rondlopen maar ik herken het ook hoor, zeker het eerste trimester. Nu gaat een dag alleen met de bijna-peuter prima en ben ik 's avonds gelukkig niet meer bekaf. Maar ik vond die eerste paar weken behoorlijk pittig.

Malteser, zijn de kindjes nog tegelijk gaan slapen?
Ja, haleluja! Niet precies tegelijk maar tussen 13.05 uur en 14.35 uur sliepen ze allebei :).
pi_173874559
Wie mag er bij jullie bevalling zijn dames? Alleen je vent of bijvoorbeeld ook je moeder, zus nicht enzovoort?
pi_173874682
Bij mij was het mijn vriend en enzovoort.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_173874690
Sorry, was even een inkoppertje.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_173874855
Alleen m'n man.

Pffff, ik heb de schrik er even goed in zitten. Ik ben net van de trap gegleden. Echt gegleden, niet gevallen zeg maar. Maar wel met m'n voet onder me geklapt. Terwijl ik L. vast had. Enige wat echt klappen heeft opgevangen is m'n enkel, buik heeft helemaal niks geraakt, L. is ook met de schrik vrij gekomen. Maar pfff, au. En arme, arme L. Die is onwijs geschrokken van mamma die pijn had. Baby heeft net flink m'n buik verbouwd, dus dat zit wel goed. Maar nu voel ik me helemaal invalide.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_173874906
Kris, wat akelig! Kan me voorstellen dat jullie erg geschrokken zijn. Fijn dat de baby meteen van zich heeft laten voelen.
pi_173874908
Wow, dat is schrikken!
pi_173874918
8777, mijn man, de gynaecoloog, de anesthesist, de verpleegkundige en de koffiejuffrouw.
pi_173874935
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2017 18:27 schreef Malteser het volgende:
8777, mijn man, de gynaecoloog, de anesthesist, de verpleegkundige en de koffiejuffrouw.
Maar geen moeders, zussen of je andere kind?
pi_173874938
Kris wat schrikken! Kan je nog wel op je enkel staan?

Ik ben onderweg naar de geslachtsecho!
pi_173874981
Ja, ik kan nog staan en lopen. Alleen m'n teen kan ik geen druk op zetten. Kan hem nog wel bewegen, dus niks gebroken. Banden hebben gewoon een optater gehad. En de wreef van m'n voet heeft een behoorlijke schaafwond. Vervelend en zal nog wel een paar dagen vervelend blijven gok ik.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
  dinsdag 19 september 2017 @ 18:32:34 #174
319308 Tink89
To live is to dance
pi_173875022
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 september 2017 18:27 schreef 8777 het volgende:

[..]

Maar geen moeders, zussen of je andere kind?
[/lurk]

Nee. Ik heb geen goede band met mijn moeder en mijn jongere zusje is nog erg jong en bovendien autistisch en ze woont ver weg. Ik wil me op dat moment niet druk maken om haar of nog iemand gaan regelen die haar komt brengen ofzo. Er is hier dus niemand bij behalve medici en mijn man. Co-assistenten enzo vind ik dan wel weer allemaal prima.

[lurk, want heul nog niet zwanger helaas]
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_173875068
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 september 2017 18:27 schreef 8777 het volgende:

[..]

Maar geen moeders, zussen of je andere kind?
Nee, buiten mijn man en het medisch personeel niemand.
Dus ook geen moeders, zussen, tantes, nichtjes en ook geen vaders, broers, ooms en neefjes.
pi_173875084
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 september 2017 18:28 schreef Songeur het volgende:
Kris wat schrikken! Kan je nog wel op je enkel staan?

Ik ben onderweg naar de geslachtsecho!
Spannend!!!! *O* of *G*
pi_173875113
Ik wil ook alleen mijn man en medisch personeel naast me hebben bij de bevalling hoor. Je kind is toch pas een puber als ik het goed begreep, 8777? Waarom zou je haar er bij willen hebben?

Songeur, veel plezier bij de echo!!!

Twist, veel plezier bij de groeiecho. Ik weet eigenlijk niet of ik die nog krijg, bij de laatste afspraak is er niks meer over gezegd :? Maar de gynaecoloog heeft donderdag ook nog wat metingen gedaan dus misschien heeft ze die wel doorgeseind. VK zei gister dat de kleine een groot hoofd heeft, fijn :')
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_173875132
Kris, wat schrikken :o Zoiets lijkt me zo eng met een zwangere buik en dan ook nog de andere kleine in je armen :{ Beterschap! :*
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  Moderator dinsdag 19 september 2017 @ 18:43:55 #179
382129 crew  Donna
pi_173875189
Alleen m'n vriend gaat bij de bevalling zijn. En de VK en wellicht nog wat medisch personeel.

Geen andere familieleden.
pi_173875210
Dochter vroeg het aan m'n vriendin, voor mij hoeft het niet.
pi_173875655
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2017 18:45 schreef 8777 het volgende:
Dochter vroeg het aan m'n vriendin, voor mij hoeft het niet.
Jij vraagt werkelijk álles op FOK! he?
pi_173875878
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 september 2017 17:58 schreef Malteser het volgende:

[..]

Ja, haleluja! Niet precies tegelijk maar tussen 13.05 uur en 14.35 uur sliepen ze allebei :).
Ah, fijnnnn!
pi_173875901
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 16:55 schreef Sethiwe het volgende:
Mabawa spannend geslachtsbepaling, heb jezelf een voorgevoel?

Hier gisteren een drukke dag gehad, met als resultaat dat mijn heup in protest is gegaan. Veel pijn en strompel rond, bij houding veranderingen zit ik bijna tegen het plafond van de pijn. Hopelijk is het snel over, anders gaan het lange maanden worden met veel hulp. En dat voor iemand die graag alles in de hand heeft :'(
Ik heb echt werkelijk geen idee. Ben er zo eentje die gewoon denkt "Feitelijk kan het allebei" We wachten dus geduldig O-) af.
Balen zeg van je heup. Gelijk maar hulp inschakelen om erger te voorkomen? Vorige keer ook veel last van gehad?

L0t. Wat fijn een hartje!!! O+

Malteser wat ontzettend fijn dat je vk zoveel begrip toont en je de ruimte geeft om je te laten spuien.

Welkom CrazyPrincess!

Songeur spannend!!

Als het lukt zal mijn beste vriendin bij de bevalling zijn. Ze is echt een supergoede steun voor me en heb tijdens de vorige bevalling gemerkt dat ik echt afleiding nodig heb. Vriend kan dat op die manier gewoon niet bieden en dat neem ik hem ook niet kwalijk.
Daarnaast is het voor 99% zeker dat zij nooit kinderen zal krijgen want dat wil ze niet, maar ze is wel heel betrokken en geïnteresseerd in alles wat er nu speelt. Ze voelde zich vereerd en daar was ik erg blij mee want vond het heel spannend om het te vragen.
Ik was helemaal emo en uiteindelijk zaten we samen te janken :') En ik was toen nog niet eens zwanger, het was kort nadat we besloten hadden om de implanon te verwijderen

Én ze gaat plaatjes schieten! Ik heb de vorige keer zoveel gemist, dat wil ik nu echt niet meer.

Het voelt in ieder geval heel speciaal om het met haar te delen O+

Vriend is er wel bij trouwens hoor. En de verloskundige en verpleegkundige. Hopelijk dit keer niet m'n gyn.
pi_173876100
Kris, wat schrikken! Gelukkig dat je nog enigszins oké terecht kwam en niet vol op je kind op de arm of kind in de buik, maar je zal vast wel even natrillen!

Ik twijfel over de aanwezigheid van een vriendin (die fotograaf is) tijdens de bevalling. Ik zou het heel leuk vinden om mooie sfeerfoto's van zo'n speciaal moment te hebben. Ik weet dat ik niks aan mijn man heb tijdens de bevalling (ligt niet aan hem, maar ik heb zelf gewoon geen behoefte aan aanraking of afleiding) dus als zij er is heeft hij ook nog een beetje aanspraak van iemand :')
Maar hoe doe je zoiets praktisch gezien? Je weet natuurlijk niet wanneer je bevalt en hoe lang het duurt. En ik zou heel graag mooie foto's willen hebben van het moment dat mijn oudste de baby ontmoet, maar straks duurt dat ook nog uren na de bevalling en ik kan niet van haar verwachten dat ze zo lang bij ons blijft. Dus aan de ene kant zou ik het graag willen, aan de andere kant kan ik me nu al zorgen maken over de organisatie daarvan.

Heeft een van jullie hier ervaring mee? Ik heb het er kort met die vriendin over gehad en ze zou de bevalling graag meemaken én fotograferen maar heeft verder ook geen ervaring met geboorte-fotografie en de praktische kan daarvan.
pi_173876522
We krijgen een O+ meisje O+
pi_173876598
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2017 20:02 schreef Songeur het volgende:
We krijgen een O+ meisje O+
*O* Een meerderheid aan dames bij jullie dus. Leuk!
pi_173876609
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2017 20:02 schreef Songeur het volgende:
We krijgen een O+ meisje O+
Wat leuk! *O*
Wat zei je gevoel op het laatste moment?
pi_173876622
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2017 20:02 schreef Songeur het volgende:
We krijgen een O+ meisje O+
Wat leuk!! O+ *O*
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_173876739
Kris, wat schrikken! Gelukkig voelt het verder wel goed met de baby!

Songeur *O* wat leuk, een meisje!

OIT, ik denk dat ze er dan gewoon bij kan zijn en foto's kan nemen zolang ze niet in de weg staat.

Vorige keer was vriend er bij. En een gynaecoloog van het ziekenhuis omdat er meconiumhoudend vruchtwater was, 1 of 2 assistentes en uiteindelijk ook nog een eigen verloskundige die zomaar langs kwam na een bevalling (om 2 uur 's nachts) en tot het einde is gebleven en foto's maakte O+
En de laatste 10 minuten van het persen kwam er een kinderarts, maar die bleef heel braaf achter een gordijntje staan :')
Ik neem deze keer weer vriend mee en wie er verder bij komen kan me niet zoveel schelen, als de baby er maar uit komt :D
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_173876940
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2017 19:35 schreef OliviaIsTaken het volgende:
Kris, wat schrikken! Gelukkig dat je nog enigszins oké terecht kwam en niet vol op je kind op de arm of kind in de buik, maar je zal vast wel even natrillen!

Ik twijfel over de aanwezigheid van een vriendin (die fotograaf is) tijdens de bevalling. Ik zou het heel leuk vinden om mooie sfeerfoto's van zo'n speciaal moment te hebben. Ik weet dat ik niks aan mijn man heb tijdens de bevalling (ligt niet aan hem, maar ik heb zelf gewoon geen behoefte aan aanraking of afleiding) dus als zij er is heeft hij ook nog een beetje aanspraak van iemand :')
Maar hoe doe je zoiets praktisch gezien? Je weet natuurlijk niet wanneer je bevalt en hoe lang het duurt. En ik zou heel graag mooie foto's willen hebben van het moment dat mijn oudste de baby ontmoet, maar straks duurt dat ook nog uren na de bevalling en ik kan niet van haar verwachten dat ze zo lang bij ons blijft. Dus aan de ene kant zou ik het graag willen, aan de andere kant kan ik me nu al zorgen maken over de organisatie daarvan.

Heeft een van jullie hier ervaring mee? Ik heb het er kort met die vriendin over gehad en ze zou de bevalling graag meemaken én fotograferen maar heeft verder ook geen ervaring met geboorte-fotografie en de praktische kan daarvan.
Ik zit over hetzelfde na te denken! Ik heb de mogelijkheid om een geweldige fotografe bij mijn bevalling te laten zijn, maar de praktische uitvoering vind ik ook nog lastig voor te stellen.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_173876970
Songeur een meisje, wat leuk! *O*.
En wat een lieve vk's hier. O+. Ik kreeg vanmorgen ook weer een glittersticker. ^O^ .
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_173876995
Kris, wat een schrik ja! :o Gelukkig dat het met de kleine goed gaat, maar pas ook goed op jezelf hè? :*
Sterkte met je voet!

Songeur, meerderheid voor de meiden! *O* O+

Hier ook alleen mijn man bij de bevalling (en medisch personeel), verder geen behoefte aan publiek :+

Net weer goedgekeurd bij de vk :s)
Baby is nog steeds een jongen :P (en liet dat ook even duidelijk zien op de echo :D ), groeit goed (loopt iets voor, maar niks extreems) en liet even goed van zich horen voelen door steeds de echokop weg te willen duwen :D
Hij lag ook al netjes met z'n hoofd naar beneden en zelfs al vrij diep, dus hopelijk blijft dat zo :)

Vanaf nu om de 2 weken controle, dan wordt het toch wel steeds echter hoor O+
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_173877208
Oh hai! Ervaren geboortefotograaf hier :+
De praktische invulling kun je zo uitgebreid als je wilt vooraf bespreken, wanneer je belt, hoelang de fotograaf blijft, wat je wel en niet vastgelegd wilt hebben: het is jouw 'feestje' ;) Dat het geen 9-5-baantje is en je als fotograaf dus soms lang aan het werk bent dat hoort er nu eenmaal bij, dus ik vind dat persoonlijk totaal geen probleem (en ben daar in praktisch en geestelijk opzicht ook wel op voorbereid). Als er om wat voor reden dan ook langer zit tussen bevallen & eerste uur ofzo met baby en de ontmoeting met grote broer/zus kan de fotograaf wellicht ook even naar huis of een dutje doen of even wat eten of ... Dat is ook allemaal in overleg wel af te spreken.

Meer algemeen: als je het overweegt: zoek iemand die dit kan en wil, en bespreek het, uitgebreid! Echt, ik zou het zo zonde vinden als wie dan ook van jullie er over twijfelt en door praktische onzekerheden geen prof vraagt, en daar achteraf spijt van krijgt. Stel je vragen en overweeg het dan geïnformeerd nog een keer :)
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_173877693
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2017 20:35 schreef JufMariska het volgende:
Oh hai! Ervaren geboortefotograaf hier :+
De praktische invulling kun je zo uitgebreid als je wilt vooraf bespreken, wanneer je belt, hoelang de fotograaf blijft, wat je wel en niet vastgelegd wilt hebben: het is jouw 'feestje' ;) Dat het geen 9-5-baantje is en je als fotograaf dus soms lang aan het werk bent dat hoort er nu eenmaal bij, dus ik vind dat persoonlijk totaal geen probleem (en ben daar in praktisch en geestelijk opzicht ook wel op voorbereid). Als er om wat voor reden dan ook langer zit tussen bevallen & eerste uur ofzo met baby en de ontmoeting met grote broer/zus kan de fotograaf wellicht ook even naar huis of een dutje doen of even wat eten of ... Dat is ook allemaal in overleg wel af te spreken.

Meer algemeen: als je het overweegt: zoek iemand die dit kan en wil, en bespreek het, uitgebreid! Echt, ik zou het zo zonde vinden als wie dan ook van jullie er over twijfelt en door praktische onzekerheden geen prof vraagt, en daar achteraf spijt van krijgt. Stel je vragen en overweeg het dan geïnformeerd nog een keer :)
O+.

Ik krijg er bijna zin in de bevalling van!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_173878504
En als je liever geen fotograaf erbij wil hebben maar wel foto's wil en er loopt een co-assistent mee: vraag het aan de co-assistent of hij/zij dat wil doen!

Toen het hoofdje gedeeltelijk uit m'n doos was en de volgende perswee niet kwam, kreeg ik een moment van "maar ik wil dit op de foto!" en riep dat ook uit. De Co pakte mijn telefoon en heeft een paar mooie foto's gemaakt van het staande hoofd, de laatste perswee, het moment dat hij er helemaal uit komt, hij op mijn buik wordt gelegd en de navelstreng wordt geknipt (en ook van de placenta op mijn verzoek :+ ). De emoties op de foto's zijn zo puur en mooi O+
pi_173878753
Ik zou hoe dan ook aanraden om foto's te laten maken tijdens je bevalling, ja! Weggooien kan altijd nog.

Tijdens mijn vorige bevalling heeft de verloskundige foto's gemaakt. Die zijn me al zo dierbaar dat ik me bijna niet kan voorstellen hoe geweldig écht mooie foto's moeten zijn.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_173878972
Even beetje inhaken (lees wel alles aandachtig maar per persoon reageren is wat lastig). :P

Bij mijn zoon waren mijn moeder, schoonmoeder, man, vk, stagiaire van vk én later ook de kraamverzorgende bij de bevalling. :P
Volle bak maar heel speciaal ook.

Er zijn ook foto's van de bevalling, denk vanaf een klein uurtje voordat zoonlief uiteindelijk kwam. Niet allemaal even charmant maar wij zijn toch de enige die ze kunnen zien.
Het brengt je toch terug naar die hele beleving.

Gister bij de vk weer goedgekeurd behalve te laag ijzergehalte dus helaas aan de staaltabletten. }:|
De baby schopt ontzettend. Nu ter plekke op het bijna misselijkmakende af.
Alsof ik in een heftige attractie zit.
's Avonds is mijn buik soms zo gespannen. Voelt zwaar en strak.
Ik ben nog maar 25 wkn en weeg zo'n 63 maar ik vind het soms best zwaar stiekem. :')
Stom misschien, maar op die zwaardere momenten heb ik het gevoel dat ze veel eerder gaat komen dan de bedoeling is. :')
pi_173878981
Hier geen foto's van de vorige bevalling en ik kan daar nog steed verdrietig om worden. Vergeten, iedereen was te druk met iets. De eerste foto's zijn slechte telefoonfoto's die ik zelf snel maakte toen hij al op mijn buik lag. ;(
Dat gaan we nu dus echt anders doen.

Leuk Songeur, een meisje! *O*
pi_173879974
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2017 21:13 schreef Skittles het volgende:
En als je liever geen fotograaf erbij wil hebben maar wel foto's wil en er loopt een co-assistent mee: vraag het aan de co-assistent of hij/zij dat wil doen!

Toen het hoofdje gedeeltelijk uit m'n doos was en de volgende perswee niet kwam, kreeg ik een moment van "maar ik wil dit op de foto!" en riep dat ook uit. De Co pakte mijn telefoon en heeft een paar mooie foto's gemaakt van het staande hoofd, de laatste perswee, het moment dat hij er helemaal uit komt, hij op mijn buik wordt gelegd en de navelstreng wordt geknipt (en ook van de placenta op mijn verzoek :+ ). De emoties op de foto's zijn zo puur en mooi O+
Mijn vk maakte dus zo'n foto tijdens het persen en dat gaf me zoveel kracht, dat hoofdje al een stukje te zien O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  dinsdag 19 september 2017 @ 22:24:40 #200
409579 LuDann
All the way
pi_173880334
Een meisje voor Songeur, wat tof! *O*

Gefeliciteerd CrazyPrincess!

Twist, fijn dat alles goed was!

Malteser, wat superfijn dat je VK zo met je mee denkt over hoe het wat lichter voor je te maken. Hopelijk ben je deze onzekere periode op die manier wat sneller voorbij.

Kris, woah, wat een pech! Ik ben daar altijd bang voor, van de trap vallen met kind. Gelukkig viel het mee, maar schrikken joh.

Foto's van de bevalling, ik heb ze maar kan er niet goed naar kijken. Gemaakt op een telefoon door geen-idee-wie, ik was onder narcose, zonder man, en mijn baby kwam er niet superlekker uit dus moest meteen door naar het medisch team. Het heeft bij deze aanstaande bevalling dan ook niet mijn prioriteit.

Wie zal er dit keer bij zijn: weer een sloot aan medisch personeel. :+ En mijn man. :P
  dinsdag 19 september 2017 @ 22:25:58 #201
409579 LuDann
All the way
pi_173880368
Ik kan me wel goed voorstellen dat dat soort foto's als alles goed gaat heel dierbaar zijn. :Y Moet echt een magisch moment zijn. O+
pi_173880970
Lot het is wel herkenbaar, met een zwangerschap van een derde, heb je weinig rust. Merk dat ik soms toch wat geïrriteerder ben, als ik vermoeid ben en dat ik een korter lontje heb. Arme kinderen, wat doe ik ze aan.

Krisvc jeetje dat is schrikken om met je kind en zwanger van de trap te glijden. Hopelijk kun je nog wel uit de voeten komende dagen.

CrazyPrincess gefeliciteerd en welkom.

Klinkt wel heel bijzonder om een geboortefotograaf erbij te hebben. Maar mijn vriend had vorige bevalling al moeite om op tijd te zijn...
Wil sowieso wel een newborn shoot doen, met grote broer en zus erbij!

Songeur wat leuk een meisje erbij!
pi_173880990
Ik kan me dus helemaal niets voorstellen bij het mooi vinden van foto's bij de geboorte. :@ Foto's van de eerste ontmoeting, zodra het kindje geboren is, wil ik wel. Maar tijdens de bevalling, nee dankjewel.

En een meisje voor songeur las ik nog!
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_173882768
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 september 2017 22:53 schreef Nanuke het volgende:
Ik kan me dus helemaal niets voorstellen bij het mooi vinden van foto's bij de geboorte. :@ Foto's van de eerste ontmoeting, zodra het kindje geboren is, wil ik wel. Maar tijdens de bevalling, nee dankjewel.

En een meisje voor songeur las ik nog!
Nou, dat magische moment waar Lu het dus over heeft :Y
Ik was altijd best preuts en ik riep tijdens de bevalling heel hard dat ik ze niet wilde, maar de vk zei: 'Ik maak ze, weggooien kun je daarna nog doen.'
Ik ga ze heus niet gezellig met het bezoek zitten bekijken, maar ik kan me de bevalling wel weer beter herinneren als ik ze zie.

Voor jou hoop ik dat je deze keer wel foto's krijgt waar je fijn aan terugdenkt, Lu. Of dat nu van een natuurlijke bevalling of een ks is :*
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_173882773
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2017 20:49 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

O+.

Ik krijg er bijna zin in de bevalling van!
Dit ja! Dank voor je uitgebreide reactie, JufMariska en alle anderen :)
We moeten het inderdaad maar eens goed bespreken.

Van de geboorte van de oudste hebben we foto's, het zijn niet de meest mooie foto's maar ik kijk er nog graag naar. Van ons doodgeboren zoontje hebben we ook een aantal foto's en toevallig zat daar één hele mooie bij die we hebben laten afdrukken. Ik vind ze erg waardevol, die tastbare herinneringen.

Dus foto's komen er hoe dan ook :)

Edit: niet helemaal helder omschreven, maar dit gaat over foto's van net na de bevalling. Mooie (sfeer)foto's van tijdens de bevalling heb ik dus nog niet helaas.

[ Bericht 6% gewijzigd door OliviaIsTaken op 20-09-2017 07:33:18 (aanvulling) ]
pi_173882811
Hoe lang duurde(n) je vorige bevalling(en), Sethiwe?
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_173882864
Bedankt voor alle jompels! Ik vind het zo leuk. Zei ik van de week nog dat ik nog niks gekocht had komt die drang nu ineens. En namen en geboortekaartje enzo!

Oh en inzake geboortefotograaf dat lijkt me geweldig. Vind zulke foto's altijd zo bijzonder. Hangt wel een flink prijskaartje aan (vaak rond de 1000 euro of meer) en hoewel ik zulke prijzen begrijp want niet te plannen, midden in de nacht en kan ook best lang duren. Vind ik het toch veel geld. Van mijn vorige bevallingen heb ik geen foto's waren we niet mee bezig op dat moment. Wel toen baby op mijn borst lag.
pi_173882909
Een dame Songeur! :D Gefeliciteerd! Leuk dat je nu gericht kan shoppen enzo!

Ik heb nog geen gevoel bij geboortefoto's, is het misschien ook nog wat te vroeg voor. Mijn moeder had er een paar van mij, die ik ook gezien heb, maar die wilde er zelf nooit naar kijken :')
pi_173882987
Wij hebben prachtige foto's van Twix' keizersnede. Ook van de incisie en het moment dat zijn hoofdje uit mijn buik getild wordt en waarbij je de emotie van man en mij door het doorzichtige doek heen ziet. Foto's die me heel dierbaar zijn maar die we voor onszelf houden. De foto's van dat Twix uit mijn buik is en op mijn borst ligt zijn eveneens prachtig, die zitten wel in zijn fotoboek want prachtig en toonbaar.

Alle foto's zijn gemaakt door een OK verpleegkundige.
pi_173883353
Ik heb een paar foto's van het moment dat J op mijn buik ligt en de navelstreng wordt doorgeknipt, die heeft de kraamhulp gemaakt. Ik mis tot nu toe niet dat er niet eerder foto's zijn gemaakt (is wel gevraagd, maar hoefde niet van mij). Ik had wel graag een foto gehad van baby net in de kleertjes, maar toen had iedereen (medische) haast dus ik snap dat die niet zijn gemaakt.
pi_173883366
Gister een sterk, luid en duidelijk hartje gehoord. Ik ben weer blij. :) Goedgekeurd door de vk. 1 kg aangekomen in 4 weken. Niet slecht, toch?

Songeur, jeej! Wat leuk, een meisje! Shop ze! ;)

Ik wil enkel mijn man (en medisch noodzakelijk personeel) erbij, maar dat wordt nog wat. Mijn man valt flauw als hij bloed ziet en kan er niet tegen wanneer ik pijn heb. :')

Foto's wil ik ook, maar niet van de geboorte zelf. De momenten daarna wil ik wel hebben.

Ik begin nu wel meer te twijfelen tussen thuis bevallen of bij voorbaat al in het ziekenhuis.
Protège moi de mes désirs.
pi_173883383
Als ik nog een keer zou bevallen, dan had ik JufMariska erbij willen hebben (die deal hadden we al gemaakt). Lijkt me geweldig om er iemand bij te hebben die er wel is, maar zich nergens mee bemoeit of vraagt of je even je linkerknie opzij wilt doen tijdens een perswee ofzo. Zij kan dat O+

Tijdens de bevalling van Sjaak heeft mijn moeder foto’s genomen. Achteraf bleek dat ze ook foto’s heeft gemaakt van 10cm ontsluiting en de placenta enzo, die vond ik iets minder tof om te zien, maar toch wel waardevol om te hebben. En die eerste foto’s van Sjaak op me, met vrouw over ons heen O+ die zijn het zo waard.
pi_173883391
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 september 2017 22:25 schreef LuDann het volgende:
Ik kan me wel goed voorstellen dat dat soort foto's als alles goed gaat heel dierbaar zijn. :Y Moet echt een magisch moment zijn. O+
Juist ook als er dingen niet goed gaan worden foto's vaak als dierbaar ervaren. Kan ontzettend helpen bij de verwerking en/of het plaatsen van je eigen beelden en gevoelens.
sorry voor de spam :@
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_173883424
Oh, en ter aanvulling nog: foto's van de bevalling zijn dus niet meteen foto's van hoofdjes die geboren worden he?! Dat kan wel natuurlijk (ook dat spreek je af vooraf, wil je dat wel graag of beslist niet) maar het gaat meer om de sfeer inderdaad, de kracht, de begeleiding, de blikken, de aller-allereerste momenten op de wereld, dat soort dingen.
PM staat open voor concretere vragen of voorbeelden (in overleg met de ouders in kwestie uiteraard :+ Ik heb twee 'open' blogs geschreven over geboortefotografie, maar wil hier niet spammen met bedrijfsshizzle)
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_173883473
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 08:37 schreef MevrouwCactus het volgende:
Als ik nog een keer zou bevallen, dan had ik JufMariska erbij willen hebben (die deal hadden we al gemaakt). Lijkt me geweldig om er iemand bij te hebben die er wel is, maar zich nergens mee bemoeit of vraagt of je even je linkerknie opzij wilt doen tijdens een perswee ofzo. Zij kan dat O+

Tijdens de bevalling van Sjaak heeft mijn moeder foto’s genomen. Achteraf bleek dat ze ook foto’s heeft gemaakt van 10cm ontsluiting en de placenta enzo, die vond ik iets minder tof om te zien, maar toch wel waardevol om te hebben. En die eerste foto’s van Sjaak op me, met vrouw over ons heen O+ die zijn het zo waard.
O+ :*
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_173883870
Mijn VK heeft tijdens de bevalling toen Kevins billen uit mijn doos kwamen wat foto's gemaakt met de telefoon van mijn man. Je zit dus inderdaad billen en heel veel bloed en iets wat een enorme balzak is. Het zijn niet perse mooie foto's. Het heeft ook een paar weken geduurd voordat ik ze durfde te zien. Het hielp toen wel met het een plekje geven inderdaad. Niet dat ik ze ooit aan iemand anders ga laten zien.
pi_173885428
Duman, wat blijft het mooi he dat kloppende hartje? O+

Ik denk dat ik misschien de verpleging vraag of ze een foto willen schieten na de geboorte, maar ik hoef verder denk ik echt geen foto's van de gebeurtenis zelf 🙈

Ons eerste uitje na de baby is ook gepland, 28 februari naar the Killers, ben heel benieuwd hoe ik me dan voel :@
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_173886613
Weer goedgekeurd, door de gynaecoloog dit keer. Baby had nog alle ruimte en was zowaar ook volledig ingedaald inmiddels. Ze heeft ook gekeken of ze me kon strippen, maar dat was helaas niet het geval. Als het niet vanzelf komt voor deze week, gaan ze toch aan t einde van de week beginnen met inleiden. Wel afgesproken om mijn lijf alle kansen te geven het zelf te gaan oppakken. Maar nog (veel) langer doorlopen is ook niet handig gezien er dan ook weer andere risico's aan zitten. Vond het even slikken, maar ik denk dat het wel prima is. Genoeg tijd om nog te zien of er wat gebeurd vanzelf en ook afgesproken dat ik zelf het laatste woord heb over wat er gaat gebeuren. Dus er komt sowieso binnen 7 dagen een baby hier. :o O+
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_173886841
Oh Nanuke, wat spannend! Jammer dat strippen nog niet ging. Maar sowieso komende week een baby, dat is toch wel een fantastisch vooruitzicht!

Ik heb vanmorgen contact gehad met de vk. Zij vond vrijdag strippen en maandag ziekenhuis wat lang duren, dus besloten om morgen vast te strippen en vrijdag een controle te doen in het ziekenhuis.
Eerst alle opvang voor S. geregeld, want ik weet dat ik de vorige keer na het strippen ontzettend veel krampen heb gehad, dan heb ik voor S. liever dat hij gezellig bij oma is.
Wel apart, bij S. ben ik ook op donderdagochtend gestript en stond voor vrijdag het ziekenhuis op de planning. Toen beviel ik diezelfde nacht. Zo benieuwd of dat nu weer gaat gebeuren.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_173887109
Nanuke en LeSage wat spannend allebei! Het is zo'n verschrikkelijke dooddoener, maar het kan nu echt niet lang meer duren! O+
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_173887257
Spannend Nanuke en Lesage! Ik hoop dat het voor jullie beide niet nodig is.

Mijn teen was zwart vanochtend, dus ik ben naar de huisarts gegaan. Die stuurde me door naar het ziekenhuis. Dus nu heb ik een gebroken teen, een heel naar soort gebroken teen en zit ik in het gips tot ik maandag geopereerd word. Pffff. :'(
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_173887446
Wat naar Kris, dat valt toch tegen! Sterkte. :*

Nanuke en LeSage succes met de laatste loodjes. Nou is het echt bijna tijd voor babyknuffelen. O+
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_173887489
Oh jeetje, Kris, dat was dus toch even nog iets heftiger dan gedacht zeg. Wat een ellende, helemaal zwanger en met kindje al rondlopend. Sterkte alvast om het weekend door te komen en maandag met de operatie. Gaat het herstel dan nog lang duren?
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_173887782
Kris, jemig! Dat lijkt me echt een heel zware tegenvaller. Heb je wel mensen die je zo nodig kunnen helpen? :o

LeSage, jij maakt het ook spannend. Ik duim dat jij wel te strippen bent en dat het dan ook gelijk wat doen! Wie weet ben je me dan toch nog voor. ;)
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_173887922
Kris, wat klote zeg! :o Veel sterkte ermee! :*
Heb je wel wat hulp de komende dagen toch?
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_173888443
Yes, tot volgende week donderdag heb ik continu hulp. Maar pffff, wat een gedoe zeg.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_173888533
ik kom even Nanuke en lesage succes wensen met de laatste dagen. ik heb gemerkt dat het toch plots snel kan gaan. Hopelijk kunnen jullie snel babyknuffelen. :*

jeetje kris dat klinkt enorm pijnlijk. Fijn dat je iig de komende week hulp hebt. Sterkte!
pi_173888535
Oh Kris, wat naar! Sterkte!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_173888571
Kris, wat naar :o. Sterkte voor jou!

Nanuke en LeSage, jajajaja, het duurt niet lang meer! Versche baby's op komst!
pi_173888659
Kris, wat ontzettend balen dat het toch gebroken is :{ Sterkte!

LeSage en Nanuke, ik gooi er gewoon wat *O* tegenaan om de baby's aan te moedigen ;) Spannend!
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_173888844
Jeeetje Kris wat balen. Succes en beterschap ermee :*
pi_173890644
Ai Kris, sterkte daarmee!
pi_173891233
LeSage wat spannend! Ik hoop voor je dat het iets doet.

Nanuke, voor jou hoop ik ook dat het ineens snel gaat, kan altijd natuurlijk!

Jeetje Kris, wat ontzettend naar. En dan ook nog een operatie. Bah. Dikke knuffel voor jou! :*
pi_173891601
Ik ben twee keer bevallen met een fotografe in de kamer, ook een fokker btw O+ .
Echt de foto's zijn me heel dierbaar!

Als het kan, doen!
♥ J & S
pi_173892176
Een tip voor de op knappen staande mensen hier trouwens: gebruik een wegwerp matrasbeschermer voor kinderen van bv drynites, in plaats van die plastic zeiltjes die in het kraampakket zitten.
Matras beschermd en geen gekraak als je in bed ligt *)
Op dinsdag 9 november 2010 17:06 schreef DevilsWhore het volgende:
hehehe, LMN is raarder dan ik :D
pi_173892447
Mabawa, vorige keer ook wel een aantal weken klachten van mijn heup/ bekken gehad, maar niet zo veel pijn. Gelukkig gaat het nu alweer een stuk beter. Maar blijft een aandachtspuntje.

Dad, vorige bevalling ging in 5,5 en 2 uur tijd.

Jeetje Krisvc dat is wel een flinke tegenvaller. Waarom gaan ze niet eerder opereren? Sterkte ermee.

LeSage grappig dat het dan op dezelfde dag is. Ben benieuwd of het dan weer zo gaat.

Nanuke dat gaat wel snel ineens, hopelijk is inleiden niet nodig.
pi_173892642
Sjees Kris, dat is mooi klote zeg. -O- Welke teen is het? Echt balen zeg.

Nanuke en Lesage, sterkte met de nu echt laatste loodjes, ben benieuwd wanneer het gaat gebeuren!

Aargh, ik heb steeds meer pijn aan mijn schaambeen. De spiraaltrappen hier in het ziekenhuis afgaan is met name lastig omdat ik daarbij een soort stap opzij moet maken. Au. }:|
pi_173892853
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2017 21:13 schreef Skittles het volgende:
En als je liever geen fotograaf erbij wil hebben maar wel foto's wil en er loopt een co-assistent mee: vraag het aan de co-assistent of hij/zij dat wil doen!

Toen het hoofdje gedeeltelijk uit m'n doos was en de volgende perswee niet kwam, kreeg ik een moment van "maar ik wil dit op de foto!" en riep dat ook uit. De Co pakte mijn telefoon en heeft een paar mooie foto's gemaakt van het staande hoofd, de laatste perswee, het moment dat hij er helemaal uit komt, hij op mijn buik wordt gelegd en de navelstreng wordt geknipt (en ook van de placenta op mijn verzoek :+ ). De emoties op de foto's zijn zo puur en mooi O+
Zelfs bij mijn spoed keizersnede zijn door een operatieassistent/anesthesie assistent hele mooie foto's gemaakt. Van hoe hij uit mijn buik is gehaald. En van hem op de behandeltafel toen ze hem moesten helpen met ademen (vrij normaal na zo'n bevalling).

Voor mij heel belangrijk in de verwerking ook geweest, dus als zoiets je overkomt ook gewoon vragen of iemand foto's kan maken!

@kris wat klote van je teen

(Sluipt weer weg)
Kwak
  Moderator woensdag 20 september 2017 @ 17:17:08 #239
382129 crew  Donna
pi_173893227
Kris wat rot van je teen zeg. Sterkte ermee!
pi_173893446
Hoi, ik lurk hier al een tijdje mee maar kom hier ook eens posten. Ik word papa in april O+
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_173894777
Vind je daardoor de komende bevalling ook spannender, Sethiwe? Mijn eerste bevalling duurde 2,5 uur (en dan reken ik nog ruim, 2 uur en een kwartier komt meer in de buurt) en ik merk dat ik me daar wel wat zorgen over maak.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  woensdag 20 september 2017 @ 18:30:46 #242
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_173894840
Kris, wat heftig zeg! En dan nog een operatie ook. Hoe is het met de pijn?

Songeur, een meisje *O*

Miniem, welkom en gefeliciteerd!

Ik zou ook graag een geboortefotograaf willen, maar vriendlief is het er niet mee eens. Voornamelijk vanwege de kosten -O- En het zou mij dan voornamelijk gaan om de eerste blikken/ontmoetingen/emoties enz. Niet om de bevalling an sich. Ik duim dan maar voor een kundige verpkeegkundige ofzo.

Mijn schaambeen en omgeving voelt van het ene op het andere moment beurs. Zal wel indalen-verweken-combinatie zijn. Als ik lang gezeten heb, moet ik echt weer even op gang komen, heb ik gemerkt...


En volgens mij ben ik weer zoveel mensen vergeten -O- Ik kan alleen mobiel fokken, waardoor teruglezen tijdens het reageren lastig is. :/
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_173895011
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 18:30 schreef LadyS het volgende:
En het zou mij dan voornamelijk gaan om de eerste blikken/ontmoetingen/emoties enz. Niet om de bevalling an sich.
Je zou even kunnen kijken naar een fotograaf die ook just-born-reportages aanbiedt, dat zou nog een soort budget-optie kunnen zijn.
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_173895806
Ik val even binnen hoor, ik ben verlieeeefd O+ Ze werkte nu heel goed mee 😊

And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_173895831
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 19:23 schreef rena het volgende:
Ik val even binnen hoor, ik ben verlieeeefd O+ Ze werkte nu heel goed mee 😊
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat een knapperd!
pi_173896128
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 18:26 schreef DevilsAndDust het volgende:
Vind je daardoor de komende bevalling ook spannender, Sethiwe? Mijn eerste bevalling duurde 2,5 uur (en dan reken ik nog ruim, 2 uur en een kwartier komt meer in de buurt) en ik merk dat ik me daar wel wat zorgen over maak.
Snap ik DaD! Dat is ook wel heel rap!
Ik ben de vorige keer in 6 uur bevallen van breken van de vliezen tot het laatst. De vk drukte me nu ook op het hart om de beladviezen te negeren en meteen bij de start te bellen.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  woensdag 20 september 2017 @ 19:40:16 #247
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_173896241
Rena 😍
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_173896442
Kris wow heftig! Gelukkig heb je hulp! :*

Songeur een meisje!! Wat leuk O+ *O*

Welkom Miniem! *O*

Geboorte fotograaf lijkt mij ook heel mooi om te hebben. Vooral die foto's lijken mij heel mooi om terug te zien; maar financieel is het wel heel prijzig.

Rena wat een mooi plaatje! O+ gelukkig werkte ze dit keer wel mee.
pi_173896903
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 18:26 schreef DevilsAndDust het volgende:
Vind je daardoor de komende bevalling ook spannender, Sethiwe? Mijn eerste bevalling duurde 2,5 uur (en dan reken ik nog ruim, 2 uur en een kwartier komt meer in de buurt) en ik merk dat ik me daar wel wat zorgen over maak.
Dat is heel vlot voor een eerste bevalling. Kan mij goed voorstellen dat je je daar wat zorgen over maakt.
Krijg je samen met je man nog instructie wat je dan kan doen? Wil je wel thuis bevallen?
Voor mij is de bevalling nog ver weg, heb daar nog niet over nagedacht. Eerst maar de 12 weken voorbij. Verloskundige vroeg het al wel met de intake of ik wel thuis wilde bevallen, want ze was bang dat er niet genoeg tijd zou zijn om naar het ziekenhuis te gaan.

Welkom Miniem

Rena mooie bolle wangetjes!
pi_173896940
Krisvc, wat ellendig zeg! Wat is de verwachting na de operatie qua herstel? Sterkte!

Miniem, gefeliciteerd! Eerste kindje?

Rena, lief plaatje hoor!

Ik heb van de verloskundige vandaag doorverwijzing gehad voor suikertest (ivm verhoogd BMI). We hebben het er hier al eerder over gehad, maar weet niet meer wie dit ook had gehad :7 Dus alsnog de vraag, wie heeft dit ook gehad en wat vond je er van? Is de test dat je nuchter moet komen voor prikken, dan drankje en dan na 2 uur weer prikken.
pi_173897146
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 20:10 schreef Sethiwe het volgende:

[..]

Dat is heel vlot voor een eerste bevalling. Kan mij goed voorstellen dat je je daar wat zorgen over maakt.
Krijg je samen met je man nog instructie wat je dan kan doen? Wil je wel thuis bevallen?
Voor mij is de bevalling nog ver weg, heb daar nog niet over nagedacht. Eerst maar de 12 weken voorbij. Verloskundige vroeg het al wel met de intake of ik wel thuis wilde bevallen, want ze was bang dat er niet genoeg tijd zou zijn om naar het ziekenhuis te gaan.

Welkom Miniem

Rena mooie bolle wangetjes!
Ik ben vorige keer thuis bevallen (dat was gelukkig al de bedoeling, volgens de vk had het ook niet anders gekund; ik had al 10 cm ontsluiting en persdrang toen ze kwam) en wil dat nu weer. Mijn man is laatst een keer meegegaan naar een controle bij de vk om te vragen wat hij zou moeten doen als het nu nog sneller gaat en de vk te laat is. Mij is op het hart gedrukt om direct bij de eerste signalen te bellen en te zorgen dat alles gewoon al die tijd al klaar staat in de woonkamer, zodat er niets nog van boven gehaald hoeft te worden bijvoorbeeld.

Het lastige is ook dat je natuurlijk geen idee hebt wanneer de bevalling gaat zijn. Als het overdag is, is mijn man dan op tijd? Op elk ander moment, is de opvang van mijn zoontje snel genoeg geregeld?

En tegelijkertijd ben ik ook bang dat deze bevalling 72 uur gaat duren zonder vorderende ontsluiting en zo. :').

Ik snap dat je er nog niet over hebt nagedacht, verder. Sterkte met die spannende eerste weken, je hebt wel even wat anders aan je hoofd! :*.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_173897196
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 20:12 schreef elliebell het volgende:
Krisvc, wat ellendig zeg! Wat is de verwachting na de operatie qua herstel? Sterkte!

Miniem, gefeliciteerd! Eerste kindje?

Rena, lief plaatje hoor!

Ik heb van de verloskundige vandaag doorverwijzing gehad voor suikertest (ivm verhoogd BMI). We hebben het er hier al eerder over gehad, maar weet niet meer wie dit ook had gehad :7 Dus alsnog de vraag, wie heeft dit ook gehad en wat vond je er van? Is de test dat je nuchter moet komen voor prikken, dan drankje en dan na 2 uur weer prikken.
Ik heb ook de suikertest gedaan, is inderdaad wat jij zegt, nuchter komen dan dat drankje en daarna prikken.

Miniem, gefeliciteerd!
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  woensdag 20 september 2017 @ 20:25:53 #253
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_173897204
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 18:39 schreef JufMariska het volgende:

[..]

Je zou even kunnen kijken naar een fotograaf die ook just-born-reportages aanbiedt, dat zou nog een soort budget-optie kunnen zijn.
Is misschien ook wel een optie. Maar nadeel vind ik weer dat dé momenten dan al geweest zijn -O-
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_173897291
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 20:12 schreef elliebell het volgende:
Krisvc, wat ellendig zeg! Wat is de verwachting na de operatie qua herstel? Sterkte!

Miniem, gefeliciteerd! Eerste kindje?

Rena, lief plaatje hoor!

Ik heb van de verloskundige vandaag doorverwijzing gehad voor suikertest (ivm verhoogd BMI). We hebben het er hier al eerder over gehad, maar weet niet meer wie dit ook had gehad :7 Dus alsnog de vraag, wie heeft dit ook gehad en wat vond je er van? Is de test dat je nuchter moet komen voor prikken, dan drankje en dan na 2 uur weer prikken.
Ja, eerste kindje :Y :D
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_173897875
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 20:25 schreef rena het volgende:

[..]

Ik heb ook de suikertest gedaan, is inderdaad wat jij zegt, nuchter komen dan dat drankje en daarna prikken.

Miniem, gefeliciteerd!
Ik heb wel verhalen gehoord over dat het heel vies is, en aangezien ik nog steeds regelmatig misselijk ben zie ik daar niet echt naar uit :7
pi_173897981
Rena O+

Ik heb vorige week de suikertest gedaan. Ik vond vooral het nuchter de deur uit gaan bijzonder irritant, maar ik kan daar überhaupt slecht tegen. :P Drankje vond ik niet heel erg vies ofzo. Er zijn lekkerder smaken. Maar ik vond het proeven naar ranja zonder water.

Bedankt voor alle lieve berichtjes! Ik ben er inmiddels achter dat ik me echt flink invalide voel met krukken. Pijn valt mee, maar ik kan echt niks. Anyway, nu aftellen baar maandag en daarna weer opknappen hoop ik. Morgen naar de anesthesie. Ben benieuwd wat voor constructie ze gaan gebruiken om te operen die veilig is voor de baby.

De rest ben ik vergeten, sorry. Reageer van de week vast uitgebreider als ik toch alle tijd heb. :')
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_173898035
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 20:25 schreef LadyS het volgende:

[..]

Is misschien ook wel een optie. Maar nadeel vind ik weer dat dé momenten dan al geweest zijn -O-
Net wat je afspreekt :) Bij een 'echte' just-born staat de fotograaf zeg maar op de gang te wachten tot het kindje er is, en worst dan meteen geroepen. Dan is hij/zij er dus binnen een minuut
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_173898058
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 20:56 schreef elliebell het volgende:

[..]

Ik heb wel verhalen gehoord over dat het heel vies is, en aangezien ik nog steeds regelmatig misselijk ben zie ik daar niet echt naar uit :7
Ik ga ook niet liegen en zeggen dat het lekker is :X Ik was ook bang dat het er weer uit zou komen :@
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  woensdag 20 september 2017 @ 22:23:59 #259
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_173900289
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 21:03 schreef JufMariska het volgende:

[..]

Net wat je afspreekt :) Bij een 'echte' just-born staat de fotograaf zeg maar op de gang te wachten tot het kindje er is, en worst dan meteen geroepen. Dan is hij/zij er dus binnen een minuut
Oooh. Kan dat ook :@ Ik had wat anders in mijn hoofd. Zo'n gewone shoot, zeg maar.
Maar dan moet een fotograaf toch ook 24/7 paraat staan? Nou ja, ik ga even googlen! Thx!
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_173901197
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 22:23 schreef LadyS het volgende:

[..]

Oooh. Kan dat ook :@ Ik had wat anders in mijn hoofd. Zo'n gewone shoot, zeg maar.
Maar dan moet een fotograaf toch ook 24/7 paraat staan? Nou ja, ik ga even googlen! Thx!
Klopt, maar je loopt niet het 'risico' om 72 uur in touw te zijn :) Je komt pas bij (bijna) volledige ontsluiting richting de bevalling ipv bij een cm of 6, dat kan uren schelen.
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_173905585
Wanneer moet je de suikertest Ellie? Ik zal ook binnenkort een verwijzing krijgen verwacht ik (vanwege PCOS) en ik denk dat ik het wel ga doen. Ik twijfelde een beetje omdat ik niet overtuigd ben van het nut in mijn geval.

Zeg dames met een eerdere KS, ik ga het ook nog wel bij de gyn navragen hoor, maar mag je je baby onder verder normale omstandigheden bij je houden de eerste 12 uur na de geboorte?
pi_173906059
Is PCOS een reden voor een suikertest LuDann? Waarom? Ik heb ook PCOS, maar geen overgewicht. Misschien heeft dat laatste ermee te maken? (Geen idee of jij overgewicht hebt hoor, maar vaak hebben vrouwen met PCOS ook overgewicht, vandaar.)

Kris wat klote van je teen!! Ik heb ooit een week op krukken gelopen: langste week van m'n leven. Hoop dat je snel weer mobiel bent!

Nanuke, snap dat je het heel spannend vindt met een naderende inleiding. Zeker in combinatie met jouw verhaal.

En hoe gaat het met LeSage vandaag?

Songeur een meisje O+

Meer heb ik even niet onthouden... Ik voel me ziekig. Alsof ik al 1,5 week halfslachtige griep heb. Heb inmiddels toch emefasene gekregen (bij het zkh was het geen probleem, godzijdank), maar heb niet het idee dat het enorm helpt. Ben benieuwd hoe lang ik de "voel me niet zo fit/beetje ziek"-smoes kan volhouden. :+

Ondertussen aftellen tot maandag, eerste echo *O*
Dit, dat, alles.
pi_173906065
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 20:56 schreef elliebell het volgende:

[..]

Ik heb wel verhalen gehoord over dat het heel vies is, en aangezien ik nog steeds regelmatig misselijk ben zie ik daar niet echt naar uit :7
Het valt best mee, vond ik dan :7
Het is redelijk veel wat je in een paar min. moet opdrinken (300ml) en het is een beetje dikke substantie, zoals een hoestdrankje.
pi_173906127
Oh en ik zou ook heel graag een geboortefotograaf bij de geboorte willen O+ Heb net even de website van eentje bij mij in de buurt gecheckt maar kost idd 1000 euro. Ai. Dat geld kunnen we écht niet missen.
Dit, dat, alles.
pi_173906207
quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2017 09:35 schreef LuDann het volgende:
Wanneer moet je de suikertest Ellie? Ik zal ook binnenkort een verwijzing krijgen verwacht ik (vanwege PCOS) en ik denk dat ik het wel ga doen. Ik twijfelde een beetje omdat ik niet overtuigd ben van het nut in mijn geval.

Zeg dames met een eerdere KS, ik ga het ook nog wel bij de gyn navragen hoor, maar mag je je baby onder verder normale omstandigheden bij je houden de eerste 12 uur na de geboorte?
Ja! Twix was tijdens de vier dagen en drie nachten opname continu bij mij. Vanaf het allereerste begin.
pi_173906231
quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2017 09:35 schreef LuDann het volgende:
Wanneer moet je de suikertest Ellie? Ik zal ook binnenkort een verwijzing krijgen verwacht ik (vanwege PCOS) en ik denk dat ik het wel ga doen. Ik twijfelde een beetje omdat ik niet overtuigd ben van het nut in mijn geval.

Zeg dames met een eerdere KS, ik ga het ook nog wel bij de gyn navragen hoor, maar mag je je baby onder verder normale omstandigheden bij je houden de eerste 12 uur na de geboorte?
Vanaf het moment dat Q weer bij me op de kamer kwam (dik uur later denk ik? Misschien omdat hij wat pijn leek te hebben?) mocht hij bij mij blijven . Als dat verslikaccident met neo er niet even tussen had gezeten, was hij dus vanaf een uur na de geboorte gewoon steeds bij mij geweest ;) En dit was na een ongeplande keizersnee.

Veel sterkte Kris, wat heftig dat je teen toch zo kapot blijkt!
pi_173906631
LuDann, mijn meiden reden gelijk met mij terug naar de kamer en zijn daar ook niet meer vanaf geweest, maar ik had een ruggeprik. Jij moet volledige narcose toch? Het lijkt me dan een beetje afhankelijk van wat voor afspraken je maakt (als de baby het goed doet). Ik kijk echt met een heel fijn gevoel terug op mijn geplande keizersnede, zou het iedereen aanraden :@

En ik ben ook heel blij geweest met de geboortefotograaf. We hebben echt heel mooie foto's gekregen! Was wel duur inderdaad (duurder dan onze trouwfoto's...), maar het geld wel echt waard! En ik denk ook dat de meiden later heel blij met de foto's gaan zijn. En je betaalt idd ook voor het paraat staan omdat je (ook met geplande keizersnede) niet weet wanneer het komt. Bij weekendjes weg moest ze altijd een vervanger regelen die paraat stond indien nodig bijvoorbeeld, en andere dagvullende shoots kon ze ook niet doen tenzij ze een vervanger beschikbaar had. Prijsverschil tussen just Born en bevalling was hier overigens maar 50 euro, op het totaal scheelt het niet zoveel dus.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_173906867
Net gestript :X blijft naar zeg. Maar goed, laat het maar iets doen dan.
Mijn kinderen blijken wel echt ontzettende eigenwijze mokkels te zijn. Allebei zijn ze in het 3e trimester als grapje nog een keer in stuit gaan liggen. En vandaag lag meneer ineens niet meer vast, maar was weer een stukje omhoog gekropen :') verklaarde volgens de vk wel waarom ik wat vocht vasthoud sinds gisteren.
Ziekenhuis zat morgen al vol, dus vanmiddag mogen we even gezellig op controle :{
Gelukkig heb ik gezellige vk's, ik zie ze wel weer vaak tegenwoordig :D

Lu, in ons ziekenhuis is het beleid dat wanneer het ook maar even kan de baby bij moeder blijft. Ook op de couveuse kamers staan bedden voor ouders. Vind ik een geruststelling, dat je zeker weet dat de kleine niet zomaar alleen ergens komt te liggen.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_173907094
quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2017 10:10 schreef Philomijn het volgende:
Is PCOS een reden voor een suikertest LuDann? Waarom? Ik heb ook PCOS, maar geen overgewicht. Misschien heeft dat laatste ermee te maken? (Geen idee of jij overgewicht hebt hoor, maar vaak hebben vrouwen met PCOS ook overgewicht, vandaar.)
Ik heb geen overgewicht, maar volgens protocol moet iedereen die PCOS heeft of gehad heeft een suikertest vanwege een verhoogd risico op diabetes.

Mijn gyn repte er niet over tijdens het uitstippelen van mijn zorgpad, en toen vroeg ik aan het eind van het gesprek 'hoe zit dat nu met een suikertest en PCOS?' omdat mijn VK daar iets over gezegd had en toen zei ze 'oh ja, laten we die er ook maar bij doen'. :') Klinkt niet heel dringend dus... Heb toen gezegd dat ik daar even over na wilde denken. Mijn eerste zwangerschap had ik hem ook moeten hebben, maar zijn ze hem vergeten.

Ik heb verder geen klachten of symptomen en in tegenstelling tot mijn eerste zwangerschap ben ik voor nu nog maar weinig in gewicht aangekomen.

Vervelend dat je je zo rot voelt, beterschap!
pi_173907159
LuDann, ik had verder ook geen klachten en symptomen, geen gewichtstoename, eerder afname (wel overgewicht van mezelf maar dat zegt niet altijd wat), maar toch verhoogd glucoselevel, dus het kan wel. Je kan het maar beter weten toch?
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_173907271
Ben benieuwd LeSage, of het strippen wat uithaalt! Gelukkig niet meer in stuit.

Bedankt voor het delen van jullie ervaringen met betrekking tot de baby bij je houden. Dat is fijn, dat zullen we dat dit keer ook wel mogen hopelijk. O+

Vorige keer mocht dat niet idd. Ik beviel rond etenstijd en heb haar na bijkomen wel even gezien, maar daarna ging ze naar de neonatologie. Ze had vlak na de geboorte last van de narcose en dus een wat lagere apgar, waarna ze haar een middel hebben gegeven wat de narcose tegenging. Om die reden moest ze wel een nacht naar de neonatologie. Alles was verder in orde, maar voor de zekerheid, zeg maar...

Wat vooral jammer was dat we er allebei niet bij mochten. Ik wilde dat graag ivm borstvoeding, proberen aan te leggen enzo om de paar uur, maar dat kon dus niet. Dus man en ik hebben de hele nacht wakker gelegen op de kraamafdeling, zonder baby.

Als dat anders kan dit keer dan heb ik dat natuurlijk liever! Het ziekenhuis waar ik beval is alleen nogal gewoon om de baby 's nachts weg te halen geloof ik, want 2 weken later toen ik weer werd opgenomen met Wolk haalden ze haar 's nachts ook telkens weg zodat ik uit kon rusten.
pi_173907345
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 11:11 schreef rena het volgende:
LuDann, ik had verder ook geen klachten en symptomen, geen gewichtstoename, eerder afname (wel overgewicht van mezelf maar dat zegt niet altijd wat), maar toch verhoogd glucoselevel, dus het kan wel. Je kan het maar beter weten toch?
Ik begrijp je standpunt hoor. Ik zit alleen al in een best medisch traject met allerlei extra controles en echo's, en de kans dat ik zwangerschapsdiabetes heb is gewoon niet zo groot. Ik ben niet zo'n voorstander van het doen van onderzoeken gewoon 'om het zeker weten'. Ik heb het al moeilijk met het feit dat het allemaal zo medisch moet en nog een extra onderzoek betekent weer extra stress en gedoe aangezien ik een vrij grondige hekel heb aan in het ziekenhuis te moeten zijn als patiënt. Het lijkt me een erg vervelende test en ik moet er een dag vrij voor nemen.
pi_173907405
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 11:18 schreef LuDann het volgende:
Ben benieuwd LeSage, of het strippen wat uithaalt! Gelukkig niet meer in stuit.

Bedankt voor het delen van jullie ervaringen met betrekking tot de baby bij je houden. Dat is fijn, dat zullen we dat dit keer ook wel mogen hopelijk. O+

Vorige keer mocht dat niet idd. Ik beviel rond etenstijd en heb haar na bijkomen wel even gezien, maar daarna ging ze naar de neonatologie. Ze had vlak na de geboorte last van de narcose en dus een wat lagere apgar, waarna ze haar een middel hebben gegeven wat de narcose tegenging. Om die reden moest ze wel een nacht naar de neonatologie. Alles was verder in orde, maar voor de zekerheid, zeg maar...

Wat vooral jammer was dat we er allebei niet bij mochten. Ik wilde dat graag ivm borstvoeding, proberen aan te leggen enzo om de paar uur, maar dat kon dus niet. Dus man en ik hebben de hele nacht wakker gelegen op de kraamafdeling, zonder baby.

Als dat anders kan dit keer dan heb ik dat natuurlijk liever! Het ziekenhuis waar ik beval is alleen nogal gewoon om de baby 's nachts weg te halen geloof ik, want 2 weken later toen ik weer werd opgenomen met Wolk haalden ze haar 's nachts ook telkens weg zodat ik uit kon rusten.
echt? wat een vreemde policy, zeg. Daar zou ik echt niet blij mee zijn. Dat zou ik echt duidelijk maken, dat je dat onder geen beding wilt. Of een ander ziekenhuis zoeken.
  Moderator donderdag 21 september 2017 @ 11:31:01 #274
382129 crew  Donna
pi_173907443
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 11:23 schreef LuDann het volgende:

[..]

Ik begrijp je standpunt hoor. Ik zit alleen al in een best medisch traject met allerlei extra controles en echo's, en de kans dat ik zwangerschapsdiabetes heb is gewoon niet zo groot. Ik ben niet zo'n voorstander van het doen van onderzoeken gewoon 'om het zeker weten'. Ik heb het al moeilijk met het feit dat het allemaal zo medisch moet en nog een extra onderzoek betekent weer extra stress en gedoe aangezien ik een vrij grondige hekel heb aan in het ziekenhuis te moeten zijn als patiënt. Het lijkt me een erg vervelende test en ik moet er een dag vrij voor nemen.
Ik vind het ook een lastige. Ik moet de suikertest ook omdat mijn vader diabetes had. Vind het stom dat ik 'm puur en alleen daarom 'moet' doen.
pi_173907798
quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2017 11:31 schreef DonnaRush het volgende:

[..]

Ik vind het ook een lastige. Ik moet de suikertest ook omdat mijn vader diabetes had. Vind het stom dat ik 'm puur en alleen daarom 'moet' doen.
Ik ga 'm denk ik maandag doen, kan er gewoon heen en hoef geen afspraak te maken.

Ik vind het wel prima om 'm te moeten doen. Wil het ook vooral gewoon graag weten als het wel zo is en ik iets kan doen om gevolgen voor m'n kindje in te perken. Ik heb ook geen klachten, en verwacht ook niet direct een slechte uitslag. Voor mezelf weet ik het eigenlijk liever niet, maar voor de baby heb in het er dan wel weer voor over, zoiets. @LuDann, Maar snap als je al in een medisch traject zit, dat het allemaal wel wat veel is.
pi_173907851
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 11:27 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

echt? wat een vreemde policy, zeg. Daar zou ik echt niet blij mee zijn. Dat zou ik echt duidelijk maken, dat je dat onder geen beding wilt. Of een ander ziekenhuis zoeken.
Ik ben er achteraf ook niet onverdeeld gelukkig mee, en ga dat zeker overleggen dit keer. Ik kan me van de 3 dagen ziekenhuis na de geboorte van Wolk niet zoveel meer herinneren, alleen flarden en alles is wazig. Dus ik weet niet meer precies hoe het ging allemaal, maar mijn man weet het nog wel. Die zegt dat hij echt heeft lopen onderhandelen om Wolk bij ons te houden die eerste nacht, maar tevergeefs.

Nog iets wat ik ga overleggen: of het mogelijk is dat ik geen morfine krijg na een KS. Want ik vermoed dat dat voor het gat in mijn geheugen heeft gezorgd, en het gevoel dat ik alles op een afstand meemaakte.

De tweede opname was ik behoorlijk ziek en ook wat overdonderd denk ik. Toen maakte het voor de borstvoeding verder niet zoveel uit overigens, want ik kolfde toen fulltime. Maar ik zou dat een tweede keer niet zo willen, ook omdat ze toen kunstvoeding gehad heeft 's nachts, vermoeden we achteraf. We kregen haar namelijk onder de rode vlekken terug. Snappen niet zo goed waarom, want ik had gewoon gekolfde melk.
pi_173907857
quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2017 11:31 schreef DonnaRush het volgende:

[..]

Ik vind het ook een lastige. Ik moet de suikertest ook omdat mijn vader diabetes had. Vind het stom dat ik 'm puur en alleen daarom 'moet' doen.
Ik snap je helemaal!
pi_173908116
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 11:23 schreef LuDann het volgende:

[..]

Ik begrijp je standpunt hoor. Ik zit alleen al in een best medisch traject met allerlei extra controles en echo's, en de kans dat ik zwangerschapsdiabetes heb is gewoon niet zo groot. Ik ben niet zo'n voorstander van het doen van onderzoeken gewoon 'om het zeker weten'. Ik heb het al moeilijk met het feit dat het allemaal zo medisch moet en nog een extra onderzoek betekent weer extra stress en gedoe aangezien ik een vrij grondige hekel heb aan in het ziekenhuis te moeten zijn als patiënt. Het lijkt me een erg vervelende test en ik moet er een dag vrij voor nemen.
Ze houden je dus al goed in de gaten, dan kan ik het ook begrijpen hoor dat je dat geleur aan je lichaam op een gegeven moment ook zat bent. En als je je goed voelt en goed eet komt het ook gewoon goed :*
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_173909583
Aan het bijlezen. Beterschap voor de teen van Kris! :*
En welkom, nieuwe aanwas! :W

Gisteren achtbaanloos middagje Efteling. Dat blijft toch wel wennen. *) Morgen in mijn eentje naar een festivalletje in Eindhoven, achteraf slapen in een 'logeerloft' in een oud fabrieksgebouw van Philips.
Leuke dingen. O+

En als ik dan zaterdagochtend eenmaal ben teruggereisd gaan we toch eindelijk eens een ledikantje kopen!
Onze eerste fysieke babyaankoop na zesentwintig weken zwanger! *O*
Let me see you stripped down to the bone
pi_173909779
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 13:46 schreef minilot het volgende:
Aan het bijlezen. Beterschap voor de teen van Kris! :*
En welkom, nieuwe aanwas! :W

Gisteren achtbaanloos middagje Efteling. Dat blijft toch wel wennen. *) Morgen in mijn eentje naar een festivalletje in Eindhoven, achteraf slapen in een 'logeerloft' in een oud fabrieksgebouw van Philips.
Leuke dingen. O+

En als ik dan zaterdagochtend eenmaal ben teruggereisd gaan we toch eindelijk eens een ledikantje kopen!
Onze eerste fysieke babyaankoop na zesentwintig weken zwanger! *O*
Heb je ook niet fysieke aankopen gedaan dan?
pi_173909796
Poeh, LuDann, wat klinkt dat allemaal heftig, met een zorgpad en zo. En dat beleid in het ziekenhuis... :o.

Leuke plannen, mini! *O*.
Mijn man en ik gaan dit weekend nog even lekker samen weg. O+. Een nachtje naar een B&B - inclusief bed met massagefunctie en een hot tub in de tuin. :9 .

Ik ben verder echt full blown mijn verlof aan het vieren. Tot over mijn oren in de babywasjes, de laatste zeer dringende aankopen (de wintercollectie bij Prénatal is echt heel leuk O-) ) en het in bedwang proberen te houden van nesteldrang die ervoor zorgt dat ik de berging wil gaan reorganiseren.

Oh, en die bevallingsfotograaf, dat doen we gewoon. O+. JM gaat foto's maken van een hoofdje dat uit mijn doos komt! *O*.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_173909808
De smileys zijn gratis vandaag, jongens! :D.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_173909819
quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2017 13:59 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Heb je ook niet fysieke aankopen gedaan dan?
Octopusbehang @ Etsy! :+
https://img1.etsystatic.c(...).1241441755_g5sv.jpg
Let me see you stripped down to the bone
pi_173909879
Ik probeer bij te lezen, maar kan nog lang niet alles en iedereen plaatsen en onthouden :Y)

Wat dat fotograferen betreft: Ik moet er niet aan denken :D Maar aan de andere kant, van mijn vorige bevalling (keizersnede) zijn ook foto's gemaakt en daar ben ik wel heel blij mee. Een paar niet-professionele foto's vind ik dan wel prima.

Ik heb ook PCOS trouwens, maar heb geen suikertest hoeven doen vorige keer. Wist niet dat dat standaard is?
pi_173909885
Geen geboortefotograaf bij ons. Ik heb al niet zo vreselijk veel met foto's en ik vind het idee al hinderlijk genoeg dat er überhaupt anderen bij mijn bevalling aanwezig zijn - op een fotograaf zit ik op zo'n moment denk ik écht niet te wachten. :)
Verder dus ook zo min mogelijk mensen erbij. Alleen mijn lief en wellicht vraag ik die ook nog om een paar meter afstand te houden. :+

Mijn moeder zou het overigens wel heel erg leuk vinden om erbij te zijn en dat heeft ze ook duidelijk laten weten, maar daar heb ik al helemaal geen trek in. Het is een lief mens hoor maar nope :{w :)

*verder met teruglezen*
Let me see you stripped down to the bone
pi_173909917
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 14:04 schreef CrazyPrincess het volgende:
Ik probeer bij te lezen, maar kan nog lang niet alles en iedereen plaatsen en onthouden :Y)
Herkenbaar! Ik heb ook steeds dat als ik posts lees ik even terugskip naar de openingspost om te kijken hoe ver zo iemand dan is! :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_173909934
Ik wil alleen maar iemand erbij die me werkelijk er doorheen sleept en me verder geen irritatie oplevert. Heb ik vorige keer wel echt gemist :{ (niets ten nadele van mijn man, maar die had natuurlijk ook geen idee :D)
pi_173909954
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 14:06 schreef minilot het volgende:

[..]

Herkenbaar! Ik heb ook steeds dat als ik posts lees ik even terugskip naar de openingspost om te kijken hoe ver zo iemand dan is! :)
Oh, gelukkig O+ Ik ben sowieso altijd een ramp met details onthouden :')
pi_173909968
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 08:36 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Ik wil enkel mijn man (en medisch noodzakelijk personeel) erbij, maar dat wordt nog wat. Mijn man valt flauw als hij bloed ziet en kan er niet tegen wanneer ik pijn heb. :')
O+ Zoeentje heb ik er ook wel, de schat! :D
En yay voor hartje gehoord! :*
Let me see you stripped down to the bone
  donderdag 21 september 2017 @ 14:08:56 #290
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_173909988
quote:
Oh damn wat tof! _O_
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_173910003
Nee, mijn moeder zou ik er ook echt niet bij willen hebben. Maar ik vond het dan weer geen enkel probleem dat er medische mensen bij stonden.
Oké, in the heat of the moment was mijn moeder vast ook geen probleem meer geweest. Ik vond toen alles wel best.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_173910238
Ze kwamen bij mijn bevalling nog vragen of er een coassistent mee mocht kijken die een weekje meeliep op de afdeling, hij had nog nooit een bevalling gezien. Voorheen zou ik gedacht hebben van noooooope! Maar op dat moment interesseerde het me echt geen zier meer dus hoop dat ie ervan genoten heeft 8-)
pi_173910277
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 14:01 schreef DevilsAndDust het volgende:
De smileys zijn gratis vandaag, jongens! :D.
_O- :D

En vooral een *O* voor de post daarvoor ;) w/
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_173910656
Ik vind coassistenten ook prima, zolang ze niet de complete leiding over de bevalling krijgen :P Zij moeten het toch ook leren en als niemand toestemming geeft wordt dat wel lastig lijkt me :+
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_173910965
Medisch personeel maakt me vermoedelijk ook niks uit inderdaad. Ik ben van plan thuis te bevallen, maar mocht het toch ziekenhuis worden vind ik het prima als er tien co-assistenten meekijken. :+
Maar familie/vrienden lijkt me echt vreselijk om erbij te hebben, dus dat beperk ik tot mijn lief, en dan nog met enige weerstand. :7
Let me see you stripped down to the bone
  donderdag 21 september 2017 @ 15:03:25 #296
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_173911261
quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2017 14:19 schreef Miss_Congeniality het volgende:
Ze kwamen bij mijn bevalling nog vragen of er een coassistent mee mocht kijken die een weekje meeliep op de afdeling, hij had nog nooit een bevalling gezien. Voorheen zou ik gedacht hebben van noooooope! Maar op dat moment interesseerde het me echt geen zier meer dus hoop dat ie ervan genoten heeft 8-)
Ik las gewoon 2x of er een croissant mee mocht kijken :')
pi_173911454
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 14:00 schreef DevilsAndDust het volgende:

Ik ben verder echt full blown mijn verlof aan het vieren. Tot over mijn oren in de babywasjes, de laatste zeer dringende aankopen (de wintercollectie bij Prénatal is echt heel leuk O-) ) en het in bedwang proberen te houden van nesteldrang die ervoor zorgt dat ik de berging wil gaan reorganiseren.

Oh, en die bevallingsfotograaf, dat doen we gewoon. O+. JM gaat foto's maken van een hoofdje dat uit mijn doos komt! *O*.
Wat leuk dat JM erbij zal zijn! *O*
En verlof = (online) shoppen, toch?
Ik heb meteen even de Prenatal-site gecheckt, snel maar even die leuke gele winterjas voor de zoon halen :)
pi_173911635
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 15:03 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Ik las gewoon 2x of er een croissant mee mocht kijken :')
Ik moest hardop gniffelen _O-

An sich zou het idee van een fotograaf bij m'n bevalling me ook niet aanstaan, maar bij m'n huwelijk maakte de fotograaf zich heerlijk onzichtbaar en straalde rust uit dus denk dat ik haar er wel bij zou kunnen hebben.

Overigens snap ik die 1000 euro wel hoor. Tis toch ook een soort inbreuk op het persoonlijke leven van de fotograaf + er moet natuurlijk ook gewoon geld verdiend worden.
Dit, dat, alles.
pi_173911713
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 11:54 schreef LuDann het volgende:

[..]

Ik ben er achteraf ook niet onverdeeld gelukkig mee, en ga dat zeker overleggen dit keer. Ik kan me van de 3 dagen ziekenhuis na de geboorte van Wolk niet zoveel meer herinneren, alleen flarden en alles is wazig. Dus ik weet niet meer precies hoe het ging allemaal, maar mijn man weet het nog wel. Die zegt dat hij echt heeft lopen onderhandelen om Wolk bij ons te houden die eerste nacht, maar tevergeefs.

Nog iets wat ik ga overleggen: of het mogelijk is dat ik geen morfine krijg na een KS. Want ik vermoed dat dat voor het gat in mijn geheugen heeft gezorgd, en het gevoel dat ik alles op een afstand meemaakte.

De tweede opname was ik behoorlijk ziek en ook wat overdonderd denk ik. Toen maakte het voor de borstvoeding verder niet zoveel uit overigens, want ik kolfde toen fulltime. Maar ik zou dat een tweede keer niet zo willen, ook omdat ze toen kunstvoeding gehad heeft 's nachts, vermoeden we achteraf. We kregen haar namelijk onder de rode vlekken terug. Snappen niet zo goed waarom, want ik had gewoon gekolfde melk.
In ons ziekenhuis worden moeder en kind niet gescheiden, tenzij medisch noodzakelijk. Dus het kan wel.

En zonder morfine is zeker mogelijk, dat had ik namelijk ook. Ben er vooraf over in gesprek geweest met de gynaecoloog. En zo stond het met haar goedkeuring in mijn geboorteplan.
pi_173911926
O+ Niet bijgelezen maar de 20-weken echo was helemaal goed (zo ver ze het kunnen zien) O+
Ik probeer zo even een mooi plaatje te plaatsen! O+ O+ O+
pi_173912042
quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2017 15:31 schreef BellaaElisa het volgende:
O+ Niet bijgelezen maar de 20-weken echo was helemaal goed (zo ver ze het kunnen zien) O+
Oo, fijn zeg! O+
Let me see you stripped down to the bone
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')