dat zowel RIC als Max wk kunnen wordenquote:
Jochen Rindtquote:Op zondag 3 september 2017 22:55 schreef CrashO het volgende:
[..]
Hunt is alleen maar wk geworden omdat Lauda half dood was voor 3 races
Stroll kan dat ook. Of Palmer. In theorie.quote:Op zondag 3 september 2017 22:56 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dat zowel RIC als Max wk kunnen worden
Volgens mij zit er niet veel verschil in de rijstijl van Daniel en Max.quote:Op zondag 3 september 2017 22:56 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dat zowel RIC als Max wk kunnen worden
Jawel. Heel veel verschil zelfs.quote:Op zondag 3 september 2017 22:58 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Volgens mij zit er niet veel verschil in de rijstijl van Daniel en Max.
Ok, ik dacht dat beide juist een zachte vloeiende rijstijl hadden.quote:Op zondag 3 september 2017 22:59 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Jawel. Heel veel verschil zelfs.
Zijn teamgenoot startte achter hem en is 4e geworden. Hij 10e. En dat ligt echt aan hemzelf. Geen plofmotor of een defecte Varta, gewoon risico genomen en daar een zware prijs voor betaald.quote:Op zondag 3 september 2017 22:50 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Vandaag ook. Veel, heel veel tijdsachterstand, 2 pitstops en nog in de punten.
Je hoeft niet iemand te passeren, je moet op de finish lijn ervoor rijden.quote:Op zondag 3 september 2017 22:51 schreef daNpy het volgende:
[..]
Laat nog eens zien waar Ric Max op de baan inhaalt dan, want misschien was ik toen ff naar de WC
Edit: ow wacht toen Max de lekke band had natuurlijk. Dan is RIC zeker sneller ja
Kijk gewoon de races. Max en RIC rijden andere lijnen, halen anders in, alles is anders. Hoewel RIC soms ook echt geniaal kan inhalen.quote:Op zondag 3 september 2017 23:00 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Ok, ik dacht dat beide juist een zachte vloeiende rijstijl hadden.
Maak me wijzer
quote:Op zondag 3 september 2017 23:02 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Zijn teamgenoot startte achter hem en is 4e geworden. Hij 10e. En dat ligt echt aan hemzelf. Geen plofmotor of een defecte Varta, gewoon risico genomen en daar een zware prijs voor betaald.
Weinig risico, wellicht verrast door de agressie van Massa.quote:Op zondag 3 september 2017 22:23 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Op start finish zat Max vermoedelijk al naast Massa (2 tienden verschil tussen beide).
Wat ga je dan doen? gas terug? dat doet geen enkele coureur.
Max ging door en Massa zal dat niet fijn gevonden hebben en heeft ook het gas er op gehad om hem vervolgens uit te remmen bij de eerste bocht.
Dat is wat Massa ook aangeeft, 'fortunately i was able to brake later' zegt hij tegen de reporter.
Dat maakt naar mijn mening dat Max niet onnodig risico nam, zeker gezien de ruimte die hij liet voor Massa terwijl Massa geen ruimte laat voor Max.
En dat later remmen, het is dat Max even terug stuurt om ruimte te laten, maar hoever lag Max voor Massa? ondanks dat hij later remde lag Max voor hem maar wijkt om contact te voorkomen.
Massa dwingt hem gewoon op de curve en snijdt hem vervolgens af.
Neuh.quote:Op zondag 3 september 2017 23:02 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Zijn teamgenoot startte achter hem en is 4e geworden. Hij 10e. En dat ligt echt aan hemzelf. Geen plofmotor of een defecte Varta, gewoon risico genomen en daar een zware prijs voor betaald.
Die op Spa was prachtig, wat mij betreft kanshebber voor move van het jaar.quote:Op zondag 3 september 2017 23:03 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Kijk gewoon de races. Max en RIC rijden andere lijnen, halen anders in, alles is anders. Hoewel RIC soms ook echt geniaal kan inhalen.
En omdat Lauda zijn auto in de laatste wedstrijd aan de kant heeft gezet omdat hij het onverantwoord vond om door te rijden.quote:Op zondag 3 september 2017 22:55 schreef CrashO het volgende:
[..]
Hunt is alleen maar wk geworden omdat Lauda half dood was voor 3 races
Heb ik niet gezien, zat in Rome toen.quote:Op zondag 3 september 2017 23:04 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Die op Spa was prachtig, wat mij betreft kanshebber voor move van het jaar.
Vanaf 4:50quote:Op zondag 3 september 2017 23:06 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Heb ik niet gezien, zat in Rome toen.
Gekeken maar toch gemistquote:
Nee, maar daar was hier (en in de andere gevallen) ook geen sprake van. Ze gingen tegelijkertijd de bocht in en Massa haalde de bocht gewoon.quote:Op zondag 3 september 2017 21:58 schreef tja77 het volgende:
[..]
Dus, als coureur A voor het aanremmen 30 meter voor zou liggen en coureur B veel te laat zou aanremmen maar wel tegelijkertijd de apex passeren maar door de hoge snelheid zijn wagen niet op de baan kan houden, is er niemand fout?
Je mag de ander dus als rembuffer gebruiken zolang je maar op tijd de apex pakt?
Mijn mening: race-incident waarbij Verstappen er beter aan had gedaan om te wachten.quote:Op zondag 3 september 2017 23:20 schreef ondeugend het volgende:
Ik heb het niet goed kunnen volgen helaas... maar wat betreft het Massa/Verstappen event.
Wie was er eigenlijk schuld volgens jullie? Gewoon race incident?
Rakel het nog eens op..quote:Op zondag 3 september 2017 23:20 schreef ondeugend het volgende:
Ik heb het niet goed kunnen volgen helaas... maar wat betreft het Massa/Verstappen event.
Wie was er eigenlijk schuld volgens jullie? Gewoon race incident?
En doe eens lief!quote:Op zondag 3 september 2017 23:23 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Rakel het nog eens op..
Anyway: trusten allen
Dat zei hij zelf ook ergens geloof ik.quote:Op zondag 3 september 2017 23:22 schreef beantherio het volgende:
[..]
Mijn mening: race-incident waarbij Verstappen er beter aan had gedaan om te wachten.
We kregen de onboard van Massa niet te zien, dus moeilijk te zeggen. Ondanks dat Max niets fout deed was het (achteraf praten) verstandiger geweest om daar niet in te halen.quote:Op zondag 3 september 2017 23:20 schreef ondeugend het volgende:
Ik heb het niet goed kunnen volgen helaas... maar wat betreft het Massa/Verstappen event.
Wie was er eigenlijk schuld volgens jullie? Gewoon race incident?
Mee eens.quote:Op zondag 3 september 2017 23:22 schreef beantherio het volgende:
[..]
Mijn mening: race-incident waarbij Verstappen er beter aan had gedaan om te wachten.
Waarom? Ik ben niet vd kusjekroel met iedereen. En nog minder vd "vrouwen moeten lief zijn".quote:
RICquote:Op zondag 3 september 2017 23:32 schreef ondeugend het volgende:
Tnx.. ik ga het morgen zelf even goed bekijken.
En wie was er driver of the day uiteindelijk?
Wilde ik net met je tongenquote:Op zondag 3 september 2017 23:31 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Waarom? Ik ben niet vd kusjekroel met iedereen. En nog minder vd "vrouwen moeten lief zijn".
Al ben ik het wel hoor, volgens mijn naasten.
Herken ik en had ik vorig weekend.quote:Op zondag 3 september 2017 23:35 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Wilde ik net met je tongen
Ik ben net thuis heb vlagen meegekregen en stel gewoon ff een vraag zodat ik lekker kan slapen zo. Geen reden om te gaan katten. Normaal zit ik er bovenop maar dit keer ff niet.
De echte oprakelingen en discussies komen de komende dagen wel weer.
Ik wilde wel!quote:Op zondag 3 september 2017 23:39 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Herken ik en had ik vorig weekend.
Verder: die vraag is DE vraag/splijtmoment vd dag uiteraard. Ook jij weet dat of kon dat weten.
Gelukkig wil je niet tongen, waarom zou je ook met een oude vrouw?
Owh, sorryquote:
Dit.quote:Op zondag 3 september 2017 23:22 schreef beantherio het volgende:
[..]
Mijn mening: race-incident waarbij Verstappen er beter aan had gedaan om te wachten.
Massa is nou eenmaal zo, dat weet Max ook en die gaf ook zelf toe dat hij misschien had moeten wachtenquote:Op maandag 4 september 2017 02:58 schreef doemaarniet het volgende:
Wat dacht massa hier precies? Hij remt max uit, dat is wel duidelijk. Vervolgens lijkt het erop dat hij max naast de baan duwt.
Overigens is het onzin om te zeggen dat Max hier had moeten wachten, want hij zat er voor en positioneerde zich voor de bochten, maar massa zet hem er pas 2m voor die bocht naast.
Ik zou zeggen dat juist Massa hier een onnodig risico nam, omdat hij de inhaalende auto is.
Hoeveelste was Max geworden als hij dat risico met Massa niet had genomen denk je?quote:Op zondag 3 september 2017 23:03 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Neuh.
Word ook schijtziek van het niet eerlijk beoordelen van Max. Van "fanboy" schiet men door naar overkritisch. Te bizar..
gewoon 4de en met betere kans op derde dan dat ricardo had. Die had vettel in het zicht, maar kwam van verder. Dus misschien had max wel aan kunnen vallen. Misschien ook niet, maar 4de was sowieso mogelijk met zijn auto.quote:Op maandag 4 september 2017 08:47 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Hoeveelste was Max geworden als hij dat risico met Massa niet had genomen denk je?
Hoeveelste was Max geworden als Massa niet het risico had genomen om diep te remmen?quote:Op maandag 4 september 2017 08:47 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Hoeveelste was Max geworden als hij dat risico met Massa niet had genomen denk je?
Het heeft hem wel een goede eind positie opgeleverd.quote:Op maandag 4 september 2017 09:17 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Hoeveelste was Max geworden als Massa niet het risico had genomen om diep te remmen?
Massa heeft 3x dezelfde fout gemaakt in de race
Idd, dat geneuzel met "als".quote:Op maandag 4 september 2017 09:21 schreef motorbloempje het volgende:
AChteraf is 't mooi wonen
Op naar Singapore!
Ze is een beetje ondeugendquote:Op zondag 3 september 2017 23:23 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Rakel het nog eens op..
Anyway: trusten allen
Er zit gewoon een filter op de stemmen uit Nederland, kan niet andersquote:Op maandag 4 september 2017 08:39 schreef Rossdale het volgende:
Max is dit seizoen nog maar 1 keer tot DotD gekroond, vorige seizoenen had hij er op dit punt in het seizoen al minimaal 25 bij elkaar gespaard. Wat een prutser
Tja, zo redenerend kan je het niet meer over fouten hebben.quote:Op maandag 4 september 2017 09:29 schreef motorbloempje het volgende:
Sowieso, 'als', dan was het hele raceverloop anders geweest. Zelfde met 'als VER in SPA niet was uitgevallen'. Dan had RAI geen straf gehad voor negeren van de gele vlaggen voor VER, etc. etc. Dan rijdt er gewoon een extra mogelijkheid in het veld met xxxxx aantal mogelijke acties, uitkomsten, etc.
Er ligt wel een vergrootglas op Max, maar ik kan me niet voorstellen dat hij daar zelf geen enkele rol in gespeeld heeft.quote:Op maandag 4 september 2017 09:39 schreef tja77 het volgende:
Als Max had gewacht, dan waren er hier mensen geweest dat hij de aansluiting met de top van het veld had gemist omdat hij niet resoluut was met inhalen.
Hij was er langs en voorbij, Massa kiest ervoor om de botsing niet uit de weg te gaan. En volgens Whiting mag dat gewoon.
Incident met Grosjean, stokbrood verremde zich en ging daardoor naar de buitenkant van de bocht. Ik snap niet hoe Max daar op had moeten anticiperen. De fout lag overduidelijk bij Grosjean, zijn wielen blokkeerden en raakte daardoor Max.
Magnussen? Ook al zoiets, leuk dat Haas een onderzoek wil van de wedstrijdleiding. Maar de wedstrijdleiding had dit ook gewoon kunnen wegwuiven.
Al met al rijdt Max gewoon een goede race, bij het incident was hij voorbij Massa, en was het Massa die risico nam.
RIC had ook een aanvaring met GRO geloof ik, hoad ook makkelijk zijn achterband aan flarden kunnen hebben gereden, dus nah dat lag niet aan hemquote:Op zondag 3 september 2017 23:02 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Zijn teamgenoot startte achter hem en is 4e geworden. Hij 10e. En dat ligt echt aan hemzelf. Geen plofmotor of een defecte Varta, gewoon risico genomen en daar een zware prijs voor betaald.
Nogmaals, wat is de definitie van agressief rijden?quote:Op maandag 4 september 2017 10:10 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Tja, zo redenerend kan je het niet meer over fouten hebben.
Max is gewoon een agressieve, risico nemende coureur. Wordt ook vaak genoeg benoemd door andere F1-drivers. Als dat goed uitpakt is het terecht hosanna, als het slecht uitpakt mag je er best kritisch op zijn.
Aan Massa, bedoel je. Alles wat er over Max gezegd is (ook door Massa), bv dat hij nog een rondje had kunnen wachten, want hij was toch sneller, geldt voor Massa net zo goed. Waarom zo laat remmen dat je de apex met bijna 2 meter mist, zodat je Max naar buiten dwingt? Je weet toch dat je het niet gaat winnen, laat hem dan gewoon gaan.quote:
Ik vind dat er wat voor te zeggen valt dat Max beter een goed moment had kunnen afwachten gezien hij Massa, Ocon en Stroll toch wel gepakt had. Van achter was ook geen druk. Te ongeduldig. Vooral ook omdat je weet dat Massa gewoon een blinde ezel is.quote:Op maandag 4 september 2017 10:41 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Aan Massa, bedoel je. Alles wat er over Max gezegd is (ook door Massa), bv dat hij nog een rondje had kunnen wachten, want hij was toch sneller, geldt voor Massa net zo goed. Waarom zo laat remmen dat je de apex met bijna 2 meter mist, zodat je Max naar buiten dwingt? Je weet toch dat je het niet gaat winnen, laat hem dan gewoon gaan.
Gooi jezelf weg, idioot.quote:Op maandag 4 september 2017 11:18 schreef DP026 het volgende:
Leuke race gezien en een 10e plek is een prima prestatie van Max aangezien ik hem ook inschat op een positie tussen plek 5 en 10.
RicciardoGod ook weer eindbaas door gewoon eventjes 4e te worden tussen de Ferrari's. Door hem sneeuwt Max onder momenteel.
quote:Op maandag 4 september 2017 11:18 schreef DP026 het volgende:
Leuke race gezien en een 10e plek is een prima prestatie van Max aangezien ik hem ook inschat op een positie tussen plek 5 en 10
In de VT's en kwalificatie eindigt hij steevast 5e of er onder. Soms met wat geluk een 2e plek zoals afgelopen weekend.quote:
Naar de tijden van de vrije trainingen moet je absoluut niet kijkenquote:Op maandag 4 september 2017 11:25 schreef DP026 het volgende:
[..]
In de VT's en kwalificatie eindigt hij steevast 5e of er onder. Soms met wat geluk een 2e plek zoals afgelopen weekend.
Dit jaar is het als vanouds kommer en kwel met Max en top 5 noteringen zijn een zeldzaamheid. Dus vanwaar de ' ' ?
RIC kan nooit schuld hebben aan zaken die niet gebeurd zijn, dus waar jij naartoe wil ontgaat mij.quote:Op maandag 4 september 2017 10:13 schreef Re het volgende:
[..]
RIC had ook een aanvaring met GRO geloof ik, hoad ook makkelijk zijn achterband aan flarden kunnen hebben gereden, dus nah dat lag niet aan hem
is toch ook niet erg dat zoiets gebeurd, zelf heeft hij er volgens mij minder moeite mee dan menig bankzitter
Nee, niet aan Massa. Hoogstens ook aan Massa, maar je moet jezelf niet in zo'n positie brengen. Dus zijn fout en dan is het helemaal niet zo interessant wie er misschien nog meer fout zaten.quote:Op maandag 4 september 2017 10:41 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Aan Massa, bedoel je. Alles wat er over Max gezegd is (ook door Massa), bv dat hij nog een rondje had kunnen wachten, want hij was toch sneller, geldt voor Massa net zo goed. Waarom zo laat remmen dat je de apex met bijna 2 meter mist, zodat je Max naar buiten dwingt? Je weet toch dat je het niet gaat winnen, laat hem dan gewoon gaan.
Als je zondagmiddag met je cabrio een eindje gaat rijden, niet, nee.quote:Op maandag 4 september 2017 12:03 schreef VEM2012 het volgende:
... maar je moet jezelf niet in zo'n positie brengen.
Wat probeer je nou te zeggen? Massa mag wel risico nemen en Max niet?quote:Massa had het recht om de deur dicht te gooien en heeft dat gedaan.
Zoals gezegd, hij kan gewoon wat langer wachten en een minder risicovol moment uitkiezen. Sommige anderen zouden dat wel doen, met als nadeel dat die minder spectaculaire inhaalraces doen. Dat is nou eenmaal niet Max' stijl, prima verder hoor.quote:Op maandag 4 september 2017 10:15 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Nogmaals, wat is de definitie van agressief rijden?
Die inhaalactie op Massa was alles behalve "agressief", hij liet 2 wagenbreedtes ruimte over voor Massa en Massa plant hem er zo (onnodig) tegen aan.
De inhaalacties op Magnussen en Grosjean waren een stuk slordiger als je het zo kan noemen, maar toen was hij al klaar met de race.
was zelfde ronde dacht ik als tussen Massa en Verstappen en ja, je kan ook je auto na de start ff parkeren aan de zijkant todat iedereen voorbij is en dan lekker met een vrije baan voor je gaan lopen cruisen ...quote:Op maandag 4 september 2017 12:01 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
RIC kan nooit schuld hebben aan zaken die niet gebeurd zijn, dus waar jij naartoe wil ontgaat mij.
Was dat overigens niet direct na de start? Dat is altijd duwen en trekken en dan ontkom je alleen aan risico door heel rustig weg te rijden. Totaal niet vergelijkbaar.
Nee, ik vind alleen wat Massa doet niet zo interessant. Dat is ook niet zo'n geweldige coureur. Die heeft een aardig seizoen gedraaid lang geleden, meer niet.quote:Op maandag 4 september 2017 12:06 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Als je zondagmiddag met je cabrio een eindje gaat rijden, niet, nee.
[..]
Wat probeer je nou te zeggen? Massa mag wel risico nemen en Max niet?
Overigens is dat wel een aardige discussie, want de wedstrijdleiding laat dat soms wel toe en soms niet. De besluiten daarover zijn op zijn minst wipelturig.
Dat laatste lijkt mij niet de bedoeling. Ergens tussen altijd op de grens rijden en als een oud wijf lijkt mij optimaal.quote:Op maandag 4 september 2017 12:08 schreef Re het volgende:
[..]
was zelfde ronde dacht ik als tussen Massa en Verstappen en ja, je kan ook je auto na de start ff parkeren aan de zijkant todat iedereen voorbij is en dan lekker met een vrije baan voor je gaan lopen cruisen ...
Idd, dit zegt genoeg, Max lag voor Massa, in de tijdwaarneming te zien dus Massa zit fout. Discussie gesloten.quote:Op maandag 4 september 2017 10:45 schreef S95Sedan het volgende:
Dit zegt toch genoeg, en dan was Max de leidende auto.
[ afbeelding ]
Daar mist in mijn ogen nog wel een stukje volwassenheid inderdaad. De auto is een stuk sneller dus massa pak je sowieso wel. Dan kun je beter even eieren voor je geld kiezen, ook al vind je dat de ander je daar niet van de baan af mag drukken.quote:Op maandag 4 september 2017 12:06 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Zoals gezegd, hij kan gewoon wat langer wachten en een minder risicovol moment uitkiezen. Sommige anderen zouden dat wel doen, met als nadeel dat die minder spectaculaire inhaalraces doen. Dat is nou eenmaal niet Max' stijl, prima verder hoor.
dit zegt hij zelf:quote:Op maandag 4 september 2017 12:30 schreef tja77 het volgende:
Het "wachten" als andere optie aanvoeren is lekker makkelijk achteraf. Max kan er voorbij en is er voorbij. Had hij moeten liften om er maar niet voorbij te gaan en een ronde te wachten? Een ronde waarin de Mercedessen en Ferrari's verder weg dreigden te rijden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |