abonnement Unibet Coolblue
pi_173303293



Welkom in het centrale FvD topic. Hieronder vind je in het kort waar deze partij voor staat:

Als enige politieke beweging handelen wij vanuit een totaalvisie op de grote problematiek die nu in Nederland speelt: we hebben ongetwijfeld op bepaalde punten overlap met allerlei partijen, maar Forum voor Democratie wil niet alleen de symptomen van de huidige crisis aanpakken (zoals de ongecontroleerde immigratie, de uitzichtloze euro2, het verslechterend onderwijs, en het onhoudbare zorgstelsel); vooral richten we ons op de achterliggende oorzaak: het politieke systeem zélf. Je gaat een huis niet verbouwen als de fundamenten verrot zijn. We moeten beginnen bij de basis: ons politieke systeem stamt uit 1848 en sluit niet meer aan bij deze tijd en bij de wensen van de kiezers.

Partijkartel
Een kleine groep partijleden – van een select aantal partijen – heeft in Nederland de touwtjes in handen. Deze groep van circa 10.000 mensen noemen wij het partijkartel1. Volksvertegenwoordigers en bestuurders worden nu vooral gerekruteerd door de partijleiding zélf – een systeem van coöptatie waardoor vooral meelopers en jaknikkers komen bovendrijven die het nogal eens aan visie en moed ontbreekt. Deze carrièrepolitici willen vervolgens doorschuiven naar een burgemeesterspost, een topfunctie bij een zorgverzekeraar of de hoofdprijs: iets in Brussel. Het is de partij die de baan regelt. De loyaliteit van de volksvertegenwoordiger ligt bij de partijtop – niet bij de kiezer. Hierdoor komen de belangen van de bevolking vaak laag op het prioriteitenlijstje terecht. Partijbelang gaat boven landsbelang.

Dit willen wij veranderen. Ons belangrijkste agendapunt is democratische vernieuwing. Zoals Eberhard van der Laan3 eerder deze week constateerde: “De partijpolitiek is aan het einde van zijn levenscyclus gekomen (…) de burger haakt af“. Daarom zijn bindende referenda noodzakelijk – evenals gekozen burgemeesters. Er is in ons land voldoende talent aanwezig – alleen komt dat niet tot wasdom door de achterhaalde partijcultuur. Nieuwe generaties gaan niet naar rokerige zaaltjes; daarom gaan we e-democracy in Nederland introduceren. De mensen zoveel mogelijk online betrekken bij de zaken die hen raken. Binnenkort lanceren we op onze website het ‘democratie dashboard‘ waar kiezers zélf het heft in handen kunnen nemen om dingen te veranderen via petities, burgerinitiatieven en crowdfunding – en waar ze zich bovendien kunnen kandideren voor openbare functies.

Filmpjes en plaatjes hieronder in de spoiler.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_173303333
quote:
2s.gif Op maandag 21 augustus 2017 16:43 schreef 99.999 het volgende:

[..]

De FvD-mensen zoeken natuurlijk wel zelf doelbewust keer op keer die controverse op. Baudet en Cliteur weten ook prima dat de complottheorieën over Cultureel Marxisme of Volksvervanging het vooral (en eigenlijk alleen) goed doen onder zeer dubieuze groeperingen die weinig ruimte voor de illusie van nuance of verdieping laten...
En als ze het keer op keer zelf opzoeken, is het dan nog associëren als mensen er kritisch op reageren?
Wat ik hieruit opmaak is dat je termen als cultureel marxisme en volksvervanging als een soort van enge of vieze woorden ziet waar alleen dubieuze figuren zich mee associëren en bij voorbaat al je mening erover klaar hebt. Je geeft het mijn inziens geen eerlijke kans omdat je van bepaalde termen alleen al walgt.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_173303421
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 16:57 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Wat ik hieruit opmaak is dat je termen als cultureel marxisme en volksvervanging als een soort van enge of vieze woorden ziet waar alleen dubieuze figuren zich mee associëren en bij voorbaat al je mening erover klaar hebt. Je geeft het mijn inziens geen eerlijke kans omdat je van bepaalde termen alleen al walgt.
Waarom zou je dat een eerlijke kans geven. Het is een dubieuze theorie, waar vooral complotfiguren op geilen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_173303442
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 16:57 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Wat ik hieruit opmaak is dat je termen als cultureel marxisme en volksvervanging als een soort van enge of vieze woorden ziet waar alleen dubieuze figuren zich mee associëren en bij voorbaat al je mening erover klaar hebt. Je geeft het mijn inziens geen eerlijke kans omdat je van bepaalde termen alleen al walgt.
Nee, volgens mij worden ze gewoon gezien als wat ze zijn: twee complottheorieen. En die worden doorgaans niet serieus genomen. In dit geval zit er inderdaad ook nog een vrij nare associatie aan vast.
pi_173303455
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 16:57 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Wat ik hieruit opmaak is dat je termen als cultureel marxisme en volksvervanging als een soort van enge of vieze woorden ziet waar alleen dubieuze figuren zich mee associëren en bij voorbaat al je mening erover klaar hebt. Je geeft het mijn inziens geen eerlijke kans omdat je van bepaalde termen alleen al walgt.
Daar heb je een punt. Maar dat komt ook omdat die termen een walgelijke oorsprong hebben en alleen door walgelijke mensen serieus gebruikt worden. In het nieuwe politiek correcte landschap mag je het eigenlijk niet meer zeggen maar ik kots op extreemrechts in al haar verschijningsvormen. Ook als dat versleuteld is in een term die allicht wat minder naar klinkt en daarom mooi als schaamlap kan dienen. Genuanceerd praten daarover heeft dan ook niet bijster veel nut.

Als je beschaafd en serieus bent als politicus of partij, dan hanteer je die termen inderdaad gewoon niet. Veel leuker kan ik het niet maken...
pi_173303525
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 16:54 schreef Xa1pt het volgende:

Lees je eens in over die complottheorie. Zelfs op de wiki staat het als zodanig aangeduid.
Ik heb me ingelezen in cultureel marxisme, en het is helemaal geen complottheorie, het is een ideologie die een individu kan aanhangen. Door god weet wie is het afgedaan als een complottheorie en mensen tuinen er met open ogen in. Het is allemaal niet zo bijzonder als wordt voorgedaan: "een politieke elite heeft als agenda ons land te vernietigen" Wat een onzin, enkel lunatics geloven dat.

Als je gewoon kijkt naar wat het wél betekent, is het allemaal niet zo bijzonder. Dit is wat het archief van wikipedia erover zegt. (Dus voordat iemand het verdraaide tot de bizarre complottheorie waar niemand (behalve dan misschien breiviks en dat soort mongolen) wat van gelooft)
https://archive.is/YzkIS

Maar daar ging het me eigenlijk helemaal niet om, cultuurmarxisme. Het gaat om de bizarre houding naar het FvD toe. Lees het nog maar eens terug.

quote:
De enige complottheorie die ik hier zie is die van jullie jegens het FvD. Het is zogenaamd deel van een groter plan, woorden worden verdraait, mensen maken ellenlange lijsten met tweets die je zogenaamd op een bepaalde manier kan interpreteren, weerlegde beschuldigingen worden keer op keer opnieuw aangehaald, het verdedigen van de partij wordt als je mazzel hebt als wegwuiven aangeduid, en als je pech hebt wordt je weggezet als alt-right en nazi. Baudet wordt vergeleken met terroristen, mensen zijn het zicht op de realiteit verloren en mensen worden gehersenspoeld om het te geloven. Baudet liegt over zijn ware intenties en plannen. Het verdedigen van de partij en over de inhoud discussiëren is not done En dat is nog maar deze pagina...
Als ik zeg: progressief is een complot door lizardpeople die de hele aarde willen gebruiken voor testen om hun eigen soort te versterken, gaan jullie daar dan ook spastisch op reageren? Of denken jullie, wacht even wat wordt er bédoeld met cultureelmarxisme door de tegenstanders daarvan.
pi_173303622
:O
pi_173303654
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 17:06 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Ik heb me ingelezen in cultureel marxisme, en het is helemaal geen complottheorie, het is een ideologie die een individu kan aanhangen.
Zijn er ook individuen die dit bewust aanhangen of is het iets wat groepen en individuen enkel vanuit zeer dubieuze hoeken wordt aangewreven?

quote:
Door god weet wie is het afgedaan als een complottheorie en mensen tuinen er met open ogen in. Het is allemaal niet zo bijzonder als wordt voorgedaan: "een politieke elite heeft als agenda ons land te vernietigen" Wat een onzin, enkel lunatics geloven dat.

Als je gewoon kijkt naar wat het wél betekent, is het allemaal niet zo bijzonder. Dit is wat het archief van wikipedia erover zegt. (Dus voordat iemand het verdraaide tot de bizarre complottheorie waar niemand (behalve dan misschien breiviks en dat soort mongolen) wat van gelooft)
https://archive.is/YzkIS

Maar daar ging het me eigenlijk helemaal niet om, cultuurmarxisme. Het gaat om de bizarre houding naar het FvD toe. Lees het nog maar eens terug.

[..]

Die zogenaamd bizarre houding komt omdat kopstukken van de FvD keer op keer gekke fratsen uithalen. Van het gebruik van termen als Cultureel Marxisme en Volksvervanging tot zogenaamd per ongeluk onhandige uitspraken. Dat blijven verdedigen is eerder wat bizar.
pi_173303667
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 17:09 schreef Doublepain het volgende:
:O
Lekker makkelijk
pi_173303696
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 17:11 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Lekker makkelijk
Dat je nog steeds op hun ingaat, zijn steeds dezelfde personen de afgelopen maanden, hebben niks beters te doen. Je zou beter moeten weten gok ik zo
pi_173303730
Interessant is dat de term cultureel marxisme inderdaad bijna louter en alleen door bruinhemdige figuren wordt gebruikt. Kan Mr. Major daar een verklaring voor geven?
Allah Al Watan Al Malik
pi_173303755
quote:
2s.gif Op maandag 21 augustus 2017 17:11 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Zijn er ook individuen die dit bewust aanhangen of is het iets wat groepen en individuen enkel vanuit zeer dubieuze hoeken wordt aangewreven?

[..]

Die zogenaamd bizarre houding komt omdat kopstukken van de FvD keer op keer gekke fratsen uithalen. Van het gebruik van termen als Cultureel Marxisme en Volksvervanging tot zogenaamd per ongeluk onhandige uitspraken. Dat blijven verdedigen is eerder wat bizar.
Ja, de standpunten worden door mensen aangehangen. Die zijn ook helemaal niet zo bijzonder. Maar het wordt cultuurmarxisme genoemd om de standpunten te beschrijven en uit te leggen waarom ze slecht zijn.

Net zoals een SGP'er vindt dat vrouwen zich niet met de politiek mogen bemoeien, en iemand dan zegt: uh SGP is "vrouwonvriendelijk". Als een SGP'er dan zelf niet zegt "ik ben vrouwonvriendelijk" is het dan gelijk een complot? Moeten mensen zelf vinden dat ze slecht zijn voordat het bestaat?

Je wil gewoon niet begrijpen wat ze er echt mee bedoelen. Door het te verdraaien ga je het nooit met ze eens zijn, maar zal je het ook nooit met ze oneens zijn.
pi_173303789
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 17:14 schreef Mutant01 het volgende:
Interessant is dat de term cultureel marxisme inderdaad bijna louter en alleen door bruinhemdige figuren wordt gebruikt. Kan Mr. Major daar een verklaring voor geven?
Verklaring: iedereen die geen CM, diversiteitsmens of moslim is, en kritiek op hen heeft, is een bruinhemd - volgens de CM, diversiteitsmens of moslim. Erg ingewikkeld is het allemaal niet knul.
pi_173303903
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 17:14 schreef Mutant01 het volgende:
Interessant is dat de term cultureel marxisme inderdaad bijna louter en alleen door bruinhemdige figuren wordt gebruikt. Kan Mr. Major daar een verklaring voor geven?
Nee, niet iedere rechtsradicaal/rechtsextremist is een bruinhemd. Breivik zou ik bijvoorbeeld in ieder geval niet zo noemen.
pi_173303910
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 17:15 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Ja, de standpunten worden door mensen aangehangen.
Door wie dan concreet?
quote:
Die zijn ook helemaal niet zo bijzonder. Maar het wordt cultuurmarxisme genoemd om de standpunten te beschrijven en uit te leggen waarom ze slecht zijn.
Echter doordat enkel extreme figuren die term gebruiken heeft het in de praktijk geen enkele waarde en vestigen de gebruikers (bewust) een stigma op zich door het te hanteren.
quote:
Net zoals een SGP'er vindt dat vrouwen zich niet met de politiek mogen bemoeien, en iemand dan zegt: uh SGP is "vrouwonvriendelijk". Als een SGP'er dan zelf niet zegt "ik ben vrouwonvriendelijk" is het dan gelijk een complot? Moeten mensen zelf vinden dat ze slecht zijn voordat het bestaat?

Je wil gewoon niet begrijpen wat ze er echt mee bedoelen. Door het te verdraaien ga je het nooit met ze eens zijn, maar zal je het ook nooit met ze oneens zijn.
Ik heb inderdaad weinig behoefte me erg te verdiepen in die stigmatiserende ranzigheid.
pi_173303995
CM wordt niet bewust aangehangen. Vrijwel niemand noemt zich een CM. Het schuilt achter andere overtuigingen.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 21-08-2017 17:24:34 ]
pi_173304162
quote:
2s.gif Op maandag 21 augustus 2017 17:21 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Door wie dan concreet?

[..]

Echter doordat enkel extreme figuren die term gebruiken heeft het in de praktijk geen enkele waarde en vestigen de gebruikers (bewust) een stigma op zich door het te hanteren.

[..]

Ik heb inderdaad weinig behoefte me erg te verdiepen in die stigmatiserende ranzigheid.
Voordat je weet wie dat zegt moet je eerst weten wat de standpunten zijn die worden aangehangen door cultuurmarxisten. Belangrijk is dus om altijd in het achterhoofd te houden dat het slechts een beschrijving is van verschillende standpunten die samenvallen onder cultuurmarxisme, net zoals veel standpunten vallen onder rechts maar niet ieder rechts persoon dezelfde standpunten heeft.

Als je dat niet wil dan kan je ook niet begrijpen wat het is en kan je er dus ook niet over discussieren. Maar je kan wel mensen zwartmaken omdat je het weigert te begrijpen en het daarom verkeerd interpreteerd. Goed bezig
pi_173304329
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 17:14 schreef Mutant01 het volgende:
Interessant is dat de term cultureel marxisme inderdaad bijna louter en alleen door bruinhemdige figuren wordt gebruikt. Kan Mr. Major daar een verklaring voor geven?
Ja omdat de term compleet verbasterd is, terwijl het helemaal niks bijzonders is, en toch keihard en zogenaamd feitelijk wordt afgedaan als complottheorie, en neutrale mensen geen zin hebben om tegen het geschreeuw van politiek correct geneuzel in te gaan. In de VS is het een groter probleem en daar leeft het ook veel meer. Dat alle mensen die cultuurmarxisme niet wenselijk vinden gelijk worden weggezet als racist, facist, mysogenist etc. etc. is niet omdat zij racisten, facisten, mysogenisten etc. etc. zijn (hoewel deze er ongetwijfeld wel tussen zitten wat die zijn het natuurlijk al heeeleemaal niet eens met cultuurmarxisfen) maar omdat ieder beetje tegenstand niet met argumenten wordt weerlegd, maar omdat mensen zwartgemaakt worden.

Als de NS geen beste dames en heren meer zegt, denken veel mensen. Wat een onzin, maar laat maar.

Als mensen horen dat alleen zwarte mensen gediscrimineerd kunnen worden denken ze: wat een onzin, ach laat maar

Als mensen horen dat je nu niet 2 maar 28 genders hebt denken mensen: wat een onzin, ach laat maar.
pi_173304337
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 17:32 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Voordat je weet wie dat zegt moet je eerst weten wat de standpunten zijn die worden aangehangen door cultuurmarxisten. Belangrijk is dus om altijd in het achterhoofd te houden dat het slechts een beschrijving is van verschillende standpunten die samenvallen onder cultuurmarxisme, net zoals veel standpunten vallen onder rechts maar niet ieder rechts persoon dezelfde standpunten heeft.

Als je dat niet wil dan kan je ook niet begrijpen wat het is en kan je er dus ook niet over discussieren. Maar je kan wel mensen zwartmaken omdat je het weigert te begrijpen en het daarom verkeerd interpreteerd. Goed bezig
Feit blijft dat je het dan met een klein groepje blijft opnemen tegen een verschijnsel waar alleen dat groepje in gelooft.

En laat ik er even van uitgaan dat het stiekem toch bestaat. Is het dan zoiets als wanneer antiracisten de enige mensen zouden zijn die in racisme geloven? Is dat een goede vergelijking? Zo ja, dan lijkt het hoofddoel me om te bewijzen dat het bestaat. Dat je iemand aan kunt wijzen, al is het maar een fictief voorbeeld, en dan kunt zeggen: kijk, dit is nou een cultuurmarxist, want (...).

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-08-2017 17:41:01 ]
pi_173304340
Het is allemaal niet zo bijzonder mensen, laat je niet wijsmaken dat het wel zo is.
pi_173304475
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 17:40 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Feit blijft dat je het dan met een klein groepje blijft opnemen tegen een verschijnsel waar alleen dat groepje in gelooft.

En laat ik er even van uitgaan dat het stiekem toch bestaat. Is het dan zoiets als wanneer antiracisten de enige mensen zouden zijn die in racisme geloven? Is dat een goede vergelijking? Zo ja, dan lijkt het hoofddoel me om te bewijzen dat het bestaat. Dat je iemand aan kunt wijzen, al is het maar een fictief voorbeeld, en dan kunt zeggen: kijk, dit is nou een cultuurmarxist, want (...).
Anne fleur dekker bijvoorbeeld, of sylvana simons. Maar ook Timmermans. Als je het eens bent met deze of een van deze personen: verval dan alsjeblieft niet in cultuurmarxisme=complot.

Maar ik vraag alleen maar om cultuurmarxisme te begrijpen zoals de tegenstanders daarvan dat doen. Als Baudet het daarover heeft, is het belangrijk het ook zo te lezen als Baudet het bedoeld. Als je het wil begrijpen moet je niet naar één aspect kijken, en dat dan ontkrachten omdat een ander aspect niet zo is, en naar een ander aspect, en die dan ontkrachten omdat het vorige aspect is onkracht door dit aspect. Je moet het geheel bekijken.
pi_173304512
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 17:46 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Anne fleur dekker bijvoorbeeld, of sylvana simons. Maar ook Timmermans. Als je het eens bent met deze of een van deze personen: verval dan alsjeblieft niet in cultuurmarxisme=complot.

Maar ik vraag alleen maar om cultuurmarxisme te begrijpen zoals de tegenstanders daarvan dat doen. Als Baudet het daarover heeft, is het belangrijk het ook zo te lezen als Baudet het bedoeld. Als je het wil begrijpen moet je niet naar één aspect kijken, en dan niet ontkrachten omdat de rest niet zo is, en naar een ander aspect, en die dan ontkrachten omdat het vorige aspect is onkracht door dit aspect. Je moet het geheel bekijken.
Van Sylvana Simons ken ik de standpunten wel redelijk goed, geloof ik. Wat maakt haar cultuurmarxist?
pi_173304640
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 17:39 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Ja omdat de term compleet verbasterd is, terwijl het helemaal niks bijzonders is, en toch keihard en zogenaamd feitelijk wordt afgedaan als complottheorie, en neutrale mensen geen zin hebben om tegen het geschreeuw van politiek correct geneuzel in te gaan. In de VS is het een groter probleem en daar leeft het ook veel meer. Dat alle mensen die cultuurmarxisme niet wenselijk vinden gelijk worden weggezet als racist, facist, mysogenist etc. etc. is niet omdat zij racisten, facisten, mysogenisten etc. etc. zijn (hoewel deze er ongetwijfeld wel tussen zitten wat die zijn het natuurlijk al heeeleemaal niet eens met cultuurmarxisfen) maar omdat ieder beetje tegenstand niet met argumenten wordt weerlegd, maar omdat mensen zwartgemaakt worden.

Als de NS geen beste dames en heren meer zegt, denken veel mensen. Wat een onzin, maar laat maar.

Als mensen horen dat alleen zwarte mensen gediscrimineerd kunnen worden denken ze: wat een onzin, ach laat maar

Als mensen horen dat je nu niet 2 maar 28 genders hebt denken mensen: wat een onzin, ach laat maar.
Ik vind het maar een uiterst vreemde verklaring. Feit is dat cultuureelmarxisme in één adem genoemd wordt met termen als volksvervanging. Feit is ook dat die term gebezigd wordt door alt- en radicaalrechts om de andere kant van het politieke spectrum te beschrijven. Oftewel een ieder die niet tegen immigratie is, is een cultureelmarxist. Een ieder di een andere cultuur respecteert is cultureelmarxist. Sterker nog. Er is overtuiging onder die lieden dat er een groot idee gaande is om de 'oorspronkelijke cultuur' weg te laten vagen.

Dan is de vraag: hoe serieus kan je dat idee nou nemen. Hoe serieus kan je die beschrijving nou noemen?
Allah Al Watan Al Malik
pi_173304660
Het is een klein groepje door verschillende dingen. Ten eerste is er een silent majority die het bijv. niet eens is met het verdwijnen van zwarte piet of het veranderen van de coentunnel of het veranderen van lgtb in lgtbqct^2abdefg maar er dus niks van zegt.

Een andere oorzaak is het feit dat veel mensen geen zin hebben er iets van te zeggen, omdat ze dan gelijk worden uitgemaakt voor vanalles en nogwat.

En verder valt het in NL nog wel mee qua beleid. Het gebeurd dus wel, maar zo erg is het allemaal nog niet. In de VS ziet men het veel meer en is het dus ook deel van het publieke debat.

Zonder hier een doemsbeeld te scheppen: we kunnen nu bedenken dat het bestaat en ervoor zorgen dat we dit soort ideeen erkennen, of we kunnen het stilhouden en wachten tot ze hier ook beelden naar beneden gaan halen en dergelijke.
pi_173304725
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 17:16 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Verklaring: iedereen die geen CM, diversiteitsmens of moslim is, en kritiek op hen heeft, is een bruinhemd - volgens de CM, diversiteitsmens of moslim. Erg ingewikkeld is het allemaal niet knul.
Dan zijn er geen cultureel marxisten. Als dat de beschrijving is van cultureel marxisme.
Allah Al Watan Al Malik
pi_173304798
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 17:54 schreef Mr.Major het volgende:
Het is een klein groepje door verschillende dingen. Ten eerste is er een silent majority die het bijv. niet eens is met het verdwijnen van zwarte piet of het veranderen van de coentunnel of het veranderen van lgtb in lgtbqct^2abdefg maar er dus niks van zegt.

Een andere oorzaak is het feit dat veel mensen geen zin hebben er iets van te zeggen, omdat ze dan gelijk worden uitgemaakt voor vanalles en nogwat.

En verder valt het in NL nog wel mee qua beleid. Het gebeurd dus wel, maar zo erg is het allemaal nog niet. In de VS ziet men het veel meer en is het dus ook deel van het publieke debat.

Zonder hier een doemsbeeld te scheppen: we kunnen nu bedenken dat het bestaat en ervoor zorgen dat we dit soort ideeen erkennen, of we kunnen het stilhouden en wachten tot ze hier ook beelden naar beneden gaan halen en dergelijke.
Dus cultuurmarxisme is iets als je uitspreken tegen bepaalde elementen in je cultuur? Waarom zou je daar tegen zijn?
pi_173304902
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 17:53 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik vind het maar een uiterst vreemde verklaring. Feit is dat cultuureelmarxisme in één adem genoemd wordt met termen als volksvervanging. Feit is ook dat die term gebezigd wordt door alt- en radicaalrechts om de andere kant van het politieke spectrum te beschrijven. Oftewel een ieder die niet tegen immigratie is, is een cultureelmarxist. Een ieder di een andere cultuur respecteert is cultureelmarxist. Sterker nog. Er is overtuiging onder die lieden dat er een groot idee gaande is om de 'oorspronkelijke cultuur' weg te laten vagen.

Dan is de vraag: hoe serieus kan je dat idee nou nemen. Hoe serieus kan je die beschrijving nou noemen?
Volksvervanging is sowieso onzin. Vervangen betekent dat je het iets eruit haalt om iets anders neer te zetten. Dan moet het NL volk gedeporteerd worden. Heeft Baudet dat eens gezegd?

Verdunning is iets anders wat inhoudelijk (etymologisch) wel verdedigd kan worden. Het is misschien een hyperbool maar dat is een andere discussie.

Het is onjuist om iedereen die immigratie goed vindt een cultuurmarxist te noemen. Het gaat namelijk om de motivatie erachter: doe je het om mensen te helpen, en je denkt dat immigratie de manier is? Dan ben je het niet. Denk je dat diversiteit iets goeds an sich is (zoals timmermans dat lijkt te vinden en daarom immigratie goedpraat) dan ben je wel een cultuurmarxisf.

Het is ook onjuist om íedereen die feminisme goed vindt een cultuurmarxist te noemen. Maar als je vindt dat een vrouw precies hetzelfde is als een man en enkel door mannelijke onderdrukking in haar rol is geduwd (die bestaan echt) dan ben je het wel. Waarom zijn zoveel vrouwen klaar met het feminisme? Als je aan vrouwen vraagt: ben je een feminist, zeggen maar weinig mensen ja. Dat komt omdat er cultuurmarxisten zijn die zichzelf feminist noemen. Er zijn echter ook feministen die geen cultuurmarxist zijn.
pi_173304930
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 17:59 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dus cultuurmarxisme is iets als je uitspreken tegen bepaalde elementen in je cultuur? Waarom zou je daar tegen zijn?
Ik hoop dat het duidelijker is geworden in mijn volgende/vorige post. Anders moet je het zeggen
pi_173305011
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 18:04 schreef Mr.Major het volgende:
Volksvervanging is sowieso onzin. Vervangen betekent dat je het iets eruit haalt om iets anders neer te zetten. Dan moet het NL volk gedeporteerd worden. Heeft Baudet dat eens gezegd? [.quote] Of Baudet dat zelf heeft gezegd weet ik niet. Feit is en blijft dat die termen vaak met elkaar verweven zijn.

[quote]
Verdunning is iets anders wat inhoudelijk (etymologisch) wel verdedigd kan worden. Het is misschien een hyperbool maar dat is een andere discussie.
Verdunning klinkt wat mij betreft anders net zo idioot als vervanging. Het wijst nog steeds haast op complotachtige theorieen.

quote:
Het is onjuist om iedereen die immigratie goed vindt een cultuurmarxist te noemen. Het gaat namelijk om de motivatie erachter: doe je het om mensen te helpen, en je denkt dat immigratie de manier is? Dan ben je het niet. Denk je dat diversiteit iets goeds an sich is (zoals timmermans dat lijkt te vinden en daarom immigratie goedpraat) dan ben je wel een cultuurmarxisf.
Want? Wat maakt die persoon dan een cultuurmarxist?

quote:
Het is ook onjuist om íedereen die feminisme goed vindt een cultuurmarxist te noemen. Maar als je vindt dat een vrouw precies hetzelfde is als een man en enkel door mannelijke onderdrukking in haar rol is geduwd (die bestaan echt) dan ben je het wel. Waarom zijn zoveel vrouwen klaar met het feminisme? Als je aan vrouwen vraagt: ben je een feminist, zeggen maar weinig mensen ja. Dat komt omdat er cultuurmarxisten zijn die zichzelf feminist noemen. Er zijn echter ook feministen die geen cultuurmarxist zijn.
Wat maakt dat een cultuurmarxist? Het lijkt mij dat de hele discussie omtrent gelijkheid van mensen de nek om wordt gedraaid door te strooien met termen als cultureel marxisme.
Allah Al Watan Al Malik
pi_173305020
Overigens kan iemand ook een cultuurmarxistische uitspraak/ argumentatie doen, zonder dat echt te zijn.

Bijv. de vrouwenquota. Als je per se 50/50 man/vrouw wil hebben, en daarin zo ver gaat dat je mensen in dienst neemt die minder kwaliteiten hebben, dan ben je bezig met het ondermijnen van de productiviteit van een bedrijf te ondermijnen. Als ik daartegen ageer zullen er mensen zijn die mij dan een vrouwenhater noemen. Was dat niet een stelling van Sylvana? Anders zoek ik nog wel even wat anders.
pi_173305039
quote:
Cultuurmarxisme is een hersenspinsel

Baudet meent dat de EU de Europese beschaving wil vernietigen, maar buiten de samenzweringstheorieën van extreemrechts bestaat cultuurmarxisme niet
Historicus Han van der Horst op : https://joop.vara.nl/opin(...)ving-wil-vernietigen
pi_173305043
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 18:04 schreef Mr.Major het volgende:

[..]
Denk je dat diversiteit iets goeds an sich is (zoals timmermans dat lijkt te vinden en daarom immigratie goedpraat) dan ben je wel een cultuurmarxisf.
Ik vind het best prettig dat ik, als ik een snelle hap wil, kan kiezen tussen de snackbar, shoarmatent, chinees, pizzeria of hamburgertent. Maakt me dat een cultuurmarxist?
pi_173305057
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 18:09 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Verdunning klinkt wat mij betreft anders net zo idioot als vervanging. Het wijst nog steeds haast op complotachtige theorieen.

[..]

Want? Wat maakt die persoon dan een cultuurmarxist?

[..]

Wat maakt dat een cultuurmarxist? Het lijkt mij dat de hele discussie omtrent gelijkheid van mensen de nek om wordt gedraaid door te strooien met termen als cultureel marxisme.
Misschien dat je het politiek gezien een net zo belachelijk idee vindt. Maar het is toch eerder verdunning (je kan iets ook met 0,1% verdunnen) dan vervanging. Maar dat is een andere discussie.

Ahja.

Diversiteit. Houdt in het achterhoofd: diversiteit is niet slecht, zeg ik als iemand die vind dat CM bestaat en dat ook slecht vindt.

Diversiteit is an sich prima. Ik heb dan ook niks tegen iemand die een pizza eet. Sterker nog wij aten thuis gister sushi, risotto met tong, en mijn broertje een pizza shoarma omdat hij geen vis lust (hoeveel culturen zijn dat bij elkaar?) dus wat denk je zelf kansenjongere (probeer je me wel te begrijpen, volgens mij niet)

Maar: diversiteit komt ook met problemen. Culturen botsen. Diversiteit als doel an sich is dus iets wat je alleen kan willen als je de voordelen op vindt wegen tegen de nadelen. Maar diversiteit is in mijn ogen niet iets goeds of slechts. Diversiteit zelf heeft dus geen (oke behalve gezellig pizza eten en sushi -/- zwaarwegende) voordelen.

Als je diversiteit an sich als iets heel goeds ziet, waardoor je mensen met elkaar in conflict laten komen, dan schaadt je de maatschappij. Dan ben je een cultuurmarxist.

Als je ziet dat er problemen ontstaan door immigratie, maar zegt: maar we moeten die mensen echt helpen. Dan ben je geen cultuurmarxist. Ik ben het er niet mee eens maar snap de beredenering volkomen. als iemand dat wel vindt zal ik het daar niet mee eens zijn.

Hetzelfde principe geldt voor feminisme. An sich niks mis mee. Maar als je tegen beter weten in gaat vasthouden aan 50/50 verhouding. Of termen als mensplaining gaat gebruiken om alles wat een man zegt af te wimpelen (wat anne fleur dekker doet/heeft gedaan), dat is geen feminisme meer, dat is cultuurmarxisme.

[ Bericht 42% gewijzigd door Mr.Major op 21-08-2017 18:21:45 ]
pi_173305077
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 18:04 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Volksvervanging is sowieso onzin. Vervangen betekent dat je het iets eruit haalt om iets anders neer te zetten. Dan moet het NL volk gedeporteerd worden. Heeft Baudet dat eens gezegd?

Verdunning is iets anders wat inhoudelijk (etymologisch) wel verdedigd kan worden. Het is misschien een hyperbool maar dat is een andere discussie.

Het is onjuist om iedereen die immigratie goed vindt een cultuurmarxist te noemen. Het gaat namelijk om de motivatie erachter: doe je het om mensen te helpen, en je denkt dat immigratie de manier is? Dan ben je het niet. Denk je dat diversiteit iets goeds an sich is (zoals timmermans dat lijkt te vinden en daarom immigratie goedpraat) dan ben je wel een cultuurmarxisf.

Het is ook onjuist om íedereen die feminisme goed vindt een cultuurmarxist te noemen. Maar als je vindt dat een vrouw precies hetzelfde is als een man en enkel door mannelijke onderdrukking in haar rol is geduwd (die bestaan echt) dan ben je het wel. Waarom zijn zoveel vrouwen klaar met het feminisme? Als je aan vrouwen vraagt: ben je een feminist, zeggen maar weinig mensen ja. Dat komt omdat er cultuurmarxisten zijn die zichzelf feminist noemen. Er zijn echter ook feministen die geen cultuurmarxist zijn.
Ja, Baudet gebruikt de term omvolking.

Dat vieren van diversiteit heb ik nooit zo begrepen. Waarom zou het beter zijn als mijn buren moslims/Antillianen/homo's zouden zijn in plaats van autochtone hetero's? Anderzijds denk ik wel dat het goed is om te beseffen dat we nu eenmaal een multiculturele samenleving hebben en dat er dus rekening met elkaar gehouden moet worden. En of dat nou met zwarten, homo's, moslims, Friezen of katholieken is: het zal toch moeten want we wonen hier nu eenmaal allemaal.

En ja, in veel gevallen geloof ik wel in migratie zijn positieve kanten heeft. Neem Hongaren. Het gaat daar natuurlijk al een tijd flink klote, dus een enorm deel (even uit mijn hoofd: 30%) van de hoogopgeleide jongeren vertrekt naar andere landen. Van die mensen wordt Nederland dus echt beter, want ze leveren geld op. En Hongaren zijn echt niet het enige voorbeeld van migratie waar we beter van worden of zijn geworden.

O, en ik ben wel een feminist. Ik kan eigenlijk niet goed begrijpen hoe je het als heteroseksuele man voor elkaar kunt krijgen om geen feminist te zijn.
pi_173305078
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 18:12 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Misschien dat je het politiek gezien een net zo belachelijk idee vindt. Maar het is toch eerder verdunning (je kan iets ook met 0,1% verdunnen) dan vervanging. Maar dat is een andere discussie.

...
Even terugkijken voor de rest ogenblikje aub
Je zou het ook natuurlijk verloop kunnen noemen. Zie je wat terminologie doet?
Allah Al Watan Al Malik
pi_173305181
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 18:10 schreef Mr.Major het volgende:
Overigens kan iemand ook een cultuurmarxistische uitspraak/ argumentatie doen, zonder dat echt te zijn.

Bijv. de vrouwenquota. Als je per se 50/50 man/vrouw wil hebben, en daarin zo ver gaat dat je mensen in dienst neemt die minder kwaliteiten hebben, dan ben je bezig met het ondermijnen van de productiviteit van een bedrijf te ondermijnen. Als ik daartegen ageer zullen er mensen zijn die mij dan een vrouwenhater noemen. Was dat niet een stelling van Sylvana? Anders zoek ik nog wel even wat anders.
Je hebt nog steeds niet een standpunt van Sylvana in haar eigen woorden aangereikt.
Marx had het nooit over 50/50 man vrouw in het bedrijfsleven .
Dus laat dat etiketje marxisten maar in de kast liggen.
Mensen die wel 50/50 voorstaan doen dat niet met de bedoeling , de socialistische revolutie te beginnen of de Europese cultuur te vernietigen, oa dmv minder productiviteit te willen.
Dogmatisch neem je het gebazel van de grote leiders over.

ps...... je kruipt weer in de klassieke slachtofferrol van ongenuanceerd rechts : "ze noemen me vrouwenhater "
pi_173305242
quote:
2s.gif Op maandag 21 augustus 2017 18:13 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Je zou het ook natuurlijk verloop kunnen noemen. Zie je wat terminologie doet?
Dit heeft niks meer met CM te maken.
pi_173305339
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 17:06 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Ik heb me ingelezen in cultureel marxisme, en het is helemaal geen complottheorie
:')

Als je feiten gaat ontkennen is een discussie verder ook tamelijk zinloos.
pi_173305373
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 18:22 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Dit heeft niks meer met CM te maken.
En als ik zeg dat immigratie over het algemeen goed is voor Nederland, hoewel er ook duidelijke nadelen aan zitten. Ben ik dan cultuurmarxist? Zo ja, dan is Baudet zelf ook een cultuurmarxist, want die naam van hem doet vermoeden dat hij een familieachtergrond van buiten Nederland heeft. Of zou hij ook tegen de migratie van zijn voorouders zijn? Dat zou het allemaal wel erg ingewikkeld maken.

En dat omvertrekken van dat standbeeld van Sadam Hoessein, was dat Iraaks cultuurmarxisme? Of is iedere revolutie, hoe groot of klein ook, sowieso cultuurmarxisme?

Of verder terug: is de afschaffing van de slavernij cultuurmarxistisch geweest? En de onafhankelijkheid van Indonesie? Het algemeen kiesrecht? Het homohuwelijk?
pi_173305381
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 18:11 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Ik vind het best prettig dat ik, als ik een snelle hap wil, kan kiezen tussen de snackbar, shoarmatent, chinees, pizzeria of hamburgertent. Maakt me dat een cultuurmarxist?
Als je vindt dat mensen dezelfde rechten dienen te hebben ongeacht hun afkomst ben je al een cultuur marxist. Dus de rechtsstaat en grondwet zijn ook cultuur marxistisch. Logisch ook, want dat is door de elite ingezet natuurlijk.
pi_173305413
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 18:19 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Je hebt nog steeds niet een standpunt van Sylvana in haar eigen woorden aangereikt.
Marx had het nooit over 50/50 man vrouw in het bedrijfsleven .
Dus laat dat etiketje marxisten maar in de kast liggen.
Mensen die wel 50/50 voorstaan doen dat niet met de bedoeling , de socialistische revolutie te beginnen of de Europese cultuur te vernietigen, oa dmv minder productiviteit te willen.
Dogmatisch neem je het gebazel van de grote leiders over.

ps...... je kruipt weer in de klassieke slachtofferrol van ongenuanceerd rechts : "ze noemen me vrouwenhater "
Ik voer hier op het moment in mn eentje een discussie met 6 man ofzo, ik kan maar zo snel typen. Rustig aan. Daarnaast vind ik de theoretische discussie vele malen interessanter en nuttiger dan bepaalde quotes te pakken en dan zeggen: zie je wel zij is een CM dat slaat nergens op

Marx is al jaren dood. Je moet het niet keihard onlosmakelijk precies vastmaken aan het normale marxisme. Het is iets anders. Probeer me nou te begrijpen.

Dogmatisch is het ook niet. Ik had geen idee dat de beschrijving bestond, en dat Baudet zich ermee bezig hield. Doordat jullie er gister mee kwamen ben ik het gaan opzoeken en ik zie wat ze bedoelen en ben het ermee eens. Ik volg dus ook niet Baudet ofzo. Je probeert me weer weg te zetten door me verkeert te begrijpen. IK vind dit. IK voer hier een discussie en wat Baudet zegt heeft daar NIKS mee te maken.

Man man man begrijp me nou. Het is geen complot. Het gaat niet om het bewust slopen van NL. Het is een ideologie die iets doet omdat ze dat goed vinden, wat als gevolg heeft dat er negatieve dingen gebeuren.

Net zoals dat rechts niet wil dat arme mensen steeds armer worden (maar dat kan wel gebeuren door te rechts beleid en afbreken van sociale vangnetten). Net zoals dat links niet wil dat mensen die een hele ruime uitkering krijgen niet meer aan het werk gaan. (Maar dat kan wel gebeuren door links beleid van te uitgebreide sociale vangnetten).

Of dit wel of niet gebeurd voor zowel links/rechts heeft niet te maken met de discussie over CM. Dus doe dat aub een andere keer.

Probeer me nou te begrijpen.

P.s. Dat gebeurd gewoon en is een gevolg van politieke correctheid in extremis.
pi_173305445
quote:
14s.gif Op maandag 21 augustus 2017 18:27 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

:')

Als je feiten gaat ontkennen is een discussie verder ook tamelijk zinloos.
Probeer het nou eens te begrijpen. Het is een ideologie. Extreemrechts en extreemlinks zijn ook geen complotten. Er is niks complot aan. Het gaat niet om oude mannetjes in achterkamertjes die in het geheim een groot plan bekokstoven. Dat maak je er zelf van en dat bestaat niet. Stop er eens mij wat ik zelf te overdrijven en dan je eigen overdrijven te ontkrachten (waarvan ik gelijk zeg dat het inderdaad bullshit is) om dan te zeggen: zie je wel je hebt geen gelijk en je verdraait de boel.
pi_173305464
Of is cultuurmarxisme gewoon een pseudo-intellectuele term voor progressieve politiek?
pi_173305574
We komen volgens mij wel ergens :)

Er zijn zeker mensen die te ver gaan, en elke vorm van progressieve politiek als CM beschrijven. Net zoals er mensen zijn die elke vorm van rechtse politiek als extreemrechts beschrijven. Dat moet ook niet.

Waar precies die grens ligt? Geen idee. Het is een spectrum en geen zwart wit iets. Sommige dingen zijn natuurlijk een grijs aspect. Ik ga heus niet zeggen dat een standbeeld van een of andere stoere weergave van Hitler weghalen cultuurmarxisme is (een schilderij waarin hitler wordt afbeeld als feitelijke weergave van de geschiedenis in een museum is dan weer niet nodig, dat is geschiedenisvervalsing)
Als er mensen zijn die dat wel doen zijn ze niet goed wijs. Geldt zowel voor het standbeeld als het schilderij. Hitler als persoon goedpraten is sowieso belachelijk.
pi_173305595
quote:
7s.gif Op maandag 21 augustus 2017 18:29 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Als je vindt dat mensen dezelfde rechten dienen te hebben ongeacht hun afkomst ben je al een cultuur marxist. Dus de rechtsstaat en grondwet zijn ook cultuur marxistisch. Logisch ook, want dat is door de elite ingezet natuurlijk.
Dat vind ik absoluut niet hoor. Baudet ook niet volgens mij
pi_173305598
Hoe noem je eigenlijk het tegenovergestelde van cultuurmarxisme? Cultuurnazisme? Cultuurfascisme? Of moet je dan dichter bij Marx blijven en het cultuurbourgeoisisme noemen? Of cultuurelitarisme?
pi_173305622
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 18:41 schreef Mr.Major het volgende:
We komen volgens mij wel ergens :)

Er zijn zeker mensen die te ver gaan, en elke vorm van progressieve politiek als CM beschrijven. Net zoals er mensen zijn die elke vorm van rechtse politiek als extreemrechts beschrijven. Dat moet ook niet.

Waar precies die grens ligt? Geen idee. Het is een spectrum en geen zwart wit iets. Sommige dingen zijn natuurlijk een grijs aspect. Ik ga heus niet zeggen dat een standbeeld van een of andere stoere weergave van Hitler weghalen cultuurmarxisme is (een schilderij waarin hitler wordt afbeeld als feitelijke weergave van de geschiedenis in een museum is dan weer niet nodig, dat is geschiedenisvervalsing)
Als er mensen zijn die dat wel doen zijn ze niet goed wijs. Geldt zowel voor het standbeeld als het schilderij. Hitler als persoon goedpraten is sowieso belachelijk.
Wat het allemaal niet is, is inmiddels wel duidelijk. Nu nog helder krijgen wat het dan wel is.
pi_173305636
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 18:32 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Probeer het nou eens te begrijpen. Het is een ideologie. Extreemrechts en extreemlinks zijn ook geen complotten. Er is niks complot aan. Het gaat niet om oude mannetjes in achterkamertjes die in het geheim een groot plan bekokstoven. Dat maak je er zelf van en dat bestaat niet. Stop er eens mij wat ik zelf te overdrijven en dan je eigen overdrijven te ontkrachten (waarvan ik gelijk zeg dat het inderdaad bullshit is) om dan te zeggen: zie je wel je hebt geen gelijk en je verdraait de boel.
Cultuurmarxisme is een complottheorie, in hoeveel bochten je ook wringt. Het gaat uit van een al dan niet bewust proces waarbij het gedachtegoed van een 100 jaar geleden wordt voortgezet. Niemand noemt zichzelf cultuur marxist, er zijn geen mensen die bijeen komen en die ideologie handhaven, het is gewoon een ordinair verzinsel van mensen die een label nodig hebben om de wereld verklaarbaar te maken en die dat koppelen aan niet bestaande dingen die macht zouden hebben.
pi_173305655
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 18:42 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Dat vind ik absoluut niet hoor. Baudet ook niet volgens mij
Cultuur marxisme is toch doorgeschoten gelijkheidsdenken wat je onder slinkse progressieven vindt?
pi_173305682
Ik sprak pas een collega geschiedenis en die vertelde over een leuke opdracht uit het geschiedenisboek. Leerlingen moesten proberen om, gezien in de context van de tijd, een plan te maken voor het vervoeren van slaven om op die manier inzicht te krijgen in hoe complex de slavenhandel eigenlijk was.

Is het dan cultuurmarxistisch om dat walgelijk te vinden?
pi_173305748
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 18:28 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

En als ik zeg dat immigratie over het algemeen goed is voor Nederland, hoewel er ook duidelijke nadelen aan zitten. Ben ik dan cultuurmarxist? Zo ja, dan is Baudet zelf ook een cultuurmarxist, want die naam van hem doet vermoeden dat hij een familieachtergrond van buiten Nederland heeft. Of zou hij ook tegen de migratie van zijn voorouders zijn? Dat zou het allemaal wel erg ingewikkeld maken.

En dat omvertrekken van dat standbeeld van Sadam Hoessein, was dat Iraaks cultuurmarxisme? Of is iedere revolutie, hoe groot of klein ook, sowieso cultuurmarxisme?

Of verder terug: is de afschaffing van de slavernij cultuurmarxistisch geweest? En de onafhankelijkheid van Indonesie? Het algemeen kiesrecht? Het homohuwelijk?
Dan vraag ik waarom. Als je zegt: tegen vergrijzing, de economie. Dan niet (ook al ben ik het niet met je eens). Als je zegt: diversiteit is een doel an sich, dan wel. En als je zegt: diversiteit is goed want ik eet graag pizza... ja wat moet ik daarmee? Is er iemand die dat echt vindt? Of zijn we nu gewoon de discussie aan het dwarsbomen?

Geen idee, grijs gebied, een andere politieke ideologie en een andere situatie waarin ik me niet heb ingelezen. Waarom moeten we iets begrijpen aan de hand van voorbeelden? We kunnen het begrip toch begrijpen en dan daaraan voorbeelden wegen; een veel verstandiger strategie.

Nee een revolutie is geen cultuurmarxisme, maar in theorie kan er wel een cultuurmarxistische revolutie zijn, net zoals er een facistische revolutie kan zijn (dit zal gezien de aard van de ideologie ook eerder voorkomen). Als je de definitie van cultuurmarxisme begrijpt zou je dit niet vragen. Je vraagt immers ook niet: is iedere revolutie links?

Nee. Maar een andere tijdsgeest leidt wel tot een verschuiving van het politieke spectrum. slavernij valt er nu gigantisch buiten en is zelf voor de PVV te extreem extreem, vroeger had "links" ook slaven. Andere tijdgeest, niet te vergelijken. Vroeger was links ook niet wat links nu is, en was progressief ook niet wat progressief nu is.
pi_173305767
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 18:43 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Wat het allemaal niet is, is inmiddels wel duidelijk. Nu nog helder krijgen wat het dan wel is.
Ik kom niet met bizarre voorbeelden. Ik ga even eten. Tot zo. (En nee het is geen Hollandsche andijvie stampot, dat lust ik niet :+ ) update: het is roerbakrijst
pi_173305793
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 18:51 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Dan vraag ik waarom. Als je zegt: tegen vergrijzing, de economie. Dan niet (ook al ben ik het niet met je eens). Als je zegt: diversiteit is een doel an sich, dan wel. En als je zegt: diversiteit is goed want ik eet graag pizza... ja wat moet ik daarmee? Is er iemand die dat echt vindt? Of zijn we nu gewoon de discussie aan het dwarsbomen?

Geen idee, grijs gebied, een andere politieke ideologie en een andere situatie waarin ik me niet heb ingelezen. Waarom moeten we iets begrijpen aan de hand van voorbeelden? We kunnen het begrip toch begrijpen en dan daaraan voorbeelden wegen; een veel verstandiger strategie.

Nee een revolutie is geen cultuurmarxisme, maar in theorie kan er wel een cultuurmarxistische revolutie zijn, net zoals er een facistische revolutie kan zijn (dit zal gezien de aard van de ideologie ook eerder voorkomen). Als je de definitie van cultuurmarxisme begrijpt zou je dit niet vragen. Je vraagt immers ook niet: is iedere revolutie links?

Nee. Maar een andere tijdsgeest leidt wel tot een verschuiving van het politieke spectrum. slavernij valt er nu gigantisch buiten en is zelf voor de PVV te extreem extreem, vroeger had "links" ook slaven. Andere tijdgeest, niet te vergelijken. Vroeger was links ook niet wat links nu is, en was progressief ook niet wat progressief nu is.
Hmja, ik denk toch dat we langzamerhand tot de conclusie gaan komen dat er niet zoiets bestaat als cultuurmarxisme, want de enige voorbeelden van wat wel echt cultuurmarxistisch zou zijn, bestaan niet echt.
pi_173305794
De term cultuurmarxisme is een containerbegrip....... dat andere containerbegrip was 'politiekecorrectheid' Daar werd dan ook van alles ingepleurd.
Het woord marxisme is weer een opstapje naar een synoniem, het woord communisme.
Et voila...... lekker demoniseren zo.
  Moderator / Redactie Sport maandag 21 augustus 2017 @ 18:59:13 #55
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_173305901
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 18:53 schreef Bluesdude het volgende:
De term cultuurmarxisme is een containerbegrip....... dat andere containerbegrip was 'politiekecorrectheid' Daar werd dan ook van alles ingepleurd.
Het woord marxisme is weer een opstapje naar een synoniem, het woord communisme.
Et voila...... lekker demoniseren zo.
Je hangt zelf een negatief labeltje aan een containerbegrip die zo ver ik zie door niemand extreem oid wordt genoemd en verwacht dat we je nu allemaal zielig vinden omdat je gedemoniseerd wordt :?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_173305921
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 18:51 schreef Mr.Major het volgende:

Nee een revolutie is geen cultuurmarxisme, maar in theorie kan er wel een cultuurmarxistische revolutie zijn,
Cultuurmarxisme is het spookbeeld van ongenuanceerd en extremistisch rechts.
Het bestaat niet . Die revolutie kan ook niet in theorie bestaan. Maximaal wat vaag gelul en lasterpraatjes
Je kunt hooguit verschijnselen die linksachtig zijn taggen en dan gaan roepen .
Baudet roept : ze willen de Europese beschaving vernietigen., Racisten roepen: ze willen white genocide, omvolking.... islamietenhaters roepen: ze willen een islamitische dictatuur.
Baudet zal deze laatste 2 niet roepen.... hooguit iets vaags over omvolking. Hij blijft de schijn van politieke correctheid ophouden. Maar hij is wel ideologisch verwant aan dat tuig.
pi_173306010
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 18:59 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Je hangt zelf een negatief labeltje aan een containerbegrip die zo ver ik zie door niemand extreem
Nou.... de complottheorie van zogenaamd cultureel marxisme wordt door velen extreemrechts genoemd.. Wat het ook is.
Het heeft ook veel te maken met etnische haat. Zeker in de visie van Breivik en Baudet.
Klassiek extreemrechts: het is de schuld van de buitenlandse vijand, of de joden en nu dan islamieten die een niet-bestaande cm-complot zou gebruiken om Europa te vernietigen of het blanke ras af te schaffen...... aldus de complotdenkers.
pi_173306021
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 18:59 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Je hangt zelf een negatief labeltje aan een containerbegrip die zo ver ik zie door niemand extreem oid wordt genoemd en verwacht dat we je nu allemaal zielig vinden omdat je gedemoniseerd wordt :?
Moet je wat beter opletten. Immers de term wordt niet voor niets alleen maar serieus gebruikt in extreme onderdelen van het politieke spectrum.
pi_173306058
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 18:59 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Je hangt zelf een negatief labeltje aan een containerbegrip die zo ver ik zie door niemand extreem oid wordt genoemd en verwacht dat we je nu allemaal zielig vinden omdat je gedemoniseerd wordt :?
Cultuur marxisme wordt wel redelijk extreem genoemd, omdat het een complottheorie betreft.
  maandag 21 augustus 2017 @ 19:22:42 #60
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_173306338


Lekker bezig social media stagiair van het FVD. Goeie misser.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  Moderator / Redactie Sport maandag 21 augustus 2017 @ 19:28:36 #61
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_173306443
quote:
10s.gif Op maandag 21 augustus 2017 19:22 schreef Ryon het volgende:
[ afbeelding ]

Lekker bezig social media stagiair van het FVD. Goeie misser.
Reken het die stagair nou niet aan dat onze media nou trager zijn dat buitenlandse media ;(

Midden in de nacht geschreven, denk niet dat er dan nog erg veel gebeurt op de redacties.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_173306483
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 19:28 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Reken het die stagair nou niet aan dat onze media nou trager zijn dat buitenlandse media ;(

Midden in de nacht geschreven, denk niet dat er dan nog erg veel gebeurt op de redacties.
Nee, dan zijn die kranten al lang en breed volgeschreven en naar de drukker gestuurd. En staan de meeste stukken ook al online.
pi_173306506
Huh? De Britse media zijn geen MSM of zo? Of ben ik nu in de war met een andere ideologie?
  maandag 21 augustus 2017 @ 19:31:46 #64
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_173306507
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 19:28 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Reken het die stagair nou niet aan dat onze media nou trager zijn dat buitenlandse media ;(

Midden in de nacht geschreven, denk niet dat er dan nog erg veel gebeurt op de redacties.
Meen je dit? Je weet hopelijk toch wel dat ochtendkranten grotendeels 's nachts gemaakt worden?
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_173306546
Dames en heren...
Wat gebeurd er nou weer allemaal? Een samenvatting:

1a) cultuurmarxisme is een complot:
Een complottheorie (of samenzweringstheorie) is een theorie of opvatting dat een bepaalde gebeurtenis, ontwikkeling of toestand op sociaal, politiek of economisch gebied het resultaat is van een samenzwering. -wikipedia

--> Baudet gelooft in complottheorieen en is een altright lunatic die moet worden bestreden

2) nou dat valt wel mee het is gewoon een politieke ideologie (waar je het dan mee eens en oneens kan zijn, en die ook in een maatschappij in bepaalde mate aanwezig kan zijn)

3a) dan komen bizarre voorbeelden: is pizza eten dan cultuurmarxisme?

4) dat wordt weerlegd

3b) is shoarma eten dan cultuurmarxisme?

1b)cultuurmarxisme is een complot

---> baudet gelooft in complottheoriën en is een alt right lunatic die moet worden bestreden.
pi_173306578
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 18:53 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Hmja, ik denk toch dat we langzamerhand tot de conclusie gaan komen dat er niet zoiets bestaat als cultuurmarxisme, want de enige voorbeelden van wat wel echt cultuurmarxistisch zou zijn, bestaan niet echt.
Rustig aan nou je hebt net 20 minuten gediscussieerd over een politieke stroming. Wacht nou nog even. Verval nou niet steeds terug in die stelling.
  maandag 21 augustus 2017 @ 19:36:57 #67
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_173306605
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 19:33 schreef Mr.Major het volgende:
het is gewoon een politieke ideologie
Ja.. Oké.. Ik zou toch maar eens een paar vakken politicologie gaan volgen.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  Moderator / Redactie Sport maandag 21 augustus 2017 @ 19:37:18 #68
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_173306613
quote:
10s.gif Op maandag 21 augustus 2017 19:31 schreef Ryon het volgende:

[..]

Meen je dit? Je weet hopelijk toch wel dat ochtendkranten grotendeels 's nachts gemaakt worden?
Klopt, maar niet om 1:00 al.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_173306627
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 19:04 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Moet je wat beter opletten. Immers de term wordt niet voor niets alleen maar serieus gebruikt in extreme onderdelen van het politieke spectrum.
Nee klopt. Maar dat wil niet zeggen dat het in de subtiele vorm niet bestaan. Je moet een deugd niet beoordelen op zijn excessen.
pi_173306630
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 19:33 schreef Mr.Major het volgende:
Dames en heren...
Wat gebeurd er nou weer allemaal? Een samenvatting:

1a) cultuurmarxisme is een complot:
Een complottheorie (of samenzweringstheorie) is een theorie of opvatting dat een bepaalde gebeurtenis, ontwikkeling of toestand op sociaal, politiek of economisch gebied het resultaat is van een samenzwering. -wikipedia

--> Baudet gelooft in complottheorieen en is een altright lunatic die moet worden bestreden

2) nou dat valt wel mee het is gewoon een politieke ideologie (waar je het dan mee eens en oneens kan zijn, en die ook in een maatschappij in bepaalde mate aanwezig kan zijn)

3a) dan komen bizarre voorbeelden: is pizza eten dan cultuurmarxisme?

4) dat wordt weerlegd

3b) is shoarma eten dan cultuurmarxisme?

1b)cultuurmarxisme is een complot

---> baudet gelooft in complottheoriën en is een alt right lunatic die moet worden bestreden.
Huh? Eh... Nee.

Althans, niet vanmiddag in dit topic.

Jij zei dat je je had ingelezen in Baudets versie van cultuurmarxisme, maar het bleek erg lastig te zijn om aan te geven wat dat dan precies of ongeveer inhoudt, aangezien elk kenmerk ervan in praktijk niet bestaat.
pi_173306647
quote:
12s.gif Op maandag 21 augustus 2017 19:36 schreef Ryon het volgende:

[..]

Ja.. Oké.. Ik zou toch maar eens een paar vakken politicologie gaan volgen.
Nazisme is ook "gewoon een politieke ideologie" en communisme is ook "gewoon een politieke ideologie" rustig aan ik zeg er niks mee. Bovendien vind ik een losse quote helemaal niet zo interessant. Je kan ook niet doen alsof nazisme een complot is en dan vragen geef een quote. Het gaat ten eerste om wat de ideologie inhoudt. Als we dan daarna willen kijken of er in NL mensen zijn die opereren volgens die ideologie kan dat.

Zolang men dingen vraagt als 'is shoarma eten cultuurmarxisme' zijn we nog niet bij het punt aanbeland dat dat duidelijk is. Dan heeft een quote bekijken ook niet veel nut.

[ Bericht 27% gewijzigd door Mr.Major op 21-08-2017 19:44:45 ]
pi_173306666
Even wedje leggen met jullie.
Vanavond op NPO2 interview met een aantal hoge militairen en die gaan zeggen dat ze bang zijn dat er oorlog komt in NL.
Dit gaan Terry en consorten uitgebreid retweeten en becommentariëren en daar gaat dan morgen de discussie over.
Zie filmpje in tweet:
omroepntr twitterde op maandag 21-08-2017 om 16:25:04 Straks in Kijken in de ziel: Gaan wij in Nederland nog een oorlog meemaken? #KIDZ 21.10 uur op @npo2! https://t.co/Kau1cmEbvh reageer retweet
Dus was jij goed of fout voor de oorlog?
I´m back.
pi_173306671
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 19:37 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Huh? Eh... Nee.

Althans, niet vanmiddag in dit topic.

Jij zei dat je je had ingelezen in Baudets versie van cultuurmarxisme, maar het bleek erg lastig te zijn om aan te geven wat dat dan precies of ongeveer inhoudt, aangezien elk kenmerk ervan in praktijk niet bestaat.
Ik wil zo best even met voorbeelden komen maar heb geen database klaarliggen op mijn computer op mijn zolderkamer.
  maandag 21 augustus 2017 @ 19:39:43 #74
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_173306676
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 19:38 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Nazisme is ook "gewoon een politieke ideologie" en communisme is ook "gewoon een politieke ideologie" rustig aan ik zeg er niks mee.
Wat?
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_173306682
quote:
10s.gif Op maandag 21 augustus 2017 19:22 schreef Ryon het volgende:
[ afbeelding ]

Lekker bezig social media stagiair van het FVD. Goeie misser.
Zou FvD-ideologen dat bedoelen met oikofobie ?
Nederlanders denken slecht over zichzelf en in dit geval denkt iemand dat Britse media beter zijn?
Of moet je het anders zien:
Het is wel zo.... dat er veel meer Britse media zijn dan Nederlandse. En met meer kapitaalkracht, internationale contacten .
Dus...... de kans dat in de UK internationale berichten eerder of meer uitgediept verschijnen is groter.
pi_173306749
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 19:37 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Nee klopt. Maar dat wil niet zeggen dat het in de subtiele vorm niet bestaan. Je moet een deugd niet beoordelen op zijn excessen.
Als het alleen maar in gezochte subtiele vorm bestaat en de term eigenlijk alleen gebruikt wordt door dubieuze figuren, is het dan niet gek dat enkele kopstukken van de FvD graag van deze controversiële term zonder praktische waarde gebruik maken?
pi_173306819
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 18:59 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Cultuurmarxisme is het spookbeeld van ongenuanceerd en extremistisch rechts.
Het bestaat niet . Die revolutie kan ook niet in theorie bestaan. Maximaal wat vaag gelul en lasterpraatjes
Je kunt hooguit verschijnselen die linksachtig zijn taggen en dan gaan roepen .
Baudet roept : ze willen de Europese beschaving vernietigen., Racisten roepen: ze willen white genocide, omvolking.... islamietenhaters roepen: ze willen een islamitische dictatuur.
Baudet zal deze laatste 2 niet roepen.... hooguit iets vaags over omvolking. Hij blijft de schijn van politieke correctheid ophouden. Maar hij is wel ideologisch verwant aan dat tuig.
Als je nou eens EINDELIJK het geheel quote in plaats van een selectief stukje om dan iets te zeggen wat ik daarna zeg en daarmee probeert mijn hele betoog onderuit te halen en dan te zeggen: zie je wel haha het is toch lekker wel een complot. doe eens constructief.

quote:
Nee een revolutie is geen cultuurmarxisme, maar in theorie kan er wel een cultuurmarxistische revolutie zijn, net zoals er een facistische revolutie kan zijn (dit zal gezien de aard van de ideologie ook eerder voorkomen). Als je de definitie van cultuurmarxisme begrijpt zou je dit niet vragen. Je vraagt immers ook niet: is iedere revolutie links?
pi_173306827
quote:
10s.gif Op maandag 21 augustus 2017 19:39 schreef Ryon het volgende:

[..]

Wat?
Het is dus geen goede ideologie rustig aan
pi_173306842
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 19:38 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Nazisme is ook "gewoon een politieke ideologie" en communisme is ook "gewoon een politieke ideologie" rustig aan ik zeg er niks mee. Bovendien vind ik een losse quote helemaal niet zo interessant. Je kan ook niet doen alsof nazisme een complot is en dan vragen geef een quote. Het gaat ten eerste om wat de ideologie inhoudt. Als we dan daarna willen kijken of er in NL mensen zijn die opereren volgens die ideologie kan dat.

Je bedoelt dat je niet in staat bent om een nazi aan te wijzen en dan uit te leggen wat hem nazi maakt?
  maandag 21 augustus 2017 @ 19:47:48 #80
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_173306850
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 19:46 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Het is dus geen goede ideologie rustig aan
Je begrijpt hopelijk wel wat een "ideologie" is? Ik zou toch die paar vakken politicologie eens gaan oppakken.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_173306908
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 19:47 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Je bedoelt dat je niet in staat bent om een nazi aan te wijzen en dan uit te leggen wat hem nazi maakt?
Nee. Ik bedoel dat in theorie nazisme kan bestaan zonder dat er nazi's rondlopen. Ik zeg niet dat ze er niet zijn, ik weet dat ze er zijn.
Maar als je nazisme wil beschrijven, kan je niet één quote pakken en zeggen: kijk dit is nazisme en dan zegt iedereen: aaaah dus dát is nazisme.

Iedereen die een constructief gesprek voert begrijpt dat gewoon bovendien maar goed ik moet het schijnbaar uitleggen. Stop nou eens met een vijandige discussie te voeren waarin uit élke post blijkt dat je het er niet mee eens bent. Vraag gewoon eens neutraal wat je precies niet begrijpt of zeg neutraal eens iets waar je het niet mee eens bent waarvan je denkt dat ik dat wel vindt. Dus ook geen domme vragen als 'is shoarma eten cultuurmarxisme?'
pi_173306929
quote:
12s.gif Op maandag 21 augustus 2017 19:47 schreef Ryon het volgende:

[..]

Je begrijpt hopelijk wel wat een "ideologie" is? Ik zou toch die paar vakken politicologie eens gaan oppakken.
Ik dacht het wel. Wat is het volgens jou dan dat nazisme dat niet is? (Nogmaals ik keur het absoluut niet goed)
pi_173306994
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 19:50 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Nee. Ik bedoel dat in theorie nazisme kan bestaan zonder dat er nazi's rondlopen. Ik zeg niet dat ze er niet zijn, ik weet dat ze er zijn.
Ja, in theorie kan er zoiets bestaan als cultuurmarxisme. In praktijk is het alleen nog niet gevonden. Beetje hetzelfde als alle andere complottheorieen.
quote:
Maar als je nazisme wil beschrijven, kan je niet één quote pakken en zeggen: kijk dit is nazisme en dan zegt iedereen: aaaah dus dát is nazisme.
Mensen deporteren/vernietigen vanwege hun etnische achtergrond vind ik wel typisch nazistisch.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 21-08-2017 19:54:43 ]
pi_173307030
Zolang je een politiek standpunt/ manier van discussievoeren als complottheorie blijft beschrijven kan ik geen voorbeeld geven van dat standpunt (CM dus)
pi_173307052
Hoe kan het een complot zijn?
pi_173307075
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 19:50 schreef Mr.Major het volgende:


Iedereen die een constructief gesprek voert begrijpt dat gewoon bovendien maar goed ik moet het schijnbaar uitleggen. Stop nou eens met een vijandige discussie te voeren waarin uit élke post blijkt dat je het er niet mee eens bent. Vraag gewoon eens neutraal wat je precies niet begrijpt of zeg neutraal eens iets waar je het niet mee eens bent waarvan je denkt dat ik dat wel vindt. Dus ook geen domme vragen als 'is shoarma eten cultuurmarxisme?'
Ik stel dat soort vragen helemaal niet. Jij verdedigt de stelling dat dat cultuurmarxisme bestaat, maar je weet niet wat het betekent of je kunt het niet onder woorden brengen, of weet ik veel wat. Je kunt zelfs niet eens een daadwerkelijk bestaand kenmerk ervan noemen. Je kunt niemand aanwijzen die cultuurmarxist is. Ja, je noemt een paar namen, maar waarom die dan cultuurmarxistisch zouden zijn weet je dan eigenlijk weer niet.
  maandag 21 augustus 2017 @ 19:59:35 #87
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_173307110
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 19:51 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Ik dacht het wel. Wat is het volgens jou dan dat nazisme dat niet is? (Nogmaals ik keur het absoluut niet goed)
Het nationaalsocialisme is een ideologie bedacht en ontwikkelt door Adolf Hitler, niet alleen de belangrijkste ideologische vormgever maar ook de leider van de bijbehorende politieke beweging. In Nederland kende de ideologie een eigen beweging die de ideologie omarmde en uitbouwde: https://nl.wikipedia.org/wiki/Nationaal-Socialistische_Beweging . Nazi is tegenwoordig een scheldwoord, vroeger was het een afkorting voor een nationaal socialist. Mensen die zichzelf als dusdanig zagen en ook hardop benoemden.

Het cultureel marxisme is i.t.t het reguliere marxisme niet bedacht door de aanhangers en eigenaren van de "ideologie", maar is een "stroming" die ontwaard is door politieke tegenstanders om hun 'vijanden' op één hoop te scharen. Hierbij gaat men uit van een complot 'tegen de Westerse identiteit en cultuur'. Hierbij wordt ook aangenomen dat een grote groep "linkse" mensen (van milieubeschermers tot aan feministen) dezelfde ideologie zouden aanhangen en delen. Politicologisch en sociologisch niet alleen onwaarschijnlijk, maar ook feitelijk onjuist: het 'linkse' gedachtegoed is juist sterk gefragmenteerd. Van communistisch tot aan sociaal-liberaal.

Het is een zogenaamd "politiek scheldwoord". Op zijn best kan "cultureel marxist" een 'geuzennaam' worden zoals de geuzen oorspronkelijk ook een scheldwoord was. Een 'gewone ideologie" zal het echter nooit worden.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_173307124
Omdat je me de kans niet geeft om het normaal te beschrijven. Als je het af blijft doen als een complot dat aangestuurd wordt door de elite. Dan bestaat het niet en daar ga ik je ook geen quotes voor geven.

Het complot cultuurmarxisme bestaat dus niet.
De ideologie cultuurmarxisme bestaat wel. Als we daar zijn, en weten wat cultuurmarxisme inhoudt dan kunnen er quotes worden gezocht.
pi_173307132
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 19:56 schreef Mr.Major het volgende:
Hoe kan het een complot zijn?
Complottheorie. Een groepje bedenkt een bepaalde theorie rondom een denkbeeldige elite en gaat daar dan echt in geloven. Dat er nul bewijs voor is, is logisch, want dat is onderdeel van het complot: het moet wel stiekem. Alleen zij van wie de ogen geopend zijn zien het. De rodepilmensen. BNW'ers.
  maandag 21 augustus 2017 @ 20:01:47 #90
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_173307161
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 20:00 schreef Mr.Major het volgende:
Omdat je me de kans niet geeft om het normaal te beschrijven. Als je het af blijft doen als een complot dat aangestuurd wordt door de elite. Dan bestaat het niet en daar ga ik je ook geen quotes voor geven.

Het complot cultuurmarxisme bestaat dus niet.
De ideologie cultuurmarxisme bestaat wel. Als we daar zijn, en weten wat cultuurmarxisme inhoudt dan kunnen er quotes worden gezocht.
Er bestaan geen mensen die zichzelf cultuurmarxist noemen.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_173307164
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 20:00 schreef Mr.Major het volgende:
De ideologie cultuurmarxisme bestaat wel.
Wijs maar aan dan.
pi_173307184
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 19:59 schreef Ryon het volgende:

[..]

Het nationaalsocialisme is een ideologie bedacht en ontwikkelt door Adolf Hitler, niet alleen de belangrijkste ideologische vormgever maar ook de leider van de bijbehorende politieke beweging. In Nederland kende de ideologie een eigen beweging die de ideologie omarmde en uitbouwde: https://nl.wikipedia.org/wiki/Nationaal-Socialistische_Beweging . Nazi is tegenwoordig een scheldwoord, vroeger was het een afkorting voor een nationaal socialist. Mensen die zichzelf als dusdanig zagen en ook hardop benoemden.

Het cultureel marxisme is i.t.t het reguliere marxisme niet bedacht door de aanhangers en eigenaren van de "ideologie", maar is een "stroming" die ontwaard is door politieke tegenstanders om hun 'vijanden' op één hoop te scharen. Hierbij gaat men uit van een complot 'tegen de Westerse identiteit en cultuur'. Hierbij wordt ook aangenomen dat een grote groep "linkse" mensen (van milieubeschermers tot aan feministen) dezelfde ideologie zouden aanhangen en delen. Politicologisch en sociologisch niet alleen onwaarschijnlijk, maar ook feitelijk onjuist: het 'linkse' gedachtegoed is juist sterk gefragmenteerd. Van communistisch tot aan sociaal-liberaal.

Het is een zogenaamd "politiek scheldwoord". Op zijn best kan "cultureel marxist" een 'geuzennaam' worden zoals de geuzen oorspronkelijk ook een scheldwoord was. Een 'gewone ideologie" zal het echter nooit worden.
Het nazisme is dus wel gewoon een ideologie. Eerder betwiste je dat nog. Maar je wil dus dat een ideologie door de ideologen als zodanig wordt erkent. Oke fair point. Maar wat moet ik het dan noemen?

Anders is baudet dus ook per definitie geen aanhanger van het nazisme want hij zegt zelf dat hij het niet is. Dat is te makkelijk.
pi_173307259
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 19:33 schreef Mr.Major het volgende:
Dames en heren...
Wat gebeurd er nou weer allemaal? Een samenvatting:

1a) cultuurmarxisme is een complot:
Een complottheorie (of samenzweringstheorie) is een theorie of opvatting dat een bepaalde gebeurtenis, ontwikkeling of toestand op sociaal, politiek of economisch gebied het resultaat is van een samenzwering. -wikipedia

--> Baudet gelooft in complottheorieen en is een altright lunatic die moet worden bestreden

2) nou dat valt wel mee het is gewoon een politieke ideologie (waar je het dan mee eens en oneens kan zijn, en die ook in een maatschappij in bepaalde mate aanwezig kan zijn)

3a) dan komen bizarre voorbeelden: is pizza eten dan cultuurmarxisme?

4) dat wordt weerlegd

3b) is shoarma eten dan cultuurmarxisme?

1b)cultuurmarxisme is een complot

---> baudet gelooft in complottheoriën en is een alt right lunatic die moet worden bestreden.
Nogal zwak om wanneer ik de gaten in je theorie aanwijs dat af te doen als bizarre voorbeelden.
Wel weer geestig dat je nu gaat beweren dat te hebben weerlegd. :D
pi_173307266
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 20:01 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Wijs maar aan dan.
Wat is het volgens jou dan? (Of wat denk je dat ik vind ten minste) Want volgens mij zitten we totaal niet op een lijn. Hoe kan ik dan iets laten zien en zeggen dat is het.

Dit is volgens mij een kip. Jij denkt dan dat een adelaar een kip is en zegt oke laat mij maar een kip zien.

Ik laat je een kip zien, jij ziet geen adelaar en zegt: nee dat is geen kip.

Dat heeft geen zin. We moeten eerst allebei weten wat een kip is, en dan laat ik wel het getok van een kip zien.
pi_173307298
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 20:05 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Nogal zwak om wanneer ik de gaten in je theorie aanwijs dat af te doen als bizarre voorbeelden.
Wel weer geestig dat je nu gaat beweren dat te hebben weerlegd. :D
Je vraagt of shoarma eten cultureel marxisme is en wil dan dat ik ga bewijzen wat het is en waarom het slecht is. Kom op zeg
pi_173307311
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 20:05 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Wat is het volgens jou dan? (Of wat denk je dat ik vind ten minste) Want volgens mij zitten we totaal niet op een lijn. Hoe kan ik dan iets laten zien en zeggen dat is het.

Dit is volgens mij een kip. Jij denkt dan dat een adelaar een kip is en zegt oke laat mij maar een kip zien.

Ik laat je een kip zien, jij ziet geen adelaar en zegt: nee dat is geen kip.

Dat heeft geen zin. We moeten eerst allebei weten wat een kip is, en dan laat ik wel het getok van een kip zien.
Laat mij je kip/omschrijving van cultuurmarxisme dan eens zien. Ga ik die gewoon helemaal van je overnemen.
pi_173307316
Een constructieve discussie voeren is blijkbaar érg lastig
pi_173307341
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 20:06 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Je vraagt of shoarma eten cultureel marxisme is en wil dan dat ik ga bewijzen wat het is en waarom het slecht is. Kom op zeg
Ik gaf een letterlijke implicatie van wat jij stelde dat cultuurmarxisme is, in de hoop dat jij dan zelf ook zou inzien dat je definitie niet deugde.
pi_173307355
Voorlopige conclusie:
A: cultuurmarxisme bestaat, maar geen idee wat het is.
B: cultureelmarxisme bestaat alleen in de vorm van een of andere extreemrechtse complottheorie.
pi_173307365
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 20:00 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Complottheorie. Een groepje bedenkt een bepaalde theorie rondom een denkbeeldige elite en gaat daar dan echt in geloven. Dat er nul bewijs voor is, is logisch, want dat is onderdeel van het complot: het moet wel stiekem. Alleen zij van wie de ogen geopend zijn zien het. De rodepilmensen. BNW'ers.
Dat is dus niet wat ik zeg. Dat is niet het cultuurmarxisme waar ik het over heb. Dat weigeren sommigen hier gewoon te accepteren en als ik dan niet bewijs dat dat complot bestaat bestaat de stroming (zo moet ik het noemen) niet
pi_173307377
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 20:09 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Ik gaf een letterlijke implicatie van wat jij stelde dat cultuurmarxisme is, in de hoop dat jij dan zelf ook zou inzien dat je definitie niet deugde.
Nee je verdraaide de boel moedwillig, of je bent niet in staat te begrijpen wat ik bedoel
pi_173307397
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 20:09 schreef Jigzoz het volgende:
Voorlopige conclusie:
A: cultuurmarxisme bestaat, maar geen idee wat het is.
B: cultureelmarxisme bestaat alleen in de vorm van een of andere extreemrechtse complottheorie.
Allebei voorbarige conclusies. Jammer. Zullen we weer inhoudelijk discussieren. Waar ben je afgehaakt?
pi_173307431
Zijn jullie soms bang om te begrijpen wat het wel is , en dan met argumenten te komen waarvan ik denk: oh ja dat klopt inderdaad zo had ik het nog niet bekeken, in plaats van "argumenten" waarvan ik alleen maar kan denken: ze begrijpen het niet of ze willen het niet begrijpen.
pi_173307440
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 19:35 schreef Bluesdude het volgende:Is dat zo?
Jij ziet natuurlijk niks.... omdat je zelf ook zo mal denkt.
Heel veel zaken die als complottheorie worden weggezet, dat zijn gewoon zaken die als beleid uitgevoerd worden.
En waarbij dan vaak niet over de gevolgen wordt nagedacht of men de gevolgen niet wil weten.
pi_173307446
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 20:11 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Allebei voorbarige conclusies. Jammer. Zullen we weer inhoudelijk discussieren. Waar ben je afgehaakt?
Bij wat jij nou verstaat onder cultureelmarxisme.

En wel een beetje tempo maken, want straks komt er een moderator en die flikkert alles weg wegens off-topic, verkeerde topic, of gewoon zomaar.
pi_173307541
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 20:13 schreef Mr.Major het volgende:
Zijn jullie soms bang om te begrijpen wat het wel is , en dan met argumenten te komen waarvan ik denk: oh ja dat klopt inderdaad zo had ik het nog niet bekeken, in plaats van "argumenten" waarvan ik alleen maar kan denken: ze begrijpen het niet of ze willen het niet begrijpen.
Je ontkent gewoon glasharde feiten. Tja.
pi_173307573
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 20:10 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Dat is dus niet wat ik zeg. Dat is niet het cultuurmarxisme waar ik het over heb. Dat weigeren sommigen hier gewoon te accepteren en als ik dan niet bewijs dat dat complot bestaat bestaat de stroming (zo moet ik het noemen) niet
Dat is wel waar Cliteur het bijvoorbeeld over heeft. Jij zwakt het dusdanig af dat er van de cultuur marxisme waar men op doelt weinig van over blijft. Tja.
pi_173307679
Oke dus als we nu even de complotten vergeten en het volgende als basis gaan nemen, en van daaruit verder gaan:

Cultuurmarxisme is een stroming, die in de buurt komt van extreem progressief.

Waarom kiest men de term CM?
Omdat het marxisme ervan uitgaat dat alles gelijk is. Er is een elite, en het volk. Die moeten gelijkgesteld worden aan elkaar. Het is dus geen vorm van marxisme, maar een vergelijking. Net zoals iemand die zo dom is als een gans, maar geen echte gans.

Het cultuurmarxisme gaat ervan uit dat er een groep is met privileges, en een groep zonder die privileges. Er moet alles aan gedaan worden om dit te veranderen. Het gedachtegoed zélf is niet wat zo slecht is aan CM, maar de uitvoering wel.

Is het dan niet gewoon een falende progressiviteit?
Nee, want ze zijn zich bewust van dat "falen" maar vinden dat zelf niet zo. Ze staan dus achter dat "falen" zoals een extreem progressief iemand dat wel zou zien.

Wat is dan dat falen?

Diversiteit als doel opzich zien
Geforceerd mannen en vrouwen gelijk stellen
Doen alsof dikke mensen net zo goed zijn als dunne mensen
Genders in 28 genders veranderen etc.
Politiek correct zijn in extremis
Iedereen die niet meedoet aan CM als racist facist etc. bestempelen.
pi_173307725
quote:
7s.gif Op maandag 21 augustus 2017 20:17 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Je ontkent gewoon glasharde feiten. Tja.
Ik ontken geen enkel glashard feit
pi_173307731
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 20:22 schreef Mr.Major het volgende:
Oke dus als we nu even de complotten vergeten en het volgende als basis gaan nemen, en van daaruit verder gaan:

Cultuurmarxisme is een stroming, die in de buurt komt van extreem progressief.

Waarom kiest men de term CM?
Omdat het marxisme ervan uitgaat dat alles gelijk is. Er is een elite, en het volk. Die moeten gelijkgesteld worden aan elkaar. Het is dus geen vorm van marxisme, maar een vergelijking. Net zoals iemand die zo dom is als een gans, maar geen echte gans.

Het cultuurmarxisme gaat ervan uit dat er een groep is met privileges, en een groep zonder die privileges. Er moet alles aan gedaan worden om dit te veranderen. Het gedachtegoed zélf is niet wat zo slecht is aan CM, maar de uitvoering wel.

Is het dan niet gewoon een falende progressiviteit?
Nee, want ze zijn zich bewust van dat "falen" maar vinden dat zelf niet zo. Ze staan dus achter dat "falen" zoals een extreem progressief iemand dat wel zou zien.

Wat is dan dat falen?

Diversiteit als doel opzich zien
Geforceerd mannen en vrouwen gelijk stellen
Doen alsof dikke mensen net zo goed zijn als dunne mensen
Genders in 28 genders veranderen etc.
Politiek correct zijn in extremis
Iedereen die niet meedoet aan CM als racist facist etc. bestempelen.
Nou, zijn we weer eens terug bij af: niemand heeft die overtuiging, dus de stroming bestaat niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-08-2017 20:25:16 ]
pi_173307747
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 20:24 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Ik ontken geen enkel glashard feit
Jawel, dat het cultuur marxisme geen complottheorie zou zijn bijvoorbeeld.

quote:
'Cultural Marxism' in modern political parlance refers to a conspiracy theory which sees the Frankfurt School as part of an ongoing movement to take over and destroy Western society.
https://en.wikipedia.org/(...)sm_conspiracy_theory
  maandag 21 augustus 2017 @ 20:25:57 #112
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_173307751
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 20:02 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Het nazisme is dus wel gewoon een ideologie. Eerder betwiste je dat nog.
Dat betwistte ik helemaal niet? Nu verzin je dingen. Met alle respect, maar dat gaat op deze manier niet werken.
quote:
Anders is baudet dus ook per definitie geen aanhanger van het nazisme want hij zegt zelf dat hij het niet is. Dat is te makkelijk.
Baudet is hoogst tot zeer waarschijnlijk geen aanhanger van het nazisme. Heel misschien is hij dat wel als hij alleen op zijn kamertje zit, maar dat kunnen wij niet weten. Zoals hij in de openbaarheid komt en zijn beweging leidt is hij in ieder geval geen nationaal-socialist. Waarom mensen (enkele van zijn tegenstanders) hem dan wel zo noemen? Net zoals cultuur marxist is nazi een scheldwoord geworden. Zie voor uitleg mijn eerdere post.

Baudet is aanhanger van een een stroming die hij zelf conservatisme noemt en die je politicologisch kan duiden als nieuw-conservatisme. Dat ontkent hij verder ook niet en zijn beweging is ook (aantoonbaar) daarop gebaseerd. en ja, i.t.t het cultuur-marxisme is het conservatisme wel degelijk een bestaande en afgebakende politieke ideologie.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_173307785
quote:
7s.gif Op maandag 21 augustus 2017 20:18 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat is wel waar Cliteur het bijvoorbeeld over heeft. Jij zwakt het dusdanig af dat er van de cultuur marxisme waar men op doelt weinig van over blijft. Tja.
Nee, dat zegt Cliteur helemaal niet. Hij zegt dat er veel elite mensen aan meedoen. Niet dat ze dat allemaal bewust doen met het van te voren bedachte plan óm het westen kapot te maken. Ze doen iets, en tegenstanders constateren dát het daaraan kapot gaat. Ze willen dus iets dat het westen kapot maakt, maar dan zonder dat het westen kapot gaat.

Zoiets als je hand in het vuur willen steken, maar niet willen dat het pijn doen. Hij wil zichzelf pijndoen. Nee hij wil zichzelf geen pijn doen, maar hij wil iets doen, dat pijn doet.
pi_173307801
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 20:24 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nou, zijn we weer eens terug bij af: niemand heeft die overtuiging, dus de stroming bestaat niet.
Oh zeker wel
pi_173307815
quote:
7s.gif Op maandag 21 augustus 2017 20:25 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Jawel, dat het cultuur marxisme geen complottheorie zou zijn bijvoorbeeld.

[..]

Stop gewoon keer op keer dit te herhalen
pi_173307858
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 20:28 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Stop gewoon keer op keer dit te herhalen
Kennelijk valt het kwartje gewoon niet.
pi_173307880
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 20:27 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Oh zeker wel
Hoe kan een stroming bestaan als letterlijk niemand die stroming aanhangt? Of wordt alleen het concept bedoeld? Stel dat iemand dit ooit zou vinden, nou, dan zijn wij het daar niet mee eens!
pi_173307902
quote:
15s.gif Op maandag 21 augustus 2017 20:25 schreef Ryon het volgende:

[..]

Dat betwistte ik helemaal niet? Nu verzin je dingen. Met alle respect, maar dat gaat op deze manier niet werken.

[..]

Baudet is hoogst tot zeer waarschijnlijk geen aanhanger van het nazisme. Heel misschien is hij dat wel als hij alleen op zijn kamertje zit, maar dat kunnen wij niet weten. Zoals hij in de openbaarheid komt en zijn beweging leidt is hij in ieder geval geen nationaal-socialist. Waarom mensen (enkele van zijn tegenstanders) hem dan wel zo noemen? Net zoals cultuur marxist is nazi een scheldwoord geworden. Zie voor uitleg mijn eerdere post.

Baudet is aanhanger van een een stroming die hij zelf conservatisme noemt en die je politicologisch kan duiden als nieuw-conservatisme. Dat ontkent hij verder ook niet en zijn beweging is ook (aantoonbaar) daarop gebaseerd. en ja, i.t.t het cultuur-marxisme is het conservatisme wel degelijk een bestaande en afgebakende politieke ideologie.
Als ik zeg: "nazisme is gewoon een ideologie" en jij zegt "wat?" Dan ga ik ervan uit dat je het er niet mee eens ben; is dat een onterechte aanname?

Ik wil het best vanaf nu een stroming noemen als jij zegt dat het geen ideologie als iemand zelf ontkent dat hij daarbij hoort. Maar daar snap ik het nut niet zo van.
pi_173307970
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 20:30 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Hoe kan een stroming bestaan als letterlijk niemand die stroming aanhangt? Of wordt alleen het concept bedoeld? Stel dat iemand dit ooit zou vinden, nou, dan zijn wij het daar niet mee eens!
Mensen vinden dat wel.

Hoe moet je het noemen als iemand volgens een bepaalde filosofie telkens maarschappelijke problemen aanpakt? Mag dat geen stroming heten zolang ze zelf niet vinden dat ze ertoe behoren?
pi_173308003
quote:
7s.gif Op maandag 21 augustus 2017 20:29 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Kennelijk valt het kwartje gewoon niet.
Bij jou ja. Je blijft het een complot noemen maar het is niet iets dat geregeld wordt. Rechts is ook geen complot. Als iedereen opeens links zou worden en heel NL op GL gaat stemmen is nog geen complot. Dan is het een ideologie die niet meer bestaat. Als mensen dan zeggen: er zijn wel rechtse mensen is dat ook geen complot, dan is dat gewoon feitelijk onjuist.
pi_173308060
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 20:32 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Mensen vinden dat wel.
Wie dan? Gewoon dat rijtje dat jij net noemde. Wie gelooft dat allemaal? Of nee, makkelijker: noem 1 persoon die in drie van die door jou gestelde zaken gelooft.

quote:
Hoe moet je het noemen als iemand volgens een bepaalde filosofie telkens maarschappelijke problemen aanpakt? Mag dat geen stroming heten zolang ze zelf niet vinden dat ze ertoe behoren?
Jawel hoor.
pi_173308147
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 20:35 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Wie dan? Gewoon dat rijtje dat jij net noemde. Wie gelooft dat allemaal? Of nee, makkelijker: noem 1 persoon die in drie van die door jou gestelde zaken gelooft.


Uw bestelling is opgenomen, komt eraan (na de slimste mens) voor elk idee iemand :)
pi_173308240
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 20:33 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Bij jou ja. Je blijft het een complot noemen maar het is niet iets dat geregeld wordt. Rechts is ook geen complot.
Huh, wat? Natuurlijk is rechts geen complot, rechts is een politiek georiënteerde stroming. Cultuur-marxisme is een denkbeeldige beweging die er zogenaamd op uit zou zijn om het westen te vernietigen.
  maandag 21 augustus 2017 @ 20:40:09 #124
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_173308245
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 20:31 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Als ik zeg: "nazisme is gewoon een ideologie" en jij zegt "wat?" Dan ga ik ervan uit dat je het er niet mee eens ben; is dat een onterechte aanname?
Dat is een tikkeltje dommig ja. Je doet inderdaad een beetje een gekke aanname. Ik reageerde namelijk niet op "nazisme is gewoon een ideologie" maar op je gehele post.
quote:
Ik wil het best vanaf nu een stroming noemen als jij zegt dat het geen ideologie als iemand zelf ontkent dat hij daarbij hoort. Maar daar snap ik het nut niet zo van.
Ik begrijp nog steeds heel weinig van wat je allemaal bedoelt en zegt. Dat komt waarschijnlijk doordat je het zelf ook nog niet helemaal begrijpt en mijn posts ook niet heel goed leest. Het spijt me.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_173308325
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 20:10 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Nee je verdraaide de boel moedwillig, of je bent niet in staat te begrijpen wat ik bedoel
Of jij bent niet in staat om uit te leggen wat je bedoelt, maar het is natuurlijk eenvoudiger om de schuld bij de ander te leggen.
pi_173308493
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 20:38 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Uw bestelling is opgenomen, komt eraan (na de slimste mens) voor elk idee iemand :)
Straks de onthulling van minstens een drietal echte cultuurmarxisten! Met toelichting nog wel! Ik ben heel erg benieuwd.

Unicum volgens mij? Of is er al eens eerder iemand in het openbaar ontmaskerd als cultuurmarxist?
pi_173310092
quote:
7s.gif Op maandag 21 augustus 2017 20:40 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Huh, wat? Natuurlijk is rechts geen complot, rechts is een politiek georiënteerde stroming. Cultuur-marxisme is een denkbeeldige beweging die er zogenaamd op uit zou zijn om het westen te vernietigen.
Wederom geen hele quote. Natuurlijk niet, want dan begrijp je dat het een gedachteexperiment was. Jammer weer

quote:
Je blijft het een complot noemen maar het is niet iets dat geregeld wordt. Rechts is ook geen complot. Als iedereen opeens links zou worden en heel NL op GL gaat stemmen is nog geen complot. Dan is het een ideologie die niet meer bestaat. Als mensen dan zeggen: er zijn wel rechtse mensen is dat ook geen complot, dan is dat gewoon feitelijk onjuist.
pi_173310222
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 20:42 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Of jij bent niet in staat om uit te leggen wat je bedoelt, maar het is natuurlijk eenvoudiger om de schuld bij de ander te leggen.
Dat komt van twee kanten. Ik leg het uit en jij moet het proberen te begrijpen
pi_173310359
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 21:36 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Dat komt van twee kanten. Ik leg het uit en jij moet het proberen te begrijpen
Als jij andere mensen zo graag in een hokje wil plaatsen, probeer dan op zijn minst een eenduidige beschrijving voor dat hokje te geven. Dat is je tot op heden nog steeds niet gelukt.
pi_173310410
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 21:32 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Wederom geen hele quote. Natuurlijk niet, want dan begrijp je dat het een gedachteexperiment was. Jammer weer

[..]

Wat bedoel je nu precies? Je vergelijkt het met rechts maar dat was een gedachte-experiment dus eigenlijk ook weer niet ofzo?
pi_173310575
quote:
Hmja, en dit is volgens jou dus typisch cultuurmarxisme? Gewoon vrij doorsnee progressieve meningen... En daar moeten we waarom ook alweer vanaf?
pi_173310619
quote:
7s.gif Op maandag 21 augustus 2017 21:41 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Wat bedoel je nu precies? Je vergelijkt het met rechts maar dat was een gedachte-experiment dus eigenlijk ook weer niet ofzo?
Er wordt gezegd: cultuurmarxisme is een complottheorie.

Ik zeg dat kan per definitie niet, want het is geen complot. Het is slechts een ideologie/stroming. Wat wel zou kunnen is dat cultuurmarxisme niet bestaat, dat er geen cultuurmarxisten zijn.

Als dat zo is (niemand is CM), en iemand zegt dan "er zijn cultuurmarxisten" is dat geen complottheorie. Dan is het gewoon onjuist.

Nu het gedachtenexperiment: stel niemand stemt meer rechts: in de kamer zit GL SP en PVDA.

Iemand zegt dan: er zijn mensen met een rechtse opinie. Dat is niet waar (in het gedachtenexperiment) Noem jij dat dan een complot? Of zeg je: dat is feitelijk onjuist, die mensen bestaan niet.
pi_173310693
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 21:46 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Hmja, en dit is volgens jou dus typisch cultuurmarxisme? Gewoon vrij doorsnee progressieve meningen... En daar moeten we waarom ook alweer vanaf?
Een quote is niet typisch iets. De overlap met progressiviteit is terecht. Maar het gaat dus om de manier waarop die progressiviteit wordt bewerktstelligd. Cultuurmarxisme is een paraplubegrip waar meerdere onderwerpen onder vallen (net als progressief dat is) Het gaat om de manier van berederen. Het is een ideologie die gepaard gaat met een verbale strategie van discussievoeren.
  maandag 21 augustus 2017 @ 21:53:12 #135
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_173310776
Zeg gewoon neo-marxisme of postmodernisme. Klaar!
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_173310800
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 21:48 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Er wordt gezegd: cultuurmarxisme is een complottheorie.

Ik zeg dat kan per definitie niet, want het is geen complot.
Jawel, het gaat er vanuit dat er bepaalde mensen zijn die het westen willen vernietigen.

quote:
Het is slechts een ideologie/stroming.
Onjuist. Er is niemand die zich daarmee identitificeert.

quote:
Wat wel zou kunnen is dat cultuurmarxisme niet bestaat, dat er geen cultuurmarxisten zijn.

Als dat zo is (niemand is CM), en iemand zegt dan "er zijn cultuurmarxisten" is dat geen complottheorie. Dan is het gewoon onjuist.
Wtf?
pi_173310816
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 21:40 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Als jij andere mensen zo graag in een hokje wil plaatsen, probeer dan op zijn minst een eenduidige beschrijving voor dat hokje te geven. Dat is je tot op heden nog steeds niet gelukt.
Plaats je mensen in een hokje als je zegt je bent links? Als je zegt je bent extreemrechts? Wie plaats ik in een hokje dan? Ik heb het alleen maar over welke opinie onder een bepaalde stroming valt. Niet zo bijzonder hoor. Dat jij die opinie niet slecht vindt wil niet zeggen dat ik ze niet mag beschrijven
pi_173310858
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 21:54 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Plaats je mensen in een hokje als je zegt je bent links? Als je zegt je bent extreemrechts? Wie plaats ik in een hokje dan? Ik heb het alleen maar over welke opinie onder een bepaalde stroming valt. Niet zo bijzonder hoor. Dat jij die opinie niet slecht vindt wil niet zeggen dat ik ze niet mag beschrijven
Als jij voor iemand die zichzelf niet links noemt gaat beslissen dat hij links is, dan plaats je hem inderdaad in dat hokje.
pi_173310859
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 21:52 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Nee hij wil bij de pvda maar vanuit de hel is het lastig om zich in te schrijven -.-
Vanuit de hel?
pi_173310862
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 21:53 schreef dellipder het volgende:
Zeg gewoon neo-marxisme of postmodernisme. Klaar!
Het gaat er zogenaamd om dat het vanuit een of andere elite een bewuste campagne is om willens en wetens het westen kapot te maken. Alsof ze dat echt graag willen en 's nachts dromen hoe het westen kapot is.

Dat is het niet, maar dat weigeren ze ter erkennen
pi_173310873
quote:
7s.gif Op maandag 21 augustus 2017 21:55 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Vanuit de hel?
Gaan we hier nou een serieuze discussie van maken? Als het zou bestaan hoort die vent daar thuis ja. Hij is niet dood alleen...
pi_173310890
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 21:50 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Een quote is niet typisch iets. Cultuurmarxisme is een paraplubegrip waar meerdere onderwerpen onder vallen. Het gaat om de manier van berederen. Het is een ideologie die gepaard gaat met een verbale strategie van discussievoeren.
Goed, voorbeelden van cultuurmarxisme dan. Zeg ik het nu wel goed? Mij lijken het gewoon wat progressieve uitspraken.

Hoe dan ook: waarom moeten die zo nodig bestreden worden? Waarom is het zo schadelijk als die ene GroenLinksvrouw van mening is dat mannen niet goed kunnen beoordelen hoe het voelt als er een GeenStijlpagina gewijd wordt aan fantasieën over hoe je verkracht zou moeten worden? En wat is er zo bedreigend aan als ze dat digitale verkrachting oid noemt?

En begrijp me niet verkeerd: ook met deze progressieve meningen kun je het oneens zijn er moet alle ruimte zijn om ze ter discussie te stellen. Maar om ze doodleuk samen te vatten als een veelomvattende ideologie die dan het land zou bedreigen... Je ziet toch ook wel dat dat achterlijk is?
pi_173310903
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 21:53 schreef dellipder het volgende:
Zeg gewoon neo-marxisme of postmodernisme. Klaar!
Dat kan, maar als je cultuur-marxisme aanhaalt als complottheorie, wat meneer Cliteur doet, i.c.m. de andere domme borrelpraat, dan val je wel min of meer onder alt-right.
  maandag 21 augustus 2017 @ 21:58:36 #144
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_173310983
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 21:55 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Het gaat er zogenaamd om dat het vanuit een of andere elite een bewuste campagne is om willens en wetens het westen kapot te maken. Alsof ze dat echt graag willen en 's nachts dromen hoe het westen kapot is.

Dat is het niet, maar dat weigeren ze ter erkennen
Cultureel-marxisme ligt blijkbaar heel gevoelig. Je had er een trigger warning bij moeten zetten.
Gewoon anders definiëren dan heb je dat geneuzel in de marge niet.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_173311022
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 21:55 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Het gaat er zogenaamd om dat het vanuit een of andere elite een bewuste campagne is om willens en wetens het westen kapot te maken. Alsof ze dat echt graag willen en 's nachts dromen hoe het westen kapot is.

Dat is het niet, maar dat weigeren ze ter erkennen
Dan slaat dat hele label dus ook nergens op.
pi_173311049
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 21:58 schreef dellipder het volgende:

Gewoon anders definiëren dan heb je dat geneuzel in de marge niet.
Dat is echt een supergoed idee! Doen!
pi_173311050
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 21:58 schreef dellipder het volgende:

[..]

Cultureel-marxisme ligt blijkbaar heel gevoelig.
Nee, het domme gelul van bijvoorbeeld Cliteur ligt gevoelig.
pi_173311077
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 21:53 schreef dellipder het volgende:
Zeg gewoon neo-marxisme of postmodernisme. Klaar!
Want dat dekt de lading wel?
  maandag 21 augustus 2017 @ 22:01:05 #149
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_173311082
quote:
7s.gif Op maandag 21 augustus 2017 21:56 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat kan, maar als je cultuur-marxisme aanhaalt als complottheorie, wat meneer Cliteur doet, i.c.m. de andere domme borrelpraat, dan val je wel min of meer onder alt-right.
Kan ik niks mee. Alt-right herbergt heel veel verschillende stromingen.
Of bedoel je gewoon eng, lelijk of erg eng lelijk?
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
  maandag 21 augustus 2017 @ 22:02:01 #150
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_173311117
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 22:00 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Want dat dekt de lading wel?
Ik heb geen idee, maar dat zijn wel erkende stromingen en dan heb je de trigger warnings niet nodig.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_173311120
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 21:56 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Goed, voorbeelden van cultuurmarxisme dan. Zeg ik het nu wel goed? Mij lijken het gewoon wat progressieve uitspraken.

Hoe dan ook: waarom moeten die zo nodig bestreden worden? Waarom is het zo schadelijk als die ene GroenLinksvrouw van mening is dat mannen niet goed kunnen beoordelen hoe het voelt als er een GeenStijlpagina gewijd wordt aan fantasieën over hoe je verkracht zou moeten worden? En wat is er zo bedreigend aan als ze dat digitale verkrachting oid noemt?

En begrijp me niet verkeerd: ook met deze progressieve meningen kun je het oneens zijn er moet alle ruimte zijn om ze ter discussie te stellen. Maar om ze doodleuk samen te vatten als een veelomvattende ideologie die dan het land zou bedreigen... Je ziet toch ook wel dat dat achterlijk is?
Het zijn niet zomaar progressieve uitspraken. Door de structuur van de argumentatie (of het gebrek daaraan) gaat het verder dan dat.

Het gaat er mij vooral om dat men het een complottheorie noemt. Dat slaat namelijk nergens op want het is geen plan dat heimelijk wordt uitgevoerd. Wel zijn er hooggeplaatste politici zoals timmermans die er extreemprogressieve ideeen op nahouden die gezien de achterlijkheid van de argumentatie niet eens meer extreemprogressief te noemen zijn.

Diversity is our future, dus nu moeten we vluchtelingen accepteren. Het is geen argumentatie. Het zijn drogredenen die zich herhalen. Dat patroon noemen sommige mensen dan CM.
pi_173311203
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 22:02 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Het zijn niet zomaar progressieve uitspraken. Door de structuur van de argumentatie (of het gebrek daaraan) gaat het verder dan dat.

Het gaat er mij vooral om dat men het een complottheorie noemt. Dat slaat namelijk nergens op want het is geen plan dat heimelijk wordt uitgevoerd. Wel zijn er hooggeplaatste politici zoals timmermans die er extreemprogressieve ideeen op nahouden die gezien de achterlijkheid van de argumentatie niet eens meer extreemprogressief te noemen zijn.

Diversity is our future, dus nu moeten we vluchtelingen accepteren. Het is geen argumentatie. Het zijn drogredenen die zich herhalen. Dat patroon noemen sommige mensen dan CM.
Nog een poging dan: cultuurmarxisme is extreem progressieve opvattingen hebben die je uitsluitend onderbouwt met drogredenen.

Klopt ie nu wel eindelijk?
pi_173311207
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 22:02 schreef dellipder het volgende:

[..]

Ik heb geen idee, maar dat zijn wel erkende stromingen en dan heb je de trigger warnings niet nodig.
Aha, ok. Maar het gaat er hier om dat figuren als Baudet en Cliteur zich heel bewust bedienen van de term Cultureel Marxisme. Dat is dus wat jou betreft ook niet zo handig?
pi_173311262
Laat ik het eens zo doen. Een prima consensus hier waar ik het mee eens kan zijn:

- cultuurmarxisme is een term die gaat over mensen met een progressieve mening. Misschien heeft niemand die mening en misschien is die mening wel niet erg. Maar dat is wat ermee wordt bedoeld

- dit is niet per definitie een complot, omdat er geen mannetjes stiekem sneaky sneaky samen een plannetje maken om het westen te vernietigen

- wat tegenstanders ermee bedoelen is dat er mensen zijn, waaronder politici die extreem progressief zijn, en volgens hen schaadt dat de maatschappij. Ze willen dus iets dat de maatschappij kapot maakt, maar het doel is dus niet het kapotmaken, maar dat wat het kapotmaakt.
pi_173311306
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 22:04 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nog een poging dan: cultuurmarxisme is extreem progressieve opvattingen hebben die je uitsluitend onderbouwt met drogredenen.

Klopt ie nu wel eindelijk?
Ja hoor prima :Y kunnen we dan ook concluderen dat dat geen complot is en kan zijn?
  maandag 21 augustus 2017 @ 22:07:51 #156
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_173311326
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 22:04 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Aha, ok. Maar het gaat er hier om dat figuren als Baudet en Cliteur zich heel bewust bedienen van de term Cultureel Marxisme. Dat is dus wat jou betreft ook niet zo handig?
Voor eigen parochie zal het niet zoveel uitmaken, veronderstel ik.
Als het main stream gevoelig ligt zou ik de term aanpassen. Postmodernisme en neo-marxisme. Of een term waar nihilisme in vervat is, bijvoorbeeld.
Gewoon uit pragmatisch overwegingen. Ideologisch gezien zal er in dat geval vermoedelijk niks veranderen.
Geneuzel in de marge voorkomend.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_173311386
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 22:06 schreef Mr.Major het volgende:


- wat tegenstanders ermee bedoelen is dat er mensen zijn, waaronder politici die extreem progressief zijn, en volgens hen schaadt dat de maatschappij. Ze willen dus iets dat de maatschappij kapot maakt, maar het doel is dus niet het kapotmaken, maar dat wat het kapotmaakt.
En een pagina gewijd aan verkrachtingsfantasieën rondom een columniste omdat ze onwelgevallige opvattingen heeft een digitale verkrachting noemen is dus zeer schadelijk voor de maatschappij?
pi_173311490
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 22:09 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

En een pagina gewijd aan verkrachtingsfantasieën rondom een columniste omdat ze onwelgevallige opvattingen heeft een digitale verkrachting noemen is dus zeer schadelijk voor de maatschappij?
Gaat het over geenstijl? Voeren we deze discussie straks? Is namelijk een interessant onderwerp vind ik. En ik keur het gedrag ook zeker niet goed. Of heeft het er volgens jou wel mee te maken?

Ik wil graag horen dat het geen complottheorie is van mensen :+
pi_173311512
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 22:07 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Ja hoor prima :Y kunnen we dan ook concluderen dat dat geen complot is en kan zijn?
Natuurlijk kan het dat wel zijn. Jij hebt net geprobeerd uit te leggen wat jij eronder verstaat, maar de betekenis ervan buiten deze conversatie is nog steeds dezelfde en is dus nog steeds een complottheorie.

Overigens bestaat ook jouw versie ervan niet als ideologie. Hoogstens als gebrek in redeneervermogen van progressieve mensen. Maar om een gebrek aan argumentatievaardigheden in progressieve hoek een stroming of ideologie te noemen... Lijkt me idioot.
pi_173311536
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 22:12 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Gaat het over geenstijl? Voeren we deze discussie straks? Is namelijk een interessant onderwerp vind ik. En ik keur het gedrag ook zeker niet goed. Of heeft het er volgens jou wel mee te maken?

Ik wil graag horen dat het geen complottheorie is van mensen :+
Komt uit een van die linkjes die je zelf postte als voorbeelden van cultuurmarxisme.
pi_173311627
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 22:13 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Natuurlijk kan het dat wel zijn. Jij hebt net geprobeerd uit te leggen wat jij eronder verstaat, maar de betekenis ervan buiten deze conversatie is nog steeds dezelfde en is dus nog steeds een complottheorie.

Overigens bestaat ook jouw versie ervan niet als ideologie. Hoogstens als gebrek in redeneervermogen van progressieve mensen. Maar om een gebrek aan argumentatievaardigheden in progressieve hoek een stroming of ideologie te noemen... Lijkt me idioot.
Ja oke. Het kán wel een complot zijn. Maar dan gaat het niet over cultuurmarxisme an sich, maar hoe dit politiek georganiseerd is.

Als ik zeg: het cultuurmarxisme is verweven in de structuur van de EU en zij streeft dit bewust na met het doel om europa kapot te maken. Is dat inderdaad een complot

Maar wat ik nu zie is dat mensen zeggen: cultuurmarxisme (de extreme progressiviteit +drogredenen) is een complot. Meningen van een groep mensen kan an sich geen complot zijn.

Toch?

Als je Baudet vraagt is Timmermans een CM, zegt hij vast ja, of iets van hij zegt wel CM dingen.

Als je dan vraagt wíl Timmermans Europa bewust kapot maken, of wil hij iets dát Europa kapot maakt. Dan zegt hij (hopelijk/denk ik) het tweede. Terwijl iedereen nu doet als iedereen die CM zegt altijd het eerste denkt. Dat is nogal een verschil.

Toch?
pi_173311655
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 22:17 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Ja oke. Het kán wel een complot zijn. Maar dan gaat het niet over cultuurmarxisme an sich, maar hoe dit politiek georganiseerd is.

Als ik zeg: het cultuurmarxisme is verweven in de structuur van de EU en zij streeft dit bewust na met het doel om europa kapot te maken. Is dat inderdaad een complot

Maar wat ik nu zie is dat mensen zeggen: cultuurmarxisme (de extreme progressiviteit +drogredenen) is een complot. Meningen van een groep mensen kan an sich geen complot zijn.

Toch?
Check.
  Moderator / Redactie Sport maandag 21 augustus 2017 @ 22:19:10 #163
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_173311688
Gaat het hier nou over het FvD of gaat het over butthurt labeltjesplakkers die helemaal gek worden als ze zelf eens in een hokje geplaatst worden (of denken te worden)?

Kap nou toch eens met mensen in hokjes plaatsen en die aanvallen richting elke persoon die eens een quote van een dubieus figuur aanhaalt... cultureel marxisme is gewoon een politieke stroming waar helemaal niks extreem of negatiefs aan is. Het is gewoon een term net als links, rechts, conservatief en progressief.

Mooi, kan het nu weer over de inhoud gaan.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_173311768
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 22:19 schreef Nattekat het volgende:
Gaat het hier nou over het FvD of gaat het over butthurt labeltjesplakkers die helemaal gek worden als ze zelf eens in een hokje geplaatst worden (of denken te worden)?

Kap nou toch eens met mensen in hokjes plaatsen en die aanvallen richting elke persoon die eens een quote van een dubieus figuur aanhaalt... cultureel marxisme is gewoon een politieke stroming waar helemaal niks extreem of negatiefs aan is. Het is gewoon een term net als links, rechts, conservatief en progressief.

Mooi, kan het nu weer over de inhoud gaan.
Dat is de inhoud, schreeuwlelijk.
pi_173311776
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 22:18 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Check.
Oke nice dan zijn wij het wel grotendeels eens denk ik. Over wat het CM als concept is.

Nu ben ik nog benieuwd wat bluesdude 99999 xa1pt en de rest denkt over cultuurmarxisme als per definitie een complot of niet. (Maar daar kan jij niets mee natuurlijk) :)
pi_173311778
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 22:19 schreef Nattekat het volgende:
Gaat het hier nou over het FvD of gaat het over butthurt labeltjesplakkers die helemaal gek worden als ze zelf eens in een hokje geplaatst worden (of denken te worden)?

Kap nou toch eens met mensen in hokjes plaatsen en die aanvallen richting elke persoon die eens een quote van een dubieus figuur aanhaalt... cultureel marxisme is gewoon een politieke stroming waar helemaal niks extreem of negatiefs aan is. Het is gewoon een term net als links, rechts, conservatief en progressief.

Mooi, kan het nu weer over de inhoud gaan.
Het gaat niet over "eens een quote" maar over een lijstduwer en prominent lid van de FvD die het gedachtegoed van een dubieus figuur 'goed' noemt.
pi_173311801
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 22:21 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Oke nice dan zijn we het wel grotendeels eens denk ik. Over wat het CM als concept is.

Nu ben ik nog benieuwd wat bluesdude 99999 xa1pt en de rest denkt over cultuurmarxisme als per definitie een complot of niet. (Maar daar kan jij niets mee natuurlijk) :)
Natuurlijk is het een complot, wat jij er van maakt heeft weinig meer met CM te maken.
pi_173311812
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 22:17 schreef Mr.Major het volgende:


Als je Baudet vraagt is Timmermans een CM, zegt hij vast ja, of iets van hij zegt wel CM dingen.

Als je dan vraagt wíl Timmermans Europa bewust kapot maken, of wil hij iets dát Europa kapot maakt. Dan zegt hij (hopelijk/denk ik) het tweede. Terwijl iedereen nu doet als iedereen die CM zegt altijd het eerste denkt. Dat is nogal een verschil.

Toch?
Maar jij denkt dat Timmermans extreem progressief is, niet kan argumenteren en per ongeluk Europa kapot maakt?
pi_173311821
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 22:22 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Natuurlijk is het een complot, wat jij er van maakt heeft weinig meer met CM te maken.
Hehe. Wat maakt het volgens jou een complot, en waaruit blijkt dat Baudet het ook op die manier ziet?
  Moderator / Redactie Sport maandag 21 augustus 2017 @ 22:24:11 #170
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_173311848
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 22:21 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dat is de inhoud, schreeuwlelijk.
En dat is drogreden.

Het gaat al de hele middag over niks anders dan mensen die zich aangevallen voelen omdat Baudet en politieke stroming bij de naam noemt en waarom het een complot zou zijn.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_173311850
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 22:23 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Hehe. Wat maakt het volgens jou een complot, en waaruit blijkt dat Baudet het ook op die manier ziet?
Dat is wat CM CM maakt; dat er een grotere beweging is die 'ons land' kapot wil maken.
pi_173311871
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 22:24 schreef Nattekat het volgende:

[..]

En dat is drogreden.

Het gaat al de hele middag over niks anders dan mensen die zich aangevallen voelen omdat Baudet en politieke stroming bij de naam noemt.
Nee, omdat hij het aanduidt als oorzaak.
pi_173311901
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 22:23 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Maar jij denkt dat Timmermans extreem progressief is, niet kan argumenteren en per ongeluk Europa kapot maakt?
Timmermans kan over het algemeen vast goed argumenteren. Ik vind dat Timmermans wat betreft immigratie dit echter niet doet. En wat hij wil schaadt in mijn ogen Europa.
pi_173311936
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 22:24 schreef Nattekat het volgende:

[..]

En dat is drogreden.

Het gaat al de hele middag over niks anders dan mensen die zich aangevallen voelen omdat Baudet en politieke stroming bij de naam noemt en waarom het een complot zou zijn.
Nou en, is toch interessant en gaat ook over fvd
  Moderator / Redactie Sport maandag 21 augustus 2017 @ 22:27:51 #175
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_173311957
quote:
7s.gif Op maandag 21 augustus 2017 22:24 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nee, omdat hij het aanduidt als oorzaak.
Het gaat over complottheorieën en waarom het niet cultureel marxisme genoemd mag worden. Ik zie weinig voorbij komen over de uitspraak zelf.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_173311989
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 22:24 schreef Nattekat het volgende:

[..]

En dat is drogreden.

Het gaat al de hele middag over niks anders dan mensen die zich aangevallen voelen omdat Baudet en politieke stroming bij de naam noemt en waarom het een complot zou zijn.
Over terminologie. Het is wel leuk om te weten wat Baudet eigenlijk bedoelt als hij iets zegt. Voor jou duidelijk niet, begrijpelijk, maar bemoei je er dan ook niet mee.
  maandag 21 augustus 2017 @ 22:29:38 #177
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_173312010
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 22:28 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Over terminologie. Het is wel leuk om te weten wat Baudet eigenlijk bedoelt als hij iets zegt. Voor jou duidelijk niet, begrijpelijk, maar bemoei je er dan ook niet mee.
Mail hem dan als je dat wil weten! Twitter, Facebook, whatever!
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_173312036
quote:
7s.gif Op maandag 21 augustus 2017 22:24 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat is wat CM CM maakt; dat er een grotere beweging is die 'ons land' kapot wil maken.
Ze willen dat niet, dat is niet hun doel. Dat is het gevolg van wat ze willen volgens de tegenstanders. Wat is er dan nog complot aan?
pi_173312048


Kijk.... culturele marxisten met een homo-agenda de beschaving te vernietigen

quote:
‘Homosexual Agenda Is Cultural Marxism’ and A War on ‘Human Nature’
(...)

The homosexual agenda is cultural Marxism masquerading as “progress.” Its goal is to redefine the family into an appendage of the homosexual movement, seeking to transform men and women into interchangeable parts.
http://www.rightwingwatch(...)war-on-human-nature/
pi_173312113
Goed. * • Fout.

• Je zit nu hier
* Als je hier zit is het nog niet gelijk goed.

Je kan best wel iemand begrijpen zonder het gelijk goed te keuren.
  Moderator / Redactie Sport maandag 21 augustus 2017 @ 22:33:06 #181
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_173312115
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 22:28 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Over terminologie. Het is wel leuk om te weten wat Baudet eigenlijk bedoelt als hij iets zegt. Voor jou duidelijk niet, begrijpelijk, maar bemoei je er dan ook niet mee.
Er zijn topics voor minder naar BNW geschopt.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_173312125
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 22:25 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Timmermans kan over het algemeen vast goed argumenteren. Ik vind dat Timmermans wat betreft immigratie dit echter niet doet. En wat hij wil schaadt in mijn ogen Europa.
Zelfs al had je gelijk, lijkt het nog steeds in niets op een stroming of ideologie.

In de link die je zelf plaatste zei hij dat diversiteit een gegeven is. Lijkt me niet te ontkennen. En dat we diversiteit beter kunnen omarmen dan het ongedaan kunnen proberen te maken. Hmja, kun je gladde retoriek noemen, ben ik nog wel met je eens ook. Maar inhoudelijk valt er niets aan te ontkennen, laat staan dat het getuigt van een andere dan simpelweg een progressieve ideologie.

Hoewel dit niets eens zo enorm progressief is. Meer een open deur of zo.
pi_173312134
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 22:33 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Er zijn topics voor minder naar BNW geschopt.
Ga daar maar heen dan.
pi_173312140
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 22:30 schreef Bluesdude het volgende:
[ afbeelding ]

Kijk.... culturele marxisten met een homo-agenda de beschaving te vernietigen

[..]

http://www.rightwingwatch(...)war-on-human-nature/
Je bent het dus niet eens met wat zij cultuurmarxisme noemen slecht is. Prima mening.

Maar waarom is het een complot volgens jou?
pi_173312168
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 22:33 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Er zijn topics voor minder naar BNW geschopt.
Laat nou gewoon, ik vind het ook leuk. We komen toch ergens. Dat is toch heel bijzonder hier normaal eindigen we nog verder van elkaar dan we begonnen.

Met uw goedkeuring ;)
pi_173312175
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 22:27 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Het gaat over complottheorieën en waarom het niet cultureel marxisme genoemd mag worden. Ik zie weinig voorbij komen over de uitspraak zelf.
Cultureel-marxisme is een complot-theorie en wordt door Baudet aangehaald als antwoord op een vraag.
pi_173312194
quote:
7s.gif Op maandag 21 augustus 2017 22:35 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Cultureel-marxisme is een complot-theorie en wordt door Baudet aangehaald als antwoord op een vraag.
In plaats van dat steeds herhalen, kan je uitleggen waarom het een complottheorie is? Kan het niet gewoon een mening zijn van een groep mensen, zonder dat het dan gelijk een complot is?
  maandag 21 augustus 2017 @ 22:36:04 #188
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_173312199
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 22:34 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Laat nou gewoon, ik vind het ook leuk. We komen toch ergens. Dat is toch heel bijzonder hier normaal eindigen we nog verder van elkaar dan we begonnen.

Met uw goedkeuring ;)
Pretendeer nu niet dat het verschil maakt!
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_173312227
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 22:36 schreef dellipder het volgende:

[..]

Pretendeer nu niet dat het verschil maakt!
?
pi_173312245
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 22:30 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Ze willen dat niet, dat is niet hun doel. Dat is het gevolg van wat ze willen volgens de tegenstanders. Wat is er dan nog complot aan?
Dat het onderdeel is van een zogenaamd verzonnen grotere beweging om het westen of 'ons land' kapot te maken. Dat is wat cultureel-marxisme omhelst.
pi_173312251
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 22:19 schreef Nattekat het volgende:
Gaat het hier nou over het FvD of gaat het over butthurt labeltjesplakkers die helemaal gek worden als ze zelf eens in een hokje geplaatst worden (of denken te worden)?

Kap nou toch eens met mensen in hokjes plaatsen en die aanvallen richting elke persoon die eens een quote van een dubieus figuur aanhaalt... cultureel marxisme is gewoon een politieke stroming waar helemaal niks extreem of negatiefs aan is. Het is gewoon een term net als links, rechts, conservatief en progressief.

Mooi, kan het nu weer over de inhoud gaan.
Lees je eens in in de materie aub. Want het slaat weer nergens op wat je roeptoetert...
  maandag 21 augustus 2017 @ 22:38:52 #192
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_173312288
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 22:36 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

?
Omdat voor mij evident is dat het doel niet is om overeenstemming te bereiken. Alleen van jou kant misschien, maar dan gaat dit principe zo lastig.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
  Moderator / Redactie Sport maandag 21 augustus 2017 @ 22:39:04 #193
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_173312296
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 22:34 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Laat nou gewoon, ik vind het ook leuk. We komen toch ergens. Dat is toch heel bijzonder hier normaal eindigen we nog verder van elkaar dan we begonnen.

Met uw goedkeuring ;)
Ik zeg ook niet dat dat voor alles geldt :P
Bij sommigen blijft de langspeelplaat alleen hangen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_173312346
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 22:38 schreef dellipder het volgende:

[..]

Omdat voor mij evident is dat het doel niet is om overeenstemming bereiken. Alleen van jou kant misschien, maar dan gaat dit principe zo lastig.
Ah... Ik zat naar je username te kijken en ik dacht dat dat een Vlaamse naam was of zo. Maar nu zie ik het: redpilled. Jouw ogen zijn geopend!

Vandaar dat je een beetje zenuwachtig wordt als de term complottheorie valt.
  maandag 21 augustus 2017 @ 22:41:48 #195
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_173312377
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 22:40 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ah... Ik zat naar je username te kijken en ik dacht dat dat een Vlaamse naam was of zo. Maar nu zie ik het: redpilled. Jouw ogen zijn geopend!

Vandaar dat je een beetje zenuwachtig wordt als de term complottheorie valt.
Dit is wel erg op de man. Wat probeer je hiermee te bereiken?
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_173312395
De complottheorie is:
1 er is een groot gevaar van pakketten niet-conservatieve denkbeelden
2 en dat is veroorzaakt door de Frankfurter Schule ca 60-80 jaar terug.. die zijn de complotsnoodaards. Sommigen wijzen op de joodse afkomst van hen
3 o.a zijn deze paar lieden in staat geweest de homobeweging, de vrouwenbeweging, het veranderd denken over christelijke kerk, sex en huwelijk op te zetten... allemaal hun schuld
Anderen hebben het over het verzet van 30 jaar geleden tegen de koude oorlog en kernwapens.
4 heel modern is de variant dat deze Schule de vernietiging van de europese beschaving tot doel heeft. Of een soort genocide op het blanke ras. Of een omvolking van blanke of Europese mensen met als doel een islamitisch dictatuur in Europa te maken. Al dan niet door een totalitaire staat de EU
Baudet koos onlangs voor de combinatie vernietiging van de Europese beschaving door de EU


ps drugsgebruik van de jeugd... is dat ook door het Complot?
Het verzet tegen de vietnamoorlog ?
  maandag 21 augustus 2017 @ 22:42:36 #197
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_173312415
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_173312457
quote:
Ja, mooi man. "Linkse rakkers herkennen een nazi in een concentratiekamp niet eens". Goeie!
pi_173312511
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 22:41 schreef dellipder het volgende:

[..]

Dit is wel erg op de man. Wat probeer je hiermee te bereiken?
Je hebt je username toch zelf gekozen? Nou, nu het over de complottheorieën gaat waarin binnen FvD-kringen geloofd wordt, is het wel grappig als er iemand Redpilled heet en van mening is dat het helemaal geen complottheorieën zijn.

Verder niet echt heel dramatisch of zo. Ik vond het gewoon wel komisch.
pi_173312524
quote:
7s.gif Op maandag 21 augustus 2017 22:37 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat het onderdeel is van een zogenaamd verzonnen grotere beweging om het westen of 'ons land' kapot te maken. Dat is wat cultureel-marxisme omhelst.
Neeee. Omg.


Hier heeft Baudet het erover. Je mag het van mij echt totaaaale bullshit vinden wat ze zeggen over cultuurmarxisme.

Maar waar zeggen ze: die mensen doen dit bewust, of het is een stiekem plan. Ze zeggen zelf zelfs: we moeten het niet te complotterig maken.
  maandag 21 augustus 2017 @ 22:46:59 #201
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_173312540
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 22:45 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Je hebt je username toch zelf gekozen? Nou, nu het over de complottheorieën gaat waarin binnen FvD-kringen geloofd wordt, is het wel grappig als er iemand Redpilled heet en van mening is dat het helemaal geen complottheorieën zijn.

Verder niet echt heel dramatisch of zo. Ik vond het gewoon wel komisch.
Waar precies vind je dit citaat?
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
  maandag 21 augustus 2017 @ 22:48:03 #202
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_173312570
quote:
10s.gif Op maandag 21 augustus 2017 22:43 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ja, mooi man. "Linkse rakkers herkennen een nazi in een concentratiekamp niet eens". Goeie!
Quote me dan niet als het je niet interesseert!
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_173312602
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 22:38 schreef dellipder het volgende:

[..]

Omdat voor mij evident is dat het doel niet is om overeenstemming te bereiken. Alleen van jou kant misschien, maar dan gaat dit principe zo lastig.
Zolang men inziet dat het niet per definitie een complot is, maar het ook gewoon een groep meningen is, vind ik het helemaal prima. Ze hoeven van mij namelijk niet op Baudet te stemmen, maar zeggen dat hij in een cultuurmarxistisch complot gelooft dat bewust Europa kapot WIL maken is bullshit. Jigzoz is het daarover met me eens dus dat is toch goed?
pi_173312651
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 22:45 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Je hebt je username toch zelf gekozen? Nou, nu het over de complottheorieën gaat waarin binnen FvD-kringen geloofd wordt, is het wel grappig als er iemand Redpilled heet en van mening is dat het helemaal geen complottheorieën zijn.

Verder niet echt heel dramatisch of zo. Ik vond het gewoon wel komisch.
Cliteur heeft het ook nog over de red pill.
  maandag 21 augustus 2017 @ 22:51:57 #205
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_173312683
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 22:49 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Zolang men inziet dat het niet per definitie een complot is, maar het ook gewoon een groep meningen is, vind ik het helemaal prima. Ze hoeven van mij namelijk niet op Baudet te stemmen, maar zeggen dat hij in een cultuurmarxistisch complot gelooft dat bewust Europa kapot WIL maken is bullshit. Jigzoz is het daarover met me eens dus dat is toch goed?
Als je het mij vraagt; waste of time!
En wat die gozers denken is weinig boeiend, eerlijk gezegd.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_173312702
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 22:46 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Neeee. Omg.


Hier heeft Baudet het erover. Je mag het van mij echt totaaaale bullshit vinden wat ze zeggen over cultuurmarxisme.

Maar waar zeggen ze: die mensen doen dit bewust, of het is een stiekem plan. Ze zeggen zelf zelfs: we moeten het niet te complotterig maken.
Ik vraag me serieus af of ze die onzin zelf wel geloven.
pi_173312720
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 22:46 schreef dellipder het volgende:

[..]

Waar precies vind je dit citaat?
Ik citeerde niemand toch?
  Moderator / Redactie Sport maandag 21 augustus 2017 @ 22:53:46 #208
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_173312726
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 22:52 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ik vraag me serieus af of ze die onzin zelf wel geloven.
Waarom is het onzin? Waarom nou weer zo fel? Leg eens uit in plaats van met zinloze drogredenen te strooien.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_173312768
Cultuurmarxisme is een parapulbegrip voor een aantal andere progressieve standpunten.

Dit kan leiden tot een complot als deze opinie een bepaalde heimelijke structuur krijgt. Dat is nu volgens Baudet en Cliteur niet het geval

Het kan echter ook zijn dat er een groep politici is die er een agenda op nahoudt die Europa schaadt. Niet omdat ze Europa willen schaden, maar omdat ze iets willen dat schade tot gevolg heeft.

Net zoals Asscher zal zeggen: het wegnemen van een deel van het sociale vangnet is slecht voor de NLse maatschappij. Dan gelooft Asscher ook niet in een complot.
  maandag 21 augustus 2017 @ 22:55:37 #210
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_173312787
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 22:53 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ik citeerde niemand toch?
Jij doet de bewering dat er iemand Redpilled heet en van mening is dat het helemaal geen complottheorieën zijn.
Waar is dat anders op gebaseerd? Eigen verzinsels?
Dat kan, maar doe dan niet zo pretentieus alstublieft!
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_173312801
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 22:49 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Zolang men inziet dat het niet per definitie een complot is, maar het ook gewoon een groep meningen is, vind ik het helemaal prima. Ze hoeven van mij namelijk niet op Baudet te stemmen, maar zeggen dat hij in een cultuurmarxistisch complot gelooft dat bewust Europa kapot WIL maken is bullshit. Jigzoz is het daarover met me eens dus dat is toch goed?
Ho ho. Wat jij eronder verstaat (als extreemprogressieven alleen drogredenen gebruiken), dát lijkt me geen complottheorie. Wat Baudet en Lukkassen in dat filmpje hierboven beweren is dat zeer zeker wel. Halverwege wordt nog even het kwaadaardige groepje samenzweerders weggemoffeld, maar dat is dan ook het enige.
pi_173312819
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 22:49 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Ze hoeven van mij namelijk niet op Baudet te stemmen, maar zeggen dat hij in een cultuurmarxistisch complot gelooft dat bewust Europa kapot WIL maken is bullshit. Jigzoz is het daarover met me eens dus dat is toch goed?
tjeee wat ben jij trouw aan de grote leider.
https://twitter.com/thierrybaudet/status/899162815176605696

Baudet schreef:
"Omdat de Europese Unie een cultuurmarxistisch project is dat tot doel heeft de vernietiging van de Europese beschaving"
Hij impliceert hier:
1 dat de leidende politici in Europa.... marxisten zijn, maar dat verzwijgen voor ons.
tjaaaaa dat is al een complottheorie...
2 en dat dit complot van de elite een geheim doel heeft : vernietiging van de Europese beschaving

Baudet verzuipt hier in zijn complotteus vochtigheid

3 het zal wel zijn dat ook Baudet, net als Cliteur wijst naar de topcomplotteurs de Frankfurter Schule
driemaal duidelijk complotdenken
pi_173312869
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 22:55 schreef dellipder het volgende:

[..]

Jij doet de bewering dat er iemand Redpilled heet en van mening is dat het helemaal geen complottheorieën zijn.
Waar is dat anders op gebaseerd? Eigen verzinsels?
Dat kan, maar doe dan niet zo pretentieus alstublieft!
Waar doe ik pretentieus? Ik legde alleen maar het verband tussen redpilled en complottheorieën. Hoe is dat pretentieus?

O, en of jij gelooft in die omvolkingstheorie of in cultuurmarxisme... Zeg het maar. Misschien trok ik wat snel conclusies, dus verbeter me gerust. Krijg je er welgemeende excuses bij.
pi_173312898
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 22:56 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

tjeee wat ben jij trouw aan de grote leider.
https://twitter.com/thierrybaudet/status/899162815176605696

Baudet schreef:
"Omdat de Europese Unie een cultuurmarxistisch project is dat tot doel heeft de vernietiging van de Europese beschaving"
Hij impliceert hier:
1 dat de leidende politici in Europa.... marxisten zijn, maar dat verzwijgen voor ons.
tjaaaaa dat is al een complottheorie...
2 en dat dit complot van de elite een geheim doel heeft : vernietiging van de Europese beschaving

Baudet verzuipt hier in zijn complotteus vochtigheid

3 het zal wel zijn dat ook Baudet, net als Cliteur wijst naar de topcomplotteurs de Frankfurter Schule
driemaal duidelijk complotdenken
Dank je :D

1) Dat is geen complot. Waar zegt hij dat ze het verzwijgen?
2) waar zegt hij dat europa kapot maken het doel is wat ze graag willen

Nergens
pi_173312909
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 22:56 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ho ho. Wat jij eronder verstaat (als extreemprogressieven alleen drogredenen gebruiken), dát lijkt me geen complottheorie. Wat Baudet en Lukkassen in dat filmpje hierboven beweren is dat zeer zeker wel. Halverwege wordt nog even het kwaadaardige groepje samenzweerders weggemoffeld, maar dat is dan ook het enige.
Hij beweert hetzelfde
pi_173312914
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 22:56 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

tjeee wat ben jij trouw aan de grote leider.
https://twitter.com/thierrybaudet/status/899162815176605696

Baudet schreef:
"Omdat de Europese Unie een cultuurmarxistisch project is dat tot doel heeft de vernietiging van de Europese beschaving"
Hij impliceert hier:
1 dat de leidende politici in Europa.... marxisten zijn, maar dat verzwijgen voor ons.
tjaaaaa dat is al een complottheorie...
2 en dat dit complot van de elite een geheim doel heeft : vernietiging van de Europese beschaving

Baudet verzuipt hier in zijn complotteus vochtigheid

3 het zal wel zijn dat ook Baudet, net als Cliteur wijst naar de topcomplotteurs de Frankfurter Schule
driemaal duidelijk complotdenken
Maar het is geen complot en hij heeft het niet zo bedoeld.
pi_173312929
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 23:00 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Hij beweert hetzelfde
Eh... Nee. Echt totaal niet.
pi_173312944
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 23:00 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Dank je :D

1) Dat is geen complot. Waar zegt hij dat ze het verzwijgen?
2) waar zegt hij dat europa kapot maken het doel is wat ze graag willen

Nergens
"Omdat de Europese Unie een cultuurmarxistisch project is dat tot doel heeft de vernietiging van de Europese beschaving".

Daar.
  maandag 21 augustus 2017 @ 23:03:02 #219
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_173312962
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 22:58 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Waar doe ik pretentieus? Ik legde alleen maar het verband tussen redpilled en complottheorieën. Hoe is dat pretentieus?

O, en of jij gelooft in die omvolkingstheorie of in cultuurmarxisme... Zeg het maar. Misschien trok ik wat snel conclusies, dus verbeter me gerust. Krijg je er welgemeende excuses bij.
Terugkijkend zie ik dat ik het verkeerd heb geïnterpreteerd.
Excuses.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_173312983
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 23:00 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Hij beweert hetzelfde
:D
  Moderator / Redactie Sport maandag 21 augustus 2017 @ 23:06:46 #221
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_173313048
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 22:56 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

tjeee wat ben jij trouw aan de grote leider.
https://twitter.com/thierrybaudet/status/899162815176605696

Baudet schreef:
"Omdat de Europese Unie een cultuurmarxistisch project is dat tot doel heeft de vernietiging van de Europese beschaving"
Hij impliceert hier:
1 dat de leidende politici in Europa.... marxisten zijn, maar dat verzwijgen voor ons.
tjaaaaa dat is al een complottheorie...
2 en dat dit complot van de elite een geheim doel heeft : vernietiging van de Europese beschaving

Baudet verzuipt hier in zijn complotteus vochtigheid

3 het zal wel zijn dat ook Baudet, net als Cliteur wijst naar de topcomplotteurs de Frankfurter Schule
driemaal duidelijk complotdenken
De EU is echt een cultuurmarxistisch project. En dan echt in de positieve zin. Het doel van de voorgangers al was om te strijden voor het laten vervagen van de culturele verschillen die dus vaak tot oorlog leidden. Schengen is al een marxistisch project te noemen; het staat voor gelijkheid van alle Europeanen. Iedereen mag overal wonen en werken zonder dat de staatsgrenzen dit tegenhouden.

Is dat iets slechts? Nee!

Het is pas echt mis gegaan toen de politici doorsloegen en allemaal impopulaire zaken gingen opdringen. De EU moet veel te snel veel te groot worden, de Euro die moest en zou er komen ondanks de talloze (terechte blijkt nu) twijfels en waarschuwingen en die Britten... duivels zijn het. "De EU hoort het voor het zeggen te hebben, de landen hebben maar gewoon ja te knikken" -- Griekse oud-minister.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_173313057
quote:
9s.gif Op maandag 21 augustus 2017 23:02 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

"Omdat de Europese Unie een cultuurmarxistisch project is dat tot doel heeft de vernietiging van de Europese beschaving".
Dat is toch wel een uitermate merkwaardig zinnetje. Als je dat in de kroeg na 15 bier tegen je vrienden zegt, dan vragen ze of ze een taxi moeten bellen.
pi_173313084
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 23:00 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Dank je :D

1) Dat is geen complot. Waar zegt hij dat ze het verzwijgen?
2) waar zegt hij dat europa kapot maken het doel is wat ze graag willen

Nergens
Hier zegt hij dat ze de Europese beschaving willen vernietigen:
https://twitter.com/thierrybaudet/status/899162815176605696

Heeft het zin dat ik je de link allllweeeeeeeeerr geef? Je wit het toch niet weten.

Hij impliceert dat ze verzwijgen dat ze marxisten zijn en heeeeeeeeeelleeeee slechte mensen die de Europese beschaving wilt vernietigen
twee keer een complotdenkwijze van drogredeneringen en valse beschuldigingen, de feiten totaal negerend of vervormend, suggererend dat een groep mensen een afgeproken boosaardig plan hebben.
Het is anti-rationeel redeneren, wat geheel past in de oorspronkelijk complottheorie dat het allemaal de schuld is van de Frankfurter Schule.... en Cliteur denkt in die richting ( column van hem in TPO)
Baudet ook, neem ik aan.
pi_173313096
quote:
9s.gif Op maandag 21 augustus 2017 23:02 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

"Omdat de Europese Unie een cultuurmarxistisch project is dat tot doel heeft de vernietiging van de Europese beschaving".

Daar.
Waar zegt hij dat die mensen dat verzwijgen?

Dat laatste maakt het geen complot. Het is gewoon het resultaat van de plannen van de EU. Dat wil niet zeggen dat als je dan aan Timmermans vraagt: wil je het kapotmaken: FT denkt: damn hij heeft me door, of god hij heeft gelijk. Hij doet iets omdat hij denkt dat hij iets goeds doet (want dat vindt hij als CM) en het gevolg daarvan (van de doelen van de EU en de politici daarvan) is dat de europese beschaving kapot gaat.
pi_173313148
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 23:08 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Waar zegt hij dat die mensen dat verzwijgen?

Dat laatste maakt het geen complot. Het is gewoon het resultaat van de plannen van de EU. Dat wil niet zeggen dat als je dan aan Timmermans vraagt: wil je het kapotmaken: FT denkt: damn hij heeft me door, of god hij heeft gelijk. Hij doet iets omdat hij denkt dat hij iets goeds doet (want dat vindt hij als CM) en het gevolg daarvan (van de doelen van de EU en de politici daarvan) is dat de europese beschaving kapot gaat.
Nee, ik denk dat Timmermans dan gewoon heel hard moet lachen.
pi_173313154
Het is wel zo. Maar het is niet een stiekem doel waarvan ze over 30 jaar zeggen: hehe high five de Europese beschaving is kapot. Ze denken of: kijk hoe mooi europa nu is. Of (als ze nog enige realiteitszin hebben: kut wat hebben we gedaan) Daarom is het geen complot. Als je niet inziet waarom dat geen complot is... Tsja.

Je mag van mij wel denken dat de Europese beschaving niet kapot gaat door de doelen van de EU. Helemaal prima.
pi_173313179
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 23:11 schreef Mr.Major het volgende:
Het is wel zo. Maar het is niet een stiekem doel waarvan ze over 30 jaar zeggen: hehe high five de Europese beschaving is kapot. Daarom is het geen complot. Als je niet inziet waarom dat geen complot is... Tsja.

Je mag van mij wel denken dat de Europese beschaving niet kapot gaat door de doelen van de EU. Helemaal prima.
Ze zeggen dat dat het doel is hè? Niet dat ze het per ongeluk doen.
pi_173313191
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 23:11 schreef Mr.Major het volgende:
Het is wel zo. Maar het is niet een stiekem doel waarvan ze over 30 jaar zeggen: hehe high five de Europese beschaving is kapot. Daarom is het geen complot. Als je niet inziet waarom dat geen complot is... Tsja.

Je mag van mij wel denken dat de Europese beschaving niet kapot gaat door de doelen van de EU. Helemaal prima.
Dan moet je wellicht eerst eens aantonen hoe die beschaving daar wel kapot door zou gaan. Want het is nogal een beschuldiging natuurlijk. Kan me niet voorstellen dat die veel doordachte inhoudelijke gronden heeft.
pi_173313200
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 23:12 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ze zeggen dat dat het doel is hè? Niet dat ze het per ongeluk doen.
Nee het doel is niet kapot maken. Wat wij kapot noemen vinden zij niet erg, of ze hebben er later spijt van. Dus zij zeggen: dat is niet kapot, dat is mooi
(Of ze zeggen dus: kut zo ideaal is het toch niet)
pi_173313219
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 23:08 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Waar zegt hij dat die mensen dat verzwijgen?

Dat laatste maakt het geen complot. Het is gewoon het resultaat van de plannen van de EU.

Welke plannen vernietigen de Europese beschaving ?
Ik ken ze niet........ een massa knappe mensen die beroepshalve die plannen bijhouden .. journalisten, politici, wetenschappers.. die zeggen daar niks van.
Allleen een paar vreemdelingenhaters die brullen dat

quote:
Dat wil niet zeggen dat als je dan aan Timmermans vraagt: wil je het kapotmaken: FT denkt: damn hij heeft me door, of god hij heeft gelijk. Hij doet iets omdat hij denkt dat hij iets goeds doet (want dat vindt hij als CM)
Vind Timmermans dat hij een cultureel marxist is dan?
Of dring jij hem dat op... ?

quote:
en het gevolg daarvan (van de doelen van de EU en de politici daarvan) is dat de europese beschaving kapot gaat.
welke plannen ?
Die zijn er niet. Je kunt alleen een quote van iemand verdraaien en vervormen.
En uitleggen zoals jij graag wilt zien om iemand als demon weg te zetten.
pi_173313222
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 23:12 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dan moet je wellicht eerst eens aantonen hoe die beschaving daar wel kapot door zou gaan. Want het is nogal een beschuldiging natuurlijk. Kan me niet voorstellen dat die veel doordachte inhoudelijke gronden heeft.
Al duizend maal gedaan
pi_173313230
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 23:06 schreef Nattekat het volgende:

[..]

De EU is echt een cultuurmarxistisch project. En dan echt in de positieve zin. Het doel van de voorgangers al was om te strijden voor het laten vervagen van de culturele verschillen die dus vaak tot oorlog leidden. Schengen is al een marxistisch project te noemen; het staat voor gelijkheid van alle Europeanen. Iedereen mag overal wonen en werken zonder dat de staatsgrenzen dit tegenhouden.

Is dat iets slechts? Nee!

Het is pas echt mis gegaan toen de politici doorsloegen en allemaal impopulaire zaken gingen opdringen. De EU moet veel te snel veel te groot worden, de Euro die moest en zou er komen ondanks de talloze (terechte blijkt nu) twijfels en waarschuwingen en die Britten... duivels zijn het. "De EU hoort het voor het zeggen te hebben, de landen hebben maar gewoon ja te knikken" -- Griekse oud-minister.
Schengen en vrijhandel als Marxistisch bestempelen is wel wat heel creatief. De Marxisten waren juist eerder de grote tegenstanders van die (neo)liberale ontwikkelingen.
pi_173313263
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 23:14 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Al duizend maal gedaan
Nou nee, niet echt. Je roept wat maar er zit geen doordachte redenatie achter. De relatie tussen de doelen van de EU en de vernietiging van de Europese beschaving verdient een wat serieuzere onderbouwing want je roept dan nogal wat!
pi_173313268
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 23:13 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Nee het doel is niet kapot maken. Wat wij kapot noemen vinden zij niet erg, of ze hebben er later spijt van. Dus zij zeggen: dat is niet kapot, dat is mooi
(Of ze zeggen dus: kut zo ideaal is het toch niet)
Volgens Baudet wel:
"Omdat de Europese Unie een cultuurmarxistisch project is dat tot doel heeft de vernietiging van de Europese beschaving".
pi_173313286
De doelen die ze nastreven maken europa kapot.

Over 50 jaar zeggen ze niet: haha wij hebben het lekker kapot gemaakt. Ze zeggen: kijk hoe mooi het nu is.

Net als dat IS ook Europa niet kapot wil maken, ze willen er een versie van maken die zij mooi vinden. Als het ze zou lukken zouden ze zeggen: joehoe kijk nu is Europa deel van IS hoe prachtig.
pi_173313306
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 23:08 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Waar zegt hij dat die mensen dat verzwijgen?

Dat laatste maakt het geen complot. Het is gewoon het resultaat van de plannen van de EU. Dat wil niet zeggen dat als je dan aan Timmermans vraagt: wil je het kapotmaken: FT denkt: damn hij heeft me door, of god hij heeft gelijk. Hij doet iets omdat hij denkt dat hij iets goeds doet (want dat vindt hij als CM) en het gevolg daarvan (van de doelen van de EU en de politici daarvan) is dat de europese beschaving kapot gaat.
Hij zegt letterlijk dat dat het doel is.
pi_173313319
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 23:18 schreef Mr.Major het volgende:
De doelen die ze nastreven maken europa kapot.

Over 50 jaar zeggen ze niet: haha wij hebben het lekker kapot gemaakt. Ze zeggen: kijk hoe mooi het nu is.

Net als dat IS ook Europa niet kapot wil maken, ze willen er een versie van maken die zij mooi vinden. Als het ze zou lukken zouden ze zeggen: joehoe kijk nu is Europa deel van IS hoe prachtig.

Het grote wegkijken en bagatelliseren. Man man man.
pi_173313324
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 23:12 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dan moet je wellicht eerst eens aantonen hoe die beschaving daar wel kapot door zou gaan. Want het is nogal een beschuldiging natuurlijk. Kan me niet voorstellen dat die veel doordachte inhoudelijke gronden heeft.
Het komt neer op vreemdelingenhaat.
Baudet is daar subtieler/geniepiger in dan Wilders.
De beschuldiging is : er is een plan de Europese beschaving vernietigen ( variaties is white genocide, omvolking, homeopatische verdunning) door massa's islamieten met opzet naar Europa te halen.

In Charlottesville schreeuwden fascisten en racisten 'you will not replace us' of "jews will not replace us' Hetzelfde grondidee ter uiterst-rechtse zijde
pi_173313328
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 23:18 schreef Mr.Major het volgende:
De doelen die ze nastreven maken europa kapot.

Over 50 jaar zeggen ze niet: haha wij hebben het lekker kapot gemaakt. Ze zeggen: kijk hoe mooi het nu is.

Net als dat IS ook Europa niet kapot wil maken, ze willen er een versie van maken die zij mooi vinden.
Dan mag je dus eerst even gaan beredeneren hoe en waarom die doelen Europa kapot maken. Want het is immers nogal wat wat je beweert! Dat vraagt om een wat serieuzere analyse dan het napraten van Baudet...
  Moderator / Redactie Sport maandag 21 augustus 2017 @ 23:20:15 #240
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_173313332
quote:
10s.gif Op maandag 21 augustus 2017 23:15 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Schengen en vrijhandel als Marxistisch bestempelen is wel wat heel creatief. De Marxisten waren juist eerder de grote tegenstanders van die (neo)liberale ontwikkelingen.
Ik zeg niet marxisme, ik zeg cultureel marxisme. Dat heeft helemaal niks meer met de economie te maken. Als je de definitie daarvan er eens bij pakt, kom je erachter dat dat helemaal niet een hele rare uitspraak is.

Gelijkheid voor alle Europeanen door heel Europa.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_173313348
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 23:20 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Het komt neer op vreemdelingenhaat.
Baudet is daar subtieler/geniepiger in dan Wilders.
De beschuldiging is : er is een plan de Europese beschaving vernietigen ( variaties is white genocide, omvolking, homeopatische verdunning) door massa's islamieten met opzet naar Europa te halen.

In Charlottesville schreeuwden fascisten en racisten 'you will not replace us' of "jews will not replace us' Hetzelfde grondidee ter uiterst-rechtse zijde
Subtieler is het tegenwoordig amper nog.
pi_173313360
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 23:18 schreef Mr.Major het volgende:
De doelen die ze nastreven maken europa kapot.

Over 50 jaar zeggen ze niet: haha wij hebben het lekker kapot gemaakt. Ze zeggen: kijk hoe mooi het nu is.

Net als dat IS ook Europa niet kapot wil maken, ze willen er een versie van maken die zij mooi vinden.
Nu maak je het heel erg moeilijk. De EU willen een Europa maken dat zij als goed zien, maar waarvan FvD'ers zeggen: ja, eh, dat is dus nu kapot.

En feminisme, gendergedoe, homohuwelijken, tegengaan discriminatie en racisme maakt daar allemaal deel van uit.
pi_173313389
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 23:20 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ik zeg niet marxisme, ik zeg cultureel marxisme. Dat heeft helemaal niks meer met de economie te maken. Als je de definitie daarvan er eens bij pakt, kom je erachter dat dat helemaal niet een hele rare uitspraak is.

Gelijkheid voor alle Europeanen door heel Europa.
Nu ga je wel weer heel erg rommelen met definities en termen. Overigens is de insteek van Schengen en de vrijhandel bovenal een economische. De maatschappelijke effecten zijn vooral secundair.
Maar vanuit de FvD hoek klinkt het natuurlijk aantrekkelijker een klein bijeffect tot hoofddoel te verklaren om zo te kunnen demoniseren.
pi_173313405
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 23:20 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Het komt neer op vreemdelingenhaat.
Baudet is daar subtieler/geniepiger in dan Wilders.
De beschuldiging is : er is een plan de Europese beschaving vernietigen ( variaties is white genocide, omvolking, homeopatische verdunning) door massa's islamieten met opzet naar Europa te halen.

In Charlottesville schreeuwden fascisten en racisten 'you will not replace us' of "jews will not replace us' Hetzelfde grondidee ter uiterst-rechtse zijde
Laat een debat plaatsvinden over de gevolgen van massa immigratie. Het zal tijd worden.
paypal.me/taaladvies
pi_173313407
quote:
10s.gif Op maandag 21 augustus 2017 23:19 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het grote wegkijken en bagatelliseren. Man man man.
Nee hoor gewoon begrijpend lezen
pi_173313408
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 23:18 schreef Mr.Major het volgende:

Net als dat IS ook Europa niet kapot wil maken, ze willen er een versie van maken die zij mooi vinden. Als het ze zou lukken zouden ze zeggen: joehoe kijk nu is Europa deel van IS hoe prachtig.

Het is al laat op de avond en ik bewonder je wel voor je strijdlust in deze serie... uren lang .
Maar het word nu echt tijd om te sluiten. Morgen weer doorgaan . Oke ?

Nu ben je aan het roepen dat de politieke leiders van Europa (Rutte, Merkel etc) IS-praktijken mooi vinden.
pi_173313430
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 23:21 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nu maak je het heel erg moeilijk. De EU willen een Europa maken dat zij als goed zien, maar waarvan FvD'ers zeggen: ja, eh, dat is dus nu kapot.

En feminisme, gendergedoe, homohuwelijken, tegengaan discriminatie en racisme maakt daar allemaal deel van uit.
Mwah dat is niet eens het grote probleem (vandaar dat jij ze benoemd)
pi_173313431
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 23:24 schreef Taaladvies het volgende:

[..]

Laat een debat plaatsvinden over de gevolgen van massa immigratie. Het zal tijd worden.
johhh dat debat is al vele jaren gaande.....
in de huiskamers, op de werkplekken, op de schoolpleinen, cafe's, internet,radio, tv, kranten...
pi_173313432
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 23:24 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Nee hoor gewoon begrijpend lezen
"Omdat de Europese Unie een cultuurmarxistisch project is dat tot doel heeft de vernietiging van de Europese beschaving."
pi_173313439
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 23:24 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Het is al laat op de avond en ik bewonder je wel voor je strijdlust in deze serie... uren lang .
Maar het word nu echt tijd om te sluiten. Morgen weer doorgaan . Oke ?

Nu ben je aan het roepen dat de politieke leiders van Europa (Rutte, Merkel etc) IS-praktijken mooi vinden.
Dank je

Nee hoor, alleen dat ze het allebei willen veranderen
  Moderator / Redactie Sport maandag 21 augustus 2017 @ 23:26:16 #251
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_173313445
quote:
10s.gif Op maandag 21 augustus 2017 23:23 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Nu ga je wel weer heel erg rommelen met definities en termen. Overigens is de insteek van Schengen en de vrijhandel bovenal een economische. De maatschappelijke effecten zijn vooral secundair.
Maar vanuit de FvD hoek klinkt het natuurlijk aantrekkelijker een klein bijeffect tot hoofddoel te verklaren om zo te kunnen demoniseren.
Ik rommel met definities? Leg eens uit, want ik noem gewoon een normaal begrip en trek de vergelijking met dat volgens jou secundaire deel van Schengen.

Ik heb ook nergens gezegd dat het exclusief cultureel marxisme is, ik zeg dat het zeker een rol speelde en nu nog steeds speelt. Alleen tegenwoordig krijgt het de overhand.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_173313469
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 23:25 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

johhh dat debat is al vele jaren gaande.....
in de huiskamers, op de werkplekken, op de schoolpleinen, cafe's, internet,radio, tv, kranten...
Dan zou je toch denken dat mensen nu eindelijk doorkrijgen welke problemen er leven
pi_173313473
Grappige kanttekening: weet je nog wie er vroeger zo fel tegen de EU en de euro waren? Ik noem een Antifa, Eurodusnie (briljante naam nog altijd) en tal van andere anarchistische of extreemlinkse bewegingen.

En waarom? De EU is voornamelijk gericht op handel en handel is binnen Marxistische kringen niet echt een geliefd concept.

Marxisme op zogenaamd cultureel niveau dan? Absoluut niet. Diezelfde extreemlinksen hadden absoluut geen zin om ingelijfd te worden in een Frans-Duitse heilstaat. Die hele EU was maar een groot vies neoliberaal project.
pi_173313509
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 23:25 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Mwah dat is niet eens het grote probleem (vandaar dat jij ze benoemd)
Wat dan wel?
pi_173313527
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 23:28 schreef Jigzoz het volgende:
Grappige kanttekening: weet je nog wie er vroeger zo fel tegen de EU en de euro waren? Ik noem een Antifa, Eurodusnie (briljante naam nog altijd) en tal van andere anarchistische of extreemlinkse bewegingen.

En waarom? De EU is voornamelijk gericht op handel en handel is binnen Marxistische kringen niet echt een geliefd concept.

Marxisme op zogenaamd cultureel niveau dan? Absoluut niet. Diezelfde extreemlinksen hadden absoluut geen zin om ingelijfd te worden in een Frans-Duitse heilstaat. Die hele EU was maar een groot vies neoliberaal project.
En waarom nu niet meer dan?
pi_173313534
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 23:29 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Wat dan wel?
Het verworden tot een eenheidsworst in de breedste zin van het woord, een soort VS ofE
pi_173313556
quote:
Ga het gelijk uitpakken :D
pi_173313561
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 23:30 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

En waarom nu niet meer dan?
Nu nog steeds hoor.

Hoewel ik niet denk dat Eurodusnie nog bestaat en de AFA heeft zich tegenwoordig weer volledig op zijn core business gericht.
  Moderator / Redactie Sport maandag 21 augustus 2017 @ 23:33:00 #260
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_173313567
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 23:28 schreef Jigzoz het volgende:
Grappige kanttekening: weet je nog wie er vroeger zo fel tegen de EU en de euro waren? Ik noem een Antifa, Eurodusnie (briljante naam nog altijd) en tal van andere anarchistische of extreemlinkse bewegingen.

En waarom? De EU is voornamelijk gericht op handel en handel is binnen Marxistische kringen niet echt een geliefd concept.

Marxisme op zogenaamd cultureel niveau dan? Absoluut niet. Diezelfde extreemlinksen hadden absoluut geen zin om ingelijfd te worden in een Frans-Duitse heilstaat. Die hele EU was maar een groot vies neoliberaal project.
Ze waren dus fel tegen omdat ze geen zin hadden in nog meer kapitalisme in heel Europa, dat is hun goed recht en past perfect bij hun visie. Dat culturele deel betwijfel ik, maar dat zal wel. Het beleid is cultureel marxisme op Europees niveau. Dat is hoe dan ook een bijkomstigheid.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  maandag 21 augustus 2017 @ 23:33:13 #261
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_173313573
quote:
Ach en het is niet eens mijn verjaardag vandaag, wat attent! O+
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
pi_173313581
quote:
17s.gif Op maandag 21 augustus 2017 23:33 schreef SgtPorkbeans het volgende:

[..]

Ach en het is niet eens mijn verjaardag vandaag, wat attent! O+
Gefeliciteerd O+ .
pi_173313594
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 23:32 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Ga het gelijk uitpakken :D
Je kan het altijd bij je dragen!
pi_173313612
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 23:30 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Het verworden tot een eenheidsworst in de breedste zin van het woord, een soort VS ofE
De VS zijn geen eenheidsworst. Verre van.

Of neem Nederland. Rotterdam en Amsterdam zijn al niet te vereenheidsworsten en die liggen al eeuwen in hetzelfde land. Friesland, Zuid-Limburg. Noem maar op. De culturele verschillen zijn enorm. No way dat Frans Timmermans en Sylvana Simons het in 50 jaar voor elkaar te krijgen met heel Europa wat in al die eeuwen in Nederland nooit gebeurd is.
  maandag 21 augustus 2017 @ 23:36:27 #265
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_173313622
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 23:28 schreef Jigzoz het volgende:
Grappige kanttekening: weet je nog wie er vroeger zo fel tegen de EU en de euro waren? Ik noem een Antifa, Eurodusnie (briljante naam nog altijd) en tal van andere anarchistische of extreemlinkse bewegingen.

En waarom? De EU is voornamelijk gericht op handel en handel is binnen Marxistische kringen niet echt een geliefd concept.

Marxisme op zogenaamd cultureel niveau dan? Absoluut niet. Diezelfde extreemlinksen hadden absoluut geen zin om ingelijfd te worden in een Frans-Duitse heilstaat. Die hele EU was maar een groot vies neoliberaal project.
Aaah 'freedom fighters' Antifa

Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
  Moderator / Redactie Sport maandag 21 augustus 2017 @ 23:37:12 #266
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_173313629
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 23:36 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

De VS zijn geen eenheidsworst. Verre van.

Of neem Nederland. Rotterdam en Amsterdam zijn al niet te vereenheidsworsten en die liggen al eeuwen in hetzelfde land. Friesland, Zuid-Limburg. Noem maar op. De culturele verschillen zijn enorm. No way dat Frans Timmermans en Sylvana Simons het in 50 jaar voor elkaar te krijgen met heel Europa wat in al die eeuwen in Nederland nooit gebeurd is.
Beetje relativeren.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_173313689
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 23:36 schreef dellipder het volgende:

[..]

Aaah 'freedom fighters' Antifa

[ afbeelding ]
Ja, de Antifa inderdaad. Nou, hoe extreem niet-FvD wil je het hebben?

Nog een kleine kanttekening bij de AFA trouwens: het zijn grotendeels anarchisten. Dat betekent dus dat er vrijwel nul organisatie is. Dat impliceert dus weer dat iedereen die zegt dat ie nu AFA is, dat ook is en alles kan roepen wat ie wil. Dat soort foto's zijn dus leuk als je het over organisaties met een agenda hebt, maar dat is de AFA dus niet.
pi_173313716
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 23:36 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

De VS zijn geen eenheidsworst. Verre van.

Of neem Nederland. Rotterdam en Amsterdam zijn al niet te vereenheidsworsten en die liggen al eeuwen in hetzelfde land. Friesland, Zuid-Limburg. Noem maar op. De culturele verschillen zijn enorm. No way dat Frans Timmermans en Sylvana Simons het in 50 jaar voor elkaar te krijgen met heel Europa wat in al die eeuwen in Nederland nooit gebeurd is.
Alles is relatief
pi_173313737
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 23:41 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Alles is relatief
Ah, relatieve eenheidsworst...

Wat is dat?
pi_173313758
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 23:41 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Alles is relatief
:')
  maandag 21 augustus 2017 @ 23:44:39 #271
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_173313780
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 23:41 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Alles is relatief
Absoluut niet.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_173313796
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 23:24 schreef Taaladvies het volgende:

[..]

Laat een debat plaatsvinden over de gevolgen van massa immigratie. Het zal tijd worden.
Misschien tijd om eens wakker te worden.
pi_173313801
quote:
Ah, extreemrechts trekt zich terug uit het maatschappelijk debat? Hoe gunstig!
pi_173313811
quote:
9s.gif Op maandag 21 augustus 2017 23:45 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Misschien tijd om eens wakker te worden.
Genoeg mensen die wakker worden. Ik zie het ook om mij heen.
paypal.me/taaladvies
pi_173313819
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 23:40 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ja, de Antifa inderdaad. Nou, hoe extreem niet-FvD wil je het hebben?

Nog een kleine kanttekening bij de AFA trouwens: het zijn grotendeels anarchisten. Dat betekent dus dat er vrijwel nul organisatie is. Dat impliceert dus weer dat iedereen die zegt dat ie nu AFA is, dat ook is en alles kan roepen wat ie wil. Dat soort foto's zijn dus leuk als je het over organisaties met een agenda hebt, maar dat is de AFA dus niet.
:') ja hoor. Dus als AFA iets doet slecht is zoals auto's in de fik steken in hamburg zijn ze even niet AFA, en daarna weer wel lekker makkelijk.
pi_173313820
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 23:46 schreef Taaladvies het volgende:

[..]

Genoeg mensen die wakker worden. Ik zie het ook om mij heen.
Ook allemaal geredpilled?
pi_173313826
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 23:46 schreef Taaladvies het volgende:

[..]

Genoeg mensen die wakker worden. Ik zie het ook om mij heen.
Ah, ze hebben allemaal de red pill genomen!

Maar serieus, 'tijd om een debat plaats te laten vinden over immigratie'? Onder welke steen heb je geleefd dat je denkt dat dat debat niet al een tijdje plaatsvindt?
pi_173313827
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 23:47 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

:') ja hoor. Dus als AFA iets doet slecht is zoals auto's in de fik steken in hamburg zijn ze even niet AFA, en daarna weer wel lekker makkelijk.
Nee. Dat zeg ik echt totaal niet. Het tegenovergestelde juist.
pi_173313843
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 23:42 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ah, relatieve eenheidsworst...

Wat is dat?
Oke dus het is of totale culturele mengelmoes, of het is grauwe eenheidsworst. Er is geen tussenweg natuurlijk. Oke dan. Dan snap ik ook waarom je denkt dat de EU geen culturele schade kan aanrichten.
pi_173313848
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 23:47 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ook allemaal geredpilled?
Het komt, het komt.
paypal.me/taaladvies
pi_173313858
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 23:48 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Oke dus het is of totale culturele mengelmoes, of het is grauwe eenheidsworst. Er is geen tussenweg natuurlijk. Oke dan. Dan snap ik ook waarom je denkt dat de EU geen culturele schade kan aanrichten.
Nee, nu ga je wéér iets verklaren door te zeggen wat het niet is. Ik vraag wat het wél is.
pi_173313865
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 23:48 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nee. Dat zeg ik echt totaal niet. Het tegenovergestelde juist.
Ja aan de ene kant wel. Maar waarom is dit dan geen AFA?
  Moderator / Redactie Sport maandag 21 augustus 2017 @ 23:50:44 #283
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_173313869
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 23:48 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Oke dus het is of totale culturele mengelmoes, of het is grauwe eenheidsworst. Er is geen tussenweg natuurlijk. Oke dan. Dan snap ik ook waarom je denkt dat de EU geen culturele schade kan aanrichten.
Het FvD is dan ook een fascistische nazipartij omdat ze geen allochtonenknuffelaars zijn hè. Het is heel kenmerkend dat het relativerend vermogen langzaam begint af te brokkelen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_173313880
quote:
9s.gif Op maandag 21 augustus 2017 23:47 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ah, ze hebben allemaal de red pill genomen!

Maar serieus, 'tijd om een debat plaats te laten vinden over immigratie'? Onder welke steen heb je geleefd dat je denkt dat dat debat niet al een tijdje plaatsvindt?
De mensen lopen maar wat te kletsen. Wilders is een prima aanleiding om het debat of afstand te houden. FVD kan wel de redelijke pragmatische partij zijn die de oren wast van het partijkartel.
paypal.me/taaladvies
pi_173313885
quote:
9s.gif Op maandag 21 augustus 2017 23:47 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ah, ze hebben allemaal de red pill genomen!

Maar serieus, 'tijd om een debat plaats te laten vinden over immigratie'? Onder welke steen heb je geleefd dat je denkt dat dat debat niet al een tijdje plaatsvindt?
Het is ook tijd om te ademen. Dat wil niet zeggen dat je in het verleden je adem hebt ingehouden.
pi_173313888
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 23:50 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Het FvD is dan ook een fascistische nazipartij omdat ze geen allochtonenknuffelaars zijn hè.
Waar lees je dat?
pi_173313897
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 23:50 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Het FvD is dan ook een fascistische nazipartij omdat ze geen allochtonenknuffelaars zijn hè. Het is heel kenmerkend dat het relativerend vermogen langzaam begint af te brokkelen.
Ja dat of ze zijn linkse geweldenaren. Het is het een of het ander
pi_173313901
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 23:51 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Het is ook tijd om te ademen. Dat wil niet zeggen dat je in het verleden je adem hebt ingehouden.
Als je zelf maar begrijpt wat je zegt.
  Moderator / Redactie Sport maandag 21 augustus 2017 @ 23:53:07 #289
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_173313905
quote:
7s.gif Op maandag 21 augustus 2017 23:52 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Waar lees je dat?
In deze reeks. Door verschillende mafklappers. Ook door jou als ik me niet vergis.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_173313906
quote:
7s.gif Op maandag 21 augustus 2017 23:52 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Waar lees je dat?
Hier
pi_173313913
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 23:51 schreef Taaladvies het volgende:

[..]

De mensen lopen maar wat te kletsen.
Dus er is wel een debat maar er wordt niet gezegd wat je wil horen.
pi_173313916
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 23:50 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Ja aan de ene kant wel. Maar waarom is dit dan geen AFA?
Is het wel. En de ongetwijfeld bijzonder aardige mevrouw die een of ander oud vrouwtje de straat over helpt misschien ook wel. Enige punt was hierbij dat ik graag even wilde opmerken dat de AFA vaak op de verkeerde manier gezien wordt. Als een eensgezinde organisatie die allemaal met gelijke middelen gelijken doelen nastreven. Dat is niet zo.

Maar nu weer FvD.
pi_173313917
quote:
14s.gif Op maandag 21 augustus 2017 23:52 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Als je zelf maar begrijpt wat je zegt.
Jammer dat jij het niet ook begrijpt
pi_173313923
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 23:53 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Hier
Heb je 3 quotes van mensen die beweren dat de FvD een facistische nazipartij is?
pi_173313927
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 23:53 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Is het wel. En de ongetwijfeld bijzonder aardige mevrouw die een of ander oud vrouwtje de straat over helpt misschien ook wel. Enige punt was hierbij dat ik graag even wilde opmerken dat de AFA vaak op de verkeerde manier gezien wordt. Als een eensgezinde organisatie die allemaal met gelijke middelen gelijken doelen nastreven. Dat is niet zo.

Maar nu weer FvD.
Oke dan is het goed ;)
pi_173313930
quote:
7s.gif Op maandag 21 augustus 2017 23:53 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Heb je 3 quotes van mensen die beweren dat de FvD een facistische nazipartij is?
:') _O- :')
_O- :') _O-
:') _O- :')
pi_173313942
quote:
7s.gif Op maandag 21 augustus 2017 23:53 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Heb je 3 quotes van mensen die beweren dat de FvD een facistische nazipartij is?
Volgens mij sluiten fascisme en nazisme elkaar uit.
pi_173313953
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 23:54 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

:') _O- :')
_O- :') _O-
:') _O- :')

Dom gelul dus.
pi_173313954
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 23:55 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Volgens mij sluiten fascisme en nazisme elkaar uit.
Je zou zeggen dat mensen zoiets zeggen er eerst over nadenken. Dat is dus niet zo
pi_173313960
quote:
7s.gif Op maandag 21 augustus 2017 23:56 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dom gelul dus.
Dat was inderdaad wat ik van je vraag vond ja
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')