abonnement Unibet Coolblue
pi_173236789
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 16:29 schreef Jip141 het volgende:
Waren het asielzoekers dan?
In Turku? Geen idee, maar zag wel filmpje waar 2 woorden duidelijk herkenbaar zijn
pi_173236794
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 16:09 schreef skysherrif het volgende:
Aanslagje in Finland, 4 jaar gelee nog op uitwisseling geweest.

Komt erg dichtbij zo.
Lekker boeiend.
pi_173236930
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 16:28 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Het ergst vind ik die mensen met die "Als ik een kwartier eerder een bus had gepakt en dan verkeerd was overgestapt op het overstappunt en daar dan toevallig een tasje had willen kopen was ik om de hoek geweest bij waar de aanslag plaats vond!"-interviews.

Gister stond er vrijwel direct al eentje klaar van een Doetinchems gezin dat naar de Ramblas had willen gaan maar besloot nog een sangria op het strand te drinken :').
Ze kunnen moeilijk de doden interviewen hè.
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 16:40:01 #104
461397 Jip141
I can show you the world
pi_173236931
Ben meer geraakt door de aanslag in Barcelona dan andere recente aanslagen, klinkt flauw maar heb het er daar vorig jaar echt naar mijn zin gehad.

En dit jaar ook in totaal 1,5 week in enkele Spaanse steden geweest.
It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it. (Aristotle)
pi_173236982
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 16:31 schreef Tchock het volgende:

[..]

Het is misschien wel begrijpelijk dat die mensen het heel heftig vinden maar echt íedereen krijgt ook een podium.

Momenteel 12 verschillende berichten over de aanslag van gister op vk.nl. Met zo gruwelijk mogelijke beschrijvingen, analyses van alle experts die ze maar kunnen, samenvattingen van deze en eerdere aanslagen enzovoorts. Andere grote kranten doen niet anders.

Ik weet nog dat er een aantal jaar terug de discussie was of plegers van school shootings wel zo veel aandacht moeten krijgen. Misschien moeten we nu eens een discussie voeren hoe veel aandacht de aanslag zélf krijgt.
Tsja, eigenlijk sta ik daar een beetje dubbel in.

Enerzijds vind ik het wel belangrijk dat mensen doordrongen zijn van hoe nietsontziend en barbaars die terroristen te werk gaan. Ik ben, op grond van het hele clash of civilizations gebeuren, voorstander van een veel strikter migratiebeleid en geloof niet in een echt multiculturele manier van samenleven. Daarom vind ik het dan wel "eerlijk" om te laten zien wat je op cultureel gebied binnenhaalt en wat de excessen daarvan (kunnen) zijn.

Anderzijds is dat ook het in de kaart spelen van de terroristen omdat ik me goed voor kan stellen dat mensen bang worden van die kennis. Met al die media-aandacht vergroot je de impact van een relatief kleine aanslag, en geef je de terroristen het podium dat ze zoeken.

Ik merk in mijn directe omgeving wel dat de directe angst ten gevolge van aanslagen wel steeds minder wordt. Zelfs de boomknuffelende "ook jij bent welkom"-hippies in mijn omgeving hebben nu min of meer door dat, hoe cru ook, zulke aanslagen ook in West-Europa tot het dagelijks leven zijn gaan behoren. Men neemt het voor kennis aan en gaat door, zeg maar.
pi_173237038
Doet me eerlijk gezegd allemaal vrij weinig.

Hoop gewoon dat we zo snel mogelijk weer allemaal eens normaal gaan doen.
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 16:47:09 #107
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_173237057
Het zijn vast weer mannen.
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 16:47:28 #108
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_173237061
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 16:46 schreef skysherrif het volgende:
Doet me eerlijk gezegd allemaal vrij weinig.

Hoop gewoon dat we zo snel mogelijk weer allemaal eens normaal gaan doen.
Ik denk dat de kans groter is dat het verder uit de klauwen loopt.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_173237063
quote:
15s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 16:43 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Tsja, eigenlijk sta ik daar een beetje dubbel in.

Enerzijds vind ik het wel belangrijk dat mensen doordrongen zijn van hoe nietsontziend en barbaars die terroristen te werk gaan. Ik ben, op grond van het hele clash of civilizations gebeuren, voorstander van een veel strikter migratiebeleid en geloof niet in een echt multiculturele manier van samenleven. Daarom vind ik het dan wel "eerlijk" om te laten zien wat je op cultureel gebied binnenhaalt en wat de excessen daarvan (kunnen) zijn.

Anderzijds is dat ook het in de kaart spelen van de terroristen omdat ik me goed voor kan stellen dat mensen bang worden van die kennis. Met al die media-aandacht vergroot je de impact van een relatief kleine aanslag, en geef je de terroristen het podium dat ze zoeken.

Ik merk in mijn directe omgeving wel dat de directe angst ten gevolge van aanslagen wel steeds minder wordt. Zelfs de boomknuffelende "ook jij bent welkom"-hippies in mijn omgeving hebben nu min of meer door dat, hoe cru ook, zulke aanslagen ook in West-Europa tot het dagelijks leven zijn gaan behoren. Men neemt het voor kennis aan en gaat door, zeg maar.
Ik snap je dubbele houding en dat is ook begrijpelijk. Ik vind alleen dat "we" de balans kwijt zijn. Nu helpt het natuurlijk niet dat het komkommertijd is en er dus verder niet zo veel te melden is, maar we laten het dagelijks leven beheersen door aanslagen en dat wekt meer vrees dan die mannen in busjes.

En het is misschien waar dat mensen niet meer direct angstig worden van aanslagen. Het normaliseert inderdaad. Tegelijkertijd zie ik ook dat een grote groep het fascinerend vindt om zo veel mogelijk details op te zuigen (in de vorm van foto's, verhalen, video's etc). Dat lijkt me ongezond.
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 16:47:52 #110
461397 Jip141
I can show you the world
pi_173237069
Ik vind het maar kut allemaal.
It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it. (Aristotle)
pi_173237073
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 16:46 schreef skysherrif het volgende:
Doet me eerlijk gezegd allemaal vrij weinig.

Hoop gewoon dat we zo snel mogelijk weer allemaal eens normaal gaan doen.
Als iemand in een dorpje bij Oslo zijn keukenmes op de grond laat vallen heb jij er al een twitterbron van. Met je "doet me weinig".
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 16:48:54 #112
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_173237081
quote:
8s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 16:47 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Het zijn vast weer mannen.
Altijd. Schiet eens op met dat matriarchaat, want mannen maken er maar een potje van.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_173237114
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 16:48 schreef Tchock het volgende:

[..]

Als iemand in een dorpje bij Oslo zijn keukenmes op de grond laat vallen heb jij er al een twitterbron van. Met je "doet me weinig".
Ohh, ik bedoel gewoon dat het me niet raakt.

Ik vind het wel inderdaad enorm interessant om te volgen, maar kan me er tegelijk wel enorm aan ergeren.
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 16:51:01 #114
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_173237125
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 16:48 schreef Perrin het volgende:

[..]

Altijd. Schiet eens op met dat matriarchaat, want mannen maken er maar een potje van.
We kunnen het niet eens worden over het meesterplan. En nu negeert een deel ons nadat ze zeiden dat er niets aan de hand was.
pi_173237141
quote:
15s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 16:47 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik snap je dubbele houding en dat is ook begrijpelijk. Ik vind alleen dat "we" de balans kwijt zijn. Nu helpt het natuurlijk niet dat het komkommertijd is en er dus verder niet zo veel te melden is, maar we laten het dagelijks leven beheersen door aanslagen en dat wekt meer vrees dan die mannen in busjes.

En het is misschien waar dat mensen niet meer direct angstig worden van aanslagen. Het normaliseert inderdaad. Tegelijkertijd zie ik ook dat een grote groep het fascinerend vindt om zo veel mogelijk details op te zuigen (in de vorm van foto's, verhalen, video's etc). Dat lijkt me ongezond.
Dat laatste is niet te voorkomen. Op de social media heb je een vrijwel onuitputtelijke bron foto's, video's, ooggetuigenverslagen, meningen, hersenscheten... Iedereen kan zoveel over zo'n aanslag tot zich nemen tot hij/zij verzadigd is. De ene heeft dat wat eerder dan de ander.

Maar goed, dat heb je bijvoorbeeld ook rond vermissingen en moordzaken, getuige de FOK!-detectives die bijvoorbeeld smulden van de vermissingen van die meisjes destijds en die Haaksberger iets recenter.
pi_173237238
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 16:47 schreef Jip141 het volgende:
Ik vind het maar kut allemaal.
Sowieso.
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 16:58:04 #117
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_173237252
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 16:40 schreef Jip141 het volgende:
Ben meer geraakt door de aanslag in Barcelona dan andere recente aanslagen, klinkt flauw maar heb het er daar vorig jaar echt naar mijn zin gehad.

En dit jaar ook in totaal 1,5 week in enkele Spaanse steden geweest.
Komt toch wel dichtbij dan hè?
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_173237310
quote:
9s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 16:58 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Komt toch wel dichtbij dan hè?
Dat riedeltje heeft al een poosje zijn langste tijd gehad. Net als dat gare "het houdt niet op, niet vanzelf..."

:r
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 17:01:32 #119
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_173237334
quote:
15s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 16:43 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Tsja, eigenlijk sta ik daar een beetje dubbel in.

Enerzijds vind ik het wel belangrijk dat mensen doordrongen zijn van hoe nietsontziend en barbaars die terroristen te werk gaan. Ik ben, op grond van het hele clash of civilizations gebeuren, voorstander van een veel strikter migratiebeleid en geloof niet in een echt multiculturele manier van samenleven. Daarom vind ik het dan wel "eerlijk" om te laten zien wat je op cultureel gebied binnenhaalt en wat de excessen daarvan (kunnen) zijn.

Anderzijds is dat ook het in de kaart spelen van de terroristen omdat ik me goed voor kan stellen dat mensen bang worden van die kennis. Met al die media-aandacht vergroot je de impact van een relatief kleine aanslag, en geef je de terroristen het podium dat ze zoeken.

Ik merk in mijn directe omgeving wel dat de directe angst ten gevolge van aanslagen wel steeds minder wordt. Zelfs de boomknuffelende "ook jij bent welkom"-hippies in mijn omgeving hebben nu min of meer door dat, hoe cru ook, zulke aanslagen ook in West-Europa tot het dagelijks leven zijn gaan behoren. Men neemt het voor kennis aan en gaat door, zeg maar.
Daarnaast, toerisme is ook gewoon gegroeid. Dus toeristische bestemmingen zijn aantrekkelijker voor terroristen dan dat ze pakweg 50 jaar geleden waren, vanwege de internationale impact en het aantal mensenlevens dat je ermee kunt wegnemen. Een trein kapen, zoals hier ooit het geval was, zul je nu niet zo snel meer doen, gewoon met een auto op de dam rijden is een stuk succesvoller als schreeuw om aandacht.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 17:02:13 #120
104871 remlof
Europees federalist
pi_173237352
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 16:15 schreef Perrin het volgende:

[..]

Alweer zo'n verwarde allah-akbar-meneer. Je zou toch bijna gaan verlangen naar de tijd dat er niet zoveel van die lui losliepen in Europa.
Je bedoelt de tijd dat onze eigen RAF, IRA, BR en ETA om de week een aanslag met vele doden pleegden in Europa?
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 17:02:14 #121
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_173237354
quote:
15s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 17:00 schreef Tem het volgende:

[..]

Dat riedeltje heeft al een poosje zijn langste tijd gehad. Net als dat gare "het houdt niet op, niet vanzelf..."

:r
Zijn toch vooral PVV-huismussen die dat mompelen?
Geïnspireerd als ze zijn door SER-reclames.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_173237373
quote:
15s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 17:02 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Zijn toch vooral PVV-huismussen die dat mompelen?
Geïnspireerd als ze zijn door SER-reclames.
Waarschijnlijk een still erbij op Facebook.
pi_173237378
quote:
15s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 17:01 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Daarnaast, toerisme is ook gewoon gegroeid. Dus toeristische bestemmingen zijn aantrekkelijker voor terroristen dan dat ze pakweg 50 jaar geleden waren, vanwege de internationale impact en het aantal mensenlevens dat je ermee kunt wegnemen. Een trein kapen, zoals hier ooit het geval was, zul je nu niet zo snel meer doen, gewoon met een auto op de dam rijden is een stuk succesvoller als schreeuw om aandacht.
Eens. En de voornaamste reden daarvoor is de hysterische media-aandacht als er een aanslag wordt gepleegd.
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 17:03:59 #124
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_173237394
quote:
15s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 17:02 schreef Tem het volgende:

[..]

Waarschijnlijk een still erbij op Facebook.
Dit is ook mooi. Precies waar het ooit voor bedacht was, zo'n poster.

Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 17:04:06 #125
461397 Jip141
I can show you the world
pi_173237397
quote:
9s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 16:58 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Komt toch wel dichtbij dan hè?
Nee. Ik vind het gewoon kutter dan.

Net als dat je het kutter vindt als je moeder van de trap valt dan wanneer je buurvrouw van de trap valt.
It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it. (Aristotle)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')