Dalen is tofquote:Op woensdag 9 augustus 2017 15:04 schreef Maraca het volgende:
Ik zit in de volgauto
En hier nog een schijterige afdaler
Ik vind het helemaal niks Wel grappig, bij HvdH was ik aan het dalen, werd ik ingehaald door iemand die niet alleen veel sneller ging, maar ook nog eens met z'n handen van het stuur zwaar relaxt een beetje uitrollenquote:
Het levert ook leuke foto's op:quote:Op woensdag 9 augustus 2017 15:41 schreef Maraca het volgende:
[..]
Ik vind het helemaal niks Wel grappig, bij HvdH was ik aan het dalen, werd ik ingehaald door iemand die niet alleen veel sneller ging, maar ook nog eens met z'n handen van het stuur zwaar relaxt een beetje uitrollen
Dat is niet grappig, dat is een lul.quote:Op woensdag 9 augustus 2017 15:41 schreef Maraca het volgende:
[..]
Ik vind het helemaal niks Wel grappig, bij HvdH was ik aan het dalen, werd ik ingehaald door iemand die niet alleen veel sneller ging, maar ook nog eens met z'n handen van het stuur zwaar relaxt een beetje uitrollen
Ja oke rechte wegen niet, maar wel dat er ook bochten in zitten en vooral als je niet weet wanneer die komen en hoe scherp ze zijn Ik heb ook nog niet echt veel afgedaald op mijn racefiets maar ik weet dat ik op het vlakke ook al vrij voorzichtig ben met scherpe of gladde bochten..quote:Op woensdag 9 augustus 2017 17:10 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat is niet grappig, dat is een lul.
Wat is er trouwens eng aan een rechte weg afdalen?
Hoezo is het een lul?quote:Op woensdag 9 augustus 2017 17:10 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat is niet grappig, dat is een lul.
Wat is er trouwens eng aan een rechte weg afdalen?
Omdat hij anderen/jou in gevaar brengt.quote:Op woensdag 9 augustus 2017 17:22 schreef Maraca het volgende:
[..]
Hoezo is het een lul?
En ik weet het niet, de snelheid denk ik en de angst dat ik over de kop ga waarschijnlijk
quote:Op woensdag 9 augustus 2017 17:35 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Omdat hij anderen/jou in gevaar brengt.
Althans, als het al in de afdaling was
Dan zal zijn lulschap inderdaad wel meevallen. Ik doe ook weleens de handjes los boven, bijvoorbeeld om m'n shirt dicht te ritsen.quote:Op woensdag 9 augustus 2017 17:43 schreef Maraca het volgende:
[..]
Was aan het einde van de afdeling en had niet het gevoel dat hij gevaarlijk bezig was
Paar dagen terug nog gedaan. Was mooi. Toen ging ik 80kmh. Dat was genoeg, want geen zin om onnodig risico te nemen .quote:Op woensdag 9 augustus 2017 17:52 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Dan zal zijn lulschap inderdaad wel meevallen. Ik doe ook weleens de handjes los boven, bijvoorbeeld om m'n shirt dicht te ritsen.
Overigens valt alles in het niet bij gasten die op hun bovenbuis dalen in een afdaling...
80kmh Wacht je beneden op de helling voor me? kun je me een paar minuten uitlachenquote:Op woensdag 9 augustus 2017 17:55 schreef Patroon het volgende:
[..]
Paar dagen terug nog gedaan. Was mooi. Toen ging ik 80kmh. Dat was genoeg, want geen zin om onnodig risico te nemen .
Lastig te zeggen, niet echt 'n specialiteit of zo. In ieder geval geen waaierrijder of zo. Ronde van Vlaanderen, Parijs-Roubaix, Brabantse Pijl... dat soort werk zou me moeten liggen. Mits ze dat op een warme zomerdag organiseren allemaal.quote:Op woensdag 9 augustus 2017 14:37 schreef kaasplankje het volgende:
Als jij je vergelijkt met een prof wielrenner wie is dat dan?
Ik zelf denk ik een mix tussen Ludo Dierckxens, Thomas Voeckler, en Marco Pantani.
Carlos Betancur. Dik en lui.quote:Op woensdag 9 augustus 2017 14:37 schreef kaasplankje het volgende:
Als jij je vergelijkt met een prof wielrenner wie is dat dan?
Ik zelf denk ik een mix tussen Ludo Dierckxens, Thomas Voeckler, en Marco Pantani.
dalen moet je durvenquote:Op woensdag 9 augustus 2017 18:23 schreef Maraca het volgende:
Maar wat is dan een veilige manier om te dalen? Want ik rem nu in de daling (ik weet )
Andrea Tafiquote:Op woensdag 9 augustus 2017 18:05 schreef Halcon het volgende:
[..]
Lastig te zeggen, niet echt 'n specialiteit of zo. In ieder geval geen waaierrijder of zo. Ronde van Vlaanderen, Parijs-Roubaix, Brabantse Pijl... dat soort werk zou me moeten liggen. Mits ze dat op een warme zomerdag organiseren allemaal.
Vroeger voorkeur voor dat soort parcoursen, warm weer en relatief lange afstanden. Nu sinds kort weer begonnen. Eerst MTB-en, nu ook weer op de weg.
Klimmen gaat steeds beter. Er is hier ook weinig anders en moet zeggen dat oefening echt wel kunst baart. Ritme, klim indelen, etc toch allemaal wel belangrijk. Qua klimmen een Indurain zeg maar, constant tempo omhoog en bloedhekel aan tempo-wisselingen.
Dalen op het gemakje hier. Zit midden in het verkeer en men rijdt als gekken naar boven, dat wil zeggen bochtjes binnendoor meepakken, etc. Volle vaart naar beneden is levensgevaarlijk. Op de MTB heb je minder last van verkeer, maar geen vangrail. Ga je 'n keer rechtdoor dan maak je echt 'n hele diepe smak.
niks mis mee om voorlopig nog een beetje natuurlijk angst te hebben.quote:Op woensdag 9 augustus 2017 18:23 schreef Maraca het volgende:
Maar wat is dan een veilige manier om te dalen? Want ik rem nu in de daling (ik weet )
Dat ligt er maar helemaal aan waar je daalt. Als je gewoon in het verkeer zit, vind ik het toch wel een ander verhaal dan bij een toertocht of zo.quote:Op woensdag 9 augustus 2017 18:23 schreef Maraca het volgende:
Maar wat is dan een veilige manier om te dalen? Want ik rem nu in de daling (ik weet )
Maar het is engquote:
Dat is ook weer zoquote:Op woensdag 9 augustus 2017 18:29 schreef dop het volgende:
[..]
niks mis mee om voorlopig nog een beetje natuurlijk angst te hebben.
genoeg gekkies die daar juist een gebrek aan hebben
bedanktquote:Op woensdag 9 augustus 2017 18:32 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat ligt er maar helemaal aan waar je daalt. Als je gewoon in het verkeer zit, vind ik het toch wel een ander verhaal dan bij een toertocht of zo.
In ieder geval:
- handen aan het stuur en bij voorkeur in de beugel en gewoon op je zadel gaan zitten. Voorover over je stuur hangen of op de buis van je frame gaan zitten, laat je het beste gewoon over aan de profs.
- altijd letten op de weg (i.v.m. oneffenheden) en vooruit. Wat dat betreft al veel gezien: overstekende honden, koeien op de weg, gaten in de weg, ouders die hun kinderen auto leren rijden en zo
- zorgen dat je 'klaar' bent met remmen voor je de bocht in gaat of ruim voor je obstakel. Plots remmen betekent namelijk dat de kans groter wordt dat je slipt. Nooit alleen met je voorrem remmen of alleen met je achterrrem.
- als je bochten scherp pakt, zien dat je de grond niet raakt met je pedaal, dus dat been omhoog heffen
- zorg dat je het parcours wat kent.
Verder ook een kwestie van je durft het of je durft het niet. Dat laatste is net zoals met bv. hoogtevrees, vliegangst of zo. Er is best wel wat aan te doen, maar vaak zul je dan toch hulp moeten zoeken. Gianni Bugno had volgens mij daalangst en ook Wiggins heeft het ooit gehad.
Met dalen gewoon altijd je handen in de beugels.quote:Op woensdag 9 augustus 2017 18:32 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat ligt er maar helemaal aan waar je daalt. Als je gewoon in het verkeer zit, vind ik het toch wel een ander verhaal dan bij een toertocht of zo.
In ieder geval:
- handen aan het stuur en bij voorkeur in de beugel en gewoon op je zadel gaan zitten. Voorover over je stuur hangen of op de buis van je frame gaan zitten, laat je het beste gewoon over aan de profs.
Gewoon altijd ver vooruit kijken (waar je naartoe wilt). Misschien mis je dan wat oneffenheden, maar als je je handen in de beugels hebt maakt dat niet zoveel uit.quote:- altijd letten op de weg (i.v.m. oneffenheden) en vooruit. Wat dat betreft al veel gezien: overstekende honden, koeien op de weg, gaten in de weg, ouders die hun kinderen auto leren rijden en zo
En bij het remmen wat uit het zadel komen en je reet naar achter duwen zodat je gewicht wat meer naar achter is en je minder snel over de kop slaat.quote:- zorgen dat je 'klaar' bent met remmen voor je de bocht in gaat of ruim voor je obstakel. Plots remmen betekent namelijk dat de kans groter wordt dat je slipt. Nooit alleen met je voorrem remmen of alleen met je achterrrem.
Als je niet doortrapt in de bocht altijd het buitenste pedaal naar beneden en goed druk er op zetten. Het liefst zoveel dat je net wat uit je zadel komt, dan zet je iig niet te weinig druk.quote:- als je bochten scherp pakt, zien dat je de grond niet raakt met je pedaal, dus dat been omhoog heffen
Wil je me dood hebben? handen in de beugelsquote:Op woensdag 9 augustus 2017 18:43 schreef ratatat het volgende:
[..]
Met dalen gewoon altijd je handen in de beugels.
[..]
Gewoon altijd ver vooruit kijken (waar je naartoe wilt). Misschien mis je dan wat oneffenheden, maar als je je handen in de beugels hebt maakt dat niet zoveel uit.
[..]
En bij het remmen wat uit het zadel komen en je reet naar achter duwen zodat je gewicht wat meer naar achter is en je minder snel over de kop slaat.
[..]
Als je niet doortrapt in de bocht altijd het buitenste pedaal naar beneden en goed druk er op zetten. Het liefst zoveel dat je net wat uit je zadel komt, dan zet je iig niet te weinig druk.
Stel je niet zo aan.quote:Op woensdag 9 augustus 2017 18:50 schreef Maraca het volgende:
[..]
Wil je me dood hebben? handen in de beugels
quote:
Dan heb je wel het meeste controle. Ik zelf daal soms ook wel met m'n handen op de remgrepen zeg maar.quote:Op woensdag 9 augustus 2017 18:50 schreef Maraca het volgende:
[..]
Wil je me dood hebben? handen in de beugels
Oefenen is het beste inderdaad. Ik ben ook geen super held in het afdalen, maar merk wel altijd dat het na een paar dagen steeds beter gaat. Geldt voor klimmen ook, trouwens.quote:
Ik vind het rustig naar beneden gaan ook eng Daar wil ik juist vanaf.. dat ik dat iig prettig vind. Hoef echt niet met 60km/h naar beneden.quote:Op woensdag 9 augustus 2017 18:59 schreef Halcon het volgende:
En zo niet, is het dan heel erg om wat rustiger naar beneden te gaan? Het is maar net waar je jezelf het prettigst bij voelt.
Klopt, maar wel met vertrouwen afdalen, en niet met continue angst en slepende remmen.quote:Op woensdag 9 augustus 2017 18:59 schreef Halcon het volgende:
En zo niet, is het dan heel erg om wat rustiger naar beneden te gaan? Het is maar net waar je jezelf het prettigst bij voelt.
Ja. De kans dat het dan ook mis gaat, is volgens mij ook groter. Zeker met angstig gerem.quote:Op woensdag 9 augustus 2017 19:01 schreef cafca het volgende:
[..]
Klopt, maar wel met vertrouwen afdalen, en niet met continue angst en slepende remmen.
Precies en ben jaren geleden al eens over de kop gegaan omdat ik bang was, dus dat speelt ook mee dat ik nu met vertrouwen (rustig!) wil dalenquote:Op woensdag 9 augustus 2017 19:03 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja. De kans dat het dan ook mis gaat, is volgens mij ook groter. Zeker met angstig gerem.
Ik zou dan beginnen met relatief simpele afdelingen eigenlijk. Daar een beetje oefenen. Niet heel aerodynamisch gaan zitten scheelt ook een (heel klein) beetje snelheid.quote:Op woensdag 9 augustus 2017 19:04 schreef Maraca het volgende:
[..]
Precies en ben jaren geleden al eens over de kop gegaan omdat ik bang was, dus dat speelt ook mee dat ik nu met vertrouwen (rustig!) wil dalen
Het is inderdaad een stuk veiliger als je handen van het stuur af slaan omdat de Waalse/Duitse/Franse/Italiaanse/Limburgse ambtenaren het niet zo nodig om gaten in de weg te dichtenquote:Op woensdag 9 augustus 2017 18:50 schreef Maraca het volgende:
[..]
Wil je me dood hebben? handen in de beugels
Meestal staan ze al 20 minuten tot een half uur voor de start aan de lijn te wachten (of iig zogauw de voorgaande wedstrijd is afgelopen).quote:Op woensdag 9 augustus 2017 19:22 schreef MarcoD het volgende:
Lief dagboek, vandaag criterium gereden. Ging niet best.
Iedereen stond blijkbaar 15min voor de start al aan de lijn te wachten ik stond dus achteraan,
Als je sneller gaat duurt het minder lang, dus ben je minder lang angstigquote:Op woensdag 9 augustus 2017 19:00 schreef Maraca het volgende:
[..]
Ik vind het rustig naar beneden gaan ook eng Daar wil ik juist vanaf.. dat ik dat iig prettig vind. Hoef echt niet met 60km/h naar beneden.
Dan nog, angst is niet het goede om te voelen. Voorzichtig zijn neemt niemand je kwalijk maar bang afdalen is wel de slechste manier van afdalen.quote:Op woensdag 9 augustus 2017 17:16 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ja oke rechte wegen niet, maar wel dat er ook bochten in zitten en vooral als je niet weet wanneer die komen en hoe scherp ze zijn Ik heb ook nog niet echt veel afgedaald op mijn racefiets maar ik weet dat ik op het vlakke ook al vrij voorzichtig ben met scherpe of gladde bochten..
Wat fret zegt. En de meeste figuren die daar rijden zijn prutsers die niet weten wat ze doen.quote:Op woensdag 9 augustus 2017 17:22 schreef Maraca het volgende:
[..]
Hoezo is het een lul?
En ik weet het niet, de snelheid denk ik en de angst dat ik over de kop ga waarschijnlijk
in 1,5 minuut stonden er opeens 50 man klaar... was bezig aan laatste inrijrondje op het parcours..quote:Op woensdag 9 augustus 2017 20:57 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Meestal staan ze al 20 minuten tot een half uur voor de start aan de lijn te wachten (of iig zogauw de voorgaande wedstrijd is afgelopen).
Ja, dat heb ik ook vaak gehad. De beste tijd om op te stellen is als er nog niemand staat.quote:Op woensdag 9 augustus 2017 21:02 schreef MarcoD het volgende:
[..]
in 1,5 minuut stonden er opeens 50 man klaar... was bezig aan laatste inrijrondje op het parcours..
Beugels is juist veel veiliger, met je handen bovenop moet je veel te hard je remmen indrukken waardoor je gaat verkrampen. Daarom, altijd in de beugels in de afdaling, hoef je veel minder druk te geven op je remmen.quote:Op woensdag 9 augustus 2017 18:50 schreef Maraca het volgende:
[..]
Wil je me dood hebben? handen in de beugels
Wat is daar eng aan?quote:Op woensdag 9 augustus 2017 18:50 schreef Maraca het volgende:
[..]
Wil je me dood hebben? handen in de beugels
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |