abonnement Unibet Coolblue
pi_172930268
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 16:40 schreef partijkartelschaar het volgende:

[..]

Hij loopt idd een beetje met voorbeelden van ergernissen te strooien, wel ondersteunen verschillende voorbeelden mijn punt. Dat het een verzwakking van onze cultuur kan zijn wanneer een groot deel van NL culturen dwangmatig aan elkaar gelijk stellen.

bv ''Europarlementariër Sargentini die ontkent dat zich terroristen in de migratiestroom bevinden. Jodenbasher Youness Ouali die zich in Pauw mag komen goedpraten.'', ''Moties die kindhuwelijken moeten ontbinden worden niet aangenomen; een motie tegen salafisten in het leger evenmin.'', '' Twan Huys bij Nieuwsuur, 21 augustus: “Je hebt mensen die met open armen de vluchtelingen opvangen en je hebt mensen die ze met de gestrekte rechter arm tegenhouden.” Oftewel migratiekritiek = nazi.'', ''Het woord ‘moslimterroristen’ wordt gecensureerd op Teletekst. '' zijn allemaal voorbeelden die laten zien dat zo'n dwangmatige gelijkstelling van andere culturen kan zorgen dat je eigen cultuur een deuk op kan lopen.
Waarin denk je dat die gevallen in het nieuws komen?
pi_172930507
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 18:48 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Waarin denk je dat die gevallen in het nieuws komen?
Wat bedoel je?
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 19:26:43 #203
470155 partijkartelschaar
Alles is de schuld van Rutte.
pi_172930952
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 18:48 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Waarin denk je dat die gevallen in het nieuws komen?
'Waarom' bedoelde je te zeggen? Omdat ze door heel het land verwerpelijk worden geacht, wil je zeggen? Ik denk 't niet. Het gaat bij drie van de voorbeelden om (op landelijk niveau verkozen) volksvertegenwoordigers (waarvan de mening in 2/3 gevallen blijkbaar zo breed gedragen werden, dat de moties niet werden aangenomen) en bij de drie andere voorbeelden om bekende en goed bekeken media (waarvan mij niet bekend dat met weerzin op de berichtgeving is gereageerd). Dat is geen sluitend bewijs dat dit breed wordt gedragen, maar toch laat het wel zien dat het een serieus probleem vormt wanneer dit fenomeen zich ongestoord weet uit te breiden. Want dát dit soort praktijken een probleem vormen dat lijk jij ook te erkennen?
En links.
pi_172931319
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 19:26 schreef partijkartelschaar het volgende:

[..]

'Waarom' bedoelde je te zeggen? Omdat ze door heel het land verwerpelijk worden geacht, wil je zeggen? Ik denk 't niet. Het gaat bij drie van de voorbeelden om (op landelijk niveau verkozen) volksvertegenwoordigers (waarvan de mening in 2/3 gevallen blijkbaar zo breed gedragen werden, dat de moties niet werden aangenomen) en bij de drie andere voorbeelden om bekende en goed bekeken media (waarvan mij niet bekend dat met weerzin op de berichtgeving is gereageerd). Dat is geen sluitend bewijs dat dit breed wordt gedragen, maar toch laat het wel zien dat het een serieus probleem vormt wanneer dit fenomeen zich ongestoord weet uit te breiden. Want dát dit soort praktijken een probleem vormen dat lijk jij ook te erkennen?
In alle gevallen die je noemt is een veelvoud aan afkeurende reacties het gevolg geweest. Dus ja, die worden wel degelijk door de meesten verwerpelijk geacht. Daarom haalt het ook het nieuws. Als Pietje zegt "ja, eh, die vluchtelingen, moeilijk verhaal, ik weet het niet zo goed" dan haalt dat het nieuws niet.
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 19:55:31 #205
470155 partijkartelschaar
Alles is de schuld van Rutte.
pi_172931547
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 18:47 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

De uitleg van partijkartelschaar over wat die oikofobie inhoudt (boven mijn comment "goed gezegd", welke ook weg is?); is die ook weggehaald? Dat was toch wel een constructieve post of niet?
Idd... zal het even kort herhalen.
Wat mijn punt vooral was dat naar mijn idee door een groot deel van NL gedaan wordt alsof onze cultuur (of je die nou westers of Nederlands noemt) gelijk is aan andere culturen. We kunnen als we eerlijk zijn simpelweg concluderen dat we op verschillende culturen een flinke voorsprong hebben op verschillende punten. Wanneer vervolgens mensen met andere culturen hierheen willen komen, kun je niet blijven vasthouden aan die kunstmatige gelijkheid. Culturen zijn namelijk - zoals Dolf Jansen zo mooi kan zeggen - geen vaststaand iets. Het kan zich in goede of in slechte mate ontwikkelen. Wanneer dus achterhaald geachte (door mij iig) culturele praktijken geïmporteerd dreigen te worden, moeten deze praktijken (als je ze al wilt binnenlaten) wel op verzet kunnen rekenen. En dat kan dus niet als een groot deel van NL zo blijft vasthouden aan de zogenaamde gelijkheid van culturen. Om dat nou ''zelfhaat'' te noemen lijkt me ietwat een overdrijving, maar als het impliceert dat je als land jezelf geweld aandoet, zou je het zelfhaat kunnen noemen.
Zoiets was het geloof ik
En links.
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 20:05:33 #206
470155 partijkartelschaar
Alles is de schuld van Rutte.
pi_172931898
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 19:44 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

In alle gevallen die je noemt is een veelvoud aan afkeurende reacties het gevolg geweest. Dus ja, die worden wel degelijk door de meesten verwerpelijk geacht. Daarom haalt het ook het nieuws. Als Pietje zegt "ja, eh, die vluchtelingen, moeilijk verhaal, ik weet het niet zo goed" dan haalt dat het nieuws niet.
Dan is het toch zeer opmerkelijk dat blijkbaar in twee gevallen de helft van de kamer geen enkel idee heeft hoe de achterban over de zaken denkt. Dat je als enkele partij een backlash kan krijgen na één zo'n stemming daar kan ik met mijn hoofd nog bij, maar bij de halve kamer?! En dat tweemaal?!
En links.
pi_172933808
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 20:05 schreef partijkartelschaar het volgende:

[..]

Dan is het toch zeer opmerkelijk dat blijkbaar in twee gevallen de helft van de kamer geen enkel idee heeft hoe de achterban over de zaken denkt. Dat je als enkele partij een backlash kan krijgen na één zo'n stemming daar kan ik met mijn hoofd nog bij, maar bij de halve kamer?! En dat tweemaal?!
Ik denk dat je je nog niet echt in de achtergronden van die kwesties hebt ingelezen. Er wordt niet voor niets tegengestemd.
pi_172933826
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 19:55 schreef partijkartelschaar het volgende:

[..]

Idd... zal het even kort herhalen.
Wat mijn punt vooral was dat naar mijn idee door een groot deel van NL gedaan wordt alsof onze cultuur (of je die nou westers of Nederlands noemt) gelijk is aan andere culturen. We kunnen als we eerlijk zijn simpelweg concluderen dat we op verschillende culturen een flinke voorsprong hebben op verschillende punten. Wanneer vervolgens mensen met andere culturen hierheen willen komen, kun je niet blijven vasthouden aan die kunstmatige gelijkheid. Culturen zijn namelijk - zoals Dolf Jansen zo mooi kan zeggen - geen vaststaand iets. Het kan zich in goede of in slechte mate ontwikkelen. Wanneer dus achterhaald geachte (door mij iig) culturele praktijken geïmporteerd dreigen te worden, moeten deze praktijken (als je ze al wilt binnenlaten) wel op verzet kunnen rekenen. En dat kan dus niet als een groot deel van NL zo blijft vasthouden aan de zogenaamde gelijkheid van culturen. Om dat nou ''zelfhaat'' te noemen lijkt me ietwat een overdrijving, maar als het impliceert dat je als land jezelf geweld aandoet, zou je het zelfhaat kunnen noemen.
Zoiets was het geloof ik
Maar welke praktijken bedoel je dan concreet?
pi_172934166
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 19:55 schreef partijkartelschaar het volgende:

[..]

Idd... zal het even kort herhalen.
Wat mijn punt vooral was dat naar mijn idee door een groot deel van NL gedaan wordt alsof onze cultuur (of je die nou westers of Nederlands noemt) gelijk is aan andere culturen.
Nou.... terecht dat vele mensen in Nederland vinden dat alle mensen gelijkwaardig zijn in principe en gelijke rechten hebben.
Dat is heel wat anders dan jouw vervorming dat mensen in Nederland vinden dat culturen gelijkwaardig zijn.

quote:
Wanneer vervolgens mensen met andere culturen hierheen willen komen, kun je niet blijven vasthouden aan die kunstmatige gelijkheid.
De gelijkwaardigheid in principe en daaruitvolgend gelijke burgerrechten voor elk is een mooi gegeven in de Nederlandse cultuur. Daar moeten we ons aan vasthouden.

quote:
worden, moeten deze praktijken (als je ze al wilt binnenlaten) wel op verzet kunnen rekenen.
Welke praktijken bedoel je ?
Mensen kunnen prima en de gelijke burgerrechten van alle mensen voorstaan en de fouten van enkelen afwijzen.
Cliteur kletst met die vermeende zelfhaat. Dat wijs ik af. Maar hij heeft gelijke burgerrechten verder. Het een is niet strijdig met het andere.
Verder is het verkondigen dat bepaalde culturen minderwaardig zijn een dekmantel om die mensen zelf als minderwaardig mens te bestempelen.
En daar gaat Cliteur altijd de fout in.
Ik vind dat een foute mening, maar ik zal niet benadrukken dat dat soort meningen minderwaardig zijn, omdat met gebruik van dat woord het op de dragers van die mening geprojecteerd kan worden en dat moet je nooit doen.

quote:
Om dat nou ''zelfhaat'' te noemen lijkt me ietwat een overdrijving, maar als het impliceert dat je als land jezelf geweld aandoet, zou je het zelfhaat kunnen noemen.
Het handhaven van een kernwaarde van deze samenleving ( gelijkwaardigheid, gelijke rechten) is geen zelfhaat. maar het tegendeel... Het is het verwezenlijken wat men belangrijk vind als mens en als burger.
Welk geweld bedoel je ?

[ Bericht 1% gewijzigd door Bluesdude op 05-08-2017 22:15:09 ]
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 22:57:15 #210
470155 partijkartelschaar
Alles is de schuld van Rutte.
pi_172936463
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 21:27 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ik denk dat je je nog niet echt in de achtergronden van die kwesties hebt ingelezen. Er wordt niet voor niets tegengestemd.
Idd, waren ook even snelle voorbeelden, waar ik in eerste instantie van schrok. Mbt de kindbruidjes klopt het inderdaad niet helemaal, aangezien er wel een andere, soortgelijke motie was aangenomen. Mbt de salafisten in het leger klopt het ook niet helemaal dat de motie door de kamer is afgewezen, wel heeft Hennis de motie afgeraden. Dus momenteel de grootste partij, of iig Hennis, stond achter dat besluit. Maar goed, niet zulke goede voorbeelden dus. Maar dan blijft natuurlijk de vraag of bij minder opzichtige zaken, zoals homohaat en vrouwonderdrukking men ook nog pal blijft staan voor onze cultuur (als je zulke praktijken binnenhaalt, ben je in principe al te laat, want daar kun/mag je niet zulke rigoureuze maatregelen treffen als in de voorgaande gevallen, ondanks het feit dat het wel onze tolerante cultuur aantast).
En links.
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 23:02:20 #211
470155 partijkartelschaar
Alles is de schuld van Rutte.
pi_172936587
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 21:27 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Maar welke praktijken bedoel je dan concreet?
Nou als het de islamitische cultuur als voorbeeld mag nemen:
Homoacceptatie:
https://www.thereligionofpeace.com/pages/quran/homosexuality.aspx
http://sci-hub.cc/10.1080/1369183X.2014.935307 (grafieken op p17/20)

Vrouwonderdrukking:

https://www.thereligionof(...)omen-worth-less.aspx
https://www.thereligionofpeace.com/pages/quran/wife-beating.aspx

Jodenhaat
: zelfde grafieken als homoacceptatie
En links.
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 23:17:53 #212
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_172936945
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 19:55 schreef partijkartelschaar het volgende:

[..]

Idd... zal het even kort herhalen.
Wat mijn punt vooral was dat naar mijn idee door een groot deel van NL gedaan wordt alsof onze cultuur (of je die nou westers of Nederlands noemt) gelijk is aan andere culturen. We kunnen als we eerlijk zijn simpelweg concluderen dat we op verschillende culturen een flinke voorsprong hebben op verschillende punten. Wanneer vervolgens mensen met andere culturen hierheen willen komen, kun je niet blijven vasthouden aan die kunstmatige gelijkheid. Culturen zijn namelijk - zoals Dolf Jansen zo mooi kan zeggen - geen vaststaand iets. Het kan zich in goede of in slechte mate ontwikkelen. Wanneer dus achterhaald geachte (door mij iig) culturele praktijken geïmporteerd dreigen te worden, moeten deze praktijken (als je ze al wilt binnenlaten) wel op verzet kunnen rekenen. En dat kan dus niet als een groot deel van NL zo blijft vasthouden aan de zogenaamde gelijkheid van culturen. Om dat nou ''zelfhaat'' te noemen lijkt me ietwat een overdrijving, maar als het impliceert dat je als land jezelf geweld aandoet, zou je het zelfhaat kunnen noemen.
Zoiets was het geloof ik
Zoals ik het begrepen heb is oikofobie een filosofisch concept over het promoten van de 'interseksionaliseren' van een samenleving.
Dit is de poging om alle leden van een (in dit geval) westerse beschaving te stereotyperen in specifieke groepen van verschillende ras, geloof, gender, seksuele oriëntatie etc. en niet als individuen.
En al deze groepen zijn slachtoffer geworden van de westerse beschaving (het kapitalisme, kolonialisme, decadentie, etc.) daarom moeten zij zich verheffen en terugvechten tegen de westerse beschaving.
Deze uiting is de westerse zelfhaat.

Ik lees ook in jouw bericht een gedeelte in essentie over het argument van white supremacy.
Dat is het argument dat erop neer komt dat het blanke ras westerse beschaving heeft ontwikkeld en elke buitenstaander van dit ras een bedreiging is voor de westerse beschaving.

Ik ben hierin van mening dat de opkomst van alt-right -want daar hebben we in essentie over als we de huidige white supremacisten duiden- voor een gedeelte een reactie is op de theorie van 'interseksionalisatie'.

Ik beschouw dit in de praktijk als het promoten van diversiteit dat eigenlijk een buzzword vehikel is voor tribalisering van de samenleving.
Je ziet dit onder meer terug in onderwerpen die de media beheersen, zoals onder andere de discussie over hoofddoekjes bij de politie, de discussies over afschaffen/inruilen van christelijke feestdagen, het slavernijverleden (spijt betuigen vs. excuses aanbieden), de Zwarte Piet discussie en het promoten van genderneutraal taalgebruik.

De alt right movement beschouw ik als een subcultuur. Het is weinig georganiseerd en in essentie een containerbegrip voor een groep internetgebruikers die de controverse opwekken enerzijds en anderzijds natuurlijk de extreemrechtse malloten.
Het Forum voor Democratie voldoet in mijn beschouwing niet aan deze criteria. Zij verenigt zich juist in een traditionele vorm van een politieke partij. Het aspect van de onderkenning van de reikwijdte en impact van social media is wel datgene wat daaraan appelleert.
Het Forum voor Democratie is in essentie een reactie op bovenstaande. In de vorm van bijvoorbeeld anti-globalisten tegen supra-nationalisten, conservatieven tegen cultuurrelativisten en chauvinisten tegen multiculturalisten.
Dus het promoten van het eigene.

quote:
Op dit moment subsidieert de Nederlandse overheid segregatie-bevorderende, weg-met-ons projecten; terwijl we datgene waar we trots op mogen zijn, het mooiste en het beste dat het Westen heeft voortgebracht, onderschoffelen.

Dat moet veranderen. We moeten muziek en kunst, cultuur en kennis veel meer onderwijzen op scholen en uitdragen in de media; en het gedachtegoed van filosofen als Erasmus en Spinoza ontsluiten voor een breder publiek, bijvoorbeeld via educatieve documentaires.
Jouw uitleg was summier, maar je zat op de goede weg.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 23:27:06 #213
470155 partijkartelschaar
Alles is de schuld van Rutte.
pi_172937183
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 21:40 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Nou.... terecht dat vele mensen in Nederland vinden dat alle mensen gelijkwaardig zijn in principe en gelijke rechten hebben.
Dat is heel wat anders dan jouw vervorming dat mensen in Nederland vinden dat culturen gelijkwaardig zijn.
Even voor de duidelijkheid: dat vind ik ook. Al hebben sommige mensen wel moeite mee toe te geven, zeker in tijden van migratie, dat bepaalde aspecten van andere culturen hier gewoon niet welkom zijn. Sterker nog, degenen die dat uit durven spreken, worden weggezet als fascist of racist of weet ik 't allemaal.
quote:
[..]

De gelijkwaardigheid in principe en daaruitvolgend gelijke burgerrechten voor elk is een mooi gegeven in de Nederlandse cultuur. Daar moeten we ons aan vasthouden.

[..]

Welke praktijken bedoel je ?
zie voor een aantal voorbeelden mijn vorige post
quote:
Mensen kunnen prima en de gelijke burgerrechten van alle mensen voorstaan en de fouten van enkelen afwijzen.
maar culturele praktijken zitten er vaak zo ingebrand (zie mijn vorige post) dat het dweilen met de kraan open is en tevens niet normaal aan te pakken zonder burgerrechten te schenden. Nu wil ik niet betogen dat we dat nu massaal wel moeten gaan doen, maar wel dat we de volgende keer wel 3 keer nadenken voordat we massa's migranten binnenhalen. Je kunt niet ontkennen dat bij de vorige stoet moslims, vrij weinig mensen in de rij stonden om op de slechte kanten van de islam te wijzen
quote:
Cliteur kletst met die vermeende zelfhaat. Dat wijs ik af. Maar hij heeft gelijke burgerrechten verder. Het een is niet strijdig met het andere.
Verder is het verkondigen dat bepaalde culturen minderwaardig zijn een dekmantel om die mensen zelf als minderwaardig mens te bestempelen.
En daar gaat Cliteur altijd de fout in.
ja en dit is altijd waar de discussie op stukloopt. Wordt er weer gedaan alsof je het op de mensen gemunt hebt....
quote:
Ik vind dat een foute mening, maar ik zal niet benadrukken dat dat soort meningen minderwaardig zijn, omdat met gebruik van dat woord het op de dragers van die mening geprojecteerd kan worden en dat moet je nooit doen.
je zult toch een keer met de alarmbellen moeten rinkelen. Ik denk dat men niet zo snel uit zich zelf de koran gaat lezen. En btw, als men de problemen als niet durft te benoemen, dan heb ik er iig geen vertrouwen in dat die problemen dam wél aangepakt worden
quote:
[..]

Het handhaven van een kernwaarde van deze samenleving ( gelijkwaardigheid, gelijke rechten) is geen zelfhaat. maar het tegendeel... Het is het verwezenlijken wat men belangrijk vind als mens en als burger.
Die gelden idd voor burgers, niet voor de hele wereld. Daarom zeg ik, je moet eerst 3 keer nadenken voordat je dat wilt importeren
quote:
Welk geweld bedoel je ?
Cultuur geweld aandoen
En links.
pi_172937771
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 23:27 schreef partijkartelschaar het volgende:

[..]

Even voor de duidelijkheid: dat vind ik ook. Al hebben sommige mensen wel moeite mee toe te geven, zeker in tijden van migratie, dat bepaalde aspecten van andere culturen hier gewoon niet welkom zijn. Sterker nog, degenen die dat uit durven spreken, worden weggezet als fascist of racist of weet ik 't allemaal.
Laatste zin : johhhh slachtofferrol...... dat is zooo 2002 ..
Toen nam ik het nog serieus.

quote:
maar culturele praktijken zitten er vaak zo ingebrand (zie mijn vorige post) dat het dweilen met de kraan open is en tevens niet normaal aan te pakken zonder burgerrechten te schenden.
En dus breek je die cultuur die je zegt te beschermen af in zijn kernwaarden ?
Dan ben jij toch het gevaar voor de westerse cultuur?
Wil je oprecht acceptatie en gelijkberechtiging van minderheden als moslima's, homo's en joden. ?
Dan ben je politiek correct , aldus de schijjn die je ophoudt.
Maar je pleit voor discriminatie van andere minderheden (inclusief moslima's) om dat doel te bereiken. En welke burgerrechten wil je dan bepaalde etniciteiten afpakken en hoe moet dat het doel dienen van acceptatie en gelijkberechtiging van de genoemde groepen

quote:
ja en dit is altijd waar de discussie op stukloopt. Wordt er weer gedaan alsof je het op de mensen gemunt hebt....
Je kunt niet burgerrechten van " een cultuur" afpakken. "een cultuur" is een abstractie, die heeft geen burgerrechten.
Je hebt het per definitie op mensen gemunt,

quote:
Cultuur geweld aandoen
Je beweert iets onheilspellends en dan weiger je dat toe te lichten.
Dat doet Cliteur ook.
quote:
Deze week schreef Paul Cliteur het volgende:Culturele zelfmoord
De afkeer van het Westen daarentegen is een groot probleem. En die afkeer van de westerse cultuur is tegenwoordig zo wijd verbreid binnen Europa, en ook in de Verenigde Staten van Europa, dat het gevaarlijke vormen begint aan te nemen.
Hij beweert dat er een heel gevaarlijke breedgedragen zelfhaat heerst, maar kan dat niet onderbouwen... De academicus zit hier academische broddelwerk te verkopen.
Dit is niet de wetenschappelijk aanpak die hij moet voorstaan. Dit is een ideologisch gedreven pamfletterie , factfree... met nepnieuws.

[ Bericht 3% gewijzigd door Bluesdude op 06-08-2017 00:10:17 ]
pi_172938410
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 22:57 schreef partijkartelschaar het volgende:

[..]

Idd, waren ook even snelle voorbeelden, waar ik in eerste instantie van schrok. Mbt de kindbruidjes klopt het inderdaad niet helemaal, aangezien er wel een andere, soortgelijke motie was aangenomen. Mbt de salafisten in het leger klopt het ook niet helemaal dat de motie door de kamer is afgewezen, wel heeft Hennis de motie afgeraden. Dus momenteel de grootste partij, of iig Hennis, stond achter dat besluit. Maar goed, niet zulke goede voorbeelden dus. Maar dan blijft natuurlijk de vraag of bij minder opzichtige zaken, zoals homohaat en vrouwonderdrukking men ook nog pal blijft staan voor onze cultuur (als je zulke praktijken binnenhaalt, ben je in principe al te laat, want daar kun/mag je niet zulke rigoureuze maatregelen treffen als in de voorgaande gevallen, ondanks het feit dat het wel onze tolerante cultuur aantast).
Dat was volgens jou niet de vraag maar al aan de orde. Waar en hoe dan?
  zondag 6 augustus 2017 @ 00:29:26 #216
470155 partijkartelschaar
Alles is de schuld van Rutte.
pi_172938455
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 23:52 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Laatste zin : johhhh slachtofferrol...... dat is zooo 2002 ..
Toen nam ik het nog serieus.
Dus vind jij het rechtvaardig om iemand die terechte kritiek heeft op een achterlopende cultuur, weg te zetten voor van alles en nog wat? Is dan een slachtofferrol niet gerechtvaardigd?
quote:
[..]

En dus breek je die cultuur die je zegt te beschermen af in zijn kernwaarden ?
Dan ben jij toch het gevaar voor de westerse cultuur?
Als je me citeert doe 't dan goed. Je lijkt nu expres mijn stuk weggelaten te hebben waarin ik stel dat ik niet betoog BURGERrechten aan te pakken. Slechts betoog ik om eerst goed na te denken voordat je NIET-BURGERS binnenlaat
quote:
Wil je oprecht acceptatie en gelijkberechtiging van minderheden als moslima's, homo's en joden. ?
Ja hè hè. Maar juist daarom stel ik dat je selectief moet zijn met wie je binnenlaat, want wanneer men burger is dien je hem zo te behandelen. Tevens gaat men niet binnen elke cultuur even goed met gelijkheid om....................
quote:
Dan ben je politiek correct , aldus de schijjn die je ophoudt.
Omdat ik burgerrechten respecteer? Je denkt echt met een nazi van doen te hebben hè?
quote:
Maar je pleit voor discriminatie van andere minderheden (inclusief moslima's) om dat doel te bereiken. En welke burgerrechten wil je dan bepaalde etniciteiten afpakken en hoe moet dat het doel dienen van acceptatie en gelijkberechtiging van de genoemde groepen
volgens mij moet het verschil tussen burgers en niet-burgers nu wel duidelijk zijn
quote:
[..]

Je kunt niet burgerrechten van " een cultuur" afpakken. "een cultuur" is een abstractie, die heeft geen burgerrechten.
Daarom stond het zinnetje ''Nu wil ik niet betogen dat we dat nu massaal wel moeten gaan doen, maar wel dat we de volgende keer wel 3 keer nadenken voordat we massa's migranten binnenhalen.'' ook in het bericht
quote:
Je hebt het per definitie op mensen gemunt,
ja maar jij doet alsof mensen vanuit de hele wereld hier rechten hebben en zo is het toch echt niet
quote:
[..]

Je beweert iets onheilspellends en dan weiger je dat toe te lichten.
heb ik allang gedaan (Ctrl + F; Dolf Jansen).
[quote]
En links.
pi_172938520
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 23:02 schreef partijkartelschaar het volgende:

[..]

Nou als het de islamitische cultuur als voorbeeld mag nemen:
Homoacceptatie:
https://www.thereligionofpeace.com/pages/quran/homosexuality.aspx
http://sci-hub.cc/10.1080/1369183X.2014.935307 (grafieken op p17/20)

Vrouwonderdrukking:

https://www.thereligionof(...)omen-worth-less.aspx
https://www.thereligionofpeace.com/pages/quran/wife-beating.aspx

Jodenhaat
: zelfde grafieken als homoacceptatie
En welke praktijken daarvan kunnen hier niet op verzet rekenen?
  zondag 6 augustus 2017 @ 00:54:55 #218
470155 partijkartelschaar
Alles is de schuld van Rutte.
pi_172938943
quote:
0s.gif Op zondag 6 augustus 2017 00:32 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

En welke praktijken daarvan kunnen hier niet op verzet rekenen?
Wanneer het in concreto zich voordoet, zal er, (hopelijk) gewoon wat aan gedaan worden. Alleen zo'n individuele aanpak zet weinig zoden aan de dijk wanneer het om zulke wijdverspreide fenomenen gaat. Dat zal het opsporingsapparaat niet aankunnen en het is maar de vraag als de moslimgroepen bij elkaar wonen, of er uberhaubt wel handhaving aan te pas komt. Dus zal men abstracter moeten kijken wil je dat soort problemen aanpakken. En ik denk dat op dat niveau men te weinig onderscheid durft te maken. Neem bijv http://www.ad.nl/rotterda(...)e-reacties~ad503830/
En links.
pi_172938989
quote:
0s.gif Op zondag 6 augustus 2017 00:54 schreef partijkartelschaar het volgende:

[..]

Wanneer het in concreto zich voordoet, zal er, (hopelijk) gewoon wat aan gedaan worden. Alleen zo'n individuele aanpak zet weinig zoden aan de dijk wanneer het om zulke wijdverspreide fenomenen gaat. Dat zal het opsporingsapparaat niet aankunnen en het is maar de vraag als de moslimgroepen bij elkaar wonen, of er uberhaubt wel handhaving aan te pas komt. Dus zal men abstracter moeten kijken wil je dat soort problemen aanpakken. En ik denk dat op dat niveau men te weinig onderscheid durft te maken. Neem bijv http://www.ad.nl/rotterda(...)e-reacties~ad503830/
Je bent aan het draaien. Net beweer je nog in een aantal posts dat de cultuur bedreigd wordt en er weinig aan wordt gedaan, nu beweer je ineens dat er (hopelijk) gewoon wat aan gedaan wordt en kun je niet aangeven welke praktijken er dan zoal worden toegestaan of ondergaan worden.
  zondag 6 augustus 2017 @ 01:22:17 #220
470155 partijkartelschaar
Alles is de schuld van Rutte.
pi_172939284
quote:
7s.gif Op zondag 6 augustus 2017 00:58 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Je bent aan het draaien. Net beweer je nog in een aantal posts dat de cultuur bedreigd wordt en er weinig aan wordt gedaan, nu beweer je ineens dat er (hopelijk) gewoon wat aan gedaan wordt en kun je niet aangeven welke praktijken er dan zoal worden toegestaan of ondergaan worden.
Ik geef toe aanvankelijk verkeerde voorbeelden genoemd te hebben, aangezien de gevaren erg concreet waren en zo extreem meen ik niet dat die 'gelijkstelling van culturen' gaat. Wel vind ik het laatste voorbeeld van toepassing, omdat dat toch weer een ontkenning inhoudt van de olifant in de kamer. Net zoals ik in A'dam nog niets gehoord heb over de olifant in de kamer aangaande de toegenomen homohaat in onze 'tolerante' hoofdstad. Als je niet erkent dat dat soort problemen ontstaan binnen die culturen, dan zul je ook geen fatsoenlijk weerwoord hebben. Verder is er ook de voortdurende goedpraterij (zoals PVDA in Rotterdam) waar ik ook een soort dwangmatige gelijkstelling van culturen kan constateren. En ja als de homohaat toeneemt in de hoofdstad, vind ik dat nogal een smet om onze bekende tolerante cultuur. Maar waar 20 jaar geleden misschien Amsterdam de walhalla was voor voor homo's en anderen die er zichzelf willen zijn, lijkt mij daar toch weinig van over. Dus ja, van aantasting vd cultuur lijkt mij wel sprake

en je kan er het beste iets aan doen door jezelf vooraf te bedenken dat dit soort praktijken hier niet thuis horen
En links.
pi_172939401
quote:
0s.gif Op zondag 6 augustus 2017 01:22 schreef partijkartelschaar het volgende:

[..]

Ik geef toe aanvankelijk verkeerde voorbeelden genoemd te hebben, aangezien de gevaren erg concreet waren en zo extreem meen ik niet dat die 'gelijkstelling van culturen' gaat. Wel vind ik het laatste voorbeeld van toepassing, omdat dat toch weer een ontkenning inhoudt van de olifant in de kamer. Net zoals ik in A'dam nog niets gehoord heb over de olifant in de kamer aangaande de toegenomen homohaat in onze 'tolerante' hoofdstad.
Dan let je niet goed op. Zomaar 2 voorbeelden:

https://www.nrc.nl/nieuws(...)tad-4861127-a1527013
https://www.coc.nl/jouw-b(...)-binnen-jaar-regelen

quote:
Als je niet erkent dat dat soort problemen ontstaan binnen die culturen, dan zul je ook geen fatsoenlijk weerwoord hebben. Verder is er ook de voortdurende goedpraterij (zoals PVDA in Rotterdam) waar ik ook een soort dwangmatige gelijkstelling van culturen kan constateren. En ja als de homohaat toeneemt in de hoofdstad, vind ik dat nogal een smet om onze bekende tolerante cultuur. Maar waar 20 jaar geleden misschien Amsterdam de walhalla was voor voor homo's en anderen die er zichzelf willen zijn, lijkt mij daar toch weinig van over. Dus ja, van aantasting vd cultuur lijkt mij wel sprake
Ik zou eerst eens op een rijtje gaan zetten waar onze cultuur dan zoal in wordt aangetast, want je voorbeelden zijn vooralsnog tamelijk onjuist of getuigen van een vooringenomenheid.
  zondag 6 augustus 2017 @ 01:37:24 #222
470155 partijkartelschaar
Alles is de schuld van Rutte.
pi_172939481
quote:
7s.gif Op zondag 6 augustus 2017 01:31 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dan let je niet goed op. Zomaar 2 voorbeelden:

https://www.nrc.nl/nieuws(...)tad-4861127-a1527013
https://www.coc.nl/jouw-b(...)-binnen-jaar-regelen

[..]

Ik zou eerst eens op een rijtje gaan zetten waar onze cultuur dan zoal in wordt aangetast, want je voorbeelden zijn vooralsnog tamelijk onjuist of getuigen van een vooringenomenheid.
Klopt dat ik er nu voorbeelden bij aan het zoeken ben, en dat het daardoor allemaal niet erg secuur is. Al lijkt me het punt dat ik maakte tav de poster in Rotterdam nogal duidelijk.
En links.
pi_172939582
quote:
0s.gif Op zondag 6 augustus 2017 01:37 schreef partijkartelschaar het volgende:

[..]

Klopt dat ik er nu voorbeelden bij aan het zoeken ben, en dat het daardoor allemaal niet erg secuur is. Al lijkt me het punt dat ik maakte tav de poster in Rotterdam nogal duidelijk.
Nee, allesbehalve. Zoals ik al zei; je zegt verschillende keren dat 'de cultuur' onder druk staat en bedreigd wordt en je bent tot nu toe met geen enkel zinnig voorbeeld gekomen en allerlei voorbeelden aan het zoeken.

Dat laatste laat al zien dat het niet echt een doordacht standpunt is natuurlijk. Als het ergens op zou slaan zou het je geen moeite kosten om een aantal concrete zaken te noemen waar dat dan uit zou blijken.
  zondag 6 augustus 2017 @ 02:19:41 #224
470155 partijkartelschaar
Alles is de schuld van Rutte.
pi_172939771
quote:
7s.gif Op zondag 6 augustus 2017 01:47 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nee, allesbehalve. Zoals ik al zei; je zegt verschillende keren dat 'de cultuur' onder druk staat en bedreigd wordt en je bent tot nu toe met geen enkel zinnig voorbeeld gekomen en allerlei voorbeelden aan het zoeken.

Dat laatste laat al zien dat het niet echt een doordacht standpunt is natuurlijk. Als het ergens op zou slaan zou het je geen moeite kosten om een aantal concrete zaken te noemen waar dat dan uit zou blijken.
Dit is wat ik aanvankelijk heb willen zeggen en op zich vind ik deze zaken zo voor zich spreken dat ik daar nooit bronnen bij nodig heb gehad (die ga ik dan ook niet meer zoeken):
- moslims hebben op verschillende punten een cultuur waarvan wij zeggen dat dat achterhaald is (alleen hier dus bronnen voor; zie eerdere post)
- op het moment dat moslims dreigen over te steken wordt door de grote media (en de meeste progressieve politici en academici) vooral hun zieligheid benadrukt en vooral niet gezegd wat er allemaal voor gevaren op ons af komen, oa op het gebied van cultuur. Degenen die dat wel doen, ''spelen in op de angsten van de burger''. Door de menigte die deze media (politici en academici) volgen wordt deze houding grotendeels overgenomen en dus bij aankomst (het meest kritieke moment) wordt hen nauwelijks (buiten de al bestaande procedures) een strobreed in de weg gelegd.
- op het moment het burgers zijn geworden en de betreffende culturele praktijken dus 'geïmporteerd' zijn, ben je de meeste macht om de cultuur te beschermen al kwijt .
- als onze cultuur met 'achterhaalde' culturen in aanraking komt, kan het verzwakken, doordat het er vaak niet van afgesloten is, en zij hun cultuur niet opeens afleren. Ook al zou je het opsporingsapparaat uitbreiden, het is dus dweilen met de kraan open. De aanpak wordt dan nog verder geproblematiseerd door de gevoelde noodzaak om niet te generaliseren, zoals bij de PVDA Rotterdam); iets wat ik, wellicht met enige overdrijving, opvat als het dwangmatig gelijk stellen van onze cultuur aan andere culturen. Dit acht ik ook van toepassing op het punt dat ik maakte tav media, politici en academici.

[ Bericht 0% gewijzigd door partijkartelschaar op 06-08-2017 20:06:39 ]
En links.
pi_172943293
quote:
7s.gif Op zondag 6 augustus 2017 01:47 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nee, allesbehalve. Zoals ik al zei; je zegt verschillende keren dat 'de cultuur' onder druk staat en bedreigd wordt en je bent tot nu toe met geen enkel zinnig voorbeeld gekomen en allerlei voorbeelden aan het zoeken.

Dat laatste laat al zien dat het niet echt een doordacht standpunt is natuurlijk. Als het ergens op zou slaan zou het je geen moeite kosten om een aantal concrete zaken te noemen waar dat dan uit zou blijken.
Het gaat ook om een subtiele fenomeen, met echter sluipende gevolgen. Hoewel de vergelijking niet sluitend is: propaganda valt ook niet op tenzij je je ervan bewust bent. Het is niet zo dat er een elite zit die even besluit nog wat meer zelfhaat over NL heen te strooien omdat het niet zo goed gaat met de afschaffing van NL. Daar krijg je dan ook geen bronnen voor.

Het zijn juist de subtiele dingen, waar je op moet letten om ze op te vangen. Bijv. dat Syrische jongetje dat verdronken was. Het is ingrijpend, maar dit kan je niet gebruiken om een publieke opinie te vormen in het immigrantenpronleem. Het zorgt er namelijk voor dat mensen met emotie gaan beslissen, ipv de voor en nadelen tegen elkaar af te wegen en alternatieve oplossingen te vinden.
Als men dan ook nog eens gaat zeggen: als je op de nadelen wijst ben je een moslimhater, dan onderdruk je meningen.

Het is dus juist heel doordacht, maar voor een leek is het heel moeilijk om een constatering (die an sich niet moeilijk te constateren is) dan met bronnen toe te lichten. Het gaat juíst om the bigger picture.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')