abonnement Unibet Coolblue
pi_172841061
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 21:18 schreef The_Temp het volgende:

[..]

Dus alles wat ik niet op een internetforum pleur is automatisch 'zeer privacygevoelig'? :')

Kom op man, we hebben het hier niet over je medisch dossier he. Het is je naam en je adres. Al dat geouwehoer over privacy altijd om te verhullen dat het alleen om gierigheid te doen is.

Ik download ook hoor, maar kom niet aan met dat hypocriete gelul over privacy om het goed te praten.
Als je naw gegevens niet privacygevoelig zijn kun je ze natuurlijk prima posten als daar om wordt gevraagd.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_172841144
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 21:35 schreef The_Temp het volgende:

[..]

Het is geen vergelijking, het is een stropop. Alsof ik zou zeggen: jij bent voor downloaden, dus jij vindt het ook oke om te stelen van oude omaatjes.

Persoonlijk ben ik gewoon allergisch voor gierigaards die er niet voor uitkomen dat ze gierig zijn, maar zich verstoppen achter nep principes en vage privacybezwaren.
Volgens mij snap je de stropopredenering niet helemaal.

Jij zegt: naw gegevens zijn niet privacygevoelig.

Iemand anders: post je naw gegevens maar dan.

Jij: het is een stropop!!!1!!

:')
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  dinsdag 1 augustus 2017 @ 22:21:58 #53
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_172841145
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 21:48 schreef Jigzoz het volgende:
Waarom zou je nu nog downloaden? Voor een paar euro per maand kun je onbeperkt kijken en luisteren wat je wil.
Omdat ik door de week op een locatie zit waar het internet vergelijkbaar is met inbellen uit de jaren negentig... Dan heb ik mijn ontspanning liever als hardcopy ipv een stream die toch niet vooruit te branden is.
pi_172841240
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 22:21 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Volgens mij snap je de stropopredenering niet helemaal.

Jij zegt: naw gegevens zijn niet privacygevoelig.

Iemand anders: post je naw gegevens maar dan.

Jij: het is een stropop!!!1!!

:')
Nee

Ik zeg: NAW gegevens zijn niet 'zeer privacygevoelig'

Iemand anders: Dan vind je het ook geen probleem als verzekeraars continu jouw rijgedrag monitoren
  dinsdag 1 augustus 2017 @ 22:24:59 #55
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_172841252
Een beetje meer duiding bij Tweakers:

quote:
Zo richt het bedrijf zich op populaire torrent indexers. Daarnaast wordt er alleen gekeken naar de Nederlandse ip-adressen van up- en downloaders van een titel van Dutch Filmworks.
Het gaat dus om torrents en sowieso iedereen die nu nog zonder VPN download vraagt er ook gewoon om... :')

Daarbij, als je het al in je hoofd haalt om een DFW titel te downen verdien je niet beter. _O-
pi_172841314
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 22:24 schreef AchJa het volgende:
Een beetje meer duiding bij Tweakers:

[..]

Het gaat dus om torrents en sowieso iedereen die nu nog zonder VPN download vraagt er ook gewoon om... :')

Daarbij, als je het al in je hoofd haalt om een DFW titel te downen verdien je niet beter. _O-
Wat zijn torrent indexers?
pi_172841320
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 21:55 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Film1, Prime, Netflix, Pluspakket, Videoland, Spotify, noem maar op. Maar ik krijg de indruk dat je gewoon alles voor niks wil en nee, dat kan bij geen van die aanbieders.

Ik begin overigens langzamerhand wel voorstander te worden van het opsporen van illegale downloaders.
Al deze aanbieders hebben geen kleinere, meer zeldzamere films noch het gros van niet-Amerikaanse films. Het aanbod van dergelijke films is in NL simpelweg van een triest niveau.
pi_172841348
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 22:24 schreef The_Temp het volgende:

[..]

Nee

Ik zeg: NAW gegevens zijn niet 'zeer privacygevoelig'

Iemand anders: Dan vind je het ook geen probleem als verzekeraars continu jouw rijgedrag monitoren
Ik vind mijn naw privacygevoeliger dan mijn zorgdossier. Daar staat in dat ik eczeem heb en hooikoorts als
spannendst.

Ik vind naw gegevens zeer privacygevoelig, daarom deel ik ze ook niet met mensen zonder heel goede reden.

Dat is ook de reden waarom je die gegevens niet zomaar mag opslaan.

Verder is het een volstrekt zinloze semanthische discussie of iets gewoon privacygevoelig of zeer privacygevoelig is. Het is privacygevoelig. Klaar.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  dinsdag 1 augustus 2017 @ 22:35:38 #59
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_172841564
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 22:28 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ik vind mijn naw privacygevoeliger dan mijn zorgdossier. Daar staat in dat ik eczeem heb en hooikoorts als
spannendst.

Ik vind naw gegevens zeer privacygevoelig, daarom deel ik ze ook niet met mensen zonder heel goede reden.

Dat is ook de reden waarom je die gegevens niet zomaar mag opslaan.

Verder is het een volstrekt zinloze semanthische discussie of iets gewoon privacygevoelig of zeer privacygevoelig is. Het is privacygevoelig. Klaar.
Zolang je geen zaken jat van de dfw, krijgen ze die ook niet.

Als je dat wel doet, krijgen ze die wel. Prima toch, ben je zelf bij.
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_172841569
quote:
15s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 22:00 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Lekker een beetje paar maanden wachten tot dat het hier in nederland bij de aanbieders verschijnt, terwijl het elders al te bekijken is, wegens belachelijke regiolocked content. Als het al verschijnt.... En weer niet er af word gehaald.... :') Nee dank je.

Ja, en dan nog en beetje combineren, voor ''een paar euro per maand''. Ahum...

Geen probleem om geld neer te leggen, maar de manier hoe het nu werkt is te lachwekkend voor woorden.
Dit.

Eerst een legaal iets waar je fatsoenlijk alles kan halen, wat onbeperkt beschikbaar blijft en snel beschikbaar is.

Downloaden is een getuige van de slechte legale mogelijkheden. Altijd geweest.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_172841574
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 22:28 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ik vind mijn naw privacygevoeliger dan mijn zorgdossier. Daar staat in dat ik eczeem heb en hooikoorts als
spannendst.

Ik vind naw gegevens zeer privacygevoelig, daarom deel ik ze ook niet met mensen zonder heel goede reden.

Dat is ook de reden waarom je die gegevens niet zomaar mag opslaan.

Verder is het een volstrekt zinloze semanthische discussie of iets gewoon privacygevoelig of zeer privacygevoelig is. Het is privacygevoelig. Klaar.
En toch is er wel degelijk een rangorde in de mate van inbreuk op je privacy, als je bijvoorbeeld naar de WBP kijkt. En daarin staat jouw zorgdossier hoger dan jouw adresgegevens.

En die rangorde is wel degelijk relevant, aangezien de rechter een afweging zal maken of de mate van inbreuk opweegt tegen andere belangen. Zou zo'n clubje medische of religieuze gegevens vorderen van de internetproviders, dan waren ze bij voorbaat kansloos geweest.
  dinsdag 1 augustus 2017 @ 22:39:38 #62
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_172841674
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 22:35 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dit.

Eerst een legaal iets waar je fatsoenlijk alles kan halen, wat onbeperkt beschikbaar blijft en snel beschikbaar is.

Downloaden is een getuige van de slechte legale mogelijkheden. Altijd geweest.
Helaas zijn mensen niet bereid om daarvoor (genoeg) te betalen, anders was dat er wel geweest.

Of dat een excuus moet zijn voor het onrechtmatig verkrijgen van zaken, imho niet.
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
  dinsdag 1 augustus 2017 @ 22:47:26 #63
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_172841876
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 22:39 schreef embedguy het volgende:

[..]

Helaas zijn mensen niet bereid om daarvoor (genoeg) te betalen, anders was dat er wel geweest.
Men is prima bereid om te betalen, dat is het probleem niet. Nu betalen de downloaders ook voor allerlei services zoals VPN, private indexers, usenet en weet ik het allemaal. Echter loopt de entertainmentindustrie lichtjaren achter en houden ze vast aan honderd jaar oude verdienmodellen... Je wordt in alles tegengewerkt als je legaal wil kijken, kijk bv naar de laatste actie van Netflix waarbij ze VPN's geblocked hebben zodat je alleen nog maar je eigen regio aanbod kan bekijken wat vele malen schraler is dan in bv de VS.

Als men een legale service opzet die laten we zeggen 30 euro p/m kost en je daar ongebreideld kan streamen en downloaden en het aanbod ook net zo ruim is als het illegale aanbod nu zou er bjina niemand meer illegaal downloaden. En ik denk dat de entertainmentindustrie met die constructie nog meer gaat verdienen dan ze nu doen.
pi_172841913
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 22:27 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Al deze aanbieders hebben geen kleinere, meer zeldzamere films noch het gros van niet-Amerikaanse films. Het aanbod van dergelijke films is in NL simpelweg van een triest niveau.
Vroegah had je het arthouserek bij de free record shop. Of beter nog, dat kamertje voor op de eerste verdieping van Fame.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 1 augustus 2017 @ 22:50:24 #65
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_172841950
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 22:47 schreef AchJa het volgende:

[..]

Men is prima bereid om te betalen, dat is het probleem niet. Nu betalen de downloaders ook voor allerlei services zoals VPN, private indexers, usenet en weet ik het allemaal. Echter loopt de entertainmentindustrie lichtjaren achter en houden ze vast aan honderd jaar oude verdienmodellen... Je wordt in alles tegengewerkt als je legaal wil kijken, kijk bv naar de laatste actie van Netflix waarbij ze VPN's geblocked hebben zodat je alleen nog maar je eigen regio aanbod kan bekijken wat vele malen schraler is dan in bv de VS.

Als men een legale service opzet die laten we zeggen 30 euro p/m kost en je daar ongebreideld kan streamen en downloaden en het aanbod ook net zo ruim is als het illegale aanbod nu zou er bjina niemand meer illegaal downloaden. En ik denk dat de entertainmentindustrie met die constructie nog meer gaat verdienen dan ze nu doen.
De entertainment wereld denkt schijnbaar van niet ;).

En ik ook niet.

Maar de tijd zal het uitwijzen, als dat wel zo is dan komt dat er vanzelf wel.
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
  dinsdag 1 augustus 2017 @ 23:00:35 #66
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_172842281
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 22:50 schreef embedguy het volgende:

De entertainment wereld denkt schijnbaar van niet ;).
Nee, die besteden liever miljoenen euro's aan heksenjachten...

Vanuit het verleden zijn ze een bepaalde machtspositie gewend, zij konden bepalen wie wat wanneer mocht en kon kijken/ luisteren om zo de laatste cent opbrengst eruit te wringen. Dit was met fysieke gegevensdragers zoals videobanden en DVD's plus regioblock nog wel aardig te doen. Maar ja, de digitale snelweg stond ook niet stil en de regiocode was al heel rap van DVD's gesloopt... Ergo, de verspreiding van content ging in een sneltreinvaart... De entertainmentindustrie had er geen grip meer op en was zijn machtspositie kwijt en daar balen ze van. Ze hadden gewoon meteen in moeten stappen en een legale dienst op moeten zetten, maar ja, dat was geen optie want dan geven ze teveel macht uit handen. Dat ze de slag en de complete oorlog al lang verloren hebben wil er maar niet in bij hun.
pi_172842445
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 22:39 schreef embedguy het volgende:

[..]

Helaas zijn mensen niet bereid om daarvoor (genoeg) te betalen, anders was dat er wel geweest.

Of dat een excuus moet zijn voor het onrechtmatig verkrijgen van zaken, imho niet.
Wat is genoeg? 50 euro per maand voor een een enkele serie of film die je kan bekoren of 30 euro voor een heel seizoen, complete vrije keuze, tastbaarheid en daarmee eeuwig eigendom?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_172842515
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 22:35 schreef The_Temp het volgende:

[..]

En toch is er wel degelijk een rangorde in de mate van inbreuk op je privacy, als je bijvoorbeeld naar de WBP kijkt. En daarin staat jouw zorgdossier hoger dan jouw adresgegevens.

En die rangorde is wel degelijk relevant, aangezien de rechter een afweging zal maken of de mate van inbreuk opweegt tegen andere belangen. Zou zo'n clubje medische of religieuze gegevens vorderen van de internetproviders, dan waren ze bij voorbaat kansloos geweest.
In welk artikel van de wbp staat die rangorde dan aangegeven? Ik kan het zo 1 2 3 niet vinden.

Artikel 1a luid in ieder geval:

persoonsgegeven: elk gegeven betreffende een geïdentificeerde of identificeerbare natuurlijke persoon;

Dat lijkt me bij uitstek van toepassing op je naw gegevens.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_172842516
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 23:00 schreef AchJa het volgende:

[..]

Nee, die besteden liever miljoenen euro's aan heksenjachten...

Vanuit het verleden zijn ze een bepaalde machtspositie gewend, zij konden bepalen wie wat wanneer mocht en kon kijken/ luisteren om zo de laatste cent opbrengst eruit te wringen. Dit was met fysieke gegevensdragers zoals videobanden en DVD's plus regioblock nog wel aardig te doen. Maar ja, de digitale snelweg stond ook niet stil en de regiocode was al heel rap van DVD's gesloopt... Ergo, de verspreiding van content ging in een sneltreinvaart... De entertainmentindustrie had er geen grip meer op en was zijn machtspositie kwijt en daar balen ze van. Ze hadden gewoon meteen in moeten stappen en een legale dienst op moeten zetten, maar ja, dat was geen optie want dan geven ze teveel macht uit handen. Dat ze de slag en de complete oorlog al lang verloren hebben wil er maar niet in bij hun.
Ze willen het downloaden gewoon onaantrekkelijk en frustrerend genoeg maken, zodat Jan met de Pet er geen zin meer in heeft. Op Usenet worden spots tegenwoordig al binnen een paar uur offline gehaald, popcorntime is volgens mij al uit de lucht, torrent-downloaders worden bang gemaakt met dit soort dingen.

De industrie heeft heus niet de illusie dat ze dit helemaal uit gaan bannen, maar dat hoeft ook niet om hun business model veilig te stellen
  dinsdag 1 augustus 2017 @ 23:07:52 #70
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_172842538
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 23:00 schreef AchJa het volgende:

[..]

Nee, die besteden liever miljoenen euro's aan heksenjachten...

Vanuit het verleden zijn ze een bepaalde machtspositie gewend, zij konden bepalen wie wat wanneer mocht en kon kijken/ luisteren om zo de laatste cent opbrengst eruit te wringen. Dit was met fysieke gegevensdragers zoals videobanden en DVD's plus regioblock nog wel aardig te doen. Maar ja, de digitale snelweg stond ook niet stil en de regiocode was al heel rap van DVD's gesloopt... Ergo, de verspreiding van content ging in een sneltreinvaart... De entertainmentindustrie had er geen grip meer op en was zijn machtspositie kwijt en daar balen ze van. Ze hadden gewoon meteen in moeten stappen en een legale dienst op moeten zetten, maar ja, dat was geen optie want dan geven ze teveel macht uit handen. Dat ze de slag en de complete oorlog al lang verloren hebben wil er maar niet in bij hun.
Ik denk dat er te weinig mensen zijn die bereid zijn om 30e/maand te betalen voor zo'n dienst en ik denk ook dat de filmindustrie het niet kan doen voor die 30e/maand. Sowieso zolang illigaal downloaden nog mogelijk is, zullen er minder mensen zo'n abonnement nemen.

Maargoed, het zal nog een paar jaar duren maar dan zal illigaal downloaden een heel eind verbannen zijn en dan hebben ze hun machtspositie weer terug.
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_172842582
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 22:50 schreef embedguy het volgende:

[..]

De entertainment wereld denkt schijnbaar van niet ;).

En ik ook niet.

Maar de tijd zal het uitwijzen, als dat wel zo is dan komt dat er vanzelf wel.
Waarom niet? Want dat is nu juist precies een reden waarom er altijd is gedownload. Vroegah waren films, series en muziek hier op gebrande cd's geld waard. Puur omdat ze niet beschikbaar waren in europa. Maar in de vs wel.
De andere is de belachelijke prijs...

Maar hoeveel cd's ik vervolgens origineel heb gekocht en kaartjes heb betaald wil je niet weten.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_172842590
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 23:07 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

In welk artikel van de wbp staat die rangorde dan aangegeven? Ik kan het zo 1 2 3 niet vinden.

Artikel 1a luid in ieder geval:

persoonsgegeven: elk gegeven betreffende een geïdentificeerde of identificeerbare natuurlijke persoon;

Dat lijkt me bij uitstek van toepassing op je naw gegevens.
Van de site van de autoriteit persoonsgegevens:

Er zijn vele soorten persoonsgegevens. Voor de hand liggende gegevens zijn iemands naam, adres en woonplaats. Maar ook telefoonnummers en postcodes met huisnummers zijn persoonsgegevens. Gevoelige gegevens als iemands ras, godsdienst of gezondheid worden ook wel bijzondere persoonsgegevens genoemd. Deze zijn door de wetgever extra beschermd.
pi_172842626
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 23:07 schreef embedguy het volgende:

[..]

Ik denk dat er te weinig mensen zijn die bereid zijn om 30e/maand te betalen voor zo'n dienst en ik denk ook dat de filmindustrie het niet kan doen voor die 30e/maand. Sowieso zolang illigaal downloaden nog mogelijk is, zullen er minder mensen zo'n abonnement nemen.

Maargoed, het zal nog een paar jaar duren maar dan zal illigaal downloaden een heel eind verbannen zijn en dan hebben ze hun machtspositie weer terug.
Nee.
Dan is er een andere oplossing op het inet gevonden.

Zie napster. Zie tpb. Zie usenets. Zie silkroad.
1 weg, 20 bij. Wordt het gevaarlijk? Dan is er wel een nerd met een beveiliging.

Die industrie snapt het gewoon niet. Klaar.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_172842740
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 23:09 schreef The_Temp het volgende:

[..]

Van de site van de autoriteit persoonsgegevens:

Er zijn vele soorten persoonsgegevens. Voor de hand liggende gegevens zijn iemands naam, adres en woonplaats. Maar ook telefoonnummers en postcodes met huisnummers zijn persoonsgegevens. Gevoelige gegevens als iemands ras, godsdienst of gezondheid worden ook wel bijzondere persoonsgegevens genoemd. Deze zijn door de wetgever extra beschermd.
Weet je ook waarom?
Ik zal het je uitleggen.

Toen geloofsovertuiging in de basisgegevens als standaard werd opgenomen, was het nog niet zo'n dingetje. Dat was voor de jaren '30 gewoon iets wat er stond. No big deal.

Tot er een kwaadaardige overheerser kwam met andere ideeën over een specifieke stroming.

Misschien zijn je gegevens nu nog niet zo bijzonder. Maar over 10 jaar? Wie zal het zeggen met je 'ik heb niks te verbergen' instelling.
:')
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 1 augustus 2017 @ 23:19:14 #75
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_172842919
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 23:11 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Nee.
Dan is er een andere oplossing op het inet gevonden.

Zie napster. Zie tpb. Zie usenets. Zie silkroad.
1 weg, 20 bij. Wordt het gevaarlijk? Dan is er wel een nerd met een beveiliging.

Die industrie snapt het gewoon niet. Klaar.
Ik durf te wedden dat mensen in Duitsland toch echt minder zijn gaan downloaden na de getroffen maatregelen :).
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')