abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 12 juli 2017 @ 11:35:30 #76
248821 Rauw.
op je bord.
pi_172360579
Ik heb het kort gehouden zie ik
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_172361043
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2017 11:35 schreef Rauw. het volgende:

[..]

het internet staat er vol mee, maar misschien is dat juist wel het probleem.

Wat zijn je doelen? Plain afvallen of wil je ook graag fitter worden?
zijn er dingen die je niet kunt of wilt eten? Zijn er bepaalde soorten van beweging die je tof vind en graag wil doen?

je kunt beginnen met MyFitnessPal te downloaden en je TDEE te berekenen (https://tdeecalculator.net/) dit is iets secuurder dan het vaak aangerade BMR calculeren en voorkomt dat je veel te weinig gaat innemen.

In MyFitnessPal voer je je TDEE minus 250-500kcal in, ver daaronder word afgeraden.
Vervolgens houd je alles bij wat je eet en drinkt. en probeer je onder je kcal-doel te blijven wat er in je MyFitnessPal staat. Week jezelf wekelijks op een vast moment, liefst naakt en op het begin van je dag. Ook dit voer je in in MyFitnessPal

Al binnen enkele weken zou je een daling van je gewicht moeten zien, zo niet heb je of je TDEE overschat of onderschat je wat je inneemt. De easy fix is je TDEE nog verder te verlagen, de iets lastigere fix is om nóg gezonder te gaan eten (wat je automatisch wel gaat doen als je bewust bent van de kcal die erin voedsel zitten.

Paar dingetjes;
-Om 1kg af te vallen moet je ~7000kcal minder innemen dan dat je verbruikt, dus als je 500kcal per week van je TDEE haalt (7x500kcal = 3500kcal) zou je zo'n halve kilo per week af moeten vallen

-Drink ongelooflijk veel water.

-Probeer voldoende eiwitten (tussen de 1&2 gram per kg lichaamsgewicht) in te nemen.

-Zoek een vorm van beweging die je leuk vindt.
Dank voor je zeer uitgebreide reactie! Zeer waardevol!

Het probleem is inderdaad dat het internet er vol mee staat en dat ik (nog) niet weet waar ik moet beginnen. Een personaltrainer of voedingscoach is voor mij helaas niet betaalbaar.

Momenteel sport ik (voetbal) in een vriendenteam, echter wordt er naar de training en wedstrijd weer genoeg gedronken (waardoor het afvallen erbij inschiet). Qua eten is het eigenlijk allemaal wel gezond, echter zeer onregelmatig. Per dag drink ik eigenlijk 1 fles spa blauw leeg.

Ik ben voornemens om te gaan sporten bij Basic-Fit, en te kijken of ik eigenlijke elke dag (behalve de voetbaldagen) kan gaan sporten (cardio als wat kracht training).

Verder hoorde ik ook van iemand dat het wellicht goed is met 1 weekje detoxen alvorens te starten met afvallen. Jij hier ervaring mee?
  woensdag 12 juli 2017 @ 12:06:05 #78
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_172361220
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2017 11:57 schreef peter070 het volgende:

Dank voor je zeer uitgebreide reactie! Zeer waardevol!

Het probleem is inderdaad dat het internet er vol mee staat en dat ik (nog) niet weet waar ik moet beginnen. Een personaltrainer of voedingscoach is voor mij helaas niet betaalbaar.
Pak er eentje uit en probeer die, als die niet bevalt, evalueren waarom niet en dan kijiken wat er verder is. In het begin zal nooit iets 100% goed gaan of perfect.
quote:
Momenteel sport ik (voetbal) in een vriendenteam, echter wordt er naar de training en wedstrijd weer genoeg gedronken (waardoor het afvallen erbij inschiet). Qua eten is het eigenlijk allemaal wel gezond, echter zeer onregelmatig. Per dag drink ik eigenlijk 1 fles spa blauw leeg.
Tip: minder drinken ;)
Veel gezond eten, is misschien wel gezond, maar val je niet vanaf. En wat gezond is, daar zijn de meningen ook over verdeeld :)
Misschien een idee om de komende tijd ook je lijstje hier te posten, zodat er eventueel wat tips op gegeven kunnen worden. Of niet, als het er goed uit ziet. Incl hoeveelheden. (en kan je het gelijk bijhouden in MyFitnessPal)
quote:
Ik ben voornemens om te gaan sporten bij Basic-Fit, en te kijken of ik eigenlijke elke dag (behalve de voetbaldagen) kan gaan sporten (cardio als wat kracht training).
Elke dag trainen hoeft niet en de vraag is ook of je dat gaat volhouden op de lange termijn.
Weet niet of het bekend is bij je, maar cardio is niet perse beter voor afvallen dan krachttraining. Vaak wordt beweerd dat krachttraining juist beter is ivm spieropbouw.

quote:
Verder hoorde ik ook van iemand dat het wellicht goed is met 1 weekje detoxen alvorens te starten met afvallen. Jij hier ervaring mee?
Wat versta je onder een week detox? Sapkuur of weinig eten?
Zou ik allemaal niet doen. Zolang je genoeg water drinkt detox je daar volgens mij genoeg mee.
Zeker als detoxen betekent minder/weinig eten, dan heb je de week daarna juist honger (gok ik) en verval je eerder uit je (mogelijk) nieuwe eetpatroon dan je anders had gehad.
  woensdag 12 juli 2017 @ 12:07:05 #79
248821 Rauw.
op je bord.
pi_172361237
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2017 11:57 schreef peter070 het volgende:

[..]

Dank voor je zeer uitgebreide reactie! Zeer waardevol!

Het probleem is inderdaad dat het internet er vol mee staat en dat ik (nog) niet weet waar ik moet beginnen. Een personaltrainer of voedingscoach is voor mij helaas niet betaalbaar.

Momenteel sport ik (voetbal) in een vriendenteam, echter wordt er naar de training en wedstrijd weer genoeg gedronken (waardoor het afvallen erbij inschiet). Qua eten is het eigenlijk allemaal wel gezond, echter zeer onregelmatig. Per dag drink ik eigenlijk 1 fles spa blauw leeg.

Ik ben voornemens om te gaan sporten bij Basic-Fit, en te kijken of ik eigenlijke elke dag (behalve de voetbaldagen) kan gaan sporten (cardio als wat kracht training).

Verder hoorde ik ook van iemand dat het wellicht goed is met 1 weekje detoxen alvorens te starten met afvallen. Jij hier ervaring mee?
Detoxen?
Bedoel je wat je lichaam doet als je veel water drinkt en goed eet?

Ik zou vooral focussen op het voedingsdeel als je al voetbal speelt, bitterballetje en biertje minder en verras je lichaam eens met een halve liter en een banaan na je training. (Ben je voller en drink je misschien automatisch een biertje minder. Beetje krachttraining erbij kan nooit kwaad. Maar Cardio (voetbal) is 2/3keer per week echt wel voldoende.

Als krachttraining zou ik eerst vooral gewoon vragen bij de betreffende trainer, deze gaat je in eerste instantie een hoop vertellen en leren wat wel nut heeft maar niet optimaal is.
Mocht je krachttrainen leuk vinden vind je later wel een weg naar de optimale training.
Het is allemaal best veel als je er alleen in moet duiken.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_172361441
Over de onzin van detoxing

https://www.npo.nl/broodje-gezond/14-06-2017/KN_1690499

Kies een methode die voor jou werkt. Er zijn mensen die 1200 kcals op een dag eten of dagelijks 2 uur in de sportschool staan. Fantastisch als dat voor hen werkt maar ik zou knettergek worden en dus doe ik dat niet.

Gezond eten is toch wel een way of life. Je zult overal bij na moeten gaan denken maar met de tijd wordt dat makkelijker. Dan hoef je niet meer van alle producten te lezen wat er op het pakjes staat maar heb je die kennis gewoon in huis.

Vergeet ook niet dat wat betreft afvallen en sporten er een enorme marketingmachine aan het werk is om jou slecht te laten voelen. Daar verdienen zij geld aan. Nog meer sporten, nog extremer sporten, nog minder eten, nog meer voedingssupplementen of detoxpillen kopen. Mensen worden er bijna slapend rijk mee. Daarom komt er om de haverklap weer iemand om de hoek kijken die nu echt hét dieet heeft uitgevonden. Dit keer mag je geen spinazie met ei combineren of alleen nog maar fruit als je er honing overheen doet.

Gewoon normaal eten en bewegen, geen voeding uitsluiten. Letten op je inname.
Spoilers!
  woensdag 12 juli 2017 @ 12:19:38 #81
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_172361454
Een fles spa blauw per dag is niet wat Rauw verstaat onder 'ongeloofelijk veel water'. Ik drink op een dag ongeveer anderhalve liter water en anderhalve liter thee. Ik heb er geen wetenschappelijk bewijs voor, maar ik merk dat als ik minder drink het afvallen lastiger wordt.

Het belangrijkste nu is gewoon een schema kiezen, je daarop focussen en beginnen. Als dat niet werkt, beoordelen wat er niet werkt (niet vol te houden, valt niet af, valt te snel af, kan allemaal) en aanpassen.

Onregelmatig eten maakt niet veel uit. Het gaat om je totale kcal-intake, of je dat nou in 12 eetmomenten op strikte tijden inneemt, of allemaal in 1 keer.

De effecten van sporten op afvallen moet je niet overschatten. Ja, sporten helpt. Maar vooral in het strakker en fitter worden. Afvallen doe je in de keuken.

Post eens een lijstje van wat je op een dag zoal eet, liefst met ongeveer de hoeveelheden. Dan kunnen we wellicht al wat tips voor quick-wins geven.

Detoxen heeft geen zin. Daar heb je een lever en nieren voor.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_172363568
Ik heb maar eens whey gekocht, vanillesmaak. Door kwark vind ik het best te doen, als losse shake is het niet helemaal mijn ding. Maar hopelijk helpt het wel om meer eiwitten binnen te krijgen. Vannacht heel beroerd geslapen, en daarom niet gaan sporten. Morgen moet ik wel, dan krijg ik een nieuw schema.

Lijstje
O: kwark met whey, nectarine en handje cruesli
T: cracotte met humus
L: volkoren tosti (zonder ham - was op)
T: appel of zo?
D: oosters vispotje van HF
  woensdag 12 juli 2017 @ 14:20:12 #83
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_172363712
O: Vanilleshake met cacaopoeder
T: Beef Jerky hot & spicy
T: Snoeptomaatjes
L: 4 crackers, 20 gr nutella, 20 gr pindakaas, 20 gr kersenjam en 20 gr kaas
T: Grapefruit
T: Appel
D: HF Rigatoni met aubergine, tomatensaus en oude kaas uit de oven
T: Thee met een koekje
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
  woensdag 12 juli 2017 @ 14:33:07 #84
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_172363936
O: magere kwark met vanilla smaak
t: -
L: salade met gegrilde groenten en vlees, 2kipvleugeltjes een halve shaslick en wat rijst, aardbeien
t: grapefruit
B: Yoga
D: pasta met gerookte forel en prei

klote lunch :o
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  woensdag 12 juli 2017 @ 15:04:20 #85
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_172364661
O Kwark/aardbei/whey
L Sla/kip/puntpaprika/yofresh/2eiwit
T 2 nectarine/komkommer/60gr leverworst
D kip/groenten
S ingelaste sessie, geen idee nog
T 2 eiwit

Bij de Aldi hebben ze lekkere nectarines :X Die gaan er echt per 4 thuis in :+
  woensdag 12 juli 2017 @ 15:36:50 #86
248821 Rauw.
op je bord.
pi_172365415
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2017 14:12 schreef Bleie het volgende:
Ik heb maar eens whey gekocht, vanillesmaak. Door kwark vind ik het best te doen, als losse shake is het niet helemaal mijn ding. Maar hopelijk helpt het wel om meer eiwitten binnen te krijgen. Vannacht heel beroerd geslapen, en daarom niet gaan sporten. Morgen moet ik wel, dan krijg ik een nieuw schema.

Lijstje
O: kwark met whey, nectarine en handje cruesli
T: cracotte met humus
L: volkoren tosti (zonder ham - was op)
T: appel of zo?
D: oosters vispotje van HF
Met water is vaak helemaal niet lekker. Met melk is prima te doen, maar door de kwark/yoghurt is het voor mij echt de ster van de show.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_172365483
Had gisteren een shake met melk gemaakt. Met water leek me echt niet lekker inderdaad. Maar ook door kwark vind ik het net wat overheersend. Morgen gewoon maar iets minder erin doen, denk ik.
  woensdag 12 juli 2017 @ 15:40:08 #88
248821 Rauw.
op je bord.
pi_172365507
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2017 15:39 schreef Bleie het volgende:
Had gisteren een shake met melk gemaakt. Met water leek me echt niet lekker inderdaad. Maar ook door kwark vind ik het net wat overheersend. Morgen gewoon maar iets minder erin doen, denk ik.
Een halve scoop is vaak ook al een gram of 10 eiwitten. Altijd beter dan niet :)
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_172365670
quote:
7s.gif Op woensdag 12 juli 2017 15:40 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Een halve scoop is vaak ook al een gram of 10 eiwitten. Altijd beter dan niet :)
Precies, dat dacht ik ook. ^O^
pi_172366060
De voor jou ideale verhouding whey/vocht is ff zoeken.

Hier werkt 300 gram magere melk + 30 gram whey best prima. :)
Sterkheidsbaas van alles.
pi_172371756
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 22:20 schreef Pinuts het volgende:

[..]

Mag ik vragen, puur uit interesse, wat er 'mis' is met dierlijke eiwitten. Ofwel, waarom probeer je deze te vermijden ?
De voornaamste reden is dat ik ontzettend veel lichamelijke klachten had toen ik nog vlees at. Ik wilde weten wat het met mijn lichaam zou doen als ik geen vlees meer zou eten en mijn klachten (buikpijn, darmkramp, benauwdheid, zweten, maagzuur) zijn sterk afgenomen. Daarbij vond ik dat ik idioot veel vlees at en melk dronk (ontbijt, lunch altijd vleeswaren, tussendoor droge worst en dan 's avonds altijd 1 of 2 stuks vlees en zomaar 2 liter melk) dus minderen wilde ik sowieso. En ik heb begrepen dat een dieet met overwegend plantaardige eiwitten ervoor kan zorgen dat er minder gewichtstoename is en minder risico's op hartziekte en diabetes type 2. ^O^ Vlees helemaal uitbannen hoeft dus niet, maar ik voel me er wel véél beter bij.
pi_172374985
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2017 20:27 schreef Iloveyoucherrymuch. het volgende:

[..]

De voornaamste reden is dat ik ontzettend veel lichamelijke klachten had toen ik nog vlees at. Ik wilde weten wat het met mijn lichaam zou doen als ik geen vlees meer zou eten en mijn klachten (buikpijn, darmkramp, benauwdheid, zweten, maagzuur) zijn sterk afgenomen. Daarbij vond ik dat ik idioot veel vlees at en melk dronk (ontbijt, lunch altijd vleeswaren, tussendoor droge worst en dan 's avonds altijd 1 of 2 stuks vlees en zomaar 2 liter melk) dus minderen wilde ik sowieso. En ik heb begrepen dat een dieet met overwegend plantaardige eiwitten ervoor kan zorgen dat er minder gewichtstoename is en minder risico's op hartziekte en diabetes type 2. ^O^ Vlees helemaal uitbannen hoeft dus niet, maar ik voel me er wel véél beter bij.
Ah oké duidelijk ! Wel lastig om dan je eiwitbehoefte te halen of niet ?
pi_172375180
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2017 22:06 schreef Pinuts het volgende:

[..]

Ah oké duidelijk ! Wel lastig om dan je eiwitbehoefte te halen of niet ?
Ik moet eerlijk bekennen dat ik dat soort dingen dus echt niet bereken ofzo. En ik heb ook geen flauw idee hoeveel eiwitten je binnen moet krijgen etc. Misschien zou ik me wel meer in dat soort dingen moeten verdiepen ja..
pi_172375277
Goed, het lijstje werd iets anders. Geen puled pork met groente voor D, maar patat met berenhap :')

Wel nog steeds 2100 kcal en uur sport, dus prima.

Morgen:
O: bloemkoolpap met blauwe bessen
L: Tunamelt
T: rookvleesch
D: Pulled pork :P
T: druiven

Misschien sporten. Indien niet duizend pijn.
Sterkheidsbaas van alles.
  woensdag 12 juli 2017 @ 22:33:30 #95
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_172375716
Lijstje van vandaag:
O: kwark, muesli, aardbei, banaan
L: 3 boterhammen met Philadelphia en seranlham
T: wortels
D: pasta, gehakt, veel groente, tomatensaus, gebakken ei
T: 2 blokjes witte chocolade
pi_172379119
Lonaa, als je maar genoten hebt ;)

Mooi lijstje shop!

Mijn lijstje was:
O: toen sliep ik nog :')
L: 2 pannenkoeken van speltmeel (eentje zonder beleg en eentje met appelstroop)
T: 1 stukje stokbrood met baba ganoush en stukje komkommer met pikante hummus (deelde ze uit bij de supermarkt om te proeven)
D: 1,5 bord met courgetti met soja kookroom, pesto, wokgarnaaltjes, spinazie, cherry tomaatjes, ui, knoflook
T: blokje pure choco
  donderdag 13 juli 2017 @ 07:41:07 #97
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_172380561
Vanmorgen weer 80.8 (veel naar de wc geweest gister :') ) , we zitten weer op de normale lijn ^O^
  donderdag 13 juli 2017 @ 08:57:20 #98
319308 Tink89
To live is to dance
pi_172381266
quote:
1s.gif Op woensdag 12 juli 2017 22:13 schreef Iloveyoucherrymuch. het volgende:

[..]

Ik moet eerlijk bekennen dat ik dat soort dingen dus echt niet bereken ofzo. En ik heb ook geen flauw idee hoeveel eiwitten je binnen moet krijgen etc. Misschien zou ik me wel meer in dat soort dingen moeten verdiepen ja..
Het kan handig zijn om te weten, maar er zijn er hier ook genoeg die zich er niet mee bezighouden. Het hoeft dus niet... Als je het wel wilt weten, zijn er hier genoeg die je kunnen helpen :D
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  donderdag 13 juli 2017 @ 09:56:07 #99
248821 Rauw.
op je bord.
pi_172382066
quote:
1s.gif Op woensdag 12 juli 2017 22:13 schreef Iloveyoucherrymuch. het volgende:

[..]

Ik moet eerlijk bekennen dat ik dat soort dingen dus echt niet bereken ofzo. En ik heb ook geen flauw idee hoeveel eiwitten je binnen moet krijgen etc. Misschien zou ik me wel meer in dat soort dingen moeten verdiepen ja..
1 tot 2 gram per kg lichaamsgewicht ongeveer is waar je op moet mikken, myfitnesspal geeft het gewoon aan als je op de "voeding" knop drukt.

Volgens mij moet het wel mogelijk zijn als je veel bonen/linzen/noten etc neemt.
het is volgens mij wel even wat pittiger voor een vege-vega-vego iemand die plantaardig wil eten om die behoefte te halen.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_172382318
Rauw :')
Sterkheidsbaas van alles.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')