abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 23 juni 2017 @ 07:45:07 #76
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_171877116
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 07:40 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Ja en hoeveel goals had Luuk de Jong toen? Zn eerste twee seizoenen 26 en 20 goals gemaakt. Dit seizoen 8. Als Luuk dit seizoen in vorm was waren we waarschijnlijk gewoon kampioen geworden. Een scorende spits was dit seizoen het probleem.
Dit is een tamelijk achterlijke versimpeling van de werkelijkheid.
pi_171877149
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 07:45 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Dit is een tamelijk achterlijke versimpeling van de werkelijkheid.
Nee niet echt. Heb de statistieken niet bij de hand maar dit seizoen lag het toch echt aan een scorende spits. De Jong heeft heel veel kansen gemist die als die er wel in waren gegaan we een hoop wedstrijden gewoon hadden gewonnen. Kansen die hij in zn eerste twee seizoenen gewoon maakte gingen nu naast of over.
Land of the free. Home of the brave.
  vrijdag 23 juni 2017 @ 07:56:35 #78
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_171877176
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 07:40 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Ja en hoeveel goals had Luuk de Jong toen? Zn eerste twee seizoenen 26 en 20 goals gemaakt. Dit seizoen 8. Als Luuk dit seizoen in vorm was waren we waarschijnlijk gewoon kampioen geworden. Een scorende spits was dit seizoen het probleem. Als Luuk zn vorm niet terugvind gaat het ook dit seizoen weer een probleem worden. Gelukkig hebben we Locadia achter de hand... Garantie voor succes.
Ja, maar de wedstrijden dat Luuk er niet stond in het laatste jaar dat Memphis bij PSV speelde, stond Memphis er. Tevens kon Memphis met een individuele actie de wedstrijd openbreken.
Het ging erom dat met een speler als Memphis PSV afgelopen seizoen kampioen zou zijn geworden. En creativiteit, individuele acties, goed uitgespeelde kansen heb ik afgelopen seizoen niet gezien. En dat kun je de Jong aanrekenen, maar er was niet 1 speler die het aangluren waard was. Als het hele team als collectief faalt, dan kan 1 speler met 1 actie verdomd veel aanrichten.
  vrijdag 23 juni 2017 @ 07:57:15 #79
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_171877178
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 07:52 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Nee niet echt. Heb de statistieken niet bij de hand maar dit seizoen lag het toch echt aan een scorende spits. De Jong heeft heel veel kansen gemist die als die er wel in waren gegaan we een hoop wedstrijden gewoon hadden gewonnen. Kansen die hij in zn eerste twee seizoenen gewoon maakte gingen nu naast of over.
Het ligt altijd aan het aantal doelpunten dat je maakt. Tamelijk debiel om dat er bij te halen.

Iedereen miste kansen die er normaal ingingen. We kregen ook veel minder kansen dan het seizoen er voor. De aanvoer was van mindere kwaliteit, waardoor kansen minder groot waren, etc. etc. etc.

Tenzij je wilt beweren dat De Jong in 2 seizoenen op rij EXACT dezelfde kansen kreeg (zelfde hoek, aanvoer even hoog/hard, zelfde spelers om zich heen), tegen EXACT dezelfde keepers en op hetzelfde moment in de wedstrijd? Als dat zo is, dan heb je een punt. Anders ga ik gewoon af op de wedstrijden die ik gezien heb en constateer ik dat het probleem groter was dan alleen de Jong.
pi_171877220
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 07:56 schreef tja77 het volgende:

[..]

Ja, maar de wedstrijden dat Luuk er niet stond in het laatste jaar dat Memphis bij PSV speelde, stond Memphis er. Tevens kon Memphis met een individuele actie de wedstrijd openbreken.
Het ging erom dat met een speler als Memphis PSV afgelopen seizoen kampioen zou zijn geworden. En creativiteit, individuele acties, goed uitgespeelde kansen heb ik afgelopen seizoen niet gezien. En dat kun je de Jong aanrekenen, maar er was niet 1 speler die het aangluren waard was. Als het hele team als collectief faalt, dan kan 1 speler met 1 actie verdomd veel aanrichten.
Dat klopt, zoals ik hierboven aangaf heb ik de statistieken zo niet bij de hand maar las laatst dat de kansen er wel waren dit seizoen. Het aantal gemiste kansen dit jaar lag aanzienlijk hoger. Een scorende spits had een slok op een borrel gescheeld. Maar ben het met je eens dat een team niet alleen van een spits afhankelijk moet zijn.
Land of the free. Home of the brave.
pi_171877237
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 07:57 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Het ligt altijd aan het aantal doelpunten dat je maakt. Tamelijk debiel om dat er bij te halen.

Iedereen miste kansen die er normaal ingingen. We kregen ook veel minder kansen dan het seizoen er voor. De aanvoer was van mindere kwaliteit, waardoor kansen minder groot waren, etc. etc. etc.

Tenzij je wilt beweren dat De Jong in 2 seizoenen op rij EXACT dezelfde kansen kreeg (zelfde hoek, aanvoer even hoog/hard, zelfde spelers om zich heen), tegen EXACT dezelfde keepers en op hetzelfde moment in de wedstrijd? Als dat zo is, dan heb je een punt. Anders ga ik gewoon af op de wedstrijden die ik gezien heb en constateer ik dat het probleem groter was dan alleen de Jong.
Zal de info straks even opzoeken. Snap wel wat je bedoeld en ben het met je eens. Luuk was de eerste twee seizoenen een zekerheidje. Dit seizoen gingen de meest simpele kopballen en intikkertjes er zelfs niet in. Iets wat juist zijn kracht was, kopkans was goal normaal gesproken.
Land of the free. Home of the brave.
pi_171877309
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 07:57 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Het ligt altijd aan het aantal doelpunten dat je maakt. Tamelijk debiel om dat er bij te halen.

Iedereen miste kansen die er normaal ingingen. We kregen ook veel minder kansen dan het seizoen er voor. De aanvoer was van mindere kwaliteit, waardoor kansen minder groot waren, etc. etc. etc.

Tenzij je wilt beweren dat De Jong in 2 seizoenen op rij EXACT dezelfde kansen kreeg (zelfde hoek, aanvoer even hoog/hard, zelfde spelers om zich heen), tegen EXACT dezelfde keepers en op hetzelfde moment in de wedstrijd? Als dat zo is, dan heb je een punt. Anders ga ik gewoon af op de wedstrijden die ik gezien heb en constateer ik dat het probleem groter was dan alleen de Jong.
Here you go :)

quote:
Het lage aantal doelpunten van PSV kan twee oorzaken hebben. Een probleem bij het creëren van mogelijkheden of een probleem bij het afmaken van kansen. De data wijzen er sterk op dat het verkwanselen van kansen het grootste probleem van dit PSV is. Geen Eredivisie-club schiet namelijk zo vaak als PSV en het Expected Goals-model van Opta Sports laat zien dat met de kwaliteit van deze doelpogingen ook weinig mis is. Waar op basis van de kansen 28,7 doelpunten van de Eindhovenaren verwacht worden, hebben ze in werkelijkheid echter pas twintig keer gescoord. Daarmee is PSV op dit gebied de grootste onderpresteerder in de Eredivisie.

PSV heeft het hoogste aantal verwachte doelpunten in de Eredivisie, maar het daadwerkelijke aantal treffers blijft achter.

Expected Goals
Expected Goals zijn langzaam gemeengoed aan het worden in de voetbalwereld. Clubs en managers zijn al langer op zoek naar betrouwbare methodes om de kwaliteit van kansen te meten, zodat het proces gescheiden kan worden van het resultaat. Kijken naar het aantal schoten is daarvoor de traditionele manier. Het grote probleem hiervan is dat een poging vanaf veertig meter dezelfde waarde krijgt als een inzet voor open doel. In beide gevallen gaat het immers om één schot. Bij Expected Goals (ExpG) is dat anders.

Op basis van historische cijfers wordt in het ExpG-model van Opta Sports aan iedere doelpoging een waarde tussen 0 en 1 toegekend. Een penalty is bijvoorbeeld 0.79 ExpG waard, omdat 79 procent van de strafschoppen raak gaan. Om de waarde van een schot te bepalen, worden tal van factoren meegenomen. Denk aan: de afstand naar het doel, de hoek ten opzichte van het doel en het lichaamsdeel waarmee de poging wordt ondernomen.

Luuk de Jong mist een strafschop tegen FC Groningen. Daarmee gaat 0,79 Expected Goal verloren voor PSV.

Als alle kansen over een heel seizoen opgeteld worden, dan komen spelers aan een totale ExpG-waarde. Het interessante hieraan is dat weinig spitsen structureel meer scoren dan op basis van hun ExpG verwacht mag worden. Zoals Zlatan Ibrahimovic twee weken terug uitlegde na het beëindigen van zijn doelpuntendroogte tegen Swansea City. 'Ik maakte me geen zorgen. Zolang je in kansrijke posities blijft komen - zoals ik deed - dan komen de doelpunten vanzelf.' De voorspellende waarde van ExpG is een reden voor managers als Arsène Wenger om hier gebruik van te maken bij het beoordelen van prestaties.

Improductiviteit
Terug naar PSV, waar Luuk de Jong het symbool is van de improductiviteit van de landskampioen. Hij staat al 765 minuten droog en scoorde dit seizoen in het Philips Stadion nog niet. Inclusief zijn gemiste strafschop tegen FC Groningen loopt De Jong liefst 4,6 (!) treffers achter op zijn Expected Goals. Daarmee is hij op dit moment met enige afstand de Eredivisie-speler die het slechtst zijn kansen afwerkt.
Land of the free. Home of the brave.
pi_171877456
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juni 2017 22:48 schreef GGMM het volgende:

[..]

Haha, ja.
Jij denkt natuurlijk weer van niet :')
  vrijdag 23 juni 2017 @ 09:01:57 #84
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_171877772
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 08:16 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Here you go :)

[..]

Je weet dat dit over slechts een klein deel van het seizoen ging hè? Zeg maar, ruim minder dan de helft?
pi_171877996
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 09:01 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Je weet dat dit over slechts een klein deel van het seizoen ging hè? Zeg maar, ruim minder dan de helft?
Waar hebben we de meeste punten laten liggen? Juist de eerste seizoenshelft. De tweede helft hadden we de langste periode een hoger puntgemiddelde dan Ajax en Feyenoord. Daarnaast presteerde Luuk ook de tweede seizoenshelft als een krant wat het relevant maakt.
Land of the free. Home of the brave.
  vrijdag 23 juni 2017 @ 09:17:39 #86
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_171878099
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 09:12 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Waar hebben we de meeste punten laten liggen? Juist de eerste seizoenshelft. De tweede helft hadden we de langste periode een hoger puntgemiddelde dan Ajax en Feyenoord. Daarnaast presteerde Luuk ook de tweede seizoenshelft als een krant wat het relevant maakt.
Tweede helft van het seizoen werd er wel aanmerkelijk meer gescoord, ik meen dat PSV op een gegeven moment zelf even de meest productieve ploeg was NA de winterstop.
pi_171878245
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 09:17 schreef tja77 het volgende:

[..]

Tweede helft van het seizoen werd er wel aanmerkelijk meer gescoord, ik meen dat PSV op een gegeven moment zelf even de meest productieve ploeg was NA de winterstop.
Inderdaad. De eerste seizoenshelft hebben we het laten liggen. Waarin we de meest onderpresteerende spits van de Eredivisie hadden. Er waren genoeg kansen, en zelfs het meest aantal doelpogingen, meer dan andere Eredivisie clubs. Daarom blijf ik bij mn standpunt dat we met een fatsoenlijke spits waarschijnlijk gewoon kampioen waren geworden.
Land of the free. Home of the brave.
  vrijdag 23 juni 2017 @ 09:29:33 #88
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_171878358
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 09:24 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Inderdaad. De eerste seizoenshelft hebben we het laten liggen. Waarin we de meest onderpresteerende spits van de Eredivisie hadden. Er waren genoeg kansen, en zelfs het meest aantal doelpogingen, meer dan andere Eredivisie clubs. Daarom blijf ik bij mn standpunt dat we met een fatsoenlijke spits waarschijnlijk gewoon kampioen waren geworden.
Maar wie was dan die scorende spits in de 2e seizoenshelft? Want na de winterstop werd het net wel makkelijker gevonden.
pi_171878555
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 09:29 schreef tja77 het volgende:

[..]

Maar wie was dan die scorende spits in de 2e seizoenshelft? Want na de winterstop werd het net wel makkelijker gevonden.
Toen hadden we van Ginkel die wel zn kansen benutte en vaak in de spitspositie kwam als ie vrijheid had. Nogmaals het elftal draait niet om een speler maar de statistieken laten zien dat we door Luuk een hoop punten verbrast hebben. Ik ga er niet van uit dat met Lozano nu ineens alle problemen zijn opgelost.
Land of the free. Home of the brave.
  vrijdag 23 juni 2017 @ 09:38:56 #90
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_171878612
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 09:36 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Toen hadden we van Ginkel die wel zn kansen benutte en vaak in de spitspositie kwam als ie vrijheid had. Nogmaals het elftal draait niet om een speler maar de statistieken laten zien dat we door Luuk een hoop punten verbrast hebben. Ik ga er niet van uit dat met Lozano nu ineens alle problemen zijn opgelost.
Heb je dan ook statistiek waaruit blijkt dat de gemiste kansen van de Jong beslissend waren voor de puntenverdeling?

Of verzin je dat er bij nu?
pi_171878682
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 09:38 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Heb je dan ook statistiek waaruit blijkt dat de gemiste kansen van de Jong beslissend waren voor de puntenverdeling?

Of verzin je dat er bij nu?
Logisch denken is lastig zeker? Veel wedstrijden eindigde in gelijkspel waarin Luuk een aantal dikke kansen miste. Zo ingewikkeld is het allemaal niet.
Land of the free. Home of the brave.
  vrijdag 23 juni 2017 @ 09:45:45 #92
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_171878794
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 09:41 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Logisch denken is lastig zeker? Veel wedstrijden eindigde in gelijkspel waarin Luuk een aantal dikke kansen miste. Zo ingewikkeld is het allemaal niet.
Miste hij die kansen die er vorig jaar ingingen specifiek in die wedstrijden die gelijk eindigde? Of waren dat lastigere kansen die hij vorige seizoenen ook wel eens miste?

Leuk statistieken, maar je moet aan globale statistieken geen vergaande en specifieke conclusies verbinden. 'Logisch denken' zoals jij dat noemt leidt nogal snel tot niet onderbouwde conclusies.
pi_171878911
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 09:45 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Miste hij die kansen die er vorig jaar ingingen specifiek in die wedstrijden die gelijk eindigde? Of waren dat lastigere kansen die hij vorige seizoenen ook wel eens miste?

Leuk statistieken, maar je moet aan globale statistieken geen vergaande en specifieke conclusies verbinden. 'Logisch denken' zoals jij dat noemt leidt nogal snel tot niet onderbouwde conclusies.
Als je het artikel nog eens leest gaat het over expected goals. Dat wordt anders berekend dan een schot. Dus om antwoord te geven op je vraag. Ja die gingen er normaal wel in.
Land of the free. Home of the brave.
  vrijdag 23 juni 2017 @ 09:54:08 #94
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_171878982
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 09:50 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Als je het artikel nog eens leest gaat het over expected goals. Dat wordt anders berekend dan een schot.
En dat gaat, nogmaals, maar over een klein deel van het seizoen.

Maar dat is sowieso niet wat ik zeg. Die expected goals zeggen niets over in welke wedstrijden dat specifiek was en of die 'niet te missen' kansen ook plaatsvonden in de wedstrijden die anders gewonnen waren.

Je trekt een conclusie die je onmogelijk uit de door jou aangedragen statistiek kunt halen. Precies de reden waarom je leken niet lastig moet vallen met algemene statistiek. Ze denken dan ineens dat ze het snappen.
pi_171879042
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 09:54 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

En dat gaat, nogmaals, maar over een klein deel van het seizoen.

Maar dat is sowieso niet wat ik zeg. Die expected goals zeggen niets over in welke wedstrijden dat specifiek was en of die 'niet te missen' kansen ook plaatsvonden in de wedstrijden die anders gewonnen waren.

Je trekt een conclusie die je onmogelijk uit de door jou aangedragen statistiek kunt halen. Precies de reden waarom je leken niet lastig moet vallen met algemene statistiek. Ze denken dan ineens dat ze het snappen.
Oke Hans. Ik zou eens een aantal wedstrijden terugkijken die in een gelijkspel eindigde als ik jou was. En dan vooral kijken naar de kopkansen en intikkers die Luuk normaal wel maakt.
Land of the free. Home of the brave.
pi_171879241
:')

Goeie discussie mannen.
pi_171879374
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 10:06 schreef Lange_Lans het volgende:
:')

Goeie discussie mannen.
Dankje Lans.
Land of the free. Home of the brave.
  vrijdag 23 juni 2017 @ 10:22:06 #98
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_171879628
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 10:06 schreef Lange_Lans het volgende:
:')

Goeie discussie mannen.
Je waardering is essentieel voor mijn welbevinden.

Dank daarvoor.
  Forum Admin vrijdag 23 juni 2017 @ 10:25:19 #99
35723 crew  GGMM
pi_171879721
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 08:38 schreef Gutanoth het volgende:

[..]

Jij denkt natuurlijk weer van niet :')
Dat klopt.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_171880295
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 10:25 schreef GGMM het volgende:

[..]

Dat klopt.
Zoals altijd, zit je er dus weer goed naast ;)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')