abonnement Unibet Coolblue
pi_171780756
quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2017 23:31 schreef Pinuts het volgende:

[..]

Ben je vegetarisch of gewoon bewust voor gekozen ?
Ik was echt een fanatieke vleeseter maar nu ik wil afvallen probeer ik dierlijke eiwitten te mijden. Ook omdat ik altijd buikpijn en darmklachten had, deze zijn nu compleet verdwenen! Eet sinds eind april vegetarisch.
  maandag 19 juni 2017 @ 09:33:40 #227
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_171783955
Lijstje v vandaag:
O: 250gr magere kwark met een appel in stukjes, een eetlepel lijnzaad en kaneel
T: gekookt eitje
L: salade van spinazie met cranberries en geitenkaas, met wat balsamico-azijn en olie, 2 crackers met kalkoenfilet
T: 2 rijstewafels met zalm
D: veldsla stamppot met roomkaas en tomaatjes (en mss wat spekjes, maar ik denk het niet
T: whey shake na de bootcamp training

De 2 crackers bij de lunch moet er eig 1 zijn, maar het gaat best hard dus ik wil even voorkomen dat ik later hongerklop krijg ;)
***
  maandag 19 juni 2017 @ 10:30:37 #228
319308 Tink89
To live is to dance
pi_171785010
quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2017 22:08 schreef Lot_1 het volgende:

[..]

Ik kan mezelf moeilijk dingen ontzeggen. Een soort van fomo maar dan met eten. Stel dat ik naast de beenham, kip, saté géén spareribs eet, misschien mis ik dan wel de meest fantastische spareribs ooit. Zoiets :')
En een boel 'regels' zoals 'bij wijn hoort een lekker kaasje'. En als ik mezelf de beperking opleg: na 22 uur niet meer eten, dan vind ik het heel moeilijk om niet om half 10 te denken: 'snél, iets eten, nu kan het nog!'.

Barbecue ging ook niet al te best. Was bij een bevriend stel die afgepast genoeg hadden gekocht, dus voor iedereen één hamburger, één worstje, één speklap, enz. Ik vind het dan lastig om te zeggen: 'nee, ik hoef niet'. Maargoed, wel weinig gegeten qua lunch en ontbijt. Dat compenseert nog behoorlijk.
Waarom vind je dat zo moeilijk? Als ik bij vrienden ben en aangeef 'joh, er moeten nog wat kilo's af, lust iemand mijn speklap?' vinden zeker de mannen dat meestal geen enkel probleem. Die 'offeren' zich met liefde op om dat ding op te eten.

Ik ontzeg mezelf overigens ook voor m'n gevoel geen dingen, maar ben anders gaan denken: ik mag het best allemaal, maar ik wil het gewoon niet allemaal. Ik mag dus best én een worst én spareribs én een speklap én een hamburger (of op een verjaardag taart, chips, nootjes, bitterballen en wijn), maar dat wíl ik eigenlijk helemaal niet. En als ik niet weet wat het lekkerste is, pik ik van alles een klein hapje van mijn mans bord en kies ik dan.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_171785709
Stressss vanochtend. Kreeg geen hap door mijn keel.
Als de stress hopelijk over een half uurtje voorbij is eens lekker wat lunch halen.
Vanavond spaghetti.
Met een meidenkwartet
  maandag 19 juni 2017 @ 11:17:41 #230
149959 SQ
snelle trees
pi_171785806
Nou, ik vind dat nee zeggen nog steeds wel moeilijk. Een heel hardnekkig gedachtegoed wat ik niet los kan laten is dat het zonde is als eten niet wordt opgegeten. Dat zal wel ergens in m'n basiswaarden zijn meegegeven als kind :') Buffetrestaurants zijn dan ook killing voor me.
Ik ben erg blij dat mijn pa gisteren het vlees in de koelkast bewaarde en dat ik me daarom best goed in heb kunnen houden. Ik weet dat ie dan vanavond met mijn broers gewoon de bbq weer opstookt en de rest opeet.
Maar op het feest van zaterdag stonden er eindeloze schalen met petit fours en andere lekkere zoetigheid op tafel. In de zon. Met als resultaat dat er minstens 15 van in mijn hoofd verdwijnen :@ :')

Waar heb je stress om cathmar?

LT! Wat ben je toch een sportief wief _O_

Oh ja nog 1 ding. Vegetarische mensen bestaan niet.
disclaimer
  maandag 19 juni 2017 @ 11:20:32 #231
149959 SQ
snelle trees
pi_171785878
Mijn lijstje:

O: Yoghurt, banaan, aardbeien, muesli
T: 3 rijstwafels. Dubbele boterham filet americain. Wat snoeptomaatjes
L: Dubbele boterham filet americain, dubbele boterham kaas
T: nog wat snoepgroenten. Bakje druiven.
D: Spaghetti met homemade pastasaus uit de vriezer
T: Raketje
disclaimer
  maandag 19 juni 2017 @ 11:23:07 #232
248821 Rauw.
op je bord.
pi_171785939
Ik sta zelf meestal te bakken bij de BBQ en let er totaal niet op hoeveel ik precies neem.
Salade's en stokbrood is meestal al op voor het vlees op is dus daar zie ik vaak niet zoveel van.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  maandag 19 juni 2017 @ 11:26:01 #233
248821 Rauw.
op je bord.
pi_171786017
Afgemeten BBQen vind ik zelf geen donder aan, ieder met z'n eigen pakketje :').
Beter van alles wat op het rooster en halen als je zin hebt.

Wat overblijft gaat mee naar huis of houden we warm voor later op de avond.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  maandag 19 juni 2017 @ 11:28:25 #234
149959 SQ
snelle trees
pi_171786087
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2017 11:23 schreef Rauw. het volgende:
Ik sta zelf meestal te bakken bij de BBQ en let er totaal niet op hoeveel ik precies neem.
Salade's en stokbrood is meestal al op voor het vlees op is dus daar zie ik vaak niet zoveel van.
de grap vind ik vaak dat de dingen die door veel mensen als "minder schadelijk" worden gezien (de salades, en dan het liefst kartoffelsalade, en het stokbrood) veel harder aanzetten dan veel van het vlees op zo'n bbq.
Ik keek gisteren naar zo'n flesje smoky bbq saus, zat gewoon 40% suiker in _O- :')
Naja, sinds ik dat besef heb eet ik bij de bbq dus altijd alleen wat vlees en gegrilde groenten. Raak je bomvol voor onder de 1000 kcal :Y)
disclaimer
  maandag 19 juni 2017 @ 11:35:08 #235
248821 Rauw.
op je bord.
pi_171786246
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2017 11:28 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

de grap vind ik vaak dat de dingen die door veel mensen als "minder schadelijk" worden gezien (de salades, en dan het liefst kartoffelsalade, en het stokbrood) veel harder aanzetten dan veel van het vlees op zo'n bbq.
Ik keek gisteren naar zo'n flesje smoky bbq saus, zat gewoon 40% suiker in _O- :')
Naja, sinds ik dat besef heb eet ik bij de bbq dus altijd alleen wat vlees en gegrilde groenten. Raak je bomvol voor onder de 1000 kcal :Y)
Dat is mijn ervaring ook, één speklap vult beter en langer dan een half stokbrood.
Sowieso heb je als rooster-manager de nobele taak het vlees te keren en de hongerige gasten te woord te staan dus van maximaal bingen komt vaak weinig terecht.
Zo af en toe een graai van de warmhoud-plaat.

ik denk dat ik voornamelijk veel water en vlees binnen krijg op zo'n avond.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_171786259
En tip voor als je wel saus wilt: zelf tzatziki maken van magere Griekse yoghurt is zo gepiept en superlekker!
pi_171786314
Stress want zit nu te wachten op de visas voor de kinderen. Bergen papierwerk weer en dan zo'n diplomaat die dat allemaal kritisch doorkijkt. En we gaan volgende week op vakantie dus het moet vandaag goed zijn (paspoort nodig en zo).
Met een meidenkwartet
pi_171786414
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2017 11:35 schreef Gogo83 het volgende:
En tip voor als je wel saus wilt: zelf tzatziki maken van magere Griekse yoghurt is zo gepiept en superlekker!
Cool. Zet ik op mijn lijstje. Volgende week feestje thuis.
Met een meidenkwartet
  maandag 19 juni 2017 @ 11:41:32 #239
149959 SQ
snelle trees
pi_171786438
zit jij nog in het verre buitenland nu?
disclaimer
pi_171786574
quote:
1s.gif Op maandag 19 juni 2017 11:41 schreef Stormqueen het volgende:
zit jij nog in het verre buitenland nu?
Yes. Lekker in de winter. En we gaan langer blijven dus extra stempels nodig.
Met een meidenkwartet
  maandag 19 juni 2017 @ 11:54:45 #241
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_171786804
In "nee" zeggen ben ik wel steeds beter geworden. Dat is ook makkelijker wanneer men weet dat je met je gewicht bezig bent.
En door het vaker te doen ben ik ook er harder in geworden, een nee is dan ook echt een nee, ipv waar ik vroeger nog wel eens bezweek onder druk of mijn eigen wil die niet sterk genoeg nog was.
pi_171787190
quote:
6s.gif Op maandag 19 juni 2017 11:54 schreef Cue_ het volgende:
In "nee" zeggen ben ik wel steeds beter geworden. Dat is ook makkelijker wanneer men weet dat je met je gewicht bezig bent.
En door het vaker te doen ben ik ook er harder in geworden, een nee is dan ook echt een nee, ipv waar ik vroeger nog wel eens bezweek onder druk of mijn eigen wil die niet sterk genoeg nog was.
Ik ben een boek aan het lezen van een Olympisch Marathonner en die schreef dat hij heel veel had om dingen te zien als 'choices, not sacrifices' als het gaat om bepaalde dingen doen en laten in voorbereiding op een groot doel. Je moet het dus niet zien als dat je jezelf straft omdat je zulke opofferingen maakt, maar dat je bewust kiest voor dingen waar je lichaam blijer van wordt en wat je dichter bij je doel brengt.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  maandag 19 juni 2017 @ 12:21:20 #243
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_171787327
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2017 12:12 schreef La_Tramposa het volgende:

Ik ben een boek aan het lezen van een Olympisch Marathonner en die schreef dat hij heel veel had om dingen te zien als 'choices, not sacrifices' als het gaat om bepaalde dingen doen en laten in voorbereiding op een groot doel. Je moet het dus niet zien als dat je jezelf straft omdat je zulke opofferingen maakt, maar dat je bewust kiest voor dingen waar je lichaam blijer van wordt en wat je dichter bij je doel brengt.
Klopt, zo moet je het idd gaan zien. En lukt redelijk ondertussen :)
Wat Tink hierboven ook al eens zei. Je ontzegt jezelf niets, maar je kiest ervoor om het gewoon niet te doen, gewoon omdat je niet wil (ipv niet mag)
  maandag 19 juni 2017 @ 12:31:59 #244
248821 Rauw.
op je bord.
pi_171787531
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2017 12:12 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ik ben een boek aan het lezen van een Olympisch Marathonner en die schreef dat hij heel veel had om dingen te zien als 'choices, not sacrifices' als het gaat om bepaalde dingen doen en laten in voorbereiding op een groot doel. Je moet het dus niet zien als dat je jezelf straft omdat je zulke opofferingen maakt, maar dat je bewust kiest voor dingen waar je lichaam blijer van wordt en wat je dichter bij je doel brengt.
is dit niet een heel groot onderdeel van het mentale proces?
Ik WIL en ik GA.... in plaats van moeten of mogen en daar gaan je dagelijkse keuzes het overgrote deel van uitmaken?

Hoewel ik dat op het moment zelf wel even lastig vind met een tweestrijdig doel is dat wel hoe ik het grootste deel van mijn gewicht kwijtgeraakt ben.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_171787546
Lijst:
O: kwark
L: 2 volkoren boterhammen met in totaal 4 knakworstjes en beetje mayo
D: Thaise curry met kip, veel groente en beetje rijst
T: waterijs en meloen
  maandag 19 juni 2017 @ 12:34:34 #246
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_171787568
Bendeweekend. Weinig slaap helpt niet. :')

Het smoesje: we keken Le Mans, met zondag een ongeplande bbq. Vreet alles dus. Verder wel qua drinken aan het water gebleven ipv bier, dus it's something. Ik heb het alleen nog niet aangedurfd om mezelf te wegen. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  maandag 19 juni 2017 @ 12:36:47 #247
149959 SQ
snelle trees
pi_171787607
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2017 12:12 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ik ben een boek aan het lezen van een Olympisch Marathonner en die schreef dat hij heel veel had om dingen te zien als 'choices, not sacrifices' als het gaat om bepaalde dingen doen en laten in voorbereiding op een groot doel. Je moet het dus niet zien als dat je jezelf straft omdat je zulke opofferingen maakt, maar dat je bewust kiest voor dingen waar je lichaam blijer van wordt en wat je dichter bij je doel brengt.
Zo ben ik wel van het roken af gekomen :Y Maar met eten ligt dat voor mij toch net wat genuanceerder. Met roken is het simpel: Je moet het gewoon niet doen, nooit, punt einde slotje.
Eten, sja. Van 1 snoepje word je niet ziek, dik of ellendig. De grenzen zijn vager. Zolang het zwart/wit is kan ik heel succesvol zijn. Maar de kunst van het matigen beheers ik gewoon nog niet zo goed :')
disclaimer
pi_171787916
Dat is ook wel een hele lastige, zeker omdat bepaald eten gewoon uitnodigt om er veel van te eten.

Mijn lijstje voor vandaag!
B: hardlopen (voor het eerst! okee, het was maar 8x1 minuut met veel wandelen, maar het begin is er)
O: 250 gram magere kwark met 2 wilde perziken en een paar aardbeitjes
L: Courgettesalade met een halve paprika, 125 gram forelfilet en een dressing van wat yoghurt
T: weet ik nog niet
A: minestronesoep
  maandag 19 juni 2017 @ 12:56:54 #249
149959 SQ
snelle trees
pi_171788040
Aangezien mijn zoon vandaag heeft besloten om wèl uit een fles te drinken hoef ik niet op en neer te fietsen naar de opvang - dus ga ik een ouderwets stukske wandelen O+
disclaimer
pi_171788090
Net weer even anderhalf uur geknalt in de sportschool. Gelukkig met goede airco :) Moet wel zeggen dat ik het steeds leuker begin te vinden, omdat ik zie dat ik verbeter !
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')