Iemand91 | maandag 5 juni 2017 @ 23:42 | |
Bron: Parool | ||
Sunri5e | dinsdag 6 juni 2017 @ 22:37 | |
https://www.flightradar24.com/30.08,47.17/6 Qatar trein over Iran. | ||
Quattroporte47 | woensdag 7 juni 2017 @ 00:53 | |
Ook bizar om te zien hoe bijvoorbeeld Doha-Khartoum gevlogen wordt, wat een (onnodige) brandstof- en tijdsverspilling eigenlijk... | ||
derLudolf | woensdag 7 juni 2017 @ 00:56 | |
Deze vliegt ook lekker eenzaam | ||
Iemand91 | woensdag 7 juni 2017 @ 11:18 | |
Voor Qatar en de passagiers wel ja; maar met zo'n commerciële 100.000 vluchten per dag wereldwijd is het natuurlijk maar een druppel op een gloeiende plaat. Tel je er andere vluchten bij, dan kom je nog veel hoger uit. Flightradar24 heeft afgelopen mei 4.9 miljoen vluchten gevolgd; dat is zo'n 158.000 vluchten per dag. [ Bericht 12% gewijzigd door Iemand91 op 07-06-2017 11:31:37 ] | ||
Iemand91 | woensdag 7 juni 2017 @ 14:12 | |
KLM neemt afscheid van Fokkers met speciale liveryGisteravond beplakt. Ook op de blog van KLM: A Fond Farewell to Fokker | ||
Iemand91 | woensdag 7 juni 2017 @ 14:22 | |
Myanmar Military Plane Carrying 116 Missing: Army Chief(foto is van een Shangee Y-8 van Myanmar; het type toestel dat vermist wordt) | ||
Cobra4 | woensdag 7 juni 2017 @ 14:51 | |
Mooi. | ||
inkjet | woensdag 7 juni 2017 @ 16:23 | |
Voorbeeld van gisteren: er werden door de 15 overgebleven toestellen elf uitgaande vluchten vanaf Schiphol uitgevoerd. daarnaast nog de KL856 die 24 uur later vliegt dan de 855 en dus een toestel extra kost. 12 vluchten met 15 toestellen is 80%, dat is gelukkig heel wat gunstiger dan 7 van de 14. Twee andere toestellen kwamen alleen binnen gisteren, de BFL vloog helemaal niet want die is al weken in onderhoud. In de dagen daarvoor ging het ook zo: 12 van de 15. | ||
flipsen | woensdag 7 juni 2017 @ 18:48 | |
Gaat Wim Lex die laatste vlucht uitvoeren eigenlijk? | ||
Iemand91 | woensdag 7 juni 2017 @ 18:57 | |
Die is momenteel al bezig met zijn training voor de 737 dus nee. | ||
derLudolf | woensdag 7 juni 2017 @ 20:08 | |
Het een hoeft het ander niet uit te sluiten toch? | ||
Iemand91 | woensdag 7 juni 2017 @ 20:25 | |
In oktober moet hij al een tijdje in de 737 rondvliegen. Mag niet twee types door elkaar vliegen. | ||
derLudolf | woensdag 7 juni 2017 @ 20:55 | |
Niemand mag dat? Of gastvliegers niet? | ||
Iemand91 | woensdag 7 juni 2017 @ 21:09 | |
Een commercieel vlieger mag maar op 1 type vliegen. Bijvoorbeeld alleen de 747 of alleen de A330. Maar die laatste mag dan bijvoorbeeld wel weer op zowel de A330-200 als de A330-300 vliegen. En tegenwoordig is het mogelijk dat men zowel op de 787 als 777 mag vliegen omdat die zoveel gemeenschappelijk hebben. Vereist nog wel een relatief korte training maar daarna mogen piloten op beide. Dit gebeurd bijvoorbeeld bij KLM. WIllem-Alexander kan dus ook niet zowel op de Fokker als de 737 vliegen. | ||
inkjet | woensdag 7 juni 2017 @ 21:20 | |
Het gaat om de 'type rating'. Als die gelijk is mag je beide (sub)typen vliegen. Bijvoorbeeld E175 en E190 of F100 en F70. Maar ook A333 en A350. Bij die laatsten geldt hetzelfde als voor de hierboven genoemde B777 en B789. | ||
derLudolf | woensdag 7 juni 2017 @ 22:06 | |
Oh op die fiets. Ik dacht dat je meerdere typeratings kon hebben.. Jongen die bij met op school zat vliegt nu 757 bij Icelandair maar heeft ook 737 bij Ryan gevlogen. Stel hij gaat naar een andere werkgever om 737 te vliegen, mag dat of is de 737 dan rating verlopen? En is dat dan redelijk simpel bij te werken? | ||
larsico | woensdag 7 juni 2017 @ 23:13 | |
Met de uitfasering van de F70 naderend lijkt het me leuk ergens in de komende maanden een dagtripje te maken naar een stad die met de F70 aangedaan wordt. Zit nu te denken aan Düsseldorf, iemand enig idee hoe groot de kans is dat KL1853 en KLKL1862 in Augustus met de Fokker 70 uitgevoerd worden? KLM website geeft aan van wel, maar vroeg me af hoe groot de kans is dat dat nog verandert. | ||
OEM | woensdag 7 juni 2017 @ 23:54 | |
Met een beetje rondgooglen kom ik op onderstaande EU-regelgeving uit. Dat zou er op duiden dat 2 typeratings (en current) geen probleem is, zolang je ze niet doorelkaar vliegt op een dag. https://www.easa.europa.e(...)ion%202012-017-R.pdf Maar misschien dat een buschauffeur van KLM hier iets meer over kan roepen. | ||
derLudolf | woensdag 7 juni 2017 @ 23:58 | |
Hamburg of Bremen is ook vaak f70 | ||
flipsen | donderdag 8 juni 2017 @ 00:07 | |
Ha, stelde ik zomaar een intelligente vraag kennelijk, zo leren we nog meer hier Het wachten is op NewHorizon, die vliegt toch bij KL? | ||
Iemand91 | donderdag 8 juni 2017 @ 00:26 | |
De 1500e Boeing 777 heeft een paar uur geleden haar eerste vlucht gemaakt: https://www.flightradar24.com/data/aircraft/n2243u/#da78708 Nutteloos feitje; dat is 22 jaar, 11 maanden en 27 dagen sinds de eerste Boeing 777 haar eerste vlucht maakt en gemiddeld geeft dat er elke 5.6 dag een nieuwe 777 haar eerste vlucht maakte... Oh, en die eerste vliegt nog steeds rond voor Cathay Pacific. [ Bericht 11% gewijzigd door Iemand91 op 08-06-2017 00:32:28 ] | ||
DeeBee | donderdag 8 juni 2017 @ 07:29 | |
In 17 (3 777-200LR, 14 777-300ER) van de 1500 heb ik gevlogen sinds ik 1.5 jaar geleden FlightDiary begon bij te houden! Het meest gevlogen type voor mij en ook al is het toestel misschien niet zo 'bijzonder' voor de meeste hier (en niet zo gelief als 747 of A340), het is toch wel een heerlijk vliegtuig. En ook een groot succes voor Boeing lijkt mij. Wie is de grootste operator van 777 eigenlijk, EK? Edit: verkeerd geteld. [ Bericht 1% gewijzigd door DeeBee op 08-06-2017 08:32:30 ] | ||
#ANONIEM | donderdag 8 juni 2017 @ 09:30 | |
Is er al een update over het vermiste vliegtuig? | ||
G-Pier | donderdag 8 juni 2017 @ 18:40 | |
Sommige pax.. (Passagier op BRU filmt Aviapartner-gate agent voor Ryanair die uiteindelijk emotioneel geraakt. Iets met boardingkaart.) http://www.dumpert.nl/med(...)d_blijft_zeiken.html | ||
Fred | donderdag 8 juni 2017 @ 19:03 | |
Die meid kan ook wel wat olifantenhuid gebruiken en ze krijgt haar kans om repliek te leveren op een presenteerblaadje op het moment dat hij zegt dat hij een advocaat is. | ||
derLudolf | donderdag 8 juni 2017 @ 19:23 | |
Amerikanen | ||
inkjet | donderdag 8 juni 2017 @ 19:38 | |
Een interessante vraag. De oorspronkelijke planning voor Cityhopper ging uit van de geleidelijke uitfasering van de toestellen tot het einde in 2018. Nu zien we dat de uitfasering van mei (de KZK) en van juni (de KZC) vooralsnog zijn uitgesteld en dat nu per einde zomerdienstregeling 2017 alle Fokkers stoppen. Het zou zomaar kunnen dat ze alle negen doorvliegen tot 29 oktober. KL-C kan de toestellen nauwelijks aanslepen momenteel en de uitgefaseerde toestellen staan lang aan de grond voordat ze een nieuwe rol krijgen, dus waarom niet? | ||
The_stranger | donderdag 8 juni 2017 @ 21:15 | |
Willem zou het misschien nog mogen, mits zijn rating op de f70 nog niet verlopen is (jaar na zijn laatste check). Echter binnen KLM is het de regel dat er maar 1 type gevlogen wordt, ook al heeft de wet ruimte voor 2. | ||
NewHorizon | donderdag 8 juni 2017 @ 22:26 | |
Dit inderdaad. Al ben ik niet zeker van de regels die KLC voert, maar kan me haast niet voorstellen dat het daar anders is dan bij KLM zelf. | ||
Iemand91 | vrijdag 9 juni 2017 @ 00:13 | |
Jep. 163 stuks als je hun 777F's ook meerekent. Ze hebben overigens onlangs hun eerste 777-300ER uitgefaseerd. Wrakstukken en lichamen zijn gevonden in zee. Ik vond deze planning voor 29 oktober: - KL1984 Basel - Amsterdam 07:05 - 08:50 - KL1750 Bremen - Amsterdam 06:25 - 07:20 - KL1720 Brussels - Amsterdam 06:45 - 07:40 - KL1530 Durham - Amsterdam 06:10 - 08:25 - KL1852 Dusseldorf - Amsterdam 06:10 - 07:10 - KL1762 Frankfurt - Amsterdam 06:55 - 08:15 - KL1900 Hannover - Amsterdam 06:10 - 07:20 - KL1486 Humberside - Amsterdam 06:20 - 08:30 Dat zijn dus min of meer tegelijkertijd 8 vluchten terwijl ze nog 9 actieve F70's hebben. Als die planning dus niet wordt aangepast; lijken ze huidige (of in ieder geval nog 8) tot het einde door te gaan. En dat vlucht KL1984 Basel - Amsterdam dus de allerlaatste KLM Fokker vlucht wordt... | ||
The_stranger | vrijdag 9 juni 2017 @ 08:26 | |
Vliegers bij KLC zijn 100% KLM vliegers, gedetacheerd bij KLC, dus daar geldt hetzelfde voor. | ||
NewHorizon | vrijdag 9 juni 2017 @ 09:45 | |
Dat weet ik, maar de betreffende regel staat in het Basic Operations Manual, en daar heeft KLC een eigen versie van Dat is voor een groot deel een exacte kopie met wat zaken aangepast, dus heel zeer waarschijnlijk staat het er ook in. Het is iig duidelijk dat er ook bij KLC niet gemixed wordt gevlogen. | ||
flipsen | zaterdag 10 juni 2017 @ 01:03 | |
Hebben we deze allemaal gemist | ||
Karstman | zaterdag 10 juni 2017 @ 08:17 | |
Kennelijk... Transport kist, 2 doden 1 gewonde https://thehimalayantimes(...)r-want-of-treatment/ | ||
The_stranger | zaterdag 10 juni 2017 @ 12:31 | |
Klopt, staat er niet in. Maar waar ik op doelde was daar de CAO specifiek uitgaat van 1 type en dat die CAO ook voor KLC geldt (en er in 5c geen uitzondering staat voor het aantal types). [ Bericht 9% gewijzigd door The_stranger op 10-06-2017 13:02:37 ] | ||
Shivo | zaterdag 10 juni 2017 @ 19:44 | |
Wereldrecordpoging van Erik de Zwart om rond de wereld te vliegen mislukt Blijkbaar wilde hij met zes of zeven overstappen de wereld rond, in 63 uur. Hoe dat dan een wereldrecord voorstelt weet ik niet. Me dunkt dat je met AMS-NYC, NYC-PEK, PEK-AMS in veertig uur klaar moet kunnen zijn. | ||
OEM | zaterdag 10 juni 2017 @ 19:53 | |
Gezien z'n route en verwachte tijd ging hij blijkbaar voor het record "fastest journey around the world via six continents". Die staat nu op 63:46. Snelste rond de wereld zonder die beperking staat op 44:16. Aldus http://www.recordholders.org/en/list/flying-around-the-world.html | ||
Iemand91 | zaterdag 10 juni 2017 @ 21:15 | |
Een near-miss met een drone zien we vaker. Nu eens met een weerballon : De Airbus A380 is weer eens in het nieuws. Meeste van deze ideeën waren al bekend, maar nu komen ze ook met het deactiveren van de achterste upper deck deuren en 5 meter hoge winglets. Enne:
| ||
inkjet | zaterdag 10 juni 2017 @ 21:25 | |
Goed, dan krijg je er 80 mensen meer in. Maar als men de hoeveelheid pax nu al als een probleem ziet ("hoe krijg ik het vol"?) dan gaat dat niet helpen. Wel worden de kosten per seat mile lager natuurlijk. Als je de tickets kunt verkopen. | ||
Peterselieman | zaterdag 10 juni 2017 @ 21:31 | |
Jup. Die winglets en iets zuinger afgestelde motoren moeten de business case van het huidige model verbeteren. Alleen blijf je houden dat op dit moment voor veel maatschappijen point-to-point widebody's veel aantrekkelijker zijn. Met de A350, Boeing 777 en 787 is die markt zeer goed bediend. Daarmee haal je de markt voor de A380 voor een flink deel al weg. | ||
OEM | zaterdag 10 juni 2017 @ 22:22 | |
Dat geluid | ||
inkjet | zondag 11 juni 2017 @ 10:10 | |
Grappig dat ze dat opnemen, het heeft weinig nut voor wetenschappelijk doel lijkt me. Overigens was die ballon niet lang nadat het vliegtuig passeerde op dezelfde hoogte... | ||
NewHorizon | zondag 11 juni 2017 @ 10:58 | |
Weerballonnen blijven een vreemd fenomeen qua regelgeving inderdaad. Al kan ik me geen incidenten voor de geest halen.. | ||
Iemand91 | zondag 11 juni 2017 @ 15:55 | |
Inderdaad. Dat hoor je overigens niet vaak; het geluid van een airliners in cruise. Video is opgenomen met een el-cheapo GoPro; dus waarom geen geluid opnemen... De ballon steeg met 500ft/min; en de separatie tussen ballon en vliegtuig was 500 feet. | ||
Fred | zondag 11 juni 2017 @ 16:06 | |
Door die toename in directe vluchten wordt het aantal vliegbewegingen op vliegvelden wel steeds groter natuurlijk. Er komt een moment dat airlines wellicht voor bestemmingen die meerdere keren per dag worden aangevlogen er voor moeten kiezen om minder vaak per dag te vliegen, met een groter toestel. En dan is zo'n A380 opeens wel handig natuurlijk. | ||
inkjet | zondag 11 juni 2017 @ 19:38 | |
Ze doen er alles aan om dat te voorkomen. Desnoods openen ze een ander vliegveld om bijvoorbeeld de charters van het hoofdvliegveld weg te krijgen Iets met Lelystad? Luton? Schoenefeld? [ Bericht 11% gewijzigd door inkjet op 11-06-2017 19:43:25 (Typo) ] | ||
Iemand91 | maandag 12 juni 2017 @ 00:02 | |
PH-BFE "City of Melbourne" gaat haar laatste nacht in at home base. Morgen vertrekt ze rond 11:55 uur voorgoed naar haar laatste rustplaats Orlando Melbourne International Airport, Florida. Ze is de 7e 747-400 die de vloot verlaat. Bron. Bron | ||
Captain_Jack_Sparrow | maandag 12 juni 2017 @ 10:51 | |
Door de toename van directe vluchten heb je een afname van het aantal feeders. Het is aannemelijker dat het juist rustiger wordt daardoor. En als luchtvaartmaatschappij lever je extra service als je meerdere vluchten per dag kunt aanbieden. Die A380 gaat wel verdwijnen (good riddance....lelijk hok). | ||
Piles | maandag 12 juni 2017 @ 10:55 | |
Ik hoop dat ie wel een succes wordt, tussen alle eenheidsworst van een 787, 777 en 350. Zeker nu de 747s verdwijnen. | ||
Captain_Jack_Sparrow | maandag 12 juni 2017 @ 11:15 | |
De afgelopen 3 jaar heeft Airbus maar 4 orders erbij gekregen. Er zijn totaal 317 380's geleverd of nog in bestelling. 40% daarvan bij 1 maatschappij: Emirates. Die hebben het nu moeilijk en financiele experts zeggen dat ze de groei die ze hebben gekend nooit meer terugkomt. Maatschappij annuleren bestellingen of schuiven ze voor zich uit. Leasemaatschappijen hebben nog toestellen staan die niemand wil. Tweedehands 380's (o.a. van Malaysian en Singapore) wil niemand hebben. Op dit moment zou Airbus 380's kunnen verkopen boven de kostprijs....als er iemand geinteresseerd zou zijn. De 25 miljard investering die ze hebben gedaan voor de ontwikkeling gaan ze nooit terugverdienen met verkopen van de 380. De kans dat de 380 ooit een succesverhaal wordt is heel klein. Sterker nog, ik denk dat Airbus de stekker er uit trekt voor 2025. | ||
flipsen | maandag 12 juni 2017 @ 12:21 | |
Hier geen eenheidsworsten https://vimeo.com/202534334 | ||
Iemand91 | maandag 12 juni 2017 @ 12:37 | |
En nu aan het taxiën op Schiphol naar 18C (Zwanenburgbaan): https://www.flightradar24.com/KLM9865/db4814b Dag Melbourne. | ||
zlotka | maandag 12 juni 2017 @ 18:32 | |
Is er iemand die mij kan vertellen waarom er vaak vluchten vanaf dezelfde luchthaven naar dezelfde bestemming gaan binnen zeer korte tijd? Het zou toch veel logischer zijn om deze vluchten wat te spreiden? Enkele voorbeelden: BAW12 vertrekt om 23:15 uit SIN en land om 05:50 op LHR BAW16 vertrekt om 22:35 uit SIN en land om 05:05 op LHR KE12 vertrekt om 23:50 uit LAX en land om 05:00 op ICN OZ203 vertrekt om 00:20 uit LAX en land om 05:30 op ICN NH212 vertrekt om 19:00 vanaf LHR en land om 14:40 op HND JL44 vertrekt om 19:15 vanaf LHR en land om 15:00 op HND Bij de laatste 2 snap ik dat de maatschappij er zelf weinig aan kan doen, maar het eerst voorbeeld vind ik wel bijzonder. Een 77W en een A380 binnen een uur? Er zal vast een hele logische verklaring voor zijn | ||
Xetran | maandag 12 juni 2017 @ 18:37 | |
Als ik t zo zie zijn het vrij populaire vluchttijden? Ook als je nog moet overstappen | ||
DeeBee | maandag 12 juni 2017 @ 19:07 | |
En vaak 'logische' aankomst en vertrektijden. Als je 's avonds weggaat uit SIN en 's ochtends in LHR bent kan je op beide locaties wat aan je dag hebben. Zet je die vlucht op een middagvertrek verlies je een dag in Singapore... En kiezen mensen dus voor de concurrent als die wel goede tijden heeft. Een van de redenen waarom lowcost en toeristenverkeer wel wegkomen met debiele vertrek- en aankomsttijden, want die vluchten zijn zo goedkoop dat een deel van de mensen dit prima vindt. Hier in Doha zijn er nu 2 grote en 2 kleine 'banks' elke 24u, waarin dus hele golven aan vliegtuigen vertrekken tegelijk ri. Europa of Azie. | ||
zlotka | maandag 12 juni 2017 @ 19:11 | |
Klinkt logisch allemaal, maar is er dan zoveel capaciteit om een A380 én een 77W binnen een uur te vullen naar LHR? Plus dat er om 23:30 nóg een A380 naar LHR vliegt. Onvoorstelbaar | ||
derLudolf | maandag 12 juni 2017 @ 19:16 | |
Tja je kunt zeggen, die gaan binnen een paar uur, maar je kunt ook zeggen dat er drie per dag zijn | ||
DeeBee | maandag 12 juni 2017 @ 19:19 | |
London is gigantisch en op de superconnector airlines kan je ook verbinden naar gerust meer dan honderd bestemmingen, dus dan lukt het wel om een A380 en 777 te vullen. Vanaf LHR hebben EK en QR ook vluchten 15 mins na elkaar geloof ik, dat is inderdaad vrij bizar, maar als dat populaire vertrektijden zijn is er blijkbaar genoeg vraag! Netwerkplanning is best interessant vanwege deze zaken, al kan je niet altijd zo creatief zijn als je kan willen, o.a. vanwege slotrestricties. Recent heeft Norwegian wel interessante schema's, die vliegen een heleboel bestemmingen bijv. niet dagelijks en daardoor kunnen ze creatieve routes plannen voor hun vliegtuigen en crew. | ||
derLudolf | maandag 12 juni 2017 @ 19:31 | |
Kun je een voorbeeld geven? | ||
zlotka | maandag 12 juni 2017 @ 19:41 | |
Wetende dat het een aantal meer vluchten zijn vond ik het toch bizar Interessant inderdaad. | ||
DeeBee | maandag 12 juni 2017 @ 19:41 | |
Ik zal binnenkort even zien of ik het effect kan laten zien wat ik bedoel als ik wat registraties naloop op Flightradar. Dit plaatje illustreert wat ik bedoel deels: Maar stel dat je bijv. Oakland om de 2 dagen vliegt, zou je het zo kunnen plannen dat je een crew hebt op de aankomende vlucht uit Oslo, die dan hun minimum rest pakken, dan ook weer de vertrekkende vlucht opereren en vervolgens zelfs ook naar een andere Europese bestemming gaan zoals BCN (want ze vliegen niet alle 5 bestemming in bovenstaand kaartje dagelijks). En daarvandaan dan weer shorthaul opereren de dagen erna om terug te komen in Oslo (of BCN - OAK en terug OAK-OSL / OAK-CPH / OAK-ARN ofzo). Misschien niet 'mega' spannend als ik het zo vertel, maar het is interessanter / uitdagender vanuit een wiskundig perspectief bijv. en je hebt dus ook dat kisten veel meer door het netwerk bewegen. In plaats van bijv. EK waarbij ze in principe altijd P2P doen vanaf DXB, terugkomen in de hub en dan weer ergens anders heen gaan. Als je crew ook aanneemt onder dit soort voorwaarden en ze bijv. met een principe van '6 dagen werken, 6 dagen vrij' akkoord zijn, dan kan je veel creatiever plannen dan dat je iedereen altijd weer terug in je hub moet hebben na een paar dagen. Operationeel kan dat ook een voordeel zijn, want een stuk efficienter qua kosten / utilization. Edit: zie bijv. deze kist (zoeken ging snel ), LN-LNE: Na 7 dagen pas weer terug in Oslo. Dat is iets wat je bij andere airlines niet veel ziet (ik daag iemand uit dat in het KL netwerk te vinden bijv., freighters uitgesloten ). En dat is een competitive advantage voor Norwegian en een reden waarom ze misschien wél succesvol kunnen blijven qua lowcost-longhaul. Multi-hub, niet overal klakkeloos dagelijks naar toe plannen en creatiever qua netwerkplanning, fleetplanning en crewplanning. Zouden een hoop legacy carriers nog van kunnen leren. Hoop dat dit genoeg voorbeeld is! [ Bericht 7% gewijzigd door DeeBee op 12-06-2017 20:07:06 ] | ||
derLudolf | maandag 12 juni 2017 @ 23:39 | |
Aha interessant. Waarom voeren ze die vluchten uit vanuit Barcelona? Geen Spaanse maatschappij die dat doet ofzo? En als KLM al zoiets zou willen doen, mag dat wel? Vaak mogen flag carriers toch alleen van/naar hun eigen land vliegen? | ||
Iemand91 | dinsdag 13 juni 2017 @ 00:58 | |
2 types die snel uit het Nederlandse luchtruim zullen verdwijnen: Aankomst in Melbourne: Bron Melbourne heeft meer dan 137.000 vlieguren gemaakt. | ||
flipsen | dinsdag 13 juni 2017 @ 11:33 | |
Oei, dan is ie flink verdwaald | ||
Iemand91 | dinsdag 13 juni 2017 @ 12:50 | |
Eerste Airbus A350-900 voor Delta Airlines; vandaag: 1st Airbus A350 Delta Airlines N501DN by Jujug Spotting, on Flickr Best nice. Zullen we vast ook wel een keer in Amsterdam zien. (Training, substitute o.i.d.) Zonder vals te spelen; spot het Nederlandse toestel : | ||
derLudolf | dinsdag 13 juni 2017 @ 13:00 | |
Ziet er mooi uit! Zullen ze niet best vaak hier te zien zijn? Ze komen nu toch ook regelmatig met 767 deze kant op? | ||
Iemand91 | dinsdag 13 juni 2017 @ 13:16 | |
De A350-900 zal bij Delta eerst de resterende 747-400's vervangen (gestationeerd in Detroit) en zal worden ingezet op de Trans-Pacifische routes, waaronder Los Angeles - Sydney. Amsterdam is natuurlijk wel een flinke hub voor Delta en wie weet komt de A350-900 nog wel eens deze kant op voor trainingsvluchten of substitute. (zoals ook wel eens de 747-400 en 777-200LR deze kant op komt) | ||
derLudolf | dinsdag 13 juni 2017 @ 13:54 | |
Hoe bedoel je eigenlijk trainingsvluchten? Je leert op weg van LA naar Sydney toch net zoveel als naar Amsterdam? | ||
derLudolf | dinsdag 13 juni 2017 @ 13:55 | |
747's van Delta heb ik trouwens best vaak gezien | ||
DeeBee | dinsdag 13 juni 2017 @ 15:30 | |
Daarom is het soms juist handiger korte routes te plannen. Volgens mij een van de redenen waarom AF eerst CDG-BCN ging vliegen met hun 787, zodat er veel cycles en crew konden inwerken. | ||
Iemand91 | dinsdag 13 juni 2017 @ 16:40 | |
KLM's Fokker F70 PH-KZM heeft net een fotovlucht boven - een deel van - Nederland gemaakt: https://www.flightradar24.com/KLM9955/db7e766 | ||
inkjet | woensdag 14 juni 2017 @ 21:13 | |
KLM vllog met de 787 naar het midden oosten om dezelfde reden. Wat kort voor een 787. | ||
DeeBee | woensdag 14 juni 2017 @ 21:58 | |
Dat zijn prima routes voor 787 hoor. Zeker omdat er 787-8's bij maatschappijen zijn zonder crewrest, dus dan wil je niet eens 9+ uur gaan vliegen ermee. En dat hij routes van 15+u kan doen wil niet zeggen dat het alleen maar moet. Vorig weekend DOH-ARN gingen we naar 43000 voet met een 787. Hoogste dat ik gevlogen heb en nog niet vaak meegemaakt dat ze boven FL400 gaan. | ||
inkjet | donderdag 15 juni 2017 @ 17:27 | |
Nee moeten niet maar als je naar de routes kijkt die KLM nu met 787-9's vliegt zijn die gemiddeld duidelijk langer. | ||
Fred | donderdag 15 juni 2017 @ 21:00 | |
Je zou toch zeggen dat zo'n lek opvalt vóór je vertrekt bij de gate... | ||
MaxMark | vrijdag 16 juni 2017 @ 14:09 | |
Go around testflight op Eelde. Mooie livery, eigenlijk wel: | ||
Iemand91 | vrijdag 16 juni 2017 @ 15:15 | |
En zie hier: Let ook op de afgeplakte A380 decals. Gaat om de 4e gebouwde A380 die momenteel op Aéroport de Paris-Le Bourget staat waar volgende week de 52e Paris Air Show zal plaatsvinden. Volgens Reuters zal Airbus daar deze winglets aankondigen. [ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 16-06-2017 15:21:27 ] | ||
Peterselieman | vrijdag 16 juni 2017 @ 17:37 | |
Die lijken me niet 5 meter hoog toch? | ||
derLudolf | vrijdag 16 juni 2017 @ 17:45 | |
Misschien tellen ze dat stukje eronder ook mee? | ||
DaMook | vrijdag 16 juni 2017 @ 18:15 | |
En ik denk dat je je daar heel snel op verkijkt op zo'n foto . | ||
inkjet | vrijdag 16 juni 2017 @ 19:08 | |
Het gerucht gaat dat Emirates wel wat extra toestellen wil afnemen onder bepaalde voorwaarden. Die laatste begin je nu te zien. Ze zijn ongeveer de enige maataschappij die de extra seats weet te vullen. | ||
inkjet | vrijdag 16 juni 2017 @ 19:11 | |
Is dat de PH-MPS iets rechts van het midden voor een gebouw met een blauwe muur? | ||
Iemand91 | vrijdag 16 juni 2017 @ 22:57 | |
De huidige zijn zo'n tweeënhalve meter hoog, zie: En vergelijk dan deze twee foto's: Dit dus. Bingo. | ||
derLudolf | vrijdag 16 juni 2017 @ 23:05 | |
Het lijkt kleiner, maar ik had gekekem naar die raampjes, die zullen 40cm hoog zijn? Dus ik geloofde de 5m wel. | ||
PluggieOD | vrijdag 16 juni 2017 @ 23:44 | |
Ik zou zeggen Lipetsk! | ||
nattermann | vrijdag 16 juni 2017 @ 23:53 | |
Zou ik graag eens naartoe willen. | ||
nattermann | vrijdag 16 juni 2017 @ 23:56 | |
Hier zou ik ook graag heen gaan, voor mij op steenworp afstand maar moet helaas beide dagen de hele dag werken
| ||
PluggieOD | zaterdag 17 juni 2017 @ 00:12 | |
Doe dan. Wat een onzin. Je wilt helemaal niet. Wat een onzin zeg. Toen ik 15 was ging ik met een bus of metro. Kost geen klap. Sterker nog, op mijn 15e regelde ik een bus voor 40 man. Wat een zwets. | ||
PluggieOD | zaterdag 17 juni 2017 @ 00:16 | |
A380s worden uitgefaseerd overigens. | ||
nattermann | zaterdag 17 juni 2017 @ 00:17 | |
Pardon? | ||
PluggieOD | zaterdag 17 juni 2017 @ 00:27 | |
Natteman nat achter oren? Je kan zo naar LBG rijden hoor. Wat een onzin zeg dat je niet zou doen. | ||
Iemand91 | zaterdag 17 juni 2017 @ 00:27 | |
En bij zo'n show horen natuurlijk fijne air-to-air beelden | ||
nattermann | zaterdag 17 juni 2017 @ 00:30 | |
*Mompelt iets over onregelmatige werktijden, thuissituatie etcetera. Je hoeft mij niet bewust te maken van de afstand hoor. | ||
OEM | zaterdag 17 juni 2017 @ 00:35 | |
Met de metro naar Parijs? Of kom je melden dat je op je 15e al een grote jongen was? | ||
nerd4sale | zaterdag 17 juni 2017 @ 12:50 | |
Niet alleen flag carriers. Maar het gaat hier niet om een vlucht naar/van Barcelona, maar om een vlucht van/naar Oslo via Barcelona. Dat mag dan weer wel. Het heeft te maken met de ICAO 9 vrijheden. https://www.icao.int/Pages/freedomsAir.aspx | ||
OEM | zaterdag 17 juni 2017 @ 13:19 | |
Dat is een lijstje met definities. Het heeft te maken met wat er geregeld is in de European Common Aviation Area, in de EU–US Open Skies Agreement en in allerlei afspraken tussen US, EU en overige landen landen onderling. [ Bericht 5% gewijzigd door OEM op 17-06-2017 13:25:25 ] | ||
derLudolf | zaterdag 17 juni 2017 @ 14:17 | |
Huh, als ik kijk naar die vlucht van Barcelona naar LA. De vlucht er voor komt niet uit Oslo, de vlucht er na gaat ook niet naar Barcelona... | ||
OEM | zaterdag 17 juni 2017 @ 14:28 | |
Dit dus. Maar zo'n beetje elke Europese airline kan dit doen. KLM kan dus ook exact hetzelfde doen vanuit Oslo. Oslo-Barcelona valt onder European Common Aviation Agreement Barcelona-US valt onder EU-US Open Skies | ||
Peterselieman | zaterdag 17 juni 2017 @ 18:47 | |
AirAsia X wil in hun nieuwe A330-900 neo's 440 stoelen proppen. Het maximale dat volgens Airbus erin past https://www.upinthesky.nl(...)nzen-op-met-a330neo/ | ||
Iemand91 | zaterdag 17 juni 2017 @ 22:02 | |
KLM Boeing 787-9 nummertje 9 (PH-BHL; -BHJ en -BHK worden overgeslagen) is afgelopen woensdag van de Final Assembly Line gerold: PH-BHJ KLM Royal Dutch Airlines Boeing 787-9 Dreamliner - C/N 38775 / LN 586 by Woodys Aeroimages, on Flickr Verwachte levering staat voor volgende maand. En de volgende 787-9 (PH-BHM) komt er ook al aan: En een paar duidelijkere foto's van de nieuwe wingtip device van de A380. Het formaat lijkt met elke hoek te verschillen. [ Bericht 5% gewijzigd door Iemand91 op 18-06-2017 01:01:43 ] | ||
inkjet | zondag 18 juni 2017 @ 11:27 | |
Dit onderdeel kan zonder meer van elk toestel zijn. Toch knap dat de originele poster weet voor welk toestel het is :-). Op de 787 lijsten zie je wel 'parts arriving' voor dat toestel dus het *kan* wel! | ||
inkjet | zondag 18 juni 2017 @ 11:28 | |
Ik ben benieuwd of deze mods ook op bestaande frames kunnen worden toegepast. Volgens geruchten zou het gaan om een A380 + | ||
OEM | zondag 18 juni 2017 @ 13:31 | |
De originele poster is Matt Cawby. Die gast houdt daar bij wijze van spreken 24/7 bij wat daar allemaal gebeurt. | ||
Iemand91 | zondag 18 juni 2017 @ 14:35 | |
Nee, deze kan niet op bestaande frames worden gemonteerd; alleen nieuwe. De winglet is 4.7 meter hoog; bovendeel is 3.5 meter (bijna 2 volwassen personen) en onderste deel 1.2 meter. De getoonde winglet is overigens een niet functionerende mock-up. | ||
Pino112 | zondag 18 juni 2017 @ 16:36 | |
Daar is ie dan. Meer foto's bij de link | ||
Sunri5e | zondag 18 juni 2017 @ 18:44 | |
Flightradar24 heeft een nieuwe app. De oude is niet meer te downloaden en wordt ook niet meer ge-update. Lekker tegenover je klanten. Ik heb toen der tijd de app gekocht en dan mag je verwachten dat ze die gewoon updaten. Nu moet je de nieuwe app weer opnieuw kopen. Wat een naaistreek. | ||
DaMook | zondag 18 juni 2017 @ 18:55 | |
Als je inlogt krijg je volgens mij gewoon alle oude functionaliteit terug. | ||
DeeBee | zondag 18 juni 2017 @ 19:09 | |
Dat is echt al maanden zo inderdaad en als je een gold account hebt of iets krijg je die functionaliteit gewoon als je inlogt in de app. Flightradar heeft onlangs ook flightdiary.net overgenomen en er my.flightradar24.com van gemaakt. Naar mijn mening de leukste site om je vluchten te tracken, vooral vanwege de stats zoals meest gevlogen vliegtuigtype. 4% fuel savings is wel flink voor de A380, not bad. Al zal het niet genoeg zijn om nu veel maatschappijen over de streep te trekken lijkt mij... | ||
PluggieOD | zondag 18 juni 2017 @ 19:47 | |
1998 belde. A380s gaan er al uit. Dit is moderner, Saratovskaya Oblast: Mei 2017. Eigen foto uiteraard. Jammer dat mijn Astra nog een koelslang mist. Anders zou ik volgend weekend naar LBG rijden. Met 2 wildvreemden van hier. [ Bericht 6% gewijzigd door PluggieOD op 18-06-2017 20:10:36 ] | ||
PluggieOD | zondag 18 juni 2017 @ 20:14 | |
Zoek nog een slang. [ Bericht 37% gewijzigd door PluggieOD op 18-06-2017 22:07:42 ] | ||
PluggieOD | zondag 18 juni 2017 @ 21:49 | |
Ik zou me kapot schamen met die onzin. | ||
OEM | zondag 18 juni 2017 @ 23:24 | |
Weinig kans iid. Moet nog zien of we uberhaupt deze winglets gaan zien. Maar het levert wel kekke filmpjes op, dat dan weer wel: | ||
Peterselieman | maandag 19 juni 2017 @ 12:18 | |
Vandaag heeft Boeing de 737 MAX 10 officieel gelanceerd. De orders voor het toestel stromen binnen en verwacht wordt dat er aan het eind van de week 240 toestellen in bestelling staan. Hierbij moet wel aangetekend worden dat het deels omzettingen betreft van de al bestelde 737 MAX 8 en 9. | ||
cherrycoke | maandag 19 juni 2017 @ 13:41 | |
goedenmiddag, sorry mag mijn arm bij jou op schoot en mijn ene been moet over jou schouder heen anders gaat het niet, duurt de vlucht 12 uur? oke! ik ga mijn eigen keel doorsnijden. | ||
inkjet | maandag 19 juni 2017 @ 18:07 | |
Met 230 man ook best proppen, net als die A330-900 met 440 passagiers... | ||
Iemand91 | dinsdag 20 juni 2017 @ 15:03 | |
KLM Cityhopper bestelt nog twee E190 toestellen
| ||
inkjet | dinsdag 20 juni 2017 @ 17:44 | |
Interessant is dat KLM-C niet negen maar acht E175's heeft. Of zouden ze de EXO al meetellen Waarschijnlijk gaan deze twee weer van de opties af, die werden genomen toen ook 2 E190's en 15 E175's werden besteld. Eerder werden twee opties op E175's in bestellingen omgezet. Ik ben benieuwd of er ook E195's van het nieuwe type komen. [ Bericht 22% gewijzigd door inkjet op 20-06-2017 20:50:16 (opties.) ] | ||
PluggieOD | dinsdag 20 juni 2017 @ 21:50 | |
Net op EHEH: Ik mag totaal niet rijden met dat ding, magoed. Voor de Toyota mannen vanavond, vet: | ||
PluggieOD | dinsdag 20 juni 2017 @ 21:52 | |
2e deze week, en nummer 406. | ||
Iemand91 | zaterdag 24 juni 2017 @ 11:25 | |
Tada: 4X-EDA El Al Israel Airlines Boeing 787-9 Dreamliner - C/N 63548 / LN 590 by Woodys Aeroimages, on Flickr Gisteren de Final Assembly Line opgerold. Op de voorgrond overigens de eerste 787 voor El Al. Komt misschien ook wel eens naar Amsterdam in de toekomst. 4X-EDA El Al Israel Airlines Boeing 787-9 Dreamliner - C/N 63548 / LN 590 by Woodys Aeroimages, on Flickr | ||
Iemand91 | zaterdag 24 juni 2017 @ 12:11 | |
Premier India Narendra Modi naar Den HaagHij vliegt eerst naar Portugal en daarna door naar de VS. Vanuit de VS vliegt hij naar Nederland. Hij is op dit moment onderweg met Air India One 747-400 VT-EVA naar Portugal: https://www.flightradar24.com/AIC1/dd7c784 Grote kans dat deze 747 dus ook naar Schiphol komt: ORY | VT-EVA | Air India One by Olivier Mouhot, on Flickr | ||
Iemand91 | zaterdag 24 juni 2017 @ 15:10 | |
Een trieste dag gisteren in Seattle. HL7644, de 10e en laatste 747-8i voor Korean Airlines maakte gisteren haar eerste vlucht: Zoals het er nu uitziet is dit de laatst gebouwde passagiers 747-8 en daarmee ook de allerlaatste passagiers-747. Officieel gezien heeft Boeing nog 5 openstaande 747-8i orders; deze van Korean Airlines, 3 van Transaero Airlines en in maart dit jaar heeft een nog onbekende klant een order geplaatst voor de 747-8i. Van de 3 Transaero orders zijn 2 gebouwd voordat die maatschappij failliet ging; deze twee staan sinds februari opgeslagen in Victorville; hun toekomst is onbekend. De onbekende klant van de 747-8i is meest waarschijnlijk een VIP/BBJ. Afgelopen dinsdag heeft Boeing op de Paris Air Show voor het eerst ronduit toegeven dat ook zij geen toekomst meer zien voor de 747-8i. (en tevens ook niet voor de A380). Voor het eerst heeft Boeing de categorie 'Large widebody" uit hun jaarlijkse 20 year forecast gehaald: (deze was van vorige jaar) We kunnen dus helaas met grote zekerheid zeggen dat de allerlaatste passagiers 747 is gebouwd. Deze Korean 747 maakte gisteren dus haar eerste vlucht; 48 jaar, 4 maanden en 14 dagen na de allereerste 747 op 9 februari 1969 het luchtruim koos. De toekomst voor de 747 zit nu dus puur als vrachttoestel en BBJ. Met de open orders van UPS en AirBridgeCargo kan de productie momenteel nog erg langzaam doorgaan; Boeing denkt in de toekomst nog meer 747-8F toestellen te verkopen die o.a. 747-400F's moeten gaan vervangen. En daarnaast nog een tweetal toestellen die de Boeing VC-25's moeten gaan vervangen. [ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 24-06-2017 16:01:09 ] | ||
flipsen | zaterdag 24 juni 2017 @ 16:17 | |
Wie is de grootste afnemer van de 747-8i eigenlijk? Lufthansa? Die heeft er wel een paar, maar verder? | ||
Peterselieman | zaterdag 24 juni 2017 @ 16:21 | |
Die heeft er 19, dan heb je Korean Air en voor de rest met name freighters. Cathay heeft 14 voor vracht, net als UPS en Cargolux | ||
Captain_Jack_Sparrow | maandag 26 juni 2017 @ 15:44 | |
Dit. | ||
NewHorizon | maandag 26 juni 2017 @ 15:46 | |
Dit zie je ook niet elke dag | ||
Surveillance-Fiets | maandag 26 juni 2017 @ 15:59 | |
Ff in de achteruit | ||
ShaoliN | maandag 26 juni 2017 @ 17:30 | |
Mooi zo'n 757 met Winglets | ||
DaMook | maandag 26 juni 2017 @ 18:05 | |
Vet filmpje, en idd apart om de achteruit te gebruiken . | ||
vipergts | maandag 26 juni 2017 @ 18:34 | |
Dat TUI knipoogje maakt het wel af | ||
Fred | maandag 26 juni 2017 @ 22:16 | |
Gevalletje verkeerd ingeschatte exit? | ||
Iemand91 | dinsdag 27 juni 2017 @ 00:32 | |
Aankomst van VT-EVA staat gepland voor 10:25 uur. Vertrek om 19:20 uur. | ||
NewHorizon | dinsdag 27 juni 2017 @ 00:34 | |
Er moet daar gebacktracked worden (geen taxiways parallel aan de runway), en lijkt inderdaad erop dat ze of de 180 graden bocht verkeerd hebben ingeschat, of het turningpad voorbij gegaan zijn. Is niet echt te zien op het filmpje. Vreemder is dat ze vervolgens hun reverse thrust gebruiken om achteruit te rijden, wat helemaal niet mag met een 757 | ||
leolinedance | dinsdag 27 juni 2017 @ 00:40 | |
vet | ||
Iemand91 | dinsdag 27 juni 2017 @ 00:49 | |
FR24 heeft wat trackingfoutjes; maar het is wel te zien dat ze de afslag gemist hebben. https://www.flightradar24.com/data/flights/by7534/#dc0686c Jawel. | ||
flipsen | dinsdag 27 juni 2017 @ 02:57 | |
In before wellus/nietus Staat me een Air Crash Investigation aflevering bij dat ze ook de reverse thrust gebruikten om van de gate weg te taxiën ofzo en dat dat later toch een belangrijke rol heeft gespeeld in de crash. Weet alleen niet meer welke crash dat was en geen zin om te googlen | ||
Woods | dinsdag 27 juni 2017 @ 06:18 | |
Deze? https://en.wikipedia.org/wiki/Lauda_Air_Flight_004?wprov=sfla1 | ||
NewHorizon | dinsdag 27 juni 2017 @ 10:43 | |
Het ligt zo te zien aan de gebruikte motoren, mea culpa | ||
NewHorizon | dinsdag 27 juni 2017 @ 10:46 | |
Overigens is dat niet echt een haalbare afslag, zeker als je richting het noorden landt. Lijkt me dat een 757 daar gewoon zal backtracken. | ||
flipsen | dinsdag 27 juni 2017 @ 13:24 | |
nope, was op de grond | ||
Karstman | dinsdag 27 juni 2017 @ 13:43 | |
Oh nice, die heb ik zien vliegen vanochtend. Zat aan het Valkenburgse meer bij een bijeenkomst buiten toen hij langs kwam bulderen en ik herkende het kleurenschema niet maar het was deze dame dus | ||
Iemand91 | dinsdag 27 juni 2017 @ 15:15 | |
Een Airbus A380 doet een flypast over de RMS Queen Mary 2 bij Saint-Nazaire afgelopen zondag. De Queen Mary 2 keerde terug naar de plaats waar ze gebouwd is in 2002 ter gelegenheid van The Bridge 2017 die de 100 jaar vriendschap tussen Frankrijk en de VS viert. Momenteel is ze samen met vier Franse reuzen-trimarans onderweg in een race naar New York. In Saint-Nazaire wordt de nose-section van de A380 gebouwd. 25-06-2017 QUEEN MARY 2 + A380 dans le port de St Nazaire by Passeport Canaille, on Flickr bri170625-310 (2) by idecsportsailing, on Flickr The Bridge-Queen Mary 2 (92) by Hervé Menou, on Flickr | ||
flipsen | dinsdag 27 juni 2017 @ 17:37 | |
Mag wat kosten, zo´n marketingshowtje | ||
Sunri5e | dinsdag 27 juni 2017 @ 17:46 | |
| ||
derLudolf | dinsdag 27 juni 2017 @ 17:52 | |
En de ochtendvlucht tussen Eelde en Southend wordt opgeheven, de avondvlucht uitgevoerd door Flybe blijft wel bestaan. https://www.google.nl/amp(...)-en-Eelde-verdwijnen | ||
MaxMark | dinsdag 27 juni 2017 @ 18:50 | |
Het is maar hoe je het brengt, dit klinkt iig veel positiever:
| ||
Kleffe_Dop | dinsdag 27 juni 2017 @ 21:30 | |
Wauw, levert mooie plaatjes op. | ||
LintuxCx | woensdag 28 juni 2017 @ 02:18 | |
"Voor zakelijke reizigers is het vertrek op de ochtend te laat." Voor zakelijke reizigers is Southend ook geen Londen vliegveld dus ach. Blijft verder wel een heerlijke route, mooi naar Nederland toe zonder de Rampstad door te moeten. | ||
Karstman | woensdag 28 juni 2017 @ 09:54 | |
Om vervolgens in de middle of nowhere in noord oost fucking groningen te belanden... | ||
Peterselieman | woensdag 28 juni 2017 @ 10:04 | |
Drenthe | ||
flipsen | woensdag 28 juni 2017 @ 20:04 | |
Maar 2 uur lang? Je zou toch denken dat je die engine uitschakelt en de vibratie dan voorbij is Hoewel ik de kwaliteiten van de captain al niet te hoog inschat als ie de passagiers vraagt om te bidden | ||
NewHorizon | woensdag 28 juni 2017 @ 21:41 | |
Sowieso zou je zeggen dat er daar genoeg velden in de buurt zijn om naar uit te wijken ipv 2 uur te vliegen op 1 motor om terug te keren naar Perth. Maargoed, er speelt er in dit soort gevallen vaak meer dan in eerste instantie duidelijk is. | ||
flipsen | woensdag 28 juni 2017 @ 22:16 | |
Ze vlogen boven de Indische Oceaan toch? | ||
Fred | donderdag 29 juni 2017 @ 08:51 | |
Ziet er niet best uit: Er zat ook niks in de buurt om even te landen: | ||
derLudolf | donderdag 29 juni 2017 @ 09:03 | |
Ruimte genoeg in Australië zou je zeggen Maar als dat op kruishoogte is gebeurd was het denk ik ook geen vogel oid maar is het "gewoon" afgebroken? | ||
flipsen | donderdag 29 juni 2017 @ 12:49 | |
Zat daar gisteravond nog even over na te denken. Als je de motor uitschakelt, blijven die bladen dan wel draaien door de luchtstroom? Dat zou het blijven schudden verklaren natuurlijk. Of gaat de motor "op slot", soort vaanstand | ||
LintuxCx | donderdag 29 juni 2017 @ 14:52 | |
Zuid-Groningen eerder, Drenthe om precies te zijn. <30 minuten rijden van grootste deel van mijn familie, ideaal dus. | ||
NewHorizon | donderdag 29 juni 2017 @ 15:16 | |
Die turbine blijft draaien inderdaad. Soms zie je het ook op de luchthaven zelf als het waait. | ||
NewHorizon | donderdag 29 juni 2017 @ 15:37 | |
Nu ben ik niet zo bekend met Australië, liggen daar echt geen velden met toereikende hulpdiensten? In dat geval, I stand corrected | ||
Fred | donderdag 29 juni 2017 @ 16:31 | |
2 regionale vliegvelden en 1 militair vliegveld. De regionale vliegvelden hebben geen toereikende hulpdiensten voor een A330-300 en het ontbreekt ook aan opvangmogelijkheden voor passagiers. En een militair vliegveld heeft natuurlijk weer allerlei andere bezwaren. | ||
Harbal | vrijdag 30 juni 2017 @ 13:05 | |
Die regionale velden hebben waarschijnlijk ook geen trappen om de PAX van boord te laten gaan. laat staan hotels, douaniers, hulpdiensten, parking, maintenance, een kraan voor engine swap, etc etc. Daarnaast is een A330 gecertificeerd om een paar uur door te vliegen op 1 motor. | ||
NewHorizon | vrijdag 30 juni 2017 @ 13:17 | |
Dat is dus een beetje het dunne lijntje, het is niet de bedoeling dat je een veld kiest dat veel verder ligt omdat dat commercieel beter uitkomt (engineswap etc). In principe hoor je puur te kijken naar een veld waar je gegeven de condities veilig kunt landen (dus hulpdiensten beschikbaar, baanlengte, weer, etc). Eventuele ETOPS-status doet daar niks aan af, dat is puur een planningverhaal. Op het moment van een engine failure met een twee motorig toestel hoor je uit te wijken naar het dichtstbijzijnde geschikte veld. Laat ik het zo zeggen, als dit je gebeurt boven Europa dan heb je een heel slecht verhaal als je twee uur terugvliegt naar Amsterdam omdat het zo lekker makkelijk en goedkoop is qua maintenance en passagiers. Daarom viel me dit op, maar nogmaals, ben niet zo bekend met Australie en de velden aldaar, dus wellicht heb ik voor mijn beurt gesproken en was Perth gewoon het dichtstbijzijnde geschikte veld. | ||
derLudolf | vrijdag 30 juni 2017 @ 13:21 | |
In West Europa heb je zeker elke 45 minuten wel een veld geschikt voor een formaatje A330 volgens mij. Voor een A320 nog minder. | ||
NewHorizon | vrijdag 30 juni 2017 @ 13:34 | |
Jep, vandaar dat ik raar op keek, maar uiteraard is de density van airports veel lager in Australie. Overigens zijn er vaker vluchten uitgeweken naar Learmonth (dat is ongeveer waar die failure begon), maar dat zegt ook niet alles. De crew heeft vast zijn redenen gehad, hoop alleen niet dat ze commercieel waren. We horen het volgend jaar wel weer | ||
Iemand91 | vrijdag 30 juni 2017 @ 15:47 | |
Het lijkt erop dat de eerste Airbus A380 uitfasering een feit is. 9V-SKA van Singapore Airlines heeft zondag op maandag 10-11 juni haar laatste vlucht gevlogen voor de maatschappij van London Heathrow naar Singapore als SQ317. Dit toestel maakte op 25 oktober 2007 de eerst commerciële A380 vlucht als SQ380 van Singapore naar Sydney met 450 passagiers aan boord. Die betaalden tussen de $560 en $100.380 voor de tickets die de maatschappij op Ebay verkocht. Het hiermee opgehaalde bedrag van tegen de $1.3 miljoen ging naar het goede doel. Het toestel is een van de 5 A380's die Singapore van de hand zal doen en zal vervangen door 5 nieuwe A380's. Hier het toestel bij aankomst in Sydney op 25 oktober 2007: | ||
derLudolf | vrijdag 30 juni 2017 @ 15:58 | |
Die nieuwe A380 dan, met die enorme winglets? Maar deze vervanging betekend niet dat ze niets meer in de A380 zien. Of was het oorspronkelijke plan een grotere vloot? | ||
Iemand91 | vrijdag 30 juni 2017 @ 16:21 | |
Nee, alle 5 nieuwe toestellen zijn al (deels) gebouwd en die winglets zijn nog nauwelijks meer dan een testcase dus dat duurt nog wel even voordat we die in gebruik zien. Daarnaast is die (voorlopig?) alleen bedoelt voor nieuwe toestellen (geen retrofit) dus die zullen we dan ook niet (later) gaan zien op de Singapore A380's. Nee, het is puur ter vervanging van de oudste A380's die een van de oudste A380's van de productie zijn; met andere woorden zwaarder en inefficiënter als de toestellen die nu van de lijn rollen. Hetzelfde gaat Emirates straks doen; ook oude A380's uitfaseren en vervangen door nieuwe. Heb het hier al vaker gezegd; maar de toestellen die nu van de productielijn rollen halen die leeftijden en vlieguren niet die bijvoorbeeld de KLM en Lufthansa 747-400's halen. | ||
Fred | vrijdag 30 juni 2017 @ 18:10 | |
Worden de uitgefaseerde toestellen nog doorverkocht? Of krijgen ze een enkeltje woestijn? | ||
flipsen | vrijdag 30 juni 2017 @ 18:15 | |
Tis dat ik geen plek in mijn achtertuin heb | ||
Iemand91 | vrijdag 30 juni 2017 @ 18:27 | |
Dat is dus de grote vraag. Deze van Singapore gaan in ieder geval eerst terug naar de leasemaatschappij. | ||
Fred | zondag 2 juli 2017 @ 13:15 | |
Hier wordt je ook niet vrolijk van op zondagochtend | ||
flipsen | zondag 2 juli 2017 @ 13:39 | |
Die piloot vond het vast wel phunn | ||
buzz1291 | zondag 2 juli 2017 @ 13:44 | |
Ik zou het erg PHUCK vinden. | ||
bluemoon23 | zondag 2 juli 2017 @ 13:59 | |
Ach Gouda......... | ||
OEM | zondag 2 juli 2017 @ 14:51 | |
En dan ook nog Korte Akkeren... daar hoeft niemand medelijden mee te hebben. | ||
Fred | zondag 2 juli 2017 @ 17:41 | |
Hoewel de zomervakantie voor veel mensen nog moet beginnen, is inmiddels duidelijk dat met ingang van het winterseizoen TUI fly naar minder long haul bestemmingen gaat vliegen. Eerder werd al bekend dat Sint Maarten van de kaart verdwijnt bij TUI, ten gunste van meer non-stop retourtjes naar Curaçao. Deze week is ook bekend geworden dat Puerto Plata niet meer bediend zal worden. De route AMS-POP-PUJ-AMS zal vervangen worden door een extra rotatie AMS-PUJ-MBJ-AMS. Hiermee vervalt niet alleen de mogelijkheid om non-stop op en neer naar Punta Cana te vliegen (de terugweg gaat nu immers altijd via Montego Bay in Jamaica), ook komt hiermee een van de oudste ongewijzigde vluchten van Arke/Arkefly/TUI/TUI fly te vervallen. Wanneer de eerste vlucht heeft plaats gevonden heb ik niet kunnen terug vinden, maar dit was in al in de tijd van Air Holland, toen ook al met hetzelfde vluchtnummer (341). Een echte verrassing is het niet. Het toerisme is in deze regio van de Domincaanse Republiek al langer een teruglopende zaak. De prijzen liggen hier echter een stuk lager dan het drukkere Punta Cana, maar veel toeristen ervaren het er toch wel als "erg rustig" en "vergande glorie". Wat ook goed te zien is in het seizoen van "Wie is de Mol" die een paar jaar terug gedeeltelijk in deze streek is opgenomen. Ik heb zelf in het afgelopen jaar ook twee keer op het vliegveld van Puerto Plata gestaan en de lokale autoriteiten probeerden op allerlei manieren nog wat geld te verdienen. Tijdens de tussenstop mocht iedereen in het verleden aan boord blijven. Sinds vorig jaar moest iedereen van boord, in de hoop dat er nog wat geshopt zou worden in de tax free shops. Helaas heeft men er niet aan gedacht dat de verplichte security check van passagiers zo lang duurt dat iedereen gelijk weer aan boord moet. Ook de zelf uitgevoerde vlucht naar Paramaribo verdwijnt na het zomerseizoen weer. In eerste instantie was het mogelijk om deze vlucht ook in het winterseizoen te boeken, maar dat is nu ook niet meer mogelijk. | ||
Iemand91 | maandag 3 juli 2017 @ 00:36 | |
Vandaag gisteren kwam deze 46 jaar oude Boeing 727 naar Schiphol. Komt morgen weer. | ||
El_Grando101 | maandag 3 juli 2017 @ 20:05 | |
Mooi D.. B. Cooper kistje. | ||
derLudolf | maandag 3 juli 2017 @ 20:07 | |
Onlangs ook op Eelde. Of heeft dat hier ook al gestaan? | ||
Iemand91 | maandag 3 juli 2017 @ 20:55 | |
| ||
Iemand91 | maandag 3 juli 2017 @ 23:52 | |
Ik weet niet waarom ik hier zo hard om moest grinniken... | ||
kikoooooo | woensdag 5 juli 2017 @ 12:58 | |
Iemand enig idee wat dat gestunt was met een remote straaljager rondom Schiphol vanochtend? Loopings in de aanvliegroute van de Polderbaan. Heel goed te zien vanuit Beverwijk | ||
biertapper | donderdag 6 juli 2017 @ 11:14 | |
NewHorizon | donderdag 6 juli 2017 @ 11:46 | |
Haha, welkom in Nederland regeltjesland, meneer O'Leary | ||
Peterselieman | donderdag 6 juli 2017 @ 11:51 | |
Ryanair klinkt hier als een kind dat zijn zin niet krijgt. Tsja, dat gebeurt zo nu en dan | ||
Karstman | donderdag 6 juli 2017 @ 12:18 | |
Slecht geschreven en/of vertaald ook. En wilt... serieus welke mongool heeft dit geschreven... | ||
Nymphetic13 | vrijdag 7 juli 2017 @ 00:31 | |
Ben ik het niet mee eens. Er zijn sowieso meerdere redenen om terug te gaan naar je thuisbasis of naar je vertrekveld. Sowieso makkelijker om pax om te boeken, maintenance etc. Maar vergeet ook niet dat een A330 of B777 of welk toestel dan ook op een vlucht van 8 a 10 uur vaak te zwaar is om te landen. Dus moet er sowieso gehold worden voor 2 uur, of je vliegt terug. Daarnaast zijn veel maatschappijen op dit soort routes ETOPS180 of hoger gecertificeerd. Er zijn zelfs al maatschappijen die 330 of 370 minuten ETOPS hebben op een TWIN! Ook maatschappijen als KLM en Lufthansa doen het op deze manier... | ||
NewHorizon | vrijdag 7 juli 2017 @ 02:22 | |
Dat was mijn punt, nearest suitable op zo een moment relateert aan veiligheid, niet aan wat voor jou als maatschappij beter uit komt op dat moment qua kosten en maintenance enzo. ETOPS heeft hier verder niet zoveel mee te maken. ETOPS is puur planningswise. In de uitvoerfase dien je in zo een geval uit te wijken naar de nearest suitable airport. Dat hoeft dus niet per se een van je ETOPS alternates uit de planningsfase te zijn! Verder ben ik vrij bekend met hoe KLM het doet, en die gaan niet 3 uur vliegen naar een ETOPS alternate terwijl er dichterbij ook bruikbare velden zijn . | ||
flipsen | vrijdag 7 juli 2017 @ 04:47 | |
Bewijs willen we zien! Doe eens een leuke foto vanuit de cockpit met dit fourm op je iPad ofzo | ||
derLudolf | vrijdag 7 juli 2017 @ 06:09 | |
Straks vliegen vanaf DUS, ik hoop dat 2:15 van te voren aanwezig vroeg genoeg is. Had geen rekening gehouden met de G7 die vandaag begint. | ||
JDude | vrijdag 7 juli 2017 @ 07:07 | |
Google Translate. | ||
NewHorizon | vrijdag 7 juli 2017 @ 10:46 | |
Als je ff tot het weekend hebt | ||
flipsen | vrijdag 7 juli 2017 @ 20:30 | |
Grrrr, KLM waar ben je mee bezig?!? Nu kan je zelfs geen stoel meer gratis kiezen op intercontinentale vluchten?!?? Of je even EUR 20 pp per leg wil aftikken, wat een paupermaatschappij is dat geworden zeg | ||
NewHorizon | vrijdag 7 juli 2017 @ 20:36 | |
30 uur van tevoren kan het nog wel gratis overigens. | ||
flipsen | vrijdag 7 juli 2017 @ 20:40 | |
Ja, maar dan is je keuze wel aanzienlijk minder natuurlijk. Dus pushen ze je om nog effe extra te lappen. Zet de vlucht gewoon EUR 20 duurder op je site en klaar, maar neeeeee... En dan ook nog de 3-4-3 tegenwoordig in de 777. Heeft de grote baas zelf wel eens 12 uur in zo´n economy stoel gezeten voordat ie de 3-4-3 er doorheen drukte vraag ik me wel eens af. On the bright side: ik hoorde van klanten dat ze in een Dreamliner hadden gezeten bij AirEuropa, wist niet eens dat ze die (al) hadden. Klanten waren erg blij | ||
NewHorizon | vrijdag 7 juli 2017 @ 20:46 | |
De beweegreden is niet zozeer meer geld verdienen aan mensen zoals jij die vroeg een stoel willen kiezen, maar meer het verder promoten van Flying Blue voor de vaste clientèle (silver+ heeft wel al eerder gratis keuze) en zorgen dat ook laatboekende gezinnen etc nog stoelkeuze bij elkaar hebben. Maargoed, ik snap dat jij daar nu weinig aan hebt uiteraard... En longhaul economy is inderdaad geen pretje. | ||
OEM | vrijdag 7 juli 2017 @ 20:51 | |
Als de landingsbaan lang genoeg is, kun je prima landen. http://www.boeing.com/com(...)07/article_03_1.html | ||
DaMook | vrijdag 7 juli 2017 @ 23:06 | |
Ik heb alleen nog maar ryanair gevlogen en ik betaal altijd bij voor een stoel aan het raam, vind ik het geld wel waard. En ook voor priority boarding en fast track bij de security. Het is maar waar je prioriteiten liggen in mijn ogen. Zeker bij ryanair, priority weet je zeker dat je koffer in de cabine kan, scheelt veel tijd als je alleen handbagage hebt en raam vind ik gewoon het prettigste. Fast track bij de security is gewoon leuk dat het soms kan, al heb je er soms niets aan qua tijd . | ||
Iemand91 | vrijdag 7 juli 2017 @ 23:10 | |
Deze dame komt morgen naar Schiphol: Komt morgen rond 17:15 uur aan vanuit Hamburg. Minister-president Phuc van Vietnam komt naar Nederland. | ||
flipsen | zaterdag 8 juli 2017 @ 00:17 | |
Tis niet voor mezelf, tis voor klanten En die hebben wel een FB kaart zag ik, weet alleen niet of ze al silver+ hebben, zal ik nog even navragen! | ||
derLudolf | zaterdag 8 juli 2017 @ 08:23 | |
Ik vloog gister vanaf DUS naar FCO. Hadden behoorlijk wat vertraging, kon de piloot niet goed verstaan/begrijpen. Iets met cold slots? Heeft dat te maken met dat ze budgetmaatschappij zijn en zodoende veel ruimere slots inkopen (lees:vliegveld kan ze inplannen wanneer dat ze het beste uitkomt)? Of was er misschien eea probleem wat eerst verholpen moest worden waardoor ze een cold slot kregen omdat hun normale tijd al was geweest? | ||
NewHorizon | zaterdag 8 juli 2017 @ 13:23 | |
Bij deze, vanuit het kantoortje | ||
flipsen | zaterdag 8 juli 2017 @ 14:58 | |
| ||
Pino112 | zaterdag 8 juli 2017 @ 15:01 | |
Cool | ||
zlotka | zaterdag 8 juli 2017 @ 17:15 | |
Waar gaat de reis naartoe dit maal? | ||
Iemand91 | zaterdag 8 juli 2017 @ 19:40 | |
Ik doe een kleine gok; deze foto op een route naar/van Noord/Zuid-Amerika? | ||
OEM | zaterdag 8 juli 2017 @ 19:44 | |
Zuid-Amerika misschien bij de delivery vlucht, maar ik denk niet dat Cityhopper met Embraers zulke routes vliegt (we kijken door het rechterzijraam van een ERJ 170 of 190) | ||
NewHorizon | zaterdag 8 juli 2017 @ 19:55 | |
Heel scherp | ||
Iemand91 | zaterdag 8 juli 2017 @ 19:58 | |
Had niet echt op cockpit/interieur gelet, dan had ik dat inderdaad gezien. Ik dacht dat je 777 vloog? | ||
NewHorizon | zaterdag 8 juli 2017 @ 20:03 | |
Deed ik ook zeker, tot niet zo lang geleden . Beetje kenner kan dan ook al redelijk uitvogelen welke functies dat waren, dus zal om een beetje anonimiteit te waarborgen niet al te veel op gevlogen routes ingaan Maar de foto is ergens boven Scandinavië gemaakt. | ||
flipsen | zaterdag 8 juli 2017 @ 20:11 | |
Wow... je hebt kenners en je hebt kenners | ||
inkjet | zaterdag 8 juli 2017 @ 20:25 | |
Toch heeft hij over Lelystad wel een puntje. Met zo weinig vluchten per dag waarvan hij maar een deel krijgt kan het gewoon niet uit om er personeel te stationeren. Natuurlijk geldt dat voor anderen ook maar dat doet daar niets aan af. | ||
Shivo | zaterdag 8 juli 2017 @ 21:57 | |
Moeten jullie ook lappen voor de onboard wifi | ||
derLudolf | zaterdag 8 juli 2017 @ 22:20 | |
Als je het in een spoiler zet kunnen alleen ingelogde mensen het lezen en is het via Google niet te vinden
| ||
buzz1291 | zaterdag 8 juli 2017 @ 22:54 | |
EMIRATES precies hetzelfde. 25 euro per leg. En dat is voor een privé trip naar BKK dus gewoon 100 euro meer. | ||
Iemand91 | zondag 9 juli 2017 @ 00:25 | |
Slecht weer bij New York. Ritje van 3 uur over de luchthaven en dan weer terug: | ||
NewHorizon | zondag 9 juli 2017 @ 00:50 | |
Achja, wellicht vermakelijker dan in de terminal zitten wachten | ||
NewHorizon | zondag 9 juli 2017 @ 00:53 | |
Die mogen (en kunnen door shielding en onbeschikbaarheid) we niet eens gebruiken in de cockpit. Had de forumpagina al op de grond klaargezet in de browser | ||
derLudolf | zondag 9 juli 2017 @ 01:16 | |
Slecht weer of iets anders? http://nu.nl/dieren/48261(...)thaven-new-york.html | ||
flipsen | zondag 9 juli 2017 @ 03:02 | |
Je was me voor, las het net op de frontpage. Nooit geweten dat je voor broedende schildpadden helemaal niet naar Costa Rica hoeft, kan gewoon in NewYork | ||
inkjet | zondag 9 juli 2017 @ 12:11 | |
Pff tegen die tijd heb je te weinig brandstof over als je er geen rekening mee gehouden hebt. | ||
Gitarist | maandag 10 juli 2017 @ 14:48 | |
Ja, dit vind ik ook jammer. Maar ik had het "geluk" dat ik m'n stoelkeuze voor m'n aankomende retourvlucht AMS-ORD met m'n gespaarde Flying Blue miles kon betalen, dus voel ik het niet zo in m'n portemonnee. Maar idd, wel gek dat je voor iets wat eerst gratis was moet betalen | ||
Surveillance-Fiets | maandag 10 juli 2017 @ 15:55 | |
Dan wacht je toch tot je online kan inchecken. | ||
Fred | maandag 10 juli 2017 @ 18:50 | |
Dan is de keuze natuurlijk een stuk beperkter... | ||
Xtreem | dinsdag 11 juli 2017 @ 05:06 | |
Uiteraard... Maar meer keuze heeft waarde waar een deel van de klanten (graag?) voor betaalt... Ik geef KLM groot gelijk | ||
flipsen | dinsdag 11 juli 2017 @ 11:33 | |
Ja, als je bij een RyanAir boekt voor een vluchtje van 1,5 uur misschien. Nu hebben we het over "Nederlands Trots" en over een intercontinentale vlucht van meer dan 12 uur die een iets ander prijskaartje heeft dan een LCC. Ik vind het echt zum kotzen | ||
DaMook | dinsdag 11 juli 2017 @ 12:02 | |
Ik geef ze ook groot gelijk, als je perse aan het raam of gangpad wil zitten dan kun je daarvoor kiezen door te betalen, maakt het je niet uit dan doe je dat niet. Zo heeft iedereen wanneer ze ook boeken de keuze en niet alleen de mensen die heel vroeg boeken. | ||
DaMook | dinsdag 11 juli 2017 @ 12:04 | |
Op zulke lange vluchten vind ik het wel 20 euro waard om een stoel te kiezen die ik wil. Nog veel meer zelfs dan bij korte ryanair vluchten. Anderhalf uur op een middenstoel zitten lukt nog wel, maar 12 uur dan kies ik liever een raamstoel. | ||
Fred | dinsdag 11 juli 2017 @ 13:44 | |
Vanaf donderdag stakingen bij HOP!. Driemaal raden wie er donderdag met een door HOP! uitgevoerde Air France vlucht mee wil... | ||
derLudolf | dinsdag 11 juli 2017 @ 13:44 | |
nou voor mij is dat gewoon fysiek onmogelijk [ Bericht 0% gewijzigd door derLudolf op 11-07-2017 14:48:09 ] | ||
Iemand91 | dinsdag 11 juli 2017 @ 21:10 | |
Air Canada A320 vanuit Toronto land bijna op de taxibaan i.p.v. landingsbaan op San Francisco: Incident: Canada A320 at San Francisco on Jul 7th 2017, lined up with taxiway for landing Hier staat het ATC verkeer. Playback is een b*tch op FR24, maar dit was dus de situatie: (FR24 gaat hier dus de mist in; de Air Canada toestel ging dus recht over die 4 toestellen op de taxibaan heen) | ||
PluggieOD | dinsdag 11 juli 2017 @ 21:16 | |
Tu-95MSM 20/1 red. De gemodernificeerde Tu-95MS-16s kunnen de nieuwe KH-101s niet meer intern dragen. Fotooke uit mei op Engels. | ||
NewHorizon | dinsdag 11 juli 2017 @ 21:40 | |
Pijnlijk moment voor de betrokkenen, maar gelukkig geen brokken | ||
inkjet | dinsdag 11 juli 2017 @ 22:11 | |
Oei oei. Gelukkig zag de crew de lichten van de toestellen wel, al zagen ze de rest behoorlijk verkeerd. Maar goed, eerst het onderzoek maar eens afwachten. | ||
Iemand91 | dinsdag 11 juli 2017 @ 23:49 | |
Aww, Boeing heeft aan mijn verjaardag gedacht. Strikje hoeft er niet om hoor.
| ||
flipsen | dinsdag 11 juli 2017 @ 23:57 | |
Van harte Iemand91 We hebben met alle lurkers hier wat geld bij elkaar gesprokkeld. Je zal wel even bezig zijn met uitpakken | ||
Peterselieman | woensdag 12 juli 2017 @ 00:28 | |
Gefeliciteerd pff ja. Het heeft ons nogal wat moeite gekost om dit kleine ding in te pakken. Spartelde nogal tegen namelijk We waren te moe om er ook nog een strikje om te doen | ||
Captain_Jack_Sparrow | woensdag 12 juli 2017 @ 05:27 | |
I don't mind. https://www.luchtvaartnie(...)-schrappen-van-banen | ||
NewHorizon | woensdag 12 juli 2017 @ 05:43 | |
Van harte | ||
inkjet | woensdag 12 juli 2017 @ 09:00 | |
Gefeliciteerd! Ben je nu 26 of slaat die '91 ergens anders op | ||
Blistering | woensdag 12 juli 2017 @ 09:10 | |
Gefeliciteerd! | ||
Surveillance-Fiets | woensdag 12 juli 2017 @ 09:24 | |
Een landing op zicht dus ipv ILS | ||
derLudolf | woensdag 12 juli 2017 @ 09:48 | |
Gefeliciteerd | ||
Karstman | woensdag 12 juli 2017 @ 09:59 | |
Iemand gefeliciteerd! | ||
Fred | woensdag 12 juli 2017 @ 11:18 | |
Gefeliciteerd! Ik stelde nog een 787 voor, maar die werd te klein bevonden... Hadden we misschien nog wel tijd gehad voor een strikje | ||
El_Grando101 | woensdag 12 juli 2017 @ 11:20 | |
Iemand gefeliciteerd kerel. | ||
Iemand91 | woensdag 12 juli 2017 @ 12:14 | |
Nou nou, bedankt hoor maar ik ben nog niet jarig; pas eind deze maand. Ja, lekker slecht gekozen username omdat ik toch maar kort op dit forum wou zijn. Nu ben ik (op 3 dagen na) exact 7 jaar verder. De ingepakte 747-8F is overigens een voor UPS en is weer de hangar ingerold voor een press event later deze week: N607UP United Parcel Service (UPS) Boeing 747-8F - C/N 63784 / LN 1542 by Woodys Aeroimages, on Flickr | ||
flipsen | woensdag 12 juli 2017 @ 12:31 | |
Ik had me al verheugd op taart op het uppder deck... Naja, nu snap ik ook dat ze hem weer terugrollen de hangar in | ||
Xtreem | donderdag 13 juli 2017 @ 04:13 | |
Hainan airlines (nou ja, het moeder bedrijf erachter) lijkt in zwaar weer te komen door te aggressieve internationale expansie met riskante financiering. Zou me niet verbazen als de grote baas binnenkort wordt opgepakt.. | ||
Pino112 | donderdag 13 juli 2017 @ 06:52 | |
http://nos.nl/artikel/218(...)op-sint-maarten.html
| ||
Bronson | donderdag 13 juli 2017 @ 07:34 | |
Darwin Award. | ||
Peterselieman | donderdag 13 juli 2017 @ 09:23 | |
in het zelfde stuk staat dat het in 2000 ook al mis was gegaan met een zwaargewonde toerist tot gevolg en dat de waarschuwingsborden volgens het hof niet voldoende waren, omdat het gebied massaal jetblasttoeristen bleef trekken. Sinds die tijd is er weinig veranderd. | ||
LintuxCx | donderdag 13 juli 2017 @ 11:08 | |
"Deze jetblast is krachtig genoeg om badgasten op het strand omver te blazen." Johhh... Dat verwacht je toch niet hè, dat kracht die genoeg is om een vliegtuig van tot een paar 100Mg de lucht in te krijgen ... wellicht ook een volwassen persoon van de grond krijgt. | ||
Peterselieman | donderdag 13 juli 2017 @ 11:13 | |
Een Australische man is wel een echte baas door op een vlucht van Melbourne naar Perth een blikje bier in te checken als bagage. En het kan nog in een geheel aan ook http://www.news.com.au/tr(...)967d2d6b6dbb106502c9 | ||
PluggieOD | donderdag 13 juli 2017 @ 17:40 | |
Takkuh heatwaves! Nou weer terug naar Schiphol en de nieuwe scramble! "Sun shines over Rossija". Lipetsk: Tambov: Michurinsk: Borisoglebsk [ Bericht 1% gewijzigd door PluggieOD op 13-07-2017 18:44:14 ] | ||
DaMook | donderdag 13 juli 2017 @ 23:41 | |
Geniaal . | ||
Iemand91 | vrijdag 14 juli 2017 @ 16:29 | |
Enigszins positief nieuws voor mensen als ik: BOEING 747'S KLM CARGO GAAN NOG ZEKER VIJFTIEN JAAR MEE Weet ik zelf ook wel, maar toch enigszins hoopvol dat vooralsnog blijkbaar geen plannen zijn om ook deze uit de vloot te halen. (Wat gezien de geschiedenis bij KLM niet geheel ondenkbaar lijkt) | ||
Iemand91 | vrijdag 14 juli 2017 @ 22:07 | |
Een van de 2 overgebleven Lockheed L-1011 TriStars hing net in de lucht. https://www.flightradar24.com/N910TE/e17891d Was een eenmalige ferry flight van Tucson naar Kansas City waar het naar het STEM (Science, Engineering, Math, and Technology) Education zou gaan. Echter is het toestel terug gekeerd, schijnbaar is een van de motoren uitgevallen. Vloog ooit rond voor het Flying Hospital Organisation en heeft sindsdien 15 jaar stil gestaan op Tucson. | ||
flipsen | vrijdag 14 juli 2017 @ 22:30 | |
Iemand91 | zaterdag 15 juli 2017 @ 00:21 | |
I'm just going to leave this here: klik om te spelen Oudje, maar blijft geweldig. | ||
PluggieOD | zaterdag 15 juli 2017 @ 00:27 | |
Dat kan veel lager: | ||
Peterselieman | zaterdag 15 juli 2017 @ 20:59 | |
Een medewerker van Hohhot Baita International Airport in China heeft per ongeluk een blok dat een stilstaand vliegtuig tegenhield weggehaald. Hij was in de veronderstelling dat het vliegtuig spoedig zou vertrekken, maar had het bij het verkeerde vliegtuig gedaan. Het lege vliegtuig reed rustig achteruit richting start/landingsbaan, maar deze werknemer herstelde zijn fout keurig | ||
flipsen | zondag 16 juli 2017 @ 00:41 | |
Veel spinazie gegeten vroeger | ||
Iemand91 | zondag 16 juli 2017 @ 21:38 | |
Alsnog gelukt: https://www.flightradar24.com/data/aircraft/n910te/#e1b2d55 Landing in Kansas City, gelijk ook haar allerlaatste landing: | ||
Kleffe_Dop | zondag 16 juli 2017 @ 22:41 | |
Wellicht een énorme noob vraag, maar hoe kan een piloot gecertificeerd blijven om een L-1011 te vliegen? Het is niet alsof er nog jaarlijks enorme hoeveelheden vlieguren te maken zijn op dat toestel. Of zijn dit soort vluchten uitzonderingen omdat er geen sprake is van betalende civiele passagiers etc etc? | ||
Iemand91 | zondag 16 juli 2017 @ 23:09 | |
Delta Airlines heeft schijnbaar tot 2012 een L-1011 simulator en die is sindsdien verkocht. Mogelijk gebruiken ze die. De gezagvoerder van deze vlucht is schijnbaar ook gezagvoerder op die ene andere actieve L-1011; de Stargazer. De Royal Air Force (RAF) vloog t/m begin 2014 ook nog met de L-1011. Zo heeft KLM ook pas 2 weken geleden definitief afscheid genomen van hun MD-11 simulator. Dus er zal vast nog wel ergens een verdwaalde simulator(s) staan. Verder zijn dit inderdaad ook wel bijzondere vluchten; ze hebben van de FAA een permit gekregen voor deze (ferry) flight. [ Bericht 9% gewijzigd door Iemand91 op 16-07-2017 23:15:07 ] | ||
LintuxCx | maandag 17 juli 2017 @ 10:00 | |
Kan me voorstellen dat je die uitzonderingen zo nu en dan ook echt wel nodig hebt ja. Al was het maar voor testvluchten van modellen waar officieel nog geen typerating voor bestaat ook, bijvoorbeeld, niet? | ||
Iemand91 | maandag 17 juli 2017 @ 10:53 | |
Jep. | ||
Iemand91 | maandag 17 juli 2017 @ 12:25 | |
Precies 3 jaar geleden op dit tijdstip gemaakt... | ||
Fiorano | maandag 17 juli 2017 @ 13:28 | |
Nog mensen hier die Airlines Manager 2 spelen trouwens? | ||
Adrie072 | maandag 17 juli 2017 @ 14:39 | |
Door jou persoonlijk? Gedachten tijdens het maken van de foto en enkele uren daarna, niet te bevatten... | ||
Iemand91 | maandag 17 juli 2017 @ 14:46 | |
Nee | ||
Adrie072 | maandag 17 juli 2017 @ 14:50 | |
Aha, blijft wonderlijk en luguber... | ||
Iemand91 | maandag 17 juli 2017 @ 15:59 | |
Inderdaad. Toevallig heb ik wel TC-MCL vastgelegd op 5 juli 2016. Een half jaar later op 16 januari dit jaar verongelukte deze 747-freighter in Bisjkek, Kirgizië met 39 doden als gevolg (4 crew, 35 mensen op de grond). Misschien was het wel dezelfde crew, who knows. Amsterdam Schiphol Airport - 05-07-2016 by Iemand91, on Flickr Amsterdam Schiphol Airport - 05-07-2016 by Iemand91, on Flickr Amsterdam Schiphol Airport - 05-07-2016 by Iemand91, on Flickr En dan zie je hetzelfde toestel in stukken op de grond. Persoonlijk vind ik dat wel bizarre gedachte. | ||
PluggieOD | dinsdag 18 juli 2017 @ 02:34 | |
Helaas 6 keer zelf gezien. 1 had ik zelf brandgaten in mijn jas met 70 doden. Mijn ma heeft die jas jaren bewaard. 3 in 1 was dat. Ik was 16. "10" ging publiek in, "1" en "2" gingen door de MedDet UH-60A lijn heen. Zag ik mijn eerste schietstoel op Sancicole was die nog eerder aan de grond dan de BA-05. "Mirage Duvivier". Zijn vrouw zat in het publiek. Verder nog een G-91Y 60 Stormo die er wel uitkwam op EHSB, en een S-11.1 die er niet uitkwam in Belgie. [ Bericht 4% gewijzigd door PluggieOD op 18-07-2017 02:39:41 ] | ||
PluggieOD | dinsdag 18 juli 2017 @ 02:43 | |
Oh wacht, Leeuwarden vorig jaar met me pa. Vergeet ik nog. J-3086/PdS. BAM. Dat hadtie nog nooit gezien een echte crash. 7 dus al...... | ||
PluggieOD | dinsdag 18 juli 2017 @ 02:44 | |
Het kwam nu erg dichtbij. | ||
biertapper | dinsdag 18 juli 2017 @ 11:03 | |
Oeps | ||
inkjet | dinsdag 18 juli 2017 @ 18:12 | |
Het is niet de N732MA maar de N734SX. De N732MA staat sinds gisteren op IBZ. | ||
Iemand91 | dinsdag 18 juli 2017 @ 21:07 | |
Azreil “Al” Blackman heeft een jubileum te vieren bij z'n baas; American Airlines. Hij is Aviation Maintenance Technician Crew Chief op JFK airport. Hij werkte gisteren 75 jaar bij AA; hij begon daar op 17 juli 1942. Waar heeft hij zo aan gewerkt in al die jaren? • Consolidated PBY • Sikorsky VS-44 Flying Board • Martin PBM-3 • Consolidated PB4Y3R • Douglas C-54 • Convair 240 • Douglas DC-6 • Douglas DC-7 • Lockheed Electra • Convair 990 • Boeing 707 • Boeing 727 • Boeing 737 • Boeing 747 • Boeing 757 • Boeing 767 • Boeing 777 • McDonnell Douglas MD80 • Airbus 300 • Airbus 321 • Douglas DC-10 • Douglas MD11 En nog meer omdat hij in z'n vrije tijd ook nog oude vliegtuigen restaureert. Een Boeing 777-200ER werd naar hem vernoemt:: En die gaat nu een flyby doen over New York: https://www.flightradar24.com/AAL9492/e240763 | ||
derLudolf | dinsdag 18 juli 2017 @ 21:17 | |
Ik mag hopen dat ze toch goed in de gaten houden of hij niet vergeetachtig gaat worden. | ||
LintuxCx | dinsdag 18 juli 2017 @ 23:00 | |
Grappig hoe de "webcare" lui nog reageren en FR24 de schuld geven. | ||
LintuxCx | dinsdag 18 juli 2017 @ 23:07 | |
Ha, volgens mij was het gisteravond ook al fout.
35425 voet (10.8km) lijkt me onplezierig hoog in een C172. Vlucht van rond de tijd van die tweet heeft mijn loggende radar niet bereikt. | ||
Iemand91 | woensdag 19 juli 2017 @ 00:03 | |
Die kunnen inderdaad nog wel een lesje PR gebruiken. Moet je kijken hoe andere airlines reageren als FR24 over hun heeft en nu TUI... | ||
PluggieOD | woensdag 19 juli 2017 @ 14:04 | |
Weilen prins Bernhard vloog iets meer types. Die klapte ook Dh.82s zo ondersteboven op een patch voor de weddenschap. | ||
Iemand91 | donderdag 20 juli 2017 @ 00:18 | |
Vandaag Gisteren is de 9e Boeing 787-9 aan KLM geleverd. De vorige 787 delivery was alweer 10 maanden geleden. PH-BHL '"Lelie / Lily" is nu onderweg van Paine Field naar Amsterdam: Verwachte aankomst is om 07:40 uur. Nummer tien komt volgende maand. Bij Boeing's delivery center: PH-BHL KLM Royal Dutch Airlines Boeing 787-9 Dreamliner - C/N 38775 / LN 586 Aircraft Name: Lily/Lelie by Woodys Aeroimages, on Flickr | ||
spapaars | donderdag 20 juli 2017 @ 04:28 | |
Xtreem | donderdag 20 juli 2017 @ 04:43 | |
En vanaf nu vliegt KLM alleen nog maar met 787 op China begreep ik - geen 777 of 747 meer... | ||
Iemand91 | donderdag 20 juli 2017 @ 10:30 | |
Je bedoelt dat ze niet meer met 747 naar Mainland China vliegen; dat klopt; dat heb ik een maand geleden hier genoemd: PTA / Algemeen Luchtvaarttopic #38 Wachten op de paspoortcontrole De 777 echter wel; zo vliegt er vandaag nog een 777 naar Beijing en Shanghai en komt er een binnen vanuit Beijing. EDIT: wel steeds meer 787 naar China though: KLM met 787 Dreamliner naar Beijing [ Bericht 5% gewijzigd door Iemand91 op 20-07-2017 15:50:27 ] | ||
Iemand91 | donderdag 20 juli 2017 @ 16:14 | |
Project Boost heeft een naam opgeleverd; Joon. Ik snap weinig van hun nietszeggende promotievideo... ...en nietszeggende press release... | ||
DeeBee | donderdag 20 juli 2017 @ 16:47 | |
Soort van woordspeling op jeune ofzo? Wat een bagger. Dit wordt echt helemaal niks, vanaf het begin aan niet in geloofd... | ||
flipsen | donderdag 20 juli 2017 @ 17:22 | |
Wel een prachtige en fatasievolle livery Ook niemand die van te voren even bedenkt hoe namen in andere (veel gesproken) talen worden uitgesproken... "Goon" is het beste dat ik ervan kan maken in het Spaans. | ||
Fred | donderdag 20 juli 2017 @ 17:51 | |
Volgens mij is het ook niets anders dan een sterfhuisconstructie om van de A340's af te komen. | ||
inkjet | donderdag 20 juli 2017 @ 18:19 | |
Daarvoor zijn er nog niet genoeg beschikbaar. Bovendien is het qua capaciteit een achteruitgang. | ||
inkjet | donderdag 20 juli 2017 @ 18:20 | |
Toch gaan er kennlijk ook A350's voor Joon vliegen. | ||
G-Pier | donderdag 20 juli 2017 @ 18:38 | |
Boost was leuker. Die promovideo moet denk ik jongeren/jongvolwassenen aanspreken van "joe, wij zijn hip. Vlieg met ons." | ||
Iemand91 | donderdag 20 juli 2017 @ 18:50 | |
Heb het cadeaupapier eraf gehaald. Het is de eerste 747-8F voor UPS. Ze hebben een firm order geplaatst voor 14 toestel met opties voor nog eens 14. Boost was de project naam. Joon moet millennials aantrekken met een combinatie van het Engelse June (juni dus) en de dubbele-O trend van bedrijven als Google, Yahoo, Wanadoo en Kelkoo. Dus... Ze zagen dit toestel verderop in Frankrijk staan; ze dachten vast van we maken het ons even makkelijk. Is de paintjob snel gedaan. Allemaal in eigendom (dus geen lease) van Air France. Met de huidige lage olieprijzen prima manier om snel een vloot te creëren. En inderdaad; later worden die vervangen door de A350's. Ben wel benieuwd hoe die verdeling nu wordt van de A350's over de AF/KLM-groep. Is maar net hoe je het bekijkt. | ||
inkjet | donderdag 20 juli 2017 @ 20:10 | |
Ja als de 772's niet vol zitten wordt het anders. Of je gaat vaker vliegen, dan wordt het ook anders. De selectie van toesteltype per vlucht is van veel meer zaken afhankelijk natuurlijk. | ||
Iemand91 | donderdag 20 juli 2017 @ 21:13 | |
Wat ik bedoel te zeggen is dat (bij KLM): - In een 787-9 meer passagiers gaan dan in een 747-combi (die vaak die kant op gaan), maar minder dan in een 777-200ER/-300ER - In een 787-9 meer cargo gaat dat in een 747-full pax en een 777-200ER, maar minder dan een 777-300ER en 747-combi. Dus je kunt niet zonder meer zeggen dat de 787 minder capaciteit biedt. | ||
Iemand91 | donderdag 20 juli 2017 @ 21:16 | |
Vol |