De afgelopen 3 jaar heeft Airbus maar 4 orders erbij gekregen. Er zijn totaal 317 380's geleverd of nog in bestelling. 40% daarvan bij 1 maatschappij: Emirates. Die hebben het nu moeilijk en financiele experts zeggen dat ze de groei die ze hebben gekend nooit meer terugkomt.quote:Op maandag 12 juni 2017 10:55 schreef Piles het volgende:
Ik hoop dat ie wel een succes wordt, tussen alle eenheidsworst van een 787, 777 en 350. Zeker nu de 747s verdwijnen.
En nu aan het taxiën op Schiphol naar 18C (Zwanenburgbaan): https://www.flightradar24.com/KLM9865/db4814bquote:Op maandag 12 juni 2017 00:02 schreef Iemand91 het volgende:
PH-BFE "City of Melbourne" gaat haar laatste nacht in at home base.
Morgen vertrekt ze rond 11:55 uur voorgoed naar haar laatste rustplaats Orlando Melbourne International Airport, Florida.
Ze is de 7e 747-400 die de vloot verlaat.
[ afbeelding ]
Bron.
[ afbeelding ]
Bron
Tja je kunt zeggen, die gaan binnen een paar uur, maar je kunt ook zeggen dat er drie per dag zijnquote:Op maandag 12 juni 2017 19:11 schreef zlotka het volgende:
Klinkt logisch allemaal, maar is er dan zoveel capaciteit om een A380 én een 77W binnen een uur te vullen naar LHR? Plus dat er om 23:30 nóg een A380 naar LHR vliegt.
Onvoorstelbaar
Kun je een voorbeeld geven?quote:Op maandag 12 juni 2017 19:19 schreef DeeBee het volgende:
die vliegen een heleboel bestemmingen bijv. niet dagelijks en daardoor kunnen ze creatieve routes plannen voor hun vliegtuigen en crew.
Wetende dat het een aantal meer vluchten zijn vond ik het toch bizarquote:Op maandag 12 juni 2017 19:16 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Tja je kunt zeggen, die gaan binnen een paar uur, maar je kunt ook zeggen dat er drie per dag zijn
Interessant inderdaad.quote:Op maandag 12 juni 2017 19:19 schreef DeeBee het volgende:
London is gigantisch en op de superconnector airlines kan je ook verbinden naar gerust meer dan honderd bestemmingen, dus dan lukt het wel om een A380 en 777 te vullen. Vanaf LHR hebben EK en QR ook vluchten 15 mins na elkaar geloof ik, dat is inderdaad vrij bizar, maar als dat populaire vertrektijden zijn is er blijkbaar genoeg vraag!
Netwerkplanning is best interessant vanwege deze zaken, al kan je niet altijd zo creatief zijn als je kan willen, o.a. vanwege slotrestricties. Recent heeft Norwegian wel interessante schema's, die vliegen een heleboel bestemmingen bijv. niet dagelijks en daardoor kunnen ze creatieve routes plannen voor hun vliegtuigen en crew.
Ik zal binnenkort even zien of ik het effect kan laten zien wat ik bedoel als ik wat registraties naloop op Flightradar. Dit plaatje illustreert wat ik bedoel deels:quote:
Oei, dan is ie flink verdwaaldquote:
Ziet er mooi uit!quote:Op dinsdag 13 juni 2017 12:50 schreef Iemand91 het volgende:
Eerste Airbus A350-900 voor Delta Airlines; vandaag:
[ link | afbeelding ]1st Airbus A350 Delta Airlines N501DN by Jujug Spotting, on Flickr
Best nice. Zullen we vast ook wel een keer in Amsterdam zien.
(Training, substitute o.i.d.)
De A350-900 zal bij Delta eerst de resterende 747-400's vervangen (gestationeerd in Detroit) en zal worden ingezet op de Trans-Pacifische routes, waaronder Los Angeles - Sydney.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 13:00 schreef derLudolf het volgende:
Ziet er mooi uit!
Zullen ze niet best vaak hier te zien zijn? Ze komen nu toch ook regelmatig met 767 deze kant op?
Daarom is het soms juist handiger korte routes te plannen.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 13:54 schreef derLudolf het volgende:
Hoe bedoel je eigenlijk trainingsvluchten? Je leert op weg van LA naar Sydney toch net zoveel als naar Amsterdam?
KLM vllog met de 787 naar het midden oosten om dezelfde reden. Wat kort voor een 787.quote:Volgens mij een van de redenen waarom AF eerst CDG-BCN ging vliegen met hun 787, zodat er veel cycles en crew konden inwerken.
Dat zijn prima routes voor 787 hoor. Zeker omdat er 787-8's bij maatschappijen zijn zonder crewrest, dus dan wil je niet eens 9+ uur gaan vliegen ermee. En dat hij routes van 15+u kan doen wil niet zeggen dat het alleen maar moet.quote:Op woensdag 14 juni 2017 21:13 schreef inkjet het volgende:
[..]
KLM vllog met de 787 naar het midden oosten om dezelfde reden. Wat kort voor een 787.
Nee moeten niet maar als je naar de routes kijkt die KLM nu met 787-9's vliegt zijn die gemiddeld duidelijk langer.quote:Dat zijn prima routes voor 787 hoor. Zeker omdat er 787-8's bij maatschappijen zijn zonder crewrest, dus dan wil je niet eens 9+ uur gaan vliegen ermee. En dat hij routes van 15+u kan doen wil niet zeggen dat het alleen maar moet.
En zie hier:quote:Op zaterdag 10 juni 2017 21:15 schreef Iemand91 het volgende:
De Airbus A380 is weer eens in het nieuws.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Meeste van deze ideeën waren al bekend, maar nu komen ze ook met het deactiveren van de achterste upper deck deuren en 5 meter hoge winglets.
Misschien tellen ze dat stukje eronder ook mee?quote:Op vrijdag 16 juni 2017 17:37 schreef Peterselieman het volgende:
Die lijken me niet 5 meter hoog toch?
En ik denk dat je je daar heel snel op verkijkt op zo'n foto .quote:Op vrijdag 16 juni 2017 17:45 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Misschien tellen ze dat stukje eronder ook mee?
Is dat de PH-MPS iets rechts van het midden voor een gebouw met een blauwe muur?quote:Zonder vals te spelen; spot het Nederlandse toestel
De huidige zijn zo'n tweeënhalve meter hoog, zie:quote:Op vrijdag 16 juni 2017 17:37 schreef Peterselieman het volgende:
Die lijken me niet 5 meter hoog toch?
Dit dus.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 18:15 schreef DaMook het volgende:
En ik denk dat je je daar heel snel op verkijkt op zo'n foto .
Bingo.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 19:11 schreef inkjet het volgende:
Is dat de PH-MPS iets rechts van het midden voor een gebouw met een blauwe muur?
Het lijkt kleiner, maar ik had gekekem naar die raampjes, die zullen 40cm hoog zijn? Dus ik geloofde de 5m wel.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 18:15 schreef DaMook het volgende:
[..]
En ik denk dat je je daar heel snel op verkijkt op zo'n foto .
Zou ik graag eens naartoe willen.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 15:15 schreef Iemand91 het volgende:
Aéroport de Paris-Le Bourget staat waar volgende week de 52e Paris Air Show zal plaatsvinden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tics van je petten.
Doe dan. Wat een onzin. Je wilt helemaal niet. Wat een onzin zeg. Toen ik 15 was ging ik met een bus of metro. Kost geen klap. Sterker nog, op mijn 15e regelde ik een bus voor 40 man. Wat een zwets.quote:
Pardon?quote:Op zaterdag 17 juni 2017 00:12 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Doe dan. Wat een onzin. Je wilt helemaal niet. Wat een onzin zeg. Toen ik 15 was ging ik met een bus of metro. Kost geen klap. Sterker nog, op mijn 15e regelde ik een bus voor 40 man. Wat een zwets.
En bij zo'n show horen natuurlijk fijne air-to-air beeldenquote:Op vrijdag 16 juni 2017 15:15 schreef Iemand91 het volgende:
...waar volgende week de 52e Paris Air Show zal plaatsvinden.
*Mompelt iets over onregelmatige werktijden, thuissituatie etcetera. Je hoeft mij niet bewust te maken van de afstand hoor.quote:Op zaterdag 17 juni 2017 00:27 schreef PluggieOD het volgende:
Natteman nat achter oren? Je kan zo naar LBG rijden hoor.
Wat een onzin zeg dat je niet zou doen.
Met de metro naar Parijs? Of kom je melden dat je op je 15e al een grote jongen was?quote:Op zaterdag 17 juni 2017 00:12 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Doe dan. Wat een onzin. Je wilt helemaal niet. Wat een onzin zeg. Toen ik 15 was ging ik met een bus of metro. Kost geen klap. Sterker nog, op mijn 15e regelde ik een bus voor 40 man. Wat een zwets.
Niet alleen flag carriers.quote:Op maandag 12 juni 2017 23:39 schreef derLudolf het volgende:
Aha interessant. Waarom voeren ze die vluchten uit vanuit Barcelona? Geen Spaanse maatschappij die dat doet ofzo?
En als KLM al zoiets zou willen doen, mag dat wel? Vaak mogen flag carriers toch alleen van/naar hun eigen land vliegen?
Dat is een lijstje met definities.quote:Op zaterdag 17 juni 2017 12:50 schreef nerd4sale het volgende:
Het heeft te maken met de ICAO 9 vrijheden.
https://www.icao.int/Pages/freedomsAir.aspx
Huh, als ik kijk naar die vlucht van Barcelona naar LA. De vlucht er voor komt niet uit Oslo, de vlucht er na gaat ook niet naar Barcelona...quote:Op zaterdag 17 juni 2017 12:50 schreef nerd4sale het volgende:
[..]
Niet alleen flag carriers.
Maar het gaat hier niet om een vlucht naar/van Barcelona, maar om een vlucht van/naar Oslo via Barcelona. Dat mag dan weer wel.
Het heeft te maken met de ICAO 9 vrijheden.
https://www.icao.int/Pages/freedomsAir.aspx
Dit dus.quote:Op zaterdag 17 juni 2017 14:17 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Huh, als ik kijk naar die vlucht van Barcelona naar LA. De vlucht er voor komt niet uit Oslo, de vlucht er na gaat ook niet naar Barcelona...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |