abonnement Unibet Coolblue
  zondag 2 juli 2017 @ 14:51:48 #176
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_172113961
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2017 13:59 schreef bluemoon23 het volgende:
Ach Gouda......... _O-
En dan ook nog Korte Akkeren... daar hoeft niemand medelijden mee te hebben.
  zondag 2 juli 2017 @ 17:41:48 #177
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_172118587
Hoewel de zomervakantie voor veel mensen nog moet beginnen, is inmiddels duidelijk dat met ingang van het winterseizoen TUI fly naar minder long haul bestemmingen gaat vliegen.

Eerder werd al bekend dat Sint Maarten van de kaart verdwijnt bij TUI, ten gunste van meer non-stop retourtjes naar Curaçao.

Deze week is ook bekend geworden dat Puerto Plata niet meer bediend zal worden. De route AMS-POP-PUJ-AMS zal vervangen worden door een extra rotatie AMS-PUJ-MBJ-AMS. Hiermee vervalt niet alleen de mogelijkheid om non-stop op en neer naar Punta Cana te vliegen (de terugweg gaat nu immers altijd via Montego Bay in Jamaica), ook komt hiermee een van de oudste ongewijzigde vluchten van Arke/Arkefly/TUI/TUI fly te vervallen.
Wanneer de eerste vlucht heeft plaats gevonden heb ik niet kunnen terug vinden, maar dit was in al in de tijd van Air Holland, toen ook al met hetzelfde vluchtnummer (341). Een echte verrassing is het niet. Het toerisme is in deze regio van de Domincaanse Republiek al langer een teruglopende zaak. De prijzen liggen hier echter een stuk lager dan het drukkere Punta Cana, maar veel toeristen ervaren het er toch wel als "erg rustig" en "vergande glorie". Wat ook goed te zien is in het seizoen van "Wie is de Mol" die een paar jaar terug gedeeltelijk in deze streek is opgenomen.

Ik heb zelf in het afgelopen jaar ook twee keer op het vliegveld van Puerto Plata gestaan en de lokale autoriteiten probeerden op allerlei manieren nog wat geld te verdienen. Tijdens de tussenstop mocht iedereen in het verleden aan boord blijven. Sinds vorig jaar moest iedereen van boord, in de hoop dat er nog wat geshopt zou worden in de tax free shops. Helaas heeft men er niet aan gedacht dat de verplichte security check van passagiers zo lang duurt dat iedereen gelijk weer aan boord moet.

Ook de zelf uitgevoerde vlucht naar Paramaribo verdwijnt na het zomerseizoen weer. In eerste instantie was het mogelijk om deze vlucht ook in het winterseizoen te boeken, maar dat is nu ook niet meer mogelijk.
So we just called him Fred
pi_172129895
Vandaag gisteren kwam deze 46 jaar oude Boeing 727 naar Schiphol.
Komt morgen weer.

pi_172147105
Mooi D.. B. Cooper kistje. :D
  Moderator maandag 3 juli 2017 @ 20:07:54 #180
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_172147194
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2017 00:36 schreef Iemand91 het volgende:
Vandaag gisteren kwam deze 46 jaar oude Boeing 727 naar Schiphol.
Komt morgen weer.

[ afbeelding ]
Onlangs ook op Eelde. Of heeft dat hier ook al gestaan?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_172148687
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2017 20:05 schreef El_Grando101 het volgende:
Mooi D.. B. Cooper kistje. :D
:Y
quote:
1s.gif Op maandag 3 juli 2017 20:07 schreef derLudolf het volgende:
Onlangs ook op Eelde. Of heeft dat hier ook al gestaan?
:Y
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 17:46 schreef Sunri5e het volgende:
BIJZONDER: BOEING 727 OP GRONINGEN AIRPORT EELDE

FlyGRQ twitterde op dinsdag 27-06-2017 om 17:08:15 Daar komt de 727, zojuist vertrokken vanaf Doncaster. Leuk feitje: het is momenteel de enige 727 in de lucht over d… https://t.co/iaUsdhrXc8 reageer retweet
pi_172153887
Ik weet niet waarom ik hier zo hard om moest grinniken...

pi_172186835
Iemand enig idee wat dat gestunt was met een remote straaljager rondom Schiphol vanochtend? Loopings in de aanvliegroute van de Polderbaan. Heel goed te zien vanuit Beverwijk
pi_172210697
I was built to be the best, the number one and nothing less!
pi_172211405
quote:
Op Schiphol blijft de operatie beperkt tot Dublin en Malaga. “Meer slots zijn er zogenaamd niet. Bespottelijk, voor een luchthaven met vijf start- en landingsbanen. We wilden Londen, Rome en nog meer routes, maar we mogen simpelweg niet groeien. Zogenaamd vanwege de capaciteit en geluidsregels. Belachelijk.”

Overigens stelt O’Leary dat Schiphol zich niets moet aantrekken van de afspraken over geluidsregels. “Die zijn niet eens wettelijk bindend.”
Haha, welkom in Nederland regeltjesland, meneer O'Leary :')
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 6 juli 2017 @ 11:51:51 #186
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_172211528
Ryanair klinkt hier als een kind dat zijn zin niet krijgt. Tsja, dat gebeurt zo nu en dan
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_172212190
Slecht geschreven en/of vertaald ook. En wilt... serieus welke mongool heeft dit geschreven...
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_172232129
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 13:17 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Dat is dus een beetje het dunne lijntje, het is niet de bedoeling dat je een veld kiest dat veel verder ligt omdat dat commercieel beter uitkomt (engineswap etc).

In principe hoor je puur te kijken naar een veld waar je gegeven de condities veilig kunt landen (dus hulpdiensten beschikbaar, baanlengte, weer, etc).
Eventuele ETOPS-status doet daar niks aan af, dat is puur een planningverhaal. Op het moment van een engine failure met een twee motorig toestel hoor je uit te wijken naar het dichtstbijzijnde geschikte veld.

Laat ik het zo zeggen, als dit je gebeurt boven Europa dan heb je een heel slecht verhaal als je twee uur terugvliegt naar Amsterdam omdat het zo lekker makkelijk en goedkoop is qua maintenance en passagiers.

Daarom viel me dit op, maar nogmaals, ben niet zo bekend met Australie en de velden aldaar, dus wellicht heb ik voor mijn beurt gesproken en was Perth gewoon het dichtstbijzijnde geschikte veld.
Ben ik het niet mee eens. Er zijn sowieso meerdere redenen om terug te gaan naar je thuisbasis of naar je vertrekveld. Sowieso makkelijker om pax om te boeken, maintenance etc.
Maar vergeet ook niet dat een A330 of B777 of welk toestel dan ook op een vlucht van 8 a 10 uur vaak te zwaar is om te landen. Dus moet er sowieso gehold worden voor 2 uur, of je vliegt terug. Daarnaast zijn veel maatschappijen op dit soort routes ETOPS180 of hoger gecertificeerd. Er zijn zelfs al maatschappijen die 330 of 370 minuten ETOPS hebben op een TWIN!

Ook maatschappijen als KLM en Lufthansa doen het op deze manier...
pi_172233531
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 00:31 schreef Nymphetic13 het volgende:

[..]

Ben ik het niet mee eens. Er zijn sowieso meerdere redenen om terug te gaan naar je thuisbasis of naar je vertrekveld. Sowieso makkelijker om pax om te boeken, maintenance etc.
Maar vergeet ook niet dat een A330 of B777 of welk toestel dan ook op een vlucht van 8 a 10 uur vaak te zwaar is om te landen. Dus moet er sowieso gehold worden voor 2 uur, of je vliegt terug. Daarnaast zijn veel maatschappijen op dit soort routes ETOPS180 of hoger gecertificeerd. Er zijn zelfs al maatschappijen die 330 of 370 minuten ETOPS hebben op een TWIN!

Ook maatschappijen als KLM en Lufthansa doen het op deze manier...
Dat was mijn punt, nearest suitable op zo een moment relateert aan veiligheid, niet aan wat voor jou als maatschappij beter uit komt op dat moment qua kosten en maintenance enzo.

ETOPS heeft hier verder niet zoveel mee te maken. ETOPS is puur planningswise. In de uitvoerfase dien je in zo een geval uit te wijken naar de nearest suitable airport. Dat hoeft dus niet per se een van je ETOPS alternates uit de planningsfase te zijn!

Verder ben ik vrij bekend met hoe KLM het doet, en die gaan niet 3 uur vliegen naar een ETOPS alternate terwijl er dichterbij ook bruikbare velden zijn ;).
  vrijdag 7 juli 2017 @ 04:47:30 #190
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_172233766
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 02:22 schreef NewHorizon het volgende:
Verder ben ik vrij bekend met hoe KLM het doet,
Bewijs willen we zien!

Doe eens een leuke foto vanuit de cockpit met dit fourm op je iPad ofzo :P
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  Moderator vrijdag 7 juli 2017 @ 06:09:28 #191
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_172233845
Straks vliegen vanaf DUS, ik hoop dat 2:15 van te voren aanwezig vroeg genoeg is. Had geen rekening gehouden met de G7 die vandaag begint.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  vrijdag 7 juli 2017 @ 07:07:05 #192
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_172234102
quote:
2s.gif Op donderdag 6 juli 2017 12:18 schreef Karstman het volgende:
Slecht geschreven en/of vertaald ook. En wilt... serieus welke mongool heeft dit geschreven...
Google Translate.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_172237544
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 04:47 schreef flipsen het volgende:

[..]

Bewijs willen we zien!

Doe eens een leuke foto vanuit de cockpit met dit fourm op je iPad ofzo :P
Als je ff tot het weekend hebt ;)
  vrijdag 7 juli 2017 @ 20:30:43 #194
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_172253377
Grrrr, KLM waar ben je mee bezig?!? :( Nu kan je zelfs geen stoel meer gratis kiezen op intercontinentale vluchten?!?? Of je even EUR 20 pp per leg wil aftikken, wat een paupermaatschappij is dat geworden zeg :N
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_172253525
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 20:30 schreef flipsen het volgende:
Grrrr, KLM waar ben je mee bezig?!? :( Nu kan je zelfs geen stoel meer gratis kiezen op intercontinentale vluchten?!?? Of je even EUR 20 pp per leg wil aftikken, wat een paupermaatschappij is dat geworden zeg :N
30 uur van tevoren kan het nog wel gratis overigens.
  vrijdag 7 juli 2017 @ 20:40:15 #196
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_172253611
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 20:36 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

30 uur van tevoren kan het nog wel gratis overigens.
Ja, maar dan is je keuze wel aanzienlijk minder natuurlijk. Dus pushen ze je om nog effe extra te lappen. Zet de vlucht gewoon EUR 20 duurder op je site en klaar, maar neeeeee... En dan ook nog de 3-4-3 tegenwoordig in de 777. Heeft de grote baas zelf wel eens 12 uur in zo´n economy stoel gezeten voordat ie de 3-4-3 er doorheen drukte vraag ik me wel eens af.

On the bright side: ik hoorde van klanten dat ze in een Dreamliner hadden gezeten bij AirEuropa, wist niet eens dat ze die (al) hadden. Klanten waren erg blij :Y
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_172253759
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 20:40 schreef flipsen het volgende:

[..]

Ja, maar dan is je keuze wel aanzienlijk minder natuurlijk. Dus pushen ze je om nog effe extra te lappen. Zet de vlucht gewoon EUR 20 duurder op je site en klaar, maar neeeeee... En dan ook nog de 3-4-3 tegenwoordig in de 777. Heeft de grote baas zelf wel eens 12 uur in zo´n economy stoel gezeten voordat ie de 3-4-3 er doorheen drukte vraag ik me wel eens af.

On the bright side: ik hoorde van klanten dat ze in een Dreamliner hadden gezeten bij AirEuropa, wist niet eens dat ze die (al) hadden. Klanten waren erg blij :Y
De beweegreden is niet zozeer meer geld verdienen aan mensen zoals jij die vroeg een stoel willen kiezen, maar meer het verder promoten van Flying Blue voor de vaste clientèle (silver+ heeft wel al eerder gratis keuze) en zorgen dat ook laatboekende gezinnen etc nog stoelkeuze bij elkaar hebben.

Maargoed, ik snap dat jij daar nu weinig aan hebt uiteraard... En longhaul economy is inderdaad geen pretje.
  vrijdag 7 juli 2017 @ 20:51:27 #198
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_172253908
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 00:31 schreef Nymphetic13 het volgende:
Maar vergeet ook niet dat een A330 of B777 of welk toestel dan ook op een vlucht van 8 a 10 uur vaak te zwaar is om te landen.
Als de landingsbaan lang genoeg is, kun je prima landen.

http://www.boeing.com/com(...)07/article_03_1.html
  vrijdag 7 juli 2017 @ 23:06:55 #199
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_172257931
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 20:46 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

De beweegreden is niet zozeer meer geld verdienen aan mensen zoals jij die vroeg een stoel willen kiezen, maar meer het verder promoten van Flying Blue voor de vaste clientèle (silver+ heeft wel al eerder gratis keuze) en zorgen dat ook laatboekende gezinnen etc nog stoelkeuze bij elkaar hebben.

Maargoed, ik snap dat jij daar nu weinig aan hebt uiteraard... En longhaul economy is inderdaad geen pretje.
Ik heb alleen nog maar ryanair gevlogen en ik betaal altijd bij voor een stoel aan het raam, vind ik het geld wel waard. En ook voor priority boarding en fast track bij de security. Het is maar waar je prioriteiten liggen in mijn ogen.

Zeker bij ryanair, priority weet je zeker dat je koffer in de cabine kan, scheelt veel tijd als je alleen handbagage hebt en raam vind ik gewoon het prettigste. Fast track bij de security is gewoon leuk dat het soms kan, al heb je er soms niets aan qua tijd :P .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_172258033
Deze dame komt morgen naar Schiphol:



Komt morgen rond 17:15 uur aan vanuit Hamburg. Minister-president Phuc van Vietnam komt naar Nederland.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')