abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 2 augustus 2017 @ 17:30:32 #151
8369 speknek
Another day another slay
pi_172857446
Dunkirk

Je kijkt een Nolan film vanwege de complexe karakters en plotlijnen. Daar is hij ontzettend goed in, maar toch knaagt er bij mij altijd wat bij zijn films; hij geeft eigenlijk niks om zijn karakters, of misschien snapt hij mensen wel niet. Het zijn altijd robots die plichtsgetrouw het plot vooruitbewegen zonder dat je nou echt hun menselijkheid voelt. Die kritiek krijgt hij vaker en leidde eerder al tot melodramatische out of character geblubber bij het verder uitstekende Interstellar. Maar daardoor was Interstellar wel de mindere in vergelijking met Gravity, het andere ruimte-epos van dat moment.

Hier volgt Nolan het voorbeeld van Gravity, en doet het complexe plot en de karaktermotivaties weg, om in plaats daarvan op iets kleins in een onmetelijke grootte te focussen. En dat pakt geweldig goed uit. Want in zijn toch al niet onbeduidende oeuvre is dit misschien mijn favoriet.

Dat is overigens niet echt Nolan zijn verdienste, maar meer die van Hans Zimmer, die de kijker op sleeptouw neemt en het echte verhaal vertelt. Het leidmotief van een mechanisch getik is het ene moment een toenemende hartslag, dan weer het aftellen van de doomsday clock en uiteindelijk een metafoor voor de mechanische vernietiging van gendustrialiseerde oorlog (let op het mooie contrast met een natuurlijk getik aan het einde). De muziek houdt geen seconde op en zo zit je er vanaf het begin in en is de aankomst van de bootjes een van de meest catharsische momenten in de filmgeschiedenis, en dat zonder een echt plot. Fenomenaal.

Of het echt eer doet aan de slag om Duinkerken is dan weer een tweede. Want je hebt nooit echt het gevoel dat het om meer dan een paar duizend man gaat en het negeren van de Fransen is misschien niet helemaal kies. Een kleine smet. Toch een dikke 9.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_172858529
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 13:51 schreef EasyLife het volgende:

[..]

Die was best leuk, benieuwd of die nieuwe serie Snowfall daarop gebaseerd is.
Vond hem ook goed. Snowall is ook sterk, denk niet dat het er op gebaseerd is. Speelt zich nog zo'n 10 jaar eerder af aan het begin van de crack epidemic (80s). Dope is meer 90s
Veni, vidi, vodka.
  donderdag 3 augustus 2017 @ 00:46:55 #153
224960 highender
Travellin' Light
pi_172869086
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2017 10:55 schreef mister_white het volgende:
A Cure for Wellness (2016) - IMDb een medewerker van een Amerikaanse firma wordt naar een duister en obscuur sanatorium (eigenlijk een spa) in Duitsland gestuurd om een lid van de Raad van Bestuur op te halen die daar al een poosje verblijft en niet terug wil komen. Al snel blijkt dat ze er daar bizarre en experimentele behandelmethoden op na houden.

Typische thriller in dit genre.. geheimzinnige kliniek hoog in de bergen, witte tegels, duistere laboratoria, zwijgzaam personeel, dorpelingen die agressief reageren, onwerkelijke sfeer...alle bekende ingredinten zijn wel aanwezig. Redelijke film, goede atmosfeer ook, verhaal blijft wel een beetje warrig en daarom geen dikke voldoende: 7-
Prima thriller, in 1 keer uitgekeken.
pi_172869283
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 01:07 schreef Joosie200 het volgende:
Atomic Blonde (2017) - IMDb
IMDb: 7.4 | Genre: Action, Mystery, Thriller | Runtime: 115 min | MPAA: R

[ afbeelding ]
Aan de hand van de trailer verwachtte ik een soort van vrouwelijke James Bond tijdens de nadagen van de koude oorlog. Het plot, een MI6 agente die richting Berlijn gestuurd wordt ivm de vermissing van enkele verdwenen agenten wees daar wel op. Het is evenwel geen James Bond film, maar heeft een eigen smoel. Ja, het is doordrenkt met spionage en dubbelspionen. Er zijn een aantal gevechtscenes en een korte achtervolging per auto.

Zowel Charlize Theron en Sofia Boutella duiken op als spionnes. Op den duur wordt het meer een Who dunnit ala Wie is de Mol? Daarbij duurt het niet lang om als kijker erachter te komen wie de uiteindelijke mol is. Het mooie aan het plot vind ik dat de hele undercover operatie in Berlijn als debriefing wordt gepresenteerd eenmaal terug in Londen.

Beide dames zetten hun rol overtuigend neer en hun tegenspeler James MacAvoy slaagt daar ook in. De sfeer van de koude oorlog in Berlijn, het verschil tussen West en Oost is leuk gepresenteerd. Dat zowel de Amerikanen, Engelsen, Fransen en Russen elk elkaar najagen is wel zo treffend. De film duurt uiteindelijk net geen twee uur. Toch voelt de film langer aan dan dat.

De eerste helft verloopt vlot, maar het laatste half uur had ik op een punt het idee: fade to black, het einde. Maar dat bleek niet zo te zijn. Er ontvouwde zich een toegift zo je wilt. Eentje die ik toegegeven wel had verwacht omdat ik een bepaald stukje uit de trailer nog niet had terug zien komen. De combinatie tussen muziek, actie en gevechtscenes zijn leuk gemonteerd. Een bepaalde gevechtscene was hoewel zeer gruwelijk zo komisch als ik een gevechtscene ooit gezien heb. Vooral omdat twee personages maar niet wisten van ophouden _O- Dus de film heeft ook zijn humoristische momenten.

Het begint al met dat het zich niet serieus neemt. (This film is set in the last days of the Cold War, but it isn't just another movie about it.) Atomic Blonde heeft mij positief verrast, net zoals Baby Driver dat deed. Valt mij op dat hij zo laag scoort op Imdb.com. Met een goede cast, vlotte montage en interessant plot vind ik het echt wel het cijfer waard.

Mijn cijfer: 8,5
Imdb: 7,4
Ik ga zondag naar deze film. Ben wel benieuwd. Ik irriteerde me wel aan de trailer (maar ik ga zo vaak naar de bios dus misschien ligt het daar aan _O- )
pi_172870457
quote:
10s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 01:16 schreef FL_Freak het volgende:

[..]

Ik ga zondag naar deze film. Ben wel benieuwd. Ik irriteerde me wel aan de trailer (maar ik ga zo vaak naar de bios dus misschien ligt het daar aan _O- )
Ik ga vrijdag hem opnieuw kijken :P Wat irriteerde je precies aan de trailer?
mag het weten
  Moderator donderdag 3 augustus 2017 @ 18:55:00 #156
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_172883809
Donnie Darko



Hij was weer eens op tv (canvas doet het een stuk beter dan nederlandse tv wat dat betreft) de laatste keer dat ik hem zag was in 2001 in de bioscoop. Het stond me nog bij dat ik het erg vreemde maar goede film vond. Nou dat vreemde vind ik door de jaren amper terug maar een goede film vind ik het nogsteeds. Het epos over een jonge jongen die gekweld wordt door psychische problemen en de wereld maar oppervlakkig en matig vind. Totdat er een man in een konijnenpak genaamd frank hem opdrachten komt geven, dan raakt zijn leven in een stroomversnelling. Ik vind gekwelde man die de grip verliest op de realiteit erg mooi weergegeven het uiteindelijke verrassende plot maakt de film beter dan een simpele comming of age film.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_172913996
Criminal

Knotsgek plot, maar wel uitgevoerd met goede acteurs. Dan krijg je zoiets als Criminal. Kevin Costner (normaal beetje een houten Klaas) doet het eigenlijk best goed, maar het script is te belachelijk voor woorden.

IMDB: 6.3
Ik: 6.0
We privileged few, who won the lottery of birth against all odds, how dare we whine at our inevitable return to that prior state from which the vast majority have never stirred?
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 4 augustus 2017 @ 22:50:07 #158
862 Arcee
Look closer
pi_172914284
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2017 20:06 schreef Bactiarry86 het volgende:
Inside llewyn davis
Dan denk ik gelijk aan de scne met de prachtige vertolking van '500 Miles'. :)
pi_172915131
quote:
2s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 18:55 schreef Bosbeetle het volgende:
Donnie Darko

[ afbeelding ]

Hij was weer eens op tv (canvas doet het een stuk beter dan nederlandse tv wat dat betreft) de laatste keer dat ik hem zag was in 2001 in de bioscoop. Het stond me nog bij dat ik het erg vreemde maar goede film vond. Nou dat vreemde vind ik door de jaren amper terug maar een goede film vind ik het nogsteeds. Het epos over een jonge jongen die gekweld wordt door psychische problemen en de wereld maar oppervlakkig en matig vind. Totdat er een man in een konijnenpak genaamd frank hem opdrachten komt geven, dan raakt zijn leven in een stroomversnelling. Ik vind gekwelde man die de grip verliest op de realiteit erg mooi weergegeven het uiteindelijke verrassende plot maakt de film beter dan een simpele comming of age film.
Aan de afbeelding te zien komt er gewoon weer een chikie aanbod ? Waardoor het weer zoetsappig wordt ?
Ik zwaai naar dieren.
pi_172917119
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 23:18 schreef Geerd het volgende:

[..]

Aan de afbeelding te zien komt er gewoon weer een chikie aanbod ? Waardoor het weer zoetsappig wordt ?
Donnie Darko scoort vij laag op de schaal van zoetsappigheid.
In the coolest little capital of the world
pi_172918427
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 17:30 schreef speknek het volgende:
Dunkirk

Je kijkt een Nolan film vanwege de complexe karakters en plotlijnen. Daar is hij ontzettend goed in, maar toch knaagt er bij mij altijd wat bij zijn films; hij geeft eigenlijk niks om zijn karakters, of misschien snapt hij mensen wel niet. Het zijn altijd robots die plichtsgetrouw het plot vooruitbewegen zonder dat je nou echt hun menselijkheid voelt. Die kritiek krijgt hij vaker en leidde eerder al tot melodramatische out of character geblubber bij het verder uitstekende Interstellar. Maar daardoor was Interstellar wel de mindere in vergelijking met Gravity, het andere ruimte-epos van dat moment.

Hier volgt Nolan het voorbeeld van Gravity, en doet het complexe plot en de karaktermotivaties weg, om in plaats daarvan op iets kleins in een onmetelijke grootte te focussen. En dat pakt geweldig goed uit. Want in zijn toch al niet onbeduidende oeuvre is dit misschien mijn favoriet.

Dat is overigens niet echt Nolan zijn verdienste, maar meer die van Hans Zimmer, die de kijker op sleeptouw neemt en het echte verhaal vertelt. Het leidmotief van een mechanisch getik is het ene moment een toenemende hartslag, dan weer het aftellen van de doomsday clock en uiteindelijk een metafoor voor de mechanische vernietiging van gendustrialiseerde oorlog (let op het mooie contrast met een natuurlijk getik aan het einde). De muziek houdt geen seconde op en zo zit je er vanaf het begin in en is de aankomst van de bootjes een van de meest catharsische momenten in de filmgeschiedenis, en dat zonder een echt plot. Fenomenaal.

Of het echt eer doet aan de slag om Duinkerken is dan weer een tweede. Want je hebt nooit echt het gevoel dat het om meer dan een paar duizend man gaat en het negeren van de Fransen is misschien niet helemaal kies. Een kleine smet. Toch een dikke 9.
Ik wil even reageren dat het om de individuele beleving gaat, of je nou bij Stalingrad of in Duinkerken was, als 1 soldaat krijg je natuurlijk nooit de hele omvang van de slag mee normaal gesproken. Als het vliegtuig over het strand vliegt zie je wel degelijk hoe uitgebreid het slagveld is en de oneindige rijen soldaten die wachten om bevrijd te worden.
pi_172919225
The Warriors Gate (2016)
Alternatieve titels: Enter the Warriors Gate, Warrior's Gate



Frankrijk / China / Cambodja
Actie / Avontuur
108 minuten

geregisseerd door Matthias Hoene
met Dave Bautista, Sienna Guillory en Uriah Shelton

Een tiener, die dol op gamen is, wordt op magische wijze naar het verre China getransporteerd. Hij komt daar voor een bijzondere uitdaging te staan. De jongen kan een echte prinses redden. Maar dan moet hij wel al zijn game-ervaring gebruiken om een ware Kungfu-krijger te worden. Hij besluit alles op alles te zetten voor de reddingsactie.

Het is niet wat ik ervan had verwacht. Het is meer een kinderfilm dan verwacht. En dat is voor die doelgroep geen slechte film. Er komen genoeg goede actie scnes en hier en daar grappige situaties. Maar het verhaal is van begin tot eind n grote clich

IMDB 5.3/10
Ik 5/10.
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
  Moderator zondag 6 augustus 2017 @ 09:30:01 #163
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_172940996
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 01:15 schreef Drebbelman het volgende:

[..]

Donnie Darko scoort vij laag op de schaal van zoetsappigheid.
Inderdaad zoetsappig is het niet te noemen :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_172947425
Donnie Darko...geweldge film. De soundtrack moet ook even vermeld worden..met o.a. The Church - Under tbe Milky Way. Heerlijk melancholisch nummer
  Moderator zondag 6 augustus 2017 @ 16:12:51 #165
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_172947462
quote:
0s.gif Op zondag 6 augustus 2017 16:10 schreef Pleun2011 het volgende:
Donnie Darko...geweldge film. De soundtrack moet ook even vermeld worden..met o.a. The Church - Under tbe Milky Way. Heerlijk melancholisch nummer
Heerlijk 80s idd ook echo and the bunnymen
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_172995640


Stranger Things (TV)

Er zit veel 80's in verwerkt. Maar mist iets wat het niet authentiek genoeg maakt aan die tijd. Misschien deed het beeld niet denken aan een ruisende oude CRT-Beeldbuis. Ik heb wel ontzettend genoten van deze 10-delige bingewatch. De cast is opmerkelijk. Stuk voor stuk lijken de kinderen op karikaturen. Kijk maar naar die kinnen. En lijkt zelfs op een jonge Geert Wilders. En n op een jonge Stephen King! De muziek was voor mij wl spot-on. En nu zo'n drie maanden wachten op het gehele tweede seizoen.

Genre: bovennatuurlijk, sic-fi, conspiracy, drama


7.5/10

[ Bericht 2% gewijzigd door Tamabralski op 08-08-2017 14:43:49 ]
pi_172995926


Wayward Pines (TV), seizoen 1 + 2.

Leuk om hele seizoenen te kijken in drie a vier dagen. Matt Dillon verdwijnt voor de wereld bij een auto ongeluk. En wordt wakker in Wayward Pines. Ze laten hem daar niet gaan naar zijn vrouw en kinderen in Seattle. Tot hier krijgt de serie een Twin Peaks gevoel. Maar dat wordt hem gelukkig totaal niet. Alles wordt duidelijk en niks blijft vaag. Op het einde van seizoen 2 na dan want het vervolg komt nog. Verrassende serie en verhaal.

Genre: sic-fi, horror, mystery, beetje drama

7.5-8/10

[ Bericht 8% gewijzigd door Tamabralski op 08-08-2017 14:37:34 ]
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 22:34:24 #168
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_173007213
Ligt het aan mij of is aan de reviews te zien dat het langer duurt via de bekende kanalen dat er fatsoenlijke versies van films beschikbaar zijn
The more debt, the better
pi_173009943
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 22:34 schreef flyguy het volgende:
Ligt het aan mij of is aan de reviews te zien dat het langer duurt via de bekende kanalen dat er fatsoenlijke versies van films beschikbaar zijn
Niet in alle gevallen, maar tijden veranderen ja ;(
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_173010004
The Wall (2017)



Verenigde Staten
Thriller / Oorlog
81 minuten

geregisseerd door Doug Liman
met Aaron Taylor-Johnson, John Cena en Laith Nakli

Twee Amerikaanse scherpschutters zijn gelegerd in Irak. Op een dag wordt een van hen neergeschoten door een onzichtbare sluipschutter. De ander moet snel dekking zoeken om niet opgemerkt te worden door de schutter. Hij zit gevangen achter een muur waar hij niet achter vandaan kan komen zonder opgemerkt te worden. Via de radio begint hij te communiceren met de vijand.

Geen slechte film. De film speelt zich op 1 plaats af met vrnlk 2 mensen. Dit gegeven is helaas niet naar tevredenheid uitgewerkt, het is vaak saai. Naarmate de film vordert wordt de film wel interessanter en er is een redelijk hoogtepunt op het einde, maar het kon beter

IMDB 6.2/10
Ik 6-/10.
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_173010060
Kill'em All (2017)



Verenigde Staten
Actie
96 minuten

geregisseerd door Peter Malota
met Peter Stormare, Jean-Claude Van Damme en Autumn Reeser

Na een enorme schietpartij belandt een mysterieuze vreemdeling (Van Damme), op het randje van de dood, in een plaatselijk ziekenhuis. Vervolgens komt een buitenlandse bende brutaal het ziekenhuis binnengevallen om hem na te jagen. Zijn verpleegster, de enige overgebleven getuige van de tweede schietpartij, moet een FBI-ondervraging ondergaan die een verwikkeling van internationale intriges en wraak ontsluit.

De standaard actiefilm. Voorspelbaar, maar het is niet zo heel erg als Van Damme veel in actie komt en dat is in deze film wel voldoende. Het gaat wel een beetje erg makkelijk allemaal. Het eerste deel van de film bestaat uit veel flash backs naar verschillende priodes, dat loopt niet echt lekker en een beetje jammer. Het laatste stuk was interessant qua verhaalontwikkeling

IMDB 4.3/10
Ik 6-/10.
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
  Moderator woensdag 9 augustus 2017 @ 09:39:02 #172
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_173013128
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 22:34 schreef flyguy het volgende:
Ligt het aan mij of is aan de reviews te zien dat het langer duurt via de bekende kanalen dat er fatsoenlijke versies van films beschikbaar zijn
Het duurt nog vrijwel net zo lang als vroeger, behalve in de Oscartijd, als het screeners regent op het internet.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  woensdag 9 augustus 2017 @ 09:46:25 #173
8369 speknek
Another day another slay
pi_173013254
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 22:34 schreef flyguy het volgende:
Ligt het aan mij of is aan de reviews te zien dat het langer duurt via de bekende kanalen dat er fatsoenlijke versies van films beschikbaar zijn
Ik denk dat VOD diensten ook gewoon inhakken op het aantal downloaders. Mensen zitten niet meer verlegen om goede content te kijken (het bingwatchen van een Netflix serie duurt even lang als zes films), dus waarom nog illegaal bezig zijn. En sowieso het verschuiven van films naar series natuurlijk.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  woensdag 9 augustus 2017 @ 19:58:09 #174
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_173025822
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 09:46 schreef speknek het volgende:

[..]

Ik denk dat VOD diensten ook gewoon inhakken op het aantal downloaders. Mensen zitten niet meer verlegen om goede content te kijken (het bingwatchen van een Netflix serie duurt even lang als zes films), dus waarom nog illegaal bezig zijn. En sowieso het verschuiven van films naar series natuurlijk.
Ja, die verschuiving van films naar series is ook echt goed merkbaar. Voor mijn gevoel blijft er wel een doorlopend aanbod van blockbusters, maar minder grote titels lijken minder gemaakt/gefinancierd te worden.
The more debt, the better
  zaterdag 12 augustus 2017 @ 18:41:31 #175
286575 Roces18
Chef de party
pi_173091187
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 17:30 schreef speknek het volgende:
Dunkirk

Je kijkt een Nolan film vanwege de complexe karakters en plotlijnen. Daar is hij ontzettend goed in, maar toch knaagt er bij mij altijd wat bij zijn films; hij geeft eigenlijk niks om zijn karakters, of misschien snapt hij mensen wel niet. Het zijn altijd robots die plichtsgetrouw het plot vooruitbewegen zonder dat je nou echt hun menselijkheid voelt. Die kritiek krijgt hij vaker en leidde eerder al tot melodramatische out of character geblubber bij het verder uitstekende Interstellar. Maar daardoor was Interstellar wel de mindere in vergelijking met Gravity, het andere ruimte-epos van dat moment.

Hier volgt Nolan het voorbeeld van Gravity, en doet het complexe plot en de karaktermotivaties weg, om in plaats daarvan op iets kleins in een onmetelijke grootte te focussen. En dat pakt geweldig goed uit. Want in zijn toch al niet onbeduidende oeuvre is dit misschien mijn favoriet.

Dat is overigens niet echt Nolan zijn verdienste, maar meer die van Hans Zimmer, die de kijker op sleeptouw neemt en het echte verhaal vertelt. Het leidmotief van een mechanisch getik is het ene moment een toenemende hartslag, dan weer het aftellen van de doomsday clock en uiteindelijk een metafoor voor de mechanische vernietiging van gendustrialiseerde oorlog (let op het mooie contrast met een natuurlijk getik aan het einde). De muziek houdt geen seconde op en zo zit je er vanaf het begin in en is de aankomst van de bootjes een van de meest catharsische momenten in de filmgeschiedenis, en dat zonder een echt plot. Fenomenaal.

Of het echt eer doet aan de slag om Duinkerken is dan weer een tweede. Want je hebt nooit echt het gevoel dat het om meer dan een paar duizend man gaat en het negeren van de Fransen is misschien niet helemaal kies. Een kleine smet. Toch een dikke 9.
Vond Dunkirk anders de grootste tegenvaller van het jaar. Lovende reviews, maar wat een waste of time was dat zeg. Beetje het idee alsof alle 'critics' elkaar nalullen. Sprongen in de tijdlijn die nergens op slaan. Een verhaal dat met 1 zin te vertellen was. En driekwart van de film kan je eruit knippen aangezien het geen bal toevoegt.

Bordkartonnen personages en zogenaamd grootschalig. Terwijl je misschien een paar honderd man op het strand ziet, en een tiental bootjes. Terwijl in het echt een half miljoen man aanwezig was.

En de grootste grap; een oorlogsfilm zonder oorlog. Oja een paar bommetjes van een vliegtuigje, poe poe.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_173091508
Ik wacht wel met Dunkirk. Ga er niet voor naar de bios iig.
pi_173091570
quote:
10s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 18:56 schreef J0kkebr0k het volgende:
Ik wacht wel met Dunkirk. Ga er niet voor naar de bios iig.
Dan kan je nu alvast Operation Dunkirk (Video 2017) - IMDb kijken.

:')
Nait Soezn Moar Broezn
pi_173091601
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 18:58 schreef Divje het volgende:

[..]

Dan kan je nu alvast Operation Dunkirk (Video 2017) - IMDb kijken.

:')
Volgens mij is die wel beter.
pi_173091628
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 18:59 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Volgens mij is die wel beter.
Asylum films zijn ltijd beter.
Nait Soezn Moar Broezn
  zaterdag 12 augustus 2017 @ 20:02:02 #180
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_173093233
L'amant double



Frankrijk
Regisseur: Franois Ozon
Genre: Drama, thriller.

De kwetsbare Chlo heeft al jaren last van buikpijn en als het zoveelste medische onderzoek niets oplevert, gaat ze in therapie. 'Dan zit het vast tussen mijn oren', is haar filosofie.
Haar therapeut is Paul Meyer, een rustige, mysterieuze man waar ze zichtbaar een klik mee heeft. De seksuele spanning is voelbaar en het is onvermijdelijk dat de twee een relatie krijgen. Of er sprake is van een gelijkwaardige relatie tussen Chlo en haar ex-therapeut is de vraag. Maar de situatie komt helemaal op scherp te staan als ze ontdekt dat 'Meyer' niet zijn echte achternaam is n dat hij een tweelingbroer heeft die ook therapeut is. Paul ontkent het bestaan van de tweelingbroer en dat zet Chlo aan tot een ontdekkingstocht. Al snel ontstaat er een sinister spel tussen Chlo en de twee broers en is het niet meer duidelijk wie de waarheid spreekt.

Dit is zo'n film waarbij je 'WTF't zodra de aftiteling in beeld komt. Tenzij je natuurlijk al bent weggelopen of weggezapt. Tot aan het einde is het niet duidelijk hoe het verhaal in elkaar steekt en zelfs nu, dagen later, vraag ik me af hoe dit of dat nou zat. Het verhaal is gewoon heel erg vaag. De opbouw van de film is goed. Het begint als een drama, gaat langzaam over in een thriller met horroraspecten op het einde (erg matig dat trouwens). Het acteerwerk is goed, Marine Vacth is dramatisch mooi en kan volgens mij ook irl niet lachen :+ , dus ze is geknipt voor deze rol.

Ik weet niet of deze film nou een 10 moet geven of een 1, maar het feit dat ik dagen later nog gentrigeerd ben, maakt het een 7 waard.
7/10
With the stars as her umbrella
pi_173093783
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 18:59 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Volgens mij is die wel beter.
:')
  zaterdag 12 augustus 2017 @ 20:35:09 #182
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_173094200
Ja sorry, vakantie en een Cinveillepas, dan gaat het hard met het aantal films. Vorige week zag ik The Big Sick.



VS
Regisseur: Michael Showalter
Genre: romantische komedie
Minuten: veel te veel

De ouders van de Pakistaanse Kumail zien niets liever dan dat hun zoon advocaat wordt en dat hij, net als zijn broer, trouwt met een keurig meisje van zijn eigen afkomst. Maar in werkelijkheid is Kumail beginnend stand-up comedian met weinig spreektijd en klust hij bij als Uber-chauffeur. Na een optreden komt hij Emily tegen en ze vinden elkaar interessant. Ze belanden die avond bij elkaar in bed en langzaam ontwikkelt hun vriendschap zich tot een relatie. Ze zijn verliefd! Maarrr, Emily is blank en zal niet geaccepteerd worden door zijn ouders. What to do? Ze krijgen ruzie, zij wordt ernstig ziek en belandt in een coma. Kumail moet dan niet alleen dealen met de ziekte van Emily maar ook met hr ouders.
Gebaseerd op het waargebeurde liefdesverhaal van comedian/acteur Kumail Najiani.

De eerste twintig minuten vond ik vermakelijk, heb ik gelachen en opgelet. Daarna vond ik het flauw, voorspelbaar, over-dramatisch en clichmatig. Ik zat achterin een bomvolle, lachende zaal en ik kon niet wegsluipen zonder eerst over 10 paar voeten te walsen, dus ik heb de film moeten uitzitten. Daarna was ik boos dat ik 'm gezien had :') . De zaal lag dubbel dus het was vast een goede film. Ik denk dat dit mijn genre gewoon niet is.

The Big Suck krijgt van mij een 3/10, maar dat is alleen omdat ik Zoe Kazan een leuke actrice vind :D
With the stars as her umbrella
pi_173128821
Captain Fantastic (2016) - IMDb midden in de Noord-Amerikaanse rimboe woont een ex-hippie vader (Viggo Mortensen) die samen met zijn 6(!) kinderen een soort strenge commune vormt. Ze hebben de consumptiemaatschappij en welvaart vaarwel gezegd, onderwijzen zichzelf, eten van wat het land hun brengt en leven van jongs af aan vrijwel volkomen gesoleerd van anderen. Dan worden ze door omstandigheden gedwongen om hun zelfgekozen isolement op te heffen. Dit zal de gemaakte keuzes van de vader betreffende zijn gezin zwaar op de proef stellen.

Beetje merkwaardige naam voor een dergelijke film, ik dacht eerst -puur afgaand op de titel- dat het soort superheldenfilm was (misschien is de vader dat vanuit het oogpunt van zijn kinderen ook wel, hence the name) dus ik had hem iets te lang links laten liggen, maar het is een fraai realistisch gezinsdrama. Origineel uitgangsconcept en goed verfilmd, Viggo en de kids raken de juiste snaar, zeker in het aangrijpende einde. Een 7,5


Spotlight (2015) - IMDb waargebeurd verhaal over het onderzoek door de krant Boston Globe naar kindermisbruik in het verleden, onder het bewind van de Katholieke kerk en de gevolgen van de aanverwante doofpot affaire(s). Dit onderzoek zorgde voor de vele wereldwijde onderzoeken naar Katholieke misstanden, die tot op de dag van vandaag nog regelmatig in het nieuws voorkomen.

Typische 'All the President's Men (1976) - IMDb' film. De journalisten graven steeds dieper, worden steeds meer tegengewerkt, zenuwachtige eindredacteuren, extra edities etc.. gelukkig hebben ze het niet tot in de details over het misbruik want daar wordt je spontaan misselijk van. Onderhoudende film, boeiend vormgegeven onderzoek: 7,5

Elle (2016) - IMDb alleenstaande vrouw van middelbare leeftijd wordt in haar eigen huis verkracht en er ontstaat een kat en muis 'spelletje' met de dader.

Typische Paul Verhoeven film met veel bloot, seks en geweld. Op zich geen onaardige 'whodunnit' thriller maar film staat bol van de (in mijn ogen) onlogische acties en beslissingen, en soms wordt er wel erg luchtig over bepaalde dingen gedaan. De Franse mentaliteit is in onze ogen wellicht wat afwijkend. Desondanks wil je wel weten hoe het afloopt: een 6,5

Saving Mr. Banks (2013) - IMDb begin jaren 60 probeert Walt Disney (Tom Hanks) de rechten van de Mary Poppins boeken te verkrijgen voor een musical verfilming. De orthodoxe Engelse schrijfster (wereldrol van Emmy Thompson) wil echter niks van de Hollywood onzin weten en houdt de entertainment industrie al 20 jaar stug af. Op een gegeven moment, door geldgebrek gedwongen, wil ze Walt enigszins tegemoetkomen mits alles stipt volgens haar eisen wordt uitgevoerd. Dit botst echter behoorlijk met Disney's opvattingen en drijft de scenarioschrijvers tot wanhoop.

Tom en Thompson zijn uitstekend aan elkaar gewaagd in deze echte feelgood movie. Het helpt als je Mary Poppins boeken en/of film kent, want de liedjes die gecomponeerd worden zeggen mij niks, maar het hoeft niet echt. Er blijft evengoed een erg leuke film met een nagenoeg perfecte mix van menselijk drama en humor over. Ik vond alleen Colin Farell niet zo heel goed gecast als vader van de hoofdrolspeelster, die kan beter In Bruges (2008) - IMDb blijven. Een 7.

[ Bericht 0% gewijzigd door mister_white op 15-08-2017 13:37:04 ]
Newton is dood, Einstein is overleden en ik voel me ook niet lekker..
  Moderator maandag 14 augustus 2017 @ 09:16:27 #184
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_173128970
Alone in Berlin



Film over een duits echtpaar die na de dood van hun zoon aan het front er alles aan probeert te doen om "zand in de raderen" te gooien, terwijl ze natuurlijk onder de radar blijven. Opzich is het verhaal van de film wel mooi en laat het zien hoe sterk gedachtegoed kan zijn. Maar toch vind ik het allemaal een beetje magertjes uitgewerkt. En duitsers die engels spreken doet het hem voor mij niet.

Okja



Verhaal over een supervarken die gemaakt is door het bedrijf mirando (een vrijwel n op n kopie van monsanto) die ze uitdelen aan tien boeren over de hele wereld. Tien jaar later zou er dan een verkiezing zijn voor het beste supervarken. En van die varkens is terecht gekomen bij het meisje mija die wil het varken houden en er niet mee naar de wedstrijd. Als dit toch dreigt te gebeuren probeert ze daar met behulp van dierenrechten activisten er een stokje voor te steken.
Ik vind het een vrij propagandistische film waar ze op een kinderlijke manier fout op fout stapelen, het is n aaneenschakeling van "pure natuur" vs "evil corporations" Dit verhaal had heel goed wat leuke nuances kunnen aanbrengen maar dat laten ze helemaal achterwege. De film is redelijk tot mooi gemaakt maar zet nergens aan tot verder nadenken en maakt bij mij ook geen emoties los. Zelfs de band met het supervarken krijg nergens helemaal.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_173133858
War of the Planet of the Apes 7.5
Goed einde van de trilogie. Wat mij betreft sinds The Lord of The Rings niet meer zoiets gehad. Heerlijk voldaan. Nu zoveel jaar later is de cgi ook wat verbeterd en dat is gelukkig ook te zien. Wat ik altijd interessant vond bij 'Apes', kijken naar de persoon achter de mens/aap, komt hierbij goed naar voren. Iets wat in deel twee slechts even werd belicht.

DunKirk: 7.5
De tijd vloog voorbij. Jammer genoeg zie je af en toe nog wel de CGI bij de vliegtuigen als ze neerstorten maar voor de rest ijzersterk. Mooi format ook van drie verhalen. Dit is een film wat je in de bios alleen goed tot zijn recht komt, vandaar ook wat lager qua cijfer.

Valerian:3.0
Geweldige wereld. Maar het is een ADHD film. Plotjes die op worden gezet en nergens naar toe gaan ( begin van de film wordt er door een boze 'kikker' gezegd dat hij wraak zint op de hoofdfiguur en hem zal vermoorden, maar dat was ook de laatste keer dat je iets zag van dat beest). Rihanna die een prostituut 'speelt', niks mis mee. Maar doe dat gewoon in je videoclips. Totaal geen chemie met de hoofdpersonen. Van te voren dacht ik dat ze broer en zus waren. Maar kennelijk moesten het geliefden zijn. Of was het nou een hogere officier samen met iemand van een lagere rang?
Ontzettend slechte dialogen. Toen de film afgelopen was zat ik te lachen van de absurd slechte tekst die er uit werd gespoten in de laatste minute ( 'je bent de enige op mijn playlist' ).
Figuren die dood gaan waar dan heel zwaar over wordt gedaan, terwijl wij als publiek ze nog maar net een halve minuut kennen. Echt zo slecht. Ik snap niet dat dit ook het groene licht gekregen heeft.
Om nog maar te zwijgen over de casting. wtf man.
  Moderator maandag 14 augustus 2017 @ 14:28:48 #186
9859 crew  Karina
Woman
pi_173136148
Guardians of the Galaxy Vol. 2

Ik vond hem leuk. De personages zijn grappig, de muziek is leuk (alhoewel iets minder bekend voor mij dan de muziek in de vorige). En Groot is gewoon superschattig. *;



[ Bericht 2% gewijzigd door Karina op 14-08-2017 14:35:10 ]
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_173136212
Niet eens even een spoiler alert ofzo. :D
wooblabalurg
  Moderator maandag 14 augustus 2017 @ 14:32:08 #188
9859 crew  Karina
Woman
pi_173136235
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 14:31 schreef Baconbus het volgende:
Niet eens even een spoiler alert ofzo. :D
Wat moet er gespoilderd worden dan :@ Ik dacht ik houd het kort want een eerdere keer ging ik ook al de mist in _O-
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_173144197
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 09:03 schreef mister_white het volgende:
Elle (2016) - IMDb alleenstaande vrouw van middelbare leeftijd wordt in haar eigen huis verkracht en er ontstaat een kat en muis 'spelletje' met de dader.

Typische Paul Verhoeven film met veel bloot, seks en geweld. Op zich geen onaardige 'whodunnit' thriller maar film staat bol van de (in mijn ogen) onlogische acties en beslissingen, en soms wordt er wel erg luchtig over bepaalde dingen gedaan. De Franse mentaliteit is in onze ogen wellicht wat afwijkend. Desondanks wil je wel weten hoe het afloopt: een 6,5
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 6% gewijzigd door Karina op 14-08-2017 20:40:40 ]
Even a broken clock is right twice a day.
pi_173152879
The Exception (2016)
Alternatieve titel: The Kaiser's Last Kiss



Verenigd Koninkrijk
Drama
107 minuten

geregisseerd door David Leveaux
met Lily James, Jai Courtney en Christopher Plummer

Het verhaal speelt zich af in 1940 waarin Nederland is bezet door de nazi's. De Hollandse vrijheidsstrijders en Britse troepen werken samen om de Duitse Keizer Wilhelm, die al sinds 1917 in ballingschap in Nederland leeft, te bespioneren. Vervolgens ontstaat er een romance tussen een Joodse vrouw en een vijandige soldaat, met consequenties die zowel zij als Keizer Wilhelm niet zouden kunnen voorzien.

Redelijk goede film. Het is een intrigerend verhaal dat redelijk goed is uitgewerkt. De eerste helft van de film is vrij saai maar daarna wordt het steeds spannender. Het ziet er wel allemaal goed uit, de omgeving, de kleding, de manieren...Ook de acteur die Kaiser Wilhelm speelt komt goed uit de verf... Goed en mooi einde

IMDB 6.8/10
Ik 6.5/10
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_173168754
Dunkirk.
Prima film die je imo in de bioscoop moet zien. Niet te lang, geen clich oorlogsfilm en erg weinig zoetigheid. Een prima 7,5 :)
  Moderator woensdag 16 augustus 2017 @ 09:21:39 #192
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_173176659
the omen



Klassieke horror film uit 1976 eindelijk eens gekeken. Een degelijke horror film met gregory peck. Het verhaal is dat na een omwisseltruuk twee mensen (een ambasadeur en zijn vrouw) de antichrist moeten opvoeden. Als het kindje een jaar of 4 is gebeuren er allerhande ongelukken en stuit een paparazi fotograaf op vreemde zaken op zijn foto's. Wat opvallend is is dat alles wordt uitgelegd dat zou in deze tijd allemaal wat subtieler en mysterieuzer gebracht worden. Verder wel degelijk vermaak.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_173194982
Valerian.

Weggegooid geld. Leuk voor kinderen tot 10 jaar misschien.

3/10
Conscience do cost.
  woensdag 16 augustus 2017 @ 23:44:21 #194
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_173198778
The Hitman's Bodyguard

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
7,5/10
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_173199154
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 23:44 schreef Schuimpjes het volgende:
The Hitman's Bodyguard

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
7,5/10
Eens met mijn bovenposter. Vanavond ook gezien in een volle zaal. Het is een humoristische actiekomedie. Prima vermaak in de bioscoop. Geen hoogstaande film, maar door de twee hoofdpersonen moest ik regelmatig lachen. ^O^
mag het weten
  donderdag 17 augustus 2017 @ 00:23:06 #196
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_173199455
quote:
1s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 00:03 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Eens met mijn bovenposter. Vanavond ook gezien in een volle zaal. Het is een humoristische actiekomedie. Prima vermaak in de bioscoop. Geen hoogstaande film, maar door de twee hoofdpersonen moest ik regelmatig lachen. ^O^


_O_ _O_
Order! Ordeeeeeeeeer!
  Beste/leukste mod 2022 donderdag 17 augustus 2017 @ 00:43:38 #197
319979 Fok-it
All is well
pi_173199687
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 18:41 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Vond Dunkirk anders de grootste tegenvaller van het jaar. Lovende reviews, maar wat een waste of time was dat zeg. Beetje het idee alsof alle 'critics' elkaar nalullen. Sprongen in de tijdlijn die nergens op slaan. Een verhaal dat met 1 zin te vertellen was. En driekwart van de film kan je eruit knippen aangezien het geen bal toevoegt.

Bordkartonnen personages en zogenaamd grootschalig. Terwijl je misschien een paar honderd man op het strand ziet, en een tiental bootjes. Terwijl in het echt een half miljoen man aanwezig was.

En de grootste grap; een oorlogsfilm zonder oorlog. Oja een paar bommetjes van een vliegtuigje, poe poe.
Eens eens eens.

Veruit de matigste van alle Nolans
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_173199784
Once upon a Time in Venice (2017)



Verenigde Staten
Actie / Komedie
94 minuten

geregisseerd door Mark Cullen en Robb Cullen
met Bruce Willis, Jason Momoa en Famke Janssen

Steve Ford (Bruce Willis) is een afgezakte priv-detective uit Los Angeles wiens zakelijke en persoonlijke wereld botsen, nadat zijn liefdevolle huisdier Buddy gestolen wordt door een beruchte bende. Door een reeks gekke omstandigheden voert hij klusjes uit voor de bende, terwijl hij achterna gezeten wordt door twee wraakzuchtige Samoaanse broers, een woekeraar en nog een paar andere duistere figuren. Steve heeft er alles voor over om weer herenigd te worden met zijn hond.

Vermakelijke film. Leuk verhaal, niet diepgaand, dat goed is uitgewerkt, luchtig, humoristisch. De hele film heeft een lekker tempo. Geen overdreven humor maar toepasselijk, genoeg actie, leuke karakters. Zoals John Goodman alias 'Dan van Roseanne' heeft een erg vermakelijke rol. Maar Bruce Willis zet zijn rol ook goed en leuk neer.

IMDB 5.2/10
Ik 7-/10
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_173199809
Dunkirk was lachwekkend slecht inderdaad.
blablablabla
pi_173206282
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 00:56 schreef Elan het volgende:
Dunkirk was lachwekkend slecht inderdaad.
Ik vind hem dan weer briljant mooi. Genoten van de shots, score en de angst van water. :)
pi_173206662
quote:
1s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 12:15 schreef blessed19 het volgende:

[..]

Ik vind hem dan weer briljant mooi. Genoten van de shots, score en de angst van water. :)
Ja ok lachwekkend slecht gaat misschien wat ver. Vergeef me.
Maar bepaalde enorm belangrijke gebeurtenissen in de film zijn historisch onjuist.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En dat hij de karakters bijzonder weinig diepgang gaf, het zijn overduidelijk slechts figuranten in het spektakelstuk.
blablablabla
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 14:04:35 #202
161275 Smash-it
Zelfs m'n naam is mooi
pi_173233853
The Hitman's Bodyguard is dus echt de moeite waard. De chemie tussen Ryan Reynolds en Samuel L Jackson is top. Paar keer hardop gelachen, soms ook best spannend. Grappige bijrol van Selma Hayek. En omdat het ook in Nederland afspeelde, mocht zelfs Barry Atsma meedoen (niet boeiend ofzo).

The Hitman's Bodyguard (2017) - IMDb

Imdb 7.2
Ik 8
pi_173235476
quote:
9s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 12:34 schreef Elan het volgende:

[..]

Ja ok lachwekkend slecht gaat misschien wat ver. Vergeef me.
Maar bepaalde enorm belangrijke gebeurtenissen in de film zijn historisch onjuist.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En dat hij de karakters bijzonder weinig diepgang gaf, het zijn overduidelijk slechts figuranten in het spektakelstuk.
Ah, ok. Ik ken al die feiten niet en ik ben er blij om. Ookal zou ik ze wel gekend hebben, dan zou ik me er niet aan ergeren. Het is namelijk geen documentaire, maar een film. Compleet historisch correct is volgens mij haast geen enkele film.
pi_173249195
Annabelle 2

Top horror vind hem persoonlijk beter dan de eerste.
pi_173250918
Dunkirk. Ik vond hem heel erg traag.
4,5/10
Dit, dus.
pi_173252045
Gisteren naar The Hitmans Bodyguard geweest.

Had geen verwachtingen, maar vond het wel een erg toffe film. Tempo bleef er goed in.

Voor mij 1 van de beste films van het jaar zelfs.

Je moet wel van actiekomedies houden, maar Ryan Reynolds en Samuel L. Jackson doen het erg goed.

De zaal was vaak erg aan het lachen :D

IMDB: 7,2
Ik 8,5
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 11:35:30 #207
466657 EasyLife
Live Cheap, Live Easy
pi_173252453
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 09:52 schreef Buitendam het volgende:
Dunkirk. Ik vond hem heel erg traag.
4,5/10
Je kon al aan alles merken dat die film slecht is, zonder hem te kijken. Trailer, promotie, making of, alles.
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 11:45:36 #208
286575 Roces18
Chef de party
pi_173252669
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 11:15 schreef Max23 het volgende:
Gisteren naar The Hitmans Bodyguard geweest.

Had geen verwachtingen, maar vond het wel een erg toffe film. Tempo bleef er goed in.

Voor mij 1 van de beste films van het jaar zelfs.

Je moet wel van actiekomedies houden, maar Ryan Reynolds en Samuel L. Jackson doen het erg goed.

De zaal was vaak erg aan het lachen :D

IMDB: 7,2
Ik 8,5
Bij mij ook. Volgens mij zaten er allemaal vmbo'ers in de zaal.
Elk scheldwoord zaten ze te lachen. :')
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 12:10:44 #209
161275 Smash-it
Zelfs m'n naam is mooi
pi_173253164
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 11:45 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Bij mij ook. Volgens mij zaten er allemaal vmbo'ers in de zaal.
Elk scheldwoord zaten ze te lachen. :')
Bij elke 'motherfacker'? Pff, dat waren er wel 1000 haha
pi_173253232
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 11:45 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Bij mij ook. Volgens mij zaten er allemaal vmbo'ers in de zaal.
Elk scheldwoord zaten ze te lachen. :')
Waar keek je?
Ik zat in Arnhem en bij mij had ik het idee dat er juist allemaal mensen van rond de 30 zaten
pi_173253300
quote:
9s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 12:34 schreef Elan het volgende:

[..]

Ja ok lachwekkend slecht gaat misschien wat ver. Vergeef me.
Maar bepaalde enorm belangrijke gebeurtenissen in de film zijn historisch onjuist.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En dat hij de karakters bijzonder weinig diepgang gaf, het zijn overduidelijk slechts figuranten in het spektakelstuk.
Dat is vreemd.
Mensen die er daadwerkelijk bij waren vonden de film wel realisitisch en accuraat over komen. Zullen wel dement zijn fso.
wooblabalurg
pi_173255098
The Life Aquatic with Steve Zissou (2004)

Geen doorkomen aan. Tot halverwege gekekekn. Daarna van ellende uitgezet. Ik snapte er geen ruk van.
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
pi_173255175
The Hitman's Bodyguard (2017)

Leuke film, zeker omdat het natuurlijk zeer herkenbaar is met Amsterdam en Den Haag, maar voor de rest weinig vernieuwend. Gewoon vermakelijk. Leuke popcornfilm dus. Zoek er verder niet meer achter.

IMDB: 7.2
Ik: 7.3
pi_173314945
The Dark Tower

Stephen King's Dark Tower verfilmd tot een synopsis. Ik moet eerlijk zijn, ik heb de boeken (!) lang geleden gelezen maar ik kan me de sfeer nog precies herinneren. SK nam me mee in zijn alternatieve werelden, zijn gevechten misschien wel tegen zichzelf maar zeker tegen de wereld zoals hij hem zag/ziet. Deze film raakt niet eens het topje daarvan, van wat ik dacht dat het zou kunnen zijn. De hoofdpersonen zijn prima, de se ook goed. Maar my god, hoeveel beter had dit kunnen zijn. Zonde, zonde en nog eens zonde.....
You know, you come from nothing
you're going back to nothing
what have you lost? Nothing!
pi_173316049
Sand Castle (2017)



Verenigd Koninkrijk
Drama / Oorlog
113 minuten

geregisseerd door Fernando Coimbra
met Nicholas Hoult, Henry Cavill en Logan Marshall-Green

'Sand Castle' volgt een militaire eenheid die in een onveilig Iraaks dorpje, Baqubah genaamd, een watersysteem moet repareren. Sommige dorpelingen stellen hun komst op prijs, maar er zijn inwoners die hun nabijheid als vijandelijkheid opvatten. Zij zien hen liever vertrekken en zijn bereid geweld toe te passen.

Een beetje een tegenvaller. De standaard Irak-oorlog film, de sfeer, enz... Het is wel een intrigerend verhaal dat redelijk is uitgewerkt. Het begin is saai, halverwege wordt de film interessanter en is er wat actie..

IMDB 6.3/10
Ik 6/10
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_173316097
Here Alone (2016)



Verenigde Staten
Drama / Horror
89 minuten

geregisseerd door Rod Blackhurst
met Lucy Walters, Gina Piersanti en Adam David Thompson

Nadat een vreselijke virusuitbraak de menselijke beschaving heeft verwoest, leeft Ann alleen in een bos. Met enkel een radio die enkel in het Frans uitzendt zoekt ze naar voedsel en materiaal. Slechts enkele dieren hebben het overleefd en de enige overlevenden lijken ze zwervende hordes genfecteerde wezens op zoek naar menselijk bloed. Op een noodlottige dag kruist Ann het pad van nog twee overlevenden, Chris en Olivia. Maar nu ze zo lang alleen heeft geleefd vindt ze het moeilijk om een band op de bouwen en mee te gaan in hun verlangen om een nieuwe gemeenschap te beginnen.

Tegenvaller. Er zit weinig horror in de film. De film bestaat voor 3/4 uit dialogen en geen actie. Het beetje actie dat erin zit is wel ok maar het kon veel beter. Clich verhaal, voorspelbaarheid...

IMDB 5.6/10
Ik 5-/10
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_173316835
The Hateful Eight

Deze film voelt een beetje als een date met een bloedmooie chick. Je hebt verhalen gehoord dat ze heel aardig is, leuke ouders heeft en niet teveel ex-vriendjes of een slecht imago. Ze loopt binnen en je denkt direct, wow! Wat een vrouw. Ze begint met praten en nog steeds denk je, nice, dit wordt een gezellig avondje. Ze praat een beetje over de koetjes en kalfjes, en na 5 minuten probeer je er tussen te komen. Het lukt niet. Ze blijft maar lullen en het houdt niet op.

Het is niet zo dat ze hele stomme gespreken voert, het is niet zo dat ze vertelt dat ze klapt voor de piloot tijdens het landen of dat ze ananas op dr pizza gooit. Geen afknappers. Maar het is zoveel. En zoveel onzinnige zooi. Je gedachten dwalen al af en je neemt de omgeving al wat meer in je op. Je realiseert je dat je in een leuk kroegje zit en de muziek is superchill. De bediende loopt langs en je kijkt er even na. Wat een mooi figuurtje heeft ze zeg! Ondertussen gaat je date maar door en door. Zodra de rekening arriveert besluit je wel te betalen, het was niet een enorm slchte date, maar het was gewoon niet je type. Wel besluit je om stiekem je 06 op t bonnetje te zetten en hoop je dat chick uit de bediening je een berichtje stuurt.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_173320099
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 09:44 schreef ThePlaneteer het volgende:
The Hateful Eight

Deze film voelt een beetje als een date met een bloedmooie chick. Je hebt verhalen gehoord dat ze heel aardig is, leuke ouders heeft en niet teveel ex-vriendjes of een slecht imago. Ze loopt binnen en je denkt direct, wow! Wat een vrouw. Ze begint met praten en nog steeds denk je, nice, dit wordt een gezellig avondje. Ze praat een beetje over de koetjes en kalfjes, en na 5 minuten probeer je er tussen te komen. Het lukt niet. Ze blijft maar lullen en het houdt niet op.

Het is niet zo dat ze hele stomme gespreken voert, het is niet zo dat ze vertelt dat ze klapt voor de piloot tijdens het landen of dat ze ananas op dr pizza gooit. Geen afknappers. Maar het is zoveel. En zoveel onzinnige zooi. Je gedachten dwalen al af en je neemt de omgeving al wat meer in je op. Je realiseert je dat je in een leuk kroegje zit en de muziek is superchill. De bediende loopt langs en je kijkt er even na. Wat een mooi figuurtje heeft ze zeg! Ondertussen gaat je date maar door en door. Zodra de rekening arriveert besluit je wel te betalen, het was niet een enorm slchte date, maar het was gewoon niet je type. Wel besluit je om stiekem je 06 op t bonnetje te zetten en hoop je dat chick uit de bediening je een berichtje stuurt.
:D :D :D
"Het is moeilijk met mensen om te gaan omdat zwijgen zo moeilijk is"
  Moderator dinsdag 22 augustus 2017 @ 13:06:42 #219
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_173320272
The Omen 2



De opvolger van the omen, eigenlijk hetzelfde euvel als zijn voorganger er wordt teveel uitgelegd. Opzich vermakelijk we volgen damien de antichrist waar hij zichzelf niet bewust van is. Totdat iemand het hem vertelt en dan weet hij het wel. Als antichrist zijnde ruimt hij iedereen die hem tegenstaat uit de weg (meestal zonder zelf aanwezig te zijn) daardoor is hij een soort belichaming van het kwaad dat altijd toe kan slaan. Vond hem wel minder dan de vorige omdat naast dat er veel uitgelegd werd het er ook veel overdrevener bovenop lag. Denk niet dat ik deel 3 ga kijken.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_173320901
The Planeteer: hulde aan je review / metafoor, zo zie ik de reviews graag!
pi_173321709
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 09:44 schreef ThePlaneteer het volgende:
The Hateful Eight

Deze film voelt een beetje als een date met een bloedmooie chick. Je hebt verhalen gehoord dat ze heel aardig is, leuke ouders heeft en niet teveel ex-vriendjes of een slecht imago. Ze loopt binnen en je denkt direct, wow! Wat een vrouw. Ze begint met praten en nog steeds denk je, nice, dit wordt een gezellig avondje. Ze praat een beetje over de koetjes en kalfjes, en na 5 minuten probeer je er tussen te komen. Het lukt niet. Ze blijft maar lullen en het houdt niet op.

Het is niet zo dat ze hele stomme gespreken voert, het is niet zo dat ze vertelt dat ze klapt voor de piloot tijdens het landen of dat ze ananas op dr pizza gooit. Geen afknappers. Maar het is zoveel. En zoveel onzinnige zooi. Je gedachten dwalen al af en je neemt de omgeving al wat meer in je op. Je realiseert je dat je in een leuk kroegje zit en de muziek is superchill. De bediende loopt langs en je kijkt er even na. Wat een mooi figuurtje heeft ze zeg! Ondertussen gaat je date maar door en door. Zodra de rekening arriveert besluit je wel te betalen, het was niet een enorm slchte date, maar het was gewoon niet je type. Wel besluit je om stiekem je 06 op t bonnetje te zetten en hoop je dat chick uit de bediening je een berichtje stuurt.
_O_ _O_ _O_ Hulde voor de mooie review!
  Moderator woensdag 23 augustus 2017 @ 11:52:35 #222
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_173340058
Rosemary's baby



Weer eentje uit de categorie oude horror, grappig genoeg met een soort zelfde thema als the omen. Een jong hebben net een nieuw huis en proberen een baby te krijgen. Het nieuwe huis is nog wat onwennig er zijn vroeger rare zaken gebeurd (iets met babies eten) en de buren zijn op zijn zachts gezegd nogal vreemd. De vreemdheid van de buren wordt steeds duidelijker en ook beinvloeden ze rosemary direct tijdens haar zwangerschap. Het nare gevoel is heel goed gedoseert in deze film je leeft je in en het wordt allemaal steeds vervelender, ook is deze film op de juiste manier uitleggerig met andere woorden je komt er vanzelf achter wat er gebeurt soms tegelijk met de hoofdpersoon soms iets eerder. Al met al een erg goede film die heel tof een enge sfeer neerzet.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 23 augustus 2017 @ 19:01:38 #223
161275 Smash-it
Zelfs m'n naam is mooi
pi_173347531
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 09:44 schreef ThePlaneteer het volgende:
The Hateful Eight

Deze film voelt een beetje als een date met een bloedmooie chick. Je hebt verhalen gehoord dat ze heel aardig is, leuke ouders heeft en niet teveel ex-vriendjes of een slecht imago. Ze loopt binnen en je denkt direct, wow! Wat een vrouw. Ze begint met praten en nog steeds denk je, nice, dit wordt een gezellig avondje. Ze praat een beetje over de koetjes en kalfjes, en na 5 minuten probeer je er tussen te komen. Het lukt niet. Ze blijft maar lullen en het houdt niet op.

Het is niet zo dat ze hele stomme gespreken voert, het is niet zo dat ze vertelt dat ze klapt voor de piloot tijdens het landen of dat ze ananas op dr pizza gooit. Geen afknappers. Maar het is zoveel. En zoveel onzinnige zooi. Je gedachten dwalen al af en je neemt de omgeving al wat meer in je op. Je realiseert je dat je in een leuk kroegje zit en de muziek is superchill. De bediende loopt langs en je kijkt er even na. Wat een mooi figuurtje heeft ze zeg! Ondertussen gaat je date maar door en door. Zodra de rekening arriveert besluit je wel te betalen, het was niet een enorm slchte date, maar het was gewoon niet je type. Wel besluit je om stiekem je 06 op t bonnetje te zetten en hoop je dat chick uit de bediening je een berichtje stuurt.
Zalig om te lezen O+
  donderdag 24 augustus 2017 @ 00:05:26 #224
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_173353808
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 09:44 schreef ThePlaneteer het volgende:
The Hateful Eight

Deze film voelt een beetje als een date met een bloedmooie chick. Je hebt verhalen gehoord dat ze heel aardig is, leuke ouders heeft en niet teveel ex-vriendjes of een slecht imago. Ze loopt binnen en je denkt direct, wow! Wat een vrouw. Ze begint met praten en nog steeds denk je, nice, dit wordt een gezellig avondje. Ze praat een beetje over de koetjes en kalfjes, en na 5 minuten probeer je er tussen te komen. Het lukt niet. Ze blijft maar lullen en het houdt niet op.

Het is niet zo dat ze hele stomme gespreken voert, het is niet zo dat ze vertelt dat ze klapt voor de piloot tijdens het landen of dat ze ananas op dr pizza gooit. Geen afknappers. Maar het is zoveel. En zoveel onzinnige zooi. Je gedachten dwalen al af en je neemt de omgeving al wat meer in je op. Je realiseert je dat je in een leuk kroegje zit en de muziek is superchill. De bediende loopt langs en je kijkt er even na. Wat een mooi figuurtje heeft ze zeg! Ondertussen gaat je date maar door en door. Zodra de rekening arriveert besluit je wel te betalen, het was niet een enorm slchte date, maar het was gewoon niet je type. Wel besluit je om stiekem je 06 op t bonnetje te zetten en hoop je dat chick uit de bediening je een berichtje stuurt.
Kweek wat meer geduld. Als je dwaalsporen wil dan moet je toch echt andere films op zetten waarbij je makkelijker gaat dagdromen omdat het zo afstompt.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_173353874
Logan Lucky (2017) - IMDb

Logan Lucky gaat over de Logan broers en zus. Jimmy Logan is een mijnwerker, Clyde Logan is een bartender. Clyde heeft als veteraan op een missie zijn arm verloren door een bermbom. Iedereen in de omgeving heeft het over de Logan curse waardoor niemand met de Logans gezien wil worden.

Enfin.. waar Logan Lucky over gaat is dat beide broers met behulp van hun zus als getaway driver en Danil Graig als Joe Bang, een bomexpert een kluis willen leeghalen. Niet zo maar een kluis, maar de kluis van de thuishaven van de NASCAR races in North Carolina. Qua sfeer ademt het in alles de Dukes of Hazard aan.

Als je die serie vroeger tof vond en de remake film van wat jaren terug wel te doen vond.. dan gaat deze film je niet teleur stellen. Het is van dezelfde makers als Ocean 11, 12 en Magic Mike. Het heeft dezelfde humor als in de Ocean films, Magic Mike heb ik nooit gezien.

Net zoals ik zei bij de Hitman's Bodyguard dat het geen hoogvlieger was noch je zal bijblijven gaat ook op bij Logan Lucky. Maar ik heb wel twee uur lang vermaak op het witte doek gezien. Het is een beetje Babydriver meets the Dukes of Hazard meets Ocean 11/12.

IMDb; 7,5/10
Ik; 7,5/10
mag het weten
  donderdag 24 augustus 2017 @ 00:30:54 #226
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_173354058
quote:
2s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 11:52 schreef Bosbeetle het volgende:
Rosemary's baby

[ afbeelding ]

Weer eentje uit de categorie oude horror, grappig genoeg met een soort zelfde thema als the omen. Een jong hebben net een nieuw huis en proberen een baby te krijgen. Het nieuwe huis is nog wat onwennig er zijn vroeger rare zaken gebeurd (iets met babies eten) en de buren zijn op zijn zachts gezegd nogal vreemd. De vreemdheid van de buren wordt steeds duidelijker en ook beinvloeden ze rosemary direct tijdens haar zwangerschap. Het nare gevoel is heel goed gedoseert in deze film je leeft je in en het wordt allemaal steeds vervelender, ook is deze film op de juiste manier uitleggerig met andere woorden je komt er vanzelf achter wat er gebeurt soms tegelijk met de hoofdpersoon soms iets eerder. Al met al een erg goede film die heel tof een enge sfeer neerzet.
Fantastische film ( van Polanski ), idd. Echte klassieker. Prachtige filmposter ook:

"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
  donderdag 24 augustus 2017 @ 01:10:18 #227
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_173354334
Repulsion (1965) - IMDb is trouwens ook een aanrader van Polanski.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
  Moderator donderdag 24 augustus 2017 @ 09:00:16 #228
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_173355953
quote:
14s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 01:10 schreef EP3 het volgende:
Repulsion (1965) - IMDb is trouwens ook een aanrader van Polanski.
Ga ik kijken :)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_173355974
quote:
10s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 00:05 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Kweek wat meer geduld. Als je dwaalsporen wil dan moet je toch echt andere films op zetten waarbij je makkelijker gaat dagdromen omdat het zo afstompt.
Mwah The Good, The Bad and The Ugly is mijn favoriete film ooit, dus geduld heb ik wel. En actiefilms sla ik liever zelfs over. Maar ik vind de dialogen van Tarantino gewoon niet zo vet zoals veel anderen.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  Moderator donderdag 24 augustus 2017 @ 09:05:26 #230
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_173355993
Experiment in Terror



Een film uit 1962 waarin de hoofdpersoon in de buurtschap twin peaks (!!!) wordt bedreigd door een man. Ze moet voor die man de bank waar ze werkt beroven. De eerste helft van de film lukt het heel goed om de bedreiging neer te zetten. De asmatische man ( :P darth kan jaloers zijn ) die telefoonjes pleegt zet een angstig beeld neer, ook wordt dit goed gefilmt. Alleen halverwege raakt het slop er een beetje in vooral als de dader bekend wordt ene Garland Lynch (!!!) wordt het met de spanning allemaal wat minder. Hij is dan met 2 uur voor mij net iets te lang. Al heeft dat ook zijn charme.

Het maakt het natuurlijk wel extra leuk om te zien waar David Lynch gedeelten van zijn mosterd haalt :D

[ Bericht 6% gewijzigd door Bosbeetle op 24-08-2017 09:10:31 ]
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  donderdag 24 augustus 2017 @ 09:11:08 #231
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_173356069
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 09:03 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Mwah The Good, The Bad and The Ugly is mijn favoriete film ooit, dus geduld heb ik wel. En actiefilms sla ik liever zelfs over. Maar ik vind de dialogen van Tarantino gewoon niet zo vet zoals veel anderen.
Voor zover ik me kon herinneren was het niet om het coole maar was veel van de dialoog gewoon passend in het verhaal. Behalve de annekdotescene. Wat op en top des Tarantino was.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_173356081
quote:
1s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 09:11 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Voor zover ik me kon herinneren was het niet om het coole maar was veel van de dialoog gewoon passend in het verhaal. Behalve de annekdotescene. Wat op en top des Tarantino was.
Prima, maar dan vond ik het verhaal gewoon onnodig langdradig. Wellicht is dat ook op en top des Tarantino.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  donderdag 24 augustus 2017 @ 09:40:24 #233
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_173356488
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 09:12 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Prima, maar dan vond ik het verhaal gewoon onnodig langdradig. Wellicht is dat ook op en top des Tarantino.
Kruising tussen de paranoide kant en isolatie bij the Thing en het eindeloze gepraat waarin iemand zich verlult in Murder on the Orient Express.

Ik heb me echt geen moment verveeld in Eye anderhalf jaar terug. Zat wel twaalf minuten pauze in op Tarantino's verzoek. Wellicht dat dat hielp.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_173356595
quote:
1s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 09:40 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Kruising tussen de paranoide kant en isolatie bij the Thing en het eindeloze gepraat waarin iemand zich verlult in Murder on the Orient Express.

Ik heb me echt geen moment verveeld in Eye anderhalf jaar terug. Zat wel twaalf minuten pauze in op Tarantino's verzoek. Wellicht dat dat hielp.
Grote verschil is dat The Hateful Eight niet echt een verhaal heeft als in diverse gebeurtenissen die allemaal verbonden zijn en zich opbouwen tot een knallend slot, maar voelt meer als een soort theaterstuk waar alle scenes elkaar opvolgen en die behoorlijk repetitief zijn. Praat-praat-praat-schiet-praat-praat-praat-schiet, opgevuld met lekker veel n-words. Het hele Civil War theme wat in divsere conversaties naar voren komt lijkt op zich geinig, totdat ik me realiseerde dat het gewoon dient om een nieuwe geweldadige scene te introduceren.

Maar laten we het er op houden dat het gewoon niet mijn type film is ;)
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  donderdag 24 augustus 2017 @ 09:50:34 #235
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_173356641
Als de mate van geweld (die ik voor Tarantinobegrippen echt mee vond vallen) je probleem is zou ik vooral Franse dramas gaan kijken.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_173386498
Dallas Buyers Club.

Sterke rollen van Matthew McConallright allright allright en Jared Leto.
pi_173387686
Annabelle: Creation (2017)



Verenigde Staten
Horror / Thriller
109 minuten

geregisseerd door David F. Sandberg
met Stephanie Sigman, Talitha Bateman en Lulu Wilson

Het is enkele jaren geleden dat de dochter van een poppenmaker en zijn vrouw op tragische wijze om het leven is gekomen. Inmiddels verwelkomen ze een non en enkele meisjes uit een gesloten weeshuis in hun huis. Al snel worden zij het doelwit van de bezeten creatie van de poppenmaker, Annabelle.

Goede horrorfilm op zich. Ik had er wel meer van verwacht, hoge verwachtingen. Het heeft even nodig voor de film echt op gang komt. Er zitten een aantal goede schrikmomenten in, maar ook veel scnes waren erg donker (maar dat zal ook wele een beetje aan de kwaliteit van dat bestand hebben gelegen). Ik had niet het idee dat deze beter was dan Annabelle 1 (weet ook niet meer precies hoe die in detail ging...) maar als horrorfilm op zich is het toch wel een van de betere horrorfilms van dit jaar..

IMDB 7.1/10
Ik twijfel tussen 6.5 en 7-/10
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_173418647
A beautiful mind - 2001

Omschrijving
John Nash komt in 1947 terecht bij de prestigieuze Princeton universiteit. Hij maakt deel uit van een scholarship voor wiskunde. Enkele jaren later komt Nash terecht in het Pentagon waar hij werkt om geheime berichten te decoderen.

Nash maakt nog enkele huiveringwekkende gebeurtenissen mee maar welke zijn realiteit en welke bestaan enkel in zijn verbeelding wanneer zijn dokter vertelt dat hij aan schizofrenie lijdt?

Beste scene

Score

Mijn score: 8.5/10
* Sterke acteerprestaties
* Mooie achtergrondmuziek en goede soundtrack
* Boeiende personages

Trailer


[ Bericht 2% gewijzigd door Sulka op 27-08-2017 12:02:48 ]
pi_173418738
Je hebt nu wel de film gespoiled voor mensen die deze niet hebben gezien.
pi_173418779
quote:
15s.gif Op zondag 27 augustus 2017 11:55 schreef FL_Freak het volgende:
Je hebt nu wel de film gespoiled voor mensen die deze niet hebben gezien.
Klopt, ik heb de omschrijving wat aangepast. Thanks
pi_173420837
Alien: Covenant (2017)



Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk / Australi / Nieuw-Zeeland
Sciencefiction / Thriller
122 minuten

geregisseerd door Ridley Scott
met Michael Fassbender, Katherine Waterston en Billy Crudup

De bemanning van het kolonieschip Covenant is op weg naar een verre planeet aan de andere kant van de Melkweg. Ze ontdekken daar, wat zij denken, een onbekend paradijs, maar wat eigenlijk een duistere gevaarlijke wereld is. De enige bewoner blijkt de 'synthetische' David (Michael Fassbender) te zijn, een overlevende van de gedoemde Prometheus expeditie.

Een redelijk tot goed vervolg op 'Prometheus'. De film gaat meteen lekker van start. Intrigerend (vooral als je iets hebt met ruimtevaart e.d). In het midden van de film zowat gaat helaas het tempo er een beetje uit en wordt het soms een beetje saai, jammer. Maar gelukkig duurt dit niet lang en gaat het daara weer aan een lekker tempo verder met een aantal 'op-het-puntje-van-je-stoel-momenten :)
Goede plotwending, niet alleen voor deze film maar voor de hele Alien-reeks
...

IMDB 6.6/10
Ik 7-/10
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_173423861
Creation of fear.... maar nergens spannend. Wat een tegenvaller.
pi_173440452
Brain on Fire (2016) - IMDb jonge vrouw ontwikkelt een merkwaardige stoornis waardoor ze onvoorspelbaar gedrag begint te vertonen. De doktoren weten het op een gegeven niet meer en stellen een psychiatrische opname voor. De ouders van het meisje geloven hier niet in en proberen uit te vinden wat er mis is.

Ze hadden het beter 'Brain in sleep' kunnen noemen want slaapverwekkend. Veel te traag en er gebeurd te weinig. Een gemiddelde House aflevering is beter. Een 5.

Alien: Covenant (2017) - IMDb een kolonisatieschip krijgt per toeval een radiosignaal binnen en komt hierdoor een planeet tegen waar toevallig een een ruimtevoertuig (uit Prometheus) eerder op gecrashed is. Ze gaan op onderzoek uit en dan blijken er allemaal nare dingen te gebeuren op de planeet.

Deze film probeert, als vervolg, de verhaallijn van Prometheus te combineren met de Alien films om alle fans tevreden te stellen en faalt daarin behoorlijk. De plotlijn hierboven mag je al bekend in de oren klinken, nou wacht maar tot je de film ziet, je hebt het feitelijk allemaal al een keertje gezien. Het radiosignaal, de eieren, de eindbattle...meer van het hetzelfde. Een deceptie na het veelbebelovende Prometheus waarna we met veel onbeantwoorde vragen bleven zitten. En die na het zien van deze film helaas ook onbeantwoord blijven.

Veel irritaties zoals een crew (waar je sowieso al geen binding mee hebt) die te dom voor woorden is, een werkelijk tenenkrommende David/Walter scene, een einde die je aan het begin al zag aankomen en ga zo maar door. Enige lichtpuntje was dat je iets meer te weten komt over de origins van de alien maar dat is niet voldoende om de film te redden. Ik vond hem teleurstellend: een 6.

Never Let Me Go (2010) - IMDb een 3 tal kinderen wordt gevolgd van opgroeien in een (merkwaardige) kostschool tot volwassenheid, totdat de realiteit begint door te dringen en dingen anders lijken dan ze zijn.

Coming of age drama meets The Island (2005) - IMDb concept. Ik vond er niet doorheen te komen, ondanks vrij hoge IMDB rating, halverwege uitgezet en daarom geen cijfer.
Newton is dood, Einstein is overleden en ik voel me ook niet lekker..
pi_173519726
Guardians of the Galaxy Vol. 2 (2017)

Alternatieve titel: Guardians of the Galaxy 2



Verenigde Staten
Actie / Sciencefiction
137 minuten

geregisseerd door James Gunn
met Chris Pratt, Zoe Saldana en Dave Bautista

'Guardians of the Galaxy Vol. 2' zet de avonturen van het team voort terwijl ze reizen door de buitenste regionen van de kosmos. De Guardians moeten vechten om hun familie bij elkaar te houden, terwijl ze de mysteries over Peter Quills vader ontrafelen. Oude vijanden worden nieuwe vrienden en schieten hen gedurende de reis te hulp.

Leuk vervolg op deel 1. Wederom een kleurrijke film, veel actie, leuke characters. Goed verhaal dat redelijk goed is uitgewerkt. Af en toe was een beetje chaotisch omdat er teveel tegelijk aan de hand was in bepaalde scnes. Een leuke verrassing om 'Tango & Cash' (Stallone en Russel) weer samen in een film te zien :) En Groot is soooo cute in deze film :)

IMDB 7.9/10
Ik 7.5/10
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_173535533
American Made (2017) - IMDb



Ik heb Tom Cruise voor het eerst gezien in de Mission Impossible reeks. Eerder dit jaar nog in The Mummy. En dan vanavond in American Made als een piloot genaamd Barry Seal. De film plaatst zich in de jaren 80 van Ronald Reagan met een levendige koude oorlog die gaande is. Seal wordt overgehaald om voor de CIA te gaan werken nadat ie zijn huidige baan als piloot van gewone burgervluchten saai begint te vinden en besluit om goederen zoals drugs en sigaren vanuit Midden Amerika Amerika en Canada in te smokkelen.

Ik heb reviews gelezen dat American Made een kruising is tussen Topgun en de Narcos Netflix series. En ik begrijp dat wel. Voor de CIA is Seal zo goed bezig als piloot om foto's te maken van de communistische rebellen en drugskartels dat zijn takenpakket uitgebreid wordt. Per klus dat ie doet verdiend is steeds meer geld. Op den duur weet Seal van gekkigheid niet wat ie ermee aan moet.

De drugskartels in Nicaragua, Colombia en dergelijke krijgen hem in het vizier waardoor hij door Pablo Escobar als gunst drugs naar Amerika moet zien te krijgen. Op den duur vervult ie een dubbelrol en tegelijkertijd probeert Seal zijn eigen gezin draaiende te houden. Er zit genoeg humor, actie in. En de film ademt een jaren 80 sfeer uit. Cruise komt in deze film echt beter tot zijn recht dan in de Mummy als een soort Indiana Jones wat ie echt niet is. Maar als piloot in een film gelijk aan Topgun meets Narcos komt ie echt tot zijn recht. Het is een goede film en leuk om te gaan kijken als je Narcos gekeken hebt of Topgun.

IMDb: 7,5
Ik: 8
mag het weten
pi_173541297
death note (2017)

kutfilm. alles wat de serie en japanse films goed maakten hebben ze veranderd of er uit gelaten. nu is het een soort van final destination geworden. puntje voor willem dafoes ryuk. adam wingard moet geen remakes doen maar zijn eigen ding, want the guest was wel te pruimen. zijn blair witch remake/sequel was al net zo verschrikkelijk. 2/10
pi_173555678
N beetje verliefd

https://www.google.nl/sea(...)imgrc=61_8NRJTdyZzHM:

Was wel ok, maar daar is ook alles mee gezegd. Niet echt n aanrader. Film van Martin koolhoven, maar hij was lang niet zo goed als het snitzel paradijs die hij ook gemaakt heeft in het zelfde komedie genre.

Theo Maassen_van kwaad tot erger.

De nieuwste theater show van Theo Maassen volgens mij.
In tijden niet zo'n grappige cabaret voorstelling gezien. Echt een aanrader deze. Hij kwam op tv, dus je kunt m nog terug kijken op uitzending gemist. Ik denk dat deze zelfs beter was dan zijn vorige shows.

Ghost town
https://resizing.flixster(...)OzEyMDA7MTUzNjsyMDQ4

Komedie met ricky gervais.
Ik had m al eerder gezien, maar hij kwam weer op tv, en vanwege het verhaal en ricky gervais dacht ik,why not? Heb me weer kostelijk vermaakt. Vanwege een hartstilstand van een minuut ziet de hoofdpersoon opeens dode mensen die zijn hulp nodig hebben. Vooral zijn egostische persoonlijkheid maakt de film extra grappig. 7.5

[ Bericht 10% gewijzigd door Bactiarry86 op 03-09-2017 04:08:36 ]
Tekenfilms van de jaren negentig!
pi_173555717
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 09:44 schreef ThePlaneteer het volgende:
The Hateful Eight

Deze film voelt een beetje als een date met een bloedmooie chick. Je hebt verhalen gehoord dat ze heel aardig is, leuke ouders heeft en niet teveel ex-vriendjes of een slecht imago. Ze loopt binnen en je denkt direct, wow! Wat een vrouw. Ze begint met praten en nog steeds denk je, nice, dit wordt een gezellig avondje. Ze praat een beetje over de koetjes en kalfjes, en na 5 minuten probeer je er tussen te komen. Het lukt niet. Ze blijft maar lullen en het houdt niet op.

Het is niet zo dat ze hele stomme gespreken voert, het is niet zo dat ze vertelt dat ze klapt voor de piloot tijdens het landen of dat ze ananas op dr pizza gooit. Geen afknappers. Maar het is zoveel. En zoveel onzinnige zooi. Je gedachten dwalen al af en je neemt de omgeving al wat meer in je op. Je realiseert je dat je in een leuk kroegje zit en de muziek is superchill. De bediende loopt langs en je kijkt er even na. Wat een mooi figuurtje heeft ze zeg! Ondertussen gaat je date maar door en door. Zodra de rekening arriveert besluit je wel te betalen, het was niet een enorm slchte date, maar het was gewoon niet je type. Wel besluit je om stiekem je 06 op t bonnetje te zetten en hoop je dat chick uit de bediening je een berichtje stuurt.
Nice. Ik vond de hateful 8 ook zwaar tegen vallen, terwijl ik normaal de films van quentin erg goed vind.

Ik denk dat als je nog nooit een film van Tarantino gezien hebt, je eerst met pulp fiction moet beginnen, of met fRom dusk till dawn.

Ik hoop dat Tarantino wat minder Historisch genspireerde films gaat maken. Die cowboy shit die ken ik nu wel.

Ben benieuwd wat zijn interpetatie zou zijn van een science fiction film.
Tekenfilms van de jaren negentig!
pi_173555729
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 22:50 schreef Arcee het volgende:

[..]

Dan denk ik gelijk aan de scne met de prachtige vertolking van '500 Miles'. :)
Ja mooi nummer idd! Ik ben nu 31,en ik blijf telkens nieuwe leuke muziek ontdekken. Telkens komen mensen maar met nieuwe toffe melodien.ik vind dat echt een wonder dat de melodien niet opraken.

Die hoofd persoon was trouwens dezelfde gast als die CEO uit ex_machina las ik later. Goeie acteur.
Tekenfilms van de jaren negentig!
  zondag 3 september 2017 @ 07:07:35 #250
286575 Roces18
Chef de party
pi_173555889
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2017 12:37 schreef FlipjeHolland het volgende:
death note (2017)

kutfilm. alles wat de serie en japanse films goed maakten hebben ze veranderd of er uit gelaten. nu is het een soort van final destination geworden. puntje voor willem dafoes ryuk. adam wingard moet geen remakes doen maar zijn eigen ding, want the guest was wel te pruimen. zijn blair witch remake/sequel was al net zo verschrikkelijk. 2/10
Ik heb de serie nooit gezien maar wel de film. En ik geef hem wl een zes uit tien. Lijkt me inderdaad lager als je de serie kent..maar de meeste remakes zijn gewoon slecht.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_173556934
quote:
1s.gif Op zondag 3 september 2017 04:44 schreef Bactiarry86 het volgende:
Ik denk dat als je nog nooit een film van Tarantino gezien hebt, je eerst met pulp fiction moet beginnen, of met fRom dusk till dawn.
:')!
pi_173557432
Raw (2016)

Na twee minuten vergat ik al dat ik naar een Franse film zat te kijken, omdat het verhaal me vanaf de eerste seconde boeide.

Niet veel bloederiger dan de originele Let The Right One In, prachtig camerawerk en (helaas) licht voorspelbaar einde. Omdat er behoorlijk wat vragen blijven hangen, na afloop van de film, heb ik er lekker veel over kunnen discussiren met mijn lief. Een van de beste films die ik dit jaar heb gezien, vooral visueel prachtig.
8/10

http://m.imdb.com/title/tt4954522/
Mon 'en!
pi_173560662
Ben-Hur (2016)
Alternatieve titel: Ben Hur



Verenigde Staten
Avontuur / Drama
123 minuten

geregisseerd door Timur Bekmambetov
met Jack Huston, Toby Kebbell en Morgan Freeman

Judah Ben-Hur is een Joodse prins die valselijk beschuldigd wordt door zijn geadopteerde broer Messala. Hij verliest alles en moet jaren verblijven op een Romeins slavenschip. Vervolgens gaat hij de strijd aan tegen het Rijk, en de man die hem verraden heeft, in een grote strijdwagenrace

Ik kan me de originele film van vroeger niet goed meer herinneren dus kan niet echt in vergelijking gaan. Maar deze film is op zichzelf een goede film. Hij duurt vrij lang maar is de moeite waard. het begin heeft even nodig om op gang te komen. Maar al vrij snel zit je in het verhaal en blijft het op een fijn tempo doorgaan. Alles ziet er 'authentiek' uit, de kleding, de omgeving, de manieren, geschiedenis. Het verhaal is goed uitgewerkt, actie, drama... Een aantal epische scnes, spanning en een spectaculaire finale. en Morgan Freeman natuurlijk ;)

IMDB 5.7/10
Ik 7.5/10
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_173561874


Hier kan ik vrij kort over zijn. De film was al afgrijselijk slecht, maar ik had gehoopt dat ze het een keer goed zouden aanpakken. Ik ben zo een horrorfan....maar het blijft al een jaartje of wat hangen bij multiple sclerose aan mijn oogballen. Vreselijk vervelend. Het jeukt ook.

Het horrorscenario is tegenwoordig helaas steeds vaker een droeve aaneenschakeling van politiek correct moraliserende scnes van ik-ben-zo-speciaal-wereldverbeterende-zeikstralerige-sneeuwvlokjes van dertien met vaderissues (al dan niet op hakken) en daarachter een ellenlange stoet personificaties van al lang overleden clichs verbeeld door in- en in aftands slechte acteurs. En ergens op de achtergrond van al die ondergemiddelde ranzigheid moet zich dan nog een horrorverhaal ontplooien. Dat kan toch niet! Er is gewoon niet tegenaan te kijken. Zo jammer!

Na drie afleveringen geestdodend gezever omtrent voornamelijk puberale complicaties in de marge, was mijn irritatiebloeddrukgrens bereikt. Je gaat dan ergens hopen dat ze allemaal kapot gemaakt worden door die kleremist. Zeker dat gruwelijk irritante zeikwijf in de hoofdrol met haar moeder.


Behoeft geen verdere uitleg

Wat een KUT is dt! Gewoon DOOD!

Conclusie: Ze hadden het beter 'The Mist In' kunnen noemen. Met het verhaal van Stephen King heeft het niks te maken.

Het is een waarschuwing. Begin er niet aan. Ik ga mn geld ook gewoon terugvragen.
pi_173577468
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2017 09:26 schreef FlipjeHolland het volgende:

[..]

:')!
Haha mooi he.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_173580451
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 01:27 schreef Impressme het volgende:
The Dark Tower

Stephen King's Dark Tower verfilmd tot een synopsis. Ik moet eerlijk zijn, ik heb de boeken (!) lang geleden gelezen maar ik kan me de sfeer nog precies herinneren. SK nam me mee in zijn alternatieve werelden, zijn gevechten misschien wel tegen zichzelf maar zeker tegen de wereld zoals hij hem zag/ziet. Deze film raakt niet eens het topje daarvan, van wat ik dacht dat het zou kunnen zijn. De hoofdpersonen zijn prima, de se ook goed. Maar my god, hoeveel beter had dit kunnen zijn. Zonde, zonde en nog eens zonde.....
Gisteren geweest met mijn vriendin (boeken niet gelezen) en mijn moeder. (Wij hebben de boeken wel gelezen)
Vriendin vond het een aardige film, wij waren teleurgesteld omdat we misschien 20 procent van het echte verhaal hebben gezien. Al die bloedstollende mogelijke actie en verhalen die we niet hebben gezien. Jammer. Leuke film maar het had zo mooi kunnen wezen. Had je wel minstens drie films nodig trouwens.
...
pi_173582934
quote:
1s.gif Op maandag 4 september 2017 12:32 schreef Garbageman het volgende:

[..]

Gisteren geweest met mijn vriendin (boeken niet gelezen) en mijn moeder. (Wij hebben de boeken wel gelezen)
Vriendin vond het een aardige film, wij waren teleurgesteld omdat we misschien 20 procent van het echte verhaal hebben gezien. Al die bloedstollende mogelijke actie en verhalen die we niet hebben gezien. Jammer. Leuke film maar het had zo mooi kunnen wezen. Had je wel minstens drie films nodig trouwens.
Er komt nog een hele serie omheen h..Dus hopelijk kunnen de boekenlezers dan wat meer van hun verwachtingen voldoen.
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  maandag 4 september 2017 @ 17:04:15 #258
286575 Roces18
Chef de party
pi_173584875
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 15:20 schreef Tim86 het volgende:

[..]

Er komt nog een hele serie omheen h..Dus hopelijk kunnen de boekenlezers dan wat meer van hun verwachtingen voldoen.
Je kan zeggen wat je wil. Maar als deel 1 al zo bedroevend slecht is voorspelt dat niet veel goeds voor de andere delen die gewoonlijk nog slechter zijn.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_173585017
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 17:04 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Je kan zeggen wat je wil. Maar als deel 1 al zo bedroevend slecht is voorspelt dat niet veel goeds voor de andere delen die gewoonlijk nog slechter zijn.
Ik vond het best een redelijke film eigenlijk, maar niets bijzonders. En dat lijkt een beetje de mening van het gros te zijn die de boeken niet heeft gelezen. De mensen die het wel hebben gelezen zijn vooral gigantisch teleurgesteld. Het belooft inderdaad weinig goeds, maar met een serie kunnen ze wel voor veel meer verdieping gaan. Nu voelde het soms net als een soort compilatiefilm waarin zoveel werd overgeslagen uit de voorgeschiedenis van de karakters dat het wat moeilijk was om echt in de wereld te komen die King heeft neergezet.
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  maandag 4 september 2017 @ 17:14:12 #260
286575 Roces18
Chef de party
pi_173585052
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 17:11 schreef Tim86 het volgende:

[..]

Ik vond het best een redelijke film eigenlijk, maar niets bijzonders. En dat lijkt een beetje de mening van het gros te zijn die de boeken niet heeft gelezen. De mensen die het wel hebben gelezen zijn vooral gigantisch teleurgesteld. Het belooft inderdaad weinig goeds, maar met een serie kunnen ze wel voor veel meer verdieping gaan. Nu voelde het soms net als een soort compilatiefilm waarin zoveel werd overgeslagen uit de voorgeschiedenis van de karakters dat het wat moeilijk was om echt in de wereld te komen die King heeft neergezet.
Ik heb de boeken niet gelezen, maar ik heb sowieso een schijthekel aan kinderen in films. Daarnaaast was dit echt een film voor 12 jarigen. Een lame ass verhaal en het feit dat ik halverwege al de wens had dat er een kernbom op iedereen kwam zodat ik naar huis kon.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_173585118
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 17:14 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Ik heb de boeken niet gelezen, maar ik heb sowieso een schijthekel aan kinderen in films. Daarnaaast was dit echt een film voor 12 jarigen. Een lame ass verhaal en het feit dat ik halverwege al de wens had dat er een kernbom op iedereen kwam zodat ik naar huis kon.
Oh ik vond deze acteur (dat kind dus) best te pruimen eigenlijk. Heb er vaak ook een hekel aan.
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  maandag 4 september 2017 @ 18:37:29 #262
161275 Smash-it
Zelfs m'n naam is mooi
pi_173586365
Vanmorgen deze gezien: The Only Living Boy in New York (2017) - IMDb

Een jongen van denk begin 20 woont in Manhattan. Rijke pa en ma, maar hij weet niet wat ie wil met zijn saaie leven. Het meisje op wie hij verliefd is, wil hem niet. Want hij is saai. Dan raakt ie bevriend met een oudere man die naast hem komt wonen en wordt z'n leven opeens een stuk interessanter.

Ik ging er zonder verwachtingen heen en vond het een prima film. Leuke plotwending, veel bekende acteurs die interessante karakters hadden. De moeite waard dus, ondanks lage IMDB cijfer (5,8).

Van mij een 7
pi_173593349
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 17:14 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Ik heb de boeken niet gelezen, maar ik heb sowieso een schijthekel aan kinderen in films. Daarnaaast was dit echt een film voor 12 jarigen. Een lame ass verhaal en het feit dat ik halverwege al de wens had dat er een kernbom op iedereen kwam zodat ik naar huis kon.
Helemaal mee eens! Vooral de doelgroep van 12+, dat is wel enorm duidelijk.
pi_173610490
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2017 14:21 schreef NothingHappened het volgende:
[ afbeelding ]


Na drie afleveringen geestdodend gezever omtrent voornamelijk puberale complicaties in de marge, was mijn irritatiebloeddrukgrens bereikt. Je gaat dan ergens hopen dat ze allemaal kapot gemaakt worden door die kleremist. Zeker dat gruwelijk irritante zeikwijf in de hoofdrol met haar moeder.

[ afbeelding ]
Behoeft geen verdere uitleg

Wat een KUT is dt! Gewoon DOOD!

Conclusie: Ze hadden het beter 'The Mist In' kunnen noemen. Met het verhaal van Stephen King heeft het niks te maken.

Het is een waarschuwing. Begin er niet aan. Ik ga mn geld ook gewoon terugvragen.
Ik heb zoiets met Fear the walking dead en GoT.
  Moderator dinsdag 5 september 2017 @ 21:55:01 #265
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_173610974
The devil rides out (1968)



Ouderwetse horror over satans aanbidders die tegengehouden moeten worden. Erg leuk om alle esotherische termen te leren (met wikipedia ernaast) baphomet hierboven en de grootmeester ipsissimus, en het eko eko azarak waar de wicca's mee chanten... Leuke vermakelijke film geen heel diep plot maar leuk vermaakt.

Ook leuk is dat christopher lee erin speelt alleen zag hij er toen nog niet zo saruman uit :D

En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_173649192
IT CHAPTER ONE

http://m.imdb.com/title/tt1396484/?ref=m_nv_sr_1

Wat een mooie film en had van mij nog wel langer mogen duren. Deze film doet heel veel goed... iedereen vergelijkt het maar met Stranger Things blabla.

Het voelt beetje als Stand By Me meets Nightmare on Elmstreet ofzo.

De karakters worden goed uitgediept, van de Losers vond ik persoonlijk Beverly, Ben en Bill de beste.

Bill Skrsgard is super als Pennywise vooral bij de scene rondom en in het huis.

Speciale shout out voor het joch wat Georgie speelt die toch een paar stoere jongens deed laten snikken in de bios.

Eddie's moeder was ook hilarisch en beetje engig.

Muziek is ook supermooi en tja... die cgi af en toe zie ik dan wel door de vingers (doe ik bij de eerste Predator ook). Kan niet wachten op Chapter 2.

Favoriete scenes:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
8,5... hoop zelfs stiekem op een extended cut als de bluray uitkomt ;-)

[ Bericht 4% gewijzigd door Xan21 op 08-09-2017 20:35:21 ]
pi_173655646
Wonder Woman.

Begon hoopgevend. Ging langzaam bergafwaarts en eindigde in dezelfde matige clichs die we gewend zijn van dit soort films. Met name het einde en het gevecht eromheen leek rechtstreeks weggelopen te zijn uit een slechte power ranger aflevering.

4/10
Conscience do cost.
pi_173662719
Wolf Warrior 2
Alternatieve titels: Zhan Lang II (2017), Wolf Warrior II , Wolf Warriors II



China
Actie / Drama
126 minuten

geregisseerd door Jing Wu
met Jing Wu, Frank Grillo en Celina Jade

Leng Feng is het dodelijkste lid van de special forces in China. Hij heeft besloten zich terug te trekken en een rustig leventje te leiden aan de zee. Maar wanneer sadistische huurlingen de burgers die in die omgeving wonen terrorizeren, kan hij niet anders dan zijn verplichtingen als soldaat en beschermengel weer op zich te nemen.

Dit deel is beter dan Wolf Warrior 1. Aan een hoog tempo een hoge dosis actie. Het verhaal is een beetje standaard en clich, en het sprong vaak van de hak op de tak.. Laatste half uur was bovengemiddeld (en aantal erg vette actie scnes)

IMDB 6.8/10
Ik 6.5/10
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
  vrijdag 8 september 2017 @ 19:51:52 #269
466657 EasyLife
Live Cheap, Live Easy
pi_173664495
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2017 11:49 schreef ems. het volgende:
Wonder Woman.

Begon hoopgevend. Ging langzaam bergafwaarts en eindigde in dezelfde matige clichs die we gewend zijn van dit soort films. Met name het einde en het gevecht eromheen leek rechtstreeks weggelopen te zijn uit een slechte power ranger aflevering.

4/10
Eens, 5 vanwege Gal Gadot.
  vrijdag 8 september 2017 @ 19:52:19 #270
466657 EasyLife
Live Cheap, Live Easy
pi_173664507
quote:
1s.gif Op donderdag 7 september 2017 22:42 schreef Xan21 het volgende:
IT CHAPTER ONE

Wat een mooie film en had van mij nog wel langer mogen duren. Deze film doet heel veel goed... iedereen vergelijkt het maar met Stranger Things blabla.

Het voelt beetje als Stand By Me meets Nightmare on Elmstreet ofzo.

De karakters worden goed uitgediept, van de Losers vond ik persoonlijk Beverly, Ben en Bill de beste.

Bill Skrsgard is super als Pennywise vooral bij de scene rondom en in het huis.

Speciale shout out voor het joch wat Georgie speelt die toch een paar stoere jongens deed laten snikken in de bios.

Eddie's moeder was ook hilarisch en beetje engig.

Muziek is ook supermooi en tja... die cgi af en toe zie ik dan wel door de vingers (doe ik bij de eerste Predator ook). Kan niet wachten op Chapter 2.

Favoriete scenes:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
8,5... hoop zelfs stiekem op een extended cut als de bluray uitkomt ;-)
IT CHAPTER ONE? Over welke film heb je het, IMDb?

Heb zelf de volgende film gezien:

The Big Sick (2017) - IMDb

Matige film, alleen het einde geeft nog een soort van emotie, maar de rest is eigenlijk gewoon een saaie film, snap de hoge cijfers niet, zal wel een soort van liefde voor realistische drama zijn tegenwoordig. Die is er genoeg om niet nog eens te zien in films.

5.
  zondag 10 september 2017 @ 12:20:54 #272
466657 EasyLife
Live Cheap, Live Easy
pi_173690802
quote:
Waar komt dat Chapter One vandaan dan, er komt nog een vervolg?
pi_173692186
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 12:20 schreef EasyLife het volgende:

[..]

Waar komt dat Chapter One vandaan dan, er komt nog een vervolg?
Chapter One gaat over de kindertijd en Two over de tijd als volwassenen.
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_173699164
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 12:20 schreef EasyLife het volgende:

[..]

Waar komt dat Chapter One vandaan dan, er komt nog een vervolg?
:')

Hell Yeah dat er nog een vervolg komt!
pi_173700972
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 12:20 schreef EasyLife het volgende:

[..]

Waar komt dat Chapter One vandaan dan, er komt nog een vervolg?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heb zelf overigens eergisteren ook IT gezien. De dag ervoor kwam op Veronica de originele versie uit 1990. Die heb ik dus nog even op gezet, maar na 2 uur toch afgezet omdat ik er niks aan vond. Wellicht omdat ik deze in mijn kinderjaren nooit heb gezien.

De nieuwe is een stuk beter (in mijn ogen) en angstaanjagender. Ik ben verder niet bang van clowns, dus echt eng vond ik het niet, maar toch was dit een stuk creepier dan het origineel.

Ik was zeer tevreden met deze film en kijk graag uit naar het vervolg. Ook de kinderen waren alles behalve irritant.
That dude there. I need his prosthetic leg.
pi_173704643
Ik vond IT een behoorlijke tegenvaller. De eerste scene met Pennywise was een schot in de roos en ik was ervan overtuigd dat het een geweldige psychologische horror zou worden, maar dat werd het geen moment. Het ging van jumpscare naar jumpscare en Pennywise kwam om de 10 tellen in beeld, waardoor het niet eng maar juist voorspelbaar werd. Zonde, want ik had ontzettend veel van deze film verwacht.
Dit, dus.
pi_173708564
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 22:49 schreef Buitendam het volgende:Zonde, want ik had ontzettend veel van deze film verwacht.
dat is het probleem denk ik
  Moderator maandag 11 september 2017 @ 10:15:00 #278
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_173708937
Jacky



Vrij sobere film over jacky kennedy over de periode vlak voor en vlak na het vermoorden van haar man John F. Kennedy. Het geeft een intrigerend beeld over mevrouw kennedy het is vrij sober gefilmd daardoor best een taaie film. Wel erg goed geacteerd door Natalie Portman ik heb geen moment in de film gehad dat ik naar Natalie Portman zat te kijken (of haar portretering overeenkomt met de echte Jacky weet ik dan weer niet)

Peanuts the movie



Animatie film van de gelijknamige cartoon serie waar onder andere charlie brown en zijn hond snoopy in figureren. Ik vond het een erg vermakelijke film, toch knap om zo'n vrij minimale tekenstijl toch goed door te voeren in een animatie. Het verhaal was erg leuk en helemaal in de stijl van de cartoon, incl. die piloot ambities van snoopy. Het enige jammere aan de film vond ik de geluiden die snoopy zelf maakte... vond ik op de een of andere manier niet passend.

Demain tout commence



Erg goede film met omar sy, waarin hij een alleenstaande vader speelt die zijn dochter zo goed mogelijk probeert op te voeden. Zo goed mogelijk is in dit geval erg fantasierijk, zo bedenkt hij een hele backstory voor de moeder en waarom ze er nooit is voor zijn dochter. Zoals het laat raden is dat niet eeuwig vol te houden, maar deze film houdt de moed er toch in. Dit zorgt voor een plezierige film die een erg goede en verrassende balans pakt tussen de lol en verdriet...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 11 september 2017 @ 11:35:29 #279
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_173709913
quote:
1s.gif Op maandag 11 september 2017 09:46 schreef Xan21 het volgende:

[..]

dat is het probleem denk ik
Yep.
Doch had ik meer spanning opgebouwd dan die jumpscares en een rennende Pennywise met scherpe tanden is niet automatisch eng.

Ik vond de film goed maar nergens eng genoeg.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  maandag 11 september 2017 @ 11:38:49 #280
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_173709966
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2017 11:49 schreef ems. het volgende:
Wonder Woman.

Begon hoopgevend. Ging langzaam bergafwaarts en eindigde in dezelfde matige clichs die we gewend zijn van dit soort films. Met name het einde en het gevecht eromheen leek rechtstreeks weggelopen te zijn uit een slechte power ranger aflevering.

4/10
Het was de meest veilige van de DC films, toch ging ik naar huis met een tevreden gevoel. Krappe 7. Me vooral gestoord aan Danny Huston, maar die irriteert me sowieso nogal snel.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  maandag 11 september 2017 @ 12:54:06 #281
448174 Amazing_Jebediah
haatbaard met zachte g
pi_173710911
IT was wel zeker vermakelijk. Sfeer was al prima vanaf het start, vanaf daar alleen maar meer Stranger Things gevoel gehad. Schrikmomenten waren zeker oke, zit wel een flinke tempo in, om de paar minuten een enge scene.

Naar einde toe beetje t sci-fiction voor mij, althans wat betreft een horror movie. Conclusie: toch zeker een leuke film, sfeer en thema worden goed bij de kijker overgebracht, schrikmomenten zijn er genoeg en van oke kwaliteit, plot is dan weer een beetje tegenvallend.

Mijn cijfer: 7,0
  maandag 11 september 2017 @ 13:22:00 #282
27648 Weakling
available in strong mint
pi_173711385
It (2017) - IMDb

Erg erg erg goede versie. Ouderwets lekkere Stephen King verfilming met een fijne eind jaren 80 vibe, heel goed acterende jonge spelers en een zeer overtuigende Pennywise. Heerlijk trouwens ook hoe alle ouders worden weggezet als vreselijke personen.

Ik ben opgegroeid met de TV serie en Tim Curry als de clown, maar heel eerlijk: de film vind ik beter. Ja, het verhaal rondom de Losers blijft wat meer aan de oppervlakte, maar het loopt allemaal net wat beter, Pennywise is net wat enger en het oogt allemaal beter.

imdb: 8,2
ik: 8,8
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_173714562
Die ouders zijn grotesk, maar dat komt door
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 11 september 2017 @ 23:04:00 #284
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_173723396
A Good Year op Netflix. http://m.imdb.com/title/tt0401445/?ref=m_nv_sr_1

Ik vond de film veel te snel gaan. Knip knip knip, de ene scne na de andere. Er had veel meer ingezeten. De beelden van het huis waren wel schitterend. Crowe als hoofdrolspeler vond ik niet geslaagd.
  dinsdag 12 september 2017 @ 09:50:57 #285
466657 EasyLife
Live Cheap, Live Easy
pi_173727045
quote:
1s.gif Op zondag 10 september 2017 13:25 schreef Tim86 het volgende:

[..]

Chapter One gaat over de kindertijd en Two over de tijd als volwassenen.
Ok, heb hem vroeger als kind wel gezien, hij werd toen uitgezonden als miniserie op TV en dat was inderdaad in 2 delen, dacht dat het gewoon 1 film was.

Nu is het dus uitgemolken tot een totaal van 4,5 uur...

Weet nog wel dat ik doodsbang was om te douchen na die film en dat ik per se deel 2 wilde zien omdat ik wilde zien dat hij daadwerkelijk dood ging. Weken slecht geslapen, kutclowns :')

Rough Night (2017) - IMDb

Kan je wat mij betreft overslaan, heb hem 30 minuten voor het einde afgezet, wat een slechte film, doodsaai ook, hele dikke mislukking. Actrices waren ook totaal niet likeable.

2.
  Moderator dinsdag 12 september 2017 @ 09:55:47 #286
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_173727148
Muppets most wanted



Leuke film van de muppets, precies wat je verwacht, liedjes avontuur en vooral veel humor. De bad guy mister badguy (uitgesproken op zijn frans) noemen dat kan alleen bij de muppets. Ik heb weer genoten maar ik ben dan ook wel een muppets fan.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 12 september 2017 @ 10:16:13 #287
466657 EasyLife
Live Cheap, Live Easy
pi_173727469
Brrr... muppets... voor mij net zo eng als IT, clowns en poppen :'(
  dinsdag 12 september 2017 @ 12:41:17 #288
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_173729503
Achtste groepers huilen niet. awel den deze heeft wel gejankt.
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
  dinsdag 12 september 2017 @ 16:32:21 #289
194233 Friday12
Originele kloon
pi_173733503
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 12:41 schreef sararaats het volgende:
Achtste groepers huilen niet. awel den deze heeft wel gejankt.
Dat is toch meisje op de basisschool met leukemie(heb het boek gelezen)?
  dinsdag 12 september 2017 @ 18:04:03 #290
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_173735468
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 september 2017 16:32 schreef Friday12 het volgende:

[..]

Dat is toch meisje op de basisschool met leukemie(heb het boek gelezen)?
yeps. ik ga het boek misschien wel kopen.
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_173735638
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 12:41 schreef sararaats het volgende:
Achtste groepers huilen niet. awel den deze heeft wel gejankt.
Quote dan ook waar het over gaat. Of mis ik wat qua film?
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
  dinsdag 12 september 2017 @ 20:07:26 #292
194233 Friday12
Originele kloon
pi_173738140
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 18:04 schreef sararaats het volgende:

[..]

yeps. ik ga het boek misschien wel kopen.
Die heb ik vroeger gelezen wel zielig boek :'(
pi_173750388
Alien Covenant

Mja, de magie is nu toch wel echt definitief weg. Na het teleurstellende Prometheus krijgen we wederom een verschrikkelijk voorspelbare film opgediend waarbij alle oude truucjes nogmaals voorbij komen. "Spanning" wordt voornamelijk gecreerd door de zogenaamd competente ruimtereizigers allerlei domme dingen te laten doen. Even plassen? Minimaal een marathon wegrennen van de groep voordat het broekje uitgaat. Vreemde shit uit een vreemde plant op een vreemde planeet in je neus krijgen? Laten we doen alsof er niets aan de hand is en vooral niets zeggen tegen de andere mensen. Aliens killen de groep een voor een? Hoogste tijd om op te splitsen en het de aliens nog wat makkelijker te maken.

Nu is stupiditeit menselijk en mits goed gebruikt hoeft dat helemaal niet storend te zijn. In Covenant pushen ze het veel en veel te ver. Er is geen verassing. Er gebeurt niets spontaans. Alle 'alien momenten' worden ruim van tevoren aangekondigd waardoor het spannings-element eigenlijk gewoon totaal absent is en de film bijna verandert in een soort tiener-horror flick waarbij een groep pubers besluit om een huisje te huren in de bossen om drugs te gebruiken en seks te hebben maar ondertussen een voor een uitgemoord worden. En met name de "twist" op het einde voelde als een belediging voor mijn (allesbehalve hoogstaande) intelligentie.

Enige lichtpuntje is Fassbender, die ondanks het materiaal toch weet z'n scenes interessant te maken. Goede acteur. De rest van de film is eigenlijk niet meer dan filler waarbij je wacht tot hij weer in beeld verschijnt.

5/10. Dankzij Fassbender en de coole visuals. (Waarmee ik trouwens niet op de aliens zelf doel)
Conscience do cost.
pi_173765517
Interstellar (2014)

Paar weken terug deze film gezien op de beamer.
Visueel was 't een leuke film en het was zeker niet voorspelbaar (behalve dat van die boekenkast, wat ik dan wel weer correct wist te raden) waardoor het niet moeilijk was de hele rit uit te zitten.

Waar ik na afloop vooral mee zat (en wat 't 1e was wat ik dacht nadat ik deze film gezien had), was "Wat moet ik nou van deze film vinden?".

Wat ik leuk vond, was de relativiteitstheorie in werking. De planeet met die golven stoorde ik me een beetje aan de wijze waarop het arriveren van de golf niet geheel realistisch was weergegeven (eerst zakt de waterspiegel, daarna komt de golf zelf pas. In de film bleef het water vlak en kwam ineens de golf omhoog). Wel vind ik 't op de meer onrealistische wijze wat beter bij de suspense van de film passen.

Uiteraard weer die gebruikelijke U S of A moraal en dat kinderen/ouderschap uiteraard heilig zijn bladiebla, maar dat hoort 'r een beetje bij bij films uit dit soms rare land.

Ik vond 't zeker geen slechte film en voor Amerikaanse begrippen had 't goede plotwendingen, was niet saai zonder onnavolgbaar te zijn.
De OST was goed!

Ik geef hem een 7/10.
imdb gaf hem blijkbaar een 8.6.
pi_173766297
Logan Lucky Logan Lucky (2017) - IMDb

Tot mijn verbazing was deze film totaal anders dan ik had verwacht. Ik verwachte een chaotische heist film ala veel achtervolgingen en geweld maar dat viel echt 100% mee. De laatste 20 minuten waren ook vrij verassend. Die scene in de gevangenis was wel geniaal ook. _O-
pi_173768336
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 22:49 schreef Buitendam het volgende:
Ik vond IT een behoorlijke tegenvaller. De eerste scene met Pennywise was een schot in de roos en ik was ervan overtuigd dat het een geweldige psychologische horror zou worden, maar dat werd het geen moment. Het ging van jumpscare naar jumpscare en Pennywise kwam om de 10 tellen in beeld, waardoor het niet eng maar juist voorspelbaar werd. Zonde, want ik had ontzettend veel van deze film verwacht.
Ik heb hem gisteren in IMAX gezien in het buitenland. Was voor het werk op pad en was dus alleen. Ik had er niet veel van verwacht, maar wou eens een film in IMAX zien en dit was de enige die draaide.

Ik was iig positief verrast, goed spelende cast en imo genoeg ook genoeg spanning zonder jumpscare. Ik had af en toe gewoon het kippenvel op de arm staan en rillingen over m'n lijf. Dat is me nog niet eerder gebeurd. :D
pi_173784292
Mother! (2017) - IMDb

Wat.de.vliegende.fuck.

??/10
Wie dit leest is hek.
pi_173784358
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 00:15 schreef Jungle_Jim het volgende:
Mother! (2017) - IMDb

Wat.de.vliegende.fuck.

??/10
?
Dit, dus.
pi_173784852
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 00:15 schreef Jungle_Jim het volgende:
Mother! (2017) - IMDb

Wat.de.vliegende.fuck.

??/10
Het zou fijn zijn als je het iets meer zou kunnen toelichten. Maar ik heb net de trailer gezien en ik denk nu ook: what the fuck heb ik net gekeken. Niet echt wat ik verwachtte bij de beschrijving:
"A couple's relationship is tested when uninvited guests arrive at their home, disrupting their tranquil existence."


Wel of niet kijken?
  vrijdag 15 september 2017 @ 02:06:05 #300
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_173784977
Er worden hier toch aan de lopende band volstrekt nietszeggende recensies gegeven? Ik zal niet zeggen dat die recensie van J_J nu zo zaligmakend is, maar zijn gebrek aan toelichting en de vele vraagtekens prikkelen iig nog de nieuwsgierigheid.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')