Enschede ligt ook vol met dat soort kruisingen. Op een gegeven moment was ik die dingen zo zat dat ik routes ging zoeken waarmee ik niet langs die kruispunten zou komenquote:Op dinsdag 2 mei 2017 13:17 schreef alpeko het volgende:
Irritatie van vakantie vorige week in Duitsland. Duitse kruisingen Wel een aparte strook voor linksaf maar dan geen eigen verkeerslicht voor afslaand verkeer. Het gevolg is dus dat je tegelijkertijd groen krijgt met al het tegemoetkomende rechtdoorgaande verkeer dat voorrang heeft. En dan ook nog voetgangers en fietsers die groen krijgen. Waardeloze constructie voor in een drukke stad.
Zo irritant.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 13:08 schreef Voszje het volgende:
Op de snelweg een figuur in een Passat die ik eerder had ingehaald. Komt hij me voorbij en gaat weer langzamer rijden... Ik wil hem weer inhalen en op dat moment geeft hij gas. Hierna weer precies hetzelfde, hij kakt in, ik wil inhalen en op het moment dat ik ernaast zit weer met volle vaart er vandoor.
Nog irritanter, mensen die niet met dat soort kruisingen om kunnen gaan en gewoon niet opletten en stug doorrijden omdat ze groen hebben (terwijl ze dus voorrang moeten verlenen aan de rechtdoor gaande auto's/fietsers/voetgangers. Jezus.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 14:04 schreef Tunafish het volgende:
[..]
Enschede ligt ook vol met dat soort kruisingen. Op een gegeven moment was ik die dingen zo zat dat ik routes ging zoeken waarmee ik niet langs die kruispunten zou komen
Pff dat heb ik ook zo vaak, vooral als ik met m'n werkbus rijd. Die heb ik vaak op de cruise control met 125/135km/h en dan gaan mensen mij inhalen en zodra ze er voorbij zijn gaan ze weer traag rijden.. Ga ik er weer voorbij, gaan ze gas geven of halen ze me daarna weer in. Bok irritant ja!quote:Op dinsdag 2 mei 2017 16:09 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Zo irritant.
Of mensen die gaan bumperkleven en dan voor jou weer gaan invoegen om voor je te blijven rijden.
Veel automobilisten kunnen het gewoon niet hebben om achter iemand te rijden. Gewoon laten gaan.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 16:09 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Zo irritant.
Of mensen die gaan bumperkleven en dan voor jou weer gaan invoegen om voor je te blijven rijden.
De baas (of de verzekering) vindt het vast niet zo'n goed plan om die graafmachine 's nachts onbewaakt bij de werkzaamheden te laten staan.quote:Op donderdag 27 april 2017 17:38 schreef Pizza_Boom het volgende:
Zelfde met graafmachines. Waarom moet jij, als loonwerker uit Beverwijk met het bedrijf tegen het Noordzeekanaal aan, graafwerkzaamheden uitvoeren in Heerhugowaard, Schagen e.d. en daar iedere dag per graafmachine heen en ook weer per graafmachine naar huis? Die klus duurt meerdere weken, laat dat ding daar staan en neem een autotje.
Dat jij voorrang moet verlenen zegt nog niet dat een ander jou het invoegen actief onmogelijk mag maken... Dat mag namelijk ook niet. Op zulke momenten is iets meer motor dan een gemiddelde auto wel fijn. Of groot en zwaar genoeg zijn, dan zet je hem gewoon naar links, werkt ook.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 12:59 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Hmm apart. Ik weet dat je als invoeger voorrang moet verlenen, maar vanochtend werd het normaal invoegen me onmogelijk gemaakt door een petje in een Polo, die het gas intrapte als ik gas gaf, en het los liet als ik los liet, en dat over de volle driehonderd meter van mijn invoegstrook. Wat denkt zo iemand daar mee te bereiken?
De enige weg waar ik meer mensen rechts dan links heb ingehaald.quote:Op donderdag 20 april 2017 12:03 schreef x3ro het volgende:
A2 richting Utrecht, 4 banen en massaal de twee linker banen gebruiken
Dit.quote:Op woensdag 3 mei 2017 07:42 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
De enige weg waar ik meer mensen rechts dan links heb ingehaald.
Maar een werkbus voor (of achter) je is ook gewoon irritant. Vanochtend eentje die om de km op de rem ging. Erg irritant als je zelf niet ziet wat er op dat moment gaande is.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 23:50 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Pff dat heb ik ook zo vaak, vooral als ik met m'n werkbus rijd. Die heb ik vaak op de cruise control met 125/135km/h en dan gaan mensen mij inhalen en zodra ze er voorbij zijn gaan ze weer traag rijden.. Ga ik er weer voorbij, gaan ze gas geven of halen ze me daarna weer in. Bok irritant ja!
Omdat de omwonenden hebben geklaagd over geluidsoverlast en/of bang zijn dat er teveel fijnstof in de lucht komt als je 30km/u harder rijdt...quote:Op woensdag 3 mei 2017 11:18 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Waarom mag je rondom Utrecht eigenlijk max. 100?
Bij ons mag je - na 19.00 uur - 130. Kan je lekker doorrijden. Kom je bij Utrecht, rijdt iedereen 90.
Dat die agenten daar achter zijn gebleven verbaast me dan; waarom gaan zij er niet rechts langs? Als iemand zo lang voor je blijft keutelen zit diegene duidelijk niet op te letten of expres te hinderen. Kenteken noteren om later eens langs te komen om te babbelen, en vervolgens gewoon voorbij gaan, door naar je spoedgeval.quote:Op woensdag 3 mei 2017 11:10 schreef Anne het volgende:
Ik zag gisteren van behoorlijk ver een politieauto aankomen, inclusief zwaailicht, sirenes en de hele reutemeteut.
De auto achter mij, die onnodig links reed voor lange tijd, zag dit dus niet en heeft minstens 2 minuten (en dat is lang; tel maar!) de politie op lopen houden. Uiteindelijk heb ik nog een soort van proberen te helpen door mijn alarmlichten aan te doen.
Uiteindelijk schrok ie geloof ik en zwiepte hij hem (volgens mij ook nog zonder te kijken, want het ging ontzettend ongecontroleerd) kei hard naar de rechterrijstrook.
Waar ben je dan met je hoofd.. vraag ik mij af..
Kan mij best voorstellen dat je het niet meteen hebt gezien (al is dat ook al slecht, want je moet gewoon met enig regelmaat in je spiegels kijken), maar je ziet toch wel *iets* in je ooghoek via de spiegels wat betreft zwaailichten enzo.
Hmmm.quote:Op woensdag 3 mei 2017 11:55 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Omdat de omwonenden hebben geklaagd over geluidsoverlast en/of bang zijn dat er teveel fijnstof in de lucht komt als je 30km/u harder rijdt...
Ja maar ik rem niet de hele tijd, ik rijd gewoon goed mee met het verkeer. Ik snap dat het uitzicht minder is achter een bus, maar dan moet je iets meer afstand houden of gewoon goed er voorbij gaan in plaats van weer afremmen voor de busquote:Op woensdag 3 mei 2017 11:21 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Maar een werkbus voor (of achter) je is ook gewoon irritant. Vanochtend eentje die om de km op de rem ging. Erg irritant als je zelf niet ziet wat er op dat moment gaande is.
Wat ik ook niet snap. Die snelheidslimieten zijn bedacht toen het hoogst haalbare op Euro 3 zat. Nu wordt iedere bedrijfsauto standaard geknepen op Euro 5 of 6, maar de snelheden worden niet aangepast.quote:Op woensdag 3 mei 2017 11:55 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Omdat de omwonenden hebben geklaagd over geluidsoverlast en/of bang zijn dat er teveel fijnstof in de lucht komt als je 30km/u harder rijdt...
Had laatst iets vergelijkbaars en gebruikte ook als seintje voor degene achter me even mijn alarmlichten, want er kon op dat punt nog vrij vloeiend ruimte gemaakt worden. Ik was niet de enige die ruimte maakte, dus zelfs als je de zwaailichten even gemist hebt is dat een goede hint om wellicht even in je spiegel te kijken..quote:Op woensdag 3 mei 2017 11:10 schreef Anne het volgende:
Ik zag gisteren van behoorlijk ver een politieauto aankomen, inclusief zwaailicht, sirenes en de hele reutemeteut.
De auto achter mij, die onnodig links reed voor lange tijd, zag dit dus niet en heeft minstens 2 minuten (en dat is lang; tel maar!) de politie op lopen houden. Uiteindelijk heb ik nog een soort van proberen te helpen door mijn alarmlichten aan te doen.
Uiteindelijk schrok ie geloof ik en zwiepte hij hem (volgens mij ook nog zonder te kijken, want het ging ontzettend ongecontroleerd) kei hard naar de rechterrijstrook.
Waar ben je dan met je hoofd.. vraag ik mij af..
Kan mij best voorstellen dat je het niet meteen hebt gezien (al is dat ook al slecht, want je moet gewoon met enig regelmaat in je spiegels kijken), maar je ziet toch wel *iets* in je ooghoek via de spiegels wat betreft zwaailichten enzo.
Als ik dan naar aanleiding van mijn vakantie kijk naar het verschil in tijd en verbruik. Heen constant op cruisecontrol dik onder Vmax gereden (110 max ook bij 130) want ik kon toch pas om een bepaalde tijd arriveren. Over 200 km heb ik gem 83 km/u gereden tegen een verbruik van 5 liter op 100 km. Terug wel Vmax (+ 5) gereden waar mogelijk. Met als gevolg dat ik tot een gemiddelde kwam van 91 km/u met een verbruik van 5.8 liter op 100. Kortom gemeten over 2 uur: 11 minuten winst tegen 1,6 liter brandstrof extra en een hoop meer stress.quote:Op woensdag 3 mei 2017 14:01 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Wat ik ook niet snap. Die snelheidslimieten zijn bedacht toen het hoogst haalbare op Euro 3 zat. Nu wordt iedere bedrijfsauto standaard geknepen op Euro 5 of 6, maar de snelheden worden niet aangepast.
Maar dat zijn de dingetjes die ze je niet vertellen, want dan ben je anti-groen, pro-asfalt en wens je iedereen een fijne longziekte toe.
In dit geval was er niet zo veel verkeer. Vandaar dat zijn links rijden sowieso al onnodig was.quote:Op woensdag 3 mei 2017 14:25 schreef Chai het volgende:
[..]
Had laatst iets vergelijkbaars en gebruikte ook als seintje voor degene achter me even mijn alarmlichten, want er kon op dat punt nog vrij vloeiend ruimte gemaakt worden. Ik was niet de enige die ruimte maakte, dus zelfs als je de zwaailichten even gemist hebt is dat een goede hint om wellicht even in je spiegel te kijken..
Die persoon mist dus zwaailichten, hint van alarmlichten en auto's die ruimte maken en nog gaat er geen lampje branden. Gelukkig zorgde het slechts voor enkele seconden oponthoud, maar dat was wel onnodig.
Heeft ook weinig nut om harder te rijden. Ook al rijd je stukken 200km/h, je zult altijd een keer ergens zachter moeten rijden, tanken, sanitaire stop, file, etc. Je gemiddelde snelheid stijgt dus niet evenredig en valt dan nog tegen. Op de Route du Soleil in Frankrijk heb je wel een stuk waar je 's nachts gewoon echt flink kan doorrijden. Daar zet ik dan de cruise control op 130km/h en kun je soms gewoon 2 uur of langer er op laten (zonder grappen) en dan heb je voor dat stuk dus een enorm hoge gemiddelde snelheid. Maar ben over het algemeen tevreden als ik rond de 100km/h zit over een hele rit. Weet niet precies hoe de boordcomputer werkt, maar neem aan dat 'ie stilstaan niet meerekent. M'n bus hoeft gelukkig pas om de 1500km te tanken dus dat scheelt ook al tijd.quote:Op woensdag 3 mei 2017 14:41 schreef alpeko het volgende:
[..]
Als ik dan naar aanleiding van mijn vakantie kijk naar het verschil in tijd en verbruik. Heen constant op cruisecontrol dik onder Vmax gereden (110 max ook bij 130) want ik kon toch pas om een bepaalde tijd arriveren. Over 200 km heb ik gem 83 km/u gereden tegen een verbruik van 5 liter op 100 km. Terug wel Vmax (+ 5) gereden waar mogelijk. Met als gevolg dat ik tot een gemiddelde kwam van 91 km/u met een verbruik van 5.8 liter op 100. Kortom gemeten over 2 uur: 11 minuten winst tegen 1,6 liter brandstrof extra en een hoop meer stress.
In mijn geval begint de rit als ik de motor start en stopt ie pas als ik de motor zelf uitzet. Dus stilstaan bij verkeerslicht telt gewoon mee. Dat hoort immers ook bij de rit.quote:Op woensdag 3 mei 2017 15:07 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Heeft ook weinig nut om harder te rijden. Ook al rijd je stukken 200km/h, je zult altijd een keer ergens zachter moeten rijden, tanken, sanitaire stop, file, etc. Je gemiddelde snelheid stijgt dus niet evenredig en valt dan nog tegen. Op de Route du Soleil in Frankrijk heb je wel een stuk waar je 's nachts gewoon echt flink kan doorrijden. Daar zet ik dan de cruise control op 130km/h en kun je soms gewoon 2 uur of langer er op laten (zonder grappen) en dan heb je voor dat stuk dus een enorm hoge gemiddelde snelheid. Maar ben over het algemeen tevreden als ik rond de 100km/h zit over een hele rit. Weet niet precies hoe de boordcomputer werkt, maar neem aan dat 'ie stilstaan niet meerekent. M'n bus hoeft gelukkig pas om de 1500km te tanken dus dat scheelt ook al tijd.
Ja dat doet mijne ook. Maar bedoelde meer als je tankt of pauze houdt en de motor staat uit. Maar dat rekent 'ie niet mee lijkt mij.quote:Op woensdag 3 mei 2017 15:10 schreef alpeko het volgende:
[..]
In mijn geval begint de rit als ik de motor start en stopt ie pas als ik de motor zelf uitzet. Dus stilstaan bij verkeerslicht telt gewoon mee. Dat hoort immers ook bij de rit.
Nee dat is een nieuwe regel in mijn rijlogboek dan. Die 200 km was van rustpauze tot eindbestemming en vice versa van vakantiestek tot eerste rustpunt.quote:Op woensdag 3 mei 2017 15:12 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Ja dat doet mijne ook. Maar bedoelde meer als je tankt of pauze houdt en de motor staat uit. Maar dat rekent 'ie niet mee lijkt mij.
Zo'n gevalletje laatst ook gehad, Ambu die erlangs moest en die dingen maken toch een best kabaal. Op punt waar de weg iets breder was netjes richting naar rechts en zoveel mogelijk rechts gaan rijden, tegenliggers ook zodat ambu er tussendoor kon. Alleen mijn voorganger bleef stug midden op de weg rijden. Reed een bushalte voorbij waar ie aan de kant had kunnen gaan, tot ie ineens vol in de ankers ging en de berm instuurde, reflectorpaaltje omver reed en zo te zien tot de assen in de drek stondquote:Op woensdag 3 mei 2017 11:10 schreef Anne het volgende:
Ik zag gisteren van behoorlijk ver een politieauto aankomen, inclusief zwaailicht, sirenes en de hele reutemeteut.
De auto achter mij, die onnodig links reed voor lange tijd, zag dit dus niet en heeft minstens 2 minuten (en dat is lang; tel maar!) de politie op lopen houden. Uiteindelijk heb ik nog een soort van proberen te helpen door mijn alarmlichten aan te doen.
Uiteindelijk schrok ie geloof ik en zwiepte hij hem (volgens mij ook nog zonder te kijken, want het ging ontzettend ongecontroleerd) kei hard naar de rechterrijstrook.
Waar ben je dan met je hoofd.. vraag ik mij af..
Kan mij best voorstellen dat je het niet meteen hebt gezien (al is dat ook al slecht, want je moet gewoon met enig regelmaat in je spiegels kijken), maar je ziet toch wel *iets* in je ooghoek via de spiegels wat betreft zwaailichten enzo.
De verlichting staat in mijn beleving bij de helft van dat soort busjes te hoog afgesteld.quote:Op woensdag 3 mei 2017 21:52 schreef Fixers het volgende:
Yo dude in je Ford Transit reclame bus, als je echt reclame wilt maken voor dat ding en niet voor een Mercedes Sprinter: laat je veel te felle koplampen afstellen. Ze schijnen wat omhoog en bij naar binnen. In mijn huiskamer. Op drie hoog.
Natuurlijk schiet verbruik bij hogere snelheden behoorlijk omhoog, maar in jouw geval zijn de externe factoren, zoals maximumsnelheid en verkeer (intensiteit, snelheid), hetzelfde gebleven. Als je jezelf dan een andere rijstijl aanmeet zie je dat idd terug in verbruik (meer), stress (veel meer) en tijdswinst (veel minder dan verwacht).quote:Op woensdag 3 mei 2017 14:41 schreef alpeko het volgende:
[..]
Als ik dan naar aanleiding van mijn vakantie kijk naar het verschil in tijd en verbruik. Heen constant op cruisecontrol dik onder Vmax gereden (110 max ook bij 130) want ik kon toch pas om een bepaalde tijd arriveren. Over 200 km heb ik gem 83 km/u gereden tegen een verbruik van 5 liter op 100 km. Terug wel Vmax (+ 5) gereden waar mogelijk. Met als gevolg dat ik tot een gemiddelde kwam van 91 km/u met een verbruik van 5.8 liter op 100. Kortom gemeten over 2 uur: 11 minuten winst tegen 1,6 liter brandstrof extra en een hoop meer stress.
Dan neem je een trailer ofzo...quote:Op woensdag 3 mei 2017 00:34 schreef Light het volgende:
De baas (of de verzekering) vindt het vast niet zo'n goed plan om die graafmachine 's nachts onbewaakt bij de werkzaamheden te laten staan.
Het is nou niet zo dat die uitvoegstrook zo kort is daar en dat als je achter een vrachtwagen zit, je er nooit meer achter uit kan.quote:
Telefoon en oordopjes?quote:Op woensdag 3 mei 2017 11:10 schreef Anne het volgende:
Ik zag gisteren van behoorlijk ver een politieauto aankomen, inclusief zwaailicht, sirenes en de hele reutemeteut.
De auto achter mij, die onnodig links reed voor lange tijd, zag dit dus niet en heeft minstens 2 minuten (en dat is lang; tel maar!) de politie op lopen houden. Uiteindelijk heb ik nog een soort van proberen te helpen door mijn alarmlichten aan te doen.
Uiteindelijk schrok ie geloof ik en zwiepte hij hem (volgens mij ook nog zonder te kijken, want het ging ontzettend ongecontroleerd) kei hard naar de rechterrijstrook.
Waar ben je dan met je hoofd.. vraag ik mij af..
Kan mij best voorstellen dat je het niet meteen hebt gezien (al is dat ook al slecht, want je moet gewoon met enig regelmaat in je spiegels kijken), maar je ziet toch wel *iets* in je ooghoek via de spiegels wat betreft zwaailichten enzo.
die 80 km zones waren ook om de doorstroming te verbeteren, bij 100 en 120 neemt de maximale wegcapaciteit behoorlijk af. Bijkomend voordeel is dat er bij 80 relatief weinig wordt uitgestoten, iig minder dan in de file staanquote:Op woensdag 3 mei 2017 23:12 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Natuurlijk schiet verbruik bij hogere snelheden behoorlijk omhoog, maar in jouw geval zijn de externe factoren, zoals maximumsnelheid en verkeer (intensiteit, snelheid), hetzelfde gebleven. Als je jezelf dan een andere rijstijl aanmeet zie je dat idd terug in verbruik (meer), stress (veel meer) en tijdswinst (veel minder dan verwacht).
Waar ik het over heb zijn de zgn. 80-km-zones bij steden. Toen die zones werden ingesteld was het idd zo dat veel motoren ongelooflijk veel uitstootten. Ik heb geen cijfers, maar ik durf wel te beweren dat het zo langzamerhand tijd wordt dat je in veel van die zones gewoon 100 kunt rijden en dat de uitstoot nog steeds minder is dan tien jaar terug, toen men nog 80 moest rijden (wat in de praktijk altijd rond de 70 lag). In dat geval zijn de externe factoren aangepast en zou je gewoon door kunnen rijden met een hogere snelheid tegen minder stress en een minimaal verschil in brandstofverbruik.
Je moest een weten wat mensen in hun lichaam stoppenquote:
Maar volgens kan je de wijk niet in of je moet eerst over 3 drempels die je alleen stapvoets kan nemen, sta je 2 minuten te wachten voor een of andere tram/HOV baan waar 2 bussen en een taxi langskomen, heb je nog 3 stoplichten en een zestal wegversmallingen.quote:Op donderdag 4 mei 2017 21:12 schreef lipje het volgende:
Helaas hebben de milieuridders deze lagere uitstoot als belangrijkste argument genomen om de wijken eromheen "schoner" te krijgen qua fijnstof en andere uitlaatgassen
Daarom snap ik het ook niet. Het leek mij echter een geroutineerde actie. Als in, Tesla-leaserijder doet dit vaker. Ik ging 80, elektrohok ging met minimaal 110 over het verdrijvingsvlak.quote:Op donderdag 4 mei 2017 08:42 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Het is nou niet zo dat die uitvoegstrook zo kort is daar en dat als je achter een vrachtwagen zit, je er nooit meer achter uit kan.
Dat soort figuren moet je als het effe kan gewoon klemzetten.quote:Op zondag 7 mei 2017 15:08 schreef jitzzzze het volgende:
Mensen die je aan zien komen rijden bij een wegversmalling (waarbij ik voorrang heb) en dan alsnog doorrijden. Zodat ik alsnog moet remmen of stoppen om een aanrijding te voorkomen.
En mijzelf verlagen tot eenzelfde gedrag? En het risico lopen dat andere partij schade maakt aan mijn automobiel? Nee, dank je wel.quote:Op zondag 7 mei 2017 15:43 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Dat soort figuren moet je als het effe kan gewoon klemzetten.
Mwa, ligt volledig aan de situatie. Als het veilig kan en het niet zo'n klapjosti is die gaat uitstappen/agressief wordt zet ik hem gewoon ervoor en mag de tegenoetkomende fijn in de achteruit.quote:Op zondag 7 mei 2017 15:44 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
En mijzelf verlagen tot eenzelfde gedrag? En het risico lopen dat andere partij schade maakt aan mijn automobiel? Nee, dank je wel.
Ik wil eigenlijk altijd wel ergens naartoe; dus ja, dan kan je wel principieel gaan doen maar dan duurt het allemaal nog langer. Nee, laat dan die andere maar doorrijden. Is ook beter voor je bloeddruk. En ik weet dan ook weer dat de highbeams het nog steeds doenquote:Op zondag 7 mei 2017 15:52 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Mwa, ligt volledig aan de situatie. Als het veilig kan en het niet zo'n klapjosti is die gaat uitstappen/agressief wordt zet ik hem gewoon ervoor en mag de tegenoetkomende fijn in de achteruit.
Vertel dat effe aan die vrachtwagenchauffeur op de rotonde bij de Oversteek in Nijmegen. Ik reed op de rotonde (zo'n ding met gescheiden rijbanen en voor de duidelijkheid, op de rotonde heeft het verkeer voorrang) maar dat weerhield hem er niet van gewoon door te rijden. Puur omdat ik in een reflex mijn gaspedaal indrukte zat ik er nog net voor en niet eronderquote:Op zondag 7 mei 2017 16:01 schreef Sounddragon het volgende:
Voorrang heb je niet, dat zou je moeten krijgen..
Zo nu en dan moet je mensen even helpen als ze je voorrang moeten verlenen door het ook gewoon zelf te nemen.quote:Op zondag 7 mei 2017 16:01 schreef Sounddragon het volgende:
Voorrang heb je niet, dat zou je moeten krijgen..
Afhankelijk van de situatie (snelheid, afstand tot de wegversmalling, overig verkeer) ga ik dan gewoon in het midden rijden. Dan wordt het een soort chicken.quote:Op zondag 7 mei 2017 15:08 schreef jitzzzze het volgende:
Mensen die je aan zien komen rijden bij een wegversmalling (waarbij ik voorrang heb) en dan alsnog doorrijden. Zodat ik alsnog moet remmen of stoppen om een aanrijding te voorkomen.
Als er hier troll-awards werden uitgereikt had jij inmiddels al 2 aangebouwde vleugels aan je huis.quote:Op maandag 8 mei 2017 00:58 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Zo nu en dan moet je mensen even helpen als ze je voorrang moeten verlenen door het ook gewoon zelf te nemen.
Hij heeft gewoon gelijk hoor. Als ik hier de straat uit rij kom ik van rechts, maar niemand die stopt. In een 30km zone. Dan druk ik m'n neus ook gewoon de weg opquote:Op maandag 8 mei 2017 19:01 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Als er hier troll-awards werden uitgereikt had jij inmiddels al 2 aangebouwde vleugels aan je huis.
Dit is niet echt wat men bedoelt met defensief rijden.quote:Op maandag 8 mei 2017 19:42 schreef Piles het volgende:
[..]
Hij heeft gewoon gelijk hoor. Als ik hier de straat uit rij kom ik van rechts, maar niemand die stopt. In een 30km zone. Dan druk ik m'n neus ook gewoon de weg op
Ik heb ook niet gezegd dat ik altijd defensief rij.quote:Op maandag 8 mei 2017 20:03 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Dit is niet echt wat men bedoelt met defensief rijden.
Maar jij hebt dus recht op een aanrijding?
Dat zou je eigenlijk wel moeten doenquote:Op maandag 8 mei 2017 20:09 schreef Piles het volgende:
[..]
Ik heb ook niet gezegd dat ik altijd defensief rij.
Dat het wel eens kan gebeuren dat niet iedereen de verkeersregeltjes netjes opvolgt. Als jij dan als een autist precies volgens de RVV en WVW rijdt kan het wel eens lelijk uitpakken. Dan ligt de aansprakelijkheid bij tegenpartij, maar ben je zelf ook verantwoordelijk als jij gewoon ongezien een straat inrijdt.quote:En diegene die de regels niet kent of ze negeert heeft ook recht op een aanrijding. Wat is je punt?
Merk je zelf niet zo snel.quote:Op maandag 8 mei 2017 21:35 schreef Voszje het volgende:
Vanavond een Belg tegengekomen op de snelweg waarvan continu de remlichten brandden... Handig.
Als het donker/schemerig is zou je het kunnen zienquote:
Was het Jan Boskamp?quote:Op maandag 8 mei 2017 21:35 schreef Voszje het volgende:
Vanavond een Belg tegengekomen op de snelweg waarvan continu de remlichten brandden... Handig.
Ik heb het weleens verteld. Iemand waar op zo'n probleem aangesproken. Staat achter zijn eigen auto te kijken en ziet het probleem gewoon niet. Terwijl er 3 rode lampen branden.quote:Op maandag 8 mei 2017 21:40 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Als het donker/schemerig is zou je het kunnen zien
quote:Op maandag 8 mei 2017 21:51 schreef Fer het volgende:
[..]
Ik heb het weleens verteld. Iemand waar op zo'n probleem aangesproken. Staat achter zijn eigen auto te kijken en ziet het probleem gewoon niet. Terwijl er 3 rode lampen branden.
Dat klinkt inderdaad als iets waar zeker een minder ervaren agent geen raad mee weet. Zal achteraf best goed komen. Wel zonde van je tijd natuurlijk.quote:Op maandag 8 mei 2017 21:28 schreef Carlos93 het volgende:
Omwisseling van NL rijbewijs vanwege verliezen geldigheid na 3 jaar in UK. Moet dit doen vanwege de wet hier in de UK.
Heb dit verteld, bewijs van afgifte laten zien (geldig in UK, nagevraagd of ik rond mag blijven rijden, antwoord was JA, omdat ik tenslotte beschik over een RBW en de NL politie contact op zou kunnen nemen om te verifiëren dat ik over een RBW beschik maar die door een wet niet kan laten zien)
Had de agent geen boodschap aan, ondanks dat ik al het bewijs daar had, inclusief telefoonnummers om alles te verifiëren.
Hij zei dat hetzelfde zou gebeuren als ik met een groen rijbewijs rond zou rijden (net zoals NL het 2todrive programma kent), maar dan met een tijdelijk C/D rijbewijs. Ik begrijp dat ik niet met een vrachtwagen of bus mag rijden, omdat NL dit programma niet kent, maar dat een autorijbewijs vervalt lijkt mij erg sterk.
Ik laatst ook. Hij reed achter me. Ik deed maar een paar keer mijn alarmlichten aan (geen tegenliggers). Toen begon hij wat te kloten aan zijn lampen, maar het lukte 'm niet. Denk dat ze niet werkten.quote:Op maandag 8 mei 2017 22:02 schreef JDude het volgende:
Vanmorgen weer eens geseind naar zo'n dagrijlichtenzombie. Nul respons uiteraard. Zonde van de moeite ook eigenlijk .
Je moet, als Nederlands staatsburger, een geldig Nederlands rijbewijs in bezit hebben (voor de categorie voertuig die je op dat moment bestuurt). Al die uitzonderingen zijn voor meneer de agent veel te lastig, dus niet in bezit = bekeuring. Niet dat je daarmee persé fout zit, maar het gedoe dat je nu te doen staat om dit recht te trekken is niet niets. Zeker omdat agenten je altijd schuldig achten, en onze prachtige, feilloze rechtsstaat er automatisch van uit gaat dat je fout zit.quote:Op maandag 8 mei 2017 21:28 schreef Carlos93 het volgende:
Omwisseling van NL rijbewijs vanwege verliezen geldigheid na 3 jaar in UK. Moet dit doen vanwege de wet hier in de UK.
Heb dit verteld, bewijs van afgifte laten zien (geldig in UK, nagevraagd of ik rond mag blijven rijden, antwoord was JA, omdat ik tenslotte beschik over een RBW en de NL politie contact op zou kunnen nemen om te verifiëren dat ik over een RBW beschik maar die door een wet niet kan laten zien)
Had de agent geen boodschap aan, ondanks dat ik al het bewijs daar had, inclusief telefoonnummers om alles te verifiëren.
Hij zei dat hetzelfde zou gebeuren als ik met een groen rijbewijs rond zou rijden (net zoals NL het 2todrive programma kent), maar dan met een tijdelijk C/D rijbewijs. Ik begrijp dat ik niet met een vrachtwagen of bus mag rijden, omdat NL dit programma niet kent, maar dat een autorijbewijs vervalt lijkt mij erg sterk.
Door 'm er maar half of helemaal voor te gooien? Okee, kan. Maar wat als meneer of mevrouw tegenpartij eens niet schrikt en/of op de rem stampt?quote:Op maandag 8 mei 2017 20:26 schreef Piles het volgende:
De wereld is gelukkig niet zwartwit maar grijs. Ik zal 'm natuurlijk nooit blind ergens voor gooien. Maar ik maak, ook in het verkeer, af en toe een punt.
Inderdaad zal een lange weg gaan worden. Moet namelijk iemand machtigen, ook al zou ik er liever zelf bij zijn als het zover zou moeten komen om naar een rechter te gaan. Gezien ik er zelf moeilijk bij kan zijn vanuit de UK.quote:Op maandag 8 mei 2017 23:16 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Je moet, als Nederlands staatsburger, een geldig Nederlands rijbewijs in bezit hebben (voor de categorie voertuig die je op dat moment bestuurt). Al die uitzonderingen zijn voor meneer de agent veel te lastig, dus niet in bezit = bekeuring. Niet dat je daarmee persé fout zit, maar het gedoe dat je nu te doen staat om dit recht te trekken is niet niets. Zeker omdat agenten je altijd schuldig achten, en onze prachtige, feilloze rechtsstaat er automatisch van uit gaat dat je fout zit.
Anyway, succes!
Dat valt wel mee hoor. Ik zeg maar weinig dingen die ik niet ook gewoon waar maak.quote:Op maandag 8 mei 2017 19:01 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Als er hier troll-awards werden uitgereikt had jij inmiddels al 2 aangebouwde vleugels aan je huis.
Tsja, ik doe toch echt hetzelfde. Voorrangsweg met invoegstrook. Die invoegstrook/baan heeft haaientanden. Zeker een aantal taxibedrijven hebben er een handje van om door te rijden. Doe ik ook, trap hem ervoor, knipper aan en druk hem ertussen. Ik kom er op sommige dagen tussen de 5 en 10 keer langs en iedere keer flikken ze weer hetzelfde. Op dat soort punten leer je heel snel om hem er ook gewoon tussen te drukken. Anders kan je wachten totdat je een ons weegt.quote:Op maandag 8 mei 2017 20:03 schreef Ridocar het volgende:
Dit is niet echt wat men bedoelt met defensief rijden.
Maar jij hebt dus recht op een aanrijding?
Dan vullen we een formulier in, lever ik hem in bij de wagenparkbeheerder en ga ik met een ander voertuig weer verder.quote:Op maandag 8 mei 2017 23:24 schreef Ridocar het volgende:
Door 'm er maar half of helemaal voor te gooien? Okee, kan. Maar wat als meneer of mevrouw tegenpartij eens niet schrikt en/of op de rem stampt?
Alleen in mijn woonwerk verkeer had ik van de winter al ca. 12x per dag een auto in de prak kunnen rijden (ik heb eens zitten turven), compleet buiten mijn schuld om. Als ik alle keren hem erin gedrukt had, dan had ik echt wel vragen gehad. Sterker nog, ik heb hem er niet 1x ingedrukt. Zoals ik al zei, een fout maken is menselijk. Schijt hebben aan de regels is dat echter niet en dan moet je zo nu en dan even helpen de regels weer duidelijk maken.quote:Ja, ik snap het stukje rechtvaardigheid, en als iemand de regels niet snapt (of gewoon te stom is om eventjes te kijken) dan is dat heel vervelend, maar mensen laten zich in het stuk blik vaak gaan op hun interne emotionele achtbaan. Als ik met m'n combi (16,5 of 25,25m) zou toegeven aan deze driften, dan had ik (buiten mijn "schuld" om) zeker een aantal aanrijdingen/ongevallen gehad. En dat waren vast geen gevalletjes blikschade geweest.
Je moet hem kunnen tonen, dat kon je niet. En volgens de Engelse wet is dat afschrift dus voldoende, maar volgens de Nederlandse wet is dat het niet. En aan die toonplicht heb je niet voldaan. Maar ik snap niet, waar heb je dan je rijbewijs ingeleverd? Want dat is een Nederlands staatsdocument en dat mag je formeel niet afgeven, behalve aan een daartoe bevoegd persoon (bevoegd door de Nederlandse overheid).quote:Op maandag 8 mei 2017 21:28 schreef Carlos93 het volgende:
Omwisseling van NL rijbewijs vanwege verliezen geldigheid na 3 jaar in UK. Moet dit doen vanwege de wet hier in de UK.
Heb dit verteld, bewijs van afgifte laten zien (geldig in UK, nagevraagd of ik rond mag blijven rijden, antwoord was JA, omdat ik tenslotte beschik over een RBW en de NL politie contact op zou kunnen nemen om te verifiëren dat ik over een RBW beschik maar die door een wet niet kan laten zien)
Had de agent geen boodschap aan, ondanks dat ik al het bewijs daar had, inclusief telefoonnummers om alles te verifiëren.
Hij zei dat hetzelfde zou gebeuren als ik met een groen rijbewijs rond zou rijden (net zoals NL het 2todrive programma kent), maar dan met een tijdelijk C/D rijbewijs. Ik begrijp dat ik niet met een vrachtwagen of bus mag rijden, omdat NL dit programma niet kent, maar dat een autorijbewijs vervalt lijkt mij erg sterk.
DVLA is bevoegd hem in te nemen. Dat is het RDW van de UK. Hun sturen deze terug naar de RDW, omdat zij daar een regeling mee hebben. Ben verplicht hem om te wisselen dus had geen andere keus. Overigens is er hier in de UK helemaal geen toonplicht. En aan de NL wet kan ik niet voldoen door een wet in de UK. Leuk dat Europaquote:Op dinsdag 9 mei 2017 16:23 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Je moet hem kunnen tonen, dat kon je niet. En volgens de Engelse wet is dat afschrift dus voldoende, maar volgens de Nederlandse wet is dat het niet. En aan die toonplicht heb je niet voldaan. Maar ik snap niet, waar heb je dan je rijbewijs ingeleverd? Want dat is een Nederlands staatsdocument en dat mag je formeel niet afgeven, behalve aan een daartoe bevoegd persoon (bevoegd door de Nederlandse overheid).
Het VK is alvast begonnen met moeilijk doen vanwege de Brexit dus?quote:Op dinsdag 9 mei 2017 17:56 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
DVLA is bevoegd hem in te nemen. Dat is het RDW van de UK. Hun sturen deze terug naar de RDW, omdat zij daar een regeling mee hebben. Ben verplicht hem om te wisselen dus had geen andere keus. Overigens is er hier in de UK helemaal geen toonplicht. En aan de NL wet kan ik niet voldoen door een wet in de UK. Leuk dat Europa
En dan iemand die niet doorrijdt, krijgt een andere richting groen en gaat iemand daarvan gebaren dat diegene,die dus stopt om niet het kruispunt te blokkeren, door mag rijden. En dan worden ze boos als je toetert. Had ik zondag voor mij.quote:Op dinsdag 9 mei 2017 17:59 schreef Gezicht het volgende:
Mensen die blind door groen rijden en vervolgens midden op het kruispunt stil komen te staan omdat het druk is op de weg en er gelijk een rij staat na het stoplicht.
Of: iemand die niet blind vooruit gast bij groen en ziet dat het vast staat op het kruispunt, maar dat de pipo erachter op de claxon begint te hengsten.quote:Op dinsdag 9 mei 2017 17:59 schreef Gezicht het volgende:
Mensen die blind door groen rijden en vervolgens midden op het kruispunt stil komen te staan omdat het druk is op de weg en er gelijk een rij staat na het stoplicht.
Haha was het maar zo, ik gooi het op NL .quote:Op dinsdag 9 mei 2017 17:59 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Het VK is alvast begonnen met moeilijk doen vanwege de Brexit dus?
Pas een Saab op de A12 waarvan niet de achterlichten maar de achtuitrijlichten continu branden..quote:Op maandag 8 mei 2017 21:35 schreef Voszje het volgende:
Vanavond een Belg tegengekomen op de snelweg waarvan continu de remlichten brandden... Handig.
Ik 'sein' in het geval van een tegenligger door mijn eigen verlichting even uit en weer aan de doen. Werkt meestal beter dan seinen met grootlicht.quote:Op maandag 8 mei 2017 22:02 schreef JDude het volgende:
Vanmorgen weer eens geseind naar zo'n dagrijlichtenzombie. Nul respons uiteraard. Zonde van de moeite ook eigenlijk .
Dus je hebt al zitten seinen en bumperkleven, en dan vind je het gek dat iemand niet voor je opendoet ?quote:Op woensdag 10 mei 2017 13:41 schreef eRKa het volgende:
Gisteren file A2. Auto voor me hield gewoon 150mtr afstand tot de voorligger....en ook echt continu tijdens langzaam rijdend verkeer. Bij stilstand liet ze (ja, toevallig een vrouw) dan haar auto wel tergend traag aansluiten. Zodra de voorligger weer optrok nam ze weer 150mtr afstand. Seinen en opduwen was onvoldoende hint
Bij iets langere stilstand even eruit en haar daarop willen aanspreken. Ze hield deur en raam gewoon stijf dicht
Dan maar er langs, zucht.
Als elke derde persoon in files dat doet, dan komen we helemaal nergens meer en staan we 24/7 in files.
Maar dan heb je nog tijd om te reageren. Bij te weinig afstand lukt dat niet.quote:Op donderdag 11 mei 2017 10:35 schreef Pizzahut het volgende:
Van die momenten dat het aardig druk is maar wel lekker rijdt allemaal. Je houd genoeg afstand tot je voorganger ineens naar links schiet en blijkt dat zijn/haar voorganger bijna stil staat en jij je rot schrikt..
Ik zou ook niet voor je open doen als je zo agressief doet.quote:Op woensdag 10 mei 2017 13:41 schreef eRKa het volgende:
Gisteren file A2. Auto voor me hield gewoon 150mtr afstand tot de voorligger....en ook echt continu tijdens langzaam rijdend verkeer. Bij stilstand liet ze (ja, toevallig een vrouw) dan haar auto wel tergend traag aansluiten. Zodra de voorligger weer optrok nam ze weer 150mtr afstand. Seinen en opduwen was onvoldoende hint
Bij iets langere stilstand even eruit en haar daarop willen aanspreken. Ze hield deur en raam gewoon stijf dicht
Dan maar er langs, zucht.
Als elke derde persoon in files dat doet, dan komen we helemaal nergens meer en staan we 24/7 in files.
Wat een mongool, hopen dat 'ie gepakt wordt.quote:Op woensdag 17 mei 2017 16:51 schreef Patrice_Consigny het volgende:
Soms bereikt het irritatieniveau het kookpunt.
http://www.dumpert.nl/med(...)u_kapot_rijden_.html
Als het niet gespeeld is..vind het een beetje raar uitzien allemaal.quote:Op woensdag 17 mei 2017 18:13 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Wat een mongool, hopen dat 'ie gepakt wordt.
Als elke derde persoon in files uitstapt ook.quote:Op woensdag 10 mei 2017 13:41 schreef eRKa het volgende:
Als elke derde persoon in files dat doet, dan komen we helemaal nergens meer en staan we 24/7 in files.
Wat een randdebielquote:Op woensdag 17 mei 2017 16:51 schreef Patrice_Consigny het volgende:
Soms bereikt het irritatieniveau het kookpunt.
http://www.dumpert.nl/med(...)u_kapot_rijden_.html
Wow dat is pas erg: die rijdt die bestuurder met opzet aan! Hopelijk heeft het slachtoffer zijn kenteken nog weten te noteren, al heeft de dader het filmpje blijkbaar met trots gedeeld.quote:Op woensdag 17 mei 2017 16:51 schreef Patrice_Consigny het volgende:
Soms bereikt het irritatieniveau het kookpunt.
http://www.dumpert.nl/med(...)u_kapot_rijden_.html
Meer achtergrond informatie is wel handig.quote:Op donderdag 11 mei 2017 03:32 schreef Ridocar het volgende:
Vrachtauto haalt me in. Met 81 km/u en rechts over de vluchtstrook.
Knuppel
Dat gevoel krijg ik ook. Hij gaat eerst door op de rotonde waar ie de filmer afsnijdt, maar die weet blijkbaar al dat die ander toch daar eraf gaat. Door ander komt zonder vermindering van snelheid de volgende rotonde op zetten, terwijl de auto op de rijstrook ernaast stil staat.quote:Op woensdag 17 mei 2017 18:33 schreef Charged het volgende:
[..]
Als het niet gespeeld is..vind het een beetje raar uitzien allemaal.
En al helemaal om het online te zetten.
Rechts inhalen is al een klacht an sich, toch?quote:Op vrijdag 19 mei 2017 12:09 schreef Grielen het volgende:
[..]
Meer achtergrond informatie is wel handig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |