abonnement Unibet Coolblue
pi_170241528
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 17:17 schreef Elfletterig het volgende:
Turken en Marokkanen in Nederland trouwen massaal met iemand van de eigen nationaliteit, die dikwijls ook nog eens uit het land van herkomst wordt ingevlogen. Ik hoor niemand een krimp geven.
Ja, dan blert er plotseling niemand over rassenverminging.
Zelfs Aboutaleb heeft gezegd dat hij liever heeft dat zijn dochters met een moslim trouwen.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 zaterdag 15 april 2017 @ 17:40:20 #252
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_170241551
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 17:38 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Als je een mening over rassenvermenging hebt dan kan het niet anders dat je je bemoeit met partnerkeuzes. Je wilt immers raszuiverheid dus keur je gemengde huwelijken af.

En die turken waarover je het hebt roeptoeteren in ieder geval niet met die mening in de politiek.
Mening = niet bemoeien met. Dat zou namelijk inhouden dat een conservatieve moslim zich ook wil bemoeien met wie met wie trouwt. Nou ja, de grap is dat 'ie dat ook wil.. maar gelukkig leven we in een vrij land waar die moslim die mening mag hebben en die Baudet ook. Ook in de politiek.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  zaterdag 15 april 2017 @ 17:42:16 #253
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_170241629
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 april 2017 17:40 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Mening = niet bemoeien met. Dat zou namelijk inhouden dat een conservatieve moslim zich ook wil bemoeien met wie met wie trouwt. Nou ja, de grap is dat 'ie dat ook wil.. maar gelukkig leven we in een vrij land waar die moslim die mening mag hebben en die Baudet ook. Ook in de politiek.
En van die mening mag ik toch ook weer het mijne vinden?

Bovendien van een politicus die zich er negatief over uitspreekt kun je mogelijk verwachten dat hij er ook wat aan wil doen
pi_170241645
quote:
18s.gif Op zaterdag 15 april 2017 17:33 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Überhaupt is een (poging) tot karaktermoord op politici walgelijk. Dat is bij Fortuyn wel (letterlijk) verder gegaan dan dat, maar de trend om alles en iedereen die je niet aanstaat maar uit te maken voor (groen)facsist, gutmensch of nazi begint me echt de keel uit te komen.

Je ziet het in meer of mindere mate weer gebeuren bij figuren die wat afwijken van de norm zoals een Klaver of Baudet.
Even de puntjes op de i: ik noem enkel Klaver een groen-fascist van de Nederlandse politici. En dat omdat hij het is. Niet omdat hij uit de toon valt. Ik ben het met je opmerking eens.
In heaven, all the interesting people are missing.<br />~F. Nietzsche
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 zaterdag 15 april 2017 @ 17:43:15 #255
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_170241665
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 17:42 schreef Hexagon het volgende:

[..]

En van die mening mag ik toch ook weer het mijne vinden?

Bovendien van een politicus die zich er negatief over uitspreekt kun je mogelijk verwachten dat hij er ook wat aan wil doen
Tuurlijk, dat is het grote goed wat wij vrijheid van meningsuiting noemen. Hij kan zoveel willen, zulke voorstellen komen nooit door de tweede kamer. Dat is meteen de reden dat een partij als DENK discutabel is, maar niet bepaald gevaarlijk. Voorlopig althans, ondanks hun overduidelijke anti NL mentaliteit. Het enige waar je bij DENK vraagtekens bij kan zetten is de eventuele lange arm van Ankara, maar dat is een hele andere discussie.

Een kleine partij roept wat, wordt compleet uit z'n verband getrokken en het volk gaat weer los. Ondertussen hebben 4 jaar achter de rug waarbij de grootste partij steeds maar weer incompetente ministers aanleverde met als absoluut hoogtepunt een v/d Steur die mensen kende die overleden waren aan wiet/hasj.

Dat laatste is een veel groter probleem, want daar praat je over iemand met een bestuursfunctie. Ik vind het dan nogal vreemd dat je daar iemand neerzet die blijkbaar totaal niet weet waar hij het over heeft. Dat vind ik veel enger dan een clubje despoten die het blijkbaar over een puur ras hebben. Wat daar ook waar van is.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_170241701
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 17:38 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Als je een mening over rassenvermenging hebt dan kan het niet anders dat je je bemoeit met partnerkeuzes. Je wilt immers raszuiverheid dus keur je gemengde huwelijken af.

En die turken waarover je het hebt roeptoeteren in ieder geval niet met die mening in de politiek.
Baudet heeft het daar dus niet over. Het gaat om de manier van leven in Nederland. Dat heb ik je al laten zien. Niet gekeken?
In heaven, all the interesting people are missing.<br />~F. Nietzsche
  zaterdag 15 april 2017 @ 17:46:59 #257
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_170241756
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 april 2017 17:44 schreef BenmaF1 het volgende:

[..]

Baudet heeft het daar dus niet over. Het gaat om de manier van leven in Nederland. Dat heb ik je al laten zien. Niet gekeken?
Ja maar het gaat in op wat Elfletterig zegt.

Maar ook het vanuit de politiek willen opleggen van een bepaalde cultuur als statisch, is wel iets waar fascisten erg van houden.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 zaterdag 15 april 2017 @ 17:51:55 #258
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_170241873
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 17:46 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ja maar het gaat in op wat Elfletterig zegt.

Maar ook het vanuit de politiek willen opleggen van een bepaalde cultuur als statisch, is wel iets waar fascisten erg van houden.
Maar dat maakt hem niet fascistisch. Het CDA heeft een light boodschap van het behouden van de Nederlandse cultuur afgespeeld de afgelopen campagne, tot het zingen aan het Wilhelmus aan toe. Dat is ook geen fascisme.

Dat woordje, samen met nazi, discriminatie en wellicht wegkijker zijn wel de meest overused en aan inflatie onderhevige woorden van de afgelopen tijd. Je wint er niets mee als je ergens een labeltje op plakt.

Sterker nog, de PVV is een mooi voorbeeld van de dempende werking van ons poldermodel. Er is geen hond die met die toko in zee gaat, en terecht. Als FvD zich gaat profileren zoals sommige mensen blijken te denken overkomt hen exact hetzelfde, maar tot op de dag van vandaag heeft de FvD nog niets klaargespeeld en hebben we alleen wat leuke speeches van Baudet en Hiddema gezien. Joopdiepoo. Gore fascisten dat het zijn.

[ Bericht 9% gewijzigd door Straatcommando. op 15-04-2017 17:58:12 ]
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_170242045
De stelling van Hexa erkent de context waarin Baudet daarvoor pleit niet. Zijn boodschap zal in de meeste (niet-westerse) landen onzinnig zijn omdat soevereiniteit en behoud van cultuur voor hen de status quo is. Waarom is zo een pleidooi wel fascistisch in de situatie waar men doelbewust de cultuur poogt te veranderen?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-04-2017 17:59:08 ]
pi_170242047
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 april 2017 17:43 schreef Straatcommando. het volgende:
Een kleine partij roept wat, wordt compleet uit z'n verband getrokken en het volk gaat weer los. Ondertussen hebben 4 jaar achter de rug waarbij de grootste partij steeds maar weer incompetente ministers aanleverde
Mwah, je kunt niet alles op justitie afschuiven op de ministers.
Dat complete ministerie en het OM zijn behoorlijk verrot, daar moet eens flink de bezem door.
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 april 2017 17:51 schreef Straatcommando. het volgende:
Maar dat maakt hem niet fascistisch. Het CDA heeft een light boodschap van het behouden van de Nederlandse cultuur afgespeeld de afgelopen campagne, tot het zingen aan het Wilhelmus aan toe. Dat is ook geen fascisme.

Dat woordje, samen met nazi, discriminatie en wellicht wegkijker zijn wel de meest overused en aan inflatie onderhevige woorden van de afgelopen tijd. Je wint er niets mee als je ergens een labeltje op plakt.
Mee eens, daar wordt de laatste tijd veel te makkelijk mee rondgestrooid met die termen.
Op een gegeven moment verliest het dan ook kracht en halen mensen dan de schouders op.
"oh ik ben een racist volgens jou ?" lekker belangrijk :W
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 zaterdag 15 april 2017 @ 17:59:45 #261
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_170242070
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 17:58 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Mwah, je kunt niet alles op justitie afschuiven op de ministers.
Dat complete ministerie en het OM zijn behoorlijk verrot, daar moet eens flink de bezem door.

[..]

Mee eens, daar wordt de laatste tijd veel te makkelijk mee rondgestrooid met die termen.
Op een gegeven moment verliest het dan ook kracht en halen mensen dan de schouders op.
"oh ik ben een racist volgens jou ?" lekker belangrijk :W
Ik schuif het niet af op de ministers, ik reken ze af op hun eigen fouten. Dat het ministerie van justitie een pleuriszooi is, is overduidelijk. Dat komt overigens óók al door onze VVD vrinden.

Maar dan praten we over ''uh ik weet niets van het bonnetje'' opstelten ''Ik neem het mee mijn graf in Teeven'' en ''DERP MENSEN GAAN DOOD VAN WIET'' v/d steur. Dat is toch om te janken?

Zulke mensen zet je niet eens in bij een gespeeld kinderparlement op de kindercrèche. Als je al weet dat het ministerie een bende is, zet je daar daadkrachtige bestuursleden op die het liefste smetvrij zijn. Niet deze fossielen met een duister verleden.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  zaterdag 15 april 2017 @ 18:16:56 #262
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_170242464
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 17:23 schreef BenmaF1 het volgende:

[..]

http://www.watbetekenthet.nl/wat-betekent-hetze/

het – ze, («Duits), de -woord (vrouwelijk), hetzes, hardnekkige vervolging; jacht; gestook, kwaadaardige campagne tegen iets of iemand
klopjacht
gestook, jacht

Q.E.D.

Joh je meent het. Juist omdat ik de betekenis ken kan ik zeggen dat jouw stellingname onjuist is. Er is geen hetze tegen Baudet gaande.
pi_170242562
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 17:46 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ja maar het gaat in op wat Elfletterig zegt.
Het maakt niet uit waar het op in gaat, het is niet waar!

quote:
Maar ook het vanuit de politiek willen opleggen van een bepaalde cultuur als statisch, is wel iets waar fascisten erg van houden.
Dat is niet wat hij doet. Hij wil alleen dat onze cultuur niet verdrongen wordt door een andere omdat ons geleerd wordt dat onze cultuur niet goed is...zoals Erdogan bedoelt.
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 april 2017 18:16 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Joh je meent het. Juist omdat ik de betekenis ken kan ik zeggen dat jouw stellingname onjuist is. Er is geen hetze tegen Baudet gaande.
Het is bewezen aan de hand van je eigen reactie. Je bent zo van je gelijk over Klaver en Baudet overtuigt door de media dat je de feiten die je gepresenteerd worden ontkent en gewoon doorgaat met die propaganda te herhalen.

Nogmaals:
Q.E.D.
In heaven, all the interesting people are missing.<br />~F. Nietzsche
  zaterdag 15 april 2017 @ 18:27:32 #264
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_170242689
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 18:20 schreef BenmaF1 het volgende:

Het is bewezen aan de hand van je eigen reactie. Je bent zo van je gelijk over Klaver en Baudet overtuigt door de media dat je de feiten die je gepresenteerd worden ontkent en gewoon doorgaat met die propaganda te herhalen.

Nogmaals:
Q.E.D.
Hoe kom je erbij dat mijn beeld hierover door "de media" is bepaald?

Ik heb al eens eerder contact met Baudet gehad nog voor FvD dus ik ken de man wel een beetje.

Klaver vind ik een popie jopie en Groenlinks is niet mijn partij maar een fascist haal ik er ook niet uit. Ik heb nog gezocht maar het staat niet in het partijprogramma van ze dat de persvrijheid wegmoet.

Als je je in de politieke arena begeeft wordt je doorgelicht. Dat is bij iedereen, niet alleen bij Baudet.

Of is er bijvoorbeeld niks gemeld mbt DENK bijvoorbeeld? Snap je? :)
pi_170242898
Vanaf nu ga ik hamburgers salade noemen omdat er sla en augurk op zit.
pi_170243117
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 17:11 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Twitter is onderdeel van het openbare, publieke debat. Een politicus die Twitter en dergelijke negeert, leeft nog in de 20e eeuw.
Ik zeg niet dat een politicus Twitter moet negeren, maar debielen op Twitter wel..
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
Neil Postman - Amusing Ourselves to Death
pi_170243210
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 10:53 schreef BenmaF1 het volgende:

[..]

Jij vindt het vermakelijk dat iemand met zeer sterke terroristische banden én waarbij opkantoor een bom is gevonden én die grote steun uitspreekt voor de islam én vrijheid van meningsuiting é de persvrijheid op wil heffen in onze regering komt?

Knap, zoveel onzin in 1 zin.
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
Neil Postman - Amusing Ourselves to Death
pi_170243593
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 17:21 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik heb iets gemist, geloof ik? Welke GroenLinks-politici zijn door FvD-aanhangers bedreigd?

Zoals ik eerder (onder meer ook in dit topic) al schreef, veroordeel ik elke bedreiging van politici, ongeacht of het mikpunt luistert naar de naam Baudet, Wilders, Klaver, Pechtold of Rutte. Politici bedreigen is altijd fout.
Je veroordeelt het allemaal maar....
Je laat je wel weer kennen elfje.
pi_170244346
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 17:14 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik zie Baudet om de haverklap in de extreem-rechtse hoek geduwd worden. Enkele voorbeelden staan in dit artikel: https://www.rtlz.nl/opini(...)r-voor-karaktermoord
Heb je het überhaupt gelezen? Degene die stevige woorden naar Baudet uitte is ook weer een stroom aan dat soort ellende ten deel gevallen. De vergelijking met Fortuyn slaat gewoonweg helemaal nergens op.
pi_170244542
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 april 2017 19:46 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

De vergelijking met Fortuyn slaat gewoonweg helemaal nergens op.
Gelukkig ben jij de koning in deze 'discussie', met al je goede argumenten. :') :')
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_170244715
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 19:52 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Gelukkig ben jij de koning in deze 'discussie', met al je goede argumenten. :') :')
Luister, als je de vergelijking met Fortuyn wilt maken omdat een paar figuren op Twitter wat roepen ben je nodeloos aan het overdrijven. Vrijwel iedere politicus die een beetje bekendheid geniet krijgt veel shit naar z'n hoofd geslingerd in de vorm van bedreigingen en scheldpartijen. Dat is vandaag de dag vrij normaal en dus ook geen criterium om te spreken over 'demoniseren'. Daarvan kun je geen spreken als je geen krant open kunt slaan zonder allerlei negatieve berichtgeving over Baudet te lezen en Baudet aan de lopende band wordt vergeleken met Mussolini, Hitler, Himmler, et cetera.

Echt, doe normaal man. :')
pi_170244838
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 april 2017 19:58 schreef Xa1pt het volgende:

[..]
Dat is vandaag de dag vrij normaal en dus ook geen criterium om te spreken over 'demoniseren'.
Uhu, 'vrij normaal'.

Tis een mongooltje eerste klas, maar hij wordt wel degelijk gedemoniseerd. Hetzelfde gebeurde met Fortuyn, alleen toen was social media nog niet zo groot.

Leuke ninja-edit btw.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_170244901
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 20:01 schreef BoneThugss het volgende:
Uhu, 'vrij normaal'.
Ja, voor politici is dat vrij normaal. Klaver en Pechtold krijgen dezelfde ellende over zich heen.

quote:
Tis een mongooltje eerste klas, maar hij wordt wel degelijk gedemoniseerd. Hetzelfde gebeurde met Fortuyn, alles toen was social media nog niet zo groot.
Nee, Fortuyn werd in kranten op regelmatige basis vergeleken met Himmler, Hitler en Mussolini. En niet door onbekende columnisten, maar door prominente journalisten en collega's. Dat is demoniseren.
pi_170244974
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 20:03 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ja, voor politici is dat vrij normaal. Klaver en Pechtold krijgen dezelfde ellende over zich heen.

[..]

Nee, Fortuyn werd in kranten op regelmatige basis vergeleken met Himmler, Hitler en Mussolini. En niet door onbekende columnisten, maar door prominente journalisten en collega's. Dat is demoniseren.
Jij stemt op GroenLinks, toch?

Ik heb het nagezocht, Klaver krijgt echt veel minder shit over zich heen. Of dat terecht is laat ik in het midden.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  zaterdag 15 april 2017 @ 20:06:45 #275
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_170244996
Ten tijde van Fortuyn bestond social media amper. Je had fora en reactievelden, dat was het wel zo'n beetje.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')