abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  Moderator woensdag 19 april 2017 @ 18:58:40 #201
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_170335996
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 18:57 schreef Maegrim het volgende:
Oh het is loc 117 maar, die rijdt sowieso niet voor NSR :P
NS Internationaal? Of voor een badslipperboer?
lebt denn der alte Holzmichl noch?
  woensdag 19 april 2017 @ 19:06:07 #202
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_170336170
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 18:57 schreef Maegrim het volgende:
Oh het is loc 117 maar, die rijdt sowieso niet voor NSR :P
Doet de rest dat wel dan? Ik krijg meer het idee dat ze stilstaan voor NSR :P
We are shaping the future.
  woensdag 19 april 2017 @ 19:19:08 #203
79586 Maegrim
Lokführer
pi_170336491
Voor zover ik had begrepen worden loc 116, 117 en 118 gebruikt voor rangeren op de dijksgracht
ಠ_ಠ
pi_170338097
Nou niet dus :P
  woensdag 19 april 2017 @ 23:21:46 #205
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_170344354
Ideetje voor de Benelux: gooi die Traxx-locs de goederendienst in, leg een paar TBL1+-bakens neer bij Breda, en ga met een HLE 18 pendelen tussen Breda, Antwerpen en Brussel.

Al dat grut wat naar Den Haag of Amsterdam wil stapt maar lekker over, of pakt de Thalys. :Y
We are shaping the future.
pi_170347052
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 23:21 schreef James1988 het volgende:
Ideetje voor de Benelux: gooi die Traxx-locs de goederendienst in, leg een paar TBL1+-bakens neer bij Breda, en ga met een HLE 18 pendelen tussen Breda, Antwerpen en Brussel.

Al dat grut wat naar Den Haag of Amsterdam wil stapt maar lekker over, of pakt de Thalys. :Y
Breda heeft al veel te veel treinen, laat de Benelux maar lekker zo, dan houden we in Dordrecht tenminste nog wat over. >:)
and there was some silence
  donderdag 20 april 2017 @ 10:08:33 #207
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_170348672
Oh jee, hoor ik daar een Hoogeveensyndroompje de kop opsteken? :D
Wanneer was de laatste keer dat iemand hier bij het woord "subtiel" aan mij dacht?
PR: 2x2: 14,56 3x3: 48,67 4x4: 3:21,10 5x5: 6:56.20 2-5 relay: 12:50,72
pi_170349092
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 19:06 schreef James1988 het volgende:

[..]

Doet de rest dat wel dan? Ik krijg meer het idee dat ze stilstaan voor NSR :P
echt he! ik had eergisteren reserve en je wil niet weten hoeveel van die krengen ik stil heb zien staan op rotterdam centraal!
pi_170349350
jij bent gewoon stikjaloers dat je dat prachtmat niet aan mag raken
ಠ_ಠ
pi_170349378
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 19:19 schreef Maegrim het volgende:
Voor zover ik had begrepen worden loc 116, 117 en 118 gebruikt voor rangeren op de dijksgracht
Drie stuks voor die paar klusjes daar? Ik zie daar nooit beweging als ik er langskom...
pi_170349446
quote:
10s.gif Op donderdag 20 april 2017 10:32 schreef Maegrim het volgende:
jij bent gewoon stikjaloers dat je dat prachtmat niet aan mag raken
elke keer als ik naar de tuin loop raak ik die reserveloc stiekem even aan :@
pi_170349480
quote:
11s.gif Op donderdag 20 april 2017 10:34 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Drie stuks voor die paar klusjes daar? Ik zie daar nooit beweging als ik er langskom...
ik denk dat ik daar binnenkort moet gaan wegleren dus stay tuned :')
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 10:36 schreef Salatrel het volgende:

[..]

elke keer als ik naar de tuin loop raak ik die reserveloc stiekem even aan :@
ding staat er goed gewassen bij zeker?
ಠ_ಠ
pi_170349861
quote:
10s.gif Op donderdag 20 april 2017 10:08 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh jee, hoor ik daar een Hoogeveensyndroompje de kop opsteken? :D
Enig verschil is dat Dordrecht wel degelijk een punt heeft en Hoogeveen niet meer is dan twee kippen en een paardenstal
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 20 april 2017 @ 11:03:17 #214
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_170349998
En ruzie over een gezamenlijke oprit voor de kijkers van mr Frank Visser.
  donderdag 20 april 2017 @ 11:09:06 #215
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_170350105
quote:
10s.gif Op donderdag 20 april 2017 10:56 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Enig verschil is dat Dordrecht wel degelijk een punt heeft en Hoogeveen niet meer is dan twee kippen en een paardenstal
Dordrechtenaren reizen in twintig minuten naar Breda en zijn dan alsnog sneller in Antwerpen dan nu. :6
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 11:03 schreef Mr_Klaasje het volgende:
En ruzie over een gezamenlijke oprit voor de kijkers van mr Frank Visser.
:D
We are shaping the future.
pi_170350143
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 11:03 schreef Mr_Klaasje het volgende:
En ruzie over een gezamenlijke oprit voor de kijkers van mr Frank Visser.
Heerlijke uitzending was dat. Top amusement
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 20 april 2017 @ 11:25:53 #217
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_170350406
quote:
Bij wijze van proef is Utrecht
Centraal tot en met zaterdag alleen
toegankelijk met een ov-chipkaart.De
afsluiting van stations moet het aantal
zwartrijders beperken.De tijdelijke
afsluiting is bedoeld om mensen eraan
te laten wennen dat het station niet
meer als doorgang kan worden gebruikt.
Ja hoor, we gaan weer belemmeringen opwerpen en hinder veroorzaken. "Bij wijze van proef".
Wanneer was de laatste keer dat iemand hier bij het woord "subtiel" aan mij dacht?
PR: 2x2: 14,56 3x3: 48,67 4x4: 3:21,10 5x5: 6:56.20 2-5 relay: 12:50,72
  donderdag 20 april 2017 @ 11:30:22 #218
20849 FredvZ
Beroepschagrijn
pi_170350477
quote:
8s.gif Op donderdag 20 april 2017 11:25 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja hoor, we gaan weer belemmeringen opwerpen en hinder veroorzaken. "Bij wijze van proef".
Terecht toch? Het is een stationshal, geen ongelijkvloerse spoorwegovergang. :7
So we just called him Fred
  donderdag 20 april 2017 @ 11:39:00 #219
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_170350641
Het gaat vooral om het "Bij wijze van proef" wat nergens op slaat. Doe het gelijk goed, of doe het niet.
pi_170350741
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 23:21 schreef James1988 het volgende:
Ideetje voor de Benelux: gooi die Traxx-locs de goederendienst in, leg een paar TBL1+-bakens neer bij Breda, en ga met een HLE 18 pendelen tussen Breda, Antwerpen en Brussel.

Al dat grut wat naar Den Haag of Amsterdam wil stapt maar lekker over, of pakt de Thalys. :Y
Ik heb op een ander forum wel eens iets geroepen tegen het monopolie van fabrikanten. Het is eigenlijk voor NS best wel kut dat Bombardier die shit gewoon niet voor elkaar krijgt terwijl Alstom het wel lukt (Zo lijkt althans, voor de Thalys). Het zou voor ons (reiziger) natuurlijk fantastisch zijn als NS Bombardier kan dwingen om de harde en zachte waren van Alstom in te bouwen.
pi_170350798
daarover gesproken. Is die grote update van de SLT's nu al eens uitgevoerd?

Dat ging in augustus faliekant mis en sindsdien heb ik er nog maar weinig van vernomen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 20 april 2017 @ 11:49:12 #222
20849 FredvZ
Beroepschagrijn
pi_170350828
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 11:39 schreef ReisT het volgende:
Het gaat vooral om het "Bij wijze van proef" wat nergens op slaat. Doe het gelijk goed, of doe het niet.
Je moet ergens een keer beginnen. Mensen zijn van nature kudde- en gewoontedieren, die hebben tijd nodig om aan een nieuwe route te wennen.
So we just called him Fred
pi_170351431
quote:
14s.gif Op donderdag 20 april 2017 11:47 schreef Peterselieman het volgende:
daarover gesproken. Is die grote update van de SLT's nu al eens uitgevoerd?

Dat ging in augustus faliekant mis en sindsdien heb ik er nog maar weinig van vernomen.
Die hadden ze afgelopen januari in willen voeren, maar werd uitgesteld toen we opeens een uitgedunde dienstregeling kregen ivm winterweer.
Wanneer het nu op de planning staat zou ik niet weten. Wellicht in de rustige zomerperiode toch weer.
  donderdag 20 april 2017 @ 13:05:05 #224
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_170352177
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 11:44 schreef b2py het volgende:

[..]

Ik heb op een ander forum wel eens iets geroepen tegen het monopolie van fabrikanten. Het is eigenlijk voor NS best wel kut dat Bombardier die shit gewoon niet voor elkaar krijgt terwijl Alstom het wel lukt (Zo lijkt althans, voor de Thalys). Het zou voor ons (reiziger) natuurlijk fantastisch zijn als NS Bombardier kan dwingen om de harde en zachte waren van Alstom in te bouwen.
ETCS op de Thalys-stellen is geleverd door Ansaldo STS. Op de door Siemens gebouwde BR189'ers is de boel dan weer geleverd door Alstom.

Waarom Bombardier het op de BR186 dan toch per sé zelf wil doen...?
We are shaping the future.
pi_170352254
quote:
8s.gif Op donderdag 20 april 2017 11:25 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja hoor, we gaan weer belemmeringen opwerpen en hinder veroorzaken. "Bij wijze van proef".
Toch lullig voor die mensen met een e-ticket dat ze niet bij het perron kunnen komen...
pi_170352353
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 13:05 schreef James1988 het volgende:

[..]

ETCS op de Thalys-stellen is geleverd door Ansaldo STS. Op de door Siemens gebouwde BR189'ers is de boel dan weer geleverd door Alstom.

Waarom Bombardier het op de BR186 dan toch per sé zelf wil doen...?
Vind ik ook goed :Y
pi_170352364
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 13:08 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Toch lullig voor die mensen met een e-ticket dat ze niet bij het perron kunnen komen...
quote:
Poortjes openen

U hoeft met een e-ticket niet in te checken, maar op steeds meer NS-stations worden de poorten gesloten. Deze poortjes opent u met vierkante barcode op het e-ticket.

Let daarbij goed op dat u een poortje kiest met een barcodelezer. Deze zijn te herkennen aan de afbeelding met ‘scan ticket’ op de rechter deur van het poortje, en aan het verlichte vlak aan de rechterzijde van het poortje.
ಠ_ಠ
pi_170352401
quote:
16s.gif Op donderdag 20 april 2017 13:13 schreef Maegrim het volgende:

[..]

[..]

Dat weet ik, Maegrim, maar dat is niet wat in het door Flash geciteerde nieuwsbericht stond.
pi_170352502
Dat is het voordeel van het plaatsen van een bron, dit lijkt me een deel van een nieuwsbericht
  donderdag 20 april 2017 @ 13:44:42 #230
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_170352968
quote:
7s.gif Op donderdag 20 april 2017 11:49 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Je moet ergens een keer beginnen. Mensen zijn van nature kudde- en gewoontedieren, die hebben tijd nodig om aan een nieuwe route te wennen.
Dan snap je dus ook dat een proef van een paar dagen zinloos is. Mensen gaan pas wennen als het een permanente verandering is.
  donderdag 20 april 2017 @ 13:47:36 #231
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_170353026
quote:
16s.gif Op donderdag 20 april 2017 13:13 schreef Maegrim het volgende:

[..]

[..]

Oh dus niet alleen word je tegengehouden door de poortjes, het is ook nog aan de incidentele reiziger om uit te zoeken bij welk poortje hij zich dient te vervoegen om bij Gods gratie het Domein Der Treinen te mogen betreden. "De reiziger springt maar door alle hoepels die wij nodig vinden, en anders is het een zwartrijder :{w " Klantvriendelijkheid doe je zo :N
Wanneer was de laatste keer dat iemand hier bij het woord "subtiel" aan mij dacht?
PR: 2x2: 14,56 3x3: 48,67 4x4: 3:21,10 5x5: 6:56.20 2-5 relay: 12:50,72
  donderdag 20 april 2017 @ 13:48:34 #232
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_170353041
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 13:21 schreef b2py het volgende:
Dat is het voordeel van het plaatsen van een bron, dit lijkt me een deel van een nieuwsbericht
ik kopieer gewoon het hele bericht zoals het op Teletekst verscheen :)
Wanneer was de laatste keer dat iemand hier bij het woord "subtiel" aan mij dacht?
PR: 2x2: 14,56 3x3: 48,67 4x4: 3:21,10 5x5: 6:56.20 2-5 relay: 12:50,72
pi_170353213
Op de eigen site heeft NS ook nog een propagandaverhaal over hoe poortjes de veiligheid op stations zouden bevorderen. Die stelling wordt "onderbouwd" met de percentages reizigers die zich veilig voelen op stations met en zonder poortjes. Ik kan me niet voorstellen dat het gevoel van onveiligheid dat sommige reizigers blijkbaar ervaren op verlaten stations zonder enige vorm van voorzieningen (en dus personeel) zou worden weggenomen door het plaatsen van een paar poortjes.
pi_170353308
Het is schijnveiligheid, want bij het passeren van grote hoeveelheden mensen staan die poortjes constant open en kan iemand die niet in- of uitcheckt nog gewoon doorlopen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_170353454
quote:
14s.gif Op donderdag 20 april 2017 14:01 schreef Peterselieman het volgende:
Het is schijnveiligheid, want bij het passeren van grote hoeveelheden mensen staan die poortjes constant open en kan iemand die niet in- of uitcheckt nog gewoon doorlopen
Dat zegt niets over het gevoel dat mensen hebben, waar Kansenjongere het over heeft.
pi_170354026
Captrain-loc 1618 mocht vandaag de gereviseerde 73 002 van de Norges Statsbaner op sleep nemen van Haarlem naar Bad Bentheim. Hier zien we de trein de Esweg in Zenderen passeren.

Twee maanden en één dag geleden zag ik hetzelfde stel ook al op weg naar Haarlem. Nu de 73 002 vertrokken is bij NedTrain rest alleen nog de 73 007, die inmiddels ook al een maand in Haarlem staat.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 20 april 2017 @ 14:36:28 #237
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_170354046
Het veiligst voel ik me pas als er een keer de pleuris uitbreekt en het enige wat de omroep kakelt is "door een storing kunnen sommige poortjes gesloten blijven".

Kajjelachejonge.
Wanneer was de laatste keer dat iemand hier bij het woord "subtiel" aan mij dacht?
PR: 2x2: 14,56 3x3: 48,67 4x4: 3:21,10 5x5: 6:56.20 2-5 relay: 12:50,72
  donderdag 20 april 2017 @ 15:12:49 #238
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_170354797
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 13:56 schreef Kansenjongere het volgende:
Op de eigen site heeft NS ook nog een propagandaverhaal over hoe poortjes de veiligheid op stations zouden bevorderen. Die stelling wordt "onderbouwd" met de percentages reizigers die zich veilig voelen op stations met en zonder poortjes. Ik kan me niet voorstellen dat het gevoel van onveiligheid dat sommige reizigers blijkbaar ervaren op verlaten stations zonder enige vorm van voorzieningen (en dus personeel) zou worden weggenomen door het plaatsen van een paar poortjes.
Minder hangjongeren helpt best een beetje.
pi_170356834
Mijn trein rijdt niet verder dan Almelo vanwege een spoorloper. Grmbl.
Bier.
pi_170356932
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 17:04 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Mijn trein rijdt niet verder dan Almelo vanwege een spoorloper. Grmbl.
Ik zit in de kantine aldaar :P
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 20 april 2017 @ 17:26:47 #241
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_170357138
quote:
13s.gif Op donderdag 20 april 2017 13:47 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Oh dus niet alleen word je tegengehouden door de poortjes, het is ook nog aan de incidentele reiziger om uit te zoeken bij welk poortje hij zich dient te vervoegen om bij Gods gratie het Domein Der Treinen te mogen betreden. "De reiziger springt maar door alle hoepels die wij nodig vinden, en anders is het een zwartrijder :{w " Klantvriendelijkheid doe je zo :N
Ach. Zo'n poortje met een eticket openen is opzich de kunst niet. Hoewel ik het wel verbazingwekkend vind hoe men steeds de projectscope lijkt te wijzigen.
- aanvang: in/uitchecken op het perron en per vervoerder ( }:|!)
- vervolgens: in/uitchecken bij de entree van het station.
- plaatsen poortjes: oplossing nodig voor voetgangers die niet met de trein reizen.
- implementeren barcode-oplossing e-tickets
- ombouwen poortjes afhankelijk van vervoerder/concessie (Arriva wel eigen poortjes, R-Net weer niet).
- afschaffen retourtje.
- aanpassen tariefstructuur vanwege het 'Hilversum-probleem'.
- toevoegen opschrift "aan deze kant kunt u alleen uitchecken" oid omdat sommige reizigers blijkbaar het merkwaardige idee hebben dat als ze bijvoorbeeld uit een internationale trein zijn gestapt ze dan kunnen inchecken aan de 'verkeerde kant' (gek he?).

Waar het op neer komt is dat ik de indruk heb dat bij die OVC constant nieuwe problemen opduiken doordat blijkbaar onvoldoende vooraf nagedacht is over alle inns en outs. En de gehanteerde uitgangspunten al sinds de start uiterst onklantvriendelijk zijn ('overchecken per vervoerder' :X ). Ik wil niet weten wat het telkens aanpassen van het hele circus inmiddels heeft gekost.

[ Bericht 0% gewijzigd door Eix op 20-04-2017 18:12:08 ]
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_170357247
Wat voor treintype is stel 9405?
Zit er nu in, en zie dingen als "2 lounge" "2 rust" en kunstig bewerkte deurhandgrepen.
Nog nooit gezien...
  donderdag 20 april 2017 @ 17:35:32 #243
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_170357261
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 17:04 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Mijn trein rijdt niet verder dan Almelo vanwege een spoorloper. Grmbl.
Oh ik had er gisteren eentje bij Oss. Het is wat met die beschermde diersoorten tegenwoordig. Ik pleit voor een afschotvergunning ^O^
Wanneer was de laatste keer dat iemand hier bij het woord "subtiel" aan mij dacht?
PR: 2x2: 14,56 3x3: 48,67 4x4: 3:21,10 5x5: 6:56.20 2-5 relay: 12:50,72
  Moderator donderdag 20 april 2017 @ 17:37:15 #244
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_170357284
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 17:34 schreef RokStarr het volgende:
Wat voor treintype is stel 9405?
Zit er nu in, en zie dingen als "2 lounge" "2 rust" en kunstig bewerkte deurhandgrepen.
Nog nooit gezien...
Een VIRM dubbeldekker.

Wat je noemt herken ik niet, wellicht een van de gereviseerde stellen, officieel heten die VIRMm
lebt denn der alte Holzmichl noch?
pi_170357302
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 17:37 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Een VIRM dubbeldekker.

Wat je noemt herken ik niet, wellicht een van de gereviseerde stellen, officieel heten die VIRMm
Zie zelfs vlindervormige kapstokjes :')

VIRMm had ik nog niet aan gedacht idd...
  donderdag 20 april 2017 @ 17:41:24 #246
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_170357329
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 17:37 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Een VIRM dubbeldekker.

Wat je noemt herken ik niet, wellicht een van de gereviseerde stellen, officieel heten die VIRMm
laag nummer, dus ja :Y
Wanneer was de laatste keer dat iemand hier bij het woord "subtiel" aan mij dacht?
PR: 2x2: 14,56 3x3: 48,67 4x4: 3:21,10 5x5: 6:56.20 2-5 relay: 12:50,72
pi_170357370
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 17:12 schreef dennistd het volgende:

[..]

Ik zit in de kantine aldaar :P
Speciaal voor jou een dikke ruft gelaten :P
Bier.
pi_170357381
quote:
14s.gif Op donderdag 20 april 2017 17:35 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Oh ik had er gisteren eentje bij Oss. Het is wat met die beschermde diersoorten tegenwoordig. Ik pleit voor een afschotvergunning ^O^
Ik stem voor snelheid verhogen en doorknallen ohne ende.
Bier.
pi_170357506
Heb wel de grootste anticlimax ooit nu :(
Kom je dus net uit een mooie gerenoveerde VIRMm, kun je de lightrailtroep in :')
Ik mis oude trams/Avenio's op dit traject

Aanvulling: lightrailtroep mét niersteenvergruizer in sommige bochten

[ Bericht 10% gewijzigd door RokStarr op 20-04-2017 17:54:34 (Aanvulling) ]
  donderdag 20 april 2017 @ 17:55:51 #250
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_170357542
Je mist oude trams én Avenio's? Gokje... Den Haag, lijn 2?
We are shaping the future.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')