abonnement Unibet Coolblue
pi_170062874
Iedereen die wel eens langere tijd in het Midden-Oosten is zal gemerkt hebben hoe sterk conspiracy theorieën daar spelen. Inzake de chemische wapen aanval kan dat tot false flag ideeën leiden, bijv dat rebellen er eigenlijk achter zitten, of Saudi, Turkije, CIA, joden, enz. Ik zie geen motief voor Assad eigenlijk. Ik vermoed eerder een hooggeplaatste Syrische generaal / intelligence kopstuk die het als false flag heeft benut. Gorka is adviseur van Trump nu, en hij heeft wel eens gesuggereerd dat regime change meer moet gebeuren zoals in Duitsland (Nuremburg trials), alleen de meest verantwoordelijken ter dood veroordelen, en de rest van de overheid/leger redelijk intact laten. Dat ging idd fout in Irak, waar het complete leger en overheidsapparaat op straat werd geschopt. M.a.w., een slimme generaal zou dit beseffen en zou er een slaatje uit kunnen slaan.

99.999, je begint wel wat flauw te worden ondertussen he?

[ Bericht 2% gewijzigd door gekkewiebel op 07-04-2017 13:48:27 ]
pi_170063517
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2017 10:47 schreef Fylax het volgende:
Hij gaat er gewoon niet eens op in :D Dit is echt verspilde tijd. Misschien moeten we zelf maar gewoon eens stoppen met ingaan op zulke trolls.
Waarom ga jij niet gewoon in op de inhoudelijke vragen over de standpunten van de FvD ten opzichte van Poetin en Trump?

Dat is toch veel interessanter dan jullie onophoudelijke stroom persoonlijke geneuzel en aanvallen? Wat is eigenlijk jouw concrete punt waar ik op in had moeten gaan?

quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2017 10:49 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Het is vooral Trump die met deze actie 180 graden is gedraaid dus kritiek op hem zou nu logisch zijn. Maar Thierry is naar mijn weten geen blinde fanboy van geen van beide. Hij gaat alleen niet mee in die extreme demonisering van die twee maar daarmee is hij niet meteen een fanboy.
Lees het artikel wat ik linkte anders even. Dat komt wel over als flinke bewondering voor en vertrouwen in Trump.

quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2017 10:53 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Dat zegt op zichzelf niets over het waarheidsgehalte, de kwaliteit of de objectiviteit van dat medium. Of kan in jouw ogen een betrouwbaar medium het nooit enigzins voor Rusland opnemen? De kant die je kiest is belangrijker dan de argumenten?
Het zegt iets over een ietwat eenzijdige focus van het medium. Vaak is dat niet erg bevorderlijk voor de betrouwbaarheid. Heb niet uitgebreid allerlei artikelen van ze geanalyseerd.
pi_170063671
Ik ben geen FvD fan maar onderschrijf volledig hun non-interventionistische standpunt inzake Syrië.
pi_170084672
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 april 2017 14:01 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Lees het artikel wat ik linkte anders even. Dat komt wel over als flinke bewondering voor en vertrouwen in Trump.
Bewondering en vertrouwen betekent niet meteen dat hij het met alles eens is of dat hij altijd achter Trump zal blijven staan of nooit kritiek op Trump zal hebben. Je gaat veel te kort door de bocht, veel te zwart/wit. Pas als Trump deze neo-con lijn doorzet en Thierry kritiekloos achter Trump blijft staan heb je een punt.
quote:
[..]

Het zegt iets over een ietwat eenzijdige focus van het medium. Vaak is dat niet erg bevorderlijk voor de betrouwbaarheid. Heb niet uitgebreid allerlei artikelen van ze geanalyseerd.
Het is hooguit iets waar je bewust van moet zijn en rekening mee moet houden als je zo'n stuk leest en beoordeeld. Maar het gaat uiteindelijk om de waarheid van de inhoud en of er kwalitatief goede journalistiek is bedreven. Overigens vind ik wel dat er vaker disclaimers toegevoegd mogen worden (de Russen doen ook foute dingen! er zijn ook goede moslims! politici doen soms ook verstandige dingen!) omdat heel veel mensen daar over vallen als je dat niet doet. Het is helaas nodig.. het is niet voor iedereen zo vanzelfsprekend.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_170088027
quote:
5s.gif Op dinsdag 4 april 2017 13:50 schreef Kaas- het volgende:
Kan iemand van FvD trouwens uitleggen wat nou eigenlijk de onderliggende ideologie is?
Ik ben niet "van FvD", maar volgens mij is juist het idee dat er geen ideologie is. Het is op hoofdlijnen gewoon een exacte kopie van de 5-sterrenbeweging: 5 kernpunten (welke dat zijn is redelijk nationaal ingegeven) die voor een zekere binding (zouden moeten) zorgen, directe democratie waaronder referenda, naar eigen zeggen niet links en niet rechts, anti-establishment, anti-Europa, non-interventie.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 8 april 2017 @ 17:50:52 #106
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_170088222
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 april 2017 17:35 schreef nostra het volgende:

[..]

Ik ben niet "van FvD", maar volgens mij is juist het idee dat er geen ideologie is. Het is op hoofdlijnen gewoon een exacte kopie van de 5-sterrenbeweging: 5 kernpunten (welke dat zijn is redelijk nationaal ingegeven) die voor een zekere binding (zouden moeten) zorgen, directe democratie waaronder referenda, naar eigen zeggen niet links en niet rechts, anti-establishment, anti-Europa, non-interventie.
Anti-establishment is wel een beetje de beste benaming. Gigantisch links als het op het volk aan komt, maar rechts als het op de overheid aankomt. Het leven van de werklui moet beter worden. Alle leuke projectjes als groene auto's zijn zij ook gewoon voorstander van, maar het mag niet ten koste gaan van Jan Modaal.

Op gemeentelijk niveau kan je eigenlijk vooral denken aan referenda, verder is er totaal niks over te zeggen omdat gemeenten extreem van elkaar verschillen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_170090402
FVD is binnen een paar jaar dood op politiek gebied.

Heeft geen toekomst.

Wilders haalt juist stemmen door keihard populistische taal uit te slaan. Dat slaat meer aan als opa hiddema en die andere clown. Komen als een paar softies over die zogenaamd intellectueel zijn. Ik heb die hiddemas eerste toespraak gezien in de 2e kamer. Die vent leeft nog in de middeleeuwen ofzo. Wat een clown.
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_170090683
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 april 2017 19:41 schreef klaasweetalles het volgende:
FVD is binnen een paar jaar dood op politiek gebied.

Heeft geen toekomst.

Wilders haalt juist stemmen door keihard populistische taal uit te slaan. Dat slaat meer aan als opa hiddema en die andere clown. Komen als een paar softies over die zogenaamd intellectueel zijn. Ik heb die hiddemas eerste toespraak gezien in de 2e kamer. Die vent leeft nog in de middeleeuwen ofzo. Wat een clown.
Top kek
pi_170091750
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 april 2017 17:35 schreef nostra het volgende:

[..]

Ik ben niet "van FvD", maar volgens mij is juist het idee dat er geen ideologie is.
De ideologie van Baudet: Nederlanders haten zichzelf en streven naar afschaffing van zichzelf en vernietiging van de Nederlandse cultuur en dat doen ze oa door zich te vermengen met buitenlanders , gelijk aan het principe van homeopatische verdunning.
Soms vervangt hij 'haten' door bang zijn voor de eigen identiteit, eigen herkomst, Nederlandse cultuur.
Dat noemt hij olkofobie
pi_170091801
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 april 2017 20:25 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

De ideologie van Baudet: Nederlanders haten zichzelf en streven naar afschaffing van zichzelf en vernietiging van de Nederlandse cultuur en dat doen ze oa door zich te vermengen met buitenlanders , gelijk aan het principe van homeopatische verdunning.
Dramatiseer toch niet zo.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_170091830
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 april 2017 19:41 schreef klaasweetalles het volgende:
FVD is binnen een paar jaar dood op politiek gebied.

Heeft geen toekomst.

Wilders haalt juist stemmen door keihard populistische taal uit te slaan. Dat slaat meer aan als opa hiddema en die andere clown. Komen als een paar softies over die zogenaamd intellectueel zijn. Ik heb die hiddemas eerste toespraak gezien in de 2e kamer. Die vent leeft nog in de middeleeuwen ofzo. Wat een clown.
Bedankt Klaas!
pi_170091878
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 april 2017 20:28 schreef nostra het volgende:

[..]

Dramatiseer toch niet zo.
Nee hoor.... dat is zijn mening .

ik citeer Baudet
quote:
we zijn niet effectief bezig is en de oorzaak is dat we ons zelf niet meer vertrouwen en dat wantrouwen, dat fundamentele probleem,dat fundamentele gebrek aan zelfvertrouwen wat wij hebben in onze cultuur, zelfhaat alshetware, die we proberen te ontstijgen door alles in bureaucratische procedures te vangen, door de Nederlandse bevolking homeopatisch te verdunnen met alle volkeren van de wereld, doordat er nooit meer een Nederlander kan ontstaan, zodat wie wij zijn niet meer gestalte kan krijgen en door onze zelfbeschikking, ons democratisch parlement volledig afhankelijk te maken van allerlei abstracte overlegorganen in de VN, in de EU en overal, dat heeft allemaal één oorzaak, en die oorzaak is onze cultuur van zelfhaat.
Baudet is de dramaturg hier

[ Bericht 0% gewijzigd door Bluesdude op 08-04-2017 20:37:44 ]
pi_170091976
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 april 2017 20:29 schreef Wereldgozer het volgende:

[..]

Bedankt Klaas!
geen dank
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_170092340
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 april 2017 20:30 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Nee hoor.... dat is zijn mening .

ik citeer Baudet

[..]

Baudet is de dramaturg hier
"En met wij bedoel ik niet zozeer ons met zijn allen, maar een heel kleine groep van ongeveer 10.000 mensen die ik het partijkartel noem.". Dat hele idee is natuurlijk nog steeds wat lachwekkend, maar dat maakt wat jij schetst nog niet zijn ideologie. Dat zou ook bijzonder zijn, want als dat zo zou zijn is er geen parochie meer om voor te preken.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_170092559
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 april 2017 20:52 schreef nostra het volgende:

[..]

"En met wij bedoel ik niet zozeer ons met zijn allen, maar een heel kleine groep van ongeveer 10.000 mensen die ik het partijkartel noem.".
Is dat een quote van Baudet? in welk verband zei hij dat ? Linkje
Als ik dit voor waar aanneem ( gelinkt aan de eerdere quote homeopatische verdunning) zegt hij: de Nederlandse politieke elite wil de Nederlandse cultuur vernietigen.
En dat is verwant aan extreemrechts complottheorieën van 'white genocide" en de elite wil via de EU , de Europese cultuur vernietigen, en/of een islamitische dictatuur vestigen

quote:
Dat hele idee is natuurlijk nog steeds wat lachwekkend, maar dat maakt wat jij schetst nog niet zijn ideologie.
Hij zegt het zelf. Idd lachwekkend en dat beschouw ik als een fundament van zijn denkwijzes.

[ Bericht 1% gewijzigd door Bluesdude op 08-04-2017 21:18:29 ]
pi_170093072
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 april 2017 21:00 schreef Bluesdude het volgende:
Is dat een quote van Baudet? in welk verband zei hij dat ? Linkje
Volgend op de quote die je zelf aangaf.

Onder andere hier te vinden. even zoeken op 'luister deze quote'

quote:
Als ik dit voor waar aanneem zegt hij: de Nederlandse politieke elite wilt de Nederlandse cultuur vernietigen.
En dat is verwant aan extreemrechts complottheorieën van 'white genocide" en de elite wil via de EU , de Europese cultuur vernietigen, en/of een islamitische dictatuur vestigen

Hij zegt het zelf. Idd lachwekkend en dat beschouw ik als een fundament van zijn denkwijzes.
Het is een pure nationalist, dat staat buiten kijf. Daar is die vent nota bene op gepromoveerd. Voor een belangrijk deel snijdt dat nog enigszins hout, alleen is hij zo overtuigd van zijn eigen gelijk dat het een beetje richting schattig naïef romantisch denken gaat.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 8 april 2017 @ 21:22:19 #117
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_170093196
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 april 2017 21:18 schreef nostra het volgende:
Het is een pure nationalist, dat staat buiten kijf. Daar is die vent nota bene op gepromoveerd. Voor een belangrijk deel snijdt dat nog enigszins hout, alleen is hij zo overtuigd van zijn eigen gelijk dat het een beetje richting schattig naïef romantisch denken gaat.
Net zoals Groenlinks dus. En dan vind ik die partij een stuk gevaarlijker dan het FvD, als blijkt dat niet alle punten die Baudet in gedachten heeft haalbaar zijn tenminste.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_170093421
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 april 2017 21:18 schreef nostra het volgende:

[..]

Volgend op de quote die je zelf aangaf.

Onder andere hier te vinden. even zoeken op 'luister deze quote'

[..]

Het is een pure nationalist, dat staat buiten kijf. Daar is die vent nota bene op gepromoveerd. Voor een belangrijk deel snijdt dat nog enigszins hout, alleen is hij zo overtuigd van zijn eigen gelijk dat het een beetje richting schattig naïef romantisch denken gaat.
Jaja.... "dat niet zozeer wij met zijn allen" (14.04 minuten https://www.facebook.com/(...)os/1123707407754969/ )
kun je linken aan de eerdere quote op 13.00 minuten . Maar niet duidelijk genoeg dus.
Als je het zo ziet, dan wordt het wel duidelijker dat het in diepste weze een extreemrechtse complottheorie is. En zo schattig is dat niet.
pi_170093556
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 april 2017 21:22 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Net zoals Groenlinks dus. En dan vind ik die partij een stuk gevaarlijker dan het FvD, als blijkt dat niet alle punten die Baudet in gedachten heeft haalbaar zijn tenminste.
Baudet is ook geenszins gevaarlijk naar mijn mening, hij idealiseert alleen wat te veel.

Feit is dat een grote groep mensen een probleem ziet in met name de haalbaarheid van het inmengen van de islamitische cultuur in de 'onze', voor zover je van 'onze' kan spreken. Dat is eng om uit te spreken, want je bent al snel een xenofobe racist. Dan voelt het goed als iemand die zorg uit terwijl hij over net (of een stuk) meer intellectuele bagage beschikt dan zijn evenknie.

Heel veel meer is het niet naar mijn mening. De pijler 'directe democratie' interesseert echt niemand oprecht. Dat vervolgens meteen de fascismekaart getrokken wordt is erg treurig, omdat het de dialoog afleidt.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 8 april 2017 @ 21:43:28 #120
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_170093740
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 april 2017 21:34 schreef nostra het volgende:

[..]

Baudet is ook geenszins gevaarlijk naar mijn mening, hij idealiseert alleen wat te veel.

Feit is dat een grote groep mensen een probleem ziet in met name de haalbaarheid van het inmengen van de islamitische cultuur in de 'onze', voor zover je van 'onze' kan spreken. Dat is eng om uit te spreken, want je bent al snel een xenofobe racist. Dan voelt het goed als iemand die zorg uit terwijl hij over net (of een stuk) meer intellectuele bagage beschikt dan zijn evenknie.

Heel veel meer is het niet naar mijn mening. De pijler 'directe democratie' interesseert echt niemand oprecht. Dat vervolgens meteen de fascismekaart getrokken wordt is erg treurig, omdat het de dialoog afleidt.
Dat is maar een heel klein onderdeel van wat het echt is. Wel een onderdeel waarmee de PVV leeggezogen kan worden hopelijk.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_170093741
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 april 2017 21:34 schreef nostra het volgende:

om uit te spreken, want je bent al snel een xenofobe racist. Dat vervolgens meteen de fascismekaart getrokken wordt is erg treurig, omdat het de dialoog afleidt.
slachtoffergehuil......
In het geval van Baudet is hij inderdaad fout bezig met de nepanalyse dat er een homeopatische verdunning gaande is. Dan beschuldigt hij een beetje "vreemdheid " tot vernietigers van de samenleving. Xenofobie is niet het juiste woord, het is vreemdelingenhaat.
Door de vergelijking met homeopathie introduceert hij zelf het principe van een "paar druppels vloeistof' en dat kan geassocieerd worden met druppels bloed, het zgn vreemd dna. Klassiek racisme. Zelf ontkent hij dat hij het over ras had. Hij had het over cultuur, zegt hij.
Dan nog.... hij beschouwt een paar vreemdelingen al als bedreigend voor de Nederlandse cultuur en zo stigmatiseert hij mensen met een buitenlandse afkomst tot volksvijanden.

En dat 'wij" of de Nederlandse politiek de Nederlandse cultuur wil vernietigen is een onderstreping van zijn idiotie.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bluesdude op 08-04-2017 21:51:39 ]
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 8 april 2017 @ 21:45:04 #122
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_170093779
Ik zou hier op in kunnen gaan... maar ik ben er wel een beetje klaar mee :|W

Laten we het er maar op houden dat er een hoop Anne-Fleurs op deze wereld rond lopen...
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_170093780
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 april 2017 21:43 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dat is maar een heel klein onderdeel van wat het echt is. Wel een onderdeel waarmee de PVV leeggezogen kan worden hopelijk.
oja..... Baudet mag van mij 10 zetels van de PVV afsnoepen.
Yeahhh *O* Hoera voor het vaderland w/
pi_170094045
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 april 2017 21:43 schreef Bluesdude het volgende:
slachtoffergehuil......
Er is dus een aanvaller?

quote:
In het geval van Baudet is hij inderdaad fout bezig met de nepanalyse dat er een homeopatische verdunning gaande is. Dan beschuldigt hij een beetje "vreemdheid " tot vernietigers van de samenleving. xenofobie is niet het juiste woord, het is vreemdelingenhaat.
Het is niet zozeer haat. De vraag die hij in essentie stelt is of het überhaupt mogelijk is om de ene dominante cultuur (christendom, of een daaruit voortvloeiende 'natiestaat') zij aan zij te laten leven met de andere, nog dominantere, cultuur (de islam). En zijn antwoord daarop is nee. Ook is zijn mening dat het christendom veruit superieur is aan de islam. Daar kan je heel snel anders over denken.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_170099127
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 april 2017 21:45 schreef Nattekat het volgende:
Ik zou hier op in kunnen gaan... maar ik ben er wel een beetje klaar mee :|W

Laten we het er maar op houden dat er een hoop Anne-Fleurs op deze wereld rond lopen...
de wereld zonder anne fleurs zou betekenen dat jij in een fascistische dictatuur zou leven
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')