abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 4 april 2017 @ 08:55:30 #1
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_169989246
Nav de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_169989435
DJMO, al wat bekomen van de schrik?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 4 april 2017 @ 09:36:30 #3
147316 crew  DJMO
#trut
pi_169989787
quote:
15s.gif Op dinsdag 4 april 2017 08:23 schreef Brighteyes het volgende:
Tsjonge jonge wat een high horses hier weer allemaal. Het is een kind van zes, die krijgt niks van een week niet met vriendjes afspreken toch? Het is niet dat ze hem eerst even afranselt met een riem en hem vervolgens op water en brood in de trapkast opsluit voor een week.

Ik snap wel dat DJMO, gezien de verhalen die ze hier soms vertelt, een zeer strakke lijn hanteert. Als ik het zo allemaal van een afstandje bekijk heeft zij jongetjes met flink pittige en eigenzinnige karaktertjes en daar werken foei en fluwelen handschoentjes niet bij.

Ik heb er ook twee, en hoezeer ik het ook haat en ik er echt helemaal niet van hou, het best werkt toch echt zwart is zwart en wit is wit. Geef ze grijs en ze kleuren er een leuke regenboog bij. :Y ;)

Wat fijn dat hij ongedeerd weer teruggevonden is DJMO!
Dit dus. Een goeie twee a drie weken geleden waren ze met z'n tweeen een stuk verder gaan spelen dan mocht, toen hebben ze drie dagen straf gehad, en blijkbaar heeft dat geen indruk gemaakt.

Ik moet wel streng zijn, want anders neemt hij gewoon een loopje met me.

quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 09:10 schreef Deepfreeze het volgende:
DJMO, al wat bekomen van de schrik?
een beetje, 't was 't gesprek van de ochtend bij de kleuterklas :')
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_169989795
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 09:36 schreef DJMO het volgende:

[..]

een beetje, 't was 't gesprek van de ochtend bij de kleuterklas :')
Als het anderen maar niet op het idee brengt om een ritje met de politie te regelen :X ;)
pi_169990211
Tjonge DJMO wat schrikken zeg, gelukkig weer veilig thuis!

Ik ben wel blij dat die van mij zich tot nu toe best goed aan afspraken houden...
De oudste gisteren alleen naar huis laten gaan omdat ik de jongste nog even weg moest brengen naar een activiteit van de brede school. Ik had haar gevraagd om me even te bellen als ze thuis was en dat heeft ze gedaan, al wilde ze het eigenlijk niet ;).
Toen ik thuis kwam zat ze zelfs (ik was erg verrast) haar huiswerk te maken, kleine meisjes worden groot (9 inmiddels).
Vanmiddag wil ze vanaf de andere locatie zelf naar huis, ik denk dat we het maar gewoon moeten proberen...
Mama van 2 lieve meiden :)
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 4 april 2017 @ 10:13:20 #6
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_169990320
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 09:36 schreef DJMO het volgende:

[..]

Dit dus. Een goeie twee a drie weken geleden waren ze met z'n tweeen een stuk verder gaan spelen dan mocht, toen hebben ze drie dagen straf gehad, en blijkbaar heeft dat geen indruk gemaakt.

Ik moet wel streng zijn, want anders neemt hij gewoon een loopje met me.

[..]

een beetje, 't was 't gesprek van de ochtend bij de kleuterklas :')
Elk kind heeft wat dat betreft toch zijn eigen "gebruiksaanwijzing". Wat op de een diepe indruk maakt, doet de ander helemaal niets.

C heeft een keer een slok levensmiddelenkleurstof (knalrood!) genomen. Die kwam de kamer binnen met allemaal rood om zijn mond, het leek wel bloed. Na de eerste schrik heb ik hem verteld om maar even in de gang in de spiegel te kijken. Brullen! :D

Moet ik nog zeggen dat ie zoiets nooit meer gedaan heeft? ;)

Een ander kind lacht zich vast een breuk, bij C was dit voldoende om het voor eens en voor altijd af te leren.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_169990558
Wat een schrik DJMO!
Hopelijk maakt deze straf wel indruk.

A. heeft het paar keer gepresteerd om stiekem tv te kijken op haar kamer. De 1e keer heeft ze een week beeldschermstraf (geen tv/laptop/telefoon/ipad) gehad. Na de 2e keer 2 weken en na de 3e keer 3 weken. Als ze het nu nog een keer flikt is ze haar tv kwijt.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_169990796
Mijn oudste heeft al vanaf redelijk jong een goede interne rem. Nu bij nr2 merken we dat bij hem die interne rem echt nog moet ontwikkelen. De oudste ging als kleuter tot de grens qua speelterrein, maar niet verder, ook niet met andere kinderen mee. De jongste dwarrelt van plek naar plek, zonder enig benul van waar hij is. Met fietsen kon de oudste met 5/6 al aardig het verkeer overzien, de jongste van dik 5 gaat nog steeds zijn eigen weg.. Nou is die interne rem normaal pas tegen een jaar of 8 ontwikkeld, dus de oudste was ook wel vroeg. Maar de jongste laat ik echt niet alleen de straat op hier in de stad.
Hier hebben we echt 2 gebruiksaanwijzingen nodig.. Hergebruiken zit er niet in O+
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 4 april 2017 @ 10:44:13 #9
147316 crew  DJMO
#trut
pi_169990847
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 10:40 schreef Deepfreeze het volgende:
Mijn oudste heeft al vanaf redelijk jong een goede interne rem. Nu bij nr2 merken we dat bij hem die interne rem echt nog moet ontwikkelen. De oudste ging als kleuter tot de grens qua speelterrein, maar niet verder, ook niet met andere kinderen mee. De jongste dwarrelt van plek naar plek, zonder enig benul van waar hij is. Met fietsen kon de oudste met 5/6 al aardig het verkeer overzien, de jongste van dik 5 gaat nog steeds zijn eigen weg.. Nou is die interne rem normaal pas tegen een jaar of 8 ontwikkeld, dus de oudste was ook wel vroeg. Maar de jongste laat ik echt niet alleen de straat op hier in de stad.
Hier hebben we echt 2 gebruiksaanwijzingen nodig.. Hergebruiken zit er niet in O+
Jan heb ik heel lang aan 'n tuigje moeten houden, omdat hij echt alle kanten opvloog. Geert zat daardoor eigenlijk altijd in de wagen, pas sinds hij naar school ging is hij meer gaan lopen, maar wilde ook nooit netjes aan de hand meelopen. Michael is daarentegen heel anders, die luistert wel naar aanwijzingen en geeft netjes een hand als ik daarom vraag. Ik wist niet wat ik meemaakte toen dat de eerste keer gebeurde :') ik was niet anders gewend dan wegvliegende kinderen haha
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_169990987
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 09:36 schreef DJMO het volgende:

[..]

Dit dus. Een goeie twee a drie weken geleden waren ze met z'n tweeen een stuk verder gaan spelen dan mocht, toen hebben ze drie dagen straf gehad, en blijkbaar heeft dat geen indruk gemaakt.

Ik moet wel streng zijn, want anders neemt hij gewoon een loopje met me.

[..]

een beetje, 't was 't gesprek van de ochtend bij de kleuterklas :')
Jouw huis, jouw regels.
En er is niets mis met je ruggengraat.
Gewoon recht houden.
Make my day!
  dinsdag 4 april 2017 @ 11:10:01 #11
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_169991304
Ik heb een heel braaf jongetje. Toch was hij vorig jaar de weg naast ons blok overgestoken wat niet mag. Ik heb langs de sloot bij ons voor gefietst kijkend of ik 'm daar zag drijven :'(
Gelukkig liep hij op het schoolplein naast die overgestoken weg. Het is een éénrichtingsverkeer weg trouwens en niet druk maar ik had niet verwacht dat hij die regel zou overtreden dus zocht ook op de verkeerde plek.
Het zien van hoe ik over de flos was maakte genoeg indruk maar toch heb ik 'm verteld dat ik weer vertrouwen op moest bouwen en moest hij meer in de buurt blijven een tijdje.

Nu zou hij graag naar een speeltuin verderop in de wijk willen. Anderen mogen wel al alleen maar ik ben een zeikmoeder en hij mag van mij nog niet. Ik vind het lastig te bepalen wanneer het goede moment is om hem dat wel alleen te laten doen. Wat was jullie criteria daar in?
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 4 april 2017 @ 11:31:41 #12
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_169991695
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 april 2017 11:10 schreef laziness het volgende:
Ik heb een heel braaf jongetje. Toch was hij vorig jaar de weg naast ons blok overgestoken wat niet mag. Ik heb langs de sloot bij ons voor gefietst kijkend of ik 'm daar zag drijven :'(
Gelukkig liep hij op het schoolplein naast die overgestoken weg. Het is een éénrichtingsverkeer weg trouwens en niet druk maar ik had niet verwacht dat hij die regel zou overtreden dus zocht ook op de verkeerde plek.
Het zien van hoe ik over de flos was maakte genoeg indruk maar toch heb ik 'm verteld dat ik weer vertrouwen op moest bouwen en moest hij meer in de buurt blijven een tijdje.

Nu zou hij graag naar een speeltuin verderop in de wijk willen. Anderen mogen wel al alleen maar ik ben een zeikmoeder en hij mag van mij nog niet. Ik vind het lastig te bepalen wanneer het goede moment is om hem dat wel alleen te laten doen. Wat was jullie criteria daar in?
Ik vind dat lastig en afhankelijk van de omstandigheden.
Met de oudste was ik op deze leeftijd net naar Schubbekutteveen aan het verhuizen en daar kon ik makkelijk grenzen aangeven tot waar hij mocht, want er was maar 1 gevaarlijke weg en dan waren er afhankelijk van zijn leeftijd 2 dorpsgrenzen.
Nu wonen we qua verkeer minder gevaarlijk, maar er wonen weinig kinderen in de wijk en om bij de leukste (en eigenlijk de enige) speeltuin te komen moet hij het park in, langs sportvelden, over het water (of de andere kant langs, door het bos, hoeft hij helemaal niet over te steken).
Qua verkeer maak ik me daar niet zo druk om, maar ik vind het nog geen plek om hem alleen naartoe te laten gaan, juist omdat hij dan alleen zo kwetsbaar is.

Maar het is er wel heel tof O+




[ Bericht 5% gewijzigd door Leandra op 04-04-2017 11:36:43 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 4 april 2017 @ 11:38:05 #13
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_169991811
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 22:49 schreef DJMO het volgende:
dat laatste. Hij heeft er bewust voor gekozen om naar dat vriendje te gaan, dus mag hij nu een week niet bij vriendje spelen / huisarrest. Ik ben eerder opgelucht dan boos, maar er moeten gewoon strakke consequenties aan vast zitten, anders heeft hij volgende keer weer gewoon maling aan de regels; het mag toch wel van mama ook al zegt ze van niet.
DJMO, ik lees 't net pas, dat was schrikken zeg. Maar nog even een vraag over iets dat ik niet helemaal begrijp uit het verhaal. Hij zei toch dat hij z'n bal ging ophalen bij een schoolvriendje. Was dat dus een ander vriendje dan jij dacht, namelijk diegene die verder weg woont? Of had hij z'n bal allang opgehaald en is hij daarna nog naar dat andere vriendje gegaan. Want als het puur een misverstand is vind ik 't niet helemaal eerlijk dat je 'm zo zwaar straft. Je had immers toestemming gegeven om die bal te gaan halen?
in de haak.
pi_169991881
Volgens mij hangt er veel af van je woonsituatie en de omgeving.
Als je in een rijtjeshuis in een rustige buurt woont en je ook wat oudere kinderen bij hebt, kan ik mij voorstellen dat je makkelijker wat meer vrijheid geeft, dan wanneer je niets vanuit je raam kunt zien en drukke wegen of sloten om je heen hebt. Ik laat mijn zoontje met bijna 6 ook niet alleen naar de speeltuin gaan, nu ja één keer geprobeerd om te oefenen en ik had hem een walkie talkie meegegeven (eerst geprobeerd, maar toen ik contact zocht lukte het niet en was hij opeens helemaal alleen in de speeltuin en de andere kinderen allemaal vertrokken). Op zich heb ik wel vertrouwen in hem, maar ik vind dat loslaten en meer ruimte geven best lastig op dat punt. En ik vind het zelf ook niet bijzonder leuk om dan altijd maar in de speeltuin op een bankje te zitten en te wachten tot hij eindelijk mee naar huis wil. Gelukkig hebben wij hier een buurtproject, waar ik bezig kan zijn een hij binnen het hek samen met andere kinderen vrij kan spelen, zonder dat ik hem altijd in zijn nek zit. Ze moeten wel de kans krijgen om hun ding te doen en ook om eens wat gevaarlijkere dingen te doen, bijvoorbeeld ergens klimmen, omgaan met een zaag of in de buurt van een vuur komen. Daar kan het een beetje gecontroleerd. Ze moeten leren zelfs een beetje op te letten, maar het zijn ook kinderen die gevaren (onverwacht) soms heel anders inschatten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Zana op 04-04-2017 13:59:56 ]
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 4 april 2017 @ 11:46:57 #15
147316 crew  DJMO
#trut
pi_169991966
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 11:38 schreef trui het volgende:

[..]

DJMO, ik lees 't net pas, dat was schrikken zeg. Maar nog even een vraag over iets dat ik niet helemaal begrijp uit het verhaal. Hij zei toch dat hij z'n bal ging ophalen bij een schoolvriendje. Was dat dus een ander vriendje dan jij dacht, namelijk diegene die verder weg woont? Of had hij z'n bal allang opgehaald en is hij daarna nog naar dat andere vriendje gegaan. Want als het puur een misverstand is vind ik 't niet helemaal eerlijk dat je 'm zo zwaar straft. Je had immers toestemming gegeven om die bal te gaan halen?
hij heeft eerst de bal opgehaald (bij het vriendje om de hoek) en is 'm daarna naar dat andere vriendje gesmeerd. Heb hier overigens vanmorgen ook nog contact met m'n ab'er gehad, en die vind mijn straf niets te zwaar...
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 4 april 2017 @ 11:51:44 #16
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_169992058
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 11:46 schreef DJMO het volgende:

hij heeft eerst de bal opgehaald (bij het vriendje om de hoek) en is 'm daarna naar dat andere vriendje gesmeerd. Heb hier overigens vanmorgen ook nog contact met m'n ab'er gehad, en die vind mijn straf niets te zwaar...
Maak je niet druk ;) Jij weet wat het beste werkt voor hem.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 4 april 2017 @ 12:13:21 #17
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_169992410
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 april 2017 11:31 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik vind dat lastig en afhankelijk van de omstandigheden.
Met de oudste was ik op deze leeftijd net naar Schubbekutteveen aan het verhuizen en daar kon ik makkelijk grenzen aangeven tot waar hij mocht, want er was maar 1 gevaarlijke weg en dan waren er afhankelijk van zijn leeftijd 2 dorpsgrenzen.
Nu wonen we qua verkeer minder gevaarlijk, maar er wonen weinig kinderen in de wijk en om bij de leukste (en eigenlijk de enige) speeltuin te komen moet hij het park in, langs sportvelden, over het water (of de andere kant langs, door het bos, hoeft hij helemaal niet over te steken).
Qua verkeer maak ik me daar niet zo druk om, maar ik vind het nog geen plek om hem alleen naartoe te laten gaan, juist omdat hij dan alleen zo kwetsbaar is.

Maar het is er wel heel tof O+


[ afbeelding ]
Wij wonen in het eerste blok helemaal rechts van het water. De speeltuin is achter het veld op de voorgrond dus je moet er over de weg omheen langs het water.
Ze zijn nu dat veld aan het volbouwen (helaas eerst zag ik de speeltuin nog net liggen vanuit mijn keuken) dus er rijdt momenteel ook veel zwaar materiaal op die weg daar.

Aan het eind van die witte huizen bij ons achter is ook een speeltuin trouwens. Daar mag hij wel heen. Dat is namelijk enkel over de binnenparkeerplaats achter onze tuinen om er te komen. Daar rijden nauwelijks auto's.

Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 4 april 2017 @ 12:46:55 #18
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_169992933
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 11:46 schreef DJMO het volgende:

[..]

hij heeft eerst de bal opgehaald (bij het vriendje om de hoek) en is 'm daarna naar dat andere vriendje gesmeerd. Heb hier overigens vanmorgen ook nog contact met m'n ab'er gehad, en die vind mijn straf niets te zwaar...
Dan vind ik 't niet gek dat je boos op 'm bent. Ik dacht dat 't gewoon een misverstand was, snap je.
in de haak.
  dinsdag 4 april 2017 @ 12:48:25 #19
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_169992957
Leuke stek, Laziness. Maar ik snap wel dat je terughoudend bent met hem daar zelf naartoe laten gaan, zeker als er nog allerlei bouwverkeer rijdt.
in de haak.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 4 april 2017 @ 12:49:55 #20
147316 crew  DJMO
#trut
pi_169992978
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 12:46 schreef trui het volgende:

[..]

Dan vind ik 't niet gek dat je boos op 'm bent. Ik dacht dat 't gewoon een misverstand was, snap je.
snap ik :) Maar het is ook niet de eerste keer dat het gebeurt, mede daarom dat het nu zo zwaar uitpakt.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  dinsdag 4 april 2017 @ 13:07:30 #21
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_169993235
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 april 2017 11:10 schreef laziness het volgende:
Ik heb een heel braaf jongetje. Toch was hij vorig jaar de weg naast ons blok overgestoken wat niet mag. Ik heb langs de sloot bij ons voor gefietst kijkend of ik 'm daar zag drijven :'(
Gelukkig liep hij op het schoolplein naast die overgestoken weg. Het is een éénrichtingsverkeer weg trouwens en niet druk maar ik had niet verwacht dat hij die regel zou overtreden dus zocht ook op de verkeerde plek.
Het zien van hoe ik over de flos was maakte genoeg indruk maar toch heb ik 'm verteld dat ik weer vertrouwen op moest bouwen en moest hij meer in de buurt blijven een tijdje.

Nu zou hij graag naar een speeltuin verderop in de wijk willen. Anderen mogen wel al alleen maar ik ben een zeikmoeder en hij mag van mij nog niet. Ik vind het lastig te bepalen wanneer het goede moment is om hem dat wel alleen te laten doen. Wat was jullie criteria daar in?
Heel vaag omschreven gezegd zou ik zeggen 'als jij denkt dat hij er aan toe is'. Een vriendin van mij houdt de stelling aan 'een kind zal niet snel om iets vragen waar hij nog niet aan toe is' en dat vind ik een prachtige gedachte, maar wel ook eng, want is dat ook echt wel zo.

Maar goed, zo'n ding met bouwverkeer is een extra factor die zij niet in kunnen schatten, dus daar zou ik dan ook terughoudend zijn hoor. Zo eng.


Die van mij waren redelijk jong al best vrij om door de wijk te gaan. Komt ook omdat S. zijn vriendinnetje om de hoek woonde, tegenover het speelveldje. Dus daar zat gevoelsmatig een soort tussenstation, als er iets was konden ze altijd ook naar haar huis.

Inmiddels gaat O (7) zelf een boodschapje doen (op zijn verzoek) waarbij hij een best drukke straat over moet. Mijn moederhart wiebelt daarbij, maar ze gaan altijd keurig bij het zebrapad en wachten eerder te lang dan te kort.

Morgen gaan ze 'de grote boodschappen' doen samen. Er was vorige week 'de week van het geld' en ze hebben een filmpje gezien van een stel kinderen die 'heel veel' geld kregen en dan zelf boodschappen gingen doen. En ze hadden me dat al eens gevraagd, dus nu gaan ze samen bedenken voor woensdag, donderdag en vrijdag wat we gaan eten en ik doe dan de boodschappen voor zaterdag-dinsdag. En dan laat ik hen ook nog wel wat dingen als toiletpapier etc meenemen. ;)
***
  dinsdag 4 april 2017 @ 13:14:50 #22
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_169993371
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 april 2017 12:13 schreef laziness het volgende:

[..]

Wij wonen in het eerste blok helemaal rechts van het water. De speeltuin is achter het veld op de voorgrond dus je moet er over de weg omheen langs het water.
Ze zijn nu dat veld aan het volbouwen (helaas eerst zag ik de speeltuin nog net liggen vanuit mijn keuken) dus er rijdt momenteel ook veel zwaar materiaal op die weg daar.

Aan het eind van die witte huizen bij ons achter is ook een speeltuin trouwens. Daar mag hij wel heen. Dat is namelijk enkel over de binnenparkeerplaats achter onze tuinen om er te komen. Daar rijden nauwelijks auto's.

[ link | afbeelding ]
Lastig met dat bouwverkeer vooral.... vooralsnog zou ik het dan bij de speeltuin bij de witte huizen houden.
Wij wonen ergens ver achter die bomen op de achtergrond trouwens.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 4 april 2017 @ 13:46:26 #23
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_169993929
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 13:07 schreef Brighteyes het volgende:
Morgen gaan ze 'de grote boodschappen' doen samen. Er was vorige week 'de week van het geld' en ze hebben een filmpje gezien van een stel kinderen die 'heel veel' geld kregen en dan zelf boodschappen gingen doen. En ze hadden me dat al eens gevraagd, dus nu gaan ze samen bedenken voor woensdag, donderdag en vrijdag wat we gaan eten en ik doe dan de boodschappen voor zaterdag-dinsdag. En dan laat ik hen ook nog wel wat dingen als toiletpapier etc meenemen. ;)
Wat stoer! Dat wordt nog een heel gesjouw. :D
in de haak.
  dinsdag 4 april 2017 @ 13:47:49 #24
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_169993966
Ja, ik geloof ik dat ik in de auto mag wachten. ;) :D Anders krijgen ze het nooit mee denk ik.
***
pi_169994050
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 13:07 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Heel vaag omschreven gezegd zou ik zeggen 'als jij denkt dat hij er aan toe is'. Een vriendin van mij houdt de stelling aan 'een kind zal niet snel om iets vragen waar hij nog niet aan toe is' en dat vind ik een prachtige gedachte, maar wel ook eng, want is dat ook echt wel zo.

Maar goed, zo'n ding met bouwverkeer is een extra factor die zij niet in kunnen schatten, dus daar zou ik dan ook terughoudend zijn hoor. Zo eng.

Die van mij waren redelijk jong al best vrij om door de wijk te gaan. Komt ook omdat S. zijn vriendinnetje om de hoek woonde, tegenover het speelveldje. Dus daar zat gevoelsmatig een soort tussenstation, als er iets was konden ze altijd ook naar haar huis.

Inmiddels gaat O (7) zelf een boodschapje doen (op zijn verzoek) waarbij hij een best drukke straat over moet. Mijn moederhart wiebelt daarbij, maar ze gaan altijd keurig bij het zebrapad en wachten eerder te lang dan te kort.

Morgen gaan ze 'de grote boodschappen' doen samen. Er was vorige week 'de week van het geld' en ze hebben een filmpje gezien van een stel kinderen die 'heel veel' geld kregen en dan zelf boodschappen gingen doen. En ze hadden me dat al eens gevraagd, dus nu gaan ze samen bedenken voor woensdag, donderdag en vrijdag wat we gaan eten en ik doe dan de boodschappen voor zaterdag-dinsdag. En dan laat ik hen ook nog wel wat dingen als toiletpapier etc meenemen. ;)
Stoer!

A gaat wel eens op de fiets naar de supermarkt. T. gaat af en toe alleen een bapao halen bij de buren.
Toen A 6 was ging ze wel eens naar de AH om een boodschapje te doen. Ze moest dan een grote weg oversteken met 2 zebrapaden. Ze bleef (en blijft nog steeds) netjes staan tot er een auto stopte.

De meiden gaan op zaterdag wel eens samen naar de markt.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 4 april 2017 @ 14:47:36 #26
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_169995179
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 13:47 schreef Brighteyes het volgende:
Ja, ik geloof ik dat ik in de auto mag wachten. ;) :D Anders krijgen ze het nooit mee denk ik.
Ooh, ik dacht dat ze helemaal alleen gingen. :D
in de haak.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 4 april 2017 @ 17:06:41 #27
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_169998982
Dame hier gaat inmiddels zelf de stad in, maar goed ze is ook al ruim 12 :D
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_169999552
Ik durf het nog niet met onze 6 jarige :') Onze straat is best druk. Ze mag wel op de hoek naar t speeltuintje. Maar meer ook niet :')
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  dinsdag 4 april 2017 @ 18:03:05 #29
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_170000473
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 12:48 schreef trui het volgende:
Leuke stek, Laziness. Maar ik snap wel dat je terughoudend bent met hem daar zelf naartoe laten gaan, zeker als er nog allerlei bouwverkeer rijdt.
Thanks, we wonen er met veel plezier! Het is opgezet met een dorps karakter en brede autoluwe straten en veelal éénrichtingsverkeer. Alleen wel nog in aanbouw dus bouwweg voor de deur en allerlei groot verkeer dat rond dendert.
Voordat ze ging bouwen mochten vriendjes al wel naar die speeltuin dus ik wilde even weten of ik een overbezorgende moeder ben ;)
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 4 april 2017 @ 18:09:32 #30
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_170000593
BE, grappig dat je de boodschappen aanhaalt want O vroeg van het weekend of hij niet een ijsje mocht halen bij de supermarkt. Dat is nog wel een stukje verder dan die speeltuin zeg maar :') dus dat werd 'm niet maar ik kan hem zeker meer betrekken bij het samen boodschappen doen of buiten blijven staan zodat hij het binnen gaat halen. Hij heeft wel de leeftijd om daar wat meer te doen dus goede eyeopener :Y

We hebben nogal wat water in de wijk en ook een brug over naar de supermarkt dus ik ben blij dat hij deze week mag afzwemmen voor zijn A ^O^
Ik heb je lief mijn hele leven
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 4 april 2017 @ 20:59:03 #31
147316 crew  DJMO
#trut
pi_170004903
Wat dan wel weer leuk was, was dat ik vanmiddag onderweg van 't winkelcentrum naar huis werd aangesproken door een vader van school die wilde weten hoe 't nou was afgelopen, dus even staan kletsen, waarbij hij opmerkte dat hij vond dat hij mijn jongens zo ontzettend beleefd en goed opgevoed vond .. ik stond echt met m'n kin op m'n tenen volgens mij :P maar goed, ergens doe ik toch iets goed, ook al staan jan en ik vaak als kemphanen tegenover elkaar :')
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  dinsdag 4 april 2017 @ 21:18:22 #32
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_170005524
Leuk om te horen! :Y

quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 14:47 schreef trui het volgende:

[..]

Ooh, ik dacht dat ze helemaal alleen gingen. :D
Zij ook, maar dat krijgen ze dan nooit mee denk ik.
O is niet van het halve werk, dus die wil dan ook pakken vla en melk mee. ;)
Even kijken of ik daar wat op kan verzinnen.
Een kar mee hierheen kan qua afstand wel, maar de uitgang is op het parkeerdek en ik zie het zo voor me dat ze die kar laten schieten van de helling af. :D

Maar misschien moet ik ze dat vertrouwen maar gewoon geven... :@
***
  dinsdag 4 april 2017 @ 21:24:38 #33
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_170005717
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 april 2017 21:18 schreef Brighteyes het volgende:
Leuk om te horen! :Y

[..]

Zij ook, maar dat krijgen ze dan nooit mee denk ik.
O is niet van het halve werk, dus die wil dan ook pakken vla en melk mee. ;)
Even kijken of ik daar wat op kan verzinnen.
Een kar mee hierheen kan qua afstand wel, maar de uitgang is op het parkeerdek en ik zie het zo voor me dat ze die kar laten schieten van de helling af. :D

Maar misschien moet ik ze dat vertrouwen maar gewoon geven... :@
Ze kunnen toch gewoon met de kar in de lift naar beneden en dan binnendoor naar de buitendeur lopen? Neem aan dat je t winkelcentrum bedoelt waar ik je toen tegenkwam :P en dan de supermarkt die boven is?
Kwak
  dinsdag 4 april 2017 @ 21:31:26 #34
383641 Books1
Follow your dreams...
pi_170005935
Als het die is waar ik haar tegenkom schiet het karretje enkel maar de weg over een paar tuintjes in 😉
If you can dream it, you can do it...
  dinsdag 4 april 2017 @ 21:58:49 #35
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_170006946
Die inderdaad Books, best ern drukke weg om een karretje over heen te laten schieten. ;)
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 april 2017 21:24 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Ze kunnen toch gewoon met de kar in de lift naar beneden en dan binnendoor naar de buitendeur lopen? Neem aan dat je t winkelcentrum bedoelt waar ik je toen tegenkwam :P en dan de supermarkt die boven is?
Nope, de lidl bij de lazaruskade, dat is bij ons om de hoek.
Maar er is ook een uitgang aan de andere kant, dan lopen ze maar wat om.

Maar F opperde om ons strand-boodschappenkarretje te gebruiken. Dat is ook wel een idee! Soort bolderkar.

Btw, volgens mij spotte ik jou laatst. Ik zat boven in de lounge bij het Groene Hart en jullie liepen naar buiten, kan dat?
***
  dinsdag 4 april 2017 @ 22:34:02 #36
1762 YPPY
Yppiaans
pi_170008240
Die van ons had op haar vierde al een week huisarrest wegens meerdere keren de brug (over water) over gaan en vervolgens langs het kanaal wandelen. :X

Een jaar later weer, maar toen was ze bij een vijver geweest. }:|

Ze weet het nog steeds en houdt zich nu al 5 jaar keurig aan het gebied waar ze mag komen, ze weet dat ze anders weer een week thuis komt te zitten. >:)

Als ik bedenk hoeveel jaar ouder ik die eerste keer ben geworden, is ze er nog goed vanaf gekomen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 4 april 2017 @ 22:37:36 #37
147316 crew  DJMO
#trut
pi_170008361
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 april 2017 22:34 schreef YPPY het volgende:
Die van ons had op haar vierde al een week huisarrest wegens meerdere keren de brug (over water) over gaan en vervolgens langs het kanaal wandelen. :X

Een jaar later weer, maar toen was ze bij een vijver geweest. }:|

Ze weet het nog steeds en houdt zich nu al 5 jaar keurig aan het gebied waar ze mag komen, ze weet dat ze anders weer een week thuis komt te zitten. >:)

Als ik bedenk hoeveel jaar ouder ik die eerste keer ben geworden, is ze er nog goed vanaf gekomen.
ik ben dus niet de enige met grensovertreders .. dat lucht me behoorlijk op moet ik je zeggen!
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  dinsdag 4 april 2017 @ 22:48:35 #38
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_170008696
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 april 2017 21:58 schreef Brighteyes het volgende:
Die inderdaad Books, best ern drukke weg om een karretje over heen te laten schieten. ;)

[..]

Nope, de lidl bij de lazaruskade, dat is bij ons om de hoek.
Maar er is ook een uitgang aan de andere kant, dan lopen ze maar wat om.

Maar F opperde om ons strand-boodschappenkarretje te gebruiken. Dat is ook wel een idee! Soort bolderkar.

Btw, volgens mij spotte ik jou laatst. Ik zat boven in de lounge bij het Groene Hart en jullie liepen naar buiten, kan dat?
Ja dat kan! Kwam bij de kinderarts vandaan met Melle dan :)
Kwak
  dinsdag 4 april 2017 @ 23:32:29 #39
1762 YPPY
Yppiaans
pi_170010056
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 22:37 schreef DJMO het volgende:

[..]

ik ben dus niet de enige met grensovertreders .. dat lucht me behoorlijk op moet ik je zeggen!
Niemand had het verwacht. Niet van haar en niet van het buurmeisje dat er twee keer bij was. Ze zijn zo schattig. O+ :D

Nu hebben we wel geluk dat we in een dorp wonen, dus een aantal angsten zijn wat minder. Was wel heeeeel blij toen het zwemdiploma binnen was en ze bij B heel vaak met kleren aan moest zwemmen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  dinsdag 4 april 2017 @ 23:42:20 #40
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_170010355
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 april 2017 22:34 schreef YPPY het volgende:
Die van ons had op haar vierde al een week huisarrest wegens meerdere keren de brug (over water) over gaan en vervolgens langs het kanaal wandelen. :X

Een jaar later weer, maar toen was ze bij een vijver geweest. }:|

Ze weet het nog steeds en houdt zich nu al 5 jaar keurig aan het gebied waar ze mag komen, ze weet dat ze anders weer een week thuis komt te zitten. >:)

Als ik bedenk hoeveel jaar ouder ik die eerste keer ben geworden, is ze er nog goed vanaf gekomen.
Hier mogen ze niet op de haven. Ik heb ze ook op het hart gedrukt dat als ze het wel doen dat ik hun benen breek.

Zo liefdevol ben ik.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_170013656
Ik vind dit wel heel interessant om te lezen, alle overwegingen over wel of niet alleen laten gaan. Wij wonen in een groene wijk en ik denk dat je (in kleutertempo) een uur kunt wandelen zonder een drukke weg over te moeten. I. kent de weg naar alle speeltuintjes ook goed, net als de route naar school en de bso (dat richtingsgevoel heeft hij niet van mij :') ). Maar er is wel heel veel water. Hij zit met die reden al sinds september op zwemles (toen was hij net 4). Dat diploma duurt echter nog wel even...

Ik moet bij mezelf even goed bedenken welke grenzen ik t.z.t. wil hanteren, want als je ons pleintje afloopt, zit daar al een sloot. Als dat een criterium is, kan hij helemaal nergens zelfstandig heen. Op dit moment vraagt hij er nog niet naar om zelf ergens heen te mogen, behalve heel soms als we van de bso naar huis gaan, dan wil hij route A nemen en worden wij gesommeerd om route B te nemen. Hij is dan ongeveer 1-2 minuten uit zicht. Maar dat moment komt vast snel genoeg, met de zomer in aantocht.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_170019219
Hier mogen ze alleen een rondje om ons blok huizen.

En *O* ean mag afzwemmen voor A *O*
pi_170019280
Chris fietst met 9 jaar wel verder, alleen naar school of een vriendin op 2,5 km. Maar dat is qua verkeer wel overzichtelijk, en hij fiets al verantwoord sinds de kleutertijd. Maar dat is nu sinds een jaar ongeveer, vanaf 8,5. Daarvoor alleen in de wijk zelf (speeltuin, winkelcentrum).

Daan heeft de waterpokken. Eindelijk, zijn we daar ook vanaf. Alleen gaat het nog wel wat erger worden, hopelijk valt het mee, maar krijgt hij ze heftig genoeg om het niet weer te krijgen..
Het heerst ook in de klas. Een vriendinnetje had het 2 weken geleden, nu Daan en hun andere beste vriendinnetje ook. Mooi souvenir, het meisje gaat volgende week verhuizen. Nog een laatste cadeautje :P
  woensdag 5 april 2017 @ 15:01:24 #44
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_170019680
Ik en ook Ollie hebben de waterpokken extreem licht gehad en ik zelf teer daar al 33 jaar op en ook O al 3 jaar dus vanuit mijn oogpunt is de zwaarte niet persé van belang voor de kans op herhaling.
Ik heb je lief mijn hele leven
  Licht Ontvlambaar woensdag 5 april 2017 @ 15:29:53 #45
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_170020257
Lazi, jij vroeg nog of in België gegarandeerd plaats was. Ik heb me laten vertellen dat we nog konden inschrijven voor het nieuwe schooljaar t/m 31 augustus. Het schooljaar start op 1 september... Ze kunnen blijkbaar altijd plaatsen.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  woensdag 5 april 2017 @ 17:16:10 #46
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_170022449


Ze zijn onderweg hoor, met bolderkar!
Ze hebben pas 2x gebeld om verduidelijking: het bruine brood is op, en nu? ;)
***
  woensdag 5 april 2017 @ 17:42:38 #47
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_170022949
Wat stoer en leuk Brighteyes.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  woensdag 5 april 2017 @ 17:47:29 #48
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_170023028
Ik was gisterenavond naar een workshop over hoe je je puber kon motiveren. Erg leuk en leerzaam, maar ik vergat alles wat ik geleerd had prompt toen ik om 22.30 thuiskwam en werd opgewacht door de bewuste puber met de melding dat ze morgen een presentatie Engels had waar ze nog niet eens aan was begonnen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_170023282
Ai livelink hoe hebben jullie het opgelost? Ik kan mij niet herinneren dat wij zulke presentaties op de middelbareschool hadden.
  woensdag 5 april 2017 @ 18:03:58 #50
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_170023327
Tadaaaa!



Lastig Livelink! -O-
***
  woensdag 5 april 2017 @ 18:14:46 #51
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_170023533
Leuk hoor BE! Stoere mannen doen zelf boodschappen,
  woensdag 5 april 2017 @ 18:15:14 #52
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_170023546
quote:
1s.gif Op woensdag 5 april 2017 17:47 schreef livelink het volgende:
Ik was gisterenavond naar een workshop over hoe je je puber kon motiveren. Erg leuk en leerzaam, maar ik vergat alles wat ik geleerd had prompt toen ik om 22.30 thuiskwam en werd opgewacht door de bewuste puber met de melding dat ze morgen een presentatie Engels had waar ze nog niet eens aan was begonnen.
Ai, en toen?
  woensdag 5 april 2017 @ 18:16:07 #53
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_170023564
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2017 14:37 schreef ferrari_rood het volgende:
Hier mogen ze alleen een rondje om ons blok huizen.

En *O* ean mag afzwemmen voor A *O*
*O* *O*

Mijnes voor B!
Na zaterdag geen zwemles meer. Heeft mini ineens 2 vrije middagen erbij.
  woensdag 5 april 2017 @ 18:24:56 #54
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_170023793
quote:
1s.gif Op woensdag 5 april 2017 18:15 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ai, en toen?
Ik werd boos (en dat werkt demotiverend had ik net geleerd). Ik weet wel dat ze ontzettend bang is voor presentaties en dan ook nog in een andere taal, maar ze deed het met een groepje en nu was er een kans dat dat hele groepje een laag cijfer kreeg vanwege haar. We hebben een verhaal van 6 zinnetjes in elkaar gedraaid voor de vorm, zodat ze toch nog iets had. Ze weigerde het vervolgens nog te oefenen en ze zou het wel oplezen.

Vanmiddag kreeg ik een sms-je van haar dat haar docent behoorlijk boos was geworden, maar dat hij er mee akkoord is gegaan dat hij haar een individueel cijfer zal geven zodat de rest van haar groepje er niet onder heeft geleden. Dat had ik haar nog meegegeven dat ze dat moest vragen. Daar was ik dan in ieder geval nog blij mee.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  woensdag 5 april 2017 @ 18:25:48 #55
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_170023810
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2017 18:03 schreef Brighteyes het volgende:
Tadaaaa!

[ afbeelding ]

Lastig Livelink! -O-
Ik vind het heel knap. Je mag trots op ze zijn, Brighteyes. En zo te zien zijn ze zelf ook trots. En terecht!
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  woensdag 5 april 2017 @ 18:27:45 #56
11682 Moonah
Jolie femme
pi_170023854
Oh BEeb!Je mannen! Geweldige foto's.... O+
Hihi, ik laat altijd albert heijn de boodschappen brengen, maar dit biedt perspectief! Eens kijken wat de zoon ervan denkt.... ;)
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  woensdag 5 april 2017 @ 18:31:19 #57
11682 Moonah
Jolie femme
pi_170023917
Tja Livelink, leermoment voor jullie beiden!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_170023952
quote:
1s.gif Op woensdag 5 april 2017 18:16 schreef amaranta het volgende:

[..]

*O* *O*

Mijnes voor B!
Na zaterdag geen zwemles meer. Heeft mini ineens 2 vrije middagen erbij.
*O*

Be alle boodschappen in huis?
  Licht Ontvlambaar woensdag 5 april 2017 @ 18:34:42 #59
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_170023984
BE, wat goed zeg :D
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  woensdag 5 april 2017 @ 18:35:24 #60
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_170024000
quote:
1s.gif Op woensdag 5 april 2017 18:33 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

*O*

Be alle boodschappen in huis?
Ik weet niet of BE drinkt, maar ik vermoed dat het flesje wijn ontbreekt.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  woensdag 5 april 2017 @ 18:37:22 #61
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_170024038
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2017 18:24 schreef livelink het volgende:

[..]

Ik werd boos (en dat werkt demotiverend had ik net geleerd). Ik weet wel dat ze ontzettend bang is voor presentaties en dan ook nog in een andere taal, maar ze deed het met een groepje en nu was er een kans dat dat hele groepje een laag cijfer kreeg vanwege haar. We hebben een verhaal van 6 zinnetjes in elkaar gedraaid voor de vorm, zodat ze toch nog iets had. Ze weigerde het vervolgens nog te oefenen en ze zou het wel oplezen.

Vanmiddag kreeg ik een sms-je van haar dat haar docent behoorlijk boos was geworden, maar dat hij er mee akkoord is gegaan dat hij haar een individueel cijfer zal geven zodat de rest van haar groepje er niet onder heeft geleden. Dat had ik haar nog meegegeven dat ze dat moest vragen. Daar was ik dan in ieder geval nog blij mee.
Fijn voor haar groepje dat zij niet de "dupe" zijn geworden.
pi_170024714
Amarant en Ferrari rood succes met de afzwemmers!

BE wat goed van de jongens!

Jan heeft afgelopen zaterdag mogen test zwemmen, om te kijken wat voor kind hij is, wat voor pakket aan te raden is etc. We hebben besloten dat hij bij een kleinere zwemschool gaat lessen die in kleine groepjes lessen, instructrice is in het water bij de kinderen.
We zijn bij hem op normale lessen uit gekomen dus geen snelcursus ofzo. En savonds kreeg ik al een Whatsapp van de zwemschool dat hij 14 mei mag beginnen. We gaan op zondag lessen wat voor mij vooral handiger is zodat ik de auto heb en de jongste niet mee hoef te nemen

En ik vroeg mij vandaag af of hij 4 of 14 is gezien hoe hij er bij hing op de bank ;)

  woensdag 5 april 2017 @ 19:10:54 #63
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_170024821
Lekker uitgeteld O+
Die van mij vallen niet meer zomaar in slaap. Dat mis ik wel eens.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  woensdag 5 april 2017 @ 19:16:49 #64
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_170024993
quote:
1s.gif Op woensdag 5 april 2017 18:37 schreef amaranta het volgende:

[..]

Fijn voor haar groepje dat zij niet de "dupe" zijn geworden.
Ja. Ik heb er trouwens een hekel aan dat tegenwoordig alles maar in groepjes moet. Mijn dochter profiteert er vaak aardig van, want met zo'n groepje haalt ze dan een hoog cijfer als tegenwicht voor haar onvoldoendes, maar wat heeft ze aan die hoge cijfers? Zo stond ze voor natuurkunde een diepe onvoldoende, maar heeft ze vervolgens met een klasgenoot een werkstuk gemaakt. Klasgenoot was hardstikke goed in natuurkunde en heeft het hele werkstuk zo'n beetje alleen gemaakt en ze haalden een 9,5. Fijn, want zo klom mijn dochter op naar een 6 op haar rapport, maar dat cijfer zegt nu helemaal niks meer.

En ik was nog zo eerlijk om tegen haar natuurkundeleraar te zeggen dat mijn dochter ongeveer niks aan het hele werkstuk had bijgedragen, maar die leraar vond het verder niet boeiend.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  woensdag 5 april 2017 @ 19:17:15 #65
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_170025005
Volgens mij slaapt hij niet Livelink....
  woensdag 5 april 2017 @ 19:18:24 #66
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_170025038
quote:
1s.gif Op woensdag 5 april 2017 19:17 schreef amaranta het volgende:
Volgens mij slaapt hij niet Livelink....
:o , ik zou zweren dat hij sliep
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  woensdag 5 april 2017 @ 19:18:38 #67
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_170025044
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2017 19:16 schreef livelink het volgende:

[..]

Ja. Ik heb er trouwens een hekel aan dat tegenwoordig alles maar in groepjes moet. Mijn dochter profiteert er vaak aardig van, want met zo'n groepje haalt ze dan een hoog cijfer als tegenwicht voor haar onvoldoendes, maar wat heeft ze aan die hoge cijfers? Zo stond ze voor natuurkunde een diepe onvoldoende, maar heeft ze vervolgens met een klasgenoot een werkstuk gemaakt. Klasgenoot was hardstikke goed in natuurkunde en heeft het hele werkstuk zo'n beetje alleen gemaakt en ze haalden een 9,5. Fijn, want zo klom mijn dochter op naar een 6 op haar rapport, maar dat cijfer zegt nu helemaal niks meer.

En ik was nog zo eerlijk om tegen haar natuurkundeleraar te zeggen dat mijn dochter ongeveer niks aan het hele werkstuk had bijgedragen, maar die leraar vond het verder niet boeiend.
Samenwerking is een van de 21st century skills. Maar ik snap je helemaal.
Ik hou ook niet van mee lifters.
  woensdag 5 april 2017 @ 19:21:29 #68
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_170025119
quote:
1s.gif Op woensdag 5 april 2017 19:18 schreef amaranta het volgende:

[..]

Samenwerking is een van de 21st century skills. Maar ik snap je helemaal.
Ik hou ook niet van mee lifters.
Ja, maar dat woord klinkt weer zo negatief. Mijn dochter kiest er zelf ook niet voor om alles in groepjes te doen. Het is voor haar ook niet leuk om altijd de zwakste schakel te zijn. Ze zit in een combinatieklas van TL/Havo. Haar vriendinnen doen allemaal havo en zij heeft moeite met TL. Dat maakt alleen maar dat ze zich nog onzekerder gaat voelen. Het enige vak waar ze vaak beter is, is wiskunde. Verder is ze altijd overal slechter in.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_170025688
quote:
1s.gif Op woensdag 5 april 2017 19:17 schreef amaranta het volgende:
Volgens mij slaapt hij niet Livelink....
hij sliep net niet maar kon zijn ogen amper open houden had verwacht dat hij in slaap zou vallen maar is niet gebeurd
pi_170025867
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2017 19:21 schreef livelink het volgende:

[..]

Ja, maar dat woord klinkt weer zo negatief. Mijn dochter kiest er zelf ook niet voor om alles in groepjes te doen. Het is voor haar ook niet leuk om altijd de zwakste schakel te zijn. Ze zit in een combinatieklas van TL/Havo. Haar vriendinnen doen allemaal havo en zij heeft moeite met TL. Dat maakt alleen maar dat ze zich nog onzekerder gaat voelen. Het enige vak waar ze vaak beter is, is wiskunde. Verder is ze altijd overal slechter in.
Ik vond het 18 jaar (en langer) geleden al niet fijn dat je zoveel in groepjes moest doen. Ik was altijd wel een actieve binnen een groepje, niet perse de populairste in de klas maar deed het redelijk en werkte hard voor hoge cijfers vooral op verslagen want daarmee poetste ik dat enkele slechte cijfer wat ik had een beetje weg. Maar er was altijd wrijving en dan niet perse omdat iemand het niet kon maar dat je meelifters had die geen zin hadden om er echt wat voor te doen, te laat kwamen als je een opdracht moest doen/bespreken etc. Dus ik vind meelifters meer mensen die met niks doen een hoog cijfer willen ipv de klasgenoot die er moeite mee heeft.
  woensdag 5 april 2017 @ 20:02:16 #71
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_170026304
Livelink, wel goed dat ze dat dan nog geregeld heeft voor haar groepje. Maar kan me voorstellen dat je niet blij bent.

Ik doe sws altijd boodschappen bij 2 winkels (wegens de lidl die niet alles heeft) en zij gingen maar voor 3 dagen.

En ik drink niet, F wel. ;)
***
  woensdag 5 april 2017 @ 20:05:28 #72
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_170026401
Och slaande ruzie met mijn vriendin omdat ik er toch weer voor koos om met een vriend waar ik al vanaf de peuterspeelzaal bij in de klas zat een werkstuk te maken ipv nu eens samen met haar.
Maar zij was niet te vertrouwen met deadlines en hij en ik deden ons deel, kwamen een middag bij elkaar om het samen te voegen en hadden het ruim op tijd af.
Mooie tijden dat groepsgebeuren :')
Ik heb je lief mijn hele leven
  woensdag 5 april 2017 @ 20:07:42 #73
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_170026467
BE wat stoer van je jongens! En je jongste is langer dan je oudste of niet? :D

Sjeen, fijn dat jullie in België gewoon terecht kunnen. Zijn er nou nog mogelijkheden nu de juf nog met die school van de loting gesproken had?
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_170026717
Ik haat groepswerk. Omdat je altijd iemand hebt die gewoon de troep niet fixt en je het dan alsnog zelf moet doen op het laatste moment.

Ik ben ook niet echt een onwijs sterke teamplayer.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 5 april 2017 @ 20:17:59 #75
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_170026813
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2017 18:03 schreef Brighteyes het volgende:
Tadaaaa!

[ afbeelding ]

Lastig Livelink! -O-
O+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 5 april 2017 @ 20:39:14 #76
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_170027470
quote:
1s.gif Op woensdag 5 april 2017 20:07 schreef laziness het volgende:
BE wat stoer van je jongens! En je jongste is langer dan je oudste of niet? :D

:Y Goed gezien. Het is maar 1-2cm, maar toch.
En hij is 2kg (spieren zo te zien) zwaarder hebben we van de week geconstateerd en ook nog eens 2 schoenmaten groter. :o (36 voor de 9-jarige tegenover 38 voor die van 7. :o )
***
  woensdag 5 april 2017 @ 22:15:46 #77
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_170030838
BE, leuk om je jongens te zien!
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  Licht Ontvlambaar woensdag 5 april 2017 @ 22:28:31 #78
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_170031310
quote:
1s.gif Op woensdag 5 april 2017 20:07 schreef laziness het volgende:
BE wat stoer van je jongens! En je jongste is langer dan je oudste of niet? :D

Sjeen, fijn dat jullie in België gewoon terecht kunnen. Zijn er nou nog mogelijkheden nu de juf nog met die school van de loting gesproken had?
ik hoorde viavia dat er blijkbaar inmiddels drie kinderen afgevallen zijn die ingeloot waren en ze inmiddels eerste op de wachtlijst zou staan... geen idee in hoeverre die info juist is.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_170035419
Dus toch nog een beetje spannend Sjeen.. Weet je dochter dat ook?

BE, wat stoer dat ze dat samen doen!

Daan is met zijn 13,5 pok weer naar school. Hij is vrolijk zat en vandaag hebben ze een uitvoering. Dat wilde hij echt niet missen. Ons mormel verkleed als ):O
pi_170035658
Ik ben een heks van een juf die kinderen regelmatig laat samenwerken. Ik beoordeel wel altijd individueel. Waarbij het groepsproces/bijdrage een rol speelt.

Ze moeten en kunnen dat leren. Het aansturen van je groepsgenootjes op deadlines etc is ook een vaardigheid trouwens, dus simpelweg zeggen 'ja hij was het vergeten' vind ik ook niet ok. Als leeringen eprobeerd hebben iemand te betrekken, en een goede en duidelijke planning hebben en iemand houdt zich er niet aan dan ziet alleen diegene dat terug in het cijfer.

In een goede opdracht kan dat, en zit ook een stuk reflectie op groepswerk en functioneren, en liefst zijn er vaste rollen zodat iedereen wel moet.
Kwak
pi_170035662
Spannend Sjeen!
Kwak
pi_170035678
Samenwerken, wat is dat?
pi_170036024
Leuk BE, hier doen ze regelmatig een boodschap samen. Meestal als ik iets vergeten ben. Gaat heel makkelijk en goed.
  Moderator donderdag 6 april 2017 @ 14:19:39 #84
5428 crew  miss_sly
pi_170041305
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2017 18:03 schreef Brighteyes het volgende:
Tadaaaa!

[ afbeelding ]

Lastig Livelink! -O-
Ik vind het echt gaaf! Niet zo maar een boodschapje, maar gewoon De Boodschappen!

Mijnes is vorige week voor het eerst met een vriendinnetje even een vergeten boodschap gaan halen voor de moeder van het vriendinnetje. En iets lekkers voor henzelf. En nu wil ze iedere dag wel een boodschap doen :')
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 7 april 2017 @ 07:37:13 #85
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_170057774
Hoeveel schermtijd hebben jullie kinderen? En hoe oud zijn ze?

V kijkt in mijn ogen te veel televisie, maar hij heeft het ook echt nodig om tot rust te komen. Hij is 4 en kijkt in de ochtend zeker wel een uur, anderhalf en dan voor etenstijd ook een half uur- uur. Met het mooie weet gaat het beter, tijdens de winter zijn het meer uren.

En wat doen jullie als alternatief voor rust. Iets samen met hem gaan doen zoals een boekje lezen, is niet echt een optie, omdat de jongste dan mee komt kijken en ze ruzie gaan zitten maken. Dat maakt de bui waar V in zit alleen maar erger en krijgt hij dus geen rust.
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_170057855
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 april 2017 07:37 schreef AwayTL het volgende:
Hoeveel schermtijd hebben jullie kinderen? En hoe oud zijn ze?

V kijkt in mijn ogen te veel televisie, maar hij heeft het ook echt nodig om tot rust te komen. Hij is 4 en kijkt in de ochtend zeker wel een uur, anderhalf en dan voor etenstijd ook een half uur- uur. Met het mooie weet gaat het beter, tijdens de winter zijn het meer uren.

En wat doen jullie als alternatief voor rust. Iets samen met hem gaan doen zoals een boekje lezen, is niet echt een optie, omdat de jongste dan mee komt kijken en ze ruzie gaan zitten maken. Dat maakt de bui waar V in zit alleen maar erger en krijgt hij dus geen rust.
Hier hetzelfde.
Vooral met het slechte winterweer.
Ze kan lang op dr iPad zitten.

Uurtje in de ochtend is zo om. En als ik ga koken weer een uur.

Nu speelt ze gelukkig meer buiten. En gaan er dagen zonder iPad voorbij. Maar met slecht weer is het raak.
Ik maak me er niet altijd druk om. Het hoort ook een beetje bij deze tijd.
Make my day!
pi_170058699
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 april 2017 07:37 schreef AwayTL het volgende:
Hoeveel schermtijd hebben jullie kinderen? En hoe oud zijn ze?

V kijkt in mijn ogen te veel televisie, maar hij heeft het ook echt nodig om tot rust te komen. Hij is 4 en kijkt in de ochtend zeker wel een uur, anderhalf en dan voor etenstijd ook een half uur- uur. Met het mooie weet gaat het beter, tijdens de winter zijn het meer uren.

En wat doen jullie als alternatief voor rust. Iets samen met hem gaan doen zoals een boekje lezen, is niet echt een optie, omdat de jongste dan mee komt kijken en ze ruzie gaan zitten maken. Dat maakt de bui waar V in zit alleen maar erger en krijgt hij dus geen rust.
ik kijk er niet zo naar. ze mag tv kijken wanneer ze wil en op de tablet wanneer ze wil. ze speelt over het algemeen veel buiten maar zeker in het weekend en woensdagen kijkt ze ook regelmatig gewoon een hele dag tv/tablet/wii. zolang ze zoch gedraagd niet agressief of boos word en optijd een keer buiten speelt hoort ze mij niet zeuren daarover. zelf hang ik ook met regelmaat voor de buis
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 7 april 2017 @ 09:31:39 #88
147316 crew  DJMO
#trut
pi_170058786
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 april 2017 07:37 schreef AwayTL het volgende:
Hoeveel schermtijd hebben jullie kinderen? En hoe oud zijn ze?

V kijkt in mijn ogen te veel televisie, maar hij heeft het ook echt nodig om tot rust te komen. Hij is 4 en kijkt in de ochtend zeker wel een uur, anderhalf en dan voor etenstijd ook een half uur- uur. Met het mooie weet gaat het beter, tijdens de winter zijn het meer uren.

En wat doen jullie als alternatief voor rust. Iets samen met hem gaan doen zoals een boekje lezen, is niet echt een optie, omdat de jongste dan mee komt kijken en ze ruzie gaan zitten maken. Dat maakt de bui waar V in zit alleen maar erger en krijgt hij dus geen rust.
Hier staat het ding de hele dag aan op de mediaplayer, vaak staat de serie ravelijn aan. Soms kijken ze gericht, vaak zijn ze met andere dingen bezig en is het alleen achtergrondgeluid.

Jan van 8 heeft een pc op z'n kamer, als hij rust wil gaat hij voetbal filmpjes of dart filmpjes kijken op youtube. Ze spelen ook wel vaak buiten. Michael kan uren in de tuin rondscharrelen O+
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_170058850
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 april 2017 07:37 schreef AwayTL het volgende:
Hoeveel schermtijd hebben jullie kinderen? En hoe oud zijn ze?

V kijkt in mijn ogen te veel televisie, maar hij heeft het ook echt nodig om tot rust te komen. Hij is 4 en kijkt in de ochtend zeker wel een uur, anderhalf en dan voor etenstijd ook een half uur- uur. Met het mooie weet gaat het beter, tijdens de winter zijn het meer uren.

En wat doen jullie als alternatief voor rust. Iets samen met hem gaan doen zoals een boekje lezen, is niet echt een optie, omdat de jongste dan mee komt kijken en ze ruzie gaan zitten maken. Dat maakt de bui waar V in zit alleen maar erger en krijgt hij dus geen rust.
Wisselt van dagen bijna niks tot soms heel veel op een dag.
Als Jan (4) naar school is geweest is hij vaak erg moe vooral vrijdags dus dan kijkt hij vaak smidddags tv maar is ook veel buiten dus rent ook tussen de tuin en woonkamer heen en weer. Kan ook uren zoet zijn met de Duplo maar ook dagen dat hij gewoon niks wil
  vrijdag 7 april 2017 @ 09:36:02 #90
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_170058856
Wij hebben geen schermtijd.
Dochter zit iets vaker op de bank te schermen dan zoon.
Nu het mooi weer is en langer licht spelen ze vaker in het park.
pi_170059011
Hier ook iemand die proefzwemmen mag voor het A diploma. Zit alleen een beetje mee, wat wij erna gaan doen. Nu ja, eerst maar A in de tas hebben natuurlijk, maar de kans dat hij binnen 7 keer (tijd die effectief nog is) het B diploma haalt nog voor de vakantie acht ik klein. Vroeger verkochten ze nog een B+C pakket, maar nu heb je alléén nog enkele lessen of een 10 lessen kaart.

Ik wou eigenlijk een pauze inlassen, omdat ik verwacht dat de eerste weken/ maanden in groep 3 inspannend zijn en omdat het hem moeite kostte om te leren zwemmen, pas sinds hij zonder kurk zwemt, heeft hij zijn plezier echt weer terug.
Dus wat is wijsheid, wachten tot eind groep 3 of groep 4, zodat hij meer kracht en spieren heeft, maar ondertussen misschien al weer iets verleert is, of nu voor de zomer beginnen, maar dan zullen de afzwemmogelijkheden zeker ook pas in november zijn, dus dan doe je afgezien van hem zelf, sowieso al langer over dan de "normale" 12 weken. Of in augustus na de vakantie weer beginnen...vraagt groep 3 veel inspanning van de kinderen?
pi_170059043
Ik hoor juist vaak dat kinderen wel na een les of 7/8 het B diploma hebben dus ik zou met de zweminstructeur overleggen wat hun verwachting is
  vrijdag 7 april 2017 @ 09:51:56 #93
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_170059107
Ollie zwemt vanavond af. Wij hebben een totaalpakket met twee uur zwemmen elke week. Begonnen eind oktober, nu A en dan voor de vakantie nog B ook halen.
Ik ben erg blij dat hij er voor groep 3 dan vanaf is. Hij wil graag iets muzikaals oppakken en daar is nu alle ruimte voor qua tijden.

Ik zou meteen doorpakken voor B. Dan is iedereen er meteen het snelste vanaf en verloopt het ook sneller gok ik dan met een pauze inlassen.
Ik heb je lief mijn hele leven
  vrijdag 7 april 2017 @ 09:53:01 #94
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_170059124
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 april 2017 09:48 schreef Goitske het volgende:
Ik hoor juist vaak dat kinderen wel na een les of 7/8 het B diploma hebben dus ik zou met de zweminstructeur overleggen wat hun verwachting is
Hier 2 !!!! blokken na het behalen van A.
Dat zijn dus 4 maanden
pi_170059173
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 april 2017 09:53 schreef amaranta het volgende:

[..]

Hier 2 !!!! blokken na het behalen van A.
Dat zijn dus 4 maanden
ik word steeds blijer van de zwemschool die ik heb gekozen :o
  vrijdag 7 april 2017 @ 10:07:17 #96
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_170059396
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 april 2017 09:55 schreef Goitske het volgende:

[..]

ik word steeds blijer van de zwemschool die ik heb gekozen :o
Als hij nou niet op had gemogen waren we gestopt
pi_170059519
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 april 2017 10:07 schreef amaranta het volgende:

[..]

Als hij nou niet op had gemogen waren we gestopt
dat kan ik mij goed voorstellen, A is bijna netzo zwaar als A+B toen ik jong was.
pi_170059555
Hier ook vaak tv. In de weekenden starten we de ochtenden met tv/iPad. Doordeweek zet ik de tv pas aan als ze helemaal aangekleed is.
Ook na school kijkt ze altijd even tv om tot rust te komen.
Ik zet soms wel bewust de tv uit en dan gaat ze ook echt spelen O+

Qua zwemlessen. Ik heb haar nu ingeschreven voor zwemles. Wachttijd is drie maanden. Dus dan start ze na de zomer denk ik
pi_170059567
Nu zijn de media ukkie dagen, in sommige bibliotheken geven ze dan voorlichting.

De dame die hier voorlichting gaf was best kritisch, het liefst tot 2 jaar helemaal geen schermen, jonge kinderen begrijpen niet wat ze doen of leren maar een trucje ( bijvoorbeeld puzzelen of kleuren op de tablet) of beginnen te vroeg met dingen, waar ze nog niet helemaal aan toe zijn ( leren lezen of schrijven). Ouders hebben geen toezicht op wat de kinderen doen of zien en filters werken niet altijd. Kinderen krijgen minder voorgelezen en gebruiken hun zintuigen veel minder, dan met gewoon spelen.

Wat dan wel: veel samen bekijken en doen, doelgericht gebruiken, apps passend bij de leeftijd, regels wat betreft schermtijd en waar, niet voor het slapen, niet in plaats van vrij spelen en pas met 9+ alleen.

www.mediaopvoeding.nl
www.bureaujeugdenmedia.nl


Er zijn geen vaste regels, je moet zelf bedenken, wat "goed" is en hoe je wil opvoeden.
In de praktijk wordt binnen ons gezien te veel TV/ bildscherm gekeken. Het is ook makelijk, omdat je op die momenten ook zelf een beetje rust hebt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Zana op 07-04-2017 10:33:26 ]
  vrijdag 7 april 2017 @ 11:34:07 #100
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_170060877
Ik vond in groepjes werken altijd wel leuk. Dat ging ook eigenlijk al vanzelf op de basisschool. Ik ben een sterke coördinator, niet zozeer een leider (behalve als er niemand anders opstaat). Ik denk wel dat dat vaardigheden zijn die zijn ontstaan door het vaker samenwerken in groepjes. Ook met mensen die niet direct je vriendje of vriendinnetje zijn.

Schermtijd.... elke avond op de tablet, tv soms s ochtends. Op regenachtige dagen zet ik wel eens een film op. Tablets probeer ik wel te beperken maar ik vind het geen ramp als ze eens een uurtje met zo'n ding op schoot op de bank zitten. Zolang ze ook maar genoeg andere dingen doen en buiten spelen.
pi_170061046
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 april 2017 07:37 schreef AwayTL het volgende:
Hoeveel schermtijd hebben jullie kinderen? En hoe oud zijn ze?

V kijkt in mijn ogen te veel televisie, maar hij heeft het ook echt nodig om tot rust te komen. Hij is 4 en kijkt in de ochtend zeker wel een uur, anderhalf en dan voor etenstijd ook een half uur- uur. Met het mooie weet gaat het beter, tijdens de winter zijn het meer uren.

En wat doen jullie als alternatief voor rust. Iets samen met hem gaan doen zoals een boekje lezen, is niet echt een optie, omdat de jongste dan mee komt kijken en ze ruzie gaan zitten maken. Dat maakt de bui waar V in zit alleen maar erger en krijgt hij dus geen rust.
Luisterboek voor hem aanzetten, evt met koptelefoon?
pi_170061105
Ik denk dat coördineren in je zit of niet. Het is gewoon inzicht wat niet iedereen heeft. Ik coördineer ook vaak dingen maar zit er meestal niet op te wachten. Wordt ook door mijn leidinggevende in allerlei projecten gezet vind er zelf nog steeds geen bal aan. Ben meer van het doen dan het overleggen
  vrijdag 7 april 2017 @ 15:16:30 #103
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_170064836
Ja, nature of nurture is natuurlijk altijd lastig te bepalen. Toch ben ik persoonlijk blij met de vaardigheden die ik heb geleerd. Of misschien is het ook wel luiheid, ik zet liever anderen aan het werk ;)
pi_170065972
Lars heeft 2,5 jaar gedaan over z'n A-diploma. Vervolgens in één periode z'n B, en hij mag volgende maand op voor C, net 5 maanden na zijn A-diploma... Het kwartje is gevallen, denk ik ;)

Ik ben wel van plan met zwemlessen voor Femke iets langer te wachten tot ze iets ouder is dan Lars toen hij begon. Sowieso ben ik wel even klaar met het zwembad hier, deze mama is zelf erg toe aan een zwemlespauze :X

Afspraken over schermtijd hebben wij niet, op zich vind ik het niet zo erg als ze een filmpje kijken of een spelletje doen. Ik doe het immers zelf ook. En nu het mooier weer wordt, zijn ze gelukkig ook weer vaker buiten. Ik heb echte mooi-weer-buitenspeel-kinderen. Van die foto's met kindjes in regenjassen en laarsjes, stampend in plassen, heb ik nooit kunnen maken...
  vrijdag 7 april 2017 @ 18:36:39 #105
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_170069397
Schermtijd doe ik ook niet aan. Zolang ze vaak genoeg naar buiten gaat om te kijken of er kinderen zijn om te spelen of dat ze op springt omdat er een vriendje voor de deur staat, vind ik het prima.

Anouk zit sinds januari op zwemmen en ik ben het nu al zat :X Maar hier gaat het ook nog wel een lange zit worden, dus ik snap je pauze wel Shandaly ;)
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_170069663
Ik heb zwemles op vriendlief afgeschoven. Hij vindt het niet erg. Als Ean klaar is begint sac zo ongeveer vrees ik.
  vrijdag 7 april 2017 @ 20:55:46 #107
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_170073065
Nou deel 1 is hier in de pocket hoor *O*
Nu even doorstomen voor B voor de vakantie.

Ik heb je lief mijn hele leven
  vrijdag 7 april 2017 @ 20:56:16 #108
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_170073072
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 april 2017 20:55 schreef laziness het volgende:
Nou deel 1 is hier in de pocket hoor *O*
Nu even doorstomen voor B voor de vakantie.

[ link | afbeelding ]
Gefeliciteerd! *O*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_170073365
Stoer die diploma's!!

Daan is na 6 weken A gestopt vorige najaar. Als hij naar groep 2 gaat, mag hij in september weer beginnen, als hij naar groep 3 gaat, dan maar iets later. Want die 2 dingen tegelijk lijkt me wel heftig..

Schermtijd verschilt hier. In de winter wat meer, in de zomer wat minder. Als ze er chagerijnig van worden remmen we het ook een poosje. We hadden ooit max. 1 uur per dag, maar ze ontbijten in een half uur voor de tv op nickJR(paw patrol en dora. In de avond staat de tv ook regelmatig aan, maar dan wel iets kneuterigs als binnenstebuiten(ned2), Discovery, een kookprogramma of the big bang theory. Zoals ze ook maar gewoon spelen en vriendje niet vergeten doe ik niet zo moelijk. Alleen lang youtube-hangen probeer ik wel te voorkomen, daar worden ze zo chagerijnig van. Doe dan een spel op de iPad, of ga op de pc. Zitten allebei graag op Minecraft.
Daan heeft vandaag wel veel schermpjes gehad, maar dat mag met 100+ waterpokken en je niet zo fit voelen :P
pi_170073584
Gefeliciteerd O en nu door naar B *O*
  vrijdag 7 april 2017 @ 21:17:52 #111
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_170073733
Gefeliciteerd Lazi!

Ik ben me aan het oriënteren op zwemles. We willen in september starten. Maar met M is het nog wel een beetje goed zoeken naar iets geschiktst. Doordat hij motorisch niet zo sterk is zal hij wat extra aandacht en begeleiding nodig hebben en door zijn SI zijn grote groepen ook een no go omdat hij dan gewoon de instructies niet mee zal krijgen. Oftewel, kleine groepjes. Fysio gaf ook nog prive zwemles in overweging. Groepjes van 3 a 4 kindjes zijn ideaal en aangezien ik er zelf al 3 heb, heb ik al een groepje.
pi_170073999
Gefeliciteerd laziness *O*
Wat heerlijk.

En wat een leuke foto O+
  vrijdag 7 april 2017 @ 21:26:09 #113
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_170074008
Overal die lange wachtlijsten om een half uurtje te mogen zwemmen vond ik echt een drama.

O heeft dit gehaald bij een privéschool binnen 5 maanden. Kleine groepjes, twee meesters mee in het water en ook meteen langere zwemtijden om meters te maken.
Ironie wil dat het in onze oude straat zit en we er pas mee begonnen zijn te we verhuisd zijn :')
Maar zeer tevreden over het kleinschalige geheel :Y
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_170074187
Onze dochter van 7 heeft haar diploma nog niet. Na een jaar in een grote groep vond ik het wel welletjes. Ze haatte het en ze weigert onder water te gaan. Na dat jaar nog steeds.
Zwemmen kan ze best maar goed, onder water dus niet dus je hebt er weinig aan.
  vrijdag 7 april 2017 @ 21:35:37 #115
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_170074306
Soneal is van oktober 2015 tot 2 weken geleden bezig geweest met A, lessen van een uur.
Nu gelijk door met B en ik ben benieuwd hoe dat gaat, want onderwater zwemmen doet hij juist weer prima, ik heb hem de laatste 2 vakanties ook met zo'n duikballetje laten spelen in het zwembad van het vakantiepark dat 1.40 diep is ofzo, vindt hij helemaal geweldig, nu kunnen we dat dus eindelijk legaal doen :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 7 april 2017 @ 21:42:00 #116
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_170074531
Super van O *O*

Dat is makkelijk Kyara, met z'n 3-en prive les ^O^
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_170074723
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 april 2017 21:17 schreef Kyara het volgende:
Gefeliciteerd Lazi!

Ik ben me aan het oriënteren op zwemles. We willen in september starten. Maar met M is het nog wel een beetje goed zoeken naar iets geschiktst. Doordat hij motorisch niet zo sterk is zal hij wat extra aandacht en begeleiding nodig hebben en door zijn SI zijn grote groepen ook een no go omdat hij dan gewoon de instructies niet mee zal krijgen. Oftewel, kleine groepjes. Fysio gaf ook nog prive zwemles in overweging. Groepjes van 3 a 4 kindjes zijn ideaal en aangezien ik er zelf al 3 heb, heb ik al een groepje.
Heb je al gekeken bij zwemclubs(waterpolo/wedstrijdzwemmers) of de reddingsbrigade? Daar hebben ze vaak ook opties voor de zwemdiploma's. Bij Chris hebben ze ook erg veel geduld gehad. Het duurde al een half jaar voor hij zijn neus onder water deed. Na 2 jaar had hij zijn A, en 9 maand later B. Toen vinden wij en de zwemjuf het wel mooi geweest :P

Bij Daan zijn we wel eerder gestopt, omdat hij compleet niet bang voor water is, maar op dat moment niet zo "leerbaar" was. Hij deed de dingen van het kleuterzwemmen niet eens meer, ging zitten miepen bij dingen die hij al maanden deed. Typisch Daan trouwens, eerst piepen, kijken of je hulp krijgt, en daarna het zelf toch maar doen. Alleen bij zwemles werkte dat niet, hij deed alleen iets met juf/meester/stagair ben hem. Dan heb je met 10 minuten aandacht(groepje van 6 a 45 minuten) voor 50 euro per maand me te gortig. En met 4,5 was hij ook jong. Dus dan maar een jaartje wachten en dan nog eens proberen. Hij neemt lesjes op school ook opeens serieus, dat geeft ook hoop voor zwemles. En we gaan naar een andere zwemschool, ietsjes strenger })
  Licht Ontvlambaar vrijdag 7 april 2017 @ 21:52:32 #118
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_170074865
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 april 2017 20:55 schreef laziness het volgende:
Nou deel 1 is hier in de pocket hoor *O*
Nu even doorstomen voor B voor de vakantie.

[ link | afbeelding ]
*O*
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  vrijdag 7 april 2017 @ 21:53:21 #119
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_170074892
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 april 2017 21:47 schreef Deepfreeze het volgende:
Heb je al gekeken bij zwemclubs(waterpolo/wedstrijdzwemmers) of de reddingsbrigade? Daar hebben ze vaak ook opties voor de zwemdiploma's. Bij Chris hebben ze ook erg veel geduld gehad. Het duurde al een half jaar voor hij zijn neus onder water deed. Na 2 jaar had hij zijn A, en 9 maand later B. Toen vinden wij en de zwemjuf het wel mooi geweest
Zwemclubs en zwemscholen idd. Reddingsbrigade zwemt bij een zwembad dat hier al afvalt ivm de akoestiek.
  vrijdag 7 april 2017 @ 21:53:50 #120
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_170074906
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2017 21:31 schreef lily het volgende:
Onze dochter van 7 heeft haar diploma nog niet. Na een jaar in een grote groep vond ik het wel welletjes. Ze haatte het en ze weigert onder water te gaan. Na dat jaar nog steeds.
Zwemmen kan ze best maar goed, onder water dus niet dus je hebt er weinig aan.
Hier ben ik ook een beetje bang voor bij M.
pi_170075063
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 april 2017 21:17 schreef Kyara het volgende:
Gefeliciteerd Lazi!

Ik ben me aan het oriënteren op zwemles. We willen in september starten. Maar met M is het nog wel een beetje goed zoeken naar iets geschiktst. Doordat hij motorisch niet zo sterk is zal hij wat extra aandacht en begeleiding nodig hebben en door zijn SI zijn grote groepen ook een no go omdat hij dan gewoon de instructies niet mee zal krijgen. Oftewel, kleine groepjes. Fysio gaf ook nog prive zwemles in overweging. Groepjes van 3 a 4 kindjes zijn ideaal en aangezien ik er zelf al 3 heb, heb ik al een groepje.
Wij gaan lessen bij zwemschool kablau die geven ook les aan kinderen met beperkingen van down tot autisme tot lichamelijke maar ook normale kinderen en hoog sensitieve. Die van mij valt onder de normale. Misschien bij jullie in de buurt eens rond kijken of zoiets in de omgeving is.
pi_170075360
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 april 2017 21:53 schreef Kyara het volgende:

[..]

Hier ben ik ook een beetje bang voor bij M.
Misschien een heel gek idee, maar zwemles voor kinderen met een beperking? Zijn dan ws vooral kinderen met grotere issues dan hij, maar wel in kleine groepjes. Soms ook warmer water.
Alleen moet je bij de onze zelf mee het water in, moet je ook maar zin in hebben.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_170075377
Of ik lees ook de laatste post voor ik reageer...
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_170075518
Ik wacht gewoon af. Tot ze er klaar voor is.
Wij wonen niet in een gebied met water (binnen 20 km). We zwemmen verder wel met haar.
Onze kinderen zijn allemaal nooit de snelste geweest (ook degene zonder beperking).
pi_170075932
Vanwege het vele water in onze wijk hebben wij direct ingeschreven voor zwemles toen het kon, al voor de 4e verjaardag. Uiteindelijk was er plek met 4 jaar en 3 maanden. Vroeg, zeker omdat I. kleiner dan gemiddeld is en dus ook minder kracht heeft nog. Maar wekelijks oefenen is ook wat waard.

Gelukkig vindt hij het leuk. Ik ga meestal mee en ouders moeten in het restaurant wachten zonder direct zicht op het zwembad (je kijkt mee via een scherm). Dus op vrijdagmiddag heb ik 45 minuten tijd voor mezelf met een kop koffie en een boekje, terwijl ik af en toe op het scherm probeer uit te vinden welke van die mini's nou mijnes is :+. En hij was zooooo trots dat hij naar het volgende badje mocht laatst O+. Hij heeft geregeld last van een fixed mindset, dus het was heel mooi om te zien dat hij hierbij echt door had dat hij zijn best had gedaan en iets had geleerd dat hij moeilijk vond.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_170075992
Kyara, zelfde hier bij N van 7,5 jaar dus. Hij gaat nu sinds kort naar een piepklein zwemschooltje dat in het gebouw van een fysiotherapeut zit. Hij zit in een groepje met 4 jongetjes (de meisjes zitten in een aparte, wat grotere en snellere groep, haha).
Daar waar hij bij de zwemvereniging steeds tíjden stilstond in zijn zwemontwikkelg (we waren al 1,5 jaar bezig en hij was net uit het watergewenningsbad) gaat hij nu ineens hard vooruit. Hij zwemt nu zelfs met zijn hoofd in het water :o En hij heeft er weer lol in!
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  vrijdag 7 april 2017 @ 22:38:28 #127
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_170076088
Zo klinkt het wel relaxed Phaidra :D

Helaas, onze zwemschool zit in een verzorgingstehuis. Het is of twee uur langs de kant in het snikhete bad of aanschuiven bij het avondeten met de oudjes :')
Ik heb je lief mijn hele leven
  vrijdag 7 april 2017 @ 22:38:59 #128
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_170076101
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 april 2017 22:38 schreef laziness het volgende:
Zo klinkt het wel relaxed Phaidra :D

Helaas, onze zwemschool zit in een verzorgingstehuis. Het is of twee uur langs de kant in het snikhete bad of aanschuiven bij het avondeten met de oudjes :')
Ik zou lekker aanschuiven, geloof ik.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  vrijdag 7 april 2017 @ 22:44:30 #129
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_170076239
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2017 22:38 schreef livelink het volgende:

[..]

Ik zou lekker aanschuiven, geloof ik.
Van die massa zoute bende? Nee ik denk dat ik dan liever niet eet.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 7 april 2017 @ 22:50:04 #130
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_170076380
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 april 2017 22:44 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Van die massa zoute bende? Nee ik denk dat ik dan liever niet eet.
het zout is tegenwoordig ver te zoeken :P
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  vrijdag 7 april 2017 @ 23:11:46 #131
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_170076991
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 april 2017 22:44 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Van die massa zoute bende? Nee ik denk dat ik dan liever niet eet.
Alles beter dan bij zo'n zwembad zitten.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  vrijdag 7 april 2017 @ 23:12:36 #132
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_170077024
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2017 23:11 schreef livelink het volgende:

[..]

Alles beter dan bij zo'n zwembad zitten.
Nou. Het is wel kiezen tussen 2 kwaden.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_170080822
Lazi, wat goed *O*
pi_170080851
Wat goed, lazi!
En fijn dar N. het in het nieuwe zwembad zoveel beter doet, Twinkly!
Wij zwemmen inmiddels ook al bijna anderhalf jaar met A. en ook hier was weinig vooruitgang te zien. Sinds kort zwemmen we (ik moet dan mee het water in) 1x per twee weken extra op zondagochtend bij de speciale zwemles voor kinderen die om de een of andere reden moeite hebben met zwemmen en laat ze ineens grote sprongen zien! De hoop op een A-diploma is dus toch nog niet helemaal vervlogen ;)
pi_170080881
Gefeliciteerd Lazi! *O*

Wij zijn in januari begonnen en hij hikt nu tegen het derde badje aan, het gaat best aardig. De schoolslag vindt hij best lastig (crawlend racet hij zo het bad door) en hij mist ook nog wat kracht. Maar ik ben heel blij dat hij dankzij ruim vier jaar wekelijks zwemmen zo watervrij is als maar kan. Hij zwemt liever onder dan boven water en door het gat kan hij ook al een paar jaar zelf duiken.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  zaterdag 8 april 2017 @ 09:45:03 #136
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_170082099
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 april 2017 22:10 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Misschien een heel gek idee, maar zwemles voor kinderen met een beperking? Zijn dan ws vooral kinderen met grotere issues dan hij, maar wel in kleine groepjes. Soms ook warmer water.
Alleen moet je bij de onze zelf mee het water in, moet je ook maar zin in hebben.
Dat zou inderdaad een mogelijkheid zijn als gewone zwemles niet zou lukken. Maar volgens mij kom je daar ook niet zomaar tussen aangezien we verder niet echt in dat circuit zitten.

Bij M is het altijd een beetje afwachten hoe het kwartje valt. Met goede begeleiding en een goedgekozen zwembad kan hij ons zomaar verbazen. Maar het geeft wel wat meer voorbereiding zeg maar.
  zaterdag 8 april 2017 @ 09:46:31 #137
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_170082120
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 april 2017 22:35 schreef Twinkly het volgende:
Kyara, zelfde hier bij N van 7,5 jaar dus. Hij gaat nu sinds kort naar een piepklein zwemschooltje dat in het gebouw van een fysiotherapeut zit. Hij zit in een groepje met 4 jongetjes (de meisjes zitten in een aparte, wat grotere en snellere groep, haha).
Daar waar hij bij de zwemvereniging steeds tíjden stilstond in zijn zwemontwikkelg (we waren al 1,5 jaar bezig en hij was net uit het watergewenningsbad) gaat hij nu ineens hard vooruit. Hij zwemt nu zelfs met zijn hoofd in het water :o En hij heeft er weer lol in!
Dat klinkt goed inderdaad!

De fysio gaat hier ook wat uitzoeken voor geschikte zwemscholen. Die vraag krijgen ze ook vaker natuurlijk.
pi_170083259
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 april 2017 09:45 schreef Kyara het volgende:

[..]

Dat zou inderdaad een mogelijkheid zijn als gewone zwemles niet zou lukken. Maar volgens mij kom je daar ook niet zomaar tussen aangezien we verder niet echt in dat circuit zitten.
Hier in de omgeving is het meer een kwestie van heel goed zoeken omdat er verdomd weinig mee geadverteerd wordt. Maar niemand vraagt (bij ons) is je kind wel beperkt genoeg.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  zaterdag 8 april 2017 @ 14:54:53 #139
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_170086109
Aah oké. Hier zit het in een revalidatiecentrum.
pi_170086238
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 april 2017 10:57 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Hier in de omgeving is het meer een kwestie van heel goed zoeken omdat er verdomd weinig mee geadverteerd wordt. Maar niemand vraagt (bij ons) is je kind wel beperkt genoeg.
Ja, precies, ik ken het ook alleen maar van mond op mond reclame :)
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_170086463
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 april 2017 15:05 schreef Twinkly het volgende:

[..]

Ja, precies, ik ken het ook alleen maar van mond op mond reclame :)
Mond tót mond, hoop ik :D :P
pi_170086525
Nee, het ging echt heel intiem :P
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_170086617
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 april 2017 14:54 schreef Kyara het volgende:
Aah oké. Hier zit het in een revalidatiecentrum.
Hier o.a. ook. Maar ook dat ontdekte ik pas toen we al ruim een jaar op zoek waren.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  zaterdag 8 april 2017 @ 20:35:15 #144
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_170091977
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2017 11:43 schreef L-E het volgende:

[..]

Luisterboek voor hem aanzetten, evt met koptelefoon?
Vandaag geprobeerd met een oude cd van mij van vroeger met sprookjes. Had het idee dat hij het best aardig vond. Weet niet of het helemaal kan vervangen, maar kan eventueel ook wat op de mp3 zetten. Heb je nog boeken tips?

Zwemmen lees ik overigens erg geïnteresseerd mee. Denk ook dat het bij V niet heel gemakkelijk zal gaan.
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
  zaterdag 8 april 2017 @ 20:54:01 #145
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_170092386
V is natuurlijk lid van de bieb. Daar maar eens zitten kijken. Toen werd ik enthousiast en nu zit ik zelf de Gruffalo te luisteren :') . Boeken O+
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_170098940
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 april 2017 20:35 schreef AwayTL het volgende:

[..]

Vandaag geprobeerd met een oude cd van mij van vroeger met sprookjes. Had het idee dat hij het best aardig vond. Weet niet of het helemaal kan vervangen, maar kan eventueel ook wat op de mp3 zetten. Heb je nog boeken tips?
Nee, mijnes haat luisterboeken :D Hij heeft trouwens op zijn kamer een chillplek: luie stoel met schapenvacht en fleecedekentje en kussens, daar gaat hij zitten lezen/muziek luisteren om rust te vinden.

Met regelmaat fysiek bezig zijn zorgt over de gehele linie voor minder overprikkeling trouwens, we hardlopen en voetballen nu elke avond samen (als mijn man Sticker naar bed brengt).
pi_170198104
Onze zoon van 16 is vanavond naar een openlucht 'witte donderdag' festival een stad verder.
Toegang vanaf 14 jaar.

Hij ziet er veel ouder uit, ook door zijn lengte van 1.93 en regelmatig krijgt hij bij concerten een 18+ bandje zonder dat ze hem iets vragen, maar nu kreeg ik een appje; ik ben mijn paspoort vergeten en ik kom niet binnen.

Ik een foto van zijn paspoort ge-appt maar dat bleek niet te werken dus hij kwam maar naar huis.

Appt hij net; ik ben binnen. Op het id van een vriendje die ook toevallig zwart haar heeft :')
  donderdag 13 april 2017 @ 20:44:04 #148
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_170198423
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 20:34 schreef lily het volgende:
Onze zoon van 16 is vanavond naar een openlucht 'witte donderdag' festival een stad verder.
Toegang vanaf 14 jaar.

Hij ziet er veel ouder uit, ook door zijn lengte van 1.93 en regelmatig krijgt hij bij concerten een 18+ bandje zonder dat ze hem iets vragen, maar nu kreeg ik een appje; ik ben mijn paspoort vergeten en ik kom niet binnen.

Ik een foto van zijn paspoort ge-appt maar dat bleek niet te werken dus hij kwam maar naar huis.

Appt hij net; ik ben binnen. Op het id van een vriendje die ook toevallig zwart haar heeft :')
Een tip in deze: laat hem een brommerrijbewijs halen, dat is net als een normaal rijbewijs ook geaccepteerd als ID, je hoeft hem niet met z'n paspoort rond te laten lopen en als er een keer vriendjes met brommer roepen "joh, rij een rondje, wat boeit het" dan zit je iig niet met het probleem van een kind dat zonder rijbewijs brommer rijdt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_170198838
Ja, dat wil hij wel maar ik vind het zo zonde geld.
Over een jaar mag hij al gaan auto rijlessen..
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 13 april 2017 @ 20:57:44 #150
147316 crew  DJMO
#trut
pi_170198942
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 20:55 schreef lily het volgende:
Ja, dat wil hij wel maar ik vind het zo zonde geld.
Over een jaar mag hij al gaan auto rijlessen..
schaf dan naast het paspoort ook een nl id kaart aan.:
https://dloket.bellingwed(...)itskaart-nederlandse
mag gewoon naast elkaar.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  donderdag 13 april 2017 @ 21:00:49 #151
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_170199060
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 20:55 schreef lily het volgende:
Ja, dat wil hij wel maar ik vind het zo zonde geld.
Over een jaar mag hij al gaan auto rijlessen..
Toen mijn oudste 16 werd was het idd nog goedkoper er de identificatieplicht was net ingevoerd maar hij viel weer niet in de categorie die vervolgens een ID-kaart gratis kreeg (anderhalve maand te vroeg jarig), en zeker omdat we in Schubbekutteveen woonden waar met brommers klieren redelijk de norm is en dingen als geen brommer rijden omdat je geen brommerrijbewijs hebt een beetje watje is vond ik het een win-win-win situatie, en ik verdomde het sowieso om hem met een paspoort te laten rondlopen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_170199146
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 20:57 schreef DJMO het volgende:

[..]

schaf dan naast het paspoort ook een nl id kaart aan.:
https://dloket.bellingwed(...)itskaart-nederlandse
mag gewoon naast elkaar.
Nee joh, hij heeft net een nieuw paspoort.
Ik ga echt niet beiden aanschaffen!

Hij moet het maar gewoon op zak hebben en niet vergeten volgende keer. Zeker bij dit soort zaken.

Brommerlessen zijn best duur. Theorie, lessen.
En straks met de auto moet hij weer opnieuw, ook op theorie.

Nee, dat doe ik niet.
  donderdag 13 april 2017 @ 21:03:47 #153
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_170199197
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 20:57 schreef DJMO het volgende:

[..]

schaf dan naast het paspoort ook een nl id kaart aan.:
https://dloket.bellingwed(...)itskaart-nederlandse
mag gewoon naast elkaar.
Ik vind het absurd dat je in NL vanaf je 14de identificatieplicht hebt, maar dat er geen ID-kaart bestaat die geen reisdocument is vind ik ronduit belachelijk, juist als het om pubers gaat.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_170199288
Maar goed, de ID van een vriendje van 15 is blijkbaar voldoende :')

en wat Leandra zegt; zorg dan voor een goedkoper id, niet reisdocument.
Zijn schoolpas met foto en leeftijd bleek ook niet geldig.

[ Bericht 31% gewijzigd door lily op 13-04-2017 21:11:57 ]
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 13 april 2017 @ 21:11:05 #155
147316 crew  DJMO
#trut
pi_170199515
quote:
1s.gif Op donderdag 13 april 2017 21:03 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik vind het absurd dat je in NL vanaf je 14de identificatieplicht hebt, maar dat er geen ID-kaart bestaat die geen reisdocument is vind ik ronduit belachelijk, juist als het om pubers gaat.
heeft wel bestaan vroeger, ik heb er ooit nog eens een gehad (was overigens nog voor de id-plicht).

Overigens de id-plicht is tegenwoordig al vanaf de geboorte. Ik heb regelmatig gehad dat ik in het ziekenhuis bij controle om een id-kaart van een van de kids werd gevraagd, maar die hebben ze niet. Het gaat ook een heel gedoe worden om die aan te vragen, want mijn ex moet op het gemeentehuis in zijn woonplaats twee machtigingsformulieren ondertekenen onder het toeziend oog van een ambtenaar, waarna ik met die papieren pas naar het stadhuis hier kan. En aangezien hij doordeweeks gewoon werkt en niet zomaar vrij krijgt, gaat dat nog een leuk geintje worden om dat voor elkaar te krijgen :')
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  donderdag 13 april 2017 @ 21:13:32 #156
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_170199621
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 21:11 schreef DJMO het volgende:

[..]

heeft wel bestaan vroeger, ik heb er ooit nog eens een gehad (was overigens nog voor de id-plicht).

Overigens de id-plicht is tegenwoordig al vanaf de geboorte. Ik heb regelmatig gehad dat ik in het ziekenhuis bij controle om een id-kaart van een van de kids werd gevraagd, maar die hebben ze niet. Het gaat ook een heel gedoe worden om die aan te vragen, want mijn ex moet op het gemeentehuis in zijn woonplaats twee machtigingsformulieren ondertekenen onder het toeziend oog van een ambtenaar, waarna ik met die papieren pas naar het stadhuis hier kan. En aangezien hij doordeweeks gewoon werkt en niet zomaar vrij krijgt, gaat dat nog een leuk geintje worden om dat voor elkaar te krijgen :')
Sjezus wat een gedoe :{
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_170199732
Ja, inderdaad DJMO.
Wij moesten ook samen naar het gemeentehuis. Met zijn allen.

Het is echt een gedoe.

Als je gescheiden bent is het helemaal een uitdaging.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 13 april 2017 @ 21:23:09 #158
147316 crew  DJMO
#trut
pi_170200050
Ik moet er zelf gewoon even om denken dat bij het volgende overleg hier in alkmaar (ééns in het half jaar) ik meteen een afspraak maak dat hij terplekke die machtigingen ondertekent. Scheelt me een hoop kopzorgen denk ik
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  donderdag 13 april 2017 @ 21:43:03 #159
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_170200985


[ Bericht 51% gewijzigd door Luchtbel op 13-04-2017 21:53:11 ]
  donderdag 13 april 2017 @ 21:53:47 #160
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_170201501
Het kan inderdaad zo ingewikkeld zijn :{
Ik wou wel eens dat mensen die dit soort regels handhaven zonder uitzonderingen toe te staan eens zien hoe moeilijk zoiets simpels kan zijn. Dat hadden wij met onze zoon indertijd. Bij het ziekenhuis eisten ze een identiteitsbewijs. En dat met een kind dat weigerde foto's van zichzelf te laten maken en die ook weigerde te schrijven. Het maken van de foto heeft ons ten eerste al enorm veel stress opgeleverd. Meerdere keren voor niks naar zo'n fotograaf gegaan. Toen we dan eindelijk de goedgekeurde foto's hadden was het ondertekenen van het paspoort het volgende probleem. Zijn naam schrijven weigerde hij. De gemeente wilde hem niet het label 'unable to sign' toestaan en zo konden we weer vertrekken. Dat heeft ook een paar weken geduurd voordat we hem zo ver hadden dat hij zijn naam dan wel wilde schrijven. Toen was het natuurlijk weer te klein (hij schrijft het liefst zo klein mogelijk). Enfin, uiteindelijk is het gelukt, maar dat is een proces van maanden geweest en eigenlijk kon niemand ons goed uitleggen waarom het ineens verplicht was in het ziekenhuis.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  donderdag 13 april 2017 @ 21:55:56 #161
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_170201570
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 21:23 schreef DJMO het volgende:
Ik moet er zelf gewoon even om denken dat bij het volgende overleg hier in alkmaar (ééns in het half jaar) ik meteen een afspraak maak dat hij terplekke die machtigingen ondertekent. Scheelt me een hoop kopzorgen denk ik
Is het gemeentehuis bij hem niet op een avond of zaterdag open?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 13 april 2017 @ 21:57:05 #162
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_170201612
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 21:55 schreef Leandra het volgende:

[..]

Is het gemeentehuis bij hem niet op een avond of zaterdag open?
Hier niet. Alleen 's ochtends en woensdag de hele dag. Ik moest er een paar keer vrij voor nemen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  donderdag 13 april 2017 @ 22:04:41 #163
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_170201844
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 21:57 schreef livelink het volgende:

[..]

Hier niet. Alleen 's ochtends en woensdag de hele dag. Ik moest er een paar keer vrij voor nemen.
Ah, ik ben van zowel Gouda als Amersfoort gewend dat je er wel buiten kantoortijden terechtkunt, dus zoiets had ik van andere gemeentes ook wel verwacht.
Geen flauw idee wat het "Servicepunt Leven en Reizen" precies is, maar zelfs in de gemeente Barneveld is dat op dinsdag tot 19.00 uur open.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 13 april 2017 @ 22:17:01 #164
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_170202348
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 21:53 schreef livelink het volgende:

Het kan inderdaad zo ingewikkeld zijn :{

Ja zulke dingen dus.
En tegenwoordig krijg je in het ziekenhuis ook nog eens een gepersonaliseerde patiëntenpas. Met foto.

En als je die niet bij je hebt omdat je geen afspraak hebt maar via de eerste hulp binnenkomt dan wordt je geacht een nieuwe te maken als je naar een volgende afdeling wordt doorgestuurd. Ook als pijn hebt. Wat meestal zo is natuurlijk. Of aangekoekt bloed, snot en kots in je haar. Identificeren zul je.
  donderdag 13 april 2017 @ 22:19:54 #165
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_170202475
quote:
1s.gif Op donderdag 13 april 2017 22:17 schreef Luchtbel het volgende:

[..]

Ja zulke dingen dus.
En tegenwoordig krijg je in het ziekenhuis ook nog eens een gepersonaliseerde patiëntenpas. Met foto.

En als je die niet bij je hebt omdat je geen afspraak hebt maar via de eerste hulp binnenkomt dan wordt je geacht een nieuwe te maken als je naar een volgende afdeling wordt doorgestuurd. Ook als pijn hebt. Wat meestal zo is natuurlijk. Of aangekoekt bloed, snot en kots in je haar. Identificeren zul je.
Wat raar, ik moest pas in het ziekenhuis zijn en ik had sowieso geen pasje sinds de nieuwe locatie van het ziekenhuis (en mijn verhuizing), maar ik had juist helemaal geen pasje van het ziekenhuis meer nodig.
Ze hebben bij de receptie m'n ID bekeken en ik kon doorlopen naar de afdeling waar ik een afspraak had.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_170202505
Ik kreeg laatst bij het ziekenhuis ook het dreigement dat ik de volgende keer echt een id-bewijs van mijn kind moet laten zien, anders kan het zijn dat de verzekering weigert te vergoeden. Zou ik dus voor die ene controle door de kinderarts per jaar zo'n ding aan moeten schaffen. Wat een onzin vind ik dat.
En dan heeft-ie dus wel al een niet-gepersonaliseerde patientenpas (want gemaakt toen hij 4 weken oud was).
  donderdag 13 april 2017 @ 22:27:18 #167
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_170202792
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 22:19 schreef Leandra het volgende:

[..]

Wat raar, ik moest pas in het ziekenhuis zijn en ik had sowieso geen pasje sinds de nieuwe locatie van het ziekenhuis (en mijn verhuizing), maar ik had juist helemaal geen pasje van het ziekenhuis meer nodig.
Ze hebben bij de receptie m'n ID bekeken en ik kon doorlopen naar de afdeling waar ik een afspraak had.
Ja, in een ziekenhuis in een andere stad waar mijn tandarts zit heb ik ook nooit dit probleem hoor.
Ik was ook echt euhm verbaasd en zeker achteraf denk je, ik sta toch in het systeem waarom draai je niet gewoon zo'n pas uit? Maar toen had ik stress en pijn en toen dacht ik alleen maar die normaal maar schiet op maar een volgende keer die ik dat echt niet weer.
  donderdag 13 april 2017 @ 22:29:03 #168
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_170202870
quote:
1s.gif Op donderdag 13 april 2017 22:27 schreef Luchtbel het volgende:

[..]

Ja, in een ziekenhuis in een andere stad waar mijn tandarts zit heb ik ook nooit dit probleem hoor.
Ik was ook echt euhm verbaasd en zeker achteraf denk je, ik sta toch in het systeem waarom draai je niet gewoon zo'n pas uit? Maar toen had ik stress en pijn en toen dacht ik alleen maar die normaal maar schiet op maar een volgende keer die ik dat echt niet weer.
En maakten ze toen ook nog een foto, of had je die op magische wijze ook nog bij je moeten hebben?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 13 april 2017 @ 22:31:54 #169
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_170203014
quote:
1s.gif Op donderdag 13 april 2017 22:20 schreef Hupje het volgende:
Ik kreeg laatst bij het ziekenhuis ook het dreigement dat ik de volgende keer echt een id-bewijs van mijn kind moet laten zien, anders kan het zijn dat de verzekering weigert te vergoeden. Zou ik dus voor die ene controle door de kinderarts per jaar zo'n ding aan moeten schaffen. Wat een onzin vind ik dat.
En dan heeft-ie dus wel al een niet-gepersonaliseerde patientenpas (want gemaakt toen hij 4 weken oud was).
Nou heb ik er toevallig een voor onze 6-jarige, omdat die niet meer kan worden bijgeschreven op onze paspoorten, maar als wij nooit potentieel naar het buitenland zouden gaan dan zou ik die misschien ook niet hebben.
Dat is het dus hè, kinderen kunnen niet meer worden bijgeschreven in het paspoort van de ouder, en dus moeten ze een eigen reisdocument hebben, en vervolgens wordt er min of meer verwacht dat je dat ook maar altijd weet te overhandigen omdat zij dat nodig achten, terwijl er nog helemaal geen wettelijke ID-plicht voor kinderen onder de 14 is, en het hebben van een ID-kaart onder de 14 ook niet verplicht is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 13 april 2017 @ 22:38:40 #170
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_170203321
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 22:29 schreef Leandra het volgende:

[..]

En maakten ze toen ook nog een foto, of had je die op magische wijze ook nog bij je moeten hebben?
Nee je moet dan langs de afsprakenbalie daar zit een zo'n oma met een webcam. Echt troosteloos :')

For the record. Mijn vorige foto's werden gemaakt toen ik werd opgenomen op de PAAZ en toen ik een keer een keer
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
moest inleveren en daarmee een halfuur stond te wachten en daarvoor ook een pas nodig bleek te hebben en pislink was. Dit was dus ws nog de beste foto :')
  donderdag 13 april 2017 @ 22:42:06 #171
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_170203507
quote:
1s.gif Op donderdag 13 april 2017 22:38 schreef Luchtbel het volgende:

[..]

Nee je moet dan langs de afsprakenbalie daar zit een zo'n oma met een webcam. Echt troosteloos :')

For the record. Mijn vorige foto's werden gemaakt toen ik werd opgenomen op de PAAZ en toen ik een keer een keer
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
moest inleveren en daarmee een halfuur stond te wachten en daarvoor ook een pas nodig bleek te hebben en pislink was. Dit was dus ws nog de beste foto :')
Oh, fijn is dat, ben je door een mishandeling helemaal in puin binnengebracht, maakt oma ook nog even een foto voor je ziekenhuispas waarop je er erger uitziet dat je ooit had kunnen denken, en die heb je dan ook iedere keer nodig.... lekker confronterend, terwijl je zelf nog amper in de spiegel durft te kijken.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 13 april 2017 @ 22:48:01 #172
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_170203734
Ja zoiets :X Maar over nieuwe maken doen ze dan weer niet moeilijk :')
pi_170203981
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 22:31 schreef Leandra het volgende:
terwijl er nog helemaal geen wettelijke ID-plicht voor kinderen onder de 14 is, en het hebben van een ID-kaart onder de 14 ook niet verplicht is.
In de zorg dus wel, volgens het foldertje wat ik belerend in mijn hand geduwd kreeg. Wij zijn nog nooit naar het buitenland geweest met J, dus hebben nog geen id-bewijs, zonde van het geld.
  donderdag 13 april 2017 @ 23:02:31 #174
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_170204351
Is het ook. En ook voor de mensen die al weinig geld hebben.
  donderdag 13 april 2017 @ 23:02:36 #175
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_170204352
quote:
1s.gif Op donderdag 13 april 2017 22:53 schreef Hupje het volgende:

[..]

In de zorg dus wel, volgens het foldertje wat ik belerend in mijn hand geduwd kreeg. Wij zijn nog nooit naar het buitenland geweest met J, dus hebben nog geen id-bewijs, zonde van het geld.
Idd... wat een gedoe ook weer.
https://www.rijksoverheid(...)tificatieplicht-zorg

Met andere woorden: je bent gewoon verplicht voor je kind een ID-bewijs te hebben, want als het om een of andere reden zorg nodig heeft heb je een ID-bewijs nodig....
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 13 april 2017 @ 23:07:14 #176
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_170204492
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 23:02 schreef Luchtbel het volgende:
Is het ook. En ook voor de mensen die al weinig geld hebben.
Nou idd, het mag voor een kind dan wel maar iets meer dan de helft kosten, maar het is ook maar 5 jaar geldig ipv 10 jaar, en dan ook nog van beide ouders toestemming moeten hebben, waarbij je dus weer vastzit aan een reisdocument, waarvan ik me best voor kan stellen dat je helemaal niet wilt dat er voor je kind beschikking is over een reisdocument, bijvoorbeeld als de andere ouder daar domme dingen mee zou kunnen doen.
Laat ze gewoon een ID-kaart maken die geen reisdocument is, en laat dat tot 18 jaar gratis zijn, behalve bij verlies/diefstal, en maak het voor mensen van 18 jaar en ouder ook gelijk beschikbaar tegen een gereduceerd tarief.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 13 april 2017 @ 23:08:10 #177
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_170204523
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 23:02 schreef Leandra het volgende:

[..]

Idd... wat een gedoe ook weer.
https://www.rijksoverheid(...)tificatieplicht-zorg

Met andere woorden: je bent gewoon verplicht voor je kind een ID-bewijs te hebben, want als het om een of andere reden zorg nodig heeft heb je een ID-bewijs nodig....
Toen mijn dochter een baby was zat het consultatiebureau in het gezondheidscentrum. Dan meldde je je bij dezelfde balie als dat je naar de huisarts ging. Zal me benieuwen of je voor CB ook moet identificeren daar.
  donderdag 13 april 2017 @ 23:09:17 #178
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_170204554
quote:
1s.gif Op donderdag 13 april 2017 23:08 schreef Luchtbel het volgende:

[..]

Toen mijn dochter een baby was zat het consultatiebureau in het gezondheidscentrum. Dan meldde je je bij dezelfde balie als dat je naar de huisarts ging. Zal me benieuwen of je voor CB ook moet identificeren daar.
Volgens mij heb ik Soneal nog niet hoeven identificeren bij het CB.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_170204749
Nou ja, hij is thuis.
Hij kwam niet binnen met een foto van zijn paspoort maar wel met het id van een jonger vriendje die 1.68m is.
Ach ja, het zal dan wel.
  donderdag 13 april 2017 @ 23:18:28 #180
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_170204828
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 23:09 schreef Leandra het volgende:

[..]

Volgens mij heb ik Soneal nog niet hoeven identificeren bij het CB.
Oké. Ik heb niks met het consultatiebureau. Maar sommige mensen wel en het zou toch zonde zijn als zelfs daar dan al kosten aan verbonden zijn. Even meten en wegen.

Iets anders. Mijn dochters kat is eergisteren doodgereden. Ze had hem pas één jaar. Ik vind het zo sneu.
  donderdag 13 april 2017 @ 23:18:33 #181
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_170204830
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 23:15 schreef lily het volgende:
Nou ja, hij is thuis.
Hij kwam niet binnen met een foto van zijn paspoort maar wel met het id van een jonger vriendje die 1.68m is.
Ach ja, het zal dan wel.
:D dat is wel helemaal ernstig, 1.68 :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 13 april 2017 @ 23:19:12 #182
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_170204849
quote:
1s.gif Op donderdag 13 april 2017 23:18 schreef Luchtbel het volgende:

[..]

Oké. Ik heb niks met het consultatiebureau. Maar sommige mensen wel en het zou toch zonde zijn als zelfs daar dan al kosten aan verbonden zijn. Even meten en wegen.

Iets anders. Mijn dochters kat is eergisteren doodgereden. Ze had hem pas één jaar. Ik vind het zo sneu.
Dat is idd sneu ;(
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_170204930
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 23:18 schreef Leandra het volgende:

[..]

:D dat is wel helemaal ernstig, 1.68 :')
Ze kijken dus duidelijk alleen naar een id bewijs.
Wat erop staat boeit ze weinig.

En Luchtbel; doodgereden katten :'( vreselijk
  donderdag 13 april 2017 @ 23:24:18 #184
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_170204990
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 23:22 schreef lily het volgende:

[..]

Ze kijken dus duidelijk alleen naar een id bewijs.
Wat erop staat boeit ze weinig.

En Luchtbel; doodgereden katten :'(
Mijn oudste kwam in een groepje als enige onder de 21 destijds wel gewoon 21+ cafe's binnen, en hoefde zich als enige ook niet te identificeren.... het helpt echt wel als de uitsmijters omhoog moeten kijken om je aan te kunnen kijken :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 13 april 2017 @ 23:27:30 #185
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_170205065
Ja. Ik ben gister naar haar toegegaan want ze was echt verdrietig. Het was ook echt haar kat, vorig jaar zelf uit het nest gekozen.
Ze hebben daar nog een hond en een kat.

Gelukkig kon ze gisteren tijdens het begraven ook wel lachen want het graven van een gat gaat niet zo makkelijk in kleigrond in deze tijd van het jaar. En het moest nog diep ook voordat de hond er naar gaat graven :X
pi_170208170
Ah, zo zielig!
Sterkte Luchtbel!

Wat zijn ze bij jullie dan super streng met id kaarten zeg! Toen m'n peuter twee maandjes geleden via de hap, naar het ziekenhuis werd gestuurd hebben ze alleen gevraagd of ze in zijn medisch dossier mochten kijken. (Bij kleuter ook een maand geleden bij de kinderarts bedenk ik me nu).
Oh en bij peuter vroegen ze tijdens de opname of ze zijn verzekeringspasje mochten zien maar verder geen id kaart.

Mijn kleuter heeft z'n eerste speelafspraakje gemaakt! Dat had ik voorlopig nog niet bij hem verwacht ;)
pi_170208221
De id plicht is aangescherpt via de zorg wet Nederland.
Ik moet er ook om vragen in het ziekenhuis maar het staat mij echt zo tegen om dat bij een baby van een paar weken te doen.
De zorgverzekeraars doen moeilijk zonder is registratie en ze hebben het recht dan de directe declaratie van het ziekenhuis te weigeren en dan krijg je dus de nota thuis

Het staat alleen recht tegenover de is plicht die normaal geldt vanaf 14 jaar dus het is voor mensen heel verwarrend
pi_170208594
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 april 2017 07:43 schreef Goitske het volgende:
De id plicht is aangescherpt via de zorg wet Nederland.
Ik moet er ook om vragen in het ziekenhuis maar het staat mij echt zo tegen om dat bij een baby van een paar weken te doen.
De zorgverzekeraars doen moeilijk zonder is registratie en ze hebben het recht dan de directe declaratie van het ziekenhuis te weigeren en dan krijg je dus de nota thuis

Het staat alleen recht tegenover de is plicht die normaal geldt vanaf 14 jaar dus het is voor mensen heel verwarrend
wettelijk heb je voor een kind van onder de 14 die plots id nodig heeft voor bv zorg en je hebt dit niet al geregeld, dan 2 maanden respijt om het alsnog te regelen.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_170210785
Sterkte voor J, LB!

Kunnen jullie niet op de website van je gemeente via digid toestemming geven voor een ID-kaart voor je kind? Hoeft alleen bij kinderen jonger dan 12, vanaf 12jr hoeven ze alleen zelf hun handtekening te zetten.
pi_170212468
Luchtbel. Wat zielig voor je dochter :'(

Loj, wat snel al. Spannend zeg. Bij jou of bij het vriendje/vriendinnetje?
pi_170212893
Wij zijn in het zwembad op voor A.
  vrijdag 14 april 2017 @ 14:10:34 #192
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_170214343
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2017 13:00 schreef ferrari_rood het volgende:
Wij zijn in het zwembad op voor A.
Succes
  vrijdag 14 april 2017 @ 15:12:11 #193
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_170215491
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 23:27 schreef Luchtbel het volgende:
Ja. Ik ben gister naar haar toegegaan want ze was echt verdrietig. Het was ook echt haar kat, vorig jaar zelf uit het nest gekozen.
Ze hebben daar nog een hond en een kat.

Gelukkig kon ze gisteren tijdens het begraven ook wel lachen want het graven van een gat gaat niet zo makkelijk in kleigrond in deze tijd van het jaar. En het moest nog diep ook voordat de hond er naar gaat graven :X
Och wat zielig :( Een van onze katten, die zelf had besloten dat ze de kat van mijn dochter was, is 2,5 maand geleden doodgereden. Mijn dochter kwam gisteravond nog maar weer eens bij me liggen om even te huilen, want we missen haar nog steeds ontzettend. Vorige week stond er een artikel over rouw bij de dood van huisdieren in de Volkskrant. Nederlanders rouwen gemiddeld rond de 8 maanden om een huisdier, en dat kan moeilijker zijn als het overlijden plotseling was, en het beestje nog jong.
pi_170216927
Zo sneu als hun huisdier overlijd. Sterkte ermee luchtbel en gao

Hier hebben ze het nog regelmatig over onze overleden kat.
  vrijdag 14 april 2017 @ 16:39:13 #195
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_170217207
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2017 16:25 schreef ferrari_rood het volgende:
Zo sneu als hun huisdier overlijd. Sterkte ermee luchtbel en gao

Hier hebben ze het nog regelmatig over onze overleden kat.
En, A-diploma in the pocket?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_170217399
A diploma binnen. Nu een trots maar heel moe meisje. Ze mogen nu pizza's eten met de pizzarette.
  vrijdag 14 april 2017 @ 16:50:00 #197
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_170217414
Gefeliciteerd!
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 14 april 2017 @ 17:02:28 #198
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_170217693
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2017 16:48 schreef ferrari_rood het volgende:
A diploma binnen. Nu een trots maar heel moe meisje. Ze mogen nu pizza's eten met de pizzarette.
Ik had niks anders verwacht :P
Gefeliciteerd!
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 14 april 2017 @ 17:09:35 #199
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_170217843
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2017 16:48 schreef ferrari_rood het volgende:
A diploma binnen. Nu een trots maar heel moe meisje. Ze mogen nu pizza's eten met de pizzarette.
mooi!

Hier is onze dwergpapegaai afgelopen zomer doodgegaan. Tijdens onze zomervakantie uiteraard... Zelfs aan zo'n vogeltje ben je echt gehecht.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_170217873
Ik heb nog nooit gehoord dat iemand zakte tijdens het afzwemmen. Al was er wel een bij waarvan ik dacht ai.....
pi_170217897
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 april 2017 17:09 schreef Sjeen het volgende:

[..]

mooi!

Hier is onze dwergpapegaai afgelopen zomer doodgegaan. Tijdens onze zomervakantie uiteraard... Zelfs aan zo'n vogeltje ben je echt gehecht.
Logisch ergens wel. Hij/zij is er toch elke dag. Je verzorgt zo'n beestje elke dag.
  vrijdag 14 april 2017 @ 17:13:07 #202
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_170217910
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2017 17:11 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik heb nog nooit gehoord dat iemand zakte tijdens het afzwemmen. Al was er wel een bij waarvan ik dacht ai.....
Bij Soneal was er 3 weken geleden wel een die iets over moest doen.
En dat terwijl er ruim 50 kinderen moesten afzwemmen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_170218268
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2017 17:11 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik heb nog nooit gehoord dat iemand zakte tijdens het afzwemmen. Al was er wel een bij waarvan ik dacht ai.....
Bij de meeste zwemscholen wordt aan proefzwemmen gedaan en dat is eigenlijk het echte examen. Het afzwemmen is eigenlijk voor de show, behalve als iemand daar echt echt echt heel slecht zwemt. Dan moet er soms wel iets over gedaan worden ja.
pi_170218387
Ean heeft geen proefzwemmen gehad.
  vrijdag 14 april 2017 @ 17:51:43 #205
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_170218533
Hier ook geen proefzwemmen onder die noemer. Als ze zien in de les dat ze het kunnen mogen ze op.
Ze zwemmen maar met een paar tegelijk af dus alle tijd en ook ruimte voor correctie mocht er een onderdeel wat minder lekker gaan.
Ik heb je lief mijn hele leven
  vrijdag 14 april 2017 @ 18:02:42 #206
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_170218761
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2017 17:11 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik heb nog nooit gehoord dat iemand zakte tijdens het afzwemmen. Al was er wel een bij waarvan ik dacht ai.....
Vorige week was er een die opnieuw door het gat moest. Wat gelukkig lukte.
En de keer ervoor raakte er een meisje volledig in paniek en is helemaal niet meer afgezwommen.
  vrijdag 14 april 2017 @ 18:03:04 #207
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_170218768
Gefeliciteerd trouwens
  vrijdag 14 april 2017 @ 18:04:43 #208
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_170218815
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 april 2017 17:34 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Bij de meeste zwemscholen wordt aan proefzwemmen gedaan en dat is eigenlijk het echte examen. Het afzwemmen is eigenlijk voor de show, behalve als iemand daar echt echt echt heel slecht zwemt. Dan moet er soms wel iets over gedaan worden ja.
Hier ook geen proefzwemmen.
pi_170219024
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 april 2017 18:04 schreef amaranta het volgende:

[..]

Hier ook geen proefzwemmen.
Dan is het afzwemmen wel het echte examen ja :)
pi_170220084
Hihi, ik ben gezakt voor m'n A diploma...
Ik weigerde op m'n rug te zwemmen :D :')

Ja snel he Omen, ik ben ook verbaasd! Met z'n beste vriendje zegt hij zelf :)
  vrijdag 14 april 2017 @ 19:08:02 #211
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_170220284
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2017 19:01 schreef Loj het volgende:
Hihi, ik ben gezakt voor m'n A diploma...
Ik weigerde op m'n rug te zwemmen :D :')

Ja snel he Omen, ik ben ook verbaasd! Met z'n beste vriendje zegt hij zelf :)
Lekker eigenwijs :D
Is het later nog goedgekomen?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_170220288
Waar mijn meiden zwemles hadden daar deden ze ook niet aan proefzwemmen, daar was het afzwemmen ook echt het afzwem moment en konden ze inderdaad zakken (nooit meegemaakt, wel gehoord dat het gebeurd is een keer). Ik heb een paar keer met het afzwemmen meegemaakt dat er ook daadwerkelijk iemand zat die de zwemschool controleerde.

Bij het andere zwembad doen ze volgens mij onder de noemer "proefzwemmen" het examen en als ze dat halen doen ze nog een keer met publiek zwemmen en krijgen ze het diploma.
Mama van 2 lieve meiden :)
  vrijdag 14 april 2017 @ 19:17:52 #213
267301 Baby_Girl
aka Babygirl
pi_170220542
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2017 17:11 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik heb nog nooit gehoord dat iemand zakte tijdens het afzwemmen. Al was er wel een bij waarvan ik dacht ai.....
Hier dan het eerste geval.
Kindlief weigerde het gat tijdens het afzwemmen, en ook in de herhaling. Ze kreeg haar diploma pas nadat ze tijdens de zwemles (weer) liet zien dat ze het echt wel kon. Alsof de zwemjuffen dàt nog niet wisten 🙄
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
pi_170220988
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2017 19:01 schreef Loj het volgende:
Hihi, ik ben gezakt voor m'n A diploma...
Ik weigerde op m'n rug te zwemmen :D :')

Ja snel he Omen, ik ben ook verbaasd! Met z'n beste vriendje zegt hij zelf :)
Tijdens de zwemlessen niet?
  vrijdag 14 april 2017 @ 20:52:46 #215
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_170223202
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 april 2017 19:17 schreef Baby_Girl het volgende:

[..]

Hier dan het eerste geval.
Kindlief weigerde het gat tijdens het afzwemmen, en ook in de herhaling. Ze kreeg haar diploma pas nadat ze tijdens de zwemles (weer) liet zien dat ze het echt wel kon. Alsof de zwemjuffen dàt nog niet wisten 🙄
Dát weten ze ook wel. Maar als ze gecontroleerd worden en zij geven een diploma af terwijl er op dát moment niet aan de eisen is voldaan, hebben ze wel een probleem,
pi_170223351
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 april 2017 19:36 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Tijdens de zwemlessen niet?
Nope, dan deed ik het wel... ik vond het niet leuk, maar kon het wel.. _O-
Na het afzwemmen is er een badmeester mee het zwembad ingegaan. Maar ik weigerde het in de lengte van het bad te doen, ik wou het alleen in de breedte doen :')

Ik moet er nog steeds hard om lachen, goed verhaal toch :D
(En het is later prima goed gekomen)
pi_170223411
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 april 2017 20:57 schreef Loj het volgende:

[..]

Nope, dan deed ik het wel... ik vond het niet leuk, maar kon het wel.. _O-
Na het afzwemmen is er een badmeester mee het zwembad ingegaan. Maar ik weigerde het in de lengte van het bad te doen, ik wou het alleen in de breedte doen :')

Ik moet er nog steeds hard om lachen, goed verhaal toch :D
(En het is later prima goed gekomen)
goed verhaal. En fijn dat het toch nog goed gekomen is.
pi_170224409
Gefeliciteerd ferrari 👍🏻
A is binnen. Lekker hoor.
pi_170224454
En hoe is het nu met je dochter, Luchtbel?
Een dier verliezen is zo naar ;(
  vrijdag 14 april 2017 @ 21:56:09 #220
267301 Baby_Girl
aka Babygirl
pi_170225506
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 april 2017 20:52 schreef amaranta het volgende:

[..]

Dát weten ze ook wel. Maar als ze gecontroleerd worden en zij geven een diploma af terwijl er op dát moment niet aan de eisen is voldaan, hebben ze wel een probleem,
Dat snap ik, en ik snap ook dat de badjuffen hun werk gewoon deden zoals het hoorde. Maar zo'n ontroostbaar kind doet ook wel iets met je 😉
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
  vrijdag 14 april 2017 @ 22:42:43 #221
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_170226952
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2017 15:12 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Och wat zielig :( Een van onze katten, die zelf had besloten dat ze de kat van mijn dochter was, is 2,5 maand geleden doodgereden. Mijn dochter kwam gisteravond nog maar weer eens bij me liggen om even te huilen, want we missen haar nog steeds ontzettend. Vorige week stond er een artikel over rouw bij de dood van huisdieren in de Volkskrant. Nederlanders rouwen gemiddeld rond de 8 maanden om een huisdier, en dat kan moeilijker zijn als het overlijden plotseling was, en het beestje nog jong.
Oh ook al zo sneu. Hadden jullie de dieren zo veel mee verhuisd? Niet dat het er verder toe doet hoor vroeg het.me ineens af. Ik ga kijken of ik dat artikel nog terug kan vinden.
  vrijdag 14 april 2017 @ 22:46:30 #222
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_170227067
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2017 21:29 schreef lily het volgende:
En hoe is het nu met je dochter, Luchtbel?
Een dier verliezen is zo naar ;(
Ik denk wel oké hoor. Ik weet niet. Ik heb dr niet meer gezien of echt gesproken maar als het heel erg was had ik wel wat gehoord. Ze appte vanavond alleen dat ze zelf ging koken en toen het resultaat. Dus goede afleiding denk ik.


Sorry voor jullie als ik soms irritant.post of mijn berichten weer weg haal. Mijn concentratie is soms slecht of ik weet niet precies wat ik wel of niet wil posten. Ik weet dat het vervelend kan zijn. Neem me niet kwalijk.
pi_170227195
Kinderen zijn sowieso altijd heel flexibel.
Onze 17 jaar oude kater is vorige zomer overleden. Mijn grote vriend maar ook die van mijn zoon van nu 12.
Hij was heel verdrietig maar het ging ook snel weer naar de orde van de dag, gelukkig.
  vrijdag 14 april 2017 @ 22:57:45 #224
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_170227394
Ja. Ik denk dat het bij haar ook wel zo gaat hoor. Ik ben er niet bij dus ik weet het niet zo precies.

17 jaar...dat is een hele leeftijd O+
  zaterdag 15 april 2017 @ 08:11:00 #225
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_170231967
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 april 2017 22:42 schreef Luchtbel het volgende:
Oh ook al zo sneu. Hadden jullie de dieren zo veel mee verhuisd? Niet dat het er verder toe doet hoor vroeg het.me ineens af. Ik ga kijken of ik dat artikel nog terug kan vinden.
Onze vorige katten zijn altijd mee verhuisd, maar zijn beiden - op 14- en 17-jarige leeftijd- in Dubai overleden. De nieuwe hebben dus alleen Dubai-Nederland-Dubai gedaan.

In die zin zijn ze wel een enorme steun geweest voor de kinderen. Mijn dochter had het begin dit jaar moeilijk op school, en ze zei "maar dan kon ik tenminste naar huis, waar Tinky bij me zou komen liggen".

Hier is het artikel. Ik had me vergist: het stond in het Parool.
  zaterdag 15 april 2017 @ 09:15:41 #226
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_170232409
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 08:11 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Onze vorige katten zijn altijd mee verhuisd, maar zijn beiden - op 14- en 17-jarige leeftijd- in Dubai overleden. De nieuwe hebben dus alleen Dubai-Nederland-Dubai gedaan.

In die zin zijn ze wel een enorme steun geweest voor de kinderen. Mijn dochter had het begin dit jaar moeilijk op school, en ze zei "maar dan kon ik tenminste naar huis, waar Tinky bij me zou komen liggen".

Hier is het artikel. Ik had me vergist: het stond in het Parool.
Dat zijn flinke reizen geweest voor ze. Ik kan het me voorstellen voor je dochter. Denk dat het voor die van mij ook altijd best troostend is geweest dat er dieren zijn bij mijn vrienden waar ze woont.
Bedankt voor de link.
  maandag 17 april 2017 @ 19:55:27 #227
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_170291561
Even een vraagje; we moeten morgen naar de GGD ivm uitslag oortest bij de schoolarts die niet goed was (niet zo vreemd, 3 dagen later kreeg ze buisjes). Er staat echter ook op het formulier eten en zindelijkheid (ze draagt in de nacht nog een luier, ene keer is het droog, andere keer niet).
Iemand die mij kan vertellen wat ik van zo'n GGD kan verwachten? Is het net zoiets als een consultatiebureau? Bij het verplaatsen van de afspraak kreeg ik al een beetje een kriebelig gevoel, dus vroeg mij af of er hier ervaringen zijn.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  maandag 17 april 2017 @ 20:20:01 #228
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_170292204
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 19:55 schreef Susie het volgende:
Even een vraagje; we moeten morgen naar de GGD ivm uitslag oortest bij de schoolarts die niet goed was (niet zo vreemd, 3 dagen later kreeg ze buisjes). Er staat echter ook op het formulier eten en zindelijkheid (ze draagt in de nacht nog een luier, ene keer is het droog, andere keer niet).
Iemand die mij kan vertellen wat ik van zo'n GGD kan verwachten? Is het net zoiets als een consultatiebureau? Bij het verplaatsen van de afspraak kreeg ik al een beetje een kriebelig gevoel, dus vroeg mij af of er hier ervaringen zijn.
Bij mijn oudste kan ik me niet meer herinneren. Bij mijn jongste had ik vooraf natuurlijk in het formulier al wat zorgen gedeeld. Op dat moment was er nog absoluut geen diagnose, maar wel zorgelijk gedrag. Toen ik me meldde bij de GGD werd me heel netjes en discreet gemeld dat ze op basis van het formulier voor ons een wat langere afspraak hadden ingepland en een extra gesprek met de kinderarts. Dat heb ik als fijn ervaren toendertijd. Meer als meedenken dan als controle of zo.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 17 april 2017 @ 20:33:50 #229
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_170292614
In jouw situatie kan ik mij dat wel voorstellen inderdaad. Ik heb verder geen zorgen over Anouk eigenlijk (behalve dat enorme eigenwijze ik doe toch wat ik zelf wil gedrag ;) en dat zijn niet eens zorgen).
Ik ben benieuwd in ieder geval, geen idee wat ik moet verwachten.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_170292682
Vanmorgen heeft onze kleuter even laten zien hoe groot hij al is +4 1/2 jaar oud)

Ik hoorde opeens het traphekje maar dacht oh Jan gaat even naar de wc en komt tegen het hekje naar zolder aan zal wel niet goed gezeten hebben

Tot ik opeens de nagels van de hond op de houten vloer hoorde en een keukenkastje dicht hoorde vallen. Wist niet hoe snel ik beneden moest zijn, kijk met mijn slaperige hoofd en zonder bril even snel in Teun zijn kamer en denk nog shit die ligt er ook niet meer in.

Kom ik beneden staat Jan in de keuken en Teun zit op de bank met de afstandsbediening en had de stekker van de tv er al in gedaan maar niet doorgedrukt dus kreeg hem niet aan.

Conclusie
Jan heeft Teun over het hekje dat tussen de deurpost staat geen getilt (Jan weegt bijna 21 kg en Teun 3 jaar en 15 kg), het traphekje op de overloop open gemaakt en ik heb het traphekje beneden dicht horen vallen toen een van de 2 de bench opende voor de hond.

En dit alles dus bijna geruisloos! :o vooral dat hij zonder geluid Teun er over getilt heeft! En het traphekje boven geluidsloos open heeft gemaakt....
Hij was van plan om brood te smeren voor hun 2, had de bekers en het drinken al gepakt
Teun heeft een verwijderbaar hekje tussen de deur staan ivm snachts op de kamer blijven als hij wakker wordt
  maandag 17 april 2017 @ 20:44:34 #231
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_170293048
De hekjes kunnen weg dus. :D

Als wij willen blijven liggen leg ik wat spul neer voor het pakken. Zoals een plak ontbijtkoek ofzo.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 17 april 2017 @ 20:45:01 #232
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_170293066
Jij bewijst mij weer even waarom ik het dossier heb laten sluiten en de schoolarts oversla Susie.
Ik zit totaal niet te wachten op paniekerig gedoe om iets onbenulligs als een luier 's nachts of een laag gewicht o.i.d.
Of dat ie voor zijn ogen nog weer extra zou moeten terwijl we al bij de oogarts lopen.

Jammer dat ze meer op het formulier zetten dan besproken is waarom ze nog een keertje extra moet.
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 17 april 2017 @ 20:45:40 #233
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_170293099
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2017 20:35 schreef Goitske het volgende:
Vanmorgen heeft onze kleuter even laten zien hoe groot hij al is +4 1/2 jaar oud)

Ik hoorde opeens het traphekje maar dacht oh Jan gaat even naar de wc en komt tegen het hekje naar zolder aan zal wel niet goed gezeten hebben

Tot ik opeens de nagels van de hond op de houten vloer hoorde en een keukenkastje dicht hoorde vallen. Wist niet hoe snel ik beneden moest zijn, kijk met mijn slaperige hoofd en zonder bril even snel in Teun zijn kamer en denk nog shit die ligt er ook niet meer in.

Kom ik beneden staat Jan in de keuken en Teun zit op de bank met de afstandsbediening en had de stekker van de tv er al in gedaan maar niet doorgedrukt dus kreeg hem niet aan.

Conclusie
Jan heeft Teun over het hekje dat tussen de deurpost staat geen getilt (Jan weegt bijna 21 kg en Teun 3 jaar en 15 kg), het traphekje op de overloop open gemaakt en ik heb het traphekje beneden dicht horen vallen toen een van de 2 de bench opende voor de hond.

En dit alles dus bijna geruisloos! :o vooral dat hij zonder geluid Teun er over getilt heeft! En het traphekje boven geluidsloos open heeft gemaakt....
Hij was van plan om brood te smeren voor hun 2, had de bekers en het drinken al gepakt
Teun heeft een verwijderbaar hekje tussen de deur staan ivm snachts op de kamer blijven als hij wakker wordt
Het is nu gevaarlijker met hekjes dan zonder hekjes zou ik zeggen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_170293337
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 20:45 schreef livelink het volgende:

[..]

Het is nu gevaarlijker met hekjes dan zonder hekjes zou ik zeggen.
ja die tussen de deur is nu weg, bij de trap maakt hij open klimmen ze niet over heen
  maandag 17 april 2017 @ 20:52:32 #235
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_170293401
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2017 20:50 schreef Goitske het volgende:

[..]

ja die tussen de deur is nu weg, bij de trap maakt hij open klimmen ze niet over heen
En als je het een beetje vertrouwt betekent het ook dat jullie binnen afzienbare tijd wat langer in bed kunnen blijven liggen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_170293631
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 20:44 schreef Ticootje het volgende:
De hekjes kunnen weg dus. :D

Als wij willen blijven liggen leg ik wat spul neer voor het pakken. Zoals een plak ontbijtkoek ofzo.
die van ons blijven vaak langer in bed dan wij...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_170293776
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 20:52 schreef livelink het volgende:

[..]

En als je het een beetje vertrouwt betekent het ook dat jullie binnen afzienbare tijd wat langer in bed kunnen blijven liggen.
nou dat is dus een beetje het probleem... Dat durf ik nog niet aan, de zitten elkaar echt behoorlijk dwars de laatste tijd + onze hond jat graag het eten dus dan moet ik wel met ze afspreken dat die in de bench blijft en idd wat klaar leggen (en de chocopasta, pindakaas en speculoos buiten bereik zetten ;) )

Denk dat het met een half jaar wel te proberen is dan is Jan 5 en Teun 3 1/2
  maandag 17 april 2017 @ 21:03:58 #238
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_170293828
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2017 20:58 schreef Vicky het volgende:

[..]

die van ons blijven vaak langer in bed dan wij...
Leyla is elke dag 5 uur / 5:15 wakker. Echt elke dag.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 17 april 2017 @ 21:04:59 #239
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_170293860
Ik ben blij dat de kinderen gewoon zelf weten hoe de tv aan moet.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_170294067
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2017 21:03 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Leyla is elke dag 5 uur / 5:15 wakker. Echt elke dag.
oei wat vroeg.

Geen idee hoe laat ze hier wakker zijn. Ze hebben allebei een tv..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 17 april 2017 @ 21:11:12 #241
147316 crew  DJMO
#trut
pi_170294111
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 21:04 schreef Ticootje het volgende:
Ik ben blij dat de kinderen gewoon zelf weten hoe de tv aan moet.
Het is dat ze m'n pincode van m'n laptop niet hebben, anders zouden ze hier gerust zelf netflix opzetten en casten naar de tv. :')
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  maandag 17 april 2017 @ 21:11:57 #242
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_170294137
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2017 20:45 schreef laziness het volgende:
Jij bewijst mij weer even waarom ik het dossier heb laten sluiten en de schoolarts oversla Susie.
Ik zit totaal niet te wachten op paniekerig gedoe om iets onbenulligs als een luier 's nachts of een laag gewicht o.i.d.
Of dat ie voor zijn ogen nog weer extra zou moeten terwijl we al bij de oogarts lopen.

Jammer dat ze meer op het formulier zetten dan besproken is waarom ze nog een keertje extra moet.
Dank je. Ik zie het voor nu maar als een extra controle voor haar oren en hoor even aan wat ze verder te melden hebben. Als ik er klaar mee ben, dan kan ik dat blijkbaar ook gewoon aangeven?

Anouk gaat ook zelf naar beneden (5,5 nu). Zet haar laptopje aan en gaat Netflix zitten kijken. Alhoewel de laatste 3 dagen ze het nodig vond om eerst hard mama te roepen om vervolgens uit bed te gaan |:(
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  maandag 17 april 2017 @ 21:12:15 #243
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_170294152
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2017 21:10 schreef Vicky het volgende:

[..]

oei wat vroeg.

Geen idee hoe laat ze hier wakker zijn. Ze hebben allebei een tv..
Van de week stond ze zich om 4 uur aan te kleden.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 17 april 2017 @ 21:12:31 #244
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_170294158
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 21:11 schreef DJMO het volgende:

[..]

Het is dat ze m'n pincode van m'n laptop niet hebben, anders zouden ze hier gerust zelf netflix opzetten en casten naar de tv. :')
Pin van de ipad hebben ze ook.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 17 april 2017 @ 21:12:59 #245
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_170294177
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2017 21:03 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Leyla is elke dag 5 uur / 5:15 wakker. Echt elke dag.
Ugh, dat is erg vroeg :o
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  maandag 17 april 2017 @ 21:13:23 #246
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_170294189
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2017 21:10 schreef Vicky het volgende:

[..]

oei wat vroeg.

Geen idee hoe laat ze hier wakker zijn. Ze hebben allebei een tv..
Die van mij wilden heel graag een tv op hun kamer, maar om een of andere reden heb ik dat altijd tegengehouden. Ergens een stom principe dat ineens in mij bleek te zijn. En nu vragen ze er nooit meer om. Die strijd heb ik per ongeluk gewonnen. Scheelt ook dat ze steeds minder tv kijken nu ze ouder zijn.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 17 april 2017 @ 21:13:42 #247
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_170294202
Ah, ik zie het al, wij zijn hopeloos ouderwets zonder Netflix.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 17 april 2017 @ 21:13:48 #248
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_170294206
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2017 21:12 schreef Susie het volgende:

[..]

Ugh, dat is erg vroeg :o
Ja. Maar het is echt al jaren.

Ik draai me gewoon nog een keer om rond die tijd.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 17 april 2017 @ 21:14:49 #249
147316 crew  DJMO
#trut
pi_170294255
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2017 21:12 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Pin van de ipad hebben ze ook.
als ze perse iets op willen zetten kunnen ze ook de mediaplayer aanzetten. geen problemen mee, maar van m'n laptop blijven ze af. ;) en zolang ik niet in de buurt ben, ook van de tablet, anders is het binnen twee minuten oorlog om wie er op mag.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  maandag 17 april 2017 @ 21:14:53 #250
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_170294258
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 21:13 schreef Leandra het volgende:
Ah, ik zie het al, wij zijn hopeloos ouderwets zonder Netflix.
Nee hoor. Hier zetten ze nickelodeon op. Ze doen het er maar mee. Ik snap dat ze nu echt iets missen in hun jeugdjaren, maar niks wat een paar jaar therapie niet kan fixen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 17 april 2017 @ 21:15:40 #251
147316 crew  DJMO
#trut
pi_170294281
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 21:13 schreef Leandra het volgende:
Ah, ik zie het al, wij zijn hopeloos ouderwets zonder Netflix.
troost je, ik heb het ook pas sinds een kleine week :P voornamelijk lid geworden om straks in de zomer de nieuwste afleveringen van star trek te kunnen kijken :P
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  maandag 17 april 2017 @ 21:15:55 #252
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_170294297
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2017 21:13 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ja. Maar het is echt al jaren.

Ik draai me gewoon nog een keer om rond die tijd.
Dacht dat die van mij met 6 uur vroeg was...alhoewel ze nu weer wat langer blijft liggen, maar moet zeggen dat ze er ook later inligt (wat overigens niet altijd uit maakt). Zomertijd is wel meer haar ding lijkt wel, terwijl het vroeger licht wordt?
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  maandag 17 april 2017 @ 21:15:58 #253
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_170294299
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 21:13 schreef Leandra het volgende:
Ah, ik zie het al, wij zijn hopeloos ouderwets zonder Netflix.
Wij hebben het sinds begin dit jaar. Die strijd hebben we dus wel verloren.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 17 april 2017 @ 21:16:03 #254
147316 crew  DJMO
#trut
pi_170294304
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2017 21:14 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Nee hoor. Hier zetten ze nickelodeon op. Ze doen het er maar mee. Ik snap dat ze nu echt iets missen in hun jeugdjaren, maar niks wat een paar jaar therapie niet kan fixen.
_O-
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  maandag 17 april 2017 @ 21:16:15 #255
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_170294315
Wij kijken eigenlijk nooit tv, de tablet mogen ze niet zomaar onbeperkt. Jen heeft een eigen laptop, maar daar zit beperking op qua internet.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_170294356
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2017 21:12 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Van de week stond ze zich om 4 uur aan te kleden.
poeh

A was 1x om 1.00 klaar met ontbijten en aankleden.. mijn schuld. Ze had een nieuwe wekker. Die zou ik instellen maar had ineens hoge nood. Was het ding om 0.00 afgegaan 😂😂😲😲
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 17 april 2017 @ 21:17:26 #257
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_170294367
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2017 21:15 schreef Susie het volgende:

[..]

Dacht dat die van mij met 6 uur vroeg was...alhoewel ze nu weer wat langer blijft liggen, maar moet zeggen dat ze er ook later inligt (wat overigens niet altijd uit maakt). Zomertijd is wel meer haar ding lijkt wel, terwijl het vroeger licht wordt?
6 is onze opsta tijd. In het weekend ben ik er meestal rond 7 / half 8 uit.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 17 april 2017 @ 21:17:53 #258
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_170294391
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2017 21:17 schreef Vicky het volgende:

[..]

poeh

A was 1x om 1.00 klaar met ontbijten en aankleden.. mijn schuld. Ze had een nieuwe wekker. Die zou ik instellen maar had ineens hoge nood. Was het ding om 0.00 afgegaan 😂😂😲😲
Whahahahaha!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 17 april 2017 @ 21:17:54 #259
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_170294392
Anouk kijkt Netflix, speelt er Squla op en candy crush :') Dat laatste is gelukkig weer op de achtergrond...
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_170294420
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 21:13 schreef livelink het volgende:

[..]

Die van mij wilden heel graag een tv op hun kamer, maar om een of andere reden heb ik dat altijd tegengehouden. Ergens een stom principe dat ineens in mij bleek te zijn. En nu vragen ze er nooit meer om. Die strijd heb ik per ongeluk gewonnen. Scheelt ook dat ze steeds minder tv kijken nu ze ouder zijn.
ze kijken hier graag naar die verschrikkelijke nagesynchroniseerde vage series. Die mogen ze niet in de woonkamer kijken van mij.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 17 april 2017 @ 21:18:42 #261
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_170294429
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2017 21:14 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Nee hoor. Hier zetten ze nickelodeon op. Ze doen het er maar mee. Ik snap dat ze nu echt iets missen in hun jeugdjaren, maar niks wat een paar jaar therapie niet kan fixen.
Wij zetten zelf de TV nog op kanaal 311 voor we naar bed gaan :')
Maar hij weet prima hoe het werkt, ook YouTube op TV weet hij prima te vinden, hoewel dat van mij alleen maar mag als N erbij is: ik heb geen zin het te monitoren en ik vind niet dat hij alles maar mag kijken. Jurassic Park is niet voor niets een film voor 12 jaar en ouder, en hij kijkt nou eenmaal het liefst dino-filmpjes.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 17 april 2017 @ 21:18:57 #262
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_170294438
Hier krijgen we mailtjes van school of ouders de tafels willen oefenen. Wij geven alleen de tafel door aan jen en dan oefent ze op internet. De tienen rollen binnen. :D
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 17 april 2017 @ 21:19:53 #263
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_170294471
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2017 21:18 schreef Vicky het volgende:

[..]

ze kijken hier graag naar die verschrikkelijke nagesynchroniseerde vage series. Die mogen ze niet in de woonkamer kijken van mij.
Oh ja die.

Die zijn echt vreselijk. Met dat superhelden gezin en de onverwoestbare jongen.

Man man man.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_170294494
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2017 21:19 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Oh ja die.

Die zijn echt vreselijk. Met dat superhelden gezin en de onverwoestbare jongen.

Man man man.
die ja

Chica vampiro enzo.. verschrikkelijk!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 17 april 2017 @ 21:20:42 #265
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_170294511
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2017 21:17 schreef Vicky het volgende:

[..]

poeh

A was 1x om 1.00 klaar met ontbijten en aankleden.. mijn schuld. Ze had een nieuwe wekker. Die zou ik instellen maar had ineens hoge nood. Was het ding om 0.00 afgegaan 😂😂😲😲
:D _O-
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 17 april 2017 @ 21:20:46 #266
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_170294515
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2017 21:18 schreef Leandra het volgende:

[..]

Wij zetten zelf de TV nog op kanaal 311 voor we naar bed gaan :')
Maar hij weet prima hoe het werkt, ook YouTube op TV weet hij prima te vinden, hoewel dat van mij alleen maar mag als N erbij is: ik heb geen zin het te monitoren en ik vind niet dat hij alles maar mag kijken. Jurassic Park is niet voor niets een film voor 12 jaar en ouder, en hij kijkt nou eenmaal het liefst dino-filmpjes.
Voor Anouk heb ik een eigen account op YouTube aangemaakt, en die (onlangs pas) aangepast naar niet ouder dan nog wat (pegi heet dat ofzo, ben er niet in thuis). Komt ze, als het goed is, niet op vage filmjes terecht.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  maandag 17 april 2017 @ 21:21:50 #267
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_170294563
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2017 21:18 schreef Leandra het volgende:

[..]

Wij zetten zelf de TV nog op kanaal 311 voor we naar bed gaan :')
Maar hij weet prima hoe het werkt, ook YouTube op TV weet hij prima te vinden, hoewel dat van mij alleen maar mag als N erbij is: ik heb geen zin het te monitoren en ik vind niet dat hij alles maar mag kijken. Jurassic Park is niet voor niets een film voor 12 jaar en ouder, en hij kijkt nou eenmaal het liefst dino-filmpjes.
Ik ben daar te slecht in. Bram surft zelf over youtube.

Ik luister wel mee, maar ik heb geen idee wat ie allemaal kijkt. Hij antwoordt me wel in het engels af en toe. Leyla ook btw.

Wij noemen dit de youtube generatie. Jen heeft dat niet. Ik merk het verschil tussen de oudste en de jongste.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_170294575
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2017 21:20 schreef Leandra het volgende:

[..]

:D _O-
ze was echt pissen

Wij hebben er zo om gelachen.

Ik vond dat er zoveel gestommel was om 1.00 en ik snapte niet waarom..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_170294621
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2017 21:21 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik ben daar te slecht in. Bram surft zelf over youtube.

Ik luister wel mee, maar ik heb geen idee wat ie allemaal kijkt. Hij antwoordt me wel in het engels af en toe. Leyla ook btw.

Wij noemen dit de youtube generatie. Jen heeft dat niet. Ik merk het verschil tussen de oudste en de jongste.
A kijkt graag naar filmpjes van Enzo Knol 8)7
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 17 april 2017 @ 21:23:11 #270
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_170294629
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2017 21:20 schreef Susie het volgende:

[..]

Voor Anouk heb ik een eigen account op YouTube aangemaakt, en die (onlangs pas) aangepast naar niet ouder dan nog wat (pegi heet dat ofzo, ben er niet in thuis). Komt ze, als het goed is, niet op vage filmjes terecht.
Ik snap sowieso bepaalde dingen niet, voor de trailer van cars 3 werd gisteren een bierreclame uitgezonden.
Edit: op YouTube dus.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 17 april 2017 @ 21:23:13 #271
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_170294630
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2017 21:20 schreef Vicky het volgende:

[..]

die ja

Chica vampiro enzo.. verschrikkelijk!
Oh ja die miste in het rijtje.

Er zit ook echt geen verhaal in.

Vanmorgen zaten ze overigens gewoon bijna in de tv omdat duitsland de disneyfilm van tarzan draaide. Ik snap niet waarom er bijna geen tekenfilms meer zijn.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 17 april 2017 @ 21:23:52 #272
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_170294658
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2017 21:11 schreef Susie het volgende:

[..]

Dank je. Ik zie het voor nu maar als een extra controle voor haar oren en hoor even aan wat ze verder te melden hebben. Als ik er klaar mee ben, dan kan ik dat blijkbaar ook gewoon aangeven?

Anouk gaat ook zelf naar beneden (5,5 nu). Zet haar laptopje aan en gaat Netflix zitten kijken. Alhoewel de laatste 3 dagen ze het nodig vond om eerst hard mama te roepen om vervolgens uit bed te gaan |:(
Je bent helemaal niks verplicht dus ja ik zou dat zeker aangeven.
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 17 april 2017 @ 21:24:03 #273
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_170294666
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2017 21:23 schreef Vicky het volgende:

[..]

A kijkt graag naar filmpjes van Enzo Knol 8)7
Hier zetten ze ook vaak 24 kitchen op. :')
Lekker eten kijken.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_170294682
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2017 21:23 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Oh ja die miste in het rijtje.

Er zit ook echt geen verhaal in.

Vanmorgen zaten ze overigens gewoon bijna in de tv omdat duitsland de disneyfilm van tarzan draaide. Ik snap niet waarom er bijna geen tekenfilms meer zijn.
ik ook niet..
Zoals wij vroeger Skychannel hadden
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_170294701
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2017 21:24 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Hier zetten ze ook vaak 24 kitchen op. :')
Lekker eten kijken.
oeh lekker!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 17 april 2017 @ 21:25:33 #276
147316 crew  DJMO
#trut
pi_170294729
Ik mag, als het aan Jan ligt, de hele dag naar voetbalwedstrijden luisteren, of, als ik voetbal zat ben, darts wedstrijden -O-
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  maandag 17 april 2017 @ 21:25:41 #277
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_170294733
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2017 21:24 schreef Vicky het volgende:

[..]

ik ook niet..
Zoals wij vroeger Skychannel hadden
Cartoon network.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 17 april 2017 @ 21:26:01 #278
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_170294747
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 21:25 schreef DJMO het volgende:
Ik mag, als het aan Jan ligt, de hele dag naar voetbalwedstrijden luisteren, of, als ik voetbal zat ben, darts wedstrijden -O-
Jezus.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_170294778
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2017 21:25 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Cartoon network.
die ook
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 17 april 2017 @ 21:27:37 #280
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_170294812
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2017 21:26 schreef Vicky het volgende:

[..]

die ook
Met garfield en snoopy. En ed edd en eddy. En catdog. En dexter.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_170294851
Hier ook zo'n eentje die de tv 's avonds op Nick Jr zet :D 2 knopjes aan en hij kan kijken.

Tablet zit op kinderslot, hij kijkt graag vage YouTube filmpjes, maar dan wel alleen wat kindproof is. Overigens taalt hij er nauwelijks naar, af en toe (lees; 1x per week?) geef ik hem dat ding om even bij te komen, of te ''tsjilluhh'' :')
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 17 april 2017 @ 21:30:00 #282
147316 crew  DJMO
#trut
pi_170294911
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2017 21:26 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Jezus.
komt er op neer dat hij uit school een half uurtje voetbal kijkt, en na eten/douchen nog een uurtje muziek of darts. Ik vind het heel fijn dat ze een sportliefhebbende vader hebben, maar van mij mag het allemaal wel wat minder :')
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  maandag 17 april 2017 @ 21:30:03 #283
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_170294915
Mijn zoon kijkt graag shimmer & shine :D
En hij houdt nogal van Masterchef Australia tot ons geluk.
Oh en hij is verliefd op Stephanie van Full House dus de oude en de nieuwe serie wordt nogal grijs gedraaid via Netflix :')
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 17 april 2017 @ 21:31:16 #284
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_170294966
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 21:28 schreef Poes. het volgende:
Hier ook zo'n eentje die de tv 's avonds op Nick Jr zet :D 2 knopjes aan en hij kan kijken.

Tablet zit op kinderslot, hij kijkt graag vage YouTube filmpjes, maar dan wel alleen wat kindproof is. Overigens taalt hij er nauwelijks naar, af en toe (lees; 1x per week?) geef ik hem dat ding om even bij te komen, of te ''tsjilluhh'' :')
Vage filmpjes check. Waar elsa en spiderman avonturen beleven?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 17 april 2017 @ 21:32:18 #285
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_170295010
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 21:30 schreef DJMO het volgende:

[..]

komt er op neer dat hij uit school een half uurtje voetbal kijkt, en na eten/douchen nog een uurtje muziek of darts. Ik vind het heel fijn dat ze een sportliefhebbende vader hebben, maar van mij mag het allemaal wel wat minder :')
Ik vind sport kijken echt vreselijk.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_170295038
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2017 21:31 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Vage filmpjes check. Waar elsa en spiderman avonturen beleven?
kadootjes open maak filmpjes of verrasingseieren met die verschrikkelijk zeikende stem erbij
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 17 april 2017 @ 21:33:28 #287
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_170295068
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2017 21:32 schreef Vicky het volgende:

[..]

kadootjes open maak filmpjes of verrasingseieren met die verschrikkelijk zeikende stem erbij
Ja precies. We hebben het over dezelfde filmpjes.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 17 april 2017 @ 21:33:49 #288
147316 crew  DJMO
#trut
pi_170295086
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2017 21:32 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik vind sport kijken echt vreselijk.
Mag hij dan ook alleen op z'n kamer. (heeft een eigen pc staan). Beneden moet ik die herrie absoluut niet hebben.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_170295111
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2017 21:31 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Vage filmpjes check. Waar elsa en spiderman avonturen beleven?
Oh die heb ik hier ook wel eens voorbij zien komen ja! Heel bijzonder wel :D Spider-Man met een bierbuik. Ik moet echt een slot installeren... iemand een tip? Is dat een app of zo?
pi_170295234
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2017 21:33 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ja precies. We hebben het over dezelfde filmpjes.
er moet dan een koptelefoon op of ze mogen in hun eigen kamer gaan kijken 😂
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_170295238
Ryan toys ellende
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_170295278
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2017 21:31 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Vage filmpjes check. Waar elsa en spiderman avonturen beleven?
Zoiets ja, en van die vage Amerikaanse unboxing filmpjes :')

Ik zet altijd keurig Paw Patrol op, maar hij klikt elke 2 minuten verder naar wat anders.
  maandag 17 april 2017 @ 21:49:51 #293
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_170295789
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 21:37 schreef Poes. het volgende:

[..]

Zoiets ja, en van die vage Amerikaanse unboxing filmpjes :')

Ik zet altijd keurig Paw Patrol op, maar hij klikt elke 2 minuten verder naar wat anders.
Oh God, die unboxingfilmpjes vindt Soneal ook helemaal geweldig.
En zelfgemaakte Hotwheelsfilmpjes, en zelfgemaakte dinofilmpjes, wat hij dan zelf ook weer probeert te maken maar mijn man upload die dan weer niet :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 17 april 2017 @ 21:51:58 #294
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_170295856
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2017 21:24 schreef Vicky het volgende:

[..]

ik ook niet..
Zoals wij vroeger Skychannel hadden
Met inspector gadget en de care bears :@
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_170295884
Oeh gadget O+
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_170295934
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2017 21:49 schreef Leandra het volgende:

[..]

Oh God, die unboxingfilmpjes vindt Soneal ook helemaal geweldig.
En zelfgemaakte Hotwheelsfilmpjes, en zelfgemaakte dinofilmpjes, wat hij dan zelf ook weer probeert te maken maar mijn man upload die dan weer niet :')
Yay, kleuters! *O*

Ik laat hem lekker, zolang ik het maar niet hoef aan te horen :P

En verder heb ik gelukkig een kind wat SPEELT _O_
  maandag 17 april 2017 @ 21:54:12 #297
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_170295964
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 21:53 schreef Poes. het volgende:

[..]

Yay, kleuters! *O*

Ik laat hem lekker, zolang ik het maar niet hoef aan te horen :P

En verder heb ik gelukkig een kind wat SPEELT _O_
:D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 17 april 2017 @ 21:54:55 #298
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_170296001
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 21:53 schreef Poes. het volgende:

[..]

Yay, kleuters! *O*

Ik laat hem lekker, zolang ik het maar niet hoef aan te horen :P

En verder heb ik gelukkig een kind wat SPEELT _O_
Ja ik ook. Ik was m vandaag weer eens kwijt.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 17 april 2017 @ 21:56:01 #299
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_170296061
Inderdaad, zolang ze ook lekker naar buiten gaat en vriendjes en vriendinnetjes over de vloer heeft, mag ze van mij lekker Netflix kijken. ^O^
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_170296076
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2017 21:51 schreef Susie het volgende:

[..]

Met inspector gadget en de care bears :@
en de popples 😍
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Licht Ontvlambaar maandag 17 april 2017 @ 22:07:07 #301
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_170296474
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2017 21:30 schreef laziness het volgende:
Mijn zoon kijkt graag shimmer & shine :D
En hij houdt nogal van Masterchef Australia tot ons geluk.
Oh en hij is verliefd op Stephanie van Full House dus de oude en de nieuwe serie wordt nogal grijs gedraaid via Netflix :')
Full House is hier ook een hit :Y
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')