Bij zulke overnames zijn de snel kassie wijlen.quote:Op maandag 10 april 2017 10:01 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Hoezo? Ik lees in dit nieuwsbericht niets zorgwekkends en 2015 was het beste boekjaar ooit voor Hans. (2016 nog niet bekend).
Dus bij een overname waarin specifiek staat dat men gaat voor verdere internationale groei van het merk is jouw conclusie dat ze het in Nederland op gaan doeken?quote:Op maandag 10 april 2017 14:22 schreef AlwaysConnected het volgende:
[..]
Bij zulke overnames zijn de snel kassie wijlen.
Onzin. Hans Anders is inmiddels al twee keer verkocht door private equity-partijen en ze bestaan nog steeds.quote:Op maandag 10 april 2017 14:22 schreef AlwaysConnected het volgende:
[..]
Bij zulke overnames zijn de snel kassie wijlen.
Wil jij samen paasvla met mij etenquote:Op maandag 10 april 2017 10:59 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat gebeurt al heel lang en is zo achterlijk. Dat je een kaartje op een broek ziet met "Nu van 39,95 voor 15 euro!" en die broek is nooit duurder geweest dan 15 euro.
Zelfde overigens met feestdagenaanbiedingen. Dat de Paasvla nu maar liefst een euro is afgeprijsd. Maar de supermarkt heeft die vla nog nooit duurder dan de reclameprijs aangeboden
Waarom is het logo en de mascotte dan hetzelfde?quote:Op maandag 10 april 2017 06:08 schreef Jan_Lul het volgende:
[..]
ToysXL is geen Toys-R-Us. Het is Intertoys (Blokker heeft al jaaaaren daar de vinger in de pap en vorig jaar besloten om ze om te gaan bouwen en hernoemen).
quote:Op maandag 10 april 2017 17:51 schreef W00fer het volgende:
[..]
Wil jij samen paasvla met mij eten
[..]
Waarom is het logo en de mascotte dan hetzelfde?
Waarom zouden ze NOG een speelgoedformule startten naast Intertoys / Bart Smit / E-Plaza en alles wat ze nog meer hebben/hadden ?quote:Op maandag 10 april 2017 17:58 schreef rubbereend het volgende:
voor de volledigheid:
OVER TOYS XL
Toys XL is een formule van grootschalige speelgoed- en multimediawinkels en maakt sinds april 2016 deel uit van Blokker Holding B.V.
Op dit moment heeft Toys XL 15 megastores verspreid over Nederland. Toys XL is onderscheidend door de grootte van haar winkels en collectie. Alle filialen hebben gemiddeld een oppervlakte van 2.000 m² en de formule heeft meer dan 12.000 artikelen in het assortiment. De winkel is ingedeeld in verschillende sfeerwerelden waardoor de grootste collectie in speelgoed, buitenspeelgoed en multimedia van Nederland op overzichtelijke wijze wordt aangeboden.
Overzichtelijkheid en alles bij elkaar.quote:Op dinsdag 11 april 2017 00:59 schreef W00fer het volgende:
[..]
Waarom zouden ze NOG een speelgoedformule startten naast Intertoys / Bart Smit / E-Plaza en alles wat ze nog meer hebben/hadden ?
waarom Xenos opdoeken?quote:Op dinsdag 11 april 2017 07:10 schreef KingRadler het volgende:
Nu moet Blokker Holding doorpakken en Xenos en Marskramer opdoeken.
lijkt me dat Big Bazaar eerder overbodig is in de portfolio.quote:
Idd, is een beetje het gehandicapte neefje van de Action.quote:Op dinsdag 11 april 2017 08:23 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
lijkt me dat Big Bazaar eerder overbodig is in de portfolio.
Xenos draait volgens mij nog wel aardig en is ook aardig onderscheidend, die zou ik echt niet weg doen.quote:Op dinsdag 11 april 2017 07:10 schreef KingRadler het volgende:
Nu moet Blokker Holding doorpakken en Xenos en Marskramer opdoeken.
Ooit 1 keer bij een Tkmaxx naar binnen gelopen in Rotterdam, omdat ik er wel eens over gelezen had op o.a. dit forum.quote:Op maandag 10 april 2017 06:47 schreef Cynix ® het volgende:
De TK Maxx in Eindhoven ziet er sowieso al uit als een Mega-Wibra. Daar moet je als merk niet willen hangen.
overzichtelijk zijn die winkels niet (mijn ervaring)quote:Op maandag 10 april 2017 17:58 schreef rubbereend het volgende:
voor de volledigheid:
OVER TOYS XL
Toys XL is een formule van grootschalige speelgoed- en multimediawinkels en maakt sinds april 2016 deel uit van Blokker Holding B.V.
Op dit moment heeft Toys XL 15 megastores verspreid over Nederland. Toys XL is onderscheidend door de grootte van haar winkels en collectie. Alle filialen hebben gemiddeld een oppervlakte van 2.000 m² en de formule heeft meer dan 12.000 artikelen in het assortiment. De winkel is ingedeeld in verschillende sfeerwerelden waardoor de grootste collectie in speelgoed, buitenspeelgoed en multimedia van Nederland op overzichtelijke wijze wordt aangeboden.
Volgens mij heeft Xenos al 20 jaar exact hetzelfde assortiment Wel handig als een deel van je servies oid kapot valt, dan stap je zo 10 jaar later binnen om het onderdeel te vervangen.quote:
Daar kon je wel eens gelijk in hebben. Buiten december is het er ook niet meer zo druk als vroeger.quote:Op dinsdag 11 april 2017 18:56 schreef KingRadler het volgende:
Ik zie helemaal geen toekomst in speelgoed winkels.
Ik ben het met je eens hoor dat spellen/speelgoed duur is. Maar gebruik dan wel een goed voorbeeld. Jij pakt de versie van Catan met allemaal extras, een normale versie van Catan is 30/35 euro. Monopoly 20/25 dus dat valt wel mee.quote:Op dinsdag 11 april 2017 20:17 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Daar kon je wel eens gelijk in hebben. Buiten december is het er ook niet meer zo druk als vroeger.
Wat me verder opvalt is dat spellen:
a) vrijwel uitsluitend uit plastic, papier en wat karton bestaan. Degelijke houten speelstukken of een stevig speelbord zie je niet meer.
b) daarbij ook nog eens ontzettend duur zijn; een dikke 50 euro voor een spel is niks.
Ergo: als je toch rommel koopt, kun je net zo goed naar Action of Ali Baba.
Het gehele artikel is te vinden op https://fd.nl/ondernemen/(...)v-d-een-tweede-levenquote:Sociaal shoppen geeft V&D een tweede leven
Het nieuwe V&D heet geen V&D en is ook geen warenhuis of webshop. De opvolger van de eind 2015 omgevallen keten gaat donderdag van start met een app onder de naam Frendz. Mode-adepten kunnen op dit platform met behulp van tips van vrienden op netwerken, bijvoorbeeld Pinterest en Instagram, hun nieuwe outfit bij elkaar shoppen.
.....
Social commerce.
‘Dat is de trend’, meent Van Zetten. Niet webwinkels zijn de toekomst, maar sociale media gaan de modebranche op zijn kop zetten. Hij wijst erop dat ook grotere spelers al in die richting bewegen. Pinterest maakt het makkelijker om de spullen die je in foto’s op het netwerk ziet te kopen. Instagram test foto’s met een soort koopknop en Amazon wil de verkoop stimuleren met 'influencers', invloedrijke sterren op sociale media.
Een paar honderd mensen testen Frendz al enkele maanden. Het grote voordeel is dat bij dit concept niet het advertentiebudget bij Google bepaalt wat zij zien wanneer ze kleding zoeken, maar de social influencers of vrienden die ze volgen. Daarom doemt niet tot vervelens toe dat zwarte jurkje van H&M op, maar ook kleine, ongeziene pareltjes van kleinere labels die door andere modeliefhebbers getipt worden.
In de praktijk zien Frendz-gebruikers foto’s, waarop ze bijvoorbeeld kunnen klikken op influencer Lotte Visser, maar ook op een broek van Levi’s en een shirtje van Josh V of oorbellen van Lovelings. Frendz heeft tussen de veertig en vijftig partners waarvan de artikelen direct in de app gekocht kunnen worden: veel coole merkjes, maar ook Bijenkorf. Voor producten van bedrijven die geen partner zijn, gaat de bezoeker naar hun website of winkel.
Half miljoen mensen
Het Frendz-concept, dat nu alleen nog te zien is voor genodigden, breidt zich al langzaam uit. Een kleine vijfduizend mensen volgen inmiddels op Instagram Frendz On Tour: drie vrienden die de wereld afreizen op zoek naar kekke mode. Het bereik van Frendz is nu een half miljoen en daar kan het initiatief volgens Van Zetten goed mee uit de voeten.
.....
Geld wordt verdiend door een afdracht van ¤1 per transactie en een commissie van 10% van netto-omzet, na retourzendingen. ‘Daarmee zijn we de goedkoopste in de markt’, zegt Van Zetten. Hij hoopt dat die inkomsten genoeg zijn om de kosten kunnen dekken. De winst moet komen uit verkoop van data over trends en modevoorkeuren, inzichten die het concept ook gaat delen met partnerbedrijven.
....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |