abonnement Unibet Coolblue
pi_169735911
quote:
15s.gif Op donderdag 23 maart 2017 13:28 schreef Klopkoek het volgende:
En uiteraard werd de centraal gewonnen olie en rijkdom aan vrienden vergeven in plaats van a la Noorwegen het duurzaam te beleggen of op te potten.
http://www.newstatesman.c(...)ain%E2%80%99s-future
Net als in Nederland overschat jij juist de inkomsten van de olie&gas industrie voor de UK
In die link van New Statesman staan ook de inkomsten over de jaren erbij, zulke enorme bedragen zijn dit nu ook weer niet.
pi_169759774
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 12:31 schreef keste010 het volgende:

Wat is dit nou weer voor onzin? Dat je het niet eens bent met hun plannen dat is prima, maar waarom trek je het feit dat zij voorstander van algemeen kiesrecht zijn in twijfel?
Dat doe ik helemaal niet. Ik trek het feit dat zij gelijkheid voor iedereen nastreven in twijfel.

quote:
Nee, 'sommige linkse kiezers'. Jij trekt het veel te breed.
Oh, je hebt er marktonderzoek naar gedaan? Jij weet precies wat elke linkse kiezer denkt?

Waar rook is, is vuur, toch?
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
Torque is useless without rpm. :)
pi_169761345
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 01:19 schreef Tango5Romeo het volgende:

Oh, je hebt er marktonderzoek naar gedaan? Jij weet precies wat elke linkse kiezer denkt?

Waar rook is, is vuur, toch?
Nee, daarom zeg ik 'sommige linkse kiezers'. Het gaat hier om anekdotisch bewijs. Maar er is 0 reden om aan te nemen dat dit over links, linkse partijen of een 'linkse elite' gaat. Het is gewoon de opvatting van sommige mensen, meer niet.
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
Neil Postman - Amusing Ourselves to Death
pi_169762010
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 08:26 schreef keste010 het volgende:

[..]

Nee, daarom zeg ik 'sommige linkse kiezers'. Het gaat hier om anekdotisch bewijs. Maar er is 0 reden om aan te nemen dat dit over links, linkse partijen of een 'linkse elite' gaat. Het is gewoon de opvatting van sommige mensen, meer niet.
TT Linkse elite stelt algemeen kiesrecht ter discussie’ deugt niet.
Het is generaliserend en populistisch.
Ik zie al vele jaren de uitholneiging bij sommige rechtse fokusers. Nogal stupide om dan te roepen:
'rechts stelt algemeen kiesrecht ter discussie' en sommigen van die users zijn academisch opgeleid wat je kunt opblazen tot ' rechtse elite stelt algemeen kiesrecht ter discussie' .

Als je bedoelt de rechtse politieke elite ....rutte, buma, willders ... die willen niks het algemeen kiesrecht uithollen. Net als linkse politilek leiders.
Ook niet de opiniemakers buiten dat circuit, in het algemeen.
pi_169762223
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 09:41 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

TT Linkse elite stelt algemeen kiesrecht ter discussie’ deugt niet.
Het is generaliserend en populistisch.
Ik zie al vele jaren de uitholneiging bij sommige rechtse fokusers. Nogal stupide om dan te roepen:
'rechts stelt algemeen kiesrecht ter discussie' en sommigen van die users zijn academisch opgeleid wat je kunt opblazen tot ' rechtse elite stelt algemeen kiesrecht ter discussie' .

Als je bedoelt de rechtse politieke elite ....rutte, buma, willders ... die willen niks het algemeen kiesrecht uithollen. Net als linkse politilek leiders.
Ook niet de opiniemakers buiten dat circuit, in het algemeen.
Maar dat hoor je dus niet meer van rechtse FOK!kers, dat was echt 10 jaar en langer geleden dat er regelmatig een topic werd geopend. Naar mate rechts dominant is geworden is dat kennelijk niet meer opportuun.
De reden waarom mensen met dit voorstel komen is dus altijd om andersdenkenden uit te sluiten.
I´m back.
pi_169762344
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 09:55 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Maar dat hoor je dus niet meer van rechtse FOK!kers, dat was echt 10 jaar en langer geleden dat er regelmatig een topic werd geopend. Naar mate rechts dominant is geworden is dat kennelijk niet meer opportuun.
Ik lees het nog steeds regelmatig .
Ik zag ook wel meer uit linkse hoek die neiging op Fok!. Maar je TT is zwaar overdreven
quote:
De reden waarom mensen met dit voorstel komen is dus altijd om andersdenkenden uit te sluiten.
Ook... Een andere reden is arrogantie, standsverschillen, dom geloof in IQ-scores, minder belasting willen betalen. Eerder rechtse studentikoos lullo-gedrag.
pi_169762390
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 10:04 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ik lees het nog steeds regelmatig .
Ik zag ook wel meer uit linkse hoek die neiging op Fok!. Maar je TT is zwaar overdreven
Nee, ik zie dat al heel tijdje niet meer op FOK! van rechts-liberalen.
TT staat tussen aanhalingstekens, is een quote. Vervolgens zit er nog een filmpje in met een ingewijde: Cuperus, die bij Wiarda Beckmanstichting werkt. Overigens in dat topic van Klopkoek "De rot zit diep" POL / De rot zit diep verwees Ewald Engelen er ook naar, dus een onafhankelijke bron. Nadeel beide niet gedetailleerd.
quote:
[..]

Ook... Een andere reden is arrogantie, standsverschillen, dom geloof in IQ-scores, minder belasting willen betalen. Eerder rechtse studentikoos lullo-gedrag.
Ja, klopt, maar het interessante is dat dat ingang heeft gekregen bij de meer "verlichte" medemens. Op een andere manier, maar in feite met hetzelfde doel. Uitsluiten van andersdenkenden.
I´m back.
pi_169762473
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 10:08 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, ik zie dat al heel tijdje niet meer op FOK! van rechts-liberalen.
Nog genoeg bij rechtsconservatieven, die afbraak van de democratie,.
En deze week nog in diverse topics de neiging religieuze mensen uit te sluiten van recht op zich verkiesbaar te stellen voor een vertegenwoordigend lichaam. En de altijd aanwezige buitenlanderhaat, wat leidt tot buitenlanders minder burgerrechten toekennen, af te pakken.
Het recht van DENK-mensen willen afschaffen oa door hun de Nederlandse nationaliteit af te nemen.

quote:
TT staat tussen aanhalingstekens, is een quote.
Uitkijken met quotes in je nieuwsbericht. Houd een TT afstandelijk, zakelijk, feitelijk.
Dit is reproduceren van nepnieuws
pi_169762524
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 10:15 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Nog genoeg bij rechtsconservatieven, die afbraak van de democratie,.
En deze week nog in diverse topics de neiging religieuze mensen uit te sluiten van recht op zich verkiesbaar te stellen voor een vertegenwoordigend lichaam. En de altijd aanwezige buitenlanderhaat, wat leidt tot buitenlanders minder burgerrechten toekennen, af te pakken.
Het recht van DENK-mensen willen afschaffen oa door hun de Nederlandse nationaliteit af te nemen.
Uitsluiten op grond van religie heb ik nog nooit gezien; echter het streven naar een meer seculiere staat wel, echter dat komt dan niet per se van rechts-liberalen, lijkt me, die religie best kunnen waarderen als methode om mensen onder de knoet te houden.
Xenofobie is niet het afpakken van stemrecht per se.
Afschaffen van dubbele nationaliteit wordt over gedacht, niet het ontnemen van stemrecht.
quote:
[..]

Uitkijken met quotes in je nieuwsbericht. Houd een TT afstandelijk, zakelijk, feitelijk.
Dit is reproduceren van nepnieuws
Is niets mis met quotes, lijkt me, vrij normale manier om een discussie te beginnen. Een uitspraak van een ander, dat geef je ermee aan.

Overigens de algemene tendens in de samenleving is dat je tegenwoordig overal een diploma voor moet hebben. Ik kan je vertellen dat het vrijwilligerswerk, ook hier op een dorp, in toenemende mate minimaal HBO verlangt. Een diploma om te mogen stemmen komt overeen met die tendens.

[ Bericht 3% gewijzigd door Ryan3 op 25-03-2017 10:41:58 ]
I´m back.
pi_169762700
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 10:20 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Uitsluiten op grond van religie heb ik nog nooit gezien; echter het streven naar een meer seculiere staat wel, echter dat komt dan niet per se van rechts-liberalen, lijkt me, die religie best kunnen waarderen als methode om mensen onder de knoet te houden.
Ik had het over uitholling van de democratie door het recht van verkiesbaarheid te beperken ( passief kiesrecht) of af te schaffen voor partijen met religieuze inspiratiebron.
Inderdaad is dat niet persé iets van ongenuanceerd rechts.

quote:
Xenofobie is niet het afpakken van stemrecht per se.
Niet persé, maar wel een uitingsvorm daarvan

quote:
Afschaffen van dubbele nationaliteit wordt over gedacht, niet het ontnemen van stemrecht.
Dat ontnemen van passief kiesrecht, actief kiesrecht en het hele bestaansrecht in Nederland komt voort uit het willen discrimineren van bepaalde afkomsten . Dat denkt men te doen door mensen de Nederlandse nationaliteit af te pakken

quote:
Is niets mis met quotes, lijkt me, vrij normale manier om een discussie te beginnen. Een uitspraak van een ander, dat geef je ermee aan.
Dat is de makke met nieuwsberichten op FOK.. akelig subjectief in de TT en OP.
Gevestigde media zijn meer zakelijker in hun koppen, wat mensen weer ervaren als "links".
Maar daarnaast is die quote in de TT zwaar overdreven en het kan misbruikt worden
met complottheorieën over "de elite". Of gewoon stom links bashen. Foktraditie.
pi_169762868
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 10:37 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ik had het over uitholling van de democratie door het recht van verkiesbaarheid te beperken ( passief kiesrecht) of af te schaffen voor partijen met religieuze inspiratiebron.
Inderdaad is dat niet persé iets van ongenuanceerd rechts.

[..]

Niet persé, maar wel een uitingsvorm daarvan

[..]

Dat ontnemen van passief kiesrecht, actief kiesrecht en het hele bestaansrecht in Nederland komt voort uit het willen discrimineren van bepaalde afkomsten . Dat denkt men te doen door mensen de Nederlandse nationaliteit af te pakken

[..]
Gaat over de discussie mbt loyaliteit vis-à-vis bijvoorbeeld het feit dat een bepaalde bevolkingsgroep er blijk van geeft meer verbonden te zijn met het land van herkomst, waar op dit moment een soort dictatuur wordt ingericht, dan met het land van aankomst (NL dus) en alle nationalistische uitingen van dien.
quote:
Dat is de makke met nieuwsberichten op FOK.. akelig subjectief in de TT en OP.
Gevestigde media zijn meer zakelijker in hun koppen, wat mensen weer ervaren als "links".
Maar daarnaast is die quote in de TT zwaar overdreven en het kan misbruikt worden
met complottheorieën over "de elite". Of gewoon stom links bashen. Foktraditie.
Deze kop was letterlijk overgenomen uit één van de gevestigde media.
Overigens nu links zo erg verloren heeft, zou iedere kritiek toch welkom moeten zijn, ipv een egelstelling aannemen.
I´m back.
  zaterdag 25 maart 2017 @ 17:26:54 #237
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_169769360
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 13:54 schreef Ryan3 het volgende:

[..]


Niet eens zo lang geleden waren het vooral de rechts-liberalen die wilden dat het kiesrecht zou moeten worden ingeperkt, omdat laagopgeleiden links zouden stemmen en hierdoor de hele samenleving naar de donder hielpen. Toen stonden de linksen te briesen. Tegenwoordig echter zijn het de linksen die willen dat het kiesrecht zou moeten worden ingeperkt, omdat men bang is voor het populisme. René Cuperus, medewerker wetenschappelijk bureau PvdA, noemt dit het spugen in de eigen bron. Zie interview met Syp Wynia. Dezelfde tendens zie je terugkomen bij het dédain ter linkerzijde tav de voorstellen van FvD voor het houden van referenda.

Mijn mening: ik zie dit toch als zwaktebod, als teken van de ideeënloosheid die er ter linkerkant momenteel bestaat. Ze kunnen kennelijk geen redelijk alternatief meer voorleggen aan kiezer, leggen het af tegen populisten en pragmatici en willen dan de spelregels van het spelletje maar gaan aanpassen.
Mochten mensen erin geinteresseerd zijn, hier staat één van de allerbeste werken over de ontwikkeling van het algemeen kiesrecht en democratie in Nederland (en andere landen).
http://repository.ubn.ru.(...)000001_059705981.pdf

Het is misschien interessant om even te bekijken. Een hoop komt erin voor, van de democratie in Zwitserland tot de corrumpering en renteniersklasse (en wegdrukken van de nijverheid plus progressief denken) na de hoogtijdagen van De Republiek. Ook de coalities en allianties. Wat veel mensen ook niet weten/snappen is dat de adel in Nederland veelal gekochte adel is; ze hebben hun titel gekocht.

De aanval op het algemeen kiesrecht zal niet komen van "de linkse elite", maar van hautaine Tocqueville verheerlijkende burgermannetjes die zichzelf oh zo beschaafd en verfijnd vinden (ik noem geen namen verder).
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_169771970
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 09:41 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

TT Linkse elite stelt algemeen kiesrecht ter discussie’ deugt niet.
Het is generaliserend en populistisch.
Ik zie al vele jaren de uitholneiging bij sommige rechtse fokusers. Nogal stupide om dan te roepen:
'rechts stelt algemeen kiesrecht ter discussie' en sommigen van die users zijn academisch opgeleid wat je kunt opblazen tot ' rechtse elite stelt algemeen kiesrecht ter discussie' .

Als je bedoelt de rechtse politieke elite ....rutte, buma, willders ... die willen niks het algemeen kiesrecht uithollen. Net als linkse politilek leiders.
Ook niet de opiniemakers buiten dat circuit, in het algemeen.
Nee klopt, dat is ook de enige reden waarom ik in dit topic post. Om aan te tonen dat het een stupide TT is en dat iedereen die daarop inhaakt er 0 gegronde reden voor heeft. Telkens maar dat "ik heb wel eens mensen horen zeggen.." ook echt. Alsof we politiek op kroegpraat bedrijven..
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
Neil Postman - Amusing Ourselves to Death
  zondag 26 maart 2017 @ 03:25:24 #239
460398 Tango5Romeo
Kanmakkuluk
pi_169783610
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 08:26 schreef keste010 het volgende:

Nee, daarom zeg ik 'sommige linkse kiezers'. Het gaat hier om anekdotisch bewijs. Maar er is 0 reden om aan te nemen dat dit over links, linkse partijen of een 'linkse elite' gaat. Het is gewoon de opvatting van sommige mensen, meer niet.
Niet sommige mensen, maar sommige linkse mensen. De socialen, de politiek correcten, de moreel verhevenen.

Of toch niet....?
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
Torque is useless without rpm. :)
  maandag 27 maart 2017 @ 10:34:52 #240
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_169809097
quote:
7s.gif Op woensdag 22 maart 2017 14:07 schreef Rezania het volgende:

[..]

Waar baseer je dat op? Bijna 50% van de PvdA stemmers is hoogopgeleid.
http://nos.nl/artikel/216(...)-eigen-coalitie.html
Nu wel ja, nu ze nog 9 zetels over hebben. :') Alleen de mensen die financieel sterk genoeg waren om Rutte II zonder kleerscheuren door te komen zijn bij de PvdA gebleven.
pi_169809686
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2017 03:25 schreef Tango5Romeo het volgende:

[..]

Niet sommige mensen, maar sommige linkse mensen. De socialen, de politiek correcten, de moreel verhevenen.

Of toch niet....?
:') Ik zeg niet voor niets 'sommige linkse kiezers'. En nee, niet alle termen die jij er achteraan gooit, want dan ga je weer veralgemeniseren op basis van een paar anekdotes.
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
Neil Postman - Amusing Ourselves to Death
  maandag 27 maart 2017 @ 11:17:46 #242
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_169809709
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 14:23 schreef Dven het volgende:
Ik zie het algemeen kiesrecht overigens ook graag ingeperkt worden. Wat mij betreft verliest iedereen z'n stemrecht. Totaal geen fan van een stem aan 'het volk' te geven. En nee, ook niet aan de elite.
En wat is dan het alternatief? Een dictatuur?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  maandag 27 maart 2017 @ 12:21:46 #243
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_169810841
Er is maar één wetenschappelijk bureau dat wel eens filosofeert over het 'aanpassen' van het algemeen kiesrecht en dat is de Teldersstichting van de VVD (waardoor 'noodzakelijke' grondwetswijzigingen er makkelijker doorheen kunnen komen). Maar natuurlijk, dat vermeld WNL er niet bij.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  maandag 27 maart 2017 @ 12:26:30 #244
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_169810927
quote:
15s.gif Op maandag 27 maart 2017 12:21 schreef Klopkoek het volgende:
Er is maar één wetenschappelijk bureau dat wel eens filosofeert over het 'aanpassen' van het algemeen kiesrecht en dat is de Teldersstichting van de VVD (waardoor 'noodzakelijke' grondwetswijzigingen er makkelijker doorheen kunnen komen). Maar natuurlijk, dat vermeld WNL er niet bij.
D66 heeft lang gespeeld met het idee van een districtenstelsel
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 28 maart 2017 @ 18:13:18 #245
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_169840008
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 13:54 schreef Ryan3 het volgende:

[..]


Niet eens zo lang geleden waren het vooral de rechts-liberalen die wilden dat het kiesrecht zou moeten worden ingeperkt, omdat laagopgeleiden links zouden stemmen en hierdoor de hele samenleving naar de donder hielpen. Toen stonden de linksen te briesen. Tegenwoordig echter zijn het de linksen die willen dat het kiesrecht zou moeten worden ingeperkt, omdat men bang is voor het populisme. René Cuperus, medewerker wetenschappelijk bureau PvdA, noemt dit het spugen in de eigen bron. Zie interview met Syp Wynia. Dezelfde tendens zie je terugkomen bij het dédain ter linkerzijde tav de voorstellen van FvD voor het houden van referenda.

Mijn mening: ik zie dit toch als zwaktebod, als teken van de ideeënloosheid die er ter linkerkant momenteel bestaat. Ze kunnen kennelijk geen redelijk alternatief meer voorleggen aan kiezer, leggen het af tegen populisten en pragmatici en willen dan de spelregels van het spelletje maar gaan aanpassen.
De juiste parallel voor populaire ideetjes als de kiesdrempel omhoog én het algemeen kiesrecht ter discussie te stellen is trouwens ook hier weer de jaren 30.

Tweede alinea hier:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Tweede_Kamerverkiezingen_1937
http://www.parlement.com/id/vh8lnhrqszxw/kiesdrempel

Er was een heuse wildgroei aan FvD achtige partijtjes, in burgerlijke en wat boerse/plattere vorm. Verbond Nationaal Herstel, Plattelandersbond, Nationale Unie, Het Vaderlandsche Verbond, Nederlandsche Volkspartij en noem maar op. Een aantal waren trouwens meer een beweging, vereniging of stichting dan een daadwerkelijke politieke partij.

http://www.dbnl.org/tekst(...)05197501_01_0002.php
http://www.isgeschiedenis(...)me_en_conservatisme/

De behoorlijk autoritaire regering Colijn (lees maar hoe ze reageerden op de muiterij op de Zeven Provinciën, of de kwestie Berlijn 1936) reageerde hierop door de kiesdrempel te verhogen en een aantal andere eisen op te hogen (financiële beperkingen). Uiteraard was ook hier weer de reactie, ook in De Telegraaf, dat de regering voor Moskou koos uit angst voor Mussert. Dat de kant van de bolsjewieken werd gekozen. In de ogen van De Telegraaf had de linkse intelligentsia het weer gedaan.

Ook interessant is dit oude artikel uit 2000.

quote:
A more libertarian nationalist party might be able to win middle class as well as
working class voters. So far, the nationalist parties in the Netherlands have alienated the
educated middle class. NVU, CP and CD managed to win only (some) workers and small
businessmen with little formal education as well as unemployed inhabitants of larger cities.
Most studies indicate a close conexion between sympathy for these parties and the growing
presence of ethnic minorities.
The limited electoral appeal of these parties can be attributed to four factors, in my
opinion:
(1) the absence of a nationalist tradition in the Netherlands;
(2) the (relative) prosperity and social security of the Dutch working class and
unemployed, who constitute the potential electorate of extremist parties in post-industrial
society; there is an obvious relationship between unemployment and sympathy for right-wing
extremism;
(3) the ‘repressive tolerance’ of the Dutch state with respect to extremism, and
particularly the legal sanctions against racist statements (in a broad sense); this may
compensate for the openness of the party system (low electoral thresholds);
(4) the internal strife and incompetence of nationalist parties and leaders – itself
partly a consequence of the factors (1) and (3).
In the long run, these factors may change; but in the next couple of decades, Right-wing
extremism will probably remain a marginal phenomenon in the Netherlands.
http://www.rug.nl/researc(...)er_rightextrem00.pdf

Ik vind kiesdrempels en het algemeen stemrecht aantasten (zoals in Amerika is gebeurd) een enorm zwaktebod en iets wat eigenlijk in een beschaafd land niet zou moeten kunnen. Een kiesdrempel heeft ook een direct negatief verband met de opkomst, bijvoorbeeld. In de jaren 30 resulteerde de in 1934 ingevoerde kiesdrempels ook niet in het gewenste effect. Het verarmt een land.

[ Bericht 1% gewijzigd door Klopkoek op 28-03-2017 18:28:33 ]
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 28 maart 2017 @ 18:25:48 #246
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_169840213
Colijn was bepaald geen frisse jongen, ken je zijn brieven naar huis uit de tijd dat hij bij het KnIL zat? Vrouwen en kinderen aan het mes rijgen...
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_169840720
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 14:16 schreef Tomatenboer het volgende:
Op het FOK! forum komen ook steeds meer topics voorbij met het censuskiesrecht als onderwerp.

Overigens komen die ideeën op dit forum voornamelijk voort uit rechtse hoek.

Lijkt me ook nogal vergezocht dat links hierin de voornaamste rol in zou spelen.
Zie je nou wat je onbewust doet? Je vindt een bepaalde ontwikkeling slecht en probeert dan (in tegenspraak met wat in de openingspost staat) dat te schuiven naar een 'rechts' fenomeen.

De grap is dat het de eerste stap is naar hetgeen je leest in de openingspost. Als rechts namelijk maar 'fout' genoeg is, is de keuze daarvoor 'fout' en al wat fout is zal door een deel van de mensen richting een verbodsbepaling geduwd worden.
  dinsdag 28 maart 2017 @ 18:59:26 #248
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_169840936
False balance

False equivalence

False flag operaties door WNL
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_169841017
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 18:59 schreef Klopkoek het volgende:
False balance

False equivalence

False flag operaties door WNL
Fake news!
pi_169841231
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 18:50 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Zie je nou wat je onbewust doet? Je vindt een bepaalde ontwikkeling slecht en probeert dan (in tegenspraak met wat in de openingspost staat) dat te schuiven naar een 'rechts' fenomeen.

Hij beschrijft een feit over fokkers die censuskiesrecht willen. Die zijn eerder rechts te noemen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')