abonnement Unibet Coolblue
pi_169650333
Mijn geduld met VS is ook op maar ik krijg geen topics ;(
Conscience do cost.
pi_169654114
Kom op Amerika voeg de daad bij het woord. Dat land is zo simpel op de knieën te krijgen dmv van voedselboycot. Bijna elk jaar red het westen dat land weer van de hongersnood met de VS voorop. Moeten we niet meer doen. Een volk dat dreigt te verhongeren is een volk dat vanzelf in opstand komt.
God bestaat niet dus geniet van het leven
  maandag 20 maart 2017 @ 15:51:09 #103
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_169654205
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 15:47 schreef .Alektorophobia. het volgende:
Kom op Amerika voeg de daad bij het woord. Dat land is zo simpel op de knieën te krijgen dmv van voedselboycot. Bijna elk jaar red het westen dat land weer van de hongersnood met de VS voorop. Moeten we niet meer doen. Een volk dat dreigt te verhongeren is een volk dat vanzelf in opstand komt.
Was het inderdaad maar zo simpel. :') En iets zegt me dat de belangen van het volk niet de interesse hebben van de dictator van dat land.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  maandag 20 maart 2017 @ 15:52:56 #104
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_169654255
Als ik Trump was begon ik er pas mee in de verkiezingsperiode 2019. Waar is het nu goed voor een oorlog te beginnen? En in 2019 is de oorlog allang weer vergeten (ging het goed) of nog aan de gang (ging het slecht) en hebben de mensen er allang genoeg van.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  maandag 20 maart 2017 @ 15:54:38 #105
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_169654297
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 15:52 schreef LXIV het volgende:
Waar is het nu goed voor een oorlog te beginnen?
Jij zou het fantastisch vinden als NK wereldmacht kreeg natuurlijk.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
  maandag 20 maart 2017 @ 15:57:04 #106
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_169654367
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 15:52 schreef LXIV het volgende:
Als ik Trump was begon ik er pas mee in de verkiezingsperiode 2019. Waar is het nu goed voor een oorlog te beginnen? En in 2019 is de oorlog allang weer vergeten (ging het goed) of nog aan de gang (ging het slecht) en hebben de mensen er allang genoeg van.
Een lastig iets. Ik denk dat het ook zaak is op tijd in te grijpen voordat Noord-Korea over kernwapens beschikt met een wereldwijd bereik.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  maandag 20 maart 2017 @ 16:00:26 #107
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_169654448
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 15:54 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Jij zou het fantastisch vinden als NK wereldmacht kreeg natuurlijk.
Het kan ook zijn dat LXIV denkt aan een mogelijk groot aantal slachtoffers die een militaire ingreep met zich mee gaat brengen. En NK zal zeker nooit een wereldmacht worden trouwens. Het land heeft daar geen voorzieningen voor.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  maandag 20 maart 2017 @ 16:01:50 #108
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_169654478
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 16:00 schreef Megumi het volgende:
Het kan ook zijn dat LXIV denkt aan een mogelijk groot aantal slachtoffers die een militaire ingreep met zich mee gaat brengen.
Laten we die homohatende relifundamentalist maar geen woorden in de mond leggen maar hem zelf laten antwoorden.

quote:
En NK zal zeker nooit een wereldmacht worden trouwens. Het land heeft daar geen voorzieningen voor.
Ik verwacht dat ook niet. Dat neemt niet weg dat er mensen zijn die dat een goede zaak zouden vinden.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
  maandag 20 maart 2017 @ 16:04:04 #109
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_169654522
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 16:01 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Laten we die homohatende relifundamentalist maar geen woorden in de mond leggen maar hem zelf laten antwoorden.

[..]

Ik verwacht dat ook niet. Dat neemt niet weg dat er mensen zijn die dat een goede zaak zouden vinden.
Ik ken eigenlijk maar een mens die dat een goede zaak zal vinden. _O- :P Maar los daarvan een regime wat puur regeert met angst als het enige wapen valt hoe dan ook op een bepaald moment. Is denk ik de trend.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_169654574
Ik hoop dat de VS een paar raketoefeningen op Noord-Korea doet.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  maandag 20 maart 2017 @ 16:10:27 #111
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_169654655
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 16:06 schreef Sigaartje het volgende:
Ik hoop dat de VS een paar raketoefeningen op Noord-Korea doet.
Eigenlijk altijd een domme redenatie. Miljoenen dode burgers plus de fallout naar andere landen binnen de regio lijkt me geen goede PR voor de VS. Of eventuele andere mogendheden met dit soort mogelijkheden. Aangenomen dat je het hebt over raketten met een nucleaire lading natuurlijk.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_169654675
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 16:10 schreef Megumi het volgende:

[..]

Eigenlijk altijd een domme redenatie. Miljoenen dode burgers plus de fallout naar andere landen binnen de regio lijkt me geen goede PR voor de VS. Of eventuele andere mogendheden met dit soort mogelijkheden. Aangenomen dat je het hebt over raketten met een nucleaire lading natuurlijk.
Die burgers vinden het allemaal geweldig wat die Un doet. Het zijn net turken.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  maandag 20 maart 2017 @ 16:14:43 #113
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_169654749
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 16:11 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Die burgers vinden het allemaal geweldig wat die Un doet. Het zijn net turken.
Die vergelijking gaat niet op. Als je daar de staat niet gehoorzaamt word je gehele familie tot negen relaties diep of vermoord of in de kampen gestopt. Dat heb ik de Turken nog niet zien doen. Noord-Korea is het land met de meeste concentratie kampen en politieke gevangen ter wereld blijkbaar een afdoende pressie middel om het volk het zwijgen op te leggen. Het is daar sterven of gehoorzamen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  maandag 20 maart 2017 @ 16:15:09 #114
462999 Verfassungsschutz
Streitbaren Demokratie
pi_169654760
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 16:11 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Die burgers vinden het allemaal geweldig wat die Un doet. Het zijn net turken.
Neuh.
Stabile Preise – Sichere Renten – Mehr Arbeitsplätze
pi_169654804
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 16:11 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Die burgers vinden het allemaal geweldig wat die Un doet. Het zijn net turken.
Dat geleuf ik niet. Als je kijkt naar de andere helft van dat volk dat wel de vrije keus heeft, de zuid Koreanen, dan zie je toch dat ze voor de moderne democratie kiezen.
God bestaat niet dus geniet van het leven
  maandag 20 maart 2017 @ 16:18:09 #116
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_169654842
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 16:16 schreef .Alektorophobia. het volgende:

[..]

Dat geleuf ik niet. Als je kijkt naar de andere helft van dat volk dat wel de vrije keus heeft, de zuid Koreanen, dan zie je toch dat ze voor de moderne democratie kiezen.
Plus dat die hun president kunnen afzetten als ze dat willen. Ook een verschil al met Noord-Korea natuurlijk.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_169654852
Turkije en Noord-Korea reken ik voor mezelf bij "mislukte landen". Niets is goed daar. Suriname komt er ook dicht bij, maar daar hebben ze nog een beetje cultuur en is de bevolking tenminste niet zo maf als in die landen.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  maandag 20 maart 2017 @ 16:27:46 #118
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_169655080
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 16:18 schreef Sigaartje het volgende:
Turkije en Noord-Korea reken ik voor mezelf bij "mislukte landen". Niets is goed daar. Suriname komt er ook dicht bij, maar daar hebben ze nog een beetje cultuur en is de bevolking tenminste niet zo maf als in die landen.
Ik snap eigenlijk helemaal niet wat de vergelijking met Noord-Korea is? Zowel Turkije en Suriname hebben een democratie met een bevolking die keuzes kunnen maken ook al zijn die wellicht verkeerd. En een maffe bevolking? Zelfs die keuze maf zijn hebben de Noord-Koreanen niet. Noord-Korea is een uniek land waar er maar een van is op de hele wereld.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_169655166
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 16:27 schreef Megumi het volgende:

[..]

Ik snap eigenlijk helemaal niet wat de vergelijking met Noord-Korea is? Zowel Turkije en Suriname hebben een democratie met een bevolking die keuzes kunnen maken ook al zijn die wellicht verkeerd. En een maffe bevolking? Zelfs die keuze maf zijn hebben de Noord-Koreanen niet.
Ze stonden allemaal te huilen toen de vorige overleed. Ik heb nog geen traan gelaten toen prinses Juliana overleed, terwijl ik haar een hele fijne toffe vrouw vond.
Wat de Turken betreft: lees voor de gein alle berichten eens na van de Turkse Fok!-gemeenschap, geen greintje kritisch denken. }:|
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  maandag 20 maart 2017 @ 16:32:20 #120
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_169655231
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 16:30 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Ze stonden allemaal te huilen toen de vorige overleed. Ik heb nog geen traan gelaten toen prinses Juliana overleed, terwijl ik haar een hele fijne toffe vrouw vond.
Wat de Turken betreft: lees voor de gein alle berichten eens na van de Turkse Fok!-gemeenschap, geen greintje kritisch denken. }:|
Logisch want deed je dat niet dan ga je dood of kom je in een kamp terecht. Ik zou dan ook huilen als niet huilen mijn leven en dat van me familie in gevaar brengt.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  maandag 20 maart 2017 @ 16:32:24 #121
462999 Verfassungsschutz
Streitbaren Demokratie
pi_169655232
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 16:30 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Ze stonden allemaal te huilen toen de vorige overleed.
Dat is allemaal een act. Hoe achterlijker je meedoet met de apen van het regime, hoe meer voordeeltjes je krijgt. Wie het hardste jankt kreeg die dag waarschijnlijk de beste maaltijd.
Stabile Preise – Sichere Renten – Mehr Arbeitsplätze
  maandag 20 maart 2017 @ 16:33:16 #122
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_169655262
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 16:32 schreef Verfassungsschutz het volgende:

[..]

Dat is allemaal een act. Hoe achterlijker je meedoet met de apen van het regime, hoe meer voordeeltjes je krijgt. Wie het hardste jankt kreeg die dag waarschijnlijk de beste maaltijd.
Plus als extra de door mij genoemde optie. Vergeet niet dat we met een gek te maken hebben die zelfs zijn eigen familie niet ontziet.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_169655305
Dat geloof ik niet, want het volk wint altijd.
Kijk naar andere revoluties. Misschien een wat ongelukkig voorbeeld: maar kijk naar de revoluties in Rusland in 1917, dat werkte ook.
Als het hele Noord-Koreaanse volk in opstand komt, word die Un ook doodgeschoten in een kelder. Kijk bijv. naar Roemenië. Portugal, etc.

Als ze het wilden, was het allang gebeurd met het regime daar.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  maandag 20 maart 2017 @ 16:37:58 #124
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_169655380
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 16:34 schreef Sigaartje het volgende:
Dat geloof ik niet, want het volk wint altijd.
Kijk naar andere revoluties. Misschien een wat ongelukkig voorbeeld: maar kijk naar de revoluties in Rusland in 1917, dat werkte ook.
Als het hele Noord-Koreaanse volk in opstand komt, word die Un ook doodgeschoten in een kelder. Kijk bijv. naar Roemenië. Portugal, etc.

Als ze het wilden, was het allang gebeurd met het regime daar.
Of Un weet dit ook en heeft daarvan mogelijk geleerd. Onderschat de vijand nooit is een oude wijsheid. De man heeft trouwens een moderne westerse opleiding gehad. Ik acht de man zelfs instaat om bij een opstand kernwapens op het eigen volk in te zetten. Als het er op aan komt.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_169655586
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 16:34 schreef Sigaartje het volgende:
Dat geloof ik niet, want het volk wint altijd.
Kijk naar andere revoluties. Misschien een wat ongelukkig voorbeeld: maar kijk naar de revoluties in Rusland in 1917, dat werkte ook.
Als het hele Noord-Koreaanse volk in opstand komt, word die Un ook doodgeschoten in een kelder. Kijk bijv. naar Roemenië. Portugal, etc.

Als ze het wilden, was het allang gebeurd met het regime daar.
Als ze het wilde, waren ze gelijk gedood door regime. Wij westerse landen weten donders goed en kijken toe.
VN is gewoon nep, dat hebben we afgelopen jaren al vaker gezien. Rwanda, Bonsie, nog meer.. Geen enkele keren is VN of UN erin geslaagd boel tegenhouden en eind aan zulke praktijk.

NK hebben gewoon hulp van buiten nodig, en natuurlijk voor jaren begeleider en ondersteuning voor opbouwen van land.
Het is gewoon 1 grote vuilnisbelt.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  maandag 20 maart 2017 @ 16:50:47 #126
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_169655643
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 16:47 schreef Captain_Ghost het volgende:

[..]

Als ze het wilde, waren ze gelijk gedood door regime. Wij westerse landen weten donders goed en kijken toe.
VN is gewoon nep, dat hebben we afgelopen jaren al vaker gezien. Rwanda, Bonsie, nog meer.. Geen enkele keren is VN of UN erin geslaagd boel tegenhouden en eind aan zulke praktijk.

NK hebben gewoon hulp van buiten nodig, en natuurlijk voor jaren begeleider en ondersteuning voor opbouwen van land.
Het is gewoon 1 grote vuilnisbelt.
De VN is trouwens nooit bedoeld als een militaire alliantie. Of een soort van wereld politie. En heeft derhalve nooit de mogelijkheden om in te grijpen als bijvoorbeeld de geallieerden hadden. En veel steun heeft NK trouwens niet meer. Maar wat ik al min of meer eerder poste hoeveel mensenlevens gaat het kosten om Noord-Korea te bevrijden? Daar zit het punt een beetje denk ik.

[ Bericht 0% gewijzigd door Megumi op 20-03-2017 16:56:15 ]
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_169655743
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 16:50 schreef Megumi het volgende:

[..]

De VN is trouwens nooit bedoeld als een militaire alliantie. En heeft derhalve nooit de mogelijkheden om in te grijpen als bijvoorbeeld de geallieerden hadden. En veel steun heeft NK trouwens niet meer. Maar wat ik al min of meer eerder poste hoeveel mensenlevens gaat het kosten om Noord-Korea te bevrijden? Daar zit het punt een beetje denk ik.
Zekers. Heel veel mensenlevens. Mogelijk miljoenen mensenlevens.

Maar biedt dat een argument om te blijven wegkijken? Straks is het volkomen onmogelijk Noord Korea te verslaan als een moderne kernmacht. Hebben ze de technologie het Westen aan te vallen met kernwapens. Moeten we daarop wachten?
  maandag 20 maart 2017 @ 16:59:53 #128
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_169655817
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 16:57 schreef Elzies het volgende:

[..]

Zekers. Heel veel mensenlevens. Mogelijk miljoenen mensenlevens.

Maar biedt dat een argument om te blijven wegkijken? Straks is het volkomen onmogelijk Noord Korea te verslaan als een moderne kernmacht.
Dat ben ik helemaal met je eens. Maar jij en ik kunnen dat redelijk makkelijk denken. En hoeven zeer waarschijnlijk niet deel te nemen aan het front. En de hel van vechten aan een front en de gevolgen daarvan. Zelf gelukkig nooit mee moeten maken maar ken wat mensen die dat wel meegemaakt hebben.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_169655846
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 16:59 schreef Megumi het volgende:

[..]

Dat ben ik helemaal met je eens. Maar jij en ik kunnen dat redelijk makkelijk denken. En hoeven zeer waarschijnlijk niet deel te nemen aan het front. En de hel van vechten aan een front en de gevolgen daarvan. Zelf gelukkig nooit mee moeten maken maar ken de mensen die dat wel meegemaakt hebben.
Nee, ik besef heel goed dat dit een duivels dilemma is.

Maar niets doen en machteloos toekijken kan uiteindelijk leiden tot een veel ergere uitkomst.
  maandag 20 maart 2017 @ 17:05:31 #130
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_169655952
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 17:01 schreef Elzies het volgende:

[..]

Nee, ik besef heel goed dat dit een duivels dilemma is.

Maar niets doen en machteloos toekijken kan uiteindelijk leiden tot een veel ergere uitkomst.
Het hangt min of meer vooral van China af of een gewapend conflict vermeden kan worden. Maar daar staat natuurlijk een gevaarlijke gek tegen over die onvoorspelbaar is. In elk geval zou het mooi zijn wellicht als het tot een gezamenlijk ingrijpen zou komen. Maar gezien de geopolitieke omstandigheden in de regio lastig.

Kortom het is eigenlijk verdomd lastig allemaal. Het is geen stratego spel wat dat aangaat.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_169655992
Het zou mooi zijn als dat hele leger een kopje kleiner wordt gemaakt.

Gevaarlijk land, heel gevaarlijk land. Irak was er nog niks bij.
Die man is knettergek.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  maandag 20 maart 2017 @ 17:09:28 #132
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_169656040
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 17:07 schreef Sigaartje het volgende:
Het zou mooi zijn als dat hele leger een kopje kleiner wordt gemaakt.

Gevaarlijk land, heel gevaarlijk land. Irak was er nog niks bij.
Die man is knettergek.
Dat heeft Kim Jong-un zelf al gedaan met de legertop na de dood van zijn vader. Dus dat kopje kleiner maken van het leger is al gebeurd. :')
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_169656060
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 17:05 schreef Megumi het volgende:

[..]

Het hangt min of meer vooral van China af of een gewapend conflict vermeden kan worden. Maar daar staat natuurlijk een gevaarlijke gek tegen over die onvoorspelbaar is. In elk geval zou het mooi zijn wellicht als het tot een gezamenlijk ingrijpen zou komen. Maar gezien de geopolitieke omstandigheden in de regio lastig.

Kortom het is eigenlijk verdomd lastig allemaal. Het is geen stratego spel wat dat aangaat.
Het is inderdaad geen stratego spel, maar politieke schaakspel.
Wellicht moeten we uiteindelijk een deal maken met Chinezen en daar bij beetje toegeven.
Bijvoorbeeld delen van Noord korea gaat naar China, rest kan naar Zuid korea...
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_169656062
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 17:05 schreef Megumi het volgende:

[..]

Het hangt min of meer vooral van China af of een gewapend conflict vermeden kan worden. Maar daar staat natuurlijk een gevaarlijke gek tegen over die onvoorspelbaar is. In elk geval zou het mooi zijn wellicht als het tot een gezamenlijk ingrijpen zou komen. Maar gezien de geopolitieke omstandigheden in de regio lastig.

Kortom het is eigenlijk verdomd lastig allemaal. Het is geen stratego spel wat dat aangaat.
Ik denk niet dat China uiteindelijk de kant van Noord-Korea zal kiezen als het daadwerkelijk tot een militair treffen komt.

Het is natuurlijk niet alleen een kwestie tussen Noord Korea en het Westen. Het zijn vooral de Aziatische landen rondom Noord Korea die het meeste uitgedaagd en bedreigd worden door dit regime.

China moet gewoon zijn verantwoordelijkheid nemen in plaats dat het ervan wegkijkt. Op een gegeven moment houdt de provocatie op en dient men over te gaan tot daden.
  maandag 20 maart 2017 @ 17:10:35 #135
62913 Blik
The one and Only!
pi_169656068
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 15:47 schreef .Alektorophobia. het volgende:
Kom op Amerika voeg de daad bij het woord. Dat land is zo simpel op de knieën te krijgen dmv van voedselboycot. Bijna elk jaar red het westen dat land weer van de hongersnood met de VS voorop. Moeten we niet meer doen. Een volk dat dreigt te verhongeren is een volk dat vanzelf in opstand komt.
Wat een slecht idee.

'Dat' volk leidt al decennia jonger en hebben oneindig geloof in de grote leider.
Daarnaast help je alleen maar onschuldigen richting een hongerige dood, al de restanten qua eten zullen richting de leger en partijtop gaan.
pi_169656094
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 17:10 schreef Elzies het volgende:

[..]

Ik denk niet dat China uiteindelijk de kant van Noord-Korea zal kiezen als het daadwerkelijk tot een militair treffen komt.

Het is natuurlijk niet alleen een kwestie tussen Noord Korea en het Westen. Het zijn vooral de Aziatische landen rondom Noord Korea die het meeste uitgedaagd en bedreigd worden door dit regime.

China moet gewoon zijn verantwoordelijkheid nemen in plaats dat het ervan wegkijkt. Op een gegeven moment houdt de provocatie op en dient men over te gaan tot daden.
Andere probleem is dat Chinezen geen ethiek of moraal kennen! Dus wegkijken is hun probleem niet!
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  maandag 20 maart 2017 @ 17:13:32 #137
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_169656135
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 17:10 schreef Elzies het volgende:

[..]

Ik denk niet dat China uiteindelijk de kant van Noord-Korea zal kiezen als het daadwerkelijk tot een militair treffen komt.

Het is natuurlijk niet alleen een kwestie tussen Noord Korea en het Westen. Het zijn vooral de Aziatische landen rondom Noord Korea die het meest uitgedaagd en bedreigd worden door dit regime.

China moet gewoon zijn verantwoordelijkheid nemen in plaats dat het ervan wegkijkt. Op een gegeven moment houdt de provocatie op en dient men over te gaan tot daden.
Ingrijpen met miljoenen doden is voor China eigenlijk ook vanuit PR nog lastiger dan voor de VS als optie.

Daar is maar een Partij tenslotte die niet als bijvoorbeeld in Nederland een mede lid van een coalitie de schuld kunnen geven. :') Of voor een nieuwe verkiezing kunnen gaan.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_169656156
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 17:11 schreef Captain_Ghost het volgende:

[..]

Andere probleem is dat Chinezen geen ethiek of moraal kennen! Dus wegkijken is hun probleem niet!
Dan is het idem geen probleem dit regime met grof geweld te ontzetten.
  maandag 20 maart 2017 @ 17:16:02 #139
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_169656181
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 17:11 schreef Captain_Ghost het volgende:

[..]

Andere probleem is dat Chinezen geen ethiek of moraal kennen! Dus wegkijken is hun probleem niet!
Wat een onzin. _O- China snapt het eeuwen oude spel van macht en de moraliteit en ethiek die daarvoor nodig zijn juist uitstekend.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_169656215
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 17:14 schreef Elzies het volgende:

[..]

Dan is het idem geen probleem dit regime met grof geweld te ontzetten.
Das waar, alleen willen ze geen VS in hun achtertuin komen staan zwaaien.
Dus VS MOET toegeven of beloven dat ze NIET in Chinezen achtertuin komen bezetten, maar netjes plaatsen met allerlei bloempje, mooie grasje enzovoort.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  maandag 20 maart 2017 @ 17:19:05 #141
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_169656267
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 17:17 schreef Captain_Ghost het volgende:

[..]

Das waar, alleen willen ze geen VS in hun achtertuin komen staan zwaaien.
Dus VS MOET toegeven of beloven dat ze NIET in Chinezen achtertuin komen bezetten, maar netjes plaatsen met allerlei bloempje, mooie grasje enzovoort.
Maar zo iets wil de VS zelf ook niet dat mag dus geen probleem zijn.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_169656290
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 17:19 schreef Megumi het volgende:

[..]

Maar zo iets wil de VS zelf ook niet dat mag dus geen probleem zijn.
Dat betekent voor VS namelijk dat zij voor bijna alles zelf moet opdraaien. Dus biljoenen in goot weggooien. zoals in Irak... En berg lijkenzakken.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_169656310
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 17:17 schreef Captain_Ghost het volgende:

[..]

Das waar, alleen willen ze geen VS in hun achtertuin komen staan zwaaien.
Dus VS MOET toegeven of beloven dat ze NIET in Chinezen achtertuin komen bezetten, maar netjes plaatsen met allerlei bloempje, mooie grasje enzovoort.
Chinezen moeten gewoon doen waar ze goed in zijn. Het serveren van goede nasi met babi pangwang. :Y)
  maandag 20 maart 2017 @ 17:24:01 #144
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_169656365
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 17:20 schreef Captain_Ghost het volgende:

[..]

Dat betekent voor VS namelijk dat zij voor bijna alles zelf moet opdraaien. Dus biljoenen in goot weggooien. zoals in Irak... En berg lijkenzakken.
Dat is hun keuze. En een essentieel verschil in denken tussen China en de VS. Defensie is in het Chinese denken veel belangrijker dan bijvoorbeeld offensief denken. Ook wel bekend als de tactiek van het in de schede gestoken zwaard. China is eigenlijk altijd meer gedesinteresseerd geweest in wat invloed in de regio en in het eigen land.

En heeft eigenlijk altijd slechte ervaringen gehad met invloeden van buiten af en daarin ingrijpen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  maandag 20 maart 2017 @ 17:28:19 #145
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_169656437
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 17:21 schreef Elzies het volgende:

[..]

Chinezen moeten gewoon doen waar ze goed in zijn. Het serveren van goede nasi met babi pangwang. :Y)
Wees niet bang als het op oorlog aan komt zijn ze de boel al aan het verbeteren en gaan ze wat defensie uitgaven aangaat met 10 tallen procenten omhoog.

En nasi en babi pangwang kennen ze in China zelf niet. :')
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_169656978
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 17:28 schreef Megumi het volgende:

[..]

En nasi en babi pangwang kennen ze in China zelf niet. :')
Dus we worden al decennia lang bedonderd door de Nederlandse afhaalchinees? Schokkend. :)
  maandag 20 maart 2017 @ 17:56:50 #147
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_169657006
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 17:55 schreef Elzies het volgende:

[..]

Dus we worden al decennia lang bedonderd door de Nederlandse afhaalchinees? Schokkend. :)
Wat dat aangaat zeker. En vergeet ook de kroepoek niet. :P
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_169658356
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 07:55 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Bron voor dit soort BNW-achtige uitspraken?
Het is of afgaan op publicaties van experts zonder alle info, of het woord van Israel/Ratheon. Dan is het wel duidelijk.
  Moderator maandag 20 maart 2017 @ 19:06:14 #149
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_169658936
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 13:04 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Zk wordt door nk artillerie helemaal kapot geschoten. Dat staat opgesteld en er is geen tijd en mogelijkheid om die duizenden stellingen tegelijk te raken.

die hebben dat bereik helemaal niet, itt de gangbare theorie kunnen ze Seoul nauwelijks raken met artillerie

met raketten wel maar tenzij ze nukes gebruiken moeten ze hun hele arsenaal 10x leegschieten om alleen die stad aan te pakken en dat is logischerwijs niet zo'n goed plan aan de grens

ander probleem is dat de Amerikanen na de eerste ronde alles kapot komen slaan wat ze tegen komen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_169662271
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 19:06 schreef sp3c het volgende:

[..]

die hebben dat bereik helemaal niet, itt de gangbare theorie kunnen ze Seoul nauwelijks raken met artillerie

met raketten wel maar tenzij ze nukes gebruiken moeten ze hun hele arsenaal 10x leegschieten om alleen die stad aan te pakken en dat is logischerwijs niet zo'n goed plan aan de grens

ander probleem is dat de Amerikanen na de eerste ronde alles kapot komen slaan wat ze tegen komen
Wel met die koksan artillerie dingen, iets tussen raket en artillerie in?. En dan hebben we het ook nog niet gehad over chemische en biologische wapens. NK gaat waarschijnlijk volledig onmenselijk bij een aanval. Met alles dat ze hebben.
Whatever...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')