Hoe moet het goed zijn, dat iedereen dan de auto moet pakken om naar de blokker te gaan?quote:Op vrijdag 17 maart 2017 13:36 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
De bestemmingsplannen staan efficieny ook behoorlijk in de weg. Wil je een winkel beginnen op een plek waar mensen makkelijk met de auto kunnen komen zoals buiten de stad / centrum? Mag niet. Wil je bestaande kantoorpanden ombouwen tot woningen? Kan niet.
En intussen overal betaald parkeren omdat mensen perse allemaal naar het centrum moeten om een boodschap te doen, intussen moet jan modaal elke dag forenzen tussen vinexwijk en industrieterrein omdat de overheid heeft bepaalt dat dit niet bij elkaar mag etc.
Ik bedoelde ook niet dat er geen regels moeten zijn maar de bestemmingsplannen zorgen wel voor veel van de problemen op dit moment. Laat de regels iets meer los en je krijgt meer de situatie zoals in Frankijk: Buiten de stad grote winkels waar je makkelijk kan parkeren en de stadscentra zijn gezellig met kleinere winkeltjes waar je heen gaat voor de stad en niet omdat je naar de blokker moet.
Daarmee spreid je het verkeer al veel meer.
Dat moet niet, het kan.quote:Op vrijdag 17 maart 2017 13:56 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Hoe moet het goed zijn, dat iedereen dan de auto moet pakken om naar de blokker te gaan?
Ik denk dat je de afstanden behoorlijk onderschat, of het fietsvermogen van de Nederlander behoorlijk overschat.quote:Op vrijdag 17 maart 2017 13:59 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Dat moet niet, het kan.
Je kan ook gewoon op de fiets en aangezien de meeste mensen niet in het centrum wonen maar erbuiten is dat waarschijnlijk nog dichterbij ook.
Weet niet waar je die onzin vandaan haalt d.m.v accijnzen betaal je je als 'vervuiler' al scheel.quote:Op woensdag 15 maart 2017 13:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Hier een autoliefhebber die vanmorgen GL heeft gestemd vanwege de ideeën van die partij. Ik heb zelfs niet op Klaver gestemd.
De vervuiler betaalt is een concept dat overal volkomen normaal is, maar bij autorijders moet dat kennelijk plots anders. Bovendien zijn die ideeën ook niet bedoeld voor een 9-tot-5-economie. Het is tijd dat we dat concept eens vaarwel gaan zeggen. Bijvoorbeeld door thuiswerken en alternatieve werktijden aan te bieden. En ze zijn ook niet bedoeld om autorijders blij te maken. Ze zijn juist bedoeld om mensen de auto uit te krijgen.
Kortom, bovenstaande artikel is Wij van WC-eend-gehuil van een stel autisten die hun levensstijl niet willen aanpassen.
Je snapt dat een bestemmingsplan hét instrument is waarmee een gemeente de ruimtelijke ordening regelt?quote:Op vrijdag 17 maart 2017 13:36 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
De bestemmingsplannen staan efficieny ook behoorlijk in de weg.
Ik bedoelde ook niet dat er geen regels moeten zijn maar de bestemmingsplannen zorgen wel voor veel van de problemen op dit moment.
Mee eens, het zijn slechts debielen die een auto hebben.quote:Op vrijdag 17 maart 2017 19:19 schreef Sigaartje het volgende:
Ik ben autoloos, dus het zal mij een worst zijn.
Ik hoop alleen dat die lawaaiauto's een keer oprotten.
Met bus en trein kom je overal waar je moet zijn.quote:Op zaterdag 18 maart 2017 09:26 schreef torentje het volgende:
[..]
Mee eens, het zijn slechts debielen die een auto hebben.
Als het ov nu een alternatief was in de spits, je zit nu al als haringen in een ton in trein of bus. Er zou dan ook in het ov een spitsheffing moeten gelden om te voorkomen dat we massaal met het ov naar het werk gaan.quote:Op woensdag 15 maart 2017 13:13 schreef Litpho het volgende:
Elke partij die niet van plan serieus de woningmarkt te veranderen (zodat naar je werk toe verhuizen eenvoudiger/betaalbaarder is) en niet met werkgevers om de tafel gaat zitten over thuiswerken/urenspreiding mag dit soort proefballonnetjes ook lekker voor zich houden.
Groen Links heeft best sympathieke ideeën, maar nogmaals meneer Klaver, mensen staan niet in de file omdat ze dat zo leuk vinden.
Dat is er al, heet brandstofaccijns, hoe groter de CO2 uitstoot hoe meer je betalen moet.quote:Op woensdag 15 maart 2017 12:49 schreef Verfassungsschutz het volgende:
Kilometerheffing is gezond verstand. Betalen naar gebruik is normaal. Maar daar tegenover zou een verlaging van alle andere belastingen en heffingen inzake autobezit/-gebruik moeten staan. Daar zou ik de GLinksen nooit mee kunnen vertrouwen.
Dit dus.quote:Op zaterdag 18 maart 2017 10:08 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat is er al, heet brandstofaccijns, hoe groter de CO2 uitstoot hoe meer je betalen moet.
Vergeet de BPM niet. Die is ook op basis van CO2.quote:Op zaterdag 18 maart 2017 10:08 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat is er al, heet brandstofaccijns, hoe groter de CO2 uitstoot hoe meer je betalen moet.
Gebaseerd op een totaal onbetrouwbare meetmethode. Nogmaals, iedereen gaat gigantisch veel meer betalen met de balchelijke plannen van groenlinks, tenzij je het geluk hebt naast je werk te wonen. Dit gaat vervolgens leiden dat of werkgevers ook op kosten gejaagd worden , of geen personeel kunnen krijgen ,zodat ze ons land zullen verlaten. Daar komt nog bij dat je met al die flex cntracten bijna elk jaar wel ander werk hebt, steeds in verschillende regio's , je kunt dus ook niet verhuizen. Groenlinks maakt je leven onmogelijk, tenzij je werkeloos en gesubsidieerd met een uitkering in een sociaal flatje wilt wonen.quote:Op zaterdag 18 maart 2017 11:05 schreef Gunner het volgende:
[..]
Vergeet de BPM niet. Die is ook op basis van CO2.
GL is een beetje van het volgende niveau:quote:Op zaterdag 18 maart 2017 11:23 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Gebaseerd op een totaal onbetrouwbare meetmethode. Nogmaals, iedereen gaat gigantisch veel meer betalen met de balchelijke plannen van groenlinks, tenzij je het geluk hebt naast je werk te wonen. Dit gaat vervolgens leiden dat of werkgevers ook op kosten gejaagd worden , of geen personeel kunnen krijgen ,zodat ze ons land zullen verlaten. Daar komt nog bij dat je met al die flex cntracten bijna elk jaar wel ander werk hebt, steeds in verschillende regio's , je kunt dus ook niet verhuizen. Groenlinks maakt je leven onmogelijk, tenzij je werkeloos en gesubsidieerd met een uitkering in een sociaal flatje wilt wonen.
Een heel hoog NIMBY gehalte... En mochten ze zelf onverhoopt last krijgen van eoa regeling dan is Leiden in last.quote:Op vrijdag 17 maart 2017 19:19 schreef Sigaartje het volgende:
Ik ben autoloos, dus het zal mij een worst zijn.
Ik hoop alleen dat die lawaaiauto's een keer oprotten.
Dit lijkt me een betere optie.quote:Op woensdag 15 maart 2017 13:07 schreef Re het volgende:
lekker flexibele werktijden en thuiswerken, ...
Oh, ja, de BPM die de EU verboden had en nu als CO2 doorgaatquote:Op zaterdag 18 maart 2017 11:05 schreef Gunner het volgende:
[..]
Vergeet de BPM niet. Die is ook op basis van CO2.
In de randstad mogelijk. Maar daarbuiten is het OV een drama.quote:Op zaterdag 18 maart 2017 09:41 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Met bus en trein kom je overal waar je moet zijn.
Die brandstofaccijns functioneert alleen niet op de gewenste wijze (van bepaalde politici dan toch).quote:Op zaterdag 18 maart 2017 10:08 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat is er al, heet brandstofaccijns, hoe groter de CO2 uitstoot hoe meer je betalen moet.
Het gaat dan ook niet om het milieu, maar om het geld.quote:Op zaterdag 18 maart 2017 12:58 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Die brandstofaccijns functioneert alleen niet op de gewenste wijze (van bepaalde politici dan toch).
Ten eerste zit er een limiet aan het steeds verhogen van de accijns, omdat er dan meer en meer mensen over de grens gaan tanken. Bij een kilometerheffing heb je geen limiet. GL heeft nu 15 cent per km in gedachten als spitsheffing, maar onder het mom van het milieu kan dat prima een veelvoud worden, zodra de kilometerheffing is geïntroduceerd.
Ten tweede is er het risico van technologische ontwikkeling van de elektrische auto. Zeker met hogere accijnzen kan het aantrekkelijk worden om zonnepanelen op het dak te leggen en een elektrische auto aan te schaffen, met andere woorden dat mensen het gewenste milieuvriendelijke gedrag gaan vertonen. Dat zou leiden tot een gigantisch inkomstenverlies voor de overheid.
Die stat roept meer vragen op dan hij beantwoord, is het per beweging, of per kilometer. Wat is een werkgerelateerde verplaatsing, wat niet, wat zijn de zgn niet werkgerelateerde verplaatsingen?quote:Op zondag 19 maart 2017 11:26 schreef Bart2002 het volgende:
Soortgelijke grafiekjes bestaan voor Nederland ook:
[ afbeelding ]
Het gros is dus verkeer wat helemaal niet noodgedwongen van- of naar de baas gaat. En juist voor die groep zou rekeningrijden cq spitsheffen wel eens heel erg goed kunnen werken. Er is dan een sterke drijfveer om niet noodzakelijke dingetjes buiten de spits te doen. Of liever nog: helemaal niet te doen.
[ afbeelding ]
Veel van deze zaken vallen onder de noemer: niet omdat het moet maar omdat het kan.
Na, het is niet zo alsof GL de meerderheid in de kamer heeft.quote:Op zondag 19 maart 2017 11:33 schreef pvdplanet het volgende:
Dankzij GL zijn we straks een derde wereldland. De inwoners krijgen we al, de economie volgt vanzelf
Het is maar een voorbeeld. Het is aangetoond dat het gros geen woon- werkverkeer is.quote:Op zondag 19 maart 2017 11:31 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Die stat roept meer vragen op dan hij beantwoord, is het per beweging, of per kilometer. Wat is een werkgerelateerde verplaatsing, wat niet, wat zijn de zgn niet werkgerelateerde verplaatsingen?
In kilometers, of in verplaatsing? En waarom is het relevant of het woon werkverkeer zou zijn? Wat is het voor een verplaatsing, auto? OV? Fiets? Lopen?quote:Op zondag 19 maart 2017 11:35 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Het is maar een voorbeeld. Het is aangetoond dat het gros geen woon- werkverkeer is.
Omdat je iedereen (ook hier) hoort beweren dat er geen keuze is. Dat is er voor woon- werk verkeer misschien niet maar voor de rest ("rondrijden" ) wel.quote:Op zondag 19 maart 2017 11:36 schreef Pietverdriet het volgende:
En waarom is het relevant of het woon werkverkeer zou zijn?
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)-ovin-bestanden-2014quote:Op zondag 19 maart 2017 11:36 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
In kilometers, of in verplaatsing? En waarom is het relevant of het woon werkverkeer zou zijn? Wat is het voor een verplaatsing, auto? OV? Fiets? Lopen?
Typisch het soort houding wat bij (Groen) Links hoort, voor anderen bepalen willen wat wel of geen relevante keuzes zijn.quote:Op zondag 19 maart 2017 11:37 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Omdat je iedereen (ook hier) hoort beweren dat er geen keuze is. Dat is er voor woon- werk verkeer misschien niet maar voor de rest ("rondrijden" ) wel.
Daar staat geen antwoord op de vraagquote:Op zondag 19 maart 2017 11:42 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)-ovin-bestanden-2014
Pagina 5.
Dus als ik van mijn werk naar huis rij is dat 1 verplaatsing, en daarna even met de hond loop ook. Dan is 50% van mijn avondspitsverplaatsingen werk gerelateerd. Zo lust ik er nog wel een paar in ongelofelijk stompzinnige redenatiesquote:Op zondag 19 maart 2017 11:35 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Het is maar een voorbeeld. Het is aangetoond dat het gros geen woon- werkverkeer is.
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)werk-of-boodschappen
"Tijdens de avondspits op een gemiddelde werkdag in 2014 was 33 procent onderweg om te winkelen of een dienstverlener te bezoeken. Een iets kleiner percentage van de bijna 9,7 miljoen verplaatsingen tussen vier en zes uur had werk of zakelijk bezoek als reismotief, en 29 procent ging voor sociaal-recreatieve activiteiten, zoals visite, wandelen of sporten op pad."
Woon- werkverkeer is maar 30% in de avondspits.
Dat heeft er wat mij betreft niets mee te maken. Men klaagt over de filedruk. En dan ga je dus kijken naar de noodzakelijkheid van de verplaatsingen en of daar iets aan te doen is. En dan is spitsheffing een mogelijkheid om niet noodzakelijke verplaatsingen te ontmoedigen. Wil je dat niet dan dient het gezeur onmiddellijk te stoppen want dan is er dus sprake van onwil.quote:Op zondag 19 maart 2017 11:45 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Typisch het soort houding wat bij (Groen) Links hoort, voor anderen bepalen willen wat wel of geen relevante keuzes zijn.
Kijk nog maar eens goed. Over "relevant": er is een probleem en dan zoek je naar een oplossing. Dat is het logisch om mee te nemen of een verplaatsing noodgedwongen is of niet. Als je van mening bent dat iedere verplaatsing relevant is (omdat het kan) dan kun je het probleem niet oplossen. Wat prima is. Maar niet zeuren dan.quote:Op zondag 19 maart 2017 11:46 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Daar staat geen antwoord op de vraag
Nu is het ineens filedruk, net had je het over verplaatsingen, incluus wandelen en naar de supermarkt op de fiets.quote:Op zondag 19 maart 2017 11:49 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dat heeft er wat mij betreft niets mee te maken. Men klaagt over de filedruk. En dan ga je dus kijken naar de noodzakelijkheid van de verplaatsingen en of daar iets aan te doen is. En dan is spitsheffing een mogelijkheid om niet noodzakelijke verplaatsingen te ontmoedigen. Wil je dat niet dan dient het gezeur onmiddellijk te stoppen want dan is er dus sprake van onwil.
Volgens mij begrijp je de vraag nietquote:
Zie aanvulling.quote:Op zondag 19 maart 2017 11:51 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Volgens mij begrijp je de vraag niet
Trollolol. Zo gaat het dus altijd. Waar jouw lol wat dat betreft inzit is "apart". Maar graag gedaan.quote:Op zondag 19 maart 2017 11:50 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nu is het ineens filedruk, net had je het over verplaatsingen, incluus wandelen en naar de supermarkt op de fiets.
Dit interesseert me niet. Afleidingsmanoeuvres. Je doet i.i.g. je best om komend jaar weer verkozen te worden tot alles waar je niet trots op zult zijn. Of misschien juist wel, dat lijkt me waarschijnlijker.quote:Op zondag 19 maart 2017 11:55 schreef Pietverdriet het volgende:
Zoals ik zei
Dus als ik van mijn werk naar huis rij is dat 1 verplaatsing, en daarna even met de hond loop ook. Dan is 50% van mijn avondspitsverplaatsingen werk gerelateerd. Zo lust ik er nog wel een paar in ongelofelijk stompzinnige redenaties
Vervolgens begin je over filedruk, en verzin je er even bij dat de cijfers van verplaatsen zich 1 op 1 op files laten vertalen.
Door 3 users, jij, Klopkoek en 99.999 waarschijnlijkquote:Op zondag 19 maart 2017 11:59 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dit interesseert me niet. Afleidingsmanoeuvres. Je doet i.i.g. je best om komend jaar weer verkozen te worden tot alles waar je niet trots op zult zijn. Of misschien juist wel, dat lijkt me waarschijnlijker.
Wie stond er ook alweer soeverein met grote afstand bovenaan in de verkiezingen hier van slechtste discussievoerder? Dat ben jij Pierre. Ik moet daar over zeggen dat als jij in een topic opduikt dat het plezier in de hobby behoorlijk verstoort.quote:Op zondag 19 maart 2017 12:06 schreef Pietverdriet het volgende:
Niet in staat een discussie inhoudelijk te voeren
Jij was degene die alle vervoersbewegingen tijdens de avondspits gelijkschakelde met fileproblemen, lulkoekstatistiekquote:Op zondag 19 maart 2017 14:13 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Wie stond er ook alweer soeverein met grote afstand bovenaan in de verkiezingen hier van slechtste discussievoerder? Dat ben jij Pierre. Ik moet daar over zeggen dat als jij in een topic opduikt dat het plezier in de hobby behoorlijk verstoort.
Maar goed. Je wilt geen oplossing. Elke vervoersbeweging is relevant.
7 stemmen, dat is écht overtuigend, nog meer lulkoekstatistiek dus. Heerlijk op de persoon spelen en nul argumenten van je. Maar dan kan ik dus geen discussie voeren.quote:Op zondag 19 maart 2017 14:13 schreef Bart2002 het volgende:
Boer Koekoektrofee - Slechtste discussievoerder.
POL / POL verkiezingen 2016 - uitslagen
Maar goed. Je wilt geen oplossing. Elke vervoersbeweging is relevant.
Daarom zijn ze inderdaad enorm gevaarlijk.quote:Op zondag 19 maart 2017 11:33 schreef pvdplanet het volgende:
Dankzij GL zijn we straks een derde wereldland. De inwoners krijgen we al, de economie volgt vanzelf
Met 14 zetels en waarschijnlijk geen regeringsdeelname van Nederland een derde wereldland maken. Bijzondere denkwijze.quote:Op zondag 19 maart 2017 11:33 schreef pvdplanet het volgende:
Dankzij GL zijn we straks een derde wereldland. De inwoners krijgen we al, de economie volgt vanzelf
"Verdeling totaal aantal verplaatsingen volgens vertrekuur (2009)".quote:Op zondag 19 maart 2017 11:26 schreef Bart2002 het volgende:
Soortgelijke grafiekjes bestaan voor Nederland ook:
[ afbeelding ]
Ook echt niet op de man spelend... nee hoor, valt allemaal wel mee.quote:Op zondag 19 maart 2017 14:13 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Wie stond er ook alweer soeverein met grote afstand bovenaan in de verkiezingen hier van slechtste discussievoerder? Dat ben jij Pierre. Ik moet daar over zeggen dat als jij in een topic opduikt dat het plezier in de hobby behoorlijk verstoort.
Boer Koekoektrofee - Slechtste discussievoerder.
POL / POL verkiezingen 2016 - uitslagen
Maar goed. Je wilt geen oplossing. Elke vervoersbeweging is relevant.
Ja en? Wat verklaart dat of verklaart dat juist niet?quote:Op zondag 19 maart 2017 14:31 schreef Eix het volgende:
[..]
"Verdeling totaal aantal verplaatsingen volgens vertrekuur (2009)".
Nogal wiedes dat er in die grafiek ook 's ochtends en 's avonds verplaatsingen staan voor andere zaken dan werkgerelateerd. Als ik in het weekend naar de Efteling ga vertrek ik ook een beetje bijtijds.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |