Zeg ik dat? 'Waar kan'.quote:Op woensdag 15 maart 2017 18:05 schreef AchJa het volgende:
[..]
De aanname dat iedereen maar thuis kan werken is ook heel bijzonder... Alsof iedereen op een kantoor een beetje spreadsheets loopt te vullen...
Of kun je tegenwoordig online een huis schilderen oid?
[..]
Correcto.quote:Op woensdag 15 maart 2017 19:36 schreef AchJa het volgende:
[..]
En alle belastingen op de brandstof anders is het alsnog dubbelop.
Rekeningrijden doen we al duizend jaar middels de torenhoge belastingen op de brandstof.
Alternatievenquote:Op woensdag 15 maart 2017 13:17 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Maar wel doordat er nu te weinig druk is om naar alternatieven te kijken.
We hebben al een kilometerheffing. Die noemen we brandstofaccijns. En deze is al hoger dan wat de brandstof zelf kost. Hij is perfect, want zuinigere auto's zijn goedkoper uit.quote:Op woensdag 15 maart 2017 12:49 schreef Verfassungsschutz het volgende:
Kilometerheffing is gezond verstand. Betalen naar gebruik is normaal. Maar daar tegenover zou een verlaging van alle andere belastingen en heffingen inzake autobezit/-gebruik moeten staan. Daar zou ik de GLinksen nooit mee kunnen vertrouwen.
Slechts rijken mogen hier autorijden en die doen dat ook veel, maken dagelijks vele kilometers, terwijl de loonslaven alle vervelende klusjes voor de rijken doen, zoals zorgen voor brandstof en begaanbare brede wegen, aangezien de rijken geen smalle wegen willen voor hun te brede en grote auto's. Ook willen de rijken geen drukte op de wegen, zodat ze niet meer zouden kunnen autorijden. Daarbij de rijken kunnen de kilometerheffing wel betalen, maar willen niet. Dus niet te hard roepen dat de automobilisten de dikste nettobetalers zijn. Want de automobilisten zijn geen loonslaven die elke dag werken.quote:Op woensdag 15 maart 2017 12:56 schreef hottentot het volgende:
[..]
- Waarbij je vergeet dat de automobilist reeds een dikke netto betaler is.
- Het idee dat een bevolking die ouder word en langer gezond blijft ook langer werkt op zich helemaal niet verkeerd is.
- De HRA een volledig ontspoorde regeling is geworden (zelfs ik ben in al mijn jaren als woningbezitter voorstander geweest van afbouw van de HRA)
En zo is er wel meer aan te merken op je posting.
Te hoog BNW gehalte om serieus op te reageren.quote:Op donderdag 16 maart 2017 21:08 schreef torentje het volgende:
[..]
Slechts rijken mogen hier autorijden en die doen dat ook veel, maken dagelijks vele kilometers, terwijl de loonslaven alle vervelende klusjes voor de rijken doen, zoals zorgen voor brandstof en begaanbare brede wegen, aangezien de rijken geen smalle wegen willen voor hun te brede en grote auto's. Ook willen de rijken geen drukte op de wegen, zodat ze niet meer zouden kunnen autorijden. Daarbij de rijken kunnen de kilometerheffing wel betalen, maar willen niet. Dus niet te hard roepen dat de automobilisten de dikste nettobetalers zijn. Want de automobilisten zijn geen loonslaven die elke dag werken.
Ik zie de verhoging van langer werken meer als het pesten van de werkende mens. Als die verhoging nu zou ingaan voor de studenten zou het logisch zijn. Gewoon 50 jaar werken, net als iedereen. Jij klaar op je 30e met je studie? Zal je moeten doorwerken tot je 80e.quote:Op woensdag 15 maart 2017 12:56 schreef hottentot het volgende:
[..]
- Waarbij je vergeet dat de automobilist reeds een dikke netto betaler is.
- Het idee dat een bevolking die ouder word en langer gezond blijft ook langer werkt op zich helemaal niet verkeerd is.
- De HRA een volledig ontspoorde regeling is geworden (zelfs ik ben in al mijn jaren als woningbezitter voorstander geweest van afbouw van de HRA)
En zo is er wel meer aan te merken op je posting.
Helemaal mee eens. Vooral die hybride-auto's extra belasten. Dat zijn nog altijd de zwaarst vervuilende auto's onder de streep.quote:Op donderdag 16 maart 2017 21:34 schreef Harmankardon het volgende:
De vervuiler betaalt ben ik helemaal voor. Maar dan wel consequent doorvoeren, onafhankelijk van de vervuilingsbron en het geld gebruiken om de vervuiling tegen te gaan.
Wat bedoel jij met te hoog BNW gehalte.?quote:Op donderdag 16 maart 2017 21:12 schreef hottentot het volgende:
[..]
Te hoog BNW gehalte om serieus op te reageren.
Wat is dit voor achterlijke retoriek? Op basis van een grafiek van de vierstrooks A12 net voorbij knp. Bodegraven (aansluiting N11) richting Utrecht wordt gesteld dat er in de randstad amper restcapaciteit is. En dus is rekeningrijden een drogreden?quote:Op woensdag 15 maart 2017 12:41 schreef StaceySinger het volgende:
Bovendien is spitsheffing een infrastructurele drogreden. Kijkt u even naar onderstaande grafiek. Daaruit blijkt dat in de Randstad maar amper restcapaciteit buiten de spits is. Zelfs in een ecologische heilstaat met perfecte spreiding van weggebruik tussen vijf uur 's ochtends en acht uur 's avonds, is de verkeersdruk maar 28 procent lager dan bij de hoogste piek in het huidige weggebruik. En dan offeren we dus mensen die maar in de nacht moeten rijden of 's avonds laat thuiskomen. Als we zeven uur 's ochtends tot zeven uur 's avonds aanhouden, is de 'winst' door spitsheffing nog verwaarloosbaarder.
[ afbeelding ]
https://www.autobahn.eu/3(...)laver-jullie-naaien/
Andere mensen hebben uiteraard andere ervaringen, maar er zijn maar weinig trajecten (zeker buiten de Randstad) waar ik de reistijd per trein betrouwbaarder vindt dan met de auto. Dat is inclusief ingecalculeerde files.quote:Op vrijdag 17 maart 2017 10:49 schreef Eix het volgende:
Mensen die nu iedere dag in de trein staan om maar betrouwbaar op hun werk te komen
Buiten de randstad is de reistijd juist veel betrouwbaarder (dat is meetbaar) per trein. De meeste vertragingen zit in knelpunten in de (brede) randstad.quote:Op vrijdag 17 maart 2017 11:34 schreef Litpho het volgende:
[..]
Andere mensen hebben uiteraard andere ervaringen, maar er zijn maar weinig trajecten (zeker buiten de Randstad) waar ik de reistijd per trein betrouwbaarder vindt dan met de auto. Dat is inclusief ingecalculeerde files.
Als het aan mij zou liggen, zou ik met de auto gaan: dan ben ik én sneller op mijn werk én ik weet precies waar en wanneer ik vertraging op ga leveren. Buiten de spits ben 35 minuten onderweg, bij een droge spits 45 minuten en als het regent 55 minuten. Vervelend, maar ik wet precies waar ik aan toe ben op het moment dat ik in de auto stap.quote:Op vrijdag 17 maart 2017 10:49 schreef Eix het volgende:
Terwijl als men filevrij kan reizen mogelijk hele andere keuzes gemaakt worden qua reisgedrag. Mensen die nu iedere dag in de trein staan om maar betrouwbaar op hun werk te komen, kiezen allicht juist voor het gemak van de auto als de reistijd betrouwbaarder is.
Oh ok. Ik had juist de indruk dat buiten de randstad het veel vaker voorkwam dat als er een keertje iets is, dat het ook direct "zoek het maar uit tot einde dienst" is.quote:Op vrijdag 17 maart 2017 11:49 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Buiten de randstad is de reistijd juist veel betrouwbaarder (dat is meetbaar) per trein.
Nee helemaal niet. Als het in Zwolle misgaat hebben ze daar in Vlissingen last van dus het is in iedereens' best interest om het zo snel mogelijk goed op te lossen.quote:Op vrijdag 17 maart 2017 12:21 schreef Litpho het volgende:
[..]
Oh ok. Ik had juist de indruk dat buiten de randstad het veel vaker voorkwam dat als er een keertje iets is, dat het ook direct "zoek het maar uit tot einde dienst" is.
Groenlinks wil verhuizen ook duurder maken..........quote:Op woensdag 15 maart 2017 13:13 schreef Litpho het volgende:
Elke partij die niet van plan serieus de woningmarkt te veranderen (zodat naar je werk toe verhuizen eenvoudiger/betaalbaarder is) en niet met werkgevers om de tafel gaat zitten over thuiswerken/urenspreiding mag dit soort proefballonnetjes ook lekker voor zich houden.
Groen Links heeft best sympathieke ideeën, maar nogmaals meneer Klaver, mensen staan niet in de file omdat ze dat zo leuk vinden.
Dat wordt al ruimschoots gedaan.quote:Op woensdag 15 maart 2017 13:27 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Daarom gebruiken we die centen van de automobilisten voor goed ov.
Ligt er aan hoe vol het OV zit.quote:Beter voor het milieu
Door de ruimtelijke ordening zoals die momenteel is kan je nooit een efficient OV netwerk opzetten. veel te versnipperd. Dus nee, dan kan je nog steeds niet makkelijk naar je werk.quote:en dan kunnen gewone mensen alsnog makkelijk naar het werk.
Dit inderdaad. Als GL echt wat wil doen aan de files moeten ze de ruimtelijke ordening stukje bij beetje aanpakken en wonen en werken dichterbij elkaar brengen, weg met de vinexwijken en industrieterreinen. De overheid heeft deze ellende zelf veroorzaakt door wonen en werken te scheiden, groeikernen aan te wijzen, industrieterreinen aan te wijzen, overal bestemmingsplannen voor te bedenken etc.quote:Op woensdag 15 maart 2017 13:53 schreef Litpho het volgende:
[..]
Ik ook. Maar niet voor "er staan nog evenveel mensen in de file alleen kost het nu meer". En dat is wat je krijgt als je je politiek kapitaal spendeert aan rekeningrijden en hoopt dat al die andere dingen die de rijder ook opties geeft vanzelf wel een keertje goed zullen komen.
En hoe lost dat de files op ?quote:Op donderdag 16 maart 2017 20:30 schreef bamibij het volgende:
die mensen kopen maar een elektrische auto
afhankelijk zijn van saudi arabië
Doe je toch? Hoe meer je auto verbruikt, hoe hoger je prijs per KM.quote:Op donderdag 16 maart 2017 21:34 schreef Harmankardon het volgende:
De vervuiler betaalt ben ik helemaal voor. Maar dan wel consequent doorvoeren, onafhankelijk van de vervuilingsbron en het geld gebruiken om de vervuiling tegen te gaan.
Huh? Jij wil een andere ruimtelijke ordening maar zonder bestemmingsplannen? Ruimtelijke ordening gaat juist over 'waar bouw je iets? En hoe kom je er?'. Als je een voorbeeld wilt zien van een land waar de overheid zich juist daarmee minder bemoeit dan kijk naar België. Eeuwige lintbebouwing omdat iedereen een groot huis wil buiten de stad. Hierdoor matig openbaar vervoer - vooral fijnmazig maar niet hoogfrequent - en een grote autoafhankelijkheid. Juist vanwege de bestemmingsplannen is er nog enige ruimtelijke ordening in Nederland.quote:Op vrijdag 17 maart 2017 12:56 schreef Metro2005 het volgende:
Dit inderdaad. Als GL echt wat wil doen aan de files moeten ze de ruimtelijke ordening stukje bij beetje aanpakken en wonen en werken dichterbij elkaar brengen, [...] overal bestemmingsplannen voor te bedenken etc.
[..]
De bestemmingsplannen staan efficieny ook behoorlijk in de weg. Wil je een winkel beginnen op een plek waar mensen makkelijk met de auto kunnen komen zoals buiten de stad / centrum? Mag niet. Wil je bestaande kantoorpanden ombouwen tot woningen? Kan niet.quote:Op vrijdag 17 maart 2017 13:32 schreef Eix het volgende:
[..]
Huh? Jij wil een andere ruimtelijke ordening maar zonder bestemmingsplannen? Ruimtelijke ordening gaat juist over 'waar bouw je iets? En hoe kom je er?'. Als je een voorbeeld wilt zien van een land waar de overheid zich juist daarmee minder bemoeit dan kijk naar België. Eeuwige lintbebouwing omdat iedereen een groot huis wil buiten de stad. Hierdoor matig openbaar vervoer - vooral fijnmazig maar niet hoogfrequent - en een grote autoafhankelijkheid. Juist vanwege de bestemmingsplannen is er nog enige ruimtelijke ordening in Nederland.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |