Ja.quote:Op vrijdag 17 maart 2017 14:55 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
In het weekend van de eerste GP gaat bij ons ook weer de zomertijd in. Heeft dat nog consequenties voor de begintijd van de race (in NL)?
Verklaar je nader.quote:Op vrijdag 17 maart 2017 14:55 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
In het weekend van de eerste GP gaat bij ons ook weer de zomertijd in. Heeft dat nog consequenties voor de begintijd van de race (in NL)?
Ja, die is dan een uur later. En je slaapt een uur minder, dus voor je gevoel een uur eerder.quote:Op vrijdag 17 maart 2017 14:55 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
In het weekend van de eerste GP gaat bij ons ook weer de zomertijd in. Heeft dat nog consequenties voor de begintijd van de race (in NL)?
Door de zomertijd is de race in Nederland een uur later, dan dat die anders geweest zou zijn omdat in Australie de zomertijd een week later in gaat.quote:Op vrijdag 17 maart 2017 15:05 schreef Floriz87 het volgende:
Begintijd is een begintijd, die verandert niet. Ik snap oprecht je vraag niet.
Race start om:
16.00 uur (Australie)
07.00 uur (Nederland)
Zomer- en wintertijd lopen niet synchroon in alle tijdzones, waardoor het tijdsverschil tijdelijk een uur meer of minder kan zijn.quote:Op vrijdag 17 maart 2017 15:05 schreef Floriz87 het volgende:
Begintijd is een begintijd, die verandert niet. Ik snap oprecht je vraag niet.
Race start om:
16.00 uur (Australie)
07.00 uur (Nederland)
Edit: en het is dan 26 maart in beide landen.
Mijn vraag was voornamelijk of er met de begintijd van 7:00 uur NL tijd al rekening was gehouden met de zomertijd die dan is ingegaan bij ons.quote:Op vrijdag 17 maart 2017 15:05 schreef Floriz87 het volgende:
Begintijd is een begintijd, die verandert niet. Ik snap oprecht je vraag niet.
Race start om:
16.00 uur (Australie)
07.00 uur (Nederland)
Edit: en het is dan 26 maart in beide landen.
Uiteraard.quote:Op vrijdag 17 maart 2017 15:13 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Mijn vraag was voornamelijk of er met de begintijd van 7:00 uur NL tijd al rekening was gehouden met de zomertijd die dan is ingegaan bij ons.
Ik snap em . Daar is dus inderdaad rekening mee gehouden .quote:Op vrijdag 17 maart 2017 15:13 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Mijn vraag was voornamelijk of er met de begintijd van 7:00 uur NL tijd al rekening was gehouden met de zomertijd die dan is ingegaan bij ons.
Mooi.quote:
Dat is mooi.quote:Op vrijdag 17 maart 2017 15:15 schreef Floriz87 het volgende:
[..]
Ik snap em . Daar is dus inderdaad rekening mee gehouden .
7:00 uur CESTquote:Op vrijdag 17 maart 2017 15:20 schreef Geralt het volgende:
Ow god krijgen we dit gekut weer
07:00 uur nieuwe tijd?
Slaap je ervoor en ga je daarna gelijk door.quote:Op vrijdag 17 maart 2017 15:24 schreef AMDB het volgende:
Ah shit, dat is hier 1 uur 's nachts en ik moet de volgende ochtend redelijk vroeg op
Het is denk ik ook meer bedoeld als beeld van hun historie van afgelopen jaren. Denk dat iedere simpele ziel ook binnen McLaren snapt dat het er niet uitziet. Stukje teambuilding en blijven geloven in dit team blabla.. zeker nu ook hun flirt met Mercedes naar buiten is gekomen, dan breekt er op en naast de baan gewoon een ontzettend spannende periode aan, zeker als de betrouwbaarheid ver te zoeken is. Nu Mika Hakkinen ook weer bij het team betrokken is lijkt het mij echt een vorm van kukident, om de boel bij elkaar te houden.quote:
And it's gone!quote:Op vrijdag 17 maart 2017 15:50 schreef Beach het volgende:
https://twitter.com/McLarenF1/status/842710380287856645/photo/1
twitter:McLarenF1 twitterde op vrijdag 17-03-2017 om 14:08:20 Ever noticed @F1MikaHakkinen's unique pitstop technique? We reveal all in this exclusive clip. #TOONED https://t.co/mA44sR3SbB reageer retweet
Volgende week pas pannenkoek!!!quote:Op zaterdag 18 maart 2017 11:11 schreef klaasweetalles het volgende:
zo morgen om 2 uur weer de start ik verheug me er op
sukkel had je dat niet eerder kunnen zeggen, ik heb 2 afspraken zojuist verschoven naar volgende week zondag...quote:
This can't be serious..quote:Op zaterdag 18 maart 2017 11:21 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
sukkel had je dat niet eerder kunnen zeggen, ik heb 2 afspraken zojuist verschoven naar volgende week zondag...
quote:Op zaterdag 18 maart 2017 11:11 schreef klaasweetalles het volgende:
zo morgen om 2 uur weer de start ik verheug me er op
Pijnlijk voor Honda dit. Daarom zal die ook wel verwijderd zijn.quote:Op vrijdag 17 maart 2017 18:51 schreef Beach het volgende:
[ afbeelding ]
dit was de betreffende tweet
Klaasweetnietallesquote:
quote:
quote:Op vrijdag 17 maart 2017 18:51 schreef Beach het volgende:
[ afbeelding ]
dit was de betreffende tweet
#Klaasweetniksquote:Op zaterdag 18 maart 2017 11:21 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
sukkel had je dat niet eerder kunnen zeggen, ik heb 2 afspraken zojuist verschoven naar volgende week zondag...
Nog steeds geen probleem als die afspraken na 9.00 uur 's ochtends zijn omdat dan de race al weer afgelopen is.quote:Op zaterdag 18 maart 2017 11:21 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
sukkel had je dat niet eerder kunnen zeggen, ik heb 2 afspraken zojuist verschoven naar volgende week zondag...
Te vroegquote:Op zaterdag 18 maart 2017 14:12 schreef Sunri5e het volgende:
Iemand een idee hoe laat de uitzending zaterdag begint?
quote:Op zaterdag 18 maart 2017 14:34 schreef F1gamer het volgende:
Waar is WEST eigenlijks?
Pa jos mist zijn zoon: http://www.telegraaf.nl/t(...)impel_is_het___.html
Hoeveel vaders noemen hun zoon tevens hun vriend?quote:maar Max is natuurlijk ook gewoon mijn zoon en mijn vriend die je graag om je heen hebt.
Dat is een goeie vraag.quote:Op zaterdag 18 maart 2017 14:34 schreef F1gamer het volgende:
Waar is WEST eigenlijks?
Pa jos mist zijn zoon: http://www.telegraaf.nl/t(...)impel_is_het___.html
maar meid toch, wat een eerste wereld problemen tochquote:
Denk dat dat weinig verschil maakt.. gescheiden is hij toch al en Victoria ziet hij dus sowieso in deeltijd, en met zijn huidge vrouw en kind zal hij dan waarschijnlijk naar Monaco verkassen.quote:Op zaterdag 18 maart 2017 14:57 schreef potjecreme het volgende:
Ook lekker voor de andere kinderen van Jos om dit te lezen. Misschien tijd om nu meer tijd in hen te investeren?
Volgens mij ligt hij in scheiding met zijn huidige vrouw.quote:Op zaterdag 18 maart 2017 15:01 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Denk dat dat weinig verschil maakt.. gescheiden is hij toch al en Victoria ziet hij dus sowieso in deeltijd, en met zijn huidge vrouw en kind zal hij dan waarschijnlijk naar Monaco verkassen.
Dus... lekker voor Honda die tweetquote:Op vrijdag 17 maart 2017 18:51 schreef Beach het volgende:
[ afbeelding ]
dit was de betreffende tweet
Die schijnt een leven gekregen te hebbenquote:
Eerder een leven kwijt geraakt.quote:Op zaterdag 18 maart 2017 15:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Die schijnt een leven gekregen te hebben
Een leven op FOK! kwijtgeraakt, maar een leven erbuiten terug gekregen.quote:
Voor zover ik na kan gaan is er niets aan de hand, behalve geen tijd meer voor FOK! te hebben.quote:Op zaterdag 18 maart 2017 17:23 schreef Sjemmert het volgende:
Maar hij heeft zomaar ineens niks meer van zich laten horen ? Hopelijk niks ernstigs dan...
Ah oke, gelukkig, tja dat kan he.quote:Op zaterdag 18 maart 2017 17:30 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Voor zover ik na kan gaan is er niets aan de hand, behalve geen tijd meer voor FOK! te hebben.
Daar moet je tijd voor maken; slap excuusquote:Op zaterdag 18 maart 2017 17:30 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Voor zover ik na kan gaan is er niets aan de hand, behalve geen tijd meer voor FOK! te hebben.
Don't shoot the messengerquote:Op zaterdag 18 maart 2017 17:44 schreef Geralt het volgende:
[..]
Daar moet je tijd voor maken; slap excuus
Ook daarbuiten een leven kwijt geraakt.quote:Op zaterdag 18 maart 2017 16:03 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Een leven op FOK! kwijtgeraakt, maar een leven erbuiten terug gekregen.
Hij postte en dag na die MED nog in deze reeksquote:Op zaterdag 18 maart 2017 17:23 schreef Sjemmert het volgende:
Maar hij heeft zomaar ineens niks meer van zich laten horen ? Hopelijk niks ernstigs dan...
Oke, hij is nog gewoon onder ons dus.quote:Op zaterdag 18 maart 2017 17:57 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hij postte en dag na die MED nog in deze reeks
paar dagen geleden via Twitter al het een en ander langs gekomenquote:Op zaterdag 18 maart 2017 18:33 schreef Geralt het volgende:
Iemand wat Manor onderdelen nodig?
http://www.gordonbrothers.co.uk/assets-for-sale/manorf1
Doe mij zo een motorhome. Weer eens wat anders ipv een saaie sleurhut.
Superleague Formula herinnering komt naar boven Kansloos format.. maar tjonge.. V12'squote:Op zaterdag 18 maart 2017 18:43 schreef Montelly het volgende:
Bijna Super Sundays
Feyenoord & F1 omg
Die wagens warenquote:Op zaterdag 18 maart 2017 18:51 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Superleague Formula herinnering komt naar boven Kansloos format.. maar tjonge.. V12's
Niet met je eens, waarschijnlijk ben je nooit live naar een race geweest toen er nog wel 8 of meer cilinder motoren waren, de beleving is zonder gewoon minder, ik was bij de GP van Sao Paulo, wat toch één van de mooiste races van het jaar was maar het gebrek aan geluid vond ik echt jammer, de Porsches in het voorprogramma zaten minimaal op hetzelfde niveau.quote:Op zondag 19 maart 2017 03:43 schreef fathank het volgende:
Fossielen die blijven hangen bij het geluid van 20 jaar geleden
Sterker nog, zo'n 3 jaar geleden even bij de Nurburgring wezen kijken, VLN endurance kampioenschap, ik durf echt te beweren dat de Clio RS Trophy's daar meer en betere takke herrie maakten dan de F1 nu. Eind Mei ga ik mogelijk naar de training van de 24h, dan ga ik mijn stelling bijschaven of bevestigen (niet te letterlijk nemen).quote:Op zondag 19 maart 2017 08:23 schreef Tarado het volgende:
[..]
Niet met je eens, waarschijnlijk ben je nooit live naar een race geweest toen er nog wel 8 of meer cilinder motoren waren, de beleving is zonder gewoon minder, ik was bij de GP van Sao Paulo, wat toch één van de mooiste races van het jaar was maar het gebrek aan geluid vond ik echt jammer, de Porsches in het voorprogramma zaten minimaal op hetzelfde niveau.
Dat kun je jammer vinden, ik ben zelf niet zo dol op het gejank maar het geluid van lagere toerengebieden en terugschakelen kan ik zeker waarderen. Maar het is een high tech sport en alles moet wijken voor snelheid, ze rijden ook niet meer met een batterij carburateurs en spaghetti-uitlaat omdat ik dat mooi vind, of de motor voorin.quote:Op zondag 19 maart 2017 08:23 schreef Tarado het volgende:
[..]
Niet met je eens, waarschijnlijk ben je nooit live naar een race geweest toen er nog wel 8 of meer cilinder motoren waren, de beleving is zonder gewoon minder, ik was bij de GP van Sao Paulo, wat toch één van de mooiste races van het jaar was maar het gebrek aan geluid vond ik echt jammer, de Porsches in het voorprogramma zaten minimaal op hetzelfde niveau.
dus jij kijkt ook met plezier Formula E? Ik vind het helemaal niksquote:Op zondag 19 maart 2017 09:29 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat kun je jammer vinden, ik ben zelf niet zo dol op het gejank maar het geluid van lagere toerengebieden en terugschakelen kan ik zeker waarderen. Maar het is een high tech sport en alles moet wijken voor snelheid, ze rijden ook niet meer met een batterij carburateurs en spaghetti-uitlaat omdat ik dat mooi vind, of de motor voorin.
Het gezeur erover past ook wel een beetje bij de (valse) nostalgie rondom de Formule1. Een aantal jaar geleden was er het geromantiseer van het turbo-tijdperk, maar die V6-jes en 4inlijns klonken ook niet zo denderend tov hun voorgangers. Ik denk dat je het gewoon moet nemen zoals het komt, accepteren dat de zoektocht naar snelheid leidend is en bewondering hebben voor het feit dat de energie die niet in de herrie gaat zitten in de voorwaartse snelheid terecht komt. Misschien is er nu iets anders om van te genieten, ik zou zeggen bewaar je nostalgie voor het verleden.
Houd toch op man. Het moet brullen en janken. Net zo goed als dat het naar smeulend rubber en benzine moet ruften langs de baan. Dat heeft niets met nostalgie te maken, maar met passie.quote:Op zondag 19 maart 2017 09:29 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat kun je jammer vinden, ik ben zelf niet zo dol op het gejank maar het geluid van lagere toerengebieden en terugschakelen kan ik zeker waarderen. Maar het is een high tech sport en alles moet wijken voor snelheid, ze rijden ook niet meer met een batterij carburateurs en spaghetti-uitlaat omdat ik dat mooi vind, of de motor voorin.
Het gezeur erover past ook wel een beetje bij de (valse) nostalgie rondom de Formule1. Een aantal jaar geleden was er het geromantiseer van het turbo-tijdperk, maar die V6-jes en 4inlijns klonken ook niet zo denderend tov hun voorgangers. Ik denk dat je het gewoon moet nemen zoals het komt, accepteren dat de zoektocht naar snelheid leidend is en bewondering hebben voor het feit dat de energie die niet in de herrie gaat zitten in de voorwaartse snelheid terecht komt. Misschien is er nu iets anders om van te genieten, ik zou zeggen bewaar je nostalgie voor het verleden.
het is wel entertainment en snelheid dat is ook maar relatief, ze kunnen nog veel sneller dan ze nu doenquote:Op zondag 19 maart 2017 10:12 schreef Meike26 het volgende:
Eerlijk gezegd moet ik Weltsmets wel ergens gelijk geven. Ja ik houd ook van herrie en gejank, 100%.
Maar we leven in een tijd dat Elektrisch rijden steeds populairder word. Ook in de autosport zie je dat terug met de Formula E en de aankomende Roborace. En ik kijk daar stiekem best wel naar uit. De nerd in mij zegt toch wel dat dit erg tof kan worden. AI racers heb ik tot nu toe altijd in spelletjes gezien, nu worden het echte races tussen de beste software schrijvers.
En trek je het terug tot de normale straatauto's, Renault heeft afgelopen autobeurs een hothatch concept gelanceerd op basis van de Zoë. Dik 400pk uit enkel een elektrisch aangedreven wagentje. En dat Renault dan gelijk erbij vermeld dat ze hem niet gaan produceren is naar mijn idee echt een gemiste kans.
Dus ja, ergens moeten we wel genoegen nemen/accepteren dat het nu even minder is, wat nu als er 1 of andere techstudent in de toekomst een manier ontwikkelt om de elektro motoren een oorverdovend gejank te laten maken. Gewoon mechanisch en dus geen AI sound, het gehuil van de V-IRM treinen bijvoorbeeld, ook een gek maar gaaf geluid bij het optrekken. Laten ze dat eens met een paar decibel vergroten
Ik wel. Al is het niet van het niveau van de F1, maar dat komt doordat ze lang zo hard niet gaan.quote:Op zondag 19 maart 2017 09:35 schreef Tarado het volgende:
[..]
dus jij kijkt ook met plezier Formula E? Ik vind het helemaal niks
Ik blijf toch wel kijken dat is het niet en op tv heb je ook minder last van het ontbreken ervan, maar live vond ik het echt een gemisquote:Op zondag 19 maart 2017 10:18 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ik wel. Al is het niet van het niveau van de F1, maar dat komt doordat ze lang zo hard niet gaan.
Dat vind ik belangrijker dan het geluid.
Ik snap wel dat het een bepaalde beleving geeft, maar dat is altijd bijzaak geweest. Geluid is het gevolg van, niet het doel.
En de F1 moet met zijn tijd meegaan. Niet blijven hangen bij motoren van 40 jaar geleden.
Voor de verandering ben ik het een keer met Weltschmerz eens.
Dat zegt ook niemand. Het geluid hoeft ook niet exact hetzelfde te blijven, maar het is wel onderdeel van de beleving. Het is gewoon echt kut als je auto's voorbij ziet komen met een paar honderd km/u en ze klinken als de naaimachine van je moeder.quote:Op zondag 19 maart 2017 10:18 schreef sasquatsch het volgende:
En de F1 moet met zijn tijd meegaan. Niet blijven hangen bij motoren van 40 jaar geleden.
mee eens en die zoektocht naar snelheid neem ik ook met een korreltje zout, er staan niet voor niets nog veel records uit 2004 in de boekenquote:Op zondag 19 maart 2017 10:24 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Dat zegt ook niemand. Het geluid hoeft ook niet exact hetzelfde te blijven, maar het is wel onderdeel van de beleving. Het is gewoon echt kut als je auto's voorbij ziet komen met een paar honderd km/u en ze klinken als de naaimachine van je moeder.
Wat een aannames gelijk weer.quote:Op zondag 19 maart 2017 08:23 schreef Tarado het volgende:
[..]
Niet met je eens, waarschijnlijk ben je nooit live naar een race geweest toen er nog wel 8 of meer cilinder motoren waren, de beleving is zonder gewoon minder, ik was bij de GP van Sao Paulo, wat toch één van de mooiste races van het jaar was maar het gebrek aan geluid vond ik echt jammer, de Porsches in het voorprogramma zaten minimaal op hetzelfde niveau.
jij noemt iedereen een fossiel die het geluid mist, over aannames gesprokenquote:Op zondag 19 maart 2017 11:15 schreef fathank het volgende:
[..]
Wat een aannames gelijk weer.
Ik zat als 9 jarig jochie op Spa met mn vader en opa. En ik snap best dat geluid een toegevoegde waarde is. Maar F1 draait om innovatie, en hybride is daar een essentieel onderdeel van in deze tijd. Jankende v10s zijn geschiedenis.
Mensen die het geluid missen niet. Mensen die een drang hebben om alles uit het verleden te romantiseren en op basis daarvan mekkeren over technologische vooruitgang.quote:Op zondag 19 maart 2017 11:22 schreef Tarado het volgende:
[..]
jij noemt iedereen een fossiel die het geluid mist, over aannames gesproken
Gelukkig doet niemand dat hier, dat scheelt jou een hoop ergernis!quote:Op zondag 19 maart 2017 11:46 schreef fathank het volgende:
[..]
Mensen die het geluid missen niet. Mensen die een drang hebben om alles uit het verleden te romantiseren en op basis daarvan mekkeren over technologische vooruitgang.
Jij hebt ook overal verstand van hea.quote:Op zondag 19 maart 2017 11:49 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Gelukkig doet niemand dat hier, dat scheelt jou een hoop ergernis!
Precies. Vroeger (80s 90s) waren de gaten veel groter tussen teams. Zat je lekker te kijken hoe Senna of Schumacher 3 seconden sneller waren dan de nr 3 en 4.quote:Op zondag 19 maart 2017 11:46 schreef fathank het volgende:
[..]
Mensen die het geluid missen niet. Mensen die een drang hebben om alles uit het verleden te romantiseren en op basis daarvan mekkeren over technologische vooruitgang.
Nee, ik hou ook niet van zachtjes gejank, en ik hou van F1 omdat de technologie daar het meest op scherp staat en de coureurs en de belangen het grootst zijn. Het is ook een zwaarbevochten competitie tussen ingenieurs en ik respecteer de uitkomst van wat ze allemaal verzinnen om sneller te zijn.quote:Op zondag 19 maart 2017 09:35 schreef Tarado het volgende:
[..]
dus jij kijkt ook met plezier Formula E? Ik vind het helemaal niks
En coureurs die even een sigaret opsteken onder het bijtanken, remtrommels die te heet worden ruiken pas echt lekker en soms verbrandde er ook nog wat vlees.quote:Op zondag 19 maart 2017 09:41 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Houd toch op man. Het moet brullen en janken. Net zo goed als dat het naar smeulend rubber en benzine moet ruften langs de baan. Dat heeft niets met nostalgie te maken, maar met passie.
Het is niet alleen snelheid waar ze naar op zoek gaan. Het moet ook aantrekkelijk zijn door meer actie en competitie zonder dat het ten koste gaat van de veiligheid.quote:Op zondag 19 maart 2017 10:49 schreef Tarado het volgende:
[..]
mee eens en die zoektocht naar snelheid neem ik ook met een korreltje zout, er staan niet voor niets nog veel records uit 2004 in de boeken
ik weet het en wat ik al eerder zei, ik blijf toch wel kijken maar laat ik het zo zeggen, de verleiding om live naar een race te gaan is minder geworden.quote:Op zondag 19 maart 2017 12:12 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Het is niet alleen snelheid waar ze naar op zoek gaan. Het moet ook aantrekkelijk zijn door meer actie en competitie zonder dat het ten koste gaat van de veiligheid.
Elke keer als het volgens de FIA te snel gaat (en dus te gevaarlijk wordt) veranderen ze de technologie. Zo gingen we eind jaren '80 van de turbo's naar V10 en in 2005 van V10 naar V8.
Vervolgens gingen ze naar de hybride V6 om nieuwe autofabrikanten te trekken omdat die massaal afhaakten (Toyota, Honda). Ook Mercedes en Renault dreigden te stoppen.
Nu proberen ze met de huidige wagens het niveau van 2004 te bereiken om de F1 weer aantrekkelijker te maken. En gaan ze er waarschijnlijk over dat niveau heen.
quote:Op zondag 19 maart 2017 12:47 schreef franklop het volgende:
Over een week moeten we alweer 2 weken wachten voor de volgende race
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |