abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Games woensdag 15 maart 2017 @ 14:19:54 #101
206706 crew  Racerblade
pi_169535434
quote:
1s.gif Op woensdag 15 maart 2017 14:18 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Toronto Maple Leafs? :P
pi_169539298
quote:
1s.gif Op woensdag 15 maart 2017 14:18 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Eens. Locatie is niet het belangrijktste voor een circuit. De layout is het belangrijkste.
Ik vond Baku echt dodelijk saai en niet passend in het straatbeeld (zoals Monaco). Singapore heeft dan nog de avond sfeer en de fans...
  woensdag 15 maart 2017 @ 17:40:54 #103
63302 rockstah
New World Disorder
pi_169539893
Had dat niet ook met Pirelli's "conservatieve bandenkeuze bij nieuwe circuits" gewoonte te maken?
Wat me vooral opviel vorig seizoen is dat eigenlijk alle één-stops races dodelijk saai waren, nog meer dan normaal wegens de grote snelheidsverschillen. Baku was wat dat betreft geen negatieve uitschieter als je het mij vraagt, maar er stonden wel wat meer spotlights op natuurlijk.
Socialism always fails, but for some reason every single time it requires US sanctions, economic warfare, ‘freedom fighters’ or an outright invasion to fail.
  woensdag 15 maart 2017 @ 17:50:00 #104
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_169540108
Ze moeten zorgen dat er 2 teams tot en met de laatste race om de titel kunnen strijden.
Dan is er spanning en strijd, het hele veld gaat nooit lukken maar 2 teams zou al heel wenselijk zijn.
En het is een WK dus een race in Afrika hoort erbij net zoals India. Baku en Bahrein voegen weinig toe. Singapore vind ik jammer dat die weg gaat.

Qua regelgeving wil ik dit jaar even aan kijken. Ondanks dat ik refueling weer terug zou willen zien wil ik het een kans geven.
Plus het geluid moet terug. Hybride snap ik helemaal, zeker voor iemand die voor een elektrische auto fabrikant werkt, maar het is en blijft ook een show of een circus.
En ik krijg nu geen kippenvel meer als ik er 1 aan hoor komen en dat was vroeger wel. En hybride met geluid kan prima.
En Formule E en Electric GT is veel belangrijker voor de ontwikkeling van de elektrische auto dan de F1 alleen.

Hoop dat Brawn er iets mee kan.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_169563475
quote:
1s.gif Op woensdag 15 maart 2017 17:50 schreef nils7 het volgende:
Ze moeten zorgen dat er 2 teams tot en met de laatste race om de titel kunnen strijden.
Dan is er spanning en strijd, het hele veld gaat nooit lukken maar 2 teams zou al heel wenselijk zijn.
En het is een WK dus een race in Afrika hoort erbij net zoals India. Baku en Bahrein voegen weinig toe. Singapore vind ik jammer dat die weg gaat.

Qua regelgeving wil ik dit jaar even aan kijken. Ondanks dat ik refueling weer terug zou willen zien wil ik het een kans geven.
Plus het geluid moet terug. Hybride snap ik helemaal, zeker voor iemand die voor een elektrische auto fabrikant werkt, maar het is en blijft ook een show of een circus.
En ik krijg nu geen kippenvel meer als ik er 1 aan hoor komen en dat was vroeger wel. En hybride met geluid kan prima.
En Formule E en Electric GT is veel belangrijker voor de ontwikkeling van de elektrische auto dan de F1 alleen.

Hoop dat Brawn er iets mee kan.
Geluid komt vanzelf terug als refueling weer terug komt... de motoren zijn nu begrenst (ontworpen) om op maximaal 12000rpm te lopen, de V10 en V8 liepen tussen de 17000 en 18000rpm een V6 gaat ook wel janken bij dergelijke toerentallen (dat hoor je wel bij Indy)
pi_169563522
quote:
15s.gif Op woensdag 15 maart 2017 17:15 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Ik vond Baku echt dodelijk saai en niet passend in het straatbeeld (zoals Monaco). Singapore heeft dan nog de avond sfeer en de fans...
Baku heeft dan ook geen goede layout. Maar bijv. Bahrein ofzo is gewoon een goed circuit. Ik kijk liever naar een race op Bahrein dan op Monza.

Singapore is ook een van mijn favorieten. Helaas de enige gp die ik niet live kan zien dit jaar :'(
pi_169563717
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 07:48 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Geluid komt vanzelf terug als refueling weer terug komt... de motoren zijn nu begrenst (ontworpen) om op maximaal 12000rpm te lopen, de V10 en V8 liepen tussen de 17000 en 18000rpm een V6 gaat ook wel janken bij dergelijke toerentallen (dat hoor je wel bij Indy)
Probleem is eerder dat het terugwinnen van de energie uit de uitlaatgassen het geluid dempt.

In de jaren 80 had de turbo ook nog geen 12.000 toeren en een beter geluid.

Sowieso zorgt bijtanken voor minder actie op de baan. En ik heb liever meer actie dan meer geluid.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_169563802
quote:
1s.gif Op donderdag 16 maart 2017 08:16 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Probleem is eerder dat het terugwinnen van de energie uit de uitlaatgassen het geluid dempt.

In de jaren 80 had de turbo ook nog geen 12.000 toeren en een beter geluid.

Sowieso zorgt bijtanken voor minder actie op de baan. En ik heb liever meer actie dan meer geluid.
Je zit sowieso met je banden wissels/strategie, die moet je doen... misschien de optie invoeren dat je /mag/ bijtanken bij een bandenwissel?

Overigens lijkt me dat de turbo techniek niet heel erg veranderd is sinds de jaren 80... toen had je ook demping op je uitlaat gassen.
pi_169563936
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 08:24 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Je zit sowieso met je banden wissels/strategie, die moet je doen... misschien de optie invoeren dat je /mag/ bijtanken bij een bandenwissel?

Overigens lijkt me dat de turbo techniek niet heel erg veranderd is sinds de jaren 80... toen had je ook demping op je uitlaat gassen.
De MGU-H zit er nu tussen die het geluid dempt.
pi_169564058
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 07:48 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Geluid komt vanzelf terug als refueling weer terug komt... de motoren zijn nu begrenst (ontworpen) om op maximaal 12000rpm te lopen, de V10 en V8 liepen tussen de 17000 en 18000rpm een V6 gaat ook wel janken bij dergelijke toerentallen (dat hoor je wel bij Indy)
Het gaat niet echt om het toerental, een paar decennia geleden liepen ze ook niet veel harder dan 12.000, gewoon omdat de klepveren dat niet bij konden houden. Het gaat er om dat als je de energie van de hete uitlaatgassen efficient gebruikt om een turbo aan te drijven, er minder energie overblijft om geluid te produceren.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 16 maart 2017 @ 09:32:54 #111
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_169564445
Gvd wat duurt dat aftellen lang.
pi_169564530
Door wat veranderingen/aankondigingen in werkdeadlines vind ik het aftellen ineens wel heel dubbel :') :@ :P
Ja doei.
pi_169564594
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 09:39 schreef motorbloempje het volgende:
Door wat veranderingen/aankondigingen in werkdeadlines vind ik het aftellen ineens wel heel dubbel :') :@ :P
Kan het minder cryptisch?

Nog maar 1 week ^O^ .
Woei!
pi_169564608
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 09:45 schreef Floriz87 het volgende:

[..]

Kan het minder cryptisch?

Nog maar 1 week ^O^ .
Het betekent dat een belangrijke deadline met het aftellen naar de GPs erg dichtbij komt :P
Ja doei.
pi_169564661
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 09:46 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Het betekent dat een belangrijke deadline met het aftellen naar de GPs erg dichtbij komt :P
Je realiseert je opeens dat je thesis volgende week bij het reading committee moet liggen? :P
Woei!
pi_169564671
Daar ligt 'ie al een tijdje :P
Ja doei.
pi_169564691
Lucky you }:|
Woei!
pi_169564927
Wie had dát gedacht? ;(
Ja doei.
  donderdag 16 maart 2017 @ 10:52:12 #120
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_169565632
Komend seizoen lekker op TV kijken ipv brakke stream van Ziggo _O_
"I tried to believe that there is a God, who created each of us in His own image and likeness, loves us very much, and keeps a close eye on things. I really tried to believe that, but I gotta tell you, the longer you live, the more you look around, the more you realize, something is fucked up." - George Carlin.
pi_169565710
quote:
2s.gif Op donderdag 16 maart 2017 10:52 schreef Kerplunk het volgende:
Komend seizoen lekker op TV kijken ipv brakke stream van Ziggo _O_
Mit Kai dabei!
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_169566715
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  donderdag 16 maart 2017 @ 12:20:09 #123
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_169567419
Mclaren gooit Honda eruit.
voor 2018
  donderdag 16 maart 2017 @ 12:22:10 #124
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_169567451
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 12:20 schreef THEFXR het volgende:
Mclaren gooit Honda eruit.
voor 2018
Wishful thinking of....?
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  donderdag 16 maart 2017 @ 12:22:55 #125
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_169567466
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 12:22 schreef nils7 het volgende:

[..]

Wishful thinking of....?
confirmed
pi_169567501
Bron?
Flesje bier
pi_169567508
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 12:22 schreef THEFXR het volgende:

[..]

confirmed
ze zijn aan het rondkijken bij bijv Mercedes voor het geval Honda geen stappen maakt dit jaar.

Dat is wel wat anders
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  donderdag 16 maart 2017 @ 12:26:28 #128
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_169567535
quote:
1s.gif Op donderdag 16 maart 2017 12:24 schreef franklop het volgende:

[..]

ze zijn aan het rondkijken bij bijv Mercedes voor het geval Honda geen stappen maakt dit jaar.

Dat is wel wat anders
Honda is al jaren klote, die hadden van de winter al stappen moeten maken!
  donderdag 16 maart 2017 @ 12:26:41 #129
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_169567537
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 12:24 schreef Gezicht het volgende:
Bron?
gpupdate
pi_169567555
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 12:26 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Honda is al jaren klote, die hadden van de winter al stappen moeten maken!
Dan is het nog steeds geen confirmed vertrek ;)
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 16 maart 2017 @ 12:27:47 #131
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_169567562
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 12:26 schreef THEFXR het volgende:

[..]

gpupdate
Ze praten met Mercedes en kijken naar Renault. Dat is wat anders dan dat Honda al op straat is gezet, zoals jij zegt
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 16 maart 2017 @ 12:28:00 #132
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_169567568
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 12:27 schreef franklop het volgende:

[..]

Dan is het nog steeds geen confirmed vertrek ;)
mijn voorspelling dan :D
  donderdag 16 maart 2017 @ 12:28:58 #133
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_169567585
maar als jullie Honda nog meer kansen willen geven, doe het gerust.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 16 maart 2017 @ 12:29:17 #134
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_169567596
Het zou wel een gat in hun begroting slaan. Van 100 miljoen ontvangen van Honda naar 20 miljoen betalen per jaar
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_169567623
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 12:28 schreef THEFXR het volgende:
maar als jullie Honda nog meer kansen willen geven, doe het gerust.
Nee, dat doen we niet. Maar jij brengt het alsof het een feit is ("confirmed"), en dat is het niet. En netjes een link in je bericht plaatsen kan ook geen kwaad.

http://www.gpupdate.net/n(...)-mercedes-voor-2018/
Woei!
  donderdag 16 maart 2017 @ 12:31:19 #136
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_169567638
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 12:30 schreef Floriz87 het volgende:

[..]

Nee, dat doen we niet. Maar jij brengt het alsof het een feit is ("confirmed"), en dat is het niet. En netjes een link in je bericht plaatsen kan ook geen kwaad.

http://www.gpupdate.net/n(...)-mercedes-voor-2018/
niemand leest artikelen, dat weet je toch
  donderdag 16 maart 2017 @ 12:32:17 #137
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_169567654
quote:
14s.gif Op donderdag 16 maart 2017 12:29 schreef Peterselieman het volgende:
Het zou wel een gat in hun begroting slaan. Van 100 miljoen ontvangen van Honda naar 20 miljoen betalen per jaar
Het valt me nog mee, dat ik nooit berichten hebt gelezen als: Alonso slaat japanner of Alonso slaat meerdere Japanners :P
pi_169567658
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 12:30 schreef Floriz87 het volgende:

[..]

Nee, dat doen we niet. Maar jij brengt het alsof het een feit is ("confirmed"), en dat is het niet. En netjes een link in je bericht plaatsen kan ook geen kwaad.

http://www.gpupdate.net/n(...)-mercedes-voor-2018/
Alternative facts!
pi_169567675
FAKE NEWS!!!
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  donderdag 16 maart 2017 @ 12:35:22 #140
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_169567712
quote:
14s.gif Op donderdag 16 maart 2017 12:27 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ze praten met Mercedes en kijken naar Renault. Dat is wat anders dan dat Honda al op straat is gezet, zoals jij zegt
zou jij dat doen? tuurlijk niet, dan gooien hun ook de handdoek in de ring en val je de rest van het jaar uit. Het is gewoon de deur op een kier zetten en druk uitoefenen.
Iedereen kan nu wel al zien dat ze achterliggen, hoe gaan ze dat tot ene betrouwbaar niveau inhalen? het is ze nl in 2 jaar nog niet gelukt
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 16 maart 2017 @ 12:35:54 #141
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_169567720
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 12:32 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Het valt me nog mee, dat ik nooit berichten hebt gelezen als: Alonso slaat japanner of Alonso slaat meerdere Japanners :P
Hij stopt ze onder de motorkap in de hoop dat de auto daarvan sneller wordt
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 16 maart 2017 @ 12:37:43 #142
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_169567756
quote:
10s.gif Op donderdag 16 maart 2017 12:35 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Hij stopt ze onder de motorkap in de hoop dat de auto daarvan sneller wordt
zou best een wedje willen zetten dat Alonso een TUE heeft voor xanax ofzo.
pi_169567810
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 12:35 schreef THEFXR het volgende:

[..]

zou jij dat doen? tuurlijk niet, dan gooien hun ook de handdoek in de ring en val je de rest van het jaar uit. Het is gewoon de deur op een kier zetten en druk uitoefenen.
Iedereen kan nu wel al zien dat ze achterliggen, hoe gaan ze dat tot ene betrouwbaar niveau inhalen? het is ze nl in 2 jaar nog niet gelukt
Effectief hetzelfde wat Red Bull vorig jaar deed dus bij Renault.
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 16 maart 2017 @ 12:41:26 #144
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_169567824
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 12:35 schreef THEFXR het volgende:

[..]

zou jij dat doen? tuurlijk niet, dan gooien hun ook de handdoek in de ring en val je de rest van het jaar uit. Het is gewoon de deur op een kier zetten en druk uitoefenen.
Iedereen kan nu wel al zien dat ze achterliggen, hoe gaan ze dat tot ene betrouwbaar niveau inhalen? het is ze nl in 2 jaar nog niet gelukt
Het chassis van McLaren is ook een natte dweil zoals de heren geleerden in het door Sasq geposte filmpje zeiden. Ferrari en Mercedes zijn al twee bochten verder voordat Alonso of Stoffel eindelijk weer op het gas kunnen gaan.

Het ligt niet alleen aan Honda dat ze niet presteren.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 16 maart 2017 @ 12:42:04 #145
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_169567836
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 12:40 schreef franklop het volgende:

[..]

Effectief hetzelfde wat Red Bull vorig jaar deed dus bij Renault.
Die motor ging weer goed toen ze bekend maakte dat ze een fabrieksteam gingen starten.
niet echt vergelijkbaar
  donderdag 16 maart 2017 @ 12:43:09 #146
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_169567852
quote:
14s.gif Op donderdag 16 maart 2017 12:41 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Het chassis van McLaren is ook een natte dweil zoals de heren geleerden in het door Sasq geposte filmpje zeiden. Ferrari en Mercedes zijn al twee bochten verder voordat Alonso of Stoffel eindelijk weer op het gas kunnen gaan.

Het ligt niet alleen aan Honda dat ze niet presteren.
Dat weet ik niet, vorige jaar hadden de motor teruggedraaid tot een gp2 motor, voor meer betrouwbaarheid.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 16 maart 2017 @ 12:43:55 #147
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_169567859
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 12:40 schreef franklop het volgende:

[..]

Effectief hetzelfde wat Red Bull vorig jaar deed dus bij Renault.
Je moet ze dwingen om de werkwijze aan te passen. Daarom vreemd dat adviseur Gilles Simon eruit is geknikkerd. Ik hoop dat ze mensen als Mario Illien benaderen. Anders blijf je nog 100 miljoen miljard jaar achter de feiten aan lopen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_169567885
quote:
14s.gif Op donderdag 16 maart 2017 12:27 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ze praten met Mercedes en kijken naar Renault. Dat is wat anders dan dat Honda al op straat is gezet, zoals jij zegt
Moeten ze wel voor eind mei een beslissing nemen. Dan moeten de leveranciers aangeven aan wie ze motoren gaan leveren.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 16 maart 2017 @ 12:45:53 #149
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_169567896
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 12:43 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Dat weet ik niet, vorige jaar hadden de motor teruggedraaid tot een gp2 motor, voor meer betrouwbaarheid.
Dat zou zomaar kunnen, maar dat neemt niet weg dat je aan chassiszijde nog best wel het nodige kunt winnen, ook met een motor die niet de allerbeste is.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 16 maart 2017 @ 12:47:53 #150
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_169567923
quote:
14s.gif Op donderdag 16 maart 2017 12:45 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dat zou zomaar kunnen, maar dat neemt niet weg dat je aan chassiszijde nog best wel het nodige kunt winnen, ook met een motor die niet de allerbeste is.
man, die motor is gewoon de slechtste van het hele veld, ze leveren ook maar aan een team, de rest blijft lekker ver weg van dat onding.
  donderdag 16 maart 2017 @ 12:48:31 #151
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_169567930
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 12:45 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Moeten ze wel voor eind mei een beslissing nemen. Dan moeten de leveranciers aangeven aan wie ze motoren gaan leveren.
das best snel en het is nog maar de vraag of anderen willen/kunnen leveren.
pi_169567992
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 12:48 schreef THEFXR het volgende:

[..]

das best snel en het is nog maar de vraag of anderen willen/kunnen leveren.
Als McLaren breekt met Honda zullen ze wel moeten. Dat is namelijk afgesproken tussen de leveranciers en de FIA toen Red Bull geen motor had.

Alleen heeft McLaren dan geen keus en krijgen ze een aangewezen leverancier als ze zelf voor die tijd niet met een leverancier tot overeenkomst komen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 16 maart 2017 @ 12:54:04 #153
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_169568018
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 12:47 schreef THEFXR het volgende:

[..]

man, die motor is gewoon de slechtste van het hele veld, ze leveren ook maar aan een team, de rest blijft lekker ver weg van dat onding.
Dat ontken ik ook niet, maar als je de geleerden hoort dan kunnen de coureurs op dit moment niet vroeg op het gas. En dat ligt niet aan de motor, maar aan het chassis.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 16 maart 2017 @ 12:55:25 #154
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_169568036
quote:
14s.gif Op donderdag 16 maart 2017 12:54 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dat ontken ik ook niet, maar als je de geleerden hoort dan kunnen de coureurs op dit moment niet vroeg op het gas. En dat ligt niet aan de motor, maar aan het chassis.
wie zijn die geleerden?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 16 maart 2017 @ 12:58:11 #155
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_169568079
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 12:55 schreef THEFXR het volgende:

[..]

wie zijn die geleerden?
Heb je het door sasq geposte filmpje gezien? Daar zeiden ze het en eerder meldde onder meer Gary Anderson (niet die darter, maar de engineer) het al.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_169568609
En toch blijf ik het raar vinden dat het Honda niet lukt om een goede F1 motor te ontwikkelen... en ze zijn toch al 3 jaar bezig
  donderdag 16 maart 2017 @ 13:29:00 #157
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_169568623
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 12:22 schreef THEFXR het volgende:

[..]

confirmed
:')______________
"I tried to believe that there is a God, who created each of us in His own image and likeness, loves us very much, and keeps a close eye on things. I really tried to believe that, but I gotta tell you, the longer you live, the more you look around, the more you realize, something is fucked up." - George Carlin.
pi_169568998
quote:
9s.gif Op donderdag 16 maart 2017 13:28 schreef SnowOokami het volgende:
En toch blijf ik het raar vinden dat het Honda niet lukt om een goede F1 motor te ontwikkelen... en ze zijn toch al 3 jaar bezig
Die van vorig jaar was goed, alleen was de compressor te klein, doordat die binnen de motor zat.
Ze hebben hun hele motor aangepast en zijn nu weer op het niveau van 2 jaar geleden.

De andere leveranciers (vooral Renault) hadden in het begin ook problemen en die zijn al zes jaar bezig. Honda loopt dus 3 jaar achter op de anderen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_169569111
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 13:49 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Die van vorig jaar was goed, alleen was de compressor te klein, doordat die binnen de motor zat.
Ze hebben hun hele motor aangepast en zijn nu weer op het niveau van 2 jaar geleden.

De andere leveranciers (vooral Renault) hadden in het begin ook problemen en die zijn al zes jaar bezig. Honda loopt dus 3 jaar achter op de anderen.
Lullig voor ze als McLaren eruit stapt. Ze (Honda) hebben op 1 paard gewed, en die raken ze dan kwijt.
Woei!
pi_169569142
Ik lees dat Häkkinen bij McLaren het zakenpartners naar de zin moet gaan maken. Dat klinkt wel een beetje dubieus...
pi_169569153
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 13:56 schreef Floriz87 het volgende:

[..]

Lullig voor ze als McLaren eruit stapt. Ze (Honda) hebben op 1 paard gewed, en die raken ze dan kwijt.
Dat ene paard was een eis van McLaren (lees: Ron Dennis) zelf. Voor 2018 zouden ze een tweede team willen gaan voorzien (lees: Sauber)
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  donderdag 16 maart 2017 @ 15:20:38 #162
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_169570552
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 13:59 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Dat ene paard was een eis van McLaren (lees: Ron Dennis) zelf. Voor 2018 zouden ze een tweede team willen gaan voorzien (lees: Sauber)
zal sauber nog bestaan dan?
pi_169570855
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 15:20 schreef THEFXR het volgende:

[..]

zal sauber nog bestaan dan?
Met de nieuwe eigenaar? Dat verwacht ik wel. :)
Ze staan er nu beter voor dan de afgelopen jaren.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  donderdag 16 maart 2017 @ 15:43:15 #164
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_169570863
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 13:58 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik lees dat Häkkinen bij McLaren het zakenpartners naar de zin moet gaan maken. Dat klinkt wel een beetje dubieus...
op zijn knieën :D
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 16 maart 2017 @ 16:08:55 #165
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_169571226
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 15:42 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Met de nieuwe eigenaar? Dat verwacht ik wel. :)
Ze staan er nu beter voor dan de afgelopen jaren.
ik snap hun keuze voor de 2016-motor, want het chassis dat ze hadden was belabberd, maar de kans is groot dat ze ook dit jaar weer achter de feiten aan gaan lopen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_169571306
Ik denk dat het een beetje naïef en kinderlijk gedacht was van Ron Dennis om te denken dat ze de jaren 80 konden laten herleven door met Honda in zee te gaan. In de recente geschiedenis met BAR en hun eigen fabrieksteam kon Honda namelijk ook al geen potten breken en de huidige powerunits zijn nog een stuk complexer. Dat lijkt me relevanter dan wat er eind jaren 80 gepresteerd is. De redenering van Ron Dennis dat je met een klantenmotor geen kampioen kunt worden klopt ook niet want RBR heeft immers het tegendeel al bewezen. Een titelsponsor had McLaren ook niet nodig volgens Dennis. Hij heeft wel wat twijfelachtige beslissingen gemaakt de afgelopen jaren en ik begrijp wel dat hij aan de kant geschoven is.

Hoe nu verder, misschien eens proberen om bij VAG of Toyota aan te kloppen. Anders met hangende pootjes terug naar Mercedes. Honda kan niet meer. Ze krijgen het niet voor elkaar, die conclusie mag je inmiddels wel trekken. McLaren kan zo niet door blijven gaan.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
pi_169571413
Voor de treinreizende Formule 1 fans zag ik net op Utrecht Centraal de AKO Pit Stop race experience popup store. Het personeel stond vandaag vooral met wat RC autootjes te spelen, maar je kan er zo te zien binnenkort terecht voor boeken, schaalmodellen, speelgoedauto's en wat teamkleding :)
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 16 maart 2017 @ 16:20:42 #168
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_169571423
VAG gaat het niet doen. Is te duur, zeker nu ze vanwege dieselgate even pas op de plaats maken.

Toyota zie ik ook niet snel gebeuren, omdat zij vol inzetten op het WEC. Daar hebben ze nog wat goed te maken vanwege vorig jaar ;)
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_169571628
Even een vraagje tussendoor, aangezien hier genoeg liefhebbers zitten: In verband met een verhuizing ga ik afscheid nemen van mijn collectie Formule 1 tijdschriften. Nu kan ik ze bij het oud papier gooien maar misschien kan ik er hier nog iemand gelukkig mee maken?
Paar losse nummers vanaf 1995, volgens mij compleet vanaf 1998 en alles tot en met 2013 mag weg. Aangezien ze al geruime tijd in een schuur staan is de conditie niet 'mint' meer maar nog wel prima leesbaar. Gratis af te halen in Ede.

En verder ook nog Autovisies vanaf 1994 tot en met 2013 compleet en wat oudere losse nummers.
  donderdag 16 maart 2017 @ 16:45:09 #170
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_169571771
Ik heb hier gelezen dat de 2018 krachtbron van Honda juist een killer zou worden waarom zou je die aan de kant schuiven.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_169572278
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 16:13 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Ik denk dat het een beetje naïef en kinderlijk gedacht was van Ron Dennis om te denken dat ze de jaren 80 konden laten herleven door met Honda in zee te gaan. In de recente geschiedenis met BAR en hun eigen fabrieksteam kon Honda namelijk ook al geen potten breken en de huidige powerunits zijn nog een stuk complexer. Dat lijkt me relevanter dan wat er eind jaren 80 gepresteerd is. De redenering van Ron Dennis dat je met een klantenmotor geen kampioen kunt worden klopt ook niet want RBR heeft immers het tegendeel al bewezen. Een titelsponsor had McLaren ook niet nodig volgens Dennis. Hij heeft wel wat twijfelachtige beslissingen gemaakt de afgelopen jaren en ik begrijp wel dat hij aan de kant geschoven is.

Hoe nu verder, misschien eens proberen om bij VAG of Toyota aan te kloppen. Anders met hangende pootjes terug naar Mercedes. Honda kan niet meer. Ze krijgen het niet voor elkaar, die conclusie mag je inmiddels wel trekken. McLaren kan zo niet door blijven gaan.
RBR werd pas kampioen nadat Renault uit de F1 was. Maar je hebt wel gelijk, ligt er alleen wiens motor je hebt. RBR vond namelijk dat ze met een klantenmotor van Ferrari ook geen kampioen konden worden en zijn toen overgestapt op Renault waarmee ze wel kampioen werden (toen er geen fabrieks Renault team was).
Nu kunnen ze het ook met een fabrieks Renault omdat Renault voor RBR dezelfde motor levert als ze zelf gebruiken.

VAG en Toyota hebben niet genoeg tijd zelfs al zouden ze het willen. Dan hadden ze al een paar jaar bezig moeten zijn om voor 2018 een nieuwe motor te leveren
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_169572317
Kan mclaren het financieel überhaupt wel bolwerken zonder het geld van Honda?
Ze worden toch dik gesponsord?
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
pi_169572501
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 17:24 schreef Asschen_sukar het volgende:
Kan mclaren het financieel überhaupt wel bolwerken zonder het geld van Honda?
Ze worden toch dik gesponsord?
Ze zouden voor 2018 een nieuwe (titel?)sponsor op het oog hebben.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_169574627
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 17:36 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Ze zouden voor 2018 een nieuwe (titel?)sponsor op het oog hebben.
Ford Cosworth ;)
pi_169574813
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 17:24 schreef Asschen_sukar het volgende:
Kan mclaren het financieel überhaupt wel bolwerken zonder het geld van Honda?
Ze worden toch dik gesponsord?
Sheikh Mohammed bin Essa Al Khalifa schuift wel weer wat geld die kant op als ze dat nodig hebben.
pi_169586492
https://www.f1today.net/e(...)o-as-verstappen-does

quote:
'Kvyat didn't push Ricciardo as Verstappen does'

Max Verstappen is a much better teammate for Daniel Ricciardo than was his Red Bull predecessor. That is the claim of Dr Helmut Marko, having last year made the controversial decision to oust Daniil Kvyat and promote the teenage Dutchman Verstappen.

Russian Kvyat announced this week that his title dream is still alive, but his hopes will get a blow as Marko declares that Verstappen pushes Australian Ricciardo harder at the senior energy drink-owned F1 team. "Daniil Kvyat could not push Ricciardo as hard as Verstappen," he told Sport Bild. "Daniel had to learn how to deal with that but we've seen him get faster the more he was pushed," Marko added.

And the Austrian said he has no fear that the Ricciardo-Verstappen relationship will get out of control, in the way that Prost-Senna did. "A healthy rivalry on the track is the best thing that can happen to a team," said Marko. "But so far the competitive situation has not affected them in their work or privately. The two respect each other completely," he insisted.

However, Marko said it is Ferrari who will start the 2017 season closest to Mercedes, but he said Red Bull is determined to fight back. "Mercedes is still the favourite," he said, "because the engine will still be the decisive factor. Renault is making progress in steps. The first will be in Barcelona when we get the second stage of development."
Laatste stukje is mijns inziens eigenlijk het meest interessant. Marko plaatst RB dus achter Mercedes en Ferrari, maar hoopt gedurende het seizoen dichterbij te komen.
Woei!
  vrijdag 17 maart 2017 @ 10:04:06 #177
131800 Tarado
capô de fusca
pi_169586651
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 17:36 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Ze zouden voor 2018 een nieuwe (titel?)sponsor op het oog hebben.
of die er nog instapt nu dit seizoen alweer een afschrijfseizoen is moeten we nog maar afwachten
  vrijdag 17 maart 2017 @ 10:04:53 #178
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_169586659
quote:
14s.gif Op donderdag 16 maart 2017 16:20 schreef Peterselieman het volgende:
VAG gaat het niet doen. Is te duur, zeker nu ze vanwege dieselgate even pas op de plaats maken.

Toyota zie ik ook niet snel gebeuren, omdat zij vol inzetten op het WEC. Daar hebben ze nog wat goed te maken vanwege vorig jaar ;)
En BMW dan? Moet toch pijn doen dat de grote concurrent zo dominant is in de koningsklasse.
  vrijdag 17 maart 2017 @ 10:07:37 #179
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_169586688
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 09:51 schreef Floriz87 het volgende:
https://www.f1today.net/e(...)o-as-verstappen-does

[..]

Laatste stukje is mijns inziens eigenlijk het meest interessant. Marko plaatst RB dus achter Mercedes en Ferrari, maar hoopt gedurende het seizoen dichterbij te komen.
net als vorig jaar dus
Met alleen kans als er problemen zijn bij MB of ze elkaar afrijden. Gewoon weer kut en kansloos dus
pi_169586781
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 10:07 schreef BeamofLight het volgende:

[..]

net als vorig jaar dus
Met alleen kans als er problemen zijn bij MB of ze elkaar afrijden. Gewoon weer kut en kansloos dus
Toch lees ik overal geluiden dat Ferrari Mercedes achterhaald heeft en er misschien wel voor ligt. Dus is het niet alleen Mercedes die moet uitvallen, maar ook Ferrari.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  vrijdag 17 maart 2017 @ 10:14:55 #181
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_169586814
Hij zegt toch niks nieuws? Hij roept al de hele tijd dat Ferrari sterk oogde in de tests en dat ze het gat naar Mercedes nog niet dicht hebben.
pi_169586836
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 10:14 schreef ShaoliN het volgende:
Hij zegt toch niks nieuws? Hij roept al de hele tijd dat Ferrari sterk oogde in de tests en dat ze het gat naar Mercedes nog niet dicht hebben.
Ach ja, je moet wat om de laatste week te vullen :P .
Woei!
  vrijdag 17 maart 2017 @ 10:18:17 #183
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_169586865
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 10:16 schreef Floriz87 het volgende:

[..]

Ach ja, je moet wat om de laatste week te vullen :P .
Dat is waar. Ik hoopte eigenlijk op een bericht waarin Marko brult dat ze het licht uit de ogen van de Mercedes en Ferrari gaan rijden. Maar dat zal die niet gauw zeggen.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 17 maart 2017 @ 10:20:02 #184
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_169586885
quote:
6s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 10:04 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

En BMW dan? Moet toch pijn doen dat de grote concurrent zo dominant is in de koningsklasse.
En Mercedes is wat betreft verkopen BMW voorbij gestreefd. Dus ja, geen idee wat het antwoord van de Zuid-Duitsers zal zijn
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 17 maart 2017 @ 10:24:30 #185
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_169586945
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 10:13 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Toch lees ik overal geluiden dat Ferrari Mercedes achterhaald heeft en er misschien wel voor ligt. Dus is het niet alleen Mercedes die moet uitvallen, maar ook Ferrari.
Ferrari zal heel dicht bij de Merc zitten. Tijdens het snelste rondje van Kimi op Barcelona moet je maar eens letten op de stuurbewegingen. Daar kun je veel aan aflezen, want hoe minder hoe beter de auto is.

Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 17 maart 2017 @ 11:16:54 #186
299220 Gezicht
Tuut chips
pi_169587630
https://www.instagram.com/p/BRvCCrLB8uS/

De sharkfin is weg!? :o

Edit: oh laat maar, is een 2016-onderdeel. :') Kan echter natuurlijk wel een hint zijn.

[ Bericht 14% gewijzigd door Gezicht op 17-03-2017 11:33:22 ]
Flesje bier
pi_169587839
T-Fin, gaat die blijven of wordt hij verboden?

Of Australië aankijken en daarna verbieden/houden?

quote:
De sharkfin is weg!?
Whoops edit gemist.

[ Bericht 21% gewijzigd door Hanschje op 17-03-2017 11:39:04 ]
  vrijdag 17 maart 2017 @ 11:33:46 #188
299220 Gezicht
Tuut chips
pi_169587884
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 11:30 schreef Hanschje het volgende:
Of Australië aankijken en daarna v
Is dat echt het 2016 chassis? Lijkt verdraaid veel op de 2017 versie namelijk. Denk dat de Sharkfin eerder een los onderdeel is.
Zie edit.
Flesje bier
pi_169588196
Realiseer het me nu pas...

Nog minder dan een week *O* *O* *O* *O* *O*
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
pi_169588237
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 10:24 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ferrari zal heel dicht bij de Merc zitten. Tijdens het snelste rondje van Kimi op Barcelona moet je maar eens letten op de stuurbewegingen. Daar kun je veel aan aflezen, want hoe minder hoe beter de auto is.

pi_169588305
quote:
Dik filmpje :D _O_ Raikkonen WDC.. ^O^

Godver, dan wéér een rijder die er mee nokt misschien na behalen van titel.. :(
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 17 maart 2017 @ 12:00:02 #192
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_169588335
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 10:24 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ferrari zal heel dicht bij de Merc zitten. Tijdens het snelste rondje van Kimi op Barcelona moet je maar eens letten op de stuurbewegingen. Daar kun je veel aan aflezen, want hoe minder hoe beter de auto is.

Op zich mee eens, maar hij gaat ook niet 100% van het rondje voluit. Als je niet voluit gaat heb je sowieso minder stuurbewegingen. Dat de wagem goed ligt is een feit, maar hoe goed is echt moeilijk in te schatten als iemand niet 100% gaat.
  vrijdag 17 maart 2017 @ 12:01:27 #193
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_169588362
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 12:00 schreef Kyran het volgende:

[..]

Op zich mee eens, maar hij gaat ook niet 100% van het rondje voluit. Als je niet voluit gaat heb je sowieso minder stuurbewegingen. Dat de wagem goed ligt is een feit, maar hoe goed is echt moeilijk in te schatten als iemand niet 100% gaat.
En hij wordt vergeleken met de nieuwe rijder van Mercedes. Is er ook een Red Bull filmpje?
pi_169588834
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 16:33 schreef Ferry_76 het volgende:
Even een vraagje tussendoor, aangezien hier genoeg liefhebbers zitten: In verband met een verhuizing ga ik afscheid nemen van mijn collectie Formule 1 tijdschriften. Nu kan ik ze bij het oud papier gooien maar misschien kan ik er hier nog iemand gelukkig mee maken?
Paar losse nummers vanaf 1995, volgens mij compleet vanaf 1998 en alles tot en met 2013 mag weg. Aangezien ze al geruime tijd in een schuur staan is de conditie niet 'mint' meer maar nog wel prima leesbaar. Gratis af te halen in Ede.

En verder ook nog Autovisies vanaf 1994 tot en met 2013 compleet en wat oudere losse nummers.
Zitten daar RTL GP Magazines tussen en zo ja welke? :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  vrijdag 17 maart 2017 @ 13:55:46 #195
62913 Blik
The one and Only!
pi_169590821
Waarom bewaar je dat uberhaupt, helemaal die autovisie's...
  vrijdag 17 maart 2017 @ 14:00:24 #196
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_169590942
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 11:58 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Dik filmpje :D _O_ Raikkonen WDC.. ^O^

Godver, dan wéér een rijder die er mee nokt misschien na behalen van titel.. :(
Hij heeft er al een
Please sir. When moon? When Mustang?
  vrijdag 17 maart 2017 @ 14:15:49 #197
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_169591225
Nog een ruime week *O*

Eerst zelf lopen op het Circuit Zandvoort
pi_169591884
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 12:31 schreef Geralt het volgende:

[..]

Zitten daar RTL GP Magazines tussen en zo ja welke? :)
nee, die houd ik lekker zelf. :)
pi_169591982
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 14:49 schreef Ferry_76 het volgende:

[..]

nee, die houd ik lekker zelf. :)
Jammer :(
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  vrijdag 17 maart 2017 @ 14:55:41 #200
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_169591984
In het weekend van de eerste GP gaat bij ons ook weer de zomertijd in. Heeft dat nog consequenties voor de begintijd van de race (in NL)?
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')