abonnement Unibet Coolblue
  zondag 12 maart 2017 @ 13:14:12 #1
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_169458144
De Nederlandse regering heeft de vlucht van de de Turkse minister van Buitenlandse Zaken, Mevlüt Çavusoglu, naar Nederland geweigerd. Çavusoglu zou zaterdag een bezoek brengen aan Rotterdam.
Dat laat de regering weten in een verklaring.

"Het Nederlands kabinet heeft besloten om de landingsrechten voor het toestel van de Turkse minister van Buitenlandse Zaken Cavusoglu in Nederland in te trekken. Na een openbare oproep aan Turkse Nederlanders om massaal deel te nemen aan een publieke manifestatie met minister Cavusoglu in Rotterdam op zaterdag 11 maart, is de openbare orde en veiligheid in het geding gekomen", aldus de verklaring.

Turkije dreigde eerder met zware politieke en economische sancties als Nederland het bezoek van Çavusoglu zou verhinderen.

http://www.nu.nl/binnenla(...)kse-minister-in.html

Rutte toont eens wat ballen.

Stream:

https://www.periscope.tv/w/1lPJqZZbvDNxb







Poll: Heeft Nederland goed gehandeld?
Ja
Nee
Ik begrijp het, maar niet slim
Turkije in Turkije, Nederland in Nederland
Ik ben er nog niet over uit
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
pi_169458151
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:12 schreef ChrisCarter het volgende:
Islamofobie noemt erdogan het. Dan heb je het echt niet begrepen.
Daarin heeft hij wel gelijk hoor.
pi_169458163
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:14 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Daarin heeft hij wel gelijk hoor.
Islamofobie bestaat niet.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  zondag 12 maart 2017 @ 13:15:25 #4
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_169458172
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:14 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Daarin heeft hij wel gelijk hoor.
De straten vullen zich met hordes hatende Turken. Genoeg reden voor een gezonde dosis fobie.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  zondag 12 maart 2017 @ 13:15:27 #5
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_169458174
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:12 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dat is het als partij ook. Dat neemt niet weg dat er werkelijk een discussie had moeten plaatsvinden over wat Fortyun heeft gezegd. Dat partijen er iets aan hadden moeten en kunnen doen.
Natuurlijk klopt dat.

Maar hoe extreem van de wereld ben je als je dit hele gebeuren nog steeds aangrijpt om verder te gaan mekkeren over hoe slecht ze zijn?

Dan blijf je blijkbaar comfortabel hangen in de gedachte dat als die vermaledijde PVV maar verdwijnt, alles vanzelf weer koek en ei is?
&lt;signature here&gt;.
pi_169458194
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:14 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Daarin heeft hij wel gelijk hoor.
Ik zou zeggen dat islamofobie wel degelijk bestaat... maar de behoefte om deze kwestie uit te leggen als een theologisch conflict begrijp ik niet helemaal. Wat mij betreft is dit een politiek conflict en niets anders dan dat.

Overigens hoor ik deze reactie ook van Amerikaanse vrienden. Kennelijk staan vriend en vijand te popelen om dit uit te leggen als een uiting van islamofobie. Onbegrijpelijk.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_169458205
quote:
1s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:15 schreef Perrin het volgende:

[..]

De straten vullen zich met hordes hatende Turken. Genoeg reden voor een gezonde dosis fobie.
Prima, maar laten we dan ook vooropstellen dat het nier vergezocht is. Als dit alleen met Turken te maken had, zag je niet om de 5 reacties inhoud over andere specifieke moslim-migranten.
pi_169458214
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:14 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Daarin heeft hij wel gelijk hoor.
Nee hoor. Gewoon aangeven waar je als land de grens trekt.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_169458216
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:15 schreef ExTec het volgende:

[..]

Natuurlijk klopt dat.

Maar hoe extreem van de wereld ben je als je dit hele gebeuren nog steeds aangrijpt om verder te gaan mekkeren over hoe slecht ze zijn?

Dan blijf je blijkbaar comfortabel hangen in de gedachte dat als die vermaledijde PVV maar verdwijnt, alles vanzelf weer koek en ei is?
De werkelijkheid is wel duidelijk. De PVV wordt groot. Dat is schadelijk voor mij. Als er iemand schuldig is dan zijn het de partijen die mensen niet het gevoel hebben gegeven dat ze er toe doen. Dat gevoel heb ik zelf ook. Alleen stem ik geen PVV.
pi_169458245
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:09 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Jawel, want Aboutaleb is er (grotendeels terecht) uit gekomen als iemand die goed heeft gehandeld.

Je kunt hier op 2 manieren naar kijken:
- Hoe is er mee omgegaan? -> Stem op Rutte, want het is uiteindelijk aangepakt. Er is ingegrepen
- Wie heeft deze ellende veroorzaakt -> Stem op PVV, want alle langer bestaande partijen hebben er voor gezorgd dat Nederland vol is gelopen met vreemd volk en Nederland Nederland niet meer is.

Ik merk echter dat veel mensen het complete plaatje niet zien. De symptoombestrijding ziet er redelijk goed uit, en dat komt VVD/CDA/D66 goed uit. De oorzaak is echter de multiculturele samenleving, de grootste misdaad tegen de menselijkheid sinds de tweede wereldoorlog.
:') 14.gif

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-03-2017 13:18:53 ]
  zondag 12 maart 2017 @ 13:18:58 #11
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_169458252
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:14 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Daarin heeft hij wel gelijk hoor.
Nee, dat heeft hij niet.

Er is niks ongefundeerd aan een gezonde weerzin hebben richting die religie.

Want we kunnen nu eenmaal niet om de conclusie heem dat die religie klote maatschappijen oplevert.

Ow, en ten overvloede: ik heb geen behoefte aan je complot verhaaltje waar natuurlijk uit blijkt dat die primitiefheid in islamitische landen van iedereen en alles de schuld is, behalve van moslims zelf.
&lt;signature here&gt;.
pi_169458258
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:16 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik zou zeggen dat islamofobie wel degelijk bestaat... maar de behoefte om deze kwestie uit te leggen als een theologisch conflict begrijp ik niet helemaal. Wat mij betreft is dit een politiek conflict en niets anders dan dat.

Overigens hoor ik deze reactie ook van Amerikaanse vrienden. Kennelijk staan vriend en vijand te popelen om dit uit te leggen als een uiting van islamofobie. Onbegrijpelijk.
Voor regeringsleiders is het natuurlijk politiek, voor de burgers zijn het vooral onderbuikgevoelens als je het mij vraagt.
pi_169458266
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:10 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Zo zie ik het ook. Al is dat moeilijk toe te geven.
Blijkbaar vinden mensen in Nederland het heel normaal om met grote aantallen Afrikanen en moslims een land te delen. Van de Balkan-oorlogen hebben ze geen kennis. En ook is er geen besef dat 2000 kilometer verderop landen liggen waar wel iedereen patriottisch is en waar volop tradities zijn. Deze landen worden in de gelijkgeschakelde Nederlandse media neergezet als wereldvreemd, zoals Hongarije en Polen. In zo'n omgeving zal dat besef niet zo snel komen. Daar kan de gemiddelde Nederlander (waar ook veel Fokkers toe behoren) niets aan doen. Dat is wat cultuur-marxistisch onderwijs en de NPO/NOS met je doet.

Voor wie bereid is om te denken:
Zelfs deze rellen is geen reden om aan te pakken. Enige conclusie die D66/DL trekken: We moeten meer geld steken in integratie. Dat is hetzelfde als een asperientje nemen bij een ontstoken kies.
  zondag 12 maart 2017 @ 13:19:42 #14
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_169458272
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:17 schreef Jaroon het volgende:

[..]

De werkelijkheid is wel duidelijk. De PVV wordt groot. Dat is schadelijk voor mij. Als er iemand schuldig is dan zijn het de partijen die mensen niet het gevoel hebben gegeven dat ze er toe doen. Dat gevoel heb ik zelf ook. Alleen stem ik geen PVV.
Maar op een gegeven moment zijn mensen het gewoon een keer zat natuurlijk. Dit is gewoon het gevolg van jaren lang wegkijken en alles maar tolereren hier. (Niet dat de PVV de oplossing is maargoed)
  zondag 12 maart 2017 @ 13:19:45 #15
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_169458273
PVV niet bij debat de Volkskrant: niet gezellig keuvelen
Vanmiddag om 16.00 uur vindt in de Rode Hoed in Amsterdam een debat plaats tussen de nummers twee van de grote partijen. Het debat is georganiseerd door de Volkskrant.

PVV-kandidaat Agema heeft zich afgemeld voor het debat in verband met de ontwikkelingen rond Turkije. "Er is nogal wat gebeurd gisteren. Ik ga niet gezellig keuvelen in de Rode Hoed", schrijft ze in een reactie op een kritische tweet van een VVD-voorlichter.
http://nos.nl/liveblog/21(...)t-af-om-turkije.html

PVV :')
  zondag 12 maart 2017 @ 13:19:46 #16
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_169458275
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:14 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Daarin heeft hij wel gelijk hoor.
Wat een bullshit. Het gaat erom dat je niet campagne gaat voeren in het land van een ander en al helemaal niet door het zo op te eisen.

Nee hij noemt het islamofobie zodat hij bij zijn electoraat scoort om een ja voor zijn referndum te krijgen.
pi_169458286
quote:
1s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:17 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Nee hoor. Gewoon aangeven waar je als land de grens trekt.
Dat is prima, dat heeft NL gisteren ook goed gedaan, een ander verhaal is het als je aan de hand hiervan problematiek met andere moslimmigranten en zelfs met migranten waar je geen probleem mee hebt er in gaat betrekken.
pi_169458314
VERBAZINGWEKKEND blijft het wel dat het een paar dagen voor de verkiezingen in nederland deze rel ontstaat.

ik denk bijna dat wilders erdagan heeft opgebeld ofzo...tis heel bijzonder :{w :{w :{w
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_169458316
quote:
1s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:19 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Wat een bullshit. Het gaat erom dat je niet campagne gaat voeren in het land van een ander en al helemaal niet door het zo op te eisen.

Nee hij noemt het islamofobie zodat hij bij zijn electoraat scoort om een ja voor zijn referndum te krijgen.
Gast hou toch op, je hebt zelf gisteren toch gelezen wat voor reacties hier langskwamen op het forum, niet eens perse over Turken, maar over moslims en de Islam in het algemeen. Wie had er op grond van welke bezwaren zich tegen de referendum gekeerd als het een seculiere kandidaat was in Turkije?
  zondag 12 maart 2017 @ 13:21:53 #20
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_169458318
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:19 schreef YazooW het volgende:
PVV niet bij debat de Volkskrant: niet gezellig keuvelen
Vanmiddag om 16.00 uur vindt in de Rode Hoed in Amsterdam een debat plaats tussen de nummers twee van de grote partijen. Het debat is georganiseerd door de Volkskrant.

PVV-kandidaat Agema heeft zich afgemeld voor het debat in verband met de ontwikkelingen rond Turkije. "Er is nogal wat gebeurd gisteren. Ik ga niet gezellig keuvelen in de Rode Hoed", schrijft ze in een reactie op een kritische tweet van een VVD-voorlichter.
http://nos.nl/liveblog/21(...)t-af-om-turkije.html

PVV :')
Hier schrik ik dus van. PVV, stelletje flikkers (sorry voor mijn taalgebruik). Gewoon wegblijven als het hen niet uitkomt. Maar wel de macht willen straks.

Ik geef geen macht aan figuren die van alles roepen maar wegblijven ALS HET ER OP AAN KOMT.
  zondag 12 maart 2017 @ 13:22:20 #21
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_169458328
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:21 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Gast hou toch op, je hebt zelf gisteren toch gelezen wat voor reacties hier langskwamen op het forum, niet eens perse over Turken, maar over moslims en de Islam in het algemeen. Wie had er op grond van welke bezwaren zich tegen de referendum gekeerd als het een seculiere kandidaat was in Turkije?
Oh erdogan reageert op het fok forum en niet op ons kabinetbesluit? :D

Erdogan noemt het een uiting van islamofobie wat ons kabinet gister deed. Dat is pure waanzin/onzin.
pi_169458331
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:20 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Dat is prima, dat heeft NL gisteren ook goed gedaan, een ander verhaal is het als je aan de hand hiervan problematiek met andere moslimmigranten en zelfs met migranten waar je geen probleem mee hebt er in gaat betrekken.
Het geeft wel aan dat er uit het hebben van een dubbel paspoort enorme risico's kunnen kleven voor de openbare orde. En dat dubbel paspoort hebben niet alleen grote groepen Turken.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_169458334
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:21 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Hier schrik ik dus van. PVV, stelletje flikkers (sorry voor mijn taalgebruik). Gewoon wegblijven als het hen niet uitkomt. Maar wel de macht willen straks.

Ik geef geen macht aan figuren die van alles roepen maar wegblijven ALS HET ER OP AAN KOMT.
Jezus wat een laffe koe die agema, flikker op inderdaad
pi_169458340
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:19 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Blijkbaar vinden mensen in Nederland het heel normaal om met grote aantallen Afrikanen en moslims een land te delen. Van de Balkan-oorlogen hebben ze geen kennis. En ook is er geen besef dat 2000 kilometer verderop landen liggen waar wel iedereen patriottisch is en waar volop tradities zijn. Deze landen worden in de gelijkgeschakelde Nederlandse media neergezet als wereldvreemd, zoals Hongarije en Polen. In zo'n omgeving zal dat besef niet zo snel komen. Daar kan de gemiddelde Nederlander (waar ook veel Fokkers toe behoren) niets aan doen. Dat is wat cultuur-marxistisch onderwijs en de NPO/NOS met je doet.

Voor wie bereid is om te denken:
Zelfs deze rellen is geen reden om aan te pakken. Enige conclusie die D66/DL trekken: We moeten meer geld steken in integratie. Dat is hetzelfde als een asperientje nemen bij een ontstoken kies.
Het samenleven met andere mensen is ook helemaal geen gek idee. Het accepteren dat bepaalde mensen ons niet accepteren maar hier wel willen wonen is iets anders. Ook het zeggen als PVDA in Amsterdam "jij moet je ook aanpassen" Ik wist helemaal niet hoe.
pi_169458341
quote:
1s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:22 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Oh erdogan reageert op het fok forum en niet op ons kabinetbesluit? :D
FOK! is een afspiegeling van de maatschappij.
  zondag 12 maart 2017 @ 13:23:03 #26
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_169458345
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:21 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Gast hou toch op, je hebt zelf gisteren toch gelezen wat voor reacties hier langskwamen op het forum, niet eens perse over Turken, maar over moslims en de Islam in het algemeen. Wie had er op grond van welke bezwaren zich tegen de referendum gekeerd als het een seculiere kandidaat was in Turkije?
"Allahu ackbar takbir"-gegil gemist gisteren? Beetje moeilijk om dan religie erbuiten te houden.
  zondag 12 maart 2017 @ 13:23:17 #27
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_169458350
quote:
7s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:22 schreef Triggershot het volgende:

[..]

FOK! is een afspiegeling van de maatschappij.
Ik hoop oprecht dat dit niet waar is. ;(
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_169458352
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:21 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Gast hou toch op, je hebt zelf gisteren toch gelezen wat voor reacties hier langskwamen op het forum, niet eens perse over Turken, maar over moslims en de Islam in het algemeen. Wie had er op grond van welke bezwaren zich tegen de referendum gekeerd als het een seculiere kandidaat was in Turkije?
De mensen die verder willen met de polarisatie grijpen hun kans zowel onder de Turken als onder de Nederlanders, verder weinig nieuws.
pi_169458356
quote:
1s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:22 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Het geeft wel aan dat er uit het hebben van een dubbel paspoort enorme risico's kunnen kleven voor de openbare orde. En dat dubbel paspoort hebben niet alleen grote groepen Turken.
Er is nog altijd een grote stap te zetten tussen het fenomeen van dubbele paspoort en pro/anti-religeuze sentimenten natuurlijk.
pi_169458357
Wel enorm grappig en hypocriet de trending hashtag #fascistnetherlands
  zondag 12 maart 2017 @ 13:23:56 #31
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_169458359
quote:
7s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:22 schreef Triggershot het volgende:

[..]

FOK! is een afspiegeling van de maatschappij.
Een hele verwrongen afspiegeling. Veel te veel mannen, veel te veel mannen werkzaam in de IT en ga zo maar door.
&lt;signature here&gt;.
pi_169458360
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:21 schreef klaasweetalles het volgende:
VERBAZINGWEKKEND blijft het wel dat het een paar dagen voor de verkiezingen in nederland deze rel ontstaat.

ik denk bijna dat wilders erdagan heeft opgebeld ofzo...tis heel bijzonder :{w :{w :{w
Ze hebben expres de datum van dat referendum aangepast op de Nederlandse verkiezingen. Zoiets? 1 Groot complot?
pi_169458364
Sinaasappels worden geslacht:



En nadien gedronken:



Faşist Hollanda!
  zondag 12 maart 2017 @ 13:24:09 #34
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_169458365
quote:
7s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:22 schreef Triggershot het volgende:

[..]

FOK! is een afspiegeling van de maatschappij.
:') :')
pi_169458369
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:23 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ze hebben expres de datum van dat referendum aangepast op de Nederlandse verkiezingen. Zoiets? 1 Groot complot?
*zionistisch complot
  zondag 12 maart 2017 @ 13:24:26 #36
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_169458371
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:23 schreef skysherrif het volgende:
Wel enorm grappig en hypocriet de trending hashtag #fascistnetherlands
Turkse trollenleger in actie.
pi_169458374
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:21 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Hier schrik ik dus van. PVV, stelletje flikkers (sorry voor mijn taalgebruik). Gewoon wegblijven als het hen niet uitkomt. Maar wel de macht willen straks.

Ik geef geen macht aan figuren die van alles roepen maar wegblijven ALS HET ER OP AAN KOMT.
Wat maak jij steeds een drama om wat debatjes.

Alsof een volkskrant debat in de rode hoed ook maar één mogelijke pvv stemmer zal opleveren. Men heeft over het algemeen een broertje dood aan debatten. Dit is NL niet USA.
Debatten voor de buhne, nutteloos.

Het komt er pas na de verkiezingen opaan.
pi_169458378
quote:
11s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:23 schreef Twiitch het volgende:

[..]

"Allahu ackbar takbir"-gegil gemist gisteren? Beetje moeilijk om dan religie erbuiten te houden.
Dat is helemaal niet moeilijk hoor, gewoon naar de feiten kijken en dan gaat het om politiek en niet om religie. Dat moslims dat nogal vaak roepen doet er niets aan af.
  zondag 12 maart 2017 @ 13:24:56 #39
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_169458381
quote:
7s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:22 schreef Triggershot het volgende:

[..]

FOK! is een afspiegeling van de maatschappij.
Erdogan hanteert fok! als kanaal voor reacties volgens jou dus. Helder. Zet deze flauwekul vooral door.

Zijn reactie is op onze premier en de daden daarvan. Niet over posts op een forum. Kun je er leuk langszij kletsen maar erdogan is hierin net zo'n populist als wilders.
pi_169458383
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:21 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Hier schrik ik dus van. PVV, stelletje flikkers (sorry voor mijn taalgebruik). Gewoon wegblijven als het hen niet uitkomt. Maar wel de macht willen straks.

Ik geef geen macht aan figuren die van alles roepen maar wegblijven ALS HET ER OP AAN KOMT.
Ze hebben groot gelijk. Waar moet ze over praten? De PVV heeft dit al aan zien komen en ondanks dat zullen ze toch weer in de hoek worden gedrukt. Alleen de kiezer kan woensdag de PVV gelijk geven. Ik snap de PVV wel. Mijn stem gaat naar Geert. Na gisteren is de twijfel wel weg.
  zondag 12 maart 2017 @ 13:24:59 #41
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_169458384
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:23 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik hoop oprecht dat dit niet waar is. ;(
Ik vrees dat het zelfs nog wat intelligenter en beschaafder is dan gemiddeld in de samenleving.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_169458385
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:22 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Het samenleven met andere mensen is ook helemaal geen gek idee. Het accepteren dat bepaalde mensen ons niet accepteren maar hier wel willen wonen is iets anders. Ook het zeggen als PVDA in Amsterdam "jij moet je ook aanpassen" Ik wist helemaal niet hoe.
Dat doen we allemaal al zolang de mensheid bestaat. Maar wel met dezelfde cultuur, tradities en folklore. Samenleven met totaal andere culturen is waanzin. Daar zijn natiestaten voor opgericht.
  zondag 12 maart 2017 @ 13:25:11 #43
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_169458390
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:23 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Er is nog altijd een grote stap te zetten tussen het fenomeen van dubbele paspoort en pro/anti-religeuze sentimenten natuurlijk.
Het kan misbruikt worden. En dat moet je niet willen.
pi_169458393
quote:
11s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:23 schreef Twiitch het volgende:

[..]

"Allahu ackbar takbir"-gegil gemist gisteren? Beetje moeilijk om dan religie erbuiten te houden.
Allahu Akbar is een leus wat zelfs Aboutaleb 3939 x per dag uitspreekt wanneer hij bidt en zich voorbereid op het bidden, daarmee bevestig je toch ten dele mijn punt? We laten het roepen van Allahu Akbar en de associaties daarmee definiëren door IS groepen.
  zondag 12 maart 2017 @ 13:25:27 #45
28033 Pek
je moet wat
pi_169458394
quote:
7s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:22 schreef Triggershot het volgende:

[..]

FOK! is een afspiegeling van de maatschappij.
Gelukkig niet zeg, de Valeriuskliniek is net afgebroken
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
  zondag 12 maart 2017 @ 13:25:37 #46
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_169458397
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:24 schreef Stabiel het volgende:
Sinaasappels worden geslacht:

[ afbeelding ]

En nadien gedronken:

[ afbeelding ]

Faşist Hollanda!
Hebben die sinaasappels nog een bepaalde symbolische betekenis of gewoon meegenomen om te snacken?
pi_169458399
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:23 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik hoop oprecht dat dit niet waar is. ;(
Je gaat me niet zeggen dat je het er niet mee eens bent :(
pi_169458402
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:24 schreef Stabiel het volgende:
Sinaasappels worden geslacht:

[ afbeelding ]

En nadien gedronken:

[ afbeelding ]

Faşist Hollanda!
Ze zijn er blijkbaar wel goed in het schillen van fruit.
pi_169458406
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:23 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

De mensen die verder willen met de polarisatie grijpen hun kans zowel onder de Turken als onder de Nederlanders, verder weinig nieuws.
Helaas idd.
  zondag 12 maart 2017 @ 13:26:03 #50
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_169458410
quote:
15s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:24 schreef Perrin het volgende:

[..]

Ik vrees dat het zelfs nog wat intelligenter en beschaafder is dan gemiddeld in de samenleving.
Ik weet vrij zeker dat het tegenovergestelde het geval is. Veel achterlijker dan het gemiddelde 'nieuw rechts' op fok is bijna niet mogelijk.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  Redactie Frontpage zondag 12 maart 2017 @ 13:26:09 #51
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_169458412
quote:
7s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:25 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]

Hebben die sinaasappels nog een bepaalde symbolische betekenis of gewoon meegenomen om te snacken?
Ze zijn oranje.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  zondag 12 maart 2017 @ 13:26:24 #52
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_169458416
quote:
3s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:25 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Allahu Akbar is een leus wat zelfs Aboutaleb 3939 x per dag uitspreekt wanneer hij bidt en zich voorbereid op het bidden, daarmee bevestig je toch ten dele mijn punt? We laten het roepen van Allahu Akbar en de associaties daarmee definiëren door IS groepen.
Als seculiere westerling komt het massaal scanderen van dergelijke leuzen op een politieke bijeenkomst erg vreemd over. Dat is dan een cultuurverschilletje hé.
pi_169458421
quote:
7s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:25 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]

Hebben die sinaasappels nog een bepaalde symbolische betekenis of gewoon meegenomen om te snacken?
Nederland -> Oranje -> Orange -> Sinaasappels
pi_169458426


sinasappels komen toch uit spanje :{w
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_169458427
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:23 schreef ExTec het volgende:

[..]

Een hele verwrongen afspiegeling. Veel te veel mannen, veel te veel mannen werkzaam in de IT en ga zo maar door.
De Turkse en Marokkaanse ratten, de Islamofobische idioten heb je overal wel ben ik bang, en allemaal hebben stemrecht :(
pi_169458429
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:16 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik zou zeggen dat islamofobie wel degelijk bestaat... maar de behoefte om deze kwestie uit te leggen als een theologisch conflict begrijp ik niet helemaal. Wat mij betreft is dit een politiek conflict en niets anders dan dat.

De islam is geen op zichzelf staande religie maar een totalitaire ideologie. Daar lopen religie, economie, maatschappij en sociale omgang als de politiek door elkaar heen.

Dat botst met onze cultuur die juist een scheiding van kerk en staat kent, als de vrijheid om te geloven wat je wilt.
pi_169458430
quote:
7s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:25 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]

Hebben die sinaasappels nog een bepaalde symbolische betekenis of gewoon meegenomen om te snacken?
Ze zijn oranje.
pi_169458431
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:25 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Dat doen we allemaal al zolang de mensheid bestaat. Maar wel met dezelfde cultuur, tradities en folklore. Samenleven met totaal andere culturen is waanzin. Daar zijn natiestaten voor opgericht.
Ik denk dat we een deel aan foute mensen hebben toegelaten zonder eisen te stellen. Dat blijkt wel uit de deals met Turkije en Marokko. In werkelijkheid kan je er meestal vast goed mee samenleven. Dat wordt wat moeilijk als men zelf duidelijk niet wil.
pi_169458432
quote:
3s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:25 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Allahu Akbar is een leus wat zelfs Aboutaleb 3939 x per dag uitspreekt wanneer hij bidt en zich voorbereid op het bidden, daarmee bevestig je toch ten dele mijn punt? We laten het roepen van Allahu Akbar en de associaties daarmee definiëren door IS groepen.
Ik denk niet dat die demonstranten aan het bidden waren, of zich aan het voorbereiden waren op bidden. Ik denk dat ze andere redenen hadden om die leus te roepen.
pi_169458433
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:24 schreef Klummie het volgende:

[..]

:') :')
Uitstekend weerlegt, dankje.
  zondag 12 maart 2017 @ 13:27:03 #61
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_169458434
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:21 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Hier schrik ik dus van. PVV, stelletje flikkers (sorry voor mijn taalgebruik). Gewoon wegblijven als het hen niet uitkomt. Maar wel de macht willen straks.

Ik geef geen macht aan figuren die van alles roepen maar wegblijven ALS HET ER OP AAN KOMT.
dus je heb je hele leven nog niet een keer gestemd?

want het is nu pas een van de eerste keren dat ik mee maakt dat de nedelandse politiek daad bij woord voegt .. ipv alleen maar lullen en zakken vullen ..

als Mark voor de verkiezingen nog even de grenzen dicht gooit en de ballen heeft om per direct uit de Europa te stappen dan heeft hij deze week mijn zege
en 3x stike out invoert voor de mensen die hier als gast zijn binnen gekomen

dan laat die pas zien waar nederland toe in staat is .. terug naar de VOC mentaliteit

zoete broodjes worden niet gebakken met lucht daar moeten veel mensen hard voor werken
Ik stijg als een vogel, maar kom never in nesten…!
pi_169458436
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:26 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik weet vrij zeker dat het tegenovergestelde het geval is. Veel achterlijker dan het gemiddelde 'nieuw rechts' op fok is bijna niet mogelijk.
Fok! zit vol met cultuur-marxistische trollen. Goede inhoudelijke discussies over de multiculturele waanzin is hier niet mogelijk helaas.
pi_169458438
quote:
9s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:26 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Ze zijn oranje.
:D Die link had ik nog niet gelegd _O-
pi_169458440
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:26 schreef klaasweetalles het volgende:
[ afbeelding ]

sinasappels komen toch uit spanje :{w
China, klaas, China
  zondag 12 maart 2017 @ 13:27:21 #65
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_169458441
quote:
9s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:26 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Ze zijn oranje.
quote:
1s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:26 schreef Stabiel het volgende:

[..]

Nederland -> Oranje -> Orange -> Sinaasappels
Ah. OK, da's dan niet erg overduidelijke symboliek :')
  zondag 12 maart 2017 @ 13:27:56 #66
168739 Red_85
'echt wel'
pi_169458446
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:14 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Daarin heeft hij wel gelijk hoor.
Racisme, discriminatie, fascisme, islamofobie?

Omdat we erdolf zijn verdorven campagne niet steunen om de nieuwe ottomaanse dictator te worden?
Damn, wat diep gezonken zeg.

Vraag eerst eens af hoe het zit met zijn criticasters in de turkse kerkers.. Tegenstanders en pers.

Vraag dan eens naar turkse NLers of turken in NL?

En trouwens wat heeft dit islamofobie te maken?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_169458448
quote:
7s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:27 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]

[..]

Ah. OK, da's dan niet erg overduidelijke symboliek :')
Ze hebben dan ook maar een beperkt intellect.
  zondag 12 maart 2017 @ 13:28:46 #68
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_169458457
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:27 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Fok! zit vol met cultuur-marxistische trollen. Goede inhoudelijke discussies over de multiculturele waanzin is hier niet mogelijk helaas.
Wat een onzin.
pi_169458469
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:21 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Hier schrik ik dus van. PVV, stelletje flikkers (sorry voor mijn taalgebruik). Gewoon wegblijven als het hen niet uitkomt. Maar wel de macht willen straks.

Ik geef geen macht aan figuren die van alles roepen maar wegblijven ALS HET ER OP AAN KOMT.
De PVV wil waarschijnlijk helemaal niet de macht.
  zondag 12 maart 2017 @ 13:29:22 #70
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_169458471
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:27 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Goede inhoudelijke discussies over de multiculturele waanzin is hier niet mogelijk helaas.
Een goede inhoudelijke discussie over 'multiculturele waanzin' is een contradictio in terminis.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zondag 12 maart 2017 @ 13:29:39 #71
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_169458477
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:26 schreef Triggershot het volgende:

[..]

De Turkse en Marokkaanse ratten, de Islamofobische idioten heb je overal wel ben ik bang, en allemaal hebben stemrecht :(
Jawel, maar die eerste 2 horen hier wmb niet per definitie thuis.

En een fobie is een ongefundeerde angst.

Zoals al eerder opgemerkt, weerzin tegen die religie is niet ongefundeerd :)
&lt;signature here&gt;.
pi_169458479
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:14 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Daarin heeft hij wel gelijk hoor.
Op welk gebied kwam er geloof bij kijken?
  zondag 12 maart 2017 @ 13:29:44 #73
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_169458481
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 02:48 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dat kan en mag gewoon. Ook zonder overleg. Netter is je even aanmelden. De koning van bijv. Marokko deed dat ook niet. Het zegt iets over hoe beschaafd je bent.
Ja, als privé-persoon. De minister kwam duidelijk in ambt.
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
pi_169458489
Man man man :')

PeterRdeV twitterde op zondag 12-03-2017 om 10:33:07 Aboutaleb zei over Charlie Hebdo: wie niet tegen een grapje kan moet oprotten. Maar Turken moeten in ZIJN R'dam worden geweerd en opgepakt. reageer retweet
  Redactie Frontpage zondag 12 maart 2017 @ 13:30:11 #75
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_169458490
quote:
7s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:27 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]

[..]

Ah. OK, da's dan niet erg overduidelijke symboliek :')
Als ze beter waren geïntegreerd hadden ze een blok kaas gepakt :7
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_169458491
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:28 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

[..]

Wat een onzin.
Nee. Zodra je begint over oplossingen die anders zijn dan de gebruikelijke, zoals streven naar een monocultureel Nederland dan volgen scheldpartijen, en zo komt er nooit een discussie van de grond. Terwijl er over dit onderwerp goede boeken zijn geschreven voor Thierry Baudet en Sid Lukkassen. FOK! zit nog in de jaren '90.
pi_169458494
quote:
14s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:24 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Erdogan hanteert fok! als kanaal voor reacties volgens jou dus. Helder. Zet deze flauwekul vooral door.

Zijn reactie is op onze premier en de daden daarvan. Niet over posts op een forum. Kun je er leuk langszij kletsen maar erdogan is hierin net zo'n populist als wilders.
Begrijp je het niet of wil je het niet begrijpen? Ik heb het over de sentimenten die leven in de maatschappij, "vuile kut hollander / moslim" - "wij gaan het hier overnemen / rot lekker op naar je eigen land" zijn praktische voorbeelden van uitspraken die je in zowel op straat als in op internet fora terugleest, die mensen stemmen, die mensen bepalen mede de politiek. Dat het op een forum is geuit betekent niet dat het beperkt is tot het veilige domein van internet.

Zowel Wilders als Erdogan geven gehoor en een stem aan zulke opvattingen vanuit hun populisme en scoren daar ook de aanhang van massa's mensen mee.
pi_169458501
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:25 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Het kan misbruikt worden. En dat moet je niet willen.
Ik zeg ook niet hou het lekker in stand, ik zeg dat de associatie lang niet altijd terecht is tussen beiden.
  zondag 12 maart 2017 @ 13:31:05 #79
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_169458504
quote:
1s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:29 schreef Physsic het volgende:

[..]

De PVV wil waarschijnlijk helemaal niet de macht.
Dit dus, die lopen gard te schreeuwen lang de zijlijn maar als het erop aankomt dan hebben ze geen inhoud. Zie debatten, zie partij programma.
  zondag 12 maart 2017 @ 13:31:11 #80
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_169458506
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:30 schreef wolkentoetje het volgende:
Man man man :')

PeterRdeV twitterde op zondag 12-03-2017 om 10:33:07 Aboutaleb zei over Charlie Hebdo: wie niet tegen een grapje kan moet oprotten. Maar Turken moeten in ZIJN R'dam worden geweerd en opgepakt. reageer retweet
Die gast heeft er ook echt niks van begrepen :')
  zondag 12 maart 2017 @ 13:31:14 #81
168739 Red_85
'echt wel'
pi_169458507
Maar de hele essentie is niet beantwoord:
waarom wil de turkse regering campagne voeren in het buitenland voor hun islamofascistische zaak? Wat hebben zij met buitenlandse staatsburgers?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_169458509
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:29 schreef KetchupFTW het volgende:

[..]

Ja, als privé-persoon. De minister kwam duidelijk in ambt.
En wist dat het problemen zou opleveren. Dan is iemand niet geheel serieus te nemen.
  zondag 12 maart 2017 @ 13:31:27 #83
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_169458513
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:30 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Als ze beter waren geïntegreerd hadden ze een blok kaas gepakt :7
Kaas is duur hé :D
&lt;signature here&gt;.
pi_169458516
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:26 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik weet vrij zeker dat het tegenovergestelde het geval is. Veel achterlijker dan het gemiddelde 'nieuw rechts' op fok is bijna niet mogelijk.
Tot zover de beschaafde Molurus. Je kan zo bij Pauw en Jinek aanschuiven.
pi_169458520
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:31 schreef Red_85 het volgende:
Maar de hele essentie is niet beantwoord:
waarom wil de turkse regering campagne voeren in het buitenland voor hun islamofascistische zaak? Wat hebben zij met buitenlandse staatsburgers?
Dat is de essentie niet, want het is niet eens relevant.

Relevant is de volgende vraag: Hoe komt het dat er miljoenen Turken in West-Europa wonen? Wat is er fout gegaan en hoe draaien we dit terug?
pi_169458521
quote:
10s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:31 schreef ExTec het volgende:

[..]

Kaas is duur hé :D
geitenkaas is erg duur jah
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
  zondag 12 maart 2017 @ 13:31:52 #87
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_169458522
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:30 schreef wolkentoetje het volgende:
Man man man :')

PeterRdeV twitterde op zondag 12-03-2017 om 10:33:07 Aboutaleb zei over Charlie Hebdo: wie niet tegen een grapje kan moet oprotten. Maar Turken moeten in ZIJN R'dam worden geweerd en opgepakt. reageer retweet
Ik vind het echt een wonder dat Petertje niet op de lijst van DENK staat. Hij is zelfs gevraagd.
pi_169458523
PeterRdeV twitterde op zondag 12-03-2017 om 10:33:07 Aboutaleb zei over Charlie Hebdo: wie niet tegen een grapje kan moet oprotten. Maar Turken moeten in ZIJN R'dam worden geweerd en opgepakt. reageer retweet
Nog iemand met een IQ lager dan 80, wat heeft satire te maken met propaganda voor een radicale dictatuur.
  zondag 12 maart 2017 @ 13:32:06 #89
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_169458528
quote:
1s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:29 schreef Physsic het volgende:

[..]

De PVV wil waarschijnlijk helemaal niet de macht.
Je zou het bijna gaan denken ja.
  zondag 12 maart 2017 @ 13:32:09 #90
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_169458531
quote:
1s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:31 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Die gast heeft er ook echt niks van begrepen :')
Zonder Turken en Marokkanen heeft Peter R. geen werk meer...
  zondag 12 maart 2017 @ 13:32:13 #91
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_169458533
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:30 schreef wolkentoetje het volgende:
Man man man :')

PeterRdeV twitterde op zondag 12-03-2017 om 10:33:07 Aboutaleb zei over Charlie Hebdo: wie niet tegen een grapje kan moet oprotten. Maar Turken moeten in ZIJN R'dam worden geweerd en opgepakt. reageer retweet
Whut?!
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_169458535
quote:
14s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:26 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Als seculiere westerling komt het massaal scanderen van dergelijke leuzen op een politieke bijeenkomst erg vreemd over. Dat is dan een cultuurverschilletje hé.
Sure, als een chinees heel boos lijkend iets roept naar zijn vrouw denk ik ook van wtf heeft ze gedaan terwijl hij misschien is heel liefs zegt.
  zondag 12 maart 2017 @ 13:32:19 #93
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_169458538
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:30 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Begrijp je het niet of wil je het niet begrijpen? Ik heb het over de sentimenten die leven in de maatschappij, "vuile kut hollander / moslim" - "wij gaan het hier overnemen / rot lekker op naar je eigen land" zijn praktische voorbeelden van uitspraken die je in zowel op straat als in op internet fora terugleest, die mensen stemmen, die mensen bepalen mede de politiek. Dat het op een forum is geuit betekent niet dat het beperkt is tot het veilige domein van internet.

Zowel Wilders als Erdogan geven gehoor en een stem aan zulke opvattingen vanuit hun populisme en scoren daar ook de aanhang van massa's mensen mee.
Ja leuk jouw vergezochte interpretatie maar daar had erdogan het net niet over. Hij vindt het besluit vanuit onze bestuurders gisteren aangegeven door islamofobie. Zelf goed lezen dus ;)
pi_169458539
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:31 schreef Red_85 het volgende:
Maar de hele essentie is niet beantwoord:
waarom wil de turkse regering campagne voeren in het buitenland voor hun islamofascistische zaak? Wat hebben zij met buitenlandse staatsburgers?
Die hebben stemrecht in Turkije hè.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_169458542
Ik heb toch het idee dat het vrij onnodig op de spits gedreven is.

Het ging vooral om de inhoud; men vindt Erdogan en zijn kliek verwerpelijk en wil niet dat die boodschap hier verkondigd wordt. Een spreekverbod voor iemand waar je het niet mee eens bent - mij lijkt dat dat op gespannen voet staat met de vrijheid van meningsuiting.

De andere punten lijken er vooral bij bedacht om te voorkomen dat ze hier zou spreken. Zoals de openbare orde. Ik vraag me af wat er zou zijn gebeurd als die minister hier gewoon in een zaal een bijeenkomst had gehouden. Waren er dan rellen uitgebroken? Lijkt me niet zo waarschijnlijk. Wat dat betreft heeft het alleen maar contra-productief uitgepakt.

En waarom mocht de minister het consulaat niet in? Wat zou er allemaal mis kunnen gaan als ze daar naar binnen was gegaan? Vond het een vreemde maatregel.

Er zijn ook tienduizenden Nederlanders in het buitenland, die hier stemrecht hebben. Wat zou er gebeuren als Koenders een zaaltje Nederlanders in Sydney toe zou willen spreken en op deze manier behandeld zou worden?

Hoe verwerpelijk het huidige Turkse regime ook is, ik vond de opstelling van Nederland bijna net zo bizar.
  zondag 12 maart 2017 @ 13:32:33 #96
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_169458543
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:31 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Tot zover de beschaafde Molurus. Je kan zo bij Pauw en Jinek aanschuiven.
En jij zo bij de NSB. :{w
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_169458544
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:26 schreef klaasweetalles het volgende:
[ afbeelding ]

sinasappels komen toch uit spanje :{w
Eerst mij wijzen op het feit dat ik een nazi ben en dan een stuk fruit dat mij moet symboliseren doodsteken. Wauw ik hoop dat Rutte snel sorry zegt voor het beledigen van de cultureel rijke Turkse regering en bevolking.
  Redactie Frontpage zondag 12 maart 2017 @ 13:32:38 #98
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_169458546
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:30 schreef wolkentoetje het volgende:
Man man man :')

PeterRdeV twitterde op zondag 12-03-2017 om 10:33:07 Aboutaleb zei over Charlie Hebdo: wie niet tegen een grapje kan moet oprotten. Maar Turken moeten in ZIJN R'dam worden geweerd en opgepakt. reageer retweet
Staat die al op de kieslijst van Denk?
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_169458552
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:31 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Dat is de essentie niet, want het is niet eens relevant.

Relevant is de volgende vraag: Hoe komt het dat er miljoenen Turken in West-Europa wonen? Wat is er fout gegaan en hoe draaien we dit terug?
De vraag is uiteindelijk: wat biedt Turkije duidelijk niet?
  zondag 12 maart 2017 @ 13:33:10 #100
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_169458554
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:31 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Dit dus, die lopen hard te schreeuwen lang de zijlijn maar als het erop aankomt dan hebben ze geen inhoud. Zie debatten, zie partij programma.
Gebakken lucht in het kwadraat ja.
  zondag 12 maart 2017 @ 13:33:11 #101
198365 Morendo
The Real Deal
pi_169458555
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:30 schreef wolkentoetje het volgende:
Man man man :')

PeterRdeV twitterde op zondag 12-03-2017 om 10:33:07 Aboutaleb zei over Charlie Hebdo: wie niet tegen een grapje kan moet oprotten. Maar Turken moeten in ZIJN R'dam worden geweerd en opgepakt. reageer retweet
Deze man is tamelijk dom.
Die Lebenslust bringt dich um.
  zondag 12 maart 2017 @ 13:33:18 #102
168739 Red_85
'echt wel'
pi_169458558
quote:
7s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:32 schreef nostra het volgende:

[..]

Die hebben stemrecht in Turkije hè.
Zijn het dan turken of NLers en Duitsers?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 12 maart 2017 @ 13:33:27 #103
333026 ZuidGrens
VI Hooligans
pi_169458562
Die Peter R. de Vries is echt een NSB'er eerste klas. Wát een totale gek is dat.

Ik ben wel benieuwd wat voor gevolgen dit voor de verkiezingen heeft.
  zondag 12 maart 2017 @ 13:33:28 #104
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_169458563
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:32 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Staat die al op de kieslijst van Denk?
Nee. Hij is wel gevraagd maar heeft het afgewezen dacht ik. Een politieke carrière zal z'n talloze schnabbels wel in de weg staan. Petertje heeft overal verstand van en mag daarom overal aanschuiven.
pi_169458565
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:27 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Ik denk niet dat die demonstranten aan het bidden waren, of zich aan het voorbereiden waren op bidden. Ik denk dat ze andere redenen hadden om die leus te roepen.
Ze waren niet aan het bidden, ze waren ook geen jihad aan het voeren, ze hadden andere motivaties om die leuzen te roepen. Het is nog altijd een reguliere doorgaans leus.
  zondag 12 maart 2017 @ 13:33:49 #106
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_169458571
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:30 schreef wolkentoetje het volgende:
Man man man :')

PeterRdeV twitterde op zondag 12-03-2017 om 10:33:07 Aboutaleb zei over Charlie Hebdo: wie niet tegen een grapje kan moet oprotten. Maar Turken moeten in ZIJN R'dam worden geweerd en opgepakt. reageer retweet
Zeer wereldvreemde man. Zou me niet verbazen als ie zich binnenkort opblaast in Raqqa ofzo.
pi_169458575
quote:
10s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:31 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Ik vind het echt een wonder dat Petertje niet op de lijst van DENK staat. Hij is zelfs gevraagd.
Daar is Peter te narcistisch voor die wil alleen een partij waar hij alleenheerser kan zijn.
pi_169458576
quote:
1s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:33 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Zijn het dan turken of NLers en Duitsers?
Allebei.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_169458581
quote:
1s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:27 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Racisme, discriminatie, fascisme, islamofobie?

Omdat we erdolf zijn verdorven campagne niet steunen om de nieuwe ottomaanse dictator te worden?
Damn, wat diep gezonken zeg.

Vraag eerst eens af hoe het zit met zijn criticasters in de turkse kerkers.. Tegenstanders en pers.

Vraag dan eens naar turkse NLers of turken in NL?

En trouwens wat heeft dit islamofobie te maken?
Heb je dan verder echt helemaal niks gelezen?
pi_169458584
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:33 schreef ZuidGrens het volgende:
Die Peter R. de Vries is echt een NSB'er eerste klas. Wát een totale gek is dat.

Ik ben wel benieuwd wat voor gevolgen dit voor de verkiezingen heeft.
wilders is een nsb eerste klas bedoel je

ik snap wel waarom peter deze tweet heeft gedaan

maar sommige bekijken alles zwart wit
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_169458585
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:31 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
PeterRdeV twitterde op zondag 12-03-2017 om 10:33:07 Aboutaleb zei over Charlie Hebdo: wie niet tegen een grapje kan moet oprotten. Maar Turken moeten in ZIJN R'dam worden geweerd en opgepakt. reageer retweet
Nog iemand met een IQ lager dan 80, wat heeft satire te maken met propaganda voor een radicale dictatuur.
Het is niet relevant. Als in Nederland alleen Nederlanders zouden wonen, dan zouden we dit probleem niet hebben. Of Turken nou lange tenen hebben, of niet, het is niet normaal dat ze in grote hoeveelheden in West-Europa wonen. Daar is op een bepaald moment in de geschiedenis de gelegenheid voor gegeven, iedereen met kritiek hierop werd kapot gemaakt... Maar de vraag moet nu zijn, zonde taboes: Hoe draaien we dit terug?
  zondag 12 maart 2017 @ 13:35:01 #112
333026 ZuidGrens
VI Hooligans
pi_169458601
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:34 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

wilders is een nsb eerste klas bedoel je

ik snap wel waarom peter deze tweet heeft gedaan

maar sommige bekijken alles zwart wit
De Vries leeft totaal in zijn eigen wereldje.
  zondag 12 maart 2017 @ 13:35:07 #113
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_169458604
Jammer dat het morgen niet de eerste van de maand is, ik kan niet wachten op de grappen en grollen over Turken wanneer het luchtalarm afgaat.
pi_169458606
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:33 schreef Jaroon het volgende:

[..]

De vraag is uiteindelijk: wat biedt Turkije duidelijk niet?
Nee, want ook jij plaatst het weer buiten ons. Het gaat niet om Turkije. Dat is een zelfstandig land waar wij geen verantwoording aan schuldig zijn en zij niet aan ons.

Het gaat om de vraag: Hoe komt het dat die mensen hier zijn binnen gelaten en hoe draaien wij dat terug? Dan kom je uiteindelijk uit op de multiculturele waanzin, en zou de conclusie moeten worden getrokken dat de enige oplossing hekken en uitzettingen zijn.
pi_169458611
quote:
1s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:33 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Zijn het dan turken of NLers en Duitsers?
Turken.
pi_169458614
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:33 schreef wolkentoetje het volgende:

[..]

Daar is Peter te narcistisch voor die wil alleen een partij waar hij alleenheerser kan zijn.
Het was de vorige keer al geen succes. :)
pi_169458616
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:30 schreef wolkentoetje het volgende:
Man man man :')

PeterRdeV twitterde op zondag 12-03-2017 om 10:33:07 Aboutaleb zei over Charlie Hebdo: wie niet tegen een grapje kan moet oprotten. Maar Turken moeten in ZIJN R'dam worden geweerd en opgepakt. reageer retweet
Petertje :')
pi_169458621
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:33 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ze waren niet aan het bidden, ze waren ook geen jihad aan het voeren, ze hadden andere motivaties om die leuzen te roepen. Het is nog altijd een reguliere doorgaans leus.
Regulier binnen jouw groep.
  zondag 12 maart 2017 @ 13:35:54 #119
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_169458623
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:30 schreef wolkentoetje het volgende:
Man man man :')

PeterRdeV twitterde op zondag 12-03-2017 om 10:33:07 Aboutaleb zei over Charlie Hebdo: wie niet tegen een grapje kan moet oprotten. Maar Turken moeten in ZIJN R'dam worden geweerd en opgepakt. reageer retweet
Ik snap niet wat hij precies bedoelt. ?
  zondag 12 maart 2017 @ 13:36:04 #120
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_169458625
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:34 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Heb je dan verder echt helemaal niks gelezen?
Maar het komt er dus op neer dat de reactie wel islamofobie was, maar wat er gebeurt is niks met religie te maken had?

Mooi stukje framing, dat moet ik je nageven.
&lt;signature here&gt;.
pi_169458626
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:29 schreef ExTec het volgende:

[..]

Jawel, maar die eerste 2 horen hier wmb niet per definitie thuis.

En een fobie is een ongefundeerde angst.

Zoals al eerder opgemerkt, weerzin tegen die religie is niet ongefundeerd :)
Als je het uitsluitend hebt over de radicale Islam is dat nog tot daar en toe en kan je zelfs een grote groep aan moslims aan je zij vinden ( heb het niet over 'je' persoonlijk), maar als je alles van gisteren overgiet met 'de Islam/moslims' saus dan is dat in mijn ogen wel ongefundeerd.
pi_169458628
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:34 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Het is niet relevant. Als in Nederland alleen Nederlanders zouden wonen, dan zouden we dit probleem niet hebben. Of Turken nou lange tenen hebben, of niet, het is niet normaal dat ze in grote hoeveelheden in West-Europa wonen. Daar is op een bepaald moment in de geschiedenis de gelegenheid voor gegeven, iedereen met kritiek hierop werd kapot gemaakt... Maar de vraag moet nu zijn, zonde taboes: Hoe draaien we dit terug?
Dit draaien we met de huidige linkse politiek niet terug, we importeren liever nog meer dan zulke idioten die over een aantal jaar voor een ander land staan te demonstreren in Nederland.
pi_169458632
Of Nederland goed gehandeld heeft. Ik ben geneigd om nee te zeggen.

Ja, omdat Turkije de eigen wet overtreedt en al met sancties dreigde voor er wat gebeurd was.

Maar aan de andere kant. De Turkse Nederlanders zijn geletterd en lezen Turkse media. En de Erdogan-sympathisanten zouden hoe dan ook wel voor een Evet / Ja stemmen. Degenen die m niet steunen zouden voor een nee gaan en that's it. Deze hele show was voor Turkije gunstig qua verwachte uitslag en heeft een speech overbodig gemaakt, en meer publiciteit gegeven dan een saai bezoek dat men in zaaltjes had kunnen indammen.

De bezoekjes zouden niets meer dan formaliteiten geweest zijn die rustig zouden verlopen, Nederland had al een signaal gegeven door ze niet officieel te ontvangen. Maar nu is het allemaal erg op scherp gezet en ook al is Turkije een dictatuur, de landen hebben al zo'n dikke 400 jaar uitstekende handelsbetrekkingen waarbij altijd over politiek wordt heengekeken want de bevolking hoeft in principe niet de dupe te zijn van een regime. Er zijn genoeg (ook anti-Erdogan) Turken die nu hun zakenrelaties beschadigd zien en dat is bijzonder jammer. En hier snijdt Nederland zich in de vingers. Iedereen die het wel prima vindt is waarschijnlijk niet heel erg bekend met deze wereld.

Verder weet ik ook niet of Nederland juridisch gezien goed gehandeld heeft en er is mede door Wilders onder het volk een anti-moslim statement van gemaakt. Wat niet erg gezond is.

Op korte termijn heeft Nederland zn populistisch entertainment, maar als Erdogan nog lang zit is dit slecht voor de lange termijn en de handel. En dat zou zowel Turkije als Nederland aan het denken moeten zetten.
  zondag 12 maart 2017 @ 13:36:25 #124
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_169458637
quote:
6s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:32 schreef k_man het volgende:
Ik heb toch het idee dat het vrij onnodig op de spits gedreven is.

Het ging vooral om de inhoud; men vindt Erdogan en zijn kliek verwerpelijk en wil niet dat die boodschap hier verkondigd wordt. Een spreekverbod voor iemand waar je het niet mee eens bent - mij lijkt dat dat op gespannen voet staat met de vrijheid van meningsuiting.

De andere punten lijken er vooral bij bedacht om te voorkomen dat ze hier zou spreken. Zoals de openbare orde. Ik vraag me af wat er zou zijn gebeurd als die minister hier gewoon in een zaal een bijeenkomst had gehouden. Waren er dan rellen uitgebroken? Lijkt me niet zo waarschijnlijk. Wat dat betreft heeft het alleen maar contra-productief uitgepakt.

En waarom mocht de minister het consulaat niet in? Wat zou er allemaal mis kunnen gaan als ze daar naar binnen was gegaan? Vond het een vreemde maatregel.

Er zijn ook tienduizenden Nederlanders in het buitenland, die hier stemrecht hebben. Wat zou er gebeuren als Koenders een zaaltje Nederlanders in Sydney toe zou willen spreken en op deze manier behandeld zou worden?

Hoe verwerpelijk het huidige Turkse regime ook is, ik vond de opstelling van Nederland bijna net zo bizar.
Door Turkije zelf.

Ze mocht landen en naar het consulaat, echter waren er nog onderhandelingen en opeens was ze onderweg zonder dat die klaar waren.

Vervolgens is het landingsrecht ingetrokken en is ze richting Duitsland gegaan, zijn ze in 2 konvooien gegaan om Nederland om de tuin te leiden.

Verder volgens Turkse wet mag ze hier niet eens haar politieke uitingen laten want dat is dus verboden.

En daarop is ze dus uitgezet.
pi_169458642
Het grappigste blijft toch nog wel dat Erdogan zelf een wet heeft aangenomen waar campagne voeren in het buitenland wordt verboden :')
Even a broken clock is right twice a day.
pi_169458643
PVV 90 zetels. Geen democratie meer, maar geertocratie: "oprotten als het je hier niet bevalt"
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
pi_169458644
quote:
15s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:35 schreef Twiitch het volgende:
Jammer dat het morgen niet de eerste van de maand is, ik kan niet wachten op de grappen en grollen over Turken wanneer het luchtalarm afgaat.
Zeg, ken jij die mop over die Turk? _O-
pi_169458650
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:35 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Ik snap niet wat hij precies bedoelt. ?
Je bent niet de enige.

Ook niet slim dat hij volksheld aboutaleb aanvalt
  zondag 12 maart 2017 @ 13:37:00 #129
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_169458655
quote:
9s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:33 schreef Morendo het volgende:

[..]

Deze man is tamelijk dom.
QFT.

Wat ik niet begrijp is waarom dit minkukel steeds maar in de media blijft verschijnen. Er is niets interessant aan deze man.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zondag 12 maart 2017 @ 13:37:08 #130
168739 Red_85
'echt wel'
pi_169458662
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:33 schreef nostra het volgende:

[..]

Allebei.
Blijkbaar niet. Ze laten zich oproeren na een oproep van de turkse regering en willen horen van een afvaardiging van die turkse regering. Als dat niet mogelijk is, slaan ze zich af van de vertegenwoordigers van de NLse regering en zetten ze weg als fascist.
In NL zo in DE zo.

Ik zie niet in waarom je NLer of DEer bent. Turk boven alles dus.
Doei.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_169458667
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:36 schreef Beathoven het volgende:
Of Nederland goed gehandeld heeft. Ik ben geneigd om nee te zeggen.

Ja, omdat Turkije de eigen wet overtreedt en al met sancties dreigde voor er wat gebeurd was.

Maar aan de andere kant. De Turkse Nederlanders zijn geletterd en lezen Turkse media. En de Erdogan-sympathisanten zouden hoe dan ook wel voor een Evet / Ja stemmen. Degenen die m niet steunen zoude voor een nee gaan.

De bezoekjes zouden dan niets meer dan formaliteiten geweest zijn die rustig zouden verlopen, Nederland had al een signaal gegeven door ze niet officieel te ontvangen. Maar nu is het allemaal erg op scherp gezet en ook al is Turkije een dictatuur, de landen hebben al zo'n dikke 400 jaar uitstekende handelsbetrekkingen waarbij altijd over politiek wordt heengekeken want de bevolking hoeft in principe niet de dupe te zijn van een regime. Er zijn genoeg (ook anti-Erdogan) Turken die nu hun zakenrelaties beschadigd zien en dat is bijzonder jammer. En hier snijdt Nederland zich in de vingers. Iedereen die het wel prima vindt is waarschijnlijk niet heel erg bekend met deze wereld.

Verder weet ik ook niet of Nederland juridisch gezien goed gehandeld heeft en er is mede door Wilders onder het volk een anti-moslim statement van gemaakt. Wat niet erg gezond is.

Op korte termijn heeft Nederland zn populistisch entertainment, maar als Erdogan nog lang zit is dit slecht voor de lange termijn en de handel. En dat zou zowel Turkije als Nederland aan het denken moeten zetten.
Je moet en mag ergens wel een grens trekken.
pi_169458671
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:36 schreef MrSalazar het volgende:
PVV 90 zetels. Geen democratie meer, maar geertocratie: "oprotten als het je hier niet bevalt"
Hopelijk heeft de NS genoeg treinen beschikbaar. :X
pi_169458673
quote:
1s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:32 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Ja leuk jouw vergezochte interpretatie maar daar had erdogan het net niet over. Hij vindt het besluit vanuit onze bestuurders gisteren aangegeven door islamofobie. Zelf goed lezen dus ;)
Ga je nou serieus beweren dat anti-Islamitische dingen roepen door politici geen populistisch instrument is om stemmen te winnen en mensen weg te lokken van de PVV?
pi_169458680
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:33 schreef wolkentoetje het volgende:

[..]

Daar is Peter te narcistisch voor die wil alleen een partij waar hij alleenheerser kan zijn.
Een soort Erdogan dus?
pi_169458682
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:35 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Regulier binnen jouw groep.
Binnen de moslimgemeenschap, waar het over gaat, blijf opletten.
pi_169458684
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:37 schreef Molurus het volgende:

[..]

QFT.

Wat ik niet begrijp is waarom dit minkukel steeds maar in de media blijft verschijnen. Er is niets interessant aan deze man.
Morgen zit Peter R vast weer samen met Plasman bij Humberto. Daarna lekker samen het bubbelbadje in bij Plasman.
Even a broken clock is right twice a day.
pi_169458690
quote:
10s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:36 schreef ExTec het volgende:

[..]

Maar het komt er dus op neer dat de reactie wel islamofobie was, maar wat er gebeurt is niks met religie te maken had?

Mooi stukje framing, dat moet ik je nageven.
Jij hebt het begrepen ja. :')
pi_169458693
Er lopen nu 31 topics hierover. Ik heb een deel gelezen. Ik vind het schokkend dat er amper Fokkers zijn die zich afvragen waarom hier zo veel Turken zijn. Het gaat allemaal over dezelfde uitgekauwde onderwerpen waar het al 30 jaar over gaat. Ik hoor niemand over uitzettingen, maar dat is wel waar het naar toe moet als we weer een leuk land willen.

Word wakker, kleinschalige immigratie is prima, maar de aantallen zijn zo gigantisch dat Nederland Nederland niet meer is.
pi_169458695
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:32 schreef Molurus het volgende:

[..]

En jij zo bij de NSB. :{w
Grappig, de psychologische dynamiek van die kliek is namelijk zo NSB-achtig als maar kan.
  Redactie Frontpage zondag 12 maart 2017 @ 13:38:57 #140
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_169458699
quote:
6s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:32 schreef k_man het volgende:
Ik heb toch het idee dat het vrij onnodig op de spits gedreven is.

Het ging vooral om de inhoud; men vindt Erdogan en zijn kliek verwerpelijk en wil niet dat die boodschap hier verkondigd wordt. Een spreekverbod voor iemand waar je het niet mee eens bent - mij lijkt dat dat op gespannen voet staat met de vrijheid van meningsuiting.

De andere punten lijken er vooral bij bedacht om te voorkomen dat ze hier zou spreken. Zoals de openbare orde. Ik vraag me af wat er zou zijn gebeurd als die minister hier gewoon in een zaal een bijeenkomst had gehouden. Waren er dan rellen uitgebroken? Lijkt me niet zo waarschijnlijk. Wat dat betreft heeft het alleen maar contra-productief uitgepakt.

En waarom mocht de minister het consulaat niet in? Wat zou er allemaal mis kunnen gaan als ze daar naar binnen was gegaan? Vond het een vreemde maatregel.

Er zijn ook tienduizenden Nederlanders in het buitenland, die hier stemrecht hebben. Wat zou er gebeuren als Koenders een zaaltje Nederlanders in Sydney toe zou willen spreken en op deze manier behandeld zou worden?

Hoe verwerpelijk het huidige Turkse regime ook is, ik vond de opstelling van Nederland bijna net zo bizar.
Het is de eigen schuld van Turkije

TR: Wij komen spreken namens de regering.
NL: Liever niet, dat zou wel eens voor onrust kunnen zorgen.
TR: We komen lekker toch.
NL: Dan mogen jullie hier niet landen.
TR: FASCISTEN, NAZI's, ondemocratisch kutland!
NL: Ja zoek het dan maar lekker uit.
TR: Nou dan komen we toch lekker wel :6
NL: Zijn jullie soms doof? Nee.
TR: Waarom houden jullie de minister tegen, dit is een schending van mensenrechten :(
NL: Nee dit is verstoring van de openbare orde gezien er een noodverordening is.
TR: Jullie kunnen dit niet maken, onschendbaarheid ditdat :(
NL: Ze is maar een minister, dus ga nu maar weg.
TR: Nee :(
NL: Oke, dan begeleiden we haar wel weg.
TR: Nederland is fascistisch en laat hun ware ondemocratische gezicht zien, dit is schandalig en ze moeten hun excuses aanbieden :(
NL: Ja doei.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_169458704
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:36 schreef MrSalazar het volgende:
PVV 90 zetels. Geen democratie meer, maar geertocratie: "oprotten als het je hier niet bevalt"
Zo vlak voor de verkiezingen.

Dit is echt het nachtmerrie scenario voor de zittende middenpartijen. :)

Ik denk dat Jesse Klaver met amper 10 zetels behaald schuimbekkend gedwongen wordt opgenomen om hem af te helpen van zijn hoogmoedswaanzin. _O-
  zondag 12 maart 2017 @ 13:39:03 #142
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_169458706
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:36 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Als je het uitsluitend hebt over de radicale Islam is dat nog tot daar en toe en kan je zelfs een grote groep aan moslims aan je zij vinden ( heb het niet over 'je' persoonlijk), maar als je alles van gisteren overgiet met 'de Islam/moslims' saus dan is dat in mijn ogen wel ongefundeerd.
Ik denk inderdaad niet dat het iets met religie te maken had.

Maar dan snap ik niet dat de reactie (welke precies eigenlijk? Die van de ME? Die van Abu? Van Rutte?) ineens wel islamofobie was?

Komt mij wat opportunistisch over. :D

Want naar huis hameren dat de aanhangers van de islam toch vooral zielig zijn is een evergreen, is het niet?
&lt;signature here&gt;.
pi_169458708
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:36 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Door Turkije zelf.

Ze mocht landen en naar het consulaat, echter waren er nog onderhandelingen en opeens was ze onderweg zonder dat die klaar waren.

Vervolgens is het landingsrecht ingetrokken en is ze richting Duitsland gegaan, zijn ze in 2 konvooien gegaan om Nederland om de tuin te leiden.

Verder volgens Turkse wet mag ze hier niet eens haar politieke uitingen laten want dat is dus verboden.

En daarop is ze dus uitgezet.
Dit zijn zoveel nonsens en feitelijke onjuistheden in één post, dat er geen beginnen aan is om er überhaupt op in te gaan.

Lees je alsjeblieft eerst even een beetje in over hoe het gegaan is en over wat er wel of niet mag. :)
  zondag 12 maart 2017 @ 13:39:22 #144
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_169458710
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:37 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ga je nou serieus beweren dat anti-Islamitische dingen roepen door politici geen populistisch instrument is om stemmen te winnen en mensen weg te lokken van de PVV?
De uitspraak van Erdogan is een reactie op het kabinetsbesluit gisteren.

Dat jij er allemaal dingen bijhaalt moet je zelf weten.
pi_169458711
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:38 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Binnen de moslimgemeenschap, waar het over gaat, blijf opletten.
Daar is inderdaad iets heel erg mis. Dat bedoel je?
  zondag 12 maart 2017 @ 13:39:54 #146
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_169458724
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:38 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Er lopen nu 31 topics hierover. Ik heb een deel gelezen. Ik vind het schokkend dat er amper Fokkers zijn die zich afvragen waarom hier zo veel Turken zijn. Het gaat allemaal over dezelfde uitgekauwde onderwerpen waar het al 30 jaar over gaat. Ik hoor niemand over uitzettingen, maar dat is wel waar het naar toe moet als we weer een leuk land willen.

Word wakker, kleinschalige immigratie is prima, maar de aantallen zijn zo gigantisch dat Nederland Nederland niet meer is.
Omdat het Nederlanders zijn geworden. We zullen het moeten rooien.
pi_169458731
AfshinEllian1 twitterde op zondag 12-03-2017 om 13:35:21 Ook in Zweden wordt een bezoek van een Turkse minister afgelast: openbare orde @wierdduk #Turkije reageer retweet
pi_169458753
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:38 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Er lopen nu 31 topics hierover. Ik heb een deel gelezen. Ik vind het schokkend dat er amper Fokkers zijn die zich afvragen waarom hier zo veel Turken zijn. Het gaat allemaal over dezelfde uitgekauwde onderwerpen waar het al 30 jaar over gaat. Ik hoor niemand over uitzettingen, maar dat is wel waar het naar toe moet als we weer een leuk land willen.

Word wakker, kleinschalige immigratie is prima, maar de aantallen zijn zo gigantisch dat Nederland Nederland niet meer is.
is allemaal overdreven bullshit

Jij leeft nog in je wereldje van 30 jaar geleden

immigratie is niet een nederlands probleem, heel de wereld is veranderd. Elk land in de wereld heeft er mee te maken. VS tm Australie.

Dat is de nieuwe wereld nu eenmaal.
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_169458758
quote:
10s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:39 schreef ExTec het volgende:

[..]

Ik denk inderdaad niet dat het iets met religie te maken had.

Maar dan snap ik niet dat de reactie (welke precies eigenlijk? Die van de ME? Die van Abu? Van Rutte?) ineens wel islamofobie was?

Komt mij wat opportunistisch over. :D

Want naar huis hameren dat de aanhangers van de islam toch vooral zielig zijn is een evergreen, is het niet?
Je hoeft ze niet met fluwelen handschoenen aan te pakken, zeker de relnichten niet. :')
Er is een mate van verschil nogmaals tussen de specifieke probleemgroepen in kaart te brengen en maar met algemene termen te strooien vanuit je onderbuikgevoelens. :')
pi_169458766
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:39 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Omdat het Nederlanders zijn geworden. We zullen het moeten rooien.
Dat is zo. Maar wel kritischer kijken dan.
pi_169458767
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:33 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ze waren niet aan het bidden, ze waren ook geen jihad aan het voeren, ze hadden andere motivaties om die leuzen te roepen. Het is nog altijd een reguliere doorgaans leus.
Ik beweer niet dat ze "Jihad aan het voeren" zijn. Het is echter wel een religieuze leus. Dus ik beweer dat het iets met religie te maken heeft.
  zondag 12 maart 2017 @ 13:41:31 #152
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_169458768
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:39 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Omdat het Nederlanders zijn geworden. We zullen het moeten rooien.
Er zijn NL paspoorten aan ze uitgedeeld, en ze genieten NLse uitkeringen?

Dus zijn het Nederlanders?

Ik krijg niet de indruk dat die mensen gisteravond "Nederlanders" waren, jij wel?
&lt;signature here&gt;.
pi_169458772
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:40 schreef skysherrif het volgende:
AfshinEllian1 twitterde op zondag 12-03-2017 om 13:35:21 Ook in Zweden wordt een bezoek van een Turkse minister afgelast: openbare orde @wierdduk #Turkije reageer retweet
Mooi, Nederland neemt weer eens het voortouw, de rest volgt hopelijk. _O_

Weg met de islamitische en Turkse invloeden in Europa!
  zondag 12 maart 2017 @ 13:41:38 #154
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_169458776
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:38 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Er lopen nu 31 topics hierover. Ik heb een deel gelezen. Ik vind het schokkend dat er amper Fokkers zijn die zich afvragen waarom hier zo veel Turken zijn. Het gaat allemaal over dezelfde uitgekauwde onderwerpen waar het al 30 jaar over gaat. Ik hoor niemand over uitzettingen, maar dat is wel waar het naar toe moet als we weer een leuk land willen.

Word wakker, kleinschalige immigratie is prima, maar de aantallen zijn zo gigantisch dat Nederland Nederland niet meer is.
Iedereen die met een Turkse vlag stond te zwaaien daar in Rotterdam mogen ze van mij het paspoort afpakken en direct terugsturen.

Dan hoor je hier gewoon niet thuis.
  zondag 12 maart 2017 @ 13:41:39 #155
463823 Rodgrod
Lekker met vanillekwark
pi_169458777
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:40 schreef skysherrif het volgende:
AfshinEllian1 twitterde op zondag 12-03-2017 om 13:35:21 Ook in Zweden wordt een bezoek van een Turkse minister afgelast: openbare orde @wierdduk #Turkije reageer retweet
_O_
❤️🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤❤️
Doet rubber om staven
pi_169458780
Die tweet van Peter R de Vries is complete wartaal
  zondag 12 maart 2017 @ 13:41:48 #157
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_169458782
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:36 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Door Turkije zelf.

Ze mocht landen en naar het consulaat, echter waren er nog onderhandelingen en opeens was ze onderweg zonder dat die klaar waren.

Vervolgens is het landingsrecht ingetrokken en is ze richting Duitsland gegaan, zijn ze in 2 konvooien gegaan om Nederland om de tuin te leiden.

Verder volgens Turkse wet mag ze hier niet eens haar politieke uitingen laten want dat is dus verboden.

En daarop is ze dus uitgezet.
Bijna, de minister die niet mocht landen is een andere dan de minister die al in Duitsland was en met de auto naar NL is gekomen.

De minister die niet mocht landen is in Parijs geland.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 12 maart 2017 @ 13:42:07 #158
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_169458792
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:39 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Omdat het Nederlanders zijn geworden.
Het lijkt me duidelijk dat de meesten meer waarde hechten aan wat Erdogan ergens van vindt dan wat Rutte ergens van vindt.

In een vrije democratie - en dan heb ik het over de Nederlandse democratie, niet wat daar in Turkije voor door moet gaan - is dat echt heel erg onwenselijk.

Dat is een probleem dat al vele jaren in met name de Turkse gemeenschap in Nederland suddert, en dat nu pijnlijk boven komt drijven.

Turks nationalisme. :r
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_169458793
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:40 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

is allemaal overdreven bullshit

Jij leeft nog in je wereldje van 30 jaar geleden

immigratie is niet een nederlands probleem, heel de wereld is veranderd. Elk land in de wereld heeft er mee te maken. VS tm Australie.

Dat is de nieuwe wereld nu eenmaal.
Oh, werkt dat zo, 'de wereld is heel veranderd'? Zomaar opeens? Daar is geen beleid aan te pas gekomen?
pi_169458801
quote:
9s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:38 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Het is de eigen schuld van Turkije

TR: Wij komen spreken namens de regering.
NL: Liever niet, dat zou wel eens voor onrust kunnen zorgen.
TR: We komen lekker toch.
NL: Dan mogen jullie hier niet landen.
TR: FASCISTEN, NAZI's, ondemocratisch kutland!
NL: Ja zoek het dan maar lekker uit.
TR: Nou dan komen we toch lekker wel :6
NL: Zijn jullie soms doof? Nee.
TR: Waarom houden jullie de minister tegen, dit is een schending van mensenrechten :(
NL: Nee dit is verstoring van de openbare orde gezien er een noodverordening is.
TR: Jullie kunnen dit niet maken, onschendbaarheid ditdat :(
NL: Ze is maar een minister, dus ga nu maar weg.
TR: Nee :(
NL: Oke, dan begeleiden we haar wel weg.
TR: Nederland is fascistisch en laat hun ware ondemocratische gezicht zien, dit is schandalig en ze moeten hun excuses aanbieden :(
NL: Ja doei.
Jaren '80:

P1: Waarom zijn hier zoveel Turken, Marokkanen en Afrikanen? Waarom zijn witte wijken in 20 jaar tijd zwarte wijken geworden?
P2: Racist!! Facist!!! Ga dood vuile NSB-er.

Jaren '10:

P3: Waarom zijn hier zoveel Turken, Marokkanen en Afrikanen? Waarom zijn witte wijken in 20 jaar tijd zwarte wijken geworden?
P4: Xenofoob!! Omdat we racisten zijn, omdat er slavernij was, Zwarte Piet. Er moet veel meer geld naar ontwikkelingshulp!!!

Er is niets veranderd, behalve dat de aantallen allochtone zijn verveelvoudigd dankzij hun enorme aantallen kinderen en open grenzen. De Godwin is vervangen door slavernij-geleuter.

Dialogen met Turken vind ik in deze kwestie totaal niet relevant. Het zou niet over Turkije moeten gaan maar over ons. Wat wij moeten doen is alle Turken met Turks paspoort het Nederlandse paspoort afnemen naar Turkije deporteren. Dan mogen ze daar hun debatten en referenda doen. Moeilijker is het niet.
pi_169458803
Maar zijn er mensen die Erdogan als werkelijk goede moslim zien?
pi_169458805
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:38 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Er lopen nu 31 topics hierover. Ik heb een deel gelezen. Ik vind het schokkend dat er amper Fokkers zijn die zich afvragen waarom hier zo veel Turken zijn. Het gaat allemaal over dezelfde uitgekauwde onderwerpen waar het al 30 jaar over gaat. Ik hoor niemand over uitzettingen, maar dat is wel waar het naar toe moet als we weer een leuk land willen.

Word wakker, kleinschalige immigratie is prima, maar de aantallen zijn zo gigantisch dat Nederland Nederland niet meer is.
Dat is al te laat. Je krijgt ze niet meer weg. De enige optie is er nu niet meer binnen laten. Daarom Wilders.
pi_169458809
quote:
1s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:39 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

De uitspraak van Erdogan is een reactie op het kabinetsbesluit gisteren.

Dat jij er allemaal dingen bijhaalt moet je zelf weten.
Luister naar de hele speech van Erdogan anders, hij heeft het over stemmers weg te halen van Wilders en mee te gaan in zijn racistische en fascistische politiek van Islamofobie.
pi_169458812
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:41 schreef Toefjes het volgende:
Die tweet van Peter R de Vries is complete wartaal
Die man is complete wartaal, en toch mag die dadelijk weer bij één of ander links propaganda programma aanschuiven om zijn mening te spuwen alsof hij ervoor geleerd heeft, samen met andere linkse policor bn'ers. De NSB'ers van de 21e eeuw.
pi_169458814
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:36 schreef danos het volgende:
Het grappigste blijft toch nog wel dat Erdogan zelf een wet heeft aangenomen waar campagne voeren in het buitenland wordt verboden :')
Heeft hij deze aangenomen? Ik dacht dat de wet al veel langer bestond en de meeste democratieen wel soortgelijke regels erin hebben staan.
pi_169458815
quote:
9s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:38 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Het is de eigen schuld van Turkije

TR: Wij komen spreken namens de regering.
NL: Liever niet, dat zou wel eens voor onrust kunnen zorgen.
TR: We komen lekker toch.
NL: Dan mogen jullie hier niet landen.
TR: FASCISTEN, NAZI's, ondemocratisch kutland!
NL: Ja zoek het dan maar lekker uit.
TR: Nou dan komen we toch lekker wel :6
NL: Zijn jullie soms doof? Nee.
TR: Waarom houden jullie de minister tegen, dit is een schending van mensenrechten :(
NL: Nee dit is verstoring van de openbare orde gezien er een noodverordening is.
TR: Jullie kunnen dit niet maken, onschendbaarheid ditdat :(
NL: Ze is maar een minister, dus ga nu maar weg.
TR: Nee :(
NL: Oke, dan begeleiden we haar wel weg.
TR: Nederland is fascistisch en laat hun ware ondemocratische gezicht zien, dit is schandalig en ze moeten hun excuses aanbieden :(
NL: Ja doei.
Bij stap 2 gaat het dus al mis. De enige reden waarom men het niet wilde, was dat men het inhoudelijk niet eens is met het huidige beleid van de Turkse regering. De openbare orde is er alleen bij bedacht als middel om ze het spreken te beletten.

Het is van beide kanten onnodig op de spits gedreven. Als die minister gewoon ergens een zaal had toegesproken was er hoogstwaarschijnlijk helemaal niets aan de hand geweest (zoals het ook ging in andere Europese landen).
  zondag 12 maart 2017 @ 13:43:03 #167
405488 Kim-Holland
Kiss my ass
pi_169458821
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:30 schreef wolkentoetje het volgende:
Man man man :')

PeterRdeV twitterde op zondag 12-03-2017 om 10:33:07 Aboutaleb zei over Charlie Hebdo: wie niet tegen een grapje kan moet oprotten. Maar Turken moeten in ZIJN R'dam worden geweerd en opgepakt. reageer retweet
:') Heb je die bazelaar ook weer.
Laat ie zich aub met Patricia Paay bezighouden!
´
pi_169458829
quote:
7s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:42 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Luister naar de hele speech van Erdogan anders, hij heeft het over stemmers weg te halen van Wilders en mee te gaan in zijn racistische en fascistische politiek van Islamofobie.
Hij is niet anders en erger.
pi_169458831
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:42 schreef Jaroon het volgende:
Maar zijn er mensen die Erdogan als werkelijk goede moslim zien?
Is niet relevant.
  zondag 12 maart 2017 @ 13:43:40 #170
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_169458842
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:41 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Je hoeft ze niet met fluwelen handschoenen aan te pakken, zeker de relnichten niet. :')
Er is een mate van verschil nogmaals tussen de specifieke probleemgroepen in kaart te brengen en maar met algemene termen te strooien vanuit je onderbuikgevoelens. :')
Ow, dus los van deze problematiek, veegt triggershot dat wat hem uitkomt maar even allemaal op 1 hoop en komt tot de ronkende conclusie: islamofobie?

Maar laat, los van deze problematiek, islamofobie nou gewoon niet bestaan.
&lt;signature here&gt;.
pi_169458845
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:41 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Iedereen die met een Turkse vlag stond te zwaaien daar in Rotterdam mogen ze van mij het paspoort afpakken en direct terugsturen.

Dan hoor je hier gewoon niet thuis.
Om mensen uit te zetten omdat ze wapperen met een vlaggetje gaat wel wat ver. Maar ze hebben zich wel te gedragen en aan de wetten te houden. Als er geen toestemming is voor een demonstratie mag je niet demonstreren.
  zondag 12 maart 2017 @ 13:43:49 #172
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_169458847
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:41 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dat is zo. Maar wel kritischer kijken dan.
Ook ik heb wat zo veel te lezen is: het is vaak nog 'jullie' en 'zij' als het over allochtonen gaat. NL is zogenaamd tolerant maar het is meer een collectieve verdringing geweest van dat de hele samenleving volslagen veranderd is. Wat mij betreft alléén ten goede wanneer de immigrant met hart en ziel hier wil wonen en meedoet. In alle andere gevallen had het mij totáál niet gehoeven. Integendeel.
pi_169458850
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:43 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Is niet relevant.
Er werd geloof bij gehaalt. Ik vroeg het mij even af.
  zondag 12 maart 2017 @ 13:44:20 #174
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_169458858
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:41 schreef ExTec het volgende:

[..]

Er zijn NL paspoorten aan ze uitgedeeld, en ze genieten NLse uitkeringen?

Dus zijn het Nederlanders?

Ik krijg niet de indruk dat die mensen gisteravond "Nederlanders" waren, jij wel?
Het zijn gewoon Nederlandse staatsburgers. Met hun eigen mening. Zo is het in feite wel.
pi_169458862
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:41 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Ik beweer niet dat ze "Jihad aan het voeren" zijn. Het is echter wel een religieuze leus. Dus ik beweer dat het iets met religie te maken heeft.
Nergens lees je dan ook dat het weinig met religie te maken heeft, sterker nog, het is een religieuze leus, net als een "hamdullilah" (godgeprezen), ik heb het over IS roept Allahu Akbar ---> IS is eng -----> Andere moslims doen het ook ------> Andere moslims zijn eng mentaliteit.
pi_169458864
Ik hoor net in Buitenhof dat Nederland een associatieverdrag met Turkije heeft. Het lijkt me prima om daar eens een referendum over te houden.

Laat de Nederlandse bevolking maar kiezen. Associatieverdrag in stand houden of opzeggen?
pi_169458867
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:42 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:

[..]

Die man is complete wartaal, en toch mag die dadelijk weer bij één of ander links propaganda programma aanschuiven om zijn mening te spuwen alsof hij ervoor geleerd heeft, samen met andere linkse policor bn'ers. De NSB'ers van de 21e eeuw.
Echt kut he, zo'n land met vrijheid van meningsuiting. Misschien is Turkije wel leuk voor je.
pi_169458868
quote:
1s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:42 schreef La_Moustache het volgende:

[..]

Dat is al te laat. Je krijgt ze niet meer weg. De enige optie is er nu niet meer binnen laten. Daarom Wilders.
Zeker. Je moet de kraan dicht doen voordat je gaat dweilen. Maar als de kraan dicht is dan kun je zoeken naar mogelijkheden om te deporteren. Dat doe je samen met andere Europese landen waar verstandige leiders zijn opgestaan. Er wordt heel moeilijk over gedaan, maar één ding wordt steeds vergeten: Afrika en Turkije hebben ons harder nodig dan wij hen. We kunnen ze met politieke wil gemakkelijk dwingen om hun staatsburgers terug te nemen. En als ze toch voet bij stuk houden, dan kunnen we ze hier in Nederland in ieder geval hun Nederlandse paspoort afpakken, alle gratis dingen afnemen en uitkeringen stoppen, dan gaan ze uit zichzelf wel.
pi_169458872
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:24 schreef Stabiel het volgende:
Sinaasappels worden geslacht:

[ afbeelding ]

En nadien gedronken:

[ afbeelding ]

Faşist Hollanda!
  zondag 12 maart 2017 @ 13:45:06 #180
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_169458877
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:43 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Om mensen uit te zetten omdat ze wapperen met een vlaggetje gaat wel wat ver. Maar ze hebben zich wel te gedragen en aan de wetten te houden. Als er geen toestemming is voor een demonstratie mag je niet demonstreren.
Het is vooral het totale disrespect voor de Nederlandse democratie dat mij hier enorm stoort. Het is niet strafbaar, maar het is wel heel erg onwenselijk.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_169458879
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:37 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Je moet en mag ergens wel een grens trekken.
Ik vind dat populisten veel te veel aan de zeer korte termijn denken. Het heeft nauwelijks iets met politiek te maken.
pi_169458889
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:44 schreef Elfletterig het volgende:
Ik hoor net in Buitenhof dat Nederland een associatieverdrag met Turkije heeft. Het lijkt me prima om daar eens een referendum over te houden.

Laat de Nederlandse bevolking maar kiezen. Associatieverdrag in stand houden of opzeggen?
Dat is zo. Ook met Marokko. Je moet ergens zeggen dat het wel genoeg is.
  Redactie Frontpage zondag 12 maart 2017 @ 13:45:33 #183
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_169458890
quote:
6s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:44 schreef Stabiel het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Sinaasappels zijn inderdaad onze nationale vrucht, groeit hier ook zo lekker :') _O-
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_169458904
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:40 schreef skysherrif het volgende:
AfshinEllian1 twitterde op zondag 12-03-2017 om 13:35:21 Ook in Zweden wordt een bezoek van een Turkse minister afgelast: openbare orde @wierdduk #Turkije reageer retweet
https://www.rt.com/news/380369-turkey-rally-sweden-canceled/
  Redactie Frontpage / Sport zondag 12 maart 2017 @ 13:46:12 #185
54593 crew  Olga
Cheese
pi_169458906
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:44 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Zeker. Je moet de kraan dicht doen voordat je gaat dweilen. Maar als de kraan dicht is dan kun je zoeken naar mogelijkheden om te deporteren. Dat doe je samen met andere Europese landen waar verstandige leiders zijn opgestaan. Er wordt heel moeilijk over gedaan, maar één ding wordt steeds vergeten: Afrika en Turkije hebben ons harder nodig dan wij hen. We kunnen ze met politieke wil gemakkelijk dwingen om hun staatsburgers terug te nemen.
Ja joh laten we net als in de jaren 40 mensen die hier al tientallen jaren wonen gaan deporteren. :')
Genealogie: Niet alleen voor oude knarren
pi_169458908
quote:
6s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:44 schreef Stabiel het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Maandag liggen de netten sinaasappelen in de aanbieding.
I´m back.
pi_169458909
quote:
6s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:44 schreef Stabiel het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Wat een kleuters :') :')
pi_169458910
quote:
1s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:45 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Ik vind dat populisten veel te veel aan de zeer korte termijn denken. Het heeft nauwelijks iets met politiek te maken.
Wat versta je onder populisten?

Juist Pechtold, bekend als anti-populist, denkt op de korte termijn. Smeergeld in de vorm van ontwikkelingshulp of gratis buurthuis is een korte termijn oplossing. Grenzen herbouwen en niemand toelaten is de lange termijn oplossing, die over het algemeen 'populistisch' wordt genoemd.
  zondag 12 maart 2017 @ 13:46:26 #189
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_169458914
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:38 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Er lopen nu 31 topics hierover. Ik heb een deel gelezen. Ik vind het schokkend dat er amper Fokkers zijn die zich afvragen waarom hier zo veel Turken zijn. Het gaat allemaal over dezelfde uitgekauwde onderwerpen waar het al 30 jaar over gaat. Ik hoor niemand over uitzettingen, maar dat is wel waar het naar toe moet als we weer een leuk land willen.

Word wakker, kleinschalige immigratie is prima, maar de aantallen zijn zo gigantisch dat Nederland Nederland niet meer is.
Waar ik wel aan denk, is dat Nederlanders schatten dat er 19% moslims zijn in dit land, terwijl het eigenlijk maar 6% is.
Na dat zooitje gister gezien te hebben is 1% al teveel :r
  Redactie Frontpage zondag 12 maart 2017 @ 13:46:49 #190
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_169458919
quote:
Erdogan: Nederland zal prijs betalen

De Turkse president Erdogan heeft in een toespraak opnieuw hard uitgehaald naar Nederland. Hij zegt dat Nederland "de prijs zal betalen" voor het beschadigen van de Turks-Nederlandse relatie. Wat hij met die prijs bedoelt, is onduidelijk.

Ook hekelde Erdogan de "schaamteloze behandeling" van de Turkse minister van Familiezaken in Rotterdam. "Nederland zal leren hoe internationale diplomatie werkt", zei hij.

Tijdens de toespraak verweet Erdogan de Nederlandse autoriteiten opnieuw nazi-praktijken en noemde hij Nederland fascistisch.

http://nos.nl/artikel/216(...)l-prijs-betalen.html
Ook gewoon lekker door blijven gaan he die klaphark :')
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_169458921
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:43 schreef ExTec het volgende:

[..]

Ow, dus los van deze problematiek, veegt triggershot dat wat hem uitkomt maar even allemaal op 1 hoop en komt tot de ronkende conclusie: islamofobie?
For the love of god. Behandel ieder stukje stront niet als hondenpoep, maar zie dat er ook mest en honing van voort kan komen, nu wat duidelijker?

quote:
Maar laat, los van deze problematiek, islamofobie nou gewoon niet bestaan.
Jep, uhuh.
pi_169458925
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:44 schreef Elfletterig het volgende:
Ik hoor net in Buitenhof dat Nederland een associatieverdrag met Turkije heeft. Het lijkt me prima om daar eens een referendum over te houden.

Laat de Nederlandse bevolking maar kiezen. Associatieverdrag in stand houden of opzeggen?
Dit is wat ik bedoel met de zeer korte termijn. Het volk moet zich niet direct met politiek bemoeien.

[ Bericht 2% gewijzigd door Specularium op 12-03-2017 13:47:42 ]
  zondag 12 maart 2017 @ 13:47:09 #193
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_169458927
quote:
7s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:42 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Luister naar de hele speech van Erdogan anders, hij heeft het over stemmers weg te halen van Wilders .
Hij gaat turkse paspoorten uitdelen aan PVV stemmers? :s)
&lt;signature here&gt;.
pi_169458929
quote:
7s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:42 schreef k_man het volgende:

[..]

Bij stap 2 gaat het dus al mis. De enige reden waarom men het niet wilde, was dat men het inhoudelijk niet eens is met het huidige beleid van de Turkse regering. De openbare orde is er alleen bij bedacht als middel om ze het spreken te beletten.

Het is van beide kanten onnodig op de spits gedreven. Als die minister gewoon ergens een zaal had toegesproken was er hoogstwaarschijnlijk helemaal niets aan de hand geweest (zoals het ook ging in andere Europese landen).
Er mist wel wat in het overzicht, Nederland had onder voorwaarden de minister ruimte willen geven op het consulaat voor een kleinschalige bijeenkomst. Aan die voorwaarden wilde Turkije niet voldoen en toen begon men te dreigen, toen heeft Rutte de hoorn erop geflikkerd. Wel een hele belangrijke nuance, Nederland heeft naar een oplossing gezocht en die geboden.
Even a broken clock is right twice a day.
pi_169458931
quote:
1s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:45 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Ik vind dat populisten veel te veel aan de zeer korte termijn denken. Het heeft nauwelijks iets met politiek te maken.
Dat is het pijnlijke ook. Maar er moet wel iets gebeuren. Niet op de PVV manier.
pi_169458939
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:40 schreef skysherrif het volgende:
AfshinEllian1 twitterde op zondag 12-03-2017 om 13:35:21 Ook in Zweden wordt een bezoek van een Turkse minister afgelast: openbare orde @wierdduk #Turkije reageer retweet
Mooi.
pi_169458940
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:44 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Echt kut he, zo'n land met vrijheid van meningsuiting. Misschien is Turkije wel leuk voor je.
Ik kon zweren dat propaganda toch al een begrip in Turkije was, kan me vergissen natuurlijk. Past natuurlijk niet in je fantasie wereld, jij bent er zeker zo één die wel gaat huilen als Wilders iets zegt, want dan telt vrijheid van meningsuiting natuurlijk niet.

:')
pi_169458946
quote:
10s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:47 schreef ExTec het volgende:

[..]

Hij gaat turkse paspoorten uitdelen aan PVV stemmers? :s)
InshaAllah.
  zondag 12 maart 2017 @ 13:47:51 #199
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_169458952
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:43 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Om mensen uit te zetten omdat ze wapperen met een vlaggetje gaat wel wat ver. Maar ze hebben zich wel te gedragen en aan de wetten te houden. Als er geen toestemming is voor een demonstratie mag je niet demonstreren.
Maar dat doen ze dus niet, kijk wat voor puinhoop het was.

De slechte Turken verkloten het gewoon voor de goede op deze manier, en met de goede heb ik ook totaal geen problemen mee. Zelfde voor elke andere bevolkingsgroep hier alleen heb je je gewoon te gedragen en als je dit soort dingen wil doen dat hoor je hier gewoon niet thuis.

Dan liggen je prioriteiten in een ander land.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 12 maart 2017 @ 13:48:06 #200
54593 crew  Olga
Cheese
pi_169458957
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:47 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dat is het pijnlijke ook. Maar er moet wel iets gebeuren. Niet op de PVV manier.
precies
Genealogie: Niet alleen voor oude knarren
  zondag 12 maart 2017 @ 13:48:31 #201
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_169458969
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:44 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Het zijn gewoon Nederlandse staatsburgers. Met hun eigen mening. Zo is het in feite wel.
Ehm,

(Houd de leuningen van je stoel goed vast),

Dan nemen we NL paspoorten in, verwijderen we ze uit het bevolkingsregister?

Dan zijn het geen Nederlandse staatsburgers meer?
&lt;signature here&gt;.
pi_169458972
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:46 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Waar ik wel aan denk, is dat Nederlanders schatten dat er 19% moslims zijn in dit land, terwijl het eigenlijk maar 6% is.
Na dat zooitje gister gezien te hebben is 1% al teveel :r
Eigenlijk maar 6%, maar hoeveel is dat onder 0 tot 25 jarige? Waarom doet de Correspondent daar geen gedegen onderzoekje naar 'om de angst weg te nemen'?
pi_169458974
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:45 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dat is zo. Ook met Marokko. Je moet ergens zeggen dat het wel genoeg is.
Op dit moment vormt Marokko geen acuut probleem, Turkije wel. Het lijkt me een prachtig onderwerp voor een referendum, dat associatieverdrag. Veranderende omstandigheden (dictator Erdogan, uitlatingen richting Nederland) vragen erom om een dergelijk verdrag te heroverwegen.
pi_169458975
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:47 schreef danos het volgende:

[..]

Er mist wel wat in het overzicht, Nederland had onder voorwaarden de minister ruimte willen geven op het consulaat voor een kleinschalige bijeenkomst. Aan die voorwaarden wilde Turkije niet voldoen en toen begon men te dreigen, toen heeft Rutte de hoorn erop geflikkerd. Wel een hele belangrijke nuance, Nederland heeft naar een oplossing gezocht en die geboden.
Men speelde het zelf heel hard. "we komen en doen wat we willen". Dat kan niet.
pi_169458986
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:48 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Op dit moment vormt Marokko geen acuut probleem, Turkije wel. Het lijkt me een prachtig onderwerp voor een referendum, dat associatieverdrag. Veranderende omstandigheden (dictator Erdogan, uitlatingen richting Nederland) vragen erom om een dergelijk verdrag te heroverwegen.
En dan een campagne houden in Nederland, met de Turks-Nederlandse / Nederlands-Turkse stemmers _O_
  zondag 12 maart 2017 @ 13:49:19 #206
242879 Onnoman
The On And Only
pi_169458989
misschien wordt het ook eens tijd om Turkije uit de NAVO te zetten.
Turkije kan je op dit moment amper meer een bondgenoot noemen..

in tegenstelling tot Nederland.. kan me nog herrinneren dat wij luchtafweergeschut aan de trukse grens hebben gezet
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_169458990
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:47 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:

[..]

Ik kon zweren dat propaganda toch al een begrip in Turkije was, kan me vergissen natuurlijk. Past natuurlijk niet in je fantasie wereld, jij bent er zeker zo één die wel gaat huilen als Wilders iets zegt, want dan telt vrijheid van meningsuiting natuurlijk niet.

:')
Ik kan me niet herinneren dat ik ooit gehuild heb om een opmerking van Wilders. Dus ik moet ontkennend antwoorden op je eigenaardige vraag.
pi_169458991
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:47 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:

[..]

Ik kon zweren dat propaganda toch al een begrip in Turkije was, kan me vergissen natuurlijk. Past natuurlijk niet in je fantasie wereld, jij bent er zeker zo één die wel gaat huilen als Wilders iets zegt, want dan telt vrijheid van meningsuiting natuurlijk niet.

:')
HIj had natuurlijk wel een punt he, peter zegt domme dingen maar niets strafbaars en helaas zijn veel mensen het met hem eens.

quote:
I Disapprove of What You Say, But I Will Defend to the Death Your Right to Say It
pi_169458993
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:44 schreef Triggershot het volgende:
Nergens lees je dan ook dat het weinig met religie te maken heeft, sterker nog, het is een religieuze leus, net als een "hamdullilah" (godgeprezen), ik heb het over IS roept Allahu Akbar ---> IS is eng -----> Andere moslims doen het ook ------> Andere moslims zijn eng mentaliteit.
Het is natuurlijk makkelijk om en discussie te winnen als je de argumenten voor de tegenpartij aanvoert. Maar idd, "IS roept Allahu Akbar ---> IS is eng -----> Andere moslims doen het ook ------> Andere moslims zijn eng" is te kort door de bocht.

Ik kan me echter geen enkele reden bedenken waarbij "Allahu Akbar" tijdens een pro-Turkse anti-Nederlandse demonstratie goed nieuws is.
  zondag 12 maart 2017 @ 13:49:54 #210
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_169459006
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:48 schreef ExTec het volgende:

[..]

Ehm,

(Houd de leuningen van je stoel goed vast),

Dan nemen we NL paspoorten in, verwijderen we ze uit het bevolkingsregister?

Dan zijn het geen Nederlandse staatsburgers meer?
Wij leven in een democratie. Niet in een bananenrepubliek in de jungle. Nederlandse staatsburgers hebben gelijke rechten!
  zondag 12 maart 2017 @ 13:49:55 #211
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_169459007
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:47 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Dan liggen je prioriteiten in een ander land.
Dit is de kern van het probleem. Iedereen die mee wil doen met de Nederlandse samenleving is wat mij betreft van harte welkom. Maar Turken in Nederland voor wie Erdogan een hogere status heeft dan Rutte hebben echt de verkeerde prioriteiten.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_169459009
quote:
1s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:45 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Ik vind dat populisten veel te veel aan de zeer korte termijn denken. Het heeft nauwelijks iets met politiek te maken.
Klopt. Het gaat alleen maar om het lief willen zijn, niet willen discrimineren, de geprojecteerde slechte als 'slecht' afschilderen, et cetera. Totaal visieloos en in wezen apolitiek.
  zondag 12 maart 2017 @ 13:50:10 #213
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_169459015
Al nieuws over Denemarken?
pi_169459021
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:47 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Dit is wat ik bedoel met de zeer korte termijn. Het volk moet zich niet direct met politiek bemoeien.
Democratie is in essentie de wil van het volk. Turkije houdt een referendum om de president meer macht te geven, waardoor het per saldo een soort dictatuur wordt. Dat lijkt me meer dan genoeg reden om het associatieverdrag te heroverwegen.
pi_169459023
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:48 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Op dit moment vormt Marokko geen acuut probleem, Turkije wel. Het lijkt me een prachtig onderwerp voor een referendum, dat associatieverdrag. Veranderende omstandigheden (dictator Erdogan, uitlatingen richting Nederland) vragen erom om een dergelijk verdrag te heroverwegen.
Het gebeurt niet. Bijna niemand kent het verdrag ook. Het zou een punt kunnen zijn nu. Dat is het duidelijk niet.
  zondag 12 maart 2017 @ 13:50:41 #216
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_169459029
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:46 schreef Triggershot het volgende:

Jep, uhuh.
Zeker, want ik heb nu al tig keer uitgelegd waarom er niet zoiets is als ongefundeerde angst voor de islam.

Maar je negeert het.
&lt;signature here&gt;.
pi_169459031
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:43 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Om mensen uit te zetten omdat ze wapperen met een vlaggetje gaat wel wat ver. Maar ze hebben zich wel te gedragen en aan de wetten te houden. Als er geen toestemming is voor een demonstratie mag je niet demonstreren.
Dat is ook niet waar. Je mag sowieso je mening uiten en je mag een openbare manifestatie organiseren. De overheid mag alleen beperkingen stellen aan die manifestatie wanneer de openbare orde in gevaar is.

De Nederlandse overheid licht nogal makkelijk de hand met dat recht. Dat is geen goede zaak. Een buitenlands regeringslid de toegang weigeren is prima, maar van de vrijheid van meningsuiting moet je afblijven.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_169459032
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:44 schreef Elfletterig het volgende:
Ik hoor net in Buitenhof dat Nederland de EU een associatieverdrag met Turkije heeft. Het lijkt me prima om daar eens een referendum over te houden.

Laat de Nederlandse bevolking maar kiezen. Associatieverdrag in stand houden of opzeggen?
Nou, daar is Ben Bot het totaaaaaal niet mee eens!
http://nos.nl/nieuwsuur/a(...)eeft-nog-steeds.html
  zondag 12 maart 2017 @ 13:51:06 #219
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_169459037
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:46 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Ook gewoon lekker door blijven gaan he die klaphark :')
Aha, herhaling van het standaard riedeltje dezer dagen vanuit Turkije: nazi's, fascisten en vage dreigementen die hoogstwaarschijnlijk bestaan uit gebakken lucht. De prijs zal bestaan uit weer een aantal gesneden sinaasappels ... ?
pi_169459040
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:49 schreef skysherrif het volgende:

[..]

HIj had natuurlijk wel een punt he, peter zegt domme dingen maar niets strafbaars en helaas zijn veel mensen het met hem eens.

[..]

Wat ik grappig vind is dat Koekwaus precies dezelfde retoriek hanteert als Erdogan :D
  zondag 12 maart 2017 @ 13:51:29 #221
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_169459046
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:44 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Nergens lees je dan ook dat het weinig met religie te maken heeft, sterker nog, het is een religieuze leus, net als een "hamdullilah" (godgeprezen), ik heb het over IS roept Allahu Akbar ---> IS is eng -----> Andere moslims doen het ook ------> Andere moslims zijn eng mentaliteit.
Hm dat klopt dan wel. Mensen hangen wel snel een negatieve connotatie aan die zin nu.

Bij mij steekt het meer dat erdogan een door religie gedreven bestuurder is. Ik vind, hoewel niet sterk als type argument, dat best zorgwekkend in 2017. Maar dat geldt ook voor een SGP en een Christenunie.
  zondag 12 maart 2017 @ 13:51:48 #222
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_169459055
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:47 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dat is het pijnlijke ook. Maar er moet wel iets gebeuren. Niet op de PVV manier.
Good luck with that.

Niet dat je geen gelijk hebt, maar de rest van de politiek kijkt al 40 jaar weg.

En dan denk jij echt dat ze het nu anders gaan doen?
&lt;signature here&gt;.
pi_169459061
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:46 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Waar ik wel aan denk, is dat Nederlanders schatten dat er 19% moslims zijn in dit land, terwijl het eigenlijk maar 6% is.
Na dat zooitje gister gezien te hebben is 1% al teveel :r
We kunnen zo onderhand wel vaststellen dat 6 procent al te veel is. En de tendens is dat het percentage tot 2050 doorgroeit richting 8 procent. Een zeer onwenselijke situatie, die voor veel meer spanningen in de samenleving gaat zorgen.
pi_169459069
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:51 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Wat ik grappig vind is dat Koekwaus precies dezelfde retoriek hanteert als Erdogan :D
Tsja wat dat betreft is het natuurlijk wel opmerkelijk dat vooral de PVV en het Ja kamp van erdogan gisteren het meest in de handjes wreven.
pi_169459071
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:49 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Het is natuurlijk makkelijk om en discussie te winnen als je de argumenten voor de tegenpartij aanvoert. Maar idd, "IS roept Allahu Akbar ---> IS is eng -----> Andere moslims doen het ook ------> Andere moslims zijn eng" is te kort door de bocht.

Ik kan me echter geen enkele reden bedenken waarbij "Allahu Akbar" tijdens een pro-Turkse anti-Nederlandse demonstratie goed nieuws is.
Zover hebben "wij" het dan ook met z'n "allen" laten komen vrees ik, zowel moslim als niet-moslim relnichten daarbij. Het referendum had niets met de relaties Nederlander-Turk of moslim/niet-moslim te maken. Het was een interne aangelegenheid van Turkije waarbij ze no nodig en perse overal moesten campagne voeren waarbij de discussie is gekaapt door de relnichten onder beide groepen.
pi_169459076


Deze lulhannes vond het leuk om een politieman te kopschoppen
pi_169459078
annefleurdd twitterde op zondag 12-03-2017 om 12:59:35 Tijd om een Nederlandse vlag in de brand te steken bah. #Koenders #rellen #Turkije #buitenhof #rotterdam reageer retweet
(she/her)
  zondag 12 maart 2017 @ 13:52:51 #228
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_169459080
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:49 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dit is de kern van het probleem. Iedereen die mee wil doen met de Nederlandse samenleving is wat mij betreft van harte welkom. Maar Turken in Nederland voor wie Erdogan een hogere status heeft dan Rutte hebben echt de verkeerde prioriteiten.
Klopt.

Wat ik mij wel afvraag is wat dit soort personen drijft, waarom gaan ze niet gewoon weg en kiezen ze er moedwillig voor om hun mede-turken in zulk daglicht te zetten.

Wat dat betreft lijkt mij een signaal vanuit die gemeenschap en dat dat afgekeurd beter. Echter zie ik dat ook niet gebeuren zolang Erdolf aan de macht is en iedereen die dat doet oppakt.
pi_169459082
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:49 schreef skysherrif het volgende:

[..]

HIj had natuurlijk wel een punt he, peter zegt domme dingen maar niets strafbaars en helaas zijn veel mensen het met hem eens.

[..]

Nederlandse (met haakjes natuurlijk) Turken kregen uren om te schreeuwen wat ze wilden. Je moet niet denken dat vrijheid van meningsuiting voor de hele wereld geldt - het is een nationaal afgebakende norm en moet zo als zodoende worden gehandhaafd; het is geen bruikbaar middel voor leiders van andere staten. Dat hoeft het in elk geval niet te zijn.
  zondag 12 maart 2017 @ 13:52:58 #230
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_169459085
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:51 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Wat ik grappig vind is dat Koekwaus precies dezelfde retoriek hanteert als Erdogan :D
:Y

Erdogan zit dichter bij het PVV gedachtengoed dan de meeste mensen willen weten.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_169459088
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:46 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Wat versta je onder populisten?

Juist Pechtold, bekend als anti-populist, denkt op de korte termijn. Smeergeld in de vorm van ontwikkelingshulp of gratis buurthuis is een korte termijn oplossing. Grenzen herbouwen en niemand toelaten is de lange termijn oplossing, die over het algemeen 'populistisch' wordt genoemd.
Daarmee maak je het ook moeilijk om zelf ergens naar toe te reizen. Krijg je straks de hele handel aan checks en extra controles die ook op jou van toepassing zijn en dan ga je klagen dat je met procedures en bureaucratie bezig moet en dat het afgeschaft moet worden. En daar zijn we vroeger al eens geweest. Dat is allemaal niet zonder reden afgeschaft. En daar hebben we de korte termijn weer. Het romantiseren van het verleden en bestaande problemen door nieuwe vervangen.
  zondag 12 maart 2017 @ 13:53:22 #232
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_169459097
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:47 schreef Triggershot het volgende:

[..]

InshaAllah.
allah wil niks, want allah bestaat niet.
&lt;signature here&gt;.
  zondag 12 maart 2017 @ 13:54:11 #233
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_169459118
Wat vond DENK er eigenlijk van?
pi_169459121
quote:
10s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:51 schreef ExTec het volgende:

[..]

Good luck with that.

Niet dat je geen gelijk hebt, maar de rest van de politiek kijkt al 40 jaar weg.

En dan denk jij echt dat ze het nu anders gaan doen?
Men heeft die ruimte open gelaten. Ik was en ben zelf ook deels naief. Het wordt wat raar als de PVDA Amsterdam tegen je gaat zeggen dat het probleem van niet integreren eigenlijk bij jou ligt.
pi_169459122
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:52 schreef Molurus het volgende:

[..]

:Y

Erdogan zit dichter bij het PVV gedachtengoed dan de meeste mensen willen weten.
De PVV en de AKP zouden prima op elkaar aansluiten als er geen religie in de weg zou staan.
pi_169459131
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:52 schreef skysherrif het volgende:
[ afbeelding ]

Deze lulhannes vond het leuk om een politieman te kopschoppen
Hopelijk behandelen de Nederlandse agenten hem op zo'n manier wat alleen Turkse agenten kunnen, voelt hij zich hopelijk eens thuis in Nederland.
pi_169459134
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:46 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Waar ik wel aan denk, is dat Nederlanders schatten dat er 19% moslims zijn in dit land, terwijl het eigenlijk maar 6% is.
Na dat zooitje gister gezien te hebben is 1% al teveel :r
Die hoge schatting komt doordat moslims geconcentreerd zijn. Je ziet op bepaalde plekken overal hoofddoekjes, terwijl je op andere plekken (zoals mijn dorp) geen hoofddoekjes ziet.

Maar dat is niet zo relevant. Want zelfs 6% is al te veel:
http://archive.frontpagemag.com/readArticle.aspx?ARTID=30675

In het boek Slavery, Terrorism and Islam (Peter Hammond) wordt geschreven over aantallen moslims in landen. Het lijkt dat vergelijkbare percentages moslims in verschillende landen vergelijkbare gevolgen hebben.

quote:
From 5% on they exercise an inordinate influence in proportion to their percentage of the population.
Dat is precies wat je in Nederland ziet. En dat is al erg genoeg.

En dit is waar we naar toe gaan:
quote:
When Muslims reach 10% of the population, they will increase lawlessness as a means of complaint about their conditions ( Paris --car-burnings). Any non-Muslim action that offends Islam will result in uprisings and threats ( Amsterdam - Mohammed cartoons).
Integratie helpt er niet tegen. Welk land je ook hebt, er zijn geen uitzonderingen. In alle landen gebeurt hetzelfde als percentages moslims toenemen. Het enige wat werkt is de-islamiseren.
  zondag 12 maart 2017 @ 13:55:17 #238
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_169459140
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:52 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Klopt.

Wat ik mij wel afvraag is wat dit soort personen drijft, waarom gaan ze niet gewoon weg en kiezen ze er moedwillig voor om hun mede-turken in zulk daglicht te zetten.

Wat dat betreft lijkt mij een signaal vanuit die gemeenschap en dat dat afgekeurd beter. Echter zie ik dat ook niet gebeuren zolang Erdolf aan de macht is en iedereen die dat doet oppakt.
Dit is iets dat mij al vele jaren zorgen baart. Iedereen is vol van 'marokkaans straattuig', maar het fanatieke nationalisme onder Turkse Nederlanders heb ik altijd veel enger gevonden.

In elk geval denk ik dat deze actie van onze regering een goede eerste stap is: het kan niet zo zijn dat een deel van de Nederlandse samenleving onder Turks bewind valt.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_169459143
quote:
1s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:51 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Hm dat klopt dan wel. Mensen hangen wel snel een negatieve connotatie aan die zin nu.

Bij mij steekt het meer dat erdogan een door religie gedreven bestuurder is. Ik vind, hoewel niet sterk als type argument, dat best zorgwekkend in 2017. Maar dat geldt ook voor een SGP en een Christenunie.
En dat is in mijn ogen misschien het ergste in het politieke debat, men wijst het referendum ( heb het niet over jou ) af op basis van zijn persoon en niet de inhoud zelf. Als Erdogan een seculiere leider zoals Rutte of zelfs een Mobarak was geweest hadden weinig mensen tegen diezelfde referendum nee gezegd omdat het alternatief een "ja" is voor de status quo.
pi_169459144
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:52 schreef Fylax het volgende:
annefleurdd twitterde op zondag 12-03-2017 om 12:59:35 Tijd om een Nederlandse vlag in de brand te steken bah. #Koenders #rellen #Turkije #buitenhof #rotterdam reageer retweet
jezus haar timeline, wat hebben we toch domme gedrochten.
  zondag 12 maart 2017 @ 13:55:33 #241
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_169459147
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:54 schreef Boca_Raton het volgende:
Wat vond DENK er eigenlijk van?
Die heeft het alweer lopen downplayen/goedpraten toch?
  zondag 12 maart 2017 @ 13:55:48 #242
463823 Rodgrod
Lekker met vanillekwark
pi_169459154
Zijn de zweden nu ook nazi's en fascisten?
❤️🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤❤️
Doet rubber om staven
pi_169459160
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:54 schreef Boca_Raton het volgende:
Wat vond DENK er eigenlijk van?
Dat is een halve satellietpartij van de Akp. Die laten het woord mooi aan de Turkse regering nu.
pi_169459172
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:55 schreef skysherrif het volgende:

[..]

jezus haar timeline, wat hebben we toch domme gedrochten.
Ah een GL deugmeisje..
pi_169459174
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:55 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Die heeft het alweer lopen downplayen/goedpraten toch?
Gaven Rutte de schuld
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_169459175
quote:
1s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:54 schreef Beathoven het volgende:

[..]

De PVV en de AKP zouden prima op elkaar aansluiten als er geen religie in de weg zou staan.
Nederlands nationalisme omhelst iets heel anders dan Turks nationalisme. Het verschil is namelijk het volgende; de omarming van de Nederlandse cultuur i.p.v. de Turkse (islamitische) cultuur.
  zondag 12 maart 2017 @ 13:56:56 #247
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_169459178
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:49 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Wij leven in een democratie. Niet in een bananenrepubliek in de jungle. Nederlandse staatsburgers hebben gelijke rechten!
Nee, vervelende inwoner met dubbele nationaliteiten wegsturen is niet alleen voorbehouden aan bananenrepublieken.

Maar je geeft dus toe dat jij het niet wil :)

Helder.

Maar ik neem aan dat je snapt dat een groot gedeelte van NL op een bepaald moment best wel eens andere factoren dan dat fijne gevoel in jouw onderbuik prio zou kunnen gaan geven?
&lt;signature here&gt;.
pi_169459190
Conclusie:

Denk groter :7
PVV groter :7
Erdogan groter :7
En Rutte is even afwachten of hij het volk er mee heeft kunnen paaien.
pi_169459202
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:55 schreef Rodgrod het volgende:
Zijn de zweden nu ook nazi's en fascisten?
Ik heb via dit forum vernomen dat Zweden inmiddels al verloren en afgeschreven is. Door een burgeroorlog.
  zondag 12 maart 2017 @ 13:57:54 #250
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_169459204
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:55 schreef skysherrif het volgende:

[..]

jezus haar timeline, wat hebben we toch domme gedrochten.
ze is wel lekker
pi_169459206
quote:
DENK: Ministers hadden niet geweerd moeten worden

De partij zegt zich te scharen achter oud-minister van Buitenlandse Zaken Ben Bot (CDA). ,,Zoals Ben Bot gisteren al stelde is het besluit om bewindspersonen van een bevriend land te weren zeer onverstandig. Daardoor komen de verhoudingen nog meer op scherp te staan. Hij voegde daaraan toe: “wij beroepen ons altijd op de democratie en de mensenrechten. Hiermee zijn wij op het verkeerde spoor”.
  zondag 12 maart 2017 @ 13:58:08 #252
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_169459209
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:55 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dit is iets dat mij al vele jaren zorgen baart. Iedereen is vol van 'marokkaans straattuig', maar het fanatieke nationalisme onder Turkse Nederlanders heb ik altijd veel enger gevonden.

In elk geval denk ik dat deze actie van onze regering een goede eerste stap is: het kan niet zo zijn dat een deel van de Nederlandse samenleving onder Turks bewind valt.
Elke groepering die dit soort dingen goedkeurt hoort hier niet thuis.

Alleen vind ik het wel typisch dat je nooit last hebt van bijvoorbeeld Chinezen en die wel goed geintegreerd zijn.
pi_169459217
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:49 schreef skysherrif het volgende:

[..]

HIj had natuurlijk wel een punt he, peter zegt domme dingen maar niets strafbaars en helaas zijn veel mensen het met hem eens.

[..]

Hoe kun je het eens zijn met een reactie wat uit stront bestaat.

Mijn reactie:

Oekiboekie, bla bla

Meer inhoud en relevanter dan wat Petertje roept, maar sommigen hier lopen blind achter Erodgan en/of de islam aan dat alle kritiek op Nederland mag en voor waar aangenomen dient te worden, maar bij kritiek op één van bovengenoemde partijen komt er schuim op de bek.

Ik kots op Peter, en hij is in mijn ogen het voorbeeld van wat er mis is in Nederland, naïeve, linkse wereldvreemde policors die in hun witte wijken met hun villa's teruggetrokken leven ver weg van de werkelijkheid maar wel steeds een podium krijgen om hun mening te spuwen alsof ze op de hoogte zijn van alle de problematiek in alle lagen van de maatschappij.
pi_169459220
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:55 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Die hoge schatting komt doordat moslims geconcentreerd zijn. Je ziet op bepaalde plekken overal hoofddoekjes, terwijl je op andere plekken (zoals mijn dorp) geen hoofddoekjes ziet.
Die hoge schatting komt ook omdat het % Moslims onder de meer zichtbare leeftijdsgroepen hoger ligt. E.g. de gemiddelde bejaarde komt veel minder op openbare plekken dan de gemiddelde jongere. En Islam is uiteraard negatief gecorreleerd met leeftijd.
pi_169459226
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:57 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

_O_

En alle Turkse stemmen van gisteren zijn binnen. Voel een beetje, niet veel, maar een beetje solidariteit met het land wat je salaris betaald man :')

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 12-03-2017 13:59:15 ]
pi_169459231
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:52 schreef skysherrif het volgende:
[ afbeelding ]

Deze lulhannes vond het leuk om een politieman te kopschoppen
Twitter ff naar Erdogan
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_169459235
Nog zo'n domme tweet van dat deugkind:

annefleurdd twitterde op zondag 12-03-2017 om 13:26:13 Het is ook weer typisch white supremacy. Wij alles Nederland kunnen/mogel alles maar o wee als Turkije iets doet. #turkijerel reageer retweet
  zondag 12 maart 2017 @ 13:59:29 #258
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_169459243
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:51 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Wat ik grappig vind is dat Koekwaus precies dezelfde retoriek hanteert als Erdogan :D
Het is inderdaad redelijk hilarisch en hoe stuitend en hoe stompzinnig ie is. Maar goed je moet maar denken niet alle Limburgers zo zijn als hem.
&lt;a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow"&gt;Afleidingsmanoeuvre&lt;/a&gt;
pi_169459244
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:59 schreef wolkentoetje het volgende:
Nog zo'n domme tweet van dat deugkind:

annefleurdd twitterde op zondag 12-03-2017 om 13:26:13 Het is ook weer typisch white supremacy. Wij alles Nederland kunnen/mogel alles maar o wee als Turkije iets doet. #turkijerel reageer retweet
Typische SJW. :')
  zondag 12 maart 2017 @ 13:59:52 #260
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_169459250
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:56 schreef ExTec het volgende:

[..]

Nee, vervelende inwoner met dubbele nationaliteiten wegsturen is niet alleen voorbehouden aan bananenrepublieken.

Maar je geeft dus toe dat jij het niet wil :)

Helder.

Maar ik neem aan dat je snapt dat een groot gedeelte van NL op een bepaald moment best wel eens andere factoren dan dat fijne gevoel in jouw onderbuik prio zou kunnen gaan geven?
Weet je wat het is ExTec. In al die discussies over integratie heb ik nergens het gevoel gehad dat er hele rare dingen gesuggereerd werden die me aan de Tweede Wereldoorlog deden denken. Bij jou heb ik dat nu wel.

Turkse Nederlanders hebben rechten. Dezelfde nog wel als jij en ik. Dat jij dat in de papierversnipperaar wilt gooien wil nog niet zeggen dat dat aanvaardbaar is. Dit zijn mensen die hier wonen, rechten hebben, meningen hebben. We moeten het rooien met elkaar OF JE DAT LEUK VINDT OF NIET.
pi_169459251
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:50 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Democratie is in essentie de wil van het volk.
Nee, dat is het niet.

quote:
Turkije houdt een referendum om de president meer macht te geven, waardoor het per saldo een soort dictatuur wordt.
De wil van het volk.
pi_169459254
Welke landen staan nog op het lijstje "daar moet ik nog ff wat stemmen hosselen/mensen opjutten", ik geloof Denemarken?
pi_169459262
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:58 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Elke groepering die dit soort dingen goedkeurt hoort hier niet thuis.

Alleen vind ik het wel typisch dat je nooit last hebt van bijvoorbeeld Chinezen en die wel goed geintegreerd zijn.
De jongere generatie wellicht. De oudere generaties zijn alles behalve geïntegreerd en zo exlusivistisch als maar kan.
pi_169459267
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:59 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Typische SJW. :')
annefleurdd twitterde op zondag 12-03-2017 om 12:57:11 Welkom in niet alleen racistisch, maar ook fascistisch Nederland. En na 15 maart wordt het erger. #rellen #Turkije #buitenhof #rotterdam reageer retweet
8)7 8)7 oO/
pi_169459273
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 14:00 schreef wolkentoetje het volgende:

[..]

annefleurdd twitterde op zondag 12-03-2017 om 12:57:11 Welkom in niet alleen racistisch, maar ook fascistisch Nederland. En na 15 maart wordt het erger. #rellen #Turkije #buitenhof #rotterdam reageer retweet
8)7 8)7 oO/
_O_ _O-
pi_169459276
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:56 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Nederlands nationalisme omhelst iets heel anders dan Turks nationalisme. Het verschil is namelijk het volgende; de omarming van de Nederlandse cultuur i.p.v. de Turkse (islamitische) cultuur.
Ben ik niet met je eens. Twee nationalisten die erkennen dat ieder land recht heeft op eigen cultuur en dat ieder volk recht heeft op een eigen land, kunnen elkaar de hand schudden. Zo'n nationalist (je kunt beter zeggen pattriot) is Wilders. Erdogan is echter geen gewone nationalist, maar een imperialist: Hij vindt dat Turken in heel Europa rechten hebben in plaats van in hun eigen land.

Het verschil: Niet de Turkse vs. Nederlandse cultuur, maar erkennen van monoculturele natiestaten vs. hun cultuur over de wereld willen verspreiden.

Erdogan is vergelijkbaar met Napoleon, Hitler en Stalin. Dat is gevaarlijk nationalisme, wat links weer gebruikt als argument tegen nationalisme. Hier worden nationalisme en imperalisme door elkaar gehaald.

Erdogan is een emperialist, Wilders is een patriot. Die komen in conflict met elkaar omdat Erdogan loopt te stoken in Wilders zijn land.
pi_169459278
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:58 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Die hoge schatting komt ook omdat het % Moslims onder de meer zichtbare leeftijdsgroepen hoger ligt. E.g. de gemiddelde bejaarde komt veel minder op openbare plekken dan de gemiddelde jongere. En Islam is uiteraard negatief gecorreleerd met leeftijd.
En dus is die hoge schatting na het afsterven van de bejaarde autochtoon simpelweg de juiste inschatting.
  zondag 12 maart 2017 @ 14:01:14 #268
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_169459281
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:59 schreef wolkentoetje het volgende:
Nog zo'n domme tweet van dat deugkind:

annefleurdd twitterde op zondag 12-03-2017 om 13:26:13 Het is ook weer typisch white supremacy. Wij alles Nederland kunnen/mogel alles maar o wee als Turkije iets doet. #turkijerel reageer retweet
Dat soort mensen :') |:(
pi_169459283
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:59 schreef wolkentoetje het volgende:
Nog zo'n domme tweet van dat deugkind:

annefleurdd twitterde op zondag 12-03-2017 om 13:26:13 Het is ook weer typisch white supremacy. Wij alles Nederland kunnen/mogel alles maar o wee als Turkije iets doet. #turkijerel reageer retweet
al haar tweets zijn dom. per definitie eigenlijk
  zondag 12 maart 2017 @ 14:01:25 #270
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_169459285
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 14:00 schreef wolkentoetje het volgende:

[..]

annefleurdd twitterde op zondag 12-03-2017 om 12:57:11 Welkom in niet alleen racistisch, maar ook fascistisch Nederland. En na 15 maart wordt het erger. #rellen #Turkije #buitenhof #rotterdam reageer retweet
8)7 8)7 oO/
A special kind of stupid 8)7
  zondag 12 maart 2017 @ 14:01:28 #271
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_169459288
quote:
6s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:44 schreef Stabiel het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Morgen wordt de Deense Lego in de Bosporus gemikt en die dag er op gaan ze Zweeds knackebröt verkruimelen. Wel fraai dat alle EU-landen min of meer dezelfde harde lijn hanteren richting Erdo.
&lt;a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow"&gt;Afleidingsmanoeuvre&lt;/a&gt;
  zondag 12 maart 2017 @ 14:01:33 #272
24730 burger
Jan met de pet
pi_169459292
https://twitter.com/BreakingNLive/status/840876661587492865

Wat is hier van waar of met een korrel zout nemen?
Alles komt goed. ...............toch?
pi_169459294
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:50 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Democratie is in essentie de wil van het volk. Turkije houdt een referendum om de president meer macht te geven, waardoor het per saldo een soort dictatuur wordt. Dat lijkt me meer dan genoeg reden om het associatieverdrag te heroverwegen.
Mag het referendum wel doorgaan als het Turkse volk Ebru Umar tot president verkiest?
pi_169459295
Het positieve is dat er nu meer verontwaardiging en eensgezindheid is dan tijdens de Pietendiscussie ^O^
pi_169459298
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:58 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Die hoge schatting komt ook omdat het % Moslims onder de meer zichtbare leeftijdsgroepen hoger ligt. E.g. de gemiddelde bejaarde komt veel minder op openbare plekken dan de gemiddelde jongere. En Islam is uiteraard negatief gecorreleerd met leeftijd.
Witte rijken wijken: 0,01% moslims
Gemiddelde wijken: 5% moslims
Achterbuurten: 75% moslims

Er is al vaker aangetoond dat bij een bepaald percentage moslims het mis gaat in een land, in veel achterbuurten kun je niet meer komen, in gemiddelde wijken stijgt de criminaliteit en problematiek. In de rijkere wijken in Nederland merken ze niets, en dat zijn juist de mensen die de dienst uitmaken in Nederland. Ze zien het niet omdat ze er geen last van hebben. En dat is het hele probleem in Nederland, geen wonder dat al die linkse policors roepen dat het niets met de islam te doen heeft, omdat ze er niet dagelijks mee geconfronteerd worden.
pi_169459299
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:59 schreef wolkentoetje het volgende:
Nog zo'n domme tweet van dat deugkind:

annefleurdd twitterde op zondag 12-03-2017 om 13:26:13 Het is ook weer typisch white supremacy. Wij alles Nederland kunnen/mogel alles maar o wee als Turkije iets doet. #turkijerel reageer retweet
Omg.
pi_169459305
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:56 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Nederlands nationalisme omhelst iets heel anders dan Turks nationalisme. Het verschil is namelijk het volgende; de omarming van de Nederlandse cultuur i.p.v. de Turkse (islamitische) cultuur.
Briljant.
pi_169459307
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 14:01 schreef burger het volgende:
https://twitter.com/BreakingNLive/status/840876661587492865

Wat is hier van waar of met een korrel zout nemen?
Blaffende honden bijten niet.
pi_169459310
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 14:01 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

En dus is die hoge schatting na het afsterven van de bejaarde autochtoon simpelweg de juiste inschatting.
Yeah. Dat is het punt dat ik wilde maken :).
pi_169459314
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 14:01 schreef Toefjes het volgende:
Het positieve is dat er nu meer verontwaardiging en eensgezindheid is dan tijdens de Pietendiscussie ^O^
Ik vind het wel echt prachtig ja, zelfs remlof en ik zijn het eens.
pi_169459319
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 14:01 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:

[..]

Witte rijken wijken: 0,01% moslims
Gemiddelde wijken: 5% moslims
Achterbuurten: 75% moslims

Er is al vaker aangetoond dat bij een bepaald percentage moslims het mis gaat in een land, in veel achterbuurten kun je niet meer komen, in gemiddelde wijken stijgt de criminaliteit en problematiek. In de rijkere wijken in Nederland merken ze niets, en dat zijn juist de mensen die de dienst uitmaken in Nederland. Ze zien het niet omdat ze er geen last van hebben. En dat is het hele probleem in Nederland, geen wonder dat al die linkse policors roepen dat het niets met de islam te doen heeft, omdat ze er niet dagelijks mee geconfronteerd worden.
Antwoord van links:
- In de witte rijken moeten ook moslims wonen :')
- Komt door de slavernij
- Racisme moet bestreden worden
- Er moet geld voor buurtvaders komen
pi_169459320
Wat is de Nederlandse cultuur dan?
pi_169459321
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 14:00 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

De jongere generatie wellicht. De oudere generaties zijn alles behalve geïntegreerd en zo exlusivistisch als maar kan.
Dat klopt niet. Veel oudere Chinezen hebben een restaurant in een dorp waarbij wel móet omgaan Nederlanders.
  User die overal opduikt 2022 zondag 12 maart 2017 @ 14:02:53 #284
186611 Haags
pi_169459322
Dit topic kan wel gesloten worden. Het is nu wel voorbij.
Zonder wrijving geen glans
pi_169459323
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 14:01 schreef burger het volgende:
https://twitter.com/BreakingNLive/status/840876661587492865

Wat is hier van waar of met een korrel zout nemen?
Alles is bij AKP politici grootspraak, ze hebben letterlijk nog geen enkel dreigement richting Nederland waargemaakt. Zelfs het uitzetten van de ambassadeur is mislukt, omdat hij niet aanwezig was in Turkije.
pi_169459324
Zag net op Twitter een oproep voorbij komen om vanavond samen te komen in Den Haag, ben benieuwd...
pi_169459328
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:31 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Dat is de essentie niet, want het is niet eens relevant.

Relevant is de volgende vraag: Hoe komt het dat er miljoenen Turken in West-Europa wonen? Wat is er fout gegaan en hoe draaien we dit terug?
Dat is een makkelijke vraag.

migratie gaat altijd overwegend van arme gebieden naar rijke gebieden, dat is al millennia van de geschiedenis van de mensheid het geval. Nu is West Europa (samen met de USA) in de 20ste eeuw het rijkste gebied gebleken, dus het is nogal logisch dat er van omringende armere gebieden migratie is. Noord Afrika en Turkije liggen an de grenzen...

Het is een illusie om te denken dat een ander (democratisch) politiek landschap dat had kunnen voorkomen. Zulke migratie is alleen in een totalitaire staat (zoals de USSR) tegen te houden, niet in een land waar vrijheid de norm is
"Ow, my schnoz! My punim! My pupik! My genechtagazoink!"
pi_169459330
Nog een keer over dat associatieverdrag.

Buma spreekt in Buitenhof over de onwenselijkheid van dubbele nationaliteiten. Hij stelt: als je het associatieverdrag opzegt, dan kunnen we zeggen: je mag maar één paspoort hebben.

Ik zeg: doen!
  zondag 12 maart 2017 @ 14:03:22 #289
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_169459334
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 14:00 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

De jongere generatie wellicht. De oudere generaties zijn alles behalve geïntegreerd en zo exlusivistisch als maar kan.
Maar last of problemen nog nooit.
pi_169459339
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 14:02 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Dit topic kan wel gesloten worden. Het is nu wel voorbij.
Of het is pas net begonnen.
pi_169459341
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 14:00 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Ben ik niet met je eens. Twee nationalisten die erkennen dat ieder land recht heeft op eigen cultuur en dat ieder volk recht heeft op een eigen land, kunnen elkaar de hand schudden. Zo'n nationalist (je kunt beter zeggen pattriot) is Wilders. Erdogan is echter geen gewone nationalist, maar een imperialist: Hij vindt dat Turken in heel Europa rechten hebben in plaats van in hun eigen land.

Het verschil: Niet de Turkse vs. Nederlandse cultuur, maar erkennen van monoculturele natiestaten vs. hun cultuur over de wereld willen verspreiden.

Erdogan is vergelijkbaar met Napoleon, Hitler en Stalin. Dat is gevaarlijk nationalisme, wat links weer gebruikt als argument tegen nationalisme. Hier worden nationalisme en imperalisme door elkaar gehaald.

Erdogan is een emperialist, Wilders is een patriot. Die komen in conflict met elkaar omdat Erdogan loopt te stoken in Wilders zijn land.
Daar zit wat in ja. Maar dat verschil kan ook door context verklaard worden. Als Nederland wat sterker stond en ook allerlei kolonies had gehad, dan was Wilders, al was hij dan minder noodzakelijk geweest, misschien ook wat meer imperialistisch ingesteld natuurlijk.
pi_169459343
quote:
2s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:59 schreef Falco het volgende:

[..]

Het is inderdaad redelijk hilarisch en hoe stuitend hoe stompzinnig ie is. Maar goed je moet maar denken niet alle Limburgers zo zijn als hem.
Grappig hoe deze hilarische stompzinnige idioot je keer op keer weer op je nummer heeft gezet in relevante topics.
pi_169459345
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 14:03 schreef vaarsuvius het volgende:

[..]

Dat is een makkelijke vraag.

migratie gaat altijd overwegend van arme gebieden naar rijke gebieden, dat is al millennia van de geschiedenis van de mensheid het geval. Nu is West Europa (samen met de USA) in de 20ste eeuw het rijkste gebied gebleken, dus het is nogal logisch dat er van omringende armere gebieden migratie is. Noord Afrika en Turkije liggen an de grenzen...

Het is een illusie om te denken dat een ander (democratisch) politiek landschap dat had kunnen voorkomen. Zulke migratie is alleen in een totalitaire staat (zoals de USSR) tegen te houden, niet in een land waar vrijheid de norm is
Migratie is prima tegen te houden met hekken en grenspolitie. En wie toch binnen komt, geen uitkering maar oppakken en dan over de grens zetten.
  zondag 12 maart 2017 @ 14:03:49 #294
463823 Rodgrod
Lekker met vanillekwark
pi_169459346
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 14:01 schreef burger het volgende:
https://twitter.com/BreakingNLive/status/840876661587492865

Wat is hier van waar of met een korrel zout nemen?
Dit kan je opvatten als een dreigement richting Denemarken.
❤️🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤❤️
Doet rubber om staven
pi_169459350
quote:
14s.gif Op zondag 12 maart 2017 14:03 schreef Elfletterig het volgende:
Nog een keer over dat associatieverdrag.

Buma spreekt in Buitenhof over de onwenselijkheid van dubbele nationaliteiten. Hij stelt: als je het associatieverdrag opzegt, dan kunnen we zeggen: je mag maar één paspoort hebben.

Ik zeg: doen!
Dat zou eens mooi zijn zeeg.
pi_169459359
quote:
1s.gif Op zondag 12 maart 2017 14:01 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Briljant.
Als dat sta ik bekend inderdaad.
pi_169459362
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 14:00 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Ben ik niet met je eens. Twee nationalisten die erkennen dat ieder land recht heeft op eigen cultuur en dat ieder volk recht heeft op een eigen land, kunnen elkaar de hand schudden. Zo'n nationalist (je kunt beter zeggen pattriot) is Wilders. Erdogan is echter geen gewone nationalist, maar een imperialist: Hij vindt dat Turken in heel Europa rechten hebben in plaats van in hun eigen land.

Het verschil: Niet de Turkse vs. Nederlandse cultuur, maar erkennen van monoculturele natiestaten vs. hun cultuur over de wereld willen verspreiden.

Erdogan is vergelijkbaar met Napoleon, Hitler en Stalin. Dat is gevaarlijk nationalisme, wat links weer gebruikt als argument tegen nationalisme. Hier worden nationalisme en imperalisme door elkaar gehaald.

Erdogan is een emperialist, Wilders is een patriot. Die komen in conflict met elkaar omdat Erdogan loopt te stoken in Wilders zijn land.
Wilders heeft er nog geen regeringsjaren opzitten. We weten niet welke kant hij zal opdrijven als hij de volledige macht krijgt.. die hij in het Nederlandse systeem nooit zal krijgen.
  zondag 12 maart 2017 @ 14:04:34 #298
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_169459367
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 13:59 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Weet je wat het is ExTec. In al die discussies over integratie heb ik nergens het gevoel gehad dat er hele rare dingen gesuggereerd werden die me aan de Tweede Wereldoorlog deden denken. Bij jou heb ik dat nu wel.
Gelukkig doe je ook weinig moeite om je geprojecteerde vooroordelen te verbergen.

quote:
Turkse Nederlanders hebben rechten. Dezelfde nog wel als jij en ik. Dat jij dat in de papierversnipperaar wilt gooien wil nog niet zeggen dat dat aanvaardbaar is.
Aanvaardbaar voor wie? Voor jou?
&lt;signature here&gt;.
  zondag 12 maart 2017 @ 14:04:39 #299
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_169459369
quote:
14s.gif Op zondag 12 maart 2017 14:03 schreef Elfletterig het volgende:
Nog een keer over dat associatieverdrag.

Buma spreekt in Buitenhof over de onwenselijkheid van dubbele nationaliteiten. Hij stelt: als je het associatieverdrag opzegt, dan kunnen we zeggen: je mag maar één paspoort hebben.

Ik zeg: doen!
Helemaal eens. Afschaffen. Duidelijkheid.
  zondag 12 maart 2017 @ 14:04:46 #300
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_169459372
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 14:03 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:

[..]

Grappig hoe deze hilarische stompzinnige idioot je keer op keer weer op je nummer heeft gezet in relevante topics.
Waar dan :')
&lt;a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow"&gt;Afleidingsmanoeuvre&lt;/a&gt;
pi_169459373
quote:
14s.gif Op zondag 12 maart 2017 14:03 schreef Elfletterig het volgende:
Nog een keer over dat associatieverdrag.

Buma spreekt in Buitenhof over de onwenselijkheid van dubbele nationaliteiten. Hij stelt: als je het associatieverdrag opzegt, dan kunnen we zeggen: je mag maar één paspoort hebben.

Ik zeg: doen!
Dat is geen oplossing, want ook al hebben ze één paspoort, het blijven Turken. De oplossing is hun Nederlandse paspoort en daarmee oa. hun stemrecht en verblijfsrecht, afnemen. Daar hebben we geen Turkije bij nodig.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')