abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_169408464
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 10:54 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Ik heb het niet over recht, ik hebt het over asociaal.
En het is wel sociaal om van vrachtwagens te verwachten dat ze zich moeten opvreten achter een vrachtwagen die langzamer gaat dan zijzelf, omdat jij niet een minuut 80 wil rijden?
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
pi_169408601
quote:
1s.gif Op donderdag 9 maart 2017 22:11 schreef PleadingTheFifth het volgende:

[..]

Krijg je elke week een brief van het CJIB?
Krijg regelmatig fanmail uit Leeuwarden inderdaad. Foto's en alles erbij.
  vrijdag 10 maart 2017 @ 11:36:14 #53
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_169409124
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 11:02 schreef Tunafish het volgende:

En het is wel sociaal om van vrachtwagens te verwachten dat ze zich moeten opvreten achter een vrachtwagen die langzamer gaat dan zijzelf
Waarom zou een vrachtwagenchauffeur zichzelf op zitten vreten als hij 2km langzamer dan zijn begrensde snelheid moet rijden?

quote:
omdat jij niet een minuut 80 wil rijden?
Logisch, dat wil toch niemand. Overigens duurt het in de situatie die ik schetst niet 'een minuut'.
Maar ik begrijp dat je mijn voorbeeld liever niet gebruikt, want dan kun je eigenlijk niet anders dan mij gelijk geven.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  vrijdag 10 maart 2017 @ 11:38:33 #54
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_169409160
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
1s.gif Op donderdag 9 maart 2017 22:05 schreef Fer het volgende:

Ik vind de boetes te duur, Dus vaak klik ik hem bij 122 op de cruise control. Daarnaast laat ik mij niet graag klem rijden en schuif ik ook niet graag in iemands dode dode hoek. Dus het komt voor, dat ik niet meteen naar rechts ga.
Dus wat je zegt is dat je liever ander verkeer ophoudt/ hindert, dan dat jij je snelheid aanpast.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_169409365
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 10:55 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Dat jij nooit haast hebt is twijfelachtig. En het maakt mijn aanname niet verkeerd. Jouw aanname daarentegen is dat wel.

Je mag twijfelen wat je wil, ik weet wat ik typ.
Ik heb Úcht nooit haast, ik vertrek gewoon op tijd en anders ben ik er gewoon wat later. Zo simpel is het.
Ik heb een groot vermoeden dat jij in het verkeer een stuk anders bent dan ik.
Niet persÚ slechter natuurlijk maar wel met een andere instelling als je al niet eens kan geloven dat er mensen bestaan die geen haast hebben.
pi_169409397
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 11:36 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Waarom zou een vrachtwagenchauffeur zichzelf op zitten vreten als hij 2km langzamer dan zijn begrensde snelheid moet rijden?

Om dezelfde reden als dat een automobilist zich opvreet achter een inhalende vrachtwagen, vermoed ik zo.

quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 11:36 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Logisch, dat wil toch niemand. Overigens duurt het in de situatie die ik schetst niet 'een minuut'.
Maar ik begrijp dat je mijn voorbeeld liever niet gebruikt, want dan kun je eigenlijk niet anders dan mij gelijk geven.
Waarom moet die chauffeur het dan maar accepteren, maar automobilisten niet? Omdat het langer duurt om in te halen? Who cares, wacht gewoon even.

Je voorbeeldje van 7km nodig hebben om drie vrachtwagens in te halen is leuk, maar niet realistisch. Ik zit vaak genoeg achter inhalende vrachtwagens, ook als die een trein vrachtwagens willen inhalen, en in 99% van de gevallen gaan ze na de eerste of tweede even naar rechts om weer wat volk voorbij te laten. De 1% van chauffeurs die dat niet doen zijn eikels, dat klopt.
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
pi_169410101
registreer om deze reclame te verbergen
Sowieso willen de meeste chauffeurs hem gewoon lekker in de begrenzer hangen om bijvoorbeeld een ferry, rustplek of grensovergang te halen, en sommigen (denk aan ADR) kunnen of mogen domweg niet harder als streep 80..
Ideale snelheid is (vind ik) 84 in een vrachtwagen.. sneller dan 80, en precies net onder de bekeuringen grens. Zelfs trajectcontroles kun je met 84 doen.
Torque makes life easy.
Team Jean
  vrijdag 10 maart 2017 @ 13:27:01 #58
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_169411174
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 11:54 schreef Tunafish het volgende:

Waarom moet die chauffeur het dan maar accepteren, maar automobilisten niet? Omdat het langer duurt om in te halen? Who cares, wacht gewoon even.
'Wacht maar even'. Dat zei ik onlangs in een discussie over op het fietspad naast je kindje fietsen. Ze zijn de brandstapel nog aan het opbouwen.

quote:
Je voorbeeldje van 7km nodig hebben om drie vrachtwagens in te halen is leuk, maar niet realistisch.
Vreemd....kom het toch regelmatig tegen.

Ik heb nergens gezegd dat vrachtwagens niet mogen inhalen, maar zeker in de spits, heeft een langzaam (en lang) inhalende vrachtwagen een grote impact. Het is niet voor niets dat er op veel 2-baans wegen een inhaalverbod is.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_169411560
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 13:27 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

'Wacht maar even'. Dat zei ik onlangs in een discussie over op het fietspad naast je kindje fietsen. Ze zijn de brandstapel nog aan het opbouwen.

[..]

Vreemd....kom het toch regelmatig tegen.

Ik heb nergens gezegd dat vrachtwagens niet mogen inhalen, maar zeker in de spits, heeft een langzaam (en lang) inhalende vrachtwagen een grote impact. Het is niet voor niets dat er op veel 2-baans wegen een inhaalverbod is.
Als je vindt dat je in de spits op een tweestrooks snelweg 130 moet rijden moet je idd flink in de ankers als er eentje in gaat halen.. je kunt er natuurlijk ook gewoon rekening mee houden..
Als ik een treintje van die dingen zie rijden en er is tussen mij en mijn voorganger genoeg ruimte om hem ertussen te mikken, ga ik er gewoon domweg vanuit dat iig de achterste dat gewoon gaat doen. Kan het alleen maar meevallen als hij het niet doet :+
Torque makes life easy.
Team Jean
pi_169411838
In de spits is 70-80 (constant) de snelheid met de hoogste capaciteit kwa doorstroming.

Dus het beste rijden in de spits de vrachtwagens op twee stroken om alles te regelen.

Ergernis, de zoveelste straat dicht in Amsterdam, waardoor ik half het centrum rond moet om weer op de juiste plek te komen.

[ Bericht 26% gewijzigd door Fer op 10-03-2017 14:06:10 ]
.
  vrijdag 10 maart 2017 @ 14:04:21 #61
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_169411890
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 13:45 schreef Sounddragon het volgende:

Als je vindt dat je in de spits op een tweestrooks snelweg 130 moet rijden moet je idd flink in de ankers als er eentje in gaat halen.. je kunt er natuurlijk ook gewoon rekening mee houden..
Drie aannames, nul correct. Ik rijdt alleen 130 als het kan, houd overal rekening mee en hoef daardoor zelden in de ankers. Eigenlijk alleen als een langzame weggebruiker zich niet aan de regels houdt.

Maar dat was het punt van de discussie ook niet.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  vrijdag 10 maart 2017 @ 14:09:04 #62
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_169411979
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 14:00 schreef Fer het volgende:

Dus het beste rijden in de spits de vrachtwagens op twee stroken om alles te regelen.

Vrachtverkeer weren uit de spits, gaat een veel positiever effect hebben.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_169412006
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 13:27 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

'Wacht maar even'. Dat zei ik onlangs in een discussie over op het fietspad naast je kindje fietsen. Ze zijn de brandstapel nog aan het opbouwen.
Wat het nog hypocrieter maakt, dat men wel op jou moet wachten, maar jij vervolgens niet op anderen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 13:27 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]

Vreemd....kom het toch regelmatig tegen.
En ik nauwelijks. Wat nu?

quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 13:27 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Ik heb nergens gezegd dat vrachtwagens niet mogen inhalen, maar zeker in de spits, heeft een langzaam (en lang) inhalende vrachtwagen een grote impact. Het is niet voor niets dat er op veel 2-baans wegen een inhaalverbod is.
Als ze inhalen terwijl er een verbod geldt is het ook gewoon een overtreding, daar zullen weinigen het mee oneens zijn. Daarbuiten mogen ze gewoon inhalen, wat voor impact het ook heeft, en zou men niet zo moeten klagen. In de spits kun je sowieso nauwelijks 130 rijden, dan kan die inhalende vrachtwagen er nog wel bij.
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
pi_169412235
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 14:04 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Drie aannames, nul correct. Ik rijdt alleen 130 als het kan, houd overal rekening mee en hoef daardoor zelden in de ankers. Eigenlijk alleen als een langzame weggebruiker zich niet aan de regels houdt.

Maar dat was het punt van de discussie ook niet.
Het is ook geen discussie topic.
Torque makes life easy.
Team Jean
  vrijdag 10 maart 2017 @ 15:09:54 #65
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_169413030
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 14:10 schreef Tunafish het volgende:

[..]

Wat het nog hypocrieter maakt, dat men wel op jou moet wachten, maar jij vervolgens niet op anderen.

[..]

Je mag best wat toleranter (Ún geduldiger) zijn als iemand met zijn kindje naast zich fietst.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_169413634
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 15:09 schreef avotar het volgende:

[..]

Je mag best wat toleranter (Ún geduldiger) zijn als iemand met zijn kindje naast zich fietst.
Maar waarom hoef je dat dan vervolgens niet te zijn bij inhalende vrachtwagens?
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
pi_169413739
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 15:09 schreef avotar het volgende:

[..]

Je mag best wat toleranter (Ún geduldiger) zijn als iemand met zijn kindje naast zich fietst.
Niet volgens mijn examinator bij mijn eerste keer afrijden.

Blinde bocht rechtsaf buiten de bebouwde kom, rij bomen aan de binnenzijde en daardoor amper zicht wat er uit tegenovergestelde richting aankwam. Voor mij een groepje moeders met kinderen op de fiets, twee breed op een small fietspaadje dus ik denk er netjes even tot na de bocht achter te blijven hangen, begint dat mens naast me te roepen dat ik nu moet gaan inhalen. Gezakt. :')
pi_169413982
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 15:47 schreef Ferry_76 het volgende:

[..]

Niet volgens mijn examinator bij mijn eerste keer afrijden.

Blinde bocht rechtsaf buiten de bebouwde kom, rij bomen aan de binnenzijde en daardoor amper zicht wat er uit tegenovergestelde richting aankwam. Voor mij een groepje moeders met kinderen op de fiets, twee breed op een small fietspaadje dus ik denk er netjes even tot na de bocht achter te blijven hangen, begint dat mens naast me te roepen dat ik nu moet gaan inhalen. Gezakt. :')
Apart, als ik het zo lees ben jij onterecht gezakt.
Ik zou iig in die situatie precies hetzelfde hebben gedaan, er achter blijven tot je meer overzicht hebt.
Reed je instructeur toen ook mee eigenlijk?
pi_169414018
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 16:02 schreef vannelle het volgende:

[..]

Apart, als ik het zo lees ben jij onterecht gezakt.
Ik zou iig in die situatie precies hetzelfde hebben gedaan, er achter blijven tot je meer overzicht hebt.
Reed je instructeur toen ook mee eigenlijk?
Ja, die zat achterin en vond het ook belachelijk. De tweede keer ging gelukkig een stuk beter.
  vrijdag 10 maart 2017 @ 17:46:38 #70
299220 Gezicht
Tuut chips
pi_169415747
Gezakt omdat je niet blind ging inhalen? Wat was dat voor examinator dan :') :')
Flesje bier
pi_169416264
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 14:09 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Vrachtverkeer weren uit de spits, gaat een veel positiever effect hebben.
Ja, lege schappen als jij voor werk nog even een boodschap wil doen en duimdraaier's op de bouwplaats omdat er niet meteen in de ochtend geleverd kan worden.
.
pi_169416509
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 18:11 schreef Fer het volgende:

[..]

Ja, lege schappen als jij voor werk nog even een boodschap wil doen en duimdraaier's op de bouwplaats omdat er niet meteen in de ochtend geleverd kan worden.
Dan hoeven die bouwvakkers ook pas na de spits de weg op. Ik zie eigenlijk vooral voordelen :+
pi_169416577
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 16:04 schreef Ferry_76 het volgende:

[..]

Ja, die zat achterin en vond het ook belachelijk. De tweede keer ging gelukkig een stuk beter.
En da's best wel een groot nadeel van de monopoliepositie van het CBR.
Je instructeur had bezwaar in kunnen dienen en als dit de enige reden was geweest zou dat bezwaar ongetwijfeld gegrond zijn verklaard.
Maar ja, de volgende 10 examens zouden dan een stuk moeilijker zijn geworden omdat hij dan op zijn beslissing terug moet komen en dat vinden ze meestal wat minder grappig.
Maar goed, dat hoort eigenlijk meer thuis in het rijbewijstopic.
pi_169416592
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 18:21 schreef Light het volgende:

[..]

Dan hoeven die bouwvakkers ook pas na de spits de weg op. Ik zie eigenlijk vooral voordelen :+
Dan moeten ze ook langer doorwerken waardoor jij om 23.00u nog steeds in de herrie zit.
pi_169417601
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 15:47 schreef Ferry_76 het volgende:

[..]

Niet volgens mijn examinator bij mijn eerste keer afrijden.

Blinde bocht rechtsaf buiten de bebouwde kom, rij bomen aan de binnenzijde en daardoor amper zicht wat er uit tegenovergestelde richting aankwam. Voor mij een groepje moeders met kinderen op de fiets, twee breed op een small fietspaadje dus ik denk er netjes even tot na de bocht achter te blijven hangen, begint dat mens naast me te roepen dat ik nu moet gaan inhalen. Gezakt. :')
Als je naar links gaat om in te halen, krijg je vanzelf meer zicht de bocht in. Daarnaast, met 60-70 ben je die fietsende moeders echt zo voorbij. Zij vond blijkbaar dat het wel kon.
.
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')