abonnement Unibet Coolblue
pi_169281162
quote:
9s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 12:19 schreef Triggershot het volgende:

[..]

[..]

;(
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zaterdag 4 maart 2017 @ 12:23:44 #152
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_169281171
quote:
Uiteraard ken ik die, trouwens het is niet MIJN geschiedenis. Maar je mag me uitleggen hoe het feit dat het huidige Israël op voormalig Brits mandaatgebied ligt betekent dat het een kolonie is van westerse mogendheden. Die link is er niet en heb ik ook nooit iemand met enig verstand over de materie horen beweren.

Dat zou hetzelfde zijn als zeggen dat India een kolonie is van westerse mogendheden, rond dezelfde tijd dat Israël zich als staat uitriep werd India onafhankelijk.

Israël staat qua interne politiek en vrienden in de wereld er redelijk alleen voor, hoogstens op redelijke (maar zeker niet zeer innige) voet met Amerika. Met Europa is er al een zeker spanningsveld.

[ Bericht 18% gewijzigd door Richestorags op 04-03-2017 12:30:30 ]
  zaterdag 4 maart 2017 @ 12:27:46 #153
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_169281234
quote:
9s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 12:19 schreef Triggershot het volgende:

[..]


[..]

Beetje stoken richting SecretPete je weet. Ik weet ook wel dat hij niet alles dicteert.
pi_169281297
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 12:20 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Dat is dus maar de vraag. De vraag is: in hoeverre opereert een Mukhabarat niet gewoon vrij autonoom? En ook in dictaturen blijven mensen soms zitten of worden "weggepromoveerd". Je kan niet iedereen simpelweg vermoorden.

Is het een te persoonlijk aanval ( wat niet de bedoeling is) als ik aan de hand hiervan vraag of je wel iets van de Mukhabarat weet? De primaire taak van de inlichtingendienst is om Assadisch Syrie te beschermen tegen interne en externe bedreigingen, zeker in het land tegen gewapende groepen. Heeft het daardoor bevoegdheden gekregen waar het de president niet snachts om 4 uur hoeft te raadplegen? Klopt, maar de Mukhabarat weet dondersgoed wat het wel mag en wat het niet mag, zeker als je je bedenkt dat de top van de Mukhabarat is gevormd door de innerkringen van Assad.

quote:
Interne actoren, interne actoren. Die heb je tevreden te houden in een dictatuur omdat zij je kunnen wippen.
Zoals? Zelfs de vertrouweling van vader Assad en Baath prominent Khaddam was niet opgewassen tegen de invloeden van Bashar en moest als gevolg het land uitvluchten, verder is de omgeving van Assad gevormd door vertrouwelingen, familie en bondgenoten. Buiten Khaddam is niemand ook maar in de buurt gekomen om de positie van Assad te bedreigen, of hij daarop uit was is ook maar de vraag.

quote:
Nee want Erdogan trekt actief alle macht naar zich toe. Daarnaast verkeert Erdogan in een positie waarin hij beter zou moeten weten: Turkije werd democratischer, vredesproces met de Koerden in gang gezet, economisch ging het beter en EU-lidmaatschap lonkte op de lange termijn. Dat alles heeft hij eigenhandig de nek omgedraaid, hij heeft letterlijk Turkije weer terug in de tijd geworpen en op sommige vlakken zelfs verslechterd (relatie met bondgenoten is historisch slecht).
Erdogan is de eerste Turkse president die door het volk is gekozen ( hervorming van Erdogan), de democratiseringsproces en vredesproces zijn allemaal in gang gezet door Erdogan, de Koerdische rechten die daaronder zijn verleend zijn nog steeds van kracht en worden nog steeds uitgebreid. Is het ondanks alle shit wat het land heeft doorgemaakt economisch nog steeds sterk en staat het volk in grote lijnen nog steeds achter hem. Je doet alsof de bondgenoten de belangen van Turkije meer behartigen dan Erdogan zelf.
  zaterdag 4 maart 2017 @ 12:32:33 #155
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_169281314
quote:
10s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 12:07 schreef Slayage het volgende:

[..]

feitelijk is die collab al in plaats. al jaren zelfs. obama heeft echter de collab niet openlijk kunnen benoemen. dat kon hij ook niet omdat hij aan de ene kant zei, assad moet weg en tegelijkertijd wel assads luchtmacht was tegen isis.
ik verwacht dat trump wel een officiele collab zal benoemen. europa werd na de WO2 onderverdeeld in amerikaanse en russische invloedsferen. de VS hoopt in irak als in syrie hun invloedsfeer in beide landen te behouden/uit te breiden door backing te geven aan locals, maar ik verwacht dat de VS het onderspit zal delven dankzij iran met name, die veel krachtiger op de grond is vertegenwoordig in beide landen.
ook zo een speler als de ypg die enorm veel backing krijgt van de VS (zie fotos oa), staat ideologisch dichter bij de russen en zelfs vijandelijk tegenover de VS. de amerikanen hebben nooit een balans kunnen vinden tussen lange termijn belangen (bedreiging iran bestrijden) en korte termijn belangen (bestrijden isis). ook voor trump zal dat lastig zijn.

"destroy isis" zal betekenen "enbolden iran". waar kies je voor? })
https://mobile.almasdarne(...)ry-liberate-palmyra/

Dit is wel interessant dat wist ik nog niet.
pi_169281331
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 12:23 schreef Richestorags het volgende:

Doh, trouwens het is niet MIJN geschiedenis. Maar je mag me uitleggen hoe het feit dat het huidige Israël op voormalig Brits mandaatgebied ligt betekent dat het een kolonie is van westerse mogendheden. Die link is er niet en heb ik ook nooit iemand met enig verstand over de materie horen beweren.
a. het is wereldgeschiedenis, dus ook jouw geschiedenis.
b. hoe je ook kijkt naar israel. het is gesticht door westerlingen, het is bewoond door westerlingen en wordt geleid door westerlingen. wat het dus een kolonie maakt van het westen.
b. het is maar wat je verstaat onder "enige verstand"...
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zaterdag 4 maart 2017 @ 12:42:23 #157
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_169281444
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 12:31 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Is het een te persoonlijk aanval ( wat niet de bedoeling is) als ik aan de hand hiervan vraag of je wel iets van de Mukhabarat weet? De primaire taak van de inlichtingendienst is om Assadisch Syrie te beschermen tegen interne en externe bedreigingen, zeker in het land tegen gewapende groepen. Heeft het daardoor bevoegdheden gekregen waar het de president niet snachts om 4 uur hoeft te raadplegen? Klopt, maar de Mukhabarat weet dondersgoed wat het wel mag en wat het niet mag, zeker als je je bedenkt dat de top van de Mukhabarat is gevormd door de innerkringen van Assad.

Nee hoor dat is het niet :) ik heb Syrische onderburen en heb ook wel eens hierover met ze gepraat. Dat maakt me geen expert maar ik weet wel e.e.a. over hoe ze opereren, bijvoorbeeld dat ze letterlijk overal zitten (bijvoorbeeld in café's en barren waar je dus lastig vrijuit kunt praten).

Feit blijft dat inlichtingendiensten er een handje van hebben eigen spelletjes te spelen en machtig te worden en soms uit de klauwen van de overheid te groeien. Of neem de Shabiha. Handige tools, maar in de jaren '90 waren ze te machtig en kreeg Maher de opdracht ze aan te pakken. Is nooit helemaal gelukt.

quote:
Zoals? Zelfs de vertrouweling van vader Assad en Baath prominent Khaddam was niet opgewassen tegen de invloeden van Bashar en moest als gevolg het land uitvluchten, verder is de omgeving van Assad gevormd door vertrouwelingen, familie en bondgenoten. Buiten Khaddam is niemand ook maar in de buurt gekomen om de positie van Assad te bedreigen, of hij daarop uit was is ook maar de vraag.

Familie en bondgenoten zijn de eersten om je te backstabben als ze ontevreden zijn, juist omdat zij ook weten dat ze enige legitimiteit genieten. Een nobody kan niet zomaar de macht grijpen, familie of een andere machtige speler wel.

quote:
Erdogan is de eerste Turkse president die door het volk is gekozen ( hervorming van Erdogan), de democratiseringsproces en vredesproces zijn allemaal in gang gezet door Erdogan, de Koerdische rechten die daaronder zijn verleend zijn nog steeds van kracht en worden nog steeds uitgebreid. Is het ondanks alle shit wat het land heeft doorgemaakt economisch nog steeds sterk en staat het volk in grote lijnen nog steeds achter hem. Je doet alsof de bondgenoten de belangen van Turkije meer behartigen dan Erdogan zelf.
Dat zeg ik. Hij heeft zijn eigen stijgende lijn laten omklappen naar een dalende lijn. Best knap en dom tegelijk. Sorry maar mijn indruk is dat met name veel domme Turken achter hem staan. Waarom is het dat alle liberale, reizende Turken, waarvan ik er echt een redelijk aantal heb ontmoet omdat ik zelf veel reis (Oekraïne zit vol met Turken) anti Erdogan zijn? Het kan zijn dat ik het fout heb hoor...

En de economische vooruitzichten voor Turkije zijn niet best ;)
pi_169281474
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 12:32 schreef Richestorags het volgende:

[..]

https://mobile.almasdarne(...)ry-liberate-palmyra/

Dit is wel interessant dat wist ik nog niet.
zoals ik al zei de amerikanen fungeren al jaren als luchtmacht van de assadisten. uiteraard met name aan het isis front. bij palmyra (want isis) was dit uiteraard ook zo.

DanieleRaineri twitterde op donderdag 02-03-2017 om 17:10:27 As a matter of fact the retaking of Palmyra is almost a US-Russian joint operation, just check a sample of reports in the last 10 days https://t.co/jOCARg8FoC reageer retweet
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_169281490
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 11:44 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Kunnen we natuurlijk ook alle kritiek op Erdogan mee wegwuiven als iets om achter hem te staan, per slot van rekening was hij de geroemde en geliefde model voor de moslimwereld voor dit alles begon.
Moet erdogan volgens jou dan ook weg als dit alles voorbij is?

Erdogan was imo overigens weldegelijk een goed leider voor een tijd. Hij moet alleen wel afstand durven nemen van de macht.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
  zaterdag 4 maart 2017 @ 12:46:29 #160
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_169281503
quote:
10s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 12:33 schreef Slayage het volgende:

[..]

a. het is wereldgeschiedenis, dus ook jouw geschiedenis.
b. hoe je ook kijkt naar israel. het is gesticht door westerlingen, het is bewoond door westerlingen en wordt geleid door westerlingen. wat het dus een kolonie maakt van het westen.
b. het is maar wat je verstaat onder "enige verstand"...
Israël is deels gesticht door westerlingen, deels door Joden zelf. Ik zou Israëlische Joden ook maar ten dele als westerlingen bestempelen, ze hebben duidelijk een andere mentaliteit en religieuze opvatting dan West- Europeanen. Net als dat Oost-Europeanen duidelijk een andere mentaliteit hebben.

Trouwens volgens jouw definitie is Amerika ook een kolonie van het westen...
pi_169281727
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 12:42 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Nee hoor dat is het niet :) ik heb Syrische onderburen en heb ook wel eens hierover met ze gepraat. Dat maakt me geen expert maar ik weet wel e.e.a. over hoe ze opereren, bijvoorbeeld dat ze letterlijk overal zitten (bijvoorbeeld in café's en barren waar je dus lastig vrijuit kunt praten).

Feit blijft dat inlichtingendiensten er een handje van hebben eigen spelletjes te spelen en machtig te worden en soms uit de klauwen van de overheid te groeien. Of neem de Shabiha. Handige tools, maar in de jaren '90 waren ze te machtig en kreeg Maher de opdracht ze aan te pakken. Is nooit helemaal gelukt.

Gelukkig, want dat was zeker ook niet de bedoeling. :)
De Syrische inlichtingendiensten zijn een van de weinig overheidsorganen die direct onder controle en bewind staat van de president en ook als zodanig is ingericht en ingedeeld. De Shabiha vind ik een slecht voorbeeld om eerlijk te zijn, dan heb je het meer over milities die ten dele idd vrij hun gang konden gaan, maar hadden geen vergelijkbare overheids resources zoals de inlichtingendiensten dat hadden.

quote:
Familie en bondgenoten zijn de eersten om je te backstabben als ze ontevreden zijn, juist omdat zij ook weten dat ze enige legitimiteit genieten. Een nobody kan niet zomaar de macht grijpen, familie of een andere machtige speler wel.
Of je nu Maher Assad had aan de macht of zelfs de overleden Basil denk niet dat het resultaat anders zou zijn geweest dan Bashar nu, vermoedelijk nog gewelddadiger, maar niet minder. Dus als Bashar was verraden door zijn eigen familie zou het resultaat niet anders geweest zijn qua regime en is het maar de vraag wat voor voordeel de familie van Assad heeft bij het toelaten van aanslagen in Irak? En al was het feitelijk zo is het natuurlijk nog steeds Assad die er verantwoordelijk voor is als baas van het land, je kunt als president van Irak moeilijk de lokale neef van Assad aanspreken?

quote:
Dat zeg ik. Hij heeft zijn eigen stijgende lijn laten omklappen naar een dalende lijn. Best knap en dom tegelijk. Sorry maar mijn indruk is dat met name veel domme Turken achter hem staan. Waarom is het dat alle liberale, reizende Turken, waarvan ik er echt een redelijk aantal heb ontmoet omdat ik zelf veel reis (Oekraïne zit vol met Turken) anti Erdogan zijn? Het kan zijn dat ik het fout heb hoor...

En de economische vooruitzichten voor Turkije zijn niet best ;)
Veel Turken zijn tegen Erdogan klopt, maar nog meer zijn voor Erdogan, het heeft mij inziens weinig met dom te maken, maar eerder met het gebrek aan alternatief. Erdogan is een conservatieve moslim die concreet opkomt voor de rechten van moslims zeker na decennialange vervolging onder de Kemalisten, dat daar economische vooruitgang en het bevorderen van levenskwaliteit bij is gekomen heeft alleen maar meer in zijn voordeel gewerkt, de oppositie blijft maar verkiezing na verkiezing verliezen en komt niet in de buurt van de vooruitgang die Erdogan heeft geleverd in zijn carrière, op wie zou jij dan stemmen als Turkse conservatief? Allemaal leuk en aardig dat Can Dundar niet mag publiceren wat hij wil, maar daar koopt de gemiddelde Turk weinig voor.
pi_169281756
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 12:45 schreef marsan het volgende:

[..]

Moet erdogan volgens jou dan ook weg als dit alles voorbij is?

Erdogan was imo overigens weldegelijk een goed leider voor een tijd. Hij moet alleen wel afstand durven nemen van de macht.
Natuurlijk moet hij op termijn weg, als je het mij vraagt moet de complete Turkse politieke garde zich verfrissen van zowel de AKP als de oppositie. Het enige verschil tussen Erdogan en de oppositie is dat hij op een meerderheid van de stemmen kan rekenen en de oppositie niet, allen zitten maar al te graag op hun zitje.
pi_169281933
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 12:46 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Israël is deels gesticht door westerlingen, deels door Joden zelf. Ik zou Israëlische Joden ook maar ten dele als westerlingen bestempelen, ze hebben duidelijk een andere mentaliteit en religieuze opvatting dan West- Europeanen. Net als dat Oost-Europeanen duidelijk een andere mentaliteit hebben.
oost europeanen zie ik ook als westerlingen. zo kwam ariel sharon uit oekraine meen ik.

quote:
Trouwens volgens jouw definitie is Amerika ook een kolonie van het westen...
hangt er vanaf welke pov je gebuikt, maar de amerikas, australie, nieuw zeeland, zuid afrika tot dat het apartheidsregime viel oa. kan je zeker zien als kolonies.

zuid afrika is natuurlijk een interessante casus omdat het als voorbeeld kan dienen voor israel. de blanken (kolonisten) hebben middels het verzoeningstraject olv mandela, vrede gesloten met de plaatselijke bevolking en is als het ware opnieuw gesticht. zo kan je stellen dat zuid africa niet meer geleid wordt door westerlingen. gesticht ja, bewoond ja, maar geleid nee. leiderschap is gedeeld.

zo zou israel er ook voor kunnen kiezen om een verzoeningstraject aan te gaan met de locals om het leiderschap te delen, zo zal "israel" dan gesticht en bewoond zijn door miljoenen westerlingen maar niet meer geleid, het leiderschap is dan immers gedeeld. helaas kiest israel er bewust voor om het apartheidsregime te behouden en de onderdrukking, kolonisatie door te zetten. hoe houdbaar dat op de lange termijn zal zijn moet blijken. ook de kruisvaarders hebben het aardig lang volgehouden.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_169282289
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 13:01 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Natuurlijk moet hij op termijn weg, als je het mij vraagt moet de complete Turkse politieke garde zich verfrissen van zowel de AKP als de oppositie. Het enige verschil tussen Erdogan en de oppositie is dat hij op een meerderheid van de stemmen kan rekenen en de oppositie niet, allen zitten maar al te graag op hun zitje.
Ok, dat ben ik dan wel met je eens idd.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_169282765
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 13:01 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Natuurlijk moet hij op termijn weg, als je het mij vraagt moet de complete Turkse politieke garde zich verfrissen van zowel de AKP als de oppositie. Het enige verschil tussen Erdogan en de oppositie is dat hij op een meerderheid van de stemmen kan rekenen en de oppositie niet, allen zitten maar al te graag op hun zitje.
helaas klampen de turken (ongeachte welke politieke stroming ook) zich vast aan hun leiders. kijk maar naar al die politieke dinos door de jaren heen, van bahceli tot baykal, van ozal tot ecevit, van erbakan tot erdogan.
ik denk dat het voor een groot gedeelte te maken heeft met de patriarchale turkse cultuur. je papa blijft immers je papa. volgens mij zei demirel ooit, toen premier of president, "ik ben jullie vader"
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_169282800
NatDefFor twitterde op zaterdag 04-03-2017 om 13:29:36 #BREAKINGTiger Forces have liberated al Tawiat and al Fatihiat | #EastAleppo reageer retweet
Tigers zijn aardig op dreef, alhoewel het voornamelijk redelijk lege dorpen zullen zijn lijkt me.
pi_169283991
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 14:02 schreef ElDinosaur het volgende:
NatDefFor twitterde op zaterdag 04-03-2017 om 13:29:36 #BREAKINGTiger Forces have liberated al Tawiat and al Fatihiat | #EastAleppo reageer retweet
Tigers zijn aardig op dreef, alhoewel het voornamelijk redelijk lege dorpen zullen zijn lijkt me.
Zal wel opruimen van mijnen en IEDs zijn en dan dorpjes innemen. Lijkt me niet dat IS daar nog zit dan.
  zaterdag 4 maart 2017 @ 15:38:46 #170
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_169284515
Ai, toch weer een nederlaag
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Say what?
pi_169284820
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 15:18 schreef BEFEM het volgende:

Dat is echt compleet achterlijk. Trek gewoon terug naar de eerstvolgende grote plaats en houd daar stand.
Het is niet dat IS zich ingegraven heeft in deze dorpjes. Het zijn waarschijnlijk kleine ATGM- en sniper eenheden die de SAA zoveel mogelijk moeten frustreren en vertragen zodat ze meer tijd hebben om elders de defensielijnen te versterken.
pi_169284894
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 15:57 schreef Stabiel het volgende:

[..]

Het is niet dat IS zich ingegraven heeft in deze dorpjes. Het zijn waarschijnlijk kleine ATGM- en sniper eenheden die de SAA zoveel mogelijk moeten frustreren en vertragen zodat ze meer tijd hebben om elders de defensielijnen te versterken.
Dat klinkt logischer maar is ook kostbaar. Vraag me af hoe effectief dat is in plaats van die lui a la mosul en al bab allemaal op dezelfde plek te hebben.
pi_169286148
WyvernReports twitterde op zaterdag 04-03-2017 om 17:07:52 Syrian rebels (AAS) shot down #Assad regime Mig-21 warplane with 23mm machine gun, crashing in the countryside of idlib https://t.co/KW3N6Ovpug reageer retweet
QalaatAlMudiq twitterde op zaterdag 04-03-2017 om 15:11:16 More #TSK reinforcements including dozens of 155 mm howitzers and armours on their way to N. #Syria. https://t.co/Zlgmaubd96 reageer retweet
mooie propaganda pics vd russen kon natuurlijk niet te lang duren ;)



[ Bericht 20% gewijzigd door Slayage op 04-03-2017 17:20:17 ]
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_169286364
zo kan je het ook bekijken :p

well_known01 twitterde op zaterdag 04-03-2017 om 15:14:06 @QalaatAlMudiq On one side we have Turkey&FSA, on another USA&rRussia&Assad&PKK. Seems unfair fight but real heroes were born in hard times reageer retweet
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zaterdag 4 maart 2017 @ 17:24:43 #175
365082 IPA35
Patriarch
pi_169286388
quote:
10s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 17:11 schreef Slayage het volgende:
WyvernReports twitterde op zaterdag 04-03-2017 om 17:07:52 Syrian rebels (AAS) shot down #Assad regime Mig-21 warplane with 23mm machine gun, crashing in the countryside of idlib https://t.co/KW3N6Ovpug reageer retweet
QalaatAlMudiq twitterde op zaterdag 04-03-2017 om 15:11:16 More #TSK reinforcements including dozens of 155 mm howitzers and armours on their way to N. #Syria. https://t.co/Zlgmaubd96 reageer retweet
mooie propaganda pics vd russen kon natuurlijk niet te lang duren ;)

[ afbeelding ]
Je kunt niet een passagiersvliegtuig neerhalen en er ongestraft mee wegkomen natuurlijk.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')