abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 22 februari 2017 @ 09:44:49 #176
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_169063395
De eerste nieuwe auto's zien er goed uit ^O^

De sharkfin op de Renault oogt een stuk fraaier dan die op de Sauber. Daar moeten ze em ook nog even een ander kleurtje geven, denk ik.
  woensdag 22 februari 2017 @ 10:39:01 #177
262 Re
Kiss & Swallow
pi_169064117
is er ergens op het web een goede uitleg over het voordeel van zo'n sharkfin?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_169064150
De eerste teases van de nieuwe Mercedes, die morgen onthuld word.http://wtf1.co.uk/mercedes-teases-us-first-look-w08/
pi_169064162
Niet veel nieuws bij Mercedes zo lijkt het.
pi_169064185
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 09:37 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

Hier nog een livestream van?

edit: laat maar, 2 dagen te vroeg :')
_O-
Ja doei.
  woensdag 22 februari 2017 @ 10:52:12 #182
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_169064327
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 10:41 schreef Justevo het volgende:
Niet veel nieuws bij Mercedes zo lijkt het.
Geen piemelneus, dat is sowieso al positief :)
Please sir. When moon? When Mustang?
  woensdag 22 februari 2017 @ 11:10:51 #183
390833 HerrFritz
Mit ein Schnurrbart
pi_169064637
Wil bijna al zeggen, jammer als die lijnen een visueel effect zijn en niet in de lak zitten
Pg_up: "hey homo, zeg eens wat. Ben je bot ofzo?"
Verdammte Hüte
  woensdag 22 februari 2017 @ 11:21:34 #184
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_169064845
quote:
Taffin over nieuwe Renault-motor: "Gat met Mercedes dichten"

Eind december temperde hij de verwachtingen nog, maar bij de presentatie van de nieuwe Renault R.S. 17 durft Rémi Taffin de lat ook wat betreft de power unit hoog te leggen. De Fransman, verantwoordelijk voor de ontwikkeling van de krachtbron, rekent erop dat zijn motor komend jaar kan wedijveren met Mercedes.

Renault miste in 2014 de slag toen het nieuwe V6-tijdperk begon. Het begon dat jaar met een motor die zowel vermogen als betrouwbaarheid miste en sindsdien loopt het achter de feiten aan. Een enorme inhaalslag was vereist en daarmee is Renault bezig, bleek in 2016: "Vorig jaar wilden we de achterstand ten opzichte van de best presterende power units op de grid halveren en daarnaast de meest betrouwbare krachtbron van het veld worden, iets waar we in onze ogen in zijn geslaagd. In 2017 willen we de rest van het gat dichten", stelt Taffin.

"Daarmee leggen we de lat hoog, zeker omdat de laatste stukjes extra performance lastiger te vinden zijn", erkent hij. "En hoe meer je pusht wat betreft het vermogen, hoe dichter je in de buurt van de limiet qua betrouwbaarheid komt. Die balans moeten we altijd in acht nemen. Maar dat gevecht gaan we graag aan, iedereen krijgt daar energie van." Taffin legt uit hoe het programma wat betreft de power unit voor 2017 er in grote lijnen uitziet: "Het is een normale cyclus; met de eerste motoren moet je de betrouwbaarheid op orde krijgen. We gaan de race-specificaties van de motor testen in Barcelona en daar zullen we ondervinden of het werk in de fabriek overeenkomt met hetgeen we in de echte wereld, op het circuit, zien. Alles is nieuw dit jaar, dus er zal gedurende het jaar veel ontwikkeling plaatsvinden. We zullen onze upgrades dusdanig plannen dat ze geïntroduceerd worden op momenten dat de power units van de auto's vervangen moeten worden."

Iedere coureur mag in 2017 vier power units gebruiken, wat betekent dat iedere krachtbron zo'n vijf Grands Prix mee moet gaan. Renault levert komend jaar motoren aan Red Bull Racing, Toro Rosso en natuurlijk het eigen fabrieksteam. Al deze teams krijgen de beschikking over dezelfde specificatie van de power unit.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 22 februari 2017 @ 12:28:13 #185
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_169066090
quote:
3s.gif Op woensdag 22 februari 2017 10:39 schreef Re het volgende:
is er ergens op het web een goede uitleg over het voordeel van zo'n sharkfin?
lijkt me dat de lucht dan met veel minder verstoring richting de achtervleugel gaat
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_169066166
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 11:10 schreef HerrFritz het volgende:
Wil bijna al zeggen, jammer als die lijnen een visueel effect zijn en niet in de lak zitten
Same here.. zal echt een domper zijn als het gewoon bij zelfde livery blijft. al is het Petronas groen wel wat meer chrome geworden zo lijkt het.
  woensdag 22 februari 2017 @ 12:40:57 #187
262 Re
Kiss & Swallow
pi_169066347
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 12:28 schreef rubbereend het volgende:

[..]

lijkt me dat de lucht dan met veel minder verstoring richting de achtervleugel gaat
ja maar door welke verandering precies wordt dit weer geintroduceerd
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  woensdag 22 februari 2017 @ 12:46:25 #188
390833 HerrFritz
Mit ein Schnurrbart
pi_169066486
quote:
3s.gif Op woensdag 22 februari 2017 12:40 schreef Re het volgende:

[..]

ja maar door welke verandering precies wordt dit weer geintroduceerd
Bredere voorbanden misschien ? Banden hebben de tendens om de airflow te verstoren
Pg_up: "hey homo, zeg eens wat. Ben je bot ofzo?"
Verdammte Hüte
pi_169066597
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 12:46 schreef HerrFritz het volgende:

[..]

Bredere voorbanden misschien ? Banden hebben de tendens om de airflow te verstoren
Omdat de achtervleugel dit jaar weer lager ligt dan voorgaande jaren. waardoor de hele airflow die de vleugel raakt door de auto zelf verstoord zal worden, dit in tegenstelling tot voorgaande jaren met de hoge vleugel
pi_169066752
quote:
3s.gif Op woensdag 22 februari 2017 12:40 schreef Re het volgende:

[..]

ja maar door welke verandering precies wordt dit weer geintroduceerd
Door de lagere achtervleugel raakt de turbulente lucht de vleugel in plaats van eronder door te gaan bij de vorige achtervleugels. Die turbulentie zorgt voor minder downforce. De sharkfin vermindert de turbulentie.

De verwachting is dat de sharkfin bij Red Bull kleiner is of zelfs helemaal afwezig doordat door de hoge rake van de Red Bull die lucht er sowieso wel onder door gaat. (Althans, dat is de theorie.)
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_169066801


Zat er net ook aan te denken.. door die uberlekkere foto van die Renault kont.. Hopelijk zien we dit jaar weer meer beelden vanaf de nose-cams ! 8-) ^O^
pi_169067286
waar blijft de nieuwe FI
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_169067377
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 13:19 schreef Beach het volgende:
waar blijft de nieuwe FI
Start om 14:00 ! (Waarschijnlijk ook weer UK time)
pi_169067382
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 13:19 schreef Beach het volgende:
waar blijft de nieuwe FI
15 uur.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_169068255
Ja doei.
  Forum Admin / PR woensdag 22 februari 2017 @ 14:16:21 #197
436595 crew  Sked
Zonnestraal
pi_169068432
quote:
Wat win ik als ik raad wat er onder het doek zit?
pi_169068443
quote:
Iets zegt mij dat de neusgaten zijn verdwenen.. die spitse neus verklapt het wel een beetje.. Hoop dat ik er naast zit.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 22 februari 2017 @ 14:16:49 #199
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169068446
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 14:16 schreef Sked het volgende:

[..]

Wat win ik als ik raad wat er onder het doek zit?
Datgeen wat eronder ligt.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_169068455
*zet foto in de OP*

8-)

:')
Ja doei.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')