quote:Op woensdag 22 februari 2017 09:37 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Hier nog een livestream van?
edit: laat maar, 2 dagen te vroeg
Geen piemelneus, dat is sowieso al positiefquote:Op woensdag 22 februari 2017 10:41 schreef Justevo het volgende:
Niet veel nieuws bij Mercedes zo lijkt het.
quote:Taffin over nieuwe Renault-motor: "Gat met Mercedes dichten"
Eind december temperde hij de verwachtingen nog, maar bij de presentatie van de nieuwe Renault R.S. 17 durft Rémi Taffin de lat ook wat betreft de power unit hoog te leggen. De Fransman, verantwoordelijk voor de ontwikkeling van de krachtbron, rekent erop dat zijn motor komend jaar kan wedijveren met Mercedes.
Renault miste in 2014 de slag toen het nieuwe V6-tijdperk begon. Het begon dat jaar met een motor die zowel vermogen als betrouwbaarheid miste en sindsdien loopt het achter de feiten aan. Een enorme inhaalslag was vereist en daarmee is Renault bezig, bleek in 2016: "Vorig jaar wilden we de achterstand ten opzichte van de best presterende power units op de grid halveren en daarnaast de meest betrouwbare krachtbron van het veld worden, iets waar we in onze ogen in zijn geslaagd. In 2017 willen we de rest van het gat dichten", stelt Taffin.
"Daarmee leggen we de lat hoog, zeker omdat de laatste stukjes extra performance lastiger te vinden zijn", erkent hij. "En hoe meer je pusht wat betreft het vermogen, hoe dichter je in de buurt van de limiet qua betrouwbaarheid komt. Die balans moeten we altijd in acht nemen. Maar dat gevecht gaan we graag aan, iedereen krijgt daar energie van." Taffin legt uit hoe het programma wat betreft de power unit voor 2017 er in grote lijnen uitziet: "Het is een normale cyclus; met de eerste motoren moet je de betrouwbaarheid op orde krijgen. We gaan de race-specificaties van de motor testen in Barcelona en daar zullen we ondervinden of het werk in de fabriek overeenkomt met hetgeen we in de echte wereld, op het circuit, zien. Alles is nieuw dit jaar, dus er zal gedurende het jaar veel ontwikkeling plaatsvinden. We zullen onze upgrades dusdanig plannen dat ze geïntroduceerd worden op momenten dat de power units van de auto's vervangen moeten worden."
Iedere coureur mag in 2017 vier power units gebruiken, wat betekent dat iedere krachtbron zo'n vijf Grands Prix mee moet gaan. Renault levert komend jaar motoren aan Red Bull Racing, Toro Rosso en natuurlijk het eigen fabrieksteam. Al deze teams krijgen de beschikking over dezelfde specificatie van de power unit.
lijkt me dat de lucht dan met veel minder verstoring richting de achtervleugel gaatquote:Op woensdag 22 februari 2017 10:39 schreef Re het volgende:
is er ergens op het web een goede uitleg over het voordeel van zo'n sharkfin?
Same here.. zal echt een domper zijn als het gewoon bij zelfde livery blijft. al is het Petronas groen wel wat meer chrome geworden zo lijkt het.quote:Op woensdag 22 februari 2017 11:10 schreef HerrFritz het volgende:
Wil bijna al zeggen, jammer als die lijnen een visueel effect zijn en niet in de lak zitten
ja maar door welke verandering precies wordt dit weer geintroduceerdquote:Op woensdag 22 februari 2017 12:28 schreef rubbereend het volgende:
[..]
lijkt me dat de lucht dan met veel minder verstoring richting de achtervleugel gaat
Bredere voorbanden misschien ? Banden hebben de tendens om de airflow te verstorenquote:Op woensdag 22 februari 2017 12:40 schreef Re het volgende:
[..]
ja maar door welke verandering precies wordt dit weer geintroduceerd
Omdat de achtervleugel dit jaar weer lager ligt dan voorgaande jaren. waardoor de hele airflow die de vleugel raakt door de auto zelf verstoord zal worden, dit in tegenstelling tot voorgaande jaren met de hoge vleugelquote:Op woensdag 22 februari 2017 12:46 schreef HerrFritz het volgende:
[..]
Bredere voorbanden misschien ? Banden hebben de tendens om de airflow te verstoren
Door de lagere achtervleugel raakt de turbulente lucht de vleugel in plaats van eronder door te gaan bij de vorige achtervleugels. Die turbulentie zorgt voor minder downforce. De sharkfin vermindert de turbulentie.quote:Op woensdag 22 februari 2017 12:40 schreef Re het volgende:
[..]
ja maar door welke verandering precies wordt dit weer geintroduceerd
15 uur.quote:
Iets zegt mij dat de neusgaten zijn verdwenen.. die spitse neus verklapt het wel een beetje.. Hoop dat ik er naast zit.quote:
Datgeen wat eronder ligt.quote:Op woensdag 22 februari 2017 14:16 schreef Sked het volgende:
[..]
Wat win ik als ik raad wat er onder het doek zit?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |