abonnement Unibet Coolblue
pi_168915572
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 12:13 schreef Gohf046 het volgende:
De kernstandpunten van de FvD zijn vrij simpel. Meer directe democratie en een slankere, efficiëntere overheid alsook belastingdienst. Daar zullen wel meer mensen het mee eens zijn toch ? Daarnaast zijn ze fel tegenstander van de euro en de EU.
En boos op gekke minderheden als vrouwen, moslims en homo's. Gewoon PVV-tje light dus. Dommige populistische prietpraat proberen salonfähig te maken. Veel meer inhoud heeft het niet.
pi_168915592
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 12:18 schreef Gohf046 het volgende:
De stapeling van compromissen

Baudet ziet het structuurprobleem van de vertegenwoordigende democratie als een stapeling van compromissen. Omdat het over zoveel onderwerpen gaat is de keuze van je politicus al een compromis, je bent het met de meeste zaken met hem eens, maar niet met alles. Met die politicus kies je meteen voor een partij, een partij waarbinnen die politicus een stroming of fractie vertegenwoordigd. Dus ook daar is sprake van een compromis. Tenslotte, mocht je partij deelnemen aan de regering, dan is er nog eens een compromis nodig voor het regeerakkoord met de andere partijen.

http://opiniepanel.eenvan(...)_bindende_referenda_
Want een overheid die sterk zwalkend beleid voorstaat is handig en betrouwbaar. Klinkt ook weer bijzonder doordacht.
pi_168915612
quote:
10s.gif Op woensdag 15 februari 2017 12:22 schreef 99.999 het volgende:

[..]

En boos op gekke minderheden als vrouwen, moslims en homo's. Gewoon PVV-tje light dus. Dommige populistische prietpraat proberen salonfähig te maken. Veel meer inhoud heeft het niet.
Waar haal je vandaan dat Baudet het niet heeft op vrouwen en homo's(echt dikke onzin) ? Met moslims die zich aanpassen in integreren in de westerse cultuur is ook niks mis.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_168915671
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 12:24 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Waar haal je vandaan dat Baudet het niet heeft op vrouwen en homo's(echt dikke onzin) ? Met moslims die zich aanpassen in integreren in de westerse cultuur is ook niks mis.
o.a. http://www.hpdetijd.nl/20(...)-met-thierry-baudet/ Dat Baudet vrouwen als volstrekt minderwaardig ziet is toch geen nieuws voor je? Althans dat mag ik hopen... Immers dat is de standaard bij het wat dommige rechts uit die hoek.
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 15 februari 2017 @ 12:27:44 #80
78918 SeLang
Black swans matter
pi_168915673
FvD heeft hier wel een punt vind ik. NOS=staatsomroep=belastinggeld en hier lijkt sprake te zijn van willekeur.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_168915702
quote:
10s.gif Op woensdag 15 februari 2017 12:27 schreef 99.999 het volgende:

[..]

o.a. http://www.hpdetijd.nl/20(...)-met-thierry-baudet/ Dat Baudet vrouwen als volstrekt minderwaardig ziet is toch geen nieuws voor je? Althans dat mag ik hopen... Immers dat is de standaard bij het wat dommige rechts uit die hoek.
Veel aangehaald dingetje door links ja. Inmiddels heeft Baudet al 100x uitgelegd dat hij het bedoelde in de context van het verleidingsspel tussen man en vrouw. Gister aan de tafel bij tijs is hij hier nog op ingaan. Man en vrouw zijn absoluut gelijkwaardig aan elkaar. Next. Linkje voor homo's en vrouwen ?
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  woensdag 15 februari 2017 @ 12:33:54 #82
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_168915809
quote:
10s.gif Op woensdag 15 februari 2017 12:22 schreef 99.999 het volgende:

[..]

En boos op gekke minderheden als vrouwen, moslims en homo's. Gewoon PVV-tje light dus. Dommige populistische prietpraat proberen salonfähig te maken. Veel meer inhoud heeft het niet.
Links populisme is kennelijk ook nog springlevend. :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_168920427
quote:
1s.gif Op woensdag 15 februari 2017 01:33 schreef Barrah het volgende:

[..]

Wat had je dan verwacht dat ze zouden zeggen? Stem niet op ons want je stem gaat verloren?

De realiteit is dat nieuwe partijen die zetels halen de uitzondering zijn. Dat er nu meerdere enige kans lijken te maken is bijzonder, maar zegt nog helemaal niks.

Het advies om met je gevoel te stemmen is altijd goed natuurlijk.
Nee het is gewoonweg logisch. Je kan niet verandering willen en toch altijd hetzelfde hoopje laten verkiezen.

Om te zeggen "mwoh de kans is te klein dat ze doorbreken" is precies dezelfde redering als "ik ga niet stemmen want mijn stem maakt geen verschil".

Groenlinks zit nu op 4 zetels. Je mag een tuinstoel op mijn hoofd kapot slaan als ze nu geen 10+ zetels gaan halen.

50PLUS, ken velen die dit partijtje hebben weggelachen en zijn met 2 zetels in de kamer gekomen en gaan nu ook al stevig richting de 10.

Partij voor de Dieren wacht nu ook op een verdubbeling.

VVD loopt massaal leeg, deels naar PVV maar ook naar FvD. Ook PVV'ers stappen over naar FvD.

Er is nu veel aan het veranderen, dus sluit niets uit.
pi_168920514
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 22:02 schreef frietenstamp het volgende:
detafelvantijs twitterde op dinsdag 14-02-2017 om 21:43:22 .@ThierryBaudet:"Sommige partijen willen vrijheid van onderwijs afschaffen. Wij willen dat het christendom op alle… https://t.co/aguWevTqNV reageer retweet
FvD it is _O_
pi_168920567
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 12:29 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Veel aangehaald dingetje door links ja. Inmiddels heeft Baudet al 100x uitgelegd dat hij het bedoelde in de context van het verleidingsspel tussen man en vrouw. Gister aan de tafel bij tijs is hij hier nog op ingaan. Man en vrouw zijn absoluut gelijkwaardig aan elkaar. Next. Linkje voor homo's en vrouwen ?
Jij gelooft al zijn excuses op voorhand, dat snap ik. Zo ook toen hij als ordinaire lijkenpikker over de ruggen de slachtoffers van MH17 een brief van een stel complotwappies ondertekende.
Gelijkheid is nu eenmaal niet echt zijn dingetje.
pi_168920596
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 12:27 schreef SeLang het volgende:
FvD heeft hier wel een punt vind ik. NOS=staatsomroep=belastinggeld en hier lijkt sprake te zijn van willekeur.
De NOS moet als "Staatsomroep" (dat blijft een wat onnozele term) alle 28 partijen uitnodigen bij een debat? Dat is niet erg realistisch, op voorhand moet er wat geselecteerd worden en dat is altijd een beetje arbitrair. Maar willekeur is een vreemde kwalificatie hiervoor.
pi_168920616
quote:
1s.gif Op woensdag 15 februari 2017 12:33 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Links populisme is kennelijk ook nog springlevend. :P
De voormalige aanhang van SP denkt daar anders over geloof ik :P
  woensdag 15 februari 2017 @ 16:32:32 #88
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_168920652
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 16:18 schreef GhpH het volgende:

[..]

Nee het is gewoonweg logisch. Je kan niet verandering willen en toch altijd hetzelfde hoopje laten verkiezen.

Om te zeggen "mwoh de kans is te klein dat ze doorbreken" is precies dezelfde redering als "ik ga niet stemmen want mijn stem maakt geen verschil".

Groenlinks zit nu op 4 zetels. Je mag een tuinstoel op mijn hoofd kapot slaan als ze nu geen 10+ zetels gaan halen.

50PLUS, ken velen die dit partijtje hebben weggelachen en zijn met 2 zetels in de kamer gekomen en gaan nu ook al stevig richting de 10.

Partij voor de Dieren wacht nu ook op een verdubbeling.

VVD loopt massaal leeg, deels naar PVV maar ook naar FvD. Ook PVV'ers stappen over naar FvD.

Er is nu veel aan het veranderen, dus sluit niets uit.
Het politieke landschap in Nederland is qua partijen in de Tweede Kamer al in flink wat hokjes verdeeld. Die keuzevrijheid betekent dat je qua verandering al flink wat te kiezen hebt. Ik geloof niet dat een partij als FvD daar iets fundamenteels aan gaat toevoegen. In elk geval niet iets dat meer dan 0-2 zetels oplevert.
pi_168920672
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 16:32 schreef Barrah het volgende:

[..]

Het politieke landschap in Nederland is qua partijen in de Tweede Kamer al in flink wat hokjes verdeeld. Die keuzevrijheid betekent dat je qua verandering al flink wat te kiezen hebt. Ik geloof niet dat een partij als FvD daar iets fundamenteels aan gaat toevoegen. In elk geval niet iets dat meer dan 0-2 zetels oplevert.
1 of 2 is al erg optimistisch. De ruimte tussen VVD en PVV is gewoon erg beperkt en ditmaal vissen daar meer partijen als ooit.
  woensdag 15 februari 2017 @ 17:00:16 #90
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_168921261
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 16:23 schreef vigen98 het volgende:

[..]

FvD it is _O_
^O^
pi_168922088
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 16:32 schreef Barrah het volgende:

[..]

Het politieke landschap in Nederland is qua partijen in de Tweede Kamer al in flink wat hokjes verdeeld. Die keuzevrijheid betekent dat je qua verandering al flink wat te kiezen hebt. Ik geloof niet dat een partij als FvD daar iets fundamenteels aan gaat toevoegen. In elk geval niet iets dat meer dan 0-2 zetels oplevert.
Nu nog niet, maar zodra het meer en meer bekendheid krijgt wellicht wel.

Daarbij hebben de huidige partijen vaak genoeg aangetoond niet kundig te zijn. Wie hedendaags zijn vertrouwen nog durft te steken in VVD en PvdA kan net zo goed met een bord op straat gaan met de tekst "bedrieg mij alstublieft".
  woensdag 15 februari 2017 @ 18:07:45 #92
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_168922305
De boze burger toont aan van de politiek te verwachten dat zij alle problemen in één vingerknip kan oplossen. En loopt liever achter partijen aan die mooie beloftes verkopen. Beloftes die zij niet alleen zelf niet kunnen realiseren, maar die ook onhaalbaar zijn of waarbij het middel erger is dan de kwaal. Dan kies ik liever voor een partij die misschien niet al mijn dromen waar kan maken, maar wel beter op het land past en hierbij constructief wil samenwerken met andere gevestigde partijen.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 15 februari 2017 @ 18:45:45 #93
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_168922904
quote:
10s.gif Op woensdag 15 februari 2017 16:28 schreef 99.999 het volgende:

[..]

De NOS moet als "Staatsomroep" (dat blijft een wat onnozele term) alle 28 partijen uitnodigen bij een debat? Dat is niet erg realistisch, op voorhand moet er wat geselecteerd worden en dat is altijd een beetje arbitrair. Maar willekeur is een vreemde kwalificatie hiervoor.
Op z'n minst alle fatsoenlijke partijen. Een partij die in enkele peilingen gewoon op een zetel staat moet imo gewoon zendtijd krijgen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_168923341
quote:
1s.gif Op woensdag 15 februari 2017 18:45 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Op z'n minst alle fatsoenlijke partijen. Een partij die in enkele peilingen gewoon op een zetel staat moet imo gewoon zendtijd krijgen.
De FvD als fatsoenlijke partij bestempelen is wel erg optimistisch.

En zendtijd krijgen ze genoeg, van de week nog alle ruimte om zijn verzinseltjes te spuien bij de EO.

Verder staat het de redactie van een programma gewoon vrij uit te nodigen wie ze willen. Als je het over schandalige keuzes hebt, dan moet je volgens mij naar dat een op een debat kijken wat Rutte en Wilders samen krijgen vlak voor de verkiezingen.
Het bepalen welke mogelijke splinters wel en niet mee mogen doen is iets wat de lokale redacteur op een achternamiddag moet kunnen beslissen zonder kinderachtige rechtszaken.

Is er eigenlijk nog iets vernomen van die andere aangespannen rechtszaken waarmee Baudet ons gerechtelijk apparaat probeert over te belasten?
pi_168954133
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 18:34 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Alle nieuwe partijen die zijn uitgenodigd, hebben al iemand in de kamer (Bontes/van Klaveren, Kuzu, Monasch). Een andere scheidslijn zie ik eigenlijk niet.
Statistisch gezien hebben partijen die al in de kamer zitten (afsplitsingen) meer kans om een zetel te halen dan totale nieuwkomers. De meeste van de genoemde partijen scoren in de peilingen her en der één of meer zetels.

De enige voor wie dat ook geldt, is Forum voor Democratie. Dus is de boosheid van Baudet gewoon terecht.
pi_168954164
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 01:14 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Statistisch gezien hebben partijen die al in de kamer zitten (afsplitsingen) meer kans om een zetel te halen dan totale nieuwkomers. De meeste van de genoemde partijen scoren in de peilingen her en der één of meer zetels.

De enige voor wie dat ook geldt, is Forum voor Democratie. Dus is de boosheid van Baudet gewoon terecht.
En Thierry gaat dit allemaal meteen veranderen voor nieuwe partijen of zo?
Er zijn al decennia nieuwe partijen die zich moeten bewijzen. En sommigen redden het (PvdD) en sommigen niet.
Deal with It.
Niet zo zeuren.
Make my day!
pi_168954165
quote:
1s.gif Op woensdag 15 februari 2017 09:37 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Dus we gaan zetelrovers belonen? Monasch zat er voor de PvdA. Stapt er nog niet zo heel lang geleden uit en als beloning mag hij meteen mee doen. Is toch gewoon ontzettend krom?
Zetelrovers bestaan in Nederland totdat er wetgeving wordt aangenomen die het verbiedt om je zetel mee te nemen als je een fractie verlaat. Dat het nu gaat zoals het gaat, is trouwens ook niet voor niks. Politici zouden anders niet zonder last kunnen stemmen; ze zouden geen persoonlijke afweging kunnen maken en tegen de fractiediscipline ingaan. Dan zouden ze namelijk zomaar gekickt kunnen worden door hun partij.

Overigens is Monasch niet zomaar uit de PvdA gestapt. Hij heeft jarenlang van binnenuit geprobeerd om de partij op een aantal wezenlijke thema's van binnenuit te veranderen. Hij is ook al jarenlang consequent in zijn kritiek op de partij, die overigens vrijwel volledig door Ahmed Aboutaleb wordt gedeeld...
pi_168954221
Allemaal leuk en aardig maar dat is natuurlijk volstrekt onrelevant mbt het wel mogen mee debateren als "nieuwe" partij. Prima dat je voor jezelf begint en principes hebt en tegen je fractie in gaat en eruit stapt. Maar met je nieuwe partij zou je dan gewoon weer op 0 moeten starten.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_168954241
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 01:27 schreef Gohf046 het volgende:
Allemaal leuk en aardig maar dat is natuurlijk volstrekt onrelevant mbt het wel mogen mee debateren als "nieuwe" partij. Prima dat je voor jezelf begint en principes hebt en tegen je fractie in gaat en eruit stapt. Maar met je nieuwe partij zou je dan gewoon weer op 0 moeten starten.
Dat ligt ook een beetje aan het hoe en waarom van het er uit stappen.
Geert is zo'n uitstapper van de VVD.
En die redt het wel heel goed, al vanaf het begin.
Andere mensen niet.

Echt nieuwe partijen redden het meestal nooit. Mss 1 op de 20 of zo.
Make my day!
pi_168957968
Ik vind het zo jammer dat er heel erg 'alles of niets' gedaan wordt. Ik snap prima dat 28 partijen in een debat niet echt lekker gaat (Kan overigens prima, gewoon het tweede kamer systeem volgen. Maar dan is er geen drol meer aan voor veel mensen dus dat is ook geen oplossing) Maar waarom niet gewoon meer debatten? Voor al die partijen die we al hebben wordt er door de NOS maar 1 dag vrijgemaakt. Ze zouden ook gewoon vanaf het moment dat de kiesraad bekend heeft gemaakt wie meedoen kleinere debatten kunnen maken, hoe groter/belangrijker de partij hoe meer recht ze hebben op een debat pal voor de verkiezingen.

Als je 4 a 5 partijen per debat doet dan heb je in totaal 6 a 7 debatten, er zitten nu 6 weken tussen de bekendmaking van de lijsten en de verkiezingen. Gewoon elke week een debat, desnoods maar van een uurtje en dan de laatste twee weken doe je de grotere partijen precies hetzelfde zoals nu. Een stuk eerlijker en dat zou echt prima te regelen zijn, ja het kost even veel tijd en moeite maar dan heb je gewoon een duidelijk plan wat je ook de jaren daarop weer kan gebruiken.

Wil je het nog simpeler maken dan trek je een lijn bij partijen die in minimaal 19 van de 20 kieskringen meedoen. (Dat is ook de lijn die getrokken wordt bij het kiezen of je recht hebt op politieke zendtijd voor je tv-spotje. Alle kieskringen m.u.v. Bonaire) Dan blijven er nog 20 over en zou je het zelfs naar maar 4 debatten kunnen brengen. Dat is toch niet teveel gevraagd?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')