abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 1 februari 2017 @ 18:28:40 #1
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_168596484
President

Donald Trump - New York

Vice President

Mike Pence - Indiana

Rex Tillerson - Secretary of State
Mike Pompeo - CIA Director
Andrew Puzder - Secretary of Labor
Scott Pruitt - EPA Administrator
General Jim 'Mad Dog' Mattis - Secretary of Defense
Nikki Haley - US Ambassador to the UN
Michael T. Flynn - National Security Adviser
Ben Carson - Secretary of Housing & Urban Development
Betsy DeVos - Secretary of Education
Stephen Bannon - Chief Strategist
Wilbur Ross - Secretary of Commerce
Reince Priebus - Chief of Staff
Jeff Sessions - Attorney General

Cabinet of Donald Trump
Presidential transition of Donald Trump
Timeline of the presidency of Donald Trump

Hoogtepunten tot nu toe:

20 Januari: Inauguratie van Trump. Een megapixel-foto van dit gebeuren is hier te vinden. In zijn speech was zijn thema 'America First'. De elite van Washington moet het ontgelden, alle macht moet over naar... the peeoo-ple. Volledige transcriptie van de speech is hier te vinden.

21 Januari: In Sean Spicers (persvoorlichter) eerste persconferentie haalt hij namens Trump fel uit naar de media, die berichtten over onjuiste toeschouwersaantallen. Het optreden verbijstert de daar aanwezige pers, aangezien foto's duidelijk aangeven dat er minder toeschouwers waren dan 2009 Obama 2009 Later introduceerde Kellyanne Connoway (campagnemanager) een nieuwe term, namelijk Alternative Facts.

23 Januari: Trump tekent drie executive orders:
- de VS trekken zich terug uit de TPP;
- de Mexico City policy wordt hersteld - hiermee mogen organisaties die federaal geld ontvangen geen abortus uitvoeren of promoten in andere landen;
- de federale overheid neemt geen mensen meer in dienst afgezien van enkele selecte afdelingen.

24 Januari: Een executive order wordt getekend om de Keystone XL en Dakota Access oliepijpleidingen door te kunnen laten gaan. Nikki Haley krijgt het groene licht van de senaat als ambassadeur voor de VN.

25 Januari: Trump tekent een executive order om een muur tussen de VS en Mexico te bouwen.

26 Januari: De Mexicaanse president, Enrique Peña Nieto, zegt een meeting af met Trump. Sean Spicer deelt mede dat er mogelijk een importheffing van 20% komt op Mexicaanse goederen als zij de muur die Trump had beloofd niet gaan betalen.

27 Januari: Trump en Peña Nieto spreken elkaar telefonisch over de onderlinge verstandhouding tussen de VS en Mexico. Hij tekent twee executive orders. In de eerste executive order staat dat het accepteren van vluchtelingen voor 120 dagen opgeschort wordt en burgers van Irak, Iran, Libië, Somalië, Sudan, Syrië en Jemen voor 90 dagen lang de toegang tot de VS geweigerd moet worden. De Britse premier, Theresa May, maakt een staatsbezoek aan de VS.

28 Januari: Trump belt met Merkel, Poetin en Hollande en spreekt met hen over de aanpak van het internationale terrorisme, de NAVO (met Merkel) en over protectionisme (met Hollande).

29 Januari: Protesten tegen "moslimban" van Trump houden aan. Trump wordt kwalijk genomen dat hij de Joden niet heeft genoemd in zijn statement op International Holocaust Remembrance Day.

30 Januari: Waarnemend minister van justitie Sally Yates wordt ontslagen nadat ze weigert om de immigratiestop te verdedigen.

30 Januari: Meerdere kabinetsbemoemingen zijn doorgezet zonder dat de Democraten er over gestemd hebben.

[ Bericht 0% gewijzigd door Whiskers2009 op 01-02-2017 18:40:44 ]
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  woensdag 1 februari 2017 @ 18:38:49 #2
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_168596685
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2017 18:05 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Je draait de boel denk ik om. Als het wetenschappelijk aangetoond is, kun je er als leek wel aardig van uit gaan dat het klopt. Dan heb je het natuurlijk wel over wat meer onderzoek dan 1 enkele peer reviewed paper oid. Omgekeerd kun je niet zeggen dat als het niet wetenschappelijk is aangetoond dat het per se onwaar is, zo werkt het niet.

Het is de beste manier om de wereld om ons heen te begrijpen. Wat voor andere methodiek stel je voor om dat te doen?
De wetenschap wordt ook telkens bijgesteld als er weer nieuwe dingen worden ontdekt. Dus zo keihard is het niet. Mensen schermen vaak met :"wetenschappelijk bewezen" als soort van keiharde waarheid maar dat is nogal overdreven. Zeker als veel wetenschappelijk onderzoek betaald wordt door de industrie. Dan kan je er van uit gaan dat er een bepaalde uitkomst uit moet komen anders zou het niet betaald worden door bedrijven.

Ik ben helemaal niet anti wetenschap ofzo maar ik zou het heilige geloof in wetenschap als absolute waarheid wel een tandje minder willen zien.
Feyenoord!
  woensdag 1 februari 2017 @ 18:41:13 #3
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_168596732
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2017 18:38 schreef Japie77 het volgende:

[..]

De wetenschap wordt ook telkens bijgesteld als er weer nieuwe dingen worden ontdekt. Dus zo keihard is het niet. Mensen schermen vaak met :"wetenschappelijk bewezen" als soort van keiharde waarheid maar dat is nogal overdreven. Zeker als veel wetenschappelijk onderzoek betaald wordt door de industrie. Dan kan je er van uit gaan dat er een bepaalde uitkomst uit moet komen anders zou het niet betaald worden door bedrijven.

Ik ben helemaal niet anti wetenschap ofzo maar ik zou het heilige geloof in wetenschap als absolute waarheid wel een tandje minder willen zien.
Kan het aub on topic?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  woensdag 1 februari 2017 @ 18:44:35 #4
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_168596812
Wel of niet waarschijnlijk in de komende vier jaar?

- Trump begint een oorlog in Iran
- Speciale Guantanamo Bay-achtige interneringskampen voor donkere probleemjongeren met zeer strict regime.
- Trump krijgt het voor elkaar om het werkloosheidpercentage van de staat West Virginia lager te laten zijn dan het nationale (gemiddelde) werkloosheidspercentage
- Trump voert wetgeving in waarmee werkgevers gedwongen worden maximaal x% (laag percentage) Latino's aan te nemen. Dit in het kader iedereen een gelijke kans te geven op de arbeidsmarkt.
- Verbod op bepaalde verenigingen (zoals de NAACP) die opkomen voor Afro-Amerikanen
- Trump krijgt ruzie met Poetin
- Er lekken daadwerkelijk Golden Shower-filmpjes uit!
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_168596813
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2017 18:38 schreef Japie77 het volgende:

[..]

De wetenschap wordt ook telkens bijgesteld als er weer nieuwe dingen worden ontdekt. Dus zo keihard is het niet. Mensen schermen vaak met :"wetenschappelijk bewezen" als soort van keiharde waarheid maar dat is nogal overdreven. Zeker als veel wetenschappelijk onderzoek betaald wordt door de industrie. Dan kan je er van uit gaan dat er een bepaalde uitkomst uit moet komen anders zou het niet betaald worden door bedrijven.

Ik ben helemaal niet anti wetenschap ofzo maar ik zou het heilige geloof in wetenschap als absolute waarheid wel een tandje minder willen zien.
Dat verklaart jouw geloof in reptillians.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 1 februari 2017 @ 18:44:47 #6
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_168596818
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2017 18:38 schreef Japie77 het volgende:

[..]

De wetenschap wordt ook telkens bijgesteld als er weer nieuwe dingen worden ontdekt. Dus zo keihard is het niet. Mensen schermen vaak met :"wetenschappelijk bewezen" als soort van keiharde waarheid maar dat is nogal overdreven. Zeker als veel wetenschappelijk onderzoek betaald wordt door de industrie. Dan kan je er van uit gaan dat er een bepaalde uitkomst uit moet komen anders zou het niet betaald worden door bedrijven.

Ik ben helemaal niet anti wetenschap ofzo maar ik zou het heilige geloof in wetenschap als absolute waarheid wel een tandje minder willen zien.
Oh ja, ik zie dat meer als een geval van slechte journalistiek. "X is gezond voor je!" "Oh nee, X geeft je kanker!", gevolgd door "Oh nee, X is toch gezond voor je!" Wat er volgens mij vaak gebeurt is dat er 1 paper genomen wordt en dat dan als waarheid wordt getoond door journalisten die er niet zo thuis in zijn. Of, doordat ze niet zo goed bedreven zijn en toch een aantal clicks moeten halen zelf een conclusie verzinnen die niet uit de paper te halen is.

Dat wil natuurlijk niet zeggen dat er geen slechte wetenschap is, dat is er wel degelijk. En ja, privaat gefinancierd onderzoek is gemiddeld van slechtere kwaliteit dan publiek gefinancierd, dat klopt (al heb ik nu geen zin om onderzoek te vinden, waar die bewering onderzocht wordt).

Edit: Hmz, ik zal Whiskers roep om on topic te bijven volgen en hier verder niet op doorgaan.
  woensdag 1 februari 2017 @ 18:46:19 #7
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_168596863
quote:
2s.gif Op woensdag 1 februari 2017 18:44 schreef Falco het volgende:
Wel of niet waarschijnlijk in de komende vier jaar?

- Trump begint een oorlog in Iran
- Speciale Guantanamo Bay-achtige interneringskampen voor donkere probleemjongeren met zeer strict regime.
- Trump krijgt het voor elkaar om het werkloosheidpercentage van de staat West Virginia lager te laten zijn dan het nationale (gemiddelde) werkloosheidspercentage
- Trump voert wetgeving in waarmee werkgevers gedwongen worden maximaal x% (laag percentage) Latino's aan te nemen. Dit in het kader iedereen een gelijke kans te geven op de arbeidsmarkt.
- Verbod op bepaalde verenigingen (zoals de NAACP) die opkomen voor Afro-Amerikanen
- Trump krijgt ruzie met Poetin
- Er lekken daadwerkelijk Golden Shower-filmpjes uit!
- Nee
- Ja
- Ja (op zijn Lubbers)
- Nee
- Ja
- Ja
- Nee.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  woensdag 1 februari 2017 @ 18:46:43 #8
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_168596876
- Trump begint een oorlog in Iran
Nee, misschien wel gedonder weer in Irak ofzo
- Speciale Guantanamo Bay-achtige interneringskampen voor donkere probleemjongeren met zeer strict regime.
Ja
- Trump krijgt het voor elkaar om het werkloosheidpercentage van de staat West Virginia lager te laten zijn dan het nationale (gemiddelde) werkloosheidspercentage
Nee, zijn kolen-wetgeving werkt zelfs averechts
- Trump voert wetgeving in waarmee werkgevers gedwongen worden maximaal x% (laag percentage) Latino's aan te nemen. Dit in het kader iedereen een gelijke kans te geven op de arbeidsmarkt.
Ja, dit zou wel passen in het klassieke nazi-plaatje
- Verbod op bepaalde verenigingen (zoals de NAACP) die opkomen voor Afro-Amerikanen
Ja, eerst is Black Lives Matter het haasje
- Trump krijgt ruzie met Poetin
Ja
- Er lekken daadwerkelijk Golden Shower-filmpjes uit!
Nee ;(
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_168596984
Een oorlog in Iran, of in ieder geval militaire actie kan nog redelijk unilateraal worden geregeld dus dat zou zo maar kunnen.
Werkloosheid in West-Virgina daarvoor geldt dat er geen hond woont, dus met wat federale geldinjectie is dat best mogelijk.
Voor de rest zijn het in mijn ogen zaken die hij nooit gerealiseerd krijgt.

De ruzie met Poetin lijkt me ook onvermijdelijk.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_168596994
Ik zie dat iemand antiderivative al heeft uitgelegd hoe dat zit met een B1 visum.
Heel goed, in deze tijd moeten chornische leugenaars gewoon aangesproken worden.

Zo meteen komt ie met een opgedragen verslag van de bijeenkomst van Trump met de zwarte gemeenschap, een foto en een commentaar dat ze het allemaal eens waren en Trump net als hem aanbiden als God.

Hij vergeet er dan weer eens even bij te vermelden dat alleen bekende en fanatieke Trumpsupporters voor deze luistersessie annex marketingbijeenkomst uitgenodigd waren.
  woensdag 1 februari 2017 @ 18:52:35 #11
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_168597008
VN bemoeit zich met het inreisverbod en aanverwante zaken: http://www.nu.nl/buitenla(...)kt-inreisverbod.html
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  woensdag 1 februari 2017 @ 18:53:14 #12
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_168597024
- Geen flauw idee, denk het niet.
- Nee
- Nee, althans, niet op basis van kolen (gas is nou eenmaal goedkoper, schoner en bruikbaarder),
- Nee, komt niet door het congres. Heel misschien als de democraten gigantisch zouden winnen in de midterms
- Nee
- Ik zou denken van niet, maar Trump heeft de eigenschap om iedereen over de zeik te kunnen krijgen, dus ¯\_(ツ)_/¯
- Nee.
  woensdag 1 februari 2017 @ 18:53:59 #13
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_168597047
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2017 18:52 schreef invalidusername het volgende:
Ik zie dat iemand antiderivative al heeft uitgelegd hoe dat zit met een B1 visum.
Heel goed, in deze tijd moeten chornische leugenaars gewoon aangesproken worden.

Zo meteen komt ie met een opgedragen verslag van de bijeenkomst van Trump met de zwarte gemeenschap, een foto en een commentaar dat ze het allemaal eens waren en Trump net als hem aanbiden als God.

Hij vergeet er dan weer eens even bij te vermelden dat alleen bekende en fanatieke Trumpsupporters voor deze luistersessie annex marketingbijeenkomst uitgenodigd waren.
Hij gelooft die niet-onafhankelijke advocaat die met geen enkel bewijsstuk komt gewoon blind. Zelfs Fox doet dat niet. En zelfs volgens Fox klopt het niet.

Verder heb je ook een punt. Trump omringt zich graag met adorerend klapvee.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  woensdag 1 februari 2017 @ 18:54:49 #14
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_168597064
quote:
1s.gif Op woensdag 1 februari 2017 18:53 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Hij gelooft die niet-onafhankelijke advocaat die met geen enkel bewijsstuk komt gewoon blind. Zelfs Fox doet dat niet. En zelfs volgens Fox klopt het niet.
Volgens mij kunnen zowel Fox News als die brief kloppen. De claims overlappen elkaar niet namelijk op het relevante deel.
  woensdag 1 februari 2017 @ 18:56:36 #15
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_168597128
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2017 18:54 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Volgens mij kunnen zowel Fox News als die brief kloppen. De claims overlappen elkaar niet namelijk op het relevante deel.
Wel waar. Volgens die advocaat heeft ze niet als model gewerkt in de VS ten tijde van het B1-visum, volgens Fox wel.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  woensdag 1 februari 2017 @ 18:57:47 #16
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_168597176
quote:
1s.gif Op woensdag 1 februari 2017 18:56 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Wel waar. Volgens die advocaat heeft ze niet als model gewerkt in de VS ten tijde van het B1-visum, volgens Fox wel.
Volgens mij staat in die brief dat ze niet in 1995 gewerkt heeft in de VS. Het B1/B2 visum had ze in 1996, net als haar eerste H1B. Lees ik over iets heen?
pi_168597187
quote:
1s.gif Op woensdag 1 februari 2017 18:56 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Wel waar. Volgens die advocaat heeft ze niet als model gewerkt in de VS ten tijde van het B1-visum, volgens Fox wel.
En als een advocaat dat zegt, moet het wel waar zijn :D Zeker in de USA :D
pi_168597282
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2017 18:57 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Volgens mij staat in die brief dat ze niet in 1995 gewerkt heeft in de VS. Het B1/B2 visum had ze in 1996, net als haar eerste H1B. Lees ik over iets heen?
Je kunt je natuurlijk wel afvragen of de H-1B niet te breed wordt ingezet als je tieten laten zien een afdoende criterium is. :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_168597286
quote:
1s.gif Op woensdag 1 februari 2017 18:52 schreef Whiskers2009 het volgende:
VN bemoeit zich met het inreisverbod en aanverwante zaken: http://www.nu.nl/buitenla(...)kt-inreisverbod.html
En dan roept de VS 'Veto!' en gebeurt er nooit meer wat, zoals gewoonlijk.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  woensdag 1 februari 2017 @ 19:04:09 #20
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_168597365
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2017 18:57 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Volgens mij staat in die brief dat ze niet in 1995 gewerkt heeft in de VS. Het B1/B2 visum had ze in 1996, net als haar eerste H1B. Lees ik over iets heen?
Je mag niet werken onder een B1-visum.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  woensdag 1 februari 2017 @ 19:06:08 #21
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_168597422
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2017 19:01 schreef Rezania het volgende:

[..]

En dan roept de VS 'Veto!' en gebeurt er nooit meer wat, zoals gewoonlijk.
Ach ze zeggen er iig wat van. Ondanks die vetomogelijkheid. Dat is al iets.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_168597495
quote:
1s.gif Op woensdag 1 februari 2017 18:53 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Hij gelooft die niet-onafhankelijke advocaat die met geen enkel bewijsstuk komt gewoon blind. Zelfs Fox doet dat niet. En zelfs volgens Fox klopt het niet.

Verder heb je ook een punt. Trump omringt zich graag met adorerend klapvee.
Ohja, die insteek waren we nog vergeten. Iedereen die bij Trump in de buurt komt buigt voor hem en gaat spontaan liegen.

Een advocaat en bijbehorend kantoor riskeren hun carriere en hebben uiteraard die visums niet gechecked.

Jullie moeten echt met beter materiaal gaan komen, trollen is 1 ding maar je kunt ook overdrijven. _O-
"Marco Rubio is a choke artist, sweating all over the place. He was soaking wet, like he just came out of a swimming pool. We can't have that as a president". -Donald Trump
pi_168597498
quote:
2s.gif Op woensdag 1 februari 2017 18:44 schreef Falco het volgende:
Wel of niet waarschijnlijk in de komende vier jaar?

- Trump begint een oorlog in Iran zo dom is zelfs Trump niet
- Speciale Guantanamo Bay-achtige interneringskampen voor donkere probleemjongeren met zeer strict regime. nee, ik gok eerder op Duterte style doodseskaders
- Trump krijgt het voor elkaar om het werkloosheidpercentage van de staat West Virginia lager te laten zijn dan het nationale (gemiddelde) werkloosheidspercentagekwestie van de goede directeur van het Amerikaanse CBS aanstellen, ja dus. Er wordt nu al zo bizar gelogen over al die arbeidsdeals die Trump zogenaamd sluit, dat zal ie binnen zijn Cosa Nostra structuur opvolgen door een Luitenant de cijfers te laten masseren
- Trump voert wetgeving in waarmee werkgevers gedwongen worden maximaal x% (laag percentage) Latino's aan te nemen. Dit in het kader iedereen een gelijke kans te geven op de arbeidsmarkt. nooit, wat je wel zal zien is dat bedrijven veel parttime low paid jobs gaan opvoeren en veel medium paid fulltime jobs gaan afvoeren, om Trump een mooie headline te geven, en tegelijk maximaal te profiteren van een lager belastingtarief ogv investing in robotisering
- Verbod op bepaalde verenigingen (zoals de NAACP) die opkomen voor Afro-Amerikanen yep, allemaal fake en bad organisations
- Trump krijgt ruzie met Poetin nee hoor, al goede maffia maten gunnen ze elkaar hun district
- Er lekken daadwerkelijk Golden Shower-filmpjes uit!er is geen nieuwsmedium meer om te lekken, niet dus
pi_168597529
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2017 19:08 schreef antiderivative het volgende:

[..]

Ohja, die insteek waren we nog vergeten. Iedereen die bij Trump in de buurt komt buigt voor hem en gaat spontaan liegen.

Een advocaat en bijbehorend kantoor riskeren hun carriere en hebben uiteraard die visums niet gechecked.

Jullie moeten echt met beter materiaal gaan komen, trollen is 1 ding maar je kunt ook overdrijven. _O-
Vertel eens over trollen, meester? ;)
  woensdag 1 februari 2017 @ 19:10:21 #25
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_168597533
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2017 19:08 schreef antiderivative het volgende:

[..]

Ohja, die insteek waren we nog vergeten. Iedereen die bij Trump in de buurt komt buigt voor hem en gaat spontaan liegen.

Een advocaat en bijbehorend kantoor riskeren hun carriere en hebben uiteraard die visums niet gechecked.

Jullie moeten echt met beter materiaal gaan komen, trollen is 1 ding maar je kunt ook overdrijven. _O-
Ja vast. En toen werd je wakker in de echte wereld.

En het is visa.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')