abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 2 maart 2017 @ 09:46:42 #201
136810 Professional
Shoarmakoning!
pi_169236890
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2017 09:42 schreef opperkleurder het volgende:

[..]

Deze vraag is al heel vaak teruggekomen. Je dient je tickets af te halen op Amsterdam Centraal en als je niet van Amsterdam naar Brussel gaat geldt dit als een niet gemaakte reis en heeft dit tot gevolg dat de rest van je ticket ongeldig is. Op de terugweg doet dit er echter niet meer toe en kun je gewoon na de landing in Brussel naar huis, je bagage moet je immers toch zelf meenemen naar Amsterdam Centraal (mocht je daar toch niet toe gaan).
Excuses dan voor het wederom vragen.
Dat laatste gedeelte van de reis geloof ik wel. Dat is wel duidelijk.
Maar je bent dus verplicht om naar de Internationale balie te gaan, tickets af te halen en dan de trein in te stappen inclusief stempel van conducteur? Kunt niet even naar die gele palen lopen en je ticket stempelen?
pi_169236918
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2017 09:46 schreef Professional het volgende:

[..]

Excuses dan voor het wederom vragen.
Dat laatste gedeelte van de reis geloof ik wel. Dat is wel duidelijk.
Maar je bent dus verplicht om naar de Internationale balie te gaan, tickets af te halen en dan de trein in te stappen inclusief stempel van conducteur? Kunt niet even naar die gele palen lopen en je ticket stempelen?
Die gele palen werken vrijwel nergens meer/ of zijn zelfs weggehaald. We hebben nu een OV chipkaart he ;) Maar ja de tickets moet je sowieso afhalen, weet niet hoe scherp ze zijn op een stempel. Officieel dien je namelijk een gestempeld ticket te laten zien bij het opnieuw inchecken op de luchthaven.
  donderdag 2 maart 2017 @ 09:59:45 #203
136810 Professional
Shoarmakoning!
pi_169237046
Dat is natuurlijk de grote vraag, aangezien de vlucht al vroeg gaat vanuit Brussel vroeg ik mij ook af of je die tickets al een dag eerder kon ophalen (bijvoorbeeld ook op een andere NS Internationale winkel zoals Breda). Dan heb je wel de tickets opgehaald, alleen de discussie van de stempel is dan nog aanwezig.

Update:
Contact gehad met NS International via Twitter en hun geven aan dat vanwege het tijdstip de tickets ook 24 uur vantevoren opgehaald kunnen worden, alleen bij de balie op het vertrekstation, wat dus Amsterdam is. Dus stel ik zou op een vrijdag willen vertrekken, zou ik op donderdag de tickets op Schiphol kunnen ophalen. Geldt dat alleen voor vertrek, aangezien de terugreis dan niets meer uitmaakt. Alleen nog wel de vraag hoe zeer de treintickets bij de vertrekbalie in Brussel gecontroleerd worden op die stempel. Alle papieren zijn in jouw bezit, inclusief treintickets, alleen ticket is niet afgestempeld. Kun je dan echt geweigerd worden?

Update2:
Antwoord van NS International: Het ticket hoeft niet afgestempeld te zijn. Wel moet je in het bezit zijn van een geldig ticket voor het treingedeelte. Mocht dat niet het geval zijn vervalt ook het vliegticket. ^SE
Begrijpend lezen maak ik hieruit op dat als je de tickets netjes opgehaald hebt en in jouw bezit zijn dit voldoende is.

[ Bericht 33% gewijzigd door Professional op 02-03-2017 14:24:46 ]
  donderdag 2 maart 2017 @ 14:34:17 #204
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_169241869
Ik heb een vraagje, kan ik beter via vliegtickets.nl tickets bestellen (incl. airmiles) of rechtstreeks bij Wizzair:

Bij vliegtickets.nl betaal je ¤29,50 boekingskosten (dat is per boeking, of per ticket?) daar gaat weer ¤30 euro airmileskorting vanaf. Dan heb je gewoon die prijs die staat als je het aanklikt, komen er dan nog extra kosten bij als belasting of betalingskosten, dat ideal duurder is dan bankoverboeking etc?

En bij Wizzair staat bijvoorbeeld ¤13 voor een vliegticket, een scherm later is dit ¤16 incl adm. kost., zonder alle extra's te nemen (meer bagage etc). Komen daar na het registreren/inloggen nog kosten bij zoals belasting/betaling/boeking?
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_169243342
quote:
6s.gif Op donderdag 2 maart 2017 14:34 schreef Dagoduck het volgende:
Ik heb een vraagje, kan ik beter via vliegtickets.nl tickets bestellen (incl. airmiles) of rechtstreeks bij Wizzair:

Bij vliegtickets.nl betaal je ¤29,50 boekingskosten (dat is per boeking, of per ticket?) daar gaat weer ¤30 euro airmileskorting vanaf. Dan heb je gewoon die prijs die staat als je het aanklikt, komen er dan nog extra kosten bij als belasting of betalingskosten, dat ideal duurder is dan bankoverboeking etc?

En bij Wizzair staat bijvoorbeeld ¤13 voor een vliegticket, een scherm later is dit ¤16 incl adm. kost., zonder alle extra's te nemen (meer bagage etc). Komen daar na het registreren/inloggen nog kosten bij zoals belasting/betaling/boeking?
Bij lowcosters kun je ivm de kosten in 99% van de gevallen beter bij de airline zelf boeken. Bij duurdere tickets kun je nog wel eens iets beters vinden doordat je bij andere ticketaanbieders vaak meer ticketcombinaties kunt krijgen.
pi_169243864
Komende zomer willen mijn vriendin en ik naar Cuba.
Na wat uitzoekwerk voor de vliegtickets komen we erachter dat je als je vanaf Dusseldorf met AirBerlin (rechtstreeks) vliegt, 240 euro p.p. goedkoper uit bent dan vanaf Amsterdam met KLM (ook rechtstreeks).

Dit is een interessant prijsverschil.. het enige is dat Dusseldorf wel iets verder is voor ons en de trein 50 euro p.p. meer kost. Al zijn er misschien nog goedkopere tickets..
Maar dan nog bespaar je 190 euro per persoon.

Is dit het waard, of is AirBerlin maar een matige maatschappij en is het veel fijner om iets meer te betalen voor KLM?
  donderdag 2 maart 2017 @ 20:30:44 #207
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_169248959
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2017 09:59 schreef Professional het volgende:
Antwoord van NS International: Het ticket hoeft niet afgestempeld te zijn. Wel moet je in het bezit zijn van een geldig ticket voor het treingedeelte. Mocht dat niet het geval zijn vervalt ook het vliegticket. ^SE
Begrijpend lezen maak ik hieruit op dat als je de tickets netjes opgehaald hebt en in jouw bezit zijn dit voldoende is.
Het is niet verplicht dat het ticket afgestempeld is.

Die discussie heb ik ook gehad met KLM, maar het is vrij simpel, als je zoals mij een jaar lang bijna elke woensdag met de Thalys van Antwerpen naar Amsterdam gaat kan ik het aantal keer dat ik gecontroleerd ben op 1 hand tellen.
En ik ga niet actief op zoek naar de conducteur, ik ben niet verantwoordelijk voor het wel of niet uitvoeren van de taak van de conducteur.

Zodra je het treinticket bij de balie hebt afgehaald zal men e.e.a. actief zetten in het systeem, vaak kan je dan nog niet van een incheckzuil gebruik maken omdat ze dit treinticket ook nog op de luchthaven willen zien. Als je al een medewerker hebt die lastig doet, want zelf beslissen mogen ze niets, dan zal een belletje naar haar manager e.e.a. ophelderen en het check-in proces gewoon afgemaakt worden. De registratie bij het afhalen van het treinticket is het belangrijkst. (En de ene keer dat dat niet lukte heb ik op Antwerpen van de zeer vriendelijke meneer die daar werkt allemaal stempels gehad met bewijs dat het ticket was afgehaald inclusief een uitdraai van tijd van het systeem dat KLM niet werkte).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_169249201
Jezus wat is KLM een paupermaatschappij geworden zeg. Vlieg morgen met ze naar Rome en kon bij inchecken niet eens meer een stoel kiezen (ja, alleen tegen betaling man man)... nu dus een of andere kutstoel in het midden... Dit is gewoon slechter dan een low-cost maatschappij maar dan voor hogere prijzen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  donderdag 2 maart 2017 @ 20:40:46 #209
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_169249308
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2017 16:10 schreef Cracker26 het volgende:
Komende zomer willen mijn vriendin en ik naar Cuba.
Na wat uitzoekwerk voor de vliegtickets komen we erachter dat je als je vanaf Dusseldorf met AirBerlin (rechtstreeks) vliegt, 240 euro p.p. goedkoper uit bent dan vanaf Amsterdam met KLM (ook rechtstreeks).

Dit is een interessant prijsverschil.. het enige is dat Dusseldorf wel iets verder is voor ons en de trein 50 euro p.p. meer kost. Al zijn er misschien nog goedkopere tickets..
Maar dan nog bespaar je 190 euro per persoon.

Is dit het waard, of is AirBerlin maar een matige maatschappij en is het veel fijner om iets meer te betalen voor KLM?
Wanneer je economy vliegt is er niet heel veel verschil tussen KLM en Air Berlin.

De A330-200 heeft een seatpitch van 30 bij Air Berlin en bij KLM een seatpitch van 31, dus er is wat meer ruimte, maar dat is niet heel veel.
Verder is het aanbod van entertainment bij KLM wat meer dan bij Air Berlin, maar het scherm is bij Air Berlin weer beter. Daarnaast gebruik ik eigenlijk altijd mijn eigen tablet met muziek en films en ben ik tevreden met het waar ben je nu kaartje.

Qua eten is het vergelijkbaar, standaard vliegtuigvoer.

Bedenk alleen wel dat 10.15 vertrekken vanaf Dusseldorf met een geplande aankomst met de eerste trein om 08.49 op Dusseldorf wel heel krap is, als er iets mis gaat dan red je het mogelijk niet...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  donderdag 2 maart 2017 @ 20:41:55 #210
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_169249348
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2017 16:10 schreef Cracker26 het volgende:
Komende zomer willen mijn vriendin en ik naar Cuba.
Na wat uitzoekwerk voor de vliegtickets komen we erachter dat je als je vanaf Dusseldorf met AirBerlin (rechtstreeks) vliegt, 240 euro p.p. goedkoper uit bent dan vanaf Amsterdam met KLM (ook rechtstreeks).

Dit is een interessant prijsverschil.. het enige is dat Dusseldorf wel iets verder is voor ons en de trein 50 euro p.p. meer kost. Al zijn er misschien nog goedkopere tickets..
Maar dan nog bespaar je 190 euro per persoon.

Is dit het waard, of is AirBerlin maar een matige maatschappij en is het veel fijner om iets meer te betalen voor KLM?
Airberlin is prima. 50 euro naar Düsseldorf klinkt duur, is de ICE niet goedkoper te krijgen?

Ik zou nog een gedeelte van je prijsverschil investeren in comfort (dus XL seat bijv, airport hotel op de dag voor vertrek)

Mijn vermoeden, de standaard economy stoel bij AB is krapper dan bij KLM
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  donderdag 2 maart 2017 @ 20:46:49 #211
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_169249485
quote:
1s.gif Op donderdag 2 maart 2017 20:37 schreef Nielsch het volgende:
Jezus wat is KLM een paupermaatschappij geworden zeg. Vlieg morgen met ze naar Rome en kon bij inchecken niet eens meer een stoel kiezen (ja, alleen tegen betaling man man)... nu dus een of andere kutstoel in het midden... Dit is gewoon slechter dan een low-cost maatschappij maar dan voor hogere prijzen.
In principe zijn de standaard stoelen nog wel gratis, althans volgens de KLM website.

https://www.klm.com/trave(...)t_on_board/index.htm

Wat natuurlijk kan is dat deze al vergeven zijn en bij de standaard stoelen enkel de midden stoelen beschikbaar zijn.
Geen nood, je kan tot het moment dat het boarding proces begint, bij Schengen vluchten ongeveer 30-40 minuten voor vertrek nog bij een incheckzuil bekijken of er nog een betere stoel beschikbaar komt.

Wat trouwens jouw frustratie is, is voor mij wel fijn, vroegâh kon iedereen vooraf gratis stoelen vastleggen, en zo konden de mensen die het vroegst boeken en dus normaliter het minst voor de tickets betalen de beste stoelen voorin vastleggen. Dat is tegenwoordig verleden tijd en kunnen enkel de passagiers vanaf de silver status dit doen, waardoor vooraf een stuk meer stoelen voorin beschikbaar zijn dan vroeger.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_169249718
Okee ik zal morgen even kijken... gaat wel van mn bierdrinktijd af...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_169249945
quote:
99s.gif Op donderdag 2 maart 2017 20:41 schreef XL het volgende:

[..]

Airberlin is prima. 50 euro naar Düsseldorf klinkt duur, is de ICE niet goedkoper te krijgen?

Ik neem aan dat het over retourtjes gaat, onder de 19 euro per enkele reis zakken ze volgens mij niet vaak.
pi_169250036
quote:
1s.gif Op donderdag 2 maart 2017 20:37 schreef Nielsch het volgende:
Jezus wat is KLM een paupermaatschappij geworden zeg. Vlieg morgen met ze naar Rome en kon bij inchecken niet eens meer een stoel kiezen (ja, alleen tegen betaling man man)... nu dus een of andere kutstoel in het midden... Dit is gewoon slechter dan een low-cost maatschappij maar dan voor hogere prijzen.
Is dat het effect van het light; standard; flex tariefstructuur? Voor mijn werk ga ik komende periode ook weer met KLM vliegen. Als dat echt tegenvalt dan is vanuit Dusseldorf vliegen wellicht net zo makkelijk.
pi_169250689
quote:
1s.gif Op donderdag 2 maart 2017 20:37 schreef Nielsch het volgende:
Jezus wat is KLM een paupermaatschappij geworden zeg. Vlieg morgen met ze naar Rome en kon bij inchecken niet eens meer een stoel kiezen (ja, alleen tegen betaling man man)... nu dus een of andere kutstoel in het midden... Dit is gewoon slechter dan een low-cost maatschappij maar dan voor hogere prijzen.
Het werkt helaas wel vrees ik. Omdat ik het vertik om te gaan bijbetalen voor een standaardstoel en niet het risico wilde lopen dat er alleen nog middenstoelen over zijn heb ik uiteindelijk toch maar gekozen voor economy comfort.
pi_169250847
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2017 21:23 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Het werkt helaas wel vrees ik. Omdat ik het vertik om te gaan bijbetalen voor een standaardstoel en niet het risico wilde lopen dat er alleen nog middenstoelen over zijn heb ik uiteindelijk toch maar gekozen voor economy comfort.
Als het op de heenreis kut is ga ik dat voor de terugreis ook maar doen... krijg er wel een enorm Wizzair / Ryanair gevoel bij. Beetje treurig.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_169251360
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2017 20:40 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Wanneer je economy vliegt is er niet heel veel verschil tussen KLM en Air Berlin.

De A330-200 heeft een seatpitch van 30 bij Air Berlin en bij KLM een seatpitch van 31, dus er is wat meer ruimte, maar dat is niet heel veel.
Verder is het aanbod van entertainment bij KLM wat meer dan bij Air Berlin, maar het scherm is bij Air Berlin weer beter. Daarnaast gebruik ik eigenlijk altijd mijn eigen tablet met muziek en films en ben ik tevreden met het waar ben je nu kaartje.

Qua eten is het vergelijkbaar, standaard vliegtuigvoer.

Bedenk alleen wel dat 10.15 vertrekken vanaf Dusseldorf met een geplande aankomst met de eerste trein om 08.49 op Dusseldorf wel heel krap is, als er iets mis gaat dan red je het mogelijk niet...
Ok, bedankt voor de info. Maakt weinig uit dus.
En wat betreft de trein: we zorgen al dat we de avond ervoor er al zijn. Maar toch bedankt voor die mededeling!
pi_169251456
quote:
99s.gif Op donderdag 2 maart 2017 20:41 schreef XL het volgende:

[..]

Airberlin is prima. 50 euro naar Düsseldorf klinkt duur, is de ICE niet goedkoper te krijgen?

Ik zou nog een gedeelte van je prijsverschil investeren in comfort (dus XL seat bijv, airport hotel op de dag voor vertrek)

Mijn vermoeden, de standaard economy stoel bij AB is krapper dan bij KLM
Ok mooi dat AB prima is.
Moet nog eens verder op onderzoek uit voor de treintickets.

En zijn sowieso al van plan om een Airport hotel te nemen.
  donderdag 2 maart 2017 @ 21:54:20 #219
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_169251791
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2017 21:01 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Ik neem aan dat het over retourtjes gaat, onder de 19 euro per enkele reis zakken ze volgens mij niet vaak.
Klopt, je hebt gelijk. 40 euro retour dus.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_169252966
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2017 20:55 schreef Nielsch het volgende:
Okee ik zal morgen even kijken... gaat wel van mn bierdrinktijd af...
ben je flying blue lid? Bij inchecken mag je dan voor zover ik weet (alsin, de laatste keer dat ik klm vloog) stoelen kiezen.
  vrijdag 3 maart 2017 @ 08:13:24 #221
136810 Professional
Shoarmakoning!
pi_169258136
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2017 20:30 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Het is niet verplicht dat het ticket afgestempeld is.

Die discussie heb ik ook gehad met KLM, maar het is vrij simpel, als je zoals mij een jaar lang bijna elke woensdag met de Thalys van Antwerpen naar Amsterdam gaat kan ik het aantal keer dat ik gecontroleerd ben op 1 hand tellen.
En ik ga niet actief op zoek naar de conducteur, ik ben niet verantwoordelijk voor het wel of niet uitvoeren van de taak van de conducteur.

Zodra je het treinticket bij de balie hebt afgehaald zal men e.e.a. actief zetten in het systeem, vaak kan je dan nog niet van een incheckzuil gebruik maken omdat ze dit treinticket ook nog op de luchthaven willen zien. Als je al een medewerker hebt die lastig doet, want zelf beslissen mogen ze niets, dan zal een belletje naar haar manager e.e.a. ophelderen en het check-in proces gewoon afgemaakt worden. De registratie bij het afhalen van het treinticket is het belangrijkst. (En de ene keer dat dat niet lukte heb ik op Antwerpen van de zeer vriendelijke meneer die daar werkt allemaal stempels gehad met bewijs dat het ticket was afgehaald inclusief een uitdraai van tijd van het systeem dat KLM niet werkte).
Duidelijk antwoord. Op de site van Brussels Airlines had ik ook al iets gevonden en ook hun benaderd voor de treindreis. Hun bieden deze vlucht ook aan voor een 350 euro per persoon goedkopere optie. Hun benaderd via Twitter en na enkele vragen kreeg ik dit als antwoord over het treinticket:

Je krijgt twee verschillende tickets en je moet hiervoor een aparte check-in doen. Voor de trein moet je je e-ticket omruilen naar een treinticket op de website van AccesRail via https://check-in.accesrail.com en dit moet je vervolgens printen. Dit uitgeprinte treinticket bevat een QR-code die je toegang geeft tot het treinplatform. Ik vermoed dat je deze QR-code bedoelt met stempel? :-) Maar je moet dus inderdaad inchecken voor je trein van Amsterdam naar Brussel, omdat dit anders invloed heeft op je andere segmenten. Indien je het eerste segment van je reis mist, wordt de rest van de reis immers automatisch geannuleerd.

Bij hun krijg je dus twee tickets waar je moet inchecken in hun systeem. Als ik dit goed begrijp is dat dus voldoende. Ik check netjes in hun systeem voor de treinreis, doe hetzelfde voor de vlucht en eigenlijk is dat dan voldoende. Lees ik dat dan goed of mis ik dan nog iets?
pi_169259269
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 08:13 schreef Professional het volgende:

[..]

Duidelijk antwoord. Op de site van Brussels Airlines had ik ook al iets gevonden en ook hun benaderd voor de treindreis. Hun bieden deze vlucht ook aan voor een 350 euro per persoon goedkopere optie. Hun benaderd via Twitter en na enkele vragen kreeg ik dit als antwoord over het treinticket:

Je krijgt twee verschillende tickets en je moet hiervoor een aparte check-in doen. Voor de trein moet je je e-ticket omruilen naar een treinticket op de website van AccesRail via https://check-in.accesrail.com en dit moet je vervolgens printen. Dit uitgeprinte treinticket bevat een QR-code die je toegang geeft tot het treinplatform. Ik vermoed dat je deze QR-code bedoelt met stempel? :-) Maar je moet dus inderdaad inchecken voor je trein van Amsterdam naar Brussel, omdat dit anders invloed heeft op je andere segmenten. Indien je het eerste segment van je reis mist, wordt de rest van de reis immers automatisch geannuleerd.

Bij hun krijg je dus twee tickets waar je moet inchecken in hun systeem. Als ik dit goed begrijp is dat dus voldoende. Ik check netjes in hun systeem voor de treinreis, doe hetzelfde voor de vlucht en eigenlijk is dat dan voldoende. Lees ik dat dan goed of mis ik dan nog iets?
Ja, je checkt in voor beide segmenten (trein en vliegtuig) en klaar ben je. Je hoeft niks af te halen omdat je al een eticket krijgt. Daarnaast is de trein in tegenstelling tot bij KLM de normale internationale trein Amsterdam - Brussel (via Den Haag) en is je treinticket flexibel.
  vrijdag 3 maart 2017 @ 11:23:28 #223
136810 Professional
Shoarmakoning!
pi_169260518
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 09:54 schreef opperkleurder het volgende:

[..]

Ja, je checkt in voor beide segmenten (trein en vliegtuig) en klaar ben je. Je hoeft niks af te halen omdat je al een eticket krijgt. Daarnaast is de trein in tegenstelling tot bij KLM de normale internationale trein Amsterdam - Brussel (via Den Haag) en is je treinticket flexibel.
Daar zat ik dus ook aan te denken en na wederom een bericht van Brussels Airlines kreeg ik de volgende bevestiging:

Dag Professional, normaal is het voldoende als je je ticket voor trein en vlucht thuis afprint na het online inchecken. Je moet je enkel nog bij de checkin desk op de luchthaven melden indien je graag ingecheckte bagage meeneemt.

Dus ik durf nu wel het risico te nemen om die 700 euro minder te betalen, netjes alles te printen en in te checken en dan op eigen vervoer naar Brussel te gaan.
pi_169264091
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2017 21:23 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Het werkt helaas wel vrees ik. Omdat ik het vertik om te gaan bijbetalen voor een standaardstoel en niet het risico wilde lopen dat er alleen nog middenstoelen over zijn heb ik uiteindelijk toch maar gekozen voor economy comfort.
Alle standaardstoelen zaten vol dus ook maar economy comfort gekocht. Het hele weekend wordt betaald door de werkgever van mn vrouw (hotel, eten, drank) dus ach het kon er wel van af.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_169303535
quote:
99s.gif Op donderdag 2 maart 2017 20:41 schreef XL het volgende:

[..]

Airberlin is prima. 50 euro naar Düsseldorf klinkt duur, is de ICE niet goedkoper te krijgen?

Ik zou nog een gedeelte van je prijsverschil investeren in comfort (dus XL seat bijv, airport hotel op de dag voor vertrek)

Mijn vermoeden, de standaard economy stoel bij AB is krapper dan bij KLM
Vliegtickets Dusseldorf - Havana (en retour) zijn geboekt!

En goedkopere ICE treintickets zijn er ook idd.

Besparen we in totaal ongeveer 250 euro per ticket uit om via Dusseldorf ipv Schiphol te vliegen.
Ideaal dus!

Trouwens... die vliegticketgarantie. Doen jullie dat weleens?
Is toch ook wel te regelen via reisverzekering als je vlucht geannuleerd wordt?

Heb dat zelf nog nooit gedaan, nog extra betalen voor die vliegticketgarantie.

[ Bericht 11% gewijzigd door Cracker26 op 05-03-2017 14:16:01 ]
  User die het meest klaagt 2022 zondag 5 maart 2017 @ 14:17:16 #226
414785 sirdanilot
pi_169303917
quote:
1s.gif Op zondag 5 maart 2017 14:06 schreef Cracker26 het volgende:

[..]

Vliegtickets Dusseldorf - Havana (en retour) zijn geboekt!

En goedkopere ICE treintickets zijn er ook idd.

Besparen we in totaal ongeveer 250 euro per ticket uit om via Dusseldorf ipv Schiphol te vliegen.
Ideaal dus!

Trouwens... die vliegticketgarantie. Doen jullie dat weleens?
Is toch ook wel te regelen via reisverzekering als je vlucht geannuleerd wordt?

Heb dat zelf nog nooit gedaan, nog extra betalen voor die vliegticketgarantie.
Ik heb het wel eens gedaan maar eigenlijk denk ik dat die garantie niet zo nodig is als je 1) met creditcard boekt (daar zitten a l verzekeringen aan vast) en 2) al een reisverzekering hebt afgesloten voor die reis of doorlopend reisverzekerd bent.

(dat 2e was in mijn egeval echter niet zo).
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_169305665
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2017 14:17 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Ik heb het wel eens gedaan maar eigenlijk denk ik dat die garantie niet zo nodig is als je 1) met creditcard boekt (daar zitten a l verzekeringen aan vast) en 2) al een reisverzekering hebt afgesloten voor die reis of doorlopend reisverzekerd bent.

(dat 2e was in mijn egeval echter niet zo).
Ah juist.
Ik heb niet met CC geboekt, want dan kwam er ook iets van 25 euro aan kosten bij. Dus gewoon via Ideal betaald.

Maar heb wel een doorlopende reisverzekering ja.
  User die het meest klaagt 2022 zondag 5 maart 2017 @ 15:35:05 #228
414785 sirdanilot
pi_169306297
quote:
1s.gif Op zondag 5 maart 2017 15:14 schreef Cracker26 het volgende:

[..]

Ah juist.
Ik heb niet met CC geboekt, want dan kwam er ook iets van 25 euro aan kosten bij. Dus gewoon via Ideal betaald.

Maar heb wel een doorlopende reisverzekering ja.
Ok nou als dat garantiegedoe ook rond die prijs zit (25 euro zijn wel echt ABSURDE creditcardkosten trouwens :') ) dan zou ik het met creditcard betalen ipv dat garantiegedoe. MAar ik denk dat je nu wel gewoon goed zit.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_169306839
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2017 15:35 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Ok nou als dat garantiegedoe ook rond die prijs zit (25 euro zijn wel echt ABSURDE creditcardkosten trouwens :') ) dan zou ik het met creditcard betalen ipv dat garantiegedoe. MAar ik denk dat je nu wel gewoon goed zit.
Daar ga ik wel van uit ja :P
  maandag 6 maart 2017 @ 13:30:31 #230
79273 18konijn
Rey de Copán
pi_169328574
quote:
1s.gif Op zondag 5 maart 2017 14:06 schreef Cracker26 het volgende:

[..]
Trouwens... die vliegticketgarantie. Doen jullie dat weleens?
Is toch ook wel te regelen via reisverzekering als je vlucht geannuleerd wordt?
Een reisverzekering helpt je niet als de vlucht geannuleerd wordt. Een reisverzekering (kort of doorlopend) keert namelijk alleen uit als je al op reis bent. Een annuleringsverzekering kan eventueel wel van toepassing zijn, maar de premie is hoog in vergelijking met het risico.
It's not a lie, if you believe
pi_169329200
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 13:30 schreef 18konijn het volgende:

[..]

Een reisverzekering helpt je niet als de vlucht geannuleerd wordt. Een reisverzekering (kort of doorlopend) keert namelijk alleen uit als je al op reis bent. Een annuleringsverzekering kan eventueel wel van toepassing zijn, maar de premie is hoog in vergelijking met het risico.
Ach ja, als de ene vlucht geannuleerd wordt, dan moet de luchtvaartmaatschappij zorgen voor een andere vlucht.

En daarnaast moet je wel heeeel veel pech hebben, als je vlucht geannuleerd wordt.
Is mij iig nog nooit overkomen, dus laat ik ervan uit gaan dat dat nu weer niet het geval is.

Ik vind zulke garanties en verzekeringen allemaal geldklopperij, dus neem ik nog liever dat minimale risico.
  User die het meest klaagt 2022 maandag 6 maart 2017 @ 14:46:52 #232
414785 sirdanilot
pi_169329753
quote:
1s.gif Op maandag 6 maart 2017 14:12 schreef Cracker26 het volgende:
t. Een reisverzekering (kort of doorlopend) keert namelijk alleen uit als je al op reis bent. Een annuleringsverzekering kan eventueel wel van toepassing zijn, maar de premie is hoog in vergelijking met het risico.
Vluchtannulering kan toch echt zomaar gebeuren hoor. Vandaag bijvoorbeeld de ATC strike in frankfrijk, echt tientallen vluchten geannuleerd, zo niet honderden. Niet alleen van en naar frankrijk, maar ook vluchten die over frankrijk heen vliegen.

Ik heb het wel eens gehad, toen moesten we naar een balie en kregen we uiteindelijk een boarding pass voor de volgende vlucht. Alleen we moesten heel erg veel heen en weer lopen (kastje naar muur) en dat was erg vermoeiend voor mijn grootouders. Vond het zelf niet zo een probleem maar als je oud bent wel. Maar de totale vertraging was volgens mij niet groot.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_169330159
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 14:46 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Vluchtannulering kan toch echt zomaar gebeuren hoor. Vandaag bijvoorbeeld de ATC strike in frankfrijk, echt tientallen vluchten geannuleerd, zo niet honderden. Niet alleen van en naar frankrijk, maar ook vluchten die over frankrijk heen vliegen.

Ik heb het wel eens gehad, toen moesten we naar een balie en kregen we uiteindelijk een boarding pass voor de volgende vlucht. Alleen we moesten heel erg veel heen en weer lopen (kastje naar muur) en dat was erg vermoeiend voor mijn grootouders. Vond het zelf niet zo een probleem maar als je oud bent wel. Maar de totale vertraging was volgens mij niet groot.
Ja ok, de kans is altijd aanwezig.
Maar ik heb zoiets van je kan jezelf wel voor alles gaan verzekeren. En morgen val je van de trap, val je verkeerd en ben je dood (niet dat je dan nog wat aan je geld hebt, maar je snapt mijn punt vast wel..).
  User die het meest klaagt 2022 maandag 6 maart 2017 @ 15:22:38 #234
414785 sirdanilot
pi_169330609
quote:
1s.gif Op maandag 6 maart 2017 15:03 schreef Cracker26 het volgende:

[..]

Ja ok, de kans is altijd aanwezig.
Maar ik heb zoiets van je kan jezelf wel voor alles gaan verzekeren. En morgen val je van de trap, val je verkeerd en ben je dood (niet dat je dan nog wat aan je geld hebt, maar je snapt mijn punt vast wel..).
Ja de enige keer dat ik zo een garantie had gekocht , was voor een reis die ik bij een nogal shady site heb gekocht voor een VEEL lagere prijs dan gebruikelijk op die route. Dezelfde vlucht kostte 700 bij de maatschappij zelf en maar rond de 400 bij deze site. Daardoor heb ik met creditcard betaald (17 euro kosten) en die ticket garantie (denk rond een tientje of zo of 20, geen idee). Om gewoon zeker te zijn.

Uiteindelijk verliep alles gewoon helemaal volgens het boekje.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_169330764
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 15:22 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Ja de enige keer dat ik zo een garantie had gekocht , was voor een reis die ik bij een nogal shady site heb gekocht voor een VEEL lagere prijs dan gebruikelijk op die route. Dezelfde vlucht kostte 700 bij de maatschappij zelf en maar rond de 400 bij deze site. Daardoor heb ik met creditcard betaald (17 euro kosten) en die ticket garantie (denk rond een tientje of zo of 20, geen idee). Om gewoon zeker te zijn.

Uiteindelijk verliep alles gewoon helemaal volgens het boekje.
Ja ok, dan is het inderdaad te begrijpen. Heb je toch al zoveel "winst" gemaakt en dan heeft het wel zin om de risico's te reduceren.
  User die het meest klaagt 2022 maandag 6 maart 2017 @ 15:36:54 #236
414785 sirdanilot
pi_169330927
quote:
1s.gif Op maandag 6 maart 2017 15:29 schreef Cracker26 het volgende:

[..]

Ja ok, dan is het inderdaad te begrijpen. Heb je toch al zoveel "winst" gemaakt en dan heeft het wel zin om de risico's te reduceren.
Ja en bovendeel was het een deels gesubsideerde studiereis. Voor gewoon een vakantie had ik zeker al even goed erover nagedacht om het te doen hoor. Voor 30 euro kun je heel veel doen in Brazilië.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  maandag 6 maart 2017 @ 15:41:42 #237
62913 Blik
The one and Only!
pi_169331020
Vueling vraagje, ik vlieg komende woensdag met Vueling. Ik mag als handbagage een standaard handbagage koffer meenemen en een "tas" met de afmeting 35x20x20. Iemand ervaring mee of een laptop-tas ook gewoon mee mag?
pi_169332162
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 15:41 schreef Blik het volgende:
Vueling vraagje, ik vlieg komende woensdag met Vueling. Ik mag als handbagage een standaard handbagage koffer meenemen en een "tas" met de afmeting 35x20x20. Iemand ervaring mee of een laptop-tas ook gewoon mee mag?
Heb het net even opgezocht. En er staat hetvolgende bij: "beide (handbagage/koffer + tas met die bepaalde afmetingen) dienen onder de stoel voor je te passen.
Maar er staat ook dat de grotere koffers in de bagagevakken boven de zitplaatsen moeten.
Als je er nou voor zorgt dat je een grotere handbagagekoffer meeneemt kan die mooi in het bagagevak en je laptop onder die stoel.
pi_169332375
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 15:41 schreef Blik het volgende:
Vueling vraagje, ik vlieg komende woensdag met Vueling. Ik mag als handbagage een standaard handbagage koffer meenemen en een "tas" met de afmeting 35x20x20. Iemand ervaring mee of een laptop-tas ook gewoon mee mag?
Vueling doet niet zo moeilijk. Ik reis wel eens met flinke laptoptas en een schoudertasje (naast de trolley) en daar maken ze eigenlijk nooit een problem van. De laptoptas moet wel onder de stoel voor je kunnen.
pi_169332520
Tadaaaa je antwoord en vaak maak het niet uit wat het is, als het maar aan de afmeting voldoet.

Ik vlieg zondag met ze en kreeg deze mail paar dagen terug als reminder

  maandag 6 maart 2017 @ 17:04:57 #241
62913 Blik
The one and Only!
pi_169332776
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 16:52 schreef Memento-Mori het volgende:
Tadaaaa je antwoord en vaak maak het niet uit wat het is, als het maar aan de afmeting voldoet.

Ik vlieg zondag met ze en kreeg deze mail paar dagen terug als reminder

[ afbeelding ]
Ow, heb ik helemaal niet gehad.

Maar het is met name vaak de vraag hoe moeilijk de maatschappij daarover doet. Goed om te horen dat het meevalt

[ Bericht 1% gewijzigd door Blik op 06-03-2017 17:16:46 ]
pi_169333337
Ik krijg momenteel elke dag wel 'n mail van ze ook vandaag dat ik m'n instapkaarten niet moest vergeten etc
pi_169340400
Ik vlieg binnenkort 12 uur lang met TUIfly. Moet ik me zorgen maken?
pi_169341105
Waarover denk je dat je jezelf zorgen zou moeten maken?
  maandag 6 maart 2017 @ 22:24:27 #245
62913 Blik
The one and Only!
pi_169341209
quote:
9s.gif Op maandag 6 maart 2017 21:59 schreef electronique het volgende:
Ik vlieg binnenkort 12 uur lang met TUIfly. Moet ik me zorgen maken?
Het ligt er maar aan waar je je zorgen over zou moeten maken.

Of je een lekker wijf hebt als stewardess, die kans is klein. Of je neer gaat storten, die kans is nihil. Weinig beenruimte, die kans is groot als je gemiddelde qua lengte bent. Lekker slapen, weinig kans. etc.
  User die het meest klaagt 2022 maandag 6 maart 2017 @ 22:32:55 #246
414785 sirdanilot
pi_169341441
quote:
9s.gif Op maandag 6 maart 2017 21:59 schreef electronique het volgende:
Ik vlieg binnenkort 12 uur lang met TUIfly. Moet ik me zorgen maken?
Ik zou vooral zorgen dat je voldoende entertainment bij je hebt (boeken, ipad met film etc.) want ik weet niet of die maatschappij dat heeft. Nooit mee gevlogen.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_169341882
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 22:20 schreef heite het volgende:
Waarover denk je dat je jezelf zorgen zou moeten maken?
Slecht eten, slechte vliegtuigen, paupers, onvriendelijke stewardessen, etc.
  dinsdag 7 maart 2017 @ 00:03:19 #248
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_169344356
quote:
9s.gif Op maandag 6 maart 2017 21:59 schreef electronique het volgende:
Ik vlieg binnenkort 12 uur lang met TUIfly. Moet ik me zorgen maken?
Ligt eraan waar je heen vliegt.
Als je 12u naar Zanzibar moet vliegen dan wordt het een flinke zit van 2x 6uur in (kleine) 737.

Vlieg je naar de Caribbean of de VS, dan zit je meestal in een (grotere) Boeing 787 Dreamliner. Die zijn niet ouder dan 2,5 jaar. Soms zetten een iets kleindere 767 in, die is wat ouder en dat merk je vooral aan de stoelen.

Eten is op zich OK, doet niet onder voor andere maatschappijen. Let er wel op dat je in Economy en Comfort slechts 1 maaltijd met een kop koffie en wat glaasjes water krijgt. Als je meer wil zal je dat moeten kopen. Vlieg je Premium of Star Class zit al je drinken in de ticketprijs en krijg je ook een tweede maaltijd.

Stewardessen zijn tegen mij in elk geval altijd vriendelijk. Ik hoor ze wel eens mopperen tegen passagiers, maar dat zijn vaak ook de passagiers die als een hork met de stewardessen omgaan, dan vraag je er natuurlijk ook wel beetje om.

Reserveer trouwens zo snel mogelijk (gratis) je stoelen, als je zeker wil zijn dat je hele gezelschap bij elkaar zit. Vanaf 30 dagen kan dat op de site van TUI, kost niks en scheelt een hoop stress op het vliegveld. Het systeem selecteert automatisch stoelen, tegen meerprijs kan je ook andere stoelen kiezen.

Mocht je naar Paramaribo vliegen met TUI op dinsdag, woensdag, vrijdag, zaterdag of zondag dan wordt je door Surinam Airways vervoert met hun Airbus A340. Dan zit eten en drinken en entertainment wel bij je ticket inbegrepen als je economy vliegt.
So we just called him Fred
  dinsdag 7 maart 2017 @ 00:10:43 #249
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_169344505
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 22:32 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Ik zou vooral zorgen dat je voldoende entertainment bij je hebt (boeken, ipad met film etc.) want ik weet niet of die maatschappij dat heeft. Nooit mee gevlogen.
Dat hebben ze, aanbod is echter een stuk beperkter dan KLM bijvoorbeeld.
Meerprijs is 7,50 per vlucht als je het vooraf boekt, of 10 euro als je het in het vliegtuig pas laat activeren.
Moet je wel in een 767 of 787 vliegen. In hun 737's hebben ze dat niet (meer).
So we just called him Fred
  dinsdag 7 maart 2017 @ 08:01:40 #250
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_169345934
Sow, ik zit weer.. hoppie naar Stokbrood (KL1229), en dan door naar Negeria (KL2358).

Net effe Petroleum aangevraagd, dat scheelt een beetje met inchecken in de toekomst ^O^
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_169393705
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 00:03 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Ligt eraan waar je heen vliegt.
Als je 12u naar Zanzibar moet vliegen dan wordt het een flinke zit van 2x 6uur in (kleine) 737.

Vlieg je naar de Caribbean of de VS, dan zit je meestal in een (grotere) Boeing 787 Dreamliner. Die zijn niet ouder dan 2,5 jaar. Soms zetten een iets kleindere 767 in, die is wat ouder en dat merk je vooral aan de stoelen.

Eten is op zich OK, doet niet onder voor andere maatschappijen. Let er wel op dat je in Economy en Comfort slechts 1 maaltijd met een kop koffie en wat glaasjes water krijgt. Als je meer wil zal je dat moeten kopen. Vlieg je Premium of Star Class zit al je drinken in de ticketprijs en krijg je ook een tweede maaltijd.

Stewardessen zijn tegen mij in elk geval altijd vriendelijk. Ik hoor ze wel eens mopperen tegen passagiers, maar dat zijn vaak ook de passagiers die als een hork met de stewardessen omgaan, dan vraag je er natuurlijk ook wel beetje om.

Reserveer trouwens zo snel mogelijk (gratis) je stoelen, als je zeker wil zijn dat je hele gezelschap bij elkaar zit. Vanaf 30 dagen kan dat op de site van TUI, kost niks en scheelt een hoop stress op het vliegveld. Het systeem selecteert automatisch stoelen, tegen meerprijs kan je ook andere stoelen kiezen.

Mocht je naar Paramaribo vliegen met TUI op dinsdag, woensdag, vrijdag, zaterdag of zondag dan wordt je door Surinam Airways vervoert met hun Airbus A340. Dan zit eten en drinken en entertainment wel bij je ticket inbegrepen als je economy vliegt.
Zanzibar inderdaad :'( Ik was er eigenijk wel blind vanuit gegaan dat TUIfly prima te doen is maar nu lees ik de reviews ;(

Is het de moeite waard om die exit seats te kopen voor 30 euro?
pi_169393887
Vliegen 25 april van DUS naar Rome (FCO) met Alitalia. Nu kan Alitalia enkel voor de terugvlucht een koffer voor ons bijboeken (wat op zich al vreemd is). Weet iemand wat het ons zou kosten om een ruimbagage koffer (1x 23 kg) op het vliegveld van DUS bij te boeken en hoe gaat dat in zijn werk? Kan ik dat ook al van tevoren regelen?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_169393996
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 15:53 schreef Jor_Dii het volgende:
Vliegen 25 april van DUS naar Rome (FCO) met Alitalia. Nu kan Alitalia enkel voor de terugvlucht een koffer voor ons bijboeken (wat op zich al vreemd is). Weet iemand wat het ons zou kosten om een ruimbagage koffer (1x 23 kg) op het vliegveld van DUS bij te boeken en hoe gaat dat in zijn werk? Kan ik dat ook al van tevoren regelen?
Wordt je vlucht toevallig uitgevoerd door een andere maatschappij? Bijvoorbeeld Air Berlin? Anders zou ik het eens bij hen proberen :)
pi_169394627
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 15:59 schreef Mazou het volgende:

[..]

Wordt je vlucht toevallig uitgevoerd door een andere maatschappij? Bijvoorbeeld Air Berlin? Anders zou ik het eens bij hen proberen :)
Nee ook Alitalia. Dat vinden we er ook zo raar aan.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 9 maart 2017 @ 17:07:36 #255
414785 sirdanilot
pi_169395141
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 15:44 schreef electronique het volgende:

[..]

Zanzibar inderdaad :'( Ik was er eigenijk wel blind vanuit gegaan dat TUIfly prima te doen is maar nu lees ik de reviews ;(

Is het de moeite waard om die exit seats te kopen voor 30 euro?
Hangt er vanaf hoe lang je bent. Als je 2m bent zou ik het wel doen ja.

Maar ik zelf met mijn 1,83 zit zonder enige problemen gewoon in een ryanair of wizz air stoel. Het hangt er ook heel erg vanaf hoeveel je zelf gewend bent aan comfort of een gebrek daaraan. Ik ben zelf niet van suiker en kan wel tegen een stootje, dus iets moet wel heel erg krap zijn voor ik echt problemen krijg. Andere mensen zijn delicater en willen voor een dubbeltje op de eerste rang zitten, zo veel mogelijk ruimte enzo. Dus hangt er helemaal vanaf hoe jij er tegenaan kijkt.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 9 maart 2017 @ 17:08:09 #256
414785 sirdanilot
pi_169395145
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 15:53 schreef Jor_Dii het volgende:
Vliegen 25 april van DUS naar Rome (FCO) met Alitalia. Nu kan Alitalia enkel voor de terugvlucht een koffer voor ons bijboeken (wat op zich al vreemd is). Weet iemand wat het ons zou kosten om een ruimbagage koffer (1x 23 kg) op het vliegveld van DUS bij te boeken en hoe gaat dat in zijn werk? Kan ik dat ook al van tevoren regelen?
Ik zou ze even bellen of contacteren op sociale media.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  donderdag 9 maart 2017 @ 19:06:32 #257
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_169397222
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 15:44 schreef electronique het volgende:
Zanzibar inderdaad :'( Ik was er eigenijk wel blind vanuit gegaan dat TUIfly prima te doen is maar nu lees ik de reviews ;(
Het gross van die klachten komt doordat passagiers niet lezen of het reisbureau waar ze geboekt hebben informatie niet voldoende heeft doorgebriefd. Doorgaans leveren ze exact wat ze op hun eigen site aangeven, wat inhoud dat je vluchttijden kunnen wijzigen, je stoelreservering last minute kan komen te vervallen en de verzorging van de inwendige mens minimaal is.

quote:
Is het de moeite waard om die exit seats te kopen voor 30 euro?
Die geven idd wel wat extra beenruimte. Let er wel dat de tafeltjes van deze stoelen in je armleuning zitten, dus de stoelen zijn iets smaller.
Rij 1 en 2 geven ook extra beenruimte bij TUI. Daar moet je wel opletten dat voor 1ABC en 2DEF het tafeltje óók in de stoelleuning zit en dat bij 1A de romp van het toestel taps toe loopt, waardoor je net iets minder beenruimte hebt.

De beenruimte is bij TUI in economy hetzelfde als bij Transavia, KLM en Ryanair
So we just called him Fred
pi_169397454
Bij ryanair vinden ze het inmiddels hilarisch dat ze ruimer zijn dan de nieuwe ba stoelopstelling
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 9 maart 2017 @ 20:12:40 #259
414785 sirdanilot
pi_169398959
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 19:16 schreef Yreal het volgende:
Bij ryanair vinden ze het inmiddels hilarisch dat ze ruimer zijn dan de nieuwe ba stoelopstelling
Jup, ik zag de advertentie ook langskomen op FB.

Er moet wel bij worden gezegd dat pure seat pitch niet alles is. Je hebt natuurlijk ook te maken met de hardheid/zachtheid van de stoelen, of er recline is, de vorm etc. Maar een seat pitch van 29 vind ik wel echt schandalig slecht voor BA.

Eigenlijk zou ik het liefste zien dat er een minimum seat pitch komt voor op zn minst alle Europese landen. Een minimum van 30 lijkt me toch wel echt geen overbodige luxe. Anders wordt het almaar kleiner en kleiner, wat ook medische problemen kan gaan veroorzaken. In amerika is er al een airline (spirit) die 28 seat pitch heeft :')
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  donderdag 9 maart 2017 @ 20:15:40 #260
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_169399034
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 20:12 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Jup, ik zag de advertentie ook langskomen op FB.

Er moet wel bij worden gezegd dat pure seat pitch niet alles is. Je hebt natuurlijk ook te maken met de hardheid/zachtheid van de stoelen, of er recline is, de vorm etc. Maar een seat pitch van 29 vind ik wel echt schandalig slecht voor BA.

Eigenlijk zou ik het liefste zien dat er een minimum seat pitch komt voor op zn minst alle Europese landen. Een minimum van 30 lijkt me toch wel echt geen overbodige luxe. Anders wordt het almaar kleiner en kleiner, wat ook medische problemen kan gaan veroorzaken. In amerika is er al een airline (spirit) die 28 seat pitch heeft :')
28 heb je in europa ook, iberia express bijv.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 9 maart 2017 @ 20:17:37 #261
414785 sirdanilot
pi_169399111
Maar goed, de luchtvaart gaat steeds meer toe naar het model van de budget airlines. Ook de gevestigde maatschappijen:

- bijbetalen voor bagage
- bijbetalen voor eten en drinken
- steeds kleinere seat pitch
- leuren met de verkoop van extra zaken, zoals het bijkopen van een huurauto of overnachting, of het kopen van allerlei zaken aan boord

Het voornaamste verschil zit hem eigenlijk alleen nog maar in het volgende:

- gevestigde maatschappijen hebben een beter imago, dus mensen betalen er meer voor.
- gevestigde maatschappijen bieden overstappen aan, veel budgetairlines niet (maar ook dit komt steeds meer bij de budgetmaatschappijen, b.v. Norwegian, WOW air etc.)
- gevestigde maatschappijen hebben Frequent Flyer programma's die interessant zijn voor b.v. zakenlieden en andere mensen die veel vliegen
- het premium product van de gevestigde maatschappijen (business en First class) blijft altijd belangrijk en een stuk beter dan een iets grotere stoel op je Norwegian of Wow Air vlucht
- de klantenservice is vaak beter (maar zeker niet altijd !)
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 9 maart 2017 @ 20:18:26 #262
414785 sirdanilot
pi_169399139
quote:
99s.gif Op donderdag 9 maart 2017 20:15 schreef XL het volgende:

[..]

28 heb je in europa ook, iberia express bijv.
Au... en die stoelen kunnen nog naar achter ook, dacht ik.

Heb er wel eens mee gevlogen, geen pretje nee. Doe dan maar ryanair. Letterlijk het enige voordeel: ze vliegen vanaf schiphol ipv eindhoven.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_169431154
Iberia expres blijft inderdaad om te janken.

Maar goed, het gaat natuurlijk allemaal steeds meer naar elkaar toe, en dat is ook logisch als de markt daarom vraagt. We moeten ook gewoon eerlijk zijn dat het allemaal niet zo heel veel uit elkaar loopt. Want ook ryanair is helemaal niet zo vreselijk goedkoop meer als je op goede tijden wil vliegen. Ja, op dinsdagavond kun je nog leuk snippen, maar verder vind ik het allemaal steeds minder worden.
  zaterdag 11 maart 2017 @ 17:29:20 #264
79273 18konijn
Rey de Copán
pi_169436391
Steeds minder? Vorige maand nog voor ¤ 60 naar Lanzarote gevlogen met Ryanair! Dat is bijna vier uur vliegen, voor zestig eurootjes! En pas een week tevoren geboekt.
It's not a lie, if you believe
  zaterdag 11 maart 2017 @ 20:08:23 #265
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_169439670
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 17:29 schreef 18konijn het volgende:
Steeds minder? Vorige maand nog voor ¤ 60 naar Lanzarote gevlogen met Ryanair! Dat is bijna vier uur vliegen, voor zestig eurootjes! En pas een week tevoren geboekt.
Retour?
Wat waren je vliegtijden?

Ik vind de waarneming terecht. Ryanair had vroeger:

1) veel meer gunstige vluchten
2) veel gunstigere vertrektijden
3) heeft tegenwoordige ook echte dure vluchten

Ze zijn er nog hoor, de koopjes. Ook kort van tevoren. Veel minder vaak. Weeze - Stansted kun je vaak nog voor 30/40 euro retour boeken, als Düsseldorf-Heathrow/City al >500 euro is. Vlieg je wel 2x om 06:00
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_169443710
quote:
99s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 20:08 schreef XL het volgende:

[..]

Retour?
Wat waren je vliegtijden?

Ik vind de waarneming terecht. Ryanair had vroeger:

1) veel meer gunstige vluchten
2) veel gunstigere vertrektijden
3) heeft tegenwoordige ook echte dure vluchten

Ze zijn er nog hoor, de koopjes. Ook kort van tevoren. Veel minder vaak. Weeze - Stansted kun je vaak nog voor 30/40 euro retour boeken, als Düsseldorf-Heathrow/City al >500 euro is. Vlieg je wel 2x om 06:00
Eindhoven - Londen is ook vaak maar 40 euro
  zaterdag 11 maart 2017 @ 22:15:41 #267
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_169444447
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 21:51 schreef electronique het volgende:

[..]

Eindhoven - Londen is ook vaak maar 40 euro
Ook kort van tevoren? Vele retourtjes in Europa kun je voor die prijs krijgen bij Ryanair. Dat is het punt niet. Het verschil tussen een paar jaar geleden en nu is dat Ryanair ook kort voor vertrek veel gunstiger was dan de legacy carriers. Duurder dan lang van tevoren, maar niet zo duur als de grote luchthavens kort voor vertrek. Nu schieten die prijzen ook omhoog bij Ryanair. Het is niet meer moeilijk ook daar 200 euro voor een enkeltje te betalen.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  zaterdag 11 maart 2017 @ 22:22:17 #268
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_169444671
quote:
99s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 22:15 schreef XL het volgende:

[..]

Ook kort van tevoren?
Woensdagmiddag 15u heen en donderdagmorgen 7u30 terug voor 40,98 is nog te boeken.
So we just called him Fred
pi_169444875
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 21:51 schreef electronique het volgende:

[..]

Eindhoven - Londen is ook vaak maar 40 euro
ja, standsted op kut tijden. Vlieg dan gewoon voor 60¤ retour naar gatwick.
pi_169444962
Ik ben ook wel een klein beetje genezen van ryanair hoor. Treinen naar Charleroi, vliegen naar skavasta en dan de bus naar stockholm is praktisch net zo duur als vliegen van amsterdam naar arlanda. Die 5¤ besparing voor 5 uur reistijd doe ik tegenwoordig niet meer. Ik ben soft geworden :')
pi_169445043
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 22:30 schreef Yreal het volgende:
Ik ben ook wel een klein beetje genezen van ryanair hoor. Treinen naar Charleroi, vliegen naar skavasta en dan de bus naar stockholm is praktisch net zo duur als vliegen van amsterdam naar arlanda. Die 5¤ besparing voor 5 uur reistijd doe ik tegenwoordig niet meer. Ik ben soft geworden :')
+ vliegen met Norwegian
  zaterdag 11 maart 2017 @ 22:33:35 #272
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_169445056
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 22:22 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Woensdagmiddag 15u heen en donderdagmorgen 7u30 terug voor 40,98 is nog te boeken.
Dat is mooi. Zou je die 16 uur via Düsseldorf in Londen wil doorbrengen betaal je 370 euro.

Maar goed, dat er nog goedkope vluchten bestaan moge duidelijk zijn.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_169446218
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 22:22 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Woensdagmiddag 15u heen en donderdagmorgen 7u30 terug voor 40,98 is nog te boeken.
nee maar dat is dus een beetje het punt. Vluchten om 7.30 zijn prima goedkoop. Maar wat wil je als je om 7/00 vliegt uit weeze?
pi_169456052
Hoi,

ik vlieg morgen naar Berlijn. Nu zijn er weer stakingen aangekondigd. Word gesproken over vertragingen en het uitvallen van vluchten. Bel net Easyjet, enige wat zij kunnen zeggen is dat de vlucht tot nu toe is vertraagd met 5 min. Nu twijfel ik of ik de vlucht verplaats of afwacht. Wat zouden jullie doen?


quote:
Reizigers die maandag van of naar de luchthavens Tegel of Schönefeld in Berlijn vliegen, moeten opnieuw rekening houden met vertragingen of annuleringen.
Vakbond Verdi heeft het grondpersoneel opgeroepen om de stakingen van de afgelopen week voort te zetten. De staking begint maandag om 4.00 uur 's nachts en zal tot dinsdagnacht 5.00 uur duren.

De vakbonden roepen het grondpersoneel op het werk neer te leggen om de eis voor een loonsverhoging kracht bij te zetten. De vakbond wil dat het uurloon met 1 euro wordt verhoogd.

Gemiddeld ligt het loon nu op 11 euro per uur. De werkgevers willen niet verder gaan dan een verhoging van 8 procent, uitgesmeerd over de komende drie jaar.

Eerdere staking
Vrijdag leidde de staking van het grondpersoneel tot het schrappen van ongeveer zevenhonderd vluchten. Vijf vluchten van Schiphol naar luchthaven Tegel en vijf terugvluchten werden geannuleerd. Easyjet annuleerde drie vluchten van Amsterdam naar Berlijn-Schönefeld en vice versa.

Ook vanuit Rotterdam The Hague Airport werd niet naar Berlijn gevlogen. Eén heen- en terugvlucht van Transavia naar Schönefeld werd geschrapt. Reizigers werd geadviseerd de auto of de trein te nemen, of de reis uit te stellen.

http://www.nu.nl/economie(...)maandag-opnieuw.html
Hij is geannuleerd. Mocht gratis wijzigen naar andere vlucht of geld terug. Prima opgelost van EasyJet.

[ Bericht 36% gewijzigd door bitterbal op 12-03-2017 15:54:43 ]
pi_169527348
Ik vlieg volgende week naar Vancouver. Nu weet ik dat je bij de controle altijd je jas en vest uit moet doen en in het bakje moet neerleggen.
Hoe zit dat met een onepiece? Eigenlijk wil ik die aan doen tijdens deze lange reis en zit toch comfortabel en is lekker warm. Maar moet je deze dan ook uit doen, lijkt me een beetje gek. Wat is überhaupt de reden dat je je vest door de scanner moet doen?
  woensdag 15 maart 2017 @ 07:51:00 #276
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_169528223
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 01:23 schreef Chaos-Zero het volgende:
Ik vlieg volgende week naar Vancouver. Nu weet ik dat je bij de controle altijd je jas en vest uit moet doen en in het bakje moet neerleggen.
Hoe zit dat met een onepiece? Eigenlijk wil ik die aan doen tijdens deze lange reis en zit toch comfortabel en is lekker warm. Maar moet je deze dan ook uit doen, lijkt me een beetje gek. Wat is überhaupt de reden dat je je vest door de scanner moet doen?
Je kan in de zakken en voering van alles verstoppen natuurlijk.

Heb nog nooit gezien dat iemand zijn one piece uit moet doen bij de security check
So we just called him Fred
pi_169528908
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 01:23 schreef Chaos-Zero het volgende:
Ik vlieg volgende week naar Vancouver. Nu weet ik dat je bij de controle altijd je jas en vest uit moet doen en in het bakje moet neerleggen.
Hoe zit dat met een onepiece? Eigenlijk wil ik die aan doen tijdens deze lange reis en zit toch comfortabel en is lekker warm. Maar moet je deze dan ook uit doen, lijkt me een beetje gek. Wat is überhaupt de reden dat je je vest door de scanner moet doen?
Nou weet ik niet echt wat een onepiece is, maar ik denk dat als je hem aanhoudt, dat ze je dan zullen fouilleren.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  woensdag 15 maart 2017 @ 09:23:24 #278
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_169529275
Ik weet helaas wel wat een onepiece is, maar ik heb er gelukkig nog nooit een op het vliegveld gezien.

Om je gerust te stellen, je hoeft niet in je onderbroek door het detectiepoortje waar alle mensen naar je staan te kijken. Als ze je zouden willen uitkleden doen ze dat wel in een discreet hokje.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  woensdag 15 maart 2017 @ 17:06:06 #279
62913 Blik
The one and Only!
pi_169539103
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 01:23 schreef Chaos-Zero het volgende:
Ik vlieg volgende week naar Vancouver. Nu weet ik dat je bij de controle altijd je jas en vest uit moet doen en in het bakje moet neerleggen.
Hoe zit dat met een onepiece? Eigenlijk wil ik die aan doen tijdens deze lange reis en zit toch comfortabel en is lekker warm. Maar moet je deze dan ook uit doen, lijkt me een beetje gek. Wat is überhaupt de reden dat je je vest door de scanner moet doen?
Eigenlijk een gekke vraag, een onepiece is gewoon een broek en shirt/trui in 1. Je hoeft je shirt/trui en broek toch ook niet uit te doen? En daar zitten ook zakken in om spullen in te doen.
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 15 maart 2017 @ 17:07:42 #280
414785 sirdanilot
pi_169539133
Alles wat je makkelijk uit kan doen moet je uit doen, en gewoon een dikke wintertrui of iets dergelijks (dus alles wat je over je hoofd heen moet trekken om uit te doen) hoef je niet uit te doen.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_169549137
quote:
1s.gif Op woensdag 15 maart 2017 17:06 schreef Blik het volgende:

[..]

Eigenlijk een gekke vraag, een onepiece is gewoon een broek en shirt/trui in 1. Je hoeft je shirt/trui en broek toch ook niet uit te doen? En daar zitten ook zakken in om spullen in te doen.
Klopt, maar ik heb niet veel ervaring met vliegen, maar ik moet wel altijd mn vest uitdoen, dus vandaar mn vraag.

In ieder geval bedankt voor de antwoorden :)
  woensdag 15 maart 2017 @ 22:04:39 #282
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_169550772
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 09:01 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Nou weet ik niet echt wat een onepiece is, maar ik denk dat als je hem aanhoudt, dat ze je dan zullen fouilleren.
Ze fouilleren je alleen als je in de scan nog steeds piept met je zakken leeg, je schoenen (soms) uit en je riem af..

Meer doe ik niet af/uit, ze zoeken het maar uit.. dan maar fouilleren.. ik vind het sowieso al debiel hoe je tegenwoordig door die scan moet :')
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_169616304
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 01:23 schreef Chaos-Zero het volgende:
Ik vlieg volgende week naar Vancouver. Nu weet ik dat je bij de controle altijd je jas en vest uit moet doen en in het bakje moet neerleggen.
Hoe zit dat met een onepiece? Eigenlijk wil ik die aan doen tijdens deze lange reis en zit toch comfortabel en is lekker warm. Maar moet je deze dan ook uit doen, lijkt me een beetje gek. Wat is überhaupt de reden dat je je vest door de scanner moet doen?
Hoe is dit afgelopen?
pi_169618792
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 21:51 schreef MCH het volgende:

[..]

Hoe is dit afgelopen?
Ik vlieg donderdag pas/al, dus ik weet het nog niet.
  dinsdag 21 maart 2017 @ 09:26:47 #285
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_169671552
Zou eind augustus halverwege de ochtend 1:40uur genoeg zijn om binnen terminal 5 van LHR over te stappen? In dit geval kom ik van Amsterdam en vlieg door naar JFK.
  dinsdag 21 maart 2017 @ 09:53:19 #286
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_169671917
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 09:26 schreef boriq het volgende:
Zou eind augustus halverwege de ochtend 1:40uur genoeg zijn om binnen terminal 5 van LHR over te stappen? In dit geval kom ik van Amsterdam en vlieg door naar JFK.
Dit soort aansluiting heb ik er meer dan eens gemist. In de regel gaat het goed. Ik zou hem zo boeken, BA boekt je wel om als je de aansluiting mist. Er gaat genoeg tussen LHR en JFK.

Als je in AMS je start slot mist en je daardoor op LHR een 20 tot 30 minuten moet holden, dan heb je op de grond nog 40 minuten. Met de afstanden, treintje en security checks kun je dan het bokje zijn. Dan zat wel alles tegen, zoals gezegd: uitzondering, niet de regel. De uitzondering is ook weer niet 0.001%. Misschien 5% ofzo. Komend vanuit de VS is anderhalf uur op LHR T5 zelfs krap
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  dinsdag 21 maart 2017 @ 10:04:55 #287
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_169672076
quote:
99s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 09:53 schreef XL het volgende:

[..]

Dit soort aansluiting heb ik er meer dan eens gemist. In de regel gaat het goed. Ik zou hem zo boeken, BA boekt je wel om als je de aansluiting mist. Er gaat genoeg tussen LHR en JFK.

Als je in AMS je start slot mist en je daardoor op LHR een 20 tot 30 minuten moet holden, dan heb je op de grond nog 40 minuten. Met de afstanden, treintje en security checks kun je dan het bokje zijn. Dan zat wel alles tegen, zoals gezegd: uitzondering, niet de regel. De uitzondering is ook weer niet 0.001%. Misschien 5% ofzo. Komend vanuit de VS is anderhalf uur op LHR T5 zelfs krap
Ja, dat bedacht ik mij ook al. En op een dinsdag aan het einde van augustus is er vast ergens wel ruimte in een vliegtuig. Dankjewel voor de info! Op de terugweg is het 1:50uur in Dublin, wat volgens mij voldoende moet zijn, gezien de kleinere terminal en het kleinere vliegveld.
Voor ¤425,- in de zomer naar NY en Boston kan ik het eigenlijk niet laten :@
  woensdag 22 maart 2017 @ 23:36:45 #288
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_169713611
Ik heb twee tickets op de kop getikt bij Air Europa naar Madrid, maar uit twee dingen word ik niet helemaal wijs:

1. Ben ik bij deze maatschappij net zoals bij Easy Jet en Raynair verplicht om vooraf online in te checken?
2. Ik heb een stoel op rij twee gereserveerd, maar nu zie ik op Seat Guru dat dit een Business Class stoel is. Nu weet ik dat SG niet altijd accuraat is, maar op de website van Air Europa kan ik alleen vinden dat er 12 BC en 160 economy stoelen in het vliegtuig zitten. Iemand enig idee hoe dat zit op de 737-800's van Air Europa?
So we just called him Fred
  donderdag 23 maart 2017 @ 15:36:32 #289
88662 johanmulder
Cat -> Ballistic
pi_169723510
quote:
7s.gif Op woensdag 22 maart 2017 23:36 schreef FredvZ het volgende:
Ik heb twee tickets op de kop getikt bij Air Europa naar Madrid, maar uit twee dingen word ik niet helemaal wijs:

1. Ben ik bij deze maatschappij net zoals bij Easy Jet en Raynair verplicht om vooraf online in te checken?
2. Ik heb een stoel op rij twee gereserveerd, maar nu zie ik op Seat Guru dat dit een Business Class stoel is. Nu weet ik dat SG niet altijd accuraat is, maar op de website van Air Europa kan ik alleen vinden dat er 12 BC en 160 economy stoelen in het vliegtuig zitten. Iemand enig idee hoe dat zit op de 737-800's van Air Europa?
1. Niet verplicht, maar mag natuurlijk wel.
2. Wellicht dat in jouw geval alleen rij 1 BC is op die vlucht of je hebt gewoon mazzel :)
AMS-ALC-AUH-ATL-BCN-BRU-BHX-CVG-CPH-CDG-CHC-CUR-DCA-DEN-DTW-DUS-DXB-EWR-EIN-FRA-HEL-HKG-HYD-IAD-JFK-KBZ-KUL-LAX-LCY-LHR-LGA-MEL-MSP-NRN-OSL-PSA-RUH-SEA-SFO-SIN-STL-STN-SVO-SYD-SXM-TPA-TRF-YVR
  zaterdag 25 maart 2017 @ 21:36:53 #290
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_169776092
Ik zal het wel zien onderweg. Ze gebruiken de bekende truck met het gordijntje, zoals KLM dat ook doet met hun 737's. Ook daar heb ik wel eens met mijn economy ticket op 5D gezeten, terwijl dat op papier een BC stoel is. (het vliegtuig was dermate leeg dat ik direct na het opstijgen verkast ben naar 5ABC). Gordijntje lijkt bij Air Europa op vrijwel altijd achter rij 3 te hangen, dus wie weet...
So we just called him Fred
  zaterdag 25 maart 2017 @ 21:41:49 #291
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_169776338
Iets heel anders: KLM gaat strenger worden op handbagage.
Naast het gele "gaat gegarandeerd mee"-label komt er nu een een blauw "gaat gegarandeerd mee in de cabine als u de tas onder de stoel voor u zet"-label.

Krijgt je tas/trolley een geel label, dan weet je zeker dat het mee gaat, maar loop je kans dat je bij het boarden de bagage alsnog in het bagageruim ziet verdwijnen. Bij het blauwe label mag je het wel meenemen in de cabine, maar dan moet je je tas dus wel onder de stoel je bewaren en mag hij dus niet in het bagagevak boven je.

Ben benieuwd hoe ze dit gaan handhaven.
So we just called him Fred
  One tough cookie zaterdag 25 maart 2017 @ 21:57:28 #292
169210 liesje1979
pi_169777002
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 21:41 schreef FredvZ het volgende:
Iets heel anders: KLM gaat strenger worden op handbagage.
Naast het gele "gaat gegarandeerd mee"-label komt er nu een een blauw "gaat gegarandeerd mee in de cabine als u de tas onder de stoel voor u zet"-label.

Krijgt je tas/trolley een geel label, dan weet je zeker dat het mee gaat, maar loop je kans dat je bij het boarden de bagage alsnog in het bagageruim ziet verdwijnen. Bij het blauwe label mag je het wel meenemen in de cabine, maar dan moet je je tas dus wel onder de stoel je bewaren en mag hij dus niet in het bagagevak boven je.

Ben benieuwd hoe ze dit gaan handhaven.
Dat doen ze ook bij Transavia. Maar die zijn een stuk goedkoper dan KLM. :')
pi_169777678
Ik mag toch hopen dat deze onzin alleen voor de korte vluchten van KLM geldt?
  zaterdag 25 maart 2017 @ 22:24:37 #294
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_169778284
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 22:11 schreef Kansenjongere het volgende:
Ik mag toch hopen dat deze onzin alleen voor de korte vluchten van KLM geldt?
Voor zover ik het begrijp gaat het idd om Europesche vluchten. Meer info kan je in dit artikel lezen, mits je een abonnement hebt op Luchtvaartnieuws.
So we just called him Fred
  maandag 27 maart 2017 @ 09:11:51 #295
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_169807976
Ik heb tickets geboekt​ bij Ryanair voor mezelf en vier vrienden. Hoe werkt dit straks met online inchecken? Doe ik dat voor de hele groep? Welke info heb ik dan van ze nodig? Namen en id-kaartnummers voldoende?
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_169808135
Even een vraagje, ik ben nieuw hier.

Ik wil graag in juni een stedentripje boeken met mijn vriendin. Waarheen weten we nog niet precies, dat is ook afhankelijk van de prijs. Wat zijn goede sites om vluchten te vergelijken?

Als dit niet goed staat, graag even zeggen waar ik het dan het beste kan vragen. Dank jullie wel.
  maandag 27 maart 2017 @ 09:35:12 #297
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_169808211
Ik gebruik persoonlijk google.com/flights, vanwege de overzichtelijkheid, al zie ik hier kayak, momondo en skyscanner ook vaak voorbijkomen.
pi_169808550
Dankjewel Boriq, ik ga eens op mijn gemak rondkijken, jullie horen het wel waar de keuze opgevallen is.
  maandag 27 maart 2017 @ 14:14:29 #299
88662 johanmulder
Cat -> Ballistic
pi_169813085
quote:
7s.gif Op maandag 27 maart 2017 09:11 schreef JDude het volgende:
Ik heb tickets geboekt​ bij Ryanair voor mezelf en vier vrienden. Hoe werkt dit straks met online inchecken? Doe ik dat voor de hele groep? Welke info heb ik dan van ze nodig? Namen en id-kaartnummers voldoende?
Je kan iedereen apart laten inchecken of het in 1 keer regelen. Dat laatste is handig want dan kan je bijvoorbeeld nog met stoelreserveringen oid aan de slag. Voornamen voluit + achternaam, geboortedatum, paspoortnummer, en begin-/vervaldatum paspoort is alles wat je nodig hebt. Wees er wel scherp op: wijzigen van foute data kost meestal meer dan een nieuwe ticket :D
AMS-ALC-AUH-ATL-BCN-BRU-BHX-CVG-CPH-CDG-CHC-CUR-DCA-DEN-DTW-DUS-DXB-EWR-EIN-FRA-HEL-HKG-HYD-IAD-JFK-KBZ-KUL-LAX-LCY-LHR-LGA-MEL-MSP-NRN-OSL-PSA-RUH-SEA-SFO-SIN-STL-STN-SVO-SYD-SXM-TPA-TRF-YVR
  maandag 27 maart 2017 @ 14:22:19 #300
88662 johanmulder
Cat -> Ballistic
pi_169813278
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 09:29 schreef AMCA het volgende:
Even een vraagje, ik ben nieuw hier.

Ik wil graag in juni een stedentripje boeken met mijn vriendin. Waarheen weten we nog niet precies, dat is ook afhankelijk van de prijs. Wat zijn goede sites om vluchten te vergelijken?

Als dit niet goed staat, graag even zeggen waar ik het dan het beste kan vragen. Dank jullie wel.
Skyscanner geeft ook de optie 'Overal', waarmee je bijvoorbeeld op budget kan zoeken.
Verder zijn tickets qua prijzen toch wel heel voorspelbaar tegenwoordig, als je maar flexibel bent en niet altijd maar rechtstreeks hoeft te vliegen.

• tot 150,- Europa
• 150,- tot 350,- Midden-Oosten / Noord-afrika
• 350,- tot 500,- USA (oost-kust) / Afrika en Midden-Azië
• 500,- tot 750,- USA / Midden-Amerika / Zuid-Amerika / Caribisch gebied / ZO-Azië
• meer dan 750,- Oceanië
AMS-ALC-AUH-ATL-BCN-BRU-BHX-CVG-CPH-CDG-CHC-CUR-DCA-DEN-DTW-DUS-DXB-EWR-EIN-FRA-HEL-HKG-HYD-IAD-JFK-KBZ-KUL-LAX-LCY-LHR-LGA-MEL-MSP-NRN-OSL-PSA-RUH-SEA-SFO-SIN-STL-STN-SVO-SYD-SXM-TPA-TRF-YVR
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')