Excuses dan voor het wederom vragen.quote:Op donderdag 2 maart 2017 09:42 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Deze vraag is al heel vaak teruggekomen. Je dient je tickets af te halen op Amsterdam Centraal en als je niet van Amsterdam naar Brussel gaat geldt dit als een niet gemaakte reis en heeft dit tot gevolg dat de rest van je ticket ongeldig is. Op de terugweg doet dit er echter niet meer toe en kun je gewoon na de landing in Brussel naar huis, je bagage moet je immers toch zelf meenemen naar Amsterdam Centraal (mocht je daar toch niet toe gaan).
Die gele palen werken vrijwel nergens meer/ of zijn zelfs weggehaald. We hebben nu een OV chipkaart he Maar ja de tickets moet je sowieso afhalen, weet niet hoe scherp ze zijn op een stempel. Officieel dien je namelijk een gestempeld ticket te laten zien bij het opnieuw inchecken op de luchthaven.quote:Op donderdag 2 maart 2017 09:46 schreef Professional het volgende:
[..]
Excuses dan voor het wederom vragen.
Dat laatste gedeelte van de reis geloof ik wel. Dat is wel duidelijk.
Maar je bent dus verplicht om naar de Internationale balie te gaan, tickets af te halen en dan de trein in te stappen inclusief stempel van conducteur? Kunt niet even naar die gele palen lopen en je ticket stempelen?
Bij lowcosters kun je ivm de kosten in 99% van de gevallen beter bij de airline zelf boeken. Bij duurdere tickets kun je nog wel eens iets beters vinden doordat je bij andere ticketaanbieders vaak meer ticketcombinaties kunt krijgen.quote:Op donderdag 2 maart 2017 14:34 schreef Dagoduck het volgende:
Ik heb een vraagje, kan ik beter via vliegtickets.nl tickets bestellen (incl. airmiles) of rechtstreeks bij Wizzair:
Bij vliegtickets.nl betaal je ¤29,50 boekingskosten (dat is per boeking, of per ticket?) daar gaat weer ¤30 euro airmileskorting vanaf. Dan heb je gewoon die prijs die staat als je het aanklikt, komen er dan nog extra kosten bij als belasting of betalingskosten, dat ideal duurder is dan bankoverboeking etc?
En bij Wizzair staat bijvoorbeeld ¤13 voor een vliegticket, een scherm later is dit ¤16 incl adm. kost., zonder alle extra's te nemen (meer bagage etc). Komen daar na het registreren/inloggen nog kosten bij zoals belasting/betaling/boeking?
Het is niet verplicht dat het ticket afgestempeld is.quote:Op donderdag 2 maart 2017 09:59 schreef Professional het volgende:
Antwoord van NS International: Het ticket hoeft niet afgestempeld te zijn. Wel moet je in het bezit zijn van een geldig ticket voor het treingedeelte. Mocht dat niet het geval zijn vervalt ook het vliegticket. ^SE
Begrijpend lezen maak ik hieruit op dat als je de tickets netjes opgehaald hebt en in jouw bezit zijn dit voldoende is.
Wanneer je economy vliegt is er niet heel veel verschil tussen KLM en Air Berlin.quote:Op donderdag 2 maart 2017 16:10 schreef Cracker26 het volgende:
Komende zomer willen mijn vriendin en ik naar Cuba.
Na wat uitzoekwerk voor de vliegtickets komen we erachter dat je als je vanaf Dusseldorf met AirBerlin (rechtstreeks) vliegt, 240 euro p.p. goedkoper uit bent dan vanaf Amsterdam met KLM (ook rechtstreeks).
Dit is een interessant prijsverschil.. het enige is dat Dusseldorf wel iets verder is voor ons en de trein 50 euro p.p. meer kost. Al zijn er misschien nog goedkopere tickets..
Maar dan nog bespaar je 190 euro per persoon.
Is dit het waard, of is AirBerlin maar een matige maatschappij en is het veel fijner om iets meer te betalen voor KLM?
Airberlin is prima. 50 euro naar Düsseldorf klinkt duur, is de ICE niet goedkoper te krijgen?quote:Op donderdag 2 maart 2017 16:10 schreef Cracker26 het volgende:
Komende zomer willen mijn vriendin en ik naar Cuba.
Na wat uitzoekwerk voor de vliegtickets komen we erachter dat je als je vanaf Dusseldorf met AirBerlin (rechtstreeks) vliegt, 240 euro p.p. goedkoper uit bent dan vanaf Amsterdam met KLM (ook rechtstreeks).
Dit is een interessant prijsverschil.. het enige is dat Dusseldorf wel iets verder is voor ons en de trein 50 euro p.p. meer kost. Al zijn er misschien nog goedkopere tickets..
Maar dan nog bespaar je 190 euro per persoon.
Is dit het waard, of is AirBerlin maar een matige maatschappij en is het veel fijner om iets meer te betalen voor KLM?
In principe zijn de standaard stoelen nog wel gratis, althans volgens de KLM website.quote:Op donderdag 2 maart 2017 20:37 schreef Nielsch het volgende:
Jezus wat is KLM een paupermaatschappij geworden zeg. Vlieg morgen met ze naar Rome en kon bij inchecken niet eens meer een stoel kiezen (ja, alleen tegen betaling man man)... nu dus een of andere kutstoel in het midden... Dit is gewoon slechter dan een low-cost maatschappij maar dan voor hogere prijzen.
Ik neem aan dat het over retourtjes gaat, onder de 19 euro per enkele reis zakken ze volgens mij niet vaak.quote:Op donderdag 2 maart 2017 20:41 schreef XL het volgende:
[..]
Airberlin is prima. 50 euro naar Düsseldorf klinkt duur, is de ICE niet goedkoper te krijgen?
Is dat het effect van het light; standard; flex tariefstructuur? Voor mijn werk ga ik komende periode ook weer met KLM vliegen. Als dat echt tegenvalt dan is vanuit Dusseldorf vliegen wellicht net zo makkelijk.quote:Op donderdag 2 maart 2017 20:37 schreef Nielsch het volgende:
Jezus wat is KLM een paupermaatschappij geworden zeg. Vlieg morgen met ze naar Rome en kon bij inchecken niet eens meer een stoel kiezen (ja, alleen tegen betaling man man)... nu dus een of andere kutstoel in het midden... Dit is gewoon slechter dan een low-cost maatschappij maar dan voor hogere prijzen.
Het werkt helaas wel vrees ik. Omdat ik het vertik om te gaan bijbetalen voor een standaardstoel en niet het risico wilde lopen dat er alleen nog middenstoelen over zijn heb ik uiteindelijk toch maar gekozen voor economy comfort.quote:Op donderdag 2 maart 2017 20:37 schreef Nielsch het volgende:
Jezus wat is KLM een paupermaatschappij geworden zeg. Vlieg morgen met ze naar Rome en kon bij inchecken niet eens meer een stoel kiezen (ja, alleen tegen betaling man man)... nu dus een of andere kutstoel in het midden... Dit is gewoon slechter dan een low-cost maatschappij maar dan voor hogere prijzen.
Als het op de heenreis kut is ga ik dat voor de terugreis ook maar doen... krijg er wel een enorm Wizzair / Ryanair gevoel bij. Beetje treurig.quote:Op donderdag 2 maart 2017 21:23 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Het werkt helaas wel vrees ik. Omdat ik het vertik om te gaan bijbetalen voor een standaardstoel en niet het risico wilde lopen dat er alleen nog middenstoelen over zijn heb ik uiteindelijk toch maar gekozen voor economy comfort.
Ok, bedankt voor de info. Maakt weinig uit dus.quote:Op donderdag 2 maart 2017 20:40 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Wanneer je economy vliegt is er niet heel veel verschil tussen KLM en Air Berlin.
De A330-200 heeft een seatpitch van 30 bij Air Berlin en bij KLM een seatpitch van 31, dus er is wat meer ruimte, maar dat is niet heel veel.
Verder is het aanbod van entertainment bij KLM wat meer dan bij Air Berlin, maar het scherm is bij Air Berlin weer beter. Daarnaast gebruik ik eigenlijk altijd mijn eigen tablet met muziek en films en ben ik tevreden met het waar ben je nu kaartje.
Qua eten is het vergelijkbaar, standaard vliegtuigvoer.
Bedenk alleen wel dat 10.15 vertrekken vanaf Dusseldorf met een geplande aankomst met de eerste trein om 08.49 op Dusseldorf wel heel krap is, als er iets mis gaat dan red je het mogelijk niet...
Ok mooi dat AB prima is.quote:Op donderdag 2 maart 2017 20:41 schreef XL het volgende:
[..]
Airberlin is prima. 50 euro naar Düsseldorf klinkt duur, is de ICE niet goedkoper te krijgen?
Ik zou nog een gedeelte van je prijsverschil investeren in comfort (dus XL seat bijv, airport hotel op de dag voor vertrek)
Mijn vermoeden, de standaard economy stoel bij AB is krapper dan bij KLM
Klopt, je hebt gelijk. 40 euro retour dus.quote:Op donderdag 2 maart 2017 21:01 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Ik neem aan dat het over retourtjes gaat, onder de 19 euro per enkele reis zakken ze volgens mij niet vaak.
ben je flying blue lid? Bij inchecken mag je dan voor zover ik weet (alsin, de laatste keer dat ik klm vloog) stoelen kiezen.quote:Op donderdag 2 maart 2017 20:55 schreef Nielsch het volgende:
Okee ik zal morgen even kijken... gaat wel van mn bierdrinktijd af...
Duidelijk antwoord. Op de site van Brussels Airlines had ik ook al iets gevonden en ook hun benaderd voor de treindreis. Hun bieden deze vlucht ook aan voor een 350 euro per persoon goedkopere optie. Hun benaderd via Twitter en na enkele vragen kreeg ik dit als antwoord over het treinticket:quote:Op donderdag 2 maart 2017 20:30 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Het is niet verplicht dat het ticket afgestempeld is.
Die discussie heb ik ook gehad met KLM, maar het is vrij simpel, als je zoals mij een jaar lang bijna elke woensdag met de Thalys van Antwerpen naar Amsterdam gaat kan ik het aantal keer dat ik gecontroleerd ben op 1 hand tellen.
En ik ga niet actief op zoek naar de conducteur, ik ben niet verantwoordelijk voor het wel of niet uitvoeren van de taak van de conducteur.
Zodra je het treinticket bij de balie hebt afgehaald zal men e.e.a. actief zetten in het systeem, vaak kan je dan nog niet van een incheckzuil gebruik maken omdat ze dit treinticket ook nog op de luchthaven willen zien. Als je al een medewerker hebt die lastig doet, want zelf beslissen mogen ze niets, dan zal een belletje naar haar manager e.e.a. ophelderen en het check-in proces gewoon afgemaakt worden. De registratie bij het afhalen van het treinticket is het belangrijkst. (En de ene keer dat dat niet lukte heb ik op Antwerpen van de zeer vriendelijke meneer die daar werkt allemaal stempels gehad met bewijs dat het ticket was afgehaald inclusief een uitdraai van tijd van het systeem dat KLM niet werkte).
Ja, je checkt in voor beide segmenten (trein en vliegtuig) en klaar ben je. Je hoeft niks af te halen omdat je al een eticket krijgt. Daarnaast is de trein in tegenstelling tot bij KLM de normale internationale trein Amsterdam - Brussel (via Den Haag) en is je treinticket flexibel.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 08:13 schreef Professional het volgende:
[..]
Duidelijk antwoord. Op de site van Brussels Airlines had ik ook al iets gevonden en ook hun benaderd voor de treindreis. Hun bieden deze vlucht ook aan voor een 350 euro per persoon goedkopere optie. Hun benaderd via Twitter en na enkele vragen kreeg ik dit als antwoord over het treinticket:
Je krijgt twee verschillende tickets en je moet hiervoor een aparte check-in doen. Voor de trein moet je je e-ticket omruilen naar een treinticket op de website van AccesRail via https://check-in.accesrail.com en dit moet je vervolgens printen. Dit uitgeprinte treinticket bevat een QR-code die je toegang geeft tot het treinplatform. Ik vermoed dat je deze QR-code bedoelt met stempel? :-) Maar je moet dus inderdaad inchecken voor je trein van Amsterdam naar Brussel, omdat dit anders invloed heeft op je andere segmenten. Indien je het eerste segment van je reis mist, wordt de rest van de reis immers automatisch geannuleerd.
Bij hun krijg je dus twee tickets waar je moet inchecken in hun systeem. Als ik dit goed begrijp is dat dus voldoende. Ik check netjes in hun systeem voor de treinreis, doe hetzelfde voor de vlucht en eigenlijk is dat dan voldoende. Lees ik dat dan goed of mis ik dan nog iets?
Daar zat ik dus ook aan te denken en na wederom een bericht van Brussels Airlines kreeg ik de volgende bevestiging:quote:Op vrijdag 3 maart 2017 09:54 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Ja, je checkt in voor beide segmenten (trein en vliegtuig) en klaar ben je. Je hoeft niks af te halen omdat je al een eticket krijgt. Daarnaast is de trein in tegenstelling tot bij KLM de normale internationale trein Amsterdam - Brussel (via Den Haag) en is je treinticket flexibel.
Alle standaardstoelen zaten vol dus ook maar economy comfort gekocht. Het hele weekend wordt betaald door de werkgever van mn vrouw (hotel, eten, drank) dus ach het kon er wel van af.quote:Op donderdag 2 maart 2017 21:23 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Het werkt helaas wel vrees ik. Omdat ik het vertik om te gaan bijbetalen voor een standaardstoel en niet het risico wilde lopen dat er alleen nog middenstoelen over zijn heb ik uiteindelijk toch maar gekozen voor economy comfort.
Vliegtickets Dusseldorf - Havana (en retour) zijn geboekt!quote:Op donderdag 2 maart 2017 20:41 schreef XL het volgende:
[..]
Airberlin is prima. 50 euro naar Düsseldorf klinkt duur, is de ICE niet goedkoper te krijgen?
Ik zou nog een gedeelte van je prijsverschil investeren in comfort (dus XL seat bijv, airport hotel op de dag voor vertrek)
Mijn vermoeden, de standaard economy stoel bij AB is krapper dan bij KLM
Ik heb het wel eens gedaan maar eigenlijk denk ik dat die garantie niet zo nodig is als je 1) met creditcard boekt (daar zitten a l verzekeringen aan vast) en 2) al een reisverzekering hebt afgesloten voor die reis of doorlopend reisverzekerd bent.quote:Op zondag 5 maart 2017 14:06 schreef Cracker26 het volgende:
[..]
Vliegtickets Dusseldorf - Havana (en retour) zijn geboekt!
En goedkopere ICE treintickets zijn er ook idd.
Besparen we in totaal ongeveer 250 euro per ticket uit om via Dusseldorf ipv Schiphol te vliegen.
Ideaal dus!
Trouwens... die vliegticketgarantie. Doen jullie dat weleens?
Is toch ook wel te regelen via reisverzekering als je vlucht geannuleerd wordt?
Heb dat zelf nog nooit gedaan, nog extra betalen voor die vliegticketgarantie.
Ah juist.quote:Op zondag 5 maart 2017 14:17 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ik heb het wel eens gedaan maar eigenlijk denk ik dat die garantie niet zo nodig is als je 1) met creditcard boekt (daar zitten a l verzekeringen aan vast) en 2) al een reisverzekering hebt afgesloten voor die reis of doorlopend reisverzekerd bent.
(dat 2e was in mijn egeval echter niet zo).
Ok nou als dat garantiegedoe ook rond die prijs zit (25 euro zijn wel echt ABSURDE creditcardkosten trouwens ) dan zou ik het met creditcard betalen ipv dat garantiegedoe. MAar ik denk dat je nu wel gewoon goed zit.quote:Op zondag 5 maart 2017 15:14 schreef Cracker26 het volgende:
[..]
Ah juist.
Ik heb niet met CC geboekt, want dan kwam er ook iets van 25 euro aan kosten bij. Dus gewoon via Ideal betaald.
Maar heb wel een doorlopende reisverzekering ja.
Daar ga ik wel van uit jaquote:Op zondag 5 maart 2017 15:35 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ok nou als dat garantiegedoe ook rond die prijs zit (25 euro zijn wel echt ABSURDE creditcardkosten trouwens ) dan zou ik het met creditcard betalen ipv dat garantiegedoe. MAar ik denk dat je nu wel gewoon goed zit.
Een reisverzekering helpt je niet als de vlucht geannuleerd wordt. Een reisverzekering (kort of doorlopend) keert namelijk alleen uit als je al op reis bent. Een annuleringsverzekering kan eventueel wel van toepassing zijn, maar de premie is hoog in vergelijking met het risico.quote:Op zondag 5 maart 2017 14:06 schreef Cracker26 het volgende:
[..]
Trouwens... die vliegticketgarantie. Doen jullie dat weleens?
Is toch ook wel te regelen via reisverzekering als je vlucht geannuleerd wordt?
Ach ja, als de ene vlucht geannuleerd wordt, dan moet de luchtvaartmaatschappij zorgen voor een andere vlucht.quote:Op maandag 6 maart 2017 13:30 schreef 18konijn het volgende:
[..]
Een reisverzekering helpt je niet als de vlucht geannuleerd wordt. Een reisverzekering (kort of doorlopend) keert namelijk alleen uit als je al op reis bent. Een annuleringsverzekering kan eventueel wel van toepassing zijn, maar de premie is hoog in vergelijking met het risico.
Vluchtannulering kan toch echt zomaar gebeuren hoor. Vandaag bijvoorbeeld de ATC strike in frankfrijk, echt tientallen vluchten geannuleerd, zo niet honderden. Niet alleen van en naar frankrijk, maar ook vluchten die over frankrijk heen vliegen.quote:Op maandag 6 maart 2017 14:12 schreef Cracker26 het volgende:
t. Een reisverzekering (kort of doorlopend) keert namelijk alleen uit als je al op reis bent. Een annuleringsverzekering kan eventueel wel van toepassing zijn, maar de premie is hoog in vergelijking met het risico.
Ja ok, de kans is altijd aanwezig.quote:Op maandag 6 maart 2017 14:46 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Vluchtannulering kan toch echt zomaar gebeuren hoor. Vandaag bijvoorbeeld de ATC strike in frankfrijk, echt tientallen vluchten geannuleerd, zo niet honderden. Niet alleen van en naar frankrijk, maar ook vluchten die over frankrijk heen vliegen.
Ik heb het wel eens gehad, toen moesten we naar een balie en kregen we uiteindelijk een boarding pass voor de volgende vlucht. Alleen we moesten heel erg veel heen en weer lopen (kastje naar muur) en dat was erg vermoeiend voor mijn grootouders. Vond het zelf niet zo een probleem maar als je oud bent wel. Maar de totale vertraging was volgens mij niet groot.
Ja de enige keer dat ik zo een garantie had gekocht , was voor een reis die ik bij een nogal shady site heb gekocht voor een VEEL lagere prijs dan gebruikelijk op die route. Dezelfde vlucht kostte 700 bij de maatschappij zelf en maar rond de 400 bij deze site. Daardoor heb ik met creditcard betaald (17 euro kosten) en die ticket garantie (denk rond een tientje of zo of 20, geen idee). Om gewoon zeker te zijn.quote:Op maandag 6 maart 2017 15:03 schreef Cracker26 het volgende:
[..]
Ja ok, de kans is altijd aanwezig.
Maar ik heb zoiets van je kan jezelf wel voor alles gaan verzekeren. En morgen val je van de trap, val je verkeerd en ben je dood (niet dat je dan nog wat aan je geld hebt, maar je snapt mijn punt vast wel..).
Ja ok, dan is het inderdaad te begrijpen. Heb je toch al zoveel "winst" gemaakt en dan heeft het wel zin om de risico's te reduceren.quote:Op maandag 6 maart 2017 15:22 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ja de enige keer dat ik zo een garantie had gekocht , was voor een reis die ik bij een nogal shady site heb gekocht voor een VEEL lagere prijs dan gebruikelijk op die route. Dezelfde vlucht kostte 700 bij de maatschappij zelf en maar rond de 400 bij deze site. Daardoor heb ik met creditcard betaald (17 euro kosten) en die ticket garantie (denk rond een tientje of zo of 20, geen idee). Om gewoon zeker te zijn.
Uiteindelijk verliep alles gewoon helemaal volgens het boekje.
Ja en bovendeel was het een deels gesubsideerde studiereis. Voor gewoon een vakantie had ik zeker al even goed erover nagedacht om het te doen hoor. Voor 30 euro kun je heel veel doen in Brazilië.quote:Op maandag 6 maart 2017 15:29 schreef Cracker26 het volgende:
[..]
Ja ok, dan is het inderdaad te begrijpen. Heb je toch al zoveel "winst" gemaakt en dan heeft het wel zin om de risico's te reduceren.
Heb het net even opgezocht. En er staat hetvolgende bij: "beide (handbagage/koffer + tas met die bepaalde afmetingen) dienen onder de stoel voor je te passen.quote:Op maandag 6 maart 2017 15:41 schreef Blik het volgende:
Vueling vraagje, ik vlieg komende woensdag met Vueling. Ik mag als handbagage een standaard handbagage koffer meenemen en een "tas" met de afmeting 35x20x20. Iemand ervaring mee of een laptop-tas ook gewoon mee mag?
Vueling doet niet zo moeilijk. Ik reis wel eens met flinke laptoptas en een schoudertasje (naast de trolley) en daar maken ze eigenlijk nooit een problem van. De laptoptas moet wel onder de stoel voor je kunnen.quote:Op maandag 6 maart 2017 15:41 schreef Blik het volgende:
Vueling vraagje, ik vlieg komende woensdag met Vueling. Ik mag als handbagage een standaard handbagage koffer meenemen en een "tas" met de afmeting 35x20x20. Iemand ervaring mee of een laptop-tas ook gewoon mee mag?
Ow, heb ik helemaal niet gehad.quote:Op maandag 6 maart 2017 16:52 schreef Memento-Mori het volgende:
Tadaaaa je antwoord en vaak maak het niet uit wat het is, als het maar aan de afmeting voldoet.
Ik vlieg zondag met ze en kreeg deze mail paar dagen terug als reminder
[ afbeelding ]
Het ligt er maar aan waar je je zorgen over zou moeten maken.quote:Op maandag 6 maart 2017 21:59 schreef electronique het volgende:
Ik vlieg binnenkort 12 uur lang met TUIfly. Moet ik me zorgen maken?
Ik zou vooral zorgen dat je voldoende entertainment bij je hebt (boeken, ipad met film etc.) want ik weet niet of die maatschappij dat heeft. Nooit mee gevlogen.quote:Op maandag 6 maart 2017 21:59 schreef electronique het volgende:
Ik vlieg binnenkort 12 uur lang met TUIfly. Moet ik me zorgen maken?
Slecht eten, slechte vliegtuigen, paupers, onvriendelijke stewardessen, etc.quote:Op maandag 6 maart 2017 22:20 schreef heite het volgende:
Waarover denk je dat je jezelf zorgen zou moeten maken?
Ligt eraan waar je heen vliegt.quote:Op maandag 6 maart 2017 21:59 schreef electronique het volgende:
Ik vlieg binnenkort 12 uur lang met TUIfly. Moet ik me zorgen maken?
Dat hebben ze, aanbod is echter een stuk beperkter dan KLM bijvoorbeeld.quote:Op maandag 6 maart 2017 22:32 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ik zou vooral zorgen dat je voldoende entertainment bij je hebt (boeken, ipad met film etc.) want ik weet niet of die maatschappij dat heeft. Nooit mee gevlogen.
Zanzibar inderdaad Ik was er eigenijk wel blind vanuit gegaan dat TUIfly prima te doen is maar nu lees ik de reviewsquote:Op dinsdag 7 maart 2017 00:03 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Ligt eraan waar je heen vliegt.
Als je 12u naar Zanzibar moet vliegen dan wordt het een flinke zit van 2x 6uur in (kleine) 737.
Vlieg je naar de Caribbean of de VS, dan zit je meestal in een (grotere) Boeing 787 Dreamliner. Die zijn niet ouder dan 2,5 jaar. Soms zetten een iets kleindere 767 in, die is wat ouder en dat merk je vooral aan de stoelen.
Eten is op zich OK, doet niet onder voor andere maatschappijen. Let er wel op dat je in Economy en Comfort slechts 1 maaltijd met een kop koffie en wat glaasjes water krijgt. Als je meer wil zal je dat moeten kopen. Vlieg je Premium of Star Class zit al je drinken in de ticketprijs en krijg je ook een tweede maaltijd.
Stewardessen zijn tegen mij in elk geval altijd vriendelijk. Ik hoor ze wel eens mopperen tegen passagiers, maar dat zijn vaak ook de passagiers die als een hork met de stewardessen omgaan, dan vraag je er natuurlijk ook wel beetje om.
Reserveer trouwens zo snel mogelijk (gratis) je stoelen, als je zeker wil zijn dat je hele gezelschap bij elkaar zit. Vanaf 30 dagen kan dat op de site van TUI, kost niks en scheelt een hoop stress op het vliegveld. Het systeem selecteert automatisch stoelen, tegen meerprijs kan je ook andere stoelen kiezen.
Mocht je naar Paramaribo vliegen met TUI op dinsdag, woensdag, vrijdag, zaterdag of zondag dan wordt je door Surinam Airways vervoert met hun Airbus A340. Dan zit eten en drinken en entertainment wel bij je ticket inbegrepen als je economy vliegt.
Wordt je vlucht toevallig uitgevoerd door een andere maatschappij? Bijvoorbeeld Air Berlin? Anders zou ik het eens bij hen proberenquote:Op donderdag 9 maart 2017 15:53 schreef Jor_Dii het volgende:
Vliegen 25 april van DUS naar Rome (FCO) met Alitalia. Nu kan Alitalia enkel voor de terugvlucht een koffer voor ons bijboeken (wat op zich al vreemd is). Weet iemand wat het ons zou kosten om een ruimbagage koffer (1x 23 kg) op het vliegveld van DUS bij te boeken en hoe gaat dat in zijn werk? Kan ik dat ook al van tevoren regelen?
Nee ook Alitalia. Dat vinden we er ook zo raar aan.quote:Op donderdag 9 maart 2017 15:59 schreef Mazou het volgende:
[..]
Wordt je vlucht toevallig uitgevoerd door een andere maatschappij? Bijvoorbeeld Air Berlin? Anders zou ik het eens bij hen proberen
Hangt er vanaf hoe lang je bent. Als je 2m bent zou ik het wel doen ja.quote:Op donderdag 9 maart 2017 15:44 schreef electronique het volgende:
[..]
Zanzibar inderdaad Ik was er eigenijk wel blind vanuit gegaan dat TUIfly prima te doen is maar nu lees ik de reviews
Is het de moeite waard om die exit seats te kopen voor 30 euro?
Ik zou ze even bellen of contacteren op sociale media.quote:Op donderdag 9 maart 2017 15:53 schreef Jor_Dii het volgende:
Vliegen 25 april van DUS naar Rome (FCO) met Alitalia. Nu kan Alitalia enkel voor de terugvlucht een koffer voor ons bijboeken (wat op zich al vreemd is). Weet iemand wat het ons zou kosten om een ruimbagage koffer (1x 23 kg) op het vliegveld van DUS bij te boeken en hoe gaat dat in zijn werk? Kan ik dat ook al van tevoren regelen?
Het gross van die klachten komt doordat passagiers niet lezen of het reisbureau waar ze geboekt hebben informatie niet voldoende heeft doorgebriefd. Doorgaans leveren ze exact wat ze op hun eigen site aangeven, wat inhoud dat je vluchttijden kunnen wijzigen, je stoelreservering last minute kan komen te vervallen en de verzorging van de inwendige mens minimaal is.quote:Op donderdag 9 maart 2017 15:44 schreef electronique het volgende:
Zanzibar inderdaad Ik was er eigenijk wel blind vanuit gegaan dat TUIfly prima te doen is maar nu lees ik de reviews
Die geven idd wel wat extra beenruimte. Let er wel dat de tafeltjes van deze stoelen in je armleuning zitten, dus de stoelen zijn iets smaller.quote:Is het de moeite waard om die exit seats te kopen voor 30 euro?
Jup, ik zag de advertentie ook langskomen op FB.quote:Op donderdag 9 maart 2017 19:16 schreef Yreal het volgende:
Bij ryanair vinden ze het inmiddels hilarisch dat ze ruimer zijn dan de nieuwe ba stoelopstelling
28 heb je in europa ook, iberia express bijv.quote:Op donderdag 9 maart 2017 20:12 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Jup, ik zag de advertentie ook langskomen op FB.
Er moet wel bij worden gezegd dat pure seat pitch niet alles is. Je hebt natuurlijk ook te maken met de hardheid/zachtheid van de stoelen, of er recline is, de vorm etc. Maar een seat pitch van 29 vind ik wel echt schandalig slecht voor BA.
Eigenlijk zou ik het liefste zien dat er een minimum seat pitch komt voor op zn minst alle Europese landen. Een minimum van 30 lijkt me toch wel echt geen overbodige luxe. Anders wordt het almaar kleiner en kleiner, wat ook medische problemen kan gaan veroorzaken. In amerika is er al een airline (spirit) die 28 seat pitch heeft
Au... en die stoelen kunnen nog naar achter ook, dacht ik.quote:Op donderdag 9 maart 2017 20:15 schreef XL het volgende:
[..]
28 heb je in europa ook, iberia express bijv.
Retour?quote:Op zaterdag 11 maart 2017 17:29 schreef 18konijn het volgende:
Steeds minder? Vorige maand nog voor ¤ 60 naar Lanzarote gevlogen met Ryanair! Dat is bijna vier uur vliegen, voor zestig eurootjes! En pas een week tevoren geboekt.
Eindhoven - Londen is ook vaak maar 40 euroquote:Op zaterdag 11 maart 2017 20:08 schreef XL het volgende:
[..]
Retour?
Wat waren je vliegtijden?
Ik vind de waarneming terecht. Ryanair had vroeger:
1) veel meer gunstige vluchten
2) veel gunstigere vertrektijden
3) heeft tegenwoordige ook echte dure vluchten
Ze zijn er nog hoor, de koopjes. Ook kort van tevoren. Veel minder vaak. Weeze - Stansted kun je vaak nog voor 30/40 euro retour boeken, als Düsseldorf-Heathrow/City al >500 euro is. Vlieg je wel 2x om 06:00
Ook kort van tevoren? Vele retourtjes in Europa kun je voor die prijs krijgen bij Ryanair. Dat is het punt niet. Het verschil tussen een paar jaar geleden en nu is dat Ryanair ook kort voor vertrek veel gunstiger was dan de legacy carriers. Duurder dan lang van tevoren, maar niet zo duur als de grote luchthavens kort voor vertrek. Nu schieten die prijzen ook omhoog bij Ryanair. Het is niet meer moeilijk ook daar 200 euro voor een enkeltje te betalen.quote:Op zaterdag 11 maart 2017 21:51 schreef electronique het volgende:
[..]
Eindhoven - Londen is ook vaak maar 40 euro
Woensdagmiddag 15u heen en donderdagmorgen 7u30 terug voor 40,98 is nog te boeken.quote:
ja, standsted op kut tijden. Vlieg dan gewoon voor 60¤ retour naar gatwick.quote:Op zaterdag 11 maart 2017 21:51 schreef electronique het volgende:
[..]
Eindhoven - Londen is ook vaak maar 40 euro
+ vliegen met Norwegianquote:Op zaterdag 11 maart 2017 22:30 schreef Yreal het volgende:
Ik ben ook wel een klein beetje genezen van ryanair hoor. Treinen naar Charleroi, vliegen naar skavasta en dan de bus naar stockholm is praktisch net zo duur als vliegen van amsterdam naar arlanda. Die 5¤ besparing voor 5 uur reistijd doe ik tegenwoordig niet meer. Ik ben soft geworden
Dat is mooi. Zou je die 16 uur via Düsseldorf in Londen wil doorbrengen betaal je 370 euro.quote:Op zaterdag 11 maart 2017 22:22 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Woensdagmiddag 15u heen en donderdagmorgen 7u30 terug voor 40,98 is nog te boeken.
nee maar dat is dus een beetje het punt. Vluchten om 7.30 zijn prima goedkoop. Maar wat wil je als je om 7/00 vliegt uit weeze?quote:Op zaterdag 11 maart 2017 22:22 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Woensdagmiddag 15u heen en donderdagmorgen 7u30 terug voor 40,98 is nog te boeken.
Hij is geannuleerd. Mocht gratis wijzigen naar andere vlucht of geld terug. Prima opgelost van EasyJet.quote:Reizigers die maandag van of naar de luchthavens Tegel of Schönefeld in Berlijn vliegen, moeten opnieuw rekening houden met vertragingen of annuleringen.
Vakbond Verdi heeft het grondpersoneel opgeroepen om de stakingen van de afgelopen week voort te zetten. De staking begint maandag om 4.00 uur 's nachts en zal tot dinsdagnacht 5.00 uur duren.
De vakbonden roepen het grondpersoneel op het werk neer te leggen om de eis voor een loonsverhoging kracht bij te zetten. De vakbond wil dat het uurloon met 1 euro wordt verhoogd.
Gemiddeld ligt het loon nu op 11 euro per uur. De werkgevers willen niet verder gaan dan een verhoging van 8 procent, uitgesmeerd over de komende drie jaar.
Eerdere staking
Vrijdag leidde de staking van het grondpersoneel tot het schrappen van ongeveer zevenhonderd vluchten. Vijf vluchten van Schiphol naar luchthaven Tegel en vijf terugvluchten werden geannuleerd. Easyjet annuleerde drie vluchten van Amsterdam naar Berlijn-Schönefeld en vice versa.
Ook vanuit Rotterdam The Hague Airport werd niet naar Berlijn gevlogen. Eén heen- en terugvlucht van Transavia naar Schönefeld werd geschrapt. Reizigers werd geadviseerd de auto of de trein te nemen, of de reis uit te stellen.
http://www.nu.nl/economie(...)maandag-opnieuw.html
Je kan in de zakken en voering van alles verstoppen natuurlijk.quote:Op woensdag 15 maart 2017 01:23 schreef Chaos-Zero het volgende:
Ik vlieg volgende week naar Vancouver. Nu weet ik dat je bij de controle altijd je jas en vest uit moet doen en in het bakje moet neerleggen.
Hoe zit dat met een onepiece? Eigenlijk wil ik die aan doen tijdens deze lange reis en zit toch comfortabel en is lekker warm. Maar moet je deze dan ook uit doen, lijkt me een beetje gek. Wat is überhaupt de reden dat je je vest door de scanner moet doen?
Nou weet ik niet echt wat een onepiece is, maar ik denk dat als je hem aanhoudt, dat ze je dan zullen fouilleren.quote:Op woensdag 15 maart 2017 01:23 schreef Chaos-Zero het volgende:
Ik vlieg volgende week naar Vancouver. Nu weet ik dat je bij de controle altijd je jas en vest uit moet doen en in het bakje moet neerleggen.
Hoe zit dat met een onepiece? Eigenlijk wil ik die aan doen tijdens deze lange reis en zit toch comfortabel en is lekker warm. Maar moet je deze dan ook uit doen, lijkt me een beetje gek. Wat is überhaupt de reden dat je je vest door de scanner moet doen?
Eigenlijk een gekke vraag, een onepiece is gewoon een broek en shirt/trui in 1. Je hoeft je shirt/trui en broek toch ook niet uit te doen? En daar zitten ook zakken in om spullen in te doen.quote:Op woensdag 15 maart 2017 01:23 schreef Chaos-Zero het volgende:
Ik vlieg volgende week naar Vancouver. Nu weet ik dat je bij de controle altijd je jas en vest uit moet doen en in het bakje moet neerleggen.
Hoe zit dat met een onepiece? Eigenlijk wil ik die aan doen tijdens deze lange reis en zit toch comfortabel en is lekker warm. Maar moet je deze dan ook uit doen, lijkt me een beetje gek. Wat is überhaupt de reden dat je je vest door de scanner moet doen?
Klopt, maar ik heb niet veel ervaring met vliegen, maar ik moet wel altijd mn vest uitdoen, dus vandaar mn vraag.quote:Op woensdag 15 maart 2017 17:06 schreef Blik het volgende:
[..]
Eigenlijk een gekke vraag, een onepiece is gewoon een broek en shirt/trui in 1. Je hoeft je shirt/trui en broek toch ook niet uit te doen? En daar zitten ook zakken in om spullen in te doen.
Ze fouilleren je alleen als je in de scan nog steeds piept met je zakken leeg, je schoenen (soms) uit en je riem af..quote:Op woensdag 15 maart 2017 09:01 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Nou weet ik niet echt wat een onepiece is, maar ik denk dat als je hem aanhoudt, dat ze je dan zullen fouilleren.
Hoe is dit afgelopen?quote:Op woensdag 15 maart 2017 01:23 schreef Chaos-Zero het volgende:
Ik vlieg volgende week naar Vancouver. Nu weet ik dat je bij de controle altijd je jas en vest uit moet doen en in het bakje moet neerleggen.
Hoe zit dat met een onepiece? Eigenlijk wil ik die aan doen tijdens deze lange reis en zit toch comfortabel en is lekker warm. Maar moet je deze dan ook uit doen, lijkt me een beetje gek. Wat is überhaupt de reden dat je je vest door de scanner moet doen?
Ik vlieg donderdag pas/al, dus ik weet het nog niet.quote:
Dit soort aansluiting heb ik er meer dan eens gemist. In de regel gaat het goed. Ik zou hem zo boeken, BA boekt je wel om als je de aansluiting mist. Er gaat genoeg tussen LHR en JFK.quote:Op dinsdag 21 maart 2017 09:26 schreef boriq het volgende:
Zou eind augustus halverwege de ochtend 1:40uur genoeg zijn om binnen terminal 5 van LHR over te stappen? In dit geval kom ik van Amsterdam en vlieg door naar JFK.
Ja, dat bedacht ik mij ook al. En op een dinsdag aan het einde van augustus is er vast ergens wel ruimte in een vliegtuig. Dankjewel voor de info! Op de terugweg is het 1:50uur in Dublin, wat volgens mij voldoende moet zijn, gezien de kleinere terminal en het kleinere vliegveld.quote:Op dinsdag 21 maart 2017 09:53 schreef XL het volgende:
[..]
Dit soort aansluiting heb ik er meer dan eens gemist. In de regel gaat het goed. Ik zou hem zo boeken, BA boekt je wel om als je de aansluiting mist. Er gaat genoeg tussen LHR en JFK.
Als je in AMS je start slot mist en je daardoor op LHR een 20 tot 30 minuten moet holden, dan heb je op de grond nog 40 minuten. Met de afstanden, treintje en security checks kun je dan het bokje zijn. Dan zat wel alles tegen, zoals gezegd: uitzondering, niet de regel. De uitzondering is ook weer niet 0.001%. Misschien 5% ofzo. Komend vanuit de VS is anderhalf uur op LHR T5 zelfs krap
1. Niet verplicht, maar mag natuurlijk wel.quote:Op woensdag 22 maart 2017 23:36 schreef FredvZ het volgende:
Ik heb twee tickets op de kop getikt bij Air Europa naar Madrid, maar uit twee dingen word ik niet helemaal wijs:
1. Ben ik bij deze maatschappij net zoals bij Easy Jet en Raynair verplicht om vooraf online in te checken?
2. Ik heb een stoel op rij twee gereserveerd, maar nu zie ik op Seat Guru dat dit een Business Class stoel is. Nu weet ik dat SG niet altijd accuraat is, maar op de website van Air Europa kan ik alleen vinden dat er 12 BC en 160 economy stoelen in het vliegtuig zitten. Iemand enig idee hoe dat zit op de 737-800's van Air Europa?
Dat doen ze ook bij Transavia. Maar die zijn een stuk goedkoper dan KLM.quote:Op zaterdag 25 maart 2017 21:41 schreef FredvZ het volgende:
Iets heel anders: KLM gaat strenger worden op handbagage.
Naast het gele "gaat gegarandeerd mee"-label komt er nu een een blauw "gaat gegarandeerd mee in de cabine als u de tas onder de stoel voor u zet"-label.
Krijgt je tas/trolley een geel label, dan weet je zeker dat het mee gaat, maar loop je kans dat je bij het boarden de bagage alsnog in het bagageruim ziet verdwijnen. Bij het blauwe label mag je het wel meenemen in de cabine, maar dan moet je je tas dus wel onder de stoel je bewaren en mag hij dus niet in het bagagevak boven je.
Ben benieuwd hoe ze dit gaan handhaven.
Voor zover ik het begrijp gaat het idd om Europesche vluchten. Meer info kan je in dit artikel lezen, mits je een abonnement hebt op Luchtvaartnieuws.quote:Op zaterdag 25 maart 2017 22:11 schreef Kansenjongere het volgende:
Ik mag toch hopen dat deze onzin alleen voor de korte vluchten van KLM geldt?
Je kan iedereen apart laten inchecken of het in 1 keer regelen. Dat laatste is handig want dan kan je bijvoorbeeld nog met stoelreserveringen oid aan de slag. Voornamen voluit + achternaam, geboortedatum, paspoortnummer, en begin-/vervaldatum paspoort is alles wat je nodig hebt. Wees er wel scherp op: wijzigen van foute data kost meestal meer dan een nieuwe ticketquote:Op maandag 27 maart 2017 09:11 schreef JDude het volgende:
Ik heb tickets geboekt bij Ryanair voor mezelf en vier vrienden. Hoe werkt dit straks met online inchecken? Doe ik dat voor de hele groep? Welke info heb ik dan van ze nodig? Namen en id-kaartnummers voldoende?
Skyscanner geeft ook de optie 'Overal', waarmee je bijvoorbeeld op budget kan zoeken.quote:Op maandag 27 maart 2017 09:29 schreef AMCA het volgende:
Even een vraagje, ik ben nieuw hier.
Ik wil graag in juni een stedentripje boeken met mijn vriendin. Waarheen weten we nog niet precies, dat is ook afhankelijk van de prijs. Wat zijn goede sites om vluchten te vergelijken?
Als dit niet goed staat, graag even zeggen waar ik het dan het beste kan vragen. Dank jullie wel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |