Excuses dan voor het wederom vragen.quote:Op donderdag 2 maart 2017 09:42 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Deze vraag is al heel vaak teruggekomen. Je dient je tickets af te halen op Amsterdam Centraal en als je niet van Amsterdam naar Brussel gaat geldt dit als een niet gemaakte reis en heeft dit tot gevolg dat de rest van je ticket ongeldig is. Op de terugweg doet dit er echter niet meer toe en kun je gewoon na de landing in Brussel naar huis, je bagage moet je immers toch zelf meenemen naar Amsterdam Centraal (mocht je daar toch niet toe gaan).
Die gele palen werken vrijwel nergens meer/ of zijn zelfs weggehaald. We hebben nu een OV chipkaart he Maar ja de tickets moet je sowieso afhalen, weet niet hoe scherp ze zijn op een stempel. Officieel dien je namelijk een gestempeld ticket te laten zien bij het opnieuw inchecken op de luchthaven.quote:Op donderdag 2 maart 2017 09:46 schreef Professional het volgende:
[..]
Excuses dan voor het wederom vragen.
Dat laatste gedeelte van de reis geloof ik wel. Dat is wel duidelijk.
Maar je bent dus verplicht om naar de Internationale balie te gaan, tickets af te halen en dan de trein in te stappen inclusief stempel van conducteur? Kunt niet even naar die gele palen lopen en je ticket stempelen?
Bij lowcosters kun je ivm de kosten in 99% van de gevallen beter bij de airline zelf boeken. Bij duurdere tickets kun je nog wel eens iets beters vinden doordat je bij andere ticketaanbieders vaak meer ticketcombinaties kunt krijgen.quote:Op donderdag 2 maart 2017 14:34 schreef Dagoduck het volgende:
Ik heb een vraagje, kan ik beter via vliegtickets.nl tickets bestellen (incl. airmiles) of rechtstreeks bij Wizzair:
Bij vliegtickets.nl betaal je ¤29,50 boekingskosten (dat is per boeking, of per ticket?) daar gaat weer ¤30 euro airmileskorting vanaf. Dan heb je gewoon die prijs die staat als je het aanklikt, komen er dan nog extra kosten bij als belasting of betalingskosten, dat ideal duurder is dan bankoverboeking etc?
En bij Wizzair staat bijvoorbeeld ¤13 voor een vliegticket, een scherm later is dit ¤16 incl adm. kost., zonder alle extra's te nemen (meer bagage etc). Komen daar na het registreren/inloggen nog kosten bij zoals belasting/betaling/boeking?
Het is niet verplicht dat het ticket afgestempeld is.quote:Op donderdag 2 maart 2017 09:59 schreef Professional het volgende:
Antwoord van NS International: Het ticket hoeft niet afgestempeld te zijn. Wel moet je in het bezit zijn van een geldig ticket voor het treingedeelte. Mocht dat niet het geval zijn vervalt ook het vliegticket. ^SE
Begrijpend lezen maak ik hieruit op dat als je de tickets netjes opgehaald hebt en in jouw bezit zijn dit voldoende is.
Wanneer je economy vliegt is er niet heel veel verschil tussen KLM en Air Berlin.quote:Op donderdag 2 maart 2017 16:10 schreef Cracker26 het volgende:
Komende zomer willen mijn vriendin en ik naar Cuba.
Na wat uitzoekwerk voor de vliegtickets komen we erachter dat je als je vanaf Dusseldorf met AirBerlin (rechtstreeks) vliegt, 240 euro p.p. goedkoper uit bent dan vanaf Amsterdam met KLM (ook rechtstreeks).
Dit is een interessant prijsverschil.. het enige is dat Dusseldorf wel iets verder is voor ons en de trein 50 euro p.p. meer kost. Al zijn er misschien nog goedkopere tickets..
Maar dan nog bespaar je 190 euro per persoon.
Is dit het waard, of is AirBerlin maar een matige maatschappij en is het veel fijner om iets meer te betalen voor KLM?
Airberlin is prima. 50 euro naar Düsseldorf klinkt duur, is de ICE niet goedkoper te krijgen?quote:Op donderdag 2 maart 2017 16:10 schreef Cracker26 het volgende:
Komende zomer willen mijn vriendin en ik naar Cuba.
Na wat uitzoekwerk voor de vliegtickets komen we erachter dat je als je vanaf Dusseldorf met AirBerlin (rechtstreeks) vliegt, 240 euro p.p. goedkoper uit bent dan vanaf Amsterdam met KLM (ook rechtstreeks).
Dit is een interessant prijsverschil.. het enige is dat Dusseldorf wel iets verder is voor ons en de trein 50 euro p.p. meer kost. Al zijn er misschien nog goedkopere tickets..
Maar dan nog bespaar je 190 euro per persoon.
Is dit het waard, of is AirBerlin maar een matige maatschappij en is het veel fijner om iets meer te betalen voor KLM?
In principe zijn de standaard stoelen nog wel gratis, althans volgens de KLM website.quote:Op donderdag 2 maart 2017 20:37 schreef Nielsch het volgende:
Jezus wat is KLM een paupermaatschappij geworden zeg. Vlieg morgen met ze naar Rome en kon bij inchecken niet eens meer een stoel kiezen (ja, alleen tegen betaling man man)... nu dus een of andere kutstoel in het midden... Dit is gewoon slechter dan een low-cost maatschappij maar dan voor hogere prijzen.
Ik neem aan dat het over retourtjes gaat, onder de 19 euro per enkele reis zakken ze volgens mij niet vaak.quote:Op donderdag 2 maart 2017 20:41 schreef XL het volgende:
[..]
Airberlin is prima. 50 euro naar Düsseldorf klinkt duur, is de ICE niet goedkoper te krijgen?
Is dat het effect van het light; standard; flex tariefstructuur? Voor mijn werk ga ik komende periode ook weer met KLM vliegen. Als dat echt tegenvalt dan is vanuit Dusseldorf vliegen wellicht net zo makkelijk.quote:Op donderdag 2 maart 2017 20:37 schreef Nielsch het volgende:
Jezus wat is KLM een paupermaatschappij geworden zeg. Vlieg morgen met ze naar Rome en kon bij inchecken niet eens meer een stoel kiezen (ja, alleen tegen betaling man man)... nu dus een of andere kutstoel in het midden... Dit is gewoon slechter dan een low-cost maatschappij maar dan voor hogere prijzen.
Het werkt helaas wel vrees ik. Omdat ik het vertik om te gaan bijbetalen voor een standaardstoel en niet het risico wilde lopen dat er alleen nog middenstoelen over zijn heb ik uiteindelijk toch maar gekozen voor economy comfort.quote:Op donderdag 2 maart 2017 20:37 schreef Nielsch het volgende:
Jezus wat is KLM een paupermaatschappij geworden zeg. Vlieg morgen met ze naar Rome en kon bij inchecken niet eens meer een stoel kiezen (ja, alleen tegen betaling man man)... nu dus een of andere kutstoel in het midden... Dit is gewoon slechter dan een low-cost maatschappij maar dan voor hogere prijzen.
Als het op de heenreis kut is ga ik dat voor de terugreis ook maar doen... krijg er wel een enorm Wizzair / Ryanair gevoel bij. Beetje treurig.quote:Op donderdag 2 maart 2017 21:23 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Het werkt helaas wel vrees ik. Omdat ik het vertik om te gaan bijbetalen voor een standaardstoel en niet het risico wilde lopen dat er alleen nog middenstoelen over zijn heb ik uiteindelijk toch maar gekozen voor economy comfort.
Ok, bedankt voor de info. Maakt weinig uit dus.quote:Op donderdag 2 maart 2017 20:40 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Wanneer je economy vliegt is er niet heel veel verschil tussen KLM en Air Berlin.
De A330-200 heeft een seatpitch van 30 bij Air Berlin en bij KLM een seatpitch van 31, dus er is wat meer ruimte, maar dat is niet heel veel.
Verder is het aanbod van entertainment bij KLM wat meer dan bij Air Berlin, maar het scherm is bij Air Berlin weer beter. Daarnaast gebruik ik eigenlijk altijd mijn eigen tablet met muziek en films en ben ik tevreden met het waar ben je nu kaartje.
Qua eten is het vergelijkbaar, standaard vliegtuigvoer.
Bedenk alleen wel dat 10.15 vertrekken vanaf Dusseldorf met een geplande aankomst met de eerste trein om 08.49 op Dusseldorf wel heel krap is, als er iets mis gaat dan red je het mogelijk niet...
Ok mooi dat AB prima is.quote:Op donderdag 2 maart 2017 20:41 schreef XL het volgende:
[..]
Airberlin is prima. 50 euro naar Düsseldorf klinkt duur, is de ICE niet goedkoper te krijgen?
Ik zou nog een gedeelte van je prijsverschil investeren in comfort (dus XL seat bijv, airport hotel op de dag voor vertrek)
Mijn vermoeden, de standaard economy stoel bij AB is krapper dan bij KLM
Klopt, je hebt gelijk. 40 euro retour dus.quote:Op donderdag 2 maart 2017 21:01 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Ik neem aan dat het over retourtjes gaat, onder de 19 euro per enkele reis zakken ze volgens mij niet vaak.
ben je flying blue lid? Bij inchecken mag je dan voor zover ik weet (alsin, de laatste keer dat ik klm vloog) stoelen kiezen.quote:Op donderdag 2 maart 2017 20:55 schreef Nielsch het volgende:
Okee ik zal morgen even kijken... gaat wel van mn bierdrinktijd af...
Duidelijk antwoord. Op de site van Brussels Airlines had ik ook al iets gevonden en ook hun benaderd voor de treindreis. Hun bieden deze vlucht ook aan voor een 350 euro per persoon goedkopere optie. Hun benaderd via Twitter en na enkele vragen kreeg ik dit als antwoord over het treinticket:quote:Op donderdag 2 maart 2017 20:30 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Het is niet verplicht dat het ticket afgestempeld is.
Die discussie heb ik ook gehad met KLM, maar het is vrij simpel, als je zoals mij een jaar lang bijna elke woensdag met de Thalys van Antwerpen naar Amsterdam gaat kan ik het aantal keer dat ik gecontroleerd ben op 1 hand tellen.
En ik ga niet actief op zoek naar de conducteur, ik ben niet verantwoordelijk voor het wel of niet uitvoeren van de taak van de conducteur.
Zodra je het treinticket bij de balie hebt afgehaald zal men e.e.a. actief zetten in het systeem, vaak kan je dan nog niet van een incheckzuil gebruik maken omdat ze dit treinticket ook nog op de luchthaven willen zien. Als je al een medewerker hebt die lastig doet, want zelf beslissen mogen ze niets, dan zal een belletje naar haar manager e.e.a. ophelderen en het check-in proces gewoon afgemaakt worden. De registratie bij het afhalen van het treinticket is het belangrijkst. (En de ene keer dat dat niet lukte heb ik op Antwerpen van de zeer vriendelijke meneer die daar werkt allemaal stempels gehad met bewijs dat het ticket was afgehaald inclusief een uitdraai van tijd van het systeem dat KLM niet werkte).
Ja, je checkt in voor beide segmenten (trein en vliegtuig) en klaar ben je. Je hoeft niks af te halen omdat je al een eticket krijgt. Daarnaast is de trein in tegenstelling tot bij KLM de normale internationale trein Amsterdam - Brussel (via Den Haag) en is je treinticket flexibel.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 08:13 schreef Professional het volgende:
[..]
Duidelijk antwoord. Op de site van Brussels Airlines had ik ook al iets gevonden en ook hun benaderd voor de treindreis. Hun bieden deze vlucht ook aan voor een 350 euro per persoon goedkopere optie. Hun benaderd via Twitter en na enkele vragen kreeg ik dit als antwoord over het treinticket:
Je krijgt twee verschillende tickets en je moet hiervoor een aparte check-in doen. Voor de trein moet je je e-ticket omruilen naar een treinticket op de website van AccesRail via https://check-in.accesrail.com en dit moet je vervolgens printen. Dit uitgeprinte treinticket bevat een QR-code die je toegang geeft tot het treinplatform. Ik vermoed dat je deze QR-code bedoelt met stempel? :-) Maar je moet dus inderdaad inchecken voor je trein van Amsterdam naar Brussel, omdat dit anders invloed heeft op je andere segmenten. Indien je het eerste segment van je reis mist, wordt de rest van de reis immers automatisch geannuleerd.
Bij hun krijg je dus twee tickets waar je moet inchecken in hun systeem. Als ik dit goed begrijp is dat dus voldoende. Ik check netjes in hun systeem voor de treinreis, doe hetzelfde voor de vlucht en eigenlijk is dat dan voldoende. Lees ik dat dan goed of mis ik dan nog iets?
Daar zat ik dus ook aan te denken en na wederom een bericht van Brussels Airlines kreeg ik de volgende bevestiging:quote:Op vrijdag 3 maart 2017 09:54 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Ja, je checkt in voor beide segmenten (trein en vliegtuig) en klaar ben je. Je hoeft niks af te halen omdat je al een eticket krijgt. Daarnaast is de trein in tegenstelling tot bij KLM de normale internationale trein Amsterdam - Brussel (via Den Haag) en is je treinticket flexibel.
Alle standaardstoelen zaten vol dus ook maar economy comfort gekocht. Het hele weekend wordt betaald door de werkgever van mn vrouw (hotel, eten, drank) dus ach het kon er wel van af.quote:Op donderdag 2 maart 2017 21:23 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Het werkt helaas wel vrees ik. Omdat ik het vertik om te gaan bijbetalen voor een standaardstoel en niet het risico wilde lopen dat er alleen nog middenstoelen over zijn heb ik uiteindelijk toch maar gekozen voor economy comfort.
Vliegtickets Dusseldorf - Havana (en retour) zijn geboekt!quote:Op donderdag 2 maart 2017 20:41 schreef XL het volgende:
[..]
Airberlin is prima. 50 euro naar Düsseldorf klinkt duur, is de ICE niet goedkoper te krijgen?
Ik zou nog een gedeelte van je prijsverschil investeren in comfort (dus XL seat bijv, airport hotel op de dag voor vertrek)
Mijn vermoeden, de standaard economy stoel bij AB is krapper dan bij KLM
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |