Je kan in de zakken en voering van alles verstoppen natuurlijk.quote:Op woensdag 15 maart 2017 01:23 schreef Chaos-Zero het volgende:
Ik vlieg volgende week naar Vancouver. Nu weet ik dat je bij de controle altijd je jas en vest uit moet doen en in het bakje moet neerleggen.
Hoe zit dat met een onepiece? Eigenlijk wil ik die aan doen tijdens deze lange reis en zit toch comfortabel en is lekker warm. Maar moet je deze dan ook uit doen, lijkt me een beetje gek. Wat is überhaupt de reden dat je je vest door de scanner moet doen?
Nou weet ik niet echt wat een onepiece is, maar ik denk dat als je hem aanhoudt, dat ze je dan zullen fouilleren.quote:Op woensdag 15 maart 2017 01:23 schreef Chaos-Zero het volgende:
Ik vlieg volgende week naar Vancouver. Nu weet ik dat je bij de controle altijd je jas en vest uit moet doen en in het bakje moet neerleggen.
Hoe zit dat met een onepiece? Eigenlijk wil ik die aan doen tijdens deze lange reis en zit toch comfortabel en is lekker warm. Maar moet je deze dan ook uit doen, lijkt me een beetje gek. Wat is überhaupt de reden dat je je vest door de scanner moet doen?
Eigenlijk een gekke vraag, een onepiece is gewoon een broek en shirt/trui in 1. Je hoeft je shirt/trui en broek toch ook niet uit te doen? En daar zitten ook zakken in om spullen in te doen.quote:Op woensdag 15 maart 2017 01:23 schreef Chaos-Zero het volgende:
Klopt, maar ik heb niet veel ervaring met vliegen, maar ik moet wel altijd mn vest uitdoen, dus vandaar mn vraag.quote:Op woensdag 15 maart 2017 17:06 schreef Blik het volgende:
[..]
Eigenlijk een gekke vraag, een onepiece is gewoon een broek en shirt/trui in 1. Je hoeft je shirt/trui en broek toch ook niet uit te doen? En daar zitten ook zakken in om spullen in te doen.
Ze fouilleren je alleen als je in de scan nog steeds piept met je zakken leeg, je schoenen (soms) uit en je riem af..quote:Op woensdag 15 maart 2017 09:01 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Nou weet ik niet echt wat een onepiece is, maar ik denk dat als je hem aanhoudt, dat ze je dan zullen fouilleren.
Hoe is dit afgelopen?quote:Op woensdag 15 maart 2017 01:23 schreef Chaos-Zero het volgende:
Ik vlieg donderdag pas/al, dus ik weet het nog niet.quote:
Dit soort aansluiting heb ik er meer dan eens gemist. In de regel gaat het goed. Ik zou hem zo boeken, BA boekt je wel om als je de aansluiting mist. Er gaat genoeg tussen LHR en JFK.quote:Op dinsdag 21 maart 2017 09:26 schreef boriq het volgende:
Zou eind augustus halverwege de ochtend 1:40uur genoeg zijn om binnen terminal 5 van LHR over te stappen? In dit geval kom ik van Amsterdam en vlieg door naar JFK.
Ja, dat bedacht ik mij ook al. En op een dinsdag aan het einde van augustus is er vast ergens wel ruimte in een vliegtuig. Dankjewel voor de info! Op de terugweg is het 1:50uur in Dublin, wat volgens mij voldoende moet zijn, gezien de kleinere terminal en het kleinere vliegveld.quote:Op dinsdag 21 maart 2017 09:53 schreef XL het volgende:
[..]
Dit soort aansluiting heb ik er meer dan eens gemist. In de regel gaat het goed. Ik zou hem zo boeken, BA boekt je wel om als je de aansluiting mist. Er gaat genoeg tussen LHR en JFK.
Als je in AMS je start slot mist en je daardoor op LHR een 20 tot 30 minuten moet holden, dan heb je op de grond nog 40 minuten. Met de afstanden, treintje en security checks kun je dan het bokje zijn. Dan zat wel alles tegen, zoals gezegd: uitzondering, niet de regel. De uitzondering is ook weer niet 0.001%. Misschien 5% ofzo. Komend vanuit de VS is anderhalf uur op LHR T5 zelfs krap
1. Niet verplicht, maar mag natuurlijk wel.quote:Op woensdag 22 maart 2017 23:36 schreef FredvZ het volgende:
Ik heb twee tickets op de kop getikt bij Air Europa naar Madrid, maar uit twee dingen word ik niet helemaal wijs:
1. Ben ik bij deze maatschappij net zoals bij Easy Jet en Raynair verplicht om vooraf online in te checken?
2. Ik heb een stoel op rij twee gereserveerd, maar nu zie ik op Seat Guru dat dit een Business Class stoel is. Nu weet ik dat SG niet altijd accuraat is, maar op de website van Air Europa kan ik alleen vinden dat er 12 BC en 160 economy stoelen in het vliegtuig zitten. Iemand enig idee hoe dat zit op de 737-800's van Air Europa?
Dat doen ze ook bij Transavia. Maar die zijn een stuk goedkoper dan KLM.quote:Op zaterdag 25 maart 2017 21:41 schreef FredvZ het volgende:
Iets heel anders: KLM gaat strenger worden op handbagage.
Naast het gele "gaat gegarandeerd mee"-label komt er nu een een blauw "gaat gegarandeerd mee in de cabine als u de tas onder de stoel voor u zet"-label.
Krijgt je tas/trolley een geel label, dan weet je zeker dat het mee gaat, maar loop je kans dat je bij het boarden de bagage alsnog in het bagageruim ziet verdwijnen. Bij het blauwe label mag je het wel meenemen in de cabine, maar dan moet je je tas dus wel onder de stoel je bewaren en mag hij dus niet in het bagagevak boven je.
Ben benieuwd hoe ze dit gaan handhaven.
Voor zover ik het begrijp gaat het idd om Europesche vluchten. Meer info kan je in dit artikel lezen, mits je een abonnement hebt op Luchtvaartnieuws.quote:Op zaterdag 25 maart 2017 22:11 schreef Kansenjongere het volgende:
Ik mag toch hopen dat deze onzin alleen voor de korte vluchten van KLM geldt?
Je kan iedereen apart laten inchecken of het in 1 keer regelen. Dat laatste is handig want dan kan je bijvoorbeeld nog met stoelreserveringen oid aan de slag. Voornamen voluit + achternaam, geboortedatum, paspoortnummer, en begin-/vervaldatum paspoort is alles wat je nodig hebt. Wees er wel scherp op: wijzigen van foute data kost meestal meer dan een nieuwe ticketquote:Op maandag 27 maart 2017 09:11 schreef JDude het volgende:
Ik heb tickets geboekt bij Ryanair voor mezelf en vier vrienden. Hoe werkt dit straks met online inchecken? Doe ik dat voor de hele groep? Welke info heb ik dan van ze nodig? Namen en id-kaartnummers voldoende?
Skyscanner geeft ook de optie 'Overal', waarmee je bijvoorbeeld op budget kan zoeken.quote:Op maandag 27 maart 2017 09:29 schreef AMCA het volgende:
Even een vraagje, ik ben nieuw hier.
Ik wil graag in juni een stedentripje boeken met mijn vriendin. Waarheen weten we nog niet precies, dat is ook afhankelijk van de prijs. Wat zijn goede sites om vluchten te vergelijken?
Als dit niet goed staat, graag even zeggen waar ik het dan het beste kan vragen. Dank jullie wel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |