abonnement Unibet Coolblue
pi_167566506
quote:
Ja zoiets, maar dat kost allebei 40-50 euro, en ik ben op zoek naar een goedkope dagkaart (max ¤20-25 per dag ofzo)
  vrijdag 23 december 2016 @ 22:57:23 #277
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_167566529
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 december 2016 22:56 schreef Jappie111 het volgende:

[..]

Ja zoiets, maar dat kost allebei 40-50 euro, en ik ben op zoek naar een goedkope dagkaart (max ¤20-25 per dag ofzo)
Je kunt ze delen, die prijzen zijn niet per persoon.
  vrijdag 23 december 2016 @ 22:59:32 #278
321876 Cherna
Fuck the System
pi_167566600
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2016 22:46 schreef James1988 het volgende:

[..]

Als ik Train Simulator speel vind ik de "netwerk"-achtige routes wel het leukste om te spelen. Van A naar B en weer terug naar A gaat vervelen.

East Croydon naar Brighton ken ik inmiddels op m'n duimpje, maar de routes via Peckham Rye enzo blijven me verbazen :D

[..]

Ik vroeg "waar", niet "wat" :P

Train Simulator? Of een ander stuk software?
Trainz is het programma.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_167566785
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2016 22:38 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ik heb zelf iets meer met Engeland, maar ik kan me zeker vinden in wat je zegt. Ze hebben echt wel mooie trajecten en materieel in Frankrijk :Y

[..]

Waar doe je dat dan mee?
Jij, fan van Engeland? :o

:+
  vrijdag 23 december 2016 @ 23:12:51 #280
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_167566949
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 december 2016 23:07 schreef b2py het volgende:

[..]

Jij, fan van Engeland? :o

:+
Ja, gek hè? Had je niet verwacht zeker? _O-
  vrijdag 23 december 2016 @ 23:28:49 #281
321876 Cherna
Fuck the System
pi_167567496
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2016 23:12 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ja, gek hè? Had je niet verwacht zeker? _O-
Clapham junction? Het verbaasd me wel dat die oude puinhoop nog werkt.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_167567950
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2016 23:12 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ja, gek hè? Had je niet verwacht zeker? _O-
Not the slightest
  vrijdag 23 december 2016 @ 23:56:08 #283
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_167568311
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 december 2016 23:28 schreef Cherna het volgende:

[..]

Clapham junction? Het verbaasd me wel dat die oude puinhoop nog werkt.
Clapham Junction, één van de drukste stations van het spoorwegnet. Met van die heerlijk krappe tunnels en smalle perrons. :')
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 24 december 2016 @ 00:42:21 #284
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_167569358
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2016 23:56 schreef James1988 het volgende:

[..]

Clapham Junction, één van de drukste stations van het spoorwegnet. Met van die heerlijk krappe tunnels en smalle perrons. :')
Bekend van een mooi boemeluk tijdje terug.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 24 december 2016 @ 00:49:48 #285
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_167569501
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2016 00:42 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Bekend van een mooi boemeluk tijdje terug.
28 jaar terug alweer. De oorzaak was nog wel het meest tenenkrommend aan het hele ongeval: slecht afgewerkte bedrading.

[ Bericht 0% gewijzigd door James1988 op 24-12-2016 00:58:23 ]
  zaterdag 24 december 2016 @ 02:19:57 #286
321876 Cherna
Fuck the System
pi_167570603
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 december 2016 22:44 schreef Duvel het volgende:

[..]

We gaan er ook niet uitkomen vrees ik. Ik vind de argumenten van het betreffende deel van het rijdend personeel op z'n minst niet sterk, jij staat aan de andere kant. So be it.
Wat ik jammer vind is dat bijsturing nooit in de discussie word meegenomen. Die zijn onderbezet bij een verstoring. Al heb je een rondje om de kerk dan nog los je hiermee de problemen niet op. Bovendien is er nog wel een nadeel te benoemen. Het personeel is op andere lijnen niet in te zetten waardoor je met verlof ook problemen gaat krijgen. Zelf hebben we een tijd gehad dat machinisten die pas geslaagd waren maar op een traject konden rijden. Die waren dus niet inzetbaar op andere trajecten waadoor er een tekort ontstond.
Vergeet ook niet dat je zonder opdracht van bijsturing geen trein mag rijden. Het zijn behoorlijk wat schijven die gepasseerd moeten worden. Van Trdl tot bijsturing en verkeersleiding tot rijdend personeel.

Je zult dus ook wat aan bijsturing moeten doen. Als die onderbezet is bij een calamiteit vinden die het personeel alsnog niet. Zeker al niet als bijvoorbeeld een 800 serie door 4 verschillende machinisten word bereden van A naar B. Als daar al een machinist tussen uitvalt heb je al een probleem. Het rondje om de kerk is er eigenlijk al. En dat al jaren. Ik weet ook niet waar het vandaan komt dat machinisten door het gehele land komen. Al jaren zijn de trajecten Weert-Tilburg en Deurne-Nijmegen de hoofdzakelijke trajecten die je bijna dagelijks rijd vanaf mijn standplaats. Ligt natuurlijk ook aan het rooster waar je in zit.

[ Bericht 3% gewijzigd door Cherna op 24-12-2016 02:55:33 ]
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  zaterdag 24 december 2016 @ 09:11:50 #287
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_167571915
Goed verhaal wel...

Maar als het zoals je zegt al bijna zo is dat er rondjes rond de kerk gereden wordt, wat is dan het probleem van de VVMC?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_167571991
De crime van de bijsturing is de onwetendheid waar pietje is en waar jantje is. Als ieder personeelslid een zendertje heeft en zijn actuele locatie deelt kan je daar wat mee. Sterker nog, dat kan je als input in een model gebruiken dat je direct kan laten rekenen wat een (beste) oplossing is. Nu moet jantje eerst gebeld worden waar hij is, daarna kan er pas actie worden ondernomen. Ja, de bijsturing is een knelpunt, nee dat is imo niet de schuld van de bijsturing
  zaterdag 24 december 2016 @ 09:52:19 #289
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_167572263
Moguh mensen,

Enerverende week weer op het spoor... Afijn, toch wat weerspiegelingen dan. Met de disclaimer dat dit in geen geval een IenM standpunt is!

Over die treinstaking, ik denk dat de VVMC het heel slim heeft gespeeld (waarmee ik het overigens helemaal niet een gerechtvaardigde reden vind om te gaan staken!!). Kijk, er lopen nog onderhandelingen met de werkgever en kennelijk is er bij het rijdend personeel gemor over dienstroosters. Dus moet de VVMC even van zich laten horen. Dat doen ze, door "een staking" aan te kondigen, terwijl er eigenlijk nog geen conflict is (want er lopen nog gesprekken). Ze weten heel goed dat NS naar de rechter kan stappen. Dat betekent dus publiciteit voor de VVMC en de punten waarvoor ze opkomen. Bovendien drukken ze hiermee de NS in het defensief: in de rest van het onderhandelingsproces kan de VVMC dat uitbuiten. Het kost een paar honderd euro aan juridische kosten (griffie, advocaat e.d.), maar dan heb je ook zendtijd in ALLE media.

Dat die staking door de rechter door de rechter is verboden? Bijzaak. Nu kan VVMC richting de achterban aangeven "we hebben het geprobeerd, maar ja, de rechter verbood het". En richting NS is het "pas op heh! Nu zijn jullie gered door de rechter, maar de volgende poging zijn we al aan het voorbereiden".

Ik denk - met enig terugkijken tijdens een goede kop koffie op zaterdagochtend - dat dit wel eens een vooropgezet plan kan zijn geweest. Bij IenM heb ik overigens weinig enthousiaste reacties gehoord op de stakingsdreiging (lees: de mening van Flash komt aardig in de buurt). Dat geldt voor mij zelf trouwens ook.

De vakbond (FNV in dit geval) is trouwens ook echt een gevalletje "tja...". Het belangrijkste argument tegen het publiek maken van deze vakbond was "ja maar, dan worden ProRailers ambtenaar. En dat is echt heel slecht voor de rechtspositie. Bijna onmenselijk". Dat FNV-spoor in een soort federatie zit met ABVAKABO (de FNV van de publieke sector) - die eind vorig jaar voor de ambtenaren nog wat extraatjes heeft binnengehaald, is kennelijk van ondergeschikt belang. Het meest genante was echter dat ze het punt van de arbeidsvoorwaarden al binnen hadden (want ZBO, dus CAO spoor blijft van kracht).

Dat diezelfde FNV toch eigenlijk ook wel een fan is van meer publieke organisaties t.o.v. het grote boze bedrijfsleven met zijn kwaadaardige werkgevers) lijkt ook even niet te boeien. Afijn, ik ben ietwat bevooroordeeld wellicht...
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
pi_167572848
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 december 2016 02:19 schreef Cherna het volgende:

Al jaren zijn de trajecten Weert-Tilburg en Deurne-Nijmegen de hoofdzakelijke trajecten die je bijna dagelijks rijd vanaf mijn standplaats. Ligt natuurlijk ook aan het rooster waar je in zit.
Noem je ook wel een standplaats op zeg, Eindhoven..... :+
pi_167572937
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 december 2016 21:11 schreef Duvel het volgende:

[..]

Nou... het heeft ook te maken met de algemene trend dat er niet meer wordt geaccepteerd dat aan sommige activiteiten risico's kleven. Dan wordt al snel gekozen voor "niet" in plaats van het (geringe) risico te accepteren
Dit. Denk maar aan Arie Slob die voorstelde om machinisten weer zelf een vastgevroren wissel te laten loswrikken. Dat plan werd in de Kamercommissie gelijk in de pan gehakt omdat het niet in de meer-dan-nul-risico-voor-spoorwegpersoneel-is-onacceptabel-strategie past.
  Moderator zaterdag 24 december 2016 @ 10:51:40 #292
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_167573104
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 december 2016 10:43 schreef Igen het volgende:

[..]

Dit. Denk maar aan Arie Slob die voorstelde om machinisten weer zelf een vastgevroren wissel te laten loswrikken. Dat plan werd in de Kamercommissie gelijk in de pan gehakt omdat het niet in de meer-dan-nul-risico-voor-spoorwegpersoneel-is-onacceptabel-strategie past.
Als de wissel vastgevroren is er toch geen treinverkeer toch? Kan een machinist hem best even lostikken
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zaterdag 24 december 2016 @ 12:05:56 #293
321876 Cherna
Fuck the System
pi_167574134
quote:
2s.gif Op zaterdag 24 december 2016 09:11 schreef Duvel het volgende:
Goed verhaal wel...

Maar als het zoals je zegt al bijna zo is dat er rondjes rond de kerk gereden wordt, wat is dan het probleem van de VVMC?
Ik denk meer de roosters die per standplaats natuurlijk verschillen.
Ik ken de werkpaketten niet van de drie genoemde standplaatsen. Hoe zit het met keringen en plaspauzes en lijnen met veel overlast.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  zaterdag 24 december 2016 @ 12:24:50 #294
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_167574408
quote:
6s.gif Op vrijdag 23 december 2016 22:37 schreef Duvel het volgende:

[..]

Waar staken nog normaal is.
Inderdaad, vandaag trekt men ook daarwerlijk alles uit de kast om Den Stokbroodvreter niet of niet op tijd bij Den Kalkoen te laten komen... :')

http://www.cestlagreve.fr/recherche-greve/?lieu=0§eur=16
  zaterdag 24 december 2016 @ 12:26:11 #295
321876 Cherna
Fuck the System
pi_167574429
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 december 2016 10:51 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Als de wissel vastgevroren is er toch geen treinverkeer toch? Kan een machinist hem best even lostikken
Zou het graag willen doen. Kijk ik heb meer moeite met de inhoud van het vak dan de trajecten waar ik op moet rijden. Maar dat is persoonlijk. Met inhoud bedoel ik de uitholling. Ik blijf het jammer vinden dat ik niet eens meer een loc. mag aanhangen terwijl ik dat voorheen jaren lang gedaan heb. En zo zijn er meer zaken. Ik wil meer maar door de strenge regelgeving kan het doodeenvoudig niet.

Maar zo zal iedere machinist daar anders over denken. Zo draai ik ontzettend graag Ret diensten waar je juist veel met materieel bezig bent terwijl een andere collega daar een hekel aan heeft. Ieder zo zijn voorkeur

[ Bericht 7% gewijzigd door Cherna op 24-12-2016 12:32:35 ]
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  zaterdag 24 december 2016 @ 12:39:44 #296
321876 Cherna
Fuck the System
pi_167574623
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2016 09:21 schreef b2py het volgende:
De crime van de bijsturing is de onwetendheid waar pietje is en waar jantje is. Als ieder personeelslid een zendertje heeft en zijn actuele locatie deelt kan je daar wat mee. Sterker nog, dat kan je als input in een model gebruiken dat je direct kan laten rekenen wat een (beste) oplossing is. Nu moet jantje eerst gebeld worden waar hij is, daarna kan er pas actie worden ondernomen. Ja, de bijsturing is een knelpunt, nee dat is imo niet de schuld van de bijsturing
Dat gaat al niet meer telefonisch
Maar via de railpocket word je aangestuurd. Bij een calamiteit is er een onderbezetting. Bijsturing stuurt niet alleen personeel bij. Er moeten ook weer rijwegen aangevraagd worden en prorail zal daar ook een rol in spelen. Ik zeg ook niet dat het de schuld is van bijsturing maar het is een feit dat zij bij een calamiteit met een onderbezetting te maken hebben waar ze inderdaad niets aan kunnen doen. Bovendien kan ik iets voorstellen maar moet dat weer door een hele molen gaan.

Zo kan het zijn dat ze een machinist en HC hebben maar is de goedkeuring van de rijweg er nog niet etc.

[ Bericht 7% gewijzigd door Cherna op 24-12-2016 12:45:34 ]
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  Redactie Sport zaterdag 24 december 2016 @ 13:52:41 #297
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_167576184
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2016 15:33 schreef Jappie111 het volgende:
Weet iemand of er een met de tienertoer vergelijkbaar ticket is voor Duitsland (NRW en/of Nedersachsen) of België?
Twee weken voor 30 euro in NRW: https://www.ots-nrw.de/index.php/product/34/show/0/0/0/0/buy
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 24 december 2016 @ 13:56:04 #298
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_167576258
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2016 09:21 schreef b2py het volgende:
De crime van de bijsturing is de onwetendheid waar pietje is en waar jantje is. Als ieder personeelslid een zendertje heeft
Verplicht een chip implanteren bij de sollicitatie *O*

Want fuck privacy :Y ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_167576402
quote:
14s.gif Op zaterdag 24 december 2016 13:56 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Verplicht een chip implanteren bij de sollicitatie *O*

Want fuck privacy :Y ^O^
Die railpocket kan als zender fungeren, of bedrijfstelefoon
pi_167576424
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 december 2016 12:26 schreef Cherna het volgende:

[..]

Zou het graag willen doen. Kijk ik heb meer moeite met de inhoud van het vak dan de trajecten waar ik op moet rijden. Maar dat is persoonlijk. Met inhoud bedoel ik de uitholling. Ik blijf het jammer vinden dat ik niet eens meer een loc. mag aanhangen terwijl ik dat voorheen jaren lang gedaan heb. En zo zijn er meer zaken. Ik wil meer maar door de strenge regelgeving kan het doodeenvoudig niet.

Maar zo zal iedere machinist daar anders over denken. Zo draai ik ontzettend graag Ret diensten waar je juist veel met materieel bezig bent terwijl een andere collega daar een hekel aan heeft. Ieder zo zijn voorkeur

genoeg collega's van NSR die een dag in de week bij ons bijklussen ;)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')