abonnement Unibet Coolblue
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 25 november 2016 @ 16:05:49 #1
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_166893413


Prijzen 2015
Sportman: Sjinkie Knegt
Sportvrouw: Dafne Schippers
Paralympische sporter: Jiske Griffioen
Sportploeg: Reinder Nummerdor/Christiaan Varenhorst
Coach: Bart Bennema
Talent: Marrit Steenbergen
Sport in Beeldprijs: De gouden race van atlete Dafne Schippers
FBK-prijs: Joop Zoetemelk



Wie o wie worden er dit jaar genomineerd en gaan er met de prijzen vandoor? 21 december is het gala
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_166893472
Er worden zeker weer twee beachvolleyballers en een paardencoureur genomineerd.
pi_166893684
Mannen zullen de genomineerden wel uit het viertal Verstappen, Weertman, Van Rijsselberghe en Dumoulin komen.

Bij de vrouwen 3 van het rijtje Wevers, Van Rouwendaal, Van der Breggen en Ligtlee.
  Redactie Sport vrijdag 25 november 2016 @ 16:46:12 #4
109131 crew  sportfreak
pi_166893996
Genomineerden en dik gedrukt de verwachtte winnaars

Mannen:
- Max Verstappen (winnaar F1 GP Spanje)
- Dorian van Rijsselberge (Goud OS windsurfen)
- Ferry Weertman (Goud OS 10 km open water zwemmen)
- Tom Dumoulin (Zilver OS tijdrijden, 2 etappes TdF)

Vrouwen:
- Sanne Wevers (goud OS turnen, balk)
- Anna van der Breggen (Goud OS wegwedstrijd, brons OS tijdrijden, winst EK)
- Ellis Ligtlee (Goud OS Keirin)
- Sharon van Rouwendaal (Goud OS 10 km open water zwemmen)
- Marit Bouwmeester (Goud OS zeilen)

Teams:
- Head / Paulis (Goud OS, roeien lichte dubbel twee)
- hockeysters (zilver OS)
- Handbalsters (zilver WK, vierde OS)
- Brouwer/Meeuwsen (brons OS beachvolleybal)

Handicap:
- Marlou van Rhijn (Goud PS 100m/200m)
- Kenny van Weeghel (Goud PS 400m)
- Jiske Griffioen (Goud PS rolstoeltennis)
- alle andere gouden PS winnaars zullen ook wel genomineerd worden

Coach:
winst voor Marcel Wouda, coach van Weertman en Van Rouwendaal

Talent: Geen idee

Sport in beeld:
- Verstappen wint GP Spanje
- Bertens haalt halve finale RG
- Kruijswijk op weg naar eindzege Giro
- Schippers gooit met schoenen
- olympische gouden medailles

FBK prijs:
- Geen idee
pi_166894195
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2016 16:46 schreef sportfreak het volgende:
Genomineerden en dik gedrukt de verwachtte winnaars

Mannen:
- Max Verstappen (winnaar F1 GP Spanje)
- Dorian van Rijsselberge (Goud OS windsurfen)
- Ferry Weertman (Goud OS 10 km open water zwemmen)
- Tom Dumoulin (Zilver OS tijdrijden, 2 etappes TdF)

Vrouwen:
- Sanne Wevers (goud OS turnen, balk)
- Anna van der Breggen (Goud OS wegwedstrijd, brons OS tijdrijden, winst EK)
- Ellis Ligtlee (Goud OS Keirin)
- Sharon van Rouwendaal (Goud OS 10 km open water zwemmen)
- Marit Bouwmeester (Goud OS zeilen)

Teams:
- Head / Paulis (Goud OS, roeien lichte dubbel twee)
- hockeysters (zilver OS)
- Handbalsters (zilver WK, vierde OS)
- Brouwer/Meeuwsen (brons OS beachvolleybal)

Handicap:
- Marlou van Rhijn (Goud PS 100m/200m)
- Kenny van Weeghel (Goud PS 400m)
- Jiske Griffioen (Goud PS rolstoeltennis)
- alle andere gouden PS winnaars zullen ook wel genomineerd worden

Coach:
winst voor Marcel Wouda, coach van Weertman en Van Rouwendaal

Talent: Geen idee

Sport in beeld:
- Verstappen wint GP Spanje
- Bertens haalt halve finale RG
- Kruijswijk op weg naar eindzege Giro
- Schippers gooit met schoenen
- olympische gouden medailles

FBK prijs:
- Geen idee
Qua genomineerden denk ik dat je goed zit. Team denk ik eerder Head/Paulis. En qua sportmoment zal de val van Van Vleuten en het wekkertje van Martina er nog wel bijkomen. Hoop eigenlijk ook dat het laatste moment wint want gun Churandy ook een prijs op dat gala. Of zouden ze hem dan ook die prijs die hij een paar dagen geleden van NOCNSF kreeg uitreiken?
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 25 november 2016 @ 17:12:52 #6
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_166894381
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2016 16:46 schreef sportfreak het volgende:
Genomineerden en dik gedrukt de verwachtte winnaars

Mannen:
- Max Verstappen (winnaar F1 GP Spanje)
- Dorian van Rijsselberge (Goud OS windsurfen)
- Ferry Weertman (Goud OS 10 km open water zwemmen)
- Tom Dumoulin (Zilver OS tijdrijden, 2 etappes TdF)

Vrouwen:
- Sanne Wevers (goud OS turnen, balk)
- Anna van der Breggen (Goud OS wegwedstrijd, brons OS tijdrijden, winst EK)
- Ellis Ligtlee (Goud OS Keirin)
- Sharon van Rouwendaal (Goud OS 10 km open water zwemmen)
- Marit Bouwmeester (Goud OS zeilen)

Teams:
- Head / Paulis (Goud OS, roeien lichte dubbel twee)
- hockeysters (zilver OS)
- Handbalsters (zilver WK, vierde OS)
- Brouwer/Meeuwsen (brons OS beachvolleybal)

Handicap:
- Marlou van Rhijn (Goud PS 100m/200m)
- Kenny van Weeghel (Goud PS 400m)
- Jiske Griffioen (Goud PS rolstoeltennis)
- alle andere gouden PS winnaars zullen ook wel genomineerd worden

Coach:
winst voor Marcel Wouda, coach van Weertman en Van Rouwendaal

Talent: Geen idee

Sport in beeld:
- Verstappen wint GP Spanje
- Bertens haalt halve finale RG
- Kruijswijk op weg naar eindzege Giro
- Schippers gooit met schoenen
- olympische gouden medailles

FBK prijs:
- Geen idee
Dumolin en de hockeysters hoeven wmb niet genomineerd te worden, beiden hebben ze niet gedaan wat ze moesten doen.

Verder een prima lijst. Veel open deurtjes :P
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_166894417
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2016 16:25 schreef TheArt het volgende:
Mannen zullen de genomineerden wel uit het viertal Verstappen, Weertman, Van Rijsselberghe en Dumoulin komen.

Bij de vrouwen 3 van het rijtje Wevers, Van Rouwendaal, Van der Breggen en Ligtlee.
In een Olympisch jaar worden alle olympisch kampioenen sowieso genomineerd. Dus bij de vrouwen zullen dat er 4 zijn :)
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_166894462
ik zou die hockeycoach van de vrouwen nomineren voor coach van het jaar
pi_166894496
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2016 17:15 schreef franklop het volgende:

[..]

In een Olympisch jaar worden alle olympisch kampioenen sowieso genomineerd. Dus bij de vrouwen zullen dat er 4 zijn :)
5 (v.d Breggen, Ligtlee, van Rouwendaal, Bouwmeester, Wevers)
pi_166894513
Het is een discussiepunt en ik verwacht hem niet bij de genomineerden, maar als je naar de prijzen van Sven Kramer kijkt dit jaar dan heeft hij ook zowat alles gewonnen wat hij kon winnen (EK allround, WK allround, WK afstanden 5 en 10 km, Wereldbeker 5/10 km en ploegenachtervolging)
pi_166894573
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2016 17:21 schreef Snowbomb het volgende:

[..]

5 (v.d Breggen, Ligtlee, van Rouwendaal, Bouwmeester, Wevers)
Ik ging er gewoon vanuit dat TA ze wel allemaal had genoemd _O- hij vergat er gewoon 1 :o
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 25 november 2016 @ 17:34:39 #12
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_166894655
Alle vier mannen zouden het min of meer verdienen, Dumoulin's Tour was briljant en dan nog olympisch zilver na een behoorlijke blessure als toetje. Verstappen heeft één race gewonnen, dus zou het in principe niet moeten winnen en wil het zelf ook niet, dus niet doen. Van Rijsselberghe was dominant toen het moest en Weertman, tja, ook heel goed :+ Lastig te zeggen, maar ik zou voor Van Rijsselberghe gaan op één, Dumoulin op twee, Weertman op drie, Verstappen op vier.

Wevers zou ik bij de vrouwen als winnares zien, alleen voor de kansen is het misschien minder dat de wereldtop niet heel breed is én dat ze vooral won doordat Biles een grote fout maakte.

Head/Paulis hoop ik bij de teams, handbalsters verloren een finale en haalden geen olympische medaille.. Van Rhijn zou wel moeten winnen bij de gehandicapte sporters, of iemand uit de zwemploeg.

Talent van het jaar is altijd lastig als je de juniorenkampioenschappen niet overal volgt :P

Verstappen GP Spanje moet sport in beeld gewoon winnen.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Moderator vrijdag 25 november 2016 @ 17:37:47 #13
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_166894690
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2016 17:34 schreef heywoodu het volgende:
Alle vier mannen zouden het min of meer verdienen, Dumoulin's Tour was briljant en dan nog olympisch zilver na een behoorlijke blessure als toetje. Verstappen heeft één race gewonnen, dus zou het in principe niet moeten winnen en wil het zelf ook niet, dus niet doen. Van Rijsselberghe was dominant toen het moest en Weertman, tja, ook heel goed :+ Lastig te zeggen, maar ik zou voor Van Rijsselberghe gaan op één, Dumoulin op twee, Weertman op drie, Verstappen op vier.

Wevers zou ik bij de vrouwen als winnares zien, alleen voor de kansen is het misschien minder dat de wereldtop niet heel breed is én dat ze vooral won doordat Biles een grote fout maakte.

Head/Paulis hoop ik bij de teams, handbalsters verloren een finale en haalden geen olympische medaille.. Van Rhijn zou wel moeten winnen bij de gehandicapte sporters, of iemand uit de zwemploeg.

Talent van het jaar is altijd lastig als je de juniorenkampioenschappen niet overal volgt :P

Verstappen GP Spanje moet sport in beeld gewoon winnen.
Waarom wil Max niet winnen? Ja maar één race gewonnen, dat zegt natuurlijk niet zoveel over zijn geweldige jaar. Wmb onbetwiste winnaar.
pi_166894691
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 november 2016 17:37 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Waarom wil Max niet winnen? Ja maar één race gewonnen, dat zegt natuurlijk niet zoveel over zijn geweldige jaar. Wmb onbetwiste winnaar.
Omdat hij niet naar het gala wilt :') Niet wetende dat de winnaar daar pas gekozen wordt.
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_166894708
Ik zou de prijs bij de vrouwen overigens wel aan Vd Breggen geven. 2 medailles op de Spelen en daarnaast nog legio zeges
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 25 november 2016 @ 17:40:12 #16
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_166894716
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 november 2016 17:37 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Waarom wil Max niet winnen? Ja maar één race gewonnen, dat zegt natuurlijk niet zoveel over zijn geweldige jaar. Wmb onbetwiste winnaar.
Hij heeft geen zin in een gala en is op vakantie dan :')

Als hij wint krijg je zo'n videoboodschapding van iemand die er niet eens zin in heeft, moet je niet willen. Hij heeft één race gewonnen, ook nog eens in een auto waar je op zijn minst toch gewoon top-6 mee moet rijden als je normaal rijdt en met hulp van twee doorgaans veel snellere auto's die uitvielen. Daarnaast uiteraard indruk gemaakt, dat ontken ik zeker niet, maar niet gewonnen.

Ik vind het een meer historische prestatie dan Van Rijsselberghe of Weertman, maar wat die gepresteerd hebben (de enige kans die je in vier jaar krijgt grijpen, zonder al te starten met top-6-materiaal) vind ik gewoon knapper.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 25 november 2016 @ 17:43:12 #17
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_166894751
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2016 17:34 schreef heywoodu het volgende:

Head/Paulis hoop ik bij de teams, handbalsters verloren een finale en haalden geen olympische medaille.. Van Rhijn zou wel moeten winnen bij de gehandicapte sporters, of iemand uit de zwemploeg.

Woodu, kijk eens verder dan de Olympische Spelen :P

De Handbalsters hebben een geweldig onverwacht goed jaar achter de rug. De OS waren een dieptepunt, maar zelfs van die vierde plek hadden ze een jaar geleden niet eens van durven te dromen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_166894759
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2016 17:40 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Hij heeft geen zin in een gala en is op vakantie dan :')

Als hij wint krijg je zo'n videoboodschapding van iemand die er niet eens zin in heeft, moet je niet willen. Hij heeft één race gewonnen, ook nog eens in een auto waar je op zijn minst toch gewoon top-6 mee moet rijden als je normaal rijdt en met hulp van twee doorgaans veel snellere auto's die uitvielen. Daarnaast uiteraard indruk gemaakt, dat ontken ik zeker niet, maar niet gewonnen.

Ik vind het een meer historische prestatie dan Van Rijsselberghe of Weertman, maar wat die gepresteerd hebben (de enige kans die je in vier jaar krijgt grijpen, zonder al te starten met top-6-materiaal) vind ik gewoon knapper.
Verstappen is een mooie voor volgend jaar. Dan zie ik hem wel podium rijden in het eindklassement (en dat is voor mij in zijn sport de eis om in aanmerking te komen voor sportman van het jaar). En geen OS dus ook van daaruit geen concurrentie. Dan lijkt het me een uitgemaakte zaak...tenzij we ineens een Nederlandse Tourwinnaar krijgen.
pi_166894783
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2016 17:43 schreef Snowbomb het volgende:

[..]

Verstappen is een mooie voor volgend jaar. Dan zie ik hem wel podium rijden in het eindklassement (en dat is voor mij in zijn sport de eis om in aanmerking te komen voor sportman van het jaar). En geen OS dus ook van daaruit geen concurrentie. Dan lijkt het me een uitgemaakte zaak...tenzij we ineens een Nederlandse Tourwinnaar krijgen.
Dat is lastig te voorspellen allemaal. We waren dicht bij een eindzege in een grote wielerronde dit jaar. Als Kruijswijk hem volgend jaar wel wint, dan weegt dat zwaarder dan een 3e plaats in een F1 eindklassement wat mij betreft.
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_166894819
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2016 17:45 schreef franklop het volgende:

[..]

Dat is lastig te voorspellen allemaal. We waren dicht bij een eindzege in een grote wielerronde dit jaar. Als Kruijswijk hem volgend jaar wel wint, dan weegt dat zwaarder dan een 3e plaats in een F1 eindklassement wat mij betreft.
Ja dat zeg ik ook toch?
pi_166894830
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2016 17:39 schreef franklop het volgende:
Ik zou de prijs bij de vrouwen overigens wel aan Vd Breggen geven. 2 medailles op de Spelen en daarnaast nog legio zeges
Zou ik ook doen maar denk dat sporters voor Wevers gaan.
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 25 november 2016 @ 17:48:47 #22
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_166894831
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 november 2016 17:43 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Woodu, kijk eens verder dan de Olympische Spelen :P

De Handbalsters hebben een geweldig onverwacht goed jaar achter de rug. De OS waren een dieptepunt, maar zelfs van die vierde plek hadden ze een jaar geleden niet eens van durven te dromen.
Ik kijk altijd verder dan de Spelen. Ik zeg niet dat de handbalsters het niet verdienen, maar dat ik een ander team meer terecht zou vinden. Die hadden het letterlijk niet beter kunnen doen, de handbalsters wel, die hebben het flink uit handen gegeven. Leuk, tweede worden op een WK, heel knap, maar ze hebben zowel het WK als de Spelen niet gewonnen. Terechte nominatie, maar of ze terechte winnaars zouden zijn betwijfel ik.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 25 november 2016 @ 17:53:07 #23
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_166894891
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2016 17:48 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Ik kijk altijd verder dan de Spelen. Ik zeg niet dat de handbalsters het niet verdienen, maar dat ik een ander team meer terecht zou vinden. Die hadden het letterlijk niet beter kunnen doen, de handbalsters wel, die hebben het flink uit handen gegeven. Leuk, tweede worden op een WK, heel knap, maar ze hebben zowel het WK als de Spelen niet gewonnen. Terechte nominatie, maar of ze terechte winnaars zouden zijn betwijfel ik.
Dus je zegt nu dat Verstappen een terechte winnaar is omdat hij in een superieure auto heeft gewonnen, maar als hij een jaar geleden derde was geworden, had hij het niet verdiend?

Net zoals de hockeysters het wel gunnen en de handbalsters niet, ze hadden immers zilver.

Het draait om context, niet om cijfers ;)
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 25 november 2016 @ 17:54:45 #24
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_166894909
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 november 2016 17:53 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dus je zegt nu dat Verstappen een terechte winnaar is omdat hij in een superieure auto heeft gewonnen, maar als hij een jaar geleden derde was geworden, had hij het niet verdiend?

Het draait om context, niet om cijfers ;)
Ja, dat zeg ik, het gaat om context. In een auto waar elke degelijke coureur regelmatig top-6 zou rijden één race winnen en zo nu en dan op het podium eindigen is voor Nederland heel bijzonder, maar een vrij "normale" prestatie. Als hij dat in een Toro Rosso had gedaan vond ik het een ander verhaal. Het draait om context ;)

En waar je vandaan haalt dat ik het de hockeysters wel gun en handbalsters niet, geen idee, maar de hockeysters hebben inderdaad in elk geval nog zilver. Onder de verwachting en dus zou ik ze liever ook niet zien winnen. Head/Paulis hebben het hoogst mogelijke wél gehaald.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 25 november 2016 @ 18:01:05 #25
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_166894989
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2016 17:54 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Ja, dat zeg ik, het gaat om context. In een auto waar elke degelijke coureur regelmatig top-6 zou rijden één race winnen en zo nu en dan op het podium eindigen is voor Nederland heel bijzonder, maar een vrij "normale" prestatie. Als hij dat in een Toro Rosso had gedaan vond ik het een ander verhaal. Het draait om context ;)

En waar je vandaan haalt dat ik het de hockeysters wel gun en handbalsters niet, geen idee, maar de hockeysters hebben inderdaad in elk geval nog zilver. Onder de verwachting en dus zou ik ze liever ook niet zien winnen. Head/Paulis hebben het hoogst mogelijke wél gehaald.
Die vergelijking met Verstappen was als hij derde was geworden in de TR.

Het maximaal haalbare is altijd goud, maar als de absolute topfavoriet het haalt, is het wmb minder speciaal dan zilver op een wk of vierde op de OS van een ploeg die decennia hekkensluiter speelde en nog nooit naar de Spelen mocht.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_166895154
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2016 17:27 schreef franklop het volgende:

[..]

Ik ging er gewoon vanuit dat TA ze wel allemaal had genoemd _O- hij vergat er gewoon 1 :o
Ja daar kwam ik net zelf ook achter ja :+
pi_166895290
Sport in beeld zou niet Max@Spanje maar Max@Brasil :9 moeten zijn

Dorian en Sanne lijken me duidelijk. Wouda ook _O_
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_166895351
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2016 17:39 schreef franklop het volgende:
Ik zou de prijs bij de vrouwen overigens wel aan Vd Breggen geven. 2 medailles op de Spelen en daarnaast nog legio zeges
Waarbij ze de gouden medaille natuurlijk in de schoot geworpen kreeg. Kan zij verder niks aan doen, maar dat zou ik wel meenemen als ik zou moeten stemmen.

Die val van Van Vleuten is ook een grote kanshebber op de Sport in Beeld Prijs denk ik. Dat is het soort momenten waar die prijs voor bedoeld is in ieder geval.
pi_166895371
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2016 18:33 schreef wimderon het volgende:

[..]

Waarbij ze de gouden medaille natuurlijk in de schoot geworpen kreeg. Kan zij verder niks aan doen, maar dat zou ik wel meenemen als ik zou moeten stemmen.

Die val van Van Vleuten is ook een grote kanshebber op de Sport in Beeld Prijs denk ik. Dat is het soort momenten waar die prijs voor bedoeld is in ieder geval.
Tsja Wevers ook natuurlijk :+ Eigenlijk is mijn rijtje 1. Vd Breggen, 2. v Rouwendaal 3. Wevers. Maar daar denken de sporters wel anders over vrees ik
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_166895385
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2016 18:33 schreef wimderon het volgende:

[..]

Waarbij ze de gouden medaille natuurlijk in de schoot geworpen kreeg. Kan zij verder niks aan doen, maar dat zou ik wel meenemen als ik zou moeten stemmen.

Die val van Van Vleuten is ook een grote kanshebber op de Sport in Beeld Prijs denk ik. Dat is het soort momenten waar die prijs voor bedoeld is in ieder geval.
Ik zou meewegen hoe uniek een prestatie is. Goud op de balk is een unicum voor Nederland. Goud bij de wegwedstrijd is dat niet. Fantastische prestatie maar het turngoud heeft nog net iets meer.

AvV moment is Sport in Beeld waardig, maar vind het zuur om haar een prijs te geven voor het moment dat haar Olympisch goud kost
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  vrijdag 25 november 2016 @ 18:38:39 #31
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_166895418
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2016 17:23 schreef Snowbomb het volgende:
Het is een discussiepunt en ik verwacht hem niet bij de genomineerden, maar als je naar de prijzen van Sven Kramer kijkt dit jaar dan heeft hij ook zowat alles gewonnen wat hij kon winnen (EK allround, WK allround, WK afstanden 5 en 10 km, Wereldbeker 5/10 km en ploegenachtervolging)
Kramer verdient het ook om genomineerd te worden. Maar ja, hij is zo dominant gebleven dat het gewoon is gaan worden, dus hij maakt alleen in 2018 nog kans.

Verstappen als sportmoment van het jaar; Wevers en Dorian. En ik hoop ook op Head/Paulis.
Géén kloon van tvlxd!
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 25 november 2016 @ 18:40:05 #32
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_166895434
Coach van het jaar lijkt iedereen wel unaniem over.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 25 november 2016 @ 19:40:54 #33
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_166896484
Deze voor Sport in Beeld aub _O_

Strafpunt voor opzichtig kreunende Haase
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Moderator / Redactie Sport maandag 28 november 2016 @ 13:14:09 #34
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_166953790
Vanavond de nominaties van BBC SPOTY
http://www.bbc.com/sport/(...)ok&ns_linkname=sport
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Moderator maandag 28 november 2016 @ 13:15:20 #35
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166953809
ik zeg nog steeds Daniel Sprong



speelt dit jaar niet veel vanwege een blessure en stomme regels en shit maar hij had hem vorig jaar al moeten winnen ipv bouwmeester

maar nu heeftie een stanley cup :P
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_166953814
Telegraaf heeft een poll gestart om de dameswielerploeg (op de weg) te nomineren als sportploeg van het jaar
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_166954991
Vind dit jaar wel echt een lastige. Wat mij betreft Max > Tom > Dorian > Ferry, vooral omdat ik prestaties in grote mondiale sporten veel hoger aansla. Maar als je de OS als het hoogste in de sport ziet, snap ik dat je voor Dorian gaat.
pi_166955006
quote:
10s.gif Op maandag 28 november 2016 13:15 schreef franklop het volgende:
Telegraaf heeft een poll gestart om de dameswielerploeg (op de weg) te nomineren als sportploeg van het jaar
Valt nog wel wat voor te zeggen ook. Als ploeg extreem dominant zowel op de spelen als wk.
pi_166956693
quote:
1s.gif Op maandag 28 november 2016 14:26 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Valt nog wel wat voor te zeggen ook. Als ploeg extreem dominant zowel op de spelen als wk.
Die race bij de OS was 1 van de mooiste vrouwenwedstrijden die ik ooit had gezien zeker vanuit Nederlands oogpunt, alles wat bij de mannen al jaren fout gaat deden de vrouwen goed.
  † In Memoriam † maandag 28 november 2016 @ 16:08:47 #40
212838 markdeajaxfan
ajax ajax ajax
pi_166956729
sportmoment van het jaar is voor mij verstappen zijn winnende race
Billy Turf Award - Grootste Utopia fan
› De winnaars zijn: markdeajaxfan!
pi_166957421
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 14:26 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Vind dit jaar wel echt een lastige. Wat mij betreft Max > Tom > Dorian > Ferry, vooral omdat ik prestaties in grote mondiale sporten veel hoger aansla. Maar als je de OS als het hoogste in de sport ziet, snap ik dat je voor Dorian gaat.
En waarom dan Dorian voor Ferry? Beide OS-goud in grote sporten.
pi_166957471
Ik heb als zwemmer een voorkeur voor van Rouwendaal boven Wevers.
Wevers wint door fout van Biles, van Rouwendaal wint met grote overmacht, na een zware schouderblessure, niemand gaf haar een kans, zeker niet na de 400 vrij zwembad.
van der Breggen ook gegund, en Ligtlee en Bouwmeester ook.

Maar uiteindelijk vind ik die hele verkiezing maar kut, en een populariteitsspel.
pi_166957704
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 16:51 schreef swimmie86 het volgende:

[..]

En waarom dan Dorian voor Ferry? Beide OS-goud in grote sporten.
Prolongeren vind ik erg knap.

Zou het beide geen grote sporten durven noemen trouwens :P
pi_166961851
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 16:53 schreef swimmie86 het volgende:
Ik heb als zwemmer een voorkeur voor van Rouwendaal boven Wevers.
Wevers wint door fout van Biles, van Rouwendaal wint met grote overmacht, na een zware schouderblessure, niemand gaf haar een kans, zeker niet na de 400 vrij zwembad.
van der Breggen ook gegund, en Ligtlee en Bouwmeester ook.

Maar uiteindelijk vind ik die hele verkiezing maar kut, en een populariteitsspel.
Ligt volgens mij wel iets genuanceerder. Biles had de score van Wevers in de kwalificatie, landenwedstrijd en allroundfinale ook niet gehaald, dus was het maar de vraag of ze die score uberhaupt gehaald zou hebben.

Maar om terug te komen op Van Rouwendaal: gegeven de omstandigheden vond ik de prestatie van Sharon boven die van de anderen uitsteken. Buiten dat vind ik haar ook gewoon de leukste persoon.
pi_166963235
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 20:04 schreef Riofan83 het volgende:

[..]

Ligt volgens mij wel iets genuanceerder. Biles had de score van Wevers in de kwalificatie, landenwedstrijd en allroundfinale ook niet gehaald, dus was het maar de vraag of ze die score uberhaupt gehaald zou hebben.

Maar om terug te komen op Van Rouwendaal: gegeven de omstandigheden vond ik de prestatie van Sharon boven die van de anderen uitsteken. Buiten dat vind ik haar ook gewoon de leukste persoon.
Eigenlijk is het ook gewoon niet te vergelijken vind ik. Allemaal olympisch kampioen geworden. En de leukste mag winnen.
pi_166965851
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2016 18:40 schreef Nattekat het volgende:
Coach van het jaar lijkt iedereen wel unaniem over.
Was toch ook de coach voor Ranomi en co? Ging lekker. Topcoach! :')

quote:
14s.gif Op maandag 28 november 2016 16:08 schreef markvanrinsum het volgende:
sportmoment van het jaar is voor mij verstappen zijn winnende race
Voor mij die Mercedessen die samen crashte in bocht 3, ronde 1.
  Moderator / Redactie Sport maandag 28 november 2016 @ 23:08:08 #47
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_166967448
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 22:21 schreef Nober het volgende:

[..]

Was toch ook de coach voor Ranomi en co? Ging lekker. Topcoach! :')

[..]

Voor mij die Mercedessen die samen crashte in bocht 3, ronde 1.
Gewoon de complete GP van Spanje. Het is wel een Nederlandse prijs, niet een algemene :P
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_166968821
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 22:21 schreef Nober het volgende:

[..]

Was toch ook de coach voor Ranomi en co? Ging lekker. Topcoach! :')

Op de Spelen openwater coach, en al sinds oktober 2013 vooral geen coach meer van Ranomi.
Moest van ome Joop kiezen, en met Ferry (en parttime Sharon) heeft hij het top gedaan.
pi_166971931
Wanneer worden de nominaties officieel bekend?
  Trouwste user 2022 dinsdag 29 november 2016 @ 11:11:17 #50
7889 tong80
Spleenheup
pi_166974743
Mannen - Tom Dumoulin
Vrouwen - Dafne Schippers
Team - De voetballers van VVSB
Talent - Max Verstappen
Coach - Marcel Wouda
Sport in Beeld - Verstappen die in de laatste race zijn wagen in bedwang houdt na de touché van Hunkelberg

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')