Nattekat | zondag 23 oktober 2016 @ 16:29 |
Topicreeks: Irritaties op de weg We ergeren ons nogal wat in het verkeer. Bumperklevers (voor en achter), linksplakkers, langzaamrijders, hardrijders, voorrangnemers, geen voorrangverleners, inhaalverbod negerende vrachtwagenchauffeurs, onnodig gebruik van mistlampen, dagrijverlichting bij nacht (zonder achterlichten), eigenlijk aan alles. Steek hier je klaagzang af over ergernissen die je tegengekomen bent in het verkeer, en discussieer mee. * Maar hou het wel gezellig aub! Leerzame informatie • De uitleg over rijbanen en rijstroken kort samengevat met plaatje: Een rijstrook is onderdeel van de rijbaan. Over een rijstrook kunnen voertuigen rijden. Een rijbaan kan uit één, twee of zelfs meer rijstroken bestaan. | |
PleadingTheFifth | zondag 23 oktober 2016 @ 16:33 |
Persoonlijk vind ik het irritant als men na het inhalen te vroeg op 'mijn rijstrook' invoegt. Dat ik als het ware (tijdelijk) een bumperklever word | |
Hyaenidae | zondag 23 oktober 2016 @ 16:50 |
Moet je maar zorgen dat ze je niet in kunnen halen. | |
PleadingTheFifth | zondag 23 oktober 2016 @ 17:27 |
Komt wel goed wanneer ik een Hayabusa aanschaf. | |
PandaDrop | zondag 23 oktober 2016 @ 17:30 |
Mijn werk is wegen tijdelijk afsluiten en wegen opnieuw bestraten en asfalteren. Ik hou ervan dat weggebruikers en omwonenden op mij kankeren, ik krijg er zelfs geld voor van de overheid via mijn werkgever. En de overheid plant de werkzaamheden in, niet mijn bedrijf. Dus eigenlijk moet je bij de gemeente of Rijkswaterstaat zijn. Maar ik vind het niet erg... Ontopic: Als ik op mijn fiets op de rotonde rechts wil afslaan, kunnen de automobilisten niet in de spiegel zien of ik wil naar rechts wil afslaan. Meeste automobilisten remmen dus voor niets af. Dat betekent dat ze de praktijkexamen goed hebben afgelegd. [ Bericht 4% gewijzigd door PandaDrop op 23-10-2016 17:36:32 ] | |
grimselman | woensdag 26 oktober 2016 @ 19:11 |
Gisteravond alarmlichten op de vluchtstrook. Ik kom dichterbij en zie dat het om twee auto's gaat met ieder een paardentrailer. Ze reden ongeveer 70. Verlichting van de voorste trailer was kaduuk. Dat zal de reden geweest zijn dat ze op de vluchtstrook reden. In mijn ogen kun je dan beter niet op de vluchtstrook rijden. Wat vinden jullie? | |
Nattekat | woensdag 26 oktober 2016 @ 19:11 |
Beter dan met 70 op de snelweg. | |
karr-1 | woensdag 26 oktober 2016 @ 19:38 |
Golfje dat laagvliegend naast je voorbij komt, sta je een paar kilometer verderop naast ze voor het stoplicht. Kijk je een keer opzij, komt er net een of andere Anita omhoog die haar mond nog afveegt.... | |
OEM | woensdag 26 oktober 2016 @ 19:43 |
Als jij je aan de verkeersregels zou houden, dan kunnen automobilisten dat prima zien. | |
4EverBlackEyed | woensdag 26 oktober 2016 @ 19:58 |
Mensen die denken dat het een goed idee is om met 60 km/h in te voegen op de A4 en dan rustig met 80 km/h doorkarren, terwijl je er 100 mag. Ik begrijp dat de ochtend misschien niet het favoriete gedeelte van je dag is, maar rijd dan op z'n minst even iets harder door. | |
goed_volk | woensdag 26 oktober 2016 @ 22:17 |
Appende fietsers.... Kan dat niet verboden worden ofzo? Vandaag weer bijna een op de motorkap gehad. | |
karr-1 | woensdag 26 oktober 2016 @ 22:35 |
Mobieltje in de hand, doppen in het oor en dan slingerend over de weg omdat alles interessanter is dan het verkeer om je heen. Wat mij betreft ook per direct een verbod erop. | |
niepleuje | woensdag 26 oktober 2016 @ 23:36 |
Proest. Zo uit New Kids gelopen | |
Tango5Romeo | donderdag 27 oktober 2016 @ 02:20 |
En altijd als de snelweg helemaal leeg is. Zijn dezelfde mensen die als het drukker wordt juist 13 km lang voor de kat z'n k*t op de derde rijstrook blijven hangen.... | |
Ridocar | donderdag 27 oktober 2016 @ 02:44 |
Ze had dus haar gordel niet aan. | |
Ridocar | donderdag 27 oktober 2016 @ 06:58 |
Werkverkeer dat door de hoofdstraat van ons dorp rijdt. Veel te snel, vaak met alleen drl aan, en allemaal met hetzelfde deprihoofd achter het stuur. Eens zien wat ik moet doen om een tekstkar met "UW SNELHEID IS GEMETEN" neer te zetten. | |
karr-1 | donderdag 27 oktober 2016 @ 08:31 |
Ik kon ook alleen maar heel hard lachen.... | |
karr-1 | donderdag 27 oktober 2016 @ 08:31 |
Nope ze was drukker bezig met andere dingen volgens mij | |
karr-1 | donderdag 27 oktober 2016 @ 08:32 |
Ze zijn gewoon te huur http://www.tekstkar.nl | |
Ridocar | donderdag 27 oktober 2016 @ 09:11 |
Ik had het gezien. Vaak staan die dingen met websitesticker, dus ik dacht al dat er een bedrijf achter zat. Maar dat kost mij geld. Misschien iets voor de gemeente. En als het dan nog niet helpt, een echte flitser neerzetten (zonder mededeling en/of tekstkar uiteraard ) | |
Pinnenmutske | donderdag 27 oktober 2016 @ 09:34 |
de enige irritatie die ik heb is als obstakels op de weg staan, durf ik wel eens falen in het autorijden. zo reed ik mijn vorige auto kapot tegen een muur omdat er een kruiwagen in de weg stond. | |
DrMarten | donderdag 27 oktober 2016 @ 09:40 |
Of ze kijken over hun schouder zoals ze geleerd hebben en zien je dus wel aankomen, maar staan voor jan met de korte lul te wachten op iemand die niet even zijn hand uitsteekt. | |
niepleuje | donderdag 27 oktober 2016 @ 10:20 |
Zag je de kruiwagen te laat, waardoor je uitweek.. tegen een muur? | |
Pinnenmutske | donderdag 27 oktober 2016 @ 11:03 |
ja heel mijn zijflank in de prak ik had toen nog les maar zag lijkbleek van de schrik. | |
niepleuje | donderdag 27 oktober 2016 @ 11:06 |
Bah, wat naar. Les van een instructeur of gewoon van je ouders? Ik meen dat dat laatste in België is toegestaan? Althans, dat vertelde een Belgische studiegenote. | |
Pinnenmutske | donderdag 27 oktober 2016 @ 11:11 |
nee. het gebeurde toen ik naar school in Turnhout reed. ik wilde de parking inrijden van de Utopolis. | |
niepleuje | donderdag 27 oktober 2016 @ 11:12 |
Ah, op die manier. Vervelende situatie in ieder geval Hoop dat het de enige nare ervaring was voor je. | |
PandaDrop | donderdag 27 oktober 2016 @ 17:41 |
Ik steek mijn hand uit, maar mijn lichaam staat ervoor. links ziet met niet at ik rechts wil. voorbeeld https://www.google.nl/map(...)3D100!7i13312!8i6656 [ Bericht 13% gewijzigd door PandaDrop op 27-10-2016 17:52:25 ] | |
Light | donderdag 27 oktober 2016 @ 19:22 |
Die fietser mag ook wel iets duidelijker richting aangeven. Gewoon de arm horizontaal houden, dat is tenminste duidelijk. | |
niepleuje | maandag 31 oktober 2016 @ 19:30 |
Blijkbaar weinig ergernissen in de afgelopen dagen | |
BMWK111RS | dinsdag 1 november 2016 @ 06:55 |
Of voornamelijk de gebruikelijke, die al tig keer zijn gemeld. Dat geldt in mijn geval tenminste. | |
Gunner | dinsdag 1 november 2016 @ 07:59 |
Ondanks dat ik voorstander ben gaat dat verbod er niet komen. Domweg omdat het niet te handhaven is. | |
daniela_007 | dinsdag 1 november 2016 @ 08:51 |
Wat heeft het voor zin als de maximumsnelheid 130 km per uur als er maar twee banen zijn en waar veel vrachtwagens rijden? 130 km per uur werkt het beste bij 3 banen. | |
Tango5Romeo | dinsdag 1 november 2016 @ 14:05 |
In de regel is het zo, dat als er een bord staat met een waarschuwing, er geen camera staat. | |
karr-1 | dinsdag 1 november 2016 @ 18:21 |
Ik weet het, dat is dan ook het grote nadeel | |
Fer | dinsdag 1 november 2016 @ 21:59 |
Wordt ik hier voor gek verklaard omdat ik eventueel nog een band zou vervangen aan de rechterzijde op de vluchtstrook. Zag ik vandaag twee kerels, auto dik een meter van de vangrail af en die gasten stonden letterlijk op de rijbaan, een linkerband te verwisselen. | |
#ANONIEM | dinsdag 1 november 2016 @ 22:01 |
Mensen die hun voet op de rem zetten als ze stilstaan voor het stoplicht. Megairritante felle remlichten in je face. | |
Piles | dinsdag 1 november 2016 @ 22:07 |
Ik zal wel moeten met een automaat... sorry En nee, ik ga 'm niet in z'n vrij zetten voor die korte tijd. Trage mensen bij het verkeerslicht zijn mijn irritatie | |
#ANONIEM | dinsdag 1 november 2016 @ 22:07 |
Je handrem is kapot? | |
Piles | dinsdag 1 november 2016 @ 22:09 |
Op de handrem en in z'n vrij weiger ik voor korte tijd. De meeste verkeerslichten waar ik kom zijn scherp afgesteld, dus geen zin in traag vertrek. | |
opgebaarde | woensdag 2 november 2016 @ 07:12 |
Vriend | |
Nattekat | woensdag 2 november 2016 @ 10:23 |
Vooral bui xenonlichten | |
#ANONIEM | woensdag 2 november 2016 @ 10:26 |
Vreselijk al die supernieuwe auto's. | |
Gunner | woensdag 2 november 2016 @ 10:28 |
Guilty. is gevolg van de Auto Hold functie. Ik vind het erg prettig maar het heeft als gevolg dat m'n remlichten inderdaad branden. | |
JDude | woensdag 2 november 2016 @ 10:44 |
Xenon achterlichten? | |
Nattekat | woensdag 2 november 2016 @ 11:30 |
Ik wist niet dat het bestond, tot ik mijn zonnebril op mocht zetten midden in de nacht. | |
MichelWuyts | woensdag 2 november 2016 @ 13:53 |
wtf. je gaat toch niet constant je handrem gebruiken? | |
#ANONIEM | woensdag 2 november 2016 @ 13:58 |
Je rolt toch niet constant weg? | |
Ridocar | woensdag 2 november 2016 @ 14:00 |
Een waarschuwing is ter voorkoming van een overtreding, "Uw snelheid is gemeten" is een mededeling na de overtreding. | |
MichelWuyts | woensdag 2 november 2016 @ 14:05 |
Gewoon de rem gebruiken. Op een vlakke ondergrond heb je vaak geen rem nodig. Handrem hoogstens op een helling gebruiken. | |
Gezicht | woensdag 2 november 2016 @ 14:07 |
Doe ik normaal ook altijd hoor Heb er zelf eigenlijk nooit last van als iemand voor me dat doet overigens. Toevallig wel laatst een keer een BMW geloof ik voor me gehad wiens remlichten (LED oid) dermate fel waren dat het wel echt hinderlijk was. | |
Randy_S | woensdag 2 november 2016 @ 14:10 |
Een automaat rolt dan netjes vooruit.. | |
#ANONIEM | woensdag 2 november 2016 @ 14:11 |
Precies, bij die auto's is het dus hinderlijk. | |
MichelWuyts | woensdag 2 november 2016 @ 14:11 |
m.u.v een automaat dan | |
Tango5Romeo | woensdag 2 november 2016 @ 18:24 |
Wat heeft het in godsnaam voor zin om dat te doen? Nul preventieve werking. En als je toch al geflitst bent (volgens het bord) kun je wel een beetje extra gas geven. Ik bedoel, wat is de kans dat je nog een keer geflitst wordt? Anyway, wel bord, dan geen camera. Behalve bij trajectcontrole, misschien. | |
karr-1 | woensdag 2 november 2016 @ 18:54 |
Wie heeft het verzonnen om op dit punt stoplichten te gaan neerzetten? https://www.google.nl/map(...)2.087658!4d5.1586718 Op Google staan ze er nog niet, maar nu dus wel. Met als gevolg dat je daar dus elke dag vaststaat omdat mensen de snelweg op willen maar na elke 2 autos het licht op rood gaat. | |
Light | woensdag 2 november 2016 @ 19:36 |
Ik zie een T-splitsing met verkeerslichten daar op Google. | |
naiipajiiau | woensdag 2 november 2016 @ 20:55 |
Ik zet mijn voet ook altijd op de rem als ik weet dat hij niet meer rolt of weg gaat rollen laat ik weer los. Maar superveel plekken moet ik hellingrekken richting mijn werk. Dus dan ontkom je er niet aan... Ik zag laatst op een situatie waar 2 rijbanen 1 worden (flightforum Eindhoven) een bestuurder proberen in te voegen voor een andere. Hij kreeg geen plek van de andere bestuurder en moest dus remmen (niet eens hard). Ik dacht "ach gossie nou ik rem wel even kom er hier maar tussen hoor". Maar nee dat wilde hij niet hij bleef staan alsof hij een wraakplan bedacht ter plekke. Dus ik reed maar door. Maar wat doet hij, hij rijdt achter me door naar het stuk (paar honderd meter verderop) waar de rijbaan weer opsplitst omdat je er kunt voorsorteren, gooit zijn auto daar voor die van diegene die hem er niet even tussenliet en drukt keihard op de rem. Soms vraag je je echt af wat mensen in godsnaam aan het doen zijn. Stelletje kinders.. niet normaal ze verdwenen uit het zicht en het geëtter ging gewoon door af en toe hoorde je nog een toeter.... | |
Anne | donderdag 3 november 2016 @ 09:15 |
Ik zat gisteren achter iemand op de linkerrijstrook, die elke keer ging remmen als er iemand op de rechterrijstrook remde. Vreemd, apart en beheurlijk irritant ook. | |
Tunafish | donderdag 3 november 2016 @ 09:20 |
- Volk dat niet snapt hoe een invoegstrook werkt en daarmee een paar kilometer file veroorzaakt - Volk dat ná de file niet snapt dat je weer 130 mag en naar rechts moet - Spitsstrook niet gebruiken - Vrachtwagens inhalen met 90km/u - Zo langzaam gaan dat vrachtwagens jou inhalen - In de file continue van rijstrook wisselen - Mij in je spiegel tussen de file door zien rijden en dan even extra dicht op de middellijn gaan rijden - Toeteren wanneer ik je toch voorbij ga omdat degene naast je wel ruimte maakt voor motorrijders - Kruispunt oprijden terwijl het al vol staat 'want ik heb toch groen? ' - Vooraan een kruispunt nog eens twee stroken opzij willen omdat je toch naar links moet en zo alles blokkeren. En voor de rest the usual linksplakkers en bumperklevers. Soms klinkt de trein toch wel heel aantrekkelijk | |
Pizza_Boom | zondag 6 november 2016 @ 21:16 |
Ach, ja, het was weer een typische zondag... - Invoegen met 70 - Middenplakken - Links voorsorteren om rechtsaf te gaan - Had ik middenplakken al genoemd? - Verkeerde verlichting voeren - met vmax -30 op links zitten - Spitsstrook niet gebruiken - Gas bijgeven als iemand naast je zit - Binnen bebouwde kom 35 rijden - 55 rijden waar je 80 mag - Voor een stoplicht op 2 rijstroken gaan staan Niets bijzonders eigenlijk. | |
Jihawti | zondag 6 november 2016 @ 22:05 |
Vandaag naar een sportwedstrijd geweest. Hele parkeerterrein vol. Echt vol? Neen, er waren een stuk of vijf plekken over, maar aangezien mensen met Volvo's blijkbaar recht hebben op anderhalf vak en verrrr over de lijntjes gaan staan... En oh ja, heb je na drie jaar sparen een nieuwe auto, heb je die op de tweede dag op een paar millimeter na niet meer omdat een ouwe zak in zo'n verhoogde auto m ff in zijn achteruit ramt zonder waarschuwing op datzelfde parkeerterrein. En dan gebaren van "rustig maar" als ik toeter omdat ik niet verder achteruit kan om hem te ontwijken. (Waarom? Omdat ik dus wel spiegelde en zag dat achter mij ook weer een auto stond.) Pluspunt: je kan echt alle kanten op met zo'n kleine Fabia, je krijgt m zelfs tussen twee scheef en asociaal breed geparkeerde Volvo's waar verder niemand tussen komt Tevens kudos voor de anti-irritatie van deze avond: hondenbezitters die hun schatjes lichtjes aan hun halsband doen. Goed zichtbaar! | |
karr-1 | zondag 6 november 2016 @ 22:57 |
Een of andere aso die zijn proletenbak op de invalidenparkeerplaats van de supermarkt gezet had omdat "hij toch maar 1 dingetje ging halen" Vervolgens kwam er dus een invalide oudere man aan die vervolgens helemaal los ging op die vent. De rest van de parkeerplaats stond erbij te kijken terwijl die vent maar probeerde een excuus te verzinnen waarom hij daar stond.... | |
Ridocar | zondag 6 november 2016 @ 23:36 |
Klemzetten met de auto van invalide man, politie bellen. Klaar. Maarja, dat zal wel niet mogen. | |
Pizza_Boom | maandag 7 november 2016 @ 00:07 |
Ik ken iemand met een volledig elektrische auto die dat inmiddels in een stad, weet even niet meer welke, wel mag. Bellen en dan dwars erachter zetten en aan de stroom hangen. Krijgt die foutparkeerder een prenten mag die wachten totdat die elektrische auto weer weg gaat. | |
ambertje90 | maandag 7 november 2016 @ 05:35 |
Domme man, op de stoep is het 4 keer zo goedkoop. | |
Rewimo | maandag 7 november 2016 @ 06:39 |
De mijne niet (C3 Picasso) maar die heeft dan weer start/stopsysteem Als hij weer aanslaat haal ik mijn voet trouwens wel van de rem als de boel nog stilstaat. | |
Tunafish | maandag 7 november 2016 @ 09:14 |
Als je op een rotonde rijdt en je knipperlicht naar rechts aan hebt staan, ga ik er van uit dat je afslaat. Niet dat je doorrijdt en dan boos toetert wanneer ik de rotonde op rijd. Druif. | |
Nattekat | maandag 7 november 2016 @ 10:25 |
Hier wonen ook een zwik mensen die denken recht te hebben op twee plekken. Het is er smal, dus zelfs als iedereen netjes parkeert kan het wel eens gebeuren dat het een beetje krap wordt. Maar soms staan er zelfs x-2 auto's Ik ben dan weer zo'n eikel die zijn minder brede auto er tussen perst, het liefst tussen twee aso's in | |
Ridocar | maandag 7 november 2016 @ 11:16 |
Da's nog eentje van de oude stempel. Die heeft geleerd dat een rotonde een oneindige eenrichtingsweg met enkel zijwegen naar rechts is. Oprijden betekende vroeger richting naar rechts aangeven. Afslaan betekent weer richting naar rechts aangeven. | |
opgebaarde | maandag 7 november 2016 @ 11:25 |
Jij bent in de weekenden veel te veel op pad én je irriteert je veel te veel aan anderen. Loat gaon, loat gaon | |
opgebaarde | maandag 7 november 2016 @ 11:27 |
De A2 begint me te irriteren. Sinds september en ook nog die Merwedebrug die dicht is voor vrachtverkeer, is mijn reistijd behoorlijk langer dan "gebruikelijk" Kwart over fucking zes in de fucking ochtend vertrekken en nu geregeld een uur onderweg zijn... pfrt | |
ambertje90 | maandag 7 november 2016 @ 11:29 |
| |
Nattekat | maandag 7 november 2016 @ 12:40 |
Via de achterklep? | |
Tunafish | maandag 7 november 2016 @ 12:41 |
Of ik lees je bericht verkeerd, of dat is precies wat ik ook zeg Als je op de rotonde rijdt en je hebt je richtingaanwijzer naar rechts aan, dan geef je aan dat je afslaat. Dan is het dus logisch dat ik er dan op kan rijden, want de ander gaat eraf, en niet alsnog verder over de rotonde. | |
Nattekat | maandag 7 november 2016 @ 12:49 |
Dat zijn voor mij de twee bijna ongelukken geweest Mongolen die richting aangeven en vervolgens gewoon doorrijden. Het ergste nog is dat ik dan de pineut ben. | |
ambertje90 | maandag 7 november 2016 @ 12:52 |
Gewoon de linkerdeur. | |
ambertje90 | maandag 7 november 2016 @ 12:55 |
Zou ik niet te snel van uitgaan. | |
Nattekat | maandag 7 november 2016 @ 12:55 |
| |
ambertje90 | maandag 7 november 2016 @ 12:56 |
Wie niet dun is moet slim zijn. | |
derLudolf | maandag 7 november 2016 @ 12:57 |
Nooit voor gewaarschuwd tijdens rijles? Mijn instructeur zei altijd op te passen met auto's van links op een rotonde omdat veel de richtingaanwijzer aan doen bij het opdraaien van een rotonde... Alsof je keuze hebt... | |
Tunafish | maandag 7 november 2016 @ 13:55 |
Dat is dus juist het probleem, dat mensen zulke simpele dingen al fout doen. Als je knippert sla je af, dan ga je niet alsnog rechtdoor zoals de simpele ziel vanmorgen wel deed en vervolgens boos werd op mij dat ik de rotonde op kwam. Wat is dan nog het nut van knipperen dat je de rotonde verlaat als anderen dan alsnog op je moeten staan wachten of je het daadwerkelijk gaat doen? Ik begrijp dat je in het verkeer geen aannames moet doen voor andere weggebruikers, maar dit is zoiets simpels dat je er toch wel vanuit moet kunnen gaan dat iemand die knippert ook afslaat. | |
Pizza_Boom | maandag 7 november 2016 @ 17:44 |
Inherent aan het niveau van sport... En 't was maar 255 kilometer dit weekend. Dat valt toch mee? | |
opgebaarde | maandag 7 november 2016 @ 17:54 |
Welke sport? Ben je een nationale bekendheid? Olympische spelen een droom? Betaal je zelf voor het vervoer naar wedstrijden? Wat is je favoriete kleur? Mooiste moment in jouw sport (zelf ervaren) ? Mooiste moment in jouw sport (YouTube link is een pre)? Grootste ergenis in jouw sport? Je coach, mort die op de achterbank of mag hij ook naast je zitten? Word je er voor betaald? Zo ja, miljonair? Geef je fooi in kantines (en als je uit speelt)? [Antwoord in percentage vd rekening] Krijg je regelmatig een kaart? Speel je wel eens vals? Rijd je hard weg van de parkeerplaats? Intimideer je de coach van je tegenstander(s)? Hoe ver ga je om te winnen? Kan je een remtest-soort manoeuvre uithalen bij jouw sport en pas je die toe? Beoefen je de mooiste/leukste sport die er is? Alvast bedankt | |
Fer | maandag 7 november 2016 @ 18:09 |
Ik moet toegeven dat ik ook weleens verkeerd heb geknipperd op een rotonde, omdat ik mij even vergiste welke kant ik op moest (ik bezoek dagelijks verschillende klanten, dus moet iedere keer een andere route). Lastig is ook dat mijn auto dan gelijk 3x knippert, zoals vele moderne auto's | |
alpeko | maandag 7 november 2016 @ 18:12 |
Dan geef je toch gewoon direct links richting aan? Op een rotonde kan dat. Bij mij knippert ie alleen 3 x als ik hem aantik. Niet als hem naar boven of onder doorduw en daarna weer in de neutrale stand zet. | |
Pizza_Boom | maandag 7 november 2016 @ 18:20 |
Godver Balsport Nee Misschien, maar waarschijnlijk niet haalbaar Reiskostenvergoeding nvt nvt Het fenomeen wat wij gekscherend voetbalmoeder noemen... Mensen met 0 verstand van de sport wiens kinderen het beoefenen en die menen van alles te moeten brullen. Heb geen coach Nee en nee (liefdewerk oud papier, wie immer) Meestal krijg ik mijn consumpties gewoon Alleen met een zomibo ofzo niet meer. Nee Nee, ik rijd binnen bebouwde kom altijd rustig nvt Ik kan niet winnen noch verliezen in de klassieke zin van het woord Nee Altijd, alhoewel ik rugby ook een machtig spelletje vind. Niveau iets concreter makend: Ik ben bezig met o.a. landelijke jeugdteams. Graag gedaan | |
vannelle | maandag 7 november 2016 @ 18:24 |
Alleen blokkeer je nu wel de verkeerde. Die auto staat nog redelijk netjes in het vak waar jij er duidelijk buiten staat voor je eigen gemak. Als ik jou was zou ik niet te hard klagen over anderen, iets met splinter, balk en oog. | |
vannelle | maandag 7 november 2016 @ 18:27 |
1x knipperen vind je beter? | |
Fer | maandag 7 november 2016 @ 18:30 |
Nee maar je kan het niet uitzetten, je klikt 1x en dan knippert hij gelijk 3x, niks meer aan veranderen achteraf. | |
ambertje90 | maandag 7 november 2016 @ 18:52 |
Ja dat is dan helaas vaak het geval, maar goed ik stond. | |
Nattekat | maandag 7 november 2016 @ 18:55 |
Een keer was niet eens op een rotonde. Gelukkig is er nog de ongeschreven regel dat je moet denken dat mensen gewoon altijd achterlijk zijn. | |
Jihawti | maandag 7 november 2016 @ 19:11 |
Ik was vanochtend denk ik even een irritatie voor iemand Heb sinds zaterdag cruise control. Knopjes zitten op het hendeltje voor de richtingaanwijzer plus groot licht. Bij het friemelen naar de bediening gaf ik eerst iemand voor me onbedoeld een stoot groot licht, en vervolgens om het nog erger te maken zette ik per ongeluk de richtingaanwijzer naar links aan. Als iemand achter mij dit zou doen, dan zou ik het interpreteren als "HEE IK WIL ER LANGS. DUUUUURT LAAAAANG! " Toen heb ik maar even een tijdje riant afstand genomen om het proberen te herstellen | |
Tunafish | maandag 7 november 2016 @ 21:06 |
Ik denk dat iedereen wel eens een momentje heeft waarop je iets te vroeg richting aangeeft. Dat vind ik verder ook niet erg, hooguit even een 'wat doe je nou '. De irritatie was dat deze persoon al een tijdje dat knipperlicht aan had (vrij grote rotonde), ook aanstalten maakte om af te slaan en toen tóch op de rotonde bleef en dan nog eens te gaan toeteren naar mij als ik de rotonde op kom. Dan ben je gewoon een zak. | |
Garbageman | woensdag 9 november 2016 @ 11:31 |
Heb ik ook wel eens gedaan, Duitser die niet zo snel reed (maar ik had er eigenlijk geen last van) een lichtsignaal gegeven toen ik alleen even de cruise control uit wilde zetten. Voordeel was wel dat ie er met 100@80 vandoor schoot, dus dat was dan wel weer handig | |
Fer | woensdag 9 november 2016 @ 18:51 |
Motorrijder die slechts met een klein stadslichtje door de file heen slingerde in het pikkedonker/regen. Deathwish? | |
DrDarwin | donderdag 10 november 2016 @ 12:07 |
En dat ze dan ook meteen langzamer gaan rijden, mijn ACC houdt daar niet van. | |
dick_laurent | donderdag 10 november 2016 @ 13:05 |
Ik zat een tijdje terug bij een collega in de auto, en die deed op een rotonde precies hetzelfde.... naar links knipperen, en dan rechts afslaan. Ik zat er min of meer zo naast: | |
Rewimo | donderdag 10 november 2016 @ 13:23 |
Ik reed daarstraks op een landweggetje in de buurt. Verderop was een stel wegwerkers bezig met baby's eerste graafmachientje naast een vrachtwagen. Weg versperd, voorrang keurig geregeld met borden. Ik wacht dus rustig tot ze ruimte maken. Er staan inmiddels nog een paar auto's achter me en aan de andere kant staan er ook een stuk of 4. De wegwerkers zien dat, graafmachientje rijdt netjes uit de weg. Ik krijg een teken dat ik kan gaan rijden en ik rijd langzaam naar voren. Er stonden wegwerkers, het was smal, er lag zand en er stonden paaltjes. Komt er van de andere kant een of andere doos die haar auto hup de weg oprijdt (en niet zo erg rustig). Wegwerker kijkt verbaasd de andere kant op en begint woedende gebaren te maken Doos kijkt boos maar moet uiteraard terug en manoeuvreert zeer onhandig schuin achteruit Kijkt me nog vuil aan als ik langsrijd, na een vette knipoog van verstandhouding van de wegwerker | |
dick_laurent | donderdag 10 november 2016 @ 14:05 |
Prachtig he, die "IKKE IKKE IKKE" mentaliteit van sommige mensen | |
Pap89 | donderdag 10 november 2016 @ 19:41 |
Mensen op een invoeg/uitvoegstrook die in plaats van gas bij geven, gaan remmen/gas loslaten. | |
Henkerbedenker | donderdag 10 november 2016 @ 21:32 |
Daarnet in kanaleneiland utrecht. Normale 50 stadsweg, tegenliggend verkeer was geblokt door een ongeluk (auto tegen kind, leek allemaal niet zo ernstig). Dus dan laat ik wat ruimte om de tegenliggers erlangs te laten, want het stopkicht verderop staat toch op rood. Komen er twee autos vol nederlanders met een migratieachtergrond over de tegenligger baan en eentje duikt in dat gat. De ander heb ik toen maar afgesneden (mooie vuilniszakjas in een opel agila)...en vervolgens staan ze voor het rode licht en blokkeren ze de weg voor tegemoetkomend verkeer. Wat een aardappels. | |
Ridocar | vrijdag 11 november 2016 @ 13:29 |
Jep, vaak genoeg gezien. Komen ze de snelweg op en rijden ze zichzelf klem omdat ze naast me blijven rijden. Pas bij het richting aangeven kijken ze een keertje naar links en/of in de spiegel. Ik wil af en toe best een beetje ruimte maken, maar hier kan ik niet zoveel mee. Vervolgens ben ik de kloothommel die niet eventjes met m'n combi naar links gaat om ruimte te maken voor meneer/mevrouw de invoeg(st)er... | |
Tunafish | vrijdag 11 november 2016 @ 13:52 |
Vorige week had ik ook zo'n druif op de weg. Ik ben een figuur aan het inhalen, invoegstrook komt eraan en mevrouw geeft wat extra gas bij, komt daardoor weer precies naast mij en iemand die al op de invoegstrook aan het versnellen was om voor haar in te voegen. Vervolgens begint ze moeilijk naar mij te gebaren en te knipperen dat ik opzij moet om haar invoeghulp te geven zodat zij invoeghulp kan geven. Denk dan gewoon een paar seconden vooruit en rij jezelf niet helemaal klem. | |
Pizza_Boom | vrijdag 11 november 2016 @ 14:25 |
Ik laat wel eens gas los, laat ik hem afzakken naar een gat (Als de vrachtwagens toch vlotter gingen dan verwacht/er een trage duikelaar voor mij zit), in zijn 3 en dan op snelheid daarin. En met een koude motor laat ik hem liever rustiger opwarmen door achter een vrachtwagen in te voegen dan door hem er zo nodig voor te drukken en meteen het blok op zijn kloten te geven. | |
Pinnenmutske | vrijdag 11 november 2016 @ 14:30 |
Nog een irritatie: ik kan moeilijk op een helling rijden zonder achteruit te bollen (of heb ik dat al eens gepost) De laatste keer heb ik volle gas gegeven hehe. | |
niepleuje | vrijdag 11 november 2016 @ 14:59 |
Kun je dan niet beter je handrem gebruiken? | |
Pinnenmutske | vrijdag 11 november 2016 @ 15:07 |
Gebruikte ik. Maar kom, ik ben erover geraakt. Toch nog eens kijken waar ik de helling kan oefenen. | |
Gezicht | vrijdag 11 november 2016 @ 15:10 |
Ik gebruik ook nooit de handrem, gewoon een flinke dot gas is meestal genoeg in zowel een benzine als diesel auto. Kan het overigens wel hoor, maar vind het totaal niet praktisch. | |
De_Hertog | vrijdag 11 november 2016 @ 15:19 |
Ik ben net terug van een paar weken in Amerika rijden. Wat is het Nederlandse verkeer dan wennen zeg.. In Amerika gaan ze gewoon voor je aan de kant. Op een tweebaansweg. In een 'turnout'. Niet één keer, maar continu. Ik was echt verbaasd hoe veel rekening ze daar met je houden. En dan kom je in Nederland en heb je direct weer iemand die continu met honderd links blijft rijden en iemand die midden op de rijbaan stopt om vrouw en boodschappen uit te laten stappen, terwijl drie meter verderop een inrit is. Het was de andere kant op, maar toch. Welkom in Nederland! . | |
ambertje90 | vrijdag 11 november 2016 @ 16:12 |
Aangezien het toch een voertuiggerelateerde irritatie is: Waar komt de notie vandaan dat "gas" niet een onzijdig woord is? "Het gas", ik kan er niks anders van maken. Ook leuk als je gebumperkleefd wordt tijdens het inhalen. Snelste manier is dan om je weer acher de vrachtwagen te laten zakken en de snelle jongen voorbij te laten. Voor added effect maak je in het voorbijgaan met de rechterarm een royaal gaat-u-voor-gebaar. | |
alpeko | vrijdag 11 november 2016 @ 16:51 |
Koppeling op laten komen (en afhankelijk van de kracht van de motor licht gas bij) totdat je de auto voelt trekken. Dan handrem er af en je gaat geen cm achteruit. Of een auto met Hill assist nemen | |
Pap89 | vrijdag 11 november 2016 @ 20:43 |
Ik ga ook alleen met de vrachtauto naar links, voor een andere vrachtauto die anders zou moeten remmen, indien mogelijk. Maar je ziet zo vaak, dat er zo'n autootje vanaf het begin al naast je blijft rijden en zichtbaar twijfelt en dan opeens vol gas/vol in de remmen Terwijl je gewoon met een beetje inschattingsvermogen, het vrij snel kunt beslissen waar je wilt gaan invoegen. Als je weet dat de meeste vrachtauto's toch zo'n 85-90+- rijden. | |
alpeko | zaterdag 12 november 2016 @ 00:29 |
Stomme Brit. Lekker op links blijven hangen alsof je thuis bent en dan met de mistlampenkermis voor en achter. Als ik stil sta bij het verkeerslicht is het nog mistiger door alle uitlaatgassen dan dat het nu was. Dus what the fog! Ik sein. Plek zat op rechts. Over honderden meters geen ander verkeer te bekennen. Meneer toch maar naar rechts om vervolgens plankgas te geven. Met 144 op de teller (bij max 130) heb ik de inhaalpoging maar gestaakt. Het ging nu vlot genoeg in ieder geval. Ben er op gepaste afstand achter gaan rijden remt ie opeens af naar 100. Ik er ditmaal wel met succes voorbij en mijn eigen mistlicht maar even aan en uit gedaan maar het kwam allemaal niet echt over. | |
Scuidward | zaterdag 12 november 2016 @ 01:46 |
Mistlampen. Elke keer weer even een kleine ergernis als er zo'n bouwlamp naar binnen schijnt. | |
BMWK111RS | zaterdag 12 november 2016 @ 09:17 |
Dat gas bij geven zodra ze ingehaald worden schijnt weer in de mode te zijn ja. Was jaren geleden ook mode en het is heel irritant. Als je genoeg vermogen hebt om even gas bij te geven om er voorbij te komen is het geen probleem, maar als je dat niet hebt is het heel vervelend. | |
Erasmo | zaterdag 12 november 2016 @ 11:55 |
Sommige chauffeurs | |
Cat-astrophe | zaterdag 12 november 2016 @ 13:16 |
Kerel met rode mantel op wit paard die de weg verspert 1 pk is echt te weinig om mee te mogen spelen. Hij kan wat mij betreft het dak op! | |
dick_laurent | zaterdag 12 november 2016 @ 16:47 |
Super herkenbaar!!! Ben zelf begin dit jaar een aantal weken wezen roadtrippen door Amerika. Mén, wat is het heerlijk rijden daar zeg. Zo relaxed. Zelfs in een grote stad als Los Angeles viel het me nog relatief mee. En dan kom je idd hier...en hoppa, meteen continu, stressen, duwen, aso weggedrag en ga zo maar door. | |
waterloosunset | zaterdag 12 november 2016 @ 23:45 |
Maar op het moment dat jij lekker 105/110 rijdt waar je 100 mag en een of andere eikel begint je in te halen een halve kilometer voor het 130 wordt is dat wel wat jammer natuurlijk. Zeker als diegene nog 111 naast je rijdt als het al lang en breed 130 is, dan ben ik wel geneigd gas bij te gaan geven eigenlijk. Maar ik vind het ook erg vervelend als mensen eerst de hele tijd voor je hangen en dan wel snappen hoe je gas bij moet geven als je ze inhaalt. | |
RealBizkit666 | zaterdag 12 november 2016 @ 23:52 |
Koop een automaat. | |
BMWK111RS | zondag 13 november 2016 @ 07:37 |
In het eerste geval helemaal met je eens, maar ik bedoel het 2e geval: mensen die 100 rijden waar je 120 mag en die dan als je ze inhaalt opeens wel 120 of zelfs nog harder gaan rijden zodat je er niet voorbij komt. En het is nog irritanter wanneer ze, als je het gas loslaat, dat ook doen zodat het heel erg duidelijk pesterij is. | |
Pinnenmutske | zondag 13 november 2016 @ 08:17 |
Mja. Was daar geen andere wetgeving voor of ben ik mis? Ik heb leren rijden met schakelen. Mag ik dan met automaat rijden? Het is niet duidelijk voor me | |
RealBizkit666 | zondag 13 november 2016 @ 08:18 |
Ja, dat mag gewoon. Andersom niet. | |
Ambrosius | zondag 13 november 2016 @ 08:27 |
Of een auto met Hill holder. | |
Pizza_Boom | zondag 13 november 2016 @ 17:04 |
Op een diplomaat die wat extra aanmoediging nodig had om naar rechts te gaan na, gister geen irritaties gehad... Lekker door kunnen stampen. | |
Tango5Romeo | maandag 14 november 2016 @ 16:27 |
En de categorie moraalridders die tergend langzaam inhalen want ' je mag hier toch niet harder', maar die moraal ineens een stuk minder belangrijk vinden als je ze dan maar rechts inhaalt. | |
karr-1 | maandag 14 november 2016 @ 18:25 |
Waarom kunnen mensen niet omgaan met slecht weer? Zodra het weer ook maar een beetje slechter word gaan ze of als trutten rijden of als idioten, een normale tussenweg is er blijkbaar niet. En als de radio waarschuwt voor gladheid is het echt niet nodig om elk bochtje met een slakkengang te nemen hoor, dat kan best iets harder. | |
Sounddragon | maandag 14 november 2016 @ 18:49 |
Groetjes van Max de regenmaster. | |
Fer | maandag 14 november 2016 @ 20:06 |
Het gemiddelde tempo ligt laag, zeker in de randstad. Een oplossing is zelf ook rustig aan rijden, dus vaak rijdt ik 100 op de teller en soms 110-120 op 120/130km wegen. Helaas moet ik concluderen, dat hoe langzaam ik ook ga, er altijd mensen nog langzamer moeten rijden. Ok, op een droge driebaansweg komen ze allemaal voorbij, alsof de maximumsnelheid altijd minimaal 120 is bij 3 rijstroken of meer. Maar ja, zodra het iets drukker wordt of de wegen zich splitsen of een beetje een bocht maakt of welke kulreden dan ook, gelijk gas los en langzaam rijden. Ofwel, het kan nooit langzaam genoeg lijkt het. | |
Rm3 | maandag 14 november 2016 @ 21:39 |
Van die buitenlandse autobestuurders die voor elke fietser die wil oversteken stoppen, omdat het in hun eigen land geleerd wordt en niet weten dat hier haaientanden aangeven dat de fietser voorrang moet geven. Diezelfde bestuurders die ook niet weten wat een (willeswaar irritante) 30 km zone inhoud en er met 80 doorheen scheuren, omdat ze weer eens gezien zijn met hun illegale, maar gedoogde 'handelswaren'. En van de dit-is-toch-niet-veranderd-als-verkeerssituatie rijders, terwijl er al 2 jaar aan dezelfde 5 Km van de A2 wordt verbouwd. | |
Tunafish | dinsdag 15 november 2016 @ 00:14 |
De lul in zijn mooie witte busje die mij letterlijk op 10 centimeter na miste op de snelweg, omdat ik blijkbaar niet snel genoeg naar rechts ging ofzo. Drie stroken, 100km/u, vrachtwagen die een andere vrachtwagen inhaalt en ik rij op de meest linkerstrook ze allebei voorbij. Op het moment dat ik naar links ging reed er niks achter me, toen ik de vrachtwagen voorbij reed was er niks voor hem en nog steeds niets achter mij, toen ik naar rechts wilde in de spiegels en over mijn schouder keek zag ik enkel felle koplampen die van de vrachtwagen leken te zijn. Richtingaanwijzer aan naar rechts, insturen en op dat moment zien dat er iemand met goed 140mk/u rechts komt inhalen, in het donker, door de regen. Heb nog nooit zo'n harde ruk aan mijn stuur gegeven als toen. Nog wel getoeterd, maar volgens mij was hij tegen de tijd dat ik de motor weer onder controle had en de toeterknop gevonden al te ver weg om het überhaupt te kunnen horen. *knip - laat dat de volgende keer maar achterwege* [ Bericht 9% gewijzigd door derLudolf op 16-11-2016 00:18:11 ] | |
BMWK111RS | dinsdag 15 november 2016 @ 11:02 |
Automobilisten lijken zo langzamerhand een bloedhekel te hebben aan motor/scooter rijders. En dat varieert van volslagen achterlijken die met hun Peugeot 308 Station ecohok je verkeerslicht na verkeerslicht "er uit proberen te trekken" tot mensen die je moedwillig blokkeren danwel bijna je buddyseat binnenrijden. Doe allemaal eens lekker normaal. [ Bericht 4% gewijzigd door derLudolf op 16-11-2016 00:18:31 ] | |
ambertje90 | dinsdag 15 november 2016 @ 11:17 |
Zou die animositeit niet worden aangewakkerd door het gedrag van de motorrijders zelf? | |
Tunafish | dinsdag 15 november 2016 @ 12:05 |
Want het is verantwoord om iemand bijna om zeep te helpen vanwege een verkeersirritatie die niet eens noodzakelijk komt door degene die je platrijdt? Ik irriteer me vaak zat aan vrijwel alles en iedereen in het verkeer, en mafketels zoals die van gisteren ben ik liever kwijt dan rijk, maar dat betekent niet dat het maar goed is om er zelf voor te zorgen dat ze ook daadwerkelijk verdwijnen. Ik ben de eerste die zal toegeven dat ik lang niet altijd voorbeeldig rijd. Soms ga ik net iets te dicht langs auto's tijdens het filteren, of ik druk hem ergens tussen waar eigenlijk niet genoeg ruimte is, maar daarom hoef je me nog niet van de sokken te rijden. De dag waarop dat ineens wel zou mogen is de dag waarop we zo'n 90% van de Nederlandse bevolking in het ziekenhuis zullen hebben liggen. | |
ambertje90 | dinsdag 15 november 2016 @ 12:31 |
Ik niet, dat is immers niet wederkerig. Is dat gebeurd? Want zoals ik het nu lees mag jij gevaarlijke en illegale dingen doen op de motor, maar moeten anderen zich vooral concentreren op jouw veiligheid? En dat zit natuurlijk scheef. | |
ambertje90 | dinsdag 15 november 2016 @ 12:33 |
Dat gezegd hebbende: Hier kan ik me ook wel over opwinden. | |
Tunafish | dinsdag 15 november 2016 @ 12:54 |
Ja. Ik moest hard naar links sturen waarbij ik behoorlijk moeite moest doen om de motor weer volledig onder controle te krijgen. Het scheelde echt niet veel of ik was op mijn snufferd gegaan en waarschijnlijk niet meer overeind gekomen. Je begrijpt best dat er een behoorlijk verschil zit tussen met 140km/u op een paar centimeter afstand iemand rechts voorbij knallen in het donker en de regen, en tussen stilstaand verkeer door rijden met 15km/u en daarbij geen 50cm maar 30cm van iemands spiegel zitten. Ik zeg nergens dat ik alles mag en dat iedereen op mij moet letten, ik zeg dat ik begrijp dat er soms fouten gemaakt worden en dat ik die zelf ook maak. Wat die vent gisteravond deed was echter geen foutje, dat was simpelweg levensgevaarlijk. We weten allemaal dat je hier graag mag komen trollen, en we trappen er ook iedere keer weer in, maar dit was toch echt van een andere orde dan de gewoonlijke foutjes die men wel eens maakt. | |
ambertje90 | dinsdag 15 november 2016 @ 13:04 |
Ik lees nu je verhaal pas, ik reageerde op BMWK111S. Maar het ziet er niet naar uit dat dat een bewuste op motoren gerichte actie was. Gewoon een gehaaste bestuurder zoals je die vaker ziet. | |
PleadingTheFifth | dinsdag 15 november 2016 @ 14:26 |
Alhoewel bestuurders die met een relatief lage snelheid invoegen een ergernis kunnen wezen, zijn bestuurders die met een veel te hoge snelheid invoegen ook geen pretje. | |
Marco001 | dinsdag 15 november 2016 @ 23:12 |
Want? Doe ik altijd, gewoon lekker doorrijden. Bij 2000Rpm kan ik met mijn auto wel overslaan, Anders rijd ik 50 in de 5. Maar goed, ik trek ook altijd als snelste weg bij het verkeerslicht, zelfs als ik het rustig aan doe en binnen de grenswaarden van het kastje dat in de taxi zit blijf.(kastje dat precies bijhoud hoe je rijd en daar vervolgens een rapport van mailt) Gisteren ook een mooie gehad. Reed vanaf Veendam bij knooppunt zuidbroek, toen ik 100 meter voor de afslag(had knipperlicht al aan) werd ingehaald door een BMW,die al remmend weer vlak voor mij kwam rijden omdat hij ook de afslag moest hebben. Als ik niet had meegeremd hadden we zij leuke tekening mogen maken... | |
PleadingTheFifth | dinsdag 15 november 2016 @ 23:29 |
Niets mis met het op relatief hoge snelheid invoegen; wat mij betreft de fijnste manier van invoegen. Maar sommigen gaan dermate snel van de invoegstrook naar de stroken links, dat ze op een paar haartjes na aan een ongeluk ontsnappen. Uiteraard kunnen ze eenmaal ingevoegd even snelheid minderen om zo nodig wat meer overzicht op de situatie te krijgen, maar dat is zonde van de tijd en energie. Bestuurders die in de laatste momenten inzien dat ze met hun huidige koers hun afslag gaan missen, halen inderdaad wel eens gevaarlijke capriolen uit. Alsof het gebied in hun hersenen met betrekking tot 'veiligheid' in die momenten even uitgeschakeld wordt. | |
Fer | dinsdag 15 november 2016 @ 23:45 |
Ik ben geen motorrijder, maar zie je zoiemand niet aankomen in het donker. Eventueel in je ooghoek, in je spiegel, of moet je er speciaal voor draaien met je hoofd? [ Bericht 5% gewijzigd door derLudolf op 16-11-2016 00:21:28 (edit in quote) ] | |
PleadingTheFifth | woensdag 16 november 2016 @ 00:03 |
Witte bus was in de spiegel van de motorrijder verborgen achter de inhalende vrachtwagen wellicht? | |
#ANONIEM | woensdag 16 november 2016 @ 00:12 |
Utrecht is mijn irritatie. Ik werk sinds vandaag bij een bedrijf in Utrecht, maar ik moet de ring door, en krijg te maken met 3! Rotondes, voor de mensen die wel eens in Utrecht geweest zijn die weten wel wat ik bedoel... Wat zijn dat voor een ondingen Ze zijn in mijn ogen in elk geval best wel onlogisch ingedeeld, wie heeft dit zo bedacht Puur voor Utrecht zou Google Maps een functie moeten inbouwen waarmee je Rotondes kan omzeilen echt Sorry maar Snap er geen hout van, het gaat altijd goed gelukkig, maar het rijden door Utrecht vind ik puur door die rotondes echt een hel. [ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 16-11-2016 00:13:27 ] | |
Fer | woensdag 16 november 2016 @ 00:30 |
Ja ik ken de rotondes, maar snap het probleem niet. Groen = gasgeven. | |
#ANONIEM | woensdag 16 november 2016 @ 00:31 |
Ja true, maar ik vind het zo raar ingedeeld, ik snap wel dat rechts af voor rechts af is en links af voor links af, maar soms veranderd links af ook bij het 2e stoplicht in rechtdoor en dan denk ik | |
Leandra | woensdag 16 november 2016 @ 00:37 |
Als je voor het oprijden van de rotonde al in de juiste baan gaat staan kun je gewoon de baan volgen en ga je er bij de juiste afslag af. Maar dus niet in het midden voorsorteren als je driekwart rond moet, dat gaat idd mis. | |
#ANONIEM | woensdag 16 november 2016 @ 00:43 |
Ja precies, dat deed ik dus wel Maar nu komt het iig een stuk logischer over Volgende keer dat ik naar Utrecht hoop ik dat het wel goed gaat | |
Leandra | woensdag 16 november 2016 @ 00:48 |
Bekijk maar eens wat van die rotondes op streetview en dan op voorhand al bedenken waar je naartoe zou willen rijden en dan die baan volgen. Die rotondes in Utrecht zijn juist handig. | |
Fer | woensdag 16 november 2016 @ 01:11 |
Een snelweg/autoweg was nog handiger geweest. | |
ambertje90 | woensdag 16 november 2016 @ 08:05 |
Hahahaha! Valt ook niet mee voor de oude van dagen! Er zitten er in Utrecht ook nog een paar tussen die geen rotonde zijn maar een rondlopende eenrichtingsweg. [ Bericht 22% gewijzigd door ambertje90 op 16-11-2016 09:33:23 ] | |
Tunafish | woensdag 16 november 2016 @ 10:04 |
Je zou denken van wel ja, daarom schrok ik zelf ook zo. Hoe het mij geleerd wordt is, uitgaande van naar rechts gaan, eerst in je linkerspiegel te kijken, dan je rechter, en dan even over je schouder. Vervolgens knipperlicht aan, weer in je rechterspiegel en even opzij en dan gaan. Dat deed ik allemaal, en pas op het moment dat ik opzij ging zag ik dat busje. Gezien hoe hij met een absurde snelheid en zo dichtbij langs kwam racen vermoed ik dat 'ie best hard van links naar rechts over die stroken heeft moeten gaan en toevallig iedere keer net buiten mijn zichtveld is gebleven. | |
Fer | woensdag 16 november 2016 @ 19:08 |
Zou de aantrekkende economie ook het gevolg van meer idioten ongelukken op de weg? | |
Pizza_Boom | woensdag 16 november 2016 @ 19:54 |
Jup. Je wordt gedwongen om een baan tot 100 of 150 km enkele reis te accepteren als je uit de WW komt. | |
Diqiu-Long | woensdag 16 november 2016 @ 19:56 |
Daar heb ik ook wel eens last van, daarom krijg ik het ook hondsbenauwd van die auto's die zo dicht bij je moeten staan. Maar meestal gaat het wel goed en als? Stja dan rol ik welgeteld 10cm achteruit De truc is namelijk om je koppeling op te laten komen en daarna direct gas geven, of bij hele stijle hellingen toch de handrem gebruiken. | |
Fer | woensdag 16 november 2016 @ 20:08 |
Kan niet anders constateren dat er steeds meer "vreemde vogels" in de file/spits rijden. Beetje zoals op mooie dag die eindigt in regen, krijg je ook rare files altijd. | |
niepleuje | zaterdag 19 november 2016 @ 20:35 |
Achter iemand zitten die met 60 de snelweg op gaat. | |
opgebaarde | zaterdag 19 november 2016 @ 20:49 |
Een mongool rijdt 1 a 2 km per uur harder dan ik. En rijdt mij midden in de nacht, niemand op de weg, twee keer vast op een driebaansweg achter een vrachtwagen. Twee fucking keer. Wtf tyfuslijer En ik werd vd week rechts ingehaald, behoorlijk hard zelfs. Ja er was dus inderdaad ruimte maar de rechterbaan was afgekruist inclusief pionnen vanwege wegwerkzaamheden.... hij zal maar een ongeluk veroorzaken | |
Scuidward | zaterdag 19 november 2016 @ 21:18 |
Rechts inhalen maak ik ook regelmatig mee. Laatst op de A12 (vierbaans) waar ik en velen met mij vaak op de 2e baan blijven rijden ivm vrachtwagens (die er ook was). Verderop zag ik het hem nog een keer doen. Gelukkig heb ik het in de smiezen. Tijdje terug wel dat ik een rode Skoda inhaalde die blijkbaar van baan wisselde toen ik ernaast zat want ik zag het niet duidelijk gebeuren en ik was dus blijkbaar niet snel genoeg met teruggaan naar de middelste baan want 5 seconden later werd ik daar dus over ingehaald. Andere 'klachten' van afgelopen week waren nummerplaten met CD die duidelijk op een opvallende manier anders reden dan andere weggebruikers. Terzijde. Maar het is toch niet onnodig rechts rijden als ik op een 4 baans weg 130 rijd met twee banen vrij links? | |
ambertje90 | zaterdag 19 november 2016 @ 21:49 |
Cool, die heb ik op beeld! | |
ambertje90 | zaterdag 19 november 2016 @ 21:51 |
Nee, inderdaad. dat is onnodig linksrijden. Waarom, waarom? | |
#ANONIEM | zaterdag 19 november 2016 @ 21:59 |
Meestal als dat gebeurd wacht ik op een gaatje schakel ik er 2 terug (Meestal zit ik met 60 al in 5) En dan knal ik hem er langs. Mensen die zoveel gevaar veroorzaken | |
ambertje90 | zaterdag 19 november 2016 @ 22:06 |
Wacht op een gaatje? Dat maak je dan toch zelf? | |
opgebaarde | zaterdag 19 november 2016 @ 22:10 |
Haha die ja erg lekker. Wat voor geile bak bestuur jij!?? | |
ambertje90 | zaterdag 19 november 2016 @ 22:11 |
Cuore! | |
Scuidward | zaterdag 19 november 2016 @ 22:25 |
Oeps. En ja, dan zal ik nog vaker naar rechts gaan dan ik al doe. | |
Diqiu-Long | zaterdag 19 november 2016 @ 23:46 |
Parkeren in Düsseldorf is om te huilen Geen enkele parkeerplaats vrij, uiteindelijk na 1 a 2km besloten om langs de weg illegaal te parkeren! Daarna op de wacht gaan staan en rond gelopen in de straat tot iemand eindelijk weg reed: Naar mijn auto gerend, omgedraaid en hup in dat lege vak geparkeerd! Dat is toch gewoon vreselijk dat zo'n grote stad niet voldoende parkeerplaatsen heeft in de woonwijken? Dan ben je uiteindelijk meer tijd kwijt aan het zoeken naar een parkeerplaats, dan het rijden zelf. | |
fluitbekzeenaald2.0 | zaterdag 19 november 2016 @ 23:52 |
Links bedoel je denk ik. En ja, dat is het als je wel gewoon naar rechts kan. Maar was al gezegd zie ik. | |
Pizza_Boom | zondag 20 november 2016 @ 00:59 |
Zeker nog nooit in Amsterdam geweest? | |
Diqiu-Long | zondag 20 november 2016 @ 09:45 |
Nee ben ik ook niet, want ik kom uit een kleine stad genaamd Kerkrade. Daar is echt altijd genoeg parkeergelegenheid. | |
karr-1 | zondag 20 november 2016 @ 10:54 |
Grote steden moet je dan ook nooit met de auto willen bezoeken tenzij echt noodzakelijk. | |
Diqiu-Long | zondag 20 november 2016 @ 13:06 |
Ja dat heb ik ondertussen wel geleerd: Maar ik kom er niet om de toerist uit te hangen Mijn vriendin woont namelijk in Düsseldorf en die woont niet in het centrum, dus kun je gratis parkeren. Vermoed alleen dat veel andere zich ook in dit soort straten de auto parkeren, want veel auto's komen helemaal niet uit Düsseldorf. Dat kun je aan de Duitse kentekens zien. | |
Pizza_Boom | zondag 20 november 2016 @ 17:45 |
Net als jij dus | |
Diqiu-Long | zondag 20 november 2016 @ 22:18 |
Ja eigenlijk ja Maar ik kom de volgende keer mooi met de trein, want de tijdswinst is minimaal met de auto Alleen het is wel goedkoper met de auto, trein is eigenlijk best duur. | |
Gezicht | zondag 20 november 2016 @ 22:25 |
Is het tegenwoordig de standaard om in te voegen met 80? | |
Pizza_Boom | maandag 21 november 2016 @ 01:17 |
Nee. De meeste doen het met 60... :/ | |
Diqiu-Long | maandag 21 november 2016 @ 06:37 |
Maar wat is daar mis mee? Vooral in het donker zal ik ook niet vol gas invoegen, daarvoor is het zicht gewoon te weinig voor. | |
vannelle | maandag 21 november 2016 @ 06:51 |
Als de rest wel 100/120/130 rijdt is dat knap irritant. En hoezo te weinig zicht? | |
Diqiu-Long | maandag 21 november 2016 @ 07:05 |
Omdat je in het donker minder ziet: Sorry ik ben dan te onzeker om volgas die invoegstrook op te rijden,tegenwoordig zijn snelwegen ook nog slecht verlicht ook ( Althans die in Duitsland ). Dus ja ik rij dan wellicht door tot het einde, want met 60 invoegen zal ik trouwens ook niet doen. In Duitsland hadden ze overigens behoorlijk wat stukjes waar je i.v.m. wegwerkzaamheden slechts 60km/u mocht rijden. Ik ga trouwens vaak naar links als ik zie dat andere willen invoegen, zo heb ik dat vrijdag op de Autobahn gedaan. Maar toen ik gisteravond terug reed in het donker durfde ik niet snellere dan 100km/u te rijden, je ziet ja geen ene f*ck. | |
ambertje90 | maandag 21 november 2016 @ 07:07 |
En dan zijn er alsnog mensen die dat best vinden, slecht zijn in timen en van probleem van de invoeger proberen af te schuiven op anderen. | |
Ridocar | maandag 21 november 2016 @ 07:12 |
Het klinkt misschien bot, maar wat doe je dan op de snelweg als je er angst voor hebt? Als je je bij iedere situatie gaat afvragen of het wel goed gaat komen gaat bet zeker niet goed komen. Niet iedere snelweg is verlicht, iedere auto wel. Die kun je niet over het hoofd zien, toch? | |
Gezicht | maandag 21 november 2016 @ 07:16 |
Dit ja. Ruim 40 km/h langzamer invoegen dan de rest van het verkeer is veel gevaarlijker. Ik zie zelf ook slecht in het donker maar rij alsnog altijd vmax op de snelweg. | |
Diqiu-Long | maandag 21 november 2016 @ 07:30 |
Rijervaring op doen! Die doe je in iedere geval niet op door niet savonds te rijden. Maar goed uiteindelijk wende het rijden in donker op de autosnelweg vrij snel, want je ziet inderdaad de lichten van andere. Maar volgas invoegen? Sorry hoor, maar dat kan met 80km/u ook gewoon prima. Als ik dan op de snelweg of autoweg zit kan ik alsnog versnellen, maar het is in iedere geval geen verplichting om de max te rijden. | |
vannelle | maandag 21 november 2016 @ 07:38 |
Maar je moet je wel aanpassen aan de rest van het verkeer. En met 40 km/h snelheidsverschil invoegen is gevaarlijk en niet netjes. Je rijdt nú al als een bejaarde. | |
Gezicht | maandag 21 november 2016 @ 07:40 |
Hoeft ook niet volgas maar in ieder geval rond de maximale snelheid, dus meestal 110 - 120 km/h. Ik hoop dat je begrijpt dat het invoegen alleen maar moeilijker (en gevaarlijker!) is als je stukken langzamer rijdt dan het overige verkeer. | |
alpeko | maandag 21 november 2016 @ 08:28 |
Op een weg waar men 120 of 130 mag? Lijkt me niet verstandig. Dan hinder je vrijwel altijd iemand. Je rijdt toch geen vrachtwagen of wel? 100 op de oprit haal je vrijwel overal makkelijk. Lukt me zelfs bij Oosterhout en ik schakel heel snel door naar 5 of 6. Ergo: weinig toeren. | |
CherryLips | maandag 21 november 2016 @ 08:35 |
Ik heb een nieuwe auto gekocht om met fatsoenlijke snelheid te kunnen invoegen, ik was het zat dat ik bij korte invoegstroken niet goed snelheid kon maken | |
ambertje90 | maandag 21 november 2016 @ 08:41 |
Rijbewijs nog geen drie weken oud en dan alles van de lessen al vergeten? Niet schrikken als je dan dit een keer overkomt: (En ja dat is rechts inhalen) | |
Ridocar | maandag 21 november 2016 @ 09:31 |
Los van deze specifieke situatie is het misschien verstandig om wat meer zelfverzekerd te rijden. (Ook wel defensief rijgedrag genoemd) Je hebt je rijbewijs, dus ga ervoor. Bekijk alles, pas je aan en wees voorbereid. Trek je plan, want twijfelen is missen. Zo, genoeg peptalk | |
Ridocar | maandag 21 november 2016 @ 09:33 |
Je had ook kunnen remmen, dan had je geen overtreding hoeven maken. | |
Tunafish | maandag 21 november 2016 @ 09:40 |
Wat? 's Avonds rijden levert geen rijervaring op? Dat is juist een omgeving waarin je moet oefenen, gezien het toch de helft van de tijd donker is. Niet zo miepen en durven rijden. Nee, dat kan niet prima. Doorgaan zijn het figuren als jij die dan met 80km/u de snelweg op willen en daarmee al het verkeer achter je dwingen om ook met maximaal 80 erop te gaan, maar vaak die snelheid nog niet kunnen halen omdat jij ervoor zit te treuzelen. Vervolgens krijg je dat die mensen in paniek raken en met 60km/u naar links komen en zo krijg je als het mee zit alleen een file, en als je pech hebt een ongeluk. Maargoed, jij bent op dat moment al voorbij dat punt en hebt er geen last van. Natuurlijk zal dat niet iedere keer dat je invoegt zo gebeuren, maar je zorgt wel degelijk voor onnodig hinder. | |
Nattekat | maandag 21 november 2016 @ 10:05 |
| |
Messina | maandag 21 november 2016 @ 10:14 |
Gas loslaten had voldoende geweest. Maar goed, kijk wie het plaatst... Mister 'rechts-inhalen' himself. | |
Ridocar | maandag 21 november 2016 @ 10:24 |
Je bent het er niet mee eens? | |
Nattekat | maandag 21 november 2016 @ 10:27 |
Vol in de ankers op een snelweg is nooit een goed idee. Het is de taak van de invoeger om zich aan te passen aan het overige verkeer. | |
niepleuje | maandag 21 november 2016 @ 10:29 |
Punt is dat je diegene(n) achter je dan ook dwingt om met een lage(re) snelheid in te voegen, dat is niet chill. Ik had het laatst ook: Persoon voor me kachelt tergend langzaam de snelweg op, blijft op de invoeg/uitvoegstrook richting Vught en ik moest een baan opschuiven richting Eindhoven. Verkeer op die baan reed vele malen sneller, niet fijn dus. | |
BigSmurf | maandag 21 november 2016 @ 10:31 |
Mwua, vol in de ankers valt wel mee toch? Ik vond dit nou nog niet zo'n hele schokkende. Ja, irritant, ik zou er wellicht met haast ook rechts voorbij gegaan zijn, maar ik zie op zeer regelmatige basis wel idiotere invoegers. Met 95 invoegen en meteen naar de linkerstrook opschuiven om die vrachtwagen in te gaan halen bijvoorbeeld (2-strooks snelweg), zodat iedereen die daar 120-130 rijdt z'n ABS kan testen. Of hem meteen na het puntstuk met 70 erop flikkeren en dan nog een minuut erover doen om ergens rond de 95-100 uit te komen. | |
Ridocar | maandag 21 november 2016 @ 10:32 |
Hier hoef je niet vol in de ankers hoor. Je brengt het alsof filmer geen andere keuze heeft, terwijl ik zie dat achteropkomende bestuurder met dezelfde snelheid door blijft rijden.Bij het begin van het filmpje was de witte auto al vol in beeld. Tijd genoeg om daarop te anticiperen. Dat wil zeggen, alvast rondom je kijken en aanpassen. Maar dit is natuurlijk veel beter, want 1, het geeft een boodschap af en 2, je kunt lekker doorrijden. Dat een invoegstrook alleen is om in te voegen vergeten we dan maar even. [ Bericht 9% gewijzigd door Ridocar op 21-11-2016 10:38:53 ] | |
Diqiu-Long | maandag 21 november 2016 @ 10:46 |
Nou weet je mijn hele punt is: Er staat nergens dat ik met 100 moet invoegen ( scheelt trouwens wel dat er weinig snelwegen in de buurt zijn, meeste zijn autowegen ) en als ik met 80km/u invoeg mag dat ook prima. Al is het wel verschillende, maar ik zie in iedere geval niet het probleem om met 80km/u in te voegen. Vooral niet op een autoweg, op een snelweg zal ik wellicht proberen 10km/u snellere in te te voegen. En ja tijdens rijles is mij geleerd dat je snelheid dient te maken bij het invoegen, alleen mij punt het is geen verplichting. Als ik bijwijze van spreke 100 op een autosnelweg wil rijden dan mag dat gewoon, die hele maximumsnelheid betekend niet dat je hem moet rijden. Uiteraard kijk ik wel of ik veilig kan invoegen, anders rijdt ik gewoon door tot het einde van de invoegstrook. Wilt trouwens niet zeggen dat ik met 60km/u zal invoegen, maar bij 80km/u zie ik echt het probleem niet. Staat ja in de theorie: Je auto moet minimaal 50km/u kunnen en mogen rijden om op de autoweg te rijden, en 60km/u voor op de autosnelweg. Dus ja ik doe niets fout | |
#ANONIEM | maandag 21 november 2016 @ 10:49 |
Rekening houden met je medeweggebruikers staat ook in je theorieboek. Samen met anticiperen. | |
niepleuje | maandag 21 november 2016 @ 10:55 |
Theoretisch is het niet fout, daar heb je gelijk in. Het is echter niet zo dat verkeer hinder van jou moet ondervinden. Het gaat niet zozeer om het 'met 100 moeten voegen', want dat kan in sommige gevallen ook niet. Het gaat hier puur om het anticiperen op het overige verkeer. | |
Ridocar | maandag 21 november 2016 @ 11:00 |
Er id idd geen enkel artikel dat je verbiedt met 80 (of zelfs 60) in te voegen. Als je dat met een lege snelweg wilt doen dan ga je je gang maar. Dat ontslaat je echter niet van de verplichting om voorrang te verlenen. Als jij dus met 80 komt invoegen met sneller achteropkomend verkeer heb je een probleem. | |
ambertje90 | maandag 21 november 2016 @ 11:11 |
Jij komt er wel! | |
#ANONIEM | maandag 21 november 2016 @ 11:15 |
Alleen ietsje later dan de rest... | |
alpeko | maandag 21 november 2016 @ 11:22 |
Geen verplichting maar je maakt geen vrienden natuurlijk. Tot tweemaal toe met een thuiskomertje van werk naar huis gereden. Max 80 km/u. Wat je dan over je heen krijgt - terwijl er duidelijk zichtbaar een noodwiel aan de achterzijde te zien was. Vrachtenwagens die op 2 meter van je bumper gaan toeteren en seinen. Ik heb me nog nooit zo ongemakkelijk gevoeld in de auto als toen. Wat duurde die reis lang Je komt er snel genoeg achter dat je toch echt een beetje moet doorrijden. [ Bericht 7% gewijzigd door alpeko op 21-11-2016 11:28:13 ] | |
Anne | maandag 21 november 2016 @ 11:28 |
Ik kom tegenwoordig meer fietsers zonder licht tegen dan mét licht. Manmanmanmanman. Ze hebben zelf niet door, dat ze soms gewoon echt niet te zien zijn. | |
#ANONIEM | maandag 21 november 2016 @ 11:28 |
Het boeit niet als je lekker met 90 op de rechter baan wilt keutelen - doen de vrachtwagen immers ook. Als je zelfs langzamer rijdt dan de vrachtwagens, dan wordt het wel irritant / gevaarlijk. | |
derLudolf | maandag 21 november 2016 @ 11:28 |
Als er verder geen verkeer is zou dat mogen... Maar je bent niet alleen op de weg. Andere weggebruikers mag je namelijk ook niet hinderen, dat Doe je wel als je met een snelheid van 50 onder de toegestane (of geadviseerde in het geval van Dld) snelheid invoegt. Juist in het donker is dit gevaarlijk, omdat het lastiger is om snelheden in te schatten dan. Dat werkt twee kanten op: ten eerste zien mensen een personenwagen dus verwachten ze dat je ongeveer in elk geval met 100+ invoegt. Aan de andere kant kun jij ook lastig inschatten hoe hard die auto achter je rijdt. Stel die rijdt 170 ipv 130 is dat gevaarlijk natuurlijk. | |
CherryLips | maandag 21 november 2016 @ 11:30 |
Ik heb er ook al een paar hartverzakkingen en vervloekingen bij ja je ziet ze pas in je koplampen zeg maar. | |
#ANONIEM | maandag 21 november 2016 @ 11:30 |
Was ooit een weekend kamperen met een groep mensen, busje, auto en auto met aanhanger. Om bij elkaar te blijven gingen we met z'n alle rustig op de rechter baan met z'n allen achter de auto met aanhanger, die mocht 90 en reed dat ook. Ik reed de auto zonder aanhanger , heb op weg naar oost-belgië echt een stuk of 10 vrachtwagens op m'n bumper gehad Snap dat je er graag langs wil, maar dan zit je uiteindelijk hevig achter de aanhanger te drukken, seinen e.d. Maar die gaat echt niet harder. [ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 21-11-2016 11:32:04 ] | |
alpeko | maandag 21 november 2016 @ 11:39 |
Ik heb ze toch echt gewoon een middelvinger gegeven. Ik was zo wat in staat om de werkgevers in te lichten. Dat gedrag was echt potentieel dodelijk als ik ook maar een beetje genoodzaakt was om te remmen dan ben je totaal kansloos. Het was niet dat ik voor mijn lol met 80 op de snelweg reed. Op zo'n moment is een dashcam wel handig als bewijslast. | |
Ridocar | maandag 21 november 2016 @ 11:42 |
Chauffeurs die lopen te drukken mogen ze van mij ook afschieten, ondanks een mogelijk inhaalverbod. Dat is gewoon levensgevaarlijk. | |
ambertje90 | maandag 21 november 2016 @ 11:47 |
- weg, die 'privé-informatie', inclusief telefoonnummer hoeft niet op FOK! - [ Bericht 97% gewijzigd door Anne op 21-11-2016 12:03:36 ] | |
#ANONIEM | maandag 21 november 2016 @ 11:53 |
what the fuck? Mooie reactie [ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 21-11-2016 11:55:54 ] | |
Ridocar | maandag 21 november 2016 @ 12:05 |
Beetje jammer van dat versnellen op het moment van inhalen. Dat is gewoon trollen, bumperkleven of niet. | |
#ANONIEM | maandag 21 november 2016 @ 12:11 |
Dat komt dus omdat de max snelheid van 80 vanaf dat moment (schijnbaar) niet meer geldt. | |
ambertje90 | maandag 21 november 2016 @ 12:12 |
@ridocar Nee dat had ik uitgelegd in de reactie op Rody, maar die heeft Anne weggemod. | |
DrMarten | maandag 21 november 2016 @ 12:13 |
Boetes voor fietsen zonder licht mogen ze wat mij betreft ook rustig op ¤200 zetten ipv die ¤55 die je nu kwijt bent. Voor ¤2 heb je led-lampjes dus een excuus om zonder licht te rijden is er gewoon niet. En dan hoor je dat ze er minder op handhaven omdat het toch niks helpt Meer handhaven en zwaar beboeten die onzin. | |
CherryLips | maandag 21 november 2016 @ 12:15 |
En janken als ze worden aangereden he, 'stomme auto's ook altijd!' Ik heb geen spider sense ofzo, kan niet heksen. | |
#ANONIEM | maandag 21 november 2016 @ 12:17 |
Niet? Fietsers zijn gewoon onschuldig hoor!! Bestuurders moeten gewoon maar beter opletten, zijn toch schuldig als ze iets of iemand aanrijden.
| |
DrMarten | maandag 21 november 2016 @ 12:20 |
Laatst weer zo'n lul compleet stijf gescholden. Zonder licht rijden en mij tot 2 keer toe geen voorang verlenen. Claxon doet het gelukkig ook. | |
Najieto | maandag 21 november 2016 @ 12:28 |
Niet altijd schuldig. Wel aansprakelijk. | |
Ridocar | maandag 21 november 2016 @ 12:32 |
Volgens mij valt dit onder rechts inhalen. In zo'n geval wacht je tot de vrachtauto voorbij is gereden en ga je er links langs. Nouja, dat is de theorie. Ik snap dat de praktijk anders werkt, maar op het bumperkleven na snap ik dat de chauffeur geirriteerd was. | |
#ANONIEM | maandag 21 november 2016 @ 12:33 |
Dat vind ik ook wel een beetje chauffeurtje pesten eigenlijk. | |
Ridocar | maandag 21 november 2016 @ 12:34 |
Dit, ze hebben gewoon de wetgeving mee. kwetsbare verkeersdeelnemers, net als voetgangers en trams. | |
#ANONIEM | maandag 21 november 2016 @ 12:37 |
Ik was niet 100% serieus. | |
Diqiu-Long | maandag 21 november 2016 @ 12:39 |
Dat vind ik ook irritant Even een laatste woord over het invoegen: Mijn auto trekt simpelweg niet zo snel op, dus vandaar dat ik op een autoweg rond 80 a 90km/u invoeg. Op de snelweg zijn de invoeg stroken langer, dus dan probeer ik ook meer snelheid te maken. Echter die 100 bereik ik met moeite, als de teller zegt 100 dan is het eigenlijk eerdere 90 a 95 km/u. Zelfde met op de teller 90km/u rijden, dan zit ik in werkelijkheid rond de 85km/u. Dus ja ligt ook voor een deel aan de auto, is gewoon geen krachtige motor. Is een 1.0 | |
waterloosunset | maandag 21 november 2016 @ 12:51 |
Zonet zei je nog dat het zicht te slecht is 's nachts. Volgens mij probeer je je eronderuit te lullen. In een ander topic heeft men geloof ik al geconcludeerd dat je echt wel met meer dan 80 km/u kan invoegen zelfs met een 1.0. Zit zelf in de luxepositie dat de auto 0 beperking vormt voor mijn imvoegverhaal. Maar vind het zelf altijd zeer storend als mensen een beetje 90 voor me gaan rijden op de invoegstrook van de snelweg. Als je eenmaal op de snelweg zit moet je vooral doen wat je niet laten kan en 90 gaan rijden, niet mijn probleem, maar als je mij het invoegen een beetje onmogelijk gaat zitten maken is dat wel zeer vervelend... | |
Ridocar | maandag 21 november 2016 @ 12:52 |
Ik ook niet. Ik bedoel, trams. Overduidelijk kwetsbare verkeersdeelnemers. | |
#ANONIEM | maandag 21 november 2016 @ 12:56 |
wacht, ik las trams niet | |
ambertje90 | maandag 21 november 2016 @ 13:07 |
Ik vroeg me al af wanneer iemand mijn geliefkoosde stelling over zou nemen. En nu is het moment daar. BAM! https://uitspraken.rechts(...)LI:NL:HR:2000:AA6526 Haha, Toch niet. Sliep uit! | |
CherryLips | maandag 21 november 2016 @ 13:10 |
Het is gewoon hetzelfde verhaal met inhalen, of mensen die links gaan hangen en niet daadwerkelijk inhalen. Jij voert een speciale handeling uit waarbij je andere weggebruikers niet moet hinderen. | |
Ridocar | maandag 21 november 2016 @ 13:22 |
Dit gaat om een aanrijding tussen fietser en tram, in dit geval is artikel 185 van de WVW niet van toepassing. | |
ambertje90 | maandag 21 november 2016 @ 13:35 |
Juist, punt was dat een tram niet gezien wordt als "zwakke verkeersdeelnemer". | |
Scarlet_Dragonfly | maandag 21 november 2016 @ 13:36 |
Het spijt me hoor, maar zelfs met een 1.0 gebakje kun je zelfs op de meest korte Nederlandse invoegstroken makkelijk met 100 of meer km/u invoegen! Ligt puur aan je schakelgedrag... Probeer de volgende keer eens gewoon: in de drie blijven, flink gas intrappen en pas bij 80km/u ofzo doorschakelen naar de 4. Als je ingevoegd en echt op snelheid bent kun je wel naar de vijf. Ja, dat maakt wat lawaai. Nee, dat is niet erg. | |
Ridocar | maandag 21 november 2016 @ 13:44 |
Niet in het geval van een fietser idd. | |
waterloosunset | maandag 21 november 2016 @ 13:44 |
Ik neem aan dat mensen die 90 rijden gewoon lekker tussen de vrachtwagens op de rechterbaann blijven plakken toch. Als je 90 rijdt op de snelweg heb je niet bijzonder veel met de linkerbaan te maken. Hoop ik dan. Dus die zullen geen onoverkomelijke hindernis vormen op de snelweg zelf. Of begrijp ik je nou verkeerd? Maar idd als je naar de linkerbaan gaat is het ook zeer wenselijk om een beetje dezelfde snelheid als de rest te rijden en niet de rest van de weggebruikers een beetje te gaan lastigvallen. | |
CherryLips | maandag 21 november 2016 @ 13:48 |
Misschien komt het doordat ik niet in zo'n heel ontzagwekkende auto rijd, maar het komt vaak genoeg voor dat iemand achter een vrachtwagen hangt en hem er bij mij op de linkerbaan even voor gooit om die vrachtwagen in te kunnen halen, waardoor ik in de ankers moet. Zo is het mij in ieder geval nooit geleerd (vooral als er de komende 3 km achter je niemand rijdt en ze daar meer dan genoeg ruimte hadden gehad ) | |
ambertje90 | maandag 21 november 2016 @ 13:49 |
Ben je wel eens bij Standdaarbuiten geweest? https://www.google.nl/map(...)A!2e0!7i13312!8i6656 | |
waterloosunset | maandag 21 november 2016 @ 13:53 |
Op die manier ja, dat is inderdaad vrij naar, als mensen denken dat het zo werkt. Richtingaanwijzer uit en gaan, wat maakt ons het nou uit dat er iemand achter rijdt. Jammer dan, maar dan zit je gewoon even achter die vrachtwagen tot er ruimte is toch. Die mensen hadden gewoon eerder moeten bedenken dat er daar een vrachtwagen rijdt en dat ze die willen inhalen, niet op het moment dat jij er aan komt. | |
CherryLips | maandag 21 november 2016 @ 13:56 |
Neuh, ik had eerst een Peugeot 107 en ging regelmatig de A30 op richting de A12, moest dan eerst een vrij scherpe bocht maken en vervolgens invoegen op de A30 waar het 120 is (en de snelweg is verhoogd, dus je gaat nog een beetje bergop ook). Als er dan iemand voor je aan het slakken is en het te lang duurt, zit je op de uitvoegstrook van de volgende afslag. Gelukkig is het daar altijd alsof mensen er rekening mee houden, want ik ben nooit in de problemen gekomen, maar echt prettig is het niet. En dan schakelde ik zoals jij zei, gewoon in de derde versnelling tot je denkt dat de boel ontploft. Maar de 100 haalde ik daar amper. | |
CherryLips | maandag 21 november 2016 @ 13:57 |
En verder kijken dan hun neus lang is. 'Achter dat autootje kan ik makkelijk inhalen.' Niet alleen naar de auto kijken die al bijna in hun dooie hoek zit. | |
x3ro | maandag 21 november 2016 @ 15:38 |
Ben ergens van mening dat wanneer je regelmatig op de autoweg komt, je er maar voor moet zorgen dat je mee kan komen. Als je een aardige woon-werk afstand via de autoweg moet afleggen ga je toch niet in zo'n truttenschudder met 1.0 3 cylinder rijden? Toevallig een Picanto 1.0 als leenauto gehad, de 100 op een oprit red je wel wanneer je goed gas geeft, maar prettig is anders(het kan dus wel). Maar wanneer je in wil halen vanaf de tragere rechter baan is een stuk lastiger gezien het vermogen van een trapauto. Ook vergeten veel mensen dat deze hokken wanneer je mee wil komen op de autoweg, gewoon best wel kunnen zuipen. | |
#ANONIEM | maandag 21 november 2016 @ 15:53 |
ik rij een 1.2 Twingo bij 120 op de snelweg doe ik 1:16 op de snelweg is het prima te doen. kwestie van goed anticiperen | |
Gezicht | maandag 21 november 2016 @ 16:22 |
Op 98 van de 100 opritten kun je met ongeacht welke auto toch wel minstens de 100 halen voor het invoegen hoor. | |
CherryLips | maandag 21 november 2016 @ 16:40 |
Ik heb de truttenschudder dan ook ingeruild | |
niepleuje | maandag 21 november 2016 @ 17:08 |
Lekker achter de vrachtwagen hangen tot je er bijna op zit en dan hup, zonder te spiegelen, je auto naar links gooien. | |
Diqiu-Long | maandag 21 november 2016 @ 17:26 |
Ja zo doe ik dat uiteraard niet: Is echter wel zo dat als ik met 100 i.p.v. 130 door rij op de autosnelweg dat ik dan minder brandstof gebruikt, heb gister in donker sowieso niet veel hardere gereden. Want in het donker kun je minder ver vooruit kijken, vooral in Duitsland waar ze geld nodig hebben Geen verlichting op de Autobahn | |
JaapB | maandag 21 november 2016 @ 17:35 |
Je doet echt wel iets fout als je niet je snelheid aanpast aan het verkeer waar je in wilt voegen, dat is je tijdens de rijlessen ook geleerd. Ze noemen het anticiperen, dus aanpassen aan de andere weggebruikers. http://autorijschoolfred.nl/invoegen-en-uitrijden/ Nu verlang jij als enkeling dat meerderen zich aan jouw snelheid aan moeten passen, dat is de omgekeerde wereld. | |
niepleuje | maandag 21 november 2016 @ 17:46 |
In NL hebben we ook wel stukken snelweg die onverlicht zijn. Zie je sowieso niet goed in het donker, of is het puur het minder ver vooruit kunnen kijken? | |
DrMarten | maandag 21 november 2016 @ 17:53 |
Dan hoop ik niet dat je ooit buiten de randstad komt, Ik ben juist verbaasd als ik op helder verlichte snelwegen rijdt. Groot deel van Nederland heeft ook gewoon onverlichte snelwegen. Ik snapte een paar jaar geleden dan ook helemaal niks van de heisa toen bekend werd dat op delen vamn de snelwegen de verlichting uitgeschakeld zou worden. Ben niet anders gewend. | |
CherryLips | maandag 21 november 2016 @ 18:07 |
Moest laatst van Leiden naar Ede, elf uur 's avonds, op sommige plekken tot aan Utrecht veel mist, en zodra je Leiden uitrijdt dus amper verlichting God wat heb ik een hekel aan mist. | |
Fer | maandag 21 november 2016 @ 18:08 |
Op 80km weg 90 gaan rijden, maar zodra er tegenliggers komen inhouden tot onder de 75 | |
Diqiu-Long | maandag 21 november 2016 @ 18:21 |
Ik ben brildrager, maar nee is puur het minder ver vooruit kunnen kijken vermoed ik. Al lijkt het mij niet meer dan logisch dat je in het donker minder goed ziet, daarom rijden veel mensen in donker niet graag. | |
niepleuje | maandag 21 november 2016 @ 18:30 |
Ik draag ook een bril tijdens het autorijden. In het donker rijden vond ik in het begin ook vervelend, maar het is een kwestie van wennen, denk ik. Vandaar ook de 'wenfiles' waar ik afgelopen week over las. | |
CherryLips | maandag 21 november 2016 @ 18:35 |
Ik ben nog steeds zo['n watje Als het 's avonds regent neem ik niet de A30 maar een andere afslag van de A12 en rij ik binnendoor Die afslag is wel verlicht. | |
alpeko | maandag 21 november 2016 @ 18:38 |
In het donker kun je eigenlijk juist meer zien. Enige wat er toe doet zijn namelijk de auto's voor je en die vallen juist meer op want dat is het enige beetje licht in de verte. Veel minder afleiding. Hoe de weg loopt is ver genoeg van tevoren te zien aan de witte belijning. Alleen de combi donker en regen is vervelend. | |
Diqiu-Long | maandag 21 november 2016 @ 18:43 |
Maja daarom vermijd ik het dus ook niet: Gister ja meer dan een uur in het donker gereden, was bij die onverlichte bochten wel even eng. Maar gelukkig heb ik groot licht, dus dan zie je het verloop van de bocht beter ( Geen tegenliggers of voorgangers had ik op die stukjes ). Had gister dan ook de verkeerde afslag genomen: Ondanks dat ik op de navigatie reed, dus mocht ik twee km omrijden ofzo. Naja je leert er wel van en op de autosnelweg was wel relax rijden, alleen al die felle koplampen van die hypermoderne auto's irriteren mij En al die fietsers zonder licht dan? Want die zie je gewoon hartstikke slecht! Soms word ik ook gewoon verblind door tegenliggers met hun felle dimlicht Focus mij in donker dus inderdaad hoe jij omschrijf op de verlichting van medeweggebruikers, maar verloop van de weg is op pikdonkere wegen niet altijd even goed te zien. | |
Fer | maandag 21 november 2016 @ 18:50 |
In principe vind ik in het donker rijden rustiger voor de ogen, maar in DLD kwam ik ook niet boven de 140, tot om 6u de zon opkwam, toen was het gas erop. | |
CherryLips | maandag 21 november 2016 @ 18:57 |
Word 's avonds ook wel schijtziek van al die felle verlichting van auto's hoor, het is echt een 'oma vertelt'-verhaal, maar zie soms echt geen zak meer door de weerkaatsing van m'n achterliggers in m'n spiegels, of gewoon door m'n tegenliggers Al zullen anderen daar bij mijn auto ook wel last van hebben. | |
DrMarten | maandag 21 november 2016 @ 19:00 |
Van die types die je dan met 2 km verschil inhalen en dan dus enorm lang in je buitenspiegel schijnen | |
niepleuje | maandag 21 november 2016 @ 19:00 |
Dit. Ik heb het meeste last van de weerkaatsing in m'n binnenspiegel. | |
DrMarten | maandag 21 november 2016 @ 19:02 |
Je weet dat daar een nachtstand op zit? | |
Sarabi | maandag 21 november 2016 @ 19:17 |
+1 Rijden in het donker vind ik veel fijner. En van felle lichten geen last want de achteruitkijkspiegel dimt die. | |
karr-1 | maandag 21 november 2016 @ 19:34 |
Dat dus en dan het liefst ook nog met een zwarte jas aan, dopjes in het oor en de blik op de telefoon gericht. Levens gevaarlijk dat soort mensen. | |
Nattekat | maandag 21 november 2016 @ 19:37 |
En dan heb je ook nog de idioten die denken wel even voor een auto langs over te kunnen steken. Niet snappend dat ze bijna niet zichtbaar zijn van de zijkant Zag eerst een auto (die iets te hard reed) in de abs schieten en even later schoot er iemand vlak voor mij nog even voor. En dat in de regen. | |
CherryLips | maandag 21 november 2016 @ 19:43 |
Ja maar de buitenspiegels niet | |
DrMarten | maandag 21 november 2016 @ 19:44 |
Hij had het over de binnenspiegel | |
niepleuje | maandag 21 november 2016 @ 19:49 |
Zij. Ik weet dat die erop zit, maar dan zie ik zo goed als niets in die spiegel. Ik word een beetje scheel van die vreemde weerspiegeling, al is het op een langere afstand wel beter dan continu felle koplampen. Hoewel ik vandaag ook continu iemand achter me had me groot licht, overdag. Dan maar even boven de Vmax rijden om er weg te komen, want ik krijg er koppijn van. | |
alpeko | maandag 21 november 2016 @ 19:54 |
Fietsers kom je op de snelweg zelden tegen. We hadden het toch over de snelweg? In de bebouwde kom is voldoende licht doorgaans. Alleen kruisende fietsers zijn dan lastig te zien als ze geen licht voeren. En wederom: bij regen. Ik heb zelf nooit last van tegenliggers. Duurt toch maar kort. Irritanter zijn achterliggers met foute afstelling. Dan helpt ook een dimmende binnenspiegel niet veel. Tot slot gaat er niets boven de moderne verlichting. Na jaren om de haverklap koplampen vervangen overgestapt op een auto met xenon. Heerlijk. Geen omkijken naar. Stelt zichzelf af en in bochten stuurt de verlichting mee. Vanaf eind deze week een auto met LED. Ben benieuwd. | |
DrMarten | maandag 21 november 2016 @ 19:55 |
Excuses | |
niepleuje | maandag 21 november 2016 @ 19:55 |
Het is je vergeven. | |
4EverBlackEyed | maandag 21 november 2016 @ 20:04 |
Dat invoegen is nogal een ding, neem gas terug of geef gas bij. Ga alsjeblieft niet dezelfde snelheid rijden als de auto op de rijstrook naast je, want dat schiet niet echt op. | |
Gezicht | maandag 21 november 2016 @ 22:47 |
Wel dezelfde snelheid maar dan wel er voor of er achter svp | |
Anne | dinsdag 22 november 2016 @ 08:54 |
Ik had er gisteren ook eentje .. Eerst schuin achter mij rijden, toen gas bij geven om naast mij te komen, toen toch weer remmen. En toen kwam ie aan het einde van de invoegstrook schuin voor mij ongeveer, dus toen heb ik toch maar op de rem getrapt, om 'm ervoor te laten ( ). Wat doet ie erna? Met heel veel gas er vandoor gaan.. Had je dat niet even op de invoegstrook kunnen doen? Flapdrol. Dan had ik geen last van je gehad. Dat zie je ook vaak bij vrachtwagens hè? Dan zijn ze de vrachtwagen bijna voorbij en dan lijken ze het toch net niet te halen (die mensen kunnen dus niet goed inschatten of het gaspedaal vinden), terwijl ik dan toch heb gezien dat het makkelijk kon; ik ga er soms zelfs achteraan. Wat doen ze? Helemaal terug, remmen, om toch maar áchter de vrachtwagen in te voegen. En vaak is daar dan, eigenlijk, ook al geen plek meer omdat de auto's erachter dat plekkie al hebben geclaimd. Oftewel; dan krijg je het harmonica-effect van remmende auto's, voor die ene flut-auto met zijn verkeerde inschatting. Zo.... dat lucht op . | |
Bouke-p | dinsdag 22 november 2016 @ 09:08 |
Je hebt toch verlichting in je auto? Waarom heb je dan in godsnaam straatverlichting nodig? | |
ambertje90 | dinsdag 22 november 2016 @ 09:39 |
*knip* lees de laatste DM die Anne je heeft gestuurd even. [ Bericht 93% gewijzigd door derLudolf op 22-11-2016 09:43:20 ] | |
ambertje90 | dinsdag 22 november 2016 @ 10:27 |
Nog een irritatie: Linksrijders | |
Diqiu-Long | dinsdag 22 november 2016 @ 10:43 |
Zodat ik verder vooruit kan kijken en ook het verloop van eventuele bochten goed kan zien, vooral bij dat laatste is straatverlichting erg welkom. | |
#ANONIEM | dinsdag 22 november 2016 @ 10:56 |
Ideaal juist zonder verlichting snelweg rijden! Vind ik veel prettiger dan MET verlichting. Zeker met led koplampen met grootlicht assistent. | |
Messina | dinsdag 22 november 2016 @ 12:11 |
Je had er makkelijk links langs kunnen gaan, je bent zelf geen haar beter bezig. | |
ambertje90 | dinsdag 22 november 2016 @ 12:19 |
Zou die Renault die ons daar inhaalt, dat niet vervelend hebben gevonden? | |
Sarabi | dinsdag 22 november 2016 @ 12:51 |
Ik heb het filmpje twee keer moeten bekijken, ik zie eigenlijk alleen maar raar rijgedrag van jezelf... | |
#ANONIEM | dinsdag 22 november 2016 @ 12:53 |
Wat is dat? Een Donkervoort of zoiets? | |
Scarlet_Dragonfly | dinsdag 22 november 2016 @ 13:00 |
Snelheid inschatten in het donker is moeilijk he Die Renault is allang doorgereden tegen de tijd dat jij weer op de linkerstrook zit. Zoals je trouwens verderop (0:50) zelf van de rechter in één keer naar de linkerstrook doorsteekt is ook niet helemaal hoe je het geleerd hebt... | |
ambertje90 | dinsdag 22 november 2016 @ 13:04 |
Eens zien: Richtingaangeven, en het overige verkeer voorlaten. Ja hoor, precies volgens de instructies en regels. | |
Ridocar | dinsdag 22 november 2016 @ 13:04 |
Is die Flitsservicechagerijn in z'n skelter een bekende van je? Of ben je het zelf? | |
#ANONIEM | dinsdag 22 november 2016 @ 13:10 |
Kennelijk haar vriend / man. | |
niepleuje | dinsdag 22 november 2016 @ 13:14 |
Het is koud29 himself. | |
ambertje90 | dinsdag 22 november 2016 @ 13:18 |
Ja hallo!!!! Kijk even naar de data hier, jullie zijn wel een stelletje detectives hoor!
[ Bericht 17% gewijzigd door ambertje90 op 22-11-2016 13:24:09 ] | |
Messina | dinsdag 22 november 2016 @ 13:33 |
Het is misschien moeilijk te bevatten, maar je kan ook even gas inhouden of je CC uitzetten. | |
ambertje90 | dinsdag 22 november 2016 @ 13:34 |
Dus dan maak ik van het probleem van de middenstrookplakkers het probleem van de renault? Ja, dat kan. | |
Messina | dinsdag 22 november 2016 @ 13:39 |
Nee, in plaats van een overtreding te begaan door rechts in te halen, was je even achter de middenstroker blijven zitten en was je erna gegaan. Maar goed, het ligt aan de rest van de wereld en nooit aan ambertje. | |
ambertje90 | dinsdag 22 november 2016 @ 13:44 |
Overtreding? Ze sorteren voor voor de A16, dat komt vaker voor vanaf de noordtunnel, is immers maar 2,5 km. Maar goed dat je me even op de overtreding van de Renault wijst ja! Die mag daar imemrs helemaal niet links inhalen!
| |
Anne | dinsdag 22 november 2016 @ 13:50 |
Goed. Ik ga de discussie bij deze beëindigen, want het wordt > wederom < een gebed zonder einde. Het lijkt mij daarnaast ook niet de bedoeling dat dit een one-man-show-topic wordt. Nieuwe irritaties gerne . Zie ook de topicpointer. Die is er ook niet voor niks. | |
ambertje90 | dinsdag 22 november 2016 @ 14:02 |
Irritatie: Parkeren over twee vakken. | |
CherryLips | dinsdag 22 november 2016 @ 14:26 |
Irritatie: auto's die zo dicht tegen mijn auto geparkeerd staan dat ik aan de passagierskant moet instappen. | |
OEM | dinsdag 22 november 2016 @ 16:36 |
We mogen er trots op zijn dat het niveau hier een dermate minimaal niveau bereikt heeft dat de verkeerskundige prof.mr.dr. Geelhoed weer semi-actief mee wil posten hier. | |
Pap89 | dinsdag 22 november 2016 @ 19:28 |
Wat een figuur is dat, vouwt zichzelf vast nog wel een keer om een paal/boom. | |
Charged | dinsdag 22 november 2016 @ 21:46 |
Edit...helemaal niks dus.... [ Bericht 50% gewijzigd door Charged op 22-11-2016 22:03:56 ] |