abonnement Unibet Coolblue
  maandag 26 september 2016 @ 19:46:26 #1
318149 BORRREETJEEE
Whoop whoop whoop!!!
pi_165583640
Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en geile verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.



Wij doen aan Strava

Onze D1, die in de Hemel zijt,
Uw Hartslag worde geheiligd,
Uw Cadans kome,
Uw tempo geschiede, op aarde zoals in de Hemel.
Geef ons heden onze dagelijkse training
en vergeef ons onze luiheid,
zoals wij die vergeven aan onze medefokkers
en breng ons niet in beproeving
maar verlos ons van het bankhangen.
Amen.


Nuttige links:

Algemene infoFok! fietsers op de kaartWielersportinfo
ToertochtenToertochten (komende week) in NLToertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling TourToertochten in FrankrijkToertochten in DldToertochten in Engeland
Cyclo'sCyclo's (deze maand) in FrankrijkJedermannrennen in DldGranfondo's in ItaliëCyclo's in Spanje
SPOILER: online shoppen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
The colour of her eyes were the colour of insanity
pi_165583883
Sterkte, DDX!
  maandag 26 september 2016 @ 20:25:51 #3
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_165584771
http://ohmyguts.nl/over-my-guts-2/

Over voeding gesproken.....

In Australie leven mensen gezond? Nog nooit zo veel BBQ's gezien als daar _O- En niet met superhealthy groente erop, nee, zo veel mogelijk vlees _O-
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_165584782
Ik ga een grotere week draaien dan DDX _O_ fantastisch..

Maar serieus klote voor DDX, sterkte! En voorspoedig herstel!! Zal wel moeilijk worden stilzitten :(
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
  maandag 26 september 2016 @ 20:45:03 #5
545 dop
:copyright: dop
pi_165585483
Arme DDX cold turkey

duimen dat je niet verplicht plat moet, dat het een hele poos niet fietsen word dat zal wel zeker zijn
beterschap en heel veel sterkte
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_165585621
Beterschap DDX!

quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 16:26 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Dan zal ik me ook eens hier melden :)
Ik ben een paar weken geleden begonnen met wielrennen en ik vind het echt heerlijk!
Heb al een paar langere tochtjes gemaakt, van +/- 60, 70 en 90 km.
Sinds kort lees ik hier ook een beetje mee, maar ik kan over verschillende dingen nog niet meepraten merkte ik haha.

Voor degenen die het interessant vinden, hier mijn Strava :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik baal dat net nu ik begin met fietsen het seizoen zowat voorbij is.
Gaan jullie in het donker fietsen met een goede lamp?
Je zit redelijk in de buurt zie ik.
Ik fiets het hele seizoen door met goede lampen, niet alleen in de winter.
pi_165585637
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 20:25 schreef kanovinnie het volgende:
http://ohmyguts.nl/over-my-guts-2/

Over voeding gesproken.....

In Australie leven mensen gezond? Nog nooit zo veel BBQ's gezien als daar _O- En niet met superhealthy groente erop, nee, zo veel mogelijk vlees _O-
'Ik voel me energieker door de combinatie van bewegen en bewust eten.'

Aldus.
pi_165586180
quote:
10s.gif Op maandag 26 september 2016 20:49 schreef Z het volgende:

[..]

'Ik voel me energieker door de combinatie van bewegen en bewust eten.'

[ link | afbeelding ]
Artikel niet gelezen, maar klinkt logisch? :P

Maar stoere jongens, nu het in de ochtend goed koud is, wat hebben we nu aan? :P
Morgenochtend lang lang? Met twee shirtjes? Of al een jasje aan?

Gr. Gr.
pi_165586300
quote:
Suikervrij

Wij gebruiken bij het maken van onze maaltijden geen geraffineerde suikers. Onze maaltijden worden uitsluitend gekookt met natuurlijke suikers zoals: fruitsuikers, agave, kokosbloesemsuiker en honing.
_O- Trappen mensen daar nog in?
pi_165586412
quote:
4s.gif Op maandag 26 september 2016 21:05 schreef Leonos het volgende:

[..]

Artikel niet gelezen, maar klinkt logisch? :P

Maar stoere jongens, nu het in de ochtend goed koud is, wat hebben we nu aan? :P
Morgenochtend lang lang? Met twee shirtjes? Of al een jasje aan?

Gr. Gr.
Auto 5minuten laten ronken op het oprit, tanden poetsen/ scheren en in warme auto richting
het werk :D

Gr. Gr.
  maandag 26 september 2016 @ 21:12:08 #11
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_165586416
quote:
4s.gif Op maandag 26 september 2016 21:05 schreef Leonos het volgende:

[..]

Artikel niet gelezen, maar klinkt logisch? :P

Maar stoere jongens, nu het in de ochtend goed koud is, wat hebben we nu aan? :P
Morgenochtend lang lang? Met twee shirtjes? Of al een jasje aan?

Gr. Gr.
Ik rij nu met een thermoshirtje, armstukken,kniestukken en windbreker.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_165587536
quote:
4s.gif Op maandag 26 september 2016 21:05 schreef Leonos het volgende:

[..]

Artikel niet gelezen, maar klinkt logisch? :P

Maar stoere jongens, nu het in de ochtend goed koud is, wat hebben we nu aan? :P
Morgenochtend lang lang? Met twee shirtjes? Of al een jasje aan?

Gr. Gr.
Armstukken, beenstukken en windstopper.
pi_165587776
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 september 2016 16:26 schreef Z het volgende:
Oei. Klapper op de fiets? Ik ben nog nooit gevallen, dus geen ervaringen.
Late reactie maar inderdaad klapper gemaakt nu bijna alweer 2 maanden terug. Band van voorganger aangetikt terwijl ik vol in een sprint zat en klaar was om erover heen te klappen. Over the bar vol met hoofd op het asfalt. Breuken zijn gelukkig weer hersteld.

Dit was mijn tweede val, keer eerder op een betonpad in de winter onderuit geschoven. Op een paar schaafwonden en kledingschade na, zonder erg. Deze keer helaas niet. Met mountainbiken vaak zat gevallen, stelt niet zoveel voor.

quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2016 17:56 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ik zou het niet doen. Seizoen is toch al voorbij. Kan je beter goed herstellen dan straks nog een keer in de penarie zitten.
Dat ga ik nu ook niet weer doen, al zegt mijn arts dat het goed is, ben alleen heel snel moe.
Afgelopen weekend weer geprobeerd :’) binnen 10minuten huiswaarts gekeerd.

quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2016 17:59 schreef dop het volgende:

[..]

zwaar hersenletsel?
tik fout of weet je niet wat dat is ?
Ongelukkige woordkeuze.

quote:
1s.gif Op vrijdag 23 september 2016 19:54 schreef muzas het volgende:

[..]

Ik was na een week of wat weer de oude. flink slapen, duizelig, niet scherp kunnen kijken, etc. Na 2 weken nam dat langzaam af en heb nu nergens last meer van.

Ik ging ook niet zo teringhard als pyouyttr. Ik had de pech dat mn hoofd als eerste de stoep raakte. Verder geen schade.
Slapen begint hier gelukkig steeds iets af te nemen. Maand geleden moest ik nog om de 1,5uur slapen. Dat scherp kunnen kijken irriteer ik me nu kapot aan, lijkt wel of ik een waas voor de ogen heb. Heb ooit een zwaar ongeluk gehad waarbij ik alles in het onderbeen heb gebroken, moest 1 jaar revalideren (opnieuw leren lopen), hierdoor ben ik ook deels afgekeurd. Maar een hersenschudding heeft bij mij een behoorlijke indruk achter gelaten, kan wellicht ook door de leeftijd komen. Dit hoop ik echt nooit weer mee te maken.
  FOK!fossiel maandag 26 september 2016 @ 21:49:19 #14
1455 Keroppi
kool kikker
pi_165587824


Nogmaals bedankt voor de route Kano :)

quote:
4s.gif Op maandag 26 september 2016 16:58 schreef Leonos het volgende:

[..]

Hoi, ik woon ook in Leiden en heb een fiets! O+
Kom maar op met de tips voor leuke rondjes dan :P

quote:
14s.gif Op maandag 26 september 2016 19:09 schreef Godshand het volgende:

[..]

Het leukste is via de duinen :)

Mijn meest gereden rondjes zijn Katwijk - Wassenaarse Slag vanuit Leiden-Zuid (en weer terug).
Heb ik meer tijd in het weekend, dan rij ik Katwijk-Scheveningen Zuid boulevard door de duinen, of maak een ronde via Noordwijk en Sassenheim.

Wil je alleen strak in het vlakke knallen, dan is de route Leiden-Zouterwoude Dorp- Stompwijk- Zoetermeer-Stompwijk en dan terug via de Vlietlanden ook leuk..

Als je strava hebt, kan ik je wel een link sturen, kan je mijn gereden routes bekijken :)
Ha, bedankt. En ja ik heb Strava :)

Aanhakend op de kledingdiscussie. Aangezien ik pas in april ben gestart, heb ik nog een zeer beperkte garderobe. Maar ik vind het fietsen te leuk om weer te gaan wachten tot het voorjaar wordt. Wat zijn nou echt de essentials die je nodig hebt om ook met kouder (maar niet ijskoud) weer te fietsen? Vandaag heb ik uit armoede maar een roei-thermo met lange mouwen onder mijn korte shirt aangetrokken. Werkte overigens best prima.

Ik heb al beenstukken en heb al bedacht dat armstukken ook aan de collectie toegevoegd worden. Ik heb een simpele softshell. Is er nog iets wat echt handig is? Zo'n ding om je nek is dat fijn/handig? Moet je op een gegeven moment ook een muts onder je helm? #zoveelvragen
Chick on a mission
pi_165587958
Met armstukken, handschoenen en overschoenen erbij kan je het waarschijnlijk lang blijven uithouden in droog weer. En petje vind ik wel lekker onder de 12C en een warme pet voor als het echt koud is.
pi_165588283
Thnx all, kon even niet posten omdat ik laptop nog niet in ziekenhuis had.
Die heeft m'n vader vanavond gebracht, vandaag was ik beperkt tot internetten via telefoon.

Zaterdagmiddag in Scherpenzeel begonnen aan het rondje Startplaatsen van 400km.
In begin even ruzie met de garmin en route die ik had ingeladen en weinig zin om hele nacht alleen te gaan fietsen.
Dus besloten om groepje te vormen en daarbij merendeel van kopwerk te doen. (met lekker lage hartslag, dus lekker rustig tempo voor mij)
Na eerste stop in Zwolle merkte ik dat m'n voorband heel langzaam leeg liep.
Toen iemand anders van onze groep een echte lekke band had meteen maar even mijn band verwisseld.
De sallandse heuvelrug was erg leuk zo in het donker, moet ik maar eens naar terug als het licht is.
Stop in Boekelo was bij een van de organisatoren thuis, lekker soep en brood.
Daarna de nacht in door Duitsland, niet echt leuke route daar zo langs allemaal hoofdwegen, dat moet toch beter kunnen ?
Stop in Venray was bij een tankstation (stukje onverhard) en daarna toen de zon opkwam besloten om alleen verder te fietsen omdat tempo van (het inmiddels al uitgedune groepje) te laag werd voor mij.
Ook dat stuk was nou niet echt de mooiste route die je kan bedenken.
Bij Dodewaard ging het goed mis, net na een bochtje op de dijkweg was een wegversmalling.
Combinatie van hele nacht doorfietsen, even op garmin kijken/op automatische piloot rijden zag ik het veel te laat.
Voor ik het wist lag ik op de grond....
Volgens mij is m'n stuur nog tegen paaltje gekomen/ben ik gelanceerd over de stoeprand die om het paaltje stond.
Iig lag ik paar meter na het paaltje op de grond.
Eerst even gekeken hoe m'n lichaam eruit zag, alle kleding leek nog heel.
Ondertussen hoorde ik mijn achterband leeglopen, opgestaan en fiets van de weg afgehaald.
Even bijkomen en zag onder m'n rechterkniestuk (die nog heel was) een schaafwondje zitten.
Verder zo niets te zien.
Voorband was ook lek, dus 2 bandjes uit m'n tas gehaald en wilde beginnen met wisselen van bandjes.
Toen kwamen Willem en Bert aanrijden met wie ik in de nacht had gereden.
Gevraagd of die mijn achterband wilden wisselen, terwijl ik ondertussen mijn voorband aan het oppompen was.
Daarna wilde ik opstappen maar merkte dat m'n zaldelrail kapot was.
Goed plan om na de finish naar huis te fietsen ging dus niet door. (helaas want benen voelden prima)
Alleen opstappen lukte niet, kreeg m'n niet hoog genoeg.
Er werd nog een poging gedaan door fiets schuin te houden zodat ik kon opstappen en dan naar treinstation paar km verder kon gaan.
Inklikken lukte nog met linkerbeen maar daarna zadel op bewegen was onbegonnen plan.

Ondertussen was de man uit het huis naast de versmalling voor een 2e keer naar buiten gekomen en bood aan dat ik bij hun mocht zitten/plan bedenken.
Hij was al direct na val naar buiten gekomen, maar toen had ik nog idee dat ik verder kon gaan.
Daarbij gaf hij ook al aan dat dit de zoveelste keer was en hij mijn ongeval ook weer zou doorgeven aan contactpersoon bij gemeente zodat die onddingen eindelijk eens weggehaald zouden worden.
Net na een bocht en ook geen bordjes...

Goed wat dan, pijn werd heftiger en blij dat ik in een stoel zat.
Fietsned gebeld want die brengen je thuis met fiets, nou vandaag niet maximaal een straal van 30km was het antwoord.
Of we halen je fiets alleen op en dan brengen we hem naar een fietsenmaker in de buurt.
Dan maar m'n vader bellen, die direct aanbood om me op te halen.
Om 12u zat ik bij de huisartsenpost/eerste hulp in Zaandam.
Was nog wel heel werk, want auto instappen werd ik goed wit van de pijn. (met 3 man de auto in geholpen)
En eruit de rolstoel in duurde ook even....
Toen was het lange wachten aangebroken, met eerst een intake gesprek bij een assistent, daarna huisarts die mij weer doorverwijs naar de eerstehulp.
Daar mocht ik een rontgenfoto laten maken.
Kreeg de opdracht om uit de rolstoel op de rontgentafel te klimmen, hoe dan ?!
Met hulp en veel moeite op de tafel gekomen maar toen moest ik mijn been strekken, die stond nog in houding van rolstoel.
Niet dat ging echt niet lukken, dus krat eronder als ondersteuning en overgeschoven naar bed en terug voor pijnstiller.
Heel langzaam milimeter voor milimeter been laten zakken, tot krat schuin kon en dat laag genoeg was voor de foto.
Met krat en al overgeschoven naar rontgentafel en foto's gemaakt.
Toen weer wachten en ondertussen mijn been verder laten zakken tot ik hem plat op bed had liggen. (volgens mij heeft dat hele zakken half uur tot uur geduurd)
Daarna kwam een dokter(of assistent) die mij aangaf dat ik wel weer terug mocht in rolstoel.
Eh nee dat ga ik dus niet doen, wacht eerst wel op uitslag...
Het bleek dus gebroken te zijn, schaambeen en stukje heupkop en ik mocht blijven.
Ondertussen was het 18u en was ik moe en had best wel honger, want echt gegeten (en geslapen) had ik al enige tijd niet meer.
Dokter kwam nog bij mij langs en gaf aan dat ze maandagochtend gingen bespreken wat ze gingen doen.
Maandagochtend kwam dokter weer en gaf aan dat ze voor zekerheid een ct scan wilde maken.
Om 11:30 kreeg ik die en toen weer wachten in bed op vervolgstap.
Iets na 18u kreeg ik het te horen, wordt operatie.
Achterkant ziet er opzich prima uit, maar heupkop willen ze toch een plaatje plaatsen omdat het geen mooie breuk is.
Wel voordeel dat die plaat er nooit meer uit hoeft, dus geen 2e operatie nodig.
Die is besteld en woensdag wordt ik waarschijnlijk geopereerd.

Blijft maf dat je nog zoveel kan doen net na de val en je paar uur later vergaat van de pijn bij elke beweging.
Voorlopig even niet fietsen dus...
pi_165588530
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 17:49 schreef Fretwork het volgende:

Nu aan het voorbereiden voor de winter. Zit te overwegen een hardtail MTB of veldrijdfiets te kopen voor de wat ellendige winterdagen. Wat zouden jullie aanraden?
Op marktplaats staan genoeg mooie 29ers voor tussen de 500-750¤. Hier kun je jaren op fietsen. Jij kwam toch uit de omgeving van Enschede? Wellicht had ik dan eerder een crosser gekocht, het stikt bij jullie nou niet van de leuke routes. Kunnen dan wellicht wel een keer leuke rit maken op de heuvelrug in de winter met een paar van hier.
pi_165588549
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 22:01 schreef ddx het volgende:

Blijft maf dat je nog zoveel kan doen net na de val en je paar uur later vergaat van de pijn bij elke beweging.
Voorlopig even niet fietsen dus...
Adrenaline is een raar iets inderdaad.

Wel al iets gehoord over hoe lang je plat moet blijven liggen?
  Moderator maandag 26 september 2016 @ 22:38:31 #19
155227 crew  Guppy
dus
pi_165589475
Boh, sterkte ddx :*
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_165590233
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 22:01 schreef ddx het volgende:
*knip*
Pff, wat een ellende zeg. Heel veel sterkte en beterschap en dat het vooral allemaal maar weer mooi mag helen zodat je alles weer kunt doen!
in a crowd you lose humanity
pi_165591673
Gatver, wat ontzettend kut ddx! Sterkte man!
  dinsdag 27 september 2016 @ 06:06:22 #22
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_165594830
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 22:01 schreef ddx het volgende:
Met hulp en veel moeite op de tafel gekomen maar toen moest ik mijn been strekken, die stond nog in houding van rolstoel.
Niet dat ging echt niet lukken, dus krat eronder als ondersteuning en overgeschoven naar bed en terug voor pijnstiller.
Heel langzaam milimeter voor milimeter been laten zakken, tot krat schuin kon en dat laag genoeg was voor de foto.
Met krat en al overgeschoven naar rontgentafel en foto's gemaakt.
Toen weer wachten en ondertussen mijn been verder laten zakken tot ik hem plat op bed had liggen. (volgens mij heeft dat hele zakken half uur tot uur geduurd)
Het is natuurlijk een hel voor je geweest maar ik vind het ergens wel grappig dat het een uur duurde voordat je je been kon strekken :@
quote:
Daarna kwam een dokter(of assistent) die mij aangaf dat ik wel weer terug mocht in rolstoel.
"Is goed meneer, heeft u een uurtje?"

Best een heftig verhaal. Even niet opletten en je fietsjaar is voorbij. Heb je enig idee wanneer je weer op de fiets kan zitten?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  dinsdag 27 september 2016 @ 06:48:41 #23
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_165594914
Zul je zien dat ik met mijn geluk straks onder een scooter of auto lig en naast DDX eindig :')
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  dinsdag 27 september 2016 @ 07:41:18 #25
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_165595099
Beterschap ddx
.
  dinsdag 27 september 2016 @ 08:55:13 #26
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_165595635
Mijn pa brak zijn heup vorig jaar. Gecompliceerde breuk en ook liesbreuk erbij. Het heeft 10 maanden geduurt nu is hij afgelopen weekend op fietsweekend geweest met zijn clubje. Voor het eerst weer 100 80 en 50 km gereden. En met de toerfiets want racer dat gaat nog niet.

[ Bericht 10% gewijzigd door kaasplankje op 27-09-2016 09:07:17 ]
pi_165595811
Beterschap DDX, beste klap gemaakt zo te lezen.
  dinsdag 27 september 2016 @ 09:34:37 #28
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_165596054
Nog een klein voordeel dat je niet dat plaatje eruit hoeft te laten halen DDX, maar wat een rotongeluk! Metaaldetectors op het vliegveld zullen in de toekomst ook wel interessant worden...
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  dinsdag 27 september 2016 @ 09:37:21 #29
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_165596090
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2016 08:55 schreef kaasplankje het volgende:
Mijn pa brak zijn heup vorig jaar. Gecompliceerde breuk en ook liesbreuk erbij. Het heeft 10 maanden geduurt nu is hij afgelopen weekend op fietsweekend geweest met zijn clubje. Voor het eerst weer 100 80 en 50 km gereden. En met de toerfiets want racer dat gaat nog niet.
Dan hoop ik dat het ongekende herstelvermogen van DDX ook voor zijn botten geldt en dat zijn jeugdigheid tov jou pa een voordeel is :{

Echt klote voor je pa ook.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_165596150
Beterschap DDX
  dinsdag 27 september 2016 @ 10:04:25 #31
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_165596490
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 09:37 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Dan hoop ik dat het ongekende herstelvermogen van DDX ook voor zijn botten geldt en dat zijn jeugdigheid tov jou pa een voordeel is :{

Echt klote voor je pa ook.
Uiteindelijk komt het wel weer goed maar denk niet dat ddx dit jaar nog op de racer zit, misschien als het meevalt wel. En hij zal moeten revalideren en dat kost ook tijd. Papakaas zat in een revalidatiecentrum omdat hij nog niet naar huis kon. Heeft 3 weken geduurd ongeveer. Al met al was hij 2 maanden na de val op de ijsbaan pas weer thuis. Mja wat Pjotr met zijn kop heeft is ook niet mis, ken wel jongens die in coma lagen na hoofdletsel en nooit meer de oude geworden zijn. Dan heb je wel pech.
  FOK!fotograaf dinsdag 27 september 2016 @ 11:38:09 #32
145146 Andyy
pi_165598170
Dus hoe zit het zondag?
pi_165598196
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 11:38 schreef Andyy het volgende:
Dus hoe zit het zondag?
Volgens mij ben je dan een week te vroeg.
  FOK!fotograaf dinsdag 27 september 2016 @ 11:54:16 #34
145146 Andyy
pi_165598541
Ohja.
pi_165601618


Rechts op foto (links in echt) gaat morgen plaatje over die ze vastzetten met ijzerdraad.
pi_165601763
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 14:06 schreef ddx het volgende:
[ afbeelding ]

Rechts op foto (links in echt) gaat morgen plaatje over die ze vastzetten met ijzerdraad.
Dude :o
Sterkte daarmee :P
Wel zonder verdoving he!
pi_165601772
Ruggenprik, dus gedeeltelijke verdoving.
pi_165601781
Waar komt het plaatje dan? Bij die scheur of bij die losse stukken?
pi_165601802
Bij de losse stukken (bij de A)
  dinsdag 27 september 2016 @ 14:23:49 #40
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_165601896
Zie ik daar bovenin nou je eikel? Er lezen hier vrouwen mee. :{w
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  dinsdag 27 september 2016 @ 14:25:39 #41
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_165601933
Zitten er trouwens nog een beetje knappe zusters daar?

En als je pech hebt is je fysio een vriend van me :D
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_165602181
Er lopen genoeg leuke zusters rond, maar om daar nou voor te gaan vallen zou ik je niet aanraden.
Afgelopen uur wel komen en gaan van mensen, hartfilmpje, bloedafname, zaalarts met foto, standaard (iedere paar uur) bloeddruk en hartslag meting en net 2 man van de fysio die mij geholpen hebben bed uit te komen en in stoel te gaan zitten.
Opzich lag ik wel lekker in het bed, maar even andere houding is wel zo prettig.

En de 2 mannen die hier net langs kwamen waren denk net iets te oud om jouw vriend te zijn.
Ansel Bruinenberg en Ad van Oostveen.

[ Bericht 14% gewijzigd door ddx op 27-09-2016 14:47:30 ]
  dinsdag 27 september 2016 @ 14:54:25 #43
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_165602390
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 14:41 schreef ddx het volgende:
Er lopen genoeg leuke zusters rond, maar om daar nou voor te gaan vallen zou ik je niet aanraden.
Afgelopen uur wel komen en gaan van mensen, hartfilmpje, bloedafname, zaalarts met foto, standaard (iedere paar uur) bloeddruk en hartslag meting en net 2 man van de fysio die mij geholpen hebben bed uit te komen en in stoel te gaan zitten.
Opzich lag ik wel lekker in het bed, maar even andere houding is wel zo prettig.

En de 2 mannen die hier net langs kwamen waren denk net iets te oud om jouw vriend te zijn.
Ansel Bruinenberg en Ad van Oostveen.
https://www.fysiocentrumzaanland.nl/over-ons/ons-team/
Elise en Esther klinkt toch beter dan Ansel und Ad.

Die jongen die ik ken staat er niet meer tussen, dan zal hij wel bij een andere zaak zitten.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_165602909
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 14:06 schreef ddx het volgende:
[ afbeelding ]

Rechts op foto (links in echt) gaat morgen plaatje over die ze vastzetten met ijzerdraad.
Zo, heup kop naar de maan, heup hals gebroken en het bekkenbeen staat ook niet geheel recht, tov links.

Moet een beste klap geweest zijn, je reed 50 toen je over dat drempeltje viel?
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_165603187
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2016 15:18 schreef Godshand het volgende:

[..]

Zo, heup kop naar de maan, heup hals gebroken en het bekkenbeen staat ook niet geheel recht, tov links.

Moet een beste klap geweest zijn, je reed 50 toen je over dat drempeltje viel?
DDX rijd minimaal altijd 80.
pi_165603317
Sterkte ddx ;(
  dinsdag 27 september 2016 @ 18:03:54 #47
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_165606121
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 21:49 schreef Keroppi het volgende:
[ afbeelding ]

Nogmaals bedankt voor de route Kano :)

[..]

Kom maar op met de tips voor leuke rondjes dan :P

[..]

Ha, bedankt. En ja ik heb Strava :)

Aanhakend op de kledingdiscussie. Aangezien ik pas in april ben gestart, heb ik nog een zeer beperkte garderobe. Maar ik vind het fietsen te leuk om weer te gaan wachten tot het voorjaar wordt. Wat zijn nou echt de essentials die je nodig hebt om ook met kouder (maar niet ijskoud) weer te fietsen? Vandaag heb ik uit armoede maar een roei-thermo met lange mouwen onder mijn korte shirt aangetrokken. Werkte overigens best prima.

Ik heb al beenstukken en heb al bedacht dat armstukken ook aan de collectie toegevoegd worden. Ik heb een simpele softshell. Is er nog iets wat echt handig is? Zo'n ding om je nek is dat fijn/handig? Moet je op een gegeven moment ook een muts onder je helm? #zoveelvragen
Mijn tip, kom er vanzelf achter wat je nodig hebt en prettig vind. De ene vind een col (ding om je nek) lekker, de andere niet. Ik draag er vaak wel 1 als het koud is, want je kan ze ook over je kan en oren trekken.

Ik heb zelf nooit een muts onder m'n helm, andere wel. Ook handschoenen is een wereld van verschil.

Ik heb zelf de BBB waterflex overschoenen, die kan ik iedereen wel aanraden. In combinatie met wat dikkere (wollen) wintersokken heb ik eigenlijk nooit koude voeten.

Qua handschoenen... Het blijft een beetje klooien. De ene keer loop je te zweten in je handschoenen, de volgende keer kan je je remmen nauwelijks meer inknijpen. Ik heb zelf dunne wollen handschoenen, die gebruik ik als het net te fris wordt voor m'n gewone handschoentjes. Dan een dikkere winddichte handschoen en voor als het koud en regenachtig is neopreen handschoenen.

Beenstukken zijn net zo nodig als armstukken als het koud wordt, maar als je echt de hele winter wilt door blijven fietsen is een lange gevoerde broek ook aan te raden. Want boven beenstukken draag je je gewone bibshort en dat heeft bij mij tot gevolg dat van mijn enkel tot 5 cm onder m'n kruis alles lekker warm is en vanaf die 5 cm onder m'n kruis tot waar mijn jack begint het vaak effe te koud is. Bij mannen heeft dat tot gevolg dat je mannelijkheid "wat" kleiner is, wat het bij jou doet weet ik niet :+

En als je ook door de regen wilt gaan fietsen kan je niet zonder spatborden als je 't mij vraagt. Ook als het niet regent en er nog plassen liggen is het een wereld van verschil qua rotzooi op je kleding en fiets en water op je schoenen/broek.
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 16:26 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Dan zal ik me ook eens hier melden :)
Ik ben een paar weken geleden begonnen met wielrennen en ik vind het echt heerlijk!
Heb al een paar langere tochtjes gemaakt, van +/- 60, 70 en 90 km.
Sinds kort lees ik hier ook een beetje mee, maar ik kan over verschillende dingen nog niet meepraten merkte ik haha.

Voor degenen die het interessant vinden, hier mijn Strava :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik baal dat net nu ik begin met fietsen het seizoen zowat voorbij is.
Gaan jullie in het donker fietsen met een goede lamp?
https://www.mantel.com/le(...)72&mc_eid=87fd6ba9ea

Voor iedereen die nog een lamp zoekt, deze zou ik zelf zo kopen. Wel snel bij zijn...
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_165606577
quote:
4s.gif Op dinsdag 27 september 2016 15:30 schreef Leonos het volgende:

[..]

DDX rijd minimaal altijd 80.
rijdt
  FOK!fotograaf dinsdag 27 september 2016 @ 18:43:09 #49
145146 Andyy
pi_165606811
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2016 18:30 schreef MCH het volgende:

[..]

rijdt
Reed
pi_165606837
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 22:01 schreef ddx het volgende:
zip
Sterkte kerel, hopelijk verloopt het herstel spoedig en zit je snel weer pijnvrij op de fiets!
pi_165606867
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2016 18:43 schreef Andyy het volgende:

[..]

Reed
5 reedten
  dinsdag 27 september 2016 @ 19:05:34 #52
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_165607240
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2016 18:30 schreef MCH het volgende:

[..]

rijdt
rije
pi_165607389
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 18:03 schreef kanovinnie het volgende:
[..]

https://www.mantel.com/le(...)72&mc_eid=87fd6ba9ea

Voor iedereen die nog een lamp zoekt, deze zou ik zelf zo kopen. Wel snel bij zijn...
Hoe goed is dit ding in vergelijking met een China bouwlamp? Ga hem voornamelijk gebruiken in het bos en en op de weg. Ben wel een keer klaar met een externe accupack aan het stuur monteren telkens. Mooie deal lijkt me dit wel en jij gebruikt dat ding elke dag en prijst hem altijd hier aan, dus het moet wel goed zijn qua bouwkwaliteit en gebruikersgemak. Gaat me voornamelijk om het licht en de bundel.

Zie er (voorlopig) trouwens vanaf om een Tacx te gaan kopen. Heb er een te leen. Heb er de laatste weken nauwelijks meer naar om gekeken en kan me moeilijk motiveren om erop te gaan zitten. Een fatsoenlijke met degelijke accessoires kost al gauw 500¤+. Trap liever buiten op de weg als het niet regent 1 of 2uur.
  dinsdag 27 september 2016 @ 19:17:08 #54
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_165607446
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 19:13 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Hoe goed is dit ding in vergelijking met een China bouwlamp? Ga hem voornamelijk gebruiken in het bos en en op de weg. Ben wel een keer klaar met een externe accupack aan het stuur monteren telkens. Mooie deal lijkt me dit wel en jij gebruikt dat ding elke dag en prijst hem altijd hier aan, dus het moet wel goed zijn qua bouwkwaliteit en gebruikersgemak. Gaat me voornamelijk om het licht en de bundel.
Pfoe. Ik heb die chinese lamp al een tijd niet meer gebruikt. Die had wel een wat bredere lichtbundel volgens mij. Maar dat zal ook heel erg verschillen van lamp tot lamp.

DDX heeft 'm ook, maar dan een oudere versie met batterijen. Voor mij niet per se een beter iets, ik vind de accu prima qua lengte want ik ga toch geen nachten doortrekken.

En anders test je 'm effe en als het niet bevalt stuur je 'm terug ;)
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_165608190
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 19:17 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Pfoe. Ik heb die chinese lamp al een tijd niet meer gebruikt. Die had wel een wat bredere lichtbundel volgens mij. Maar dat zal ook heel erg verschillen van lamp tot lamp.

DDX heeft 'm ook, maar dan een oudere versie met batterijen. Voor mij niet per se een beter iets, ik vind de accu prima qua lengte want ik ga toch geen nachten doortrekken.

En anders test je 'm effe en als het niet bevalt stuur je 'm terug ;)
Dat doe ik, als de helm niet bevalt is het een goed excuus om een keer naar de winkel te gaan.
pi_165608246
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 19:47 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Dat doe ik, als de helm niet bevalt is het een goed excuus om een keer naar de winkel te gaan.
Ik heb de 400 daarvan van de week binnen gekregen. Vandaag getest. Shined best goed.
  dinsdag 27 september 2016 @ 19:51:18 #57
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_165608302
quote:
4s.gif Op dinsdag 27 september 2016 19:49 schreef Leonos het volgende:

[..]

Ik heb de 400 daarvan van de week binnen gekregen. Vandaag getest. Shined best goed.
Jammer dat deze aanbieding net wat later is. Deze is nu een tientje duurder toch?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  dinsdag 27 september 2016 @ 19:51:49 #58
545 dop
:copyright: dop
pi_165608317
Na het zien van de breuk op de foto, bekruipt mij heel snel het gevoel fuck ddx heeft dit jaar 25000 km gefietst.
Is er straks weken uit, maar rijd volgend jaar met zijn vingers in zijn neus weer 2x zoveel kilometers.
dan welke andere user hier op fok.

wanneer gaan we wedden schappen sluiten over waneer hij zijn eerste kilometers weer maakt
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_165608326
Iemand nog een leuke sokkendeal (2 of 3 pack) voor in de winter?
  dinsdag 27 september 2016 @ 20:02:49 #60
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_165608622
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 19:51 schreef dop het volgende:
Na het zien van de breuk op de foto, bekruipt mij heel snel het gevoel fuck ddx heeft dit jaar 25000 km gefietst.
Is er straks weken uit, maar rijd volgend jaar met zijn vingers in zijn neus weer 2x zoveel kilometers.
dan welke andere user hier op fok.

wanneer gaan we wedden schappen sluiten over waneer hij zijn eerste kilometers weer maakt
26* Haartje van 27 af.

Dus 100 km/dag.

Maargoed, ik ga er niet op wedden.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_165608671
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 19:52 schreef poiuytr het volgende:
Iemand nog een leuke sokkendeal (2 of 3 pack) voor in de winter?
http://www.decathlon.nl/f(...)nter-id_8315732.html

Heb ze alleen nog niet getest :P
pi_165609370
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 21:49 schreef Keroppi het volgende:
[ afbeelding ]

Aanhakend op de kledingdiscussie. Aangezien ik pas in april ben gestart, heb ik nog een zeer beperkte garderobe. Maar ik vind het fietsen te leuk om weer te gaan wachten tot het voorjaar wordt. Wat zijn nou echt de essentials die je nodig hebt om ook met kouder (maar niet ijskoud) weer te fietsen? Vandaag heb ik uit armoede maar een roei-thermo met lange mouwen onder mijn korte shirt aangetrokken. Werkte overigens best prima.

Ik heb al beenstukken en heb al bedacht dat armstukken ook aan de collectie toegevoegd worden. Ik heb een simpele softshell. Is er nog iets wat echt handig is? Zo'n ding om je nek is dat fijn/handig? Moet je op een gegeven moment ook een muts onder je helm? #zoveelvragen
Winterschoenen vond ik persoonlijk de beste upgrade aan mijn collectie kleding. Ik kon in de winter (<5graden) met tig soorten overschoenen nooit langer dan 1uur rijden, kon soms amper meer lopen bij thuiskomst. Wel eens zomerschoenen helemaal ingetaped om ventilatiegaten te dichten, hielp allemaal niks. Winterschoenen is samen met een goed jack wel een behoorlijke kostenpost.

Ligt er ook aan wat je uiteindelijk wil en wanneer je gaat fietsen. Ik maak normaal in de winter vaak doordeweeks 's avonds 1 a 2 keer een rit. Dan koelt het snel af. Als je overdag een rondje gaat maken is het al een stuk aangenamer met de zon.

Col fiets ik ook altijd mee in de winter, heerlijk warm. Heb gewoon een ding met reclame erop, ooit ergens gratis gekregen, functioneert perfect.

Langthermoshirt, winterschoenen en goed paar handschoenen zijn wat mij betreft must haves wil je in de winter door fietsen. Rest kun je met lagen kleding wel redelijk goed dekken als het droog is.
  dinsdag 27 september 2016 @ 20:30:49 #63
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_165609528
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 20:26 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Winterschoenen vond ik persoonlijk de beste upgrade aan mijn collectie kleding. Ik kon in de winter (<5graden) met tig soorten overschoenen nooit langer dan 1uur rijden, kon soms amper meer lopen bij thuiskomst. Wel eens zomerschoenen helemaal ingetaped om ventilatiegaten te dichten, hielp allemaal niks. Winterschoenen is samen met een goed jack wel een behoorlijke kostenpost.

Ligt er ook aan wat je uiteindelijk wil en wanneer je gaat fietsen. Ik maak normaal in de winter vaak doordeweeks 's avonds 1 a 2 keer een rit. Dan koelt het snel af. Als je overdag een rondje gaat maken is het al een stuk aangenamer met de zon.

Col fiets ik ook altijd mee in de winter, heerlijk warm. Heb gewoon een ding met reclame erop, ooit ergens gratis gekregen, functioneert perfect.

Langthermoshirt, winterschoenen en goed paar handschoenen zijn wat mij betreft must haves wil je in de winter door fietsen. Rest kun je met lagen kleding wel redelijk goed dekken als het droog is.
tsja, ik gebruik die winterschoenen niet. Dus die zou ik niet aanraden maar even kijken hoe het persoonlijk bevalt.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_165610705
Het is wel belangrijk om even op te letten voordat je winterschoenen koopt. Zo had ik niet goed bekeken voor welke terperaturen die van mij geschikt zijn. Volgens de fabrikant is dat -25°/+5° C en qua bovengrens klopt dat vrij goed. Boven de 5° C worden het klotsbakken vol zweet. Ze waren afgelopen winter dus een beetje overkill en achteraf had ik beter moeten opletten en voor de -10°/+15° C variant moeten gaan.
pi_165611267
Is er ook een forum waar DDX niet bekend is? 8)7 ;)
  dinsdag 27 september 2016 @ 21:12:13 #66
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_165611332
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 21:10 schreef Hypo666crisy het volgende:
Is er ook een forum waar DDX niet bekend is? 8)7 ;)
GOT en fiets toch?

Wie ben jij eigenlijk?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_165611468
GoT en fiets idd ^O^

en dus ook hier *O* (al kom ik nog maar zelden op het Fok! forum)
pi_165613555
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 19:52 schreef poiuytr het volgende:
Iemand nog een leuke sokkendeal (2 of 3 pack) voor in de winter?
http://www.velo-perso.com/en/12-cycling-socks
  dinsdag 27 september 2016 @ 22:29:48 #69
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_165614376
Voorspoedig herstel!
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_165618824
zo. thuis.

Ardeche is mooi. Maar volgens mij wil je daar in het hoogseizoen niet zijn.

Na de provence in mei had ik echt het gevoel nog eens terug te willen. Dat heb ik nu niet.

Wanneer was die toer-de-kaas?
pi_165619362
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 08:53 schreef muzas het volgende:
zo. thuis.

Ardeche is mooi. Maar volgens mij wil je daar in het hoogseizoen niet zijn.

Na de provence in mei had ik echt het gevoel nog eens terug te willen. Dat heb ik nu niet.

Wanneer was die toer-de-kaas?
9 okt
pi_165619384
Hoeveel heb je de vrouw laten fietsen afgelopen week? Ze fietst nog niet zo lang toch?

Tour de fromage is volgend weekend, 9 okt?
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
pi_165619836
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 09:39 schreef MarcoD het volgende:
Hoeveel heb je de vrouw laten fietsen afgelopen week? Ze fietst nog niet zo lang toch?

Haha meer dan genoeg, nee ze heeft dat ding nu maandje of 2? Ze nam het er maar ff van, langs de ringvaart fietsen kan altijd nog.
pi_165620430
Die snapt het!
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
  woensdag 28 september 2016 @ 11:22:02 #75
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_165620861
Beetje cynisch dit, maar ter ere van het afscheid van Johny H. Het beest van Zeeland enzo...

Het was een mooie koprol
Maar het applaus bleef uit
Want het was maar een renner
Niet iemand verkleed als een stuk fruit

Het was maar een renner
Een slaaf van de weg
Als de auto niet oplet
Gaat ie gewoon maar in de heg

Het was maar een wedstrijd
De sponsor bleef mooi in beeld
Wie geeft er nu nog om de renner
Z'n valpartij is wel al heel vaak gedeeld
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  woensdag 28 september 2016 @ 12:11:10 #76
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_165621741
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  woensdag 28 september 2016 @ 12:44:32 #77
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_165622281
Ja, het zit hun dit jaar op geen enkele manier mee...
Maar volgend jaar hebben ze Wilco toch? Alles komt weer goed....
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  woensdag 28 september 2016 @ 12:59:12 #78
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_165622534
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 12:44 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ja, het zit hun dit jaar op geen enkele manier mee...
Maar volgend jaar hebben ze Wilco toch? Alles komt weer goed....
ik vind muzas kruijswijk wel beter denk
  woensdag 28 september 2016 @ 17:08:11 #79
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_165627499
Operatie geslaagd bij DDX _O_
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  woensdag 28 september 2016 @ 17:25:12 #80
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_165627880
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 22:07 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Op marktplaats staan genoeg mooie 29ers voor tussen de 500-750¤. Hier kun je jaren op fietsen. Jij kwam toch uit de omgeving van Enschede? Wellicht had ik dan eerder een crosser gekocht, het stikt bij jullie nou niet van de leuke routes. Kunnen dan wellicht wel een keer leuke rit maken op de heuvelrug in de winter met een paar van hier.
Zat ook te denken in die prijsrange. Jij hebt toch voor een MTB en een racer een fietsmeting gedaan? Hoe verhouden die maten zich tot elkaar? Is het zo dat je bijvoorbeeld bij beide een korte zit hebt, of is het veel complexer.

Veldrijdfiets lijkt me ook tof, maar ik weer bij God niet waar ik dat ding zou moeten uitlaten. Voor mountainbikes heb je tenminste nog paden.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_165628093
inb4 kano met zn gefap op strandfietsen
  woensdag 28 september 2016 @ 18:20:24 #82
545 dop
:copyright: dop
pi_165629180
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 17:08 schreef kanovinnie het volgende:
Operatie geslaagd bij DDX _O_
dat is mooi ^O^

thx voor de update kano
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_165629200
Goed nieuws idd :)
in a crowd you lose humanity
  woensdag 28 september 2016 @ 18:25:03 #84
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_165629283
quote:
1s.gif Op woensdag 28 september 2016 17:25 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Zat ook te denken in die prijsrange. Jij hebt toch voor een MTB en een racer een fietsmeting gedaan? Hoe verhouden die maten zich tot elkaar? Is het zo dat je bijvoorbeeld bij beide een korte zit hebt, of is het veel complexer.

Veldrijdfiets lijkt me ook tof, maar ik weer bij God niet waar ik dat ding zou moeten uitlaten. Voor mountainbikes heb je tenminste nog paden.
Daar dus. En elk grasveldje en heuveltje in de buurt.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_165630631
quote:
2s.gif Op woensdag 28 september 2016 17:33 schreef muzas het volgende:
inb4 kano met zn gefap op strandfietsen
_O-

Ik had laatst een dikke 29er onder de kont en wou bijna m'n crosser de deur uit doen.

Inmiddels weer een paar keer gecrosst, ik doe dat toch liever. De moeilijkheidsgraad op de crosser is hoger, dat maakt het mooier.

Hier in de buurt zijn de meeste mountainbikeroutes helemaal kapotgereden en heb je veel wortels. Dan is een mountainbike leuker. Daarbuiten vind ik crossen leuker.
  woensdag 28 september 2016 @ 20:12:32 #86
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_165631835
Ik kom met de cx prima omhoog over die wortels, goed voor de stuurvaardigheid is dat. Denk wel dat je op een stuiterige afdaling met een mtb sneller bent. Maar op een lange klim is de cx weer rapper. Lichter en geen vering.
pi_165631837
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2016 15:18 schreef Godshand het volgende:

[..]

Zo, heup kop naar de maan, heup hals gebroken en het bekkenbeen staat ook niet geheel recht, tov links.

Moet een beste klap geweest zijn, je reed 50 toen je over dat drempeltje viel?
Richting de 30, niet al te hard beetje van omgeving genieten en plop opeens een paaltje en geen ontwijken meer aan.
pi_165631843
Vanmorgen om 10u10 de operatie.
Ik had gekozen voor een ruggenprik zodat ik nog wat mee zou krijgen van de operatie.
Meteen weer reacties van zo dat zijn echte wielerbenen ;)
Alleen toen ze met kwastje aan de gang gingen voelde ik toch echt koude vloeistof.
Toen even testen met mesje maar ook dat voelde ik duidelijk.
Ik mocht dus even lekker gaan slapen.
Uurtje of 1 werd ik wakker op de uitslaapkamer en bij mijn monitor ging steeds alarm af omdat mijn hartslag steeds onder de 45 dook. (heb 42 gezien)
Benieuwd hoe laag die was toen ik nog niet bij kennis was.
Lekker een ijsje gehad en langzaam weer bij positieven komen.
Rond een uur of 2 was ik weer op de kamer en de kamerarts kwam meteen resultaat laten zien :


Lijkt wel een specht die in mijn heup zit te hakken ;)

Vlak daarna kwamen ze vragen of ik wat wilde drinken, dus meteen even 2 sneetjes brood gevraagd aangezien ik toch wel wat honger had.
Ook 2 bananen en half bakje druiven gegeten.

Beetje lezen en toen was het alweer tijd voor het avondeten, lekker nassi met kipsate.
Lekker bord gevuld, dat was wel welkom na dag met weinig eten. (want ontbijt moest ik verplicht overslaan ivm operatie)
Vanavond toch maar om een spuitje morfine gevraagd die ze al hele week aanboden, want de specht leek toch wel zin te hebben om wat in mijn been te hakken.
  woensdag 28 september 2016 @ 20:14:26 #89
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_165631889
Kan je zelf schijten ddx?
pi_165631915
Mooi om te horen dat het goed is gegaan. Krijg je bij ontslag een strip tramadol mee zodat je meteen weer op de fiets kan stappen?
  woensdag 28 september 2016 @ 20:16:40 #91
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_165631946
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 20:15 schreef ratatat het volgende:
Mooi om te horen dat het goed is gegaan. Krijg je bij ontslag een strip tramadol mee zodat je meteen weer op de fiets kan stappen?
morfine is ook niet verkeerd, lekker spacen
pi_165631949
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 20:14 schreef kaasplankje het volgende:
Kan je zelf schijten ddx?
Maffe is dat ik nog geen grote boodschap heb hoeven doen sinds ik hier ben.
Komt vast doordat ik in totaal nog niet de hoeveelheid eten heb gehad die ik normaal op 1 dag eet.
Maar plassen heb ik zo'n mooie fles aan m'n bed hangen.
pi_165632025
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 20:15 schreef ratatat het volgende:
Mooi om te horen dat het goed is gegaan. Krijg je bij ontslag een strip tramadol mee zodat je meteen weer op de fiets kan stappen?
Als ik zo'n beetje ervaringen lees zijn eerste km's die ik ga maken op een hometrainer.
Scheelt dat er polikliniek van dit ziekenhuis bij mij om de hoek zit, met fysio (waar ze hometrainers hebben)

Van kano ook tip gehad voor fysio in Amsterdam die gespecialiseerd is met wielrenners. (robic.nl)
Maar volgens mij heeft dat weinig nut als ik eerste weken toch niet mobiel ben.
Ga daar iig wel informeren.
pi_165632061
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 20:12 schreef ddx het volgende:
-iets met ijsjes-
Mooi dat het goed gegaan is, succes met het herstel!
pi_165632079
Zo, ik heb een tijdje niet gepost, het was een roerige tijd.. Ben verhuisd en net mijn eerste ritje in mijn nieuwe buurt gemaakt, van den haag tot bijna hoek van Holland! Wat een fantastische herfstdagen zijn dit! Als je de ene kant op ruim 2x zo langzaam gaat als de andere kant weet je wel dat het hard waait :P ik werd af en toe echt met fiets en al opgepikt en een paar meter opzij geblazen :'D
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_165632098
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 20:22 schreef La_Tramposa het volgende:
tot bijna Kijkduin!
Heb je Snorlax?
  woensdag 28 september 2016 @ 20:24:45 #97
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_165632141
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 20:16 schreef ddx het volgende:

[..]

Maffe is dat ik nog geen grote boodschap heb hoeven doen sinds ik hier ben.
Komt vast doordat ik in totaal nog niet de hoeveelheid eten heb gehad die ik normaal op 1 dag eet.
Maar plassen heb ik zo'n mooie fles aan m'n bed hangen.
Nu we toch over poep praten...

Je lichaam stelt zich er ook op in. Toen ik in Schotland ging lopen heb ik 4 of 5 dagen niet gepoept. Toen ik eenmaal wel ging (dat ging zonder heel veel waarschuwing, het moment van aandrag tot dat je denkt KUT IK MOET NU ging 100 keer sneller als normaal) kwam er een drol uit waar ik trots op was :D

Maar goed om te horen dat het allemaal voorspoedig is gegaan ^O^
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_165632218
Was een foutje haha, kwam wel langs Kijkduin maar dat was niet het eindpunt. Maar pokemongo heb ik al een tijdje niet meer ;)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_165632291
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 20:12 schreef kaasplankje het volgende:
Ik kom met de cx prima omhoog over die wortels, goed voor de stuurvaardigheid is dat. Denk wel dat je op een stuiterige afdaling met een mtb sneller bent. Maar op een lange klim is de cx weer rapper. Lichter en geen vering.
Idd. Ik kom er ook wel overheen. Maar fijn is anders ;)
pi_165632625
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 20:27 schreef La_Tramposa het volgende:
Was een foutje haha, kwam wel langs Kijkduin maar dat was niet het eindpunt. Maar pokemongo heb ik al een tijdje niet meer ;)
Als je Kijkduin in fietst vanuit de duinen moet je nadat je de weg bent overgestoken even naar rechts kijken. Staat een heel plein vol met pokemon trainers te wachten tot er weer eentje verschijnt.
  FOK!fotograaf woensdag 28 september 2016 @ 22:31:37 #101
145146 Andyy
pi_165636650
Tommeke:
quote:
Laatste kans om aanspraak te maken op je 12 gratis gels!

Met je code GELXHPWW12 krijg je 100% korting op dit product. Wees er snel bij! Je code vervalt op 30-09-2016 om 24:00 uur.
http://www.scienceinsport(...)4HIKM,NQ3DDA,GKM41,1
pi_165637990
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 20:16 schreef ddx het volgende:

[..]

Maffe is dat ik nog geen grote boodschap heb hoeven doen sinds ik hier ben.
Komt vast doordat ik in totaal nog niet de hoeveelheid eten heb gehad die ik normaal op 1 dag eet.
Maar plassen heb ik zo'n mooie fles aan m'n bed hangen.
Komt dat niet door het trauma? *ooit eens zoiets gehoord dat stoelgang compleet stil kan vallen oid
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
  donderdag 29 september 2016 @ 09:14:35 #103
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_165640959
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 20:12 schreef ddx het volgende:
Vanmorgen om 10u10 de operatie.

Lijkt wel een specht die in mijn heup zit te hakken ;)
Dat ding blijft tooch er in, of moet je later nog weer onde et mes? Want het ziet een beetje alsof het met touwtjes is vastgezet,,,,ik had schroeven en pinnen verwacht eigelijk.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_165645227
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 09:14 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Dat ding blijft tooch er in, of moet je later nog weer onde et mes? Want het ziet een beetje alsof het met touwtjes is vastgezet,,,,ik had schroeven en pinnen verwacht eigelijk.
Ja het blijft er gewoon inzitten, ziet er zo op foto idd uit alsof ze het gewoon maar beetje met paar draadjes hebben vastgebonden.
Vanmorgen kwam fysio weer langs en ik mag been gewoon weer belasten, de scheurtjes die ik verder heb moeten gewoon vanzelf helen. Alleen nog niet op dat been gaan hinkelen zoals hij het noemde.
Icm wandelkruk paar stapjes gezet en in stoel gaan zitten.
Uurtje blijven zitten en toen weer terug in bed met klein beetje hulp van zuster.

Ondertussen kwam zaalarts met heel team langs en die had het er zelfs al over dat ik vanmiddag wel weg kon.
Dat leek me wel heel optimistich, zeker aangezien fysio aangaf dat we morgen weer oefeningen gingen doen.
Blijf net zo lief nog wel even nachtje.
Zal toch op z'n minst helemaal zelfstandig bed uit moeten kunnen komen ed.

Viel me iig mee dat ik hem gewoon weer mag belasten. (zoals dat zo mooi heet tot pijngrens 5)
En zaalarts had het over 6 weken niet sporten, dus dat wordt over aantal weken rustig rondjes indoor fietsen in overleg met fysio volgens mij.
Zal ik toch aan zo'n indoor trainer moeten.
En in begin misschien hometrainer bij de fysio/ergens zo'n ding huren ofzo ;)

Nog wel beetje trekkende pijn in been, maar dat is niet zo gek met wond van 25cm. waarlangs wat kniespieren lopen.
pi_165645270
6 weken dat lijkt nog mee te vallen. Op het eerste gezicht leek dit een blessure waarmee je de hele winter zoet bent. Op deze manier kun je gewoon je Festive 500 halen, alleen dit keer niet in 1 dag.
pi_165645400
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 13:28 schreef ddx het volgende:

[..]

Ja het blijft er gewoon inzitten, ziet er zo op foto idd uit alsof ze het gewoon maar beetje met paar draadjes hebben vastgebonden.
Vanmorgen kwam fysio weer langs en ik mag been gewoon weer belasten, de scheurtjes die ik verder heb moeten gewoon vanzelf helen. Alleen nog niet op dat been gaan hinkelen zoals hij het noemde.
Icm wandelkruk paar stapjes gezet en in stoel gaan zitten.
Uurtje blijven zitten en toen weer terug in bed met klein beetje hulp van zuster.

Ondertussen kwam zaalarts met heel team langs en die had het er zelfs al over dat ik vanmiddag wel weg kon.
Dat leek me wel heel optimistich, zeker aangezien fysio aangaf dat we morgen weer oefeningen gingen doen.
Blijf net zo lief nog wel even nachtje.
Zal toch op z'n minst helemaal zelfstandig bed uit moeten kunnen komen ed.

Gaat wel redelijk rap de goede kant op ^O^

quote:
Viel me iig mee dat ik hem gewoon weer mag belasten. (zoals dat zo mooi heet tot pijngrens 5)
En zaalarts had het over 6 weken niet sporten, dus dat wordt over aantal weken rustig rondjes indoor fietsen in overleg met fysio volgens mij.
Zal ik toch aan zo'n indoor trainer moeten.
En in begin misschien hometrainer bij de fysio/ergens zo'n ding huren ofzo ;)
De Tacx Flux is binnenkort verkrijgbaar ;)
  donderdag 29 september 2016 @ 13:42:09 #107
62913 Blik
The one and Only!
pi_165645571
Beetje laat wegens vakantie, maar sterkte ddx. Klinkt heftig!
  donderdag 29 september 2016 @ 13:47:52 #108
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_165645695
Omdat ik van Belgische wielerploegjes houd, en als het een beetje goede zeem is enzo, niet zo'n slechte deal toch?

http://www.verandaswillem(...)31/product/pack-2016
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_165645842
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 13:47 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Omdat ik van Belgische wielerploegjes houd, en als het een beetje goede zeem is enzo, niet zo'n slechte deal toch?

http://www.verandaswillem(...)31/product/pack-2016
Is al jaren een prima deal, ja.
Er was hier iemand (nodisch?) Die met zo'n pakje reed
  donderdag 29 september 2016 @ 13:57:58 #110
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_165645901
Jammer dat het veel zwart is, maar ik dek dat ik het gewoon doe, een aantal dingen die ik heb begint aardig te slijten.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_165645928
Ja, vroeger waren ze meer blauw
  donderdag 29 september 2016 @ 14:01:04 #112
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_165645977
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 13:57 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Jammer dat het veel zwart is, maar ik dek dat ik het gewoon doe, een aantal dingen die ik heb begint aardig te slijten.
20 euro verzendkosten _O-
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_165646209
Hey ddx, beetje leuke zustertjes daar?
pi_165646235
De avond zuster is prima, de dagzuster iets te oud maar aardige vrouw.
pi_165647159
In het hostel in Tasjkent is er al steeds meer te merken dat er een brevet aan staat te komen. Vandaag kwamen twee Russische deelnemers aan. Gelijk nog wat kunnen helpen met het opbouwen van de fietsen (en vooral het uitleenen van een pomp). Morgenvroeg riderbriefing.
Gisteren en eergisteren heb ik m'n fiets getest in de bergen. Eergisteren langs een stuwmeer, gisteren over een bergpas van 1700m. Was een leuke testrit. Zaterdagochtend gaan we van start.
  donderdag 29 september 2016 @ 15:03:20 #116
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_165647363
Veel success Ivo!
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_165665510

Oe.
Aldus.
  vrijdag 30 september 2016 @ 10:44:57 #119
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_165665568
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 september 2016 10:41 schreef Z het volgende:

Oe.
Erg mooi, vast heel duur?
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  vrijdag 30 september 2016 @ 10:49:21 #120
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_165665646
Wat is volgens jullie een goede sportdrank?
En gebruiken liever een isotone of hypotone sportdrank?
All she wants and needs is just a little taste..
  FOK!fotograaf vrijdag 30 september 2016 @ 10:53:12 #121
145146 Andyy
pi_165665712
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 10:49 schreef Luxuria het volgende:
Wat is volgens jullie een goede sportdrank?
En gebruiken liever een isotone of hypotone sportdrank?
Isotoon, wordt sneller opgenomen
Gewoon goedkope grote potten kopen, het is toch allemaal suiker met wat zout en een smaakje toegevoegd
pi_165665742
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 10:44 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Erg mooi, vast heel duur?
$3499
pi_165665755
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 10:49 schreef Luxuria het volgende:
Wat is volgens jullie een goede sportdrank?
En gebruiken liever een isotone of hypotone sportdrank?
Ik heb altijd van die electrolyten pillen.
  vrijdag 30 september 2016 @ 11:01:41 #124
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_165665861
Toen ik nog geen Captain maar een rauw recruutje was, mengde ik gewoon wat druivesuiker, beetje zout ,water en sinasappelsap door elkaar, en stapte dan op m;n Fongers. Of Batavus, is lang geleden. Met waslijnen en toeclips in elk geval..Waar gaat de tijd...
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_165665913
Ik heb van die potten poeier, maar als ik dat aanmaak volgens de beschrijving vind ik het onwijs goor. Dus doe meestal maar 1 schepje in een drinkbus. Dus hypotoon.

Kleine of rustige rondjes rij ik gewoon met water
  vrijdag 30 september 2016 @ 11:08:31 #126
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_165665948
Meestal een beetje limonade. En anders poeder, maar dan 1 voedingsbidon en 1 waterbidon. Merken kan ik je zo snel niet geven.

Nu is de pot van dextro open volgens mij.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  vrijdag 30 september 2016 @ 11:20:20 #127
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_165666114
Oke het maakt dus eigenlijk niet zo heel veel uit, het komt allemaal op hetzelfde neer.
Ik denk dat ik eens met deze ga beginnen:
https://www.duursport.nl/(...)portdrink-400-gr-121
All she wants and needs is just a little taste..
  vrijdag 30 september 2016 @ 11:20:35 #128
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_165666118
Als je die Isostar tabletten koopt, geven ze aan dat er twee in een 500 ml bidn moeten. Maar dat is niet te drinken dan, gewoon 1 tablet is zat. En als je minder dan twee uur rijdt, heb je het vaak niet eens nodig, niet als je D1 rijd lijkt me.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_165666246
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 10:54 schreef ratatat het volgende:

[..]

$3499
Voor alleen het frame + fork als ik het goed begrijp.
Aldus.
  vrijdag 30 september 2016 @ 11:45:33 #130
62913 Blik
The one and Only!
pi_165666534
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 11:20 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Als je die Isostar tabletten koopt, geven ze aan dat er twee in een 500 ml bidn moeten. Maar dat is niet te drinken dan, gewoon 1 tablet is zat. En als je minder dan twee uur rijdt, heb je het vaak niet eens nodig, niet als je D1 rijd lijkt me.
Doe er meestal wel 2, maar dan in een grotere bidon van 750 ml. En idd alleen bij echt lange tochten, tot 2 uur neem ik wat eten mee en drink water
  vrijdag 30 september 2016 @ 11:55:51 #131
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_165666753
Ik heb op fietsvakanties wel eens van die poedertjes geprobeerd van de Decathlon met magnesium en nog wat andere minderalen, In kleine zakjes, direct op je tong zonder extra water laten smelten, cranbery smaak geloof ik.
Die nam ik dan om een uur of 2,3 als ik een beetje moe begon te worden en de camping nog ver weg was, omdat het theoretisch kramp zou moeten voorkomen.
Het leek te werken, ik denk dat ik wat frisser aankwam 's avonds...maar het kan net zo goed zelfbedrog zijn geweest.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_165666769
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 11:20 schreef Luxuria het volgende:
Oke het maakt dus eigenlijk niet zo heel veel uit, het komt allemaal op hetzelfde neer.
Ik denk dat ik eens met deze ga beginnen:
https://www.duursport.nl/(...)portdrink-400-gr-121
Isostar is er ook bij de Kruidvat, weet zo niet welke smaken, maar de lemon smaak isotonic hebben ze wel. Dan heb je 400 gram voor ¤4,99.

Zelf gebruik ik onderstaande isotonic van de Kruidvat. Ik dacht dat de Action ook wel goedkoop isotonic had. Nemen wat je lekker vindt en niet voor het duurste gaan. ;)
https://www.kruidvat.nl/k(...)orts-drink/p/3748893
  vrijdag 30 september 2016 @ 12:03:34 #133
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_165666930
Omschrijving

Sportdranken kunnen worden onderverdeeld in isotone en hypotone dranken. In deze dranken zitten suikers en zouten, die snel in het bloed worden opgenomen. Daardoor leveren ze energie.

Vochtverlies, sportdranken en water
Sportbeoefening kan aanleiding zijn tot forse vochtverliezen. Bij grote inspanning en bij hogere temperaturen kan dit oplopen tot 1 tot 2 liter per uur. Voldoende drinken is voor sporters dus van groot belang. Sportdranken vullen dat vocht weer aan, maar het lichaam neemt water net zo snel op als sportdranken.

Bij matige inspanning is water prima om vochtverlies te compenseren.

Wanneer zijn sportdranken zinvol?
Bij grote en langduriger inspanning kan het gebruik van speciale isotone sportdranken zinvol zijn. Deze dranken bevatten meestal ook koolhydraten en electolyten (Na) om de glycogeenreserve aan te vullen en de electrolytenbalans in het lichaam te handhaven. De glycogeenreserve is de hoeveelheid suikers die in (spier)weefsel en in de lever is opgeslagen. De electrolytenbalans hangt samen met hoeveel zout je binnenkrijgt en weer verliest via zweten. De electrolytenbalans bepaalt mede de vochtbalans, dat is de hoeveel vocht je lichaam.

Koolhydraten
De hoeveelheid koolhydraten in sportdranken verschilt. Op het etiket staan de volgende aanduidingen:

hypotone sportdranken: bevatten maximaal 6 gram koolhydraten per 100 milliliter;
isotone sportdranken: bevatten 6 tot 8 gram koolhydraten per 100 milliliter;
hypertone sportdranken: bevatten 8 tot 15 gram koolhydraten per 100 milliliter.
Ter vergelijking: gewone frisdrank en vruchtensap bevatten gemiddeld 10 gram koolhydraten per 100 milliliter.

Zout
Sportdranken bevatten zout, maar het verlies aan zout, kun je na het sporten ook met gewoon eten weer aanvullen.

Suiker en calorieën
Sportdranken bevatten suiker en calorieën. In sportdranken zoals AA-drink zitten 130 kilocalorieën en in Extran Energie zitten 200 kilocalorieën per flesje. Deze dranken zijn vooral bedoeld voor gebruik bij intensieve en langdurige inspanning, maar van geen of weinig waarde voor recreatiesporters.

Gezondheidseffecten

Bij intensieve sport waarbij veel vochtverlies optreedt is het handhaven van de vochtbalans van groot belang. (Isotone) Sportdranken kunnen daarin een rol spelen omdat ze de opname van vocht bevorderen, energie leveren en de verliezen aan mineralen, zoals natrium helpen aanvullen. Met andere dranken kan dit ook, maar dan moeten ze niet hypertoon zijn.

Voedingsadvies

Het lichaam kan per uur maximaal 60 tot 70 gram koolhydraten verbranden. Voor sportdranken geldt daarom dat de maximale hoeveelheid suikers niet hoger mag zijn dan 100 gram per liter.

Voor enkelvoudige suikers zoals glucose, is dit maximaal 55 gram per liter. Dranken die meer koolhydraten bevatten veroorzaken maagproblemen. Hierbij speelt de osmolaliteit van de drank een belangrijke rol. Deze wordt bepaald door het aantal opgeloste moleculen (suikers en elektrolyten).

Hypertone sportdranken met een hoger gehalte aan mineralen en koolhydraten kunnen maagproblemen veroorzaken omdat ze vocht onttrekken aan het lichaam.

In het algemeen geldt dat een hypertone drank vermeden moet worden, en hebben iso- of hypotone dranken de voorkeur.
  vrijdag 30 september 2016 @ 12:16:13 #134
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_165667095
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 11:56 schreef Barbewire het volgende:

[..]

Isostar is er ook bij de Kruidvat, weet zo niet welke smaken, maar de lemon smaak isotonic hebben ze wel. Dan heb je 400 gram voor ¤4,99.

Zelf gebruik ik onderstaande isotonic van de Kruidvat. Ik dacht dat de Action ook wel goedkoop isotonic had. Nemen wat je lekker vindt en niet voor het duurste gaan. ;)
https://www.kruidvat.nl/k(...)orts-drink/p/3748893
Goeie tip, de drogist heeft natuurlijk ook van dat spul. Ga ik daar eerst eens kijken, zit ik ook niet verzendkosten enzo :)
All she wants and needs is just a little taste..
pi_165667450
Zelfs jumbo en appie verkopen dat. Zeker isostar, mijn appie ook maxim. Inderdaad gewoon ervaren welke je geen buikkrampen geeft en welke smaak je bevalt.
everyone's a critic...
even you ! !
  FOK!fotograaf vrijdag 30 september 2016 @ 12:58:47 #136
73911 ultra_ivo
pi_165667735
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 12:39 schreef the_critic het volgende:
Zelfs jumbo en appie verkopen dat. Zeker isostar, mijn appie ook maxim. Inderdaad gewoon ervaren welke je geen buikkrampen geeft en welke smaak je bevalt.
Dat is heel belangrijk, eerst experimenteren. Isostar en Maxim bevallen mij niet, Born en vooral Ovestims wel. Dus elk seizoen koop ik 2-3 grote potten Overstims (3kilo per pot) en zo kom ik het seizoen wel door.
  vrijdag 30 september 2016 @ 13:02:22 #137
545 dop
:copyright: dop
pi_165667791
een bidon met een beetje karvan cevitam (niet die zonder suiker) wil ik me ook wel eens aan wagen.
je neemt water altijd beter op als er wat in zit, zelf thee met suiker kan een prima alternatief zijn.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_165667890
Water met wat gerst en hop is ook fantasties.

Neem je ook beter op omdat er wat in zit.

Op den duur krijg je wel last van je maag.

Maar toch....
pi_165667897
Net officieel gehoord dat ik naar huis mag.
Vanmorgen zelfstandig uit bed gekomen en later in de ochtend met de fysio stukje met rekje gelopen wat heel snel over ging in stukje lopen met krukken.
Daarna zelfstandig naar wc gegaan dus er staat niets in de weg om dit ook thuis te gaan doen.

Nog even wachten op alle papieren en dan komt m'n vader mij ophalen.
pi_165667923
Lag je alleen of moest je in zo'n drukke zaal fappen?

Goed nieuws! Fijn te lezen dat je stappen (pun intended) maakt.
pi_165667951
Lag op een zaal met 4 bedden, maar alleen 1 overbuurman van 86.
Leuk mannetje die overal over loopt te mopperen en als er zoomer van z'n infuus afgaat de telefoon wilt gaan opnemen.
pi_165667967
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 13:11 schreef ddx het volgende:
z'n infuus afgaat de telefoon wilt gaan opnemen.
_O- :')
pi_165667993
En gewoon stug iedere keer.
Oude nokia en hallo hallo maar dan is er niemand aan de andere kant _O-
pi_165668003
*stelt infuuspomppiep in als whatsapptoon.

Bedankt voor dit geniale idee.
  vrijdag 30 september 2016 @ 13:15:51 #145
545 dop
:copyright: dop
pi_165668029
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 13:08 schreef ddx het volgende:
Net officieel gehoord dat ik naar huis mag.
Vanmorgen zelfstandig uit bed gekomen en later in de ochtend met de fysio stukje met rekje gelopen wat heel snel over ging in stukje lopen met krukken.
Daarna zelfstandig naar wc gegaan dus er staat niets in de weg om dit ook thuis te gaan doen.

Nog even wachten op alle papieren en dan komt m'n vader mij ophalen.
*O*
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_165668224
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 10:49 schreef Luxuria het volgende:
Wat is volgens jullie een goede sportdrank?
En gebruiken liever een isotone of hypotone sportdrank?
Dat is nogal persoonlijk. Zelf vind ik isostar niks evenals dat huismerk van de Quickstep ploeg. Bij de action heb je ook voor dacht 2¤ potten. Sommige van hier hebben daar goede ervaringen mee. Ik had de oude pot nog die vond ik te waterig.

Ik koop altijd sportvoeding bij sportvoedingwebshop. Hebben vaak leuke acties, leveren goede producten tegen goede prijzen, geven gratis advies in de winkel en ik gun ze mijn geld omdat het gewoon toffe mensen zijn.
  vrijdag 30 september 2016 @ 13:50:52 #147
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_165668747
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 13:13 schreef muzas het volgende:
*stelt infuuspomppiep in als whatsapptoon.

Bedankt voor dit geniale idee.
*zou graag weten waar je dat download en ook misschien een hartmonitor die afgaat ofzo, heb ik eindelijk eens een beltoon die opvalt tussen een paar honderd collega's met dezelfde telefoon van de zaak...
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_165668829
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 13:50 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

*zou graag weten waar je dat download en ook misschien een hartmonitor die afgaat ofzo, heb ik eindelijk eens een beltoon die opvalt tussen een paar honderd collega's met dezelfde telefoon van de zaak...
Als het heel serieus zou zijn had ik een lege spuit in een infuus geknald en de toon opgenomen :P
pi_165673788
http://link.marktplaats.nl/m1087026664

Mooi frame, helaas een beetje lang...
  vrijdag 30 september 2016 @ 18:55:50 #150
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_165673847
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 18:52 schreef ratatat het volgende:
http://link.marktplaats.nl/m1087026664

Mooi frame, helaas een beetje lang...
wat vind je er mooi aan dan? :?
  vrijdag 30 september 2016 @ 18:57:20 #151
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_165673874
Goed nieuws ddx!
pi_165673992
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 september 2016 18:55 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

wat vind je er mooi aan dan? :?


Aansluiting van de bovenbuis op de zitbuis, aansluiting van de onderbuis aan de bracket. Balhoofd ziet er strak uit. Geen idiote gewelven etc. Zadelpen is wel :r
  FOK!fotograaf vrijdag 30 september 2016 @ 19:03:51 #153
73911 ultra_ivo
pi_165673997
Twee Russische debutanten waren vandaag tijdens de rijdersbriefing al geschokt over het gewicht van m'n fiets. Vanavond liet ik ze m'n tas voelen, die viel hen bijna uit de hand.
Vandaag was bij de meesten grote fietsklusdag, een enkeling moest nog naar een fietsenmaker of naar een metaalbewerker om alles in orde te krijgen. Vliegen is niet altijd even goed voor je fiets. Een Italiaanse deelnemer moest de delen van zijn SRAM 1x11 speed bij elkaar zoeken in z'n fietskoffer.
Maar het startblad is getekend en het startnummer hangt aan m'n fiets. Dat is het belangrijkste.
pi_165674251
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 19:03 schreef ultra_ivo het volgende:
Twee Russische debutanten waren vandaag tijdens de rijdersbriefing al geschokt over het gewicht van m'n fiets. Vanavond liet ik ze m'n tas voelen, die viel hen bijna uit de hand.
Vandaag was bij de meesten grote fietsklusdag, een enkeling moest nog naar een fietsenmaker of naar een metaalbewerker om alles in orde te krijgen. Vliegen is niet altijd even goed voor je fiets. Een Italiaanse deelnemer moest de delen van zijn SRAM 1x11 speed bij elkaar zoeken in z'n fietskoffer.
Maar het startblad is getekend en het startnummer hangt aan m'n fiets. Dat is het belangrijkste.
Succes! Welke tocht is het? :@
  FOK!fotograaf vrijdag 30 september 2016 @ 20:06:51 #155
73911 ultra_ivo
pi_165675386
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 19:16 schreef ratatat het volgende:

[..]

Succes! Welke tocht is het? :@
De Silkroute 1200, een 1200km brevet in Oezbekistan
pi_165675605
quote:
1s.gif Op woensdag 28 september 2016 17:25 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Zat ook te denken in die prijsrange. Jij hebt toch voor een MTB en een racer een fietsmeting gedaan? Hoe verhouden die maten zich tot elkaar? Is het zo dat je bijvoorbeeld bij beide een korte zit hebt, of is het veel complexer.

Veldrijdfiets lijkt me ook tof, maar ik weer bij God niet waar ik dat ding zou moeten uitlaten. Voor mountainbikes heb je tenminste nog paden.
Mijn inziens is de zit op de mountainbike veel minder complex dan op een racefiets omdat je veel uit het zadel komt. Na het racen heb ik de dag erna of paar uur na inspanning last van spierpijn in het bovenlichaam, bij het mountainbiken meestal van het onderstel (zware benen etc.). Ik ervaar 2-3uur racen ook veel minder vermoeiend dan bijv. 2uur mountainbiken. Framemaat c.q. zadelhoogte is het belangrijkste imo, hoor zelden dat mensen stuurpen lengtes aanpassen voor een betere zit, vaak is het eerste gevoel al gelijk goed. Ik heb de stuurpen al diverse keren aangepast omdat ik op lange intensieve tochten wel eens last kreeg van kramp in de vinger. Stuurpen aanpassen hielp uiteindelijk weinig net als ander stuur. Diverse soorten handvatten en handschoenen uittesten hielp veel beter, nu geen klachten meer en terug naar de oude setup.

Verhouding tussen fietsmeting op mountainbike en racefiets:


Ben 1875mm en heb een binnenbeenlengte van 960mm. Voor zover je er wat aan hebt ;)

Veldrijfiets kun je ook perfect uitlaten op mountainbike routes welke niet technische zijn en minder uitdagende stukken hebben (gevaarlijke afdalingen). Denk dat als je een mountainbike koopt je er sneller vanaf bent mocht het je niet bevallen omdat er veel meer vraag naar is dan een veldrijfiets. Gewoon kopen wat je zelf het leukste lijkt. Bij jullie in de buurt stikt het jammer genoeg niet van de leuke routes. In Bad Bentheim en Haaksbergen liggen alleen leuke stukken voor de mountainbike voor de rest is het dun bezaaid.
pi_165675750
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 20:06 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

De Silkroute 1200, een 1200km brevet in Oezbekistan
Succes Ivo _O_ 8)7
  FOK!fotograaf vrijdag 30 september 2016 @ 20:49:42 #158
145146 Andyy
pi_165676507
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 22:49 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Thanks G!
Werkt die dit keer wel?
  FOK!fossiel vrijdag 30 september 2016 @ 21:45:47 #159
1455 Keroppi
kool kikker
pi_165678037
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 13:13 schreef muzas het volgende:
*stelt infuuspomppiep in als whatsapptoon.

Bedankt voor dit geniale idee.
Huuuu... niets zo irritant als het geluid van een jengelende infuuspomp :o

In het kader van de zichtbaarheid tijdens de donkere dagen. Ik heb vandaag deze gadget getest. Een clip die je om de achterkant van de schoen schuift. Bedoeld voor hardlopers, maar voor fietsers ook handig.



¤ 5,00 bij de Hema, maar ik zag dat ze ook op AliExpress staan.

Van de ene kant is het fijn dat mijn fiets nu bij mij thuis staat omdat ik nu na een lange werkdag even kan uitrazen in de duinen. Maar achteraf als je moe bent dat ding een smalle steile trap (met draai :{ ) opsjouwen is wel bloedirritant.
Chick on a mission
pi_165679037
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 21:45 schreef Keroppi het volgende:

[..]

Huuuu... niets zo irritant als het geluid van een jengelende infuuspomp :o

In het kader van de zichtbaarheid tijdens de donkere dagen. Ik heb vandaag deze gadget getest. Een clip die je om de achterkant van de schoen schuift. Bedoeld voor hardlopers, maar voor fietsers ook handig.

[ afbeelding ]

¤ 5,00 bij de Hema, maar ik zag dat ze ook op AliExpress staan.

Van de ene kant is het fijn dat mijn fiets nu bij mij thuis staat omdat ik nu na een lange werkdag even kan uitrazen in de duinen. Maar achteraf als je moe bent dat ding een smalle steile trap (met draai :{ ) opsjouwen is wel bloedirritant.
Ledstrips en een veiligheidshesje lijken mij veel eenvoudiger, voor zowel hardlopers als fietsers. Lijkt me irritant en niet echt veilig om iets aan de polsen of voeten te hebben hangen, ook al zit het redelijk vast.

Nu we het over licht hebben. Gisteren de Lezyne 800XL binnen gekregen van Mantel. In vergelijking van mijn china bouwlamp is hij ietsje minder fel en kan je iets minder detail zien. Heb 'm even in de tuin geprobeerd. De lichtbundel is wel iets breder plus hij is stukken degelijker dan mijn een china bouwlamp. Jammer dat er allemaal verpakking omheen zit anders had ik hem denk ik wat beter kunnen testen dan alleen even in de tuin. In de tuin met China lamp ook op andere woningen geschenen ongeveer ~80m verder op; china bouwlamp verlicht de halve achtergevel met de Lezyne is dit stukken minder. Denk er nog even over na of ik hem hou de ja of nee. Hoelang gaat de batterij bij jullie mee op de zwaarste stand?
  Moderator vrijdag 30 september 2016 @ 22:47:36 #161
155227 crew  Guppy
dus
pi_165679476
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 21:45 schreef Keroppi het volgende:

[..]

Huuuu... niets zo irritant als het geluid van een jengelende infuuspomp :o

In het kader van de zichtbaarheid tijdens de donkere dagen. Ik heb vandaag deze gadget getest. Een clip die je om de achterkant van de schoen schuift. Bedoeld voor hardlopers, maar voor fietsers ook handig.

[ afbeelding ]

¤ 5,00 bij de Hema, maar ik zag dat ze ook op AliExpress staan.

Van de ene kant is het fijn dat mijn fiets nu bij mij thuis staat omdat ik nu na een lange werkdag even kan uitrazen in de duinen. Maar achteraf als je moe bent dat ding een smalle steile trap (met draai :{ ) opsjouwen is wel bloedirritant.
Die heb ik ook voor hardlopen. Ideaal! Je voelt er niks van en je bent echt supergoed zichtbaar. Al vaak complimenten over gehad, zelfs van de politie :D
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_165684959
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 20:14 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Mijn inziens is de zit op de mountainbike veel minder complex dan op een racefiets omdat je veel uit het zadel komt. Na het racen heb ik de dag erna of paar uur na inspanning last van spierpijn in het bovenlichaam, bij het mountainbiken meestal van het onderstel (zware benen etc.). Ik ervaar 2-3uur racen ook veel minder vermoeiend dan bijv. 2uur mountainbiken. Framemaat c.q. zadelhoogte is het belangrijkste imo, hoor zelden dat mensen stuurpen lengtes aanpassen voor een betere zit, vaak is het eerste gevoel al gelijk goed. Ik heb de stuurpen al diverse keren aangepast omdat ik op lange intensieve tochten wel eens last kreeg van kramp in de vinger. Stuurpen aanpassen hielp uiteindelijk weinig net als ander stuur. Diverse soorten handvatten en handschoenen uittesten hielp veel beter, nu geen klachten meer en terug naar de oude setup.

Verhouding tussen fietsmeting op mountainbike en racefiets:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ben 1875mm en heb een binnenbeenlengte van 960mm. Voor zover je er wat aan hebt ;)

Veldrijfiets kun je ook perfect uitlaten op mountainbike routes welke niet technische zijn en minder uitdagende stukken hebben (gevaarlijke afdalingen). Denk dat als je een mountainbike koopt je er sneller vanaf bent mocht het je niet bevallen omdat er veel meer vraag naar is dan een veldrijfiets. Gewoon kopen wat je zelf het leukste lijkt. Bij jullie in de buurt stikt het jammer genoeg niet van de leuke routes. In Bad Bentheim en Haaksbergen liggen alleen leuke stukken voor de mountainbike voor de rest is het dun bezaaid.
ik vind 8,5 meter best hoog voor een zadel.
  zaterdag 1 oktober 2016 @ 09:52:38 #163
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_165685011
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 20:14 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Mijn inziens is de zit op de mountainbike veel minder complex dan op een racefiets omdat je veel uit het zadel komt. Na het racen heb ik de dag erna of paar uur na inspanning last van spierpijn in het bovenlichaam, bij het mountainbiken meestal van het onderstel (zware benen etc.). Ik ervaar 2-3uur racen ook veel minder vermoeiend dan bijv. 2uur mountainbiken. Framemaat c.q. zadelhoogte is het belangrijkste imo, hoor zelden dat mensen stuurpen lengtes aanpassen voor een betere zit, vaak is het eerste gevoel al gelijk goed. Ik heb de stuurpen al diverse keren aangepast omdat ik op lange intensieve tochten wel eens last kreeg van kramp in de vinger. Stuurpen aanpassen hielp uiteindelijk weinig net als ander stuur. Diverse soorten handvatten en handschoenen uittesten hielp veel beter, nu geen klachten meer en terug naar de oude setup.

Verhouding tussen fietsmeting op mountainbike en racefiets:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ben 1875mm en heb een binnenbeenlengte van 960mm. Voor zover je er wat aan hebt ;)

Veldrijfiets kun je ook perfect uitlaten op mountainbike routes welke niet technische zijn en minder uitdagende stukken hebben (gevaarlijke afdalingen). Denk dat als je een mountainbike koopt je er sneller vanaf bent mocht het je niet bevallen omdat er veel meer vraag naar is dan een veldrijfiets. Gewoon kopen wat je zelf het leukste lijkt. Bij jullie in de buurt stikt het jammer genoeg niet van de leuke routes. In Bad Bentheim en Haaksbergen liggen alleen leuke stukken voor de mountainbike voor de rest is het dun bezaaid.
Je vergelijkt appels en peren, hoe vaak je op de racer uit het zadel komt tov een mtb ligt aan de manier waarop jij ermee rijdt en niet aan het type fiets.

Bovendien zit je zelf niet goed op je racer of je hebt te weinig buik of rugspieren.
pi_165688585
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 21:45 schreef Keroppi het volgende:

[..]

Huuuu... niets zo irritant als het geluid van een jengelende infuuspomp :o

In het kader van de zichtbaarheid tijdens de donkere dagen. Ik heb vandaag deze gadget getest. Een clip die je om de achterkant van de schoen schuift. Bedoeld voor hardlopers, maar voor fietsers ook handig.

[ afbeelding ]

¤ 5,00 bij de Hema, maar ik zag dat ze ook op AliExpress staan.


:{w

Voor je het weet ga je met zo'n reflectiehesje rijden......
  FOK!fotograaf zaterdag 1 oktober 2016 @ 15:34:17 #165
145146 Andyy
pi_165689858
Ging Muzas mee volgende week? Dan weet ik hoe ik m'n armwarmers moet dragen
pi_165689882
Helm lukt al wel tegenwoordig?
  FOK!fotograaf zaterdag 1 oktober 2016 @ 15:40:41 #167
145146 Andyy
pi_165689962
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 15:35 schreef ratatat het volgende:
Helm lukt al wel tegenwoordig?
Dat is inmiddels 1.5 jaar geleden
pi_165691236
Maandag rijd ik de Münsterland Giro. Nog iemand van hier die daar gaat rijden?
in a crowd you lose humanity
  zaterdag 1 oktober 2016 @ 18:16:29 #169
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_165692385
Vandaag col du solude langs notre dam (prachtig!) en daarna de alpe dhuez. Hele dag regen gehad dus de afdaling via recular (ofzo) was nogal afzien.
Morgen blijft het droog gelukkig, dan gaan we de col du berarde doen.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
  zaterdag 1 oktober 2016 @ 21:28:03 #170
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_165696075
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 18:16 schreef No-P het volgende:
Vandaag col du solude langs notre dam (prachtig!) en daarna de alpe dhuez. Hele dag regen gehad dus de afdaling via recular (ofzo) was nogal afzien.
Morgen blijft het droog gelukkig, dan gaan we de col du berarde doen.
La Berarde is toch geen col?
  zaterdag 1 oktober 2016 @ 21:35:30 #171
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_165696267
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 21:28 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

La Berarde is toch geen col?
Klopt. 1 weg onhoog. Klim naar berarde :).
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
  zaterdag 1 oktober 2016 @ 22:16:31 #172
58560 Oksel
Gezellig.
pi_165696914
Omdat ik voor je startte DDX, en de hele bende de eerste 70km bij elkaar bleef..

Maandag Munsterland Giro, start in de snelste groep. Zou ik uit moeten rijden in peloton.

Volgende week eerste gow cross. Ik gok op top 10, maar dan wel achteraan. Ik stuur als een natte krant.

Dit jaar helaas niet heel veel KM's. Heb in m'n nieuwe schuur wel mooie Tacx opstelling gebouwd met dikke TV voor m'n neus. Dat werkt goed.
  zaterdag 1 oktober 2016 @ 22:19:58 #173
58560 Oksel
Gezellig.
pi_165696977
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 17:16 schreef Wombcat het volgende:
Maandag rijd ik de Münsterland Giro. Nog iemand van hier die daar gaat rijden?
:D

Ja.

Start in A. Jij?
pi_165698193
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 22:19 schreef Oksel het volgende:

[..]

:D

Ja.

Start in A. Jij?
Ook. Dan zien we elkaar maandag misschien ^O^

Start is al om 8:00 :(
in a crowd you lose humanity
  zondag 2 oktober 2016 @ 08:10:59 #175
58560 Oksel
Gezellig.
pi_165701396
0800? Jezus.
  zondag 2 oktober 2016 @ 08:20:03 #176
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_165701423
Ik rij maandag de Rotterdam giro start is om half acht.
  zondag 2 oktober 2016 @ 08:22:22 #177
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_165701431
Ik doe de 5 daagse van Amsterdam, start is om 6:20
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_165701474
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 08:22 schreef kanovinnie het volgende:
Ik doe de 5 daagse van Amsterdam, start is om 6:20
Welke afstand doe je?
  zondag 2 oktober 2016 @ 08:40:06 #179
58560 Oksel
Gezellig.
pi_165701560
Jaloezie is a bitch.
  zondag 2 oktober 2016 @ 08:41:10 #180
58560 Oksel
Gezellig.
pi_165701566
Kano zou halverwege van zn fiets vallen en Kaas zou het 3e terras opgaan. Mooie giro rijders ja.
  zondag 2 oktober 2016 @ 08:41:44 #181
58560 Oksel
Gezellig.
pi_165701570
Ik ga fietsen. Toedels.
  zondag 2 oktober 2016 @ 08:42:26 #182
58560 Oksel
Gezellig.
pi_165701572
Dus knut was bijna dood.
  zondag 2 oktober 2016 @ 08:53:10 #183
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_165701674
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 08:29 schreef ratatat het volgende:

[..]

Welke afstand doe je?
Hij zou de 15km gaan doen geloof ik.
  zondag 2 oktober 2016 @ 08:54:22 #184
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_165701688
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 08:53 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Hij zou de 15km gaan doen geloof ik.
kan een kilometer meer of minder zijn!
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zondag 2 oktober 2016 @ 09:02:56 #185
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_165701806
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 08:40 schreef Oksel het volgende:
Jaloezie is a bitch.
succes man ben benieuwd of je het wiel van Greipel kan houwen.
  FOK!fotograaf zondag 2 oktober 2016 @ 09:57:56 #186
145146 Andyy
pi_165702754
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 08:42 schreef Oksel het volgende:
Dus knut was bijna dood.
Leeft hij nog dan?
  zondag 2 oktober 2016 @ 12:02:50 #187
58560 Oksel
Gezellig.
pi_165705062
quote:
14s.gif Op zondag 2 oktober 2016 09:02 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

succes man ben benieuwd of je het wiel van Greipel kan houwen.
Doet die mee?
  zondag 2 oktober 2016 @ 12:23:50 #188
56724 Wombcat
rent wiel
pi_165705365
quote:
1s.gif Op zondag 2 oktober 2016 12:02 schreef Oksel het volgende:

[..]

Doet die mee?
Bij de profs, denk ik. Die starten wat later.
in a crowd you lose humanity
  zondag 2 oktober 2016 @ 15:23:33 #189
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_165709077
Ik kijk even naar de Superprestige. Er rijdt bij de elite niemand meer met de cantilevers.
  zondag 2 oktober 2016 @ 15:24:08 #190
545 dop
:copyright: dop
pi_165709089
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 08:42 schreef Oksel het volgende:
Dus knut was bijna dood.
zo iets poste hij in Voetbal , maar nu zie ik hem daar ook niet meer.

toch wel in VBL / [VBL SC #4870] hangt hij vaak

[ Bericht 8% gewijzigd door dop op 02-10-2016 15:30:18 ]
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  zondag 2 oktober 2016 @ 15:48:13 #191
130803 Gripper
Get a grip
pi_165709482
Ben ook weer terug uit spanje. Mooi twee weken in de bergen en de laatste 3 dagen aan de Costa Brava, een vriend van ons woont in Barcelona en we hebben lekker veel tapas gegeten en wat bodegas bezocht. Kofferbak vol Spaanse wijn mee terug :9

DDX joh :o sterkte met herstel!
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_165709662
oh jah ben je binnen schijnt de zon godver
pi_165711523
quote:
6s.gif Op vrijdag 30 september 2016 20:49 schreef Andyy het volgende:

[..]

Werkt die dit keer wel?
Nog niet geprobeerd. Heb het ontzettend druk gehad afgelopen week.
pi_165711528
Vandaag naar Gieten geweest. Heb een uur lang naast Sven Nys gestaan. Echt geweldig.
pi_165711545
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 15:23 schreef kaasplankje het volgende:
Ik kijk even naar de Superprestige. Er rijdt bij de elite niemand meer met de cantilevers.
Een paar in het achterveld nog wel. Alle toppers rijden met schijven.
pi_165711611
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 17:16 schreef Tommeke het volgende:
Vandaag naar Gieten geweest. Heb een uur lang naast Sven Nys gestaan. Echt geweldig.
*buzz likes your post
pi_165711714
Hahaha. Waren ook een paar Van Aert fans, die waren niet blij.
  zondag 2 oktober 2016 @ 19:57:15 #198
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_165714797
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 15:24 schreef dop het volgende:

[..]

zo iets poste hij in Voetbal , maar nu zie ik hem daar ook niet meer.

toch wel in VBL / [VBL SC #4870] hangt hij vaak
Ik las er net dat hij elke dag naar het ziekenhuis moet voor een infuus. Klote allemaal voor 'm -O-
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zondag 2 oktober 2016 @ 20:00:45 #199
545 dop
:copyright: dop
pi_165714881
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 19:57 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ik las er net dat hij elke dag naar het ziekenhuis moet voor een infuus. Klote allemaal voor 'm -O-
hoe het precies zit weet ik ook niet behalve wat ik in dat topic heb gelezen.
maar klonk allemaal behoorlijk scary, volgens mij weten ze ook niet precies wat er met hem is.
Knut als je het lees beterschap in elk geval
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_165716827
ik ben er eindelijk achter, waarom ik zo een slechte klimmer ben...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
everyone's a critic...
even you ! !
  FOK!fotograaf zondag 2 oktober 2016 @ 22:04:37 #201
145146 Andyy
pi_165718831
Spierpijn en last van knieen na rijden op ronde bladen, kwestie van weer wennen? Of toch een tweede setje ovaal? ik kon opeens niet meer meekomen met jongens waar ik altijd mee rij :{
  zondag 2 oktober 2016 @ 22:16:06 #202
58560 Oksel
Gezellig.
pi_165719105
Nooit echt doorgebroken die ovale bladen.. ofwel?
  zondag 2 oktober 2016 @ 22:17:11 #203
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_165719133
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 22:16 schreef Oksel het volgende:
Nooit echt doorgebroken die ovale bladen.. ofwel?
Froome rijdt er nog wel mee volgens mij
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  zondag 2 oktober 2016 @ 22:19:41 #204
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_165719227
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 20:14 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Mijn inziens is de zit op de mountainbike veel minder complex dan op een racefiets omdat je veel uit het zadel komt. Na het racen heb ik de dag erna of paar uur na inspanning last van spierpijn in het bovenlichaam, bij het mountainbiken meestal van het onderstel (zware benen etc.). Ik ervaar 2-3uur racen ook veel minder vermoeiend dan bijv. 2uur mountainbiken. Framemaat c.q. zadelhoogte is het belangrijkste imo, hoor zelden dat mensen stuurpen lengtes aanpassen voor een betere zit, vaak is het eerste gevoel al gelijk goed. Ik heb de stuurpen al diverse keren aangepast omdat ik op lange intensieve tochten wel eens last kreeg van kramp in de vinger. Stuurpen aanpassen hielp uiteindelijk weinig net als ander stuur. Diverse soorten handvatten en handschoenen uittesten hielp veel beter, nu geen klachten meer en terug naar de oude setup.

Verhouding tussen fietsmeting op mountainbike en racefiets:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ben 1875mm en heb een binnenbeenlengte van 960mm. Voor zover je er wat aan hebt ;)

Veldrijfiets kun je ook perfect uitlaten op mountainbike routes welke niet technische zijn en minder uitdagende stukken hebben (gevaarlijke afdalingen). Denk dat als je een mountainbike koopt je er sneller vanaf bent mocht het je niet bevallen omdat er veel meer vraag naar is dan een veldrijfiets. Gewoon kopen wat je zelf het leukste lijkt. Bij jullie in de buurt stikt het jammer genoeg niet van de leuke routes. In Bad Bentheim en Haaksbergen liggen alleen leuke stukken voor de mountainbike voor de rest is het dun bezaaid.
Thanks, zo te zien is vooral je stuur hoger op een MTB. Dit is allemaal wel fijn voor het gevoel. Vrijdag of zaterdag een tweedehands Merida bekijken.

En dat van die routes rond Enschede maakt niet uit, ga waarschijnlijk verhuizen richting Deventer of Zwolle.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  maandag 3 oktober 2016 @ 10:17:43 #205
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_165723939
quote:
6s.gif Op zondag 2 oktober 2016 22:04 schreef Andyy het volgende:
Spierpijn en last van knieen na rijden op ronde bladen, kwestie van weer wennen? Of toch een tweede setje ovaal? ik kon opeens niet meer meekomen met jongens waar ik altijd mee rij :{
Indekken voor de meet natuurlijk. ;)
pi_165724486
quote:
6s.gif Op zondag 2 oktober 2016 22:04 schreef Andyy het volgende:
Spierpijn en last van knieen na rijden op ronde bladen, kwestie van weer wennen? Of toch een tweede setje ovaal? ik kon opeens niet meer meekomen met jongens waar ik altijd mee rij :{
waarom ben je uberhaupt op ovale bladen gaan rijden?

Welk voordeel zit daar voor de recreant in?
pi_165724535
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 10:17 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Indekken voor de meet natuurlijk. ;)
met kutweer blijf ik thuis

#mooiweertoerder
pi_165724593
Vooralsnog droog en 15 graden... Alleen de wind staat ongunstig.. Heen mee, terug tegen..
everyone's a critic...
even you ! !
pi_165724625
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 10:57 schreef the_critic het volgende:
Vooralsnog droog en 15 graden... Alleen de wind staat ongunstig.. Heen mee, terug tegen..
Ik ga bij dop in het wiel
  maandag 3 oktober 2016 @ 11:06:37 #210
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_165724736
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 10:51 schreef muzas het volgende:

[..]

waarom ben je uberhaupt op ovale bladen gaan rijden?

Welk voordeel zit daar voor de recreant in?
Hetzelfde voordeel van die FFWD's van jou.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_165724756
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 10:59 schreef muzas het volgende:

[..]

Ik ga bij dop in het wiel
Ik bij jou
everyone's a critic...
even you ! !
pi_165724845
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 11:06 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Hetzelfde voordeel van die FFWD's van jou.
ziet er goed uit en klinkt tof? bovendien krijg ik geen pijn in mn knieen als ik andere wielen steek.

Beetje gefaalde poging kano.
  maandag 3 oktober 2016 @ 11:16:56 #213
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_165724901
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 11:13 schreef muzas het volgende:

[..]

ziet er goed uit en klinkt tof? bovendien krijg ik geen pijn in mn knieen als ik andere wielen steek.

Beetje gefaalde poging kano.
Doelde op marginal gains
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  maandag 3 oktober 2016 @ 11:17:59 #214
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_165724926
Ik zat vanmorgen een partij kut op m'n fiets zeg, jezus. Totaal geen controle. Had na een kilometer geen zin meer.

Gelukkig wel doorgezet en nu is de eerste etappe van de vijfdaagse voor de baas achter de rug.

Vanmiddag een tijdrit van ~14.5 km op het programma.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  maandag 3 oktober 2016 @ 11:20:58 #215
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_165724977
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 10:57 schreef the_critic het volgende:
Vooralsnog droog en 15 graden... Alleen de wind staat ongunstig.. Heen mee, terug tegen..
Hmm interessant.
pi_165725011
stoempe jonguh
  maandag 3 oktober 2016 @ 11:41:19 #217
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_165725362
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 11:22 schreef muzas het volgende:
stoempe jonguh
Train vaak zelf met wind tegen op de terugweg. eerst warm fietsen voor de wind en de laaste uren gas erop.
pi_165725436
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 11:41 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Train vaak zelf met wind tegen op de terugweg. eerst warm fietsen voor de wind en de laaste uren gas erop.
Buiten D1? :o :o :o :o
  maandag 3 oktober 2016 @ 11:49:05 #219
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_165725508
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 11:45 schreef muzas het volgende:

[..]

Buiten D1? :o :o :o :o
De basis en je hersteltraining in D1. Verderop in je trainingsopbouw is het imo wel aan te raden tijdens je duurtraining ook wat blokken D2 in te voegen. Wij reden met de clubtraining ook altijd een korte finale in de duurtraining, voorafgegaan aan wat tempoblokken. Niet de eerste ritten maar later wel.
  maandag 3 oktober 2016 @ 11:51:38 #220
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_165725547
Wij hadden dan bijv. fartlek achtige spellen langs de ringvaart. 2 renners halve minuut vooruit laten rijden met ongeveer 30 km/h en dan een voor een ernaartoe springen. Gingen we bij wijze van grap eens een x steeds harder rijden voorin. Vloeken dat die jongens deden die er nog bij moesten komen, reden zich helemaal kapot natuurlijk. Haha.
  maandag 3 oktober 2016 @ 11:53:39 #221
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_165725579
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 11:51 schreef kaasplankje het volgende:
Wij hadden dan bijv. fartlek achtige spellen langs de ringvaart. 2 renners halve minuut vooruit laten rijden met ongeveer 30 km/h en dan een voor een ernaartoe springen. Gingen we bij wijze van grap eens een x steeds harder rijden voorin. Vloeken dat die jongens deden die er nog bij moesten komen, reden zich helemaal kapot natuurlijk. Haha.
Deden wij ook bij STR. Alleen, maar ook met z'n tweeen, kop over kop.

Of helemaal tot stilstand, rondje om je fiets en er dan weer achteraan om de omstandigheden van een lekke band na te doen.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  maandag 3 oktober 2016 @ 12:40:14 #222
545 dop
:copyright: dop
pi_165726367
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 10:59 schreef muzas het volgende:

[..]

Ik ga bij dop in het wiel
dan gaan we in sur place ouwe, vorige meet had ik me al voorgenomen je wiel te pakken , maar ik was eigenwijs op het moment dat de finale begon , deze keer zal het me wel lukken (hoop ik)
uiteindelijk is kaas natuurlijk de man die we in de gaten moeten gaan houden, die heeft al lang ergens een leep gemeen plan bedacht, dus als jij nu gewoon braaf zijn wiel pikt ik dat van jou mag critic in mijn wiel.

[ Bericht 5% gewijzigd door dop op 03-10-2016 12:47:01 ]
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  maandag 3 oktober 2016 @ 12:48:41 #223
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_165726519
Ik ben sinds de laatste keer dat ik me woog tussen de 8 en 10 kilo kwijt! Wel twee verschillende weegschalen, maar toch, in tien maanden, en met in de zomer niet altijd even braaf, ben ik er blij mee!
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_165726521
Ik heb net een week lang kaas en wijn in mn giechel gegoten.

Da's geen indekker meer, das een indikker.
  FOK!fotograaf maandag 3 oktober 2016 @ 12:50:38 #225
145146 Andyy
pi_165726550
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 10:51 schreef muzas het volgende:

[..]

waarom ben je uberhaupt op ovale bladen gaan rijden?

Welk voordeel zit daar voor de recreant in?
Goedkoopste bladen die ik kon krijgen.
  maandag 3 oktober 2016 @ 12:52:09 #226
545 dop
:copyright: dop
pi_165726564
Ik weet niet of er trouwens mensen met de trein komen zondag , maar eventueel wil ik wel een treintje vanaf het station vormen naar casa kaasplankje, vooral voor wie niet zo goed de weg kent door Rotterdam

ook als is de route naar dat god vergeten eiland eigenlijk heel simpel
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_165726684
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 12:48 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik ben sinds de laatste keer dat ik me woog tussen de 8 en 10 kilo kwijt! Wel twee verschillende weegschalen, maar toch, in tien maanden, en met in de zomer niet altijd even braaf, ben ik er blij mee!
Mooi werk capfap
  maandag 3 oktober 2016 @ 13:15:31 #228
545 dop
:copyright: dop
pi_165726903
Goed gedaan.

Jammer dat Cab Fab een jongetje is , anders konden we nu om Pic's zeuren.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  maandag 3 oktober 2016 @ 13:17:31 #229
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_165726939
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 12:52 schreef dop het volgende:
Ik weet niet of er trouwens mensen met de trein komen zondag , maar eventueel wil ik wel een treintje vanaf het station vormen naar casa kaasplankje, vooral voor wie niet zo goed de weg kent door Rotterdam

ook als is de route naar dat god vergeten eiland eigenlijk heel simpel
Ik, maar het lijkt me niet heel lastig nee.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  maandag 3 oktober 2016 @ 13:19:23 #230
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_165726974
Hey muzas we kunnen op de fiets heen?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_165727009
quote:
10s.gif Op maandag 3 oktober 2016 13:19 schreef kanovinnie het volgende:
Hey muzas we kunnen op de fiets heen?
last van mn knieen.
  maandag 3 oktober 2016 @ 13:27:05 #232
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_165727120
quote:
14s.gif Op maandag 3 oktober 2016 13:15 schreef dop het volgende:
Goed gedaan.

Jammer dat Cab Fab een jongetje is , anders konden we nu om Pic's zeuren.
Mochten we met een clubje naar de beurs gaan, kunnen de mensen die me eerder hebben gezien zeggen of het al zoden aan de dijk zet..Echt mager zal geen mens me nog noemen natuurlijk, maar ik ben er blij mee..en gemotiveerd voor de rest van de klus.
Zodra ik m'n doel van onder de 100 heb bereikt ga ik uitzinnig blij worden, dus je weet nooit wat voor foto's ik dan ga maken of online zetten. En of dat een dreigement of belofte is mogen mensen zelf bepalen :+
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_165727192
Goed bezig CapFab! Ook goed dat je het geleidelijk doet!
pi_165727237
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 13:27 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Mochten we met een clubje naar de beurs gaan
wie had hier nou gratis kaarten de vorige keer? :P
pi_165727265
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 13:27 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Mochten we met een clubje naar de beurs gaan, kunnen de mensen die me eerder hebben gezien zeggen of het al zoden aan de dijk zet..Echt mager zal geen mens me nog noemen natuurlijk, maar ik ben er blij mee..en gemotiveerd voor de rest van de klus.
Zodra ik m'n doel van onder de 100 heb bereikt ga ik uitzinnig blij worden, dus je weet nooit wat voor foto's ik dan ga maken of online zetten. En of dat een dreigement of belofte is mogen mensen zelf bepalen :+
Ik zit klaar met m'n broek op de enkels.
  maandag 3 oktober 2016 @ 13:39:06 #236
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_165727323
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 13:27 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Mochten we met een clubje naar de beurs gaan, kunnen de mensen die me eerder hebben gezien zeggen of het al zoden aan de dijk zet..Echt mager zal geen mens me nog noemen natuurlijk, maar ik ben er blij mee..en gemotiveerd voor de rest van de klus.
Zodra ik m'n doel van onder de 100 heb bereikt ga ik uitzinnig blij worden, dus je weet nooit wat voor foto's ik dan ga maken of online zetten. En of dat een dreigement of belofte is mogen mensen zelf bepalen :+
Ik ben geen wijf, dat zie ik toch niet bij je :P
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_165727346
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 13:39 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ik ben geen wijf, dat zie ik toch niet bij je :P
Mss valt je wel op dat ie een stuk minder dikke tieten heeft.
  maandag 3 oktober 2016 @ 13:40:11 #238
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_165727351
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  maandag 3 oktober 2016 @ 13:42:31 #240
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_165727399
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 13:41 schreef muzas het volgende:

[..]

:D wat een kutframe...
STuur breekt ook af :D
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_165727416
Is dat red hook Milaan?
  maandag 3 oktober 2016 @ 13:45:04 #242
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_165727440
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 13:21 schreef muzas het volgende:

[..]

last van mn knieen.
Zeker na mijn splijtende demarrage.
  maandag 3 oktober 2016 @ 13:46:57 #243
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_165727479
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 13:41 schreef muzas het volgende:

[..]

:D wat een kutframe...
Ja als er geen remmen opzitten..
  maandag 3 oktober 2016 @ 14:03:06 #244
545 dop
:copyright: dop
pi_165727714
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 13:43 schreef ratatat het volgende:
Is dat red hook Milaan?
Toch well :)

[ Bericht 10% gewijzigd door dop op 03-10-2016 14:18:03 ]
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  maandag 3 oktober 2016 @ 14:16:37 #245
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_165727935
Dit is wel wat er met superlight carbon spullen gebeurd als je crashed. Het versplinterd/breekt. Ik heb al hoopjes framebuis zien liggen, bij de GF Sportful.
pi_165728010
*schrapt tarmac van de lijst

*zet alu sensa er weer op
pi_165728026


kittel rijdt op alu.
  maandag 3 oktober 2016 @ 14:27:27 #248
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_165728113
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 14:21 schreef muzas het volgende:
[ afbeelding ]

kittel rijdt op alu.
Is die nog heel dan? :D
pi_165728236
quote:
1s.gif Op maandag 3 oktober 2016 14:27 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Is die nog heel dan? :D
Stuur afgebroken, maar dat was al voordat hij ermee ging gooien.
pi_165728270
Münsterland Giro weer overleefd.

Er was een massale valpartij na ca 14 km, waar ik achter zat. Gelukkig niet erin :) De twee man voor me remden nog te laat en knalden op elkaar met slippende wielen. Afijn, de hele weg lag vol, dus het duurde even voordat ik er langs was. Ik kon nog bijna weer aansluiten bij de eerste groep. Ik zat in een groepje van een man of 10, waarin gaten vielen, maar het leek erop alsof we bij kwamen. Tot we op 50 meter waren en we nog maar met drie man waren. Ik kwam nog tot 20 meter, maar daarna was ik weer ontploft.

Op groepje achter me gewacht. Al bijna meteen begon de eerste klim, die groep kon ik niet volgen, maar de volgende groep wel en die kwam weer terug bij het groepje voor ons. Was toen een pelotonnetje van een man of 60-80. Daarin gezeten tot de volgende klim (na 100 km). Daar zat ik goed voorin de groep. Alles bleef bij elkaar. Bovenop nog 40 km. Ik liet me uitzakken en de groep was 150-200 man groot. Waar die andere 80 vandaan kwamen, geen idee. Die moeten ons wel achterop hebben gereden.

In deze groep naar de finish. Met 5 km te gaan zat ik rond de 25e plek van de groep, op die plek ging ik ook de laatste kilometer in. Een haakse bocht naar links hoorde ik achter me enorme valpartij geluiden. Het klonk als een massale valpartij, maar ik hoorde dat er eentje rechtdoor de hekken in was gegaan :o
Niet meer echt aangedrongen en rond die plek gefinished in de groep. Nettotijden telden, rond de 190e plek geëindigd. Net stond de uitslag nog online, maar die is nu weer weg.

Kort voor de valpartij haalde Oksel me in. Daarna heb ik hem niet meer gezien. Hij zal net voor de valpartij hebben gezeten.
in a crowd you lose humanity
pi_165728415
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 14:38 schreef Wombcat het volgende:
Hij zal net voor de valpartij hebben gezeten.
Dat hoop ik dan maar voor 'm....
  maandag 3 oktober 2016 @ 14:55:54 #252
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_165728529
Hij heeft 'm uitgereden dus als hij gevallen was, was het zonder erg.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  maandag 3 oktober 2016 @ 15:09:01 #253
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_165728749
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_165729848
quote:
Heb je ook iets om m'n ogen weer te herstellen?
pi_165729982
quote:
Ik zie je foto er niet tussen
  maandag 3 oktober 2016 @ 16:19:19 #256
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_165730128
quote:
12s.gif Op maandag 3 oktober 2016 16:12 schreef muzas het volgende:

[..]

Ik zie je foto er niet tussen
misschien kunnen we zondag samen op de foto?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  maandag 3 oktober 2016 @ 16:44:03 #257
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_165730570
Jongens helaas kan ik zondag de sprint niet aantrekken voor jullie. Ik ben weer flink bezig met krachttraining in de gym dus heb dikke benen van de zware trainingsarbeid. Ik zal vanuit een beschermde positie aangaan.
  maandag 3 oktober 2016 @ 16:47:39 #258
545 dop
:copyright: dop
pi_165730621
zullen we dan maar lootjes trekken ?
en steek je wel je cosmics? die veraden je zo mooi als je toch stiekem van achteruit komt gekletst
ik voorspel dat kaasplankje voor het tunneltje gaat en ons met goed bochten werk gaat proberen te verassen
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  maandag 3 oktober 2016 @ 16:51:42 #259
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_165730692
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 16:47 schreef dop het volgende:
zullen we dan maar lootjes trekken ?
en steek je wel je cosmics? die veraden je zo mooi als je toch stiekem van achteruit komt gekletst
ik voorspel dat kaasplankje voor het tunneltje gaat en ons met goed bochten werk gaat proberen te verassen
Nu doe je net alsof ik daar elke dag fiets. Kom daar misschien paar keer per jaar. Als ik je een tip mag geven zou ik niet te lang wachten met aan de boom schudden.

Tuurlijk rijd ik met de cosmics, topwielen.
  maandag 3 oktober 2016 @ 16:54:47 #260
545 dop
:copyright: dop
pi_165730737
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 16:51 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Nu doe je net alsof ik daar elke dag fiets. Kom daar misschien paar keer per jaar. Als ik je een tip mag geven zou ik niet te lang wachten met aan de boom schudden.

Tuurlijk rijd ik met de cosmics, topwielen.
ik schat jou gewoon zoals je bent , een lepe oude vos die goed kan sturen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  maandag 3 oktober 2016 @ 16:59:05 #261
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_165730805
Wat is de finale ookweer? Kan ik me even inkijken.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  maandag 3 oktober 2016 @ 16:59:22 #262
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_165730814
O nee want ik ga niet als een stel toerders racen over de openbare weg
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_165730839
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 16:59 schreef kanovinnie het volgende:
Wat is de finale ookweer? Kan ik me even inkijken.
Dop en ik hebben parcours verkenning gedaan. Je moet een stukje fietsen, dan links en hopen dat je niet op een auto knalt. Vervolgens weer rechtdoor. Zoiets geloof ik.
  maandag 3 oktober 2016 @ 17:02:11 #264
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_165730851
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 17:01 schreef ratatat het volgende:

[..]

Dop en ik hebben parcours verkenning gedaan. Je moet een stukje fietsen, dan links en hopen dat je niet op een auto knalt. Vervolgens weer rechtdoor. Zoiets geloof ik.
Kan niet missen dus.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  maandag 3 oktober 2016 @ 17:18:00 #265
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_165731124
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 17:02 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Kan niet missen dus.
Segmentje aangemaakt op strava:
https://www.strava.com/segments/13171682

Hier begint het als je van 't fietspad afkomt links en dan draai je zo die oranje weg op. Die helemaal tot het eind, best lang. Dan 2x door een tunneltje:

Dan vervolgens na het 2e tunneltje linksaf de Haringvlietbrug op, kan eigenlijk niet missen.
Tunnettje 2:


Linksaf na tunnetltje 2 en de brug op. Finish bij de slagbomen vd andere oeverzijde.
pi_165731204
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 14:55 schreef kanovinnie het volgende:
Hij heeft 'm uitgereden dus als hij gevallen was, was het zonder erg.
Mooi, want in de uitslag zie ik hem niet staan.
in a crowd you lose humanity
pi_165731347
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 17:18 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Segmentje aangemaakt op strava:
https://www.strava.com/segments/13171682
[ afbeelding ]
Hier begint het als je van 't fietspad afkomt links en dan draai je zo die oranje weg op. Die helemaal tot het eind, best lang. Dan 2x door een tunneltje:
[ afbeelding ]
Dan vervolgens na het 2e tunneltje linksaf de Haringvlietbrug op, kan eigenlijk niet missen.
Tunnettje 2:
[ afbeelding ]

Linksaf na tunnetltje 2 en de brug op. Finish bij de slagbomen vd andere oeverzijde.
[ afbeelding ]
Is de finale niet eens uitgepijld? :{
in a crowd you lose humanity
  maandag 3 oktober 2016 @ 17:31:47 #268
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_165731368
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 17:30 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Is de finale niet eens uitgepijld? :{
Wil je het ook nog in braille ofzo. Pff. :{w
pi_165731382
quote:
13s.gif Op maandag 3 oktober 2016 17:31 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Wil je het ook nog in braille ofzo. Pff. :{w
Dat niet, maar een bord "Depart Reél" en een mooie finishboog had ik wel verwacht :{
in a crowd you lose humanity
  maandag 3 oktober 2016 @ 17:38:38 #270
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_165731508
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 17:32 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Dat niet, maar een bord "Depart Reél" en een mooie finishboog had ik wel verwacht :{
Ik zal dit zeker meenemen voor de volgende edities.
pi_165731594
Ik heb helemaal geen zin om me de tiefus te fietsen....

Wat is loos met toeren en zuipen?
  maandag 3 oktober 2016 @ 17:45:53 #272
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_165731652
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 17:43 schreef muzas het volgende:
Ik heb helemaal geen zin om me de tiefus te fietsen....

Wat is loos met toeren en zuipen?
Je mag ook rustig aan doen hoor die 12km, de rest vd rit is zwz toeren. Dus wat is je punt?
pi_165731654
Zijn er hier nog mensen die een grote maat hebben?
Gisteren stonden ze Giant-Alpecin-shirtjes uit te delen (gratis en voor niks, dus ik neem er eentje mee). Maar dat blijkt dus een XXXL te zijn.
in a crowd you lose humanity
  maandag 3 oktober 2016 @ 17:46:46 #274
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_165731665
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 17:46 schreef Wombcat het volgende:
Zijn er hier nog mensen die een grote maat hebben?
Gisteren stonden ze Giant-Alpecin-shirtjes uit te delen (gratis en voor niks, dus ik neem er eentje mee). Maar dat blijkt dus een XXXL te zijn.
Ik heb wel een grote maat, maar niet wat shirt betreft. ;) ;) ;)
pi_165731670
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 17:45 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Je mag ook rustig aan doen hoor die 12km, de rest vd rit is zwz toeren. Dus wat is je punt?
Ja geen, waarschijnlijk schiet ik er toch achteraan :P
pi_165731703
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 17:45 schreef kaasplankje het volgende:
die 12km
wacht, je segment is 7,5.....

Hoe lang moet de pijn duren?
  maandag 3 oktober 2016 @ 17:50:07 #277
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_165731718
quote:
3s.gif Op maandag 3 oktober 2016 17:49 schreef muzas het volgende:

[..]

wacht, je segment is 7,5.....

Hoe lang moet de pijn duren?
Oh nou dan ist maar 7.5.
  maandag 3 oktober 2016 @ 18:21:09 #278
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_165732321
Ik heb zoveel bier dat drinken jullie vast niet op. En ik zal voor een goedvullende soep zorgen met brood erbij.
pi_165733050
10 minuten afzien... Da's te overzien. Hoe groot was totale rondje?
En krijgen we nog dm met tijdstip en adres ed?
everyone's a critic...
even you ! !
pi_165733203
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 18:58 schreef the_critic het volgende:
10 minuten afzien... Da's te overzien. Hoe groot was totale rondje?
En krijgen we nog dm met tijdstip en adres ed?
125km
11:00
eiland in de maas
pi_165733577
Even gekeken, maar Eiland in de maas, kent mijn navigatie niet...
everyone's a critic...
even you ! !
  maandag 3 oktober 2016 @ 19:29:03 #282
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_165733767
11 uur vertrek of 11 uur verzamelen?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_165734060
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 19:23 schreef the_critic het volgende:
Even gekeken, maar Eiland in de maas, kent mijn navigatie niet...
dan moet je bij prins hendrik wezen.
  maandag 3 oktober 2016 @ 20:08:01 #284
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_165734973
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 19:29 schreef kanovinnie het volgende:
11 uur vertrek of 11 uur verzamelen?
11 uur vertrekken lijkt mij oké. Diegenen die het adres niet weten stuur een dm. Wil je een bakkie koffie moet je om half elf maar aanwaaien.
  maandag 3 oktober 2016 @ 20:36:19 #285
130803 Gripper
Get a grip
pi_165735727
quote:
1s.gif Op maandag 3 oktober 2016 20:08 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

11 uur vertrekken lijkt mij oké. Diegenen die het adres niet weten stuur een dm. Wil je een bakkie koffie moet je om half elf maar aanwaaien.
Ik overweeg fietsens jouw kant op te komen kaas. Heb dik 3 weken niet getraind door de vakantie en twee zakenreisjes, dus ik kan alle kilometers wel gebruiken :)
S avonds na een hoop bier wel de trein terug. Moet ik nog wat lekkers meenemen?
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  maandag 3 oktober 2016 @ 20:47:19 #286
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_165736176
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 17:46 schreef Wombcat het volgende:
Zijn er hier nog mensen die een grote maat hebben?
Gisteren stonden ze Giant-Alpecin-shirtjes uit te delen (gratis en voor niks, dus ik neem er eentje mee). Maar dat blijkt dus een XXXL te zijn.
Als het op prof lijven is gemaakt, zal het mij misschien wel passen. Als het Agu maten zijn, is het zelfs voor mij denk ik wat groot.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  maandag 3 oktober 2016 @ 20:55:02 #287
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_165736470
quote:
1s.gif Op maandag 3 oktober 2016 20:08 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

11 uur vertrekken lijkt mij oké. Diegenen die het adres niet weten stuur een dm. Wil je een bakkie koffie moet je om half elf maar aanwaaien.
^O^
quote:
1s.gif Op maandag 3 oktober 2016 20:36 schreef Gripper het volgende:

[..]

Ik overweeg fietsens jouw kant op te komen kaas. Heb dik 3 weken niet getraind door de vakantie en twee zakenreisjes, dus ik kan alle kilometers wel gebruiken :)
S avonds na een hoop bier wel de trein terug. Moet ik nog wat lekkers meenemen?
Ik wil ook wel fietsend heen maar dat is meteen 90 km. En om nou nu nog een tocht van 200+ te rijden zie ik ook niet zo zitten.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_165736496
quote:
1s.gif Op maandag 3 oktober 2016 20:36 schreef Gripper het volgende:

[..]

Ik overweeg fietsens jouw kant op te komen kaas. Heb dik 3 weken niet getraind door de vakantie en twee zakenreisjes, dus ik kan alle kilometers wel gebruiken :)
S avonds na een hoop bier wel de trein terug. Moet ik nog wat lekkers meenemen?
Kilometers gebruiken? In oktober nog?
Je kunt eventueel anders ook met mij meerijden. Stuur maar appje dan. (Uiteraard net als muzas, mits droog) #mooiweertoerder
everyone's a critic...
even you ! !
pi_165736513
quote:
1s.gif Op maandag 3 oktober 2016 20:47 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Als het op prof lijven is gemaakt, zal het mij misschien wel passen. Als het Agu maten zijn, is het zelfs voor mij denk ik wat groot.
Schouderbreedte ca. 52 cm.
Breedte van van punt mouw-punt mouw (grootste breedte dus) ca. 92 cm.
Lengte (achterkant nek-onderkant rug) ca. 76 cm
Breedte onder de oksels ca 78

Het is een shirtje met korte mouwen en lange rits.
in a crowd you lose humanity
  maandag 3 oktober 2016 @ 21:10:16 #290
58560 Oksel
Gezellig.
pi_165736944
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 17:22 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Mooi, want in de uitslag zie ik hem niet staan.
Ik reed onder naam van een teammaatje die af moest zeggen, zodoende.

Ja, ging lekker! Echt goede benen. Continue voorin gezeten, zelfs nog kopwerk gedaan.. alleen helaas bij 120km zakte ik er finaal doorheen.. laatste 20km rustig uitgereden.

Vallen deden ze als rijpe appels vandaag.. ik gelukkig niet, daarom bewust ook voorin gereden.

Eerste 120km gemiddeld 41 met hartslag 172. Niet zo gek dat 't sap op was. Gewoon niet sterk / fit genoeg voor zo'n geintje op dit tempo.
pi_165737547
quote:
1s.gif Op maandag 3 oktober 2016 20:08 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

11 uur vertrekken lijkt mij oké. Diegenen die het adres niet weten stuur een dm. Wil je een bakkie koffie moet je om half elf maar aanwaaien.
Ik vertrek om 8.00, dus zal tegen 10.00 arriveren naar verwachting.
  maandag 3 oktober 2016 @ 22:07:25 #292
130803 Gripper
Get a grip
pi_165738886
Nou Kaas zorg maar dat je om half 9 klaar zit in je badjas met de koffie warm. Er zijn altijd wel een paar druiven die zomertijd en wintertijd verwarren, en dan uiteindelijk 2 uur te vroeg komen ofzo :)

Critic: nou ja, op zich hoeft het allemaal niet zo nodig he al dat getrain, maar ik heb gewoon zin in fietsen als t lekker weer is. Ook al moet ik wel een fles bier voor Muzas van 3 kilo glas meeslepen als ik t echt doe... :')
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_165739913
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 22:07 schreef Gripper het volgende:
Nou Kaas zorg maar dat je om half 9 klaar zit in je badjas met de koffie warm. Er zijn altijd wel een paar druiven die zomertijd en wintertijd verwarren, en dan uiteindelijk 2 uur te vroeg komen ofzo :)
Een paar weken ernaast zitten lijkt mij toch wel lastig.
pi_165740676
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 22:07 schreef Gripper het volgende:
Nou Kaas zorg maar dat je om half 9 klaar zit in je badjas met de koffie warm. Er zijn altijd wel een paar druiven die zomertijd en wintertijd verwarren, en dan uiteindelijk 2 uur te vroeg komen ofzo :)

Critic: nou ja, op zich hoeft het allemaal niet zo nodig he al dat getrain, maar ik heb gewoon zin in fietsen als t lekker weer is. Ook al moet ik wel een fles bier voor Muzas van 3 kilo glas meeslepen als ik t echt doe... :')
Ik doe je wat als je daar weer mee op de proppen komt als we net 3k onderweg zijn.
pi_165740706
quote:
1s.gif Op maandag 3 oktober 2016 20:55 schreef the_critic het volgende:

[..]

Kilometers gebruiken? In oktober nog?
Je kunt eventueel anders ook met mij meerijden. Stuur maar appje dan. (Uiteraard net als muzas, mits droog) #mooiweertoerder
edit: nvm las verkeerd
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 06:48:49 #296
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_165743357
quote:
1s.gif Op maandag 3 oktober 2016 20:36 schreef Gripper het volgende:

[..]

Ik overweeg fietsens jouw kant op te komen kaas. Heb dik 3 weken niet getraind door de vakantie en twee zakenreisjes, dus ik kan alle kilometers wel gebruiken :)
S avonds na een hoop bier wel de trein terug. Moet ik nog wat lekkers meenemen?
Verstandig om dan na 3 weken rust meteen 200 te gaan rijden. Je mag iets meenemen maar dat hoeft niet.
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 06:50:04 #297
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_165743358
quote:
1s.gif Op maandag 3 oktober 2016 21:29 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Ik vertrek om 8.00, dus zal tegen 10.00 arriveren naar verwachting.
Koffie dan voor jou een half uur eerder klaar.
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 08:05:35 #298
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_165743664
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 09:23:51 #299
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_165744321
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 20:56 schreef Wombcat het volgende:

[..]
Het is een shirtje met korte mouwen en lange rits.
Zal eens meten vanavond. Afhankelijk an het merk pas ik in XL tm XXXXL (Witte Boretti shirt) dus het is soms maar wat de gek er voor geeft in kledingland. Italiaans fabrikanten moet ik meestal minstens drie maten groter dan Nederlandse.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 11:36:58 #300
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_165746036
Nog even over Knut, hij mag (waarschijnlijk) nooit meer (intensief) sporten. Dus de fiets kan naar zolder. :{
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 11:37:04 #301
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_165746042
vol
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')