abonnement Unibet Coolblue
pi_164805426
Het gaat ook niet om uitvoerend personeel, het gaat dan ineens om contractsturing, afstand nemen als beheerder, onafhankelijkheid etc. Dat kan lastig zijn
pi_164805601
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 07:55 schreef MTL het volgende:
Wij groeten elkaar als machinist gewoon altijd. En als er een keer een bus voor de overweg staat groet ik meestal ook wel even (en zij eigenlijk ook altijd wel).
Je bent gewoon collega's. Mij boeit het niet zo of er nou NS, Arriva, DB of welk ander logo er nou op zo'n trein (of bus) staan.
En als collega's van een ander bedrijf problemen hebben, dan kijk je toch ook even of je kan helpen?
ik zwaai niet naar metrobestuurders hoor :{w
pi_164805782
Tss. En ze zijn 's avonds altijd zo vriendelijk met hun schijnwerpers tussen Riekerpolder aansluiting en Transformatorweg :')
Die lui hebben werkelijk geen idee waar het dimknopje zit. Ik herinner ze er soms dan maar weer eens aan dat ze wel degelijk een dimknopje hebben met de schijnwerpers van de Traxx. Gelukkig heeft dat ding vier standen (dimmen, normaal, halve schijnwerper/groot licht, hele schijnwerper), dus daar kan je mooi mee seinen :P
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 24 augustus 2016 @ 09:28:46 #179
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_164806041
quote:
10s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 08:47 schreef Salatrel het volgende:

[..]

ik zwaai niet naar metrobestuurders hoor :{w
Eenkennige xenofobe haatbaard dat je bent :{w :6
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_164806056
quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 09:08 schreef MTL het volgende:

Die lui hebben werkelijk geen idee waar het dimknopje zit.
daar hebben de meeste goederenmachinisten ook last van _O-
pi_164806066
totdat je de SLT van de dimstand afhaalt dan weten ze hem opeens wel te vinden
pi_164806091
Gebruik je die schijnwerper wel eens? In tunnels oid?
  Redactie Sport woensdag 24 augustus 2016 @ 09:32:00 #183
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_164806102
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 09:29 schreef Salatrel het volgende:

[..]

daar hebben de meeste goederenmachinisten ook last van _O-
Ik zwaai ook niet naar vrachtwagenchauffeurs hoor :+
Naar touringcarchauffeurs dan wel weer :W
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_164806271
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 09:31 schreef b2py het volgende:
Gebruik je die schijnwerper wel eens? In tunnels oid?
Persoonlijk zelden. Enige echte reden om dat spul te gebruiken is eigenlijk in landen als Duitsland of de Scandinavische landen om bij de lange stukken verder te kunnen kijken om bijvoorbeeld dieren op tijd van het spoor te kunnen jagen. In Nederland is er eigenlijk geen reden toe, behalve als je bijvoorbeeld een schouwopdracht krijgt van de treindienstleider.
pi_164806366
Over SLT gesproken, weet iemand de laatste status ?
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_164806762
Ze zijn nog steeds krap ja
pi_164807549
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 20:31 schreef robin007bond het volgende:
Interessant! Ik zou me er verder in moeten verdiepen moet ik eerlijk bekennen. Maar toen ik even snel keek viel er wel wat voor beide te zeggen.
Er is heel veel voor beide te zeggen, rechts blijft toeteren dat concurrentie voordeel oplevert, terwijl dat niet duidelijk is, links blijft roepen dat het genationaliseerd moet worden omdat het nuts is, dat is natuurlijk een flutargument.

OV is niet zomaar een product, het is een dienst waarmee ook de achterlijke gebieden van het land ontsloten moeten worden (of je moet er voor kiezen om Groningen, Zeeland, Drenthe, Friesland en nog een paar andere gedeeltes van het land te ontruimen en iedereen in kernen te flikkeren), rechts vindt dan vaak dat er winst gemaakt moet worden, terwijl links graag een kwartierdienst wil naar iedere kern in de fucking omgeving en een intercity naar een loze stad in Duitsland waar eigenlijk ook niemand heen wil. De waarheid zal ergens in het midden liggen.

Concurrentie zoals die er nu is is stiekem eigenlijk geen concurrentie, het zijn vooral staatsbedrijven die tegen elkaar concurreren op de decentrale meuk en vooralsnog zijn échte concurrerende alternatieven niet bijster succesvol gebleken omdat het nogal kut is dat je een kaartje koopt en dan niet meer kan instappen in welke trein je dan ook wil. Tenzij je weer 100%-controle en verkoop in de trein tegen normaal tarief gaat invoeren maar dat kost weer zoveel personeel dat dat weer niet rendabel is. Ach jah.
Bier.
pi_164807891
Het grijze gebied is eigenlijk de 'service' die je levert door verlieslatende lijnen ook te exploiteren. Je ziet nu veel regionale initiatieven komen zoals de Hugohopper maar ook dit kent zijn voor- en nadelen.
pi_164808037
OV heeft ook verschillende rollen.
- Het kan een kostendekkend product zijn
- Het kan een dienst zijn die verkeerscongestie op de weg vermindert zodat zakenmensen, monteurs en vrachtauto's op tijd aankomen
- Het kan een dienst zijn die de aantrekkelijkheid van een plaats als vestigingslocatie vergroot enkel door het gevoel van bereikbaarheid
- Het kan een minimumvoorziening zijn voor mensen die geen auto kunnen rijden of niet kunnen fietsen
- Het kan een dienst zijn die mensen uit de auto moet halen voor het behalen van CO2-doelstellingen
- ...

En privatisering kan ook verschillende doelen hebben.
- Minder overheidsuitgaven
- Meer nut van dezelfde overheidsuitgaven
- Stimulering van het bedrijfsleven
- Decentralisatie
- ...

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-08-2016 11:04:05 ]
  woensdag 24 augustus 2016 @ 11:17:01 #190
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_164808445
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 18:05 schreef Dr_Flash het volgende:
sjonge wat weer een gemoeilijkdoe om niks. Hoe de zon staat zie je daar wel, en als je filmpje uit de achterruit vandaan achterstevoren afspeelt lijkt het net alsof je vooruit gaat.
Ja maar dan Hang je linkerspoor...
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 24 augustus 2016 @ 14:55:42 #191
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_164813941
Interessante ontwikkelingen bij Arriva/Connexxion. Tijdspad op Somda wordt niet geschetst helaas.

De E-GTW van de Valleilijn gaat naar de Vechtdallijnen en wordt op de Valleilijn in 2018 vervangen door 2 tweebaks FLIRTs.

Dat was al bekend, maar niet dat de Breng GTW's die nu nog op de Maaslijn rijden gaan ruilen met de 2 LINTjes die nu nog tussen Almelo en Mariënberg/Hardenberg rijden. Dit vanwege de hogere Vmax van de GTW. 120 km/h voor de Lint om 140 km/h voor de GTW

http://www.somda.nl/forum/1015/p588696/Ontwikkelingen+Arriva/
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 24 augustus 2016 @ 16:05:46 #192
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_164815556
Tweebaks Flirt lijkt me te klein voor de Valleilijn. Breng-GTW is te groot voor Almelo-Marienberg (zeker nu Geerdijk Centraal wordt overgeslagen). Kortom, we missen nog wat in dit verhaal.
Tijdspad begint natuurlijk in december als Veolia er mee stopt.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 24 augustus 2016 @ 16:10:35 #193
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_164815651
klopt. Er missen nog de nodige puzzelstukjes. Met name het tijdspad.

Toch denk ik dat Cxx voor de tweebaks FLIRT gaat, omdat ze dan gekoppeld kunnen rijden en je nog steeds voldoet aan de perronlengte op de Kippenlijn. Ik dacht dat je maximaal net iets boven de 100 meter per trein kunt zitten.

Dat een GTW 2/8 te groot is voor Almelo - Hardenberg klopt. Het kan ook een ruil worden met de Achterhoek die twee GTW 2/6 kwijtraakt en er twee GTW 2/8 voor terugkrijgt.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 24 augustus 2016 @ 16:20:43 #194
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_164815868
Als ze de perronlengte maximaal willen benutten kunnen ze beter een zesdelige Flirt kopen in plaats van twee korte.
pi_164815869
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 16:05 schreef ReisT het volgende:
Tweebaks Flirt lijkt me te klein voor de Valleilijn. Breng-GTW is te groot voor Almelo-Marienberg (zeker nu Geerdijk Centraal wordt overgeslagen). Kortom, we missen nog wat in dit verhaal.
Tijdspad begint natuurlijk in december als Veolia er mee stopt.
Ze verwachten groei ivm doortrekken naar Hardenberg en die LINT'en waren schaars dus waarschijnlijk erg duur in onderhoud bijv.
pi_164817035
Is de trein een beetje te doen met deze temperaturen? Morgen zit ik wat langer in de trein en het is tig jaar geleden dat ik met deze temperaturen in de trein had gezeten. Materieel waar ik verwacht in te zitten is SLT, VIRM en ICMm
Uw ADH vitamine Worst
Met vriendelijke groenten
  woensdag 24 augustus 2016 @ 17:30:24 #197
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_164817401
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 17:13 schreef hemarookworst het volgende:
Is de trein een beetje te doen met deze temperaturen? Morgen zit ik wat langer in de trein en het is tig jaar geleden dat ik met deze temperaturen in de trein had gezeten. Materieel waar ik verwacht in te zitten is SLT, VIRM en ICMm
Ligt er helemaal aan. Niet alle airco's kunnen deze temperaturen goed aan. Als het te warm is, helpt verhuizen naar een andere bak of coupé vaak wel.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 24 augustus 2016 @ 17:47:19 #198
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_164817786
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 16:20 schreef ReisT het volgende:
Als ze de perronlengte maximaal willen benutten kunnen ze beter een zesdelige Flirt kopen in plaats van twee korte.
true, maar dan heb je het grootste deel van de dag luchtvervoer. Daarom wordt vaker voor twee kleinere units gekozen
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 24 augustus 2016 @ 18:48:43 #199
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_164819211
De schermen in de Belgische Desiro kunnen realtime informatie tonen. Maar niet zomaar. Je moet met speciale codes de gegevens invoeren. Door enkel het treinnummer (bijvoorbeeld 3463 voor een IC Antwerpen-Binche) in te voeren krijg je geen realtime informatie. Nee, daar moet nog het één en ander bij, en soms - als er geen GPRS-verbinding is - werkt die code niet, en kan de treinbegeleider ervoor kiezen niks in te vullen of enkel de "geplande data" en dit later aanpassen (wat meestal niet gebeurt)
Dit is om het makkelijk te houden 8)7
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 24 augustus 2016 @ 19:43:43 #200
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_164820619
Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan.

Lijkt wel op een vergelijkbaar geval als onze ov-chipkaart
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')